abonnement Unibet Coolblue
pi_150247630


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson
12. Felipe Nasr


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
??.
??.
Deelname van Manor Racing is hoogst onwaarschijnlijk na de verkoop van de inboedel.


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
??.
??.
Deelname van Caterham is nog twijfelachtig, alles hangt af van de verkoop van het team/nieuwe investeerder.

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:57:22 #2
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_150247687
Wanneer gaat de F1 manager online?
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_150247776
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:14 schreef franklop het volgende:
Hersenschudding kan vrij hevig zijn en weken (soms zelfs maanden) aanhouden.
Ik moest ook 6 weken rust houden toen ik een hersenschudding opliep na een val. Dus kan me het heel goed voorstellen dat ze hem voor de zekerheid niet laten racen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150249815
Vermoeiend dat ze bij McLaren nooit eens ergens eerlijk over zijn. Er was niks aan de hand met Alonso en de crash kwam door een windvlaag bla bla bla. Nu blijkt Alonso niet deel te kunnen nemen aan Melbourne en de oorzaak van de crash onduidelijk te zijn. Dat valt toch niet te rijmen met de teksten van Ron Dennis vorige week.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:23:04 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_150250379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vermoeiend dat ze bij McLaren nooit eens ergens eerlijk over zijn. Er was niks aan de hand met Alonso en de crash kwam door een windvlaag bla bla bla. Nu blijkt Alonso niet deel te kunnen nemen aan Melbourne en de oorzaak van de crash onduidelijk te zijn. Dat valt toch niet te rijmen met de teksten van Ron Dennis vorige week.
Het kan toch kloppen dat hij helemaal genezen is maar nog niet nog een blow op zijn hoofd kan hebben en uit voorzorg dus niet meedoet, ik vind het niet zo'n vreemde verklaring
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:33:55 #6
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_150250751
quote:
De ware reden waarom Fernando Alosno niet start in Melbourne: http://www.brainandspinal(...)-syndrome/index.html
@olav_mol via twitter
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_150251412
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vermoeiend dat ze bij McLaren nooit eens ergens eerlijk over zijn. Er was niks aan de hand met Alonso en de crash kwam door een windvlaag bla bla bla. Nu blijkt Alonso niet deel te kunnen nemen aan Melbourne en de oorzaak van de crash onduidelijk te zijn. Dat valt toch niet te rijmen met de teksten van Ron Dennis vorige week.
Ik vind het niet vreemd dat ze hem niet laten rijden. Zelfs bij een lichte hersenschudding kan het herstel weken in duren en is rust nodig om de hersenen te laten herstellen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150252039
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 13:57 schreef Pagan het volgende:
Wanneer gaat de F1 manager online?
Zijn druk bezig met de voorbereidingen, maar durf nog geen datum erop te zetten.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:14:01 #9
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_150252162
^O^ _O_ ^O^ Voor iedereen die met de manager bezig is.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_150253868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik vind het niet vreemd dat ze hem niet laten rijden. Zelfs bij een lichte hersenschudding kan het herstel weken in duren en is rust nodig om de hersenen te laten herstellen.
Nouja aan de andere kant, er zijn zat coureurs geweest die ook een lichte hersenschudding hadden en 2 weken later gewoon weer in de auto zaten, fit en wel en op dokteradvies niet aan de kant hoefde te blijven.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:04:28 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_150253954
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nouja aan de andere kant, er zijn zat coureurs geweest die ook een lichte hersenschudding hadden en 2 weken later gewoon weer in de auto zaten, fit en wel en op dokteradvies niet aan de kant hoefde te blijven.
Maar of dat verstandig is geweest is een ander verhaal
pi_150254103
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nouja aan de andere kant, er zijn zat coureurs geweest die ook een lichte hersenschudding hadden en 2 weken later gewoon weer in de auto zaten, fit en wel en op dokteradvies niet aan de kant hoefde te blijven.
Dario Franchitti moest stoppen met racen omdat hij een hersenschudding teveel heeft opgelopen en elke volgende klap blijvende schade zou kunnen veroorzaken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150254291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dario Franchitti moest stoppen met racen omdat hij een hersenschudding teveel heeft opgelopen en elke volgende klap blijvende schade zou kunnen veroorzaken.
Niet dat ik hem blijvend hersenletsel toewens, maar als ik dan toch per se een coureur moest kiezen dan maakte Dario wel een goeie kans.

:r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150254346
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dario Franchitti moest stoppen met racen omdat hij een hersenschudding teveel heeft opgelopen en elke volgende klap blijvende schade zou kunnen veroorzaken.
Bij Franchitti was het toch zijn rug??
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:22:41 #15
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150254497
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:16 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Bij Franchitti was het toch zijn rug??
Dat dacht ik ook ja.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150254605
De rug was niet de reden om te stoppen
quote:
INDIANAPOLIS — Dario Franchitti couldn't risk another head injury, his IndyCar Series team owner said Friday.

"A repeat of that kind of concussion could be serious," Chip Ganassi said in a conference call.

Franchitti suffered a concussion in his Oct. 6 crash in Houston, and while specifics of his injury haven't been revealed, Ganassi said recent neurological tests in Miami led doctors to advise retirement.

Franchitti, who is in Scotland, has not been reached for comment. But he said in a press release Thursday that head and spinal injuries suffered in the crash — in which his car went airborne into a catchfence on the last lap and landed back on the track -- forced him to stop racing.

...

He was in Scotland when he was advised to stop. Olvey, the associate professor of Clinical Neurology/Neurosurgery at the University of Miami-Miller School of Medicine, told RACER.com that Franchitti has suffered three concussions since 2002 and the one at Houston "was a big one, a significant concussion.

"He's got a higher risk for future concussions with less energy involved in a crash," Olvey told RACER. "And, as we've seen in pro football, repeated concussions can lead to early dementia, so he's got to think of his future. It's just too great a risk to take."

Ganassi said Franchitti will heal.

"Medically he has been told he'll make a 100 percent recovery, we've been told that from day one," Ganassi said. "These are all injuries that are recoverable. I don't want anybody thinking he's maimed for life."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:40:48 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150255052
Hoeveel mensen zullen Max in hun manager hebben straks c_/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150255831
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:40 schreef nils7 het volgende:
Hoeveel mensen zullen Max in hun manager hebben straks c_/
100%
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150258220
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:40 schreef nils7 het volgende:
Hoeveel mensen zullen Max in hun manager hebben straks c_/
Als ik extra punten krijg per uitvalbeurt in de grindbak.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_150259445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:15 schreef Beach het volgende:

[..]

Als ik extra punten krijg per uitvalbeurt in de grindbak.
Weinig GP's met een grindbak nog tegenwoordig op de kalender.
Een daarvan heeft hij eind vorig jaar de vrijdag gereden bij zijn debuut.
Zonder in de grindbak terecht te komen.
Sutil lukte dat wel.
Bianchi ook overigens :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150259889
Geen Manor zitje voor Stoffel Vandoorne

Misschien in 2016 dat er opties zijn.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:42:53 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150261288
En voor mensen die (zoals ik) van simracing houden:

quote:
McLaren Racing and iRacing.com today announced plans to create a digital version of the 2015 McLaren Formula One car for iRacing’s popular online motorsports game. iRacing’s version of the McLaren-Honda MP4-30, featuring virtual Kinetic Energy Recovery and Drag Reduction System, will join the McLaren MP4-12C GT3 and more than 50 other virtual race cars available on iRacing by late summer.

“This is great news for iRacing and the more than 60,000 iRacers around the world,” said Steve Myers, Executive Vice President and Executive Producer at iRacing.com. “In addition to making current technology from one of Formula One’s most successful teams available to our members, this project strengthens our relationship with McLaren Racing which already includes the McLaren MP4-12C GT3 and McLaren Electronics’ Atlas Express data acquisition system.”

Myers and iRacing chief executive/chief technical officer Dave Kaemmer, recently visited McLaren Racing headquarters in England to meet with Jonathan Neale, Chief Operating Officer and Steve Houghton, Head of Vehicle Dynamics at McLaren Racing for an in-depth discussion of the technical aspects of building the MP4-30 to ensure the creation of an authentic version of the car.

“McLaren Racing is pleased to be working with iRacing in developing a digital version of the McLaren MP4-30,” said Neale. “This is the next logical step in what has proven to be a successful relationship between two leaders in the motorsports industry, and everyone at McLaren Racing is looking forward to seeing the McLaren MP4-30 on the virtual tracks of iRacing.”
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:53:21 #23
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150261594
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
En voor mensen die (zoals ik) van simracing houden:

[..]

Als het een sim is: gaan ze 'm dan ook eerst langzaam maken in het spel en elke ~2 weken patchen zodat hij weer sneller wordt als de wagen dat weekend ook beter presteerde? :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150261650
Is dat iRacing tegenwoordig nog altijd met een maandelijks bedrag wat je neer moet leggen om te mogen spelen?

Heel er lang geleden wel een tijdje gespeeld, maar vond toen al de graphics maar zo zo.

Hoe zit dat anno 2015? :)

=edit=
Ik start nog een potje pCARS of Assetto Corsa; welke ben ik nog niet over uit. :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Geralt op 03-03-2015 21:02:22 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 3 maart 2015 @ 21:04:05 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150261928
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:53 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als het een sim is: gaan ze 'm dan ook eerst langzaam maken in het spel en elke ~2 weken patchen zodat hij weer sneller wordt als de wagen dat weekend ook beter presteerde? :P
Geen idee. Duurt nog tot einde zomer dus :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150263132
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:55 schreef Geralt het volgende:
Is dat iRacing tegenwoordig nog altijd met een maandelijks bedrag wat je neer moet leggen om te mogen spelen?

Heel er lang geleden wel een tijdje gespeeld, maar vond toen al de graphics maar zo zo.

Hoe zit dat anno 2015? :)

=edit=
Ik start nog een potje pCARS of Assetto Corsa; welke ben ik nog niet over uit. :)
Ik speel sinds deze week RaceRoom experience. Gratis zo lang jij dat wilt. Je kan gratis deelnemen aan maandelijkse competities en je kan gratis testritjes maken in alle voorhande auto's (max 5 minuten per keer). Voldoende materiaal om je voorlopig mee bezig te houden ! Ik ben het vooral gaan spelen om straks wtcc te gaan rijden denk ik !
  dinsdag 3 maart 2015 @ 21:56:00 #27
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150263829
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
En voor mensen die (zoals ik) van simracing houden:

[..]

Ik zag het in de mail.
Eindelijk eens een nieuwe F1 bak.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:01:07 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150264036
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:55 schreef Geralt het volgende:
Is dat iRacing tegenwoordig nog altijd met een maandelijks bedrag wat je neer moet leggen om te mogen spelen?
Ja. Meer dan de moeite waard. Monza volgende week en dit jaar dus de nieuwe McLaren, 4 Aston Martins en Imola, Nurburgring + Nordschleife en misschien nog dag/nacht transities.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:01:29 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150264052
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik zag het in de mail.
Eindelijk eens een nieuwe F1 bak.
Net nu ik in de Williams ga proberen Pro te halen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150265749
Sport1 heeft net als alle andere jaren weer een aanbieding. Bij Ziggo is de eerste maand 5 euro en bij UPC is dit de eerste twee maanden voor 9.95.

Ik neem dit jaar geen Sport1. De reden dat ik formule1 voirge jaar heel erg weinig heb gevolgd omdat het steeds weer saaie race was. Formule1 interseerd mij niet meer.
Ook al zit er een Nederlander in de formule1. Komt ook omdat ik vindt dat Sport1 het vrij slecht doet met de formule1 alleen Olav Mol is een plus punt maar niet altijd.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:53:51 #31
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150267014
De races die ik niet op de BBC kan kijken download ik. Dan heb je Sky commentaar en als je wilt de pre en post race ook. Desnoods kun je de saaie delen van de pre en post race skippen. Enige nadeel is dat je een half dagje het sportnieuws moet mijden :P

Maar goed, als je de races zelf saai vindt dan heeft kijken natuurlijk geen zin. Maar ik weet pas of een race leuk is als ik 'm gezien heb en vorig jaar zaten er meer dan genoeg leuke races tussen
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 maart 2015 @ 22:55:24 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150267090
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:53 schreef twiFight het volgende:
De races die ik niet op de BBC kan kijken download ik. Dan heb je Sky commentaar en als je wilt de pre en post race ook. Desnoods kun je de saaie delen van de pre en post race skippen. Enige nadeel is dat je een half dagje het sportnieuws moet mijden :P

Maar goed, als je de races zelf saai vindt dan heeft kijken natuurlijk geen zin. Maar ik weet pas of een race leuk is als ik 'm gezien heb en vorig jaar zaten er meer dan genoeg leuke races tussen
Acestream. Meer heb ik niet te melden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_150267091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:35 schreef Breaker.Faker het volgende:
Sport1 heeft net als alle andere jaren weer een aanbieding. Bij Ziggo is de eerste maand 5 euro en bij UPC is dit de eerste twee maanden voor 9.95.

Ik neem dit jaar geen Sport1. De reden dat ik formule1 voirge jaar heel erg weinig heb gevolgd omdat het steeds weer saaie race was. Formule1 interseerd mij niet meer.
Ook al zit er een Nederlander in de formule1. Komt ook omdat ik vindt dat Sport1 het vrij slecht doet met de formule1 alleen Olav Mol is een plus punt maar niet altijd.
Dan kijk je toch een andere raceserie? Genoeg om uit te kiezen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_150267856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:53 schreef twiFight het volgende:
De races die ik niet op de BBC kan kijken download ik. Dan heb je Sky commentaar en als je wilt de pre en post race ook. Desnoods kun je de saaie delen van de pre en post race skippen. Enige nadeel is dat je een half dagje het sportnieuws moet mijden :P

Maar goed, als je de races zelf saai vindt dan heeft kijken natuurlijk geen zin. Maar ik weet pas of een race leuk is als ik 'm gezien heb en vorig jaar zaten er meer dan genoeg leuke races tussen
je hebt dm
pi_150268331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:55 schreef Beach het volgende:

[..]

Dan kijk je toch een andere raceserie? Genoeg om uit te kiezen.
Precies. Sport1 zendt dit jaar zo een beetje alle leuke klasses wel uit. Buiten dat is F1 altijd leuk om te kijken. Ook als het een saaie race is vind ik het leuk :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150268580
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:39 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik speel sinds deze week RaceRoom experience. Gratis zo lang jij dat wilt. Je kan gratis deelnemen aan maandelijkse competities en je kan gratis testritjes maken in alle voorhande auto's (max 5 minuten per keer). Voldoende materiaal om je voorlopig mee bezig te houden ! Ik ben het vooral gaan spelen om straks wtcc te gaan rijden denk ik !
Dat is al een oude game. Die heb ik jaren terug al eens getest. En als je WTCC wil gaan rijden (ik neem aan in een spel), dan kan ik je Race07 aanraden.


Dat is als ik het goed onthouden heb een min of meer opvolger van GTR en GTR2 en GTR evolution.

Puike WTCC game _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150268818
Ow ik zie net dat Raceroom Experience ook van Simbin is. Zelfde maker dus. Race07 is vast uit de grabbelbak ergens te halen voor een knaak :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 3 maart 2015 @ 23:47:51 #38
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150269016
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Acestream. Meer heb ik niet te melden.
Voor mij geen optie, misschien voor hem wel. De discussie waarom het geen optie is ga ik niet aan, die heb ik meerdere malen gevoerd in deze reeks.

Maar goed, ook met een Acestream wordt de race er niet interessanter op natuurlijk :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 maart 2015 @ 23:48:24 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150269038
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:47 schreef twiFight het volgende:

[..]

Voor mij geen optie, misschien voor hem wel. De discussie waarom het geen optie is ga ik niet aan, die heb ik meerdere malen gevoerd in deze reeks.

Maar goed, ook met een Acestream wordt de race er niet interessanter op natuurlijk :P
Nou maak je me nieuwsgierig }:|
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_150269063
15 euroknallers kan je toch wel missen per maand? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150269358
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:49 schreef Geralt het volgende:
15 euroknallers kan je toch wel missen per maand? :@
Als je het alleen voor F1 neemt, is het 7,50 per race. Tsja, dat is duur idd.
pi_150269418
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:57 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Als je het alleen voor F1 neemt, is het 7,50 per race. Tsja, dat is duur idd.
Desnoods met een paar vrienden de kosten delen. Knakie de man. Dat moet geen issue zijn toch?

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150269468
Kan je ze net zo goed via tor bekijken is nog gratis ook.
Moet je wel een smart tv hebben.
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:04:18 #44
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_150269557
Ik wilde een Sport1 abonnement nemen voor alleen de F1, maar dat kon niet omdat ik geen gewoon tv abonnement heb, ook stom dat je dat niet gewoon los kan aanschaffen maar alleen als 'extra service'.
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:05:28 #45
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150269598
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:04 schreef Yvie_lu het volgende:
Ik wilde een Sport1 abonnement nemen voor alleen de F1, maar dat kon niet omdat ik geen gewoon tv abonnement heb, ook stom dat je dat niet gewoon los kan aanschaffen maar alleen als 'extra service'.
Neem je Sport1Go en dan chromecasten naar je tv. Of via laptop en hdmi kabel naar de TV.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:06:51 #46
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_150269637
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:05 schreef WEST het volgende:

[..]

Neem je Sport1Go
Heb de twijfel of mijn internetabbo dat redt. Heeft nu ook al soms moeite met de F1 livestreams helaas, dus dat levert dan weinig verbetering op helaas.
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:07:06 #47
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150269641
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:57 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Als je het alleen voor F1 neemt, is het 7,50 per race. Tsja, dat is duur idd.
Sport1 biedt nog steeds losse 'wedstrijden' aan voor 3,99 per wedstrijd, maar ik heb vooralsnog geen confirmatie gezien dat dit ook voor F1 gaat gelden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:07:42 #48
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150269663
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:06 schreef Yvie_lu het volgende:

[..]

Heb de twijfel of mijn internetabbo dat redt. Heeft nu ook al soms moeite met de F1 livestreams helaas, dus dat levert dan weinig verbetering op helaas.
een snelheid verhoging van internet is dat geen optie?

ik heb de basispakket bij Ziggo en nergens last van btw
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:08:38 #49
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_150269687
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:07 schreef WEST het volgende:

[..]

een snelheid verhoging van internet is dat geen optie?

ik heb de basispakket bij Ziggo en nergens last van btw
Oh nee ik bedoel ik krijg nu al niet wat gehaald zou moeten worden, te ver van het kastje wonen etc. beweren ze.
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:09:00 #50
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150269696
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:07 schreef twiFight het volgende:

[..]

Sport1 biedt nog steeds losse 'wedstrijden' aan voor 3,99 per wedstrijd, maar ik heb vooralsnog geen confirmatie gezien dat dit ook voor F1 gaat gelden.
was vorig jaar wel zo 3,99. Dat heb ik bij de wedstrijd van Spa gedaan. Jammer dat je dan alleen maar 1 zender krijgt en niet de rest. waar je zelf kan schakelen wat sport1go heeft.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:09:32 #51
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150269712
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:08 schreef Yvie_lu het volgende:

[..]

Oh nee ik bedoel ik krijg nu al niet wat gehaald zou moeten worden, te ver van het kastje wonen etc. beweren ze.
Vreemd dan. :{ Welke provider?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:11:25 #52
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_150269755
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:09 schreef WEST het volgende:

[..]

Vreemd dan. :{ Welke provider?
Tele2. Soms is de livestream van NPO1 al te veel als ik naast mn router zit. En voor de F1 wil ik soms nog wel eens ouderwets de kabel vastmaken (alle beetjes helpen) en dan gaat het maar net als ik een lage resolutie livestream volgt.
pi_150269781
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:07 schreef WEST het volgende:

ik heb de basispakket bij Ziggo en nergens last van btw
Ik heb 200mbit van Ziggo. En ik hang er noodgedwongen draadloos aan waardoor ik effectief maar iets van 90mbit trek :')

Ik zou of mn vloer eruit moeten breken en een kabel richting mn modem moeten gooien of mn internet abo eens wat omlaag moeten zetten eigenlijk :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:13:40 #54
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150269820
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:11 schreef Yvie_lu het volgende:

[..]

Tele2. Soms is de livestream van NPO1 al te veel als ik naast mn router zit. En voor de F1 wil ik soms nog wel eens ouderwets de kabel vastmaken (alle beetjes helpen) en dan gaat het maar net als ik een lage resolutie livestream volgt.
ik hoor wel vaker die klachten bij tele2. Kun je niet overstappen?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150269848
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:05 schreef WEST het volgende:

[..]

Neem je Sport1Go en dan chromecasten naar je tv. Of via laptop en hdmi kabel naar de TV.
Ik krijg Sport 1 go niet gecast naar tv met Chromecast.. Chrome ondersteund geen silverlight meer helaas, dus dat gaat niet...
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:15:39 #56
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_150269874
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:13 schreef WEST het volgende:

[..]

ik hoor wel vaker die klachten bij tele2. Kun je niet overstappen?
Was bij mn andere ook al zo, dus ben nu bang dat ze gelijk hebben. Maar nooit dingen op papier gezien ofzo. Toch misschien maar eens om zeuren, maar daar is dit niet het topic voor.

Vooralsnog werkt BBC, slechte streams en anders later downloaden ook goed gelukkig. Ook slechte kwaliteit F1 is F1 tenslotte O+
pi_150269883
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:14 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Ik krijg Sport 1 go niet gecast naar tv met Chromecast.. Chrome ondersteund geen silverlight meer helaas, dus dat gaat niet...
Met een minix moet dat ook werken toch? :@

Zo een ding heb ik staan en iemand hier, weet ff niet meer wie, streamt F1 ook via dat ding.

Ik gebruik het er nooit voor. Sterker nog, ik gebruik dat ding eigenlijk bijna nooit. Heel af en toe eens om een film vanaf mn pc te streamen. Nu ik er zo over nadenk vraag ik me af waarom ik het een goed idee vond om dat ding te kopen voor 180 euro :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:16:19 #58
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150269887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:15 schreef Yvie_lu het volgende:
ik hoor wel vaker die klachten bij tele2. Kun je niet overstappen?Was bij mn andere ook al zo, dus ben nu bang dat ze gelijk hebben. Maar nooit dingen op papier gezien ofzo. Toch misschien maar eens om zeuren, maar daar is dit niet het topic voor.Vooralsnog werkt BBC, slechte streams en anders later downloaden ook goed gelukkig. Ook slechte kwaliteit F1 is F1 tenslotte
Lotgenoot O+
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150269906
Ow wacht eens, je kunt je hele scherm casten en met Firefox gaat dat wel dat Sport 1 Go. Morgen maar eens testen....
pi_150269949
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Met een minix moet dat ook werken toch? :@

Zo een ding heb ik staan en iemand hier, weet ff niet meer wie, streamt F1 ook via dat ding.

Ik gebruik het er nooit voor. Sterker nog, ik gebruik dat ding eigenlijk bijna nooit. Heel af en toe eens om een film vanaf mn pc te streamen. Nu ik er zo over nadenk vraag ik me af waarom ik het een goed idee vond om dat ding te kopen voor 180 euro :D
Chromecast is ideaal, vooral in combi met Plex. Erg goede prijs kwaliteit. Maar we dwalen af 😛
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:20:12 #61
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150269993
van dat chromecasten heb ik geen kaas van gegeten. moet je zeker een internetverbinding hebben op je tv?

Ik doe het gewoon via de laptop en een hdmi kabel. Draadloze muis en toetsenbordje erbij en ik kan gewoon via de tv internetten en andere computer dingen doen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150270144
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:20 schreef WEST het volgende:
van dat chromecasten heb ik geen kaas van gegeten. moet je zeker een internetverbinding hebben op je tv?

Ik doe het gewoon via de laptop en een hdmi kabel. Draadloze muis en toetsenbordje erbij en ik kan gewoon via de tv internetten en andere computer dingen doen.
Nope, je hoeft geen internet verbinding te hebben op je tv. Zie dit artikel

http://www.howtogeek.com/(...)g-google-chromecast/
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:34:55 #63
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150270319
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:26 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Nope, je hoeft geen internet verbinding te hebben op je tv. Zie dit artikel

http://www.howtogeek.com/(...)g-google-chromecast/
als ik het zo lees heb je wel wifi via je tv nodig.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:46:50 #64
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150270535
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:34 schreef WEST het volgende:

[..]

als ik het zo lees heb je wel wifi via je tv nodig.
Nee, dat doet die dongle dus. Dat is in feite een HDMI dongle met een wifi antenne
https://en.wikipedia.org/wiki/Chromecast
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:55:40 #65
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150270688
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:46 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nee, dat doet die dongle dus. Dat is in feite een HDMI dongle met een wifi antenne
https://en.wikipedia.org/wiki/Chromecast
ik heb niet zo'n HDMI dongle.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 maart 2015 @ 01:38:17 #66
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150271210
Dat kan, dat ding heet een 'Chromecast' en die moet je eerst aanschaffen. Kost je enkele tientjes.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150272155
Gaat zo een Chromecast net zo snel als een formule 1 wagen? :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 4 maart 2015 @ 07:11:01 #68
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150272362
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Acestream. Meer heb ik niet te melden.
:7

Sky F1 kijken op 720p op TV _O_
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_150272424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Ow wacht eens, je kunt je hele scherm casten en met Firefox gaat dat wel dat Sport 1 Go. Morgen maar eens testen....
Dan heb je nog steeds Silverlight als player.
  woensdag 4 maart 2015 @ 07:46:23 #70
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150272550
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:06 schreef Yvie_lu het volgende:

[..]

Heb de twijfel of mijn internetabbo dat redt. Heeft nu ook al soms moeite met de F1 livestreams helaas, dus dat levert dan weinig verbetering op helaas.
Streams leveren sowieso brakke kwaliteit (upload van de streamer etc. moet je mee nemen).
Kheb zelden een goede stream terwijl ik toch 120 mbps heb en dus Sport 1 go prima kan kijken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150272572
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Precies. Sport1 zendt dit jaar zo een beetje alle leuke klasses wel uit. Buiten dat is F1 altijd leuk om te kijken. Ook als het een saaie race is vind ik het leuk :@
Ik weet niet of ik daar nou echt blij van wordt. Ronald van Dam zal wel van de overige raceklasse commentaar leveren of Rick lekker saai dus. En het zal ook nog in SD kwaliteit zijn dat vindt ik niet kunnen in deze tijd en zeker niet voor betaal zender.
  woensdag 4 maart 2015 @ 07:50:26 #72
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150272581
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 07:49 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik daar nou echt blij van wordt. Ronald van Dam zal wel van de overige raceklasse commentaar leveren of Rick lekker saai dus. En het zal ook nog in SD kwaliteit zijn dat vindt ik niet kunnen in deze tijd en zeker niet voor betaal zender.
Het alternatief (=MotorsTV) is vaak ook niet in HD...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 4 maart 2015 @ 07:52:28 #73
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150272598
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Ow wacht eens, je kunt je hele scherm casten en met Firefox gaat dat wel dat Sport 1 Go. Morgen maar eens testen....
Dat kan ook gewoon in Chrome met de Plug. Dat zou ipc moeten werken omdat ik gewoon je beeld kopieert en niet het tabblad alleen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_150273164
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 07:52 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat kan ook gewoon in Chrome met de Plug. Dat zou ipc moeten werken omdat ik gewoon je beeld kopieert en niet het tabblad alleen.
maar silverlight plugin werkt niet in chrome, wel in firefox.
pi_150273329
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 07:52 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat kan ook gewoon in Chrome met de Plug. Dat zou ipc moeten werken omdat ik gewoon je beeld kopieert en niet het tabblad alleen.
Dat klopt, doet ie ook, maar de player zit in je tabblad, en die kopieert ie niet mee.

quote:
You can't support "Silverlight" as such on a Chromecast. Silverlight is a collection of MS technologies that plug into a brower and allow some code to work.
The Chromecast already supports the DRM libraries that Sky Snap uses within Silverlight (MS Playready) and the transfer protocols etc.
As such, it's not about a device getting Silverlight support - Silverlight has been picked deliberately by the content provider because it doesn't let video be forwarded anywhere else unless they (the video provider) explicitly want it to and write the feature themselves accordingly.
All that would be required is for Sky Snap to write a very short javascript reception app, recode their Silverlight player to add a send button, and to get the licences from the studios to let them do it, and they could add Cast functionality to their site in short order.
But they don't want to (or haven't done the third item on that list). Who knows if that would ever change
pi_150273368
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 08:45 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

maar silverlight plugin werkt niet in chrome, wel in firefox.
Ik ga dit nog proberen:

http://chromecasthelp.net(...)crosoft-silverlight/
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:03:23 #77
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150273506
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 01:38 schreef twiFight het volgende:
Dat kan, dat ding heet een 'Chromecast' en die moet je eerst aanschaffen. Kost je enkele tientjes.
35 euro zag ik bij mediamarkt en boltje
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150273971
quote:
Maar wil je vanuit Chrome browser desktop kunnen casten dat gaat zoiezo niet. Och, dan maar op mijn iPadje kijken dan maar. Foxsports heeft chromecast ondersteunining, Sport1 go niet. Jammer.
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:38:25 #79
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150274222
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:26 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Maar wil je vanuit Chrome browser desktop kunnen casten dat gaat zoiezo niet. Och, dan maar op mijn iPadje kijken dan maar. Foxsports heeft chromecast ondersteunining, Sport1 go niet. Jammer.
Kan je de ipad met Sport 1 Go niet streamen naar een apple tv?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:39:24 #80
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150274241
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:26 schreef alwaysonhold het volgende:
aar wil je vanuit Chrome browser desktop kunnen casten dat gaat zoiezo niet. Och, dan maar op mijn iPadje kijken dan maar. Foxsports heeft chromecast ondersteunining, Sport1 go niet. Jammer.
heb je sport1 al gemaild? misschien dat er toch wat gefixt kan worden?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150274786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:38 schreef nils7 het volgende:

[..]

Kan je de ipad met Sport 1 Go niet streamen naar een apple tv?
Jawel, heb alleen geen apple tv.
pi_150275015
Waarom zoveel moeite ervoor doen als je het gelijk live met tor kan kijken.
Als je een smart tv heb gaat dat makkelijk.
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:22:05 #83
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150275162
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:16 schreef 0108daniel het volgende:
Waarom zoveel moeite ervoor doen als je het gelijk live met tor kan kijken.
Als je een smart tv heb gaat dat makkelijk.
Hoe doe je dat dan precies?
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:33:15 #84
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150275461
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:16 schreef 0108daniel het volgende:
Waarom zoveel moeite ervoor doen als je het gelijk live met tor kan kijken.
Als je een smart tv heb gaat dat makkelijk.
En als je geen smartTV heb is dat chromecasten een betere oplossing.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 maart 2015 @ 10:40:48 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150275656
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 07:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:7

Sky F1 kijken op 720p op TV _O_
Enkel de delay is jammer :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_150275711
quote:
3s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:22 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan precies?
Download het op je tv en zoek de wedstrijden op.
Anders downloaden op je laptop en van daaruit streamen naar de tv.
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:00:17 #87
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_150276147
Wat heeft dit hele gesprek met F1 nieuwtjes te maken? Beetje off topic toch?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:11:39 #88
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150276461
Geheel mee eens, maar ik ben ook geen interessante nieuwtjes tegengekomen ;( Waarschijnlijk zit alles en iedereen in het vliegtuig richting Aussie momenteel.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:15:13 #89
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150276556
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:11 schreef twiFight het volgende:
Geheel mee eens, maar ik ben ook geen interessante nieuwtjes tegengekomen ;( Waarschijnlijk zit alles en iedereen in het vliegtuig richting Aussie momenteel.
Vrijdag gaat de boel op transport heb ik gehoord. Ik las ook ergens dat Max vandaag naar Melbourne vertrekt.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150276719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:00 schreef caspervc het volgende:
Wat heeft dit hele gesprek met F1 nieuwtjes te maken? Beetje off topic toch?
Momenteel is er ook nog geen boeiend nieuws ;)
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:20:37 #91
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_150276738
Nouja, de geruchten voor Manor voor Frijns worden ook groter...

Mehri heeft bij Pons voor de FR 3.5 getekent...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 maart 2015 @ 11:21:24 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150276776
Alonso officieel niet in Australië, ook al wist iedereen het al... verder weinig boeiends te vinden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_150277031
Wie vervoert al die wagens en spul eigenlijk? Hebben ze eigen kisten of huren ze gewoon een vrachtvliegtuig?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:35:28 #94
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150277198
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:29 schreef Karstman het volgende:
Wie vervoert al die wagens en spul eigenlijk? Hebben ze eigen kisten of huren ze gewoon een vrachtvliegtuig?
Volgens mij is DHL sponsor en die heeft wel een aantal Jumbo jets. En een paar jaar geleden ging alles via Schiphol omdat ze daar de materialen hebben om de boel te scannen. Weet alleen of dat nu nog zo is.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:38:05 #95
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150277268
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:35 schreef WEST het volgende:

[..]

Volgens mij is DHL sponsor en die heeft wel een aantal Jumbo jets. En een paar jaar geleden ging alles via Schiphol omdat ze daar de materialen hebben om de boel te scannen. Weet alleen of dat nu nog zo is.
En Emirates doet ook wat meen ik
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:40:57 #96
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150277353
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:38 schreef Fiorano het volgende:

[..]

En Emirates doet ook wat meen ik
Dat weet ik niet. Ik weet dat DHL officieel partner is. Maar het kan maar zo omdat er ook vanuit Italie vracht weg moet.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:43:14 #97
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150277410
Huh? Ik weet niet anders dan dat Berney Ecclestone een maatschappij in eigendom heeft die vliegtuigen in bezig heeft en het grootste gedeelte van het vervoer voor F1 materiaal voor zijn rekening neemt. Teams betalen dan dat bedrijf om het materiaal van ze van race naar race te vliegen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150277444
De FOM regelt het gros in elk geval lees ik hier
http://www.formula1.com/i(...)_f1_racing/5297.html
Kennelijk in speciale containers maar wel met een normaal transporttoestel

Oud maar uit 2006 over McLaren
http://www.formula1.com/news/features/2006/9/5012.html
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:44:50 #99
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150277449
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:49:00 #100
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150277571
Ik vraag me overigens af of de coureurs ook verplicht gescheiden moeten vliegen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150277599
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:49 schreef twiFight het volgende:
Ik vraag me overigens af of de coureurs ook verplicht gescheiden moeten vliegen.
Ja elk in hun eigen First Class cabine.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_150277751
Hier bij DHL zelf ook nog wel een paar aardige filmpjes.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:02:43 #103
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150278030
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:53 schreef Karstman het volgende:
Hier bij DHL zelf ook nog wel een paar aardige filmpjes.
Mijn god, die naam _O-

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150279368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:02 schreef twiFight het volgende:

[..]

Mijn god, die naam _O-

[ afbeelding ]
Volgens mij was er binnen DHL weinig discussie over wie er het F1 account kreeg :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:56:11 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_150279669
Hoe staat het met het tweede zitje bij Manor? Magnussen rijdt nu de eerste race voor McLaren, Vandoorne schijnt geen optie te zijn en ik las vanochtend dat Merhi ook in een andere klasse gaat racen dit jaar.
pi_150279803
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe staat het met het tweede zitje bij Manor? Magnussen rijdt nu de eerste race voor McLaren, Vandoorne schijnt geen optie te zijn en ik las vanochtend dat Merhi ook in een andere klasse gaat racen dit jaar.
Giedo Van der Garde of Robin Frijns worden genoemd. Hiervan geef ik de eerste de meeste kans vanwege McGregor als sponsor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:04:40 #107
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150279938
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Giedo Van der Garde of Robin Frijns worden genoemd. Hiervan geef ik de eerste de meeste kans vanwege McGregor als sponsor.
Mwah ik geloof er geen donder van. McGregor heeft oa hun sponsoring bij William al terug getrokken, schijnen aardig onder druk te staan.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_150280555
Jos Verstappen jarig en dit nieuws:

http://sportbild.bild.de/(...)-40018878.sport.html
pi_150281637
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:25 schreef JohnB52 het volgende:
Jos Verstappen jarig en dit nieuws:

http://sportbild.bild.de/(...)-40018878.sport.html
Jaja. Als het tot een boycot komt zul je zien dat de grote jongens misschien aan de kant blijven maar dat de kleinere teams toch gaan rijden voor de punten. En McLaren moet wel rijden anders geven ze toe dat hun hele verhaal hiervoor onzin was.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:06:36 #110
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150281818
Ik vind het sowieso onzin. Dat Jenson zich zorgen maakt zou ik nog heel vaag begrijpen, maar dat is dan een probleem tussen hem en McLaren om op te lossen, maar alle andere teams hebben al een jaar met dit systeem gereden. En dan zouden ze het nu opeens te gevaarlijk vinden? Ze maken die dingen zelf! (lees: het team danwel haar motorfabrikant). Beetje gaar om een race (= FIA/FOM en een hoop aanverwante partijen) te gaan boycotten omdat je blijkbaar bang bent dat je eigen onderdeel niet deugt.

Staat nog tegenover dat er vorig jaar niets mis is gegaan en het bij McLaren nu ook nog zéééééééér de vraag is dat het met de mgu-k te maken heeft. Ook gaf de gecrashte McLaren geen gevaar met de mgu-k aan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:26:27 #111
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150282407
Mijn god, ik bedenk me nu pas dat ik tijdens de openingsrace op vakantie ben :S Nou ja, hij kwam toch al niet op de BBC. Heb alleen wel een aardig grote kans dat ik de uitslag dan al hoor.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:38:11 #112
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_150282810
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:06 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het sowieso onzin. Dat Jenson zich zorgen maakt zou ik nog heel vaag begrijpen, maar dat is dan een probleem tussen hem en McLaren om op te lossen, maar alle andere teams hebben al een jaar met dit systeem gereden. En dan zouden ze het nu opeens te gevaarlijk vinden? Ze maken die dingen zelf! (lees: het team danwel haar motorfabrikant). Beetje gaar om een race (= FIA/FOM en een hoop aanverwante partijen) te gaan boycotten omdat je blijkbaar bang bent dat je eigen onderdeel niet deugt.

Staat nog tegenover dat er vorig jaar niets mis is gegaan en het bij McLaren nu ook nog zéééééééér de vraag is dat het met de mgu-k te maken heeft. Ook gaf de gecrashte McLaren geen gevaar met de mgu-k aan.
Het is Bild joh. Waar maak je je druk om.
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:29:42 #113
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150284554
Goed punt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:43:38 #114
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150287076
Al worden de geruchten omtrend die stroomshock steeds groter en groter. Het zou me niets verbazen als het daadwerkelijk waar blijkt te zjn, maar goed, zeker weten doe je pas als McLaren en/of Alonso het zelf publiek maakt. En aangezien beide partijen wel van het zwijgende type zijn ben ik bang dat je daar pas van gaat horen in Alonso's autobiografie....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 16:49:09 #115
18653 crew  D.
pi_150287285
Dit plaatje uit de OP is ook al even achterhaald :P

  woensdag 4 maart 2015 @ 16:56:03 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150287508
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef D. het volgende:
Dit plaatje uit de OP is ook al even achterhaald :P

[ afbeelding ]
Klopt, Vodafone is heul geen sponsor meer van McLaren! :o
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:59:19 #117
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150287600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef D. het volgende:
Dit plaatje uit de OP is ook al even achterhaald :P

[ afbeelding ]
zoals ik al 6 delen geleden meldde nadat ik de OP geüpdate had :{

Dus bij deze:
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015

Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
ondertussen kan de Manor-info ook bijgewerkt worden, en mag Caterham van mij part er helemaal uit....
En weer een nieuwe kalender nav de Koreaanse GP, en het nog altijd niet weten wat er staat te gebeuren ket de Duitse GP.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_150289413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:49 schreef twiFight het volgende:
Ik vraag me overigens af of de coureurs ook verplicht gescheiden moeten vliegen.
Zou tamelijk lullig zijn als alle coureurs en reservecoureurs in hetzelfde vliegtuig zitten en crashen.

Geen F1 meer :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150291286
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 17:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zou tamelijk lullig zijn als alle coureurs en reservecoureurs in hetzelfde vliegtuig zitten en crashen.

Geen F1 meer :'(
En Freijns dan?
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:08:19 #120
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150292083
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 17:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zou tamelijk lullig zijn als alle coureurs en reservecoureurs in hetzelfde vliegtuig zitten en crashen.

Geen F1 meer :'(
Nou ja, daarom vroeg ik het ook. Zo is in het verleden wel eens een heel voetbalteam in één klap verdwenen omdat het vliegtuig waarin ze allemaal zaten neerstortte. Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren, maar je tovert niet zomaar even twee topcoureurs uit een hoed. Bovendien hebben de teams maar weinig reservecoureurs, die vaak niet eens zo heel veel ervaring hebben (met de auto van dat seizoen).

Kan me daarom best voorstellen dat de twee vaste coureurs i.i.g. gescheiden moeten vliegen, maar ik heb hier verder nooit een bevestiging van gehoord.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150292176
Ik denk dat er ook veel zijn die met eigen vervoer (lees: vliegtuig) komen. Of vergis ik me dan heel erg?

Ik heb het dan over de lewissen, vettels, alonsos en kimi's van de sport zegmaar en niet over bv een sutil of iets. Die zal vast geen eigenste vleegtuug hebben lijkt me.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 maart 2015 @ 19:10:31 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150292202
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:46 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

En Freijns dan?
Wie :?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150292307
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wie :?
Freijns. Kan je niet lezen ofzo? 8-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 maart 2015 @ 19:14:44 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150292403
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Freijns. Kan je niet lezen ofzo? 8-)
Nee, die ken ik niet. Frijns wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:16:24 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150292485
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:10 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat er ook veel zijn die met eigen vervoer (lees: vliegtuig) komen. Of vergis ik me dan heel erg?

Ik heb het dan over de lewissen, vettels, alonsos en kimi's van de sport zegmaar en niet over bv een sutil of iets. Die zal vast geen eigenste vleegtuug hebben lijkt me.
Ik wist het alleen van Hamilton zeker. Op youtube kwam ik de volgende info tegen (betrouwbaarheid onbekend)

quote:
After the Grand Prix of Europe at Valencia Street Circuit with the victory of Fernando "Magic" Alonso many of the people who make up the circus of Formula 1 (Bernie Ecclestone, Anthony Hamilton, Michael Schumacher, Ron Dennis, Sebastian Vettel, Fernando Alonso from others) return to their barracks using their private jets, Valencia 6/24/2012.
En ik weet niet waarom, maar ik heb sterk het gevoel dat Kimi er ook wel het type voor is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150292602
Mooi podium was dat, in totaal 10 wereldtitels op 1 podium _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150292610
Als ik goed geteld heb dan. :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150292848
Oké, Manor gaat dus echt meedoen aan de eerste race. Daarmee is er ineens een stoeltje in de F1 vrij. Kansen voor Van der Garde?
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:36:11 #129
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150293247
Ze zijn zeker ook verplicht om twee auto's aanwezig te hebben om te voldoen aan het regelement, of niet? Anders had ik verwacht dat ze bekend gemaakt zouden hebben met maar een wagen aanwezig te zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150293409
Ja. Elk team moet met twee auto's deelnemen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150293750
De jet van Hamilton:



Drie keer raden van wie deze is/was:



Hier vloog Barichello mee toen hij nog F1 coureur was:



Maar de meesten vliegen gewoon met lijnvluchten of huren af en toe een privéjet. Webber vloog nog wel eens met de Red Bull jet las ik net, maar gebruikte 60% van de tijd gewone lijnvluchten.
pi_150294287
Zijn er coureurs die ook zelf vliegen? Ik bedoel ze hebben natuurlijk geld zat voor ff een brevet te halen lijkt me.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 4 maart 2015 @ 20:08:49 #133
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150294672
Ik weet alleen van ex-coureur Martin Brundle dat hij dat doet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 20:12:24 #134
18653 crew  D.
pi_150294844
quote:
5s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:00 schreef Geralt het volgende:
Zijn er coureurs die ook zelf vliegen? Ik bedoel ze hebben natuurlijk geld zat voor ff een brevet te halen lijkt me.
ff?

Je moet behoorlijk wat vlieguren maken om het te halen, en als je het eenmaal hebt moet je uren maken om het te mogen houden :P Met drukke agenda's en tijdens het seizoen nooit lang op dezelfde plek zal dat wat lastig zijn lijkt me :Y
  woensdag 4 maart 2015 @ 20:15:05 #135
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150294965
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:12 schreef D. het volgende:

[..]

ff?

Je moet behoorlijk wat vlieguren maken om het te halen, en als je het eenmaal hebt moet je uren maken om het te mogen houden :P Met drukke agenda's en tijdens het seizoen nooit lang op dezelfde plek zal dat wat lastig zijn lijkt me :Y
En dan nog willen ze lekker rustig ontspannen. Worden die prive jets alleen voor vluchten binnnen europa gebruikt of gaan ze de wereld over?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 maart 2015 @ 20:20:13 #136
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150295214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:12 schreef D. het volgende:

[..]
Met drukke agenda's en tijdens het seizoen nooit lang op dezelfde plek zal dat wat lastig zijn lijkt me :Y
Dat krijgen we zelden te zien, maar ze zitten continu op sponsor events ja. Was het niet Coulthard die een item deed waarbij hij Vettels dagplanner was? Die shit zat echt op de minuut strak gepland.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150295233
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:12 schreef D. het volgende:

[..]

ff?

Je moet behoorlijk wat vlieguren maken om het te halen, en als je het eenmaal hebt moet je uren maken om het te mogen houden :P Met drukke agenda's en tijdens het seizoen nooit lang op dezelfde plek zal dat wat lastig zijn lijkt me :Y
Ja dat weet ik toch allemaal niet man :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150295341
De Red Bull jet:

  woensdag 4 maart 2015 @ 20:28:06 #139
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150295562
Beetje gemiste kans wel, vind ik.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 maart 2015 @ 20:30:05 #140
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150295655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:23 schreef Ferry_76 het volgende:
De Red Bull jet:

[ afbeelding ]
Had op z'n minst een livery over het hele vliegtuig verwacht
pi_150295862
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:30 schreef Coelho het volgende:

[..]

Had op z'n minst een livery over het hele vliegtuig verwacht
Sommige doen dat beter inderdaad:





  woensdag 4 maart 2015 @ 20:54:55 #142
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_150296623
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:39 schreef sasquatsch het volgende:
Ja. Elk team moet met twee auto's deelnemen.
Zou het niet een goed idee zijn om teams met maar één team weer toe te laten? Zal toch een stuk goedkoper zijn en misschien zijn er dan meer gegadigden om een team te beginnen,
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:12:45 #143
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150297242
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:54 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Zou het niet een goed idee zijn om teams met maar één team weer toe te laten? Zal toch een stuk goedkoper zijn en misschien zijn er dan meer gegadigden om een team te beginnen,
1 auto bedoel je denk ik, maar dat lijkt me niks.
Dan krijg je echt een allegaartje zoals bij de indycar of het WEC.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:15:43 #144
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_150297356
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

1 auto bedoel je denk ik, maar dat lijkt me niks.
Dan krijg je echt een allegaartje zoals bij de indycar of het WEC.
Een wagen inderdaad. Lange werkdag gehad. :@

Of een maximum van 4 teams met één wagen. Om het huidige veld aan te vullen. Of de kosten voor een normaal team, met 2 wagens, drastisch verlagen. Want op de huidige manier kunnen ze niet lang meer doorgaan, nu ook FI in het voortbestaan wordt bedreigd.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:40:19 #145
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150298289
Als ze teams met één wagen toestaan komen ze in de knoei met hun eigen voorwaarden. Op de korte termijn zullen een aantal teams krimpen, maar je krijgt er niet zomaar wat 'een wagen teams' bij. Ook met één wagen kost het klauwen vol met geld om op de grid te komen met een auto die binnen de 107% blijft.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 maart 2015 @ 23:46:05 #146
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150302669
Wat is dan de belangrijkste reden dat bijvoorbeeld de Indycars of Nascar vol zitten met auto's en F1 niet? Is het kostenverschil echt zo groot tussen F1 en Indy? Of komt het omdat het daar allemaal gestandaardiseerd is en een sponsor een auto en een doos stickers kan kopen en daarmee op de grid kan staan?
  donderdag 5 maart 2015 @ 00:40:15 #147
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150303827
Een top team in Nascar is zo'n 20 miljoen dollar per jaar kwijt lees ik. Dat is relatief gezien peanuts. In de F1 ben je dat alleen al kwijt voor een motorencontract.

Verder weet ik niet hoe het zit met televisierechten en uitgekeerd geld en zo, maar Nascar is onnoemelijk populair in de US. Zij hebben geen Ecclestone waar elk circuit 10-20 miljoen aan moet betalen zodat Nascar daar 'mag' racen. Grote kans dat een veel groter deel van het geld ook een soort van terugvloeit de sport in. En het is natuurlijk veel aantrekkelijker voor sponsoren. Je hebt gegarandeerd volle tribunes en nagenoeg je hele publiek is amerikaans, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat maar 20% van de kijkers je merk kent (omdat je bv. een Duitsland only merk bent).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150305081
Nascar bezoekt zelfs tracks meerdere keren per seizoen. (Daytona / Talladega / Bristol en misschien nog wel andere). Zie dat de F1 maar eens doen!

Of dat een positief punt is daar valt natuurlijk over te discussieren, het geeft eigenlijk gewoon aan dat de populariteit erg intens is op "kleine" schaal. Van de 36 races zijn er maar 6 aan de oostkant van Amerika, de rest allemaal aan de westkant.
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:30:23 #149
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150306311
Van der Garde heeft een rechtzaak aangespannen tegen Sauber met als eis dat hij mag rijden in Australië. Zit nu mobiel dus linkjes plaatsen is even Kut
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 5 maart 2015 @ 09:36:52 #150
176766 crew  zoem
zoemt
pi_150306400
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:30 schreef Fiorano het volgende:
Van der Garde heeft een rechtzaak aangespannen tegen Sauber met als eis dat hij mag rijden in Australië. Zit nu mobiel dus linkjes plaatsen is even Kut
http://www.theaustralian.(...)lph2mf-1227249857089
quote:
Dutch F1 driver Giedo van der Garde has launched urgent legal action at Victorian Supreme Court claiming he has been unfairly dismissed by the Sauber racing team.

Mr van der Garde wants the court to force Sauber to give one of it's two starting drives in the upcoming grand prix at Albert Park.
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:41:30 #151
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150306479
quote:
Ja lekker, straks mag je één race rijden in een auto die gebouwd is voor een ander en bij een team wat niet met je samen wil werken. Alsof je dat moet willen... maargoed
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:43:58 #152
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_150306534
quote:
3s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:41 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ja lekker, straks mag je één race rijden in een auto die gebouwd is voor een ander en bij een team wat niet met je samen wil werken. Alsof je dat moet willen... maargoed
Rijden gaat niet gebeuren... flinke schadevergoeding daar is het ze denk ik om te doen.
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:14:32 #153
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150307097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:30 schreef Fiorano het volgende:
Van der Garde heeft een rechtzaak aangespannen tegen Sauber met als eis dat hij mag rijden in Australië. Zit nu mobiel dus linkjes plaatsen is even Kut
Vraag me wel af waarom hij in Australië een rechtzaak aanspant ipv zwitserland
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150307189
Denk meer dat het om de hoogte van de schadevergoeding/afkoopsom gaat dan dat ie daadwerkelijk aan het racen wil.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:22:34 #155
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150307245
Oftewel, lekker kansloos. Geloof ook niet dat e dan in de toekomst maar 1 team is die met je wil samenwerken. Overigens hoeven we ook niet echt te hopen op sponsoring van McGregor bij bv. Manor. Interne bron binnen McGregor melde mij gisteravond nog dat het geld echt op is voor dat soort dingen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:27:56 #156
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150307360
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:14 schreef WEST het volgende:

[..]

Vraag me wel af waarom hij in Australië een rechtzaak aanspant ipv zwitserland
Omdat ze wellicht een ban kunnen instellen daar gok ik zodat het wordt of racen of niet racen (+ vergoeding) of totaal niet racen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150307391
En in het artikel staat dat hij dat al gedaan heeft.

quote:
Mr van der Garde originally took his case to the Arbitration Institution in Switzerland, which ordered Sauber keep him on the team.
Wel lekker op tijd van Giedo zo een week vantevoren :') maar dat zal vast wel iets strategisch hebben ofzo.
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:32:08 #158
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_150307460
Lekker plaatje ook bij dat artikel, met nog mooier onderschrift...
Burnt to the core but not broken
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:33:08 #159
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_150307483
Dat betekent gelijk dat hij dus niet in de race is voor Manor... Anders doe je dit toch zowieso niet?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:35:37 #160
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_150307542
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:33 schreef caspervc het volgende:
Dat betekent gelijk dat hij dus niet in de race is voor Manor... Anders doe je dit toch zowieso niet?
Dan toch binnenkort nieuws van Frijns?
Burnt to the core but not broken
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:37:15 #161
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150307583
Frijns en Stevens zijn wel close met elkaar. Dus het zou best wel kunnen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150307599
Opzich zou je zo'n zaak niet aanspannen als je niet in je recht staat en gewoon een contract hebt liggen, aangezien de rechtbank in Zwitserland hem al eerder in het gelijk stelde.

Sauber probeert nu gewoon met zo min mogelijk kosten van van der Garde af te komen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_150307705
Sutil zit in hetzelfde schuitje trouwens: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29945378
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:52:22 #164
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150307965

kwam nog een preview tegen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150308074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:29 schreef Bluurgh het volgende:
En in het artikel staat dat hij dat al gedaan heeft.

[..]

Wel lekker op tijd van Giedo zo een week vantevoren :') maar dat zal vast wel iets strategisch hebben ofzo.
Blick meldde een tijdje terug al dat Van der Garde twee rechtszaken tegen Sauber gewonnen had. Maar even later was het artikel weer verdwenen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 11:25:06 #166
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150308657
Frijns :')

Dat ie het nog probeert met z'n lege zakken
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_150308685
Manor heeft iemand nodig met een superlicentie. En die zijn dun gezaaid tegenwoordig.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:35:59 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_150308974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:26 schreef sasquatsch het volgende:
Manor heeft iemand nodig met een superlicentie. En die zijn dun gezaaid tegenwoordig.
Jos is toch in de buurt
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:38:00 #169
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_150309032
Is zijn superlicentie nog geldig eigenlijk?
Burnt to the core but not broken
pi_150309317
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:29 schreef Bluurgh het volgende:
En in het artikel staat dat hij dat al gedaan heeft.

[..]

Wel lekker op tijd van Giedo zo een week vantevoren :') maar dat zal vast wel iets strategisch hebben ofzo.
Neem aan dat Giedo hier al tijd mee bezig is en dit inderdaad als een laatste redmiddel ziet om er nog wat uit te slepen (financieel)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:52:05 #171
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_150309472
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:46 schreef franklop het volgende:

[..]

Neem aan dat Giedo hier al tijd mee bezig is en dit inderdaad als een laatste redmiddel ziet om er nog wat uit te slepen (financieel)
Hij wil, volkomen terecht, een afkoopsom voor contractbreuk. Zou ik ook doen, fuck Sauber in dat geval.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:03:44 #172
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150309776
De nieuwe Safety car:



En de nieuwe Medical Car

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_150309955
Waar blijft de F1 manager eigenlijk?
The Older I Get, The Better I Was
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:11:36 #174
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150309984
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:10 schreef LuieSurinamer het volgende:
Waar blijft de F1 manager eigenlijk?
Dit Topique even in de gaten houden:

SPT / De FOK! F1-manager 2014 #3
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:16:34 #175
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150310162
quote:
3s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:35 schreef PPL het volgende:

[..]

Dan toch binnenkort nieuws van Frijns?
[ afbeelding ]
Deze shit is zo fucking zinloos he. Als het nieuws 'snel' komt, plaats dan pas een bericht wanneer dat nieuws er is. Dit is een aankondiging van een aankondiging.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 12:18:11 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150310218
quote:
99s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:03 schreef Fiorano het volgende:
De nieuwe Safety car:

[ afbeelding ]

En de nieuwe Medical Car

[ afbeelding ]
Lijkt wel een Rolls Royce :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:24:43 #177
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150310436
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lijkt wel een Rolls Royce :D
Die zie ik even niet hahaha
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 12:35:04 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150310720
quote:
99s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:24 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Die zie ik even niet hahaha
Je hebt een beetje fantasie nodig :P

Kan ook komen door de hoek van de foto dat het zo lijkt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:43:17 #179
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150310931
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:38 schreef PPL het volgende:
Is zijn superlicentie nog geldig eigenlijk?
van Jos bedoel je dan? Zo ja, is het antwoord nee. Als ze 3 jaar niet meer geracet hebben in de F1 moeten ze een nieuwe aanvraag doen. Daarbij moeten ze aantonen dat ze de periode vooraf aanzienlijke resultaten hebben behaald, Jos zal daardoor dus ook niet meer in aanmerking komen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_150311451
Ik hoop wel, nu Max de complete begeleiding van RedBull heeft, Jos meer tijd neemt voor zich zelf en weer gaat racen in de GT's of Endurance-racerij. Moet ie wel eerst naar de sportschool denk ik, maar denk dat hij best weer leuke races kan rijden nationaal en/of internationaal.

Met die BMW in Baku was hij ook direct snel, maar die andere JV stuurde hem zo de muur in :(
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:09:08 #181
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150311708
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:00 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop wel, nu Max de complete begeleiding van RedBull heeft, Jos meer tijd neemt voor zich zelf en weer gaat racen in de GT's of Endurance-racerij. Moet ie wel eerst naar de sportschool denk ik, maar denk dat hij best weer leuke races kan rijden nationaal en/of internationaal.

Met die BMW in Baku was hij ook direct snel, maar die andere JV stuurde hem zo de muur in :(
Ik denk dat Jos dit jaar wel met Max mee gaat reizen. Hij mag immers nog niet op de openbare weg rijden :P
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:16:52 #182
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150311967
iemand nog een voorvleugel aan de muur in huis?

is eens wat anders dan een hertenkop :P
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 5 maart 2015 @ 13:19:57 #183
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150312069
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:52 schreef PirE het volgende:

[..]

Hij wil, volkomen terecht, een afkoopsom voor contractbreuk. Zou ik ook doen, fuck Sauber in dat geval.
Eens. En ik hoop dat Sutil hetzelfde gaat doen als vdG.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:21:49 #184
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150312139
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Eens. En ik hoop dat Sutil hetzelfde gaat doen als vdG.
Dan hoop ik dat ze beiden moeten rijden bij Sauber. :P Dan heeft Sauber een groot probleem.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 5 maart 2015 @ 13:25:55 #185
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150312317
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:21 schreef WEST het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat ze beiden moeten rijden bij Sauber. :P Dan heeft Sauber een groot probleem.
Zo ver zal het niet komen denk ik. Denk dat die met een zak geld gaan komen om ze uit te kopen.
Maar vind het gewoonweg zeer triest hoe ze met die twee om gaan op dit moment.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_150312579
Sauber dwingen om met een flinke zak geld over de brug te komen en dan dat geld gebruiken om bij Manor in te stappen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150312606
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:21 schreef WEST het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat ze beiden moeten rijden bij Sauber. :P Dan heeft Sauber een groot probleem.
F1 kan wel twee extra coureurs gebruiken, het Sutil van Garde-Ferrari Racing Team op kosten van Sauber.
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:37:22 #188
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150312769
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zo ver zal het niet komen denk ik. Denk dat die met een zak geld gaan komen om ze uit te kopen.
Maar vind het gewoonweg zeer triest hoe ze met die twee om gaan op dit moment.
ja dat zal ook wel. Maar het zou wel leuk zijn.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:40:05 #189
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150312867
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:16 schreef WEST het volgende:
iemand nog een voorvleugel aan de muur in huis?

is eens wat anders dan een hertenkop :P
8000 pond openingsbod...
En dan nog wel voor die lelijke neus hahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:41:17 #190
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150312905
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:32 schreef sasquatsch het volgende:
Sauber dwingen om met een flinke zak geld over de brug te komen en dan dat geld gebruiken om bij Manor in te stappen. :)
Wellicht in de contracten van de huidige rijders van Sauber opgenomen dat die sponsoren dat bedrag bij 1 brengen?
Dat laatste zou wel stylo zijn 8-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:42:45 #191
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150312979
quote:
3s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:35 schreef PPL het volgende:

[..]

Dan toch binnenkort nieuws van Frijns?
[ afbeelding ]
Als dat zo is dan weet ik niet of ik blij moet zijn of niet. Wat kan Manor nou uitrichten?
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:43:44 #192
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150313027
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:52 schreef WEST het volgende:

kwam nog een preview tegen.
Thanks, zo even kijken ^O^.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150313091
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:42 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Als dat zo is dan weet ik niet of ik blij moet zijn of niet. Wat kan Manor nou uitrichten?
Voorlopig niets. Maar je staat in ieder geval op de grid, waardoor je eventueel ook volgend jaar F1 kan rijden aangezien volgend jaar de nieuwe superlicentieregels in gaan en beide daar niet (meer) voor in aanmerking komen.

En jezelf af en toe in de kijker rijden door je teamgenoot te verslaan en hopen op pech van anderen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:47:23 #194
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150313187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

aangezien volgend jaar de nieuwe superlicentieregels in gaan en beide daar niet (meer) voor in aanmerking komen.

Is die regel ook voor coureurs die al een superlicentie hebben? Dat zou natuurlijk raar zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:49:23 #195
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150313272
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is die regel ook voor coureurs die al een superlicentie hebben? Dat zou natuurlijk raar zijn.
Als ze m dit jaar niet behouden zijn ze m dus wel kwijt en kunnen lastig een nieuwe krijgen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:50:41 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_150313350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zo ver zal het niet komen denk ik. Denk dat die met een zak geld gaan komen om ze uit te kopen.
Maar vind het gewoonweg zeer triest hoe ze met die twee om gaan op dit moment.
Die zak geld is nou net het probleem, ben benieuwd
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:51:46 #197
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_150313411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:49 schreef nils7 het volgende:

[..]

Als ze m dit jaar niet behouden zijn ze m dus wel kwijt en kunnen lastig een nieuwe krijgen.
En als ze dit jaar 1 race rijden (Australie, zoals geeist?)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:51:50 #198
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150313418
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:49 schreef nils7 het volgende:

[..]

Als ze m dit jaar niet behouden zijn ze m dus wel kwijt en kunnen lastig een nieuwe krijgen.
Grappig, dacht dat het alleen voor nieuwe coureurs gold. Het is natuurlijk ook een beetje raar. Dan zou ook iets van 80% van de Nederlandse rijbewijsbezitters opnieuw moeten afrijden omdat je het tegenwoordig leert met navigatie en het nieuwe rijden.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:58:07 #199
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150313710
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:51 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Grappig, dacht dat het alleen voor nieuwe coureurs gold. Het is natuurlijk ook een beetje raar. Dan zou ook iets van 80% van de Nederlandse rijbewijsbezitters opnieuw moeten afrijden omdat je het tegenwoordig leert met navigatie en het nieuwe rijden.
Zou voor vele weggebruikers geen slecht idee zijn :s)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150314097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:51 schreef caspervc het volgende:

[..]

En als ze dit jaar 1 race rijden (Australie, zoals geeist?)
Is te weinig voor Frijns.

Voor bestaande superlicentiehouders moet je 5 races in het afgelopen jaar of 15 in de afgelopen 3 jaar hebben gereden.

quote:
Have made at least five starts in races counting for the FIA Formula One World Championship for Drivers the previous year, or at least 15 starts within the previous 3 years.
Van der Garde zou volgend jaar dus wel in aanmerking komen vanwege zijn jaar bij Caterham in 2013. Maar Frijns moet dit jaar minimaal 5 races rijden om volgend jaar ook een kans te maken.

Al zijn er natuurlijk altijd wel uitzonderingen mogelijk, zoals in de reglementen staat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:19:07 #201
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150314324
Michael Schumacher mag ook wel opschieten om weer in een wagen te komen. Als hij dit jaar niet uit coma komt en een stoeltje scoort dan heeft hij geen 15 races in de afgelopen drie jaar :o
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:24:06 #202
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_150314448
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Van der Garde zou volgend jaar dus wel in aanmerking komen vanwege zijn jaar bij Caterham in 2013. Maar Frijns moet dit jaar minimaal 5 races rijden om volgend jaar ook een kans te maken.

Al zijn er natuurlijk altijd wel uitzonderingen mogelijk, zoals in de reglementen staat.
Ja dat was mijn gedachte ook. Zal hij de race in Melbourne bij Sauber claimen om dan zijn SL te behouden?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:28:18 #203
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150314556
Dat maakt toch helemaal geen verschil voor 'm? Ook als vd Garde dit jaar niet rijdt heeft hij in 2016 nog zijn SL. [edit correctie] In 2016 zou hij dan 5 races moeten rijden. Maar dat moet hij ook als hij dit jaar wel (alleen) in Melbourne rijdt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:34:40 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150316585
Zijn er nog nieuwtjes?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:48:04 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_150317065
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:19 schreef twiFight het volgende:
Michael Schumacher mag ook wel opschieten om weer in een wagen te komen. Als hij dit jaar niet uit coma komt en een stoeltje scoort dan heeft hij geen 15 races in de afgelopen drie jaar :o
Tja dat is wel zijn minste zorg, voor zover hij bewust zorgen heeft
pi_150318180
Wat meer over de GvdG vs Sauber zaak, en de mogelijke gevolgen:

http://grandprixradio.nl/(...)het-einde-van-sauber
  donderdag 5 maart 2015 @ 16:31:51 #207
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150318628
Die rechtzaken zijn verder ook compleet logisch (voor Sutil net zo).
De vraag is alleen wat Sauber er van verwacht had. Elke sufkut binnen dat team, van Legal tot teambaas tot engineers tot de schoonmakers weten dat je niet zomaar iemand met wie je een contract hebt opzij kunt schuiven.

Voor mij is dus de grote vraag wat Sauber haar plan was, want dat ze contractuele problemen zouden krijgen is duidelijk, dat heeft Sauber ook geweten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 5 maart 2015 @ 16:35:39 #208
178444 DenS
Crientj <3
pi_150318782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:31 schreef twiFight het volgende:
Die rechtzaken zijn verder ook compleet logisch (voor Sutil net zo).
De vraag is alleen wat Sauber er van verwacht had. Elke sufkut binnen dat team, van Legal tot teambaas tot engineers tot de schoonmakers weten dat je niet zomaar iemand met wie je een contract hebt opzij kunt schuiven.

Voor mij is dus de grote vraag wat Sauber haar plan was, want dat ze contractuele problemen zouden krijgen is duidelijk, dat heeft Sauber ook geweten.
Ze dachten het met geld op te kunnen lossen, niet dus. Ben benieuwd maandag :)
pi_150318973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:31 schreef twiFight het volgende:

Voor mij is dus de grote vraag wat Sauber haar plan was, want dat ze contractuele problemen zouden krijgen is duidelijk, dat heeft Sauber ook geweten.
Ik kan mij herinneren dat kamp vdG (Volgens Sauber) een (aan)betaling had moeten doen voor het racestoeltje, die zou niet op tijd gedaan zijn en daarom was het contractbreuk van hun kant en kon Kaltenborn het contract ongeldig verklaren. De rechter dacht er dus anders over.
pi_150319394
Gary Hartstein over Fernando Alonso:

https://formerf1doc.wordpress.com/
  donderdag 5 maart 2015 @ 17:25:45 #211
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150320594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:39 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ik kan mij herinneren dat kamp vdG (Volgens Sauber) een (aan)betaling had moeten doen voor het racestoeltje, die zou niet op tijd gedaan zijn en daarom was het contractbreuk van hun kant en kon Kaltenborn het contract ongeldig verklaren. De rechter dacht er dus anders over.
Als vdGarde het aangetoond dat zij netjes aan hun voorwaarden voldaan hebben. Als het betekend dat Sauber hier mee omvalt dan is het pech gehad en gun ik het ook. Dan hadden ze het maar netjes moeten oplossen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 5 maart 2015 @ 17:31:57 #212
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150320810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Gary Hartstein over Fernando Alonso:

https://formerf1doc.wordpress.com/
Als ik dat zo lees lijkt het dat de F1 de laatste jaren veel veiliger is geworden en dat je zonder schrarmmetje uit de wagen kan stappen na een crash, maar dat er toch nog een blinde vlek is in de medische zorg betreffende de gevolgen van hersenschuddingen. Ik ben trots op hoe veilig de F1 is geworden, maar dan mag dit dus niet blijven liggen. M.a.w. hier moet rap onderzoek naar gedaan worden! Hopelijk pakken ze dat op en proberen ze dit niet te laten sterven in een 'red ons imago-campagne'.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150321575
Toch wel bijzonder dat er een rechtzaak komt tussen Sauber en VDG.
Ik bedoel, dit is toch al wel vaker voorgekomen (remember Jos en Arrows 2003), maar toch hoor je bijna nooit dat het zo ver komt als nu.
Of zou Giedo zijn contract echt 100% waterdicht hebben gehad en Jos toentertijd niet?
pi_150321662
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 18:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Toch wel bijzonder dat er een rechtzaak komt tussen Sauber en VDG.
Ik bedoel, dit is toch al wel vaker voorgekomen (remember Jos en Arrows 2003), maar toch hoor je bijna nooit dat het zo ver komt als nu.
Of zou Giedo zijn contract echt 100% waterdicht hebben gehad en Jos toentertijd niet?
Jos contract was ook waterdicht. Dat is toen ook door het Contract Recognition Board bevestigd. Jos heeft toen inderdaad een rechtszaak aangespannen, maar volgens mij was er geen geld meer te halen omdat Arrows failliet ging.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150321697
Ah oke, hij heeft zijn gelijk dus wel gekregen toen, dat wist ik niet.
Klote Walkinshaw. :(
pi_150322155
Als ik een contract had en men zette mij aan de kant dan eiste ik ook die auto. Ook als dat bijna op zeker het einde van Sauber zou betekenen. Als het het einde van Ferrari of McLaren of Mercedes zou betekenen ook overigens.

Flikker maar op. Hadden ze dat contract maar niet moeten ondertekenen.

#teamgiedo :7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 5 maart 2015 @ 18:21:33 #217
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_150322180
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:58 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zou voor vele weggebruikers geen slecht idee zijn :s)
  donderdag 5 maart 2015 @ 18:23:41 #218
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_150322246
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 18:20 schreef Geralt het volgende:
Als ik een contract had en men zette mij aan de kant dan eiste ik ook die auto. Ook als dat bijna op zeker het einde van Sauber zou betekenen. Als het het einde van Ferrari of McLaren of Mercedes zou betekenen ook overigens.

Flikker maar op. Hadden ze dat contract maar niet moeten ondertekenen.

#teamgiedo :7
Ja, gewoon zakelijk benaderen. Het is niet jouw probleem als het een team de kop kost.
pi_150322275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 18:23 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Ja, gewoon zakelijk benaderen. Het is niet jouw probleem als het een team de kop kost.
Precies. Je hebt een zakelijke overeenkomst en die kan niet zomaar eenzijdig worden opgezegd terwijl jij je aan alle voorwaarden hebt gehouden. Zet hem op Giedo *O*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150323409
Peter Sauber had nooit daar weg moeten gaan het was altijd een goed team sinds dat die mevrouw daar loopt is het een grote puinhoop.

Eerst Frijns aan de kant zetten wegens een Rus die nooit geld heeft mee gebracht en nu Giedo de reden van dat hebben ze nooit gegeven. Ik hoop dat Giedo wint dat zal bijna wel als de arbitragehof heeft gezegd dat hij recht heeft op een stoeltje.

Ben bang dat Sauber hierdoor verder wegzakt zal mij niks verbazen als Sauber dadelijk failliet is.
  donderdag 5 maart 2015 @ 19:37:27 #221
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150324827
Ik ging vandaag boodschappen doen....








Ik naast de STR7
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 5 maart 2015 @ 19:44:15 #222
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150325072
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 18:24 schreef Geralt het volgende:

[..]

Precies. Je hebt een zakelijke overeenkomst en die kan niet zomaar eenzijdig worden opgezegd terwijl jij je aan alle voorwaarden hebt gehouden. Zet hem op Giedo *O*
En nog erger: als Sauber hier mee weg kan komen, wat zou dat gaan betekenen voor andere coureurs waar de teams opeens van af willen? Eerst lekker dat sponsorgeld incasseren en dan halverwege wieberen? Dan denken pay drivers ook wel vier keer na voordat ze instappen en ik denk dat een deel van de betaalde drivers ook eieren voor hun geld gaan kiezen (Kimi bv. zou snel weg zijn).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 5 maart 2015 @ 19:59:36 #223
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_150325628
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 19:37 schreef nils7 het volgende:
Ik ging vandaag boodschappen doen....

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik naast de STR7
Mooi boodschappenkarretje. :Y
pi_150325886
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 18:59 schreef Breaker.Faker het volgende:
Peter Sauber had nooit daar weg moeten gaan het was altijd een goed team sinds dat die mevrouw daar loopt is het een grote puinhoop.

Eerst Frijns aan de kant zetten wegens een Rus die nooit geld heeft mee gebracht en nu Giedo de reden van dat hebben ze nooit gegeven. Ik hoop dat Giedo wint dat zal bijna wel als de arbitragehof heeft gezegd dat hij recht heeft op een stoeltje.

Ben bang dat Sauber hierdoor verder wegzakt zal mij niks verbazen als Sauber dadelijk failliet is.
De reden is duidelijk. Sauber heeft meer geld nodig dan dat Giedo meebrengt.

Het ongeluk van Bianchi lijkt dan ook de reden te zijn dat Sauber een noodsprong moest maken omdat nu het geld (of korting), dat ze van Ferrari zouden ontvangen in ruil voor een racestoeltje, niet door ging en ze dus een andere bron nodig hebben om hun budget aan te vullen. Het geld van Ericsson en Nasr samen zou nodig zijn om het budget aan te vullen en beiden brengen meer mee dan Giedo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150326343
quote:
Alonso waande zich in 1995 na crash

Fernando Alonso dacht dat hij zich in het jaar 1995 bevond na zijn crash in Barcelona twee weken geleden, zo vermelden verschillende bronnen.

Toen de dokters ter plekke kwamen bij het ongeval zou de Spanjaard het volgende tegen de dokters hebben gezegd, toen hij van hen de vraag kreeg of hij wist wie hij was en wat hij zich herinnerde van het ongeval:

“Mijn naam is Fernando, ik race in karts en ik wil een F1-piloot worden.”

De Spanjaard was dus kennelijk zijn Formule 1-debuut met Minardi in 2001 vergeten, of eender welk moment daarna. Hij vertelde de dokters ook dat hij zich niets herinnerde van het ongeval.

Lijden aan geheugenverlies bij een hersenschudding is niet vaak voorkomend, maar af en toe gebeurt het. Het is toch weer het zoveelste element in het verhaal dat alleen nog meer vraagtekens zal oproepen over de medische toestand van de Spanjaard.

Alonso heeft ondertussen zijn fysieke trainingen hernomen en zal normaal gezien klaar zijn voor de GP van Maleisië later deze maand.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150326643
Ik blijf het toch nog altijd een vaag verhaal vinden.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150326697
Ow en Manor heeft de crashtesten doorstaan, dus die zijn erbij. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:42:03 #228
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150327753
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

_O- bizar verhaal begint het toch te worden :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_150327830
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

_O- bizar verhaal begint het toch te worden :')
Ja inderdaad. Ik las ook al in een Spaanse krant dat Alonso nog niet weet of hij uberhaupt nog wel in gaat stappen :o

Waar rook is is vuur. Of worst, dat kan ook, maar dat is een ander verhaal :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150328064
Zal lekker racen inderdaad met de gedachte dat je tijdens een test een flinke stroomstoot kreeg.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_150328264
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:46 schreef Beach het volgende:
Zal lekker racen inderdaad met de gedachte dat je tijdens een test een flinke stroomstoot kreeg.
Als dat het al was. De MGU-K gaf volgens het waarschuwingssysteem geen problemen.

Het is gewoon afwachten of Alonso in Maleisië gaat rijden.
Zo niet is er meer aan de hand. Maar het zou net zo goed kunnen komen door het heen en weer klappen van het hoofd door de zijdelingse impact.
Om een voorbeeld te noemen: Schumacher's val was ook niet zo hard en die is er erger aan toe.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150328287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:46 schreef Beach het volgende:
Zal lekker racen inderdaad met de gedachte dat je tijdens een test een flinke stroomstoot kreeg.
Dat zijn geruchten he. Het is een vreemd verhaal natuurlijk, maar ik mag toch aannemen dat McLaren Honda inmiddels zijn data aan de FIA heeft getoond wat het tegendeel bewijst.

Ik lees trouwens ook verhalen dat ze dat nog altijd niet gedaan hebben. Hoe dan ook vreemd. Hij gaat een bocht een beetje wijd, het waait wat, hij trapt flink op de rem en knalt rechtsaf de muur in en vervolgens stuiterd hij nog 15 seconden door.

Na die eerste klap was hij bewusteloos, anders stond die auto veel sneller stil. Maar was hij voor die klap al bewusteloos? En waardoor kwam dat? Dat weten we niet en zullen we misschien wel nooit weten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150328393
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:49 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat zijn geruchten he. Het is een vreemd verhaal natuurlijk, maar ik mag toch aannemen dat McLaren Honda inmiddels zijn data aan de FIA heeft getoond wat het tegendeel bewijst.

Ik lees trouwens ook verhalen dat ze dat nog altijd niet gedaan hebben. Hoe dan ook vreemd. Hij gaat een bocht een beetje wijd, het waait wat, hij trapt flink op de rem en knalt rechtsaf de muur in en vervolgens stuiterd hij nog 15 seconden door.

Na die eerste klap was hij bewusteloos, anders stond die auto veel sneller stil. Maar was hij voor die klap al bewusteloos? En waardoor kwam dat? Dat weten we niet en zullen we misschien wel nooit weten.
Volgens McLaren niet. Zij zeggen dat volgens de telemetrie Alonso nog reageerde totdat hij in de muur reed.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150328418
stuitert
stuiterd
stuiterde
stuiterte

Nouja hij stuiterde door. Met een t of een d of misschien wel een dt

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:55:45 #235
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150328677
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:43 schreef Geralt het volgende:

[..]
Waar rook is is vuur. Of worst, dat kan ook, maar dat is een ander verhaal :+
chorizo in dit geval dan 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_150328762
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens McLaren niet. Zij zeggen dat volgens de telemetrie Alonso nog reageerde totdat hij in de muur reed.
Hij remde ineens en schakelde terug. Daarna knalde hij de muur in. Waarom zo fors remmen ineens? Dat doet een tweevoudig wereldkampioen echt niet omdat ie verrast wordt door een stevig windje. Dat geloof ik simpelweg niet.

Als we dan toch voorbeelden aan aan het halen zijn zoals Schumacher net, dan wil ik wel het voorbeeld aanhalen van een knulletje van 16 jaar oud wat geen ervaring in een Formule 1 auto heeft en de auto gewoon op wist te vangen toen die auto hem verraste:

Ik vind van het hele verhaal eigenlijk niks. Het kan wmb alle kanten op, maar vreemd blijf ik het wel vinden. Zeker omdat Alonso echt geen pannenkoek is.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150328796
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:55 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

chorizo in dit geval dan [ afbeelding ]
Is dat spaans voor rook of voor worst of voor rookworst? :@ :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:58:49 #238
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150328890
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Is dat spaans voor rook of voor worst of voor rookworst? :@ :9
Spaanse gedroogde paprika worst.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:59:52 #239
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150328938
Dit topic mag trouwens wel uitgeroepen worden tot het Geralt Slow-chat topic van de maand :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_150328964
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:58 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Spaanse gedroogde paprika worst.....
choriza ennneuh cerveza, ja zo een grote ja.

Goed. Dat moet ik onthouden voor als ik nog een keer in Spanje kom :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150329118
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit topic mag trouwens wel uitgeroepen worden tot het Geralt Slow-chat topic van de maand :')
Hoe dat zo? Het gaat toch gewoon over F1? Ja ok en over wat te snaaien en een biertje, maar dat hoort wmb gewoon bij de F1. Ik kan niet wachten. Nog ruim een week. Misschien dat de kroeg hier in het dorp open is daarvoor, beamer aan, groot scherm, gratis ontbijtje, kopje koffie en daarna een biertje voor wie dat al willen zo vroeg.

Klinkt als een goed plan. :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:03:55 #242
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_150329145
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hij remde ineens en schakelde terug. Daarna knalde hij de muur in. Waarom zo fors remmen ineens? Dat doet een tweevoudig wereldkampioen echt niet omdat ie verrast wordt door een stevig windje. Dat geloof ik simpelweg niet.

Als we dan toch voorbeelden aan aan het halen zijn zoals Schumacher net, dan wil ik wel het voorbeeld aanhalen van een knulletje van 16 jaar oud wat geen ervaring in een Formule 1 auto heeft en de auto gewoon op wist te vangen toen die auto hem verraste:

Ik vind van het hele verhaal eigenlijk niks. Het kan wmb alle kanten op, maar vreemd blijf ik het wel vinden. Zeker omdat Alonso echt geen pannenkoek is.
Even off-topic. Dat commentaar. Brrrr... |:(
pi_150329310
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:03 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Even off-topic. Dat commentaar. Brrrr... |:(
Geen idee, random filmpje van dat moment gepakt en ik heb mn geluid uit staan. Brennie ligt ziek op de bank en is iets met een mol aan het kijken ofzo en als ik mn beyer op mn knarretje zet dan hoor ik niet als ze me nodig heeft.

Vandaar dus dat klaarblijkelijke brrrrr commentaar. Ik heb geen idee wie of wat er gezegd wordt :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150329438
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:25 schreef Geralt het volgende:
Ow en Manor heeft de crashtesten doorstaan, dus die zijn erbij. :)
Leuk voor ze.. Die aangepaste oude auto was vorig jaar al 3-5% te langzaam in de kwalificatie, en als ze ook nog een oude motor hebben van Ferrari gaat het een wonder heten als ze met die knakenbak zich uberhaupt gaan kwalificeren.
pi_150329475
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hij remde ineens en schakelde terug. Daarna knalde hij de muur in. Waarom zo fors remmen ineens? Dat doet een tweevoudig wereldkampioen echt niet omdat ie verrast wordt door een stevig windje. Dat geloof ik simpelweg niet.

Als we dan toch voorbeelden aan aan het halen zijn zoals Schumacher net, dan wil ik wel het voorbeeld aanhalen van een knulletje van 16 jaar oud wat geen ervaring in een Formule 1 auto heeft en de auto gewoon op wist te vangen toen die auto hem verraste:

Ik vind van het hele verhaal eigenlijk niks. Het kan wmb alle kanten op, maar vreemd blijf ik het wel vinden. Zeker omdat Alonso echt geen pannenkoek is.
Nog een voorbeeld van een F1 coureur die op dezelfde manier de muur in gaat.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150329500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:09 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Leuk voor ze.. Die aangepaste oude auto was vorig jaar al 3-5% te langzaam in de kwalificatie, en als ze ook nog een oude motor hebben van Ferrari gaat het een wonder heten als ze met die knakenbak zich uberhaupt gaan kwalificeren.
Wanneer is eigenlijk de laatste keer geweest dat iemand NIET van start mocht gaan vanwege die 107% regel? :@

Het is de laatste jaren wel vaker voorgekomen dat iemand dat niet haalde, maar omdat bij een VT wel redelijke tijden gereden werd er toch toestemming gegeven.

Iemand die dat toevallig uit de hoge hoed kan toveren? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150329541
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wanneer is eigenlijk de laatste keer geweest dat iemand NIET van start mocht gaan vanwege die 107% regel? :@

Het is de laatste jaren wel vaker voorgekomen dat iemand dat niet haalde, maar omdat bij een VT wel redelijke tijden gereden werd er toch toestemming gegeven werd.

Iemand die dat toevallig uit de hoge hoed kan toveren? :)
HRT in 2011 en 2012 bij de eerste GP van het seizoen. Daarna mochten ze wel starten ondanks dat ze nog een paar keer de 107% niet haalden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150329574
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nog een voorbeeld van een F1 coureur die op dezelfde manier de muur in gaat.

De ene crash is de andere niet natuurlijk, maar deze lijkt erop en Crashtor Maldonado stapte hier gewoon uit.

Ik vraag me af of we het ooit nog te weten komen hoe en wat precies gebeurde.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150329682
http://www.f1fanatic.co.u(...)iling-beat-107-time/

Volgens mij kregen ze hier idd geen toestemming om van start te gaan.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_150330000
Rosberg zegt dat Lewis niet meer welkom is bij hem thuis voor een hamburgertje te eten.

Spiegelogische oorlogsvoering is alvast begonnen :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150330014
En ik denk dat ik maar eens een biertje ga pakken; ik heb immers weekend. Proost :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:32:39 #252
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150330575
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:03 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
omdat om de 2 posts minstens 1x deze staat ;)


geralt.png

Maar goed, maakt niets uit, maakt je enthousiasme wel duidelijk :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_150331002
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:32 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

omdat om de 2 posts minstens 1x deze staat ;)


[ afbeelding ]

Maar goed, maakt niets uit, maakt je enthousiasme wel duidelijk :P
Alle vaste klanten hier zie ik veelvuldig voorbij komen in dit topic. :+

Niks gek ook. Het beloofd een geweldig seizoen te worden _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150331051
Van wie zijn die tieten trouwens? :@

Ik kan me niet voorstellen dat ik dat nooit eerder gevraagd heb, maar ik weet het niet meer. :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:45:16 #255
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150331354
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:
Ik vind van het hele verhaal eigenlijk niks. Het kan wmb alle kanten op, maar vreemd blijf ik het wel vinden. Zeker omdat Alonso echt geen pannenkoek is.
Hoe ik het toentertijd in een artikel las ging hij te snel de bocht in en raakte hij wijd. Daarna remde hij en schakelde hij terug. Dat is op zo'n moment vrij logisch. Remmen moet je min of meer wel als je niet de baan af wil vliegen en aangezien je rondje dan toch al om zeep is is het begrijpelijk dat hij vaart minderde om bv. het volgende rondje weer een goede tijd neer te zetten. Op die manier bracht het artikel het in ieder geval. Zonder camerabeelden en/of telemetrie zullen wij het nooit weten en ik heb sterk het vermoeden dat wij dat nooit te zien gaan krijgen :p
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:46:45 #256
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150331431
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:03 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Even off-topic. Dat commentaar. Brrrr... |:(
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Geen idee, random filmpje van dat moment gepakt en ik heb mn geluid uit staan.
Een hint voor vosss: het is een clip van Sport1 :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150332074
Ronald '30 pk extra' van Dam?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_150332783
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:46 schreef twiFight het volgende:

[..]

[..]

Een hint voor vosss: het is een clip van Sport1 :P
Excuus daarvoor. :@

Volgende keer zal ik even mijn koptelefoon opzetten zodat ik tenminste een filmpje met goed geluid/commentaar post.

:@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 5 maart 2015 @ 22:11:11 #259
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_150332823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nog een voorbeeld van een F1 coureur die op dezelfde manier de muur in gaat.

Heerlijk ook die cockpit view... Ook gewoon met 2 handen dat stuurtje aan één kant vasthouden zodat het wel goedkomt... ook tijdens de impact :')
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 5 maart 2015 @ 23:05:19 #260
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150336046
Uberhaupt lekker veilig voor jezelf. Ik heb meerdere ongelukken gezien in de tijd dat ik F1 kijk waarbij je met de cockpit view van de impact kon zien dat met gemak wat polsen gebroken waren als de coureur het stuur vast was blijven houden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_150344456
Nog twee weken mensen! Ik heb er echt zo'n zin in. :D
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:28:26 #262
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150344535
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:24 schreef Funzel het volgende:
Nog twee weken mensen! Ik heb er echt zo'n zin in. :D
2?
Bij mij nog maar 1 hoor
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150344566
Oh verrek ja, je hebt gelijk. Nog beter :D
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:30:32 #264
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150344589
Volgende week zijn de eerste trainingen alweer voorbij :P
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2015 @ 10:31:14 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150344617
FF de app updaten naar 2015 :9

Als die besluit te werken...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_150344685
De BBC heeft een aardige analyse van de crash waarmee we waarschijnlijk een stroomstoot of bewusteloos raken van Alonso voor de crash kunnen uitsluiten.
quote:
The crash that has forced Fernando Alonso to miss the season-opening Australian Grand Prix has still not been fully explained, and that void of knowledge has been filled ever since by a number of theories of various degrees of credibility.

McLaren initially described it as a "normal testing accident", but it very quickly became apparent that it was anything but.

Although head injuries are always a possibility in any F1 crash, it is certainly not normal for a driver of Alonso's calibre to crash on a pre-season test day, spend three nights in hospital and then miss the first race.

But just because Alonso had a nasty accident and is missing a race does not necessarily mean there is anything further amiss. So what do we know - and not know - about Alonso's crash?

What do we know about the accident?

There have been conflicting reports about the speed of Alonso's accident, which happened on the exit of Turn Three at the Circuit De Barcelona-Catalunya. But some facts are known.

This writer has seen the GPS and lap-time data of both the lap on which the Spaniard crashed and the lap before. The computer telemetry from the car, which contains all the data, including braking and steering inputs, has not been released by McLaren.

The GPS and lap time data shows both the line Alonso was on, and the speed he was doing at the time. It reveals the following:

Alonso's previous lap was the fastest he had done that day. On the subsequent lap, the lap of the crash, he brakes deeper into Turn One, and is wider out of it.

That dictates a different line through the kink of Turn Two, from where he takes a wider entry - a potentially faster line - into Turn Three, the racing line of which sees the drivers run right out at the edge of the track throughout the second part of the corner.

Alonso enters Turn Three noticeably faster than on the previous lap. It is hard to be absolutely sure of the difference, but it is in the region of 5-7km/h. In other words, a significant amount.

He maintains his wider line throughout - so will have had more of the car on the kerb than on the previous lap. He loses control at a speed of about 215km/h (134mph), give or take a km/h or so.

This is about the speed a driver would be expected to be travelling at this point. Some sources say it is a bit slow, but we know it was faster than the previous lap, which was his fastest so far, and we also know he was slightly off line.

McLaren say Alonso lost control because his outside rear wheel was on the Astroturf on the outside of the corner, and also that strong gusting winds - about which the driver had been complaining all morning - may well have played a part.

The car then decelerates heavily throughout the period before Alonso hits the wall.

Engineers who have seen the GPS data say the deceleration trace is almost identical to that for braking into Turn Four, a hairpin.

Alonso did not run at a specific lower speed for any significant amount of time. There is a small blip in the data where the deceleration levels out, but this is for only between 0.2-0.3 secs.

It is impossible to be sure from the GPS data at what speed the car was travelling when it hit the wall.

McLaren chairman Ron Dennis says: "There were two G readings, when his head hit one side of the cockpit and then the other side of the cockpit."

What don't we know about the crash?

Some aspects of the accident are unexplained, most importantly why Alonso lost control of the car, and what happened between that moment and him hitting the wall.

McLaren have put this down to him being off line and the windy conditions.

There has been speculation Alonso had some kind of medical condition in the car that caused him to lose control.

But he was certainly conscious, because he was braking at maximum force - equivalent to 75kg or more - and changing gear.

The braking appears to rule out an electric shock or another kind of seizure that would have restricted his movement. And the doctors are said by McLaren to have found no evidence of any such thing.

However, Dennis has said Alonso's team-mate Jenson Button has seen the telemetry from the car and found it unusual.

"Every single input into the car was normal," Dennis said. "Changing down gear, steering, braking… there is nothing we can see that is abnormal.

"Jenson looked at the figures and said: 'Well, that's a bit strange.' But what's a bit strange when you are wrestling with the car being destabilised by the wind?

"Yes, we can guess. Yes, we can surmise and speculate. But the only thing we can comment on is the actual facts as we know them."

One highly-experienced engineer said: "Nothing I can see in the GPS data makes me think it was anything other than him going too fast and losing control."

However, the engineer added it was "a bit odd" that Alonso would suddenly slam the brakes on in this manner if he had lost control.

It remains unexplained why a driver who was conscious and braking could not also avoid the car hitting the wall.

However, Lotus driver Pastor Maldonado had an accident during qualifying at last year's Spanish Grand Prix that was very similar to what McLaren say happened to Alonso.

What do we know about the aftermath?

Alonso was briefly unconscious when rescue crews reached him. The length of this period has not been verified, but Dennis says it was "seconds".

Alonso was in a confused state when he regained consciousness, to the extent that he did not know he was a Formula 1 driver or why he was in the car.

He was sedated at the circuit medical centre and flown quickly to hospital in Barcelona. He was diagnosed with concussion but all brain and body scans showed no indication of any abnormalities.

There was no evidence of electric shock, of epilepsy or any kind of seizure, or any other medical condition that might have explained why he had lost control of a car that McLaren say suffered no problems.

He did not remember the accident and it took some time for his awareness of who he was and important aspects of his life to return.

This is called retrograde amnesia and is not abnormal in patients who have had a severe concussion.

Dennis held a news conference on the Thursday after the accident at which he said Alonso was "not even concussed". This was inaccurate and a mistake.

Alonso was kept in hospital for three nights - at the upper limits of what would be expected for a concussion, doctors say - and then returned with his parents to the family home in Oviedo in northern Spain.

On Thursday, 27 February - five days after the accident - Alonso released a video on YouTube in which he said he was "completely fine" and was looking forward to being in the car again "very soon".

Five days later, on Tuesday this week, McLaren announced that Alonso would not race in Australia on medical advice to avoid the risk of 'second impact syndrome'.

This is where a second concussion before the first is healed can have serious consequences, potentially including raised pressure inside the skull, prolonged coma and even death.

Alonso said shortly afterwards on Twitter that he was sad to miss the first race but "understood the recommendations".

"A second impact in less than 21 days 'NO'," he wrote.

Gary Hartstein, F1's chief medical officer from 2005-12, says this decision reflects the maturity of both Alonso and F1 when it comes to head injuries.

"He knows about concussion," Hartstein told BBC Sport. "He takes it seriously. We've been at this subject for so long."

Hartstein added: "So far, I don't find it odd. The timescale in terms of missing Australia is at the upper limit of everything, but it is consistent with a three-day stay in hospital. Therefore it makes sense for it to be a bit longer to get back in the car."

What do we not know about Alonso's recovery?

Alonso and McLaren both say he intends to drive in the second race of the season in Malaysia. But Alonso will still need clearance from his own doctors, and he will also be subject to tests by the FIA's medical team in Malaysia.

He will have a full neurological assessment, including what is known as an Impact test to evaluate recovery from concussion. Only if he passes these will the doctors say he is fit to race.

Beyond that, there are relatively few hard and fast rules when it comes to the handling of concussion injuries in F1 - partly because recovery varies so much from patient to patient.

Hartstein says: "A second episode of concussion within a month of the first is a month out - that's the only definitive test we use. And if they have a concussion on a race weekend, they will not be driving again that weekend."

As for the unfounded theories about what may or may not have happened to Alonso to cause the accident, standard practice in F1 is to base decisions on the results of medical tests.

In other words, it is not normal practice for the doctors to concern themselves with the causes of the accident.

However, if the FIA's investigation into the accident throws up any issues of concern, they have the right to ask further questions, including to demand the driver's full medical records.

Could a medical issue have caused the crash?

Apart from one exception, Hartstein says the chances are "extremely slim" of the crash being caused by Alonso suffering some form of cerebral or physiological abnormality.

Of the possibilities that could cause a driver to act in such a way in the car, he says: "Hypoglycemia? He's never had it in his life before, so why would it happen on his second flying lap?

"Epilepsy? The fact he was braking is inconsistent with that.

"Some kind of loss of vision that meant he could not see but could still use his limbs? A bit of a stretch; really hard to imagine."

That, Hartstein says, leaves arrhythmia - an irregular heart rate - which can be tested for. And something called carotid sinus hypersensitivity.

This is where pressure on a certain point of the carotid artery - the main one in the neck supplying the brain - causes an extreme drop in heart rate and therefore blood pressure, and can cause someone to pass out.

This, Hartstein says, is "surprisingly common", and certainly could not be ruled out for someone going through a high-G corner wearing an F1 driver's head and neck support.

If Alonso is found to be suffering from this, he would need a pace-maker to be fitted.

But, again, you cannot brake at maximum force in an F1 car if you are unconscious.

What if Alonso misses more races?

While missing Australia is understandable in the circumstances as they have been made public so far, any further absences would not be, Hartstein says.

"That would be head-scratching time, for sure," he says. "It would be highly unusual - so much so that they'd have to say something (about what was wrong). But for now concussion is the most likely and it explains everything we know at the moment."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:40:34 #267
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150344834
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:31 schreef Nattekat het volgende:
FF de app updaten naar 2015 :9

Als die besluit te werken...
Ik had gister nog geen update.

In mn notificatiebar staat ook nog steeds Abu Dhabbi :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:14:09 #268
369251 Geralt
of Rivia
pi_150345701
Wat voor app hebben jullie het over?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:16:06 #269
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150345770
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:14 schreef Geralt het volgende:
Wat voor app hebben jullie het over?
die officiële live timing app van formula1.com

Die te kraken moet zijn.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2015 @ 11:18:39 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150345863
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:40 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik had gister nog geen update.

In mn notificatiebar staat ook nog steeds Abu Dhabbi :')
In het submenu naar store gaan :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:22:51 #271
369251 Geralt
of Rivia
pi_150346032
Wat kost die app en wat laat die allemaal zien?

Jaren terug heb ik wel eens zo een app gehad, maar dat werkte allemaal maar half of crashte de hele tijd midden in een race.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2015 @ 11:26:06 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150346144
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef Geralt het volgende:
Wat kost die app en wat laat die allemaal zien?

Jaren terug heb ik wel eens zo een app gehad, maar dat werkte allemaal maar half of crashte de hele tijd midden in een race.
15¤ vorig jaar.

Wat vorig jaar via de Teamviewer ging, en overzicht van wie waar rijdt, hoe hard en welke versnelling en nog wat functies die ik amper gebruik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:34:02 #273
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150346416
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

15¤ vorig jaar.

Wat vorig jaar via de Teamviewer ging, en overzicht van wie waar rijdt, hoe hard en welke versnelling en nog wat functies die ik amper gebruik.
Hoe moet je dat betalen? via een creditcard?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:34:04 #274
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150346418
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In het submenu naar store gaan :)
Daar staan alleen tickets in bij mij :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2015 @ 11:36:21 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150346498
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:34 schreef WEST het volgende:

[..]

Hoe moet je dat betalen? via een creditcard?
Online zijn er veel Nederlandse winkels te vinden waar ze play-card codes verkopen, ik heb zelfs met Bitcoins betaald :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2015 @ 11:37:22 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150346531
Waar zijn eigenlijk al die posts over die jumbo gebleven? Overijverige mods ? Ik blind? :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:41:02 #277
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_150346647
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Waar zijn eigenlijk al die posts over die jumbo gebleven? Overijverige mods ? Ik blind? :P
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 166 We beginnen er bijna aan! Deze?
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:43:04 #278
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150346723
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Online zijn er veel Nederlandse winkels te vinden waar ze play-card codes verkopen, ik heb zelfs met Bitcoins betaald :P
http://www.playcardgiftcodes.nl/ deze bijvoorbeeld. Eerst maar eens kijken hoe duur het wordt dit jaar.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2015 @ 11:44:17 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150346766
quote:
Nee, die niet.

Ah, we zitten inmiddels alweer in een nieuw deel...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2015 @ 11:45:48 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150346818
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:43 schreef WEST het volgende:

[..]

http://www.playcardgiftcodes.nl/ deze bijvoorbeeld. Eerst maar eens kijken hoe duur het wordt dit jaar.
Vorig jaar was die 17,99 kaart ruim voldoende, zal nu wel niet anders zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 06-03-2015 11:59:22 ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:50:39 #281
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150346999
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vorig jaar was die 17,99 kaart ruim voldoende, zal nu wel moet anders zijn.
Zal tegen die tijd wel die van 25 euro kopen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 6 maart 2015 @ 13:39:11 #282
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_150350280
quote:
Giedo van der Garde en het grote (on)gelijk

Terwijl alle Formule 1 teams zich in alle rust voorbereiden op het nieuwe seizoen dat volgend weekend in Melbourne van start gaat, en Nederland met grote verwachtingen Max Verstappen gaat volgen, kent het team van Sauber een alles behalve rustige voorbereiding. Dat is het gevolg van juridisch gestuntel, geldbejag en kent onze landgenoot Guido van der Garde als ongelukkig middelpunt.

In de juridische wereld is het een bekende uitspraak; Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat van der Garde gelijk heeft, lijkt wel duidelijk, maar gaat hij het ook krijgen? Dat is de vraag die maandag beantwoord zal worden door een Australische rechtbank. Wat is er aan de hand?

Van der Garde had vorig jaar een testcontract bij het Formule 1 team van Sauber. In dat contract was een optie opgenomen om dit seizoen één van de twee vaste racecoureurs te worden. Op 28 juni werd deze optie in stilte gelicht door Sauber.
Tijdens de teampresentatie was het echter niet van der Garde maar de Braziliaan Felipe Nasr en de Zweed Magnus Ericsson die als vaste rijders werden gepresenteerd voor komend seizoen. Van der Garde werd ondanks zijn contract gepasseerd omdat beide rijders vele miljoenen meer sponsorgeld meenemen naar Sauber, dan van der Garde, die overigens ook niet met lege handen naar Sauber kwam.

Dit was voor Van der Garde en zijn management aanleiding om naar het Swiss Arbitration Institution in Geneve te stappen. Dit instituut gaf van der Garde vorig week gelijk. In de woorden van het Arbitrage Instituut:

“The respondent was ordered to refrain from taking any action the effect of which would be to deprive Mr van der Garde of his entitlement to participate in the 2015 Formula 1 season as one of Sauber’s two nominated race drivers.”

Sauber maakt hiertegen bezwaar en zal deze beslissing verder aan gaan vechten. Van der Garde heeft tot die tijd het gelijk aan zijn zijde maar nu moet hij nog zorgen dat hij het gelijk ook krijgt. Die stap zal hij nu gaan zetten. Van der Garde c.s. willen Sauber dwingen hun afspraken en de uitspraak van het arbitrage instituut na te komen. Daarom heeft van der Garde het Supreme Court of Victoria ingeschakeld om een gerechtelijk bevel te verkrijgen om zo Sauber te dwingen hem ’zijn’ Formule 1-stoeltje ter beschikking te stellen. Maandag zal deze zitting plaats hebben. Het gaat dus niet om een nieuwe inhoudelijk beoordeling, maar het dient puur om Sauber te dwingen Van der Garde te laten racen.

Als van der Garde ook hier gelijk krijgt, en dat heeft er alle schijn van, ontstaat er een interessante maar ook bizarre situatie. Als Sauber dan niet mee werkt aan het bevel kan er overgegaan worden tot inbeslagname van goederen van Sauber en arrestatie van de verantwoordelijken. Als Sauber wel meewerkt, zullen er procedures opgestart worden door Nasr en/of Ericsson en hun sponsors met alle gevolgen van dien. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de samenwerking tussen van der Garde en Sauber nu nog erg constructief en positief zal zijn. Uiteraard kan een bevel er ook voor zorgen dat partijen om de tafel gaan en er wordt gewerkt aan een oplossing waar alle partijen zich in kunnen vinden.

Wat de uitkomst ook gaat zijn, het is een feit dat van der Garde op dit moment gelijk heeft en dat hij alles op alles zet om dit gelijk ook te krijgen is bewonderenswaardig. In ieder geval is voordat het seizoen goed en wel is begonnen, de spanning nu al volop aanwezig in de Formule 1.
Bron.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:52:02 #283
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150352950
Nu eigenlijk al een veelbewogen seizoen: de GvdG-rechtzaak, het al dan niet slagen van Manor om op de gris te geraken en te overleven, het Alonso-incident... En daar gaat ongetwijfeld nog iets met Hamilton (en/of Rosberg) bijkomen :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:52:57 #284
369251 Geralt
of Rivia
pi_150352996
Je vergeet het debuut van de jongste F1 coureur ooit!!!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150353338
Red Bull junior Dean Stoneman gisteren tijdens de FR3.5 tests:



:X

quote:
GP3 runner-up Dean Stoneman escaped injury from a heavy accident on the opening day of Formula Renault 3.5 testing at Jerez on Thursday afternoon.

The Briton's DAMS car was reportedly destabilized by a strong gust of wind at the fast, left-hand, Turn 7 during the afternoon session.

Stoneman initially hit one wall, before sustaining a second heavier impact against another barrier that caused the car to spin several times and throw the gearbox clear of the car.

Stoneman spent 20 minutes in the Jerez medical center being checked over, before receiving the all-clear.

The accident occurred on lap 14 of a 20-lap run. Although Stoneman reported no after-effects from the crash, his physio has advised him to consume some sugary food to minimize possible delayed reactions caused by stress on the body.

Despite the spectacular nature of the shunt, Le Mans-based team DAMS believes the car is repairable. If replacement parts are on hand, Stoneman should run on Friday's second day of testing.
pi_150353341
Wat zijn de 6 verschillende streams bij Sport1 Go? Ik kom niet verder dan de live-feed, onboard, pit en live timing. Wat wordt er nog meer uitgezonden?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2015 @ 15:02:43 #287
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150353383
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Wat zijn de 6 verschillende streams bij Sport1 Go? Ik kom niet verder dan de live-feed, onboard, pit en live timing. Wat wordt er nog meer uitgezonden?
2x onboard en drivertracker.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:04:31 #288
369251 Geralt
of Rivia
pi_150353447
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Red Bull junior Dean Stoneman gisteren tijdens de FR3.5 tests:

[ afbeelding ]

:X

[..]

Zag ik gisteren al voorbij komen dat bericht. Heb er nog geen beeld van gezien, maar dit plaatje ziet er inderdaad uit als een dikke crash. Die moet zeker ook 3 nachten in het ziekenhuis blijven en de eerstvolgende race missen of niet? :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150353476
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

2x onboard en drivertracker.
Wat is het verschil tussen die 2 onboardkanalen?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2015 @ 15:09:59 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150353639
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen die 2 onboardkanalen?
2 verschillende coureurs.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_150353721
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:04 schreef Geralt het volgende:
Die moet zeker ook 3 nachten in het ziekenhuis blijven en de eerstvolgende race missen of niet? :P
Dean heeft uitgezaaide zaadbalkanker overleeft, die laat zich niet tegenhouden door zo'n crashje. :{w Stond na 20 minuten weer buiten!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:14:26 #292
369251 Geralt
of Rivia
pi_150353789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:12 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Dean heeft uitgezaaide zaadbalkanker overleeft, die laat zich niet tegenhouden door zo'n crashje. :{w Stond na 20 minuten weer buiten!
Dus Alonso heeft zaadbalkanker? :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150353829
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:14 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dus Alonso heeft zaadbalkanker? :o
Nee, Alonso is een Spaans mietje. :P
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:18:18 #294
369251 Geralt
of Rivia
pi_150353909
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:15 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Nee, Alonso is een Spaans mietje. :P
Fanatiek aan de PCARS zie ik? :P
:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150354145
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Fanatiek aan de PCARS zie ik? :P
:)
Niet heel fanatiek door tijdgebrek, maar een beetje teasen moet kunnen.
pi_150354200
quote:
Uiteraard kan een bevel er ook voor zorgen dat partijen om de tafel gaan en er wordt gewerkt aan een oplossing waar alle partijen zich in kunnen vinden
Dit wss. Guido zal wel afgekocht worden met een deel van de extra miljoenen van de huidige twee coureurs.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2015 @ 15:33:48 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150354446
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:27 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Dit wss. Guido zal wel afgekocht worden met een deel van de extra miljoenen van de huidige twee coureurs.
Een deel? Als ze het goed aanpakken gaat Sauber er spijt van krijgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:38:52 #298
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150354651
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:52 schreef Geralt het volgende:
Je vergeet het debuut van de jongste F1 coureur ooit!!!!!
ow ja idd :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:48:45 #299
369251 Geralt
of Rivia
pi_150355018
Geruchten links en rechts dat het onduidelijk is of Alfons uberhaupt nog gaat racen. Bronnen zouden in Spanje liggen dichtbij Alonso zelf.

:X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:57:13 #300
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150355344
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:48 schreef Geralt het volgende:
Geruchten links en rechts dat het onduidelijk is of Alfons uberhaupt nog gaat racen. Bronnen zouden in Spanje liggen dichtbij Alonso zelf.

:X
Die heeft die knakenbak aangevoeld... en denkt "wegwezen" hier
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150357085
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zag ik gisteren al voorbij komen dat bericht. Heb er nog geen beeld van gezien, maar dit plaatje ziet er inderdaad uit als een dikke crash. Die moet zeker ook 3 nachten in het ziekenhuis blijven en de eerstvolgende race missen of niet? :P
Totaal andere crash. Zijdelingse impact zoals bij Alonso is tegenwoordig erger dan een frontale impact (zoals dit eruit ziet). Zoals Dennis ook aangaf (en in mijn post over de analyse van de bbc staat) werd Alonso's hoofd heen en weer geslingerd door de impact. Zowel links als rechts raakte hij met zijn helm de rand van de cockpit met behoorlijke g-krachten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')