quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
Bedankt voor alle moeite, ik kijk tijdens het seizoen altijd in dit topic naar de data van de races en de laatste nieuwtjes.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
Die races zijn gewonnen omdat Mercedes met problemen te kampen had in die races. Niet omdat Red Bull in de basis zoveel beter was.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
Ik zie op de Fok F1 pagina nog continu gemekker dat de Mercedes motor (te) snel is en dat de andere motorenfabrikanten voor spek en bonen meerijden. Missen al die mensen dat er afgelopen jaar 4 teams met die motor reden, maar dat er maar één races gewonnen heeft? Het enige andere team dat races won was en team dat geen Mercedes motor gebruikte. Als die Mercedes motor zo heilig is en je niet kunt verliezen met zoveel PK, waarom zijn die 3 andere races dan niet gewonnen door Williams, FI of McLaren?
F1 is meer dan een motor alleen. (Team) Mercedes had zijn shit voor elkaar, de rest niet. Deal with it.
Ik maak onderscheid tussen de Mercedes motor en het team Mercedes. Als de Mercedes motor zo superieur was, waarom werden de drie races die het Mercedes team niet won dan niet gewonnen door een ander team met die superieure motor? Er zitten wat verzuurde mensen op de FP die niet in willen zien dat de teams hun shit gewoon niet op orde hadden en (het team) Mercedes wel. RBR had wat maandjes nodig maar kon redelijk opklimmen en Williams moest het overduidelijk van bepaalde circuits hebben (en maakte helaas ook veel strategische fouten), de rest was gewoon niet goed genoeg. Het team Mercedes had niet alleen de beste motor, maar had ook gewoon een dijk van een auto ontworpen en heeft terecht de titel gekregen.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:56 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Die races zijn gewonnen omdat Mercedes met problemen te kampen had in die races. Niet omdat Red Bull in de basis zoveel beter was.
Het enige probleem van Mercedes was dit jaar de betrouwbaarheid
Dat was duidelijk, Mercedes was de beste combinatie van motor en chassis maar de teams met een andere motor konden het gebrek aan vermogen nooit compenseren met hun chassis.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
F1 is meer dan een motor alleen. (Team) Mercedes had zijn shit voor elkaar, de rest niet. Deal with it.
Niet ten opzichte van het Mercedes team dat ook een goed chassis had. Wel ten opzichte van de andere teams met een Mercedes motor.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was duidelijk, Mercedes was de beste combinatie van motor en chassis maar de teams met een andere motor konden het gebrek aan vermogen nooit compenseren met hun chassis.
Iets waar Ferrari inmiddels al jaren een abonnement of heeft.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:17 schreef Sinister-D- het volgende:
En ja Ferrari heeft ook alles in huis, maar die hebben gewoon de plank misgeslagen wat betreft innovatie.
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft..quote:Op maandag 5 januari 2015 14:39 schreef twiFight het volgende:
En natuurlijk elke twee weken een sleutelfiguur de laan uit sturen.
Maar ook de Ferrari van 2011 en die was bagger. Ze hebben nu iemand van Mercedes weer teruggestolen dus wie weet.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft..
Denk dat de auto an sich niet de beste was, de combi met de motor wel maar denk dat de Red Bull een stuk beter was.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft..
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nachtelijk verhuisavontuur Cora Schumacher
Terwijl Ralf Schumacher van huis was, heeft Cora als een dief in de nacht haar spullen uit de echtelijke villa gepakt.
De aanstaande ex-vrouw van de Formule 1-coureur, met wie hij in een vechtscheiding ligt, liet laat op de avond een verhuiswagen voorrijden. Dat verslaat de krant Bild vandaag, die ook foto's plaatste van het gebeuren.
Het is een nieuwe episode in de breuk tussen de twee, die dertien jaar waren getrouwd. Na de aankondiging van hun scheiding in september kwam de vuile was buiten te hangen. Ralf zou tijdens hun huwelijk elf jaar zijn vreemdgegaan.
In de woning in het Duitse Bergheim, die Cora nu heeft verlaten, barstte de bom in november nogmaals. De Schumachers gingen elkaar te lijf en de politie moest eraan te pas komen. Zij woonde tot afgelopen weekeinde in het huis, dat nu weer in handen is van Ralf.
Het broertje van Michael Schumacher is niet bijster geïnteresseerd in het nachtelijke verhuisavontuur van de vrouw met wie hij jarenlang lief en leed deelde en zoon David, nu een tiener, kreeg. "Ze moet zelf maar weten wat ze doet. Dat is verder niet mijn zaak."
[ afbeelding ]
http://m.gpupdate.net/nl/(...)bull-zeepkistenrace/quote:Verstappen in Nederlandse editie Red Bull-zeepkistenrace.
Max Verstappen zal zijn hypermoderne Toro Rosso op 16 mei verruilen voor een technologisch iets minder hoogwaardig voertuig. De Limburger doet die dag namelijk mee aan de Nederlandse editie van de Red Bull-zeepkistenrace in Valkenburg.
De zeepkistenrace vindt plaats op de Cauberg, waar de deelnemers te maken krijgen met een dalingspercentage van maar liefst twaalf procent, een chicane en meerdere jumps. "Voor mij is dit een thuiswedstrijd", laat Verstappen weten. "Ik hoop er vele fans te mogen begroeten. Ik verheug mij er al enorm op."
Wil je het opnemen tegen Verstappen? Je kunt je vanaf donderdag 15 januari tot en met vrijdag 30 maart inschrijven voor het evenement.
quote:The FIA has revealed details of the new points system that will be used to qualify for mandatory Formula 1 superlicences.
As part of a clampdown on young and inexperienced drivers getting to F1 following Max Verstappen's signing by Toro Rosso, the FIA in December ratified a new system that will be used for 2016.
From next year, drivers will need to be at least 18 years old, have passed a test on sporting regulations, and completed at least two years in junior single-seater categories to qualify.
The details of the new licence points system have now been clarified - with drivers needing to have scored at least 40 points during the three-year period preceding the application.
Only five championships deliver those 40 points for title success - IndyCar, the World Endurance Championship (LMP1), the Formula 3 European Championship, GP2 and a future Formula 2 championship.
It means the winners of GP3 and Formula Renault 3.5 would need to have achieved success in previous seasons to be able to qualify for a superlicence.
Although there has been no official confirmation from the FIA about plans for an F2 championship, it has weighted the category with the most points - with third place in the standings worth as much as title success in F3, WEC and IndyCar.
Verstappen finished third in the F3 standings last year, which would have earned him just 20 points on the new licence system, and forced him to either race again in the category or move up to GP2.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117281
Ik vind Ralf niet zo heel knap hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
[..]![]()
Tjah als iemand knap is, is dat geen garantie tot een goede relatie
Nee. F2 wordt een directe concurrent voor de GP2. Stefano Domenicali gaat dat opzetten als opvolger van Gerhard Berger, die de huidige F4 en F3 heeft opgezet, maar niet de strijd met Ecclestone wilde aangaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:49 schreef Rossdale het volgende:
Als de huidige GP2 niet onder doet voor een Marussia of Caterham, dan vraag ik me af waar ik de F2 dan zou moeten plaatsen.
F1 is fabrieksteams en F2 is klantenteams oid?
De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
Vind het wel een beetje vreemd dat de World Series by Renault hetzelfde aangeslagen wordt als de GP3, terwijl je het qua auto en qua niveau toch echt kunt vergelijken met de GP2.
Wie niet in aanmerking komt staat hier: 10 coureurs in de laatste 10 jaar, waaronder Vergne en Ricciardo zouden niet in aanmerking komen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:55 schreef nils7 het volgende:
Nu eens berekenen wie van de huidige F1 coureurs dan in de F1 thuis horen volgens die punten
Zouden ze die Formule 2 met de F1 mee laten rijden?
En het einde van de paydriver?![]()
Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentiequote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Ook Schumacher's comeback zou niet plaatsgevonden hebben met deze regels kunnen omdat hij in de drie jaar ervoor geen F1 of lagere klasse heeft gereden.
Alleen is die maar 1 jaar geldig en moet elk jaar vernieuwd worden. En daarvoor gelden weer regels dat je binnen de 3 jaar ervoor zoveel resultaten behaald moet hebben of al in de F1 gereden hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentie
Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho.
Schumacher reed Sportscarsquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1?
En dan is Lotterer natuurlijk geen serieus antwoord.
O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000.quote:
Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden. Echt te overdreven dit.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]Wat vind jij een overdreven gedoe?
Da's behoorlijk overdreven.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden.
Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving?quote:
Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving?
DTM staat er niet bij omdat het closed cockpit is. LMP1 staat er wel bij omdat open cockpit nog steeds toegestaan is, alleen gebruikt niemand meer het. (Al hadden ze dan LMP2 ook wel kunnen toevoegen)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
Wendlinger reed met Schumacher destijdsquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000.
Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is.
Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving.
Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |