Arriva doet t hier beroerd, :/ valt rustig een bus uit omdat de bus die er zou rijden een defect heeft..quote:Op donderdag 13 april 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn. Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
In Nederland is Veolia eigenaar van oa. BBA, Limex en SBM, waarbij de laatste twee nu al in Limburg actief zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:22 schreef Tfz het volgende:
Vergeet niet dat Veolia in Duitsland wel al actief is als reizigersvervoerder. De kennis is er dus wel in dat bedrijf.
Dat wil niet zo veel zeggen hoor, bij de laatste rondes aan aanbestedingen heb je al kunnen zien dat er veel vervoerders ondanks jarenlange aanwezigheid op konden lazeren: BBA in Brabant, CXX in Waterland en Veluwe.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn.
Dat is natuurlijk gelul. Het zijn juist de overheden die willen bezuinigen, en over het algemeen zal een DRU van CXX niet erg verschillen van die van de andere bedrijven.quote:Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
Welbeschouwd vind ik Cxx ook (nog) geen spoorvervoerder. Een zak geld aan Syntus geven om eens per uur met een wadkwalmer op de meest onmogelijke tijden over een lijn van nergens naar nowhere te pruttelen kan iedereen wel natuurlijkquote:Op donderdag 13 april 2006 14:31 schreef Tfz het volgende:
A la, maar ik bedoelde als spoorvervoerder. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
ach strax komen er meer wadkwalmers vrijquote:Op donderdag 13 april 2006 14:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Welbeschouwd vind ik Cxx ook (nog) geen spoorvervoerder. Een zak geld aan Syntus geven om eens per uur met een wadkwalmer op de meest onmogelijke tijden over een lijn van nergens naar nowhere te pruttelen kan iedereen wel natuurlijk
De reizigers in Waterland zijn niet bepaald gelukkig met de komst van Arriva. Misschien dat het momenteel redelijk gaat, maar het was echt een drama in het begin. Mijn zusje heeft de buschauffeurs meer dan eens de weg moeten wijzen... De eerste boete voor Arriva van de opdrachtgever is dan ook al binnen.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat wil niet zo veel zeggen hoor, bij de laatste rondes aan aanbestedingen heb je al kunnen zien dat er veel vervoerders ondanks jarenlange aanwezigheid op konden lazeren: BBA in Brabant, CXX in Waterland en Veluwe.
[..]
Dat kunnen ze nu ook wel, maar omdat de regio Twente dat schijnbaar niet belangrijk vond, komt Cxx er gewoon mee weg om maar eens per uur te rijden.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach strax komen er meer wadkwalmers vrijkunnen ze 2x per uur
Al een hele tijd ja...dat is het risico van een enome uitbreiding van het aantal diensten en direct in verband daarmee het enorme tekort aan chauffeurs in het begin.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
De reizigers in Waterland zijn niet bepaald gelukkig met de komst van Arriva. Misschien dat het momenteel redelijk gaat, maar het was echt een drama in het begin. Mijn zusje heeft de buschauffeurs meer dan eens de weg moeten wijzen... De eerste boete voor Arriva van de opdrachtgever is dan ook al binnen.
Als dat gewoon vanaf Mt/Hrl cross-platform gebeurt, is dat toch wel te overzien? Met bijv. op CTA 'voor Rm voor in stappen'quote:Op donderdag 13 april 2006 15:06 schreef Tfz het volgende:
En wat voor paden worden er voor de Maaslijn aangevraagd? O.a. .33 uit Rm vertrekken naar Vl, hopeloos natuurlijk.
nou ja dan kennen ze die Lint er uit gooien,quote:Op donderdag 13 april 2006 14:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat kunnen ze nu ook wel, maar omdat de regio Twente dat schijnbaar niet belangrijk vond, komt Cxx er gewoon mee weg om maar eens per uur te rijden.
Alleen in de spitsen wordt er twee maal per uur gereden, oa vanwege de eis in de concessie dat onder normale omstandigheden alle reizigers zittend vervoerd moeten worden. En aangezien dat met twee DH-1tjes niet lukt, moet er 's ochtends een of twee extra slagen Aml-Mrb gemaakt worden met een Lint.
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tjequote:Op donderdag 13 april 2006 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou ja dan kennen ze die Lint er uit gooien,
Dat staat nu ook al op de CTA's, maar helpt weinig.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:13 schreef MREn het volgende:Als dat gewoon vanaf Mt/Hrl cross-platform gebeurt, is dat toch wel te overzien? Met bijv. op CTA 'voor Rm voor in stappen'
Ja, maar de aansluiting van de IC uit Hrl en Mt blijft krap.quote:Van de andere kant: de stoptrein uit Mtr geeft dan toch wel prima aansluiting (10 min. overstap)?
Reizigers uit Wt zijn dan de zak. Van Ehv naar Sm kun je beter via Rm doen. Ik zou de huidige opzet handhaven, dus Sm, Tg en Vlb maar één keer per uur bedienen. Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen. Ik heb daar een uitgebreide mail over naar die Vestjens (gedeputeerde) gestuurd, maar die reageert natuurlijk niet. Volgende week eens naar een stuk of tien van zijn collega's sturen.quote:En vanuit Ehv lijkt de aansluiting me van minder belang, die kachelen gewoon naar Vl.
Vanuit Ehv kun je nu niet eerder weg, de 1900 en 2500 komt officieel pas om .27 en .57 binnen. Meestal is 'ie iets eerder, maar hem krapper inleggen moet je echt niet doen vanwege de grote kans op ellende tussen Ddr en Tb.quote:Maar het blijft een gemiste kans om een paar minuten (ipv zo'n beetje op de minuut) na een IC-knoop te vertrekken. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet weer of de 800/900 wat verschuiven miv drgl'07. Die zou opzich nog wel een aantal minuten eerder weg kunnen uit Ehv.
Ja duh, het is een bus op malle wielen!quote:Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Volgens mij mogen Buffels al 140km/u, dus wat dat betreft is aan je wens reeds voldaan.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:30 schreef Tfz het volgende:
Reizigers uit Wt zijn dan de zak. Van Ehv naar Sm kun je beter via Rm doen. Ik zou de huidige opzet handhaven, dus Sm, Tg en Vlb maar één keer per uur bedienen. Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen. Ik heb daar een uitgebreide mail over naar die Vestjens (gedeputeerde) gestuurd, maar die reageert natuurlijk niet. Volgende week eens naar een stuk of tien van zijn collega's sturen.
[..]
Dat moet je inderdaad niet willen versnellen, die lijn is al zo'n drama qua punctualiteit...quote:Vanuit Ehv kun je nu niet eerder weg, de 1900 en 2500 komt officieel pas om .27 en .57 binnen. Meestal is 'ie iets eerder, maar hem krapper inleggen moet je echt niet doen vanwege de grote kans op ellende tussen Ddr en Tb.
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij mogen Buffels al 140km/u, dus wat dat betreft is aan je wens reeds voldaan.
DH-2 dan maar in zetten?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Waarom verdwijnen ze en wat komt ervoor in de plaats?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)quote:Op donderdag 13 april 2006 15:30 schreef Tfz het volgende:
Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen.
ATB-EG kan zonder problemen 140km/u aan.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Er ligt toch al NG op de maaslijn?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Als een Lint al goedkoper is dan een Dh-1, hoe denk je dan dat een DH-2 in zich verhoudt tot een Lint?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DH-2 dan maar in zetten?meer zitplaats
![]()
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Dat ze verdwijnen is toch niet zeker?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
Lijkt me gewoon een kwestie van te weinig vraag om een lange IC te rechtvaardigen en het feit dat het gemakkelijker is om in Haarlem om te lopen dan op een kopstation als Zandvoort, wat je sowieso een extra loc zou kosten.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort.Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
![]()
Gewoon bakkilomterreductie. Met een hele sleep IC naar Zandvoort rijden was niet nuttig. Verder is het voor dat lijntje ook nog eens uitermate sloom (stop op Overveen, etc). Daarnaast konden ze hiermee een rangeerploeg op Zandvoort uitsparen. Ik denk dat ze in Haarlem sowieso al een rangeerploeg voor de werkplaats hadden, en ze het zo konden combineren.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort.Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
![]()
In Haarlem liep de loc ook niet om, de tweede loc stond al klaar op een kopspoortje en werd tegen de binnengelopen IC gezet. Als deze IC weer vertrokken was, liep de afgekoppelde loc naar het kopspoortje om de volgende IC af te wachten.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een kwestie van te weinig vraag om een lange IC te rechtvaardigen en het feit dat het gemakkelijker is om in Haarlem om te lopen dan op een kopstation als Zandvoort, wat je sowieso een extra loc zou kosten.
Voor zover mij bekend wordt er nieuw materieel besteld.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef MREn het volgende:
Dat ze verdwijnen is toch niet zeker?
Voor 16.000 in de maand ex. BTW zijn er nog genoeg te huur bij NSFS.
Wat heeft ERTMS ermee te maken?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.quote:
Hoe zit het dan met de Noordelijke nevenlijnen? Die zijn vorig jaar nog voorzien van ATB NG.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef Duvel het volgende:
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
Dat waren de laatste inderdaad. Als het goed is, wordt ook Amsterdam - Utrecht voorzien van ERTMS, net als de Betuweroute en de HSL.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:59 schreef Tfz het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de Noordelijke nevenlijnen? Die zijn vorig jaar nog voorzien van ATB NG.
quote:Op donderdag 13 april 2006 16:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik kan het nergens op de NS site vinden... Weet iemand of het weekendretour komend weekend langer geldig is?? Bijvoorbeeld vanaf vrijdag al, en tot en met de hele maandag???
bron link url blaquote:Valt een feestdag op vrijdag of maandag, dan is het Weekendretour zelfs langer geldig.
Volgens mij moet je er wel rekening mee houden dat Goede Vrijdag geen feestdag is, volgens deze regels.quote:
tweede paasdag toch minstens WELquote:Op donderdag 13 april 2006 16:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij moet je er wel rekening mee houden dat Goede Vrijdag geen feestdag is, volgens deze regels.
bron (via googlequote:Pasen:
Op Goede Vrijdag zijn de Vrije Reisdag 60+ en de Voordeel-urenkaart onbeperkt geldig. Weekendretours (binnenlands en Benelux) zijn geldig t/m maandag.
Nou begin ik toch te twijfelenquote:Vraag:
Op welke feestdagen kan ik ook vóór 9.00 uur met 40% korting reizen?
Antwoord:
In 2006 krijgt u met uw Voordeelurenabonnement ook vóór 9.00 uur 's ochtends 40% korting op de volgende dagen: Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Hemelvaartsdag, Bevrijdingsdag, 2e Pinksterdag en 1e en 2e Kerstdag.
bla bla
klik op die bron van mij van rover.nl. En dan vooral dat pdf'je openen wat er bij staat.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar Goede Vrijdag is dus geen feestdag
edit
[..]
Nou begin ik toch te twijfelen
ja, en niet op vrijdag begrijp ik, hoewel dat niet expliciet ontkend wordtquote:Op donderdag 13 april 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
klik op die bron van mij van rover.nl. En dan vooral dat pdf'je openen wat er bij staat.
Klopt. Het wordt wel ontkend in het PDF;je.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en niet op vrijdag begrijp ik, hoewel dat niet expliciet ontkend wordtOp GV zijn Vrije Reisdag en Voordeelurenkaart onbeperkt geldig, dat staat er. Er staat niet dat binnenlands weekendretour dan OOK geldig is. Er staat wel "tot en met maandag". Vanaf vrijdag 19h lijkt me dus
of bedoel je dat bij Pasen, Pinksteren "Vrijdag vanaf 19:00" staat? Da's wel duidelijk dan jaquote:Op donderdag 13 april 2006 16:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt wel ontkend in het PDF;je.
Voor het gemak, hier de directe link http://www.rovernet.nl/wijsopreis/feestdagenregeling.pdf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |