abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36925815
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:10 schreef Alexxxxx het volgende:
.....
mooie fotos man het is mooi weer hier
  donderdag 13 april 2006 @ 16:43:58 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36925981
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
ATB-NG is toch ook al bijna ERTMS?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 16:45:03 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36926027
wat is ERTMS sowieso?

EuroRail Train Management System of zoiets?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36926113
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is ERTMS sowieso?

EuroRail Train Management System of zoiets?
European Rail Traffic Management System

je zat er bijna op

zoek je op ERTMS op google krijg je meteen deze pdf
  donderdag 13 april 2006 @ 16:48:01 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36926152
ah cool en dat gaat ATB vervangen begrijp ik?

ah die PDF is goed spul, ff lezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36926206
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ah cool en dat gaat ATB vervangen begrijp ik?
alsdus die PDF
pi_36926602
quote:
Daar heb ik vandaag van Utrecht naar Rotterdam ingezeten .
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_36927113
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:43 schreef MREn het volgende:

[..]

ATB-NG is toch ook al bijna ERTMS?
Grootste verschil is dat het een europese standaard is.
pi_36927132
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:16 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Grootste verschil is dat het een europese standaard is.
zo als met alles wijkt nederland standaard af
  donderdag 13 april 2006 @ 18:19:03 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36928834
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
je mag toch ook niet harder dan 140 als er overwegen in de baanvak zitten?
Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 18:21:59 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36928929
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:43 schreef MREn het volgende:

[..]

ATB-NG is toch ook al bijna ERTMS?
Functioneel gezien wel, technisch gezien niet... Jammer van al die jaren ontwikkeling die in ATB-NG zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 18:37:58 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36929356
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).
is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36929401
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).
maar dat had dan temaken dat ATB-EG/NG de spoorbomen nooit optijd kon sluiten?
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?
meende ik ook? maar daar zit toch ook een hekwerkje aan de slagboom gebonden?
  donderdag 13 april 2006 @ 18:41:34 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36929464
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?
Jawel, maar daar wordt geen 140km/u gereden.

Ik weet niet precies wat de reden is om niet harder dan 140km/u te rijden over een baanvak met overwegen. Ik vermoed dat een risico-inschatting gedaan is, en dat 160km/u gewoon een te groot risico met zich meebrengt, ook met het oog op ontsporing van de trein bij een aanrijding. Dat overwegen niet op tijd dichtgaan kan het niet zijn. Dan moet je de zogenaamde aankondiging verplaatsen en dan gaat ie eerder dicht (dat dit wel wat voeten in de aarde heeft, is punt twee).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36929508
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, maar daar wordt geen 140km/u gereden.

Ik weet niet precies wat de reden is om niet harder dan 140km/u te rijden over een baanvak met overwegen. Ik vermoed dat een risico-inschatting gedaan is, en dat 160km/u gewoon een te groot risico met zich meebrengt, ook met het oog op ontsporing van de trein bij een aanrijding. Dat overwegen niet op tijd dichtgaan kan het niet zijn. Dan moet je de zogenaamde aankondiging verplaatsen en dan gaat ie eerder dicht (dat dit wel wat voeten in de aarde heeft, is punt twee).
kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?
  donderdag 13 april 2006 @ 18:44:27 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36929543
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

meende ik ook? maar daar zit toch ook een hekwerkje aan de slagboom gebonden?
Ja dat hekje is wel zo ja. Ellende met 6 sporen is eigenlijk vooral dater altijd wel eentje bezetis, en die overweg dus ongeveer driekwart van de tijd dicht is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 april 2006 @ 18:44:38 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36929550
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?
Dan rij je dus niet harder dan 140 daar Lijkt mij dan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36929565
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan rij je dus niet harder dan 140 daar Lijkt mij dan...
en dan zal je net in een IC traject zitten lekker met 200 ( k noem wat ) en dan moet je remmen tot 140
  donderdag 13 april 2006 @ 18:52:54 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36929822
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en dan zal je net in een IC traject zitten lekker met 200 ( k noem wat ) en dan moet je remmen tot 140
Ja, pech. Had je de overweg maar weg moeten halen
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36929969
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, pech. Had je de overweg maar weg moeten halen
effectief is het niet
  donderdag 13 april 2006 @ 18:58:51 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930023
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

effectief is het niet
Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 18:59:44 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930048
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.
Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig gelukt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36930069
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.
nja op dieselspoor kan je toch niet zo hard, trekken die treinen toch nooit een keer, wordt t gewicht van de trein veel te hoog
  donderdag 13 april 2006 @ 19:00:20 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930074
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig gelukt
Ja, maar daar heb je dan ook weinig landelijke overpaden
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36930105
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig gelukt
moauw mja maar k denk dat als je in een BOEREN Gat komt waar 2x per uur een IC langs jakkert dat het wat minder prio heefT?
pi_36930139
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, maar daar heb je dan ook weinig landelijke overpaden
mja ach, en je kan niet overal even makkelijk ene meter of 3 de grond in graven om een tunneltje te maken
pi_36930153
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?
ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.
  donderdag 13 april 2006 @ 19:03:59 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930201
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moauw mja maar k denk dat als je in een BOEREN Gat komt waar 2x per uur een IC langs jakkert dat het wat minder prio heefT?
ach boeit toch geen ruk? Ze maken toch ook tunneltjes onder de snelweg door en zo? OOK in het boerenland?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36930208
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.
was ERTMS vorig jaar toen de noordelijke dieselijntjes ATB-NG kregen al gereed dan?
  donderdag 13 april 2006 @ 19:04:32 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930220
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.
Wel gaaf trouwens hee een Europese standaard, op 3 lijntjes per land
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36930229
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ach boeit toch geen ruk? Ze maken toch ook tunneltjes onder de snelweg door en zo? OOK in het boerenland?
snelweg != spoor
  donderdag 13 april 2006 @ 19:05:23 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930244
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

was ERTMS vorig jaar toen de noordelijke dieselijntjes ATB-NG kregen al gereed dan?
Nee, nog niet genoeg om het in te bouwen. Verder hadden ze NoordNed dan moeten dwingen ERTMS in die Wadlopers in te bouwen, terwijl er bij de grote revisie van die dingen net ATB-NG in was gebouwd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36930250
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel gaaf trouwens hee een Europese standaard, op 3 lijntjes per land
pi_36930272
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, nog niet genoeg om het in te bouwen. Verder hadden ze NoordNed dan moeten dwingen ERTMS in die Wadlopers in te bouwen, terwijl er bij de grote revisie van die dingen net ATB-NG in was gebouwd.
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
  donderdag 13 april 2006 @ 19:08:01 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930329
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

snelweg != spoor
en als het er nou vlak langs ligt en ze zijn toch bezig?

Hrv - Lwd zou kunnen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 april 2006 @ 19:08:32 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930351
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
Wat heeft ATB sowieso voor zin met die postkoetsen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36930369
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en als het er nou vlak langs ligt en ze zijn toch bezig?

Hrv - Lwd zou kunnen?
mja, bij Grou-jirnsum maar even de overweg kwijt raken? omdat er 1x per uur een IC met 140+ langs zou komen?
pi_36930385
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat heeft ATB sowieso voor zin met die postkoetsen?
ROFL!!!!!!!
  donderdag 13 april 2006 @ 19:18:02 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930624
ja er was ooit bij Sauwerd iets mis gegaan geloof ik. In 1981? En daarom moet er in 2005 nog even ATB aangelegd worden? Omdat er in 2006 ERTMS aan komt?

Ik niet snap
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36930643
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
Wat heeft de komst van nieuw materieel te maken met de implementatie van een beveiligingssysteem? Het nieuwe materieel maakt daar ook gebruik van.
  donderdag 13 april 2006 @ 19:18:55 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930658
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
Toen ze begonnen met het inbouwen van ATB-NG op die Noordelijke lijnen? Nee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36930710
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:18 schreef Tfz het volgende:

[..]

Wat heeft de komst van nieuw materieel te maken met de implementatie van een beveiligingssysteem? Het nieuwe materieel maakt daar ook gebruik van.
Dat ze dan direct op ERMTS konden ? :p
  donderdag 13 april 2006 @ 19:22:31 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930782
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ja er was ooit bij Sauwerd iets mis gegaan geloof ik. In 1981? En daarom moet er in 2005 nog even ATB aangelegd worden? Omdat er in 2006 ERTMS aan komt?

Ik niet snap
Dat ongeluk bij Sauwerd gebeurde op een baanvak met centrale radioverkeersleiding. De treinen kregen per radio de rijopdrachten door, er stonden geen seinen. En dat is een keer misgegaan. Verder stelt de wet dat op alle baanvakken waar harder dan 40 of 100 gereden wordt, er ATB aanwezig moet zijn in enige vorm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36930880
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat ongeluk bij Sauwerd gebeurde op een baanvak met centrale radioverkeersleiding. De treinen kregen per radio de rijopdrachten door, er stonden geen seinen. En dat is een keer misgegaan. Verder stelt de wet dat op alle baanvakken waar harder dan 40 of 100 gereden wordt, er ATB aanwezig moet zijn in enige vorm.
Wetten zijn er om te breken *ahum*
  donderdag 13 april 2006 @ 19:26:16 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930918
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Wetten zijn er om te breken *ahum*
Nee, niet als het om dit soort veiligheidskwesties gaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36931248
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Dat ze dan direct op ERMTS konden ? :p
ERTMS is een volledig nieuw systeem gericht op het verhogen van de beschikbare capaciteit, veiligheid en dergelijke. Waarom zou je dat willen inbouwen op zo'n lijntje? ERTMS komt alleen op de Betuweroute, HSL en Amsterdam-Utrecht voorlopig. Nederland loopt voorop met de invoering van dat systeem, alleen in Zwitserland wordt het geloof ik ook al gebruikt, en ook maar op één of enkele drukke baanvakken.
  donderdag 13 april 2006 @ 19:46:41 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36931636
ERTMS is dus nog in de proeftuin-fase begrijp ik?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36932122
Ach, wat heet proeftuin. Het hier gebruikte "level 2" is wel uitontwikkeld geloof ik.
  donderdag 13 april 2006 @ 20:17:06 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36932703
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:35 schreef Tfz het volgende:

[..]

ERTMS is een volledig nieuw systeem gericht op het verhogen van de beschikbare capaciteit, veiligheid en dergelijke. Waarom zou je dat willen inbouwen op zo'n lijntje? ERTMS komt alleen op de Betuweroute, HSL en Amsterdam-Utrecht voorlopig. Nederland loopt voorop met de invoering van dat systeem, alleen in Zwitserland wordt het geloof ik ook al gebruikt, en ook maar op één of enkele drukke baanvakken.
Het gaat al iets harder inmiddels, zie dit plaatje van http://www.ertms.com:


Oh wacht, dit is alleen nog maar de test. Er zijn in elk geval ook andere lijnen waar 't een en ander in dienst is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 20:23:06 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36932889
heerlen-maastricht

Nou ja goed. Ik zou ook vast ATB aanleggen, want die euro shit dat duurt nog wel ff
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')