abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36933283
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
heerlen-maastricht

Nou ja goed. Ik zou ook vast ATB aanleggen, want die euro shit dat duurt nog wel ff
Ach Meppel - Leeuwarden heeft t wel al in de test
  vrijdag 14 april 2006 @ 01:59:04 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36942897
Ben toch benieuwd of dat ERTMS goed aan gaan sluiten op ATB op de plaatsen waar de HSL en Betuwelijn hier bij Rotterdam zijn aangesloten op het normale spoor.
So we just called him Fred
  vrijdag 14 april 2006 @ 07:56:16 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36944246
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:59 schreef FredvZ het volgende:
Ben toch benieuwd of dat ERTMS goed aan gaan sluiten op ATB op de plaatsen waar de HSL en Betuwelijn hier bij Rotterdam zijn aangesloten op het normale spoor.
Zal wel loslopen denk ik. Er zijn ook lijnen waar ATB-NG aansluit op ATB-EG en dat werkt volgens mij ook wel aardig.

Dan nu de resultaten van de telling hoeveel studenten in de trein zaten met alleen OV: drie. Binnen mijn blikveld. Bedenk wel: de trein was behoorlijk leeg. Er was ook één iemand met een kaartje en een OV. En de naieve conducteur liet ze er mee wegkomen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:10:42 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36944882
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 07:56 schreef Duvel het volgende:

Er was ook één iemand met een kaartje en een OV. En de naieve conducteur liet ze er mee wegkomen...
Wat is er mis met het hebben van een kaartje en een OV?

Ik hoorde trouwens in allebei mijn treinen (IC Ut-Ht en stoptrein Ht-Hto) omgeroepen worden dat de OV-weekkaart niet geldig was als vervoerbewijs, maar wel als kortingkaart, en dat je er dus nog een kaartje bij moest kopen als je een OVweek hebt. Jawel: ongeveer 7 seconden voordat de deuren dichtgingen, nadat de betreffende treinen 10 resp 12 minuten stil gestaan hadden

"Okee, we waarschuwen je Maar het kost je wel een aansluiting "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:20:52 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36945032
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is er mis met het hebben van een kaartje en een OV?
Niks. Ik bedoelde dat ie de mensen zķnder kaartje ermee weg liet komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:23:36 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36945078
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niks. Ik bedoelde dat ie de mensen zķnder kaartje ermee weg liet komen.
ja die had hij natuurlijk moeten laten afvoeren in een gereedstaand arrestantenbusje. Crimineel tuig

Studenten noemt zich dat de Intellectuele voorhoede van de maatschappij Nog te lam om de achterkant van een toch al gratis vervoerbewijs te lezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36945123
Geen idee of het al besproken is in deze topic, ik zag bij Onnen dat alle Siemens treinen afgerangeerd zijn en aan elkaar gekoppeld. En tegenwoordig helemaal volgespoten met Graffiti. Weet iemand wat er met die treinen gaat gebeuren? Sloop?
pi_36945259
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is er mis met het hebben van een kaartje en een OV?

Ik hoorde trouwens in allebei mijn treinen (IC Ut-Ht en stoptrein Ht-Hto) omgeroepen worden dat de OV-weekkaart niet geldig was als vervoerbewijs, maar wel als kortingkaart, en dat je er dus nog een kaartje bij moest kopen als je een OVweek hebt. Jawel: ongeveer 7 seconden voordat de deuren dichtgingen, nadat de betreffende treinen 10 resp 12 minuten stil gestaan hadden

"Okee, we waarschuwen je Maar het kost je wel een aansluiting "
Tsja, Bij de net aangekomen trein helpt het ook niet echt waarschijnlijk. De helft van de passagiers zal nog niet in de trein zitten. Stationsomroepen lijkt mij effectiever.

Was gisteravond wel druk. Dus veel zijn wel op de hoogte van goede vrijdag
  vrijdag 14 april 2006 @ 09:37:56 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36945336
ja goed punt, zal ook wel zo zijn ja

Was gisteravond achterlijk druk idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36945830
Wat zal het vanavond lekker rustig zijn in de IC van Lwd naar Rotterdam... Lekker weekendje 4 sterren hotel
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:05:22 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36945877
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja die had hij natuurlijk moeten laten afvoeren in een gereedstaand arrestantenbusje. Crimineel tuig

Studenten noemt zich dat de Intellectuele voorhoede van de maatschappij Nog te lam om de achterkant van een toch al gratis vervoerbewijs te lezen
De conducteur had zijn leesbril nodig om het te kunnen lezen, dus de lettertjes zijn blijkbaar vrij klein. Maar ik heb geen OV meer, dus ik zou het niet weten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:09:58 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36945951
de conducteur is ook geen 18 meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36946176
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoorde trouwens in allebei mijn treinen (IC Ut-Ht en stoptrein Ht-Hto) omgeroepen worden dat de OV-weekkaart niet geldig was als vervoerbewijs, maar wel als kortingkaart, en dat je er dus nog een kaartje bij moest kopen als je een OVweek hebt. Jawel: ongeveer 7 seconden voordat de deuren dichtgingen, nadat de betreffende treinen 10 resp 12 minuten stil gestaan hadden

"Okee, we waarschuwen je Maar het kost je wel een aansluiting "
De IC's Ut -> Ht staan in Ut maar drie (800/900) of vijf (3500) minuten stil, dus op dat punt klopt je verhaaltje niet. En als ik met de stopper uit Nm aan kom in Ht dan zou ik ook eerst eens rustig koffie gaan drinken en wachten totdat iedereen is overgestapt (aansluitingen uit Tb en Ehv) voordat ik ging omroepen, het heeft namelijk niet zo veel zin om te gaan roepen als er nog amper iemand in de trein zit.
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:23:25 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36946271
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:18 schreef Tfz het volgende:

[..]

De IC's Ut -> Ht staan in Ut maar drie (800/900) of vijf (3500) minuten stil, dus op dat punt klopt je verhaaltje niet. En als ik met de stopper uit Nm aan kom in Ht dan zou ik ook eerst eens rustig koffie gaan drinken en wachten totdat iedereen is overgestapt (aansluitingen uit Tb en Ehv) voordat ik ging omroepen, het heeft namelijk niet zo veel zin om te gaan roepen als er nog amper iemand in de trein zit.
treinnummer zal me verder jeuken maar de IC van 7:47 (uit schiphol?) naar EIndhoven staat er om 7:39 vaak al hoor God, die paar minuten, waar hebben we het over? Lang genoeg iig

Die stopper komt altijd een hele wolk mensen uit ja, als je meteen daarna die trein in stapt dan zit die trein nog vol met waterdamp
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:38:04 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36946591
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

treinnummer zal me verder jeuken maar de IC van 7:47 (uit schiphol?) naar EIndhoven staat er om 7:39 vaak al hoor God, die paar minuten, waar hebben we het over? Lang genoeg iig
Klopt, die loopt vaak tegelijk binnen met de IC van Rotterdam naar Deventer/Enschede.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36950453
misschien een domme vraag, maar met mijn 40 jarige treinspotterschap
heb ik toch geen idee wat een ===
ik zag bij Onnen dat alle Siemens treinen afgerangeerd zijn====

is........ ..

wat is een Siemenstrein
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_36951353
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 12:41 schreef verzameldirk het volgende:
misschien een domme vraag, maar met mijn 40 jarige treinspotterschap
heb ik toch geen idee wat een ===
ik zag bij Onnen dat alle Siemens treinen afgerangeerd zijn====

is........ ..

wat is een Siemenstrein
dat bedacht ik me ook net?
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:47:28 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36954256
Matjes 64 die al sinds Fred Flintstone met SIEMENS reclame rond rijden? Gokje hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:50:44 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36954364
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 12:41 schreef verzameldirk het volgende:
misschien een domme vraag, maar met mijn 40 jarige treinspotterschap
heb ik toch geen idee wat een ===
ik zag bij Onnen dat alle Siemens treinen afgerangeerd zijn====

is........ ..

wat is een Siemenstrein
Railfloppers natuurlijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36954394
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Railfloppers natuurlijk!
ow die?
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:52:14 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36954430
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niks. Ik bedoelde dat ie de mensen zķnder kaartje ermee weg liet komen.
ja hoor, op de terugweg, gastje 1 bank verderop

Nou, hij ging mooi de bietenkar op hoor

"enkeltje Ht-Ut met korting, ¤ 4,50, plus 35.... dat is... ¤ 39,50 alsjeblieft "

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:57:29 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36954600
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja hoor, op de terugweg, gastje 1 bank verderop

Nou, hij ging mooi de bietenkar op hoor

"enkeltje Ht-Ut met korting, ¤ 4,50, plus 35.... dat is... ¤ 39,50 alsjeblieft "

Ja jammer dan, moet ie maar leren lezen hč!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:14:26 #174
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36955179
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Matjes 64 die al sinds Fred Flintstone met SIEMENS reclame rond rijden? Gokje hoor
NS heeft de reclame op de blauwe banen van stoptreinmaterieel al járen geleden afgeschaft...
So we just called him Fred
pi_36955238
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:14 schreef FredvZ het volgende:

[..]

NS heeft de reclame op de blauwe banen van stoptreinmaterieel al járen geleden afgeschaft...
de banen bestaan nog wel
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:35:14 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36955907
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:14 schreef FredvZ het volgende:

[..]

NS heeft de reclame op de blauwe banen van stoptreinmaterieel al járen geleden afgeschaft...
Kan je nagaan hoe lang die dingen al in Onnen staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36955973
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe lang die dingen al in Onnen staan
Whehehehe!
pi_36956038
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:42:26 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36956114
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi


En dat de sponsoring-opbrengsten in mindering gebracht worden op de tarieven



*RINGGGGG

Kut is het al zo laat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36956223
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi
idd!

Treinreclame is nog zo gek niet

wat zou het opleveren voor de NS om een ICM3 vol te kladden met reclame?
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:45:55 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36956229
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Van mij mogen ze de reclame meteen weer invoeren, met namen de reclamekoplopers De KLM trein Aegon trein Martinair trein Wat waren die mooi
De Lage Landen Koploper niet vergeten!

Hier op de achtergrond:


En hier wat dichterbij:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36956254
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



En dat de sponsoring-opbrengsten in mindering gebracht worden op de tarieven



*RINGGGGG

Kut is het al zo laat?
mijn icon is nu gaver
pi_36956268
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

De Lage Landen Koploper niet vergeten!

Hier op de achtergrond:
[afbeelding]

En hier wat dichterbij:
[afbeelding]
replace koploper met doodloper
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:50:43 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36956384
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mijn icon is nu gaver
ja ja de hele dag al. En af en toe hebben we dezelfde
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:51:12 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36956403
die koeienvangers op die koplopers, die waren ook vet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36956489
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja ja de hele dag al. En af en toe hebben we dezelfde
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
die koeienvangers op die koplopers, die waren ook vet
tis niet meer wat het geweest is :/
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:56:58 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36956608
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
die koeienvangers op die koplopers, die waren ook vet
Die zitten er nog steeds op. Toen ik die foto's dia's maakte, zaten ze er net op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36956660
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die zitten er nog steeds op. Toen ik die foto's dia's maakte, zaten ze er net op.
wat zijn koeievangers?
die gele plaaten op de aansluitingen?
dag
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:01:34 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36956763
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:58 schreef petre86 het volgende:
wat zijn koeievangers?
De zwarte gebogen platen vooronder, onder de koppeling
So we just called him Fred
pi_36956790
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De zwarte gebogen platen vooronder, onder de koppeling
zijn die weg dan?
dag
pi_36956804
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De zwarte gebogen platen vooronder, onder de koppeling
tevens mensen vanger? voor als een idioot voor de trein gaat staan?
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:07:43 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36956951
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
tevens mensen vanger? voor als een idioot voor de trein gaat staan?
Dan kunnen ze beter een groot net om het spoor zetten

Je icoon met DD-AR mist trouwens nog een Bv-tje...
So we just called him Fred
pi_36957127
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan kunnen ze beter een groot net om het spoor zetten

Je icoon met DD-AR mist trouwens nog een Bv-tje...
klopt maar anders is die te lang
pi_36957646
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
treinnummer zal me verder jeuken maar de IC van 7:47 (uit schiphol?) naar EIndhoven staat er om 7:39 vaak al hoor God, die paar minuten, waar hebben we het over? Lang genoeg iig
Als je had opgelet zag je dat het me niet om het aantal minuten ging, maar over het feit dat je blijkbaar aan feitenverdraaiing doet om het gebeuren enigszins in het belachelijke te trekken....

En fin, in regio Zuid werd op de stations ook omgeroepen dat de week-OV niet geldig was. toch zo'n dom gastje dat dat weer niet wist, die mocht ¤35,- extra betalen. Altijd leuk om dat van een afstandje te bekijken.
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:02 schreef petre86 het volgende:
zijn die weg dan?
Nee. Ik vind het ICM er trouwens fraaier uitzien met baanruimer, dan zonder. Als die kap er vanaf is zie je gewoon het stalen profiel er onder zitten, en dat is een flinke balk.
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:34:37 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36957779
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:02 schreef petre86 het volgende:

[..]

zijn die weg dan?
nee, zitten er nog op

ik denk dat het een soort spoilers zijn eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:35:33 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36957805
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:30 schreef Tfz het volgende:

[..]

Als je had opgelet zag je dat het me niet om het aantal minuten ging, maar over het feit dat je blijkbaar aan feitenverdraaiing doet om het gebeuren enigszins in het belachelijke te trekken....
loop je nou toestanden te zoeken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36957902
De Railh(fl)opper:

Maar lees in de OP dat ze sinds december daar al staan...

Maar weet iemand hun lot?
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:43:32 #198
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36958046
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:38 schreef Dichterbijer het volgende:
De Railh(fl)opper:
[afbeelding]
Maar weet iemand hun lot?
Slopert...

Of er moet nog ergens een spoorwegbedrijf zijn die er interesse in heeft, maar de kans is klein.
Voor de NS zijn ze te duur omdat het een serie is van maar 9 stellen...
So we just called him Fred
pi_36958304
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Slopert...

Of er moet nog ergens een spoorwegbedrijf zijn die er interesse in heeft, maar de kans is klein.
Voor de NS zijn ze te duur omdat het een serie is van maar 9 stellen...
om maar te zwijgen van het onderhoud wat er bijna constand aan moet gebeuren :p
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:56:13 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36958446
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
om maar te zwijgen van het onderhoud wat er bijna constand aan moet gebeuren :p
idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.
Je moet er niet aan denken dat ze de hele plan T & V -vloot in één keer vervangen hadden deze rampenbakken...
So we just called him Fred
pi_36958550
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.
Je moet er niet aan denken dat ze de hele plan T & V -vloot in één keer vervangen hadden deze rampenbakken...
Sja, tis dat ze nooit ver genoeg storingsvrij geworden zijn, als ze een normaal uitval percentage hadden gehaald tov andere treinstellen hadden ze mischien nog in dienst geweest

mischien dat we ze nog eens zien rijden als er weer om wazige redenen veel materiaal aan de kant staat met defecten
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:05:11 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36958721
got ja die krengen hebben we ook nog een blauwe maandag gehad Was ze allang weer vergeten joh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36958791
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
got ja die krengen hebben we ook nog een blauwe maandag gehad Was ze allang weer vergeten joh
zalk er 1 in mn icoon verwerken? dat die uitvalt?
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:09:07 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36958838
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zalk er 1 in mn icoon verwerken? dat die uitvalt?
ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de rails
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36958861
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zalk er 1 in mn icoon verwerken? dat die uitvalt?
wel stoer.. schuift de smiley iets op.. om dan kapot te gaan
dag
pi_36958862
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de rails
nee dat die uit elkaar pleurt ipv deukt ( zie DH1 ) als die de smilie raakt?



dus
pi_36958882
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de rails
of dattie er achter komt, deur open gaat en mr. smiley krijgt invaliedelift op de kop..
dag
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:49:14 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36959934
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee dat die uit elkaar pleurt ipv deukt ( zie DH1 ) als die de smilie raakt?

[afbeelding]

dus
ja kan ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:49:26 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36959941
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.
Je moet er niet aan denken dat ze de hele plan T & V -vloot in één keer vervangen hadden deze rampenbakken...
Dat was gelukkig nooit het doel. Wel hebben ze het pad geëffend voor een succesvolle introductie van IRM. Dus wat dat betreft blijf ik erbij dat het een nuttig materieelserie geweest is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36962560
Heeft iemand eigenlijk nog wat gehoord van de ombouw van tien ICRm B's tot BDs? Gaat dat nog steeds plaatsvinden?
pi_36963282
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat was gelukkig nooit het doel. Wel hebben ze het pad geëffend voor een succesvolle introductie van IRM. Dus wat dat betreft blijf ik erbij dat het een nuttig materieelserie geweest is.
Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgt
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:00:39 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36963402
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:27 schreef Tfz het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog wat gehoord van de ombouw van tien ICRm B's tot BDs? Gaat dat nog steeds plaatsvinden?
Ik heb niet gehoord dat het niet gebeurt... dus neem aan van wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:01:16 #213
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963423
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgt
IRM heeft wel degelijk vervolg gehad, na IRM-1 zijn er nog twee keer extra stammen/bakken bijbesteld, IRM-2 en -3, steeds iets afwijkend van IRM-1.

Van Plan V zijn ook iets van 13 deelseries.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:01:20 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36963424
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgt
Gezien naar het aantal bakken is het de grootste serie ooit. Ik vind 't wel genoeg...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36963464
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:01 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM heeft wel degelijk vervolg gehad, na IRM-1 zijn er nog twee keer extra stammen/bakken bijbesteld, IRM-2 en -3, steeds iets afwijkend van IRM-1.

Van Plan V zijn ook iets van 13 deelseries.
mja maar volgens mij ging dat nu toch ook niet meer verder? naar de bekenwording van de cabines?
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:03:02 #216
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963481
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:58 schreef petre86 het volgende:

[..]

wat zijn koeievangers?
die gele plaaten op de aansluitingen?
nee, dat zijn bh'tjes
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:04:19 #217
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963517
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
naar de bekenwording van de cabines?
Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:09:52 #218
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963674
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ja goed punt, zal ook wel zo zijn ja

Was gisteravond achterlijk druk idd
Vond ik ook al, terwijl ik toch tegen de spits in rond 17:30 van Enschede naar Utrecht ben gegaan.

Maar op de weg was het ook enorm druk, erg op tijd waren de meesten niet voor die vergadering.

Op de terug weg (met die ene IC-stoptrein die na Amf op elk station tot Es stopt) nog leuk afvalspelletje gedaan: met 13 bakken ICM vetrokken uit Ut (en dat om 22:50), in Amf een drietje achter gelaten, en met een ander drietje afgesloten naar Dv gereden, aldaar afgesloten drietje+viertje achter gelaten en met een behoorlijk gevuld drietje verder naar Es.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36963731
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
neuh, ik weet ook niet wat Bd-tjes zijn..
dag
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:11:57 #220
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963739
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 07:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zal wel loslopen denk ik. Er zijn ook lijnen waar ATB-NG aansluit op ATB-EG en dat werkt volgens mij ook wel aardig.
Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NG-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 14-04-2006 20:26:37 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:14:49 #221
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963829
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef petre86 het volgende:

[..]

neuh, ik weet ook niet war Bd-tjes zijn..
B staat voor 2e klas, D voor dienst (lees: bagageruimte). Een BD'tje is aldus een tweede klas rijtuig met bagageafdeling.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:17:44 #222
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963936
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe lang die dingen al in Onnen staan
Pas een paar maanden eigenlijk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:20:16 #223
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36964047
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zo als met alles wijkt nederland standaard af
Ja, want Indusi, MEMOR, Crocodile etc. zijn wel europese standaarden...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:22:07 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36964113
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NS-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.
ehm...

Eerste Generatie
Nieuwe Generatie

of zo? Dat die afkortingen betekenen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:32:26 #225
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36964506
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ehm...

Eerste Generatie
Nieuwe Generatie

of zo? Dat die afkortingen betekenen?
Inderdaad, ATB-EG is het aloude geping in de cabines enzo, en is beperkt tot max. 140km/uur.

NG kan tot 360km/uur, is niet afhankelijk van spoorstroomlopen voor detectie (van voornamelijk lichtgewicht) materieel.
NG is afhakelijk van bakens, en indien nodig kan er eenvoudig eentje bij.

In de cabine is het handig omdat NG een doelsnelheid geeft en een afstand vanaf waar die doelsnelheid behaald moet zijn, dit itt EG waarbij je direct na een sein het beeld op moet volgen en hier ook op voorbereid moet zijn. Gevolg: je kan beter anticiperen en (daarmee) gemiddeld hogere snelheden halen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36964783
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:32 schreef MREn het volgende:

[..]

Inderdaad, ATB-EG is het aloude geping in de cabines enzo, en is beperkt tot max. 140km/uur.

NG kan tot 360km/uur, is niet afhankelijk van spoorstroomlopen voor detectie (van voornamelijk lichtgewicht) materieel.
NG is afhakelijk van bakens, en indien nodig kan er eenvoudig eentje bij.

In de cabine is het handig omdat NG een doelsnelheid geeft en een afstand vanaf waar die doelsnelheid behaald moet zijn, dit itt EG waarbij je direct na een sein het beeld op moet volgen en hier ook op voorbereid moet zijn. Gevolg: je kan beter anticiperen en (daarmee) gemiddeld hogere snelheden halen.
NG werkt met assentellers?
dag
pi_36964871
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NG-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.
Maar het zin compleet andere systemen. Ook de 'hardware' in de trein is anders.
pi_36965112
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:40 schreef petre86 het volgende:

[..]

NG werkt met assentellers?
Het zijn bakens op het spoor die informatie door geven aan de trein over het komend stuk spoor. Of er een sein staat, hoever dat ding van de baken af staat, en in welke stand het sein staat. Moet bv de trein na dat sein afremmen naar 40 km/h (wat vooraf is gegaan door een sein wat uitsprak dat je bij het volgende sein 40 moet rijden (maar tot dat sein opzich nog 140 kunt rijden) dan leest ATBng dat je over x aantal meter naar 40 kmh terug moet gaan. Tevens weet ATBng (door invoer) wat van trein het is, kwaliteit remmen en hoe lang ie is zodat hii de remweg kan berekenen. En daardoor kun je dankzij ATB ng op tijd remmen, maar niet kilometers te vroeg, wat wel bij ATB eg moest.

Zodat je een groot deel 40 moet rijden, terwijl het sein waarachter je 40 moet rijden pas over een kilometer staat ofzo.

http://home.hetnet.nl/~marctiny/
pi_36965883
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
pi_36966011
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
daar was iets mee jah.. iets met een vrachtwagen in het dorp waar ik ben geboren
dag
pi_36966104
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
Die waren zeker veilig, alleen werd er weer gebruld zonder zich in de zaak te hebben verdiept.

Overigens was de aflevering van de nieuwe VIRM-stellen toen al lang en breed voltooid en sinds dat is beëindigd is er nooit meer sprake geweest van een vervolgbestelling IRM, dus ik snap eigenlijk niet wat je met je opmerking precies bedoelt.
pi_36969393
ATB-NG bestaat volgens mij al een aantal jaren. Iemand een idee wanneer de uitrol volgt over het gehele land van ATB-NG of ETCS. Want als je met een beter beveilegings systeem efficienter kunt werken (sneller rijden gem. En meer treinen p/u) Dat is wel iets dat de ns kan gebruiken geloof ik.
pi_36969691
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:17 schreef Willy84 het volgende:
ATB-NG bestaat volgens mij al een aantal jaren. Iemand een idee wanneer de uitrol volgt over het gehele land van ATB-NG of ETCS. Want als je met een beter beveilegings systeem efficienter kunt werken (sneller rijden gem. En meer treinen p/u) Dat is wel iets dat de ns kan gebruiken geloof ik.
ATB-NG sowieso niet, ETCS misschien over heeel veeeeel jaren. Het sneller rijden gemiddeld valt denk ik wel mee, eerder efficiënter gebruik van de infra en daar is niet alleen NS, maar zijn alle vervoerders bij gebaat.
pi_36970761
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:26 schreef Tfz het volgende:

[..]

Die waren zeker veilig, alleen werd er weer gebruld zonder zich in de zaak te hebben verdiept.

Overigens was de aflevering van de nieuwe VIRM-stellen toen al lang en breed voltooid en sinds dat is beëindigd is er nooit meer sprake geweest van een vervolgbestelling IRM, dus ik snap eigenlijk niet wat je met je opmerking precies bedoelt.
aah okee mijn fout, je hoort toch alleen de slechte dingen,

van mij mogen ze zo wat V-IRM bij bestellen om mat64 weg te draaien,

ICMs als stoppers? of zijn die daar nou niet geschikt voor?
pi_36972470
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:42 schreef Alexxxxx het volgende:
De snor in Winterswijk blijkt van de HSA te zijn
hij ziet er nu iig stukken beter uit dan voor zn opknapbeurtje !


* Ou-Tannu gaat nu BahnTV kijken
pi_36972855
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 01:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
* Ou-Tannu gaat nu BahnTV kijken
Ben je te vroeg me!

Is nog niet. Helaas

pi_36973046
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 01:36 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ben je te vroeg me!

Is nog niet. Helaas

jawel

e:\download\bahntv
pi_36973205
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 01:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jawel

e:\download\bahntv
grrr... downloadlinke?
pi_36973228
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:03 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

grrr... downloadlinke?
niet op het forum
pi_36973292
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:04 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

niet op het forum
Ook nie tvan bahn TV?

Hoe moet ik dan gaan slapen???
pi_36973305
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:10 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ook nie tvan bahn TV?

Hoe moet ik dan gaan slapen???
In je bed?
pi_36973363
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:11 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In je bed?
Ehh ja. Dat zou idd kunnen. Maar helaas heb je ook motivatie nodig om je bed in te komen. Door een zeker te zijn dat je een redelijke kans hebt om snel te slapen. En zonder bahnTV is die kans laag... te laat... Dus... linkje?
pi_36973594
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:18 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ehh ja. Dat zou idd kunnen. Maar helaas heb je ook motivatie nodig om je bed in te komen. Door een zeker te zijn dat je een redelijke kans hebt om snel te slapen. En zonder bahnTV is die kans laag... te laat... Dus... linkje?
bahnTV... leuk programma
dag
  zaterdag 15 april 2006 @ 10:47:16 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36975689
Godsamme

Zo is die lint wel een ENORME kuttrein zeg



DE
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36976300
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:04 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

niet op het forum
k heb ook geen linkje :>

newsgroepen zijn geweldig

met name ***

[ Bericht 4% gewijzigd door Alexxxxx op 15-04-2006 13:42:28 (FOEI!!!!) ]
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:25:37 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36976355
Whaah die avatar van je met die stoomtrein is ook geweldig trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36976370
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Whaah die avatar van je met die stoomtrein is ook geweldig trouwens
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:01:13 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36979762
quote:
[ Bericht 4% gewijzigd door Alexxxxx op 15-04-2006 13:42 (FOEI!!!!) ]
Mwoa, maakt toch niet uit hoor Ik zou bij Jupiter niet weten hoe ik iets van welke nieuwsgroep dan ook af moest halen. Ruksysteem ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:01:48 #250
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36979778
donderdag waarschijnlijk combi naar ajax

uit welk jaar komen deze treinen, en zijn dit de 1e generatie van de dubbeldekkers ?

pi_36979862
Nee, dat is DD-AR, ook wel DDM2/3.
pi_36979875
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:01 schreef jorienvdherik het volgende:
donderdag waarschijnlijk combi naar ajax

uit welk jaar komen deze treinen, en zijn dit de 1e generatie van de dubbeldekkers ?

[afbeelding]
als het dubbeldekkers zijn vast wel, aangezien de supporters het toch maar slopen
pi_36979882
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, maakt toch niet uit hoor Ik zou bij Jupiter niet weten hoe ik iets van welke nieuwsgroep dan ook af moest halen. Ruksysteem ook
werkt prima

bahnstracken zijn ook mooi
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:12:26 #254
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36981273
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
Die zijn helemaal niet onveilig.

Als je met 130 km/uur op 35 ton staal in rijdt, zijn er verdomd weinig constructies die daar weerstand tegen kunnen bieden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:17:05 #255
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36981376
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:50 schreef petre86 het volgende:

[..]

bahnTV... leuk programma
Programma?

Het is gewoon een hele zender die 24 uur per dag niets anders uitzendt dan DB-info, ook over verkeersleiding, mensen achter het beroep en infrawerkzaamheden.

Alleen te ontvangen met Canal Digital (ook met het goedkoopste abonnement geloof ik).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:18:15 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36981401
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Die zijn helemaal niet onveilig.

Als je met 130 km/uur op 35 ton staal in rijdt, zijn er verdomd weinig constructies die daar weerstand tegen kunnen bieden.
Mwoa, die constructies zouden op zich wel bouwbaar zijn, maar ze moeten ook nog botsingsenergie opvangen. Op zich is het wel mogelijk om een trein te maken die met een botsing van 130 km/h nog geen vervorming vertoont, maar ja, dan smak je dus zelf binnen die trein met 130 tegen de voorruit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36981438
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:17 schreef MREn het volgende:

[..]

Programma?

Het is gewoon een hele zender die 24 uur per dag niets anders uitzendt dan DB-info, ook over verkeersleiding, mensen achter het beroep en infrawerkzaamheden.

Alleen te ontvangen met Canal Digital (ook met het goedkoopste abonnement geloof ik).
nou en ik slurp het wel binnen
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:22:53 #258
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36981495
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

aah okee mijn fout, je hoort toch alleen de slechte dingen,

van mij mogen ze zo wat V-IRM bij bestellen om mat64 weg te draaien,
Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.
Maar dat wordt ook ongeveer in elk topic egvraagd, dus ik heb het maar in de topicstart gezet ooit. Nieuwe sprinters, gemodelleerd naar BauReihe 425 van de DB. Foto: zie TS of http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/
quote:
ICMs als stoppers? of zijn die daar nou niet geschikt voor?
Hangt van het traject af. Op drukke trajecten, of met veel stations op korte afstand van elkaar haalt ICM de tijden van mat'64 niet. Maar als stations (vele) kilometers uit elkaar liggen zoals Aml-Dv en Zl-Gn is het prima te doen.

Practisch gezien is er niet genoeg ICM om stopdiensten te rijden, omdat ze hard nodig zijn in de noordoost-IC's en deels in de 3500-serie. M.i.v. nieuwe drgl is zelfs geen ICM 'over' om stoptreinen (Apd-)Dv-Aml te rijden, zodat daar na 2 jaar afwezigheid weer mat'64 terug komt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:27:41 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36981614
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.
Maar dat wordt ook ongeveer in elk topic egvraagd, dus ik heb het maar in de topicstart gezet ooit. Nieuwe sprinters, gemodelleerd naar BauReihe 425 van de DB. Foto: zie TS of http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/
hmm jammer.. Ik vond deze veel mooier eigenlijk



geen idee wat voor BR nummer dit was trouwens..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36981736
De NS-stellen krijgen overigens een andere kop (t.o.v. BR425) en naar het zich laat aanzien ook een beter interieur.
pi_36981776
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:17 schreef MREn het volgende:

[..]

Programma?

Het is gewoon een hele zender die 24 uur per dag niets anders uitzendt dan DB-info, ook over verkeersleiding, mensen achter het beroep en infrawerkzaamheden.

Alleen te ontvangen met Canal Digital (ook met het goedkoopste abonnement geloof ik).
Oh, dat is waar ook! Heb ik ook een tijdje kunnen ontvangen...

Maar vooral het nachtprogramma op de duitse zenders is tof. En geniaal. Want overdag hoef ik zoeits niet te zien...
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:35:54 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36981793
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:33 schreef Tfz het volgende:
De NS-stellen krijgen overigens een andere kop (t.o.v. BR425) en naar het zich laat aanzien ook een beter interieur.
Hmm dat boeit me niet echt eigenlijk Als die displays met info maar blijven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36981884
Vast wel ja, de stellen krijgen een infosysteem aan boord als ik me niet vergis.
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:42:17 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36981916
ook zo relaxt in die NS @TV bakken van tegenwoordig. Soms rijden ze weleens op Hlm - Mt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36981995
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ook zo relaxt in die NS @TV bakken van tegenwoordig. Soms rijden ze weleens op Hlm - Mt
Ow... nog nooit in gezetten.

Waarom staan op die tekstbakken in de IRM alleen maar het eindstation, en niet het volgende station? Moet toch kunnen?
pi_36982039
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:45 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ow... nog nooit in gezetten.

Waarom staan op die tekstbakken in de IRM alleen maar het eindstation, en niet het volgende station? Moet toch kunnen?
mja net als in de Linten?
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:49:09 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36982075
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:45 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ow... nog nooit in gezetten.


cool hoor

reisinfo afgewisseld met nieuws, weer, sport etc. En in die rijtuigen hebben ze op proef gratis wifi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36982163
en dan de gedachte dat die trein uit mstrg (koefnoen ) ooit door zal gaan rijden naar alkmaar
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:20:55 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36982798
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan de gedachte dat die trein uit mstrg (koefnoen ) ooit door zal gaan rijden naar alkmaar
mstrg?

en al zouden ze dat doen, wat is daar lollig aan dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36983070
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ook zo relaxt in die NS @TV bakken van tegenwoordig. Soms rijden ze weleens op Hlm - Mt
Dat setje rijtuigen reed mee op Hlm-Mt/Hrl, is er nu echter uit t.b.v. ritten op de HSL.

Het infosysteem in IRM kan ook andere dingen tonen. Een maatje kwam er van de week eentje tegen met tekst over doorrijden als stoptrein naar Emmerich....
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

mstrg?

en al zouden ze dat doen, wat is daar lollig aan dan?
Hij zal wel bedoelen dat de 800/900 met ingang van de nieuwe dienstregeling Hrl/Mt-Amr (en in de spits door naar Sgn) gaat rijden, maar wat daar verder opmerkelijk aan is (en dan de gedachte...) snap ik ook niet....
pi_36983369
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.
Maar dat wordt ook ongeveer in elk topic egvraagd, dus ik heb het maar in de topicstart gezet ooit. Nieuwe sprinters, gemodelleerd naar BauReihe 425 van de DB. Foto: zie TS of http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/
[..]

Hangt van het traject af. Op drukke trajecten, of met veel stations op korte afstand van elkaar haalt ICM de tijden van mat'64 niet. Maar als stations (vele) kilometers uit elkaar liggen zoals Aml-Dv en Zl-Gn is het prima te doen.

Practisch gezien is er niet genoeg ICM om stopdiensten te rijden, omdat ze hard nodig zijn in de noordoost-IC's en deels in de 3500-serie. M.i.v. nieuwe drgl is zelfs geen ICM 'over' om stoptreinen (Apd-)Dv-Aml te rijden, zodat daar na 2 jaar afwezigheid weer mat'64 terug komt.
mja als je bakken met nieuw IC materiaal koopt kan je t oude IC (ICMs) mooi over op andere lijnen gebruiken
pi_36983568
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
mja als je bakken met nieuw IC materiaal koopt kan je t oude IC (ICMs) mooi over op andere lijnen gebruiken
Maar wat heb je daar aan? Aan IC-materieel is op zich geen tekort (hoewel per drgl 2007 de voorraad wel op is). Wil je van Mat '64 af binnen een x-aantal jaren, dan heb je veel meer aan nieuw stoptreinmaterieel. ICM kun je, qua rijkarakteristiek, nu eenmaal niet zo goed in de diverse stoptreinseries inzetten. Zoals al gezegd kan dat op bv. Gn-Zl makkelijker.
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:55:16 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36983639
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:33 schreef Tfz het volgende:

Dat setje rijtuigen reed mee op Hlm-Mt/Hrl, is er nu echter uit t.b.v. ritten op de HSL.
ik zag er gisteren nog 2 met een 1600/1700 loc staan afgerangeerd op het oude PTTstation in Ht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:56:37 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36983679
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:52 schreef Tfz het volgende:

[..]

Maar wat heb je daar aan? Aan IC-materieel is op zich geen tekort (hoewel per drgl 2007 de voorraad wel op is). Wil je van Mat '64 af binnen een x-aantal jaren, dan heb je veel meer aan nieuw stoptreinmaterieel. ICM kun je, qua rijkarakteristiek, nu eenmaal niet zo goed in de diverse stoptreinseries inzetten. Zoals al gezegd kan dat op bv. Gn-Zl makkelijker.
ja precies, ICM "afdanken" naar de stoplijntjes is zinloos. Op stoplijntjes moet je snel, licht materieel hebben. En ICM is dat bepaald niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36983827
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja precies, ICM "afdanken" naar de stoplijntjes is zinloos. Op stoplijntjes moet je snel, licht materieel hebben. En ICM is dat bepaald niet
vind een ICM toch ook best wel lekker optrekken hoor
  zaterdag 15 april 2006 @ 17:02:53 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36983844
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vind een ICM toch ook best wel lekker optrekken hoor
tegen een sprintert of een matje 64 op bijvoorbeeld Ht-Nm? Of de zoetermeerlijn, om eens wat te noemen? Legtie DIK af
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36983876
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tegen een sprintert of een matje 64 op bijvoorbeeld Ht-Nm? Of de zoetermeerlijn, om eens wat te noemen? Legtie DIK af
mja tov een SGM 2/3 wel
  zaterdag 15 april 2006 @ 17:07:43 #278
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36983950
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja tov een SGM 2/3 wel
tov mat '64 ook hoor, er rijdt wel eens ICM in de stopdienst Nm-Ht maar dan kan je er donder op zeggen dat je te laat bent. Maar wel comfortabel te laat
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36983997
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.
Maar dat wordt ook ongeveer in elk topic egvraagd, dus ik heb het maar in de topicstart gezet ooit. Nieuwe sprinters, gemodelleerd naar BauReihe 425 van de DB. Foto: zie TS of http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/
[..]

Hangt van het traject af. Op drukke trajecten, of met veel stations op korte afstand van elkaar haalt ICM de tijden van mat'64 niet. Maar als stations (vele) kilometers uit elkaar liggen zoals Aml-Dv en Zl-Gn is het prima te doen.

Practisch gezien is er niet genoeg ICM om stopdiensten te rijden, omdat ze hard nodig zijn in de noordoost-IC's en deels in de 3500-serie. M.i.v. nieuwe drgl is zelfs geen ICM 'over' om stoptreinen (Apd-)Dv-Aml te rijden, zodat daar na 2 jaar afwezigheid weer mat'64 terug komt.
Dus dat worden de nieuwe sprinters?
Wat een grafbakken zeg
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 15 april 2006 @ 17:26:19 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36984489
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:07 schreef MREn het volgende:

[..]

tov mat '64 ook hoor, er rijdt wel eens ICM in de stopdienst Nm-Ht maar dan kan je er donder op zeggen dat je te laat bent. Maar wel comfortabel te laat
Precies, ook wat waard en een mooie smoes voor een biertje op Ht

Leuk meisje werkt daar bij de kiosk op spoor 3/4, vaak
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 april 2006 @ 17:29:15 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36984570
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Vond ik ook al, terwijl ik toch tegen de spits in rond 17:30 van Enschede naar Utrecht ben gegaan.

Maar op de weg was het ook enorm druk, erg op tijd waren de meesten niet voor die vergadering.

Op de terug weg (met die ene IC-stoptrein die na Amf op elk station tot Es stopt) nog leuk afvalspelletje gedaan: met 13 bakken ICM vetrokken uit Ut (en dat om 22:50), in Amf een drietje achter gelaten, en met een ander drietje afgesloten naar Dv gereden, aldaar afgesloten drietje+viertje achter gelaten en met een behoorlijk gevuld drietje verder naar Es.
Volgens mij waren ze al eerder op de dag aan het kloten, want ik zag toen ik op de A1 reed (van Amf ri. Apd) een tweetal ICM langskomen waarvan het eerste stel donker was, in het tweede zaten wel mensen. En vijf minuten later in de zelfde richting twee wčl verlichte stellen, dus er ging denk ik iets mis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 15 april 2006 @ 18:44:35 #282
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36986380
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij waren ze al eerder op de dag aan het kloten, want ik zag toen ik op de A1 reed (van Amf ri. Apd) een tweetal ICM langskomen waarvan het eerste stel donker was, in het tweede zaten wel mensen. En vijf minuten later in de zelfde richting twee wčl verlichte stellen, dus er ging denk ik iets mis.
Dat laatste stel afsluiten was denk ik vooral het gevolg van het feit dat we planmatig (handig dat somda-mobiel) met twee drietjes hadden moeten rijden van Amf-Es, maar dit waren 3+4+3.
Dus ik vermoed dat de ene hc dat net wat te veel vond voor zich alleen, en dus het laatste drietje af heeft gesloten.
Wel vaag dat we vanaf Dv met één stel reden ipv twee.

Op de heenweg was overigens combineren al mislukt, waardoor we ook maar met 3+4'tje verder reden naar Amf. Qua drukte niet echt een ramp, al verwacht ik dat een drietje naar Asd toch een beetje krap is geweest voor een IC van 18:57.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 15 april 2006 @ 18:53:38 #283
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36986577
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:09 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Dus dat worden de nieuwe sprinters?
Wat een grafbakken zeg

Zoiets wordt het, volgens Bombardier (en die zullen het wel weten hoop ik )

Stoelen zullen wel wat minder dramatisch worden, die zijn getest op Utrecht en toen konden reizigers zelf kiezen welke ze het fijnste vonden, dus het houtje-met-stofje uit de DB-treinen zullen we hier hopelijk niet terug zien.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 15 april 2006 @ 18:54:57 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36986600
mannuh,

wie heeft er een linkje naar een beetje mooie hi-res spoorkaart van Nederland waar ALLE stations op staan?

Dus niet "Vlaardingen of -Oost of -West" maar gewoon alles apart. En niet die topografische kaart als ondergrond, die heb ik ook al. Rommelig ding

oh ja, ik heb hem nodig voor een site met foto's van stationsnaambordjes

ja ja ik ben gek, yadda yadda
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:02:28 #285
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36986762
Die topografische zoals ook op de stations hangt is toch al wel redelijk duidelijk?

Anders pak je onderstaande, moet je alleen nog even wat ontbrekende stations zelf invullen, en nieuwe stations als Lent, Ahz, Ese, Gbr, Ypenburg, Bnn enzo er in zetten.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:05:05 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36986839
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:02 schreef MREn het volgende:
Die topografische zoals ook op de stations hangt is toch al wel redelijk duidelijk?

Anders pak je onderstaande, moet je alleen nog even wat ontbrekende stations zelf invullen, en nieuwe stations als Lent, Ahz, Ese, Gbr, Ypenburg, Bnn enzo er in zetten.

[afbeelding]
die op de stations hangt komt een heel eind idd Maar ik ga niet zo'n ruitje inbeuken voor een PDFje

de topografische die ik bedoel is gewoon een topo kaart van nederland, met alle bebouwing, waterpartijen, autowegen, bossen, natuurgebieden en nog duizend machtig interessante, maar nu even niet, dingen

Die kaart ziet er erg goed uit thx
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:12:34 #287
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36987020
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36987896
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:12 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
jammer dat daar nog niet alle stations er op staan
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:48:04 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36988067
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:12 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Goed!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:49:12 #290
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36988094
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jammer dat daar nog niet alle stations er op staan
Dan pruts je Ypenbrug, Tilburg-Reeshof, Barneveld Noord, Arnhem Zuid en Lent er even bij, zo veel stations zijn er niet open gegaan de laatste tijd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36988125
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:49 schreef MREn het volgende:

[..]

Dan pruts je Ypenbrug, Tilburg-Reeshof, Barneveld Noord, Arnhem Zuid en Lent er even bij, zo veel stations zijn er niet open gegaan de laatste tijd.
amersfoort vathorst niet te vergeten!
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:50:22 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36988126
ik wil eigenlijk al die namen klikbaar maken en dan naar een foto van het bordje gaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36988150
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
ik wil eigenlijk al die namen klikbaar maken en dan naar een foto van het bordje gaan
Wat houdt je tegen?
pi_36988156
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
ik wil eigenlijk al die namen klikbaar maken en dan naar een foto van het bordje gaan
lijkt me leuk om te zien
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:56:39 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36988272
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:51 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen?
dat ik geen klote weet van PHP of Macromedia of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:57:02 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36988282
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

lijkt me leuk om te zien
ik heb pas van 60 bordjes in NL foto's
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:58:49 #297
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36988329
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

amersfoort vathorst niet te vergeten!
Die is nog niet open, net als Apeldoorn De Maten, Apeldoorn Osseveld, Twello, Voorst, Gaanderen, Groningen Europark, Almere Poort, Nootdorp, Leidschenveen, Teil Paasewaaij en zo vast nog wel een paar anderen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:59:09 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36988345
Utrecht Zuilen niet te vergeten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:59:46 #299
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36988364
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat ik geen klote weet van PHP of Macromedia of zo?
Dat hoeft ook niet, je kan gewoon (delen) van een afbeelding clickable maken.
Of je afbeelding opbouwen uit tientallen klikbare sub-afbeeldingen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 15 april 2006 @ 20:00:33 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36988388
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:59 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, je kan gewoon (delen) van een afbeelding clickable maken.
Of je afbeelding opbouwen uit tientallen klikbare sub-afbeeldingen.
ik dacht eigenlijk aan tekstblokjes erop. Maar de meerderheid staat scheef, ook weer lastig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36988509
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Die is nog niet open, net als Apeldoorn De Maten, Apeldoorn Osseveld, Twello, Voorst, Gaanderen, Groningen Europark, Almere Poort, Nootdorp, Leidschenveen, Teil Paasewaaij en zo vast nog wel een paar anderen.
wel menemen is je kaart iig goed up to date
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')