Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb even een overzicht gemaakt van de huidige (2015) coureurs en de punten die ze zouden hebben bij hun debuut in de F1.
[ code verwijderd ]
Hiervan zouden er dus slechts 12 meer dan 40 punten hebben gehad bij hun debuut in de F1.
Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam.
Laat maar. Ik las Rosberg waar Hulkenberg stond.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut.
Dan krijgen we misschien wel weer zulke taferelenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
Lijkt me met een open wiel klasse wat lastiger.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Natuurlijk is het vooral de bestrijding van het hebben van coureurs als Ide of te snelle instappers als Verstappen. Ik snap het wel, maar weiger zo iemand dan gewoon een superlicentie..
En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie.
Kijkend naar de laatste 5 jaar is de verhouding GP2/3 versus FR 3.5 is elk jaar nog in het voordeel van de GP2 geweest (of op zijn minst gelijk, zoals in 2014 en 2015). Dus die bewering klopt niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series.
Weer een vuil spelletje van de FIA om hun eigen klassen te promoten en jonge talenten te verleiden bij hun te gaan racen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.
De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten.
En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden.
Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt?
Snel allicht, maar te snel? Dat weten we nog niet en gaan we meemaken
Ow okay, ik dacht dat je weer eens je eigen mening aan het verkondigen wasquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening.
Ik denk zelf dat Verstappen best zou kunnen presteren. Zou ook kunnen van niet, maar ik verwacht dat ie het wel minimaal naar behoren doet.quote:
Dat kan, ja. Maar dan bewijs je dat je best wel kan rijden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Bluurgh het volgende:
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Bluurgh het volgende:
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
quote:From next year, drivers will need to be at least 18 years old, have passed a test on sporting regulations, and completed at least two years in junior single-seater categories to qualify.
Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1.quote:
jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:22 schreef Bluurgh het volgende:
Aahja, overheen gelezen.
Maar dan is het gewoon niet verstandig om direct de GP2 in te gaan, het jaar daarna kan het misgaan en dan is iedereen je weer vergeten. Maar niets dat je tegenhoudt om 2 jaar achter elkaar GP2 te doen lijkt me.
Aahja dat zijn natuurlijk GP2 regels.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels.
Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1.
Krom.
Goed punt wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet.
quote:The Korean Grand Prix has officially been dropped from the calendar for the 2015 Formula 1 season, meaning a total of 20 races will be held.
The race was added to the schedule, at least on a provisional basis, last month but the proposed May 3 date is now clear according to the official calendar on the FIA website.
The event was not part of the 2014 calendar after being held for four years at the Korea International Circuit in Yeongnam - Sebastian Vettel won the last three races held there after Fernando Alonso's victory in the inaugural Korean GP.
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone admitted the race had to be put on the calendar for legal reasons even though he confirmed local organisers 'would rather it not happen'.
Last month, he said: "We have a contract with Korea... we have to put it on the calendar. If we hadn't they could have sued us. We let them off for a year on the understanding they would be back."
With no race now scheduled for Korea there is a three-week gap between the Bahrain Grand Prix on April 19 and the start of the European leg of the season in Spain on May 10.
The 20-race season will kick off on March 15 in Australia and finish on November 29 in Abu Dhabi with every race shown live on Sky Sports F1.
2015 RACE CALENDAR
March 15: Australian GP
March 29: Malaysia GP
April 12: Chinese GP
April 19: Bahrain GP
May 10: Spanish GP
May 24: Monaco GP
June 7: Canadian GP
June 21: Austrian GP
July 5: British GP
July 19: German GP
July 26: Hungarian GP
August 23: Belgian GP
September 6: Italian GP
September 20: Singapore GP
September 27: Japanese GP
October 11: Russian GP
October 25: U.S. GP
November 1: Mexican GP
November 15: Brazilian GP
November 29: Abu Dhabi GP
quote:Formula 1 has moved a step closer to the return of 1000 horsepower turbo cars, following a meeting in Geneva this week by key figures to discuss future rules.
As part of a push by F1's Strategy Group to make grand prix machinery more challenging, it asked F1's engine chiefs to get together this week to discuss ways of giving cars more power.
The belief is that by ramping up engine power above the 1000hp level that proved so spectacular in the past, F1 cars will be harder to drive - and therefore more attractive to fans.
AUTOSPORT has learned that the discussions between the Power Unit Working Group and the FIA were positive, although it is likely that any significant changes to the engines are unlikely to come in to force until 2017.
However, there is a belief that the 1000hp target could be achieved without the need for a total redesign of the current turbo V6 engines nor a complete new engine formula - which would be expensive.
Instead, an increase to the fuel flow rate, higher revs, minor design tweaks such as to crank firing, plus increasing the maximum fuel allowance beyond 100kg, would be enough for the current engines to hit the 1000hp target.
The ideas have now been put forward for further discussion by F1's technical directors later this month, and will also be tabled at the next meeting of the Strategy Group, in a bid to get the green light for more detailed work.
One issue that the engine chiefs want to know from F1 team bosses is whether the priority is for simply more power, or if engine noise should be a factor in modifications too.
Changes to the engines are also likely to go hand-in-hand with tweaks to F1's car rules to make the cars faster and harder to drive.
The FIA is already discussing with teams the possibility of ramping up downforce, having bigger wheels and more aggressive-looking cars for as early as 2016.
COSTS ON AGENDA
The engine manufacturers also discussed ways of making the current engines cheaper, amid concerns that the high costs of the power units are hurting smaller teams.
One idea that has gained traction is for a standardisation of many of the ancillaries surrounding the current V6 engine - such as the energy recovery systems.
Such an idea was proposed by Red Bull boss Christian Horner at the end of last year amid a push by him to change F1's engine rules because they were too expensive.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |