Nee. F2 wordt een directe concurrent voor de GP2. Stefano Domenicali gaat dat opzetten als opvolger van Gerhard Berger, die de huidige F4 en F3 heeft opgezet, maar niet de strijd met Ecclestone wilde aangaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:49 schreef Rossdale het volgende:
Als de huidige GP2 niet onder doet voor een Marussia of Caterham, dan vraag ik me af waar ik de F2 dan zou moeten plaatsen.
F1 is fabrieksteams en F2 is klantenteams oid?
De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
Vind het wel een beetje vreemd dat de World Series by Renault hetzelfde aangeslagen wordt als de GP3, terwijl je het qua auto en qua niveau toch echt kunt vergelijken met de GP2.
Wie niet in aanmerking komt staat hier: 10 coureurs in de laatste 10 jaar, waaronder Vergne en Ricciardo zouden niet in aanmerking komen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:55 schreef nils7 het volgende:
Nu eens berekenen wie van de huidige F1 coureurs dan in de F1 thuis horen volgens die punten
Zouden ze die Formule 2 met de F1 mee laten rijden?
En het einde van de paydriver?![]()
Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentiequote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Ook Schumacher's comeback zou niet plaatsgevonden hebben met deze regels kunnen omdat hij in de drie jaar ervoor geen F1 of lagere klasse heeft gereden.
Alleen is die maar 1 jaar geldig en moet elk jaar vernieuwd worden. En daarvoor gelden weer regels dat je binnen de 3 jaar ervoor zoveel resultaten behaald moet hebben of al in de F1 gereden hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentie
Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho.
Schumacher reed Sportscarsquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1?
En dan is Lotterer natuurlijk geen serieus antwoord.
O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000.quote:
Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden. Echt te overdreven dit.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]Wat vind jij een overdreven gedoe?
Da's behoorlijk overdreven.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden.
Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving?quote:
Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving?
DTM staat er niet bij omdat het closed cockpit is. LMP1 staat er wel bij omdat open cockpit nog steeds toegestaan is, alleen gebruikt niemand meer het. (Al hadden ze dan LMP2 ook wel kunnen toevoegen)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
Wendlinger reed met Schumacher destijdsquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000.
Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is.
Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving.
Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |