abonnement Unibet Coolblue
pi_177018587
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_177018617
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

meer flexibilisering op de arbeidsmarkt én versoepeling sociale zekerheid... nee, echt een zegen zou dat zijn voor Jan Modaal.
Eigen Risico omlaag en vastzetten op x-bedrag dan weer wel. FvD is een partij die op ieder punt het algemene belang wil dienen, soms pakt dat nadelig uit voor Jan Modaal en soms ook niet inderdaad.
pi_177018672
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zijn jouw eigen woorden hoor.
Nu maak je je er wel erg makkelijk vanaf :{w

Wat is voor jou extreem rechts, leg eens uit ?

En waarom wil je graag dat mensen zich uitspreken over racisme en IQ, wat wil je daarmee bereiken ?
quote:
9s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:06 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik ben daar eerlijk gezegd niet bang voor, ik maak me zorgen over het begrip ras introduceren in de politiek.
Waarom ben je daar bang voor ?, wat denk je dat de gevolgen zijn dan ?
Ik vind het veel erger dat men zoiets een taboe verklaart......

[ Bericht 29% gewijzigd door Tagliano op 07-02-2018 19:43:07 ]
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:14:08 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018680
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Eigen Risico omlaag en vastzetten op x-bedrag dan weer wel. FvD is een partij die op ieder punt het algemene belang wil dienen, soms pakt dat nadelig uit voor Jan Modaal en soms ook niet inderdaad.
Uhm ja... denk alleen dat een vaste baan voor Jan Modaal behoorlijk essentieel is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177018702
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm ja... denk alleen dat een vaste baan voor Jan Modaal behoorlijk essentieel is.
Uiteraard maar ik ga even op het punt in dat ze er niet voor Jan Modaal zouden zijn. Dat is dus wel zo, alleen niet op ieder punt, anders hadden ze net zo goed SP kunnen heten i.p.v. FvD.
  Eindredactie Games woensdag 7 februari 2018 @ 19:15:07 #6
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_177018716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm ja... denk alleen dat een vaste baan voor Jan Modaal behoorlijk essentieel is.
lost de vrije markt toch wel op?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:15:54 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:13 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nu maak je je er wel erg makkelijk vanaf :{w

Wat is voor jou extreem rechts, leg eens uit ?

En waarom wil je graag dat mensen zich uitspreken over racisme en IQ, wat wil je daarmee bereiken ?

[..]

Waarom ben je daar bang voor ?, wat denk je dat de gevolgen zijn dan ?
Ik vind het veel erger dat men zoiets een taboe verklaart......
Ik wil dat helemaal niet graag, omdat het diezelfde pseudowetenschappelijke, Gobineau-esque rotzooi is die voor gigantisch veel ellende heeft gezorgd. Daarnaast predestineert het individuen op basis van vaststaande identiteitsaspecten, iets wat regelrecht tegen de geest van de Verlichting en de WESTERSE WAARDEN indruist.

Ik ben het niet hoor, die die 19e eeuwse meuk aanhangt en via statistiek-plaatjes weer 'up to date' probeert te brengen. Dat zijn jouw praktijken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Tagliano op 07-02-2018 19:44:01 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:16:14 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018760
quote:
4s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:15 schreef Oscar. het volgende:

[..]

lost de vrije markt toch wel op?
Uiteraard _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:18:05 #9
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018823
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Uiteraard maar ik ga even op het punt in dat ze er niet voor Jan Modaal zouden zijn. Dat is dus wel zo, alleen niet op ieder punt, anders hadden ze net zo goed SP kunnen heten i.p.v. FvD.
Jan Modaal is Jan Modaal, in ieder geval mínstens, vanwege vast werk. Ontneem mensen hun zekerheid, versoepel daarnaast de sociale zekerheid, en voer daarnaast een flattax in, en je krijgt een scheefgroei in de samenleving a la 19e eeuw. Allemaal puntjes waar de FvD vóór is. Dus leg mij maar uit op welk gebied die partij vóór Jan Modaal is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177018857
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jan Modaal is Jan Modaal, in ieder geval mínstens, vanwege vast werk. Ontneem mensen hun zekerheid, versoepel daarnaast de sociale zekerheid, en voer daarnaast een flattax in, en je krijgt een scheefgroei in de samenleving a la 19e eeuw. Allemaal puntjes waar de FvD vóór is. Dus leg mij maar uit op welk gebied die partij vóór Jan Modaal is.
Die noem ik net. Eigen Risico vastzetten en de winst van verzekeraars in de premie stoppen oftewel premie omlaag. Zomaar een voorbeeld hoor.
pi_177018895
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik wil dat helemaal niet graag, omdat het diezelfde pseudowetenschappelijke, Gobineau-esque rotzooi is die voor gigantisch veel ellende heeft gezorgd. Daarnaast predestineert het individuen op basis van vaststaande identiteitsaspecten, iets wat regelrecht tegen de geest van de Verlichting en de WESTERSE WAARDEN indruist.
Nou, nu verpak je het weer anders.
Eerst kwam het over dat je wel graag "de racisten" wilde ontmaskeren en bekendmaken.
quote:
Ik ben het niet hoor, die die 19e eeuwse meuk aanhangt en via statistiek-plaatjes weer 'up to date' probeert te brengen. Dat zijn jouw praktijken.
Ik ben er ook niet mee bezig, ik vind het alleen nogal slap dat onderzoek hiernaar als een taboe wordt beschouwd en er zo krampachtig over wordt gedaan.
Dat strookt niet met mijn idee van vrijheid.
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:20:48 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018920
Dat rassengeneuzel neem ik op de koop toe, dat schijnt weer salonfähig te worden onder populistisch-rechtse partijtjes.

Maar dat men wederom - na de LPF en de PVV - pretendeert een partij te hebben gevonden voor 'de gewone man', omdat die zo lekker politiek incorrect en anti-immigratie is, terwijl het net als diens voorgangers economisch gezien zo rechts als de pest is en voornamelijk de meer welvarenden en het bedrijfsleven van dienst zal zijn (verdere versoepeling ontslagrecht, flattax, versobering sociale zekerheden), dat is wat verbazingwekkend is.

Is het echt zo makkelijk? Roep iets over immigratie, de EU en links en presto, de partij voor de 'gewone man' is geboren?

Lachwekkend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177018938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Eigen Risico omlaag en vastzetten op x-bedrag dan weer wel. FvD is een partij die op ieder punt het algemene belang wil dienen, soms pakt dat nadelig uit voor Jan Modaal en soms ook niet inderdaad.
Zo zou het ook moeten gaan. Niet de aandeelhouderspartij VVD en de uitkeringstrekker SP, maar gewoon een partij die op elk onderwerp het beste beleid bepaald. De rest is populistisch geneuzel (pakt popcorn)
pi_177018953
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat rassengeneuzel neem ik op de koop toe, dat schijnt weer salonfähig te worden onder populistisch-rechtse partijtjes.

Maar dat men wederom - na de LPF en de PVV - pretendeert een partij te hebben gevonden voor 'de gewone man', omdat die zo lekker politiek incorrect en anti-immigratie is, terwijl het net als diens voorgangers economisch gezien zo rechts als de pest is en voornamelijk de meer welvarenden en het bedrijfsleven van dienst zal zijn (verdere versoepeling ontslagrecht, flattax, versobering sociale zekerheden), dat is wat verbazingwekkend is.

Is het echt zo makkelijk? Roep iets over immigratie, de EU en links en presto, de partij voor de 'gewone man' is geboren?

Lachwekkend.
Wel gedeeltelijk mee eens. Ik moet vooral lachen om die mafkezen die Baudet en co racisten vinden. Ja racisten hebben ook echt zwarte mensen op de kieslijst en willen geen enkele moskee sluiten ala Wilders. Echte racisten hoor :')
pi_177018976
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat rassengeneuzel neem ik op de koop toe, dat schijnt weer salonfähig te worden onder populistisch-rechtse partijtjes.

Maar dat men wederom - na de LPF en de PVV - pretendeert een partij te hebben gevonden voor 'de gewone man', omdat die zo lekker politiek incorrect en anti-immigratie is, terwijl het net als diens voorgangers economisch gezien zo rechts als de pest is en voornamelijk de meer welvarenden en het bedrijfsleven van dienst zal zijn (verdere versoepeling ontslagrecht, flattax, versobering sociale zekerheden), dat is wat verbazingwekkend is.

Is het echt zo makkelijk? Roep iets over immigratie, de EU en links en presto, de partij voor de 'gewone man' is geboren?

Lachwekkend.
Ze hebben nooit gezegd een partij voor de gewone man te zijn. Zo profileren ze zich ook niet. Dat jij elke partij die anti-immigratie is als partij voor de gewone (lees ook: simpele) man framed is jouw probleem.
pi_177018986
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dat rassengeneuzel neem ik op de koop toe, dat schijnt weer salonfähig te worden onder populistisch-rechtse partijtjes.

Maar dat men wederom - na de LPF en de PVV - pretendeert een partij te hebben gevonden voor 'de gewone man', omdat die zo lekker politiek incorrect en anti-immigratie is, terwijl het net als diens voorgangers economisch gezien zo rechts als de pest is en voornamelijk de meer welvarenden en het bedrijfsleven van dienst zal zijn (verdere versoepeling ontslagrecht, flattax, versobering sociale zekerheden), dat is wat verbazingwekkend is.

Is het echt zo makkelijk? Roep iets over immigratie, de EU en links en presto, de partij voor de 'gewone man' is geboren?

Lachwekkend.
Ik wou bijna zeggen: best knap hoe rechts zichzelf verkoopt aan mensen die daar geen enkel belang bij hebben, maar ik vrees dat het gewoon echt zo makkelijk is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177018995
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zo zou het ook moeten gaan. Niet de aandeelhouderspartij VVD en de uitkeringstrekker SP, maar gewoon een partij die op elk onderwerp het beste beleid bepaald. De rest is populistisch geneuzel (pakt popcorn)
Zoals mijn opa 30 jaar geleden al vertelde; De politiek is er niet voor jou en mij, dat is de poppenkast. De enige die belangrijk zijn, zijn zijzelf.
  woensdag 7 februari 2018 @ 19:23:54 #18
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177019015
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jan Modaal is Jan Modaal, in ieder geval mínstens, vanwege vast werk. Ontneem mensen hun zekerheid, versoepel daarnaast de sociale zekerheid, en voer daarnaast een flattax in, en je krijgt een scheefgroei in de samenleving a la 19e eeuw. Allemaal puntjes waar de FvD vóór is. Dus leg mij maar uit op welk gebied die partij vóór Jan Modaal is.
Iets met een belastingvrije voet van ¤20.000 die ze willen invoeren, evenals terugkeer van de studiebeurs en lager eigen risico en lagere zorgpremie. Links en voor de gewone man. Aldus, dat is wat het FvD communiceert. Of het er naar handelt is een tweede.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:24:08 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nou, nu verpak je het weer anders.
Eerst kwam het over dat je wel graag "de racisten" wilde ontmaskeren en bekendmaken.

[..]

Ik ben er ook niet mee bezig, ik vind het alleen nogal slap dat onderzoek hiernaar als een taboe wordt beschouwd en er zo krampachtig over wordt gedaan.
Dat strookt niet met mijn idee van vrijheid.
Dat onderzoek is al gedaan, en zo ongeveer de hele academische wereld heeft je Bell Curve gelul naar de mesthoop van pseudowetenschappelijke rotzooi verwezen.

Er wordt niet krampachtig over gedaan, er wordt met verbazing en enige gene gekeken naar types als jij die nog steeds, zelfs in 2018, met die onzin op de proppen komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:24:31 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019034
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze hebben nooit gezegd een partij voor de gewone man te zijn. Zo profileren ze zich ook niet. Dat jij elke partij die anti-immigratie is als partij voor de gewone (lees ook: simpele) man framed is jouw probleem.
Zo, zo... dus FvD is níet voor de doorsnee Nederlander?

Interessant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177019045
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zo, zo... dus FvD is níet voor de doorsnee Nederlander?

Interessant.
De FvD is er voor het algemeen belang.
pi_177019073
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zoals mijn opa 30 jaar geleden al vertelde; De politiek is er niet voor jou en mij, dat is de poppenkast. De enige die belangrijk zijn, zijn zijzelf.
Jawel. Ik heb ook niet de illusie dat je Baudet 100% moet vertrouwen. Maar ik zie ook niet dat hij het erger gaat doen dan Pechtold of Rutte. Mensen zijn mensen, dat is nu eenmaal zo. Als je naar een garage gaat krijg je ook net wat meer aangeraden dan je eigenlijk nodig hebt.
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:25:54 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019076
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:23 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Iets met een belastingvrije voet van ¤20.000 die ze willen invoeren, evenals terugkeer van de studiebeurs en lager eigen risico en lagere zorgpremie. Links en voor de gewone man. Aldus, dat is wat het FvD communiceert. Of het er naar handelt is een tweede.
PVV dus: links lullen, rechts meestemmen... zie hun electorale geschiedenis.

Frappant weetje: dat was al met de thans als heilige vereerde H. Hans Janmaat en zijn CD. Precies hetzelfde riedeltje daar: voor de bühne preken over de gewone man, in het echie lekker meestemmen met de VVD en het CDA op zo ongeveer alle economische punten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:26:28 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De FvD is er voor het algemeen belang.
Volgens Mr. Major niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177019122
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

PVV dus: links lullen, rechts meestemmen... zie hun electorale geschiedenis.

Frappant weetje: dat was al met de thans als heilige vereerde H. Hans Janmaat en zijn CD. Precies hetzelfde riedeltje daar: voor de bühne preken over de gewone man, in het echie lekker meestemmen met de VVD en het CDA op zo ongeveer alle economische punten.
Wat je nu zegt slaat als kut op Dirk. De punten hierboven genoemd stonden namelijk op het verkiezingsprogramma van de FvD en zijn meermaals aangehaald. Je roeptoetert dat ze rechts stemmen op die punten. Tot nu toe is dat niet waar dusja je argumenten raken kant nog wal.
pi_177019129
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

PVV dus: links lullen, rechts meestemmen... zie hun electorale geschiedenis.

Frappant weetje: dat was al met de thans als heilige vereerde H. Hans Janmaat en zijn CD. Precies hetzelfde riedeltje daar: voor de bühne preken over de gewone man, in het echie lekker meestemmen met de VVD en het CDA op zo ongeveer alle economische punten.
Dat valt ook wel mee. Dat geneuzel over "PVV stemt" in zoveel gevallen met de VVD mee, hadden ze later vergeleken met GL ofzo, die bleek net zo ver van de VVD af te zitten als de PVV, alleen op andere onderdelen. Toen viel het hele verband in het water. Nu zeg ik ook niet dat het wel een economisch linkse partij is, maar ja, nuance...
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:28:15 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:27 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wat je nu zegt slaat als kut op Dirk. De punten hierboven genoemd stonden namelijk op het verkiezingsprogramma van de FvD en zijn meermaals aangehaald. Je roeptoetert dat ze rechts stemmen op die punten. Tot nu toe is dat niet waar dusja je argumenten raken kant nog wal.
Irrelevant, het gaat erom wat ze daadwerkelijk gaan doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177019194
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Irrelevant, het gaat erom wat ze daadwerkelijk gaan doen.
Tot nu toe nakomen wat ze hebben geroepen dus nogmaals je reply slaat nergens op, want jij zegt van niet. Terwijl Baudet enige tijd geleden nog IN DE KAMER de belastingvrije voet ter sprake bracht dusja.
pi_177019226
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Volgens Mr. Major niet.
Wat?
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:33:14 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019377
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Tot nu toe nakomen wat ze hebben geroepen dus nogmaals je reply slaat nergens op, want jij zegt van niet. Terwijl Baudet enige tijd geleden nog IN DE KAMER de belastingvrije voet ter sprake bracht dusja.
Ik heb het over de PVV: díe pretendeerden - net als de CD en LPF ervoor - voor de werkman te zijn. Mijn vermoeden is dat het met de FvD niet anders zal gaan, maar ik laat me graag verrassen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177019401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb het over de PVV: díe pretendeerden - net als de CD en LPF ervoor - voor de werkman te zijn. Mijn vermoeden is dat het met de FvD niet anders zal gaan, maar ik laat me graag verrassen.
FvD zegt en ik herhaal; Wij zijn er voor het algemene belang. De ene keer is dat Jan Modaal en dan de rijke man. Maar net wat het land nodig heeft, snap je? Kijk maar eens een FvD congres op YouTube.
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:35:01 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019442
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

FvD zegt en ik herhaal; Wij zijn er voor het algemene belang. De ene keer is dat Jan Modaal en dan de rijke man. Maar net wat het land nodig heeft, snap je? Kijk maar eens een FvD congres op YouTube.
En wie beslist wat het land wanneer voor wie nodig heeft?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177019480
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En wie beslist wat het land wanneer voor wie nodig heeft?
De politiek? Zoals de VVD ook jaren besloten heeft niets voor Groningen te doen etc etc. Tja wie beslist dat? In samenspraak denk ik?
  woensdag 7 februari 2018 @ 19:36:11 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177019501
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En wie beslist wat het land wanneer voor wie nodig heeft?
De leden van FvD in ieder geval niet :') Die mogen geen inspraak.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:36:33 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019513
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De leden van FvD in ieder geval niet :') Die mogen geen inspraak.
:o _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177019521
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De leden van FvD in ieder geval niet :') Die mogen geen inspraak.
Bepaalde leden niet nee en terecht
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:37:36 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019547
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bepaalde leden niet nee en terecht
Klinkt wel erg kartelerig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177019580
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klinkt wel erg kartelerig.
Lijkt mij vrij normaal dat je als nieuw lid niet de dienst kunt uitmaken lol. Als ik morgen lid word van VVD/CDA etc dan kan ik overmorgen toch ook niet Rutte of Buma afzetten? Lmao zou mooi zijn :')
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:38:39 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019599
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij normaal dat je als nieuw lid niet de dienst kunt uitmaken lol. Als ik morgen lid word van VVD/CDA etc dan kan ik overmorgen toch ook niet Rutte of Buma afzetten? Lmao zou mooi zijn :')
Afzetten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177019623
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Afzetten?
Ja of de macht pakken als nieuw lid. Dat is wat die 2 jankerds wilde.
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:39:44 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177019642
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:39 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja of de macht pakken als nieuw lid. Dat is wat die 2 jankerds wilde.
Uhm nee
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177019657
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm nee
Jij gelooft ze op hun blauwe ogen, ok.
pi_177020161
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij normaal dat je als nieuw lid niet de dienst kunt uitmaken lol. Als ik morgen lid word van VVD/CDA etc dan kan ik overmorgen toch ook niet Rutte of Buma afzetten? Lmao zou mooi zijn :')
Met meer democratie in een partij wordt dat ook lastig. Tenzij je achterban voornamelijk bestaat uit figuren die je liever weg hebben, maar dat lijkt me wat sterk.
pi_177021334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij normaal dat je als nieuw lid niet de dienst kunt uitmaken lol. Als ik morgen lid word van VVD/CDA etc dan kan ik overmorgen toch ook niet Rutte of Buma afzetten? Lmao zou mooi zijn :')
Tja. Je bent een democratische partij of je bent het niet.
Alleen het woord ‘democratie’ in de partijnaam is wat magertjes, vind je zelf ook niet?
Definitely not CIA
pi_177021369
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er wordt niet krampachtig over gedaan, er wordt met verbazing en enige gene gekeken naar types als jij die nog steeds, zelfs in 2018, met die onzin op de proppen komen.
Er wordt wel krampachtig over gedaan, anders was deze ophef er niet geweest :{w
En het is ook wel degelijk een taboe.
https://nos.nl/artikel/22(...)wilders-ophoudt.html
quote:
Een taboe, aldus Ollongren, en wel "een van de weinige taboes waar ik als progressieve liberaal aan hecht".
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:25 schreef capricia het volgende:
Tja. Je bent een democratische partij of je bent het niet.
Alleen het woord ‘democratie’ in de partijnaam is wat magertjes, vind je zelf ook niet?
Zoals bij D66, die er verder ook niet zoveel mee heeft bedoel je
pi_177021539
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Er wordt wel krampachtig over gedaan, anders was deze ophef er niet geweest :{w
En het is ook wel degelijk een taboe.
https://nos.nl/artikel/22(...)wilders-ophoudt.html

[..]


[..]

Zoals bij D66, die er verder ook niet zoveel mee heeft bedoel je
Wat heb ik met D’66 te maken?
Open er een topic over. Hier gaat het over Forum voor geen Democratie.
Definitely not CIA
pi_177022485
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 00:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

wat is dan eigenlijk anders dan verwacht?
Ik heb vnl op het FvD gestemd (niet op Baudet trouwens) omdat ik een groot voorstander ben van bindende referenda en een tegenstander van de EU in zijn huidige vorm.
(De EU in huidige vorm acht ik niet meer in staat de wat mij betreft noodzakelijke hervorming en democratisering door te voeren.)
De opeenstapeling van dubieuze ontmoetingen en uitspraken van Baudet staan me tegen, dat je een keer met een dubieus persoon spreekt heb ik niet veel moeite mee, hetzelfde voor een hyperbool af en toe maar alles bij elkaar werd het teveel voor mij.

Bij het uitbrengen van mijn stem heb ik trouwens sterk getwijfeld tussen FvD en PvdD dus misschien dat je daaruit kan afleiden wat mijn belangrijkste drijfveren daarin zijn geweest.

De zaken die voor mij de druppel waren zijn de ontmoeting met Jared Taylor (en de onwil om dat toe te lichten) en de lijstverbinding met Leefbaar Rotterdam.
Vanwege de verwerpelijke uitspraak van Eerdmans: " Rotterdammers in oude wijken willen geen halal-slagerijen, maar een Nederlandse groenteboer. Tijd voor een nieuwe vestigingswet!"
https://www.ad.nl/rotterd(...)slagerijen~ab132b86/
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177022504
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, het begint met de discriminatie op de arbeidsmarkt en het feit dat mensen die er uitzien als kinderen van migranten moeilijk aan een baan kunnen komen. Hij verdedigt of legitimeert dat door allerlei factoren te noemen en 1 daarvan is dat donkere mensen wat dommer zijn dus het is volgens hem ook logisch dat werkgevers liever iemand in dienst nemen die wat slimmer is.
Ik denk dat het al begint met verkeerde schooladviezen (basisschool) die ten dele worden gedaan op basis van achtergrond, daar zouden IQ testen een positieve rol kunnen spelen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177022520
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wellicht, maar omdat hij óók gewoon zwarten als groep in zijn geheel benoemt krijg je dit soort discussies.

Dat maakt het ook zo'n domme uitspraak, en dan is het nóg dommer dat je, als FvD, niet gewoon zegt 'wij geloven niet dat pigment invloed heeft op iq', maar in plaats daarvan maar zegt dat het een wetenschappelijke discussie is.
Precies dat is de kern idd, uiterlijke kenmerken spelen geen rol in IQ.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177022759
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:35 schreef Sylv3se het volgende:
Ik zag een tijdje terug Wouter Bos zeggen dat hij het eigenlijk gewoon eens was met Fortuyn.
Wel interessant filmpje.
Hier de hele docu
https://www.npo.nl/politicologica/16-02-2017/VPWON_1266176
pi_177023224
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

PVV dus: links lullen, rechts meestemmen... zie hun electorale geschiedenis.

Frappant weetje: dat was al met de thans als heilige vereerde H. Hans Janmaat en zijn CD. Precies hetzelfde riedeltje daar: voor de bühne preken over de gewone man, in het echie lekker meestemmen met de VVD en het CDA op zo ongeveer alle economische punten.
Daar heb ik echt nog nooit iets van gemerkt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177023454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:00 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik heb vnl op het FvD gestemd (niet op Baudet trouwens) omdat ik een groot voorstander ben van bindende referenda en een tegenstander van de EU in zijn huidige vorm.
(De EU in huidige vorm acht ik niet meer in staat de wat mij betreft noodzakelijke hervorming en democratisering door te voeren.)
De opeenstapeling van dubieuze ontmoetingen en uitspraken van Baudet staan me tegen, dat je een keer met een dubieus persoon spreekt heb ik niet veel moeite mee, hetzelfde voor een hyperbool af en toe maar alles bij elkaar werd het teveel voor mij.

Bij het uitbrengen van mijn stem heb ik trouwens sterk getwijfeld tussen FvD en PvdD dus misschien dat je daaruit kan afleiden wat mijn belangrijkste drijfveren daarin zijn geweest.

De zaken die voor mij de druppel waren zijn de ontmoeting met Jared Taylor (en de onwil om dat toe te lichten) en de lijstverbinding met Leefbaar Rotterdam.
Vanwege de verwerpelijke uitspraak van Eerdmans: " Rotterdammers in oude wijken willen geen halal-slagerijen, maar een Nederlandse groenteboer. Tijd voor een nieuwe vestigingswet!"
https://www.ad.nl/rotterd(...)slagerijen~ab132b86/
Wat vind je zo erg aan die uitspraak van Eerdmans en ben je op de hoogte van de context waarin die uitspraak is gedaan?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177023544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat vind je zo erg aan die uitspraak van Eerdmans en ben je op de hoogte van de context waarin die uitspraak is gedaan?
Allochtone ondernemers geven wat mij betreft juist het goede voorbeeld, die mensen moet je willen steunen niet afstraffen/tegenwerken.

Wat bedoel je met de context, dat er buurten zijn met vnl winkeltjes/bedrijfjes van allochtonen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177023796
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:00 schreef Tanatos het volgende:
De zaken die voor mij de druppel waren zijn de ontmoeting met Jared Taylor (en de onwil om dat toe te lichten) en de lijstverbinding met Leefbaar Rotterdam.
Vanwege de verwerpelijke uitspraak van Eerdmans: " Rotterdammers in oude wijken willen geen halal-slagerijen, maar een Nederlandse groenteboer. Tijd voor een nieuwe vestigingswet!"
https://www.ad.nl/rotterd(...)slagerijen~ab132b86/
Eerdmans is dan ook een heel conservatief mannetje. Maar ik wist niet dat het FvD nauw verbonden was met Leefbaar Rotterdam.
pi_177023832
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
PVV dus: links lullen, rechts meestemmen... zie hun electorale geschiedenis.

Frappant weetje: dat was al met de thans als heilige vereerde H. Hans Janmaat en zijn CD. Precies hetzelfde riedeltje daar: voor de bühne preken over de gewone man, in het echie lekker meestemmen met de VVD en het CDA op zo ongeveer alle economische punten.
Wat bedoel je met als heilig vereerde ?
Dat men nu toegeeft dat hij gewoon gelijk had ?

Over de bron van dit artikel kunnen jullie vast niet klagen ;) :D
https://decorrespondent.n(...)n/145091430-b90644c4
quote:
De drie journalisten komen ondertussen ronduit onbeschoft en hysterisch over. Toen Janmaat begon over de achtergestelde rol van de vrouw binnen het islamitische gezin werd er lachend gereageerd – dat was bij de katholieken toch ook zo?
‘Als u hun het recht geeft op een paar eeuwen van ontwikkeling,’ sneerde Van Weezel, ‘dan hebben de islamieten in Nederland precies datzelfde recht.
En als u ze dat recht niet geeft, discrimineert u!’

Een van de andere interviewers vroeg Janmaat of hij kon uitleggen wat nu het probleem is met de multiculturele samenleving. Spanningen? Criminaliteit? Waar dan?
‘Het lijkt wel alsof ik met mensen spreek die zo van de maan komen hobbelen,’ antwoordde Janmaat. ‘Jullie zijn toch journalisten? Ga eens de wijken in.’

De fractievoorzitter van de kleine Centrumpartij kon niet vermoeden hoe groot zijn gelijk zou worden.
In augustus 2015 zei Max van Weezel in NRC Handelsblad dat hij zich inmiddels ‘persoonlijk bedreigd’ voelt door de opmars van de radicale islam. En hij gaat nu regelmatig de wijken in. ‘Ik fiets weleens door Slotervaart of Osdorp om te kijken hoe erg het is. [...]
Of de baarden langer worden. Of er nog vrouwen met make-up rondlopen.’

Het lijkt, kortom, alsof de wereld in dertig jaar op zijn kop is gezet.
Aan het einde van zijn leven had Janmaat zich ontpopt als een ‘kleine, boze burgerman, met foute ideeën die hij schuimbekkend en zuigend naar voren bracht, een aartstreiteraar en leugenaar, ziek en zielig, volstrekt paranoïde, gespeend van talent en charisma, een slecht verliezer ook…’

Het enige punt is: dit zielige hoopje mens had volledig gelijk gekregen.
Hoe wordt het ondenkbare denkbaar? Hoe wordt een taboe een cliché? En hoe kon Max van Weezel zo van mening veranderen?
pi_177023864
quote:
11s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eerdmans is dan ook een heel conservatief mannetje. Maar ik wist niet dat het FvD nauw verbonden was met Leefbaar Rotterdam.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ten-verbond-a1562927

Overigens kwam ik daar ook pas heel veel later achter (ongeveer tijdens die meeting met Taylor).

Eerdmans geeft me op een of andere manier de kriebels, wat jij met Baudet hebt denk ik ongeveer.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177023915
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:33 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Allochtone ondernemers geven wat mij betreft juist het goede voorbeeld, die mensen moet je willen steunen niet afstraffen/tegenwerken.

Wat bedoel je met de context, dat er buurten zijn met vnl winkeltjes/bedrijfjes van allochtonen?
Dat is de intentie van LR en Eerdmans dan ook niet.

In Rotterdam is, zoals in wel meer grote steden in NL, de verdeling tussen allochtonen en autochtonen over de stad erg scheef. Er zijn bepaalde wijken en, waarnaar Eerdmans verwees, winkelcentra waar er bijna alleen maar Islamitische winkels zijn terwijl er in andere wijken nauwelijks van zulke winkels zijn.

Rotterdam is al zeker een decennium bezig om de koopkracht van hun inwoners beter te verdelen. Onder andere door middel van de Rotterdamwet.
Deze wet houd niet in dat er moslims geweerd of voorrang krijgen als ze een woning (of winkel zoals waarnaar hij refereerde), willen huren. Er wordt slechts naar het inkomen van die persoon gekeken.

Gevolg is dat er betere verhoudingen komen naar het winkelaanbod en de koopkracht in een wijk. Islamitische ondernemers trekken uit winkelcentra weg waar voorheen al meerdere Islamitische slagers, bakkers enz. zitten en trekken de hippere wijken in waar er juist vraag is naar zulke winkels.

Eerdmans is blij met deze ontwikkeling en met hem vele Rotterdammers. Verder is het heel raar om juist Eerdmans en Leefbaar Rotterdam met een afkeer van moslims te betichten aangezien die daar minder hard tegen zijn dan FvD zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door voetbalmanager2 op 07-02-2018 21:51:11 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177023987
quote:
11s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eerdmans is dan ook een heel conservatief mannetje. Maar ik wist niet dat het FvD nauw verbonden was met Leefbaar Rotterdam.
Bij de verkiezingen van volgende maand is er een lijstverbinding tussen Leefbaar Rotterdam en FvD.
Ze werken direct samen om de gunsten van de kiezers te winnen die ook op nieuwkomer PVV kunnen stemmen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177024090
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:00 schreef Tanatos het volgende:
De zaken die voor mij de druppel waren zijn de ontmoeting met Jared Taylor (en de onwil om dat toe te lichten) en de lijstverbinding met Leefbaar Rotterdam.
Vanwege de verwerpelijke uitspraak van Eerdmans: " Rotterdammers in oude wijken willen geen halal-slagerijen, maar een Nederlandse groenteboer. Tijd voor een nieuwe vestigingswet!"
https://www.ad.nl/rotterd(...)slagerijen~ab132b86/
Dat met Eerdmans is voor jou de druppel :?
Wat is daar dan mis mee ?
Je snapt dat het niet de eerste halal slagerij in zo`n oude wijk is, maar een van de vele ?
Dat dit niet gewenst is en de integratie niet ten goede komt, daar is men het ondertussen wel over eens.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is de intentie van LR en Eerdmans dan ook niet.

In Rotterdam is, zoals in wel meer grote steden in NL, de verdeling tussen allochtonen en autochtonen over de stad erg scheef. Er zijn bepaalde wijken en, waarnaar Eerdmans verwees, winkelcentra waar er bijna alleen maar Islamitische winkels zijn terwijl andere winkels nauwelijks van zulke winkels zijn.

Rotterdam is al zeker een decennium bezig om de koopkracht van hun inwoners beter te verdelen. Onder andere door middel van de Rotterdamwet.
Deze wet houd niet in dat er moslims geweerd of voorrang krijgen als ze een woning (of winkel zoals waarnaar hij refereerde), willen huren. Er wordt slechts naar het inkomen van die persoon gekeken.

Gevolg is dat er betere verhoudingen komen naar het winkelaanbod en de koopkracht in een wijk. Islamitische ondernemers trekken uit winkelcentra weg waar voorheen al meerdere Islamitische slagers, bakkers enz. zitten en trekken de hippere wijken in waar er juist vraag is naar zulke winkels.

Eerdmans is blij met deze ontwikkeling en met hem vele Rotterdammers. Verder is het heel raar om juist Eerdmans en Leefbaar Rotterdam met een afkeer van moslims te betichten aangezien die daar minder hard tegen zijn dan FvD zelf.
Dit ja
pi_177024218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is de intentie van LR en Eerdmans dan ook niet.

In Rotterdam is, zoals in wel meer grote steden in NL, de verdeling tussen allochtonen en autochtonen over de stad erg scheef. Er zijn bepaalde wijken en, waarnaar Eerdmans verwees, winkelcentra waar er bijna alleen maar Islamitische winkels zijn terwijl er in andere wijken nauwelijks van zulke winkels zijn.

Rotterdam is al zeker een decennium bezig om de koopkracht van hun inwoners beter te verdelen. Onder andere door middel van de Rotterdamwet.
Deze wet houd niet in dat er moslims geweerd of voorrang krijgen als ze een woning (of winkel zoals waarnaar hij refereerde), willen huren. Er wordt slechts naar het inkomen van die persoon gekeken.

Gevolg is dat er betere verhoudingen komen naar het winkelaanbod en de koopkracht in een wijk. Islamitische ondernemers trekken uit winkelcentra weg waar voorheen al meerdere Islamitische slagers, bakkers enz. zitten en trekken de hippere wijken in waar er juist vraag is naar zulke winkels.

Eerdmans is blij met deze ontwikkeling en met hem vele Rotterdammers. Verder is het heel raar om juist Eerdmans en Leefbaar Rotterdam met een afkeer van moslims te betichten aangezien die daar minder hard tegen zijn dan FvD zelf.
Ze hebben geen afkeer van moslims maar ze willen wel de halal-slager verruilen voor 'een Nederlandse groenteboer'. Makes sense.
pi_177024338
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze hebben geen afkeer van moslims maar ze willen wel de halal-slager verruilen voor 'een Nederlandse groenteboer'. Makes sense.
Verrassend weer dat jij geheel in die frame mee gaat. Het spreidingsbeleid, waar het collega van Rotterdam al ruim een decennium achterstaat, is natuurlijk geheel ingegeven op afkeer van moslims :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177024426
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is de intentie van LR en Eerdmans dan ook niet.

In Rotterdam is, zoals in wel meer grote steden in NL, de verdeling tussen allochtonen en autochtonen over de stad erg scheef. Er zijn bepaalde wijken en, waarnaar Eerdmans verwees, winkelcentra waar er bijna alleen maar Islamitische winkels zijn terwijl er in andere wijken nauwelijks van zulke winkels zijn.

Rotterdam is al zeker een decennium bezig om de koopkracht van hun inwoners beter te verdelen. Onder andere door middel van de Rotterdamwet.
Deze wet houd niet in dat er moslims geweerd of voorrang krijgen als ze een woning (of winkel zoals waarnaar hij refereerde), willen huren. Er wordt slechts naar het inkomen van die persoon gekeken.

Gevolg is dat er betere verhoudingen komen naar het winkelaanbod en de koopkracht in een wijk. Islamitische ondernemers trekken uit winkelcentra weg waar voorheen al meerdere Islamitische slagers, bakkers enz. zitten en trekken de hippere wijken in waar er juist vraag is naar zulke winkels.

Eerdmans is blij met deze ontwikkeling en met hem vele Rotterdammers. Verder is het heel raar om juist Eerdmans en Leefbaar Rotterdam met een afkeer van moslims te betichten aangezien die daar minder hard tegen zijn dan FvD zelf.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ab-13315824-a1576093

Quote:"„Na zoveelste halal slager is het tijd voor een gewone Nederlandse groenteboer”. Met deze nieuwe vestigingswet moet de gemeente islamitische slagerijen uit winkelstraten kunnen weren. "

Als het neerkomt op wat jij zegt moet hij het niet op een dergelijke manier brengen.

Ik ben absoluut niet van mening dat marktwerking overal de oplossing is maar als er legio halal slagers zijn zou marktwerking dat vanzelf moeten verhelpen.
Problemen met legio belwinkels en shishalounges lijken me overduidelijk witwaspraktijken en een zaak voor justitie.

Overigens vind ik dat spreidingsbeleid niet problematisch, dat is afhankelijk van de uitvoering.

Wat heeft het FvD voor uitspraken gedaan over moslims?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177024456
Je wist niet eens dat Leefbaar Rotterdam een lijstverbinding was aangegaan met Forum voor Democratie, maar je ziet een kans om Baudet en andere rechtse politici zwart te maken, dus dan grijp je die.

Ook als je daarvoor de gehele context weg moet laten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177024481
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:09 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wel interessant filmpje.
Hier de hele docu
https://www.npo.nl/politicologica/16-02-2017/VPWON_1266176
Zouden dit allemaal buitengewoon minderwaardige mensen zijn?
pi_177024541
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat met Eerdmans is voor jou de druppel :?
Wat is daar dan mis mee ?
Je snapt dat het niet de eerste halal slagerij in zo`n oude wijk is, maar een van de vele ?
Dat dit niet gewenst is en de integratie niet ten goede komt, daar is men het ondertussen wel over eens.

[..]

Dit ja
Zie hierboven.(reactie op voetbalmanager2) +
Ondernemende allochtonen zijn slecht voor integratie?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177024555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat vind je zo erg aan die uitspraak van Eerdmans en ben je op de hoogte van de context waarin die uitspraak is gedaan?
Ik krijg niet de indruk dat die context voor LR zo belangrijk is, anders hadden ze er op twitter vast niet zo mee gepronkt zonder enige vorm van context:
LeefbaarRdam twitterde op zaterdag 30-09-2017 om 15:05:15 .@Eerdmans: Rotterdammers in oude wijken willen geen halal-slagerijen, maar een Nederlandse groenteboer. Tijd voor een nieuwe vestigingswet! https://t.co/zyItNRdYeY reageer retweet
pi_177024576
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:07 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Zie hierboven.+
Ondernemende allochtonen zijn slecht voor integratie?
Dat zie ik ook niet helemaal; behalve als zij geen Nederlands spreken bijv. maar ook dan is dat niet het pijnpunt. Nu ben ik niet bekend met de situatie in Rotterdam maar ik kan me voorstellen dat je wel wat variatie wil. Ik denk dat het wel meevalt maar ben nog nooit in de betreffende wijken geweest. Kan er niks over zeggen eigenlijk.
pi_177024600
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:07 schreef Tanatos het volgende:
Zie hierboven.(reactie op voetbalmanager2) +
Ondernemende allochtonen zijn slecht voor integratie?
Ondernemende allochtonen op zich niet, wel als het de zoveelste halal slagerij in een wijk is.
Dat is niet integreren, dan creëer je een paralelle samenleving.
pi_177024614
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat zie ik ook niet helemaal; behalve als zij geen Nederlands spreken bijv. maar ook dan is dat niet het pijnpunt. Nu ben ik niet bekend met de situatie in Rotterdam maar ik kan me voorstellen dat je wel wat variatie wil. Ik denk dat het wel meevalt maar ben nog nooit in de betreffende wijken geweest. Kan er niks over zeggen eigenlijk.
Als zij in hun eigen onderhoud voorzien kan je dat moeilijk afdwingen (als het Turken zijn dankzij de EU zelfs helemaal niet), neemt niet weg dat ik dat idd wel wenselijk vind.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177024635
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ondernemende allochtonen op zich niet, wel als het de zoveelste halal slagerij in een wijk is.
Dat is niet integreren, dan creëer je een paralelle samenleving.
Hoeveel halalslagers kunnen in 1 wijk bestaansrecht hebben?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177024685
Vraag het eens aan de belastingdienst of de FIOD ? ;)
pi_177024686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:01 schreef Tanatos het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ab-13315824-a1576093

Quote:"„Na zoveelste halal slager is het tijd voor een gewone Nederlandse groenteboer”. Met deze nieuwe vestigingswet moet de gemeente islamitische slagerijen uit winkelstraten kunnen weren. "

Als het neerkomt op wat jij zegt moet hij het niet op een dergelijke manier brengen.

Ik ben absoluut niet van mening dat marktwerking overal de oplossing is maar als er legio halal slagers zijn zou marktwerking dat vanzelf moeten verhelpen.
Problemen met legio belwinkels en shishalounges lijken me overduidelijk witwaspraktijken en een zaak voor justitie.
Ja, Eerdmans is er tegen als een wijk of winkelcentrum alleen maar Islamitische bewoners of ondernemers heeft. De meerderheid van de Rotterdamse politiek heeft dat al minstens een decennium anders zou de Rotterdamwet er niet zijn.

Betekent dat dat er daardoor minder Islamitische bewoners en/of ondernemers in Rotterdam zijn? Nee.
Ze zijn wel beter verdeeld over Rotterdam waardoor het winkelaanbod over geheel Rotterdam verbeterd word. Ook de leefbaarheid is sterk verbeterd sinds de invoering van die wet.

Jij zal ook wel van mening zijn dat het beter is als er in een wijk niet alleen maar moslims of autochtonen wonen. En dat het beter is als een wijk niet alleen maar rijken of werkeloze inwoners heeft. Alleen al voor het winkelaanbod is dat laatste een wereld van verschil.

Nogmaals: het enige wat de Rotterdamwet bepaald is dat het de koopkracht van de Rotterdammers beter verdeeld over de verschillende wijken.
Er wordt niet gekeken naar geloof of afkomst of iets dergelijks.

Dat het gevolg is dat je nu meer Islamitische ondernemers hebt in wijken waar je die voorheen niet zag en die van wijken komen waar alleen maar Islamitische slagers en restaurants en dergelijke zaten....dat is een bijbedoeld positief effect waar de hele gemeenteraad achter staat.

En dat is wat Eerdmans bedoelde met zijn uitspraak.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177024746
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik krijg niet de indruk dat die context voor LR zo belangrijk is, anders hadden ze er op twitter vast niet zo mee gepronkt zonder enige vorm van context:
LeefbaarRdam twitterde op zaterdag 30-09-2017 om 15:05:15 .@Eerdmans: Rotterdammers in oude wijken willen geen halal-slagerijen, maar een Nederlandse groenteboer. Tijd voor een nieuwe vestigingswet! https://t.co/zyItNRdYeY reageer retweet
Heb je enig idee waar die vestigingswet voor staat?

En wederom: Eerdmans is, zoals de hele gemeenteraad, blij met deze nieuwe spreiding.
Waarom zou hij dat niet mogen zeggen?

Dat een hoop concurrenten en mensen met een afkeer van Eerdmans dit proberen te framen was te verwachten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177024766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Verrassend weer dat jij geheel in die frame mee gaat. Het spreidingsbeleid, waar het collega van Rotterdam al ruim een decennium achterstaat, is natuurlijk geheel ingegeven op afkeer van moslims :')
Mooie stropop. Nee, mensen die voorstander zijn van die vestigingswet verwoorden dat doorgaans wat anders dan een 'weg met die halal-slager'.
pi_177024779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En dat is wat Eerdmans bedoelde met zijn uitspraak.
Schattig, die naïviteit.
Er wordt niet gekeken naar geloof of afkomst, maar toch heeft Eerdmans het niet over een slagerij maar heel specifiek over een HALAL slagerij en niet over een groenteboer maar over een NEDERLANDSE groenteboer.
pi_177024784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, Eerdmans is er tegen als een wijk of winkelcentrum alleen maar Islamitische bewoners of ondernemers heeft. De meerderheid van de Rotterdamse politiek heeft dat al minstens een decennium anders zou de Rotterdamwet er niet zijn.

Betekent dat dat er daardoor minder Islamitische bewoners en/of ondernemers in Rotterdam zijn? Nee.
Ze zijn wel beter verdeeld over Rotterdam waardoor het winkelaanbod over geheel Rotterdam verbeterd word. Ook de leefbaarheid is sterk verbeterd sinds de invoering van die wet.

Jij zal ook wel van mening zijn dat het beter is als er in een wijk niet alleen maar moslims of autochtonen wonen. En dat het beter is als een wijk niet alleen maar rijken of werkeloze inwoners heeft. Alleen al voor het winkelaanbod is dat laatste een wereld van verschil.

Nogmaals: het enige wat de Rotterdamwet bepaald is dat het de koopkracht van de Rotterdammers beter verdeeld over de verschillende wijken.
Er wordt niet gekeken naar geloof of afkomst of iets dergelijks.

Dat het gevolg is dat je nu meer Islamitische ondernemers hebt in wijken waar je die voorheen niet zag en die van wijken komen waar alleen maar Islamitische slagers en restaurants en dergelijke zaten....dat is een bijbedoeld positief effect waar de hele gemeenteraad achter staat.

En dat is wat Eerdmans bedoelde met zijn uitspraak.
Wat ik al schreef die spreiding vind ik an sich prima (alhoewel onze overheid dat eigenlijk decennia geleden al had moeten bedenken).

De uitspraak die Eerdmans erover heeft gedaan en die hij dus ook heeft getwitterd; "Rotterdammers in oude wijken willen geen halal-slagerijen, maar een Nederlandse groenteboer. Tijd voor een nieuwe vestigingswet!" is voor mij volstrekt over the top.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177024785
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat zie ik ook niet helemaal; behalve als zij geen Nederlands spreken bijv. maar ook dan is dat niet het pijnpunt. Nu ben ik niet bekend met de situatie in Rotterdam maar ik kan me voorstellen dat je wel wat variatie wil. Ik denk dat het wel meevalt maar ben nog nooit in de betreffende wijken geweest. Kan er niks over zeggen eigenlijk.
Vestigingswet (Rotterdamwet) bepaald alleen of iemand in een bepaalde wijk mag wonen/winkel starten op basis van inkomen. Nergens anders om.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177024807
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Als zij in hun eigen onderhoud voorzien kan je dat moeilijk afdwingen (als het Turken zijn dankzij de EU zelfs helemaal niet), neemt niet weg dat ik dat idd wel wenselijk vind.
Ook voor jou:

Vestigingswet (Rotterdamwet) bepaald alleen of iemand in een bepaalde wijk mag wonen/winkel starten op basis van inkomen. Nergens anders om.

Niet op afkomst of geloof dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177024811
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heb je enig idee waar die vestigingswet voor staat?

En wederom: Eerdmans is, zoals de hele gemeenteraad, blij met deze nieuwe spreiding.
Waarom zou hij dat niet mogen zeggen?

Dat een hoop concurrenten en mensen met een afkeer van Eerdmans dit proberen te framen was te verwachten.
Hij verwoordt het toch echt zelf op deze onhandige manier en voegt er nog 'voor mensen lijkt het hier net Istanbul' aan toe.
pi_177024831
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:04 schreef Mr.Major het volgende:
Zouden dit allemaal buitengewoon minderwaardige mensen zijn?
https://www.npo.nl/politicologica/16-02-2017/VPWON_1266176
Rob Oudkerk legt vanaf 29:00 even uit dat bijvoorbeeld Kuzu bewust op de kieslijst van de PvdA werd gezet om de Turkse kiezer te trekken, en dat er niet werd gekeken of ze wel "links" en sociaal-democraat waren _O- , en noemt dat "heel dom" _O-
pi_177024845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Schattig, die naïviteit.
Er wordt niet gekeken naar geloof of afkomst, maar toch heeft Eerdmans het niet over een slagerij maar heel specifiek over een HALAL slagerij en niet over een groenteboer maar over een NEDERLANDSE groenteboer.
Ja, maar Eerdmans wil natuurlijk een bepaald soort publiek aanspreken.
pi_177024848
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Vraag het eens aan de belastingdienst of de FIOD ? ;)
Daar is dus geen nieuwe wet voor nodig maar controle op en naleving van bestaande wetten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177024890
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Schattig, die naïviteit.
Er wordt niet gekeken naar geloof of afkomst, maar toch heeft Eerdmans het niet over een slagerij maar heel specifiek over een HALAL slagerij en niet over een groenteboer maar over een NEDERLANDSE groenteboer.
Gevolg van de Rotterdamwet is dat veel moslims niet meer in een wijk met alleen maar moslims gaan wonen/ zaak starten, maar juist in een wijk waar voorheen alleen maar autochtonen woonden.

Betere spreiding dus en Eerdmans heeft vaak zijn goedkeuring daarvoor uitgesproken.
In dat ene interview is zijn uitspraak uit de context gehaald en misbruikt door tegenstanders zodat het lijkt alsof hij trots is op een vermeende afkeer van moslims.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177024930
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In dat ene interview is zijn uitspraak uit de context gehaald en misbruikt door tegenstanders
Gast, ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof? Kijk eens naar boven waar ik een tweet heb geplaatst VAN ZIJN EIGEN PARTIJ waarin ze PROMINENT UITSLUITEND DIE UITSPRAAK plaatsen.
pi_177024957
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook voor jou:

Vestigingswet (Rotterdamwet) bepaald alleen of iemand in een bepaalde wijk mag wonen/winkel starten op basis van inkomen. Nergens anders om.

Niet op afkomst of geloof dus.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdamwet

Quote:"De Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek van 22 december 2005 (beter bekend als de Rotterdamwet) is een Nederlandse wet die werd aangenomen om het aantal personen met een laag inkomen in stadswijken te reguleren.

Wanneer minimaal 25% van de bewoners van een wijk niet-actief resp. werkloos is en het aantal huishoudens met een laag inkomen 45% van het inwonertal van de wijk vormt, treedt de wet in werking. De betreffende wijk kan dan als zg. kansenzone worden aangewezen en aan nieuwkomers die minder dan zes jaar ingezetenen zijn van de regio kunnen inkomenseisen worden gesteld voordat men zich in de wijk kan vestigen."

Ik zie daar niets over ondernemingen staan?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177024977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gevolg van de Rotterdamwet is dat veel moslims niet meer in een wijk met alleen maar moslims gaan wonen/ zaak starten, maar juist in een wijk waar voorheen alleen maar autochtonen woonden.

Betere spreiding dus en Eerdmans heeft vaak zijn goedkeuring daarvoor uitgesproken.
In dat ene interview is zijn uitspraak uit de context gehaald en misbruikt door tegenstanders zodat het lijkt alsof hij trots is op een vermeende afkeer van moslims.
_O-

Hij zegt dat letterlijk. Dus hoezo 'uit de context gehaald'?
pi_177025224
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Gast, ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof? Kijk eens naar boven waar ik een tweet heb geplaatst VAN ZIJN EIGEN PARTIJ waarin ze PROMINENT UITSLUITEND DIE UITSPRAAK plaatsen.
Ik heb, als Rotterdammer, letterlijk tientallen interviews gezien van Eerdmans over de Rotterdamwet. Ik weet precies wat de argumenten van LR en de meeste andere partijen in 010 zijn om deze wet, en andere wetten om een betere spreiding in de stad, ingevoerd te krijgen.

Nogmaals: Eerdmans, de meeste partijen en de meeste inwoners in Rotterdam, zijn blij dat bepaalde wijken niet alleen maar Islamitische winkels meer hebben maar een beter en gevarieerder aanbod.

Ieder van hun had op basis daarvan zo'n uitspraak kunnen doen.

Het enige is dat Eerdmans had moeten weten dat anderen met zijn uitspraak aan de haal zouden gaan om hem in een kwaad daglicht te zetten.

Deze wet is, ik herhaal mezelf maar weer, al ruim een decennium actief en in al die jaren zijn er ik weet niet hoeveel interviews en uitspraken van Eerdmans geweest. Dit is de enige waar zijn woordkeuze zo makkelijk uit zijn context gehaald kan worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177025245
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het enige is dat Eerdmans had moeten weten dat anderen met zijn uitspraak aan de haal zouden gaan om hem in een kwaad daglicht te zetten.
En die anderen zijn dus zijn eigen partij zoals ik hierboven al heb aangetoond 8)7
pi_177025310
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb, als Rotterdammer, letterlijk tientallen interviews gezien van Eerdmans over de Rotterdamwet. Ik weet precies wat de argumenten van LR en de meeste andere partijen in 010 zijn om deze wet, en andere wetten om een betere spreiding in de stad, ingevoerd te krijgen.

Nogmaals: Eerdmans, de meeste partijen en de meeste inwoners in Rotterdam, zijn blij dat bepaalde wijken niet alleen maar Islamitische winkels meer hebben maar een beter en gevarieerder aanbod.

Ieder van hun had op basis daarvan zo'n uitspraak kunnen doen.

Het enige is dat Eerdmans had moeten weten dat anderen met zijn uitspraak aan de haal zouden gaan om hem in een kwaad daglicht te zetten.

Deze wet is, ik herhaal mezelf maar weer, al ruim een decennium actief en in al die jaren zijn er ik weet niet hoeveel interviews en uitspraken van Eerdmans geweest. Dit is de enige waar zijn woordkeuze zo makkelijk uit zijn context gehaald kan worden.
Het gaat niet om de inhoud van de wet an sich maar om de manier waarop Eerdmans dat verwoord. Is dit echt zo ingewikkeld?
pi_177025345
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En die anderen zijn dus zijn eigen partij zoals ik hierboven al heb aangetoond 8)7
Wederom: Eerdmans, zijn partijgenoten, zijn collega's in de coalitie en de meeste Rotterdammers zijn blij dat er een beter en gevarieerder winkelaanbod is dankzij verschillende regels die voor meer spreiding moeten zorgen.

De woordkeus om dat uit te drukken is alleen ongelukkig omdat derden zo een afkeer van moslims kunnen fingeren bij Eerdmans.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177025371
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat niet om de inhoud van de wet an sich maar om de manier waarop Eerdmans dat verwoord. Is dit echt zo ingewikkeld?
En Eerdmans is blij dat er nu een beter winkelaanbod is. Dat vind de meerderheid in Rotterdam.
Is dat zo ingewikkeld?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177025415
Dus als Leefbaar Rotterdam ervoor kiest om een "ongelukkige uitspraak" van Eerdmans "uit zijn context te halen" waardoor "de indruk zou kunnen ontstaan" dat Eerdmans het niet zo op moslims heeft, dan is dat de schuld van "anderen" die Eerdmans "negatief willen framen".

Juist...

[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 07-02-2018 23:02:24 ]
pi_177025432
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:24 schreef Tanatos het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdamwet

Quote:"De Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek van 22 december 2005 (beter bekend als de Rotterdamwet) is een Nederlandse wet die werd aangenomen om het aantal personen met een laag inkomen in stadswijken te reguleren.

Wanneer minimaal 25% van de bewoners van een wijk niet-actief resp. werkloos is en het aantal huishoudens met een laag inkomen 45% van het inwonertal van de wijk vormt, treedt de wet in werking. De betreffende wijk kan dan als zg. kansenzone worden aangewezen en aan nieuwkomers die minder dan zes jaar ingezetenen zijn van de regio kunnen inkomenseisen worden gesteld voordat men zich in de wijk kan vestigen."

Ik zie daar niets over ondernemingen staan?
Er zijn meerdere regels in Rotterdam ingevoerd die als doel hebben om het winkelaanbod en de samenstelling van de inwoners in een wijk te verbeteren.

Ik kan er verder over uitbreidden, maar daar gaat dit topic nu iets te snel voor.

Bottomline: geen enkele regel in Rotterdam houdt mensen of ondernemers tegen op basis van afkomst of geloof.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177025539
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En Eerdmans is blij dat er nu een beter winkelaanbod is.
Ok, lekker relevant ook.
pi_177025781
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bottomline: geen enkele regel in Rotterdam houdt mensen of ondernemers tegen op basis van afkomst of geloof.
Dat zou ook niet echt rechtmatig zijn en is ook het punt niet. Het punt is dat Eerdmans het op zo'n manier verwoordt dat hij mensen aanspreekt die moslims liever zien verdwijnen. Vandaar dat hij rept over het verruilen van de halal-slager met de 'Nederlandse' groenteboer en het heeft over 'Istanbul'.
pi_177025896
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou ook niet echt rechtmatig zijn en is ook het punt niet. Het punt is dat Eerdmans het op zo'n manier verwoordt dat hij mensen aanspreekt die moslims liever zien verdwijnen. Vandaar dat hij rept over het verruilen van de halal-slager met de 'Nederlandse' groenteboer en het heeft over 'Istanbul'.
In sommige winkelcentra is het aanbod in de loop der jaren aanzienlijk verbeterd. Daar zijn nu geen 5 halal-slagers meer, maar kan je nu ook een varkenskarbonaadje halen.

En wijken waar alleen maar dezelfde soort winkels zijn, daar is niemand blij mee.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177025918
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:40 schreef Kansenjongere het volgende:
Dus als Leefbaar Rotterdam ervoor kiest om een "ongelukkige uitspraak" van Eerdmans "uit zijn context te halen" waardoor "de indruk zou kunnen ontstaan" dat Eerdmans het niet zo op moslims heeft, dan is dat de schuld van "anderen" die Eerdmands "negatief willen framen".

Juist...
Ja, mooie logica.
pi_177025927
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In sommige winkelcentra is het aanbod in de loop der jaren aanzienlijk verbeterd. Daar zijn nu geen 5 halal-slagers meer, maar kan je nu ook een varkenskarbonaadje halen.

En wijken waar alleen maar dezelfde soort winkels zijn, daar is niemand blij mee.
En hoe is dit een reactie op m'n post?
pi_177025934
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In sommige winkelcentra is het aanbod in de loop der jaren aanzienlijk verbeterd. Daar zijn nu geen 5 halal-slagers meer, maar kan je nu ook een varkenskarbonaadje halen.

En wijken waar alleen maar dezelfde soort winkels zijn, daar is niemand blij mee.
Als in een buurt niet vrijwel alleen maar moslims meer wonen dan corrigeert dat zichzelf toch na een tijdje vanzelf?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177026009
quote:
9s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:01 schreef Xa1pt het volgende:

Wat vind je eigenlijk van het spreiden van bevolkingsgroepen/inkomensgroepen over steden als Rotterdam an sich?
Dat kan naar mijn idee wel positieve gevolgen hebben.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177026021
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik krijg niet de indruk dat die context voor LR zo belangrijk is, anders hadden ze er op twitter vast niet zo mee gepronkt zonder enige vorm van context:
LeefbaarRdam twitterde op zaterdag 30-09-2017 om 15:05:15 .@Eerdmans: Rotterdammers in oude wijken willen geen halal-slagerijen, maar een Nederlandse groenteboer. Tijd voor een nieuwe vestigingswet! https://t.co/zyItNRdYeY reageer retweet
Daar is niets mis mee. Je wilt namelijk geen moslimghetto's zoals Molenbeek in je stad.
pi_177026088
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:02 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Als in een buurt niet vrijwel alleen maar moslims meer wonen dan corrigeert dat zichzelf toch na een tijdje vanzelf?
Nou nee. Dat is dus precies de reden waarom de Rotterdamwet en andere regelgeving zoveel jaren geleden ingevoerd zijn.

Er waren hele wijken met alleen maar allochtonen of moslims, terwijl in de meeste wijken bijna geen enkele moslim of allochtoon woonde.

De gemeente Rotterdam heeft met hun politiek ervoor gezorgt dat alles nu veel beter verspreid is.
Bewoners in zulke allochtonenwijken klaagde over het slechte aanbod van winkels. Dat was al voordat er autochtone bewoners terug kwamen in zulke wijken.

Maar daarna had je dus wijken met bijvoorbeeld de helft autochtonen en de andere helft allochtonen waar geen Nederlandse slager te vinden was. En aan de andere kant wijken waar nu mensen van alle achtergronden woonden waar geen halal-slager was.

Wanneer winkelpanden leegstonden is er, in samenwerking met de gemeente, voor gezorgt dat het winkelaanbod beter aansloot op de bewoners in die wijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177026103
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:05 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wat vind je eigenlijk van het spreiden van bevolkingsgroepen over steden als Rotterdam an sich?
Dat kan naar mijn idee wel positieve gevolgen hebben.
Daar is op zich weinig mis mee, ligt er aan hoe dat vormgegeven wordt. Maar in Rotterdam zijn ze daar best wel goed bezig, op Rotterdam Zuid is het de laatste jaren best wel vooruit gegaan.
pi_177026364
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nou nee. Dat is dus precies de reden waarom de Rotterdamwet en andere regelgeving zoveel jaren geleden ingevoerd zijn.

Er waren hele wijken met alleen maar allochtonen of moslims, terwijl in de meeste wijken bijna geen enkele moslim of allochtoon woonde.

De gemeente Rotterdam heeft met hun politiek ervoor gezorgt dat alles nu veel beter verspreid is.
Bewoners in zulke allochtonenwijken klaagde over het slechte aanbod van winkels. Dat was al voordat er autochtone bewoners terug kwamen in zulke wijken.

Maar daarna had je dus wijken met bijvoorbeeld de helft autochtonen en de andere helft allochtonen waar geen Nederlandse slager te vinden was. En aan de andere kant wijken waar nu mensen van alle achtergronden woonden waar geen halal-slager was.

Wanneer winkelpanden leegstonden is er, in samenwerking met de gemeente, voor gezorgt dat het winkelaanbod beter aansloot op de bewoners in die wijk.
Dat vind ik allemaal grotendeels positief klinken (hangt enigszins van de aanpak af), is dat winkelaanbod dan in overleg met de bewoners gekozen/gestimuleerd?

Blijft voor mij dan wel een volstrekt raadsel waarom Eerdmans zijn uitspraak doet op die wijze als hij het ook op een positieve manier had kunnen brengen en zelfs al goede resultaten uit het verleden had.

PS mooi initiatief in je sig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 07-02-2018 23:35:10 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177026445
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar is op zich weinig mis mee, ligt er aan hoe dat vormgegeven wordt. Maar in Rotterdam zijn ze daar best wel goed bezig, op Rotterdam Zuid is het de laatste jaren best wel vooruit gegaan.
Uiteraard hangt het van de manier af.
Ik denk ook dat het positieve gevolgen kan hebben.
De sociale cohesie binnen een land/stad vind ik behoorlijk belangrijk.

Eigenaardig dat Eerdmans het op zo'n polariserende manier brengt als vergelijkbaar beleid eerder al positief resultaat heeft gehad.

De brutering van de volkshuisvesting is echt een rampzalig plan geweest.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177026477
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat vind ik allemaal grotendeels positief klinken (hangt enigszins van de aanpak af), is dat winkelaanbod dan in overleg met de bewoners gekozen/gestimuleerd?

Blijft voor mij dan wel een volstrekt raadsel waarom Eerdmans zijn uitspraak doet op die wijze als hij het ook op een positieve manier had kunnen brengen en zelfs al goede resultaten uit het verleden had.
Nederland kennende zit daar een hoop overleg met een hele hoop schakels in. Gemeente vangen signalen op van de inwoners, gemeente overlegt met de middenstandsvereniging en met burgers die een onderneming willen beginnen, die overlegt met de eigenaar van de panden en die bepaald uiteindelijk wie de nieuwe huurder word.

Vaak zijn dat bijvoorbeeld woningbouwverenigingen die ook winkelpanden verhuren. Die hebben er direct baat bij als een buurt verbeterd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177026509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nederland kennende zit daar een hoop overleg met een hele hoop schakels in. Gemeente vangen signalen op van de inwoners, gemeente overlegt met de middenstandsvereniging en met burgers die een onderneming willen beginnen, die overlegt met de eigenaar van de panden en die bepaald uiteindelijk wie de nieuwe huurder word.

Vaak zijn dat bijvoorbeeld woningbouwverenigingen die ook winkelpanden verhuren. Die hebben er direct baat bij als een buurt verbeterd.
Sterker nog ze zijn daarvoor verantwoordelijk gemaakt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177026567
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:26 schreef Tanatos het volgende:
Blijft voor mij dan wel een volstrekt raadsel waarom Eerdmans zijn uitspraak doet op die wijze als hij het ook op een positieve manier had kunnen brengen en zelfs al goede resultaten uit het verleden had.
Ik geef toe dat het geen verstandige woordkeuze was. Maar Eerdmans heeft tientallen, zo niet honderden keren zijn beleid verdedigd en daaruit kan je hele andere motieven voor zijn beleid halen.

Zie het als die PvdA'er die riep dat de Marokkaanse jeugd het monopolie heeft op straatcriminaliteit oid. Iedereen weet dat dat een ongelukkig gekozen woordkeuze is en dat hij geen virulente afkeer van Marokkanen heeft. Toch werden die woorden ook zo geframed dat die haat wel gefingeert werd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177026623
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:33 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Sterker nog ze zijn daarvoor verantwoordelijk gemaakt.
Ja, hoewel dat niet altijd in dank afgenomen word. Mooi voorbeeld van hoe dat beleid in Rotterdam werkt en tevens voor nieuwe problemen zorgt hier:
NWS / Turks restaurant móét alcohol schenken
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177026819
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het geen verstandige woordkeuze was. Maar Eerdmans heeft tientallen, zo niet honderden keren zijn beleid verdedigd en daaruit kan je hele andere motieven voor zijn beleid halen.

Zie het als die PvdA'er die riep dat de Marokkaanse jeugd het monopolie heeft op straatcriminaliteit oid. Iedereen weet dat dat een ongelukkig gekozen woordkeuze is en dat hij geen virulente afkeer van Marokkanen heeft. Toch werden die woorden ook zo geframed dat die haat wel gefingeert werd.
Klopt;
https://www.rtlnieuws.nl/(...)arokkanen-uitspraken

Alhoewel ik vooral heroinehoertjesbezoeker Oudkerk nooit zal vergeten.
Overigens was Samson wel als straatcoach met probleemjongeren bezig volgens mij.

Toont wel aan dat ook links in dit opzicht af en toe stevig uit de bocht vliegt.
En frappant dat ze dat veel minder wordt aangerekend.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177026921
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Klopt;
https://www.rtlnieuws.nl/(...)arokkanen-uitspraken

Alhoewel ik vooral heroinehoertjesbezoeker Oudkerk nooit zal vergeten.
Overigens was Samson wel als straatcoach met probleemjongeren bezig volgens mij.

Toont wel aan dat ook links in dit opzicht af en toe stevig uit de bocht vliegt.
En frappant dat ze dat veel minder wordt aangerekend.
O ja, Samson was dat.

Als je tientallen jaren interviews geeft dan kan je je woorden weleens slecht kiezen.
Feit is dat beide achter hun uitspraak stonden en je beide niet geloofwaardig van racisme danwel discriminatie kan beschuldigen.

Samson zal als straatcoach vooral met Marokkaans tuig te maken hebben gehad, maar niet iets tegen Marokkanen an sich hebben gehad en Eerdmans zal het probleem van winkelstraten met 5 Islamitische slagers gezien hebben en niets tegen moslims an sich hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177026958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 00:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

O ja, Samson was dat.

Als je tientallen jaren interviews geeft dan kan je je woorden weleens slecht kiezen.
Feit is dat beide achter hun uitspraak stonden en je beide niet geloofwaardig van racisme danwel discriminatie kan beschuldigen.

Samson zal als straatcoach vooral met Marokkaans tuig te maken hebben gehad, maar niet iets tegen Marokkanen an sich hebben gehad en Eerdmans zal het probleem van winkelstraten met 5 Islamitische slagers gezien hebben en niets tegen moslims an sich hebben.
Klopt dat zijn de nadelen van een publiek figuur zijn, ik moet er persoonlijk niet aan denken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177029519
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177029760
Klaver : "Voorzitter vandaag hebben we allemaal kunnen lezen dat een parlementariër heeft gezegd dat andere volken een lager IQ hebben dan andere" :') :') :')

In de wereld van Jesse is ieder volk even lang, even slim en even welvarend. Zo niet, racisme! :D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177029806
quote:
Alleen al door dit filmpje stem ik FVD _O_
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:31:58 #116
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030372
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:48 schreef Gohf046 het volgende:
Klaver : "Voorzitter vandaag hebben we allemaal kunnen lezen dat een parlementariër heeft gezegd dat andere volken een lager IQ hebben dan andere" :') :') :')

In de wereld van Jesse is ieder volk even lang, even slim en even welvarend. Zo niet, racisme! :D
Gast, Yernaz heeft gewoon gezegd dat zwarten minder intelligent zijn.

Dat is racisme, plain and simple. Dat en het feit dat Baudet dat niet gewoon kan onderkennen en afstand van neemt is het probleem.
Laffe huichelaar
pi_177030427
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Gast, Yernaz heeft gewoon gezegd dat zwarten minder intelligent zijn.

Dat is racisme, plain and simple. Dat en het feit dat Baudet dat niet gewoon kan onderkennen en afstand van neemt is het probleem.
Inb4 'ja SJW's denken dat er geen verschillen zijn tussen mensen en dat iedereen helemaal identiek is'-stropop.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177030442
Wat vindt Yernaz eigenlijk van zijn eigen afkomst en hoe verhoudt die afkomst zich tot zijn intelligentie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177030451
quote:
5s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Wat vindt Yernaz eigenlijk van zijn eigen afkomst en hoe verhoudt die afkomst zich tot zijn intelligentie?
Afwijking van het gemiddelde, natuurlijk. Het is niet zo dat elke neger dommer is, ze zijn gewoon gemiddeld genomen dommer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177030456
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Gast, Yernaz heeft gewoon gezegd dat zwarten minder intelligent zijn.

Dat is racisme, plain and simple. Dat en het feit dat Baudet dat niet gewoon kan onderkennen en afstand van neemt is het probleem.
Gast, Yernaz heeft gezegd dat hij graag had gezien dat zwarte mensen hyperintelligent waren en dat Surinamers gem. gezien het hoogste IQ hadden maar hij trekt de conclusie dat dat nou eenmaal niet zo is.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177030478
Elkaar aanspreken met 'gast' komt ieg niet erg intelligent op me over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177030488
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:
Elkaar aanspreken met 'gast' komt ieg niet erg intelligent op me over.
Daar heb je een punt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Eindredactie Games donderdag 8 februari 2018 @ 10:40:12 #123
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_177030497
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:
Elkaar aanspreken met 'gast' komt ieg niet erg intelligent op me over.
Superbelangrijk ook zeg.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_177030499
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Afwijking van het gemiddelde, natuurlijk. Het is niet zo dat elke neger dommer is, ze zijn gewoon gemiddeld genomen dommer.
Wat IS Yernaz eigenlijk :D ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177030531
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Wat IS Yernaz eigenlijk :D ?
Volgens mij komt hij oorspronkelijk uit Paramaribo.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Eindredactie Games donderdag 8 februari 2018 @ 10:41:59 #126
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_177030536
quote:
5s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Wat vindt Yernaz eigenlijk van zijn eigen afkomst en hoe verhoudt die afkomst zich tot zijn intelligentie?
Waar ik me aan kan ergeren is dat overal waar Yernaz ter sprake komt, er geschermd wordt met dat filmpje waarin 'ie Freek de Jonge onder de tafel lult bij Pauw. Alsof dat zo'n enorme prestatie is. Laat 'm even tegenover een politiek onderlegd, links-georiënteerd persoon zitten ipv een 110-jaar oude cabaretier.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:43:26 #127
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030554
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:38 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Gast, Yernaz heeft gezegd dat hij graag had gezien dat zwarte mensen hyperintelligent waren en dat Surinamers gem. gezien het hoogste IQ hadden maar hij trekt de conclusie dat dat nou eenmaal niet zo is.
Klopt. Wat verbonden wordt aan waarom zwarten het lastiger hebben een baan te vinden. Ik vermoed dat dat niet over de Surinaamse banenmarkt gaat
Laffe huichelaar
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:43:46 #128
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030559
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Wat IS Yernaz eigenlijk :D ?
Een racist, dat hadden we toch al vastgesteld?
Laffe huichelaar
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:44:37 #129
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030572
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:41 schreef 2dope het volgende:

[..]

Waar ik me aan kan ergeren is dat overal waar Yernaz ter sprake komt, er geschermd wordt met dat filmpje waarin 'ie Freek de Jonge onder de tafel lult bij Pauw. Alsof dat zo'n enorme prestatie is. Laat 'm even tegenover een politiek onderlegd, links-georiënteerd persoon zitten ipv een 110-jaar oude cabaretier.
Zelfs Peter R kon Freek de Jonge in zijn hemd zetten, die doet al het werk dus al voor je
Laffe huichelaar
pi_177030576
quote:
15s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:40 schreef 2dope het volgende:

[..]

Superbelangrijk ook zeg.
De uitspraken van Yernaz werden meen ik gedaan in de context van kansen op de arbeidsmarkt. En daar telt hoe je overkomt toch zwaarder dan je werkelijke IQ. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:45:42 #131
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030587
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:
Elkaar aanspreken met 'gast' komt ieg niet erg intelligent op me over.
En toch ben ik niet zwart. Derhalve mag men er vanuit gaan dat ik toch intelligenter ben dan mijn huidgedaagde medemens
Laffe huichelaar
pi_177030632
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Gast, Yernaz heeft gewoon gezegd dat zwarten minder intelligent zijn.

Dat is racisme, plain and simple. Dat en het feit dat Baudet dat niet gewoon kan onderkennen en afstand van neemt is het probleem.
Helemaal niet, het is racistisch als hij zegt dat ze minderwaardiger zijn omdat ze een lager IQ hebben. Als er wordt gezegd dat zwarten atletischer of ritmischer zijn, vind je dat dan ook racisme?
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:49:42 #133
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030649
Een drol is geeoon een drol. Iedereen draait ze en iedereen zegt wel eens domme dingen.

Zeker in een partij vol lieden die jarenlang hun brood verdiend hebben met uitspraken doen die op het randje zitten, kom je dat soort misstappen tegen. Daar hoef je niet zo zwaar aan te tillen.

Wat het schokkende is, is dat men met Baudet voorop continu poogt van die drollen een gebakje te maken. Verman je gewoon joh en als iemand iets zegt wat op zijn minst onfris over kan komen, benoem dat dan gewoon.
Laffe huichelaar
pi_177030657
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Een racist, dat hadden we toch al vastgesteld?
Voor libertariërs is ras helemaal geen issue. Dus ik ben niet van mening dat Yernaz een racist is. Dat hij hier een daar wel eens een onhandige uitspraak heeft gedaan die in ieder geval ruimte bied aan die interpretatie ben ik het nog wel mee eens(bewust of onbewust). Maar dan ben je niet meteen racist.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177030675
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:49 schreef timmmmm het volgende:

Een drol is geeoon een drol. Iedereen draait ze en iedereen zegt wel eens domme dingen.

Zeker in een partij vol lieden die jarenlang hun brood verdiend hebben met uitspraken doen die op het randje zitten, kom je dat soort misstappen tegen. Daar hoef je niet zo zwaar aan te tillen.

Wat het schokkende is, is dat men met Baudet voorop continu poogt van die drollen een gebakje te maken. Verman je gewoon joh en als iemand iets zegt wat op zijn minst onfris over kan komen, benoem dat dan gewoon.
Ik denk dat het bij FvD eerder een doelbewuste strategie is dan "oeps, dat was niet zo handig". Je trekt daar nu eenmaal een bepaald deel van het electoraat mee aan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:54:00 #136
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030731
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:48 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Helemaal niet, het is racistisch als hij zegt dat ze minderwaardiger zijn omdat ze een lager IQ hebben. Als er wordt gezegd dat zwarten atletischer of ritmischer zijn, vind je dat dan ook racisme?
Als hij erbij zegt dat het dan logiscj is dat coaches niet naar fysieke prestaties kijken, maar op huidskleur iemand wel of niet kiezen wel ja, en dat gebeurt er hier.

Yernaz zegt dat intelligentie iets is waar werkgevers iemand op af kunnen en mogen wijzen en in dezelfde zin zegt hij dat zwarten nu eenmaal niet hyperintelligent zijn. En dit gaat over waarom het voor mensen met een buitenlandse naam minder makkelijk aan het werk komen.

Heb je dan werkelijk mij nodig om voor je uit te kauwen dat hij het niet gek vindt dat zwarten lastiger aan een baan komen omdst ze minder intelligent zijn? Heb je dan ook mij nodig om je te vertellen dat het niet goed is zwarten oo voorbaat af te wijzen omdat de groep gemiddeld genomen minder intelligent is? Hetgeen overigens absoluut niet gestoeld is oo de wetenschap, voor de goede orde
Laffe huichelaar
pi_177030743
Sywert twitterde op woensdag 07-02-2018 om 08:34:07 Kortom: @YerRamautarsing verbindt te stellige conclusies obv beperkt onderzoek aan verwarring door zowel zijn eigen nationaliteit als kleur te benoemen. En gemiddeld IQ is niet statisch en kan dalen/stijgen door omstandigheden. Maar hem racisme/Nazisme aanwrijven is gestoord reageer retweet
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177030759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:54 schreef Gohf046 het volgende:
Sywert twitterde op woensdag 07-02-2018 om 08:34:07 Kortom: @YerRamautarsing verbindt te stellige conclusies obv beperkt onderzoek aan verwarring door zowel zijn eigen nationaliteit als kleur te benoemen. En gemiddeld IQ is niet statisch en kan dalen/stijgen door omstandigheden. Maar hem racisme/Nazisme aanwrijven is gestoord reageer retweet
Ik heb echt nog niemand gezien die hem een nazi noemt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177030775
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik heb echt nog niemand gezien die hem een nazi noemt.
Ik denk dat Sywert het prima samenvat.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:58:46 #140
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030812
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik denk dat Sywert het prima samenvat.
Nou ja, als hij er meteen de nazi's bijhaalt, terwijl verder niemand dat doet, is het geen prima samenvatting maar eorden tegenstanders van deze racistische uitspraak meteen dingen aangemeten die niet gezegd worden.
Laffe huichelaar
pi_177030830
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik denk dat Sywert het prima samenvat.
Ergo: Yernaz doet domme uitspraken en Baudet neemt geen afstand van domme uitspraken, wat weer dom is, zeker voor een Baudet waarvan Sywert vindt dat hij zeer regelmatig tegen racisme aanschuurt.

Prima.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:01:34 #142
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:54 schreef Gohf046 het volgende:
Sywert twitterde op woensdag 07-02-2018 om 08:34:07 Kortom: @YerRamautarsing verbindt te stellige conclusies obv beperkt onderzoek aan verwarring door zowel zijn eigen nationaliteit als kleur te benoemen. En gemiddeld IQ is niet statisch en kan dalen/stijgen door omstandigheden. Maar hem racisme/Nazisme aanwrijven is gestoord reageer retweet
En het probleem is, zoals ik al zei, niet alleen die rare uitspraak die overigens wat anders in elkaar zit dan wie deze vriend ook is voorspiegelt, maar vooral dat men deze drol niet niemt wat het is maar hem oo probeert te poetsen tot iets heel intelligents, gebaseerd op onderzoek, gewoon feitelijk juist en bla bla bla.

Als Baudet gewoon zegt 'was niet zo handig, staat FvD niet voor' zijn we klaar.
Laffe huichelaar
pi_177030850
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, als hij er meteen de nazi's bijhaalt, terwijl verder niemand dat doet, is het geen prima samenvatting maar eorden tegenstanders van deze racistische uitspraak meteen dingen aangemeten die niet gezegd worden.
.

Misschien heeft Sywert dat wel voorbij zien komen op Twitter waar hij actief is ? Wat boeit het ook trouwens ? In plaats van in te zoomen op 1 woordje en dat uit te vergroten zou je eens kunnen proberen het hele bericht te lezen, wat verder gewoon een redelijk bericht is. Jezus zeg.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:02:47 #144
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030867
Opmerkelijk trouwens dat zodra het inhoudelijk wordt, je niet meer op de reacties reageert maar, weer, met die quote komt die op de algemene situatie slaat en niet direct een reactie is op de posts hier.

Zo maak je je er makkelijk vanaf
Laffe huichelaar
pi_177030868
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En het probleem is, zoals ik al zei, niet alleen die rare uitspraak die overigens wat anders in elkaar zit dan wie deze vriend ook is voorspiegelt, maar vooral dat men deze drol niet niemt wat het is maar hem oo probeert te poetsen tot iets heel intelligents, gebaseerd op onderzoek, gewoon feitelijk juist en bla bla bla.

Als Baudet gewoon zegt 'was niet zo handig, staat FvD niet voor' zijn we klaar.
Heeft ie ook pas een keer of 10x duidelijk gemaakt dat FvD geen onderscheid maakt anders dan op individuele kwaliteiten.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:03:49 #146
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030881
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:01 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

.

Misschien heeft Sywert dat wel voorbij zien komen op Twitter waar hij actief is ? Wat boeit het ook trouwens ? In plaats van in te zoomen op 1 woordje en dat uit te vergroten zou je eens kunnen proberen het hele bericht te lezen, wat verder gewoon een redelijk bericht is. Jezus zeg.
Ik zit mobiel en druk dan op de laatste reactie en werk van beneden naar boven. Wen er maar aan
Laffe huichelaar
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:04:48 #147
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030894
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:02 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Heeft ie ook pas een keer of 10x duidelijk gemaakt dat FvD geen onderscheid maakt anders dan op individuele kwaliteiten.
Heeft hij gezegd dat de uitspraak van Yernaz op zijn zachtst niet zo handig was of heeft hij hem vooral verdedigd en een beetje in het midden gelaten wat het nou was?
Laffe huichelaar
pi_177030898
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:02 schreef timmmmm het volgende:
Opmerkelijk trouwens dat zodra het inhoudelijk wordt, je niet meer op de reacties reageert maar, weer, met die quote komt die op de algemene situatie slaat en niet direct een reactie is op de posts hier.

Zo maak je je er makkelijk vanaf
Het gaat soms nogal snel om alles bij te houden. Bovendien is deze discussie al 2x gevoerd. Waarom nog eens opnieuw doen? Ik heb niet het idee dat het wat zal uitmaken voor de persoonlijke opvattingen van iemand hier.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:06:20 #149
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177030922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:05 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het gaat soms nogal snel om alles bij te houden. Bovendien is deze discussie al 2x gevoerd. Waarom nog eens opnieuw doen? Ik heb niet het idee dat het wat zal uitmaken voor de persoonlijke opvattingen van iemand hier.
Je post wel die twitter van een nobody voor de tweede keer. Nogmaals, je maakt je er wel heel makkelijk vanaf imo
Laffe huichelaar
pi_177030971
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je post wel die twitter van een nobody voor de tweede keer. Nogmaals, je maakt je er wel heel makkelijk vanaf imo
Maar wat heeft het voor zin? Jij denkt iets, ik denk iets ervan en zo zijn er nog een stuk of 10 die er allemaal iets van denken. Heeft toch allemaal geen zin? Ik ga jou niet op andere gedachte brengen en jij mij ook niet. Dus wat blijft er dan nog over om die discussie te voeren ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177030992
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heeft hij gezegd dat de uitspraak van Yernaz op zijn zachtst niet zo handig was of heeft hij hem vooral verdedigd en een beetje in het midden gelaten wat het nou was?
Baudet heeft duidelijk gemaakt wat hij van de hele situatie vind; namelijk dat die zwaar overtrokken is en die mening deel ik.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:12:26 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:10 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar wat heeft het voor zin? Jij denkt iets, ik denk iets ervan en zo zijn er nog een stuk of 10 die er allemaal iets van denken. Heeft toch allemaal geen zin? Ik ga jou niet op andere gedachte brengen en jij mij ook niet. Dus wat blijft er dan nog over om die discussie te voeren ?
Dan kan je net zo goed helemaal niet posten naqtuurlijk, want je gaat hier nooit jd discussiepartner op andere gedschte brengen.

Ik koester stilletjes hoop dst er mensen meelezen die er minder fel in gekant staan dan jij en ik en die het licht, wat jij en kk het licht dan ook vinden, wél zien. Maar ik vind het vooral gewoon leuk
Laffe huichelaar
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:15:34 #153
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:11 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Baudet heeft duidelijk gemaakt wat hij van de hele situatie vind; namelijk dat die zwaar overtrokken is en die mening deel ik.
Raar dat je dan op mijn post, noem een drol geeoon een drol en zeg dat het niet het standpunt van de partij is, reageert dst hij dat ook gedaan heeft.

Dat heeft hij namelijk niet gedaan, eerder het tegenovergestelde. Iov de fout erkennen en toegeven, dan is de andere kant klaar natuurlijk en je noemt het beestje gewoon bij de naam, een domme uitspraak, in de verdediging en zelfs een beetje in de tegenaanval gaan.
Laffe huichelaar
pi_177031076
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed helemaal niet posten naqtuurlijk, want je gaat hier nooit jd discussiepartner op andere gedschte brengen.

Ik koester stilletjes hoop dst er mensen meelezen die er minder fel in gekant staan dan jij en ik en die het licht, wat jij en kk het licht dan ook vinden, wél zien. Maar ik vind het vooral gewoon leuk
Mwah, ik post al een redelijk tijd hier en heb niet het idee dat ik heel fel ben persoonlijk. Maar ik ben voor mijn gevoel al te vaak tegen een muur op gelopen met discussiëren hier dat ik het nut er gewoon niet van in zie. Ontaard 9/10 in een wedstrijdje ver plassen en de andere belachelijk maken. Mijn doel was dan ook zeker niet om deze hele discussie weer opnieuw op te starten.

Ik moest gewoon lachen om de knullige manier waarop Jesse zijn beschuldiging formuleerde. Ik vind het oprecht jammer dat dat debat wat hij heeft aangevraagd niet is doorgegaan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177031108
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Raar dat je dan op mijn post, noem een drol geeoon een drol en zeg dat het niet het standpunt van de partij is, reageert dst hij dat ook gedaan heeft.

Dat heeft hij namelijk niet gedaan, eerder het tegenovergestelde. Iov de fout erkennen en toegeven, dan is de andere kant klaar natuurlijk en je noemt het beestje gewoon bij de naam, een domme uitspraak, in de verdediging en zelfs een beetje in de tegenaanval gaan.
Het 1 sluit het ander toch niet uit ? Ja, Baudet vind de hele situatie overtrokken maar heeft daarnaast al een keer of 10 herhaald hoe hij erin staat; namelijk onderscheid maken op basis van individuele kwaliteiten en niks anders.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:21:46 #156
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031137
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:19 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het 1 sluit het ander toch niet uit ? Ja, Baudet vind de hele situatie overtrokken maar heeft daarnaast al een keer of 10 herhaald hoe hij erin staat; namelijk onderscheid maken op basis van individuele kwaliteiten en niks anders.
Nou ja, het maakt natuurlijk veel uit of je je mea culpa los laat stsan of verpakt in allerlei goedmakertjes, uitvluchten en tegen aanvallen.

Een sorry is ook minder waard als er een maaaaaaaar, achterkomt
Laffe huichelaar
pi_177031152
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, het maakt natuurlijk veel uit of je je mea culpa los laat stsan of verpakt in allerlei goedmakertjes, uitvluchten en tegen aanvallen.

Een sorry is ook minder waard als er een maaaaaaaar, achterkomt
Er is dan ook geen sorry gezegd toch?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:25:20 #158
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031187
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:22 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Er is dan ook geen sorry gezegd toch?
Daarom slaat je reactie ook als een tang op een varken. Ik zeg dat hij schuld moet bekennen; de uitspraak was oo zijn minst onhandig en daar staat de partij niet voor.

Jij reagddrt daarop alsof jij dst ook gedaan heeft maar dat is helemaal niet zo
Laffe huichelaar
pi_177031209
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daarom slaat je reactie ook als een tang op een varken. Ik zeg dat hij schuld moet bekennen; de uitspraak was oo zijn minst onhandig en daar staat de partij niet voor.

Jij reagddrt daarop alsof jij dst ook gedaan heeft maar dat is helemaal niet zo
Dan heb je me verkeerd begrepen of ik ben onduidelijk geweest. Ik bedoelde te zeggen dat Baudet tijdens al deze ophef vaak genoeg duidelijk heeft gemaakt dat het forum geen onderscheid maakt anders dan op individuele kwaliteiten en dat is waar ze voor staan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:34:54 #160
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031316
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:26 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dan heb je me verkeerd begrepen of ik ben onduidelijk geweest. Ik bedoelde te zeggen dat Baudet tijdens al deze ophef vaak genoeg duidelijk heeft gemaakt dat het forum geen onderscheid maakt anders dan op individuele kwaliteiten en dat is waar ze voor staan.
Wanneer ze ook voor Yernaz staan, spreekt dat elkaar tegen
Laffe huichelaar
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:36:52 #161
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031339
Als men het snapt dat negers minder makkelijk aan een baan komen omdat ze minder intelligent zijn, sta je niet voor individuele kwaliteiten.
Laffe huichelaar
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:42:48 #162
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031416
Zelfs als we jouw lezing volgen, dat het enkel om buitenlanders gaat, is het toch in de context van arbeidsdiscriminatie gezegd. Individuele allochtonen discrimineren omdat de groep, volgens zeer discutabele onderzoeken, dommer is staat dan toch ook haaks op het partijstandpunt?

Onbegrijpelijk dat men er dan geen afstand van neemt
Laffe huichelaar
pi_177031611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:42 schreef timmmmm het volgende:
Zelfs als we jouw lezing volgen, dat het enkel om buitenlanders gaat, is het toch in de context van arbeidsdiscriminatie gezegd. Individuele allochtonen discrimineren omdat de groep, volgens zeer discutabele onderzoeken, dommer is staat dan toch ook haaks op het partijstandpunt?

Onbegrijpelijk dat men er dan geen afstand van neemt
Volgens mij is de lezing dat als je een willekeurig persoon uit een land haalt waar het IQ van de bevolking gemiddeld lager is dan in Nederland en die persoon zich vervolgens begeeft op de Nederlandse arbeidsmarkt dan is de kans gemiddeld genomen dat die persoon minder snel aan een baan komt of minder gaat verdienen reëel. En dat is vrij logisch lijkt me. Dat is volgens mij het punt wat Yernaz probeert te maken.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177031705
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Volgens mij is de lezing dat als je een willekeurig persoon uit een land haalt waar het IQ van de bevolking gemiddeld lager is dan in Nederland en die persoon zich vervolgens begeeft op de Nederlandse arbeidsmarkt dan is de kans gemiddeld genomen dat die persoon minder snel aan een baan komt of minder gaat verdienen reëel.
Hoezo is dat logisch?
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:07:46 #165
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031779
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Volgens mij is de lezing dat als je een willekeurig persoon uit een land haalt waar het IQ van de bevolking gemiddeld lager is dan in Nederland en die persoon zich vervolgens begeeft op de Nederlandse arbeidsmarkt dan is de kans gemiddeld genomen dat die persoon minder snel aan een baan komt of minder gaat verdienen reëel. En dat is vrij logisch lijkt me. Dat is volgens mij het punt wat Yernaz probeert te maken.
Maar dan wordt die persoon toch beoordeeld op het beeld wat men bij zijn land van herkomst heeft of het gemiddelde IQ ipv zijn indoviduele kwaliteiten? Arbeidsdiscriminatie e lijnrecht in teven wat jij beschrijft als het uitgangspunt van FvD

Dus lijkt het erop dat Baudet staat achter Yernaz en diens op zijn minst discriminerende standpunten en is men toch niet zo van het individu als jij ons voorspiegelt
Laffe huichelaar
pi_177031780
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo is dat logisch?
Als er honderd personen solliciteren met een IQ van gemiddeld 95 en 100 personen met een IQ van 105, dan zullen er gemiddeld gezien uit die laatste groep meer mensen worden aangenomen. Dat lijkt me helemaal geen rare conclusie ofwel ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:09:16 #167
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031796
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als er honderd personen solliciteren met een IQ van gemiddeld 95 en 100 personen met een IQ van 105, dan zullen er gemiddeld gezien uit die laatste groep meer mensen worden aangenomen. Dat lijkt me helemaal geen rare conclusie ofwel ?
Dat IQ wordt voor vrijwel geen enkele baan gemeten, men gaat er dus puur op afkomst vanuit.
Laffe huichelaar
pi_177031799
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar dan wordt die persoon toch beoordeeld op het beeld wat men bij zijn land van herkomst heeft of het gemiddelde IQ ipv zijn indoviduele kwaliteiten? Arbeidsdiscriminatie e lijnrecht in teven wat jij beschrijft als het uitgangspunt van FvD

Dus lijkt het erop dat Baudet staat achter Yernaz en diens op zijn minst discriminerende standpunten en is men toch niet zo van het individu als jij ons voorspiegelt
Nee, ik heb het niet over een individueel geval maar over een gemiddelde.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177031802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als er honderd personen solliciteren met een IQ van gemiddeld 95 en 100 personen met een IQ van 105, dan zullen er gemiddeld gezien uit die laatste groep meer mensen worden aangenomen. Dat lijkt me helemaal geen rare conclusie ofwel ?
Ik vind dat wel een wat rare conclusie. Want daarmee zegt Ramautarsing eigenlijk; 'buitenlanders zijn minder slim en werkgevers weten dat dus nemen ze minder buitenlanders aan'.

Dat heb ik nog nooit een werkgever horen zeggen eigenlijk.
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:12:01 #170
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031830
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:09 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nee, ik heb het niet over een individueel geval maar over een gemiddelde.
Maar Yernaz reageerde op het voorbeeld van een allochtoon vs een autochtoon waarvan de eerste veel sneller eordt afgewezen, vaak op naam al, dan de tweede.

Hij had het dus níét over het gemiddelde. Daarbij kan je de uitspraken die jij doet enkel doen als je bij de kandidaten een IQ-test doet. Het verschil tussen 5 of zelfs 10 IQ-punten merk je namelijk heus niet in een kort sollicitatiegesprek
Laffe huichelaar
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:13:02 #171
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031846
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een wat rare conclusie. Want daarmee zegt Ramautarsing eigenlijk; 'buitenlanders zijn minder slim en werkgevers weten dat dus nemen ze minder buitenlanders aan'.

Dat heb ik nog nooit een werkgever horen zeggen eigenlijk.
Omdat ze zich dan door de rechtzaken heen moeten worstelen, die ze dan nog verliezen ook
Laffe huichelaar
pi_177031855
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als er honderd personen solliciteren met een IQ van gemiddeld 95 en 100 personen met een IQ van 105, dan zullen er gemiddeld gezien uit die laatste groep meer mensen worden aangenomen. Dat lijkt me helemaal geen rare conclusie ofwel ?
Ik denk dat er binnen die marge weinig significant verschil zal optreden. Een werkgever meet het IQ niet, het valt allebei rond het niveau mbo dus qua cv zal het redelijk gelijkwaardig zijn, dus ik zou niet weten waarom daar grote verschillen gaan optreden.

Waarom volgens jou wel? Buiten dat Yernaz zegt dat het zo is, natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:16:38 #173
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177031889
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een wat rare conclusie. Want daarmee zegt Ramautarsing eigenlijk; 'buitenlanders zijn minder slim en werkgevers weten dat dus nemen ze minder buitenlanders aan'.

Dat heb ik nog nooit een werkgever horen zeggen eigenlijk.
Sommige werknemers willen bepaalde groepen niet omdat ze er slechte ervaringen mee hebben of er slechte verhalen over gehoord hebben. Dat is wel discriminerend maar niet noodzakelijk racistisch. Dat gaat juist veel meer naar de sociaal-culturele kant toe.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_177031911
quote:
3s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Omdat ze zich dan door de rechtzaken heen moeten worstelen, die ze dan nog verliezen ook
Ja, Ramautarsing stelt hier eigenlijk dat er inderdaad gediscrimineerd wordt maar legt de schuld daarvan eigenlijk bij het individu. Het is immers logisch dat werkgevers geen buitenlanders aan willen nemen want die zijn wat dommer dan de rest.

Ik bedoel, wat hij in dit interview impliceert is eigenlijk best absurd en hebben we zelfs nog niet zo letterlijk uit de mond van Wilders horen komen.
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:18:30 #175
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177031917
Sowieso wel duidelijk dat Yernaz nog nooit van z’n leven gewerkt heeft. Volgens mij is het grootste gedeelte van de werkgevers gewoon vrij praktisch ingesteld en die hebben wel een broertje dood aan de resultaten van een IQ-test.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:18:40 #176
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177031920
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:16 schreef Euribob het volgende:

[..]

Sommige werknemers willen bepaalde groepen niet omdat ze er slechte ervaringen mee hebben of er slechte verhalen over gehoord hebben. Dat is wel discriminerend maar niet noodzakelijk racistisch. Dat gaat juist veel meer naar de sociaal-culturele kant toe.
Vind ik persoonlijk ook minder kwalijk dan hoe Yernaz het voorspiegelt, ervan uitgaan dat zwarten en buitenlanders een lager iq hebben en de brief dus al wegleggdn.

Maar volgens Yernaz is dat gewoon een nkrmaal criterium, te vergelijken met dreadlocks.

Helemaal koekoek
Laffe huichelaar
pi_177031928
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:16 schreef Euribob het volgende:

[..]

Sommige werknemers willen bepaalde groepen niet omdat ze er slechte ervaringen mee hebben of er slechte verhalen over gehoord hebben. Dat is wel discriminerend maar niet noodzakelijk racistisch. Dat gaat juist veel meer naar de sociaal-culturele kant toe.
Juist. Is nog steeds niet echt aan te moedigen maar als een werkgever zou beweren dat buitenlanders dommer zijn en daarom niet aanneemt...
pi_177032243
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:16 schreef Euribob het volgende:

[..]

Sommige werknemers willen bepaalde groepen niet omdat ze er slechte ervaringen mee hebben of er slechte verhalen over gehoord hebben. Dat is wel discriminerend maar niet noodzakelijk racistisch. Dat gaat juist veel meer naar de sociaal-culturele kant toe.
Dit dus. Klote als je hier slachtoffer van word, maar ergens kan ik de ondernemero ok wel begrijpen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177032289
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar Yernaz reageerde op het voorbeeld van een allochtoon vs een autochtoon waarvan de eerste veel sneller eordt afgewezen, vaak op naam al, dan de tweede.

Hij had het dus níét over het gemiddelde. Daarbij kan je de uitspraken die jij doet enkel doen als je bij de kandidaten een IQ-test doet. Het verschil tussen 5 of zelfs 10 IQ-punten merk je namelijk heus niet in een kort sollicitatiegesprek
Je hebt gelijk zo'n klein verschil zul je niet gauw merken.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177032295
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dit dus. Klote als je hier slachtoffer van word, maar ergens kan ik de ondernemero ok wel begrijpen.
Net werd je nog afgewezen omdat werknemers alleen naar iq kijken, nu word je afgewezen omdat je bij een groep hoort waar ze slechte ervaringen mee hebben. Wat is het nou?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177032343
quote:
5s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Net werd je nog afgewezen omdat werknemers alleen naar iq kijken, nu word je afgewezen omdat je bij een groep hoort waar ze slechte ervaringen mee hebben. Wat is het nou?
Waar zeg ik dat werkgevers alleen maar naar IQ kijken ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:46:24 #182
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177032345
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 08-02-2018 om 11:52:41 Kamer debatteert groot deel van de dag over toekomst Van de EuroAllerlei voorstellen: van uittreden uit de Euro tot het overnemen van de Franse plannen. Wat moet inzet NL regering zijn?Één opvallende afwezige: @thierrybaudet https://t.co/0jplboMVrk reageer retweet


Thierry "I'm only in it for the money" Baudet schittert wederom door zijn afwezigheid, de faalhaas.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177032425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dit dus. Klote als je hier slachtoffer van word, maar ergens kan ik de ondernemero ok wel begrijpen.
Dat is het punt niet. Jij zegt, in navolging van Ramautarsing, buitenlanders zijn wat dommer en daarom worden ze niet aangenomen. Heb je dat een werkgever ooit horen zeggen?
pi_177032441
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:46 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat werkgevers alleen maar naar IQ kijken ?
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Volgens mij is de lezing dat als je een willekeurig persoon uit een land haalt waar het IQ van de bevolking gemiddeld lager is dan in Nederland en die persoon zich vervolgens begeeft op de Nederlandse arbeidsmarkt dan is de kans gemiddeld genomen dat die persoon minder snel aan een baan komt of minder gaat verdienen reëel. En dat is vrij logisch lijkt me. Dat is volgens mij het punt wat Yernaz probeert te maken.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als er honderd personen solliciteren met een IQ van gemiddeld 95 en 100 personen met een IQ van 105, dan zullen er gemiddeld gezien uit die laatste groep meer mensen worden aangenomen. Dat lijkt me helemaal geen rare conclusie ofwel ?
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:21 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

HIj zegt toch als je iemand uit Syrie hierheen haalt waar het gemiddeld IQ 84 is is het toch logischer dat ie minder verdiend of minder snel aan de bak komt in Nederland waar het gemiddelde IQ 101 is. Hij heeft het in die context duidelijk over volkeren uit landen.
Yernaz zegt dat het werkgevers alleen om IQ draait. Jij zegt steeds dat Yernaz gelijk heeft. Dan kijken werkgevers dus alleen naar IQ volgens jou.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177032467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:46 schreef Perrin het volgende:
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 08-02-2018 om 11:52:41 Kamer debatteert groot deel van de dag over toekomst Van de EuroAllerlei voorstellen: van uittreden uit de Euro tot het overnemen van de Franse plannen. Wat moet inzet NL regering zijn?Één opvallende afwezige: @thierrybaudet https://t.co/0jplboMVrk reageer retweet
[ afbeelding ]

Thierry "I'm only in it for the money" Baudet schittert wederom door zijn afwezigheid, de faalhaas.
De relatie met Europa is natuurlijk niets iets dat centraal staat bij het FvD, dus ik snap wel dat hij hier niets over wil zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177032504
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Yernaz zegt dat het werkgevers alleen om IQ draait. Jij zegt steeds dat Yernaz gelijk heeft. Dan kijken werkgevers dus alleen naar IQ volgens jou.
Zucht. Niemand loopt met zijn IQ score op zijn voorhoofd, dus werkgevers kunnen daar niet eens naar kijken. Maar een bepaalde score kan wel tot uiting komen in je opleidingsniveau, je cv, de manier waarop je je presenteert en ga zo maar door. Dat heeft toch allemaal met elkaar te maken of zeg ik dan iets heel geks ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177032523
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:54 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Zucht. Niemand loopt met zijn IQ score op zijn voorhoofd, dus werkgevers kunnen daar niet eens naar kijken. Maar een bepaalde score kan wel tot uiting komen in je opleidingsniveau, je cv, de manier waarop je je presenteert en ga zo maar door. Dat heeft toch allemaal met elkaar te maken of zeg ik dan iets heel geks ?
Dat kan, maar nu zeg je iets heel anders dan Ramautarsing.
pi_177032568
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:54 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Zucht. Niemand loopt met zijn IQ score op zijn voorhoofd, dus werkgevers kunnen daar niet eens naar kijken. Maar een bepaalde score kan wel tot uiting komen in je opleidingsniveau, je cv, de manier waarop je je presenteert en ga zo maar door. Dat heeft toch allemaal met elkaar te maken of zeg ik dan iets heel geks ?
Je zegt gewoon twee dingen.

Enerzijds dat IQ bepalend is voor je kansen op de arbeidsmarkt, want hoe hoger, hoe meer kansen.

Anderzijds ben je het met Euribob eens dat de groep waartoe je behoort bepalend is voor je kansen op de arbeidsmarkt, want slechte ervaringen en voorbeelden en dergelijke.

Maar als het tweede het geval is, zegt je IQ als buitenlander niet zoveel meer omdat je dan toch al bent afgerekend vanwege de rest van de groep. Als het eerste het geval is zullen werknemers (ook volgens Yernaz) slimme buitenlanders evengoed gewoon in dienst nemen, want een hoog IQ bepaalt of je werk krijgt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177032575
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Jij zegt, in navolging van Ramautarsing, buitenlanders zijn wat dommer en daarom worden ze niet aangenomen. Heb je dat een werkgever ooit horen zeggen?
Ten eerste zijn niet "buitenlanders wat dommer" dat is veel te generaliserend. Het hangt er maar net af waar ze vandaan komen. Daarnaast maakt dat 1 individu uit die groep niet automatisch dommer als de gem. Nederlander maar het gemiddelde van die groep zal lager liggen als het gem. hier.

Dus is de kans ook gemiddeld gezien groter dat het opleidingsniveau lager is, de CV's minder sterk zijn etc.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:00:27 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177032595
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De relatie met Europa is natuurlijk niets iets dat centraal staat bij het FvD, dus ik snap wel dat hij hier niets over wil zeggen.
:X

Echt zonde van de zetels, die FvD. Je zult maar op zulke verzakende lapzwanzen gestemd hebben..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:04:50 #191
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_177032678
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

:X

Echt zonde van de zetels, die FvD. Je zult maar op zulke verzakende lapzwanzen gestemd hebben..
Wie heeft er tijd voor futiliteiten als het land gered moet worden?
pi_177032686
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je zegt gewoon twee dingen.

Enerzijds dat IQ bepalend is voor je kansen op de arbeidsmarkt, want hoe hoger, hoe meer kansen.

Anderzijds ben je het met Euribob eens dat de groep waartoe je behoort bepalend is voor je kansen op de arbeidsmarkt, want slechte ervaringen en voorbeelden en dergelijke.

Maar als het tweede het geval is, zegt je IQ als buitenlander niet zoveel meer omdat je dan toch al bent afgerekend vanwege de rest van de groep. Als het eerste het geval is zullen werknemers (ook volgens Yernaz) slimme buitenlanders evengoed gewoon in dienst nemen, want een hoog IQ bepaalt of je werk krijgt.
Ja ik ben het met beide stellingen eens. Al denk ik dat het voor buitenlanders sowieso lastiger is dan voor Nederlanders op de arbeidsmarkt. Die beginnen meestal toch vaak op een achterstand, waaraan ze individueel gezien weinig aan kunnen doen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177032718
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

:X

Echt zonde van de zetels, die FvD. Je zult maar op zulke verzakende lapzwanzen gestemd hebben..
Die zetels waren inderdaad beter besteed aan een willekeurige backbencher van VVD/CDA oid. Dan wisten we in ieder geval zeker dat ze niks gingen uitvoeren.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:08:05 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177032741
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:06 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Die zetels waren inderdaad beter besteed aan een willekeurige backbencher van VVD/CDA oid. Dan wisten we in ieder geval zeker dat ze niks gingen uitvoeren.
De VVD en het CDA doen oneindig veel meer dan die twee gebakkenluchtverkopers van het FvD idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177032751
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het VVD en het CDA doen oneindig veel meer dan die twee gebakkenluchtverkopers van de FvD idd.
Hebben we het nou over partijen of individuele Kamerleden? Want als die 2 zetels bij de VVD terecht waren gekomen waren er met die specifieke 2 zetels veel minder gebeurd als dat er nu gebeurd. Misschien moet je even kijken hoe Baudet zich verhoud tot andere fractievoorzitters.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:10:57 #196
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177032787
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:09 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hebben we het nou over partijen of individuele Kamerleden?
Wat jij wil. Ik constateer dat de twee zetels van het FvD beter gebruikt zouden worden door eender wie. Beide heren blijven liever thuis op de bank dan dat ze hun billen op die zetel planten. Zonde!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177032810
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:59 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ten eerste zijn niet "buitenlanders wat dommer" dat is veel te generaliserend. Het hangt er maar net af waar ze vandaan komen. Daarnaast maakt dat 1 individu uit die groep niet automatisch dommer als de gem. Nederlander maar het gemiddelde van die groep zal lager liggen als het gem. hier.
Ja, allemaal leuk, maar Ramautarsing zegt in een interview over discriminatie op de arbeidsmarkt dat buitenlanders minder worden aangenomen omdat ze een lager IQ hebben.
pi_177032831
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik constateer dat de twee zetels van het FvD beter gebruikt zouden worden door eender wie. Beide heren blijven liever thuis op de bank dan dat ze hun billen op die zetel planten. Zonde!
Van de 83 Kamerdagen, sinds het aantreden van het nieuwe parlement, miste Baudet er slechts negen. De absolute kampioen afwezigheid is Barry Madlener van de PVV, hij miste 32 vergaderdagen, maar daar hoor je niemand over.

https://www.rtlnieuws.nl/columns/column/jos-heymans/baudet-bashen
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177032911
quote:
9s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk, maar Ramautarsing zegt in een interview over discriminatie op de arbeidsmarkt dat buitenlanders minder worden aangenomen omdat ze een lager IQ hebben.
Dat is een onderdeel ja, maar niet het enige als je het mij vraagt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177033015
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:59 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ten eerste zijn niet "buitenlanders wat dommer" dat is veel te generaliserend. Het hangt er maar net af waar ze vandaan komen. Daarnaast maakt dat 1 individu uit die groep niet automatisch dommer als de gem. Nederlander maar het gemiddelde van die groep zal lager liggen als het gem. hier.
Het is juist het idee dat het daar vanaf hangt dat ter discussie staat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:24:29 #201
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177033054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:13 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Van de 83 Kamerdagen, sinds het aantreden van het nieuwe parlement, miste Baudet er slechts negen. De absolute kampioen afwezigheid is Barry Madlener van de PVV, hij miste 32 vergaderdagen, maar daar hoor je niemand over.

https://www.rtlnieuws.nl/columns/column/jos-heymans/baudet-bashen
Uit die column:
quote:
Nu zegt het aantal Kamerdagen lang niet alles. Het gaat uiteindelijk om het bijwonen van en meedoen aan plenaire vergaderingen.
Het verwijt is dat Baudet de debatten ontloopt. Hij voert een toneelstukje op als hij spreektijd aanvragat en daarna zie je hem niet meer.
quote:
Politieke tegenstanders van Thierry Baudet vinden dat hij te weinig meedoet aan debatten. Hij werd daar meerdere keren op aangesproken. GroenLinks-Kamerlid Lisa Westerveld: "Bij debatten over mijn portefeuilles – onderwijs, jeugdzorg, kinderopvang, sport én media – heb ik Forum precies nul keer gezien. Ook bij werkbezoeken trouwens."

SP-Kamerlid Peter Kwint: "Ik verwijt Baudet dat hij een circus gaat maken over een onderwerp en er dan vervolgens niet is als het erover gaat." D66-Kamerlid Jan Paternotte noemde de afwezigheid van Forum voor Democratie bij de debatten over de begroting van Economische Zaken 'laf, laf, laf'. "Hij kondigde aan de Vestigingswet te willen aanpassen, zodat de vergunning kan worden geweigerd aan een Turkse of Marokkaanse winkelier. Dat soort ranzige voorstellen kun je rondtoeteren, maar dat moet hier, waar we wetten maken."
En RTL heeft zelf ook onderzoek gedaan naar Baudet:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijen-in-tweede-kamer
quote:
Uit het onderzoek blijkt dat Forum voor Democratie het minst vaak het woord voert in de plenaire zaal van de Tweede Kamer.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177033073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is juist het idee dat het daar vanaf hangt dat ter discussie staat.
Hij heeft het over volkeren en bevolkingen, dat zou betekenen dat een zwarte die hier geboren en getogen is gemiddeld een hoger IQ zou hebben dan iemand die is geboren en getogen in Namibie.
pi_177033129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:25 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Hij heeft het over volkeren en bevolkingen, dat zou betekenen dat een zwarte die hier geboren en getogen is gemiddeld een hoger IQ zou hebben dan iemand die is geboren en getogen in Namibie.
Ja, en precies dat idee staat dus ter discussie. Dat IQ afhankelijk zou zijn van je huidskleur of nationaliteit.

Als ik hier zou suggereren dat je IQ afhangt van op welke partij je stemt dan zou dit forum te klein zijn vrees ik. Toch zul je ook daar best correlaties vinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177033150
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is juist het idee dat het daar vanaf hangt dat ter discussie staat.
Niet echt. Tik maar eens world IQ map in op je favoriete zoekmachine.
pi_177033175
quote:
12s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Uit die column:

[..]

Het verwijt is dat Baudet de debatten ontloopt. Hij voert een toneelstukje op als hij spreektijd aanvragat en daarna zie je hem niet meer.

[..]

En RTL heeft zelf ook onderzoek gedaan naar Baudet:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijen-in-tweede-kamer

[..]

Maar dan blijft het nog tamelijk onzinnig om te beweren dat ieder ander de zetel beter had gebruikt. Aangezien er genoeg zetels zijn die helemaal nooit aan het woord komen en alleen stemmen. Voornamelijk bij de grootste partijen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177033209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, en precies dat idee staat dus ter discussie. Dat IQ afhankelijk zou zijn van je huidskleur of nationaliteit.

Als ik hier zou suggereren dat je IQ afhangt van op welke partij je stemt dan zou dit forum te klein zijn vrees ik. Toch zul je ook daar best correlaties vinden.
Voornamelijk waar je vandaan komt. Een blanke die opgroeit in Somalie zal gemiddeld genomen een lager IQ hebben. Uit tweelingenonderzoek blijkt dat intelligentie voor ongeveer 55% erfelijk is bepaald, de overige 45% komt dus van andere factoren zoals de cultuur waarin je opgroeit, scholing en vriendenkring etcetera.
pi_177033220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is juist het idee dat het daar vanaf hangt dat ter discussie staat.
Nouja dat er onderling verschil is tussen gemiddelde lijkt me geen discussie toch.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177033613
En daar gaan we weer...de stralende afwezige is...

PieterOmtzigt twitterde op donderdag 08-02-2018 om 11:52:41 Kamer debatteert groot deel van de dag over toekomst Van de EuroAllerlei voorstellen: van uittreden uit de Euro tot het overnemen van de Franse plannen. Wat moet inzet NL regering zijn?Één opvallende afwezige: @thierrybaudet https://t.co/0jplboMVrk reageer retweet
Definitely not CIA
pi_177033718
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:16 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat is een onderdeel ja, maar niet het enige als je het mij vraagt.
Het is een onderdeel waar men moeite mee heeft. Zelfs Wilders kan hier nog een puntje aan zuigen.
pi_177033952
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is een onderdeel waar men moeite mee heeft. Zelfs Wilders kan hier nog een puntje aan zuigen.
pi_177034057
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is een onderdeel waar men moeite mee heeft. Zelfs Wilders kan hier nog een puntje aan zuigen.
Het word pas problematisch als je een direct verband legt tussen huidskleur en IQ. Dus dat de kleur van iemands huid directe invloed heeft op het IQ. Dat lijkt mij tamelijk onzinnig. De kleur is slechts een uiterlijk kenmerk.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177034308
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:22 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het word pas problematisch als je een direct verband legt tussen huidskleur en IQ. Dus dat de kleur van iemands huid directe invloed heeft op het IQ. Dat lijkt mij tamelijk onzinnig. De kleur is slechts een uiterlijk kenmerk.
Nou ja, beweren dat mensen niet worden aangenomen omdat buitenlanders wat dommer zijn is wat mij betreft ook wel problematisch.
pi_177034344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, beweren dat mensen niet worden aangenomen omdat buitenlanders wat dommer zijn is wat mij betreft ook wel problematisch.
Niet echt. Zwarte mensen rennen harder, is dat racistisch of is het gewoon zo? Dat laatste dus. Bepaalde mensen zijn dom, andere slim etc. Zijn gewoon stellingen, niets met racisme van doen.
pi_177034361
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niet echt. Zwarte mensen rennen harder, is dat racistisch of is het gewoon zo? Dat laatste dus. Bepaalde mensen zijn dom, andere slim etc. Zijn gewoon stellingen, niets met racisme van doen.
Dus zwarte mensen zijn wat dommer en worden daarom minder vaak aangenomen?
pi_177034372
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus zwarte mensen zijn wat dommer en worden daarom minder vaak aangenomen?
Dat zou zomaar zo kunnen zijn. Is niks mis mee toch? Ieder zijn kwaliteiten zullen we maar zeggen. Usain Bolt is ook sneller dan alle blanken, tja shit happens he?
pi_177034579
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, beweren dat mensen niet worden aangenomen omdat buitenlanders wat dommer zijn is wat mij betreft ook wel problematisch.
Ja als je het zo plat en simpel stelt wel ja.

Maar Yernaz vult dat later aan met :

“Hoe volkeren zich hebben ontwikkeld tot een gemiddeld IQ, dat kan met klimaat en voeding te maken hebben.

en

Begrijp me niet verkeerd, met een IQ van 70 kan je, met goede scholing en opvoeding, geweldige dingen doen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177034596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zou zomaar zo kunnen zijn. Is niks mis mee toch? Ieder zijn kwaliteiten zullen we maar zeggen. Usain Bolt is ook sneller dan alle blanken, tja shit happens he?
De link met de huidskleur is foutief. Want dat heeft geen invloed op iemand zijn IQ het is slechts een uiterlijk gegeven.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177034606
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:53 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ja als je het zo plat en simpel stelt wel ja.

Maar Yernaz vult dat later aan met :

“Hoe volkeren zich hebben ontwikkeld tot een gemiddeld IQ, dat kan met klimaat en voeding te maken hebben.

en

Begrijp me niet verkeerd, met een IQ van 70 kan je, met goede scholing en opvoeding, geweldige dingen doen.
Maar ook al zijn alle zwarten dom (wat niet zo is) wat dan nog? Ieder zijn heug en meug? Een gemiddelde zwarte man heeft een grotere penis als een blanke. Is dat ook racistisch? Of dat zwarte mensen beter zijn in atletiek etc etc?
pi_177034613
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:54 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

De link met de huidskleur is foutief. Want dat heeft geen invloed op iemand zijn IQ het is slechts een uiterlijk gegeven.
Schijnbaar heeft het wel invloed volgens het onderzoek, prima toch?
pi_177034630
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:55 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Schijnbaar heeft het wel invloed volgens het onderzoek, prima toch?
Welk onderzoek zou dat dan moeten zijn? Je huidskleur is slechts een bepaalde kleur pigment. Het is verder niet relevant.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177034649
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:57 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Welk onderzoek zou dat dan moeten zijn? Je huidskleur is slechts een bepaalde kleur pigment. Het is verder niet relevant.
Het is relevant en vastgesteld volgens dat onderzoek dat zwarten mensen gemiddeld genomen een lager IQ hebben als ik het goed heb begrepen. Het is slechts een kleurtje correct, maar wel een bepaalde groep mensen die nu eenmaal een lager IQ heeft. Dat hadden ook mensen met rode haren kunnen wezen.
pi_177034701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:55 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar ook al zijn alle zwarten dom (wat niet zo is) wat dan nog? Ieder zijn heug en meug? Een gemiddelde zwarte man heeft een grotere penis als een blanke. Is dat ook racistisch? Of dat zwarte mensen beter zijn in atletiek etc etc?
Nouja, ik heb er moeite mee omdat je een direct verband legt alsof zwarte mensen dommer zouden zijn omdat ze een zwarte/donkere huidskleur hebben.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177034754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het is relevant en vastgesteld volgens dat onderzoek dat zwarten mensen gemiddeld genomen een lager IQ hebben als ik het goed heb begrepen. Het is slechts een kleurtje correct, maar wel een bepaalde groep mensen die nu eenmaal een lager IQ heeft. Dat hadden ook mensen met rode haren kunnen wezen.
Zwarte mensen kunnen statistisch gezien gemiddeld genomen een lager IQ hebben, maar daar heeft de huidskleur toch geen directe invloed op. Scholing, opvoeding, klimaat, voeding, sociale klasse en cultuur hebben daar invloed en nog wel wat dingen die ik vast vergeet.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177034786
EenVandaag twitterde op donderdag 08-02-2018 om 12:04:27 De uitspraak van @YerRamautarsing van @fvdemocratie over een genetisch verschil in IQ tussen volkeren leidt tot veel discussie. Partijleider @thierrybaudet neemt geen afstand, maar wat zeggen wetenschappers over die uitspraak? @martijnrosdorff zoekt uit. https://t.co/ThXM4DVDZU reageer retweet
zie de video
pi_177034853
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:07 schreef Bluesdude het volgende:
EenVandaag twitterde op donderdag 08-02-2018 om 12:04:27 De uitspraak van @YerRamautarsing van @fvdemocratie over een genetisch verschil in IQ tussen volkeren leidt tot veel discussie. Partijleider @thierrybaudet neemt geen afstand, maar wat zeggen wetenschappers over die uitspraak? @martijnrosdorff zoekt uit. https://t.co/ThXM4DVDZU reageer retweet
zie de video
Waar in het interview zegt yernaz dat het genetisch bepaald is ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177035476
Rutte steunt Ollongren
quote:
Het belang van de Grondwet in zijn algemeenheid en artikel 1 in het bijzonder
staat voor het kabinet buiten kijf. Dit belang is niet te overschatten, hetgeen
bijvoorbeeld ook blijkt uit het voornemen in het regeerakkoord de gronden van
artikel 1 Grondwet nader te expliciteren.
Het kabinet neemt afstand van iedere vorm van discriminatie. Uiteindelijk oordeelt
de rechter in concrete gevallen of daarvan sprake is.
Dat laat onverlet dat het maatschappelijke debat over de uitvoering, praktijk en
werking van de Grondwet als zodanig breder is. Het past, ook met persoonlijke
voorbeelden en invulling, de minister van Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties om hieraan deel te nemen.
https://www.rijksoverheid(...)-2-februari-2018.pdf
pi_177035954
Vullings reageert ook de vele aanklachten richting Baudet en zijn Forum voor Democratie wat betreft het racisme binnen de partij. Het verspreiden van rassentheorieën, spreken van ‘omvolking’ en ‘homeopathische vermenging’, het spreken op bijeenkomsten waar beruchte neonazi’s aanwezig zijn en de wens uitspreken om Europa ‘dominant blank‘ te houden moet vooral genuanceerd benaderd worden. Goed, dat Baudet uitgebreid en urenland gaat dineren met racisten is volgens Vullings ‘wat onhandig’, maar dat betekent volgens hem nog niet dat de partij zelf ook racistisch is.

Aldus parlementair journalist Joost Vullings.

https://joop.bnnvara.nl/v(...)nen-forum-democratie
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177036013
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

https://www.npo.nl/politicologica/16-02-2017/VPWON_1266176
Rob Oudkerk legt vanaf 29:00 even uit dat bijvoorbeeld Kuzu bewust op de kieslijst van de PvdA werd gezet om de Turkse kiezer te trekken, en dat er niet werd gekeken of ze wel "links" en sociaal-democraat waren _O- , en noemt dat "heel dom" _O-
De twist op "thx obama" naar "thx pvda" is dan ook van toepassing.
pi_177036160
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Inb4 'ja SJW's denken dat er geen verschillen zijn tussen mensen en dat iedereen helemaal identiek is'-stropop.
Dat werd dan ook letterlijk door Ollongren gezegd. "Alle mensen in Nederland zijn gelijk". Oh haar uitspraken gaan niet om wat ze zegt, maar om wat ze bedoelt. Wat een mazzel, geen hetze tegen Ollongren.
pi_177036239
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij FvD eerder een doelbewuste strategie is dan "oeps, dat was niet zo handig". Je trekt daar nu eenmaal een bepaald deel van het electoraat mee aan.
Ja en je verliest er een groter deel mee. Vast bewust. Ollongren heeft ook gewoon met Baudet afgesproken om hem aandacht te geven. Kunnen ze beiden van profiteren. :')
pi_177036323
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:02 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Heeft ie ook pas een keer of 10x duidelijk gemaakt dat FvD geen onderscheid maakt anders dan op individuele kwaliteiten.
"Als hij gewoon weggaat uit de politiek, is er niks aan de hand"
pi_177036456
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zou zomaar zo kunnen zijn. Is niks mis mee toch? Ieder zijn kwaliteiten zullen we maar zeggen. Usain Bolt is ook sneller dan alle blanken, tja shit happens he?
Ik vind dat er wel wat mis is met mensen met een ander pigment weg te zetten als dommer en om het te legitimeren als werkgevers ze daarom maar minder snel aannemen. Maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_177036458
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daarom slaat je reactie ook als een tang op een varken. Ik zeg dat hij schuld moet bekennen; de uitspraak was oo zijn minst onhandig en daar staat de partij niet voor.

Jij reagddrt daarop alsof jij dst ook gedaan heeft maar dat is helemaal niet zo
Kom op man. De uitspraak was niet zo handig. Vandaar deze bullshit natuurlijk. Dat geframe dat Baudet donkergekleurde Nederlanders discrimineert is natuurlijk wel hardstikke handig. Het is gewoon zo dat mensen in andere landen een minder hoog IQ hebben. Dat is ook helemaal niet zo raar, Nederlanders van een paar generaties terug hebben dat ook. Yernaz benoemd al dat het niet causaal is, en politiek heeft het geen relevantie. Dat wordt door Baudet ook gezegd. Meer is er niet aan de hand, behalve geframe en laster.
pi_177036557
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een wat rare conclusie. Want daarmee zegt Ramautarsing eigenlijk; 'buitenlanders zijn minder slim en werkgevers weten dat dus nemen ze minder buitenlanders aan'.

Dat heb ik nog nooit een werkgever horen zeggen eigenlijk.
Als een bepaalde groep minder slim overkomt, door hun intelligentie, niet door afkomst, is het logisch dat je ook een verschil zal zien in het werk dat die groep doet. Heb jij Yernaz horen zeggen dat extra moet opletten als er een zwarte komt solliciteren, omdat hij dom is? Nee? Nou dan.
pi_177036630
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zou zomaar zo kunnen zijn. Is niks mis mee toch? Ieder zijn kwaliteiten zullen we maar zeggen. Usain Bolt is ook sneller dan alle blanken, tja shit happens he?
Gemiddeld rennen blanke mensen 0,5 seconden langer over 100m door fysieke verschillen. Het zwaartepunt van zwarte mensen ligt meer naar voren waardoor zij gemakkelijker lopen. Het is dan ook niet meer dan een kernwaarde van de rechtstaat dat blanke mensen per 100m 0,5 seconde eerder mogen starten.
pi_177036716
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als een bepaalde groep minder slim overkomt, door hun intelligentie, niet door afkomst, is het logisch dat je ook een verschil zal zien in het werk dat die groep doet.
Zwarte mensen komen minder slim over? Wie heeft dat je ingefluisterd?
pi_177036793
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je zegt gewoon twee dingen.

Enerzijds dat IQ bepalend is voor je kansen op de arbeidsmarkt, want hoe hoger, hoe meer kansen.

Anderzijds ben je het met Euribob eens dat de groep waartoe je behoort bepalend is voor je kansen op de arbeidsmarkt, want slechte ervaringen en voorbeelden en dergelijke.

Maar als het tweede het geval is, zegt je IQ als buitenlander niet zoveel meer omdat je dan toch al bent afgerekend vanwege de rest van de groep. Als het eerste het geval is zullen werknemers (ook volgens Yernaz) slimme buitenlanders evengoed gewoon in dienst nemen, want een hoog IQ bepaalt of je werk krijgt.
Hoe moeilijk is het. Gemiddeld gesproken kan er sprake zijn van een verschil in inkomen/werk doordat het IQ van mensen uit ontwikkelingslanden lager is dan dat van Westerse landen. Dat betekent niet dat je dan maar geen zwarten moet of zou moeten aannemen.

Als blijkt dat aziaten vaker geen armen hebben, zal je zien dat zij minder vaak als timmerman werken. Toch wil dat niet zeggen dat als een aziaat aankomt: ik wil werken als timmerman, je dan zegt: nee jullie groep mist vaak armen. Gewoon laten solliciteren. Dat zal ook elke verstandige ondernemer erkennen. Geldt ook voor IQ: er komt iemand uit noord korea. Die hebben gemiddeld een lager IQ. Laat maar komen: hoe oogt ie. Slim? Prima, aannemen.
pi_177036802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zwarte mensen komen minder slim over? Wie heeft dat je ingefluisterd?
"Als" urkel. Ik bedoelde linkse mensen eigenlijk. Die zijn pas dom.
pi_177036830
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kom op man. De uitspraak was niet zo handig.
De uitspraak sloeg nergens op.
pi_177036839
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

"Als" urkel. Ik bedoelde linkse mensen eigenlijk. Die zijn pas dom.
Nice one. 10/10
pi_177037422
NPORadio1 twitterde op donderdag 08-02-2018 om 14:42:23 Thierry Baudet is de man van het moment. Zijn geheim? Hij werkt volgens Het Handboek Populisme: https://t.co/CcPjkhRvo9 https://t.co/GmNw5WStGQ reageer retweet
I´m back.
pi_177037509
Het zijn net de tien kleine negertjes:
https://www.volkskrant.nl(...)ers-baudet~a4567505/
pi_177037528
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:20 schreef Kansenjongere het volgende:
Het zijn net de tien kleine negertjes:
https://www.volkskrant.nl(...)ers-baudet~a4567505/
Een historicus bij FvD vind ik sws al wat gek.
I´m back.
  donderdag 8 februari 2018 @ 17:28:55 #244
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177037662
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kom op man. De uitspraak was niet zo handig. Vandaar deze bullshit natuurlijk. Dat geframe dat Baudet donkergekleurde Nederlanders discrimineert is natuurlijk wel hardstikke handig. Het is gewoon zo dat mensen in andere landen een minder hoog IQ hebben. Dat is ook helemaal niet zo raar, Nederlanders van een paar generaties terug hebben dat ook. Yernaz benoemd al dat het niet causaal is, en politiek heeft het geen relevantie. Dat wordt door Baudet ook gezegd. Meer is er niet aan de hand, behalve geframe en laster.
Het lijkt me dat FvD weinig recht heeft om over geframe te klagen met al die toneelstukjes steeds, zoals kaatst weer tegen Ollongren. Slecht punt om op naar de ander te wijzen dus, en het zou je sieren op dat punt eens kritisch naar de partij te kijken.

Baudet verdedigt nu gewoon iemand die, zoals ik eerder uiteenzette, zelfs als ik de gedachtegang van de voorstanders van FvD volg, haaks staat op de partijfilosofie, als we de mooie praatjes geloven dat het bij FvD over het individu en niet de groep gaat. Waarom zou je zo'n gast dan verdedigen ipv gewoon toegeven dat het fout was?

Het is volgens sommige gemankeerde onderzoeken zo dat volk A een lager IQ heeft dan volk B. Wat Yernaz in het gewraakte interview doet is dat projecteren op de het probleem dat Mohammed veel minder vaak reactie op een sollicitatie krijgt dan Fons en nog minder vaak de baan. Vaak zit er bij de sollicitatie geen IQ-test, dus dat móét wel op basis van afkomst gebeuren. Maw: werkgevers denken 'hij is zwart dus hij is dom' en werkgevers mogen daaroo selecteren van Yernaz. Daarom krijgen zwarten en moslims en noem het maar op minder makkelijk een baan.

Dat is zijn betoog in feite en ik lees graag met quotes waarom het niet klopt volgens jou. Ik heb immers ook uitgebreid uitvelegd, met de exacte quotes hierboven ergens, hoe het zit.

Ik vind dat racistisch, op zijn minst is het arbeidsdiscriminatie en het gaat hoe dan ook niet uit van het individu en dus niet in lijn met FvD
Laffe huichelaar
  donderdag 8 februari 2018 @ 17:29:20 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177037667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een historicus bij FvD vind ik sws al wat gek.
Wat verwacht je er eerder, kunstschilders?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177037694
quote:
9s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat verwacht je er eerder, kunstschilders?
Ja, bijvoorbeeld, of kippenboer, een uit de marine ontslagen officier, een aan morfine verslaafde veteraan???

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 08-02-2018 17:43:28 ]
I´m back.
  donderdag 8 februari 2018 @ 17:36:31 #247
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177037785
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een historicus bij FvD vind ik sws al wat gek.
Baudet heeft toch zelf geschiedenis gestudeerd?
pi_177037916
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Baudet heeft toch zelf geschiedenis gestudeerd?
Ja, alleen die spreekbeurtjes over de geschiedenis van hem vind ik zelf niet echt, wie soll ich dass nur sagen, niet echt erg uitgebalanceerd.
I´m back.
pi_177038300
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:34 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nouja dat er onderling verschil is tussen gemiddelde lijkt me geen discussie toch.
Dat wil niet zeggen dat het daarvan afhangt. Dat is een vrij relevant verschil.

Welke nationaliteit er vermeld staat in je paspoort heeft sowieso geen invloed op je intelligentie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 08-02-2018 18:14:43 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177038502
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:33 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Voornamelijk waar je vandaan komt. Een blanke die opgroeit in Somalie zal gemiddeld genomen een lager IQ hebben.
Zoals gezegd: een correlatie duidt niet a priori op een oorzakelijk verband. Dat kan er zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Het idee dat de je nationaliteit direct invloed heeft op je intelligentie lijkt mij klinkklare nonsens.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:33 schreef Sylv3se het volgende:

Uit tweelingenonderzoek blijkt dat intelligentie voor ongeveer 55% erfelijk is bepaald, de overige 45% komt dus van andere factoren zoals de cultuur waarin je opgroeit, scholing en vriendenkring etcetera.
Ehh, bij mijn beste weten wordt IQ gezien als dat deel van je intelligentie dat zuiver erfelijk bepaald is. Als een eeneiige tweeling waarvan verondersteld kan worden dat ze bij geboorte even intelligent zijn later in hun leven zeer verschillend scoren op IQ tests dan duidt dat primair op een tekortkoming in die tests.

Nu bestaat de perfecte IQ test helemaal niet en kun je wel degelijk trainen op prestaties in IQ tests. Maar het streven bij zulke tests is om uitsluitend het erfelijke deel daarvan te testen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177038960
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat het daarvan afhangt. Dat is een vrij relevant verschil.

Welke nationaliteit er vermeld staat in je paspoort heeft sowieso geen invloed op je intelligentie.
Dat ben ik gewoon met je eens hoor.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177039049
quote:
Ehh, bij mijn beste weten wordt IQ gezien als dat deel van je intelligentie dat zuiver erfelijk bepaald is.
Je genen bepalen het potentieel. En alles wat daarna komt(scholing, klimaat, opvoeding etc) bepaald hoeveel je van dat potentieel benut, lijkt me.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177039264
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:46 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Je genen bepalen het potentieel. En alles wat daarna komt(scholing, klimaat, opvoeding etc) bepaald hoeveel je van dat potentieel benut, lijkt me.
Er zijn ongetwijfeld heel veel factoren die uiteindelijk van invloed zijn op hoe je presteert. Maar nationaliteit is er daar zeker geen van. Nationaliteit is op z'n best zijdelings gecorreleerd met factoren die er wel toe doen.

Mensen beoordelen op statistieken van arbitrair gekozen groepen waartoe ze behoren zonder te kijken naar de echte oorzaken is echt not done. Dan wordt het puur racisme.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177039870
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn ongetwijfeld heel veel factoren die uiteindelijk van invloed zijn op hoe je presteert. Maar nationaliteit is er daar zeker geen van. Nationaliteit is op z'n best zijdelings gecorreleerd met factoren die er wel toe doen.

Mensen beoordelen op statistieken van arbitrair gekozen groepen waartoe ze behoren zonder te kijken naar de echte oorzaken is echt not done. Dan wordt het puur racisme.
Zeg ik toch al hierboven.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177040283
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:24 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Zeg ik toch al hierboven.
Maar heb je ook door dat dit iets is dat rechtse populisten wel degelijk doen? :)

(En dan bij hoog en laag volhouden dat het geen racisme is maar een wetenschappelijk vraagstuk. Zie uitspraken Baudet.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177040526
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar heb je ook door dat dit iets is dat rechtse populisten wel degelijk doen? :)

(En dan bij hoog en laag volhouden dat het geen racisme is maar een wetenschappelijk vraagstuk. Zie uitspraken Baudet.)
Welke uitspraak van Baudet heb je het dan precies over ? Want op de manier waarop het Baudet gesteld werd klopte zijn antwoord volgens mij gewoon.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177040849
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:54 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Welke uitspraak van Baudet heb je het dan precies over ? Want op de manier waarop het Baudet gesteld werd klopte zijn antwoord volgens mij gewoon.
Femke Halsema: "Deze jongen van Surinaams-Hindoestaanse afkomst doet uitspraken in de media waarin hij zegt dat zwarte mensen een lagere intelligentie hebben dan blanke mensen. Ben je het daarmee eens?"

Thierry Baudet: "Dat is een wetenschappelijke discussie. Dat laat ik graag voor zijn rekening."

Nee Thierry, dat is geen wetenschappelijke discussie. Die uitspraken hebben vrijwel niets te maken met wetenschap.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177042226
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:20 schreef Kansenjongere het volgende:
Het zijn net de tien kleine negertjes:
https://www.volkskrant.nl(...)ers-baudet~a4567505/
Vind dit niet zo'n pikant verhaal en weinig nieuwswaarde. Beetje hijgerig van de Volkskrant.
  donderdag 8 februari 2018 @ 21:04:38 #259
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_177042315
Zondag, VPRO OVT:
quote:
De wetenschap en pseudo-wetenschap van de IQ-test
Thierry Baudet begrijpt niets van de kritiek die hem afgelopen week ten deel viel, toen hij weigerde afstand te nemen van de uitspraken van Theo Hiddema, over het verband dat hij zag tussen IQ en etnische afkomst van mensen. Wij pakken de handschoen op en spreken met een wetenschapper over de wetenschap van IQ-testen, en het historische misbruik daarvan.
Hoogleraar Jelte Wicherts van de Universiteit Tilburg, gespecialiseerd in IQ-testen, is te gast.

Deze week zendt OVT maar één uur uit i.v.m. de Olympische Spelen in Zuid-Korea.
pi_177042579
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Vind dit niet zo'n pikant verhaal en weinig nieuwswaarde. Beetje hijgerig van de Volkskrant.
Het bevestigt dat de twee eerder genoemde personen niet op zichzelf staan.
Verder vond ik dit wel een amusante passage:
quote:
Eveneens op verzoek van Baudet nam Ankersmit plaats in een raad van advies, maar deze partijcommissie is nooit bijeengekomen, zegt Ankersmit nu. De adviesraad werd in maart vorig jaar opgeheven zonder dat hij daarvan op de hoogte was. 'Ik kwam er pas later achter. Wat Baudet daartoe heeft gebracht, weet ik niet.'
  vrijdag 9 februari 2018 @ 06:20:35 #261
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177048386
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Femke Halsema: "Deze jongen van Surinaams-Hindoestaanse afkomst doet uitspraken in de media waarin hij zegt dat zwarte mensen een lagere intelligentie hebben dan blanke mensen. Ben je het daarmee eens?"

Thierry Baudet: "Dat is een wetenschappelijke discussie. Dat laat ik graag voor zijn rekening."

Nee Thierry, dat is geen wetenschappelijke discussie. Die uitspraken hebben vrijwel niets te maken met wetenschap.
Leuke frame wel van Halsema. Want zo als zij de vraagt stelt heeft Yernaz het helemaal niet gezegd. Maar goed ik ga niet weet in datzelfde cirkeltje redeneren. Het ging om IQ verschil tussen volkeren. En dat is inderdaad aan de wetenschap.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 08:39:16 #262
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177049179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:20 schreef Kansenjongere het volgende:
Het zijn net de tien kleine negertjes:
https://www.volkskrant.nl(...)ers-baudet~a4567505/
"nooit lid geweest".

Jaja, ik heb Ankersmit altijd zitten maar dit is gewoon laf. Wel lekker vrijblijvend op de lijst, wel in de niet bestaande raad van advies en wel komen opdraven als Baudet belt. Maar geen lid durven worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 9 februari 2018 @ 08:47:11 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177049271
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 06:20 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Leuke frame wel van Halsema. Want zo als zij de vraagt stelt heeft Yernaz het helemaal niet gezegd. Maar goed ik ga niet weet in datzelfde cirkeltje redeneren. Het ging om IQ verschil tussen volkeren. En dat is inderdaad aan de wetenschap.
Zoals 1000x eerder gezegd worden zwarten expliciet genoemd en gaat het niet over IQ tussen verschillende volkeren, maar over de arbeidsmarkt hier in Nederland waar Nederkanders met een exotische naam niet eens op gesprek mogen komen.

Leuke frsme dus, dat het om IQ-verschil tussen volkeren gaat, maar dat heeft hik evengoed niet zo gezegd asl de quote van Halsema.

Daaron snap ik die rare populistenvrienden ook echt nooit. Je beschuldigt de ander van framen omdat ze haar intepretatie benoemt ipv wat er gezegd is, om vervolgens met je iegen intepretatie te komen ipv wat er gezegd is. Als iemand iets onaardigs over Baudet zegt of de zaken die hij stelt eendimensionaal neerzet is men aan het janken dat hij gedemoniseerd wordt, maar zelf mag FvD bijvoorbeeld zo'n Ollongren wél eendimensionaal neerzetten en afschilderen als een vikand van het vrije woord en de democratie.

Ik vind het zo'n hypocriete teringbende
Laffe huichelaar
pi_177050335
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 06:20 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Leuke frame wel van Halsema. Want zo als zij de vraagt stelt heeft Yernaz het helemaal niet gezegd. Maar goed ik ga niet weet in datzelfde cirkeltje redeneren.
Leuk om te focussen op de uitspraak van Halsema, maar maakt dat de reactie van Baudet minder onhandig? Het lijkt mij niet.

Ik zou zeggen dat die reactie boekdelen spreekt, ongeacht wat Yernaz wel/niet gezegd heeft: kennelijk ziet hij een eventuele relatie tussen huidpigment en intelligentie als een wetenschappelijk vraagstuk. Dat is gewoon een nogal idioot standpunt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 06:20 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het ging om IQ verschil tussen volkeren. En dat is inderdaad aan de wetenschap.
Nee, dat is eveneens geen wetenschap. Het wordt wetenschap als je ideeën hebt over causale relaties. Willekeurige correlaties benoemen heeft niets met wetenschap te maken. Ik zou zeggen: "zwart" vervangen door "volkeren" maakt het niet minder racistisch.

En zoals timmmm ook opmerkt: dat heeft Yernaz evengoed niet gezegd.

[ Bericht 9% gewijzigd door Molurus op 09-02-2018 10:23:25 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177050613
Yernaz is sowieso een beetje onduidelijk over wat hij nou bedoeld. Dan heeft hij het weer over Syriërs en Surinamers, dus dan denk je 'hij bedoelt landen', maar daarnaast heeft hij het ook over Aziaten en zwarten als hele groepen die hoger of lager scoren, dus dan neig je al snel naar een bredere definitie van 'volkeren' dan alleen de inwoners van een land.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177050834
Tevens stapt er weer iemand uit de partij, ditmaal de nummer 3 van de lijst.

Susan_teunissen twitterde op vrijdag 09-02-2018 om 09:10:04 Gezien de koers die @fvdemocratie is ingeslagen en waaraan ik mij onmogelijk kan conformeren, heb ik vanmorgen mijn lidmaatschap opgezegd. De manier waarop het partijbestuur omgaat met opbouwende kritiek is verre van democratisch. reageer retweet
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:33:41 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177050859
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens stapt er weer iemand uit de partij, ditmaal de nummer 3 van de lijst.

Susan_teunissen twitterde op vrijdag 09-02-2018 om 09:10:04 Gezien de koers die @fvdemocratie is ingeslagen en waaraan ik mij onmogelijk kan conformeren, heb ik vanmorgen mijn lidmaatschap opgezegd. De manier waarop het partijbestuur omgaat met opbouwende kritiek is verre van democratisch. reageer retweet
Wil de laatste het licht uitdoen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177050942
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens stapt er weer iemand uit de partij, ditmaal de nummer 3 van de lijst.

Susan_teunissen twitterde op vrijdag 09-02-2018 om 09:10:04 Gezien de koers die @fvdemocratie is ingeslagen en waaraan ik mij onmogelijk kan conformeren, heb ik vanmorgen mijn lidmaatschap opgezegd. De manier waarop het partijbestuur omgaat met opbouwende kritiek is verre van democratisch. reageer retweet
Voor haar genoeg anderen
pi_177050950
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens stapt er weer iemand uit de partij, ditmaal de nummer 3 van de lijst.

Susan_teunissen twitterde op vrijdag 09-02-2018 om 09:10:04 Gezien de koers die @fvdemocratie is ingeslagen en waaraan ik mij onmogelijk kan conformeren, heb ik vanmorgen mijn lidmaatschap opgezegd. De manier waarop het partijbestuur omgaat met opbouwende kritiek is verre van democratisch. reageer retweet
Het gaat lekker bij de (LP)Fvd.

"Forum veinst Democratie"
pi_177050965
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:39 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Voor haar genoeg anderen
Ik weet het niet, het was blijkbaar een zeldzaam goede kandidaat:

quote:
Thierry Baudet: “We zijn zeer verheugd dat kandidaten van dit kaliber zich voor FVD willen inzetten voor een beter Nederland. Susan brengt vanuit haar werk een schat aan kennis mee over de ontwikkelingen in conflictgebieden, veiligheid, defensie en geopolitieke vraagstukken. Van cruciaal belang in de huidige gevaarlijke tijd.
https://forumvoordemocrat(...)n-op-plaats-drie-fvd

Goed genoeg om te kunnen werken aan een beter Nederland, niet goed genoeg om inspraak te mogen hebben over de koers van de partij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:42:21 #271
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177050993
De nummer drie weg.. Dat is wel problematisch.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:44:00 #272
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177051016
Vrij normale meid ook. Als je mensen zoals Roel Mooijekind en Susan weg weet te krijgen doe je wel iets fout. Die lui waren er al van het begin af aan bij.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177051133
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:42 schreef Ryon het volgende:
De nummer drie weg.. Dat is wel problematisch.
Ik ben blij dat ze weg is, ik vond haar totaal niet geschikt als politicus van wat ik van haar gezien heb. Erg slechte manier van presenteren en inhoudelijk is ze ook erg matig.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:53:42 #274
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177051165
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:51 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ze weg is, ik vond haar totaal niet geschikt als politicus van wat ik van haar gezien heb. Erg slechte manier van presenteren en inhoudelijk is ze ook erg matig.
Waarom stond ze dan op drie?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177051174
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Waarom stond ze dan op drie?
Ja dat vraag ik me ook af.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:58:50 #276
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177051252
Thierry ging er van uit dat hij wel even acht zetels zou halen op 15 maart:

http://www.dagelijksestan(...)gaan-8-zetels-halen/

Maar over wie die zetels gingen bekleden had hij dus minder lang nagedacht. Dat belooft wat als zij 15 zetels moet gaan vullen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177052709
De stijl zoals Thierry zijn email schrijft, getuigt wel van enige zelfoverschatting.

٩๏̯͡๏)۶
pi_177052961
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:49 schreef Ronaldsen het volgende:
De stijl zoals Thierry zijn email schrijft, getuigt wel van enige zelfoverschatting.

[ afbeelding ]
"Wie het niet eens is met deze lijn adviseer ik om zijn lidmaatschap op te zeggen", het lijkt de communistische partij in China wel.
pi_177053051
Dat complotdenken van Thierry blijft toch apart hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:01:14 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177053100
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:59 schreef Ludachrist het volgende:
Dat complotdenken van Thierry blijft toch apart hoor.
Die 'bek houden of opzouten'-strategie naar de leden toe vind ik ook wat apart :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177053170
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die 'bek houden of opzouten'-strategie naar de leden toe vind ik ook wat apart :{
Het heeft ieg opvallend weinig met democratie te maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:05:02 #282
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177053202
'Er komt geen gesprek met jullie over jullie 'ideeën'

Tegen prominente partijgenoten. En als mensen dan meer inspraak en meer interne democratie willen is het ineens 'bizar' en dan ben je ineens een VVD-partijbaron. Bij het Forum voor Democratie

Dit overstijgt de LPF, dit is een mail zoals alleen een grootheidswaanzinnige kan schrijven.
Laffe huichelaar
pi_177053295
'Thierry, wij hebben ook een mening'.

"Nee, we gaan niet praten over jullie ideeën, jullie zijn politieke amateurs!!"

_O_ . Zo ga je met opbouwende kritiek om.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:08:14 #284
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177053308
als ik zo'n mail zou krijgen, waarin vrij duidelijk staat dat je opvulling bent, niet belangrijk en je ook niet met je ideeën aan hoeft als je partijlid bent, zou ik ook weggaan. Dus ik snap die vrouw wel.

Sterker nog, als ik zo'n mail van mijn baas zou lezen, zou ik ook geeoon ontslag nemen. Teken van totaal gebrek aan respect en waardering
Laffe huichelaar
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:10:18 #285
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177053365
Ah, Thierry gaat Nederland veranderen. Door iedereen de huid vol te schelden die het niet met hem eens is. Lekker democratisch, gaat vast werken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177053381
Niet snappen dat je een dictator nodig hebt om het partijkartel te doorbreken :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:10:57 #287
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177053385
Maar Baudet heeft wel gelijk: zijn gestuntel levert voor de buitenwacht een boel leedvermaak op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:13:30 #288
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177053471
quote:
Teunissen was bij de Tweede Kamerverkiezingen van afgelopen maart de hooggeplaatste vrouw op de lijst van Forum voor Democratie. Met een betrekkelijk smalle marge ontging Baudet een derde zetel, die anders door de veterane – die gediend heeft in Mali en Afghanistan – ingenomen zou zijn. Ondanks het opzeggen van haar partijlidmaatschap is ze ook nu nog de eerste gegadigde als de Kiesraad belt om een zetel op te vullen die door Baudet of Hiddema zou zijn leeggelaten.
O ja, dat is waar ook nog. Als Theo de pijp aan maarten geeft kan Susan nog de zetel cashen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177053486
Wanneer komt dat debat van Jessias?
pi_177053494
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:59 schreef Ludachrist het volgende:
Dat complotdenken van Thierry blijft toch apart hoor.
citaat Thierry:
"dat weten de werkelijke krachten die de bestaande macht in Nederland vormen ook . Zij komen volop tegen ons in beweging"
wijzen op de vijand van buitenaf..... oei.. hoe klassiek

Wie is die bestaande macht in Nederland?
Rutte III en 76 kamerleden ? Die bewegen zich echt niet volop FvD op dit punt.
De rijken, de grote concerns ... de kapitalistische elite ? Niks van gemerkt dat zij zo anti FvD zijn de laatsten dagen
De media? Die doen verslag. Doen ze bij andere partijen in crisis ook.
pi_177053533
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:56 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

"Wie het niet eens is met deze lijn adviseer ik om zijn lidmaatschap op te zeggen", het lijkt de communistische partij in China wel.
Jij denkt niet dat dat zo bij elke partij gaat? Als jij VVD/CDA/PVDA of wat dan ook stemt en je bent het niet eens ben je ook gewoon vrij te vertrekken? Wat is het verschil?
pi_177053535
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:13 schreef Doublepain het volgende:
Wanneer komt dat debat van Jessias?
Is geblokkeerd door VVD CDA CU en D'66. Komt dus nooit
pi_177053569
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is geblokkeerd door VVD CDA CU en D'66. Komt dus nooit
Jammer, had dat joch graag op zijn bek zien gaan (wat niet de eerste keer is)
pi_177053584
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat dat zo bij elke partij gaat? Als jij VVD/CDA/PVDA of wat dan ook stemt en je bent het niet eens ben je ook gewoon vrij te vertrekken? Wat is het verschil?
Bij de VVD mag je gewoon zeggen dat je het ergens niet mee eens bent zonder dat Rutte je een boze mail stuurt waarin hij zegt dat jouw politieke amateurisme de partij kapot maakt en dat hij de enige is die de partij kan redden van de vijanden van buitenaf.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177053618
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Jammer, had dat joch graag op zijn bek zien gaan (wat niet de eerste keer is)
wishfullthinking van je
Misschien ging Hiddema wel op zijn bek of Baudet.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:18:35 #296
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177053633
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bij de VVD mag je gewoon zeggen dat je het ergens niet mee eens bent zonder dat Rutte je een boze mail stuurt waarin hij zegt dat jouw politieke amateurisme de partij kapot maakt en dat hij de enige is die de partij kan redden van de vijanden van buitenaf.
Ik zou het erg mooi vinden om wel zo'n mail van Rutte te krijgen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177053640
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bij de VVD mag je gewoon zeggen dat je het ergens niet mee eens bent zonder dat Rutte je een boze mail stuurt waarin hij zegt dat jouw politieke amateurisme de partij kapot maakt en dat hij de enige is die de partij kan redden van de vijanden van buitenaf.
Je mag bij de FvD ook zeggen wat je wilt. Alleen als jou visie afwijkt van de visie van de oprichters, tja dan mag je vertrekken, zo werkt het overal. Overigens wil ik daarbij nog melden dat het ook bij andere partijen niet beter is qua zogenaamde democratie. Jij kan heel leuk wat aandragen bij een D66 of wat dan ook, maar ook dat gaat gewoon oor-in-oor-uit ook die hebben gewoon schijt aan hun leden.

Overigens is de naam Forum Voor Democratie wel bedoelt richting het landsbelang.
pi_177053646
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:18 schreef Ryon het volgende:
Ik
Heb hem laatst nog paar kogelhulzen gestuurd genot
pi_177053692
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je mag bij de FvD ook zeggen wat je wilt. Alleen als jou visie afwijkt van de visie van de oprichters, tja dan mag je vertrekken, zo werkt het overal.
Nee, maar goed, als jij graag ergens lid van wilt zijn waar je alleen mag knikken en klappen, veel plezier.

Zelf trekt het mij niet zo.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177053739
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, maar goed, als jij graag ergens lid van wilt zijn waar je alleen mag knikken en klappen, veel plezier.

Zelf trekt het mij niet zo.
Zo werkt het bij alle partijen. We moeten niet net doen alsof FvD daarin de enige is lol. Mevrouw Teunissen was het eerst eens met de visie en nu niet meer. En nee je hoeft niet alleen te knippen en plakken. Je mag zeker dingen aandragen, alleen wel in de lijn van de visie waarmee je dus ook lid bent geworden. Als je ineens geilt als lid op meer macht, tja zo werkt het niet he of teleurgesteld dat je niet in de TK zit bijvoorbeeld.
pi_177053752
Dicht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')