Sorry,dan geef ik toch de voorkeur aan deze:quote:Op woensdag 12 april 2006 21:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
V200... toch eigenlijk wel de mooiste Diesel-Lok ever
Die 6700's waren altijd wel stoer, voor de 4200-serie in dienst kwam reden die ook op Neerpelt-Antwerpen, en de bus naar Eindhoven wachtte altijd in Lommel op de trein uit Antwerpen, schitterend hoe die vanaf kilomters ver al aan kon horen komen!quote:Op woensdag 12 april 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry,dan geef ik toch de voorkeur aan deze:
[afbeelding]
ook pas sinds ik erbij benquote:Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze reeks is een ICE qua snelheid.
dat ligt gewoon een UUR stil af en toequote:
nah HSLquote:Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze reeks is een ICE qua snelheid.
Dat is de verneukte versie, niet de originele NOHAB!quote:Op woensdag 12 april 2006 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ja sorry
mijn laatste:
[..]
Sorry,dan geef ik toch de voorkeur aan deze:
[afbeelding]
weet ik veel, ik zocht ff een plaatjequote:Op woensdag 12 april 2006 21:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is de verneukte versie, niet de originele NOHAB!
Dat krijg je ook met een antieke 300-posts-is-dicht-automatisme.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze reeks is een ICE qua snelheid.
Daar ga ik niet over, je zou het in Feedback voor kunnen stellenquote:Op woensdag 12 april 2006 21:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat krijg je ook met een antieke 300-posts-is-dicht-automatisme.
Waarom niet die grens gewoon loslaten en een softe grens voor grote reeksen van plm. 1000 afspreken? De meesten gebruiken toch 100 of 200 posts per pagina als instelling.
Op Gathering of Tweakers wordt dat ook toegepast, voor grotere topics zelfs tot 2500+ posts, heerlijk toch?
dat is pas 10.000 keer voorgesteld waarschijnlijk, en wordt dan hoogstwaarschijnlijk als nieuwerwetsch afgedaan (want niet zelf bedacht, dus kansloos). En dat terwijl bijna het complete forum van a tot z (muv de s van search ) gejat is van React van GoT, zelfs de naam Replique doet mij vermoeden dat ook die gejat is. Nee...leer mij FOK kennen ...quote:Op woensdag 12 april 2006 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over, je zou het in Feedback voor kunnen stellen
God ja, hoe vaak we die discussie al gehad hebben....quote:Op woensdag 12 april 2006 21:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat krijg je ook met een antieke 300-posts-is-dicht-automatisme.
Waarom niet die grens gewoon loslaten en een softe grens voor grote reeksen van plm. 1000 afspreken? De meesten gebruiken toch 100 of 200 posts per pagina als instelling.
Op Gathering of Tweakers wordt dat ook toegepast, voor grotere topics zelfs tot 2500+ posts, heerlijk toch?
Nah precies, dat dus Bek houwe verder, is toch kansloosquote:Op woensdag 12 april 2006 21:46 schreef MREn het volgende:
[..]
dat is pas 10.000 keer voorgesteld waarschijnlijk, en wordt dan hoogs waarschijnlijk als nieuwerwtsch afgedaan (want niet zelf bedacht, dus kansloos). En dat terwijl bijna het complete forum van a tot z (muv de s van search ) gejat is van React van GoT, zelfs de naam Replique doet mij vermoeden dat ook die gejat is. Nee...leer mij FOK kennen ...
Ja, dat is wel een beetje de prijs schat. Kan wel goedkoper, kan ook duurder.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
maar Zug-chef meen je dat? 200+ euro voor een mooie ellok? Godver
Je bedoelt vast de reeks 62 (en 63); als 6700 rijden ze bij ACTS. Akkoord, ook fraai hoor zo'n ding in ACTS-kleuren voor wat rijtuigen. Je bedoelt overigens de treinstellen reeks 41 neem ik aan?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:23 schreef MREn het volgende:
Die 6700's waren altijd wel stoer, voor de 4200-serie in dienst kwam reden die ook op Neerpelt-Antwerpen, en de bus naar Eindhoven wachtte altijd in Lommel op de trein uit Antwerpen, schitterend hoe die vanaf kilomters ver al aan kon horen komen!
Wel balen dan lieverd, dan moet ik nog flink sparen poppiequote:Op woensdag 12 april 2006 22:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een beetje de prijs schat. Kan wel goedkoper, kan ook duurder.
Stik, d'r had nog een "ik" tussen gemoeten...quote:Op woensdag 12 april 2006 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel balen dan lieverd, dan moet ik nog flink sparen poppie
quote:Op donderdag 13 april 2006 00:56 schreef the_disheaver het volgende:
[afbeelding]
Eindelijk weer eens een wadloper van binnen gezien (en gevoeld...)
Is dit trouwens wat ze daar eerste klas noemen? Ik begreep dat alleen de kleur van de bekleding afwijkend was?quote:Op donderdag 13 april 2006 00:56 schreef the_disheaver het volgende:
[afbeelding]
Eindelijk weer eens een wadloper van binnen gezien (en gevoeld...)
Johquote:Op donderdag 13 april 2006 07:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stik, d'r had nog een "ik" tussen gemoeten...
Dit is de 2e klasse. De 1e klasse heeft groene bekleding en is in een wadsloper door middel van een schot afgeschermd van de rest van de trein.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dit trouwens wat ze daar eerste klas noemen? Ik begreep dat alleen de kleur van de bekleding afwijkend was?
true, maar de 1e klas is ook bedoeld zodat je meer zekerheid voor een plek hebt heh..quote:Op donderdag 13 april 2006 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dit trouwens wat ze daar eerste klas noemen? Ik begreep dat alleen de kleur van de bekleding afwijkend was?
Hey een soortgenootquote:Op donderdag 13 april 2006 08:07 schreef verzameldirk het volgende:
Märklin verzamel ik
locs kosten tot zo'n 575,00 euro !
dat is dan wel een Big Boy
Nu ook reeds loc's vanaf 85,00 euro
overigens, anders dan eerder gezegd: de aantal wadlopers met eerste klas is ongeveer 50-50. Alleen in de 'groningse' (met alle stoelen naar 1 kant wijzend) heeft eerste klas (naast dat de stoelen een andere kleur hebben zijn in de eerste klas ook de enige stoelen te vinden waar je met z'n 4 kunt zitten (2x2 tegenover elkaar)quote:Op donderdag 13 april 2006 09:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit is de 2e klasse. De 1e klasse heeft groene bekleding en is in een wadsloper door middel van een schot afgeschermd van de rest van de trein.
same here, k heb t materiaal van mn pa gekregen, die was vroeger fanatiek, mooi baan op de zolder, echter door de vrij hoge kosten ( 75 PIEK voor een wissel ) vond die t mooi geweest,quote:Op donderdag 13 april 2006 10:53 schreef Sander_Prinsen het volgende:
Heb ook Märklin treinen, maar helaas geen ruimte om een baan op te bouwen, dus de hobby ligt inmiddels alweer 10 jaar stil. Ooit pak ik hem weer op... Blijf het mooi spul vinden.
Friezen zijn nou eenmaal wat groter geschapen dan Groningersquote:Op donderdag 13 april 2006 10:52 schreef the_disheaver het volgende:
De friesche treinen hebben zowel 2 als 4 zits, geen aparte eerste klas en de stoelen staan wat verder uitelkaar.
Dat doen ze toch wel. Het werd vanmorgen zelfs tot twee keer toen in de trein omgeroepen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er morgenochtend de lul zijn. Zal eens tellen (als ik niet in slaap val).quote:Op donderdag 13 april 2006 11:17 schreef Tfz het volgende:
Morgen is de OV Studentenkaart in de weekversie niet geldig (zoals ieder jaar). Verspreid het nieuws, anders zijn er straks weer honderd fokkertjes aan het zeiken om het feit dat ze zelf niet kunnen lezen....
kut k wou morgen net met de trein, nja toch tijd zat dan maar een andere keerquote:Op donderdag 13 april 2006 11:17 schreef Tfz het volgende:
Morgen is de OV Studentenkaart in de weekversie niet geldig (zoals ieder jaar). Verspreid het nieuws, anders zijn er straks weer honderd fokkertjes aan het zeiken om het feit dat ze zelf niet kunnen lezen....
NS, voor al uw lamme-takken-servicequote:Op donderdag 13 april 2006 11:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat doen ze toch wel. Het werd vanmorgen zelfs tot twee keer toen in de trein omgeroepen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er morgenochtend de lul zijn. Zal eens tellen (als ik niet in slaap val).
Heerlijk die spontane vraaguitval als het ineens geld moet kostenquote:Op donderdag 13 april 2006 11:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kut k wou morgen net met de trein, nja toch tijd zat dan maar een andere keer
Gordijntjes!! De Oriënt Express!quote:Op donderdag 13 april 2006 12:26 schreef MREn het volgende:
Hier nog de eerste klas in de wadjes, let ook op de sfeervolle gordijnen
[afbeelding]
Het is normaal voor de wadloper. De linker rij is gewoon dubbel uitgevoerd.quote:Op donderdag 13 april 2006 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
wel een asobreed gangpad trouwens is die linkse rij stoeltjes enkel ipv dubbel of zo?
uit mn hoofd:quote:Op donderdag 13 april 2006 12:42 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom de ic z-limburg-haarlem tegenwoordig niet meer naar zandvoord door rijd? Ik heb hier een paar blaadjes van op de rails, en daar staat verzijzen ze omstreeks 1997 dat dat niet meer mag ofzo.. Weet iemand hier meer van ?
En waarom "mag dat niet" volgens Op de rails? Er zal wel wat anders staan lijkt me....quote:Op donderdag 13 april 2006 12:42 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom de ic z-limburg-haarlem tegenwoordig niet meer naar zandvoord door rijd? Ik heb hier een paar blaadjes van op de rails, en daar staat verzijzen ze omstreeks 1997 dat dat niet meer mag ofzo.. Weet iemand hier meer van ?
Waarom dit niet mag word niet naar verwezen. Er word zijdelings over gesproken. Overigens kan ik het stukje nu ff niet vinden. Maar in de zomer zijn 12 bakken best goed te gebruiken. Met goed weer zit half Amsterdam op Zandvoortquote:Op donderdag 13 april 2006 12:50 schreef Tfz het volgende:
[..]
En waarom "mag dat niet" volgens Op de rails? Er zal wel wat anders staan lijkt me....
Twaalf bakken naar Zandvoort is een beetje veel, een stoptreindienst daarheen is in mijn ogen een stuk verantwoorder. "Vroeger" waren die IC's een stuk korter er worden er in de spits een paar rijtuigen bijgeplaatst, nu wordt er continu met lange stammen gereden.
Daarom rijden er tijdens erg zonnige dagen ook extra treinen naar Zandvoort.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
Waarom dit niet mag word niet naar verwezen. Er word zijdelings over gesproken. Overigens kan ik het stukje nu ff niet vinden. Maar in de zomer zijn 12 bakken best goed te gebruiken. Met goed weer zit half Amsterdam op Zandvoort
En met tweede klas kaartje in de 1e klas zittenquote:Op donderdag 13 april 2006 13:36 schreef Tfz het volgende:
[..]
Daarom rijden er tijdens erg zonnige dagen ook extra treinen naar Zandvoort.
Mag je dan ook zonder kaartje in de tweede klas staan?quote:Op donderdag 13 april 2006 13:46 schreef MREn het volgende:
[..]
En met tweede klas kaartje in de 1e klas zitten
Arriva doet t hier beroerd, :/ valt rustig een bus uit omdat de bus die er zou rijden een defect heeft..quote:Op donderdag 13 april 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn. Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
In Nederland is Veolia eigenaar van oa. BBA, Limex en SBM, waarbij de laatste twee nu al in Limburg actief zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:22 schreef Tfz het volgende:
Vergeet niet dat Veolia in Duitsland wel al actief is als reizigersvervoerder. De kennis is er dus wel in dat bedrijf.
Dat wil niet zo veel zeggen hoor, bij de laatste rondes aan aanbestedingen heb je al kunnen zien dat er veel vervoerders ondanks jarenlange aanwezigheid op konden lazeren: BBA in Brabant, CXX in Waterland en Veluwe.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn.
Dat is natuurlijk gelul. Het zijn juist de overheden die willen bezuinigen, en over het algemeen zal een DRU van CXX niet erg verschillen van die van de andere bedrijven.quote:Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
Welbeschouwd vind ik Cxx ook (nog) geen spoorvervoerder. Een zak geld aan Syntus geven om eens per uur met een wadkwalmer op de meest onmogelijke tijden over een lijn van nergens naar nowhere te pruttelen kan iedereen wel natuurlijkquote:Op donderdag 13 april 2006 14:31 schreef Tfz het volgende:
A la, maar ik bedoelde als spoorvervoerder. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
ach strax komen er meer wadkwalmers vrij kunnen ze 2x per uurquote:Op donderdag 13 april 2006 14:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Welbeschouwd vind ik Cxx ook (nog) geen spoorvervoerder. Een zak geld aan Syntus geven om eens per uur met een wadkwalmer op de meest onmogelijke tijden over een lijn van nergens naar nowhere te pruttelen kan iedereen wel natuurlijk
De reizigers in Waterland zijn niet bepaald gelukkig met de komst van Arriva. Misschien dat het momenteel redelijk gaat, maar het was echt een drama in het begin. Mijn zusje heeft de buschauffeurs meer dan eens de weg moeten wijzen... De eerste boete voor Arriva van de opdrachtgever is dan ook al binnen.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat wil niet zo veel zeggen hoor, bij de laatste rondes aan aanbestedingen heb je al kunnen zien dat er veel vervoerders ondanks jarenlange aanwezigheid op konden lazeren: BBA in Brabant, CXX in Waterland en Veluwe.
[..]
Dat kunnen ze nu ook wel, maar omdat de regio Twente dat schijnbaar niet belangrijk vond, komt Cxx er gewoon mee weg om maar eens per uur te rijden.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach strax komen er meer wadkwalmers vrij kunnen ze 2x per uur
Al een hele tijd ja...dat is het risico van een enome uitbreiding van het aantal diensten en direct in verband daarmee het enorme tekort aan chauffeurs in het begin.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
De reizigers in Waterland zijn niet bepaald gelukkig met de komst van Arriva. Misschien dat het momenteel redelijk gaat, maar het was echt een drama in het begin. Mijn zusje heeft de buschauffeurs meer dan eens de weg moeten wijzen... De eerste boete voor Arriva van de opdrachtgever is dan ook al binnen.
Als dat gewoon vanaf Mt/Hrl cross-platform gebeurt, is dat toch wel te overzien? Met bijv. op CTA 'voor Rm voor in stappen'quote:Op donderdag 13 april 2006 15:06 schreef Tfz het volgende:
En wat voor paden worden er voor de Maaslijn aangevraagd? O.a. .33 uit Rm vertrekken naar Vl, hopeloos natuurlijk.
nou ja dan kennen ze die Lint er uit gooien,quote:Op donderdag 13 april 2006 14:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat kunnen ze nu ook wel, maar omdat de regio Twente dat schijnbaar niet belangrijk vond, komt Cxx er gewoon mee weg om maar eens per uur te rijden.
Alleen in de spitsen wordt er twee maal per uur gereden, oa vanwege de eis in de concessie dat onder normale omstandigheden alle reizigers zittend vervoerd moeten worden. En aangezien dat met twee DH-1tjes niet lukt, moet er 's ochtends een of twee extra slagen Aml-Mrb gemaakt worden met een Lint.
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tjequote:Op donderdag 13 april 2006 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou ja dan kennen ze die Lint er uit gooien,
Dat staat nu ook al op de CTA's, maar helpt weinig.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:13 schreef MREn het volgende:Als dat gewoon vanaf Mt/Hrl cross-platform gebeurt, is dat toch wel te overzien? Met bijv. op CTA 'voor Rm voor in stappen'
Ja, maar de aansluiting van de IC uit Hrl en Mt blijft krap.quote:Van de andere kant: de stoptrein uit Mtr geeft dan toch wel prima aansluiting (10 min. overstap)?
Reizigers uit Wt zijn dan de zak. Van Ehv naar Sm kun je beter via Rm doen. Ik zou de huidige opzet handhaven, dus Sm, Tg en Vlb maar één keer per uur bedienen. Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen. Ik heb daar een uitgebreide mail over naar die Vestjens (gedeputeerde) gestuurd, maar die reageert natuurlijk niet. Volgende week eens naar een stuk of tien van zijn collega's sturen.quote:En vanuit Ehv lijkt de aansluiting me van minder belang, die kachelen gewoon naar Vl.
Vanuit Ehv kun je nu niet eerder weg, de 1900 en 2500 komt officieel pas om .27 en .57 binnen. Meestal is 'ie iets eerder, maar hem krapper inleggen moet je echt niet doen vanwege de grote kans op ellende tussen Ddr en Tb.quote:Maar het blijft een gemiste kans om een paar minuten (ipv zo'n beetje op de minuut) na een IC-knoop te vertrekken. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet weer of de 800/900 wat verschuiven miv drgl'07. Die zou opzich nog wel een aantal minuten eerder weg kunnen uit Ehv.
Ja duh, het is een bus op malle wielen!quote:Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Volgens mij mogen Buffels al 140km/u, dus wat dat betreft is aan je wens reeds voldaan.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:30 schreef Tfz het volgende:
Reizigers uit Wt zijn dan de zak. Van Ehv naar Sm kun je beter via Rm doen. Ik zou de huidige opzet handhaven, dus Sm, Tg en Vlb maar één keer per uur bedienen. Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen. Ik heb daar een uitgebreide mail over naar die Vestjens (gedeputeerde) gestuurd, maar die reageert natuurlijk niet. Volgende week eens naar een stuk of tien van zijn collega's sturen.
[..]
Dat moet je inderdaad niet willen versnellen, die lijn is al zo'n drama qua punctualiteit...quote:Vanuit Ehv kun je nu niet eerder weg, de 1900 en 2500 komt officieel pas om .27 en .57 binnen. Meestal is 'ie iets eerder, maar hem krapper inleggen moet je echt niet doen vanwege de grote kans op ellende tussen Ddr en Tb.
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij mogen Buffels al 140km/u, dus wat dat betreft is aan je wens reeds voldaan.
DH-2 dan maar in zetten? meer zitplaatsquote:Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Waarom verdwijnen ze en wat komt ervoor in de plaats?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)quote:Op donderdag 13 april 2006 15:30 schreef Tfz het volgende:
Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen.
ATB-EG kan zonder problemen 140km/u aan.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Er ligt toch al NG op de maaslijn?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Als een Lint al goedkoper is dan een Dh-1, hoe denk je dan dat een DH-2 in zich verhoudt tot een Lint?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DH-2 dan maar in zetten? meer zitplaats
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort. Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dachtquote:Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Dat ze verdwijnen is toch niet zeker?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
Lijkt me gewoon een kwestie van te weinig vraag om een lange IC te rechtvaardigen en het feit dat het gemakkelijker is om in Haarlem om te lopen dan op een kopstation als Zandvoort, wat je sowieso een extra loc zou kosten.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort. Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
Gewoon bakkilomterreductie. Met een hele sleep IC naar Zandvoort rijden was niet nuttig. Verder is het voor dat lijntje ook nog eens uitermate sloom (stop op Overveen, etc). Daarnaast konden ze hiermee een rangeerploeg op Zandvoort uitsparen. Ik denk dat ze in Haarlem sowieso al een rangeerploeg voor de werkplaats hadden, en ze het zo konden combineren.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort. Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
In Haarlem liep de loc ook niet om, de tweede loc stond al klaar op een kopspoortje en werd tegen de binnengelopen IC gezet. Als deze IC weer vertrokken was, liep de afgekoppelde loc naar het kopspoortje om de volgende IC af te wachten.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een kwestie van te weinig vraag om een lange IC te rechtvaardigen en het feit dat het gemakkelijker is om in Haarlem om te lopen dan op een kopstation als Zandvoort, wat je sowieso een extra loc zou kosten.
Voor zover mij bekend wordt er nieuw materieel besteld.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef MREn het volgende:
Dat ze verdwijnen is toch niet zeker?
Voor 16.000 in de maand ex. BTW zijn er nog genoeg te huur bij NSFS.
Wat heeft ERTMS ermee te maken?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.quote:
Hoe zit het dan met de Noordelijke nevenlijnen? Die zijn vorig jaar nog voorzien van ATB NG.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef Duvel het volgende:
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
Dat waren de laatste inderdaad. Als het goed is, wordt ook Amsterdam - Utrecht voorzien van ERTMS, net als de Betuweroute en de HSL.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:59 schreef Tfz het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de Noordelijke nevenlijnen? Die zijn vorig jaar nog voorzien van ATB NG.
quote:Op donderdag 13 april 2006 16:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik kan het nergens op de NS site vinden... Weet iemand of het weekendretour komend weekend langer geldig is?? Bijvoorbeeld vanaf vrijdag al, en tot en met de hele maandag???
bron link url blaquote:Valt een feestdag op vrijdag of maandag, dan is het Weekendretour zelfs langer geldig.
Volgens mij moet je er wel rekening mee houden dat Goede Vrijdag geen feestdag is, volgens deze regels.quote:
tweede paasdag toch minstens WELquote:Op donderdag 13 april 2006 16:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij moet je er wel rekening mee houden dat Goede Vrijdag geen feestdag is, volgens deze regels.
bron (via googlequote:Pasen:
Op Goede Vrijdag zijn de Vrije Reisdag 60+ en de Voordeel-urenkaart onbeperkt geldig. Weekendretours (binnenlands en Benelux) zijn geldig t/m maandag.
Nou begin ik toch te twijfelenquote:Vraag:
Op welke feestdagen kan ik ook vóór 9.00 uur met 40% korting reizen?
Antwoord:
In 2006 krijgt u met uw Voordeelurenabonnement ook vóór 9.00 uur 's ochtends 40% korting op de volgende dagen: Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Hemelvaartsdag, Bevrijdingsdag, 2e Pinksterdag en 1e en 2e Kerstdag.
bla bla
klik op die bron van mij van rover.nl. En dan vooral dat pdf'je openen wat er bij staat.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar Goede Vrijdag is dus geen feestdag
edit
[..]
Nou begin ik toch te twijfelen
ja, en niet op vrijdag begrijp ik, hoewel dat niet expliciet ontkend wordt Op GV zijn Vrije Reisdag en Voordeelurenkaart onbeperkt geldig, dat staat er. Er staat niet dat binnenlands weekendretour dan OOK geldig is. Er staat wel "tot en met maandag". Vanaf vrijdag 19h lijkt me dusquote:Op donderdag 13 april 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
klik op die bron van mij van rover.nl. En dan vooral dat pdf'je openen wat er bij staat.
Klopt. Het wordt wel ontkend in het PDF;je.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en niet op vrijdag begrijp ik, hoewel dat niet expliciet ontkend wordt Op GV zijn Vrije Reisdag en Voordeelurenkaart onbeperkt geldig, dat staat er. Er staat niet dat binnenlands weekendretour dan OOK geldig is. Er staat wel "tot en met maandag". Vanaf vrijdag 19h lijkt me dus
of bedoel je dat bij Pasen, Pinksteren "Vrijdag vanaf 19:00" staat? Da's wel duidelijk dan jaquote:Op donderdag 13 april 2006 16:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt wel ontkend in het PDF;je.
Voor het gemak, hier de directe link http://www.rovernet.nl/wijsopreis/feestdagenregeling.pdf
mooie fotos man het is mooi weer hierquote:Op donderdag 13 april 2006 16:10 schreef Alexxxxx het volgende:
.....
ATB-NG is toch ook al bijna ERTMS?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
European Rail Traffic Management Systemquote:Op donderdag 13 april 2006 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is ERTMS sowieso?
EuroRail Train Management System of zoiets?
alsdus die PDFquote:Op donderdag 13 april 2006 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ah cool en dat gaat ATB vervangen begrijp ik?
Daar heb ik vandaag van Utrecht naar Rotterdam ingezeten .quote:Op donderdag 13 april 2006 16:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zo als met alles wijkt nederland standaard afquote:Op donderdag 13 april 2006 17:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Grootste verschil is dat het een europese standaard is.
Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).quote:Op donderdag 13 april 2006 16:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
je mag toch ook niet harder dan 140 als er overwegen in de baanvak zitten?
Functioneel gezien wel, technisch gezien niet... Jammer van al die jaren ontwikkeling die in ATB-NG zitten.quote:
is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).
maar dat had dan temaken dat ATB-EG/NG de spoorbomen nooit optijd kon sluiten?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).
meende ik ook? maar daar zit toch ook een hekwerkje aan de slagboom gebonden?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?
Jawel, maar daar wordt geen 140km/u gereden.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?
kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, maar daar wordt geen 140km/u gereden.
Ik weet niet precies wat de reden is om niet harder dan 140km/u te rijden over een baanvak met overwegen. Ik vermoed dat een risico-inschatting gedaan is, en dat 160km/u gewoon een te groot risico met zich meebrengt, ook met het oog op ontsporing van de trein bij een aanrijding. Dat overwegen niet op tijd dichtgaan kan het niet zijn. Dan moet je de zogenaamde aankondiging verplaatsen en dan gaat ie eerder dicht (dat dit wel wat voeten in de aarde heeft, is punt twee).
Ja dat hekje is wel zo ja. Ellende met 6 sporen is eigenlijk vooral dater altijd wel eentje bezetis, en die overweg dus ongeveer driekwart van de tijd dicht isquote:Op donderdag 13 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
meende ik ook? maar daar zit toch ook een hekwerkje aan de slagboom gebonden?
Dan rij je dus niet harder dan 140 daar Lijkt mij dan...quote:Op donderdag 13 april 2006 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?
en dan zal je net in een IC traject zitten lekker met 200 ( k noem wat ) en dan moet je remmen tot 140quote:Op donderdag 13 april 2006 18:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan rij je dus niet harder dan 140 daar Lijkt mij dan...
Ja, pech. Had je de overweg maar weg moeten halenquote:Op donderdag 13 april 2006 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en dan zal je net in een IC traject zitten lekker met 200 ( k noem wat ) en dan moet je remmen tot 140
effectief is het nietquote:Op donderdag 13 april 2006 18:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, pech. Had je de overweg maar weg moeten halen
Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.quote:
Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig geluktquote:Op donderdag 13 april 2006 18:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.
nja op dieselspoor kan je toch niet zo hard, trekken die treinen toch nooit een keer, wordt t gewicht van de trein veel te hoogquote:Op donderdag 13 april 2006 18:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.
Ja, maar daar heb je dan ook weinig landelijke overpadenquote:Op donderdag 13 april 2006 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig gelukt
moauw mja maar k denk dat als je in een BOEREN Gat komt waar 2x per uur een IC langs jakkert dat het wat minder prio heefT?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig gelukt
mja ach, en je kan niet overal even makkelijk ene meter of 3 de grond in graven om een tunneltje te makenquote:Op donderdag 13 april 2006 19:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb je dan ook weinig landelijke overpaden
ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?
ach boeit toch geen ruk? Ze maken toch ook tunneltjes onder de snelweg door en zo? OOK in het boerenland?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauw mja maar k denk dat als je in een BOEREN Gat komt waar 2x per uur een IC langs jakkert dat het wat minder prio heefT?
was ERTMS vorig jaar toen de noordelijke dieselijntjes ATB-NG kregen al gereed dan?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.
Wel gaaf trouwens hee een Europese standaard, op 3 lijntjes per landquote:Op donderdag 13 april 2006 19:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.
snelweg != spoorquote:Op donderdag 13 april 2006 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ach boeit toch geen ruk? Ze maken toch ook tunneltjes onder de snelweg door en zo? OOK in het boerenland?
Nee, nog niet genoeg om het in te bouwen. Verder hadden ze NoordNed dan moeten dwingen ERTMS in die Wadlopers in te bouwen, terwijl er bij de grote revisie van die dingen net ATB-NG in was gebouwd.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
was ERTMS vorig jaar toen de noordelijke dieselijntjes ATB-NG kregen al gereed dan?
quote:Op donderdag 13 april 2006 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel gaaf trouwens hee een Europese standaard, op 3 lijntjes per land
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, nog niet genoeg om het in te bouwen. Verder hadden ze NoordNed dan moeten dwingen ERTMS in die Wadlopers in te bouwen, terwijl er bij de grote revisie van die dingen net ATB-NG in was gebouwd.
en als het er nou vlak langs ligt en ze zijn toch bezig?quote:
Wat heeft ATB sowieso voor zin met die postkoetsen?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
mja, bij Grou-jirnsum maar even de overweg kwijt raken? omdat er 1x per uur een IC met 140+ langs zou komen?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en als het er nou vlak langs ligt en ze zijn toch bezig?
Hrv - Lwd zou kunnen?
ROFL!!!!!!!quote:Op donderdag 13 april 2006 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heeft ATB sowieso voor zin met die postkoetsen?
Wat heeft de komst van nieuw materieel te maken met de implementatie van een beveiligingssysteem? Het nieuwe materieel maakt daar ook gebruik van.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
Toen ze begonnen met het inbouwen van ATB-NG op die Noordelijke lijnen? Nee.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
Dat ze dan direct op ERMTS konden ? :pquote:Op donderdag 13 april 2006 19:18 schreef Tfz het volgende:
[..]
Wat heeft de komst van nieuw materieel te maken met de implementatie van een beveiligingssysteem? Het nieuwe materieel maakt daar ook gebruik van.
Dat ongeluk bij Sauwerd gebeurde op een baanvak met centrale radioverkeersleiding. De treinen kregen per radio de rijopdrachten door, er stonden geen seinen. En dat is een keer misgegaan. Verder stelt de wet dat op alle baanvakken waar harder dan 40 of 100 gereden wordt, er ATB aanwezig moet zijn in enige vorm.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ja er was ooit bij Sauwerd iets mis gegaan geloof ik. In 1981? En daarom moet er in 2005 nog even ATB aangelegd worden? Omdat er in 2006 ERTMS aan komt?
Ik niet snap
Wetten zijn er om te breken *ahum*quote:Op donderdag 13 april 2006 19:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ongeluk bij Sauwerd gebeurde op een baanvak met centrale radioverkeersleiding. De treinen kregen per radio de rijopdrachten door, er stonden geen seinen. En dat is een keer misgegaan. Verder stelt de wet dat op alle baanvakken waar harder dan 40 of 100 gereden wordt, er ATB aanwezig moet zijn in enige vorm.
Nee, niet als het om dit soort veiligheidskwesties gaat.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Wetten zijn er om te breken *ahum*
ERTMS is een volledig nieuw systeem gericht op het verhogen van de beschikbare capaciteit, veiligheid en dergelijke. Waarom zou je dat willen inbouwen op zo'n lijntje? ERTMS komt alleen op de Betuweroute, HSL en Amsterdam-Utrecht voorlopig. Nederland loopt voorop met de invoering van dat systeem, alleen in Zwitserland wordt het geloof ik ook al gebruikt, en ook maar op één of enkele drukke baanvakken.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Dat ze dan direct op ERMTS konden ? :p
Het gaat al iets harder inmiddels, zie dit plaatje van http://www.ertms.com:quote:Op donderdag 13 april 2006 19:35 schreef Tfz het volgende:
[..]
ERTMS is een volledig nieuw systeem gericht op het verhogen van de beschikbare capaciteit, veiligheid en dergelijke. Waarom zou je dat willen inbouwen op zo'n lijntje? ERTMS komt alleen op de Betuweroute, HSL en Amsterdam-Utrecht voorlopig. Nederland loopt voorop met de invoering van dat systeem, alleen in Zwitserland wordt het geloof ik ook al gebruikt, en ook maar op één of enkele drukke baanvakken.
Heerlen - Maastricht is echt een testtraject, net als daar bij Meppel. Allemaal aparte seinen langs de baan voor tijdens proefritten en zo!quote:Op donderdag 13 april 2006 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
heerlen-maastricht
Nou ja goed. Ik zou ook vast ATB aanleggen, want die euro shit dat duurt nog wel ff
Ach Meppel - Leeuwarden heeft t wel al in de testquote:Op donderdag 13 april 2006 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
heerlen-maastricht
Nou ja goed. Ik zou ook vast ATB aanleggen, want die euro shit dat duurt nog wel ff
Zal wel loslopen denk ik. Er zijn ook lijnen waar ATB-NG aansluit op ATB-EG en dat werkt volgens mij ook wel aardig.quote:Op vrijdag 14 april 2006 01:59 schreef FredvZ het volgende:
Ben toch benieuwd of dat ERTMS goed aan gaan sluiten op ATB op de plaatsen waar de HSL en Betuwelijn hier bij Rotterdam zijn aangesloten op het normale spoor.
Wat is er mis met het hebben van een kaartje en een OV?quote:Op vrijdag 14 april 2006 07:56 schreef Duvel het volgende:
Er was ook één iemand met een kaartje en een OV. En de naieve conducteur liet ze er mee wegkomen...
Niks. Ik bedoelde dat ie de mensen zónder kaartje ermee weg liet komen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er mis met het hebben van een kaartje en een OV?
ja die had hij natuurlijk moeten laten afvoeren in een gereedstaand arrestantenbusje. Crimineel tuigquote:Op vrijdag 14 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niks. Ik bedoelde dat ie de mensen zónder kaartje ermee weg liet komen.
Tsja, Bij de net aangekomen trein helpt het ook niet echt waarschijnlijk. De helft van de passagiers zal nog niet in de trein zitten. Stationsomroepen lijkt mij effectiever.quote:Op vrijdag 14 april 2006 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er mis met het hebben van een kaartje en een OV?
Ik hoorde trouwens in allebei mijn treinen (IC Ut-Ht en stoptrein Ht-Hto) omgeroepen worden dat de OV-weekkaart niet geldig was als vervoerbewijs, maar wel als kortingkaart, en dat je er dus nog een kaartje bij moest kopen als je een OVweek hebt. Jawel: ongeveer 7 seconden voordat de deuren dichtgingen, nadat de betreffende treinen 10 resp 12 minuten stil gestaan hadden
"Okee, we waarschuwen je Maar het kost je wel een aansluiting "
De conducteur had zijn leesbril nodig om het te kunnen lezen, dus de lettertjes zijn blijkbaar vrij klein. Maar ik heb geen OV meer, dus ik zou het niet weten.quote:Op vrijdag 14 april 2006 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja die had hij natuurlijk moeten laten afvoeren in een gereedstaand arrestantenbusje. Crimineel tuig
Studenten noemt zich dat de Intellectuele voorhoede van de maatschappij Nog te lam om de achterkant van een toch al gratis vervoerbewijs te lezen
De IC's Ut -> Ht staan in Ut maar drie (800/900) of vijf (3500) minuten stil, dus op dat punt klopt je verhaaltje niet. En als ik met de stopper uit Nm aan kom in Ht dan zou ik ook eerst eens rustig koffie gaan drinken en wachten totdat iedereen is overgestapt (aansluitingen uit Tb en Ehv) voordat ik ging omroepen, het heeft namelijk niet zo veel zin om te gaan roepen als er nog amper iemand in de trein zit.quote:Op vrijdag 14 april 2006 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoorde trouwens in allebei mijn treinen (IC Ut-Ht en stoptrein Ht-Hto) omgeroepen worden dat de OV-weekkaart niet geldig was als vervoerbewijs, maar wel als kortingkaart, en dat je er dus nog een kaartje bij moest kopen als je een OVweek hebt. Jawel: ongeveer 7 seconden voordat de deuren dichtgingen, nadat de betreffende treinen 10 resp 12 minuten stil gestaan hadden
"Okee, we waarschuwen je Maar het kost je wel een aansluiting "
treinnummer zal me verder jeuken maar de IC van 7:47 (uit schiphol?) naar EIndhoven staat er om 7:39 vaak al hoor God, die paar minuten, waar hebben we het over? Lang genoeg iigquote:Op vrijdag 14 april 2006 10:18 schreef Tfz het volgende:
[..]
De IC's Ut -> Ht staan in Ut maar drie (800/900) of vijf (3500) minuten stil, dus op dat punt klopt je verhaaltje niet. En als ik met de stopper uit Nm aan kom in Ht dan zou ik ook eerst eens rustig koffie gaan drinken en wachten totdat iedereen is overgestapt (aansluitingen uit Tb en Ehv) voordat ik ging omroepen, het heeft namelijk niet zo veel zin om te gaan roepen als er nog amper iemand in de trein zit.
Klopt, die loopt vaak tegelijk binnen met de IC van Rotterdam naar Deventer/Enschede.quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
treinnummer zal me verder jeuken maar de IC van 7:47 (uit schiphol?) naar EIndhoven staat er om 7:39 vaak al hoor God, die paar minuten, waar hebben we het over? Lang genoeg iig
dat bedacht ik me ook net?quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:41 schreef verzameldirk het volgende:
misschien een domme vraag, maar met mijn 40 jarige treinspotterschap
heb ik toch geen idee wat een ===
ik zag bij Onnen dat alle Siemens treinen afgerangeerd zijn====
is........ ..
wat is een Siemenstrein
Railfloppers natuurlijk!quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:41 schreef verzameldirk het volgende:
misschien een domme vraag, maar met mijn 40 jarige treinspotterschap
heb ik toch geen idee wat een ===
ik zag bij Onnen dat alle Siemens treinen afgerangeerd zijn====
is........ ..
wat is een Siemenstrein
ja hoor, op de terugweg, gastje 1 bank verderopquote:Op vrijdag 14 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niks. Ik bedoelde dat ie de mensen zónder kaartje ermee weg liet komen.
Ja jammer dan, moet ie maar leren lezen hè!quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hoor, op de terugweg, gastje 1 bank verderop
Nou, hij ging mooi de bietenkar op hoor
"enkeltje Ht-Ut met korting, ¤ 4,50, plus 35.... dat is... ¤ 39,50 alsjeblieft "
NS heeft de reclame op de blauwe banen van stoptreinmaterieel al járen geleden afgeschaft...quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Matjes 64 die al sinds Fred Flintstone met SIEMENS reclame rond rijden? Gokje hoor
de banen bestaan nog welquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:14 schreef FredvZ het volgende:
[..]
NS heeft de reclame op de blauwe banen van stoptreinmaterieel al járen geleden afgeschaft...
Kan je nagaan hoe lang die dingen al in Onnen staanquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:14 schreef FredvZ het volgende:
[..]
NS heeft de reclame op de blauwe banen van stoptreinmaterieel al járen geleden afgeschaft...
Whehehehe!quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe lang die dingen al in Onnen staan
quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi
idd!quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi
De Lage Landen Koploper niet vergeten!quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi
mijn icon is nu gaverquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat de sponsoring-opbrengsten in mindering gebracht worden op de tarieven
*RINGGGGG
Kut is het al zo laat?
replace koploper met doodloperquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Lage Landen Koploper niet vergeten!
Hier op de achtergrond:
[afbeelding]
En hier wat dichterbij:
[afbeelding]
ja ja de hele dag al. En af en toe hebben we dezelfdequote:
quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ja de hele dag al. En af en toe hebben we dezelfde
tis niet meer wat het geweest is :/quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
die koeienvangers op die koplopers, die waren ook vet
Die zitten er nog steeds op. Toen ik die foto's dia's maakte, zaten ze er net op.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
die koeienvangers op die koplopers, die waren ook vet
wat zijn koeievangers?quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zitten er nog steeds op. Toen ik die foto's dia's maakte, zaten ze er net op.
De zwarte gebogen platen vooronder, onder de koppelingquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:58 schreef petre86 het volgende:
wat zijn koeievangers?
zijn die weg dan?quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De zwarte gebogen platen vooronder, onder de koppeling
tevens mensen vanger? voor als een idioot voor de trein gaat staan?quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De zwarte gebogen platen vooronder, onder de koppeling
Dan kunnen ze beter een groot net om het spoor zettenquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
tevens mensen vanger? voor als een idioot voor de trein gaat staan?
klopt maar anders is die te langquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan kunnen ze beter een groot net om het spoor zetten
Je icoon met DD-AR mist trouwens nog een Bv-tje...
Als je had opgelet zag je dat het me niet om het aantal minuten ging, maar over het feit dat je blijkbaar aan feitenverdraaiing doet om het gebeuren enigszins in het belachelijke te trekken....quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
treinnummer zal me verder jeuken maar de IC van 7:47 (uit schiphol?) naar EIndhoven staat er om 7:39 vaak al hoor God, die paar minuten, waar hebben we het over? Lang genoeg iig
Nee. Ik vind het ICM er trouwens fraaier uitzien met baanruimer, dan zonder. Als die kap er vanaf is zie je gewoon het stalen profiel er onder zitten, en dat is een flinke balk.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:02 schreef petre86 het volgende:
zijn die weg dan?
nee, zitten er nog opquote:
loop je nou toestanden te zoeken?quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:30 schreef Tfz het volgende:
[..]
Als je had opgelet zag je dat het me niet om het aantal minuten ging, maar over het feit dat je blijkbaar aan feitenverdraaiing doet om het gebeuren enigszins in het belachelijke te trekken....
Slopert...quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:38 schreef Dichterbijer het volgende:
De Railh(fl)opper:
[afbeelding]
Maar weet iemand hun lot?
om maar te zwijgen van het onderhoud wat er bijna constand aan moet gebeuren :pquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Slopert...
Of er moet nog ergens een spoorwegbedrijf zijn die er interesse in heeft, maar de kans is klein.
Voor de NS zijn ze te duur omdat het een serie is van maar 9 stellen...
idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
om maar te zwijgen van het onderhoud wat er bijna constand aan moet gebeuren :p
Sja, tis dat ze nooit ver genoeg storingsvrij geworden zijn, als ze een normaal uitval percentage hadden gehaald tov andere treinstellen hadden ze mischien nog in dienst geweestquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.
Je moet er niet aan denken dat ze de hele plan T & V -vloot in één keer vervangen hadden deze rampenbakken...
zalk er 1 in mn icoon verwerken? dat die uitvalt?quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
got ja die krengen hebben we ook nog een blauwe maandag gehad Was ze allang weer vergeten joh
ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de railsquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zalk er 1 in mn icoon verwerken? dat die uitvalt?
wel stoer.. schuift de smiley iets op.. om dan kapot te gaanquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zalk er 1 in mn icoon verwerken? dat die uitvalt?
nee dat die uit elkaar pleurt ipv deukt ( zie DH1 ) als die de smilie raakt?quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de rails
of dattie er achter komt, deur open gaat en mr. smiley krijgt invaliedelift op de kop..quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de rails
ja kan ookquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee dat die uit elkaar pleurt ipv deukt ( zie DH1 ) als die de smilie raakt?
[afbeelding]
dus
Dat was gelukkig nooit het doel. Wel hebben ze het pad geëffend voor een succesvolle introductie van IRM. Dus wat dat betreft blijf ik erbij dat het een nuttig materieelserie geweest is.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.
Je moet er niet aan denken dat ze de hele plan T & V -vloot in één keer vervangen hadden deze rampenbakken...
Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgtquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was gelukkig nooit het doel. Wel hebben ze het pad geëffend voor een succesvolle introductie van IRM. Dus wat dat betreft blijf ik erbij dat het een nuttig materieelserie geweest is.
Ik heb niet gehoord dat het niet gebeurt... dus neem aan van wel.quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:27 schreef Tfz het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog wat gehoord van de ombouw van tien ICRm B's tot BDs? Gaat dat nog steeds plaatsvinden?
IRM heeft wel degelijk vervolg gehad, na IRM-1 zijn er nog twee keer extra stammen/bakken bijbesteld, IRM-2 en -3, steeds iets afwijkend van IRM-1.quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgt
Gezien naar het aantal bakken is het de grootste serie ooit. Ik vind 't wel genoeg...quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgt
mja maar volgens mij ging dat nu toch ook niet meer verder? naar de bekenwording van de cabines?quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:01 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM heeft wel degelijk vervolg gehad, na IRM-1 zijn er nog twee keer extra stammen/bakken bijbesteld, IRM-2 en -3, steeds iets afwijkend van IRM-1.
Van Plan V zijn ook iets van 13 deelseries.
nee, dat zijn bh'tjesquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:58 schreef petre86 het volgende:
[..]
wat zijn koeievangers?
die gele plaaten op de aansluitingen?
Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
naar de bekenwording van de cabines?
Vond ik ook al, terwijl ik toch tegen de spits in rond 17:30 van Enschede naar Utrecht ben gegaan.quote:Op vrijdag 14 april 2006 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ja goed punt, zal ook wel zo zijn ja
Was gisteravond achterlijk druk idd
neuh, ik weet ook niet wat Bd-tjes zijn..quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NG-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 07:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zal wel loslopen denk ik. Er zijn ook lijnen waar ATB-NG aansluit op ATB-EG en dat werkt volgens mij ook wel aardig.
B staat voor 2e klas, D voor dienst (lees: bagageruimte). Een BD'tje is aldus een tweede klas rijtuig met bagageafdeling.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef petre86 het volgende:
[..]
neuh, ik weet ook niet war Bd-tjes zijn..
Pas een paar maanden eigenlijkquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe lang die dingen al in Onnen staan
Ja, want Indusi, MEMOR, Crocodile etc. zijn wel europese standaarden...quote:Op donderdag 13 april 2006 17:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo als met alles wijkt nederland standaard af
ehm...quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NS-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.
Inderdaad, ATB-EG is het aloude geping in de cabines enzo, en is beperkt tot max. 140km/uur.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ehm...
Eerste Generatie
Nieuwe Generatie
of zo? Dat die afkortingen betekenen?
NG werkt met assentellers?quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:32 schreef MREn het volgende:
[..]
Inderdaad, ATB-EG is het aloude geping in de cabines enzo, en is beperkt tot max. 140km/uur.
NG kan tot 360km/uur, is niet afhankelijk van spoorstroomlopen voor detectie (van voornamelijk lichtgewicht) materieel.
NG is afhakelijk van bakens, en indien nodig kan er eenvoudig eentje bij.
In de cabine is het handig omdat NG een doelsnelheid geeft en een afstand vanaf waar die doelsnelheid behaald moet zijn, dit itt EG waarbij je direct na een sein het beeld op moet volgen en hier ook op voorbereid moet zijn. Gevolg: je kan beter anticiperen en (daarmee) gemiddeld hogere snelheden halen.
Maar het zin compleet andere systemen. Ook de 'hardware' in de trein is anders.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NG-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.
Het zijn bakens op het spoor die informatie door geven aan de trein over het komend stuk spoor. Of er een sein staat, hoever dat ding van de baken af staat, en in welke stand het sein staat. Moet bv de trein na dat sein afremmen naar 40 km/h (wat vooraf is gegaan door een sein wat uitsprak dat je bij het volgende sein 40 moet rijden (maar tot dat sein opzich nog 140 kunt rijden) dan leest ATBng dat je over x aantal meter naar 40 kmh terug moet gaan. Tevens weet ATBng (door invoer) wat van trein het is, kwaliteit remmen en hoe lang ie is zodat hii de remweg kan berekenen. En daardoor kun je dankzij ATB ng op tijd remmen, maar niet kilometers te vroeg, wat wel bij ATB eg moest.quote:
na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ikquote:Op vrijdag 14 april 2006 20:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
daar was iets mee jah.. iets met een vrachtwagen in het dorp waar ik ben geborenquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
Die waren zeker veilig, alleen werd er weer gebruld zonder zich in de zaak te hebben verdiept.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
ATB-NG sowieso niet, ETCS misschien over heeel veeeeel jaren. Het sneller rijden gemiddeld valt denk ik wel mee, eerder efficiënter gebruik van de infra en daar is niet alleen NS, maar zijn alle vervoerders bij gebaat.quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:17 schreef Willy84 het volgende:
ATB-NG bestaat volgens mij al een aantal jaren. Iemand een idee wanneer de uitrol volgt over het gehele land van ATB-NG of ETCS. Want als je met een beter beveilegings systeem efficienter kunt werken (sneller rijden gem. En meer treinen p/u) Dat is wel iets dat de ns kan gebruiken geloof ik.
aah okee mijn fout, je hoort toch alleen de slechte dingen,quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:26 schreef Tfz het volgende:
[..]
Die waren zeker veilig, alleen werd er weer gebruld zonder zich in de zaak te hebben verdiept.
Overigens was de aflevering van de nieuwe VIRM-stellen toen al lang en breed voltooid en sinds dat is beëindigd is er nooit meer sprake geweest van een vervolgbestelling IRM, dus ik snap eigenlijk niet wat je met je opmerking precies bedoelt.
hij ziet er nu iig stukken beter uit dan voor zn opknapbeurtje !quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:42 schreef Alexxxxx het volgende:
De snor in Winterswijk blijkt van de HSA te zijn
jawelquote:Op zaterdag 15 april 2006 01:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ben je te vroeg me!
Is nog niet. Helaas
In je bed?quote:Op zaterdag 15 april 2006 02:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ook nie tvan bahn TV?
Hoe moet ik dan gaan slapen???
Ehh ja. Dat zou idd kunnen. Maar helaas heb je ook motivatie nodig om je bed in te komen. Door een zeker te zijn dat je een redelijke kans hebt om snel te slapen. En zonder bahnTV is die kans laag... te laat... Dus... linkje?quote:
bahnTV... leuk programmaquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ehh ja. Dat zou idd kunnen. Maar helaas heb je ook motivatie nodig om je bed in te komen. Door een zeker te zijn dat je een redelijke kans hebt om snel te slapen. En zonder bahnTV is die kans laag... te laat... Dus... linkje?
k heb ook geen linkje :>quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Whaah die avatar van je met die stoomtrein is ook geweldig trouwens
Mwoa, maakt toch niet uit hoor Ik zou bij Jupiter niet weten hoe ik iets van welke nieuwsgroep dan ook af moest halen. Ruksysteem ookquote:[ Bericht 4% gewijzigd door Alexxxxx op 15-04-2006 13:42 (FOEI!!!!) ]
als het dubbeldekkers zijn vast wel, aangezien de supporters het toch maar slopenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:01 schreef jorienvdherik het volgende:
donderdag waarschijnlijk combi naar ajax
uit welk jaar komen deze treinen, en zijn dit de 1e generatie van de dubbeldekkers ?
[afbeelding]
werkt primaquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, maakt toch niet uit hoor Ik zou bij Jupiter niet weten hoe ik iets van welke nieuwsgroep dan ook af moest halen. Ruksysteem ook
Die zijn helemaal niet onveilig.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
Programma?quote:
Mwoa, die constructies zouden op zich wel bouwbaar zijn, maar ze moeten ook nog botsingsenergie opvangen. Op zich is het wel mogelijk om een trein te maken die met een botsing van 130 km/h nog geen vervorming vertoont, maar ja, dan smak je dus zelf binnen die trein met 130 tegen de voorruit.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Die zijn helemaal niet onveilig.
Als je met 130 km/uur op 35 ton staal in rijdt, zijn er verdomd weinig constructies die daar weerstand tegen kunnen bieden.
nou en ik slurp het wel binnenquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Programma?
Het is gewoon een hele zender die 24 uur per dag niets anders uitzendt dan DB-info, ook over verkeersleiding, mensen achter het beroep en infrawerkzaamheden.
Alleen te ontvangen met Canal Digital (ook met het goedkoopste abonnement geloof ik).
Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aah okee mijn fout, je hoort toch alleen de slechte dingen,
van mij mogen ze zo wat V-IRM bij bestellen om mat64 weg te draaien,
Hangt van het traject af. Op drukke trajecten, of met veel stations op korte afstand van elkaar haalt ICM de tijden van mat'64 niet. Maar als stations (vele) kilometers uit elkaar liggen zoals Aml-Dv en Zl-Gn is het prima te doen.quote:ICMs als stoppers? of zijn die daar nou niet geschikt voor?
hmm jammer.. Ik vond deze veel mooier eigenlijkquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.
Maar dat wordt ook ongeveer in elk topic egvraagd, dus ik heb het maar in de topicstart gezet ooit. Nieuwe sprinters, gemodelleerd naar BauReihe 425 van de DB. Foto: zie TS of http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/
Oh, dat is waar ook! Heb ik ook een tijdje kunnen ontvangen...quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Programma?
Het is gewoon een hele zender die 24 uur per dag niets anders uitzendt dan DB-info, ook over verkeersleiding, mensen achter het beroep en infrawerkzaamheden.
Alleen te ontvangen met Canal Digital (ook met het goedkoopste abonnement geloof ik).
Hmm dat boeit me niet echt eigenlijk Als die displays met info maar blijvenquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:33 schreef Tfz het volgende:
De NS-stellen krijgen overigens een andere kop (t.o.v. BR425) en naar het zich laat aanzien ook een beter interieur.
Ow... nog nooit in gezetten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ook zo relaxt in die NS @TV bakken van tegenwoordig. Soms rijden ze weleens op Hlm - Mt
mja net als in de Linten?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ow... nog nooit in gezetten.
Waarom staan op die tekstbakken in de IRM alleen maar het eindstation, en niet het volgende station? Moet toch kunnen?
quote:
mstrg?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan de gedachte dat die trein uit mstrg (koefnoen ) ooit door zal gaan rijden naar alkmaar
Dat setje rijtuigen reed mee op Hlm-Mt/Hrl, is er nu echter uit t.b.v. ritten op de HSL.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ook zo relaxt in die NS @TV bakken van tegenwoordig. Soms rijden ze weleens op Hlm - Mt
Hij zal wel bedoelen dat de 800/900 met ingang van de nieuwe dienstregeling Hrl/Mt-Amr (en in de spits door naar Sgn) gaat rijden, maar wat daar verder opmerkelijk aan is (en dan de gedachte...) snap ik ook niet....quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mstrg?
en al zouden ze dat doen, wat is daar lollig aan dan?
mja als je bakken met nieuw IC materiaal koopt kan je t oude IC (ICMs) mooi over op andere lijnen gebruikenquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.
Maar dat wordt ook ongeveer in elk topic egvraagd, dus ik heb het maar in de topicstart gezet ooit. Nieuwe sprinters, gemodelleerd naar BauReihe 425 van de DB. Foto: zie TS of http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/
[..]
Hangt van het traject af. Op drukke trajecten, of met veel stations op korte afstand van elkaar haalt ICM de tijden van mat'64 niet. Maar als stations (vele) kilometers uit elkaar liggen zoals Aml-Dv en Zl-Gn is het prima te doen.
Practisch gezien is er niet genoeg ICM om stopdiensten te rijden, omdat ze hard nodig zijn in de noordoost-IC's en deels in de 3500-serie. M.i.v. nieuwe drgl is zelfs geen ICM 'over' om stoptreinen (Apd-)Dv-Aml te rijden, zodat daar na 2 jaar afwezigheid weer mat'64 terug komt.
Maar wat heb je daar aan? Aan IC-materieel is op zich geen tekort (hoewel per drgl 2007 de voorraad wel op is). Wil je van Mat '64 af binnen een x-aantal jaren, dan heb je veel meer aan nieuw stoptreinmaterieel. ICM kun je, qua rijkarakteristiek, nu eenmaal niet zo goed in de diverse stoptreinseries inzetten. Zoals al gezegd kan dat op bv. Gn-Zl makkelijker.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
mja als je bakken met nieuw IC materiaal koopt kan je t oude IC (ICMs) mooi over op andere lijnen gebruiken
ik zag er gisteren nog 2 met een 1600/1700 loc staan afgerangeerd op het oude PTTstation in Htquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:33 schreef Tfz het volgende:
Dat setje rijtuigen reed mee op Hlm-Mt/Hrl, is er nu echter uit t.b.v. ritten op de HSL.
ja precies, ICM "afdanken" naar de stoplijntjes is zinloos. Op stoplijntjes moet je snel, licht materieel hebben. En ICM is dat bepaald nietquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:52 schreef Tfz het volgende:
[..]
Maar wat heb je daar aan? Aan IC-materieel is op zich geen tekort (hoewel per drgl 2007 de voorraad wel op is). Wil je van Mat '64 af binnen een x-aantal jaren, dan heb je veel meer aan nieuw stoptreinmaterieel. ICM kun je, qua rijkarakteristiek, nu eenmaal niet zo goed in de diverse stoptreinseries inzetten. Zoals al gezegd kan dat op bv. Gn-Zl makkelijker.
vind een ICM toch ook best wel lekker optrekken hoorquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja precies, ICM "afdanken" naar de stoplijntjes is zinloos. Op stoplijntjes moet je snel, licht materieel hebben. En ICM is dat bepaald niet
tegen een sprintert of een matje 64 op bijvoorbeeld Ht-Nm? Of de zoetermeerlijn, om eens wat te noemen? Legtie DIK afquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind een ICM toch ook best wel lekker optrekken hoor
mja tov een SGM 2/3 welquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tegen een sprintert of een matje 64 op bijvoorbeeld Ht-Nm? Of de zoetermeerlijn, om eens wat te noemen? Legtie DIK af
tov mat '64 ook hoor, er rijdt wel eens ICM in de stopdienst Nm-Ht maar dan kan je er donder op zeggen dat je te laat bent. Maar wel comfortabel te laatquote:
Dus dat worden de nieuwe sprinters?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.
Maar dat wordt ook ongeveer in elk topic egvraagd, dus ik heb het maar in de topicstart gezet ooit. Nieuwe sprinters, gemodelleerd naar BauReihe 425 van de DB. Foto: zie TS of http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/
[..]
Hangt van het traject af. Op drukke trajecten, of met veel stations op korte afstand van elkaar haalt ICM de tijden van mat'64 niet. Maar als stations (vele) kilometers uit elkaar liggen zoals Aml-Dv en Zl-Gn is het prima te doen.
Practisch gezien is er niet genoeg ICM om stopdiensten te rijden, omdat ze hard nodig zijn in de noordoost-IC's en deels in de 3500-serie. M.i.v. nieuwe drgl is zelfs geen ICM 'over' om stoptreinen (Apd-)Dv-Aml te rijden, zodat daar na 2 jaar afwezigheid weer mat'64 terug komt.
Precies, ook wat waard en een mooie smoes voor een biertje op Htquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:07 schreef MREn het volgende:
[..]
tov mat '64 ook hoor, er rijdt wel eens ICM in de stopdienst Nm-Ht maar dan kan je er donder op zeggen dat je te laat bent. Maar wel comfortabel te laat
Volgens mij waren ze al eerder op de dag aan het kloten, want ik zag toen ik op de A1 reed (van Amf ri. Apd) een tweetal ICM langskomen waarvan het eerste stel donker was, in het tweede zaten wel mensen. En vijf minuten later in de zelfde richting twee wèl verlichte stellen, dus er ging denk ik iets mis.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Vond ik ook al, terwijl ik toch tegen de spits in rond 17:30 van Enschede naar Utrecht ben gegaan.
Maar op de weg was het ook enorm druk, erg op tijd waren de meesten niet voor die vergadering.
Op de terug weg (met die ene IC-stoptrein die na Amf op elk station tot Es stopt) nog leuk afvalspelletje gedaan: met 13 bakken ICM vetrokken uit Ut (en dat om 22:50), in Amf een drietje achter gelaten, en met een ander drietje afgesloten naar Dv gereden, aldaar afgesloten drietje+viertje achter gelaten en met een behoorlijk gevuld drietje verder naar Es.
Dat laatste stel afsluiten was denk ik vooral het gevolg van het feit dat we planmatig (handig dat somda-mobiel) met twee drietjes hadden moeten rijden van Amf-Es, maar dit waren 3+4+3.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze al eerder op de dag aan het kloten, want ik zag toen ik op de A1 reed (van Amf ri. Apd) een tweetal ICM langskomen waarvan het eerste stel donker was, in het tweede zaten wel mensen. En vijf minuten later in de zelfde richting twee wèl verlichte stellen, dus er ging denk ik iets mis.
quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:09 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Dus dat worden de nieuwe sprinters?
Wat een grafbakken zeg
die op de stations hangt komt een heel eind idd Maar ik ga niet zo'n ruitje inbeuken voor een PDFjequote:Op zaterdag 15 april 2006 19:02 schreef MREn het volgende:
Die topografische zoals ook op de stations hangt is toch al wel redelijk duidelijk?
Anders pak je onderstaande, moet je alleen nog even wat ontbrekende stations zelf invullen, en nieuwe stations als Lent, Ahz, Ese, Gbr, Ypenburg, Bnn enzo er in zetten.
[afbeelding]
Dan pruts je Ypenbrug, Tilburg-Reeshof, Barneveld Noord, Arnhem Zuid en Lent er even bij, zo veel stations zijn er niet open gegaan de laatste tijd.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jammer dat daar nog niet alle stations er op staan
amersfoort vathorst niet te vergeten!quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Dan pruts je Ypenbrug, Tilburg-Reeshof, Barneveld Noord, Arnhem Zuid en Lent er even bij, zo veel stations zijn er niet open gegaan de laatste tijd.
Wat houdt je tegen?quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
ik wil eigenlijk al die namen klikbaar maken en dan naar een foto van het bordje gaan
lijkt me leuk om te zienquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
ik wil eigenlijk al die namen klikbaar maken en dan naar een foto van het bordje gaan
dat ik geen klote weet van PHP of Macromedia of zo?quote:
ik heb pas van 60 bordjes in NL foto'squote:
Die is nog niet open, net als Apeldoorn De Maten, Apeldoorn Osseveld, Twello, Voorst, Gaanderen, Groningen Europark, Almere Poort, Nootdorp, Leidschenveen, Teil Paasewaaij en zo vast nog wel een paar anderen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
amersfoort vathorst niet te vergeten!
Dat hoeft ook niet, je kan gewoon (delen) van een afbeelding clickable maken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat ik geen klote weet van PHP of Macromedia of zo?
ik dacht eigenlijk aan tekstblokjes erop. Maar de meerderheid staat scheef, ook weer lastigquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:59 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, je kan gewoon (delen) van een afbeelding clickable maken.
Of je afbeelding opbouwen uit tientallen klikbare sub-afbeeldingen.
wel menemen is je kaart iig goed up to datequote:Op zaterdag 15 april 2006 19:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Die is nog niet open, net als Apeldoorn De Maten, Apeldoorn Osseveld, Twello, Voorst, Gaanderen, Groningen Europark, Almere Poort, Nootdorp, Leidschenveen, Teil Paasewaaij en zo vast nog wel een paar anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |