Natuurlijk niet, want dankzij de nieuwe FIA regels voor het behalen van een superlicentie rijden er dan natuurlijk alleen nog maar échte topcoureurs rond, en die crashen niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
Er komt ook weer meer downforce dus veel moeilijker zal het niet worden. Bovendien zijn de circuits en de auto's nu zo veilig dat wat meer snelheid echt geen kwaad kan. In 2004 gingen ze vele malen sneller en waren de circuits minder veilig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
Ik snap de logica ook niet zo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
quote:De Franse ex-Formule 1-coureur Jean-Pierre Beltoise is maandag tijdens een vakantie in de Senegalese hoofdstad Dakar aan een beroerte overleden. Hij werd 77 jaar.
Beltoise begon zijn carrière in de vroege jaren ’60 op de motorfiets, waarmee hij in drie jaar tijd maar liefst elf keer Frans kampioen werd. Op mondiaal niveau was zijn hoogtepunt bij de tweewielers een derde plaats in 1964 bij zijn thuis-Grand Prix in de 50cc-klasse.
Intussen was de coureur ook actief in de autoracerij. In 1963 was Beltoises raceloopbaan op een haar na voorbij, toen hij bij een enorme crash in de 12-uursrace van Reims zijn linkerarm lelijk brak. Ondanks dat hij altijd last zou blijven houden van de gewonde arm, bleef Beltoise successen boeken in de Formule 3, en later de Formule 2.
De Fransman vond in die laatste klasse onderdak bij het eveneens Franse Matra, dat hem in 1966 en 1967 met een Formule 2-wagen inschreef voor een aantal Formule 1-Grands Prix – iets dat in die tijd vaker voorkwam. Matra liet Beltoise zijn debuut in een échte Formule 1-bolide maken bij de Spaanse Grand Prix in 1968, waar hij verdienstelijk vijfde werd. Een paar races later al reed Beltoise naar een nog knappere tweede plaats op Zandvoort.
Beltoise bleef tot en met het seizoen 1971 actief voor Matra, waarbij hij nog eens vijf podiumplaatsen verzamelde. In 1972 waagde hij de overstap naar BRM, en dat bleek een gouden zet: na een teleurstellend begin van het seizoen, sleepte Beltoise in Monaco in de stromende regen zijn eerste en enige Grand Prix-zege binnen.
Daarna bleven de grote successen helaas uit (op een tweede plaats op Kyalami in 1974 na), zodat Beltoise eind 1974 besloot zijn Formule 1-helm aan de wilgen te hangen. Hij zette zijn carrière voort in tal van autosportdisciplines, van sportscars tot rallycross en van touringcars tot ijsracing. Af en toe was hij als Ligier-testrijder ook nog wel eens in een Formule 1 te vinden.
Beltoise trouwde met de zus van collega-Formule 1-rijder François Cevert. Het steel kreeg twee zoons, Anthony en Julien, die in hun vaders voetsporen de racerij betraden. Anthony was onder meer actief in het WTCC en op Le Mans.
Een move die misschien te maken heeft met de nieuwe puntenregels voor de F1?quote:Reigning GP2 Champions DAMS has confirmed that Red Bull junior drivers Pierre Gasly and Alex Lynn will race for the team this year.
Gasly, 18, finished as runner-up to Carlos Sainz Jr. in last year's Formula Renault 3.5 Series and topped the post-season GP2 test for DAMS in Abu Dhabi.
Lynn, who received a Formula 1 test outing with Lotus following his GP3 title triumph, will now step up to GP2 alongside Gasly.
"I'm very happy to be joining DAMS which, for me, is a benchmark," said Gasly, who entered the final three rounds of last season with Caterham. "It's the team I wanted to work with. The first tests we did together in Abu Dhabi really boosted my confidence. I felt at home in the team and I hit it off with all the guys straight away so I was on the pace from day one.
"GP2 is a very competitive championship and I know I'm going to have to do a lot of hard work. Obviously my aim is the drivers' title. I'm in the best team and I'll have the resources to achieve this objective."
Lynn, 21, is sure that he will be able to fight at the front of the pack from the outset of the campaign.
"I am delighted to be racing with DAMS in 2015," he said. "Their record in the last few years speaks for itself and there's nowhere else I wanted to be in GP2 - it's a fantastic opportunity for me and I'd like to thank them for giving me this break.
"My aim is to fight for the Championship. It's a long time since anybody won GP2 in their first year, but if we can get off to a solid start there's no reason why we shouldn't be able to fight for wins and podiums straight away."
Under the new-for-2016 Super Licence points system for junior categories, Gasly would need to finish fourth in this year's championship in order to qualify for a Super Licence.
Lynn would automatically qualify, having already racked up the sufficient 40 points courtesy of his GP3 triumph and his third place in the 2013 F3 Championship.
Since the current GP2/11 car was introduced for the 2011 season, three of DAMS' drivers have secured the crown, with Romain Grosjean victorious in 2011, Davide Valsecchi in 2012 and Jolyon Palmer in 2014.
Zou kunnen maar een jaar WSR en daarna GP2 levert natuurlijk ook al de benodigde puntjes op.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull stalt de junior coureurs Gasly en Lynn in de GP2 (en stapt dus af van de WSR 3.5).
[..]
Een move die misschien te maken heeft met de nieuwe puntenregels voor de F1?
Alex Lynn heeft al genoeg punten voor 2016, dus die zou WSR 3.5 kunnen doen, maar toch wordt er voor GP2 gekozen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zou kunnen maar een jaar WSR en daarna GP2 levert natuurlijk ook al de benodigde puntjes op.
Tjah je zou je kunnen afvragen wat het nut is... de meest recente GP2 kampioenen hebben er enkele jaren over gedaan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alex Lynn heeft al genoeg punten voor 2016, dus die zou WSR 3.5 kunnen doen, maar toch wordt er voor GP2 gekozen.
En voorheen reden coureurs van Red Bull meerdere jaren in de WSR (Da Costa bijvoorbeeld), maar voor Gasly wordt expliciet een jaar GP2 gekozen, imho alleen maar vanwege de punten die er te behalen zijn. Hij heeft er nog 15 nodig om in 2016 een superlicentie te kunnen krijgen en dat is makkelijker in de GP2 dan WSR 3.5.
Verstappen en Sainz jr. is wel een interessant duo, die Sainz heeft het ook van z'n vader.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.
De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten.
10 te weinig, sowieso raar dat je maar de helft live doet. Het is alles of niets.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:37 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Voor in de OP de BBC zend de volgende races live uit:
Malaysia 29 March
Bahrain 19 April
Canada 7 June
Great Britain 5 July
Hungary 26 July
Belgium 23 Aug
Japan 27 Sept
Russia 11 Oct
Brazil 15 Nov
Abu Dhabi 29 Nov
bron: http://www.jamesallenonf1(...)up-20-race-calendar/
Onzin, beter 10 dan niets.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:54 schreef Nober het volgende:
10 te weinig, sowieso raar dat je maar de helft live doet. Het is alles of niets.
Frijns heeft genoeg punten om F1 te rijden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:39 schreef Fiorano het volgende:
Frijns heeft vandaag Formule Renault 3.5 getest, doet nog wel wat dus.
Frijns had voor Red Bull moeten tekenen destijds dan had hij wellicht vorig jaar in de F1 gezeten als vervanger van Ricciardo. Nu zie ik het niet snel meer gebeuren of hij moet weer een kampioenschap winnen en wat sponsors krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:39 schreef Fiorano het volgende:
Frijns heeft vandaag Formule Renault 3.5 getest, doet nog wel wat dus.
Haten op Olavquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Onzin, beter 10 dan niets.
Moet je eens indenken dat je alle wedstrijden met O. Mol moet doen![]()
Je zou spontaan het wk dammen gaan kijken...
ze zitten toch ook nog met itv/sky die de andere wedstrijden live doen toch?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Onzin, beter 10 dan niets.
Moet je eens indenken dat je alle wedstrijden met O. Mol moet doen![]()
Je zou spontaan het wk dammen gaan kijken...
Sky doet alles live. De BBC wil niet meer zoveel betalen en krijgt dus de helft. De rest doen ze in een uitgebreide samenvatting.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:51 schreef franklop het volgende:
[..]
ze zitten toch ook nog met itv/sky die de andere wedstrijden live doen toch?
Olav is leuk voor beginnende F1 kijkers en/of half geïnteresseerde.quote:
Sowieso zie je dat veel vaker tegenwoordig, alsof ze helemaal niet meer naar de TV feed kijkenquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef twiFight het volgende:
Het is al een flinke tijd geleden dat ik F1 met Olav keek, maar hij miste ook veel van wat er op de baan gebeurde (cq. zag het vrij laat).
Hij zit niet heel de wedstrijd naar het schermpje van de race te kijken he.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef twiFight het volgende:
maar dan irriteert het mij juist dubbel dat hij het nog niet gezien heeft.
Geldt ook voor de gevorderde kijker. Enige wat is dat Sky wat meer achtergrond info heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Olav is leuk voor beginnende F1 kijkers en/of half geïnteresseerde.
was toch al het gerucht dat het er alleen opstond zodat er extra motor gebruikt kan worden komend seizoen door de coureurs?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:51 schreef Nattekat het volgende:
FIA haalt Grand Prix van Zuid-Korea van kalender
Godzijdank
Jep. Maar het is fijn dat het bevestigd is. Had me ook niks verbaasd als het wel op de kalender was gebleven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:54 schreef franklop het volgende:
[..]
was toch al het gerucht dat het er alleen opstond zodat er extra motor gebruikt kan worden komend seizoen door de coureurs?
Wat is er nieuw sinds deze post?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:51 schreef Nattekat het volgende:
FIA haalt Grand Prix van Zuid-Korea van kalender
Godzijdank
Helemaal niets. Sterker nog, het is gewoon recyclen van nieuws, wat ze in de winter wel meer doenquote:
Vroeger zat er nog iemand bij Mol in het commentaarhokje die dat soort dingen deed. Nu moet hij het alleen doen ja en dan is het niet gek dat hij soms wat mist.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij zit niet heel de wedstrijd naar het schermpje van de race te kijken he.
Hij zit net op dat moment even zn aantekeningen te checken wie wanneer gestopt was of rondetijden vergelijken of statistieken opzoeken of weet ik het wat.
Ik neem het hem niet kwalijk, voor in zn uppie zet ie een prima show neer imo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |