Sja, tis dat ze nooit ver genoeg storingsvrij geworden zijn, als ze een normaal uitval percentage hadden gehaald tov andere treinstellen hadden ze mischien nog in dienst geweestquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.
Je moet er niet aan denken dat ze de hele plan T & V -vloot in één keer vervangen hadden deze rampenbakken...
quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
got ja die krengen hebben we ook nog een blauwe maandag gehadWas ze allang weer vergeten joh
ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de railsquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]zalk er 1 in mn icoon verwerken?
dat die uitvalt?
wel stoer.. schuift de smiley iets op.. om dan kapot te gaanquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zalk er 1 in mn icoon verwerken?
dat die uitvalt?
quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de rails
of dattie er achter komt, deur open gaat en mr. smiley krijgt invaliedelift op de kop..quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de rails
ja kan ookquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]![]()
nee dat die uit elkaar pleurt ipv deukt ( zie DH1 ) als die de smilie raakt?
[afbeelding]
dus
Dat was gelukkig nooit het doel. Wel hebben ze het pad geëffend voor een succesvolle introductie van IRM. Dus wat dat betreft blijf ik erbij dat het een nuttig materieelserie geweest is.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.
Je moet er niet aan denken dat ze de hele plan T & V -vloot in één keer vervangen hadden deze rampenbakken...
Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgtquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was gelukkig nooit het doel. Wel hebben ze het pad geëffend voor een succesvolle introductie van IRM. Dus wat dat betreft blijf ik erbij dat het een nuttig materieelserie geweest is.
Ik heb niet gehoord dat het niet gebeurt... dus neem aan van wel.quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:27 schreef Tfz het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog wat gehoord van de ombouw van tien ICRm B's tot BDs? Gaat dat nog steeds plaatsvinden?
IRM heeft wel degelijk vervolg gehad, na IRM-1 zijn er nog twee keer extra stammen/bakken bijbesteld, IRM-2 en -3, steeds iets afwijkend van IRM-1.quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgt![]()
Gezien naar het aantal bakken is het de grootste serie ooit. Ik vind 't wel genoeg...quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgt![]()
mja maar volgens mij ging dat nu toch ook niet meer verder? naar de bekenwording van de cabines?quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:01 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM heeft wel degelijk vervolg gehad, na IRM-1 zijn er nog twee keer extra stammen/bakken bijbesteld, IRM-2 en -3, steeds iets afwijkend van IRM-1.
Van Plan V zijn ook iets van 13 deelseries.
nee, dat zijn bh'tjesquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:58 schreef petre86 het volgende:
[..]
wat zijn koeievangers?
die gele plaaten op de aansluitingen?
Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
naar de bekenwording van de cabines?
Vond ik ook al, terwijl ik toch tegen de spits in rond 17:30 van Enschede naar Utrecht ben gegaan.quote:Op vrijdag 14 april 2006 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ja goed punt, zal ook wel zo zijn ja
Was gisteravond achterlijk druk idd
neuh, ik weet ook niet wat Bd-tjes zijn..quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NG-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 07:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zal wel loslopen denk ik. Er zijn ook lijnen waar ATB-NG aansluit op ATB-EG en dat werkt volgens mij ook wel aardig.
B staat voor 2e klas, D voor dienst (lees: bagageruimte). Een BD'tje is aldus een tweede klas rijtuig met bagageafdeling.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef petre86 het volgende:
[..]
neuh, ik weet ook niet war Bd-tjes zijn..
Pas een paar maanden eigenlijkquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe lang die dingen al in Onnen staan
Ja, want Indusi, MEMOR, Crocodile etc. zijn wel europese standaarden...quote:Op donderdag 13 april 2006 17:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo als met alles wijkt nederland standaard af
ehm...quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NS-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.
Inderdaad, ATB-EG is het aloude geping in de cabines enzo, en is beperkt tot max. 140km/uur.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ehm...
Eerste Generatie
Nieuwe Generatie
of zo?Dat die afkortingen betekenen?
NG werkt met assentellers?quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:32 schreef MREn het volgende:
[..]
Inderdaad, ATB-EG is het aloude geping in de cabines enzo, en is beperkt tot max. 140km/uur.
NG kan tot 360km/uur, is niet afhankelijk van spoorstroomlopen voor detectie (van voornamelijk lichtgewicht) materieel.
NG is afhakelijk van bakens, en indien nodig kan er eenvoudig eentje bij.
In de cabine is het handig omdat NG een doelsnelheid geeft en een afstand vanaf waar die doelsnelheid behaald moet zijn, dit itt EG waarbij je direct na een sein het beeld op moet volgen en hier ook op voorbereid moet zijn. Gevolg: je kan beter anticiperen en (daarmee) gemiddeld hogere snelheden halen.
Maar het zin compleet andere systemen. Ook de 'hardware' in de trein is anders.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NG-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.
Het zijn bakens op het spoor die informatie door geven aan de trein over het komend stuk spoor. Of er een sein staat, hoever dat ding van de baken af staat, en in welke stand het sein staat. Moet bv de trein na dat sein afremmen naar 40 km/h (wat vooraf is gegaan door een sein wat uitsprak dat je bij het volgende sein 40 moet rijden (maar tot dat sein opzich nog 140 kunt rijden) dan leest ATBng dat je over x aantal meter naar 40 kmh terug moet gaan. Tevens weet ATBng (door invoer) wat van trein het is, kwaliteit remmen en hoe lang ie is zodat hii de remweg kan berekenen. En daardoor kun je dankzij ATB ng op tijd remmen, maar niet kilometers te vroeg, wat wel bij ATB eg moest.quote:
na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ikquote:Op vrijdag 14 april 2006 20:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
daar was iets mee jah.. iets met een vrachtwagen in het dorp waar ik ben geborenquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
Die waren zeker veilig, alleen werd er weer gebruld zonder zich in de zaak te hebben verdiept.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
ATB-NG sowieso niet, ETCS misschien over heeel veeeeel jaren. Het sneller rijden gemiddeld valt denk ik wel mee, eerder efficiënter gebruik van de infra en daar is niet alleen NS, maar zijn alle vervoerders bij gebaat.quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:17 schreef Willy84 het volgende:
ATB-NG bestaat volgens mij al een aantal jaren. Iemand een idee wanneer de uitrol volgt over het gehele land van ATB-NG of ETCS. Want als je met een beter beveilegings systeem efficienter kunt werken (sneller rijden gem. En meer treinen p/u) Dat is wel iets dat de ns kan gebruiken geloof ik.
aah okeequote:Op vrijdag 14 april 2006 21:26 schreef Tfz het volgende:
[..]
Die waren zeker veilig, alleen werd er weer gebruld zonder zich in de zaak te hebben verdiept.
Overigens was de aflevering van de nieuwe VIRM-stellen toen al lang en breed voltooid en sinds dat is beëindigd is er nooit meer sprake geweest van een vervolgbestelling IRM, dus ik snap eigenlijk niet wat je met je opmerking precies bedoelt.
hij ziet er nu iig stukken beter uit dan voor zn opknapbeurtjequote:Op zaterdag 15 april 2006 00:42 schreef Alexxxxx het volgende:
De snor in Winterswijk blijkt van de HSA te zijn
jawelquote:Op zaterdag 15 april 2006 01:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ben je te vroeg me!
Is nog niet. Helaas![]()
In je bed?quote:Op zaterdag 15 april 2006 02:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ook nie tvan bahn TV?![]()
Hoe moet ik dan gaan slapen???![]()
Ehh ja. Dat zou idd kunnen. Maar helaas heb je ook motivatie nodig om je bed in te komen. Door een zeker te zijn dat je een redelijke kans hebt om snel te slapen. En zonder bahnTV is die kans laag... te laat... Dus... linkje?quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2006 02:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ehh ja. Dat zou idd kunnen. Maar helaas heb je ook motivatie nodig om je bed in te komen. Door een zeker te zijn dat je een redelijke kans hebt om snel te slapen. En zonder bahnTV is die kans laag... te laat... Dus... linkje?![]()
k heb ook geen linkje :>quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Whaah die avatar van je met die stoomtrein is ook geweldig trouwens
Mwoa, maakt toch niet uit hoorquote:[ Bericht 4% gewijzigd door Alexxxxx op 15-04-2006 13:42 (FOEI!!!!) ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |