abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36919995
Drie bedrijven in de race voor openbaar vervoer in Limburg


Bij de Provincie hebben zich drie bedrijven gemeld die het openbaar vervoer in Limburg willen verzorgen: LimLink, Arriva en Veolia.

LimLink is een dochter van Connexxion; het bedrijf is speciaal opgericht voor de opdracht in Limburg, waar de komende tien jaar 1,2 miljard euro mee is gemoeid. Veolia verzorgt het openbaar busvervoer in Maastricht en het Heuvelland. Arriva is vooral actief in het noorden van het land. Vandaag liep de inschrijftermijn af. Gedeputeerde Mat Vestjens had meer reacties verwacht. Het bedrijf dat de opdracht krijgt, moet álle openbaar vervoer in Limburg verzorgen, dus bus-, trein- en vraagafhankelijk vervoer. Op 16 mei wordt bekend wie de opdracht krijgt.

Bron: www.l1.nl
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 april 2006 @ 14:09:53 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36920562
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn. Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36920754
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn. Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
Arriva doet t hier beroerd, :/ valt rustig een bus uit omdat de bus die er zou rijden een defect heeft..

staan er nog makkelijk 10 anderen op de buffer, maar NEE! die mogen we niet nemen :/
pi_36921006
Vergeet niet dat Veolia in Duitsland wel al actief is als reizigersvervoerder. De kennis is er dus wel in dat bedrijf.
  donderdag 13 april 2006 @ 14:25:25 #55
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36921135
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:22 schreef Tfz het volgende:
Vergeet niet dat Veolia in Duitsland wel al actief is als reizigersvervoerder. De kennis is er dus wel in dat bedrijf.
In Nederland is Veolia eigenaar van oa. BBA, Limex en SBM, waarbij de laatste twee nu al in Limburg actief zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36921363
A la, maar ik bedoelde als spoorvervoerder. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
  donderdag 13 april 2006 @ 14:34:02 #57
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36921454
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn.
Dat wil niet zo veel zeggen hoor, bij de laatste rondes aan aanbestedingen heb je al kunnen zien dat er veel vervoerders ondanks jarenlange aanwezigheid op konden lazeren: BBA in Brabant, CXX in Waterland en Veluwe.
quote:
Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
Dat is natuurlijk gelul. Het zijn juist de overheden die willen bezuinigen, en over het algemeen zal een DRU van CXX niet erg verschillen van die van de andere bedrijven.

Een fatsoenlijke dienst staat of valt met de kwaliteit van de aanbestedende overheid. En zo lang die primair sturen op prijs (of zoveel mogelijk DRU's voor de laatste prijs eigenlijk), krijg je daar inderdaad voor terug wat je vraagt. Noem nog een paar keer het woord lightrail en lagevloerbus en de aanbesteders krijgen al weer een bobbel in de broek.
Terwijl in mijn ogen vooral frequentie en aansluitingen belangrijk zijn, oftewel de totale netwerkperformance, met uiteraard een zo hoog mogelijk aantal reizigers en een zo laag mogelijk aantal reizigersminuten.

Leuk aanbestedingscriterium lijkt me dan ook gemiddelde snelheid van de reiziger gemeten over de hele reis A-B (rechtstreeks of via waardanook) en het aantal reizigers.
Je trekt nu eenmaal meer reizigers met een hoge frequentie dan met een lagevloerbus.

* MREn heeft zich de afgelopen week weer vermaakt met 'gemeentelijk aanbesteden' van André Dorée en 'managing construction projects' van Graham Winch, en daar is (ook) veel van toepassing op OV-aanbestedingen

[ Bericht 6% gewijzigd door MREn op 13-04-2006 14:39:42 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 14:36:05 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36921539
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:31 schreef Tfz het volgende:
A la, maar ik bedoelde als spoorvervoerder. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
Welbeschouwd vind ik Cxx ook (nog) geen spoorvervoerder. Een zak geld aan Syntus geven om eens per uur met een wadkwalmer op de meest onmogelijke tijden over een lijn van nergens naar nowhere te pruttelen kan iedereen wel natuurlijk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36921835
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:36 schreef MREn het volgende:

[..]

Welbeschouwd vind ik Cxx ook (nog) geen spoorvervoerder. Een zak geld aan Syntus geven om eens per uur met een wadkwalmer op de meest onmogelijke tijden over een lijn van nergens naar nowhere te pruttelen kan iedereen wel natuurlijk
ach strax komen er meer wadkwalmers vrij kunnen ze 2x per uur
  donderdag 13 april 2006 @ 14:57:02 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36922186
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat wil niet zo veel zeggen hoor, bij de laatste rondes aan aanbestedingen heb je al kunnen zien dat er veel vervoerders ondanks jarenlange aanwezigheid op konden lazeren: BBA in Brabant, CXX in Waterland en Veluwe.
[..]
De reizigers in Waterland zijn niet bepaald gelukkig met de komst van Arriva. Misschien dat het momenteel redelijk gaat, maar het was echt een drama in het begin. Mijn zusje heeft de buschauffeurs meer dan eens de weg moeten wijzen... De eerste boete voor Arriva van de opdrachtgever is dan ook al binnen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 14:58:27 #61
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36922219
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ach strax komen er meer wadkwalmers vrij kunnen ze 2x per uur
Dat kunnen ze nu ook wel, maar omdat de regio Twente dat schijnbaar niet belangrijk vond, komt Cxx er gewoon mee weg om maar eens per uur te rijden.

Alleen in de spitsen wordt er twee maal per uur gereden, oa vanwege de eis in de concessie dat onder normale omstandigheden alle reizigers zittend vervoerd moeten worden. En aangezien dat met twee DH-1tjes niet lukt, moet er 's ochtends een of twee extra slagen Aml-Mrb gemaakt worden met een Lint.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 15:02:37 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36922324
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

De reizigers in Waterland zijn niet bepaald gelukkig met de komst van Arriva. Misschien dat het momenteel redelijk gaat, maar het was echt een drama in het begin. Mijn zusje heeft de buschauffeurs meer dan eens de weg moeten wijzen... De eerste boete voor Arriva van de opdrachtgever is dan ook al binnen.
Al een hele tijd ja...dat is het risico van een enome uitbreiding van het aantal diensten en direct in verband daarmee het enorme tekort aan chauffeurs in het begin.

Maar indirect zou je dat ook aan de concessieverlener kunnen wijten, als die pas een paar maanden van te voren bekend maakt dat de concessie aan Arriva wordt gegund.

Voor concessie Veluwe heeft dat er bijvoorbeeld voor gezorgd dat BBA bij drie fabrikanten bussen heeft moeten bestellen, omdat een enkele fabrikant nooit op tijd al die bussen kon leveren. Voor de mensen in Apeldoorn en fijn, want die Volvo bussen zijn kwalitatief van een heel ander niveau dan Citaro's en Ambassadors.

In Twente werd wel maanden van te voren bekend gemaakt dat Cxx mocht blijven, waardoor ze het (bijna) voor elkaar hadden om 110 nieuwe bussen op de dag van het begin van de nieuwe concessie de weg op te sturen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36922436
En wat voor paden worden er voor de Maaslijn aangevraagd? O.a. .33 uit Rm vertrekken naar Vl, hopeloos natuurlijk.
  donderdag 13 april 2006 @ 15:13:35 #64
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36922634
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:06 schreef Tfz het volgende:
En wat voor paden worden er voor de Maaslijn aangevraagd? O.a. .33 uit Rm vertrekken naar Vl, hopeloos natuurlijk.
Als dat gewoon vanaf Mt/Hrl cross-platform gebeurt, is dat toch wel te overzien? Met bijv. op CTA 'voor Rm voor in stappen'

Van de andere kant: de stoptrein uit Mtr geeft dan toch wel prima aansluiting (10 min. overstap)?
En vanuit Ehv lijkt de aansluiting me van minder belang, die kachelen gewoon naar Vl.

Maar het blijft een gemiste kans om een paar minuten (ipv zo'n beetje op de minuut) na een IC-knoop te vertrekken. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet weer of de 800/900 wat verschuiven miv drgl'07. Die zou opzich nog wel een aantal minuten eerder weg kunnen uit Ehv.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36922789
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat kunnen ze nu ook wel, maar omdat de regio Twente dat schijnbaar niet belangrijk vond, komt Cxx er gewoon mee weg om maar eens per uur te rijden.

Alleen in de spitsen wordt er twee maal per uur gereden, oa vanwege de eis in de concessie dat onder normale omstandigheden alle reizigers zittend vervoerd moeten worden. En aangezien dat met twee DH-1tjes niet lukt, moet er 's ochtends een of twee extra slagen Aml-Mrb gemaakt worden met een Lint.
nou ja dan kennen ze die Lint er uit gooien,
  donderdag 13 april 2006 @ 15:23:41 #66
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36922954
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou ja dan kennen ze die Lint er uit gooien,
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36923160
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:13 schreef MREn het volgende:Als dat gewoon vanaf Mt/Hrl cross-platform gebeurt, is dat toch wel te overzien? Met bijv. op CTA 'voor Rm voor in stappen'
Dat staat nu ook al op de CTA's, maar helpt weinig.
quote:
Van de andere kant: de stoptrein uit Mtr geeft dan toch wel prima aansluiting (10 min. overstap)?
Ja, maar de aansluiting van de IC uit Hrl en Mt blijft krap.
quote:
En vanuit Ehv lijkt de aansluiting me van minder belang, die kachelen gewoon naar Vl.
Reizigers uit Wt zijn dan de zak. Van Ehv naar Sm kun je beter via Rm doen. Ik zou de huidige opzet handhaven, dus Sm, Tg en Vlb maar één keer per uur bedienen. Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen. Ik heb daar een uitgebreide mail over naar die Vestjens (gedeputeerde) gestuurd, maar die reageert natuurlijk niet. Volgende week eens naar een stuk of tien van zijn collega's sturen.
quote:
Maar het blijft een gemiste kans om een paar minuten (ipv zo'n beetje op de minuut) na een IC-knoop te vertrekken. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet weer of de 800/900 wat verschuiven miv drgl'07. Die zou opzich nog wel een aantal minuten eerder weg kunnen uit Ehv.
Vanuit Ehv kun je nu niet eerder weg, de 1900 en 2500 komt officieel pas om .27 en .57 binnen. Meestal is 'ie iets eerder, maar hem krapper inleggen moet je echt niet doen vanwege de grote kans op ellende tussen Ddr en Tb.
  donderdag 13 april 2006 @ 15:31:28 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36923212
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Ja duh, het is een bus op malle wielen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 15:33:09 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36923273
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:30 schreef Tfz het volgende:
Reizigers uit Wt zijn dan de zak. Van Ehv naar Sm kun je beter via Rm doen. Ik zou de huidige opzet handhaven, dus Sm, Tg en Vlb maar één keer per uur bedienen. Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen. Ik heb daar een uitgebreide mail over naar die Vestjens (gedeputeerde) gestuurd, maar die reageert natuurlijk niet. Volgende week eens naar een stuk of tien van zijn collega's sturen.
[..]
Volgens mij mogen Buffels al 140km/u, dus wat dat betreft is aan je wens reeds voldaan.
quote:
Vanuit Ehv kun je nu niet eerder weg, de 1900 en 2500 komt officieel pas om .27 en .57 binnen. Meestal is 'ie iets eerder, maar hem krapper inleggen moet je echt niet doen vanwege de grote kans op ellende tussen Ddr en Tb.
Dat moet je inderdaad niet willen versnellen, die lijn is al zo'n drama qua punctualiteit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36923329
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij mogen Buffels al 140km/u, dus wat dat betreft is aan je wens reeds voldaan.
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
pi_36923368
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
DH-2 dan maar in zetten? meer zitplaats
  donderdag 13 april 2006 @ 15:39:38 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36923514
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Tfz het volgende:

[..]

Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
Waarom verdwijnen ze en wat komt ervoor in de plaats?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36923638
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:30 schreef Tfz het volgende:
Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen.
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
  donderdag 13 april 2006 @ 15:44:28 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36923703
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
ATB-EG kan zonder problemen 140km/u aan.

Oh, BTW, de Maaslijn was de eerste in Nederland met ATB-NG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 15:45:10 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36923735
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Er ligt toch al NG op de maaslijn?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 15:46:53 #76
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36923788
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

DH-2 dan maar in zetten? meer zitplaats
Als een Lint al goedkoper is dan een Dh-1, hoe denk je dan dat een DH-2 in zich verhoudt tot een Lint?

Meer zitplaatsen dan in een Lint heb je op dat traject niet nodig
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36923815
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort. Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
  donderdag 13 april 2006 @ 15:47:47 #78
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36923825
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Tfz het volgende:

[..]

Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
Dat ze verdwijnen is toch niet zeker?

Voor 16.000 in de maand ex. BTW zijn er nog genoeg te huur bij NSFS.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 15:49:58 #79
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36923906
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort. Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
Lijkt me gewoon een kwestie van te weinig vraag om een lange IC te rechtvaardigen en het feit dat het gemakkelijker is om in Haarlem om te lopen dan op een kopstation als Zandvoort, wat je sowieso een extra loc zou kosten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 15:51:38 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36923972
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort. Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
Gewoon bakkilomterreductie. Met een hele sleep IC naar Zandvoort rijden was niet nuttig. Verder is het voor dat lijntje ook nog eens uitermate sloom (stop op Overveen, etc). Daarnaast konden ze hiermee een rangeerploeg op Zandvoort uitsparen. Ik denk dat ze in Haarlem sowieso al een rangeerploeg voor de werkplaats hadden, en ze het zo konden combineren.

En wellicht werkte ook de zwakke voeding op de lijn naar Zandvoort mee, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 15:52:38 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36924000
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:49 schreef MREn het volgende:

[..]

Lijkt me gewoon een kwestie van te weinig vraag om een lange IC te rechtvaardigen en het feit dat het gemakkelijker is om in Haarlem om te lopen dan op een kopstation als Zandvoort, wat je sowieso een extra loc zou kosten.
In Haarlem liep de loc ook niet om, de tweede loc stond al klaar op een kopspoortje en werd tegen de binnengelopen IC gezet. Als deze IC weer vertrokken was, liep de afgekoppelde loc naar het kopspoortje om de volgende IC af te wachten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36924112
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef MREn het volgende:
Dat ze verdwijnen is toch niet zeker?

Voor 16.000 in de maand ex. BTW zijn er nog genoeg te huur bij NSFS.
Voor zover mij bekend wordt er nieuw materieel besteld.
pi_36924191
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Wat heeft ERTMS ermee te maken?
  donderdag 13 april 2006 @ 15:58:17 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36924227
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:57 schreef Tfz het volgende:

[..]

Wat heeft ERTMS ermee te maken?
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36924268
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef Duvel het volgende:
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
Hoe zit het dan met de Noordelijke nevenlijnen? Die zijn vorig jaar nog voorzien van ATB NG.
pi_36924560
Ik kan het nergens op de NS site vinden... Weet iemand of het weekendretour komend weekend langer geldig is?? Bijvoorbeeld vanaf vrijdag al, en tot en met de hele maandag???
  donderdag 13 april 2006 @ 16:08:06 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36924595
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:59 schreef Tfz het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met de Noordelijke nevenlijnen? Die zijn vorig jaar nog voorzien van ATB NG.
Dat waren de laatste inderdaad. Als het goed is, wordt ook Amsterdam - Utrecht voorzien van ERTMS, net als de Betuweroute en de HSL.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36924611
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik kan het nergens op de NS site vinden... Weet iemand of het weekendretour komend weekend langer geldig is?? Bijvoorbeeld vanaf vrijdag al, en tot en met de hele maandag???
quote:
Valt een feestdag op vrijdag of maandag, dan is het Weekendretour zelfs langer geldig.
bron link url bla

ik kan me voorstellen dat het ff wennen is, maar de NS-site heeft WEL een goeie search
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 april 2006 @ 16:09:25 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36924647
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]
Volgens mij moet je er wel rekening mee houden dat Goede Vrijdag geen feestdag is, volgens deze regels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36924674




Merk en type: ICM-3
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: station
Datum: 13-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: olympische trein 4241


Merk en type: ICM-3
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: station
Datum: 13-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnummer 4093
pi_36924682
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij moet je er wel rekening mee houden dat Goede Vrijdag geen feestdag is, volgens deze regels.
tweede paasdag toch minstens WEL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36924796
quote:
Pasen:
Op Goede Vrijdag zijn de Vrije Reisdag 60+ en de Voordeel-urenkaart onbeperkt geldig. Weekendretours (binnenlands en Benelux) zijn geldig t/m maandag.
bron (via google

Dus weekendretour pas van vrijdag 19h
pi_36924902
Ow, ik zie hier ook dat mocht een feestdag op vrijdag vallen je al vanaf donderdag 19h mag weekendretouren
pi_36924926
ja, maar Goede Vrijdag is dus geen feestdag

edit
quote:
Vraag:
Op welke feestdagen kan ik ook vóór 9.00 uur met 40% korting reizen?
Antwoord:
In 2006 krijgt u met uw Voordeelurenabonnement ook vóór 9.00 uur 's ochtends 40% korting op de volgende dagen: Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Hemelvaartsdag, Bevrijdingsdag, 2e Pinksterdag en 1e en 2e Kerstdag.
bla bla
Nou begin ik toch te twijfelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36925015
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar Goede Vrijdag is dus geen feestdag

edit
[..]

Nou begin ik toch te twijfelen
klik op die bron van mij van rover.nl. En dan vooral dat pdf'je openen wat er bij staat.
pi_36925223
Heb net Rover gebeld, het is dus toch pas vanaf vrijdagavond 19h
pi_36925339
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

klik op die bron van mij van rover.nl. En dan vooral dat pdf'je openen wat er bij staat.
ja, en niet op vrijdag begrijp ik, hoewel dat niet expliciet ontkend wordt Op GV zijn Vrije Reisdag en Voordeelurenkaart onbeperkt geldig, dat staat er. Er staat niet dat binnenlands weekendretour dan OOK geldig is. Er staat wel "tot en met maandag". Vanaf vrijdag 19h lijkt me dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36925437
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en niet op vrijdag begrijp ik, hoewel dat niet expliciet ontkend wordt Op GV zijn Vrije Reisdag en Voordeelurenkaart onbeperkt geldig, dat staat er. Er staat niet dat binnenlands weekendretour dan OOK geldig is. Er staat wel "tot en met maandag". Vanaf vrijdag 19h lijkt me dus
Klopt. Het wordt wel ontkend in het PDF;je.

Voor het gemak, hier de directe link http://www.rovernet.nl/wijsopreis/feestdagenregeling.pdf
pi_36925494
je mag toch ook niet harder dan 140 als er overwegen in de baanvak zitten?
  donderdag 13 april 2006 @ 16:37:30 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36925714
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:31 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Klopt. Het wordt wel ontkend in het PDF;je.

Voor het gemak, hier de directe link http://www.rovernet.nl/wijsopreis/feestdagenregeling.pdf
of bedoel je dat bij Pasen, Pinksteren "Vrijdag vanaf 19:00" staat? Da's wel duidelijk dan ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')