ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
SLOWAKIJE 4 Mei 2015 - Deze dag werd de buurtgoederentrein tussen Lubenik en Ple¨ivec gefotografeerd. De trein tussen Lubenik en Ple¨ivec wordt gereden met een Bardotka, maar indien nodig nog voorzien van een opdruklok tussen Hucin en Ple¨ivec. In het station van Hucin werd vandaag de opdruklok geplaatst, omdat de trein voor een solo locomotief de berg opwaarts veel te zwaar zou zijn. Hier arriveert de 752 040 met de buurtgoederentrein, terwijl de 751 125 staat te wachten om zich aan de staart van de trein te mogen vervoegen.
SLOWAKIJE 4 Mei 2015 - Na de foto in Hucin werd doorgereden naar een volgende stek, waar helaas de volledige treinlengte + opdruklok niet op de foto pasten. Circa 3 wagens + lok missen hier op de foto. Verderop de lijn is er ook weinig mogelijk, vanwege het bergachtige gebied met weinig wegen. De trein werd dus niet meer achtervolgd.
Met veel gebrul klimt de 752 040 met de buurtgoederentrein naar Plesivec, opgedrukt door de Bardotka 751 125, de 3 aanwezige Nederlandse fotografen.
Daarnaast biedt de incheckplicht ook voordelen voor de reiziger. De transactiegegevens zijn bruikbaar bij een beroep op de Geld terug bij Vertraging regeling; gegevens kunnen gebruikt worden bij de belastingaangifte of declaratie van reiskosten. Bovendien kan de vervoerder ten behoeve van de reiziger extra voertuigen inzetten indien uit de transactiegegevens blijkt dat de voertuigen op bepaalde trajecten vol zijn.
Zelden zulke onzin gezien. GTBV kon voorheen voor abonnementhouders ook online zonder in/uitchecken (sterker nog, het ging toen eenvoudiger want ik hoefde geen 48 uur te wachten). Bij de belastingaangifte of declaratie van reiskosten gaat het om de reisKOSTEN die ik maak, met andere woorden het aanschaffen van het abonnement, niet het zinloze langs een scanner halen van het pasje. Als de vervoerder die transactiegegevens kan gebruiken voor het inzetten van extra voertuigen, waarom loopt de NS iedereen dan door te verwijzen naar die druktemeterapp?
Buurtgoederentreintjes zijn veel leuker dan de treintjes op het hoofdspoor. Dieselen, op diverse plekken op de routes daar wagens uitwisselen, altijd fraaie samenstellingen. Enig nadeel is dat de punctualiteit soms te wensen overlaat, stops overslaat als er niks gewisseld hoeft te worden, en dat men niet rijdt als er geen wagenuitwisseling nodig is.
Zelden zulke onzin gezien. GTBV kon voorheen voor abonnementhouders ook online zonder in/uitchecken (sterker nog, het ging toen eenvoudiger want ik hoefde geen 48 uur te wachten). Bij de belastingaangifte of declaratie van reiskosten gaat het om de reisKOSTEN die ik maak, met andere woorden het aanschaffen van het abonnement, niet het zinloze langs een scanner halen van het pasje. Als de vervoerder die transactiegegevens kan gebruiken voor het inzetten van extra voertuigen, waarom loopt de NS iedereen dan door te verwijzen naar die druktemeterapp?
En waarom lopen er nog steeds van die onderzoekers door de trein die je kaartje willen zien?
Er werd gisteren bij mij omgeroepen dat er "mensen in burger langskomen die bevoegd zijn om te controleren" en of je je vervoersbewijs even klaar wilde houden. Heb verder niemand gezien, maar vroeg me af of het roodjassen of S&V zouden zijn
UTRECHT - De poortjes van station Utrecht Overvecht gaan voor een pilot volgende week dicht. Dit gebeurt maandag en dinsdag tijdens de ochtend- en de avondspits.
Als deze oefening een succes is, dan zullen de poortjes vanaf woensdag definitief gesloten zijn. De onderdoorgang wordt door veel kinderen gebruikt omdat ze aan de andere kant van het spoor naar school gaan.
Daarom ziet Sander van Waveren van het CDA liever dat de poortjes openblijven. "Je ziet daar gezinnetjes lopen en ouders met kinderen. En je kunt je voorstellen dat het niet handig is om dan pasjes te voorschijn te moeten halen. Ik blij er niet blij mee, maar het is een noodzakelijk kwaad om zo de veiligheid in de treinen te verhogen."
Van Waveren verwacht dat de oefening als een succes zal worden gezien en dat de poortjes zeker zullen sluiten.
Als deze oefening een succes is, dan zullen de poortjes vanaf woensdag definitief gesloten zijn. De onderdoorgang wordt door veel kinderen gebruikt omdat ze aan de andere kant van het spoor naar school gaan.
klein stukje verderop ligt een viaduct en kom je bij diezelfde school uit
Vraag: Ik ben om 15 uur van Den Haag naar Vlaardingen Oost gegaan. Ik heb dal voordeel. Ik ben Vlaardingen Oost uitgegaan en 'vergeten' uit te checken. Ik ben om 17.30u terug gegaan heb uit en ingetjekt op Vlaardingen Oost en ga nu naar breda.
Reis ik nog op dalvoordeel? Reis ik nog degressief? Ben ik stout volgens de conducteur?
Op vrijdag 8 mei 2015 17:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag: Ik ben om 15 uur van Den Haag naar Vlaardingen Oost gegaan. Ik heb dal voordeel. Ik ben Vlaardingen Oost uitgegaan en 'vergeten' uit te checken. Ik ben om 17.30u terug gegaan heb uit en ingetjekt op Vlaardingen Oost en ga nu naar breda.
Reis ik nog op dalvoordeel? Reis ik nog degressief? Ben ik stout volgens de conducteur?
Op vrijdag 8 mei 2015 17:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag: Ik ben om 15 uur van Den Haag naar Vlaardingen Oost gegaan. Ik heb dal voordeel. Ik ben Vlaardingen Oost uitgegaan en 'vergeten' uit te checken. Ik ben om 17.30u terug gegaan heb uit en ingetjekt op Vlaardingen Oost en ga nu naar breda.
Reis ik nog op dalvoordeel? Reis ik nog degressief? Ben ik stout volgens de conducteur?
Nee, je bent om 17:30 ingecheckt. Ehhhhh... pass. Nee.
Nee. Je checkt in in een andere tariefperiode, dus geldt het kortingspercentage voor die nieuwe periode. In jouw geval dus vol tarief.
quote:
Reis ik nog degressief?
Nee, want je checkt in in een andere tariefperiode.
quote:
Ben ik stout volgens de conducteur?
Die kan het geen drol schelen.
De truc is dat je na aankomst op Vlaardingen Oost uitcheckt en direct weer incheckt, en voor je reis naar Breda niet opnieuw incheckt. Dan heb je ingecheckt in de daluren en reis je nog met korting, en zelfs nog met lange-afstandskorting/degressief tarief. Dat mag eigenlijk niet, want je moet binnen 30 minuten na inchecken gaan reizen volgens de voorwaarden. Ik weet niet hoe een conducteur in zo'n geval zou reageren. Waarschijnlijk zou het hem alsnog geen drol kunnen schelen.
Sowieso is dat hele DalVoordeel ook maar een beetje een wassen neus (heb het zelf ook (DV dus, niet de wassen neus)). Vorige week vrijdag puur toevallig (echt!) om 15:54 ingecheckt om de trein naar Den Haag van 16:02 te halen. De complete spits doorgereisd met korting. Had ik één minuut langzamer naar het station gelopen had ik wel volle mep betaald
Ik reis nu ook lekker gratis in de trein can 18:28. Conducteur is een beetje in de war, riep net om dat deze trein na Roosendaal verder gaat als stoptrein naar Enkhuizen...
Volgende ronde met een instapproef in het kader van ETMET tussen Utrecht en Den Bosch (Alkmaar - Eindhoven eigenlijk, i know).
quote:
NS hangt in Den Bosch led-schermen weer op voor nieuwe proef
De meterslange lichtbakken die in 2013 op perron 1 de drukte in de wagons aangaven, zijn weer terug op station Den Bosch. Nu hangen ze boven perron 4, waar ze aangeven waar het begin- en eindpunt van de trein is en waar de deuren zitten. Het is de bedoeling dat passagiers zich hierdoor beter verspreiden en stukken sneller kunnen instappen. Dat is nodig met het oog op de metro-dienstregeling, die de NS over een tijdje wil invoeren. Daarbij rijden er zes intercity's per uur, met tussendoor nog sprinters en goederentreinen. De treinen kunnen daardoor nog maar kort stoppen op de stations.
Naast Den Bosch wordt de proef ook uitgevoerd in Utrecht en enkele tussengelegen stations. Maar daar komen geen LED-bakken maar gewone borden die aangeven waar het begin- en eindpunt van de trein zitten. De borden in Den Bosch worden deze week getest en moeten over iets meer dan een week werken.
Fijn dat men blijkbaar de materieelomloop en het gedrag van de machinist onder controle heeft. En wie weet krijgen ze binnen een week dat bord nog aan de praat ook!
Op vrijdag 8 mei 2015 19:45 schreef Dr_Flash het volgende: Fijn dat men blijkbaar de materieelomloop en het gedrag van de machinist onder controle heeft. En wie weet krijgen ze binnen een week dat bord nog aan de praat ook!
Ze zullen wel achter elke machinist op Utrecht - Den Bosch twee S&V'ers hebben gezet met knuppels, en wee z'n gebeente als hij niet bij het juist bordje/lampje stopt.
Ze zullen wel achter elke machinist op Utrecht - Den Bosch twee S&V'ers hebben gezet met knuppels, en wee z'n gebeente als hij niet bij het juist bordje/lampje stopt.
Ze zullen wel achter elke machinist op Utrecht - Den Bosch twee S&V'ers hebben gezet met knuppels, en wee z'n gebeente als hij niet bij het juist bordje/lampje stopt.
Op vrijdag 8 mei 2015 19:39 schreef boriq het volgende: Volgende ronde met een instapproef in het kader van ETMET tussen Utrecht en Den Bosch (Alkmaar - Eindhoven eigenlijk, i know).
Dienstregeling 2017 zal dan wel veel verandering brengen, met ETMET en ook de versnelling van de Roosendaler als het goed is tussen Arnhem en Nijmegen. edit: en de truc met de ICDirect van Den Haag naar Eindhoven
Op vrijdag 8 mei 2015 21:26 schreef boriq het volgende: Dienstregeling 2017 zal dan wel veel verandering brengen, met ETMET en ook de versnelling van de Roosendaler als het goed is tussen Arnhem en Nijmegen. edit: en de truc met de ICDirect van Den Haag naar Eindhoven
Dienstregeling 2017 wordt de grootste verandering sinds 2007..
Dienstregeling 2017 wordt de grootste verandering sinds 2007..
Weet jij dan ook wat ze van plan zijn met de IC's naar Enschede/Deventer? Las laatst dat de IC uit Enschede alleen maar naar Schiphol gaat rijden en niet meer naar Den Haag en Schothorst dus alleen naar Den Haag.
Weet jij dan ook wat ze van plan zijn met de IC's naar Enschede/Deventer? Las laatst dat de IC uit Enschede alleen maar naar Schiphol gaat rijden en niet meer naar Den Haag en Schothorst dus alleen naar Den Haag.
Dat is wat er in de ene plannen staat, terwijl in de andere wordt gezegd zoveel mogelijk rechtstreekse verbindingen te bieden. Het gaat iig pas richting 2030 wat jij zegt. Voorlopig zal het alterneren blijven op Den Haag/Schiphol - Enschede.
Door een "foutje" had men te Nieuw Vennep vandaag enkele uren de poortjes op "verlaat direct het station" staan, terwijl er verder niks aan de hand was
Op vrijdag 8 mei 2015 22:09 schreef greavy het volgende: Door een "foutje" had men te Nieuw Vennep vandaag enkele uren de poortjes op "verlaat direct het station" staan, terwijl er verder niks aan de hand was
Zoals jullie wellicht weten ben ik een weekje in Frankrijk om wat treinen te spotten. Vanavond ging ik nog eens een kijkje nemen op Lyon Saint-Paul, vanaf waar tramtreinen vertrekken richting Sain-Bel. Na vertrek van de laatste tram (om 21:15) bleek dat de deur van het station al was gesloten. Via de stationshal naar buiten gaan was geen optie, maar andere uitwegen waren er ook niet. Aan de straatkant van het station staan hoge hekken (2,5 meter met punten bovenop), aan de andere kant is een gigantische rotswand en de vierde kant is een tunneluitgang.
Daarom werd er contact gezocht met de veiligheidscentrale van SNCF via de intercom die op het station te vinden was. Het antwoord was redelijk verbazingwekkend: "Loopt u maar door de tunnel naar het volgende station. Er komen geen treinen meer doorheen en het volgende station is 24 uur per dag toegankelijk. Meer kunnen we niet voor u doen momenteel." Dus dankzij SNCF Tunnel Tours ben ik een unieke vakantieervaring rijker. En omdat het moet, foto's:
De spoortunnel richting Saint-Paul
De verplichte selfie!
Bestemming in zicht, bijna 1500 meter verderop.
Het afgelegde traject.
Het was niet bepaald hoe ik had verwacht dat mijn avond zou eindigen, maar het was wel eens leuk voor de verandering.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 10-05-2015 00:36:41 ]
Op vrijdag 8 mei 2015 23:27 schreef James1988 het volgende: Zoals jullie wellicht weten ben ik een weekje in Frankrijk om wat treinen te spotten. Vanavond ging ik nog eens een kijkje nemen op Lyon Saint-Paul, vanaf waar tramtreinen vertrekken richting Sain-Bel. Na vertrek van de laatste tram (om 21:15) bleek dat de deur van het station al was gesloten. Via de stationshal naar buiten gaan was geen optie, maar andere uitwegen waren er ook niet. Aan de straatkant van het station staan hoge hekken (2,5 meter met punten bovenop), aan de andere kant is een gigantische rotswand en de vierde kant is een tunneluitgang.
Daarom werd er contact gezocht met de veiligheidscentrale van SNCF via de intercom die op het station te vinden was. Het antwoord was redelijk verbazingwekkend: "Loopt u maar door de tunnel naar het volgende station. Er komen geen treinen meer doorheen en het volgende station is 24 uur per dag toegankelijk. Meer kunnen we niet voor u doen momenteel." Dus dankzij SNCF Tunnel Tours ben ik een unieke vakantieervaring rijker. En omdat het moet, foto's:
Op zaterdag 9 mei 2015 00:11 schreef James1988 het volgende: Dat andere station was nagenoeg verlaten. Er liep 1 persoon richting kaartautomaat op het andere perron, maar die had me niet eens gezien.
Ongetwijfeld. Maar als het goed is zijn ze daarvan bij SNCF op de hoogte, ze adviseerden tenslotte die route (na onderling overleg aan hun kant ook nog )
Op vrijdag 8 mei 2015 23:27 schreef James1988 het volgende: Zoals jullie wellicht weten ben ik een weekje in Frankrijk om wat treinen te spotten. Vanavond ging ik nog eens een kijkje nemen op Lyon Saint-Paul, vanaf waar tramtreinen vertrekken richting Sain-Bel. Na vertrek van de laatste tram (om 21:15) bleek dat de deur van het station al was gesloten. Via de stationshal naar buiten gaan was geen optie, maar andere uitwegen waren er ook niet. Aan de straatkant van het station staan hoge hekken (2,5 meter met punten bovenop), aan de andere kant is een gigantische rotswand en de vierde kant is een tunneluitgang.
Daarom werd er contact gezocht met de veiligheidscentrale van SNCF via de intercom die op het station te vinden was. Het antwoord was redelijk verbazingwekkend: "Loopt u maar door de tunnel naar het volgende station. Er komen geen treinen meer doorheen en het volgende station is 24 uur per dag toegankelijk. Meer kunnen we niet voor u doen momenteel." Dus dankzij SNCF Tunnel Tours ben ik een unieke vakantieervaring rijker. En omdat het moet, foto's:
Op zaterdag 9 mei 2015 07:09 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraagje: was dit jouw fout? Ik bedoel, als je daar niet uitkon, had de trein er ook niet moeten stoppen toch?
Ik was rond 21:00 het perron op gelopen, heb daar wat foto's gemaakt van de tramtreinen en na vertrek van de laatste (21:12) bleek het station te zijn afgesloten.
Het is natuurlijk wel iconisch, op het moment dat de discussie in Nederland over het afsluiten van stations met poortjes zn hoogtepunt bereikt laat jij je insluiten
Op zaterdag 9 mei 2015 09:43 schreef Darkwing_Duck het volgende: Het is natuurlijk wel iconisch, op het moment dat de discussie in Nederland over het afsluiten van stations met poortjes zn hoogtepunt bereikt laat jij je insluiten
Op zaterdag 9 mei 2015 11:08 schreef Zug-Chef het volgende: Bizar idd, James! Maarre, wat nou als je geen frans spreekt. Die camambertvreters kunnen natuurlijk geen engels dus wat dan..
Het gaat even mis op station Grunn nu We zouden al niet verder rijden dan Zwolle maar er werd net ook omgeroepen dat er geen machinist aanwezig is Er is er inmiddels een onderweg
Das agglomeratie Lyon is er een met heel veel Diversiteit misschien nog wel meer als Paris . Engelssprekende SNCF noodpaalbeantwoorders lijkt me dan ook niet meer dan normaal
Op zaterdag 9 mei 2015 14:26 schreef b2py het volgende: Verdacht pakketje op 13/14 te Amsterdam c dus we staan aan perron maar mogen niet de trein uit..
Indien pakketje op perron: als de bliksem trein plus reiziger wegrijden.
Pakketje in de trein: als de bliksem iedereen eruit.
Reizigers opsluiten in de trein die niet wordt weggereden is sowieso fout.
Trouwens, Voor Beter OV startte een pagina om te laten zien waarom die OV-chipkaart niet het wondermiddel is tegen agressie en ander wangedrag in het OV.
Klopt, daarom vrees ik binnen een maand een mogelijk nóg langere staking. Wordt tijd dat die Weselsky oprot. Dat hoor je nu ook overal in de media. Men is er wel klaar mee. Je ziet ook steeds meer stakingsbrekers, ook bij de GDL.
Indien pakketje op perron: als de bliksem trein plus reiziger wegrijden.
Pakketje in de trein: als de bliksem iedereen eruit.
Reizigers opsluiten in de trein die niet wordt weggereden is sowieso fout.
We werden zo'n 200 meter voor pakketje stilgezet dus we zaten absoluut niet ter hoogte van het pakketje. Overigens betrof het 'pakketje' een grote koffer, zal iemand naar Schiphol wel vergeten zijn.
We werden zo'n 200 meter voor pakketje stilgezet dus we zaten absoluut niet ter hoogte van het pakketje. Overigens betrof het 'pakketje' een grote koffer, zal iemand naar Schiphol wel vergeten zijn.
Maar men had er al zo veel verstand van dat de andere perrons niet ontruimd hoefden te worden
We werden zo'n 200 meter voor pakketje stilgezet dus we zaten absoluut niet ter hoogte van het pakketje. Overigens betrof het 'pakketje' een grote koffer, zal iemand naar Schiphol wel vergeten zijn.
Ah, dat scheelt. Hoe lang heb je in die trein moeten zitten?
De NMBS bekijkt in een grote benchmarking-studie hoe ze het doet in vergelijking met andere Europese spoorbedrijven. De belangrijkste vraag daarbij is of het personeel hard genoeg werkt.
Elke categorie bij het personeel, zoals seingevers, machinisten, conducteurs en administratie, wordt afzonderlijk bekeken. Bronnen binnen het bedrijf noemen de productiviteit het grootste pijnpunt. ‘Een belangrijk deel van het personeel zit tot 80 dagen per jaar thuis. Dat is onhoudbaar’, aldus een bron in De Tijd. Daarnaast worden ook tarieven, aantal reizigers per kilometer, beschikbaarheid van materieel en de samenwerking met andere operatoren bekeken.
De resultaten van de studie worden al in juni verwacht. In die maand zou ook het moderniseringsplan van minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) klaar moeten zijn. De resultaten van de audit naar de financiële stromen rond de vastgoedfilialen zullen in dat plan opgenomen worden. De Tijd vernam overigens dat hogere tarieven bespreekbaar zouden zijn in het moderniseringsplan, op voorwaarde dat stiptheid, netheid en efficiëntie verbeteren.
Personeelstekort
Algemeen secretaris Jean Pierre Goossens van de socialistische vakbond ACOD Spoor vindt het ‘schandalig’ dat de NMBS met een studie onderzoekt of haar personeel hard genoeg werkt. ‘En dat terwijl de NMBS nog 70.000 achterstallige compensatiedagen moet aan het personeel, dat om de treinen te laten rijden zeven dagen op rij moet werken en dan maar één dag thuis kan zijn’, zegt hij.
Goossens klaagt al langer over een personeelstekort bij de spoorwegen, en de vele overuren die het personeel daardoor moet presteren. ‘Er zijn wel mensen in opleiding, maar zij zien ook dat de verhouding werk-privé bij het spoor niet evident is.’ Volgens Goossens zijn protestacties niet ondenkbaar. ‘Ik kan lang babbelen met de mensen, maar men moet serieus blijven. Mocht deze toestand zich voordoen in een privébedrijf, dan waren er al tien keer meer stakingen geweest.’
Tussen twee stations door een sudoku maken is ook hard werken
Oh de conducteurs in België doen hun werk wel. Die zie je tien keer zo vaak als hun soortgenoten in Nederland, zonder overdrijven. Maar lokettisten, man man man wat een verborgen werkloosheid is dat zeg jezus.
Oh de conducteurs in België doen hun werk wel. Die zie je tien keer zo vaak als hun soortgenoten in Nederland, zonder overdrijven. Maar lokettisten, man man man wat een verborgen werkloosheid is dat zeg jezus.
Ik had het over de Nederlandse HC's en hoe die in die benchmark genoemd zullen worden
Ik geloof het gewoon niet. Vgs mij is dat echt gruwelijk duur.
Ja, maar toch is het zo. Bovendien is het geen verkeerd idee om het station wat allure te geven, omdat het in de toekomst een belangrijke overstapknoop wordt, naast HS/CS
Op zaterdag 9 mei 2015 20:50 schreef derLudolf het volgende: Gvd, gaan er 2 mensen foto's lopen maken ipv iets te doen, ik had hem er met zijn kop ingedrukt. Of houden ze zich netjes aan de stilte coupé?
Denk eens na, dat is kankervolk uit hetzelfde rijtje.
Dat is de lege afvoertrein natuurlijk. Maar grensoverschrijdend wordt er niet gereden. Hij wordt ergens beladen, en rijdt dan een stuk door het land voor weer lossen.
Op zaterdag 9 mei 2015 21:31 schreef greavy het volgende: Gaat de goede kant op in Albanië: Sinds 1 mei 2015 rijdt er weer een planmatige goederentrein [ afbeelding ]
Nou, met een goederentrein ben je er natuurlijk helemaal als land
Hoi Iedereen! Na een paar weekjes lurken heb ik besloten om ook maar eens mee te doen in dit topic. Laat ik beginnen met mij lof uit te spreken voor de 1ste klas Berlijntrein (/pimpelexpress)
Op zondag 10 mei 2015 01:06 schreef Ireyon het volgende: Oh die heb ik ook nog niet gehad. Welke trein moet je dan hebben? Schiphol - Enschede?
Die rijdt er als het goed is wel doorheen, maar volgens mij ook alle treinen uit Amsterdam die doorrijden naar Deventer en verder.
Zie dat dan de IC richting Zwolle op 2 gepland is en de IC richting Deventer op 1 en de aankomsttijden van beide treinen verschillen één minuut. Dat betekent dat er door de tunnel gereden wordt
Op zondag 10 mei 2015 01:06 schreef Ireyon het volgende: Oh die heb ik ook nog niet gehad. Welke trein moet je dan hebben? Schiphol - Enschede?
Ja die! Ze falen er nog mooi even achteraan. Geen bewegwijzering naar waar er een bus staat. Geen personeel en de conducteur van de trein wist het ook niet. Op het nippertje de bus gehaald.
De vorige keer had ik bussen van de achterkant en de keer daarvoor ook en de keer daarvoor mocht ik met iemand meerijden die vage bekenden op kwam halen.
De vorige keer stopte die kutbus trouwens in al die gehuchten onderweg, inclusief 't fucking Harde, terwijl de laatste stoptrein ruim 45 minuten eerder vertrokken zou moeten zijn als er een normale dienstregeling was. Waanzin. Er stapte ook echt niemand uit. Deze bus was wél druk en stopte nergens.
Ik was ook niet de enige die het niet kon vinden, we hebben vier teams gemaakt met volstrekt onbekenden en zijn de bus gaan zoeken. Die kwam pas twee minuten voor vertrek en vertrok van het verste perron van het busstation voor het station.
Wauw. Zit in de boeken trein van Zwolle RI den Haag via Lelystad. Net over de omroep dat ivm drukverschil mensen met gehoor apparaten ed beter hun oren dicht kunnen zien.
Oh. En de 1e klas zit vol met 2e klassers, natuurlijk geen HC te bekennen.
Op zondag 10 mei 2015 10:27 schreef ZwarteKater het volgende: Wauw. Zit in de boeken trein van Zwolle RI den Haag via Lelystad. Net over de omroep dat ivm drukverschil mensen met gehoor apparaten ed beter hun oren dicht kunnen zien.
Oh. En de 1e klas zit vol met 2e klassers, natuurlijk geen HC te bekennen.
Nee, dat niet eens. Aan de reacties te horen wisten ze dondersgoed dat ze er niet hoorden. Vrouw: Dit is 1e klas. Man: blijf maar gewoon zitten schat. En zo bijna de gehele coupe incl schreeuwende kinderen.
Dit wekt agressie op bij treinreizigers. De trein van 12:22 uit Den Haag Centraal naar Venlo stond kapot, werd om 12:15 ontdekt door de nieuwe machinist. Er werd servicepersoneel opgeroepen, maar er werd geen trein ontruimd. En om 12:40 nog niet. Personeel stond er maar bij te kijken, en als je vroeg of de trein nog ging rijden was het antwoord overduidelijk NEE. Waarom ze de trein niet ontruimden? Want de trein staat nog niet als opgeheven in de reisplanner Om 12:47 maakte men pas haast met ontruimen om de reizigers nog in de trein van 12:52 rg Venlo te krijgen.... Ook toen pas verscheen 'Niet Instappen' op de borden op het perron
Dus ik zit in een virm in Apeldoorn te wachten op vertrek. Kijk opeens naar rechts en zie heel droog een stoomloc voorbij komen. Best raar als je het niet verwacht.
Rotterdamse haven gaat geld in spoorlijnen stekenhttp://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nlijn-opzetten.dhtml .Ik kan met deze tablet niet zo mooi links maken, sorry. Geen dagje Luzern vandaag dankzij die staking (opstarten en zo), maar zonnetje maakt veel goed.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ben aan het inhalen met lezen, dat verhaal van James, meesterlijk ( nu volgen er wat Smiley's).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 10 mei 2015 18:21 schreef _JdM_ het volgende: Reisje Apeldoorn-Enschede met DDZ en een half uurtje langer, ipv met VIRM. Stiekem best leuk :$
Höhenzollernbrücke bij Köln versperd door een verstoring. Treinverkeer daar ernstig ontregelt, staat ook een ICE al enige tijd - met reizigers - op de brug gestrand
Op zondag 10 mei 2015 19:13 schreef greavy het volgende: Höhenzollernbrücke bij Köln versperd door een verstoring. Treinverkeer daar ernstig ontregelt, staat ook een ICE al enige tijd - met reizigers - op de brug gestrand
VIRM stel 9565 is op 8 mei 2015 naar de Houtrakpolder overgebracht
dit, in verband met commercial-opnames en enkele defecten. de reclame is inmiddels opgenomen en de defecten zijn verholpen, het stel zal dan ook weer snel richting watergraafsmeer worden overgebracht
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 10 mei 2015 22:24 schreef spectrumanalyser het volgende: ben wel benieuwd naar de defecten. als het is wat ik denk dan kan dat nog lang duren voordat ie weer in dienst kan.
Afgelopen donderdag zat ik in de trein van Brussel naar Luik waarbij de trein vanaf Leuven over het "klassieke spoor" werd gestuurd vanwege een "onbekende storing". Na ongeveer een half uur stopte de trein in Borgworm (Waremme) waarbij de conducteur omriep dat er vanwege een seinstoring tussen Ans en Luik-Guillemins een "Retard Indéterminée" was opgetreden en wie het wilde naar buiten kon om een sigaret te gaan roken.
Uiteindelijk is de trein via de goederenspoorlijn (lijn 36A) naar Kinkempois gereden, vervolgens dwars door het rangeerterrein en de goederenwagons naar Luik-Guillemins. Voordat die lijn werd afgereden stapte bij de halte Voroux nog een geel hesje in, vanwege wegbekendheid vermoed ik. Die kwam uit een andere trein, liep doodleuk over het spoor en heeft mijn trein het laatste stuk gereden.
Uiteindelijk hadden we 'maar' 1.15 uur vertraging, ik vond het toch wel bijzonder creatief opgelost van de NMBS en het is natuurlijk wel leuk om over een spoorlijn te rijden waar nooit passagierstreinen komen. Ik denk niet dat dat bij de NS zou kunnen
Op zondag 10 mei 2015 22:43 schreef J.B. het volgende: Afgelopen donderdag zat ik in de trein van Brussel naar Luik waarbij de trein vanaf Leuven over het "klassieke spoor" werd gestuurd vanwege een "onbekende storing". Na ongeveer een half uur stopte de trein in Borgworm (Waremme) waarbij de conducteur omriep dat er vanwege een seinstoring tussen Ans en Luik-Guillemins een "Retard Indéterminée" was opgetreden en wie het wilde naar buiten kon om een sigaret te gaan roken.
Uiteindelijk is de trein via de goederenspoorlijn (lijn 36A) naar Kinkempois gereden, vervolgens dwars door het rangeerterrein en de goederenwagons naar Luik-Guillemins. Voordat die lijn werd afgereden stapte bij de halte Voroux nog een geel hesje in, vanwege wegbekendheid vermoed ik. Die kwam uit een andere trein, liep doodleuk over het spoor en heeft mijn trein het laatste stuk gereden.
Uiteindelijk hadden we 'maar' 1.15 uur vertraging, ik vond het toch wel bijzonder creatief opgelost van de NMBS en het is natuurlijk wel leuk om over een spoorlijn te rijden waar nooit passagierstreinen komen. Ik denk niet dat dat bij de NS zou kunnen
De reguliere dienst van die trein Brussel - Luik is bij NS al niet eens mogelijk.
Een passagierstrein zul je niet zo gauw op de Betuweroute zien, hoewel
Voor de rest rijden er weinig Nederlandse passagierstreinen over goederensporen, al kan het bijvoorbeeld nog wel eens op Amersfoort Goederen gebeuren. Ook weet ik dat het bij Arriva na een storing eens is gebeurd dat er over het boogje tussen Waterhuizen en Onnen een passagierstrein is gereden
Voor de rest rijden er weinig Nederlandse passagierstreinen over goederensporen, al kan het bijvoorbeeld nog wel eens op Amersfoort Goederen gebeuren. Ook weet ik dat het bij Arriva na een storing eens is gebeurd dat er over het boogje tussen Waterhuizen en Onnen een passagierstrein is gereden
Op zondag 10 mei 2015 23:01 schreef spectrumanalyser het volgende: wat een rotdag voor ns personeel. vandaag een springer bij Heemskerk en ook tussen Uitgeest en Alkmaar.
SNCF had eergisteren ook zo'n rotdag: een springer op de HSL tussen Avignon en Valence.
Alles wat daarlangs moest van/naar zuid-Frankrijk en Spanje werd omgeleid, dat leverde soms vertragingen op van 3 uur.
Bij deze voorspel ik dat b2py geen glansrijke carriere zal hebben in de (sociale) hulpverlening.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoe kan het toch dat de leukste treinmeisjes altijd op maandagmorgen in de trein zitten, voor de eerste koffie en ik dus nog niet wakker genoeg ben om er een gesprek mee aan te knopen
Op maandag 11 mei 2015 08:00 schreef FredvZ het volgende: En ligt het aan mij of komen de petjes van de Belgische conducteurs op de Benelux écht uit een "my first railroad" speelset?
Ik had laatst zo'n typische conducteur met snorretje, brilletje, petje en zo'n giletje. Heel geinig was dat!
quote:
Op maandag 11 mei 2015 07:52 schreef FredvZ het volgende: Hoe kan het toch dat de leukste treinmeisjes altijd op maandagmorgen in de trein zitten, voor de eerste koffie en ik dus nog niet wakker genoeg ben om er een gesprek mee aan te knopen
Ze willen waarschijnlijk ook geen gesprekken hoor, voor hun is het ook maandagochtend
Wow, deze conducteur doet zowaar een 'service rondje' en vraagt of er nog vragen zijn En half uur eerder waren alle VVB al gecontroleerd. En dat op maandagochtend.
Op maandag 11 mei 2015 10:08 schreef derLudolf het volgende: Wow, deze conducteur doet zowaar een 'service rondje' en vraagt of er nog vragen zijn En half uur eerder waren alle VVB al gecontroleerd. En dat op maandagochtend.
Tussen Enschede en Zwolle vanochtend in de sprinter gewoon 2x gecontroleerd, nogwel door dezelfde conducteur
Ik merk wel dat het NS personeel veel vriendelijker is de laatste tijd, met name met omroepen enzo.
Zat net in de IC naar Schothorst, en die gozer had flink wat te vertellen. Herhalen waar je op komt overstappen, denk aan uw eigendommen, vergeet niet uit te checken, namens het voltallige NS personeel bedanken dat we met NS reizen. Daarnaast nog melden dat iedereen vooral van het mooie weer moet genieten, en ook nog een schitterende week toegewenst.
Wel verfrissend eigenlijk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
He die trappen naar het busstation op Den Haag Centraal, daar staat toch wel een NS-blieppaal he?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 11 mei 2015 16:02 schreef JDude het volgende: He die trappen naar het busstation op Den Haag Centraal, daar staat toch wel een NS-blieppaal he?
vanaf het perron?volgens mij staan daar zelfs al poortjes
Op maandag 11 mei 2015 16:02 schreef JDude het volgende: He die trappen naar het busstation op Den Haag Centraal, daar staat toch wel een NS-blieppaal he?
Op maandag 11 mei 2015 15:27 schreef Blistering het volgende: Ik merk wel dat het NS personeel veel vriendelijker is de laatste tijd, met name met omroepen enzo.
Zat net in de IC naar Schothorst, en die gozer had flink wat te vertellen. Herhalen waar je op komt overstappen, denk aan uw eigendommen, vergeet niet uit te checken, namens het voltallige NS personeel bedanken dat we met NS reizen. Daarnaast nog melden dat iedereen vooral van het mooie weer moet genieten, en ook nog een schitterende week toegewenst.
Wel verfrissend eigenlijk.
Al moet ik wel zeggen dat het soms ook teveel kan zijn.. In een IC uit Zwolle bij aankomst in Amersfoort omroepen dat je kan overstappen op de IC naar Schiphol bijvoorbeeld. Wie zou dat nou willen doen? Als de aansluitingen in Zwolle gehaald worden ben je 26 minuten sneller via Almere. Als je ze niet haalt dan ga je of wachten op Zwolle of je bent een ontzettende nerd. Beide categorieën hebben niets aan zo'n omroepbericht.
Op maandag 11 mei 2015 16:32 schreef DriekOplopers het volgende: Geen treinen tussen Rolsmalen en Ravenstein door "inzet van de brandweer". Kan iemand zien of het hier een brand in een trein betreft?
Dat kan ook een bermbrandje zijn, bijvoorbeeld veroorzaakt door vonkvorming tijdens het remmen van een trein.
Op maandag 11 mei 2015 16:32 schreef DriekOplopers het volgende: Geen treinen tussen Rolsmalen en Ravenstein door "inzet van de brandweer". Kan iemand zien of het hier een brand in een trein betreft?
storinginfo zegt treinen rijden met vertraging en ook rijden de treinen app zegt dat treinen wel rijden... zal wel geen trein brand zijn he?
Op maandag 11 mei 2015 18:43 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] Zijn weer nieuwe foto's van de "treinplasser" opgedoken. Hij had dus geen flesje in de hand.
Sneu dat je dan ook nog gaat liegen, wees dan echt stoer
Op maandag 11 mei 2015 15:27 schreef Blistering het volgende: Ik merk wel dat het NS personeel veel vriendelijker is de laatste tijd, met name met omroepen enzo.
Zat net in de IC naar Schothorst, en die gozer had flink wat te vertellen. Herhalen waar je op komt overstappen, denk aan uw eigendommen, vergeet niet uit te checken, namens het voltallige NS personeel bedanken dat we met NS reizen. Daarnaast nog melden dat iedereen vooral van het mooie weer moet genieten, en ook nog een schitterende week toegewenst.
Op maandag 11 mei 2015 15:27 schreef Blistering het volgende: Ik merk wel dat het NS personeel veel vriendelijker is de laatste tijd, met name met omroepen enzo.
Zat net in de IC naar Schothorst, en die gozer had flink wat te vertellen. Herhalen waar je op komt overstappen, denk aan uw eigendommen, vergeet niet uit te checken, namens het voltallige NS personeel bedanken dat we met NS reizen. Daarnaast nog melden dat iedereen vooral van het mooie weer moet genieten, en ook nog een schitterende week toegewenst.
Wel verfrissend eigenlijk.
Ik had vanavond iemand die nog net twee of drie richtingen kon afraffelen waarheen je kon overstappen, maar van welk perron of wanneer kon er niet af. Terwijl dat toch net de informatie is die overstappers nodig zullen hebben wanneer hun trein met vijf minuten vertraging aankomt en het originele reisadvies in de prullenmand kan.
Op maandag 11 mei 2015 18:43 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] Zijn weer nieuwe foto's van de "treinplasser" opgedoken. Hij had dus geen flesje in de hand.
god wat een sukkel
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Serieus, al was het een flesje water, eens kijken hoe hij het vindt om natgegooid te worden midden in de nacht, fucking kutpauper. Weg ermee. Laat het een les zijn voor alle overige idioten. Wat het niet gaat zijn trouwens want het zijn niet voor niets idioten.
Op maandag 11 mei 2015 18:43 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] Zijn weer nieuwe foto's van de "treinplasser" opgedoken. Hij had dus geen flesje in de hand.
Waar heb je die vandaan?
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Op maandag 11 mei 2015 20:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Serieus, al was het een flesje water, eens kijken hoe hij het vindt om natgegooid te worden midden in de nacht, fucking kutpauper. Weg ermee. Laat het een les zijn voor alle overige idioten. Wat het niet gaat zijn trouwens want het zijn niet voor niets idioten.
stationsverbod En laat nou maar eens zien wat er dan van handhaving terecht komt
hij beweerd zichzelf al te hebben gemeld bij de politie, echter was er destijds nog geen aangifte gedaan. In hetzelfde bericht staat dat er geen melding is gekomen van schoonmakers van een bezeken zitting. allemaal niet relevant, denk ik dan. goed van NS om helder te reageren. en hopen dat kopieergedrag uitblijft.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Bericht op ns.nl is inmiddels ook aangepast. Zei eerst "geen treinen" en later "vertraging 30 tot 60".
Zegt inmiddels "langere reistijd".
Ik zat in de IC Nijmegen - Den Bosch van 16:17. Een lekkende ketelwagen bij Oss werd in de trein verteld, mogelijk terugkeer naar Nijmegen maar uiteindelijk met +25 toch doorgereden richting Den Bosch.
Het is naar aanleiding van de foto hier toch? Goeie zaak dat er een FP-artikel van wordt gemaakt eigenlijk. Ik denk ook dat het de bedoeling was om te laten zien dat er wat gedaan wordt met informatie die op het forum staat in plaats van KIJK HEY KIJK HIJ PISTE ECHT. Want MPG had niet voor niets al gevraagd waar die foto vandaan kwam.
Op maandag 11 mei 2015 22:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is naar aanleiding van de foto hier toch? Goeie zaak dat er een FP-artikel van wordt gemaakt eigenlijk. Ik denk ook dat het de bedoeling was om te laten zien dat er wat gedaan wordt met informatie die op het forum staat in plaats van KIJK HEY KIJK HIJ PISTE ECHT. Want MPG had niet voor niets al gevraagd waar die foto vandaan kwam.
Exact.
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Op maandag 11 mei 2015 22:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is naar aanleiding van de foto hier toch? Goeie zaak dat er een FP-artikel van wordt gemaakt eigenlijk. Ik denk ook dat het de bedoeling was om te laten zien dat er wat gedaan wordt met informatie die op het forum staat in plaats van KIJK HEY KIJK HIJ PISTE ECHT. Want MPG had niet voor niets al gevraagd waar die foto vandaan kwam.
Heugdelijk nieuws van Bombardier, een OMNEO (ook bekend als de SNCF Regio2N) heeft op de testbaan in Velím de snelheid van 200 km/u aangetikt. Hoor ik daar een kandidaat voor de IC NG?
NS blinkt weer uit in duidelijke communicatie: Ze laten de intercity naar Den Haag vertrekken op het spoor en tijdstip dat de intercity naar Rotterdam vertrekt. Zonder omroepbericht en zonder eindbestemming op de koersrol/display. Alleen de CTA gaf info.
Op dinsdag 12 mei 2015 08:33 schreef FredvZ het volgende: NS blinkt weer uit in duidelijke communicatie: Ze laten de intercity naar Den Haag vertrekken op het spoor en tijdstip dat de intercity naar Rotterdam vertrekt. Zonder omroepbericht en zonder eindbestemming op de koersrol/display. Alleen de CTA gaf info.
Je stond in Schubbekutteveen?
quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 06:37 schreef Duvel het volgende: Voordat ik ging douchen: kapotte bovenleiding Woerden, geen treinverkeer tot 10 uur. Na (Nu dus relaxed) douchen: vertraging 15 minuten.