quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
Bedankt voor alle moeite, ik kijk tijdens het seizoen altijd in dit topic naar de data van de races en de laatste nieuwtjes.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
Die races zijn gewonnen omdat Mercedes met problemen te kampen had in die races. Niet omdat Red Bull in de basis zoveel beter was.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
Ik zie op de Fok F1 pagina nog continu gemekker dat de Mercedes motor (te) snel is en dat de andere motorenfabrikanten voor spek en bonen meerijden. Missen al die mensen dat er afgelopen jaar 4 teams met die motor reden, maar dat er maar één races gewonnen heeft? Het enige andere team dat races won was en team dat geen Mercedes motor gebruikte. Als die Mercedes motor zo heilig is en je niet kunt verliezen met zoveel PK, waarom zijn die 3 andere races dan niet gewonnen door Williams, FI of McLaren?
F1 is meer dan een motor alleen. (Team) Mercedes had zijn shit voor elkaar, de rest niet. Deal with it.
Ik maak onderscheid tussen de Mercedes motor en het team Mercedes. Als de Mercedes motor zo superieur was, waarom werden de drie races die het Mercedes team niet won dan niet gewonnen door een ander team met die superieure motor? Er zitten wat verzuurde mensen op de FP die niet in willen zien dat de teams hun shit gewoon niet op orde hadden en (het team) Mercedes wel. RBR had wat maandjes nodig maar kon redelijk opklimmen en Williams moest het overduidelijk van bepaalde circuits hebben (en maakte helaas ook veel strategische fouten), de rest was gewoon niet goed genoeg. Het team Mercedes had niet alleen de beste motor, maar had ook gewoon een dijk van een auto ontworpen en heeft terecht de titel gekregen.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:56 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Die races zijn gewonnen omdat Mercedes met problemen te kampen had in die races. Niet omdat Red Bull in de basis zoveel beter was.
Het enige probleem van Mercedes was dit jaar de betrouwbaarheid
Dat was duidelijk, Mercedes was de beste combinatie van motor en chassis maar de teams met een andere motor konden het gebrek aan vermogen nooit compenseren met hun chassis.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
F1 is meer dan een motor alleen. (Team) Mercedes had zijn shit voor elkaar, de rest niet. Deal with it.
Niet ten opzichte van het Mercedes team dat ook een goed chassis had. Wel ten opzichte van de andere teams met een Mercedes motor.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was duidelijk, Mercedes was de beste combinatie van motor en chassis maar de teams met een andere motor konden het gebrek aan vermogen nooit compenseren met hun chassis.
Iets waar Ferrari inmiddels al jaren een abonnement of heeft.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:17 schreef Sinister-D- het volgende:
En ja Ferrari heeft ook alles in huis, maar die hebben gewoon de plank misgeslagen wat betreft innovatie.
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft..quote:Op maandag 5 januari 2015 14:39 schreef twiFight het volgende:
En natuurlijk elke twee weken een sleutelfiguur de laan uit sturen.
Maar ook de Ferrari van 2011 en die was bagger. Ze hebben nu iemand van Mercedes weer teruggestolen dus wie weet.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft..
Denk dat de auto an sich niet de beste was, de combi met de motor wel maar denk dat de Red Bull een stuk beter was.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft..
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nachtelijk verhuisavontuur Cora Schumacher
Terwijl Ralf Schumacher van huis was, heeft Cora als een dief in de nacht haar spullen uit de echtelijke villa gepakt.
De aanstaande ex-vrouw van de Formule 1-coureur, met wie hij in een vechtscheiding ligt, liet laat op de avond een verhuiswagen voorrijden. Dat verslaat de krant Bild vandaag, die ook foto's plaatste van het gebeuren.
Het is een nieuwe episode in de breuk tussen de twee, die dertien jaar waren getrouwd. Na de aankondiging van hun scheiding in september kwam de vuile was buiten te hangen. Ralf zou tijdens hun huwelijk elf jaar zijn vreemdgegaan.
In de woning in het Duitse Bergheim, die Cora nu heeft verlaten, barstte de bom in november nogmaals. De Schumachers gingen elkaar te lijf en de politie moest eraan te pas komen. Zij woonde tot afgelopen weekeinde in het huis, dat nu weer in handen is van Ralf.
Het broertje van Michael Schumacher is niet bijster geïnteresseerd in het nachtelijke verhuisavontuur van de vrouw met wie hij jarenlang lief en leed deelde en zoon David, nu een tiener, kreeg. "Ze moet zelf maar weten wat ze doet. Dat is verder niet mijn zaak."
[ afbeelding ]
http://m.gpupdate.net/nl/(...)bull-zeepkistenrace/quote:Verstappen in Nederlandse editie Red Bull-zeepkistenrace.
Max Verstappen zal zijn hypermoderne Toro Rosso op 16 mei verruilen voor een technologisch iets minder hoogwaardig voertuig. De Limburger doet die dag namelijk mee aan de Nederlandse editie van de Red Bull-zeepkistenrace in Valkenburg.
De zeepkistenrace vindt plaats op de Cauberg, waar de deelnemers te maken krijgen met een dalingspercentage van maar liefst twaalf procent, een chicane en meerdere jumps. "Voor mij is dit een thuiswedstrijd", laat Verstappen weten. "Ik hoop er vele fans te mogen begroeten. Ik verheug mij er al enorm op."
Wil je het opnemen tegen Verstappen? Je kunt je vanaf donderdag 15 januari tot en met vrijdag 30 maart inschrijven voor het evenement.
quote:The FIA has revealed details of the new points system that will be used to qualify for mandatory Formula 1 superlicences.
As part of a clampdown on young and inexperienced drivers getting to F1 following Max Verstappen's signing by Toro Rosso, the FIA in December ratified a new system that will be used for 2016.
From next year, drivers will need to be at least 18 years old, have passed a test on sporting regulations, and completed at least two years in junior single-seater categories to qualify.
The details of the new licence points system have now been clarified - with drivers needing to have scored at least 40 points during the three-year period preceding the application.
Only five championships deliver those 40 points for title success - IndyCar, the World Endurance Championship (LMP1), the Formula 3 European Championship, GP2 and a future Formula 2 championship.
It means the winners of GP3 and Formula Renault 3.5 would need to have achieved success in previous seasons to be able to qualify for a superlicence.
Although there has been no official confirmation from the FIA about plans for an F2 championship, it has weighted the category with the most points - with third place in the standings worth as much as title success in F3, WEC and IndyCar.
Verstappen finished third in the F3 standings last year, which would have earned him just 20 points on the new licence system, and forced him to either race again in the category or move up to GP2.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117281
Ik vind Ralf niet zo heel knap hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
[..]![]()
Tjah als iemand knap is, is dat geen garantie tot een goede relatie
Nee. F2 wordt een directe concurrent voor de GP2. Stefano Domenicali gaat dat opzetten als opvolger van Gerhard Berger, die de huidige F4 en F3 heeft opgezet, maar niet de strijd met Ecclestone wilde aangaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:49 schreef Rossdale het volgende:
Als de huidige GP2 niet onder doet voor een Marussia of Caterham, dan vraag ik me af waar ik de F2 dan zou moeten plaatsen.
F1 is fabrieksteams en F2 is klantenteams oid?
De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
Vind het wel een beetje vreemd dat de World Series by Renault hetzelfde aangeslagen wordt als de GP3, terwijl je het qua auto en qua niveau toch echt kunt vergelijken met de GP2.
Wie niet in aanmerking komt staat hier: 10 coureurs in de laatste 10 jaar, waaronder Vergne en Ricciardo zouden niet in aanmerking komen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:55 schreef nils7 het volgende:
Nu eens berekenen wie van de huidige F1 coureurs dan in de F1 thuis horen volgens die punten
Zouden ze die Formule 2 met de F1 mee laten rijden?
En het einde van de paydriver?![]()
Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentiequote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Ook Schumacher's comeback zou niet plaatsgevonden hebben met deze regels kunnen omdat hij in de drie jaar ervoor geen F1 of lagere klasse heeft gereden.
Alleen is die maar 1 jaar geldig en moet elk jaar vernieuwd worden. En daarvoor gelden weer regels dat je binnen de 3 jaar ervoor zoveel resultaten behaald moet hebben of al in de F1 gereden hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentie
Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho.
Schumacher reed Sportscarsquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1?
En dan is Lotterer natuurlijk geen serieus antwoord.
O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000.quote:
Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden. Echt te overdreven dit.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]Wat vind jij een overdreven gedoe?
Da's behoorlijk overdreven.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden.
Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving?quote:
Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving?
DTM staat er niet bij omdat het closed cockpit is. LMP1 staat er wel bij omdat open cockpit nog steeds toegestaan is, alleen gebruikt niemand meer het. (Al hadden ze dan LMP2 ook wel kunnen toevoegen)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
Wendlinger reed met Schumacher destijdsquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000.
Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is.
Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving.
Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd?
Ik vind het dan eigenlijk zinniger om te kijken naar wie er de afgelopen jaren de F1 wel gehaald heeft, maar het met de nieuwe reglementen niet zou halen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.
Nouja, het Kobayashi-argument komt hierzo bij mij altijd het eerst in me op. (al haalt die het dus wel?) Iemand die na 4 jaar GP2-kampioen is geworden hoeft niet beter te zijn dan iemand die 2x laag in de top 10 is geeindigd in de GP2.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind het dan eigenlijk zinniger om te kijken naar wie er de afgelopen jaren de F1 wel gehaald heeft, maar het met de nieuwe reglementen niet zou halen.
Bovendien: stippel eens een redelijke route uit door dat puntensysteem. Je moet wel heel raar doen wil je een F1-waardige coureur zijn en toch geen 40 punten in drie jaar bij elkaar kunnen sprokkelen.
Verlost bedoel je? Nou niet bepaald. Er zijn genoeg paydrivers die in de juniorklasses prima gepresteerd hebben. Malledonna heeft bijvoorbeeld in 2010 de GP2 Series gewonnen, maar rijdt in de F1 alleen maar rond vanwege zijn geld.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:23 schreef Nattekat het volgende:
Enerzijds een prima systeem, anderzijds toch weer een beetje te veel van het goede. Als de FIA uitzonderingen zou toestaan in sommige gevallen zou het helemaal prima zijn.
Eindelijk vermist van paydrivers...
Verlost jaquote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Verlost bedoel je? Nou niet bepaald. Er zijn genoeg paydrivers die in de juniorklasses prima gepresteerd hebben. Malledonna heeft bijvoorbeeld in 2010 de GP2 Series gewonnen, maar rijdt in de F1 alleen maar rond vanwege zijn geld.
Maar een aantal teams hebben het wel hard nodigquote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verlost ja
Helemaal uitbannen zal natuurlijk nooit gebeuren, maar Maldenado kan tenminste nog rijden. Coureurs als Ericsson zouden geen schijn van kans hebben.
Genoeg prima coureurs die iets minder meenemen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar een aantal teams hebben het wel hard nodig
Het zijn er 28, als je ex-F1 coureurs als Lotterer, Buemi, Davidson, McNish en Nakajima meetelt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.
In totaal hebben 204 coureurs punten gescoord in de afgelopen 3 jaar.quote:Andre Lotterer 132
Marcel Fassler 100
Benoit Treluyer 100
Tom Kristensen 80
Will Power 80
Scott Dixon 80
Raffaele Marciello 74
Loic Duval 70
Allan McNish 70
Helio Castroneves 70
Stoffel Vandoorne 65
Anthony Davidson 60
Sebastien Buemi 60
Jolyon Palmer 56
Fabio Leimer 56
Sam Bird 55
Felix Rosenqvist 53
Felipe Nasr 52
Alex Lynn 52
Mitchell Evans 50
Davide Valsecchi 50
Kazuki Nakajima 50
Ryan Hunter-Reay 50
Esteban Ocon 41
James Calado 40
Luiz Razia 40
Daniel Juncadella 40
Antonio Felix da Costa 40
Ik had het over debutanten. Daarnaast is de kans dat mensen uit andere grote klassen zo overstappen klein.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het zijn er 28, als je ex-F1 coureurs als Lotterer, Buemi, Davidson, McNish en Nakajima meetelt.
[..]
Je vergeet er heel wat. Om te beginnen alle coureurs die in de afgelopen drie jaar kampioen in de LMP1 zijn geworden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Raffaele Marciello 74
Stoffel Vandoorne 65
Jolyon Palmer 56
Fabio Leimer 56
Sam Bird 55
Felix Rosenqvist 53
Felipe Nasr 52
Alex Lynn 52
Mitchell Evans 50
Davide Valsecchi 50
Esteban Ocon 41
James Calado 40
Luiz Razia 40
Daniel Juncadella 40
Antonio Felix da Costa 40
Oke, 15 dan.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | -1 -2 -3 jaar voor debuut in F1 Nico Hulkenberg 50 + 40 + 20 = 110 Lewis Hamilton 50 + 40 + 8 = 98 Pastor Maldonado 50 + 8 + 10 = 68 Nico Rosberg 50 + 10 + 3 = 63 Romain Grosjean 20 + 40 + 0 = 60 Felipe Massa 40 + 10 + 0?= 50 Valteri Bottas 0 + 30 + 20 = 50 Fernando Alonso 20 + 30 + 0 = 50 Felipe Nasr 30 + 20 + 2 = 50 Daniil Kvyat 30 + 8 + 4 = 42 Sergio Perez 40 + 0 + 2 = 42 Sebastian Vettel 30 + 8 + 0 = 38 Carlos Sainz jr. 30 + 0 + 8 = 38 Daniel Ricciardo 20 + 10 + 8 = 38 Max Verstappen 20 + 0 + 0 = 20 Marcus Ericsson 8 + 4 + 2 = 14 Jenson Button 5 + 5*+ 0 = 10 Kimi Raikkonen 5 + 0 + 0 = 5 * Hierbij tel ik de Britse FF als gelijkwaardig aan de F4 omdat deze formule deze klasse dit jaar vervangt. ? = Niet duidelijk of (nationale) klasse meetelt |
Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb even een overzicht gemaakt van de huidige (2015) coureurs en de punten die ze zouden hebben bij hun debuut in de F1.
[ code verwijderd ]
Hiervan zouden er dus slechts 12 meer dan 40 punten hebben gehad bij hun debuut in de F1.
Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam.
Laat maar. Ik las Rosberg waar Hulkenberg stond.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut.
Dan krijgen we misschien wel weer zulke taferelenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
Lijkt me met een open wiel klasse wat lastiger.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Natuurlijk is het vooral de bestrijding van het hebben van coureurs als Ide of te snelle instappers als Verstappen. Ik snap het wel, maar weiger zo iemand dan gewoon een superlicentie..
En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie.
Kijkend naar de laatste 5 jaar is de verhouding GP2/3 versus FR 3.5 is elk jaar nog in het voordeel van de GP2 geweest (of op zijn minst gelijk, zoals in 2014 en 2015). Dus die bewering klopt niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series.
Weer een vuil spelletje van de FIA om hun eigen klassen te promoten en jonge talenten te verleiden bij hun te gaan racen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.
De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten.
En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden.
Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt?
Snel allicht, maar te snel? Dat weten we nog niet en gaan we meemaken
Ow okay, ik dacht dat je weer eens je eigen mening aan het verkondigen wasquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening.
Ik denk zelf dat Verstappen best zou kunnen presteren. Zou ook kunnen van niet, maar ik verwacht dat ie het wel minimaal naar behoren doet.quote:
Dat kan, ja. Maar dan bewijs je dat je best wel kan rijden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Bluurgh het volgende:
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Bluurgh het volgende:
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
quote:From next year, drivers will need to be at least 18 years old, have passed a test on sporting regulations, and completed at least two years in junior single-seater categories to qualify.
Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1.quote:
jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:22 schreef Bluurgh het volgende:
Aahja, overheen gelezen.
Maar dan is het gewoon niet verstandig om direct de GP2 in te gaan, het jaar daarna kan het misgaan en dan is iedereen je weer vergeten. Maar niets dat je tegenhoudt om 2 jaar achter elkaar GP2 te doen lijkt me.
Aahja dat zijn natuurlijk GP2 regels.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels.
Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1.
Krom.
Goed punt wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet.
quote:The Korean Grand Prix has officially been dropped from the calendar for the 2015 Formula 1 season, meaning a total of 20 races will be held.
The race was added to the schedule, at least on a provisional basis, last month but the proposed May 3 date is now clear according to the official calendar on the FIA website.
The event was not part of the 2014 calendar after being held for four years at the Korea International Circuit in Yeongnam - Sebastian Vettel won the last three races held there after Fernando Alonso's victory in the inaugural Korean GP.
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone admitted the race had to be put on the calendar for legal reasons even though he confirmed local organisers 'would rather it not happen'.
Last month, he said: "We have a contract with Korea... we have to put it on the calendar. If we hadn't they could have sued us. We let them off for a year on the understanding they would be back."
With no race now scheduled for Korea there is a three-week gap between the Bahrain Grand Prix on April 19 and the start of the European leg of the season in Spain on May 10.
The 20-race season will kick off on March 15 in Australia and finish on November 29 in Abu Dhabi with every race shown live on Sky Sports F1.
2015 RACE CALENDAR
March 15: Australian GP
March 29: Malaysia GP
April 12: Chinese GP
April 19: Bahrain GP
May 10: Spanish GP
May 24: Monaco GP
June 7: Canadian GP
June 21: Austrian GP
July 5: British GP
July 19: German GP
July 26: Hungarian GP
August 23: Belgian GP
September 6: Italian GP
September 20: Singapore GP
September 27: Japanese GP
October 11: Russian GP
October 25: U.S. GP
November 1: Mexican GP
November 15: Brazilian GP
November 29: Abu Dhabi GP
quote:Formula 1 has moved a step closer to the return of 1000 horsepower turbo cars, following a meeting in Geneva this week by key figures to discuss future rules.
As part of a push by F1's Strategy Group to make grand prix machinery more challenging, it asked F1's engine chiefs to get together this week to discuss ways of giving cars more power.
The belief is that by ramping up engine power above the 1000hp level that proved so spectacular in the past, F1 cars will be harder to drive - and therefore more attractive to fans.
AUTOSPORT has learned that the discussions between the Power Unit Working Group and the FIA were positive, although it is likely that any significant changes to the engines are unlikely to come in to force until 2017.
However, there is a belief that the 1000hp target could be achieved without the need for a total redesign of the current turbo V6 engines nor a complete new engine formula - which would be expensive.
Instead, an increase to the fuel flow rate, higher revs, minor design tweaks such as to crank firing, plus increasing the maximum fuel allowance beyond 100kg, would be enough for the current engines to hit the 1000hp target.
The ideas have now been put forward for further discussion by F1's technical directors later this month, and will also be tabled at the next meeting of the Strategy Group, in a bid to get the green light for more detailed work.
One issue that the engine chiefs want to know from F1 team bosses is whether the priority is for simply more power, or if engine noise should be a factor in modifications too.
Changes to the engines are also likely to go hand-in-hand with tweaks to F1's car rules to make the cars faster and harder to drive.
The FIA is already discussing with teams the possibility of ramping up downforce, having bigger wheels and more aggressive-looking cars for as early as 2016.
COSTS ON AGENDA
The engine manufacturers also discussed ways of making the current engines cheaper, amid concerns that the high costs of the power units are hurting smaller teams.
One idea that has gained traction is for a standardisation of many of the ancillaries surrounding the current V6 engine - such as the energy recovery systems.
Such an idea was proposed by Red Bull boss Christian Horner at the end of last year amid a push by him to change F1's engine rules because they were too expensive.
Natuurlijk niet, want dankzij de nieuwe FIA regels voor het behalen van een superlicentie rijden er dan natuurlijk alleen nog maar échte topcoureurs rond, en die crashen niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
Er komt ook weer meer downforce dus veel moeilijker zal het niet worden. Bovendien zijn de circuits en de auto's nu zo veilig dat wat meer snelheid echt geen kwaad kan. In 2004 gingen ze vele malen sneller en waren de circuits minder veilig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
Ik snap de logica ook niet zo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
quote:De Franse ex-Formule 1-coureur Jean-Pierre Beltoise is maandag tijdens een vakantie in de Senegalese hoofdstad Dakar aan een beroerte overleden. Hij werd 77 jaar.
Beltoise begon zijn carrière in de vroege jaren ’60 op de motorfiets, waarmee hij in drie jaar tijd maar liefst elf keer Frans kampioen werd. Op mondiaal niveau was zijn hoogtepunt bij de tweewielers een derde plaats in 1964 bij zijn thuis-Grand Prix in de 50cc-klasse.
Intussen was de coureur ook actief in de autoracerij. In 1963 was Beltoises raceloopbaan op een haar na voorbij, toen hij bij een enorme crash in de 12-uursrace van Reims zijn linkerarm lelijk brak. Ondanks dat hij altijd last zou blijven houden van de gewonde arm, bleef Beltoise successen boeken in de Formule 3, en later de Formule 2.
De Fransman vond in die laatste klasse onderdak bij het eveneens Franse Matra, dat hem in 1966 en 1967 met een Formule 2-wagen inschreef voor een aantal Formule 1-Grands Prix – iets dat in die tijd vaker voorkwam. Matra liet Beltoise zijn debuut in een échte Formule 1-bolide maken bij de Spaanse Grand Prix in 1968, waar hij verdienstelijk vijfde werd. Een paar races later al reed Beltoise naar een nog knappere tweede plaats op Zandvoort.
Beltoise bleef tot en met het seizoen 1971 actief voor Matra, waarbij hij nog eens vijf podiumplaatsen verzamelde. In 1972 waagde hij de overstap naar BRM, en dat bleek een gouden zet: na een teleurstellend begin van het seizoen, sleepte Beltoise in Monaco in de stromende regen zijn eerste en enige Grand Prix-zege binnen.
Daarna bleven de grote successen helaas uit (op een tweede plaats op Kyalami in 1974 na), zodat Beltoise eind 1974 besloot zijn Formule 1-helm aan de wilgen te hangen. Hij zette zijn carrière voort in tal van autosportdisciplines, van sportscars tot rallycross en van touringcars tot ijsracing. Af en toe was hij als Ligier-testrijder ook nog wel eens in een Formule 1 te vinden.
Beltoise trouwde met de zus van collega-Formule 1-rijder François Cevert. Het steel kreeg twee zoons, Anthony en Julien, die in hun vaders voetsporen de racerij betraden. Anthony was onder meer actief in het WTCC en op Le Mans.
Een move die misschien te maken heeft met de nieuwe puntenregels voor de F1?quote:Reigning GP2 Champions DAMS has confirmed that Red Bull junior drivers Pierre Gasly and Alex Lynn will race for the team this year.
Gasly, 18, finished as runner-up to Carlos Sainz Jr. in last year's Formula Renault 3.5 Series and topped the post-season GP2 test for DAMS in Abu Dhabi.
Lynn, who received a Formula 1 test outing with Lotus following his GP3 title triumph, will now step up to GP2 alongside Gasly.
"I'm very happy to be joining DAMS which, for me, is a benchmark," said Gasly, who entered the final three rounds of last season with Caterham. "It's the team I wanted to work with. The first tests we did together in Abu Dhabi really boosted my confidence. I felt at home in the team and I hit it off with all the guys straight away so I was on the pace from day one.
"GP2 is a very competitive championship and I know I'm going to have to do a lot of hard work. Obviously my aim is the drivers' title. I'm in the best team and I'll have the resources to achieve this objective."
Lynn, 21, is sure that he will be able to fight at the front of the pack from the outset of the campaign.
"I am delighted to be racing with DAMS in 2015," he said. "Their record in the last few years speaks for itself and there's nowhere else I wanted to be in GP2 - it's a fantastic opportunity for me and I'd like to thank them for giving me this break.
"My aim is to fight for the Championship. It's a long time since anybody won GP2 in their first year, but if we can get off to a solid start there's no reason why we shouldn't be able to fight for wins and podiums straight away."
Under the new-for-2016 Super Licence points system for junior categories, Gasly would need to finish fourth in this year's championship in order to qualify for a Super Licence.
Lynn would automatically qualify, having already racked up the sufficient 40 points courtesy of his GP3 triumph and his third place in the 2013 F3 Championship.
Since the current GP2/11 car was introduced for the 2011 season, three of DAMS' drivers have secured the crown, with Romain Grosjean victorious in 2011, Davide Valsecchi in 2012 and Jolyon Palmer in 2014.
Zou kunnen maar een jaar WSR en daarna GP2 levert natuurlijk ook al de benodigde puntjes op.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull stalt de junior coureurs Gasly en Lynn in de GP2 (en stapt dus af van de WSR 3.5).
[..]
Een move die misschien te maken heeft met de nieuwe puntenregels voor de F1?
Alex Lynn heeft al genoeg punten voor 2016, dus die zou WSR 3.5 kunnen doen, maar toch wordt er voor GP2 gekozen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zou kunnen maar een jaar WSR en daarna GP2 levert natuurlijk ook al de benodigde puntjes op.
Tjah je zou je kunnen afvragen wat het nut is... de meest recente GP2 kampioenen hebben er enkele jaren over gedaan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alex Lynn heeft al genoeg punten voor 2016, dus die zou WSR 3.5 kunnen doen, maar toch wordt er voor GP2 gekozen.
En voorheen reden coureurs van Red Bull meerdere jaren in de WSR (Da Costa bijvoorbeeld), maar voor Gasly wordt expliciet een jaar GP2 gekozen, imho alleen maar vanwege de punten die er te behalen zijn. Hij heeft er nog 15 nodig om in 2016 een superlicentie te kunnen krijgen en dat is makkelijker in de GP2 dan WSR 3.5.
Verstappen en Sainz jr. is wel een interessant duo, die Sainz heeft het ook van z'n vader.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.
De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten.
10 te weinig, sowieso raar dat je maar de helft live doet. Het is alles of niets.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:37 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Voor in de OP de BBC zend de volgende races live uit:
Malaysia 29 March
Bahrain 19 April
Canada 7 June
Great Britain 5 July
Hungary 26 July
Belgium 23 Aug
Japan 27 Sept
Russia 11 Oct
Brazil 15 Nov
Abu Dhabi 29 Nov
bron: http://www.jamesallenonf1(...)up-20-race-calendar/
Onzin, beter 10 dan niets.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:54 schreef Nober het volgende:
10 te weinig, sowieso raar dat je maar de helft live doet. Het is alles of niets.
Frijns heeft genoeg punten om F1 te rijden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:39 schreef Fiorano het volgende:
Frijns heeft vandaag Formule Renault 3.5 getest, doet nog wel wat dus.
Frijns had voor Red Bull moeten tekenen destijds dan had hij wellicht vorig jaar in de F1 gezeten als vervanger van Ricciardo. Nu zie ik het niet snel meer gebeuren of hij moet weer een kampioenschap winnen en wat sponsors krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:39 schreef Fiorano het volgende:
Frijns heeft vandaag Formule Renault 3.5 getest, doet nog wel wat dus.
Haten op Olavquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Onzin, beter 10 dan niets.
Moet je eens indenken dat je alle wedstrijden met O. Mol moet doen![]()
Je zou spontaan het wk dammen gaan kijken...
ze zitten toch ook nog met itv/sky die de andere wedstrijden live doen toch?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Onzin, beter 10 dan niets.
Moet je eens indenken dat je alle wedstrijden met O. Mol moet doen![]()
Je zou spontaan het wk dammen gaan kijken...
Sky doet alles live. De BBC wil niet meer zoveel betalen en krijgt dus de helft. De rest doen ze in een uitgebreide samenvatting.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:51 schreef franklop het volgende:
[..]
ze zitten toch ook nog met itv/sky die de andere wedstrijden live doen toch?
Olav is leuk voor beginnende F1 kijkers en/of half geïnteresseerde.quote:
Sowieso zie je dat veel vaker tegenwoordig, alsof ze helemaal niet meer naar de TV feed kijkenquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef twiFight het volgende:
Het is al een flinke tijd geleden dat ik F1 met Olav keek, maar hij miste ook veel van wat er op de baan gebeurde (cq. zag het vrij laat).
Hij zit niet heel de wedstrijd naar het schermpje van de race te kijken he.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef twiFight het volgende:
maar dan irriteert het mij juist dubbel dat hij het nog niet gezien heeft.
Geldt ook voor de gevorderde kijker. Enige wat is dat Sky wat meer achtergrond info heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Olav is leuk voor beginnende F1 kijkers en/of half geïnteresseerde.
was toch al het gerucht dat het er alleen opstond zodat er extra motor gebruikt kan worden komend seizoen door de coureurs?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:51 schreef Nattekat het volgende:
FIA haalt Grand Prix van Zuid-Korea van kalender
Godzijdank
Jep. Maar het is fijn dat het bevestigd is. Had me ook niks verbaasd als het wel op de kalender was gebleven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:54 schreef franklop het volgende:
[..]
was toch al het gerucht dat het er alleen opstond zodat er extra motor gebruikt kan worden komend seizoen door de coureurs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |