abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148401799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb even een overzicht gemaakt van de huidige (2015) coureurs en de punten die ze zouden hebben bij hun debuut in de F1.
[ code verwijderd ]

Hiervan zouden er dus slechts 12 meer dan 40 punten hebben gehad bij hun debuut in de F1.
Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam.
pi_148401950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam.
Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_148402515
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
.
pi_148402610
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut.
Laat maar. Ik las Rosberg waar Hulkenberg stond.
pi_148403037
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
Dan krijgen we misschien wel weer zulke taferelen :+

pi_148403097
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
Lijkt me met een open wiel klasse wat lastiger.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:48:57 #69
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148403421
Dat ze GP2 zo hoog aanschrijven is 1 ding, maar dat er dan gedacht wordt dat paydrivers uitgesloten kunnen worden is van de zotte :{ het zijn, vooral in de GP2, juist paydrivers die de zitjes opkopen bij de topteams daar. Het loopt daar imho overvol van de rijkeluiskinderen....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_148403516
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Natuurlijk is het vooral de bestrijding van het hebben van coureurs als Ide of te snelle instappers als Verstappen. Ik snap het wel, maar weiger zo iemand dan gewoon een superlicentie..
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.

De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten. :7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148403806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:

De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie.
En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series.

Weer een vuil spelletje van de FIA om hun eigen klassen te promoten en jonge talenten te verleiden bij hun te gaan racen.
pi_148406319
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:56 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series.

Weer een vuil spelletje van de FIA om hun eigen klassen te promoten en jonge talenten te verleiden bij hun te gaan racen.
Kijkend naar de laatste 5 jaar is de verhouding GP2/3 versus FR 3.5 is elk jaar nog in het voordeel van de GP2 geweest (of op zijn minst gelijk, zoals in 2014 en 2015). Dus die bewering klopt niet.

Maar dat ze hun eigen klassen bevoordelen ten opzichte van de GP2/3 en FR 3.5 / 2.0 is duidelijk.

Het overzicht
2015: GP2 1 - 1 FR 3.5 (+ 1 F3)
2014: GP2/3: 2 - 2 FR 3.5 (+ 1 WEC/SF)
2013: GP2/3: 4 - 1 FR 3.5
2012: GP2: 2 - 1 FR 3.5
2011: GP2: 3 - 1 FR 3.5 (+ 1 DTM)

Met onder de spoiler de namen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:10:50 #73
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148407508
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.

De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten. :7
Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148407592
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden.
En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt?

Snel allicht, maar te snel? Dat weten we nog niet en gaan we meemaken :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:14:41 #75
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148407698
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt?

Snel allicht, maar te snel? Dat weten we nog niet en gaan we meemaken :)
Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening.

De FIA vindt dit te snel. Of het voor Verstappen te snel is hoor je mij niet zeggen, maar de FIA is van mening dat het te snel is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148407728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening.
Ow okay, ik dacht dat je weer eens je eigen mening aan het verkondigen was :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148407731
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
pi_148407739
Nee dan is het me duidelijk :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:15:49 #79
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148407763
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:
Nee dan is het me duidelijk :)
Ik denk zelf dat Verstappen best zou kunnen presteren. Zou ook kunnen van niet, maar ik verwacht dat ie het wel minimaal naar behoren doet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:16:13 #80
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148407780
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Bluurgh het volgende:
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
Dat kan, ja. Maar dan bewijs je dat je best wel kan rijden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148407796
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Bluurgh het volgende:
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
quote:
From next year, drivers will need to be at least 18 years old, have passed a test on sporting regulations, and completed at least two years in junior single-seater categories to qualify.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2015 @ 22:19:20 #82
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148407920
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1.

Krom.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_148408016
Aahja, overheen gelezen :).

Maar dan is het gewoon niet verstandig om direct de GP2 in te gaan, het jaar daarna kan het misgaan en dan is iedereen je weer vergeten. Maar niets dat je tegenhoudt om 2 jaar achter elkaar GP2 te doen lijkt me.

Edit: in de toekomst kan je natuurlijk doorstromen naar de geheimzinnige F2 serie.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:25:55 #84
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148408155
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:22 schreef Bluurgh het volgende:
Aahja, overheen gelezen :).

Maar dan is het gewoon niet verstandig om direct de GP2 in te gaan, het jaar daarna kan het misgaan en dan is iedereen je weer vergeten. Maar niets dat je tegenhoudt om 2 jaar achter elkaar GP2 te doen lijkt me.

jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_148409364
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels.
Aahja dat zijn natuurlijk GP2 regels.
pi_148411784
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1.

Krom.
Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport woensdag 7 januari 2015 @ 00:03:22 #87
274204 crew  Mexicanobakker
pi_148411909
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet. :)
Goed punt wel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:14:32 #88
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_148421748
Ennnnn Zuid-Korea is weer van de kalender af. Gewoon 20 races volgend jaar

quote:
The Korean Grand Prix has officially been dropped from the calendar for the 2015 Formula 1 season, meaning a total of 20 races will be held.

The race was added to the schedule, at least on a provisional basis, last month but the proposed May 3 date is now clear according to the official calendar on the FIA website.

The event was not part of the 2014 calendar after being held for four years at the Korea International Circuit in Yeongnam - Sebastian Vettel won the last three races held there after Fernando Alonso's victory in the inaugural Korean GP.

Formula 1 supremo Bernie Ecclestone admitted the race had to be put on the calendar for legal reasons even though he confirmed local organisers 'would rather it not happen'.

Last month, he said: "We have a contract with Korea... we have to put it on the calendar. If we hadn't they could have sued us. We let them off for a year on the understanding they would be back."

With no race now scheduled for Korea there is a three-week gap between the Bahrain Grand Prix on April 19 and the start of the European leg of the season in Spain on May 10.

The 20-race season will kick off on March 15 in Australia and finish on November 29 in Abu Dhabi with every race shown live on Sky Sports F1.

2015 RACE CALENDAR
March 15: Australian GP
March 29: Malaysia GP
April 12: Chinese GP
April 19: Bahrain GP
May 10: Spanish GP
May 24: Monaco GP
June 7: Canadian GP
June 21: Austrian GP
July 5: British GP
July 19: German GP
July 26: Hungarian GP
August 23: Belgian GP
September 6: Italian GP
September 20: Singapore GP
September 27: Japanese GP
October 11: Russian GP
October 25: U.S. GP
November 1: Mexican GP
November 15: Brazilian GP
November 29: Abu Dhabi GP
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_148422571
Voor in de OP de BBC zend de volgende races live uit:
Malaysia 29 March
Bahrain 19 April
Canada 7 June
Great Britain 5 July
Hungary 26 July
Belgium 23 Aug
Japan 27 Sept
Russia 11 Oct
Brazil 15 Nov
Abu Dhabi 29 Nov

bron: http://www.jamesallenonf1(...)up-20-race-calendar/
pi_148440110
1000+ pk motoren in 2017?
quote:
Formula 1 has moved a step closer to the return of 1000 horsepower turbo cars, following a meeting in Geneva this week by key figures to discuss future rules.

As part of a push by F1's Strategy Group to make grand prix machinery more challenging, it asked F1's engine chiefs to get together this week to discuss ways of giving cars more power.

The belief is that by ramping up engine power above the 1000hp level that proved so spectacular in the past, F1 cars will be harder to drive - and therefore more attractive to fans.

AUTOSPORT has learned that the discussions between the Power Unit Working Group and the FIA were positive, although it is likely that any significant changes to the engines are unlikely to come in to force until 2017.

However, there is a belief that the 1000hp target could be achieved without the need for a total redesign of the current turbo V6 engines nor a complete new engine formula - which would be expensive.

Instead, an increase to the fuel flow rate, higher revs, minor design tweaks such as to crank firing, plus increasing the maximum fuel allowance beyond 100kg, would be enough for the current engines to hit the 1000hp target.

The ideas have now been put forward for further discussion by F1's technical directors later this month, and will also be tabled at the next meeting of the Strategy Group, in a bid to get the green light for more detailed work.

One issue that the engine chiefs want to know from F1 team bosses is whether the priority is for simply more power, or if engine noise should be a factor in modifications too.

Changes to the engines are also likely to go hand-in-hand with tweaks to F1's car rules to make the cars faster and harder to drive.

The FIA is already discussing with teams the possibility of ramping up downforce, having bigger wheels and more aggressive-looking cars for as early as 2016.

COSTS ON AGENDA

The engine manufacturers also discussed ways of making the current engines cheaper, amid concerns that the high costs of the power units are hurting smaller teams.

One idea that has gained traction is for a standardisation of many of the ancillaries surrounding the current V6 engine - such as the energy recovery systems.

Such an idea was proposed by Red Bull boss Christian Horner at the end of last year amid a push by him to change F1's engine rules because they were too expensive.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:45:35 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148440258
Dat klinkt best aardig. Meer power, meer downforce en meer lawaai. Ik zie geen nadelen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:46:19 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148440295
Behalve dan dat standaardiseren, maar goed F1 is toch al een halve spec serie tegenwoordig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:59:26 #93
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148443602
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')