Woonstad Rotterdam heeft meer belangen dan alleen de maandelijkse huur van deze ondernemer.quote:Op maandag 27 november 2017 18:26 schreef Juup© het volgende:
Afspraak is afspraak, maar ik kan de uitbater wel begrijpen. En waarom per se alcohol moeten schenken als de zaak goed "loopt" en de verhuurder gewoon de centen krijgt
Waar de ondernemer zelf zijn handtekening onder heeft gezet.quote:
Hmmm, dat is dan wel een punt. Maar dan nog, als er panden/bedrijven genoeg in de buurt zijn die wel alcohol schenken dan kan juist dit bedrijf een mooie uitzondering zijn.quote:Op maandag 27 november 2017 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Woonstad Rotterdam heeft meer belangen dan alleen de maandelijkse huur van deze ondernemer.
Ze hebben een hoop winkelpanden en ook woningen en zijn gebaat bij een levendige gemixte buurt.
Wel alcohol schenken levert een heel andere klantenkring op en daar is Woonstad Rotterdam bij gebaat. Daarom zullen ze het ook als bindende voorwaarde in hun contract op hebben laten nemen.
Tsja als dit de ervaringen van de eigenaar zijn vind ik het nogal stom om hem te dwingen.quote:Bij Turken werkt dat anders, die kunnen niet goed tegen alcohol en dan krijg je ruzies en vechtpartijen. Daar heb ik geen zin in.''
quote:Op maandag 27 november 2017 18:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hmmm, dat is dan wel een punt. Maar dan nog, als er panden/bedrijven genoeg in de buurt zijn die wel alcohol schenken dan kan juist dit bedrijf een mooie uitzondering zijn.
quote:Onder voorwaarde dat er alcohol geschonken wordt, want de twee naastgelegen restaurants zijn al alcoholvrij. Ilya heeft ook een groot terras
De rest schenkt dus geen alcohol, dus dit is nu de mooie uitzondering zo inderdaad.quote:Op maandag 27 november 2017 18:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hmmm, dat is dan wel een punt. Maar dan nog, als er panden/bedrijven genoeg in de buurt zijn die wel alcohol schenken dan kan juist dit bedrijf een mooie uitzondering zijn.
Dan is het nog veel stommer van de eigenaar om dat contract te tekenen...quote:Op maandag 27 november 2017 18:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tsja als dit de ervaringen van de eigenaar zijn vind ik het nogal stom om hem te dwingen.
Maar we moeten niet het beleid afstemmen op de persoonlijke ervaringen van slechts een persoon.quote:Op maandag 27 november 2017 18:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tsja als dit de ervaringen van de eigenaar zijn vind ik het nogal stom om hem te dwingen.
Is gewoon een prima restaurant hoor, niet een of ander koffiehuis. De gasten om je heen bepalen je ervaring nauwelijks.quote:Op maandag 27 november 2017 18:40 schreef Geerd het volgende:
Net of je tussen die medelanders een lekkere halve liter besteld en een portie bitter...![]()
![]()
Vrij weinig mis met een goed Turks restaurantquote:Op maandag 27 november 2017 18:40 schreef Geerd het volgende:
Net of je tussen die medelanders een lekkere halve liter besteld en een portie bitter...![]()
![]()
Als ik zo naar die gevel kijk is het niet de plek waar alle homorammende manpurse boys komen chillen. En niet zo handig dat contract nee, maar ik vind het een eigenaardige eis. En ik ben zo'n gekke provincie jongen dus iedere Turk hier verkoopt nog gewoon bier.quote:Op maandag 27 november 2017 18:38 schreef PJR het volgende:
[..]
Dan is het nog veel stommer van de eigenaar om dat contract te tekenen...
We weten allemaal dat dit bedoelt is om te zorgen dat dat stukje straat niet een gebied wordt maar mensen liever omheen lopen omdat er vooral een bepaald soort volk rondloopt.
Toch vind ik het dubieus dat je een restaurant überhaupt zou willen dwingen tot het schenken van alcohol.quote:Op maandag 27 november 2017 18:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar we moeten niet het beleid afstemmen op de persoonlijke ervaringen van slechts een persoon.
De meeste van die zwartjoekels bijten niet hoor. Sterker nog ik moet de eerste mannelijke moslim nog tegenkomen die niet op zijn minst een periode van zondig bier drinken heeft gehad. En ik ben nog een tijdje opgetrokken met een stel uit de golfstaten.quote:Op maandag 27 november 2017 18:40 schreef Geerd het volgende:
![]()
Maja Rotterdam, daar ben je als Nederlander ook al meer buitenlander natuurlijk..quote:Op maandag 27 november 2017 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Is gewoon een prima restaurant hoor, niet een of ander koffiehuis. De gasten om je heen bepalen je ervaring nauwelijks.
In mijn buurt heeft ongeveer 40% een andere culture achtergrond. Werkt prima, maar dat moet geen 70% worden. Wat ook helpt is dat die 40% allerlei verschillende culturen betreft. In een wijk met 40% Marokkanen wil ik liever niet wonen.quote:Op maandag 27 november 2017 18:50 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maja Rotterdam, daar ben je als Nederlander ook al meer buitenlander natuurlijk..
Dat is waar idd...quote:Op maandag 27 november 2017 18:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In mijn buurt heeft ongeveer 40% een andere culture achtergrond. Werkt prima, maar dat moet geen 70% worden. Wat ook helpt is dat die 40% allerlei verschillende culturen betreft. In een wijk met 40% Marokkanen wil ik liever niet wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |