abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37508907
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Zeg, heb jij toevallig ook een filmpje van het koppelen van de doorloopdeuren (wat tegenwoordig niet meer gebeurt dus)?
Nee, ik film niet
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:14:18 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37508959
oh jammer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37516394
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

NS Realstate zal t dan wel zijn. op zn engels


doet KPN ook
Wat een redenering weer .
Klik 1
Klik 2
  woensdag 3 mei 2006 @ 17:35:16 #54
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37516398
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:43 schreef blup het volgende:
alexxx op je site bij station fotos heb je eigenaar NS? staan
Stations zijn eigendom van NS Vastgoed Beheer geloof ik.
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
NS Realstate zal t dan wel zijn. op zn engels
NS Stations is de eigenaar: http://www.nsstations.nl/
So we just called him Fred
pi_37516916
wel een leuke kaart die ze op hebben daar!

www.xepo.nl/kaart.pdf
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:56:18 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37525305
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
wel een leuke kaart die ze op hebben daar!

www.xepo.nl/kaart.pdf
Mega station Vet cool!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:56:53 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37525333
hee maar nog ff over de OP he? er staat dat er tussen Houten en Castellum TWEE trams rijden bla bla. Ben ik toch zeer benieuwd waar die andere staat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37525449
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
hee maar nog ff over de OP he? er staat dat er tussen Houten en Castellum TWEE trams rijden bla bla. Ben ik toch zeer benieuwd waar die andere staat
Ik gok in het tramtopic
[centraal] tram topic
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:01:52 #59
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37525589
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
hee maar nog ff over de OP he? er staat dat er tussen Houten en Castellum TWEE trams rijden bla bla. Ben ik toch zeer benieuwd waar die andere staat
In Leidschedam... Staat daar een beetje reserve te staan. Ik ga ff opzoeken wat ze er mee doen, want ik dacht dat ze hem niet meer gebruiken

edit:
Heb het ff opgezocht:

De NS huurde voor de lijn 2 trams van Den Haag (die weer oorspronkelijk uit Hannover komen, maar das een ander verhaal). Te weten No.: 6016 en 6021. De trams zijn door NS geel geschilderd met leuke gekleurde deuren. Tram 6016 rijdt al jaren heen en weer. 6021 staat sinds 11-03 stil in Leidschendam en is in april 2005 terug naar Hannover gegaan. De downchopper (om de 1500V te verlagen naar 750V) is naar de RET gegaan en is verwerkt in een metro, zodat er testritten over de Hofplein gehouden kunnen worden voor randstadrail.

Eigenlijk moest de tram begin dit jaar al vervangen zijn door SGM-II (Spitspendel) (want die zijn straks toch niet meer nodig voor de Hofpleinlijn). Helaas hebben ze bij de aanleg van het stukje spoor nog geen ATB aangelegd. Dus mag een trein niet harder dan 40km/h. Hierdoor kan de gewenste rijtijd niet gehaald worden. De tram blijft dus tot 2010, als (eindelijk) het vierde spoor wordt aangelegd.

bron: Spoorwegen 2006 / Trams 2006 | Uitgeverij de Alk

[ Bericht 48% gewijzigd door Fred op 03-05-2006 22:11:38 ]
So we just called him Fred
pi_37525719
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

In Leidschedam... Staat daar een beetje reserve te staan. Ik ga ff opzoeken wat ze er mee doen, want ik dacht dat ze hem niet meer gebruiken
ik las ergens dat er 1 voor reserveonderdelen was gekocht...
dag
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:13:12 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37526074
oh okee. En het is dus WEL een afgedankt Hannovers ding wat daarna nog even door de HTM afgereden is, en nu goed genoeg voor de NS

gaan er na 2007 wel *niet meer nodige* SGM2 stellen rijden naar Castellum?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:21:56 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37526434
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

gaan er na 2007 wel *niet meer nodige* SGM2 stellen rijden naar Castellum?
Zie boven, pas in 2010. Dan zou de spoorverdubbeling tussen Utrecht en Houten Castellum klaar moeten zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:24:53 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37526557
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zie boven, pas in 2010. Dan zou de spoorverdubbeling tussen Utrecht en Houten Castellum klaar moeten zijn...
dus dat uit elkaar knetterende zootje schroot, waar ook geen reserveonderdelen meer voor zijn, moet nog 4 jaar op en neer knotsen en botsen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:25:32 #64
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37526586
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
oh okee. En het is dus WEL een afgedankt Hannovers ding wat daarna nog even door de HTM afgereden is, en nu goed genoeg voor de NS
De trams hebben bij de HTM ook weinig gereden...
So we just called him Fred
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:26:30 #65
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37526630
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
dus dat uit elkaar knetterende zootje schroot, waar ook geen reserveonderdelen meer voor zijn, moet nog 4 jaar op en neer knotsen en botsen?
Jep... of er moet iemand ophet idee komen om toch maar even een atb-systeem neer te leggen...
So we just called him Fred
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:36:45 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37527045
anyway, de OP mag dus aangepast worden: er rijdt maar EEN trammetje naar Castellum

en mag meteen mijn plaatje van het ICK interieur er bij in dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37527146
A'dam centraal, vanmiddag


met kleur:

verschil in neuzen:



1 loc vóór de trein:

en 1 midden-in :



het was iig wel lekker weer in scheveningen

btw op de route adamCS - scheveningen(via haarlem) kom je wel vage dingen tegen zeg...
bij nedtrain haarlem hele rare combinaties van gekoppelde stellen en losstaande rijtuigen..
en ook nog een blauwe engel ( geel met zilverkleurige ramen) richting scheveningen.. net voor die kruising van sporen..
dag
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:59:09 #68
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37527830
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:40 schreef petre86 het volgende:
1 loc vóór de trein:
[afbeelding]
en 1 midden-in :
[afbeelding]
Dat zijn 2 DD-AR4tjes aan elkaar gekoppeld en dan kan het inderdaad voorkomen dat er een lokomotief voor en eentje in het midden zit.
So we just called him Fred
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:38:30 #69
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37529450
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat zijn 2 DD-AR4tjes aan elkaar gekoppeld en dan kan het inderdaad voorkomen dat er een lokomotief voor en eentje in het midden zit.
Veel stoerder als twee stammetjes met de loccen tegen elkaar zitten en je de hele stam mooi in beeld krijgt
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:31:46 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37531293
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Veel stoerder als twee stammetjes met de loccen tegen elkaar zitten en je de hele stam mooi in beeld krijgt
Da's wel lastig... Ik weet nog dat toen de DD-ARs net in dienst kwamen, ik dat echt een stoer gezicht vond! Heb ook nog foto's gemaakt toen die dingen voor het eerst in Noord Holland werden ingezet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 mei 2006 @ 08:40:42 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37534992
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Veel stoerder als twee stammetjes met de loccen tegen elkaar zitten en je de hele stam mooi in beeld krijgt
Dat geeft leuke mogelijkheden met een fisheye-objectief, gok ik zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37544082
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:40 schreef petre86 het volgende:
A'dam centraal, vanmiddag
[afbeelding]
[afbeelding]
met kleur:
[afbeelding]
verschil in neuzen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1 loc vóór de trein:
[afbeelding]
en 1 midden-in :
[afbeelding]


het was iig wel lekker weer in scheveningen

btw op de route adamCS - scheveningen(via haarlem) kom je wel vage dingen tegen zeg...
bij nedtrain haarlem hele rare combinaties van gekoppelde stellen en losstaande rijtuigen..
en ook nog een blauwe engel ( geel met zilverkleurige ramen) richting scheveningen.. net voor die kruising van sporen..
Toen de Loc's nog tussen Zwolle en Roosendaal reden, zag je soms ook vreemde combinaties. 2 Loc's achter elkaar en zooi ICK en stuurstand voor op. Ik denk dat het makkelijker en goedkoper is om de trein gewoon lekker laten mee te rijden in plaats van het loskoppelen.
pi_37547363
NS sluit toiletten in strijd tegen wildpoepers

LEEUWARDEN - Poep en plas op het spoor in het station van Leeuwarden heeft er in de afgelopen maand vier keer voor gezorgd dat treinen door een stootblok gleden. De NS hebben inmiddels besloten dat conducteurs de toiletten moeten afsluiten als de trein langer dan een paar minuten stilstaat in Leeuwarden.

Dat heeft een woordvoerder van NS woensdag laten weten in een reactie op een klacht van de conducteursvakbond VVMC. Deze bond stelde dat het station niet goed wordt schoongemaakt en deed hierover haar beklag bij spoorbeheerder ProRail.


De viezigheid is inmiddels opgeruimd. "Vannacht zijn de sporen in Leeuwarden schoongemaakt", benadrukte de NS-woordvoerder.

Gewond

Afgelopen vrijdag ging het volgens de VVMC voor het laatst mis in Leeuwarden door uitwerpselen op het spoor. De trein liep tijdens de glijpartij een beschadigde koppeling op. Bij de incidenten ligt de snelheid van de treinen erg laag en het is volgens VVMC-bestuurder Eilert daaraan te danken dat er geen machinisten of reizigers gewond zijn geraakt.

Het is niet de eerste keer dat een treinstation wordt getroffen door wildpoepers en -plassers. Eerder trof het spoorbedrijf al maatregelen tegen het fenomeen in Groningen. "Onze toiletten zijn al voorzien van stickers, waarin we klanten oproepen om er alleen gebruik van te maken als de trein rijdt", aldus de zegsman van NS.

..
..
..
..
..


Alsof dat werkt. InterCIty's staan gemiddeld zo'n 20 minuten stil. Moeten ze dus eerst alle wc's dicht doen. Om 10 minuten later ze weer open te doen... En dat gaan ze natuurlijk een keer vergeten. Zodat als de trein net rijdt, iemand naar de wc moet. Dat niet kan. En de conducteur zit dan natuurlijk op het andere treinstel, zodat iemand tot na Heerenveen moet wachten....
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:09:16 #74
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37547855
Kwestie van tijd dat er een opvangbak onder aan de trein gaat komen voor dit soort dingen. In sommige landen gaat het binnenkort verplicht worden als ik me niet vergis.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:19:11 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37548221
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:09 schreef 456 het volgende:
Kwestie van tijd dat er een opvangbak onder aan de trein gaat komen voor dit soort dingen. In sommige landen gaat het binnenkort verplicht worden als ik me niet vergis.
Volgens mij is 't in sommige landen al verplicht. Ik dacht dat er een ook paar ICRm rijtuigen voorzien waren van een soort bioreactor zodat de stront niet op het spoor terecht kwam, maar wat er verder van die proef terecht is gekomen weet ik ook niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')