Ja dat was mijn gedachte ook. Zal hij de race in Melbourne bij Sauber claimen om dan zijn SL te behouden?quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Van der Garde zou volgend jaar dus wel in aanmerking komen vanwege zijn jaar bij Caterham in 2013. Maar Frijns moet dit jaar minimaal 5 races rijden om volgend jaar ook een kans te maken.
Al zijn er natuurlijk altijd wel uitzonderingen mogelijk, zoals in de reglementen staat.
Tja dat is wel zijn minste zorg, voor zover hij bewust zorgen heeftquote:Op donderdag 5 maart 2015 14:19 schreef twiFight het volgende:
Michael Schumacher mag ook wel opschieten om weer in een wagen te komen. Als hij dit jaar niet uit coma komt en een stoeltje scoort dan heeft hij geen 15 races in de afgelopen drie jaar
Ze dachten het met geld op te kunnen lossen, niet dus. Ben benieuwd maandagquote:Op donderdag 5 maart 2015 16:31 schreef twiFight het volgende:
Die rechtzaken zijn verder ook compleet logisch (voor Sutil net zo).
De vraag is alleen wat Sauber er van verwacht had. Elke sufkut binnen dat team, van Legal tot teambaas tot engineers tot de schoonmakers weten dat je niet zomaar iemand met wie je een contract hebt opzij kunt schuiven.
Voor mij is dus de grote vraag wat Sauber haar plan was, want dat ze contractuele problemen zouden krijgen is duidelijk, dat heeft Sauber ook geweten.
Ik kan mij herinneren dat kamp vdG (Volgens Sauber) een (aan)betaling had moeten doen voor het racestoeltje, die zou niet op tijd gedaan zijn en daarom was het contractbreuk van hun kant en kon Kaltenborn het contract ongeldig verklaren. De rechter dacht er dus anders over.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:31 schreef twiFight het volgende:
Voor mij is dus de grote vraag wat Sauber haar plan was, want dat ze contractuele problemen zouden krijgen is duidelijk, dat heeft Sauber ook geweten.
Als vdGarde het aangetoond dat zij netjes aan hun voorwaarden voldaan hebben. Als het betekend dat Sauber hier mee omvalt dan is het pech gehad en gun ik het ook. Dan hadden ze het maar netjes moeten oplossen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:39 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat kamp vdG (Volgens Sauber) een (aan)betaling had moeten doen voor het racestoeltje, die zou niet op tijd gedaan zijn en daarom was het contractbreuk van hun kant en kon Kaltenborn het contract ongeldig verklaren. De rechter dacht er dus anders over.
Als ik dat zo lees lijkt het dat de F1 de laatste jaren veel veiliger is geworden en dat je zonder schrarmmetje uit de wagen kan stappen na een crash, maar dat er toch nog een blinde vlek is in de medische zorg betreffende de gevolgen van hersenschuddingen. Ik ben trots op hoe veilig de F1 is geworden, maar dan mag dit dus niet blijven liggen. M.a.w. hier moet rap onderzoek naar gedaan worden! Hopelijk pakken ze dat op en proberen ze dit niet te laten sterven in een 'red ons imago-campagne'.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Gary Hartstein over Fernando Alonso:
https://formerf1doc.wordpress.com/
Jos contract was ook waterdicht. Dat is toen ook door het Contract Recognition Board bevestigd. Jos heeft toen inderdaad een rechtszaak aangespannen, maar volgens mij was er geen geld meer te halen omdat Arrows failliet ging.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Toch wel bijzonder dat er een rechtzaak komt tussen Sauber en VDG.
Ik bedoel, dit is toch al wel vaker voorgekomen (remember Jos en Arrows 2003), maar toch hoor je bijna nooit dat het zo ver komt als nu.
Of zou Giedo zijn contract echt 100% waterdicht hebben gehad en Jos toentertijd niet?
quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zou voor vele weggebruikers geen slecht idee zijn
Ja, gewoon zakelijk benaderen. Het is niet jouw probleem als het een team de kop kost.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:20 schreef Geralt het volgende:
Als ik een contract had en men zette mij aan de kant dan eiste ik ook die auto. Ook als dat bijna op zeker het einde van Sauber zou betekenen. Als het het einde van Ferrari of McLaren of Mercedes zou betekenen ook overigens.
Flikker maar op. Hadden ze dat contract maar niet moeten ondertekenen.
#teamgiedo
Precies. Je hebt een zakelijke overeenkomst en die kan niet zomaar eenzijdig worden opgezegd terwijl jij je aan alle voorwaarden hebt gehouden. Zet hem op Giedoquote:Op donderdag 5 maart 2015 18:23 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ja, gewoon zakelijk benaderen. Het is niet jouw probleem als het een team de kop kost.
En nog erger: als Sauber hier mee weg kan komen, wat zou dat gaan betekenen voor andere coureurs waar de teams opeens van af willen? Eerst lekker dat sponsorgeld incasseren en dan halverwege wieberen? Dan denken pay drivers ook wel vier keer na voordat ze instappen en ik denk dat een deel van de betaalde drivers ook eieren voor hun geld gaan kiezen (Kimi bv. zou snel weg zijn).quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Je hebt een zakelijke overeenkomst en die kan niet zomaar eenzijdig worden opgezegd terwijl jij je aan alle voorwaarden hebt gehouden. Zet hem op Giedo
Mooi boodschappenkarretje.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:37 schreef nils7 het volgende:
Ik ging vandaag boodschappen doen....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik naast de STR7
De reden is duidelijk. Sauber heeft meer geld nodig dan dat Giedo meebrengt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:59 schreef Breaker.Faker het volgende:
Peter Sauber had nooit daar weg moeten gaan het was altijd een goed team sinds dat die mevrouw daar loopt is het een grote puinhoop.
Eerst Frijns aan de kant zetten wegens een Rus die nooit geld heeft mee gebracht en nu Giedo de reden van dat hebben ze nooit gegeven. Ik hoop dat Giedo wint dat zal bijna wel als de arbitragehof heeft gezegd dat hij recht heeft op een stoeltje.
Ben bang dat Sauber hierdoor verder wegzakt zal mij niks verbazen als Sauber dadelijk failliet is.
quote:Alonso waande zich in 1995 na crash
Fernando Alonso dacht dat hij zich in het jaar 1995 bevond na zijn crash in Barcelona twee weken geleden, zo vermelden verschillende bronnen.
Toen de dokters ter plekke kwamen bij het ongeval zou de Spanjaard het volgende tegen de dokters hebben gezegd, toen hij van hen de vraag kreeg of hij wist wie hij was en wat hij zich herinnerde van het ongeval:
“Mijn naam is Fernando, ik race in karts en ik wil een F1-piloot worden.”
De Spanjaard was dus kennelijk zijn Formule 1-debuut met Minardi in 2001 vergeten, of eender welk moment daarna. Hij vertelde de dokters ook dat hij zich niets herinnerde van het ongeval.
Lijden aan geheugenverlies bij een hersenschudding is niet vaak voorkomend, maar af en toe gebeurt het. Het is toch weer het zoveelste element in het verhaal dat alleen nog meer vraagtekens zal oproepen over de medische toestand van de Spanjaard.
Alonso heeft ondertussen zijn fysieke trainingen hernomen en zal normaal gezien klaar zijn voor de GP van Maleisië later deze maand.
quote:
Ja inderdaad. Ik las ook al in een Spaanse krant dat Alonso nog niet weet of hij uberhaupt nog wel in gaat stappenquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]bizar verhaal begint het toch te worden
Als dat het al was. De MGU-K gaf volgens het waarschuwingssysteem geen problemen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:46 schreef Beach het volgende:
Zal lekker racen inderdaad met de gedachte dat je tijdens een test een flinke stroomstoot kreeg.
Dat zijn geruchten he. Het is een vreemd verhaal natuurlijk, maar ik mag toch aannemen dat McLaren Honda inmiddels zijn data aan de FIA heeft getoond wat het tegendeel bewijst.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:46 schreef Beach het volgende:
Zal lekker racen inderdaad met de gedachte dat je tijdens een test een flinke stroomstoot kreeg.
Volgens McLaren niet. Zij zeggen dat volgens de telemetrie Alonso nog reageerde totdat hij in de muur reed.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zijn geruchten he. Het is een vreemd verhaal natuurlijk, maar ik mag toch aannemen dat McLaren Honda inmiddels zijn data aan de FIA heeft getoond wat het tegendeel bewijst.
Ik lees trouwens ook verhalen dat ze dat nog altijd niet gedaan hebben. Hoe dan ook vreemd. Hij gaat een bocht een beetje wijd, het waait wat, hij trapt flink op de rem en knalt rechtsaf de muur in en vervolgens stuiterd hij nog 15 seconden door.
Na die eerste klap was hij bewusteloos, anders stond die auto veel sneller stil. Maar was hij voor die klap al bewusteloos? En waardoor kwam dat? Dat weten we niet en zullen we misschien wel nooit weten.
chorizo in dit geval danquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waar rook is is vuur. Of worst, dat kan ook, maar dat is een ander verhaal
Hij remde ineens en schakelde terug. Daarna knalde hij de muur in. Waarom zo fors remmen ineens? Dat doet een tweevoudig wereldkampioen echt niet omdat ie verrast wordt door een stevig windje. Dat geloof ik simpelweg niet.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens McLaren niet. Zij zeggen dat volgens de telemetrie Alonso nog reageerde totdat hij in de muur reed.
Is dat spaans voor rook of voor worst of voor rookworst?quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
chorizo in dit geval dan [ afbeelding ]
Spaanse gedroogde paprika worst.....quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat spaans voor rook of voor worst of voor rookworst?![]()
choriza ennneuh cerveza, ja zo een grote ja.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Spaanse gedroogde paprika worst.....
Hoe dat zo? Het gaat toch gewoon over F1? Ja ok en over wat te snaaien en een biertje, maar dat hoort wmb gewoon bij de F1. Ik kan niet wachten. Nog ruim een week. Misschien dat de kroeg hier in het dorp open is daarvoor, beamer aan, groot scherm, gratis ontbijtje, kopje koffie en daarna een biertje voor wie dat al willen zo vroeg.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit topic mag trouwens wel uitgeroepen worden tot het Geralt Slow-chat topic van de maand
Even off-topic. Dat commentaar. Brrrr...quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij remde ineens en schakelde terug. Daarna knalde hij de muur in. Waarom zo fors remmen ineens? Dat doet een tweevoudig wereldkampioen echt niet omdat ie verrast wordt door een stevig windje. Dat geloof ik simpelweg niet.
Als we dan toch voorbeelden aan aan het halen zijn zoals Schumacher net, dan wil ik wel het voorbeeld aanhalen van een knulletje van 16 jaar oud wat geen ervaring in een Formule 1 auto heeft en de auto gewoon op wist te vangen toen die auto hem verraste:
Ik vind van het hele verhaal eigenlijk niks. Het kan wmb alle kanten op, maar vreemd blijf ik het wel vinden. Zeker omdat Alonso echt geen pannenkoek is.
Geen idee, random filmpje van dat moment gepakt en ik heb mn geluid uit staan. Brennie ligt ziek op de bank en is iets met een mol aan het kijken ofzo en als ik mn beyer op mn knarretje zet dan hoor ik niet als ze me nodig heeft.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:03 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Even off-topic. Dat commentaar. Brrrr...
Leuk voor ze.. Die aangepaste oude auto was vorig jaar al 3-5% te langzaam in de kwalificatie, en als ze ook nog een oude motor hebben van Ferrari gaat het een wonder heten als ze met die knakenbak zich uberhaupt gaan kwalificeren.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:25 schreef Geralt het volgende:
Ow en Manor heeft de crashtesten doorstaan, dus die zijn erbij.
Nog een voorbeeld van een F1 coureur die op dezelfde manier de muur in gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij remde ineens en schakelde terug. Daarna knalde hij de muur in. Waarom zo fors remmen ineens? Dat doet een tweevoudig wereldkampioen echt niet omdat ie verrast wordt door een stevig windje. Dat geloof ik simpelweg niet.
Als we dan toch voorbeelden aan aan het halen zijn zoals Schumacher net, dan wil ik wel het voorbeeld aanhalen van een knulletje van 16 jaar oud wat geen ervaring in een Formule 1 auto heeft en de auto gewoon op wist te vangen toen die auto hem verraste:
Ik vind van het hele verhaal eigenlijk niks. Het kan wmb alle kanten op, maar vreemd blijf ik het wel vinden. Zeker omdat Alonso echt geen pannenkoek is.
Wanneer is eigenlijk de laatste keer geweest dat iemand NIET van start mocht gaan vanwege die 107% regel?quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:09 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Leuk voor ze.. Die aangepaste oude auto was vorig jaar al 3-5% te langzaam in de kwalificatie, en als ze ook nog een oude motor hebben van Ferrari gaat het een wonder heten als ze met die knakenbak zich uberhaupt gaan kwalificeren.
HRT in 2011 en 2012 bij de eerste GP van het seizoen. Daarna mochten ze wel starten ondanks dat ze nog een paar keer de 107% niet haalden.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wanneer is eigenlijk de laatste keer geweest dat iemand NIET van start mocht gaan vanwege die 107% regel?
Het is de laatste jaren wel vaker voorgekomen dat iemand dat niet haalde, maar omdat bij een VT wel redelijke tijden gereden werd er toch toestemming gegeven werd.
Iemand die dat toevallig uit de hoge hoed kan toveren?
De ene crash is de andere niet natuurlijk, maar deze lijkt erop en Crashtor Maldonado stapte hier gewoon uit.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld van een F1 coureur die op dezelfde manier de muur in gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |