abonnement Unibet Coolblue
pi_36900447
Hier alweer deeltje 18 in een (blijkbaar) succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

Wie heeft er mooie treinpics?
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 5
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 6
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 7.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+1
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+2
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje dozijn
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 13
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 14
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 15
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 16
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 17

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is niet veel intresse in, iig niet bij mij en ik heb er weinig vraag naar gezien, dus daar ga ik niet op in.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs ga ik ook niet op in, maar wil je er wat van weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Het is mij te veel werk om dit op voorhand allemaal te gaan zitten typen.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion en Syntus, en voor het grensoverschrijdend verkeer nog de NMBS (Maastricht-Luik en Roosendaa-Antwerpen), DB Regionalbahn (Leer-Nieuweschans, Enschede-Munster en Heerlen-Aken), Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft (Enschede-Dortmund) en per 11 december 2005 Syntus met enkele ritten Arnhem-Emmerich.

Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans/Leer. Verder verzorgde NoordNed het vervoer op Groningen-Leeuwarden in opdracht van NS. Met de dienstregeling 2006 is de concessie Groningen/Friesland overgegaan naar Arriva. Er zullen oa. nieuwe treinen komen: Stadler GTW’s. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Vanaf december 2006 zullen alle treinen ten noorden van Zwolle als stoptrein gaan rijden.

Syntus is actief in Twente in de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Oldenzaal. En vanaf 2005 ook nog op het traject Arnhem-Tiel.

Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Marienberg.

De NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, Enschede-Munster en Nieuweschans-Leer.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.


Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Arriva
Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Vroeger NoordNed, dochter van Arriva/NS)Dit bedrijf huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden en met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden).

Links de Wadloper (DH2), dit is het enige groene stel van Noordned. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Voor de DM90-foto's: zie NS.

De Stadler GTW die voor Arriva zal gaan rijden.

Syntus
Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.



Twee Syntus Buffels, met daaronder een Lint van buiten en van binnen.

Connexxion
Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar één lijntje: Almelo-Marienberg. Rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Marienberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus.

Interieur en exterieur.


NS Reizigers
diesel
Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter.
Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de wadlopers van NoordNed en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus.

NS-Regio heeft de aanbesteding gewonnen voor Apeldoorn-Zutphen.


Een Buffel van binnen en van buiten. Op de buitenfoto staat twee stellen gekoppeld.

electrisch
En omdat een groot deel van Nederland nu eenmaal geëlektrificeerd is, wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van elektrische treinstellen en locs omdat die over het algemeen wat goedkoper in het gebruik zijn.

De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ietsje nieuwer, en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en Dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden).
Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als Venlo-Den Haag (met ICK), Maastricht/Heerlen-Haarlem, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht.
De inzet in de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht zal vanaf december 2006 ten einde komen als hier IRM op ingezet gaat worden. Hiermee zal van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar zal voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze plaatsen gaat rijden.

Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook.
Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (niet meer in dienst), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig) Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid.
ICR en ICRm werd door elkaar gebruikt tijdens de rivisie - die nu vrijwel afgerond is- op de trajecten Maastricht/Heerlen-Haarlem, waar ICK eigenlijk alleen maar tussen Eindhoven/Venlo-Den Haag rijdt.
Hoe eea er van binnen en van buiten uitziet, zie de foto'jes.

Een 1700 loc met een sliert ICR en ICRm-rijtuigen en een ICRm tweede klas interieur.


Een ICR 1e klas interieur voor en na de verbouwing tot ICRm.


Het ICK van buiten.

Nu is zo'n loc aan één kant wat lastig als men op het eindpunt om moet draaien. Daarom worden sommige ICR-bakken (weer zo'n treinterm, is gewoon 'treindeel' of 'rijtuig') voorzien van een zgn. stuurstand type: BDs); een cabine vanwaaruit de loc bediend kan lopen die de trein dan niet trekt maar duwt. Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Haarlem-Limburg.


Andere getrokken/geduwde treinen van NSR zijn de 'oude dubbeldekkers': DDM-1 en DD-AR. DDM-1 zijn lange DD-stammen met een 1800-loc, van binnen harde rode banken. De stuurstanden zijn voorzien van de afbeelding van een bedreigde diersoort. DDM-1 bakken zijn ook af en toe te vinden tussen Maastricht/Heerlen en Haarlem, waar 12 bakken ICR blijkbaar te weinig zitplaatsen leveren. Dan lopen er één of twee DDM-1's in mee. Bij instroom van de stuurstand (BDs) in deze treinseries, zullen de dubbeldeks bakken gewoon in dienst blijven.
De huidige verwachting is dat alle DDM-rijtuigen worden gemoderniseerd zodat ze IC-waardig worden qua comfort.

DD-AR is wat korter (stammen van 4) en heeft groene en blauwe bankjes (2e respectievelijk 1e klas). Om loc's vrij te maken voor andere werkzaamheden is bij sommige DD-ARstammen (een stam is een min of meer vaste combinatie van loc+rijtijgen) de (1700)loc vervangen door een half-dubbeldeks motorwagen waarbij je boven kan zitten en de benedenverdieping vol staat met de motoren.

Een maal geduwd mat, en een (smerige) motorwagen.

De Panda

2e en 1e klas interieur: de zelfde banken als in SGM3.


...en van binnen. De groene bankjes is de 2e klas, de blauwe 1e klas.

Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, SM90, plan V, plan T en SGM.

De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook.
De treinen combineren en splitsen op de volgende routes:
Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede
Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden.
Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein.
Verder wordt het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht.
Foto's:

Een close-upje van de doorloopkop, en een frontshot met (uiteraard) gesloten kopdeuren.

De Koploper rijdt in twee varianten rond: drie en vier bakken. Het verschil is (behalve ruim 26 meter lengte) een extra setje motoren. De langste reizigerstreinen van het land bestaan uit 5 ICM3'tjes (403 meter!) en bieden aldus aan 935 personen een zitplaats. Verder rijden er nog een paar speciale koplopers rond. De eerste is ontworpen door de Italiaanse kunstenaar Mendini en maakt reclame voor het eveneens door Mendini ontworpen Groninger museum. De 4444 is een vier baks ICM, maar heeft, itt een gewone ICM4, 2 bakken (de helft dus) aan 1e klas plaatsen, waar dat normaal slecht 1 bak (een kwart) is.

Mendini-interieur, balkon en 1e klas.

Mendini van buiten (witte deuren), en de 4444 in de sigarettenrook.

Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en met de Spelen van nu in Turijn (waar NS sponsor van is), rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Er is ook een Olymische Thalys, maar die staat nog op reserve tot 25 februari.Aanvulling, deze thalys heeft de sporters op 26 februari terug naar Zwolle gebracht en is nu waarschijnelijk z'n bestickering al weer kwijt.

Het nieuwste spul van NSR is de DD-IRM; dubbeldeks interregio mat. Wordt gebruikt op allerhande IC en sneltreintrajecten, en soms als stoptrein. Nadat er oorspronkelijk alleen drietjes en viertjes waren (u raad het al, 3 respectievelijk 4 bakken lengte), werden deze in het kader van de zitplaatskansverhoging omgebouwd tot viertjes (de drietjes) en zesjes (de viertjes). Ook zijn er helemaal nieuwe viertjes en zesjes besteld. Waar de 'standaard' treinen met 12 bakken (de max lengte bij getrokken mat.) ICR nog niet genoeg zijn, wordt 2*IRM6 ingezet, met een capaciteit van bijna 1150 personen. Nu het reizigersvervoer wat terugloopt, komt NSR om in de IRM-stellen en ze weten van gekheid niet wat ze er mee moeten doen, dus ze komen de komende tijd op de gekste plaatsen in dienst, bijvoorbeel op Venlo-Haarlem. Op Heerlen/Maastricht-Haarlem rijden al twee setjes van twee zesjes gekoppeld om alle reizigers van de perrons in de trein te kunnen krijgen.
En natuurlijk weer de foto's...

1e en 2e klas interieur, beide van de nieuwe stellen, danwel de nieuwe tussendelen van de verlengde stellen. Nu staan op één verdieping de stoelen ook achter elkaar (coach) omdat 'men' dit fijner zou vinden bij drukte.

verlengd IRM (VIRM6) van de buitenkant.

Een wat minder bekend treinstel was de SM90, ofwel Railhopper. Qua technologie voorloper van de al besproken IRM en qua inrichting en uiterlijk voorloper van de DM’90. Is een experimenteel treinstel bedoeld om de (hierna volgende) stellen mat'64 te vervangen als stoptrein, alleen door de vele problemen (drie verschillende computersystemen, en er zit meer elektronica in een SM90 dan in een TGV) zijn er nooit meer dan negen gekocht. Het gebeurde regelmatig dat ze weer alle negen in Zwolle aan de kant staan, al mogen ze tegenwoordig weer als los treinstel rijden, waar vroeger altijd met twee stellen moest worden gereden zodat het evt. defecte stel gesleept kon worden door het tweede stel. Door de zeer brede body van de trein, waren in den beginne enkele stellen in de tweede klas voorzien van 2+3 opstelling en mocht niet overal worden gereden in verband met uitstekende stukken trein.
Tegenwoordig is de indeling (in beide klassen, net als DM’90) 2+2, en is de inzet beperkt tot Zwolle-Emmen. Als ze werken is het echter één van de fijnste treinen van het land.
Helaas worden de rumoeren omtrent het verdwijnen (op reserve, verkoop....) de laatste tijd steeds sterker, dus wil je nog zo’n technisch geavanceerd stel meemaken: grijp je kans!
Per december 2005 staan deze high-tech stellen terzijde in Onnen
Wederom fotootjes.

1e klas interieur (zo ruim dat je niet met je poten op de bank tegenover je kunt zitten), en de rolstoellift.

En van de buitenkant ziet het ding er zo uit.

Het mat dat door de Railhopper/SM’90 vervangen zou moeten worden, is het mat'64, onder te verdelen in de tweedelige plan V en de vierdelige plan T. Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kant gezet dan wel gesloopt omdat men anders geen diensten genoeg heeft voor de de nieuwe IRM-instroom, en omdat het spul na ruim 40 jaar technisch op is. Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn er bijna 250 gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 10 jaar ouder dan de nieuwste.
Plan T is wel één serie, en die zien er alle 30 ruwweg hetzelfde uit van buiten en binnen..
De belangrijkste overeenkomst is dat beiden gehaat worden voor hun krottigheid en harde bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je. Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet.
De selectieprocedure voor vervangers is al een tijd bezig, en verwacht wordt dat dit jaar toch eindelijk eens besloten wordt waarmee mat'64 vervangen gaat worden. Het zit er dik in dat het deze keer geen speciaal Nederlands product wordt, maar een kant-en-klaar trein.

Een T en een V.

Ook een V'tje, maar in een ander kleurtje komt het toch sympatieker over.

Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in drie smaken: de tweebaks Citypendel en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn inmiddels ook weer gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm.
De Citypendels zijn eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een inefficiënte spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn.
De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Utrecht-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Rotterdam-Hoek van Holland, en in de hoek Haarlem-Uitgeest-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek.
Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. Sinds vorig jaar zijn de eerste Sprinters weer terug uit Denemarken, en daarmee voerde NS Commercie het product 'Sprinter' in, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen.

SGM2 (citypendel) en SGM3 (sprinter)

SGMm van binnen en buiten.

NS Internationaal
NSI houdt zich (naast verlies lijden) vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, net alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


ICE, buitenkant en 1e klas int (met dvd/cd)


meerspannings BNL-loc (NMBS), en 2e klas interieur (idd ICRm van NS).
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Overig internationaal
Hier alleen maar wat foto's.
Op Enschede-Munster/Dortmund rijden Bauheihe 643 en 624. De eerste komt ook in Heerlen vanuit Aachen, de laatste in Nieuweschans vanuit Leer. In Enschede zijn deze oudjes met het verlenen van de concessie aan de PEG verdwenen.


Op Roosendaal-Antwerpen:



Maastricht-Luik:
De AM86 doet dienst op Maastricht-Luik

(foto: treinfoto.be)


Venlo-Hamm:


Overig binnenland
Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op castellum te laten stoppen. Nu rijden er twee trams van de HTM, evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Nico Spilt)


A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden
[/quote]


in 3 dagen zo'n topic vol... nieuw record

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 12-04-2006 21:21:32 ]
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 12 april 2006 @ 21:21:31 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36900698
ja sorry

mijn laatste:
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:12 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

V200... toch eigenlijk wel de mooiste Diesel-Lok ever
Sorry,dan geef ik toch de voorkeur aan deze:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 april 2006 @ 21:23:57 #3
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36900819
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorry,dan geef ik toch de voorkeur aan deze:

[afbeelding]
Die 6700's waren altijd wel stoer, voor de 4200-serie in dienst kwam reden die ook op Neerpelt-Antwerpen, en de bus naar Eindhoven wachtte altijd in Lommel op de trein uit Antwerpen, schitterend hoe die vanaf kilomters ver al aan kon horen komen!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36901023
Deze reeks is een ICE qua snelheid.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 12 april 2006 @ 21:31:20 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36901210
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze reeks is een ICE qua snelheid.
ook pas sinds ik erbij ben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36901295
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ook pas sinds ik erbij ben
CGSC is er niks bij
dag
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 12 april 2006 @ 21:33:41 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36901356
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:32 schreef petre86 het volgende:

[..]

CGSC is er niks bij
dat ligt gewoon een UUR stil af en toe
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36901454
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze reeks is een ICE qua snelheid.
nah HSL
  woensdag 12 april 2006 @ 21:36:20 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36901504
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ja sorry

mijn laatste:
[..]

Sorry,dan geef ik toch de voorkeur aan deze:

[afbeelding]
Dat is de verneukte versie, niet de originele NOHAB!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 12 april 2006 @ 21:36:39 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36901519
maar Zug-chef meen je dat? 200+ euro voor een mooie ellok? Godver
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 12 april 2006 @ 21:37:03 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36901542
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is de verneukte versie, niet de originele NOHAB!
weet ik veel, ik zocht ff een plaatje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 april 2006 @ 21:42:34 #12
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36901824
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze reeks is een ICE qua snelheid.
Dat krijg je ook met een antieke 300-posts-is-dicht-automatisme.

Waarom niet die grens gewoon loslaten en een softe grens voor grote reeksen van plm. 1000 afspreken? De meesten gebruiken toch 100 of 200 posts per pagina als instelling.

Op Gathering of Tweakers wordt dat ook toegepast, voor grotere topics zelfs tot 2500+ posts, heerlijk toch?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36901857
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat krijg je ook met een antieke 300-posts-is-dicht-automatisme.

Waarom niet die grens gewoon loslaten en een softe grens voor grote reeksen van plm. 1000 afspreken? De meesten gebruiken toch 100 of 200 posts per pagina als instelling.

Op Gathering of Tweakers wordt dat ook toegepast, voor grotere topics zelfs tot 2500+ posts, heerlijk toch?
Daar ga ik niet over, je zou het in Feedback voor kunnen stellen
  woensdag 12 april 2006 @ 21:46:12 #14
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36902043
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Daar ga ik niet over, je zou het in Feedback voor kunnen stellen
dat is pas 10.000 keer voorgesteld waarschijnlijk, en wordt dan hoogstwaarschijnlijk als nieuwerwetsch afgedaan (want niet zelf bedacht, dus kansloos). En dat terwijl bijna het complete forum van a tot z (muv de s van search ) gejat is van React van GoT, zelfs de naam Replique doet mij vermoeden dat ook die gejat is. Nee...leer mij FOK kennen ...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 12 april 2006 @ 21:46:16 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36902050
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat krijg je ook met een antieke 300-posts-is-dicht-automatisme.

Waarom niet die grens gewoon loslaten en een softe grens voor grote reeksen van plm. 1000 afspreken? De meesten gebruiken toch 100 of 200 posts per pagina als instelling.

Op Gathering of Tweakers wordt dat ook toegepast, voor grotere topics zelfs tot 2500+ posts, heerlijk toch?
God ja, hoe vaak we die discussie al gehad hebben....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 12 april 2006 @ 21:47:03 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36902099
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:46 schreef MREn het volgende:

[..]

dat is pas 10.000 keer voorgesteld waarschijnlijk, en wordt dan hoogs waarschijnlijk als nieuwerwtsch afgedaan (want niet zelf bedacht, dus kansloos). En dat terwijl bijna het complete forum van a tot z (muv de s van search ) gejat is van React van GoT, zelfs de naam Replique doet mij vermoeden dat ook die gejat is. Nee...leer mij FOK kennen ...
Nah precies, dat dus Bek houwe verder, is toch kansloos
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 april 2006 @ 22:11:45 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36903517
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
maar Zug-chef meen je dat? 200+ euro voor een mooie ellok? Godver
Ja, dat is wel een beetje de prijs schat. Kan wel goedkoper, kan ook duurder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36903665
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:23 schreef MREn het volgende:
Die 6700's waren altijd wel stoer, voor de 4200-serie in dienst kwam reden die ook op Neerpelt-Antwerpen, en de bus naar Eindhoven wachtte altijd in Lommel op de trein uit Antwerpen, schitterend hoe die vanaf kilomters ver al aan kon horen komen!
Je bedoelt vast de reeks 62 (en 63); als 6700 rijden ze bij ACTS. Akkoord, ook fraai hoor zo'n ding in ACTS-kleuren voor wat rijtuigen. Je bedoelt overigens de treinstellen reeks 41 neem ik aan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tfz op 12-04-2006 23:08:01 ]
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 12 april 2006 @ 22:16:09 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36903731
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een beetje de prijs schat. Kan wel goedkoper, kan ook duurder.
Wel balen dan lieverd, dan moet ik nog flink sparen poppie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 april 2006 @ 22:45:11 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36905023
Die modelspoortreinen zijn idd erg duur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36909117


Eindelijk weer eens een wadloper van binnen gezien (en gevoeld...)
  donderdag 13 april 2006 @ 07:59:04 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36911171
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel balen dan lieverd, dan moet ik nog flink sparen poppie
Stik, d'r had nog een "ik" tussen gemoeten...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36911210
Märklin verzamel ik
locs kosten tot zo'n 575,00 euro !
dat is dan wel een Big Boy
Nu ook reeds loc's vanaf 85,00 euro
een Nohab circa 125,00 tot 250,00 voor een set met 2/3 rijtuigen



[ Bericht 19% gewijzigd door verzameldirk op 13-04-2006 08:20:16 ]
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  donderdag 13 april 2006 @ 08:34:57 #24
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36911366
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:56 schreef the_disheaver het volgende:
[afbeelding]

Eindelijk weer eens een wadloper van binnen gezien (en gevoeld...)
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 09:18:50 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36911980
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:56 schreef the_disheaver het volgende:
[afbeelding]

Eindelijk weer eens een wadloper van binnen gezien (en gevoeld...)
Is dit trouwens wat ze daar eerste klas noemen? Ik begreep dat alleen de kleur van de bekleding afwijkend was?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 09:19:33 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36911995
quote:
Op donderdag 13 april 2006 07:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stik, d'r had nog een "ik" tussen gemoeten...
Joh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 april 2006 @ 09:59:09 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36912936
quote:
Op donderdag 13 april 2006 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dit trouwens wat ze daar eerste klas noemen? Ik begreep dat alleen de kleur van de bekleding afwijkend was?
Dit is de 2e klasse. De 1e klasse heeft groene bekleding en is in een wadsloper door middel van een schot afgeschermd van de rest van de trein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 april 2006 @ 10:03:57 #28
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36913056
quote:
Op donderdag 13 april 2006 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dit trouwens wat ze daar eerste klas noemen? Ik begreep dat alleen de kleur van de bekleding afwijkend was?
true, maar de 1e klas is ook bedoeld zodat je meer zekerheid voor een plek hebt heh..
pi_36913343
quote:
Op donderdag 13 april 2006 08:07 schreef verzameldirk het volgende:
Märklin verzamel ik
locs kosten tot zo'n 575,00 euro !
dat is dan wel een Big Boy
Nu ook reeds loc's vanaf 85,00 euro
Hey een soortgenoot

Aanrader is vooral naar lokale beurzen te gaan als je eens iets leuks op de kop wilt tikken. Daar scheelt het vaak nog aan de prijs, plus je kan meestal ook wel ergens je nieuw gekochte lokootjes testen. 2e hands markt is zeker ideaal. Kwa lokomotieven heb ik alleen maar 2e hands..
pi_36914446
quote:
Op donderdag 13 april 2006 09:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dit is de 2e klasse. De 1e klasse heeft groene bekleding en is in een wadsloper door middel van een schot afgeschermd van de rest van de trein.
overigens, anders dan eerder gezegd: de aantal wadlopers met eerste klas is ongeveer 50-50. Alleen in de 'groningse' (met alle stoelen naar 1 kant wijzend) heeft eerste klas (naast dat de stoelen een andere kleur hebben zijn in de eerste klas ook de enige stoelen te vinden waar je met z'n 4 kunt zitten (2x2 tegenover elkaar)

De friesche treinen hebben zowel 2 als 4 zits, geen aparte eerste klas en de stoelen staan wat verder uitelkaar.

De groningse treinen rijden ook wel eens in friesland.
pi_36914480
Heb ook Märklin treinen, maar helaas geen ruimte om een baan op te bouwen, dus de hobby ligt inmiddels alweer 10 jaar stil. Ooit pak ik hem weer op... Blijf het mooi spul vinden.
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
Sander.Rallye.NL - Mijn Peugeot 106 1.6 Rallye
pi_36914834
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:53 schreef Sander_Prinsen het volgende:
Heb ook Märklin treinen, maar helaas geen ruimte om een baan op te bouwen, dus de hobby ligt inmiddels alweer 10 jaar stil. Ooit pak ik hem weer op... Blijf het mooi spul vinden.
same here, k heb t materiaal van mn pa gekregen, die was vroeger fanatiek, mooi baan op de zolder, echter door de vrij hoge kosten ( 75 PIEK voor een wissel ) vond die t mooi geweest,
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 11:10:50 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36914956
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:52 schreef the_disheaver het volgende:

De friesche treinen hebben zowel 2 als 4 zits, geen aparte eerste klas en de stoelen staan wat verder uitelkaar.
Friezen zijn nou eenmaal wat groter geschapen dan Groningers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36915167
Morgen is de OV Studentenkaart in de weekversie niet geldig (zoals ieder jaar). Verspreid het nieuws, anders zijn er straks weer honderd fokkertjes aan het zeiken om het feit dat ze zelf niet kunnen lezen....
  donderdag 13 april 2006 @ 11:33:28 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36915599
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:17 schreef Tfz het volgende:
Morgen is de OV Studentenkaart in de weekversie niet geldig (zoals ieder jaar). Verspreid het nieuws, anders zijn er straks weer honderd fokkertjes aan het zeiken om het feit dat ze zelf niet kunnen lezen....
Dat doen ze toch wel. Het werd vanmorgen zelfs tot twee keer toen in de trein omgeroepen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er morgenochtend de lul zijn. Zal eens tellen (als ik niet in slaap val).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36915600
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:17 schreef Tfz het volgende:
Morgen is de OV Studentenkaart in de weekversie niet geldig (zoals ieder jaar). Verspreid het nieuws, anders zijn er straks weer honderd fokkertjes aan het zeiken om het feit dat ze zelf niet kunnen lezen....
kut k wou morgen net met de trein, nja toch tijd zat dan maar een andere keer
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 12:02:12 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36916485
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat doen ze toch wel. Het werd vanmorgen zelfs tot twee keer toen in de trein omgeroepen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er morgenochtend de lul zijn. Zal eens tellen (als ik niet in slaap val).
NS, voor al uw lamme-takken-service
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 april 2006 @ 12:25:33 #38
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36917209
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kut k wou morgen net met de trein, nja toch tijd zat dan maar een andere keer
Heerlijk die spontane vraaguitval als het ineens geld moet kosten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 12:26:36 #39
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36917251
Hier nog de eerste klas in de wadjes, let ook op de sfeervolle gordijnen

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 12:28:07 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36917302
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:26 schreef MREn het volgende:
Hier nog de eerste klas in de wadjes, let ook op de sfeervolle gordijnen

[afbeelding]
Gordijntjes!! De Oriënt Express!

Nou ja, bijna toch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 12:35:46 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36917527
wel een asobreed gangpad trouwens is die linkse rij stoeltjes enkel ipv dubbel of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36917729
Weet iemand waarom de ic z-limburg-haarlem tegenwoordig niet meer naar zandvoord door rijd? Ik heb hier een paar blaadjes van op de rails, en daar staat verzijzen ze omstreeks 1997 dat dat niet meer mag ofzo.. Weet iemand hier meer van ?
  donderdag 13 april 2006 @ 12:45:45 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36917841
hmz... geen OV morgen, dan toch maar het milieu vervuilen met de auto...

Of ik ga maar met mn modelbaantje spelen... maar das ook niet echt spannend... het enige waar ik op kan rijden is de keerlus en het schaduwstation. tis overigens een Fleischmannbaantje met een verdwaalde Roco-lok en 3 Lima-wagons.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 april 2006 @ 12:48:09 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36917919
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
wel een asobreed gangpad trouwens is die linkse rij stoeltjes enkel ipv dubbel of zo?
Het is normaal voor de wadloper. De linker rij is gewoon dubbel uitgevoerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 april 2006 @ 12:49:58 #45
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36917962
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:42 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom de ic z-limburg-haarlem tegenwoordig niet meer naar zandvoord door rijd? Ik heb hier een paar blaadjes van op de rails, en daar staat verzijzen ze omstreeks 1997 dat dat niet meer mag ofzo.. Weet iemand hier meer van ?
uit mn hoofd:
volgensmij is het voor NS te onrendabel om dagelijks treinen naar Zandvoort door te laten rijden. Lovers rail heeft het ook nog wel geprobeerd, maar dat is zoals bekend niet veel geworden.
So we just called him Fred
pi_36917984
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:42 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom de ic z-limburg-haarlem tegenwoordig niet meer naar zandvoord door rijd? Ik heb hier een paar blaadjes van op de rails, en daar staat verzijzen ze omstreeks 1997 dat dat niet meer mag ofzo.. Weet iemand hier meer van ?
En waarom "mag dat niet" volgens Op de rails? Er zal wel wat anders staan lijkt me....

Twaalf bakken naar Zandvoort is een beetje veel, een stoptreindienst daarheen is in mijn ogen een stuk verantwoorder. "Vroeger" waren die IC's een stuk korter er worden er in de spits een paar rijtuigen bijgeplaatst, nu wordt er continu met lange stammen gereden.
pi_36919290
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:50 schreef Tfz het volgende:

[..]

En waarom "mag dat niet" volgens Op de rails? Er zal wel wat anders staan lijkt me....

Twaalf bakken naar Zandvoort is een beetje veel, een stoptreindienst daarheen is in mijn ogen een stuk verantwoorder. "Vroeger" waren die IC's een stuk korter er worden er in de spits een paar rijtuigen bijgeplaatst, nu wordt er continu met lange stammen gereden.
Waarom dit niet mag word niet naar verwezen. Er word zijdelings over gesproken. Overigens kan ik het stukje nu ff niet vinden. Maar in de zomer zijn 12 bakken best goed te gebruiken. Met goed weer zit half Amsterdam op Zandvoort
pi_36919469
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
Waarom dit niet mag word niet naar verwezen. Er word zijdelings over gesproken. Overigens kan ik het stukje nu ff niet vinden. Maar in de zomer zijn 12 bakken best goed te gebruiken. Met goed weer zit half Amsterdam op Zandvoort
Daarom rijden er tijdens erg zonnige dagen ook extra treinen naar Zandvoort.
  donderdag 13 april 2006 @ 13:46:24 #49
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36919790
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:36 schreef Tfz het volgende:

[..]

Daarom rijden er tijdens erg zonnige dagen ook extra treinen naar Zandvoort.
En met tweede klas kaartje in de 1e klas zitten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36919961
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:46 schreef MREn het volgende:

[..]

En met tweede klas kaartje in de 1e klas zitten
Mag je dan ook zonder kaartje in de tweede klas staan?
pi_36919995
Drie bedrijven in de race voor openbaar vervoer in Limburg


Bij de Provincie hebben zich drie bedrijven gemeld die het openbaar vervoer in Limburg willen verzorgen: LimLink, Arriva en Veolia.

LimLink is een dochter van Connexxion; het bedrijf is speciaal opgericht voor de opdracht in Limburg, waar de komende tien jaar 1,2 miljard euro mee is gemoeid. Veolia verzorgt het openbaar busvervoer in Maastricht en het Heuvelland. Arriva is vooral actief in het noorden van het land. Vandaag liep de inschrijftermijn af. Gedeputeerde Mat Vestjens had meer reacties verwacht. Het bedrijf dat de opdracht krijgt, moet álle openbaar vervoer in Limburg verzorgen, dus bus-, trein- en vraagafhankelijk vervoer. Op 16 mei wordt bekend wie de opdracht krijgt.

Bron: www.l1.nl
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 april 2006 @ 14:09:53 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36920562
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn. Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36920754
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn. Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
Arriva doet t hier beroerd, :/ valt rustig een bus uit omdat de bus die er zou rijden een defect heeft..

staan er nog makkelijk 10 anderen op de buffer, maar NEE! die mogen we niet nemen :/
pi_36921006
Vergeet niet dat Veolia in Duitsland wel al actief is als reizigersvervoerder. De kennis is er dus wel in dat bedrijf.
  donderdag 13 april 2006 @ 14:25:25 #55
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36921135
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:22 schreef Tfz het volgende:
Vergeet niet dat Veolia in Duitsland wel al actief is als reizigersvervoerder. De kennis is er dus wel in dat bedrijf.
In Nederland is Veolia eigenaar van oa. BBA, Limex en SBM, waarbij de laatste twee nu al in Limburg actief zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36921363
A la, maar ik bedoelde als spoorvervoerder. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
  donderdag 13 april 2006 @ 14:34:02 #57
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36921454
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn.
Dat wil niet zo veel zeggen hoor, bij de laatste rondes aan aanbestedingen heb je al kunnen zien dat er veel vervoerders ondanks jarenlange aanwezigheid op konden lazeren: BBA in Brabant, CXX in Waterland en Veluwe.
quote:
Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
Dat is natuurlijk gelul. Het zijn juist de overheden die willen bezuinigen, en over het algemeen zal een DRU van CXX niet erg verschillen van die van de andere bedrijven.

Een fatsoenlijke dienst staat of valt met de kwaliteit van de aanbestedende overheid. En zo lang die primair sturen op prijs (of zoveel mogelijk DRU's voor de laatste prijs eigenlijk), krijg je daar inderdaad voor terug wat je vraagt. Noem nog een paar keer het woord lightrail en lagevloerbus en de aanbesteders krijgen al weer een bobbel in de broek.
Terwijl in mijn ogen vooral frequentie en aansluitingen belangrijk zijn, oftewel de totale netwerkperformance, met uiteraard een zo hoog mogelijk aantal reizigers en een zo laag mogelijk aantal reizigersminuten.

Leuk aanbestedingscriterium lijkt me dan ook gemiddelde snelheid van de reiziger gemeten over de hele reis A-B (rechtstreeks of via waardanook) en het aantal reizigers.
Je trekt nu eenmaal meer reizigers met een hoge frequentie dan met een lagevloerbus.

* MREn heeft zich de afgelopen week weer vermaakt met 'gemeentelijk aanbesteden' van André Dorée en 'managing construction projects' van Graham Winch, en daar is (ook) veel van toepassing op OV-aanbestedingen

[ Bericht 6% gewijzigd door MREn op 13-04-2006 14:39:42 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 14:36:05 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36921539
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:31 schreef Tfz het volgende:
A la, maar ik bedoelde als spoorvervoerder. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
Welbeschouwd vind ik Cxx ook (nog) geen spoorvervoerder. Een zak geld aan Syntus geven om eens per uur met een wadkwalmer op de meest onmogelijke tijden over een lijn van nergens naar nowhere te pruttelen kan iedereen wel natuurlijk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36921835
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:36 schreef MREn het volgende:

[..]

Welbeschouwd vind ik Cxx ook (nog) geen spoorvervoerder. Een zak geld aan Syntus geven om eens per uur met een wadkwalmer op de meest onmogelijke tijden over een lijn van nergens naar nowhere te pruttelen kan iedereen wel natuurlijk
ach strax komen er meer wadkwalmers vrij kunnen ze 2x per uur
  donderdag 13 april 2006 @ 14:57:02 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36922186
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat wil niet zo veel zeggen hoor, bij de laatste rondes aan aanbestedingen heb je al kunnen zien dat er veel vervoerders ondanks jarenlange aanwezigheid op konden lazeren: BBA in Brabant, CXX in Waterland en Veluwe.
[..]
De reizigers in Waterland zijn niet bepaald gelukkig met de komst van Arriva. Misschien dat het momenteel redelijk gaat, maar het was echt een drama in het begin. Mijn zusje heeft de buschauffeurs meer dan eens de weg moeten wijzen... De eerste boete voor Arriva van de opdrachtgever is dan ook al binnen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 14:58:27 #61
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36922219
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ach strax komen er meer wadkwalmers vrij kunnen ze 2x per uur
Dat kunnen ze nu ook wel, maar omdat de regio Twente dat schijnbaar niet belangrijk vond, komt Cxx er gewoon mee weg om maar eens per uur te rijden.

Alleen in de spitsen wordt er twee maal per uur gereden, oa vanwege de eis in de concessie dat onder normale omstandigheden alle reizigers zittend vervoerd moeten worden. En aangezien dat met twee DH-1tjes niet lukt, moet er 's ochtends een of twee extra slagen Aml-Mrb gemaakt worden met een Lint.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 15:02:37 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36922324
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

De reizigers in Waterland zijn niet bepaald gelukkig met de komst van Arriva. Misschien dat het momenteel redelijk gaat, maar het was echt een drama in het begin. Mijn zusje heeft de buschauffeurs meer dan eens de weg moeten wijzen... De eerste boete voor Arriva van de opdrachtgever is dan ook al binnen.
Al een hele tijd ja...dat is het risico van een enome uitbreiding van het aantal diensten en direct in verband daarmee het enorme tekort aan chauffeurs in het begin.

Maar indirect zou je dat ook aan de concessieverlener kunnen wijten, als die pas een paar maanden van te voren bekend maakt dat de concessie aan Arriva wordt gegund.

Voor concessie Veluwe heeft dat er bijvoorbeeld voor gezorgd dat BBA bij drie fabrikanten bussen heeft moeten bestellen, omdat een enkele fabrikant nooit op tijd al die bussen kon leveren. Voor de mensen in Apeldoorn en fijn, want die Volvo bussen zijn kwalitatief van een heel ander niveau dan Citaro's en Ambassadors.

In Twente werd wel maanden van te voren bekend gemaakt dat Cxx mocht blijven, waardoor ze het (bijna) voor elkaar hadden om 110 nieuwe bussen op de dag van het begin van de nieuwe concessie de weg op te sturen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36922436
En wat voor paden worden er voor de Maaslijn aangevraagd? O.a. .33 uit Rm vertrekken naar Vl, hopeloos natuurlijk.
  donderdag 13 april 2006 @ 15:13:35 #64
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36922634
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:06 schreef Tfz het volgende:
En wat voor paden worden er voor de Maaslijn aangevraagd? O.a. .33 uit Rm vertrekken naar Vl, hopeloos natuurlijk.
Als dat gewoon vanaf Mt/Hrl cross-platform gebeurt, is dat toch wel te overzien? Met bijv. op CTA 'voor Rm voor in stappen'

Van de andere kant: de stoptrein uit Mtr geeft dan toch wel prima aansluiting (10 min. overstap)?
En vanuit Ehv lijkt de aansluiting me van minder belang, die kachelen gewoon naar Vl.

Maar het blijft een gemiste kans om een paar minuten (ipv zo'n beetje op de minuut) na een IC-knoop te vertrekken. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet weer of de 800/900 wat verschuiven miv drgl'07. Die zou opzich nog wel een aantal minuten eerder weg kunnen uit Ehv.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36922789
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat kunnen ze nu ook wel, maar omdat de regio Twente dat schijnbaar niet belangrijk vond, komt Cxx er gewoon mee weg om maar eens per uur te rijden.

Alleen in de spitsen wordt er twee maal per uur gereden, oa vanwege de eis in de concessie dat onder normale omstandigheden alle reizigers zittend vervoerd moeten worden. En aangezien dat met twee DH-1tjes niet lukt, moet er 's ochtends een of twee extra slagen Aml-Mrb gemaakt worden met een Lint.
nou ja dan kennen ze die Lint er uit gooien,
  donderdag 13 april 2006 @ 15:23:41 #66
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36922954
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou ja dan kennen ze die Lint er uit gooien,
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36923160
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:13 schreef MREn het volgende:Als dat gewoon vanaf Mt/Hrl cross-platform gebeurt, is dat toch wel te overzien? Met bijv. op CTA 'voor Rm voor in stappen'
Dat staat nu ook al op de CTA's, maar helpt weinig.
quote:
Van de andere kant: de stoptrein uit Mtr geeft dan toch wel prima aansluiting (10 min. overstap)?
Ja, maar de aansluiting van de IC uit Hrl en Mt blijft krap.
quote:
En vanuit Ehv lijkt de aansluiting me van minder belang, die kachelen gewoon naar Vl.
Reizigers uit Wt zijn dan de zak. Van Ehv naar Sm kun je beter via Rm doen. Ik zou de huidige opzet handhaven, dus Sm, Tg en Vlb maar één keer per uur bedienen. Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen. Ik heb daar een uitgebreide mail over naar die Vestjens (gedeputeerde) gestuurd, maar die reageert natuurlijk niet. Volgende week eens naar een stuk of tien van zijn collega's sturen.
quote:
Maar het blijft een gemiste kans om een paar minuten (ipv zo'n beetje op de minuut) na een IC-knoop te vertrekken. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet weer of de 800/900 wat verschuiven miv drgl'07. Die zou opzich nog wel een aantal minuten eerder weg kunnen uit Ehv.
Vanuit Ehv kun je nu niet eerder weg, de 1900 en 2500 komt officieel pas om .27 en .57 binnen. Meestal is 'ie iets eerder, maar hem krapper inleggen moet je echt niet doen vanwege de grote kans op ellende tussen Ddr en Tb.
  donderdag 13 april 2006 @ 15:31:28 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36923212
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Ja duh, het is een bus op malle wielen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 15:33:09 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36923273
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:30 schreef Tfz het volgende:
Reizigers uit Wt zijn dan de zak. Van Ehv naar Sm kun je beter via Rm doen. Ik zou de huidige opzet handhaven, dus Sm, Tg en Vlb maar één keer per uur bedienen. Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen. Ik heb daar een uitgebreide mail over naar die Vestjens (gedeputeerde) gestuurd, maar die reageert natuurlijk niet. Volgende week eens naar een stuk of tien van zijn collega's sturen.
[..]
Volgens mij mogen Buffels al 140km/u, dus wat dat betreft is aan je wens reeds voldaan.
quote:
Vanuit Ehv kun je nu niet eerder weg, de 1900 en 2500 komt officieel pas om .27 en .57 binnen. Meestal is 'ie iets eerder, maar hem krapper inleggen moet je echt niet doen vanwege de grote kans op ellende tussen Ddr en Tb.
Dat moet je inderdaad niet willen versnellen, die lijn is al zo'n drama qua punctualiteit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36923329
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij mogen Buffels al 140km/u, dus wat dat betreft is aan je wens reeds voldaan.
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
pi_36923368
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
DH-2 dan maar in zetten? meer zitplaats
  donderdag 13 april 2006 @ 15:39:38 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36923514
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Tfz het volgende:

[..]

Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
Waarom verdwijnen ze en wat komt ervoor in de plaats?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36923638
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:30 schreef Tfz het volgende:
Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen.
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
  donderdag 13 april 2006 @ 15:44:28 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36923703
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
ATB-EG kan zonder problemen 140km/u aan.

Oh, BTW, de Maaslijn was de eerste in Nederland met ATB-NG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 15:45:10 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36923735
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Er ligt toch al NG op de maaslijn?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 15:46:53 #76
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36923788
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

DH-2 dan maar in zetten? meer zitplaats
Als een Lint al goedkoper is dan een Dh-1, hoe denk je dan dat een DH-2 in zich verhoudt tot een Lint?

Meer zitplaatsen dan in een Lint heb je op dat traject niet nodig
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36923815
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort. Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
  donderdag 13 april 2006 @ 15:47:47 #78
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36923825
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Tfz het volgende:

[..]

Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
Dat ze verdwijnen is toch niet zeker?

Voor 16.000 in de maand ex. BTW zijn er nog genoeg te huur bij NSFS.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 15:49:58 #79
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36923906
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort. Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
Lijkt me gewoon een kwestie van te weinig vraag om een lange IC te rechtvaardigen en het feit dat het gemakkelijker is om in Haarlem om te lopen dan op een kopstation als Zandvoort, wat je sowieso een extra loc zou kosten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 15:51:38 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36923972
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort. Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
Gewoon bakkilomterreductie. Met een hele sleep IC naar Zandvoort rijden was niet nuttig. Verder is het voor dat lijntje ook nog eens uitermate sloom (stop op Overveen, etc). Daarnaast konden ze hiermee een rangeerploeg op Zandvoort uitsparen. Ik denk dat ze in Haarlem sowieso al een rangeerploeg voor de werkplaats hadden, en ze het zo konden combineren.

En wellicht werkte ook de zwakke voeding op de lijn naar Zandvoort mee, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 15:52:38 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36924000
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:49 schreef MREn het volgende:

[..]

Lijkt me gewoon een kwestie van te weinig vraag om een lange IC te rechtvaardigen en het feit dat het gemakkelijker is om in Haarlem om te lopen dan op een kopstation als Zandvoort, wat je sowieso een extra loc zou kosten.
In Haarlem liep de loc ook niet om, de tweede loc stond al klaar op een kopspoortje en werd tegen de binnengelopen IC gezet. Als deze IC weer vertrokken was, liep de afgekoppelde loc naar het kopspoortje om de volgende IC af te wachten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36924112
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef MREn het volgende:
Dat ze verdwijnen is toch niet zeker?

Voor 16.000 in de maand ex. BTW zijn er nog genoeg te huur bij NSFS.
Voor zover mij bekend wordt er nieuw materieel besteld.
pi_36924191
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Wat heeft ERTMS ermee te maken?
  donderdag 13 april 2006 @ 15:58:17 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36924227
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:57 schreef Tfz het volgende:

[..]

Wat heeft ERTMS ermee te maken?
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36924268
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef Duvel het volgende:
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
Hoe zit het dan met de Noordelijke nevenlijnen? Die zijn vorig jaar nog voorzien van ATB NG.
pi_36924560
Ik kan het nergens op de NS site vinden... Weet iemand of het weekendretour komend weekend langer geldig is?? Bijvoorbeeld vanaf vrijdag al, en tot en met de hele maandag???
  donderdag 13 april 2006 @ 16:08:06 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36924595
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:59 schreef Tfz het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met de Noordelijke nevenlijnen? Die zijn vorig jaar nog voorzien van ATB NG.
Dat waren de laatste inderdaad. Als het goed is, wordt ook Amsterdam - Utrecht voorzien van ERTMS, net als de Betuweroute en de HSL.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 16:08:29 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36924611
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik kan het nergens op de NS site vinden... Weet iemand of het weekendretour komend weekend langer geldig is?? Bijvoorbeeld vanaf vrijdag al, en tot en met de hele maandag???
quote:
Valt een feestdag op vrijdag of maandag, dan is het Weekendretour zelfs langer geldig.
bron link url bla

ik kan me voorstellen dat het ff wennen is, maar de NS-site heeft WEL een goeie search
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 april 2006 @ 16:09:25 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36924647
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]
Volgens mij moet je er wel rekening mee houden dat Goede Vrijdag geen feestdag is, volgens deze regels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36924674




Merk en type: ICM-3
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: station
Datum: 13-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: olympische trein 4241


Merk en type: ICM-3
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: station
Datum: 13-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnummer 4093
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 16:10:35 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36924682
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij moet je er wel rekening mee houden dat Goede Vrijdag geen feestdag is, volgens deze regels.
tweede paasdag toch minstens WEL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36924796
quote:
Pasen:
Op Goede Vrijdag zijn de Vrije Reisdag 60+ en de Voordeel-urenkaart onbeperkt geldig. Weekendretours (binnenlands en Benelux) zijn geldig t/m maandag.
bron (via google

Dus weekendretour pas van vrijdag 19h
pi_36924902
Ow, ik zie hier ook dat mocht een feestdag op vrijdag vallen je al vanaf donderdag 19h mag weekendretouren
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 16:18:09 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36924926
ja, maar Goede Vrijdag is dus geen feestdag

edit
quote:
Vraag:
Op welke feestdagen kan ik ook vóór 9.00 uur met 40% korting reizen?
Antwoord:
In 2006 krijgt u met uw Voordeelurenabonnement ook vóór 9.00 uur 's ochtends 40% korting op de volgende dagen: Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Hemelvaartsdag, Bevrijdingsdag, 2e Pinksterdag en 1e en 2e Kerstdag.
bla bla
Nou begin ik toch te twijfelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36925015
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar Goede Vrijdag is dus geen feestdag

edit
[..]

Nou begin ik toch te twijfelen
klik op die bron van mij van rover.nl. En dan vooral dat pdf'je openen wat er bij staat.
pi_36925223
Heb net Rover gebeld, het is dus toch pas vanaf vrijdagavond 19h
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 16:28:42 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36925339
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

klik op die bron van mij van rover.nl. En dan vooral dat pdf'je openen wat er bij staat.
ja, en niet op vrijdag begrijp ik, hoewel dat niet expliciet ontkend wordt Op GV zijn Vrije Reisdag en Voordeelurenkaart onbeperkt geldig, dat staat er. Er staat niet dat binnenlands weekendretour dan OOK geldig is. Er staat wel "tot en met maandag". Vanaf vrijdag 19h lijkt me dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36925437
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en niet op vrijdag begrijp ik, hoewel dat niet expliciet ontkend wordt Op GV zijn Vrije Reisdag en Voordeelurenkaart onbeperkt geldig, dat staat er. Er staat niet dat binnenlands weekendretour dan OOK geldig is. Er staat wel "tot en met maandag". Vanaf vrijdag 19h lijkt me dus
Klopt. Het wordt wel ontkend in het PDF;je.

Voor het gemak, hier de directe link http://www.rovernet.nl/wijsopreis/feestdagenregeling.pdf
pi_36925494
je mag toch ook niet harder dan 140 als er overwegen in de baanvak zitten?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 april 2006 @ 16:37:30 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36925714
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:31 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Klopt. Het wordt wel ontkend in het PDF;je.

Voor het gemak, hier de directe link http://www.rovernet.nl/wijsopreis/feestdagenregeling.pdf
of bedoel je dat bij Pasen, Pinksteren "Vrijdag vanaf 19:00" staat? Da's wel duidelijk dan ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')