abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36958550
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.
Je moet er niet aan denken dat ze de hele plan T & V -vloot in één keer vervangen hadden deze rampenbakken...
Sja, tis dat ze nooit ver genoeg storingsvrij geworden zijn, als ze een normaal uitval percentage hadden gehaald tov andere treinstellen hadden ze mischien nog in dienst geweest

mischien dat we ze nog eens zien rijden als er weer om wazige redenen veel materiaal aan de kant staat met defecten
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:05:11 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36958721
got ja die krengen hebben we ook nog een blauwe maandag gehad Was ze allang weer vergeten joh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36958791
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
got ja die krengen hebben we ook nog een blauwe maandag gehad Was ze allang weer vergeten joh
zalk er 1 in mn icoon verwerken? dat die uitvalt?
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:09:07 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36958838
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zalk er 1 in mn icoon verwerken? dat die uitvalt?
ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de rails
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36958861
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zalk er 1 in mn icoon verwerken? dat die uitvalt?
wel stoer.. schuift de smiley iets op.. om dan kapot te gaan
dag
pi_36958862
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de rails
nee dat die uit elkaar pleurt ipv deukt ( zie DH1 ) als die de smilie raakt?



dus
pi_36958882
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja of datie uit mekaar dondert en alle schroot langs de rails
of dattie er achter komt, deur open gaat en mr. smiley krijgt invaliedelift op de kop..
dag
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:49:14 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36959934
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee dat die uit elkaar pleurt ipv deukt ( zie DH1 ) als die de smilie raakt?

[afbeelding]

dus
ja kan ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:49:26 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36959941
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

idd, we mogen eigenlijk blij zijn dat ze bij NS eerst een prototype serie besteld hebben.
Je moet er niet aan denken dat ze de hele plan T & V -vloot in één keer vervangen hadden deze rampenbakken...
Dat was gelukkig nooit het doel. Wel hebben ze het pad geëffend voor een succesvolle introductie van IRM. Dus wat dat betreft blijf ik erbij dat het een nuttig materieelserie geweest is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36962560
Heeft iemand eigenlijk nog wat gehoord van de ombouw van tien ICRm B's tot BDs? Gaat dat nog steeds plaatsvinden?
pi_36963282
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat was gelukkig nooit het doel. Wel hebben ze het pad geëffend voor een succesvolle introductie van IRM. Dus wat dat betreft blijf ik erbij dat het een nuttig materieelserie geweest is.
Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgt
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:00:39 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36963402
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:27 schreef Tfz het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog wat gehoord van de ombouw van tien ICRm B's tot BDs? Gaat dat nog steeds plaatsvinden?
Ik heb niet gehoord dat het niet gebeurt... dus neem aan van wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:01:16 #213
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963423
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgt
IRM heeft wel degelijk vervolg gehad, na IRM-1 zijn er nog twee keer extra stammen/bakken bijbesteld, IRM-2 en -3, steeds iets afwijkend van IRM-1.

Van Plan V zijn ook iets van 13 deelseries.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:01:20 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36963424
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Zekers, alleen jammer dat de IRM ook weer geen vervolg krijgt
Gezien naar het aantal bakken is het de grootste serie ooit. Ik vind 't wel genoeg...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36963464
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:01 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM heeft wel degelijk vervolg gehad, na IRM-1 zijn er nog twee keer extra stammen/bakken bijbesteld, IRM-2 en -3, steeds iets afwijkend van IRM-1.

Van Plan V zijn ook iets van 13 deelseries.
mja maar volgens mij ging dat nu toch ook niet meer verder? naar de bekenwording van de cabines?
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:03:02 #216
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963481
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:58 schreef petre86 het volgende:

[..]

wat zijn koeievangers?
die gele plaaten op de aansluitingen?
nee, dat zijn bh'tjes
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:04:19 #217
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963517
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
naar de bekenwording van de cabines?
Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:09:52 #218
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963674
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ja goed punt, zal ook wel zo zijn ja

Was gisteravond achterlijk druk idd
Vond ik ook al, terwijl ik toch tegen de spits in rond 17:30 van Enschede naar Utrecht ben gegaan.

Maar op de weg was het ook enorm druk, erg op tijd waren de meesten niet voor die vergadering.

Op de terug weg (met die ene IC-stoptrein die na Amf op elk station tot Es stopt) nog leuk afvalspelletje gedaan: met 13 bakken ICM vetrokken uit Ut (en dat om 22:50), in Amf een drietje achter gelaten, en met een ander drietje afgesloten naar Dv gereden, aldaar afgesloten drietje+viertje achter gelaten en met een behoorlijk gevuld drietje verder naar Es.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36963731
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
neuh, ik weet ook niet wat Bd-tjes zijn..
dag
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:11:57 #220
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963739
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 07:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zal wel loslopen denk ik. Er zijn ook lijnen waar ATB-NG aansluit op ATB-EG en dat werkt volgens mij ook wel aardig.
Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NG-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 14-04-2006 20:26:37 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:14:49 #221
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963829
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef petre86 het volgende:

[..]

neuh, ik weet ook niet war Bd-tjes zijn..
B staat voor 2e klas, D voor dienst (lees: bagageruimte). Een BD'tje is aldus een tweede klas rijtuig met bagageafdeling.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:17:44 #222
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36963936
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe lang die dingen al in Onnen staan
Pas een paar maanden eigenlijk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:20:16 #223
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36964047
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zo als met alles wijkt nederland standaard af
Ja, want Indusi, MEMOR, Crocodile etc. zijn wel europese standaarden...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:22:07 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36964113
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NS-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.
ehm...

Eerste Generatie
Nieuwe Generatie

of zo? Dat die afkortingen betekenen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:32:26 #225
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36964506
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ehm...

Eerste Generatie
Nieuwe Generatie

of zo? Dat die afkortingen betekenen?
Inderdaad, ATB-EG is het aloude geping in de cabines enzo, en is beperkt tot max. 140km/uur.

NG kan tot 360km/uur, is niet afhankelijk van spoorstroomlopen voor detectie (van voornamelijk lichtgewicht) materieel.
NG is afhakelijk van bakens, en indien nodig kan er eenvoudig eentje bij.

In de cabine is het handig omdat NG een doelsnelheid geeft en een afstand vanaf waar die doelsnelheid behaald moet zijn, dit itt EG waarbij je direct na een sein het beeld op moet volgen en hier ook op voorbereid moet zijn. Gevolg: je kan beter anticiperen en (daarmee) gemiddeld hogere snelheden halen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36964783
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:32 schreef MREn het volgende:

[..]

Inderdaad, ATB-EG is het aloude geping in de cabines enzo, en is beperkt tot max. 140km/uur.

NG kan tot 360km/uur, is niet afhankelijk van spoorstroomlopen voor detectie (van voornamelijk lichtgewicht) materieel.
NG is afhakelijk van bakens, en indien nodig kan er eenvoudig eentje bij.

In de cabine is het handig omdat NG een doelsnelheid geeft en een afstand vanaf waar die doelsnelheid behaald moet zijn, dit itt EG waarbij je direct na een sein het beeld op moet volgen en hier ook op voorbereid moet zijn. Gevolg: je kan beter anticiperen en (daarmee) gemiddeld hogere snelheden halen.
NG werkt met assentellers?
dag
pi_36964871
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:11 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat werkt niet alleen vrij aardig, dat werkt gewoon probleemloos. NG is namelijk backwards compatible met EG, dus een trein met NG rijdt op NG zolang er NG-bakens zijn, en als die er niet zijn, rijdt ie gewoon op EG, zoals volgens mij op Wdn-Es gebeurt.
Maar het zin compleet andere systemen. Ook de 'hardware' in de trein is anders.
pi_36965112
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:40 schreef petre86 het volgende:

[..]

NG werkt met assentellers?
Het zijn bakens op het spoor die informatie door geven aan de trein over het komend stuk spoor. Of er een sein staat, hoever dat ding van de baken af staat, en in welke stand het sein staat. Moet bv de trein na dat sein afremmen naar 40 km/h (wat vooraf is gegaan door een sein wat uitsprak dat je bij het volgende sein 40 moet rijden (maar tot dat sein opzich nog 140 kunt rijden) dan leest ATBng dat je over x aantal meter naar 40 kmh terug moet gaan. Tevens weet ATBng (door invoer) wat van trein het is, kwaliteit remmen en hoe lang ie is zodat hii de remweg kan berekenen. En daardoor kun je dankzij ATB ng op tijd remmen, maar niet kilometers te vroeg, wat wel bij ATB eg moest.

Zodat je een groot deel 40 moet rijden, terwijl het sein waarachter je 40 moet rijden pas over een kilometer staat ofzo.

http://home.hetnet.nl/~marctiny/
pi_36965883
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Ben ik helemaal achterlijk als ik hier geen touw aan vast kan knopen?
na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
pi_36966011
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
daar was iets mee jah.. iets met een vrachtwagen in het dorp waar ik ben geboren
dag
pi_36966104
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
Die waren zeker veilig, alleen werd er weer gebruld zonder zich in de zaak te hebben verdiept.

Overigens was de aflevering van de nieuwe VIRM-stellen toen al lang en breed voltooid en sinds dat is beëindigd is er nooit meer sprake geweest van een vervolgbestelling IRM, dus ik snap eigenlijk niet wat je met je opmerking precies bedoelt.
pi_36969393
ATB-NG bestaat volgens mij al een aantal jaren. Iemand een idee wanneer de uitrol volgt over het gehele land van ATB-NG of ETCS. Want als je met een beter beveilegings systeem efficienter kunt werken (sneller rijden gem. En meer treinen p/u) Dat is wel iets dat de ns kan gebruiken geloof ik.
pi_36969691
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:17 schreef Willy84 het volgende:
ATB-NG bestaat volgens mij al een aantal jaren. Iemand een idee wanneer de uitrol volgt over het gehele land van ATB-NG of ETCS. Want als je met een beter beveilegings systeem efficienter kunt werken (sneller rijden gem. En meer treinen p/u) Dat is wel iets dat de ns kan gebruiken geloof ik.
ATB-NG sowieso niet, ETCS misschien over heeel veeeeel jaren. Het sneller rijden gemiddeld valt denk ik wel mee, eerder efficiënter gebruik van de infra en daar is niet alleen NS, maar zijn alle vervoerders bij gebaat.
pi_36970761
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:26 schreef Tfz het volgende:

[..]

Die waren zeker veilig, alleen werd er weer gebruld zonder zich in de zaak te hebben verdiept.

Overigens was de aflevering van de nieuwe VIRM-stellen toen al lang en breed voltooid en sinds dat is beëindigd is er nooit meer sprake geweest van een vervolgbestelling IRM, dus ik snap eigenlijk niet wat je met je opmerking precies bedoelt.
aah okee mijn fout, je hoort toch alleen de slechte dingen,

van mij mogen ze zo wat V-IRM bij bestellen om mat64 weg te draaien,

ICMs als stoppers? of zijn die daar nou niet geschikt voor?
pi_36972470
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:42 schreef Alexxxxx het volgende:
De snor in Winterswijk blijkt van de HSA te zijn
hij ziet er nu iig stukken beter uit dan voor zn opknapbeurtje !


* Ou-Tannu gaat nu BahnTV kijken
pi_36972855
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 01:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
* Ou-Tannu gaat nu BahnTV kijken
Ben je te vroeg me!

Is nog niet. Helaas

pi_36973046
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 01:36 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ben je te vroeg me!

Is nog niet. Helaas

jawel

e:\download\bahntv
pi_36973205
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 01:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

jawel

e:\download\bahntv
grrr... downloadlinke?
pi_36973228
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:03 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

grrr... downloadlinke?
niet op het forum
pi_36973292
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:04 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

niet op het forum
Ook nie tvan bahn TV?

Hoe moet ik dan gaan slapen???
pi_36973305
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:10 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ook nie tvan bahn TV?

Hoe moet ik dan gaan slapen???
In je bed?
pi_36973363
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:11 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In je bed?
Ehh ja. Dat zou idd kunnen. Maar helaas heb je ook motivatie nodig om je bed in te komen. Door een zeker te zijn dat je een redelijke kans hebt om snel te slapen. En zonder bahnTV is die kans laag... te laat... Dus... linkje?
pi_36973594
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:18 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ehh ja. Dat zou idd kunnen. Maar helaas heb je ook motivatie nodig om je bed in te komen. Door een zeker te zijn dat je een redelijke kans hebt om snel te slapen. En zonder bahnTV is die kans laag... te laat... Dus... linkje?
bahnTV... leuk programma
dag
  zaterdag 15 april 2006 @ 10:47:16 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36975689
Godsamme

Zo is die lint wel een ENORME kuttrein zeg



DE
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36976300
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 02:04 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

niet op het forum
k heb ook geen linkje :>

newsgroepen zijn geweldig

met name ***

[ Bericht 4% gewijzigd door Alexxxxx op 15-04-2006 13:42:28 (FOEI!!!!) ]
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:25:37 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36976355
Whaah die avatar van je met die stoomtrein is ook geweldig trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36976370
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Whaah die avatar van je met die stoomtrein is ook geweldig trouwens
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:01:13 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36979762
quote:
[ Bericht 4% gewijzigd door Alexxxxx op 15-04-2006 13:42 (FOEI!!!!) ]
Mwoa, maakt toch niet uit hoor Ik zou bij Jupiter niet weten hoe ik iets van welke nieuwsgroep dan ook af moest halen. Ruksysteem ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:01:48 #250
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36979778
donderdag waarschijnlijk combi naar ajax

uit welk jaar komen deze treinen, en zijn dit de 1e generatie van de dubbeldekkers ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')