Sorry,dan geef ik toch de voorkeur aan deze:quote:Op woensdag 12 april 2006 21:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
V200... toch eigenlijk wel de mooiste Diesel-Lok ever![]()
Die 6700's waren altijd wel stoer, voor de 4200-serie in dienst kwam reden die ook op Neerpelt-Antwerpen, en de bus naar Eindhoven wachtte altijd in Lommel op de trein uit Antwerpen, schitterend hoe die vanaf kilomters ver al aan kon horen komen!quote:Op woensdag 12 april 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry,dan geef ik toch de voorkeur aan deze:
[afbeelding]
ook pas sinds ik erbij benquote:Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze reeks is een ICE qua snelheid.
dat ligt gewoon een UUR stil af en toequote:
nah HSLquote:Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze reeks is een ICE qua snelheid.
Dat is de verneukte versie, niet de originele NOHAB!quote:Op woensdag 12 april 2006 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ja sorry
mijn laatste:
[..]
Sorry,dan geef ik toch de voorkeur aan deze:
[afbeelding]
weet ik veel, ik zocht ff een plaatjequote:Op woensdag 12 april 2006 21:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is de verneukte versie, niet de originele NOHAB!
Dat krijg je ook met een antieke 300-posts-is-dicht-automatisme.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze reeks is een ICE qua snelheid.
Daar ga ik niet over, je zou het in Feedback voor kunnen stellenquote:Op woensdag 12 april 2006 21:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat krijg je ook met een antieke 300-posts-is-dicht-automatisme.
Waarom niet die grens gewoon loslaten en een softe grens voor grote reeksen van plm. 1000 afspreken? De meesten gebruiken toch 100 of 200 posts per pagina als instelling.
Op Gathering of Tweakers wordt dat ook toegepast, voor grotere topics zelfs tot 2500+ posts, heerlijk toch?
dat is pas 10.000 keer voorgesteld waarschijnlijk, en wordt dan hoogstwaarschijnlijk als nieuwerwetsch afgedaan (want niet zelf bedacht, dus kansloos). En dat terwijl bijna het complete forum van a tot z (muv de s van searchquote:Op woensdag 12 april 2006 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over, je zou het in Feedback voor kunnen stellen
God ja, hoe vaak we die discussie al gehad hebben....quote:Op woensdag 12 april 2006 21:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat krijg je ook met een antieke 300-posts-is-dicht-automatisme.
Waarom niet die grens gewoon loslaten en een softe grens voor grote reeksen van plm. 1000 afspreken? De meesten gebruiken toch 100 of 200 posts per pagina als instelling.
Op Gathering of Tweakers wordt dat ook toegepast, voor grotere topics zelfs tot 2500+ posts, heerlijk toch?
Nah precies, dat dusquote:Op woensdag 12 april 2006 21:46 schreef MREn het volgende:
[..]
dat is pas 10.000 keer voorgesteld waarschijnlijk, en wordt dan hoogs waarschijnlijk als nieuwerwtsch afgedaan (want niet zelf bedacht, dus kansloos). En dat terwijl bijna het complete forum van a tot z (muv de s van search) gejat is van React van GoT, zelfs de naam Replique doet mij vermoeden dat ook die gejat is. Nee...leer mij FOK kennen ...
Ja, dat is wel een beetje de prijs schat. Kan wel goedkoper, kan ook duurder.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
maar Zug-chef meen je dat? 200+ euro voor een mooie ellok? Godver
Je bedoelt vast de reeks 62 (en 63); als 6700 rijden ze bij ACTS. Akkoord, ook fraai hoor zo'n ding in ACTS-kleuren voor wat rijtuigen. Je bedoelt overigens de treinstellen reeks 41 neem ik aan?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:23 schreef MREn het volgende:
Die 6700's waren altijd wel stoer, voor de 4200-serie in dienst kwam reden die ook op Neerpelt-Antwerpen, en de bus naar Eindhoven wachtte altijd in Lommel op de trein uit Antwerpen, schitterend hoe die vanaf kilomters ver al aan kon horen komen!
Wel balen dan lieverd, dan moet ik nog flink sparen poppiequote:Op woensdag 12 april 2006 22:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een beetje de prijs schat. Kan wel goedkoper, kan ook duurder.
Stik, d'r had nog een "ik" tussen gemoeten...quote:Op woensdag 12 april 2006 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel balen dan lieverd, dan moet ik nog flink sparen poppie
quote:Op donderdag 13 april 2006 00:56 schreef the_disheaver het volgende:
[afbeelding]
Eindelijk weer eens een wadloper van binnen gezien (en gevoeld...)
Is dit trouwens wat ze daar eerste klas noemen?quote:Op donderdag 13 april 2006 00:56 schreef the_disheaver het volgende:
[afbeelding]
Eindelijk weer eens een wadloper van binnen gezien (en gevoeld...)
Johquote:Op donderdag 13 april 2006 07:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stik, d'r had nog een "ik" tussen gemoeten...
Dit is de 2e klasse. De 1e klasse heeft groene bekleding en is in een wadsloper door middel van een schot afgeschermd van de rest van de trein.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dit trouwens wat ze daar eerste klas noemen?Ik begreep dat alleen de kleur van de bekleding afwijkend was?
true, maar de 1e klas is ook bedoeld zodat je meer zekerheid voor een plek hebt heh..quote:Op donderdag 13 april 2006 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dit trouwens wat ze daar eerste klas noemen?Ik begreep dat alleen de kleur van de bekleding afwijkend was?
Hey een soortgenootquote:Op donderdag 13 april 2006 08:07 schreef verzameldirk het volgende:
Märklin verzamel ik
locs kosten tot zo'n 575,00 euro !
dat is dan wel een Big Boy
Nu ook reeds loc's vanaf 85,00 euro
overigens, anders dan eerder gezegd: de aantal wadlopers met eerste klas is ongeveer 50-50. Alleen in de 'groningse' (met alle stoelen naar 1 kant wijzend) heeft eerste klas (naast dat de stoelen een andere kleur hebben zijn in de eerste klas ook de enige stoelen te vinden waar je met z'n 4 kunt zitten (2x2 tegenover elkaar)quote:Op donderdag 13 april 2006 09:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit is de 2e klasse. De 1e klasse heeft groene bekleding en is in een wadsloper door middel van een schot afgeschermd van de rest van de trein.
same here, k heb t materiaal van mn pa gekregen, die was vroeger fanatiek, mooi baan op de zolder, echter door de vrij hoge kosten ( 75 PIEK voor een wisselquote:Op donderdag 13 april 2006 10:53 schreef Sander_Prinsen het volgende:
Heb ook Märklin treinen, maar helaas geen ruimte om een baan op te bouwen, dus de hobby ligt inmiddels alweer 10 jaar stil. Ooit pak ik hem weer op... Blijf het mooi spul vinden.
Friezen zijn nou eenmaal wat groter geschapen dan Groningersquote:Op donderdag 13 april 2006 10:52 schreef the_disheaver het volgende:
De friesche treinen hebben zowel 2 als 4 zits, geen aparte eerste klas en de stoelen staan wat verder uitelkaar.
Dat doen ze toch wel. Het werd vanmorgen zelfs tot twee keer toen in de trein omgeroepen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er morgenochtend de lul zijn. Zal eens tellen (als ik niet in slaap val).quote:Op donderdag 13 april 2006 11:17 schreef Tfz het volgende:
Morgen is de OV Studentenkaart in de weekversie niet geldig (zoals ieder jaar). Verspreid het nieuws, anders zijn er straks weer honderd fokkertjes aan het zeiken om het feit dat ze zelf niet kunnen lezen....
kut k wou morgen net met de trein,quote:Op donderdag 13 april 2006 11:17 schreef Tfz het volgende:
Morgen is de OV Studentenkaart in de weekversie niet geldig (zoals ieder jaar). Verspreid het nieuws, anders zijn er straks weer honderd fokkertjes aan het zeiken om het feit dat ze zelf niet kunnen lezen....
quote:Op donderdag 13 april 2006 11:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat doen ze toch wel. Het werd vanmorgen zelfs tot twee keer toen in de trein omgeroepen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er morgenochtend de lul zijn. Zal eens tellen (als ik niet in slaap val).
Heerlijk die spontane vraaguitval als het ineens geld moet kostenquote:Op donderdag 13 april 2006 11:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kut k wou morgen net met de trein,nja toch tijd zat
dan maar een andere keer
Gordijntjes!!quote:Op donderdag 13 april 2006 12:26 schreef MREn het volgende:
Hier nog de eerste klas in de wadjes, let ook op de sfeervolle gordijnen
[afbeelding]
Het is normaal voor de wadloper. De linker rij is gewoon dubbel uitgevoerd.quote:Op donderdag 13 april 2006 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
wel een asobreed gangpad trouwensis die linkse rij stoeltjes enkel ipv dubbel of zo?
uit mn hoofd:quote:Op donderdag 13 april 2006 12:42 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom de ic z-limburg-haarlem tegenwoordig niet meer naar zandvoord door rijd? Ik heb hier een paar blaadjes van op de rails, en daar staat verzijzen ze omstreeks 1997 dat dat niet meer mag ofzo.. Weet iemand hier meer van ?
En waarom "mag dat niet" volgens Op de rails? Er zal wel wat anders staan lijkt me....quote:Op donderdag 13 april 2006 12:42 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand waarom de ic z-limburg-haarlem tegenwoordig niet meer naar zandvoord door rijd? Ik heb hier een paar blaadjes van op de rails, en daar staat verzijzen ze omstreeks 1997 dat dat niet meer mag ofzo.. Weet iemand hier meer van ?
Waarom dit niet mag word niet naar verwezen. Er word zijdelings over gesproken. Overigens kan ik het stukje nu ff niet vinden. Maar in de zomer zijn 12 bakken best goed te gebruiken. Met goed weer zit half Amsterdam op Zandvoortquote:Op donderdag 13 april 2006 12:50 schreef Tfz het volgende:
[..]
En waarom "mag dat niet" volgens Op de rails? Er zal wel wat anders staan lijkt me....
Twaalf bakken naar Zandvoort is een beetje veel, een stoptreindienst daarheen is in mijn ogen een stuk verantwoorder. "Vroeger" waren die IC's een stuk korter er worden er in de spits een paar rijtuigen bijgeplaatst, nu wordt er continu met lange stammen gereden.
Daarom rijden er tijdens erg zonnige dagen ook extra treinen naar Zandvoort.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:31 schreef Willy84 het volgende:
Waarom dit niet mag word niet naar verwezen. Er word zijdelings over gesproken. Overigens kan ik het stukje nu ff niet vinden. Maar in de zomer zijn 12 bakken best goed te gebruiken. Met goed weer zit half Amsterdam op Zandvoort
En met tweede klas kaartje in de 1e klas zittenquote:Op donderdag 13 april 2006 13:36 schreef Tfz het volgende:
[..]
Daarom rijden er tijdens erg zonnige dagen ook extra treinen naar Zandvoort.
Mag je dan ook zonder kaartje in de tweede klas staan?quote:Op donderdag 13 april 2006 13:46 schreef MREn het volgende:
[..]
En met tweede klas kaartje in de 1e klas zitten
Arriva doet t hier beroerd, :/ valt rustig een bus uit omdat de bus die er zou rijden een defect heeft..quote:Op donderdag 13 april 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn. Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
In Nederland is Veolia eigenaar van oa. BBA, Limex en SBM, waarbij de laatste twee nu al in Limburg actief zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:22 schreef Tfz het volgende:
Vergeet niet dat Veolia in Duitsland wel al actief is als reizigersvervoerder. De kennis is er dus wel in dat bedrijf.
Dat wil niet zo veel zeggen hoor, bij de laatste rondes aan aanbestedingen heb je al kunnen zien dat er veel vervoerders ondanks jarenlange aanwezigheid op konden lazeren: BBA in Brabant, CXX in Waterland en Veluwe.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
De 3 bedrijven schrijven zich zo ongeveer voor elke concessie in, of het nu een bus of een treinconsessie is. Ik denk dat Veolia geen kans maakt. Ik denk dat het xx wordt, omdat ze met Hermes nu al goed in de regio vertegenwoordigd zijn.
Dat is natuurlijk gelul. Het zijn juist de overheden die willen bezuinigen, en over het algemeen zal een DRU van CXX niet erg verschillen van die van de andere bedrijven.quote:Het is eigenlijk kiezen tussen 3 kwaden, omdat ze op alles proberen te bezuinigen.
Welbeschouwd vind ik Cxx ook (nog) geen spoorvervoerder. Een zak geld aan Syntus geven om eens per uur met een wadkwalmer op de meest onmogelijke tijden over een lijn van nergens naar nowhere te pruttelen kan iedereen wel natuurlijkquote:Op donderdag 13 april 2006 14:31 schreef Tfz het volgende:
A la, maar ik bedoelde als spoorvervoerder. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
ach strax komen er meer wadkwalmers vrijquote:Op donderdag 13 april 2006 14:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Welbeschouwd vind ik Cxx ook (nog) geen spoorvervoerder. Een zak geld aan Syntus geven om eens per uur met een wadkwalmer op de meest onmogelijke tijden over een lijn van nergens naar nowhere te pruttelen kan iedereen wel natuurlijk
De reizigers in Waterland zijn niet bepaald gelukkig met de komst van Arriva. Misschien dat het momenteel redelijk gaat, maar het was echt een drama in het begin. Mijn zusje heeft de buschauffeurs meer dan eens de weg moeten wijzen... De eerste boete voor Arriva van de opdrachtgever is dan ook al binnen.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat wil niet zo veel zeggen hoor, bij de laatste rondes aan aanbestedingen heb je al kunnen zien dat er veel vervoerders ondanks jarenlange aanwezigheid op konden lazeren: BBA in Brabant, CXX in Waterland en Veluwe.
[..]
Dat kunnen ze nu ook wel, maar omdat de regio Twente dat schijnbaar niet belangrijk vond, komt Cxx er gewoon mee weg om maar eens per uur te rijden.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach strax komen er meer wadkwalmers vrijkunnen ze 2x per uur
Al een hele tijd ja...dat is het risico van een enome uitbreiding van het aantal diensten en direct in verband daarmee het enorme tekort aan chauffeurs in het begin.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
De reizigers in Waterland zijn niet bepaald gelukkig met de komst van Arriva. Misschien dat het momenteel redelijk gaat, maar het was echt een drama in het begin. Mijn zusje heeft de buschauffeurs meer dan eens de weg moeten wijzen... De eerste boete voor Arriva van de opdrachtgever is dan ook al binnen.
Als dat gewoon vanaf Mt/Hrl cross-platform gebeurt, is dat toch wel te overzien? Met bijv. op CTA 'voor Rm voor in stappen'quote:Op donderdag 13 april 2006 15:06 schreef Tfz het volgende:
En wat voor paden worden er voor de Maaslijn aangevraagd? O.a. .33 uit Rm vertrekken naar Vl, hopeloos natuurlijk.
nou ja dan kennen ze die Lint er uit gooien,quote:Op donderdag 13 april 2006 14:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat kunnen ze nu ook wel, maar omdat de regio Twente dat schijnbaar niet belangrijk vond, komt Cxx er gewoon mee weg om maar eens per uur te rijden.
Alleen in de spitsen wordt er twee maal per uur gereden, oa vanwege de eis in de concessie dat onder normale omstandigheden alle reizigers zittend vervoerd moeten worden. En aangezien dat met twee DH-1tjes niet lukt, moet er 's ochtends een of twee extra slagen Aml-Mrb gemaakt worden met een Lint.
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tjequote:Op donderdag 13 april 2006 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou ja dan kennen ze die Lint er uit gooien,
Dat staat nu ook al op de CTA's, maar helpt weinig.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:13 schreef MREn het volgende:Als dat gewoon vanaf Mt/Hrl cross-platform gebeurt, is dat toch wel te overzien? Met bijv. op CTA 'voor Rm voor in stappen'
Ja, maar de aansluiting van de IC uit Hrl en Mt blijft krap.quote:Van de andere kant: de stoptrein uit Mtr geeft dan toch wel prima aansluiting (10 min. overstap)?
Reizigers uit Wt zijn dan de zak. Van Ehv naar Sm kun je beter via Rm doen. Ik zou de huidige opzet handhaven, dus Sm, Tg en Vlb maar één keer per uur bedienen. Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen. Ik heb daar een uitgebreide mail over naar die Vestjens (gedeputeerde) gestuurd, maar die reageert natuurlijk niet. Volgende week eens naar een stuk of tien van zijn collega's sturen.quote:En vanuit Ehv lijkt de aansluiting me van minder belang, die kachelen gewoon naar Vl.
Vanuit Ehv kun je nu niet eerder weg, de 1900 en 2500 komt officieel pas om .27 en .57 binnen. Meestal is 'ie iets eerder, maar hem krapper inleggen moet je echt niet doen vanwege de grote kans op ellende tussen Ddr en Tb.quote:Maar het blijft een gemiste kans om een paar minuten (ipv zo'n beetje op de minuut) na een IC-knoop te vertrekken. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet weer of de 800/900 wat verschuiven miv drgl'07. Die zou opzich nog wel een aantal minuten eerder weg kunnen uit Ehv.
Ja duh, het is een bus op malle wielen!quote:Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Volgens mij mogen Buffels al 140km/u, dus wat dat betreft is aan je wens reeds voldaan.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:30 schreef Tfz het volgende:
Reizigers uit Wt zijn dan de zak. Van Ehv naar Sm kun je beter via Rm doen. Ik zou de huidige opzet handhaven, dus Sm, Tg en Vlb maar één keer per uur bedienen. Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen. Ik heb daar een uitgebreide mail over naar die Vestjens (gedeputeerde) gestuurd, maar die reageert natuurlijk niet. Volgende week eens naar een stuk of tien van zijn collega's sturen.
[..]
Dat moet je inderdaad niet willen versnellen, die lijn is al zo'n drama qua punctualiteit...quote:Vanuit Ehv kun je nu niet eerder weg, de 1900 en 2500 komt officieel pas om .27 en .57 binnen. Meestal is 'ie iets eerder, maar hem krapper inleggen moet je echt niet doen vanwege de grote kans op ellende tussen Ddr en Tb.
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij mogen Buffels al 140km/u, dus wat dat betreft is aan je wens reeds voldaan.
DH-2 dan maar in zetten?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Waarom verdwijnen ze en wat komt ervoor in de plaats?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)quote:Op donderdag 13 april 2006 15:30 schreef Tfz het volgende:
Nieuw materieel bestellen dat 140 km/h kan en door ProRail de baanvaksnelheid laten verhogen.
ATB-EG kan zonder problemen 140km/u aan.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Er ligt toch al NG op de maaslijn?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Als een Lint al goedkoper is dan een Dh-1, hoe denk je dan dat een DH-2 in zich verhoudt tot een Lint?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DH-2 dan maar in zetten?meer zitplaats
![]()
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n Lint per kilometer een stuk goedkoper is dan een DH-1'tje
Dat ze verdwijnen is toch niet zeker?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
Alleen verdwijnen de buffels daar en is de baanvaksnelheid op een groot deel maar 125 km/h, dus je schiet er niks mee op.
Lijkt me gewoon een kwestie van te weinig vraag om een lange IC te rechtvaardigen en het feit dat het gemakkelijker is om in Haarlem om te lopen dan op een kopstation als Zandvoort, wat je sowieso een extra loc zou kosten.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort.Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
![]()
Gewoon bakkilomterreductie. Met een hele sleep IC naar Zandvoort rijden was niet nuttig. Verder is het voor dat lijntje ook nog eens uitermate sloom (stop op Overveen, etc). Daarnaast konden ze hiermee een rangeerploeg op Zandvoort uitsparen. Ik denk dat ze in Haarlem sowieso al een rangeerploeg voor de werkplaats hadden, en ze het zo konden combineren.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Weet jij wat de officiele reden is dat de ic niet meer doorrijd naar Zandvoort.Ik weet dat het al een tijdje geleden is. Maar kwam het tegen in een blad en vandaar dat ik er aan dacht
![]()
In Haarlem liep de loc ook niet om, de tweede loc stond al klaar op een kopspoortje en werd tegen de binnengelopen IC gezet. Als deze IC weer vertrokken was, liep de afgekoppelde loc naar het kopspoortje om de volgende IC af te wachten.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een kwestie van te weinig vraag om een lange IC te rechtvaardigen en het feit dat het gemakkelijker is om in Haarlem om te lopen dan op een kopstation als Zandvoort, wat je sowieso een extra loc zou kosten.
Voor zover mij bekend wordt er nieuw materieel besteld.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef MREn het volgende:
Dat ze verdwijnen is toch niet zeker?
Voor 16.000 in de maand ex. BTW zijn er nog genoeg te huur bij NSFS.
Wat heeft ERTMS ermee te maken?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef the_disheaver het volgende:
Voor 140 is ATB-NG nodig. EG kan max 130. Lijkt me ook niet reeel dat ze er op staan te springen om dáár NG aan te leggen (ivm ERTMS enzo)
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.quote:
Hoe zit het dan met de Noordelijke nevenlijnen? Die zijn vorig jaar nog voorzien van ATB NG.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef Duvel het volgende:
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
Dat waren de laatste inderdaad. Als het goed is, wordt ook Amsterdam - Utrecht voorzien van ERTMS, net als de Betuweroute en de HSL.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:59 schreef Tfz het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de Noordelijke nevenlijnen? Die zijn vorig jaar nog voorzien van ATB NG.
quote:Op donderdag 13 april 2006 16:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik kan het nergens op de NS site vinden... Weet iemand of het weekendretour komend weekend langer geldig is?? Bijvoorbeeld vanaf vrijdag al, en tot en met de hele maandag???
bron link url blaquote:Valt een feestdag op vrijdag of maandag, dan is het Weekendretour zelfs langer geldig.
Volgens mij moet je er wel rekening mee houden dat Goede Vrijdag geen feestdag is, volgens deze regels.quote:
tweede paasdag toch minstens WELquote:Op donderdag 13 april 2006 16:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij moet je er wel rekening mee houden dat Goede Vrijdag geen feestdag is, volgens deze regels.
bron (via googlequote:Pasen:
Op Goede Vrijdag zijn de Vrije Reisdag 60+ en de Voordeel-urenkaart onbeperkt geldig. Weekendretours (binnenlands en Benelux) zijn geldig t/m maandag.
Nou begin ik toch te twijfelenquote:Vraag:
Op welke feestdagen kan ik ook vóór 9.00 uur met 40% korting reizen?
Antwoord:
In 2006 krijgt u met uw Voordeelurenabonnement ook vóór 9.00 uur 's ochtends 40% korting op de volgende dagen: Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Hemelvaartsdag, Bevrijdingsdag, 2e Pinksterdag en 1e en 2e Kerstdag.
bla bla
klik op die bron van mij van rover.nl. En dan vooral dat pdf'je openen wat er bij staat.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar Goede Vrijdag is dus geen feestdag
edit
[..]
Nou begin ik toch te twijfelen
ja, en niet op vrijdag begrijp ik, hoewel dat niet expliciet ontkend wordtquote:Op donderdag 13 april 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
klik op die bron van mij van rover.nl. En dan vooral dat pdf'je openen wat er bij staat.
Klopt. Het wordt wel ontkend in het PDF;je.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en niet op vrijdag begrijp ik, hoewel dat niet expliciet ontkend wordtOp GV zijn Vrije Reisdag en Voordeelurenkaart onbeperkt geldig, dat staat er. Er staat niet dat binnenlands weekendretour dan OOK geldig is. Er staat wel "tot en met maandag". Vanaf vrijdag 19h lijkt me dus
of bedoel je dat bij Pasen, Pinksteren "Vrijdag vanaf 19:00" staat? Da's wel duidelijk dan jaquote:Op donderdag 13 april 2006 16:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt wel ontkend in het PDF;je.
Voor het gemak, hier de directe link http://www.rovernet.nl/wijsopreis/feestdagenregeling.pdf
mooie fotos manquote:Op donderdag 13 april 2006 16:10 schreef Alexxxxx het volgende:
.....
ATB-NG is toch ook al bijna ERTMS?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
European Rail Traffic Management Systemquote:Op donderdag 13 april 2006 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is ERTMS sowieso?
EuroRail Train Management System of zoiets?
alsdus die PDFquote:Op donderdag 13 april 2006 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ah coolen dat gaat ATB vervangen begrijp ik?
Daar heb ik vandaag van Utrecht naar Rotterdam ingezetenquote:Op donderdag 13 april 2006 16:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zo als met alles wijkt nederland standaard afquote:Op donderdag 13 april 2006 17:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Grootste verschil is dat het een europese standaard is.
Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).quote:Op donderdag 13 april 2006 16:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
je mag toch ook niet harder dan 140 als er overwegen in de baanvak zitten?
Functioneel gezien wel, technisch gezien niet... Jammer van al die jaren ontwikkeling die in ATB-NG zitten.quote:
is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).
maar dat had dan temaken dat ATB-EG/NG de spoorbomen nooit optijd kon sluiten?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).
meende ik ook? maar daar zit toch ook een hekwerkje aan de slagboom gebonden?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?
Jawel, maar daar wordt geen 140km/u gereden.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?
kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, maar daar wordt geen 140km/u gereden.
Ik weet niet precies wat de reden is om niet harder dan 140km/u te rijden over een baanvak met overwegen. Ik vermoed dat een risico-inschatting gedaan is, en dat 160km/u gewoon een te groot risico met zich meebrengt, ook met het oog op ontsporing van de trein bij een aanrijding. Dat overwegen niet op tijd dichtgaan kan het niet zijn. Dan moet je de zogenaamde aankondiging verplaatsen en dan gaat ie eerder dicht (dat dit wel wat voeten in de aarde heeft, is punt twee).
Ja dat hekje is wel zo ja. Ellende met 6 sporen is eigenlijk vooral dater altijd wel eentje bezetis, en die overweg dus ongeveer driekwart van de tijd dicht isquote:Op donderdag 13 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
meende ik ook? maar daar zit toch ook een hekwerkje aan de slagboom gebonden?
Dan rij je dus niet harder dan 140 daarquote:Op donderdag 13 april 2006 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?
en dan zal je net in een IC traject zittenquote:Op donderdag 13 april 2006 18:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan rij je dus niet harder dan 140 daarLijkt mij dan...
Ja, pech. Had je de overweg maar weg moeten halenquote:Op donderdag 13 april 2006 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en dan zal je net in een IC traject zittenlekker met 200 ( k noem wat ) en dan moet je remmen tot 140
quote:Op donderdag 13 april 2006 18:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, pech. Had je de overweg maar weg moeten halen
Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.quote:
Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig geluktquote:Op donderdag 13 april 2006 18:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.
nja op dieselspoor kan je toch niet zo hard, trekken die treinen toch nooit een keer, wordt t gewicht van de trein veel te hoogquote:Op donderdag 13 april 2006 18:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.
Ja, maar daar heb je dan ook weinig landelijke overpadenquote:Op donderdag 13 april 2006 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig gelukt
moauw mja maar k denk dat als je in een BOEREN Gat komt waar 2x per uur een IC langs jakkert dat het wat minder prio heefT?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig gelukt
mja ach, en je kan niet overal even makkelijk ene meter of 3 de grond in graven om een tunneltje te makenquote:Op donderdag 13 april 2006 19:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb je dan ook weinig landelijke overpaden
ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?
ach boeit toch geen ruk? Ze maken toch ook tunneltjes onder de snelweg door en zo?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauw mja maar k denk dat als je in een BOEREN Gat komt waar 2x per uur een IC langs jakkert dat het wat minder prio heefT?
was ERTMS vorig jaar toen de noordelijke dieselijntjes ATB-NG kregen al gereed dan?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.
Wel gaaf trouwens heequote:Op donderdag 13 april 2006 19:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.
snelweg != spoorquote:Op donderdag 13 april 2006 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ach boeit toch geen ruk? Ze maken toch ook tunneltjes onder de snelweg door en zo?OOK in het boerenland?
Nee, nog niet genoeg om het in te bouwen. Verder hadden ze NoordNed dan moeten dwingen ERTMS in die Wadlopers in te bouwen, terwijl er bij de grote revisie van die dingen net ATB-NG in was gebouwd.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
was ERTMS vorig jaar toen de noordelijke dieselijntjes ATB-NG kregen al gereed dan?
quote:Op donderdag 13 april 2006 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel gaaf trouwens heeeen Europese standaard, op 3 lijntjes per land
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, nog niet genoeg om het in te bouwen. Verder hadden ze NoordNed dan moeten dwingen ERTMS in die Wadlopers in te bouwen, terwijl er bij de grote revisie van die dingen net ATB-NG in was gebouwd.
en als het er nou vlak langs ligt en ze zijn toch bezig?quote:
Wat heeft ATB sowieso voor zin met die postkoetsen?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
mja, bij Grou-jirnsum maar even de overweg kwijt raken?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en als het er nou vlak langs ligt en ze zijn toch bezig?
Hrv - Lwd zou kunnen?
ROFL!!!!!!!quote:Op donderdag 13 april 2006 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heeft ATB sowieso voor zin met die postkoetsen?
Wat heeft de komst van nieuw materieel te maken met de implementatie van een beveiligingssysteem? Het nieuwe materieel maakt daar ook gebruik van.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
Toen ze begonnen met het inbouwen van ATB-NG op die Noordelijke lijnen? Nee.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
Dat ze dan direct op ERMTS konden ? :pquote:Op donderdag 13 april 2006 19:18 schreef Tfz het volgende:
[..]
Wat heeft de komst van nieuw materieel te maken met de implementatie van een beveiligingssysteem? Het nieuwe materieel maakt daar ook gebruik van.
Dat ongeluk bij Sauwerd gebeurde op een baanvak met centrale radioverkeersleiding. De treinen kregen per radio de rijopdrachten door, er stonden geen seinen. En dat is een keer misgegaan. Verder stelt de wet dat op alle baanvakken waar harder dan 40 of 100 gereden wordt, er ATB aanwezig moet zijn in enige vorm.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ja er was ooit bij Sauwerd iets mis gegaan geloof ik. In 1981? En daarom moet er in 2005 nog even ATB aangelegd worden? Omdat er in 2006 ERTMS aan komt?
Ik niet snap
Wetten zijn er om te breken *ahum*quote:Op donderdag 13 april 2006 19:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ongeluk bij Sauwerd gebeurde op een baanvak met centrale radioverkeersleiding. De treinen kregen per radio de rijopdrachten door, er stonden geen seinen. En dat is een keer misgegaan. Verder stelt de wet dat op alle baanvakken waar harder dan 40 of 100 gereden wordt, er ATB aanwezig moet zijn in enige vorm.
Nee, niet als het om dit soort veiligheidskwesties gaat.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Wetten zijn er om te breken *ahum*
ERTMS is een volledig nieuw systeem gericht op het verhogen van de beschikbare capaciteit, veiligheid en dergelijke. Waarom zou je dat willen inbouwen op zo'n lijntje? ERTMS komt alleen op de Betuweroute, HSL en Amsterdam-Utrecht voorlopig. Nederland loopt voorop met de invoering van dat systeem, alleen in Zwitserland wordt het geloof ik ook al gebruikt, en ook maar op één of enkele drukke baanvakken.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Dat ze dan direct op ERMTS konden ? :p
Het gaat al iets harder inmiddels, zie dit plaatje van http://www.ertms.com:quote:Op donderdag 13 april 2006 19:35 schreef Tfz het volgende:
[..]
ERTMS is een volledig nieuw systeem gericht op het verhogen van de beschikbare capaciteit, veiligheid en dergelijke. Waarom zou je dat willen inbouwen op zo'n lijntje? ERTMS komt alleen op de Betuweroute, HSL en Amsterdam-Utrecht voorlopig. Nederland loopt voorop met de invoering van dat systeem, alleen in Zwitserland wordt het geloof ik ook al gebruikt, en ook maar op één of enkele drukke baanvakken.
Heerlen - Maastricht is echt een testtraject, net als daar bij Meppel. Allemaal aparte seinen langs de baan voor tijdens proefritten en zo!quote:Op donderdag 13 april 2006 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
heerlen-maastricht
Nou ja goed. Ik zou ook vast ATB aanleggen, want die euro shit dat duurt nog wel ff
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |