abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36925815
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:10 schreef Alexxxxx het volgende:
.....
mooie fotos man het is mooi weer hier
  donderdag 13 april 2006 @ 16:43:58 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36925981
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er worden geen nieuwe baanvakken meer met ATB-varianten beveiligd omdat ERTMS zo goed als klaar is, en de Europese standaard is.
ATB-NG is toch ook al bijna ERTMS?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 april 2006 @ 16:45:03 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36926027
wat is ERTMS sowieso?

EuroRail Train Management System of zoiets?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36926113
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is ERTMS sowieso?

EuroRail Train Management System of zoiets?
European Rail Traffic Management System

je zat er bijna op

zoek je op ERTMS op google krijg je meteen deze pdf
  donderdag 13 april 2006 @ 16:48:01 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36926152
ah cool en dat gaat ATB vervangen begrijp ik?

ah die PDF is goed spul, ff lezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36926206
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ah cool en dat gaat ATB vervangen begrijp ik?
alsdus die PDF
pi_36926602
quote:
Daar heb ik vandaag van Utrecht naar Rotterdam ingezeten .
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_36927113
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:43 schreef MREn het volgende:

[..]

ATB-NG is toch ook al bijna ERTMS?
Grootste verschil is dat het een europese standaard is.
pi_36927132
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:16 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Grootste verschil is dat het een europese standaard is.
zo als met alles wijkt nederland standaard af
  donderdag 13 april 2006 @ 18:19:03 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36928834
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
je mag toch ook niet harder dan 140 als er overwegen in de baanvak zitten?
Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 18:21:59 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36928929
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:43 schreef MREn het volgende:

[..]

ATB-NG is toch ook al bijna ERTMS?
Functioneel gezien wel, technisch gezien niet... Jammer van al die jaren ontwikkeling die in ATB-NG zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 18:37:58 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36929356
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).
is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36929401
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh ja, zo'n wazige regel is er wel geloof ik. Daarom worden alle nieuwe lijnen zonder overwegen gebouwd (en de spoorverdubbelingen ook, maar dat is meer omdat een overweg over vier sporen bijzonder onveilig is).
maar dat had dan temaken dat ATB-EG/NG de spoorbomen nooit optijd kon sluiten?
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?
meende ik ook? maar daar zit toch ook een hekwerkje aan de slagboom gebonden?
  donderdag 13 april 2006 @ 18:41:34 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36929464
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

is die in Hilversum niet over6 sporen ofzo?
Jawel, maar daar wordt geen 140km/u gereden.

Ik weet niet precies wat de reden is om niet harder dan 140km/u te rijden over een baanvak met overwegen. Ik vermoed dat een risico-inschatting gedaan is, en dat 160km/u gewoon een te groot risico met zich meebrengt, ook met het oog op ontsporing van de trein bij een aanrijding. Dat overwegen niet op tijd dichtgaan kan het niet zijn. Dan moet je de zogenaamde aankondiging verplaatsen en dan gaat ie eerder dicht (dat dit wel wat voeten in de aarde heeft, is punt twee).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36929508
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, maar daar wordt geen 140km/u gereden.

Ik weet niet precies wat de reden is om niet harder dan 140km/u te rijden over een baanvak met overwegen. Ik vermoed dat een risico-inschatting gedaan is, en dat 160km/u gewoon een te groot risico met zich meebrengt, ook met het oog op ontsporing van de trein bij een aanrijding. Dat overwegen niet op tijd dichtgaan kan het niet zijn. Dan moet je de zogenaamde aankondiging verplaatsen en dan gaat ie eerder dicht (dat dit wel wat voeten in de aarde heeft, is punt twee).
kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?
  donderdag 13 april 2006 @ 18:44:27 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36929543
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

meende ik ook? maar daar zit toch ook een hekwerkje aan de slagboom gebonden?
Ja dat hekje is wel zo ja. Ellende met 6 sporen is eigenlijk vooral dater altijd wel eentje bezetis, en die overweg dus ongeveer driekwart van de tijd dicht is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 april 2006 @ 18:44:38 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36929550
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?
Dan rij je dus niet harder dan 140 daar Lijkt mij dan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36929565
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan rij je dus niet harder dan 140 daar Lijkt mij dan...
en dan zal je net in een IC traject zitten lekker met 200 ( k noem wat ) en dan moet je remmen tot 140
  donderdag 13 april 2006 @ 18:52:54 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36929822
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en dan zal je net in een IC traject zitten lekker met 200 ( k noem wat ) en dan moet je remmen tot 140
Ja, pech. Had je de overweg maar weg moeten halen
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36929969
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, pech. Had je de overweg maar weg moeten halen
effectief is het niet
  donderdag 13 april 2006 @ 18:58:51 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930023
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

effectief is het niet
Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 18:59:44 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930048
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.
Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig gelukt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36930069
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, maar er worden steeds meer overwegen opgeheven. Het ideale zou zijn een land zonder overwegen, maar dat haal je nooit.
nja op dieselspoor kan je toch niet zo hard, trekken die treinen toch nooit een keer, wordt t gewicht van de trein veel te hoog
  donderdag 13 april 2006 @ 19:00:20 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930074
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig gelukt
Ja, maar daar heb je dan ook weinig landelijke overpaden
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36930105
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou waarom niet? IN Amsterdam is het aardig gelukt
moauw mja maar k denk dat als je in een BOEREN Gat komt waar 2x per uur een IC langs jakkert dat het wat minder prio heefT?
pi_36930139
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, maar daar heb je dan ook weinig landelijke overpaden
mja ach, en je kan niet overal even makkelijk ene meter of 3 de grond in graven om een tunneltje te maken
pi_36930153
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kweeniet hoe het dan met ERMTS geregeld gaat worden? aangezien het geheid ergens ONMOGELIJK zal zijn om de overweg te verwijderen?
ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.
  donderdag 13 april 2006 @ 19:03:59 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930201
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moauw mja maar k denk dat als je in een BOEREN Gat komt waar 2x per uur een IC langs jakkert dat het wat minder prio heefT?
ach boeit toch geen ruk? Ze maken toch ook tunneltjes onder de snelweg door en zo? OOK in het boerenland?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36930208
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.
was ERTMS vorig jaar toen de noordelijke dieselijntjes ATB-NG kregen al gereed dan?
  donderdag 13 april 2006 @ 19:04:32 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930220
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

ERTMS op grote schaal invoeren is ook nog lang niet aan de orde. Tegen die tijd zal de overwegreductiejihad al wel ver gevorderd zijn.
Wel gaaf trouwens hee een Europese standaard, op 3 lijntjes per land
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36930229
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ach boeit toch geen ruk? Ze maken toch ook tunneltjes onder de snelweg door en zo? OOK in het boerenland?
snelweg != spoor
  donderdag 13 april 2006 @ 19:05:23 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930244
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

was ERTMS vorig jaar toen de noordelijke dieselijntjes ATB-NG kregen al gereed dan?
Nee, nog niet genoeg om het in te bouwen. Verder hadden ze NoordNed dan moeten dwingen ERTMS in die Wadlopers in te bouwen, terwijl er bij de grote revisie van die dingen net ATB-NG in was gebouwd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36930250
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel gaaf trouwens hee een Europese standaard, op 3 lijntjes per land
pi_36930272
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, nog niet genoeg om het in te bouwen. Verder hadden ze NoordNed dan moeten dwingen ERTMS in die Wadlopers in te bouwen, terwijl er bij de grote revisie van die dingen net ATB-NG in was gebouwd.
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
  donderdag 13 april 2006 @ 19:08:01 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930329
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

snelweg != spoor
en als het er nou vlak langs ligt en ze zijn toch bezig?

Hrv - Lwd zou kunnen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 april 2006 @ 19:08:32 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930351
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
Wat heeft ATB sowieso voor zin met die postkoetsen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36930369
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en als het er nou vlak langs ligt en ze zijn toch bezig?

Hrv - Lwd zou kunnen?
mja, bij Grou-jirnsum maar even de overweg kwijt raken? omdat er 1x per uur een IC met 140+ langs zou komen?
pi_36930385
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat heeft ATB sowieso voor zin met die postkoetsen?
ROFL!!!!!!!
  donderdag 13 april 2006 @ 19:18:02 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36930624
ja er was ooit bij Sauwerd iets mis gegaan geloof ik. In 1981? En daarom moet er in 2005 nog even ATB aangelegd worden? Omdat er in 2006 ERTMS aan komt?

Ik niet snap
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36930643
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
Wat heeft de komst van nieuw materieel te maken met de implementatie van een beveiligingssysteem? Het nieuwe materieel maakt daar ook gebruik van.
  donderdag 13 april 2006 @ 19:18:55 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930658
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wrom moest er nou ineens zo nodig ATB op die trajecten? ze wisten toen ook al dat er NIEUWE! treinen zouden komen?
Toen ze begonnen met het inbouwen van ATB-NG op die Noordelijke lijnen? Nee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36930710
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:18 schreef Tfz het volgende:

[..]

Wat heeft de komst van nieuw materieel te maken met de implementatie van een beveiligingssysteem? Het nieuwe materieel maakt daar ook gebruik van.
Dat ze dan direct op ERMTS konden ? :p
  donderdag 13 april 2006 @ 19:22:31 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930782
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ja er was ooit bij Sauwerd iets mis gegaan geloof ik. In 1981? En daarom moet er in 2005 nog even ATB aangelegd worden? Omdat er in 2006 ERTMS aan komt?

Ik niet snap
Dat ongeluk bij Sauwerd gebeurde op een baanvak met centrale radioverkeersleiding. De treinen kregen per radio de rijopdrachten door, er stonden geen seinen. En dat is een keer misgegaan. Verder stelt de wet dat op alle baanvakken waar harder dan 40 of 100 gereden wordt, er ATB aanwezig moet zijn in enige vorm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36930880
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat ongeluk bij Sauwerd gebeurde op een baanvak met centrale radioverkeersleiding. De treinen kregen per radio de rijopdrachten door, er stonden geen seinen. En dat is een keer misgegaan. Verder stelt de wet dat op alle baanvakken waar harder dan 40 of 100 gereden wordt, er ATB aanwezig moet zijn in enige vorm.
Wetten zijn er om te breken *ahum*
  donderdag 13 april 2006 @ 19:26:16 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36930918
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Wetten zijn er om te breken *ahum*
Nee, niet als het om dit soort veiligheidskwesties gaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36931248
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Dat ze dan direct op ERMTS konden ? :p
ERTMS is een volledig nieuw systeem gericht op het verhogen van de beschikbare capaciteit, veiligheid en dergelijke. Waarom zou je dat willen inbouwen op zo'n lijntje? ERTMS komt alleen op de Betuweroute, HSL en Amsterdam-Utrecht voorlopig. Nederland loopt voorop met de invoering van dat systeem, alleen in Zwitserland wordt het geloof ik ook al gebruikt, en ook maar op één of enkele drukke baanvakken.
  donderdag 13 april 2006 @ 19:46:41 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36931636
ERTMS is dus nog in de proeftuin-fase begrijp ik?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36932122
Ach, wat heet proeftuin. Het hier gebruikte "level 2" is wel uitontwikkeld geloof ik.
  donderdag 13 april 2006 @ 20:17:06 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36932703
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:35 schreef Tfz het volgende:

[..]

ERTMS is een volledig nieuw systeem gericht op het verhogen van de beschikbare capaciteit, veiligheid en dergelijke. Waarom zou je dat willen inbouwen op zo'n lijntje? ERTMS komt alleen op de Betuweroute, HSL en Amsterdam-Utrecht voorlopig. Nederland loopt voorop met de invoering van dat systeem, alleen in Zwitserland wordt het geloof ik ook al gebruikt, en ook maar op één of enkele drukke baanvakken.
Het gaat al iets harder inmiddels, zie dit plaatje van http://www.ertms.com:


Oh wacht, dit is alleen nog maar de test. Er zijn in elk geval ook andere lijnen waar 't een en ander in dienst is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 april 2006 @ 20:23:06 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36932889
heerlen-maastricht

Nou ja goed. Ik zou ook vast ATB aanleggen, want die euro shit dat duurt nog wel ff
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 april 2006 @ 20:34:36 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36933272
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
heerlen-maastricht

Nou ja goed. Ik zou ook vast ATB aanleggen, want die euro shit dat duurt nog wel ff
Heerlen - Maastricht is echt een testtraject, net als daar bij Meppel. Allemaal aparte seinen langs de baan voor tijdens proefritten en zo!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36933283
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
heerlen-maastricht

Nou ja goed. Ik zou ook vast ATB aanleggen, want die euro shit dat duurt nog wel ff
Ach Meppel - Leeuwarden heeft t wel al in de test
  vrijdag 14 april 2006 @ 01:59:04 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36942897
Ben toch benieuwd of dat ERTMS goed aan gaan sluiten op ATB op de plaatsen waar de HSL en Betuwelijn hier bij Rotterdam zijn aangesloten op het normale spoor.
So we just called him Fred
  vrijdag 14 april 2006 @ 07:56:16 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36944246
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:59 schreef FredvZ het volgende:
Ben toch benieuwd of dat ERTMS goed aan gaan sluiten op ATB op de plaatsen waar de HSL en Betuwelijn hier bij Rotterdam zijn aangesloten op het normale spoor.
Zal wel loslopen denk ik. Er zijn ook lijnen waar ATB-NG aansluit op ATB-EG en dat werkt volgens mij ook wel aardig.

Dan nu de resultaten van de telling hoeveel studenten in de trein zaten met alleen OV: drie. Binnen mijn blikveld. Bedenk wel: de trein was behoorlijk leeg. Er was ook één iemand met een kaartje en een OV. En de naieve conducteur liet ze er mee wegkomen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:10:42 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36944882
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 07:56 schreef Duvel het volgende:

Er was ook één iemand met een kaartje en een OV. En de naieve conducteur liet ze er mee wegkomen...
Wat is er mis met het hebben van een kaartje en een OV?

Ik hoorde trouwens in allebei mijn treinen (IC Ut-Ht en stoptrein Ht-Hto) omgeroepen worden dat de OV-weekkaart niet geldig was als vervoerbewijs, maar wel als kortingkaart, en dat je er dus nog een kaartje bij moest kopen als je een OVweek hebt. Jawel: ongeveer 7 seconden voordat de deuren dichtgingen, nadat de betreffende treinen 10 resp 12 minuten stil gestaan hadden

"Okee, we waarschuwen je Maar het kost je wel een aansluiting "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:20:52 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36945032
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is er mis met het hebben van een kaartje en een OV?
Niks. Ik bedoelde dat ie de mensen zķnder kaartje ermee weg liet komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:23:36 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36945078
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niks. Ik bedoelde dat ie de mensen zķnder kaartje ermee weg liet komen.
ja die had hij natuurlijk moeten laten afvoeren in een gereedstaand arrestantenbusje. Crimineel tuig

Studenten noemt zich dat de Intellectuele voorhoede van de maatschappij Nog te lam om de achterkant van een toch al gratis vervoerbewijs te lezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36945123
Geen idee of het al besproken is in deze topic, ik zag bij Onnen dat alle Siemens treinen afgerangeerd zijn en aan elkaar gekoppeld. En tegenwoordig helemaal volgespoten met Graffiti. Weet iemand wat er met die treinen gaat gebeuren? Sloop?
pi_36945259
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is er mis met het hebben van een kaartje en een OV?

Ik hoorde trouwens in allebei mijn treinen (IC Ut-Ht en stoptrein Ht-Hto) omgeroepen worden dat de OV-weekkaart niet geldig was als vervoerbewijs, maar wel als kortingkaart, en dat je er dus nog een kaartje bij moest kopen als je een OVweek hebt. Jawel: ongeveer 7 seconden voordat de deuren dichtgingen, nadat de betreffende treinen 10 resp 12 minuten stil gestaan hadden

"Okee, we waarschuwen je Maar het kost je wel een aansluiting "
Tsja, Bij de net aangekomen trein helpt het ook niet echt waarschijnlijk. De helft van de passagiers zal nog niet in de trein zitten. Stationsomroepen lijkt mij effectiever.

Was gisteravond wel druk. Dus veel zijn wel op de hoogte van goede vrijdag
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:37:56 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36945336
ja goed punt, zal ook wel zo zijn ja

Was gisteravond achterlijk druk idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36945830
Wat zal het vanavond lekker rustig zijn in de IC van Lwd naar Rotterdam... Lekker weekendje 4 sterren hotel
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:05:22 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36945877
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja die had hij natuurlijk moeten laten afvoeren in een gereedstaand arrestantenbusje. Crimineel tuig

Studenten noemt zich dat de Intellectuele voorhoede van de maatschappij Nog te lam om de achterkant van een toch al gratis vervoerbewijs te lezen
De conducteur had zijn leesbril nodig om het te kunnen lezen, dus de lettertjes zijn blijkbaar vrij klein. Maar ik heb geen OV meer, dus ik zou het niet weten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:09:58 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36945951
de conducteur is ook geen 18 meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36946176
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoorde trouwens in allebei mijn treinen (IC Ut-Ht en stoptrein Ht-Hto) omgeroepen worden dat de OV-weekkaart niet geldig was als vervoerbewijs, maar wel als kortingkaart, en dat je er dus nog een kaartje bij moest kopen als je een OVweek hebt. Jawel: ongeveer 7 seconden voordat de deuren dichtgingen, nadat de betreffende treinen 10 resp 12 minuten stil gestaan hadden

"Okee, we waarschuwen je Maar het kost je wel een aansluiting "
De IC's Ut -> Ht staan in Ut maar drie (800/900) of vijf (3500) minuten stil, dus op dat punt klopt je verhaaltje niet. En als ik met de stopper uit Nm aan kom in Ht dan zou ik ook eerst eens rustig koffie gaan drinken en wachten totdat iedereen is overgestapt (aansluitingen uit Tb en Ehv) voordat ik ging omroepen, het heeft namelijk niet zo veel zin om te gaan roepen als er nog amper iemand in de trein zit.
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:23:25 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36946271
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:18 schreef Tfz het volgende:

[..]

De IC's Ut -> Ht staan in Ut maar drie (800/900) of vijf (3500) minuten stil, dus op dat punt klopt je verhaaltje niet. En als ik met de stopper uit Nm aan kom in Ht dan zou ik ook eerst eens rustig koffie gaan drinken en wachten totdat iedereen is overgestapt (aansluitingen uit Tb en Ehv) voordat ik ging omroepen, het heeft namelijk niet zo veel zin om te gaan roepen als er nog amper iemand in de trein zit.
treinnummer zal me verder jeuken maar de IC van 7:47 (uit schiphol?) naar EIndhoven staat er om 7:39 vaak al hoor God, die paar minuten, waar hebben we het over? Lang genoeg iig

Die stopper komt altijd een hele wolk mensen uit ja, als je meteen daarna die trein in stapt dan zit die trein nog vol met waterdamp
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:38:04 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36946591
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

treinnummer zal me verder jeuken maar de IC van 7:47 (uit schiphol?) naar EIndhoven staat er om 7:39 vaak al hoor God, die paar minuten, waar hebben we het over? Lang genoeg iig
Klopt, die loopt vaak tegelijk binnen met de IC van Rotterdam naar Deventer/Enschede.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36950453
misschien een domme vraag, maar met mijn 40 jarige treinspotterschap
heb ik toch geen idee wat een ===
ik zag bij Onnen dat alle Siemens treinen afgerangeerd zijn====

is........ ..

wat is een Siemenstrein
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_36951353
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 12:41 schreef verzameldirk het volgende:
misschien een domme vraag, maar met mijn 40 jarige treinspotterschap
heb ik toch geen idee wat een ===
ik zag bij Onnen dat alle Siemens treinen afgerangeerd zijn====

is........ ..

wat is een Siemenstrein
dat bedacht ik me ook net?
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:47:28 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36954256
Matjes 64 die al sinds Fred Flintstone met SIEMENS reclame rond rijden? Gokje hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:50:44 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36954364
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 12:41 schreef verzameldirk het volgende:
misschien een domme vraag, maar met mijn 40 jarige treinspotterschap
heb ik toch geen idee wat een ===
ik zag bij Onnen dat alle Siemens treinen afgerangeerd zijn====

is........ ..

wat is een Siemenstrein
Railfloppers natuurlijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36954394
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Railfloppers natuurlijk!
ow die?
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:52:14 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36954430
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niks. Ik bedoelde dat ie de mensen zķnder kaartje ermee weg liet komen.
ja hoor, op de terugweg, gastje 1 bank verderop

Nou, hij ging mooi de bietenkar op hoor

"enkeltje Ht-Ut met korting, ¤ 4,50, plus 35.... dat is... ¤ 39,50 alsjeblieft "

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:57:29 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36954600
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja hoor, op de terugweg, gastje 1 bank verderop

Nou, hij ging mooi de bietenkar op hoor

"enkeltje Ht-Ut met korting, ¤ 4,50, plus 35.... dat is... ¤ 39,50 alsjeblieft "

Ja jammer dan, moet ie maar leren lezen hč!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:14:26 #174
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36955179
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Matjes 64 die al sinds Fred Flintstone met SIEMENS reclame rond rijden? Gokje hoor
NS heeft de reclame op de blauwe banen van stoptreinmaterieel al járen geleden afgeschaft...
So we just called him Fred
pi_36955238
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:14 schreef FredvZ het volgende:

[..]

NS heeft de reclame op de blauwe banen van stoptreinmaterieel al járen geleden afgeschaft...
de banen bestaan nog wel
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:35:14 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36955907
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:14 schreef FredvZ het volgende:

[..]

NS heeft de reclame op de blauwe banen van stoptreinmaterieel al járen geleden afgeschaft...
Kan je nagaan hoe lang die dingen al in Onnen staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36955973
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe lang die dingen al in Onnen staan
Whehehehe!
pi_36956038
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:42:26 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36956114
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi


En dat de sponsoring-opbrengsten in mindering gebracht worden op de tarieven



*RINGGGGG

Kut is het al zo laat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36956223
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi
idd!

Treinreclame is nog zo gek niet

wat zou het opleveren voor de NS om een ICM3 vol te kladden met reclame?
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:45:55 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36956229
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi
De Lage Landen Koploper niet vergeten!

Hier op de achtergrond:


En hier wat dichterbij:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36956254
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



En dat de sponsoring-opbrengsten in mindering gebracht worden op de tarieven



*RINGGGGG

Kut is het al zo laat?
mijn icon is nu gaver
pi_36956268
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

De Lage Landen Koploper niet vergeten!

Hier op de achtergrond:
[afbeelding]

En hier wat dichterbij:
[afbeelding]
replace koploper met doodloper
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:50:43 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36956384
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mijn icon is nu gaver
ja ja de hele dag al. En af en toe hebben we dezelfde
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:51:12 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36956403
die koeienvangers op die koplopers, die waren ook vet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36956489
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja ja de hele dag al. En af en toe hebben we dezelfde
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
die koeienvangers op die koplopers, die waren ook vet
tis niet meer wat het geweest is :/
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:56:58 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36956608
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
die koeienvangers op die koplopers, die waren ook vet
Die zitten er nog steeds op. Toen ik die foto's dia's maakte, zaten ze er net op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36956660
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die zitten er nog steeds op. Toen ik die foto's dia's maakte, zaten ze er net op.
wat zijn koeievangers?
die gele plaaten op de aansluitingen?
dag
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:01:34 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36956763
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:58 schreef petre86 het volgende:
wat zijn koeievangers?
De zwarte gebogen platen vooronder, onder de koppeling
So we just called him Fred
pi_36956790
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De zwarte gebogen platen vooronder, onder de koppeling
zijn die weg dan?
dag
pi_36956804
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De zwarte gebogen platen vooronder, onder de koppeling
tevens mensen vanger? voor als een idioot voor de trein gaat staan?
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:07:43 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36956951
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
tevens mensen vanger? voor als een idioot voor de trein gaat staan?
Dan kunnen ze beter een groot net om het spoor zetten

Je icoon met DD-AR mist trouwens nog een Bv-tje...
So we just called him Fred
pi_36957127
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan kunnen ze beter een groot net om het spoor zetten

Je icoon met DD-AR mist trouwens nog een Bv-tje...
klopt maar anders is die te lang
pi_36957646
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
treinnummer zal me verder jeuken maar de IC van 7:47 (uit schiphol?) naar EIndhoven staat er om 7:39 vaak al hoor God, die paar minuten, waar hebben we het over? Lang genoeg iig
Als je had opgelet zag je dat het me niet om het aantal minuten ging, maar over het feit dat je blijkbaar aan feitenverdraaiing doet om het gebeuren enigszins in het belachelijke te trekken....

En fin, in regio Zuid werd op de stations ook omgeroepen dat de week-OV niet geldig was. toch zo'n dom gastje dat dat weer niet wist, die mocht ¤35,- extra betalen. Altijd leuk om dat van een afstandje te bekijken.
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:02 schreef petre86 het volgende:
zijn die weg dan?
Nee. Ik vind het ICM er trouwens fraaier uitzien met baanruimer, dan zonder. Als die kap er vanaf is zie je gewoon het stalen profiel er onder zitten, en dat is een flinke balk.
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:34:37 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36957779
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:02 schreef petre86 het volgende:

[..]

zijn die weg dan?
nee, zitten er nog op

ik denk dat het een soort spoilers zijn eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:35:33 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36957805
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:30 schreef Tfz het volgende:

[..]

Als je had opgelet zag je dat het me niet om het aantal minuten ging, maar over het feit dat je blijkbaar aan feitenverdraaiing doet om het gebeuren enigszins in het belachelijke te trekken....
loop je nou toestanden te zoeken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36957902
De Railh(fl)opper:

Maar lees in de OP dat ze sinds december daar al staan...

Maar weet iemand hun lot?
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:43:32 #198
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36958046
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:38 schreef Dichterbijer het volgende:
De Railh(fl)opper:
[afbeelding]
Maar weet iemand hun lot?
Slopert...

Of er moet nog ergens een spoorwegbedrijf zijn die er interesse in heeft, maar de kans is klein.
Voor de NS zijn ze te duur omdat het een serie is van maar 9 stellen...
So we just called him Fred
pi_36958304
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Slopert...

Of er moet nog ergens een spoorwegbedrijf zijn die er interesse in heeft, maar de kans is klein.
Voor de NS zijn ze te duur omdat het een serie is van maar 9 stellen...
om maar te zwijgen van het onderhoud wat er bijna constand aan moet gebeuren :p
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:56:13 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36958446
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
om maar te zwijgen van het onderhoud wat er bijna constand aan moet gebeuren :p
idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.
Je moet er niet aan denken dat ze de hele plan T & V -vloot in één keer vervangen hadden deze rampenbakken...
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')