abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2015 @ 17:31:19 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148323682


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams



Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson
12. Felipe Nasr


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
??.
??.
Deelname van Manor Racing is hoogst onwaarschijnlijk na de verkoop van de inboedel.


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
??.
??.
Deelname van Caterham is nog twijfelachtig, alles hangt af van de verkoop van het team/nieuwe investeerder.

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd


[ Bericht 50% gewijzigd door Sinister-D- op 04-01-2015 21:36:06 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_148323715
:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148324826




Telegraaf van 2 januari :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Geralt op 04-01-2015 18:05:49 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 4 januari 2015 @ 21:41:27 #4
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148334266
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015

Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 5 januari 2015 @ 00:15:54 #5
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_148343014
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015

Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
_O_
  maandag 5 januari 2015 @ 00:20:31 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148343173
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015

Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
Bedankt voor alle moeite, ik kijk tijdens het seizoen altijd in dit topic naar de data van de races en de laatste nieuwtjes. O+.
KuikenGuppy
  maandag 5 januari 2015 @ 08:10:46 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_148346654
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015

Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
^O^
  maandag 5 januari 2015 @ 10:29:50 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148348336
Ik zie op de Fok F1 pagina nog continu gemekker dat de Mercedes motor (te) snel is en dat de andere motorenfabrikanten voor spek en bonen meerijden. Missen al die mensen dat er afgelopen jaar 4 teams met die motor reden, maar dat er maar één races gewonnen heeft? Het enige andere team dat races won was en team dat geen Mercedes motor gebruikte. Als die Mercedes motor zo heilig is en je niet kunt verliezen met zoveel PK, waarom zijn die 3 andere races dan niet gewonnen door Williams, FI of McLaren?

F1 is meer dan een motor alleen. (Team) Mercedes had zijn shit voor elkaar, de rest niet. Deal with it.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 5 januari 2015 @ 10:56:21 #9
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_148348917
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
Ik zie op de Fok F1 pagina nog continu gemekker dat de Mercedes motor (te) snel is en dat de andere motorenfabrikanten voor spek en bonen meerijden. Missen al die mensen dat er afgelopen jaar 4 teams met die motor reden, maar dat er maar één races gewonnen heeft? Het enige andere team dat races won was en team dat geen Mercedes motor gebruikte. Als die Mercedes motor zo heilig is en je niet kunt verliezen met zoveel PK, waarom zijn die 3 andere races dan niet gewonnen door Williams, FI of McLaren?

F1 is meer dan een motor alleen. (Team) Mercedes had zijn shit voor elkaar, de rest niet. Deal with it.
Die races zijn gewonnen omdat Mercedes met problemen te kampen had in die races. Niet omdat Red Bull in de basis zoveel beter was.

Het enige probleem van Mercedes was dit jaar de betrouwbaarheid
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 5 januari 2015 @ 11:07:20 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148349171
quote:
3s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:56 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Die races zijn gewonnen omdat Mercedes met problemen te kampen had in die races. Niet omdat Red Bull in de basis zoveel beter was.

Het enige probleem van Mercedes was dit jaar de betrouwbaarheid
Ik maak onderscheid tussen de Mercedes motor en het team Mercedes. Als de Mercedes motor zo superieur was, waarom werden de drie races die het Mercedes team niet won dan niet gewonnen door een ander team met die superieure motor? Er zitten wat verzuurde mensen op de FP die niet in willen zien dat de teams hun shit gewoon niet op orde hadden en (het team) Mercedes wel. RBR had wat maandjes nodig maar kon redelijk opklimmen en Williams moest het overduidelijk van bepaalde circuits hebben (en maakte helaas ook veel strategische fouten), de rest was gewoon niet goed genoeg. Het team Mercedes had niet alleen de beste motor, maar had ook gewoon een dijk van een auto ontworpen en heeft terecht de titel gekregen.

Er zijn nogal wat mensen die vonden dat ze te makkelijk wonnen en dat het suf is dat de motoren niet verder ontwikkeld mogen worden (tot zover ben ik het eens) en dat met het openstellen van de motorenontwikkeling er wel weer spanning zou zijn en teams weer konden strijden om de winst (niet mee eens). Vergeet niet dat het team Mercedes ook mijlenver voor lag op de andere teams met dezelfde motor. Dan moet je dus niet (het team) Mercedes het gras voor de voeten wegmaaien, maar dan moeten die 11 andere teams beter hun best doen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 5 januari 2015 @ 11:12:13 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_148349297
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
F1 is meer dan een motor alleen. (Team) Mercedes had zijn shit voor elkaar, de rest niet. Deal with it.
Dat was duidelijk, Mercedes was de beste combinatie van motor en chassis maar de teams met een andere motor konden het gebrek aan vermogen nooit compenseren met hun chassis.
pi_148349970
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat was duidelijk, Mercedes was de beste combinatie van motor en chassis maar de teams met een andere motor konden het gebrek aan vermogen nooit compenseren met hun chassis.
Niet ten opzichte van het Mercedes team dat ook een goed chassis had. Wel ten opzichte van de andere teams met een Mercedes motor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 5 januari 2015 @ 12:17:56 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148351237
Waarbij Mercedes ook weer een voorsprong had van 2 jaar wat betreft het ontwerp van het chassis. Dat heb je nu eenmaal als chassis en motor door 1 bedrijf worden gemaakt, de klanten krijgen die informatie later waardoor de tijd ook korter is om 100% op alles in te spelen.

En ja Ferrari heeft ook alles in huis, maar die hebben gewoon de plank misgeslagen wat betreft innovatie.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 5 januari 2015 @ 14:28:58 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_148355458
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:17 schreef Sinister-D- het volgende:

En ja Ferrari heeft ook alles in huis, maar die hebben gewoon de plank misgeslagen wat betreft innovatie.
Iets waar Ferrari inmiddels al jaren een abonnement of heeft.
Vettel zal daar een Schumacher-achtige revolutie moeten ontkenenen, anders vrees ik dat Ferrari verder gaat zoals het altijd gedaan heeft; Af en toe een leuk seizoen afgewisseld met de meest kansloze seizoenen (in ieder denkbaar opzicht) met veel politiek, intrige en incompetente Italianen op sleutelposities.
  maandag 5 januari 2015 @ 14:39:18 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148355792
En natuurlijk elke twee weken een sleutelfiguur de laan uit sturen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148371672
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:39 schreef twiFight het volgende:
En natuurlijk elke twee weken een sleutelfiguur de laan uit sturen.
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft.. |:(
  maandag 5 januari 2015 @ 22:42:05 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148374141
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft.. |:(
Maar ook de Ferrari van 2011 en die was bagger. Ze hebben nu iemand van Mercedes weer teruggestolen dus wie weet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:15:17 #18
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148382431
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft.. |:(
Denk dat de auto an sich niet de beste was, de combi met de motor wel maar denk dat de Red Bull een stuk beter was.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:04:12 #19
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_148383353
Nachtelijk verhuisavontuur Cora Schumacher

Terwijl Ralf Schumacher van huis was, heeft Cora als een dief in de nacht haar spullen uit de echtelijke villa gepakt.
De aanstaande ex-vrouw van de Formule 1-coureur, met wie hij in een vechtscheiding ligt, liet laat op de avond een verhuiswagen voorrijden. Dat verslaat de krant Bild vandaag, die ook foto's plaatste van het gebeuren.

Het is een nieuwe episode in de breuk tussen de twee, die dertien jaar waren getrouwd. Na de aankondiging van hun scheiding in september kwam de vuile was buiten te hangen. Ralf zou tijdens hun huwelijk elf jaar zijn vreemdgegaan.

In de woning in het Duitse Bergheim, die Cora nu heeft verlaten, barstte de bom in november nogmaals. De Schumachers gingen elkaar te lijf en de politie moest eraan te pas komen. Zij woonde tot afgelopen weekeinde in het huis, dat nu weer in handen is van Ralf.
Het broertje van Michael Schumacher is niet bijster geïnteresseerd in het nachtelijke verhuisavontuur van de vrouw met wie hij jarenlang lief en leed deelde en zoon David, nu een tiener, kreeg. "Ze moet zelf maar weten wat ze doet. Dat is verder niet mijn zaak."



:+
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:53:06 #20
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148384387
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nachtelijk verhuisavontuur Cora Schumacher

Terwijl Ralf Schumacher van huis was, heeft Cora als een dief in de nacht haar spullen uit de echtelijke villa gepakt.
De aanstaande ex-vrouw van de Formule 1-coureur, met wie hij in een vechtscheiding ligt, liet laat op de avond een verhuiswagen voorrijden. Dat verslaat de krant Bild vandaag, die ook foto's plaatste van het gebeuren.

Het is een nieuwe episode in de breuk tussen de twee, die dertien jaar waren getrouwd. Na de aankondiging van hun scheiding in september kwam de vuile was buiten te hangen. Ralf zou tijdens hun huwelijk elf jaar zijn vreemdgegaan.

In de woning in het Duitse Bergheim, die Cora nu heeft verlaten, barstte de bom in november nogmaals. De Schumachers gingen elkaar te lijf en de politie moest eraan te pas komen. Zij woonde tot afgelopen weekeinde in het huis, dat nu weer in handen is van Ralf.
Het broertje van Michael Schumacher is niet bijster geïnteresseerd in het nachtelijke verhuisavontuur van de vrouw met wie hij jarenlang lief en leed deelde en zoon David, nu een tiener, kreeg. "Ze moet zelf maar weten wat ze doet. Dat is verder niet mijn zaak."

[ afbeelding ]

:+
:o

Tjah als iemand knap is, is dat geen garantie tot een goede relatie
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:11:15 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148384900
quote:
Verstappen in Nederlandse editie Red Bull-zeepkistenrace.


Max Verstappen zal zijn hypermoderne Toro Rosso op 16 mei verruilen voor een technologisch iets minder hoogwaardig voertuig. De Limburger doet die dag namelijk mee aan de Nederlandse editie van de Red Bull-zeepkistenrace in Valkenburg.

De zeepkistenrace vindt plaats op de Cauberg, waar de deelnemers te maken krijgen met een dalingspercentage van maar liefst twaalf procent, een chicane en meerdere jumps. "Voor mij is dit een thuiswedstrijd", laat Verstappen weten. "Ik hoop er vele fans te mogen begroeten. Ik verheug mij er al enorm op."

Wil je het opnemen tegen Verstappen? Je kunt je vanaf donderdag 15 januari tot en met vrijdag 30 maart inschrijven voor het evenement.
http://m.gpupdate.net/nl/(...)bull-zeepkistenrace/

Whoehoe, in mei sta ik duw in Valkenburg :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_148385849
FIA presenteert nieuwe 'Verstappenreglement'

quote:
The FIA has revealed details of the new points system that will be used to qualify for mandatory Formula 1 superlicences.

As part of a clampdown on young and inexperienced drivers getting to F1 following Max Verstappen's signing by Toro Rosso, the FIA in December ratified a new system that will be used for 2016.

From next year, drivers will need to be at least 18 years old, have passed a test on sporting regulations, and completed at least two years in junior single-seater categories to qualify.

The details of the new licence points system have now been clarified - with drivers needing to have scored at least 40 points during the three-year period preceding the application.

Only five championships deliver those 40 points for title success - IndyCar, the World Endurance Championship (LMP1), the Formula 3 European Championship, GP2 and a future Formula 2 championship.

It means the winners of GP3 and Formula Renault 3.5 would need to have achieved success in previous seasons to be able to qualify for a superlicence.

Although there has been no official confirmation from the FIA about plans for an F2 championship, it has weighted the category with the most points - with third place in the standings worth as much as title success in F3, WEC and IndyCar.

Verstappen finished third in the F3 standings last year, which would have earned him just 20 points on the new licence system, and forced him to either race again in the category or move up to GP2.



http://www.autosport.com/news/report.php/id/117281
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:12:16 #23
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_148386602
Puntenrijbewijs. :')
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 13:15:12 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_148386671
Vind het wel een beetje vreemd dat de World Series by Renault hetzelfde aangeslagen wordt als de GP3, terwijl je het qua auto en qua niveau toch echt kunt vergelijken met de GP2.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_148386745
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

:o

Tjah als iemand knap is, is dat geen garantie tot een goede relatie
Ik vind Ralf niet zo heel knap hoor.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:55:38 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148387971
Nu eens berekenen wie van de huidige F1 coureurs dan in de F1 thuis horen volgens die punten ;)

Zouden ze die Formule 2 met de F1 mee laten rijden?
En het einde van de paydriver? *O*
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:49:46 #27
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_148389709
Als de huidige GP2 niet onder doet voor een Marussia of Caterham, dan vraag ik me af waar ik de F2 dan zou moeten plaatsen.

F1 is fabrieksteams en F2 is klantenteams oid?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_148390340
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:49 schreef Rossdale het volgende:
Als de huidige GP2 niet onder doet voor een Marussia of Caterham, dan vraag ik me af waar ik de F2 dan zou moeten plaatsen.

F1 is fabrieksteams en F2 is klantenteams oid?
Nee. F2 wordt een directe concurrent voor de GP2. Stefano Domenicali gaat dat opzetten als opvolger van Gerhard Berger, die de huidige F4 en F3 heeft opgezet, maar niet de strijd met Ecclestone wilde aangaan.

Je krijgt dus meerdere stromingen naar de F1 toe. GP3 -> GP2 -> F1 en F3 -> F2 -> F1 en eventuele zijsprongen. De directe route FR 2.0 -> FR 3.5 -> F1 is hiermee wel geblokkeerd (of je moet nog een seizoen FR 3.5 doen).
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
Vind het wel een beetje vreemd dat de World Series by Renault hetzelfde aangeslagen wordt als de GP3, terwijl je het qua auto en qua niveau toch echt kunt vergelijken met de GP2.
De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:24:36 #29
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148390740
Wel apart dat de F3 en F2 straks niet in de F1 weekenden zitten neem ik aan?
En de GP2 en GP3 wel...

Zou toch wel beter zijn als ze met de F1 mee zouden rijden qua "stock" F1 auto's die dan F2 genoemd worden.
Lijkt me beter dan nog een kampioenschap erbij :(
Wel vreemd dat AutoGP bijvoorbeeld er niet bij staat en DTM ook niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_148390919
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:55 schreef nils7 het volgende:
Nu eens berekenen wie van de huidige F1 coureurs dan in de F1 thuis horen volgens die punten ;)

Zouden ze die Formule 2 met de F1 mee laten rijden?
En het einde van de paydriver? *O*
Wie niet in aanmerking komt staat hier: 10 coureurs in de laatste 10 jaar, waaronder Vergne en Ricciardo zouden niet in aanmerking komen.
Ook Schumacher's comeback zou niet plaatsgevonden hebben met deze regels kunnen omdat hij in de drie jaar ervoor geen F1 of lagere klasse heeft gereden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:49:11 #31
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148391531
[edit] Laat ook maar ff, ik ben moe en haal regulaties door elkaar, dat maakte mijn post niet echt nuttig.

[ Bericht 33% gewijzigd door twiFight op 06-01-2015 16:03:43 ]
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:06:11 #32
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_148392034
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Ook Schumacher's comeback zou niet plaatsgevonden hebben met deze regels kunnen omdat hij in de drie jaar ervoor geen F1 of lagere klasse heeft gereden.
Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentie
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 16:09:54 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148392132
Wat een overdreven gedoe.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148392369
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:06 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentie
Alleen is die maar 1 jaar geldig en moet elk jaar vernieuwd worden. En daarvoor gelden weer regels dat je binnen de 3 jaar ervoor zoveel resultaten behaald moet hebben of al in de F1 gereden hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_148392687
Senna had volgens dat tabelletje ook geen F1 mogen rijden:

1981: 1e British Formula Ford 1600 Championship (0 of 5 punten)
1982: ?e Formula Ford 2000 Championship (0 tot max 5 punten)
1983: 1e British F3 Championship (10 punten)
1984: F1

In totaal minimaal 10, maximaal 20 punten.

Ik weet alleen niet in hoeverre de Britse F3 in verhouding stond tegenover de Europese F3 in die tijd ;).
pi_148396261
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
pi_148396296
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een overdreven gedoe.
:? Wat vind jij een overdreven gedoe?
pi_148396467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_148397573
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho.
En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1?

En dan is Lotterer natuurlijk geen serieus antwoord.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 januari 2015 @ 18:49:14 #40
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148398104
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1?

En dan is Lotterer natuurlijk geen serieus antwoord.
Schumacher reed Sportscars
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_148398342
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Schumacher reed Sportscars
O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000.
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 18:57:52 #42
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148398408
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:57 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:? Wat vind jij een overdreven gedoe?
Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden. Echt te overdreven dit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148398440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden.
Da's behoorlijk overdreven.
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 19:00:27 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148398500
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's behoorlijk overdreven.
Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148398554
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving?
Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is.
pi_148398654
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
DTM staat er niet bij omdat het closed cockpit is. LMP1 staat er wel bij omdat open cockpit nog steeds toegestaan is, alleen gebruikt niemand meer het. (Al hadden ze dan LMP2 ook wel kunnen toevoegen)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 januari 2015 @ 19:05:10 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148398656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000.
Wendlinger reed met Schumacher destijds
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 19:05:14 #48
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148398658
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is.
Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148398716
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving.
Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd?
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 19:10:14 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148398836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd?
Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148398981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.
Ik vind het dan eigenlijk zinniger om te kijken naar wie er de afgelopen jaren de F1 wel gehaald heeft, maar het met de nieuwe reglementen niet zou halen.

Bovendien: stippel eens een redelijke route uit door dat puntensysteem. Je moet wel heel raar doen wil je een F1-waardige coureur zijn en toch geen 40 punten in drie jaar bij elkaar kunnen sprokkelen.
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 19:16:57 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148399105
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind het dan eigenlijk zinniger om te kijken naar wie er de afgelopen jaren de F1 wel gehaald heeft, maar het met de nieuwe reglementen niet zou halen.

Bovendien: stippel eens een redelijke route uit door dat puntensysteem. Je moet wel heel raar doen wil je een F1-waardige coureur zijn en toch geen 40 punten in drie jaar bij elkaar kunnen sprokkelen.
Nouja, het Kobayashi-argument komt hierzo bij mij altijd het eerst in me op. (al haalt die het dus wel?) Iemand die na 4 jaar GP2-kampioen is geworden hoeft niet beter te zijn dan iemand die 2x laag in de top 10 is geeindigd in de GP2.

Natuurlijk is het vooral de bestrijding van het hebben van coureurs als Ide of te snelle instappers als Verstappen. Ik snap het wel, maar weiger zo iemand dan gewoon een superlicentie..

Het is zo vooral heel erg moeilijk om een nieuwe coureur in te zetten tijdens het seizoen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 19:23:23 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_148399356
Enerzijds een prima systeem, anderzijds toch weer een beetje te veel van het goede. Als de FIA uitzonderingen zou toestaan in sommige gevallen zou het helemaal prima zijn.

Eindelijk vermist van paydrivers...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 19:28:49 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_148399546
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:23 schreef Nattekat het volgende:
Enerzijds een prima systeem, anderzijds toch weer een beetje te veel van het goede. Als de FIA uitzonderingen zou toestaan in sommige gevallen zou het helemaal prima zijn.

Eindelijk vermist van paydrivers...
Verlost bedoel je? Nou niet bepaald. Er zijn genoeg paydrivers die in de juniorklasses prima gepresteerd hebben. Malledonna heeft bijvoorbeeld in 2010 de GP2 Series gewonnen, maar rijdt in de F1 alleen maar rond vanwege zijn geld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 19:31:20 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_148399625
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Verlost bedoel je? Nou niet bepaald. Er zijn genoeg paydrivers die in de juniorklasses prima gepresteerd hebben. Malledonna heeft bijvoorbeeld in 2010 de GP2 Series gewonnen, maar rijdt in de F1 alleen maar rond vanwege zijn geld.
Verlost ja :P

Helemaal uitbannen zal natuurlijk nooit gebeuren, maar Maldenado kan tenminste nog rijden. Coureurs als Ericsson zouden geen schijn van kans hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 januari 2015 @ 19:33:09 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148399699
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Verlost ja :P

Helemaal uitbannen zal natuurlijk nooit gebeuren, maar Maldenado kan tenminste nog rijden. Coureurs als Ericsson zouden geen schijn van kans hebben.
Maar een aantal teams hebben het wel hard nodig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 19:34:56 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_148399773
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Maar een aantal teams hebben het wel hard nodig
Genoeg prima coureurs die iets minder meenemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_148400120
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.
Het zijn er 28, als je ex-F1 coureurs als Lotterer, Buemi, Davidson, McNish en Nakajima meetelt.
quote:
Andre Lotterer 132
Marcel Fassler 100
Benoit Treluyer 100
Tom Kristensen 80
Will Power 80
Scott Dixon 80
Raffaele Marciello 74
Loic Duval 70
Allan McNish 70
Helio Castroneves 70
Stoffel Vandoorne 65
Anthony Davidson 60
Sebastien Buemi 60
Jolyon Palmer 56
Fabio Leimer 56
Sam Bird 55
Felix Rosenqvist 53
Felipe Nasr 52
Alex Lynn 52
Mitchell Evans 50
Davide Valsecchi 50
Kazuki Nakajima 50
Ryan Hunter-Reay 50
Esteban Ocon 41
James Calado 40
Luiz Razia 40
Daniel Juncadella 40
Antonio Felix da Costa 40
In totaal hebben 204 coureurs punten gescoord in de afgelopen 3 jaar.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 19:43:35 #59
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148400203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het zijn er 28, als je ex-F1 coureurs als Lotterer, Buemi, Davidson, McNish en Nakajima meetelt.

[..]

Ik had het over debutanten. Daarnaast is de kans dat mensen uit andere grote klassen zo overstappen klein.

Schoon je dat op, houd je er 10-12 over. Dat is best weinig. Het is wel goed voor de talenten denk ik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 19:44:20 #60
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148400249
Raffaele Marciello 74
Stoffel Vandoorne 65
Jolyon Palmer 56
Fabio Leimer 56
Sam Bird 55
Felix Rosenqvist 53
Felipe Nasr 52
Alex Lynn 52
Mitchell Evans 50
Davide Valsecchi 50
Esteban Ocon 41
James Calado 40
Luiz Razia 40
Daniel Juncadella 40
Antonio Felix da Costa 40

Oke, 15 dan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148400538
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Raffaele Marciello 74
Stoffel Vandoorne 65
Jolyon Palmer 56
Fabio Leimer 56
Sam Bird 55
Felix Rosenqvist 53
Felipe Nasr 52
Alex Lynn 52
Mitchell Evans 50
Davide Valsecchi 50
Esteban Ocon 41
James Calado 40
Luiz Razia 40
Daniel Juncadella 40
Antonio Felix da Costa 40

Oke, 15 dan.
Je vergeet er heel wat. Om te beginnen alle coureurs die in de afgelopen drie jaar kampioen in de LMP1 zijn geworden.

edit: o, dat was hierboven ook al gezegd... Laat maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 19:53:17 ]
pi_148401613
Ik heb even een overzicht gemaakt van de huidige (2015) coureurs en de punten die ze zouden hebben bij hun debuut in de F1.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
                     -1   -2   -3 jaar voor debuut in F1
Nico Hulkenberg      50 + 40 + 20 = 110
Lewis Hamilton       50 + 40 +  8 = 98
Pastor Maldonado     50 +  8 + 10 = 68
Nico Rosberg         50 + 10 +  3 = 63
Romain Grosjean      20 + 40 +  0 = 60
Felipe Massa         40 + 10 +  0?= 50
Valteri Bottas        0 + 30 + 20 = 50
Fernando Alonso      20 + 30 +  0 = 50 
Felipe Nasr          30 + 20 +  2 = 50 
Daniil Kvyat         30 +  8 +  4 = 42             
Sergio Perez         40 +  0 +  2 = 42
Sebastian Vettel     30 +  8 +  0 = 38 
Carlos Sainz jr.     30 +  0 +  8 = 38
Daniel Ricciardo     20 + 10 +  8 = 38
Max Verstappen       20 +  0 +  0 = 20
Marcus Ericsson       8 +  4 +  2 = 14
Jenson Button         5 +  5*+  0 = 10
Kimi Raikkonen        5 +  0 +  0 =  5

* Hierbij tel ik de Britse FF als gelijkwaardig aan de F4 omdat deze formule deze klasse dit jaar vervangt. 
? = Niet duidelijk of (nationale) klasse meetelt
Hiervan zouden er dus slechts 12 meer dan 40 punten hebben gehad bij hun debuut in de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_148401799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb even een overzicht gemaakt van de huidige (2015) coureurs en de punten die ze zouden hebben bij hun debuut in de F1.
[ code verwijderd ]

Hiervan zouden er dus slechts 12 meer dan 40 punten hebben gehad bij hun debuut in de F1.
Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam.
pi_148401950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam.
Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_148402515
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
.
pi_148402610
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut.
Laat maar. Ik las Rosberg waar Hulkenberg stond.
pi_148403037
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
Dan krijgen we misschien wel weer zulke taferelen :+

pi_148403097
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
Lijkt me met een open wiel klasse wat lastiger.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:48:57 #69
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148403421
Dat ze GP2 zo hoog aanschrijven is 1 ding, maar dat er dan gedacht wordt dat paydrivers uitgesloten kunnen worden is van de zotte :{ het zijn, vooral in de GP2, juist paydrivers die de zitjes opkopen bij de topteams daar. Het loopt daar imho overvol van de rijkeluiskinderen....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_148403516
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Natuurlijk is het vooral de bestrijding van het hebben van coureurs als Ide of te snelle instappers als Verstappen. Ik snap het wel, maar weiger zo iemand dan gewoon een superlicentie..
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.

De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten. :7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148403806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:

De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie.
En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series.

Weer een vuil spelletje van de FIA om hun eigen klassen te promoten en jonge talenten te verleiden bij hun te gaan racen.
pi_148406319
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:56 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series.

Weer een vuil spelletje van de FIA om hun eigen klassen te promoten en jonge talenten te verleiden bij hun te gaan racen.
Kijkend naar de laatste 5 jaar is de verhouding GP2/3 versus FR 3.5 is elk jaar nog in het voordeel van de GP2 geweest (of op zijn minst gelijk, zoals in 2014 en 2015). Dus die bewering klopt niet.

Maar dat ze hun eigen klassen bevoordelen ten opzichte van de GP2/3 en FR 3.5 / 2.0 is duidelijk.

Het overzicht
2015: GP2 1 - 1 FR 3.5 (+ 1 F3)
2014: GP2/3: 2 - 2 FR 3.5 (+ 1 WEC/SF)
2013: GP2/3: 4 - 1 FR 3.5
2012: GP2: 2 - 1 FR 3.5
2011: GP2: 3 - 1 FR 3.5 (+ 1 DTM)

Met onder de spoiler de namen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:10:50 #73
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148407508
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.

De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten. :7
Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148407592
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden.
En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt?

Snel allicht, maar te snel? Dat weten we nog niet en gaan we meemaken :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:14:41 #75
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148407698
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt?

Snel allicht, maar te snel? Dat weten we nog niet en gaan we meemaken :)
Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening.

De FIA vindt dit te snel. Of het voor Verstappen te snel is hoor je mij niet zeggen, maar de FIA is van mening dat het te snel is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148407728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening.
Ow okay, ik dacht dat je weer eens je eigen mening aan het verkondigen was :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148407731
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
pi_148407739
Nee dan is het me duidelijk :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:15:49 #79
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148407763
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:
Nee dan is het me duidelijk :)
Ik denk zelf dat Verstappen best zou kunnen presteren. Zou ook kunnen van niet, maar ik verwacht dat ie het wel minimaal naar behoren doet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:16:13 #80
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148407780
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Bluurgh het volgende:
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
Dat kan, ja. Maar dan bewijs je dat je best wel kan rijden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148407796
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Bluurgh het volgende:
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
quote:
From next year, drivers will need to be at least 18 years old, have passed a test on sporting regulations, and completed at least two years in junior single-seater categories to qualify.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:19:20 #82
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148407920
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1.

Krom.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148408016
Aahja, overheen gelezen :).

Maar dan is het gewoon niet verstandig om direct de GP2 in te gaan, het jaar daarna kan het misgaan en dan is iedereen je weer vergeten. Maar niets dat je tegenhoudt om 2 jaar achter elkaar GP2 te doen lijkt me.

Edit: in de toekomst kan je natuurlijk doorstromen naar de geheimzinnige F2 serie.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:25:55 #84
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148408155
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:22 schreef Bluurgh het volgende:
Aahja, overheen gelezen :).

Maar dan is het gewoon niet verstandig om direct de GP2 in te gaan, het jaar daarna kan het misgaan en dan is iedereen je weer vergeten. Maar niets dat je tegenhoudt om 2 jaar achter elkaar GP2 te doen lijkt me.

jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_148409364
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels.
Aahja dat zijn natuurlijk GP2 regels.
pi_148411784
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1.

Krom.
Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport woensdag 7 januari 2015 @ 00:03:22 #87
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148411909
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet. :)
Goed punt wel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:14:32 #88
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_148421748
Ennnnn Zuid-Korea is weer van de kalender af. Gewoon 20 races volgend jaar

quote:
The Korean Grand Prix has officially been dropped from the calendar for the 2015 Formula 1 season, meaning a total of 20 races will be held.

The race was added to the schedule, at least on a provisional basis, last month but the proposed May 3 date is now clear according to the official calendar on the FIA website.

The event was not part of the 2014 calendar after being held for four years at the Korea International Circuit in Yeongnam - Sebastian Vettel won the last three races held there after Fernando Alonso's victory in the inaugural Korean GP.

Formula 1 supremo Bernie Ecclestone admitted the race had to be put on the calendar for legal reasons even though he confirmed local organisers 'would rather it not happen'.

Last month, he said: "We have a contract with Korea... we have to put it on the calendar. If we hadn't they could have sued us. We let them off for a year on the understanding they would be back."

With no race now scheduled for Korea there is a three-week gap between the Bahrain Grand Prix on April 19 and the start of the European leg of the season in Spain on May 10.

The 20-race season will kick off on March 15 in Australia and finish on November 29 in Abu Dhabi with every race shown live on Sky Sports F1.

2015 RACE CALENDAR
March 15: Australian GP
March 29: Malaysia GP
April 12: Chinese GP
April 19: Bahrain GP
May 10: Spanish GP
May 24: Monaco GP
June 7: Canadian GP
June 21: Austrian GP
July 5: British GP
July 19: German GP
July 26: Hungarian GP
August 23: Belgian GP
September 6: Italian GP
September 20: Singapore GP
September 27: Japanese GP
October 11: Russian GP
October 25: U.S. GP
November 1: Mexican GP
November 15: Brazilian GP
November 29: Abu Dhabi GP
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_148422571
Voor in de OP de BBC zend de volgende races live uit:
Malaysia 29 March
Bahrain 19 April
Canada 7 June
Great Britain 5 July
Hungary 26 July
Belgium 23 Aug
Japan 27 Sept
Russia 11 Oct
Brazil 15 Nov
Abu Dhabi 29 Nov

bron: http://www.jamesallenonf1(...)up-20-race-calendar/
pi_148440110
1000+ pk motoren in 2017?
quote:
Formula 1 has moved a step closer to the return of 1000 horsepower turbo cars, following a meeting in Geneva this week by key figures to discuss future rules.

As part of a push by F1's Strategy Group to make grand prix machinery more challenging, it asked F1's engine chiefs to get together this week to discuss ways of giving cars more power.

The belief is that by ramping up engine power above the 1000hp level that proved so spectacular in the past, F1 cars will be harder to drive - and therefore more attractive to fans.

AUTOSPORT has learned that the discussions between the Power Unit Working Group and the FIA were positive, although it is likely that any significant changes to the engines are unlikely to come in to force until 2017.

However, there is a belief that the 1000hp target could be achieved without the need for a total redesign of the current turbo V6 engines nor a complete new engine formula - which would be expensive.

Instead, an increase to the fuel flow rate, higher revs, minor design tweaks such as to crank firing, plus increasing the maximum fuel allowance beyond 100kg, would be enough for the current engines to hit the 1000hp target.

The ideas have now been put forward for further discussion by F1's technical directors later this month, and will also be tabled at the next meeting of the Strategy Group, in a bid to get the green light for more detailed work.

One issue that the engine chiefs want to know from F1 team bosses is whether the priority is for simply more power, or if engine noise should be a factor in modifications too.

Changes to the engines are also likely to go hand-in-hand with tweaks to F1's car rules to make the cars faster and harder to drive.

The FIA is already discussing with teams the possibility of ramping up downforce, having bigger wheels and more aggressive-looking cars for as early as 2016.

COSTS ON AGENDA

The engine manufacturers also discussed ways of making the current engines cheaper, amid concerns that the high costs of the power units are hurting smaller teams.

One idea that has gained traction is for a standardisation of many of the ancillaries surrounding the current V6 engine - such as the energy recovery systems.

Such an idea was proposed by Red Bull boss Christian Horner at the end of last year amid a push by him to change F1's engine rules because they were too expensive.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:45:35 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148440258
Dat klinkt best aardig. Meer power, meer downforce en meer lawaai. Ik zie geen nadelen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:46:19 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148440295
Behalve dan dat standaardiseren, maar goed F1 is toch al een halve spec serie tegenwoordig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:59:26 #93
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148443602
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148446836
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
Natuurlijk niet, want dankzij de nieuwe FIA regels voor het behalen van een superlicentie rijden er dan natuurlijk alleen nog maar échte topcoureurs rond, en die crashen niet. :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 januari 2015 @ 22:15:22 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_148447405
Klinkt goed :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:16:59 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148447536
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
Er komt ook weer meer downforce dus veel moeilijker zal het niet worden. Bovendien zijn de circuits en de auto's nu zo veilig dat wat meer snelheid echt geen kwaad kan. In 2004 gingen ze vele malen sneller en waren de circuits minder veilig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148447544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
Ik snap de logica ook niet zo.
  donderdag 8 januari 2015 @ 10:31:53 #98
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148459070
Dit hier voorbij gekomen?

quote:
De Franse ex-Formule 1-coureur Jean-Pierre Beltoise is maandag tijdens een vakantie in de Senegalese hoofdstad Dakar aan een beroerte overleden. Hij werd 77 jaar.
Beltoise begon zijn carrière in de vroege jaren ’60 op de motorfiets, waarmee hij in drie jaar tijd maar liefst elf keer Frans kampioen werd. Op mondiaal niveau was zijn hoogtepunt bij de tweewielers een derde plaats in 1964 bij zijn thuis-Grand Prix in de 50cc-klasse.

Intussen was de coureur ook actief in de autoracerij. In 1963 was Beltoises raceloopbaan op een haar na voorbij, toen hij bij een enorme crash in de 12-uursrace van Reims zijn linkerarm lelijk brak. Ondanks dat hij altijd last zou blijven houden van de gewonde arm, bleef Beltoise successen boeken in de Formule 3, en later de Formule 2.

De Fransman vond in die laatste klasse onderdak bij het eveneens Franse Matra, dat hem in 1966 en 1967 met een Formule 2-wagen inschreef voor een aantal Formule 1-Grands Prix – iets dat in die tijd vaker voorkwam. Matra liet Beltoise zijn debuut in een échte Formule 1-bolide maken bij de Spaanse Grand Prix in 1968, waar hij verdienstelijk vijfde werd. Een paar races later al reed Beltoise naar een nog knappere tweede plaats op Zandvoort.

Beltoise bleef tot en met het seizoen 1971 actief voor Matra, waarbij hij nog eens vijf podiumplaatsen verzamelde. In 1972 waagde hij de overstap naar BRM, en dat bleek een gouden zet: na een teleurstellend begin van het seizoen, sleepte Beltoise in Monaco in de stromende regen zijn eerste en enige Grand Prix-zege binnen.

Daarna bleven de grote successen helaas uit (op een tweede plaats op Kyalami in 1974 na), zodat Beltoise eind 1974 besloot zijn Formule 1-helm aan de wilgen te hangen. Hij zette zijn carrière voort in tal van autosportdisciplines, van sportscars tot rallycross en van touringcars tot ijsracing. Af en toe was hij als Ligier-testrijder ook nog wel eens in een Formule 1 te vinden.

Beltoise trouwde met de zus van collega-Formule 1-rijder François Cevert. Het steel kreeg twee zoons, Anthony en Julien, die in hun vaders voetsporen de racerij betraden. Anthony was onder meer actief in het WTCC en op Le Mans.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_148463298
Red Bull stalt de junior coureurs Gasly en Lynn in de GP2 (en stapt dus af van de WSR 3.5).
quote:
Reigning GP2 Champions DAMS has confirmed that Red Bull junior drivers Pierre Gasly and Alex Lynn will race for the team this year.

Gasly, 18, finished as runner-up to Carlos Sainz Jr. in last year's Formula Renault 3.5 Series and topped the post-season GP2 test for DAMS in Abu Dhabi.

Lynn, who received a Formula 1 test outing with Lotus following his GP3 title triumph, will now step up to GP2 alongside Gasly.

"I'm very happy to be joining DAMS which, for me, is a benchmark," said Gasly, who entered the final three rounds of last season with Caterham. "It's the team I wanted to work with. The first tests we did together in Abu Dhabi really boosted my confidence. I felt at home in the team and I hit it off with all the guys straight away so I was on the pace from day one.

"GP2 is a very competitive championship and I know I'm going to have to do a lot of hard work. Obviously my aim is the drivers' title. I'm in the best team and I'll have the resources to achieve this objective."

Lynn, 21, is sure that he will be able to fight at the front of the pack from the outset of the campaign.

"I am delighted to be racing with DAMS in 2015," he said. "Their record in the last few years speaks for itself and there's nowhere else I wanted to be in GP2 - it's a fantastic opportunity for me and I'd like to thank them for giving me this break.

"My aim is to fight for the Championship. It's a long time since anybody won GP2 in their first year, but if we can get off to a solid start there's no reason why we shouldn't be able to fight for wins and podiums straight away."

Under the new-for-2016 Super Licence points system for junior categories, Gasly would need to finish fourth in this year's championship in order to qualify for a Super Licence.

Lynn would automatically qualify, having already racked up the sufficient 40 points courtesy of his GP3 triumph and his third place in the 2013 F3 Championship.

Since the current GP2/11 car was introduced for the 2011 season, three of DAMS' drivers have secured the crown, with Romain Grosjean victorious in 2011, Davide Valsecchi in 2012 and Jolyon Palmer in 2014.
Een move die misschien te maken heeft met de nieuwe puntenregels voor de F1?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:19:33 #100
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148469262
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull stalt de junior coureurs Gasly en Lynn in de GP2 (en stapt dus af van de WSR 3.5).

[..]

Een move die misschien te maken heeft met de nieuwe puntenregels voor de F1?
Zou kunnen maar een jaar WSR en daarna GP2 levert natuurlijk ook al de benodigde puntjes op.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_148469728
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:19 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zou kunnen maar een jaar WSR en daarna GP2 levert natuurlijk ook al de benodigde puntjes op.
Alex Lynn heeft al genoeg punten voor 2016, dus die zou WSR 3.5 kunnen doen, maar toch wordt er voor GP2 gekozen.

En voorheen reden coureurs van Red Bull meerdere jaren in de WSR (Da Costa bijvoorbeeld), maar voor Gasly wordt expliciet een jaar GP2 gekozen, imho alleen maar vanwege de punten die er te behalen zijn. Hij heeft er nog 15 nodig om in 2016 een superlicentie te kunnen krijgen en dat is makkelijker in de GP2 dan WSR 3.5.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:33:08 #102
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148469789
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alex Lynn heeft al genoeg punten voor 2016, dus die zou WSR 3.5 kunnen doen, maar toch wordt er voor GP2 gekozen.

En voorheen reden coureurs van Red Bull meerdere jaren in de WSR (Da Costa bijvoorbeeld), maar voor Gasly wordt expliciet een jaar GP2 gekozen, imho alleen maar vanwege de punten die er te behalen zijn. Hij heeft er nog 15 nodig om in 2016 een superlicentie te kunnen krijgen en dat is makkelijker in de GP2 dan WSR 3.5.
Tjah je zou je kunnen afvragen wat het nut is... de meest recente GP2 kampioenen hebben er enkele jaren over gedaan.
En om eerlijk te zijn lijkt het me beter voor ze er enkele jaren te zitten want er zit gewoon voorlopig geen doorgroei in bij Red Bull of 1 van de coureurs moet dusdanig tegen vallen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_148470717
Mooi die reacties op dat bericht van de punten voor een licentie. :)

quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.

De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten. :7
Verstappen en Sainz jr. is wel een interessant duo, die Sainz heeft het ook van z'n vader.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:37 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Voor in de OP de BBC zend de volgende races live uit:
Malaysia 29 March
Bahrain 19 April
Canada 7 June
Great Britain 5 July
Hungary 26 July
Belgium 23 Aug
Japan 27 Sept
Russia 11 Oct
Brazil 15 Nov
Abu Dhabi 29 Nov

bron: http://www.jamesallenonf1(...)up-20-race-calendar/
10 te weinig, sowieso raar dat je maar de helft live doet. Het is alles of niets.
pi_148473696
Nouja een aantal ervan behoren wel tot de mooiste GP's imo.

Canada, Belgie, Engeland, Japan en Brazilie.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:36:54 #105
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_148478886
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:54 schreef Nober het volgende:

10 te weinig, sowieso raar dat je maar de helft live doet. Het is alles of niets.
Onzin, beter 10 dan niets.
Moet je eens indenken dat je alle wedstrijden met O. Mol moet doen :X
Je zou spontaan het wk dammen gaan kijken...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:39:50 #106
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_148478999
Frijns heeft vandaag Formule Renault 3.5 getest, doet nog wel wat dus.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_148479045
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:39 schreef Fiorano het volgende:
Frijns heeft vandaag Formule Renault 3.5 getest, doet nog wel wat dus.
Frijns heeft genoeg punten om F1 te rijden.

Max niet.

:P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148479239
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:39 schreef Fiorano het volgende:
Frijns heeft vandaag Formule Renault 3.5 getest, doet nog wel wat dus.
Frijns had voor Red Bull moeten tekenen destijds dan had hij wellicht vorig jaar in de F1 gezeten als vervanger van Ricciardo. Nu zie ik het niet snel meer gebeuren of hij moet weer een kampioenschap winnen en wat sponsors krijgen.

Edit: Nu maar hopen op De Vries bij McLaren in 2017.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 januari 2015 @ 19:49:59 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_148479399
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Onzin, beter 10 dan niets.
Moet je eens indenken dat je alle wedstrijden met O. Mol moet doen :X
Je zou spontaan het wk dammen gaan kijken...
Haten op Olav :') :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_148479469
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Onzin, beter 10 dan niets.
Moet je eens indenken dat je alle wedstrijden met O. Mol moet doen :X
Je zou spontaan het wk dammen gaan kijken...
ze zitten toch ook nog met itv/sky die de andere wedstrijden live doen toch?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_148479714
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:51 schreef franklop het volgende:

[..]

ze zitten toch ook nog met itv/sky die de andere wedstrijden live doen toch?
Sky doet alles live. De BBC wil niet meer zoveel betalen en krijgt dus de helft. De rest doen ze in een uitgebreide samenvatting.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:15:31 #112
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_148485367
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Haten op Olav :') :{w
Olav is leuk voor beginnende F1 kijkers en/of half geïnteresseerde.
Volg je zelf de F1 en kan je wel de coureurs van elkaar onderscheiden dan kan Olav behoorlijk ergerlijk zijn..
Jaja, ik weet het, weinig budget, doet het alleen, klein monitortje, bla ba bla. Hij zal het naar omstandigheden best doen, maar ik probeer hem te vermijden.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 8 januari 2015 @ 22:32:12 #113
176766 zoem
zoemt
pi_148486025
Hij kan imho wel leuk/enthousiast vertellen. Inderdaad wel jammer dat hij zo vaak fouten maakt; naar mijn idee ook meer dan vroeger. De expertise/coverage van de BBC/Sky is 10x beter.
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:01:45 #114
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148487240
Het is al een flinke tijd geleden dat ik F1 met Olav keek, maar hij miste ook veel van wat er op de baan gebeurde (cq. zag het vrij laat).

Het stomme is, dan zie je het zelf wel, dus je mist niets of zo (het is je immers zelf al opgevallen), maar dan irriteert het mij juist dubbel dat hij het nog niet gezien heeft.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:04:27 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148487343
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef twiFight het volgende:
Het is al een flinke tijd geleden dat ik F1 met Olav keek, maar hij miste ook veel van wat er op de baan gebeurde (cq. zag het vrij laat).
Sowieso zie je dat veel vaker tegenwoordig, alsof ze helemaal niet meer naar de TV feed kijken :?? Bizar is dat. Je ziet het inderdaad zelf ook wel maar het is erg vervelend als de commentator over iets compleet anders aan het lullen is.

Zie je helaas bij Le Mans ook heel erg vaak, als ik zonder live timing uit kan vogelen dat de leiders in de GTE klasse aan het vechten zijn kunnen zij dat toch ook :{?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148487878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef twiFight het volgende:
maar dan irriteert het mij juist dubbel dat hij het nog niet gezien heeft.
Hij zit niet heel de wedstrijd naar het schermpje van de race te kijken he.
Hij zit net op dat moment even zn aantekeningen te checken wie wanneer gestopt was of rondetijden vergelijken of statistieken opzoeken of weet ik het wat.

Ik neem het hem niet kwalijk, voor in zn uppie zet ie een prima show neer imo :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148487929
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Olav is leuk voor beginnende F1 kijkers en/of half geïnteresseerde.
Geldt ook voor de gevorderde kijker. Enige wat is dat Sky wat meer achtergrond info heeft.

De doorgewinterde kijker weet dat al.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 januari 2015 @ 11:51:12 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_148500091
quote:
was toch al het gerucht dat het er alleen opstond zodat er extra motor gebruikt kan worden komend seizoen door de coureurs?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 januari 2015 @ 11:56:15 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_148500160
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:54 schreef franklop het volgende:

[..]

was toch al het gerucht dat het er alleen opstond zodat er extra motor gebruikt kan worden komend seizoen door de coureurs?
Jep. Maar het is fijn dat het bevestigd is. Had me ook niks verbaasd als het wel op de kalender was gebleven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')