Ik moest ook 6 weken rust houden toen ik een hersenschudding opliep na een val. Dus kan me het heel goed voorstellen dat ze hem voor de zekerheid niet laten racen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:14 schreef franklop het volgende:
Hersenschudding kan vrij hevig zijn en weken (soms zelfs maanden) aanhouden.
Het kan toch kloppen dat hij helemaal genezen is maar nog niet nog een blow op zijn hoofd kan hebben en uit voorzorg dus niet meedoet, ik vind het niet zo'n vreemde verklaringquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vermoeiend dat ze bij McLaren nooit eens ergens eerlijk over zijn. Er was niks aan de hand met Alonso en de crash kwam door een windvlaag bla bla bla. Nu blijkt Alonso niet deel te kunnen nemen aan Melbourne en de oorzaak van de crash onduidelijk te zijn. Dat valt toch niet te rijmen met de teksten van Ron Dennis vorige week.
@olav_mol via twitterquote:De ware reden waarom Fernando Alosno niet start in Melbourne: http://www.brainandspinal(...)-syndrome/index.html
Ik vind het niet vreemd dat ze hem niet laten rijden. Zelfs bij een lichte hersenschudding kan het herstel weken in duren en is rust nodig om de hersenen te laten herstellen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vermoeiend dat ze bij McLaren nooit eens ergens eerlijk over zijn. Er was niks aan de hand met Alonso en de crash kwam door een windvlaag bla bla bla. Nu blijkt Alonso niet deel te kunnen nemen aan Melbourne en de oorzaak van de crash onduidelijk te zijn. Dat valt toch niet te rijmen met de teksten van Ron Dennis vorige week.
Zijn druk bezig met de voorbereidingen, maar durf nog geen datum erop te zetten.quote:
Nouja aan de andere kant, er zijn zat coureurs geweest die ook een lichte hersenschudding hadden en 2 weken later gewoon weer in de auto zaten, fit en wel en op dokteradvies niet aan de kant hoefde te blijven.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vind het niet vreemd dat ze hem niet laten rijden. Zelfs bij een lichte hersenschudding kan het herstel weken in duren en is rust nodig om de hersenen te laten herstellen.
Maar of dat verstandig is geweest is een ander verhaalquote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja aan de andere kant, er zijn zat coureurs geweest die ook een lichte hersenschudding hadden en 2 weken later gewoon weer in de auto zaten, fit en wel en op dokteradvies niet aan de kant hoefde te blijven.
Dario Franchitti moest stoppen met racen omdat hij een hersenschudding teveel heeft opgelopen en elke volgende klap blijvende schade zou kunnen veroorzaken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja aan de andere kant, er zijn zat coureurs geweest die ook een lichte hersenschudding hadden en 2 weken later gewoon weer in de auto zaten, fit en wel en op dokteradvies niet aan de kant hoefde te blijven.
Niet dat ik hem blijvend hersenletsel toewens, maar als ik dan toch per se een coureur moest kiezen dan maakte Dario wel een goeie kans.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dario Franchitti moest stoppen met racen omdat hij een hersenschudding teveel heeft opgelopen en elke volgende klap blijvende schade zou kunnen veroorzaken.
Bij Franchitti was het toch zijn rug??quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dario Franchitti moest stoppen met racen omdat hij een hersenschudding teveel heeft opgelopen en elke volgende klap blijvende schade zou kunnen veroorzaken.
Dat dacht ik ook ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:16 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Bij Franchitti was het toch zijn rug??
quote:INDIANAPOLIS — Dario Franchitti couldn't risk another head injury, his IndyCar Series team owner said Friday.
"A repeat of that kind of concussion could be serious," Chip Ganassi said in a conference call.
Franchitti suffered a concussion in his Oct. 6 crash in Houston, and while specifics of his injury haven't been revealed, Ganassi said recent neurological tests in Miami led doctors to advise retirement.
Franchitti, who is in Scotland, has not been reached for comment. But he said in a press release Thursday that head and spinal injuries suffered in the crash — in which his car went airborne into a catchfence on the last lap and landed back on the track -- forced him to stop racing.
...
He was in Scotland when he was advised to stop. Olvey, the associate professor of Clinical Neurology/Neurosurgery at the University of Miami-Miller School of Medicine, told RACER.com that Franchitti has suffered three concussions since 2002 and the one at Houston "was a big one, a significant concussion.
"He's got a higher risk for future concussions with less energy involved in a crash," Olvey told RACER. "And, as we've seen in pro football, repeated concussions can lead to early dementia, so he's got to think of his future. It's just too great a risk to take."
Ganassi said Franchitti will heal.
"Medically he has been told he'll make a 100 percent recovery, we've been told that from day one," Ganassi said. "These are all injuries that are recoverable. I don't want anybody thinking he's maimed for life."
100%quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:40 schreef nils7 het volgende:
Hoeveel mensen zullen Max in hun manager hebben straks
Als ik extra punten krijg per uitvalbeurt in de grindbak.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:40 schreef nils7 het volgende:
Hoeveel mensen zullen Max in hun manager hebben straks
Weinig GP's met een grindbak nog tegenwoordig op de kalender.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:15 schreef Beach het volgende:
[..]
Als ik extra punten krijg per uitvalbeurt in de grindbak.
quote:McLaren Racing and iRacing.com today announced plans to create a digital version of the 2015 McLaren Formula One car for iRacing’s popular online motorsports game. iRacing’s version of the McLaren-Honda MP4-30, featuring virtual Kinetic Energy Recovery and Drag Reduction System, will join the McLaren MP4-12C GT3 and more than 50 other virtual race cars available on iRacing by late summer.
“This is great news for iRacing and the more than 60,000 iRacers around the world,” said Steve Myers, Executive Vice President and Executive Producer at iRacing.com. “In addition to making current technology from one of Formula One’s most successful teams available to our members, this project strengthens our relationship with McLaren Racing which already includes the McLaren MP4-12C GT3 and McLaren Electronics’ Atlas Express data acquisition system.”
Myers and iRacing chief executive/chief technical officer Dave Kaemmer, recently visited McLaren Racing headquarters in England to meet with Jonathan Neale, Chief Operating Officer and Steve Houghton, Head of Vehicle Dynamics at McLaren Racing for an in-depth discussion of the technical aspects of building the MP4-30 to ensure the creation of an authentic version of the car.
“McLaren Racing is pleased to be working with iRacing in developing a digital version of the McLaren MP4-30,” said Neale. “This is the next logical step in what has proven to be a successful relationship between two leaders in the motorsports industry, and everyone at McLaren Racing is looking forward to seeing the McLaren MP4-30 on the virtual tracks of iRacing.”
Als het een sim is: gaan ze 'm dan ook eerst langzaam maken in het spel en elke ~2 weken patchen zodat hij weer sneller wordt als de wagen dat weekend ook beter presteerde?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
En voor mensen die (zoals ik) van simracing houden:
[..]
Geen idee. Duurt nog tot einde zomer dus .quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:53 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als het een sim is: gaan ze 'm dan ook eerst langzaam maken in het spel en elke ~2 weken patchen zodat hij weer sneller wordt als de wagen dat weekend ook beter presteerde?
Ik speel sinds deze week RaceRoom experience. Gratis zo lang jij dat wilt. Je kan gratis deelnemen aan maandelijkse competities en je kan gratis testritjes maken in alle voorhande auto's (max 5 minuten per keer). Voldoende materiaal om je voorlopig mee bezig te houden ! Ik ben het vooral gaan spelen om straks wtcc te gaan rijden denk ik !quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:55 schreef Geralt het volgende:
Is dat iRacing tegenwoordig nog altijd met een maandelijks bedrag wat je neer moet leggen om te mogen spelen?
Heel er lang geleden wel een tijdje gespeeld, maar vond toen al de graphics maar zo zo.
Hoe zit dat anno 2015?
=edit=
Ik start nog een potje pCARS of Assetto Corsa; welke ben ik nog niet over uit.
Ik zag het in de mail.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
En voor mensen die (zoals ik) van simracing houden:
[..]
Ja. Meer dan de moeite waard. Monza volgende week en dit jaar dus de nieuwe McLaren, 4 Aston Martins en Imola, Nurburgring + Nordschleife en misschien nog dag/nacht transities.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:55 schreef Geralt het volgende:
Is dat iRacing tegenwoordig nog altijd met een maandelijks bedrag wat je neer moet leggen om te mogen spelen?
Net nu ik in de Williams ga proberen Pro te halen .quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik zag het in de mail.
Eindelijk eens een nieuwe F1 bak.
Acestream. Meer heb ik niet te melden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:53 schreef twiFight het volgende:
De races die ik niet op de BBC kan kijken download ik. Dan heb je Sky commentaar en als je wilt de pre en post race ook. Desnoods kun je de saaie delen van de pre en post race skippen. Enige nadeel is dat je een half dagje het sportnieuws moet mijden
Maar goed, als je de races zelf saai vindt dan heeft kijken natuurlijk geen zin. Maar ik weet pas of een race leuk is als ik 'm gezien heb en vorig jaar zaten er meer dan genoeg leuke races tussen
Dan kijk je toch een andere raceserie? Genoeg om uit te kiezen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:35 schreef Breaker.Faker het volgende:
Sport1 heeft net als alle andere jaren weer een aanbieding. Bij Ziggo is de eerste maand 5 euro en bij UPC is dit de eerste twee maanden voor 9.95.
Ik neem dit jaar geen Sport1. De reden dat ik formule1 voirge jaar heel erg weinig heb gevolgd omdat het steeds weer saaie race was. Formule1 interseerd mij niet meer.
Ook al zit er een Nederlander in de formule1. Komt ook omdat ik vindt dat Sport1 het vrij slecht doet met de formule1 alleen Olav Mol is een plus punt maar niet altijd.
je hebt dmquote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:53 schreef twiFight het volgende:
De races die ik niet op de BBC kan kijken download ik. Dan heb je Sky commentaar en als je wilt de pre en post race ook. Desnoods kun je de saaie delen van de pre en post race skippen. Enige nadeel is dat je een half dagje het sportnieuws moet mijden
Maar goed, als je de races zelf saai vindt dan heeft kijken natuurlijk geen zin. Maar ik weet pas of een race leuk is als ik 'm gezien heb en vorig jaar zaten er meer dan genoeg leuke races tussen
Precies. Sport1 zendt dit jaar zo een beetje alle leuke klasses wel uit. Buiten dat is F1 altijd leuk om te kijken. Ook als het een saaie race is vind ik het leukquote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Dan kijk je toch een andere raceserie? Genoeg om uit te kiezen.
Dat is al een oude game. Die heb ik jaren terug al eens getest. En als je WTCC wil gaan rijden (ik neem aan in een spel), dan kan ik je Race07 aanraden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:39 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik speel sinds deze week RaceRoom experience. Gratis zo lang jij dat wilt. Je kan gratis deelnemen aan maandelijkse competities en je kan gratis testritjes maken in alle voorhande auto's (max 5 minuten per keer). Voldoende materiaal om je voorlopig mee bezig te houden ! Ik ben het vooral gaan spelen om straks wtcc te gaan rijden denk ik !
Voor mij geen optie, misschien voor hem wel. De discussie waarom het geen optie is ga ik niet aan, die heb ik meerdere malen gevoerd in deze reeks.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Acestream. Meer heb ik niet te melden.
Nou maak je me nieuwsgierigquote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Voor mij geen optie, misschien voor hem wel. De discussie waarom het geen optie is ga ik niet aan, die heb ik meerdere malen gevoerd in deze reeks.
Maar goed, ook met een Acestream wordt de race er niet interessanter op natuurlijk
Als je het alleen voor F1 neemt, is het 7,50 per race. Tsja, dat is duur idd.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:49 schreef Geralt het volgende:
15 euroknallers kan je toch wel missen per maand?
Desnoods met een paar vrienden de kosten delen. Knakie de man. Dat moet geen issue zijn toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:57 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Als je het alleen voor F1 neemt, is het 7,50 per race. Tsja, dat is duur idd.
Neem je Sport1Go en dan chromecasten naar je tv. Of via laptop en hdmi kabel naar de TV.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:04 schreef Yvie_lu het volgende:
Ik wilde een Sport1 abonnement nemen voor alleen de F1, maar dat kon niet omdat ik geen gewoon tv abonnement heb, ook stom dat je dat niet gewoon los kan aanschaffen maar alleen als 'extra service'.
Heb de twijfel of mijn internetabbo dat redt. Heeft nu ook al soms moeite met de F1 livestreams helaas, dus dat levert dan weinig verbetering op helaas.quote:
Sport1 biedt nog steeds losse 'wedstrijden' aan voor 3,99 per wedstrijd, maar ik heb vooralsnog geen confirmatie gezien dat dit ook voor F1 gaat gelden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:57 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Als je het alleen voor F1 neemt, is het 7,50 per race. Tsja, dat is duur idd.
een snelheid verhoging van internet is dat geen optie?quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:06 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Heb de twijfel of mijn internetabbo dat redt. Heeft nu ook al soms moeite met de F1 livestreams helaas, dus dat levert dan weinig verbetering op helaas.
Oh nee ik bedoel ik krijg nu al niet wat gehaald zou moeten worden, te ver van het kastje wonen etc. beweren ze.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:07 schreef WEST het volgende:
[..]
een snelheid verhoging van internet is dat geen optie?
ik heb de basispakket bij Ziggo en nergens last van btw
was vorig jaar wel zo 3,99. Dat heb ik bij de wedstrijd van Spa gedaan. Jammer dat je dan alleen maar 1 zender krijgt en niet de rest. waar je zelf kan schakelen wat sport1go heeft.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Sport1 biedt nog steeds losse 'wedstrijden' aan voor 3,99 per wedstrijd, maar ik heb vooralsnog geen confirmatie gezien dat dit ook voor F1 gaat gelden.
Vreemd dan. Welke provider?quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:08 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Oh nee ik bedoel ik krijg nu al niet wat gehaald zou moeten worden, te ver van het kastje wonen etc. beweren ze.
Tele2. Soms is de livestream van NPO1 al te veel als ik naast mn router zit. En voor de F1 wil ik soms nog wel eens ouderwets de kabel vastmaken (alle beetjes helpen) en dan gaat het maar net als ik een lage resolutie livestream volgt.quote:
Ik heb 200mbit van Ziggo. En ik hang er noodgedwongen draadloos aan waardoor ik effectief maar iets van 90mbit trekquote:Op woensdag 4 maart 2015 00:07 schreef WEST het volgende:
ik heb de basispakket bij Ziggo en nergens last van btw
ik hoor wel vaker die klachten bij tele2. Kun je niet overstappen?quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:11 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Tele2. Soms is de livestream van NPO1 al te veel als ik naast mn router zit. En voor de F1 wil ik soms nog wel eens ouderwets de kabel vastmaken (alle beetjes helpen) en dan gaat het maar net als ik een lage resolutie livestream volgt.
Ik krijg Sport 1 go niet gecast naar tv met Chromecast.. Chrome ondersteund geen silverlight meer helaas, dus dat gaat niet...quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:05 schreef WEST het volgende:
[..]
Neem je Sport1Go en dan chromecasten naar je tv. Of via laptop en hdmi kabel naar de TV.
Was bij mn andere ook al zo, dus ben nu bang dat ze gelijk hebben. Maar nooit dingen op papier gezien ofzo. Toch misschien maar eens om zeuren, maar daar is dit niet het topic voor.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:13 schreef WEST het volgende:
[..]
ik hoor wel vaker die klachten bij tele2. Kun je niet overstappen?
Met een minix moet dat ook werken toch?quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:14 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik krijg Sport 1 go niet gecast naar tv met Chromecast.. Chrome ondersteund geen silverlight meer helaas, dus dat gaat niet...
Lotgenootquote:Op woensdag 4 maart 2015 00:15 schreef Yvie_lu het volgende:
ik hoor wel vaker die klachten bij tele2. Kun je niet overstappen?Was bij mn andere ook al zo, dus ben nu bang dat ze gelijk hebben. Maar nooit dingen op papier gezien ofzo. Toch misschien maar eens om zeuren, maar daar is dit niet het topic voor.Vooralsnog werkt BBC, slechte streams en anders later downloaden ook goed gelukkig. Ook slechte kwaliteit F1 is F1 tenslotte
Chromecast is ideaal, vooral in combi met Plex. Erg goede prijs kwaliteit. Maar we dwalen af 😛quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met een minix moet dat ook werken toch?
Zo een ding heb ik staan en iemand hier, weet ff niet meer wie, streamt F1 ook via dat ding.
Ik gebruik het er nooit voor. Sterker nog, ik gebruik dat ding eigenlijk bijna nooit. Heel af en toe eens om een film vanaf mn pc te streamen. Nu ik er zo over nadenk vraag ik me af waarom ik het een goed idee vond om dat ding te kopen voor 180 euro
Nope, je hoeft geen internet verbinding te hebben op je tv. Zie dit artikelquote:Op woensdag 4 maart 2015 00:20 schreef WEST het volgende:
van dat chromecasten heb ik geen kaas van gegeten. moet je zeker een internetverbinding hebben op je tv?
Ik doe het gewoon via de laptop en een hdmi kabel. Draadloze muis en toetsenbordje erbij en ik kan gewoon via de tv internetten en andere computer dingen doen.
als ik het zo lees heb je wel wifi via je tv nodig.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:26 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Nope, je hoeft geen internet verbinding te hebben op je tv. Zie dit artikel
http://www.howtogeek.com/(...)g-google-chromecast/
Nee, dat doet die dongle dus. Dat is in feite een HDMI dongle met een wifi antennequote:Op woensdag 4 maart 2015 00:34 schreef WEST het volgende:
[..]
als ik het zo lees heb je wel wifi via je tv nodig.
ik heb niet zo'n HDMI dongle.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:46 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee, dat doet die dongle dus. Dat is in feite een HDMI dongle met een wifi antenne
https://en.wikipedia.org/wiki/Chromecast
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Acestream. Meer heb ik niet te melden.
Dan heb je nog steeds Silverlight als player.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Ow wacht eens, je kunt je hele scherm casten en met Firefox gaat dat wel dat Sport 1 Go. Morgen maar eens testen....
Streams leveren sowieso brakke kwaliteit (upload van de streamer etc. moet je mee nemen).quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:06 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Heb de twijfel of mijn internetabbo dat redt. Heeft nu ook al soms moeite met de F1 livestreams helaas, dus dat levert dan weinig verbetering op helaas.
Ik weet niet of ik daar nou echt blij van wordt. Ronald van Dam zal wel van de overige raceklasse commentaar leveren of Rick lekker saai dus. En het zal ook nog in SD kwaliteit zijn dat vindt ik niet kunnen in deze tijd en zeker niet voor betaal zender.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Sport1 zendt dit jaar zo een beetje alle leuke klasses wel uit. Buiten dat is F1 altijd leuk om te kijken. Ook als het een saaie race is vind ik het leuk
Het alternatief (=MotorsTV) is vaak ook niet in HD...quote:Op woensdag 4 maart 2015 07:49 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik daar nou echt blij van wordt. Ronald van Dam zal wel van de overige raceklasse commentaar leveren of Rick lekker saai dus. En het zal ook nog in SD kwaliteit zijn dat vindt ik niet kunnen in deze tijd en zeker niet voor betaal zender.
Dat kan ook gewoon in Chrome met de Plug. Dat zou ipc moeten werken omdat ik gewoon je beeld kopieert en niet het tabblad alleen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Ow wacht eens, je kunt je hele scherm casten en met Firefox gaat dat wel dat Sport 1 Go. Morgen maar eens testen....
maar silverlight plugin werkt niet in chrome, wel in firefox.quote:Op woensdag 4 maart 2015 07:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat kan ook gewoon in Chrome met de Plug. Dat zou ipc moeten werken omdat ik gewoon je beeld kopieert en niet het tabblad alleen.
Dat klopt, doet ie ook, maar de player zit in je tabblad, en die kopieert ie niet mee.quote:Op woensdag 4 maart 2015 07:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat kan ook gewoon in Chrome met de Plug. Dat zou ipc moeten werken omdat ik gewoon je beeld kopieert en niet het tabblad alleen.
quote:You can't support "Silverlight" as such on a Chromecast. Silverlight is a collection of MS technologies that plug into a brower and allow some code to work.
The Chromecast already supports the DRM libraries that Sky Snap uses within Silverlight (MS Playready) and the transfer protocols etc.
As such, it's not about a device getting Silverlight support - Silverlight has been picked deliberately by the content provider because it doesn't let video be forwarded anywhere else unless they (the video provider) explicitly want it to and write the feature themselves accordingly.
All that would be required is for Sky Snap to write a very short javascript reception app, recode their Silverlight player to add a send button, and to get the licences from the studios to let them do it, and they could add Cast functionality to their site in short order.
But they don't want to (or haven't done the third item on that list). Who knows if that would ever change
Ik ga dit nog proberen:quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:45 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
maar silverlight plugin werkt niet in chrome, wel in firefox.
35 euro zag ik bij mediamarkt en boltjequote:Op woensdag 4 maart 2015 01:38 schreef twiFight het volgende:
Dat kan, dat ding heet een 'Chromecast' en die moet je eerst aanschaffen. Kost je enkele tientjes.
Maar wil je vanuit Chrome browser desktop kunnen casten dat gaat zoiezo niet. Och, dan maar op mijn iPadje kijken dan maar. Foxsports heeft chromecast ondersteunining, Sport1 go niet. Jammer.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:56 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik ga dit nog proberen:
http://chromecasthelp.net(...)crosoft-silverlight/
Kan je de ipad met Sport 1 Go niet streamen naar een apple tv?quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:26 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Maar wil je vanuit Chrome browser desktop kunnen casten dat gaat zoiezo niet. Och, dan maar op mijn iPadje kijken dan maar. Foxsports heeft chromecast ondersteunining, Sport1 go niet. Jammer.
heb je sport1 al gemaild? misschien dat er toch wat gefixt kan worden?quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:26 schreef alwaysonhold het volgende:
aar wil je vanuit Chrome browser desktop kunnen casten dat gaat zoiezo niet. Och, dan maar op mijn iPadje kijken dan maar. Foxsports heeft chromecast ondersteunining, Sport1 go niet. Jammer.
Jawel, heb alleen geen apple tv.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kan je de ipad met Sport 1 Go niet streamen naar een apple tv?
Hoe doe je dat dan precies?quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:16 schreef 0108daniel het volgende:
Waarom zoveel moeite ervoor doen als je het gelijk live met tor kan kijken.
Als je een smart tv heb gaat dat makkelijk.
En als je geen smartTV heb is dat chromecasten een betere oplossing.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:16 schreef 0108daniel het volgende:
Waarom zoveel moeite ervoor doen als je het gelijk live met tor kan kijken.
Als je een smart tv heb gaat dat makkelijk.
Download het op je tv en zoek de wedstrijden op.quote:
Vrijdag gaat de boel op transport heb ik gehoord. Ik las ook ergens dat Max vandaag naar Melbourne vertrekt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:11 schreef twiFight het volgende:
Geheel mee eens, maar ik ben ook geen interessante nieuwtjes tegengekomen Waarschijnlijk zit alles en iedereen in het vliegtuig richting Aussie momenteel.
Momenteel is er ook nog geen boeiend nieuwsquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:00 schreef caspervc het volgende:
Wat heeft dit hele gesprek met F1 nieuwtjes te maken? Beetje off topic toch?
Volgens mij is DHL sponsor en die heeft wel een aantal Jumbo jets. En een paar jaar geleden ging alles via Schiphol omdat ze daar de materialen hebben om de boel te scannen. Weet alleen of dat nu nog zo is.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:29 schreef Karstman het volgende:
Wie vervoert al die wagens en spul eigenlijk? Hebben ze eigen kisten of huren ze gewoon een vrachtvliegtuig?
En Emirates doet ook wat meen ikquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:35 schreef WEST het volgende:
[..]
Volgens mij is DHL sponsor en die heeft wel een aantal Jumbo jets. En een paar jaar geleden ging alles via Schiphol omdat ze daar de materialen hebben om de boel te scannen. Weet alleen of dat nu nog zo is.
Dat weet ik niet. Ik weet dat DHL officieel partner is. Maar het kan maar zo omdat er ook vanuit Italie vracht weg moet.quote:
Ja elk in hun eigen First Class cabine.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:49 schreef twiFight het volgende:
Ik vraag me overigens af of de coureurs ook verplicht gescheiden moeten vliegen.
Mijn god, die naamquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:53 schreef Karstman het volgende:
Hier bij DHL zelf ook nog wel een paar aardige filmpjes.
Volgens mij was er binnen DHL weinig discussie over wie er het F1 account kreegquote:
Giedo Van der Garde of Robin Frijns worden genoemd. Hiervan geef ik de eerste de meeste kans vanwege McGregor als sponsor.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe staat het met het tweede zitje bij Manor? Magnussen rijdt nu de eerste race voor McLaren, Vandoorne schijnt geen optie te zijn en ik las vanochtend dat Merhi ook in een andere klasse gaat racen dit jaar.
Mwah ik geloof er geen donder van. McGregor heeft oa hun sponsoring bij William al terug getrokken, schijnen aardig onder druk te staan.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Giedo Van der Garde of Robin Frijns worden genoemd. Hiervan geef ik de eerste de meeste kans vanwege McGregor als sponsor.
Jaja. Als het tot een boycot komt zul je zien dat de grote jongens misschien aan de kant blijven maar dat de kleinere teams toch gaan rijden voor de punten. En McLaren moet wel rijden anders geven ze toe dat hun hele verhaal hiervoor onzin was.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:25 schreef JohnB52 het volgende:
Jos Verstappen jarig en dit nieuws:
http://sportbild.bild.de/(...)-40018878.sport.html
Het is Bild joh. Waar maak je je druk om.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:06 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het sowieso onzin. Dat Jenson zich zorgen maakt zou ik nog heel vaag begrijpen, maar dat is dan een probleem tussen hem en McLaren om op te lossen, maar alle andere teams hebben al een jaar met dit systeem gereden. En dan zouden ze het nu opeens te gevaarlijk vinden? Ze maken die dingen zelf! (lees: het team danwel haar motorfabrikant). Beetje gaar om een race (= FIA/FOM en een hoop aanverwante partijen) te gaan boycotten omdat je blijkbaar bang bent dat je eigen onderdeel niet deugt.
Staat nog tegenover dat er vorig jaar niets mis is gegaan en het bij McLaren nu ook nog zéééééééér de vraag is dat het met de mgu-k te maken heeft. Ook gaf de gecrashte McLaren geen gevaar met de mgu-k aan.
Klopt, Vodafone is heul geen sponsor meer van McLaren!quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef D. het volgende:
Dit plaatje uit de OP is ook al even achterhaald
[ afbeelding ]
zoals ik al 6 delen geleden meldde nadat ik de OP geüpdate hadquote:Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef D. het volgende:
Dit plaatje uit de OP is ook al even achterhaald
[ afbeelding ]
ondertussen kan de Manor-info ook bijgewerkt worden, en mag Caterham van mij part er helemaal uit....quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
Zou tamelijk lullig zijn als alle coureurs en reservecoureurs in hetzelfde vliegtuig zitten en crashen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:49 schreef twiFight het volgende:
Ik vraag me overigens af of de coureurs ook verplicht gescheiden moeten vliegen.
En Freijns dan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zou tamelijk lullig zijn als alle coureurs en reservecoureurs in hetzelfde vliegtuig zitten en crashen.
Geen F1 meer
Nou ja, daarom vroeg ik het ook. Zo is in het verleden wel eens een heel voetbalteam in één klap verdwenen omdat het vliegtuig waarin ze allemaal zaten neerstortte. Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren, maar je tovert niet zomaar even twee topcoureurs uit een hoed. Bovendien hebben de teams maar weinig reservecoureurs, die vaak niet eens zo heel veel ervaring hebben (met de auto van dat seizoen).quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zou tamelijk lullig zijn als alle coureurs en reservecoureurs in hetzelfde vliegtuig zitten en crashen.
Geen F1 meer
Freijns. Kan je niet lezen ofzo?quote:
Ik wist het alleen van Hamilton zeker. Op youtube kwam ik de volgende info tegen (betrouwbaarheid onbekend)quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:10 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat er ook veel zijn die met eigen vervoer (lees: vliegtuig) komen. Of vergis ik me dan heel erg?
Ik heb het dan over de lewissen, vettels, alonsos en kimi's van de sport zegmaar en niet over bv een sutil of iets. Die zal vast geen eigenste vleegtuug hebben lijkt me.
En ik weet niet waarom, maar ik heb sterk het gevoel dat Kimi er ook wel het type voor is.quote:After the Grand Prix of Europe at Valencia Street Circuit with the victory of Fernando "Magic" Alonso many of the people who make up the circus of Formula 1 (Bernie Ecclestone, Anthony Hamilton, Michael Schumacher, Ron Dennis, Sebastian Vettel, Fernando Alonso from others) return to their barracks using their private jets, Valencia 6/24/2012.
ff?quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:00 schreef Geralt het volgende:
Zijn er coureurs die ook zelf vliegen? Ik bedoel ze hebben natuurlijk geld zat voor ff een brevet te halen lijkt me.
En dan nog willen ze lekker rustig ontspannen. Worden die prive jets alleen voor vluchten binnnen europa gebruikt of gaan ze de wereld over?quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:12 schreef D. het volgende:
[..]
ff?
Je moet behoorlijk wat vlieguren maken om het te halen, en als je het eenmaal hebt moet je uren maken om het te mogen houden Met drukke agenda's en tijdens het seizoen nooit lang op dezelfde plek zal dat wat lastig zijn lijkt me
Dat krijgen we zelden te zien, maar ze zitten continu op sponsor events ja. Was het niet Coulthard die een item deed waarbij hij Vettels dagplanner was? Die shit zat echt op de minuut strak gepland.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:12 schreef D. het volgende:
[..]
Met drukke agenda's en tijdens het seizoen nooit lang op dezelfde plek zal dat wat lastig zijn lijkt me
Ja dat weet ik toch allemaal niet manquote:Op woensdag 4 maart 2015 20:12 schreef D. het volgende:
[..]
ff?
Je moet behoorlijk wat vlieguren maken om het te halen, en als je het eenmaal hebt moet je uren maken om het te mogen houden Met drukke agenda's en tijdens het seizoen nooit lang op dezelfde plek zal dat wat lastig zijn lijkt me
Had op z'n minst een livery over het hele vliegtuig verwachtquote:
Sommige doen dat beter inderdaad:quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
Had op z'n minst een livery over het hele vliegtuig verwacht
Zou het niet een goed idee zijn om teams met maar één team weer toe te laten? Zal toch een stuk goedkoper zijn en misschien zijn er dan meer gegadigden om een team te beginnen,quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:39 schreef sasquatsch het volgende:
Ja. Elk team moet met twee auto's deelnemen.
1 auto bedoel je denk ik, maar dat lijkt me niks.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zou het niet een goed idee zijn om teams met maar één team weer toe te laten? Zal toch een stuk goedkoper zijn en misschien zijn er dan meer gegadigden om een team te beginnen,
Een wagen inderdaad. Lange werkdag gehad.quote:Op woensdag 4 maart 2015 21:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
1 auto bedoel je denk ik, maar dat lijkt me niks.
Dan krijg je echt een allegaartje zoals bij de indycar of het WEC.
http://www.theaustralian.(...)lph2mf-1227249857089quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:30 schreef Fiorano het volgende:
Van der Garde heeft een rechtzaak aangespannen tegen Sauber met als eis dat hij mag rijden in Australië. Zit nu mobiel dus linkjes plaatsen is even Kut
quote:Dutch F1 driver Giedo van der Garde has launched urgent legal action at Victorian Supreme Court claiming he has been unfairly dismissed by the Sauber racing team.
Mr van der Garde wants the court to force Sauber to give one of it's two starting drives in the upcoming grand prix at Albert Park.
Ja lekker, straks mag je één race rijden in een auto die gebouwd is voor een ander en bij een team wat niet met je samen wil werken. Alsof je dat moet willen... maargoedquote:Op donderdag 5 maart 2015 09:36 schreef zoem het volgende:
[..]
http://www.theaustralian.(...)lph2mf-1227249857089
[..]
Rijden gaat niet gebeuren... flinke schadevergoeding daar is het ze denk ik om te doen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja lekker, straks mag je één race rijden in een auto die gebouwd is voor een ander en bij een team wat niet met je samen wil werken. Alsof je dat moet willen... maargoed
Vraag me wel af waarom hij in Australië een rechtzaak aanspant ipv zwitserlandquote:Op donderdag 5 maart 2015 09:30 schreef Fiorano het volgende:
Van der Garde heeft een rechtzaak aangespannen tegen Sauber met als eis dat hij mag rijden in Australië. Zit nu mobiel dus linkjes plaatsen is even Kut
Omdat ze wellicht een ban kunnen instellen daar gok ik zodat het wordt of racen of niet racen (+ vergoeding) of totaal niet racen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:14 schreef WEST het volgende:
[..]
Vraag me wel af waarom hij in Australië een rechtzaak aanspant ipv zwitserland
Wel lekker op tijd van Giedo zo een week vantevoren maar dat zal vast wel iets strategisch hebben ofzo.quote:Mr van der Garde originally took his case to the Arbitration Institution in Switzerland, which ordered Sauber keep him on the team.
Dan toch binnenkort nieuws van Frijns?quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:33 schreef caspervc het volgende:
Dat betekent gelijk dat hij dus niet in de race is voor Manor... Anders doe je dit toch zowieso niet?
Blick meldde een tijdje terug al dat Van der Garde twee rechtszaken tegen Sauber gewonnen had. Maar even later was het artikel weer verdwenen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:29 schreef Bluurgh het volgende:
En in het artikel staat dat hij dat al gedaan heeft.
[..]
Wel lekker op tijd van Giedo zo een week vantevoren maar dat zal vast wel iets strategisch hebben ofzo.
Jos is toch in de buurtquote:Op donderdag 5 maart 2015 11:26 schreef sasquatsch het volgende:
Manor heeft iemand nodig met een superlicentie. En die zijn dun gezaaid tegenwoordig.
Neem aan dat Giedo hier al tijd mee bezig is en dit inderdaad als een laatste redmiddel ziet om er nog wat uit te slepen (financieel)quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:29 schreef Bluurgh het volgende:
En in het artikel staat dat hij dat al gedaan heeft.
[..]
Wel lekker op tijd van Giedo zo een week vantevoren maar dat zal vast wel iets strategisch hebben ofzo.
Hij wil, volkomen terecht, een afkoopsom voor contractbreuk. Zou ik ook doen, fuck Sauber in dat geval.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Neem aan dat Giedo hier al tijd mee bezig is en dit inderdaad als een laatste redmiddel ziet om er nog wat uit te slepen (financieel)
Dit Topique even in de gaten houden:quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:10 schreef LuieSurinamer het volgende:
Waar blijft de F1 manager eigenlijk?
Deze shit is zo fucking zinloos he. Als het nieuws 'snel' komt, plaats dan pas een bericht wanneer dat nieuws er is. Dit is een aankondiging van een aankondiging.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:35 schreef PPL het volgende:
[..]
Dan toch binnenkort nieuws van Frijns?
[ afbeelding ]
Lijkt wel een Rolls Roycequote:Op donderdag 5 maart 2015 12:03 schreef Fiorano het volgende:
De nieuwe Safety car:
[ afbeelding ]
En de nieuwe Medical Car
[ afbeelding ]
Die zie ik even niet hahahaquote:
Je hebt een beetje fantasie nodigquote:
van Jos bedoel je dan? Zo ja, is het antwoord nee. Als ze 3 jaar niet meer geracet hebben in de F1 moeten ze een nieuwe aanvraag doen. Daarbij moeten ze aantonen dat ze de periode vooraf aanzienlijke resultaten hebben behaald, Jos zal daardoor dus ook niet meer in aanmerking komen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:38 schreef PPL het volgende:
Is zijn superlicentie nog geldig eigenlijk?
Ik denk dat Jos dit jaar wel met Max mee gaat reizen. Hij mag immers nog niet op de openbare weg rijdenquote:Op donderdag 5 maart 2015 13:00 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop wel, nu Max de complete begeleiding van RedBull heeft, Jos meer tijd neemt voor zich zelf en weer gaat racen in de GT's of Endurance-racerij. Moet ie wel eerst naar de sportschool denk ik, maar denk dat hij best weer leuke races kan rijden nationaal en/of internationaal.
Met die BMW in Baku was hij ook direct snel, maar die andere JV stuurde hem zo de muur in
iemand nog een voorvleugel aan de muur in huis?twitter:CaterhamF1 twitterde op donderdag 05-03-2015 om 10:53:11 #CaterhamF1 #Auction Race Equip LOT266 2014 Nose Cone & wing No.10 #Kobayashi see http://t.co/2D7ESsC3Ss #f1jp #F1 http://t.co/g2wMCUazq9 reageer retweet
Eens. En ik hoop dat Sutil hetzelfde gaat doen als vdG.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:52 schreef PirE het volgende:
[..]
Hij wil, volkomen terecht, een afkoopsom voor contractbreuk. Zou ik ook doen, fuck Sauber in dat geval.
Dan hoop ik dat ze beiden moeten rijden bij Sauber. Dan heeft Sauber een groot probleem.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Eens. En ik hoop dat Sutil hetzelfde gaat doen als vdG.
Zo ver zal het niet komen denk ik. Denk dat die met een zak geld gaan komen om ze uit te kopen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:21 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze beiden moeten rijden bij Sauber. Dan heeft Sauber een groot probleem.
F1 kan wel twee extra coureurs gebruiken, het Sutil van Garde-Ferrari Racing Team op kosten van Sauber.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:21 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze beiden moeten rijden bij Sauber. Dan heeft Sauber een groot probleem.
ja dat zal ook wel. Maar het zou wel leuk zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo ver zal het niet komen denk ik. Denk dat die met een zak geld gaan komen om ze uit te kopen.
Maar vind het gewoonweg zeer triest hoe ze met die twee om gaan op dit moment.
8000 pond openingsbod...quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:16 schreef WEST het volgende:iemand nog een voorvleugel aan de muur in huis?twitter:CaterhamF1 twitterde op donderdag 05-03-2015 om 10:53:11 #CaterhamF1 #Auction Race Equip LOT266 2014 Nose Cone & wing No.10 #Kobayashi see http://t.co/2D7ESsC3Ss #f1jp #F1 http://t.co/g2wMCUazq9 reageer retweet
is eens wat anders dan een hertenkop
Wellicht in de contracten van de huidige rijders van Sauber opgenomen dat die sponsoren dat bedrag bij 1 brengen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:32 schreef sasquatsch het volgende:
Sauber dwingen om met een flinke zak geld over de brug te komen en dan dat geld gebruiken om bij Manor in te stappen.
Als dat zo is dan weet ik niet of ik blij moet zijn of niet. Wat kan Manor nou uitrichten?quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:35 schreef PPL het volgende:
[..]
Dan toch binnenkort nieuws van Frijns?
[ afbeelding ]
Thanks, zo even kijken .quote:
Voorlopig niets. Maar je staat in ieder geval op de grid, waardoor je eventueel ook volgend jaar F1 kan rijden aangezien volgend jaar de nieuwe superlicentieregels in gaan en beide daar niet (meer) voor in aanmerking komen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als dat zo is dan weet ik niet of ik blij moet zijn of niet. Wat kan Manor nou uitrichten?
Is die regel ook voor coureurs die al een superlicentie hebben? Dat zou natuurlijk raar zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
aangezien volgend jaar de nieuwe superlicentieregels in gaan en beide daar niet (meer) voor in aanmerking komen.
Als ze m dit jaar niet behouden zijn ze m dus wel kwijt en kunnen lastig een nieuwe krijgen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is die regel ook voor coureurs die al een superlicentie hebben? Dat zou natuurlijk raar zijn.
Die zak geld is nou net het probleem, ben benieuwdquote:Op donderdag 5 maart 2015 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo ver zal het niet komen denk ik. Denk dat die met een zak geld gaan komen om ze uit te kopen.
Maar vind het gewoonweg zeer triest hoe ze met die twee om gaan op dit moment.
En als ze dit jaar 1 race rijden (Australie, zoals geeist?)quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als ze m dit jaar niet behouden zijn ze m dus wel kwijt en kunnen lastig een nieuwe krijgen.
Grappig, dacht dat het alleen voor nieuwe coureurs gold. Het is natuurlijk ook een beetje raar. Dan zou ook iets van 80% van de Nederlandse rijbewijsbezitters opnieuw moeten afrijden omdat je het tegenwoordig leert met navigatie en het nieuwe rijden.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als ze m dit jaar niet behouden zijn ze m dus wel kwijt en kunnen lastig een nieuwe krijgen.
Zou voor vele weggebruikers geen slecht idee zijnquote:Op donderdag 5 maart 2015 13:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Grappig, dacht dat het alleen voor nieuwe coureurs gold. Het is natuurlijk ook een beetje raar. Dan zou ook iets van 80% van de Nederlandse rijbewijsbezitters opnieuw moeten afrijden omdat je het tegenwoordig leert met navigatie en het nieuwe rijden.
Is te weinig voor Frijns.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:51 schreef caspervc het volgende:
[..]
En als ze dit jaar 1 race rijden (Australie, zoals geeist?)
Van der Garde zou volgend jaar dus wel in aanmerking komen vanwege zijn jaar bij Caterham in 2013. Maar Frijns moet dit jaar minimaal 5 races rijden om volgend jaar ook een kans te maken.quote:Have made at least five starts in races counting for the FIA Formula One World Championship for Drivers the previous year, or at least 15 starts within the previous 3 years.
Ja dat was mijn gedachte ook. Zal hij de race in Melbourne bij Sauber claimen om dan zijn SL te behouden?quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Van der Garde zou volgend jaar dus wel in aanmerking komen vanwege zijn jaar bij Caterham in 2013. Maar Frijns moet dit jaar minimaal 5 races rijden om volgend jaar ook een kans te maken.
Al zijn er natuurlijk altijd wel uitzonderingen mogelijk, zoals in de reglementen staat.
Tja dat is wel zijn minste zorg, voor zover hij bewust zorgen heeftquote:Op donderdag 5 maart 2015 14:19 schreef twiFight het volgende:
Michael Schumacher mag ook wel opschieten om weer in een wagen te komen. Als hij dit jaar niet uit coma komt en een stoeltje scoort dan heeft hij geen 15 races in de afgelopen drie jaar
Ze dachten het met geld op te kunnen lossen, niet dus. Ben benieuwd maandagquote:Op donderdag 5 maart 2015 16:31 schreef twiFight het volgende:
Die rechtzaken zijn verder ook compleet logisch (voor Sutil net zo).
De vraag is alleen wat Sauber er van verwacht had. Elke sufkut binnen dat team, van Legal tot teambaas tot engineers tot de schoonmakers weten dat je niet zomaar iemand met wie je een contract hebt opzij kunt schuiven.
Voor mij is dus de grote vraag wat Sauber haar plan was, want dat ze contractuele problemen zouden krijgen is duidelijk, dat heeft Sauber ook geweten.
Ik kan mij herinneren dat kamp vdG (Volgens Sauber) een (aan)betaling had moeten doen voor het racestoeltje, die zou niet op tijd gedaan zijn en daarom was het contractbreuk van hun kant en kon Kaltenborn het contract ongeldig verklaren. De rechter dacht er dus anders over.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:31 schreef twiFight het volgende:
Voor mij is dus de grote vraag wat Sauber haar plan was, want dat ze contractuele problemen zouden krijgen is duidelijk, dat heeft Sauber ook geweten.
Als vdGarde het aangetoond dat zij netjes aan hun voorwaarden voldaan hebben. Als het betekend dat Sauber hier mee omvalt dan is het pech gehad en gun ik het ook. Dan hadden ze het maar netjes moeten oplossen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:39 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat kamp vdG (Volgens Sauber) een (aan)betaling had moeten doen voor het racestoeltje, die zou niet op tijd gedaan zijn en daarom was het contractbreuk van hun kant en kon Kaltenborn het contract ongeldig verklaren. De rechter dacht er dus anders over.
Als ik dat zo lees lijkt het dat de F1 de laatste jaren veel veiliger is geworden en dat je zonder schrarmmetje uit de wagen kan stappen na een crash, maar dat er toch nog een blinde vlek is in de medische zorg betreffende de gevolgen van hersenschuddingen. Ik ben trots op hoe veilig de F1 is geworden, maar dan mag dit dus niet blijven liggen. M.a.w. hier moet rap onderzoek naar gedaan worden! Hopelijk pakken ze dat op en proberen ze dit niet te laten sterven in een 'red ons imago-campagne'.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Gary Hartstein over Fernando Alonso:
https://formerf1doc.wordpress.com/
Jos contract was ook waterdicht. Dat is toen ook door het Contract Recognition Board bevestigd. Jos heeft toen inderdaad een rechtszaak aangespannen, maar volgens mij was er geen geld meer te halen omdat Arrows failliet ging.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Toch wel bijzonder dat er een rechtzaak komt tussen Sauber en VDG.
Ik bedoel, dit is toch al wel vaker voorgekomen (remember Jos en Arrows 2003), maar toch hoor je bijna nooit dat het zo ver komt als nu.
Of zou Giedo zijn contract echt 100% waterdicht hebben gehad en Jos toentertijd niet?
quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zou voor vele weggebruikers geen slecht idee zijn
Ja, gewoon zakelijk benaderen. Het is niet jouw probleem als het een team de kop kost.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:20 schreef Geralt het volgende:
Als ik een contract had en men zette mij aan de kant dan eiste ik ook die auto. Ook als dat bijna op zeker het einde van Sauber zou betekenen. Als het het einde van Ferrari of McLaren of Mercedes zou betekenen ook overigens.
Flikker maar op. Hadden ze dat contract maar niet moeten ondertekenen.
#teamgiedo
Precies. Je hebt een zakelijke overeenkomst en die kan niet zomaar eenzijdig worden opgezegd terwijl jij je aan alle voorwaarden hebt gehouden. Zet hem op Giedoquote:Op donderdag 5 maart 2015 18:23 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ja, gewoon zakelijk benaderen. Het is niet jouw probleem als het een team de kop kost.
En nog erger: als Sauber hier mee weg kan komen, wat zou dat gaan betekenen voor andere coureurs waar de teams opeens van af willen? Eerst lekker dat sponsorgeld incasseren en dan halverwege wieberen? Dan denken pay drivers ook wel vier keer na voordat ze instappen en ik denk dat een deel van de betaalde drivers ook eieren voor hun geld gaan kiezen (Kimi bv. zou snel weg zijn).quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Je hebt een zakelijke overeenkomst en die kan niet zomaar eenzijdig worden opgezegd terwijl jij je aan alle voorwaarden hebt gehouden. Zet hem op Giedo
Mooi boodschappenkarretje.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:37 schreef nils7 het volgende:
Ik ging vandaag boodschappen doen....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik naast de STR7
De reden is duidelijk. Sauber heeft meer geld nodig dan dat Giedo meebrengt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:59 schreef Breaker.Faker het volgende:
Peter Sauber had nooit daar weg moeten gaan het was altijd een goed team sinds dat die mevrouw daar loopt is het een grote puinhoop.
Eerst Frijns aan de kant zetten wegens een Rus die nooit geld heeft mee gebracht en nu Giedo de reden van dat hebben ze nooit gegeven. Ik hoop dat Giedo wint dat zal bijna wel als de arbitragehof heeft gezegd dat hij recht heeft op een stoeltje.
Ben bang dat Sauber hierdoor verder wegzakt zal mij niks verbazen als Sauber dadelijk failliet is.
quote:Alonso waande zich in 1995 na crash
Fernando Alonso dacht dat hij zich in het jaar 1995 bevond na zijn crash in Barcelona twee weken geleden, zo vermelden verschillende bronnen.
Toen de dokters ter plekke kwamen bij het ongeval zou de Spanjaard het volgende tegen de dokters hebben gezegd, toen hij van hen de vraag kreeg of hij wist wie hij was en wat hij zich herinnerde van het ongeval:
“Mijn naam is Fernando, ik race in karts en ik wil een F1-piloot worden.”
De Spanjaard was dus kennelijk zijn Formule 1-debuut met Minardi in 2001 vergeten, of eender welk moment daarna. Hij vertelde de dokters ook dat hij zich niets herinnerde van het ongeval.
Lijden aan geheugenverlies bij een hersenschudding is niet vaak voorkomend, maar af en toe gebeurt het. Het is toch weer het zoveelste element in het verhaal dat alleen nog meer vraagtekens zal oproepen over de medische toestand van de Spanjaard.
Alonso heeft ondertussen zijn fysieke trainingen hernomen en zal normaal gezien klaar zijn voor de GP van Maleisië later deze maand.
bizar verhaal begint het toch te wordenquote:
Ja inderdaad. Ik las ook al in een Spaanse krant dat Alonso nog niet weet of hij uberhaupt nog wel in gaat stappenquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
bizar verhaal begint het toch te worden
Als dat het al was. De MGU-K gaf volgens het waarschuwingssysteem geen problemen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:46 schreef Beach het volgende:
Zal lekker racen inderdaad met de gedachte dat je tijdens een test een flinke stroomstoot kreeg.
Dat zijn geruchten he. Het is een vreemd verhaal natuurlijk, maar ik mag toch aannemen dat McLaren Honda inmiddels zijn data aan de FIA heeft getoond wat het tegendeel bewijst.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:46 schreef Beach het volgende:
Zal lekker racen inderdaad met de gedachte dat je tijdens een test een flinke stroomstoot kreeg.
Volgens McLaren niet. Zij zeggen dat volgens de telemetrie Alonso nog reageerde totdat hij in de muur reed.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zijn geruchten he. Het is een vreemd verhaal natuurlijk, maar ik mag toch aannemen dat McLaren Honda inmiddels zijn data aan de FIA heeft getoond wat het tegendeel bewijst.
Ik lees trouwens ook verhalen dat ze dat nog altijd niet gedaan hebben. Hoe dan ook vreemd. Hij gaat een bocht een beetje wijd, het waait wat, hij trapt flink op de rem en knalt rechtsaf de muur in en vervolgens stuiterd hij nog 15 seconden door.
Na die eerste klap was hij bewusteloos, anders stond die auto veel sneller stil. Maar was hij voor die klap al bewusteloos? En waardoor kwam dat? Dat weten we niet en zullen we misschien wel nooit weten.
chorizo in dit geval danquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waar rook is is vuur. Of worst, dat kan ook, maar dat is een ander verhaal
Hij remde ineens en schakelde terug. Daarna knalde hij de muur in. Waarom zo fors remmen ineens? Dat doet een tweevoudig wereldkampioen echt niet omdat ie verrast wordt door een stevig windje. Dat geloof ik simpelweg niet.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens McLaren niet. Zij zeggen dat volgens de telemetrie Alonso nog reageerde totdat hij in de muur reed.
Is dat spaans voor rook of voor worst of voor rookworst?quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
chorizo in dit geval dan [ afbeelding ]
Spaanse gedroogde paprika worst.....quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat spaans voor rook of voor worst of voor rookworst?
choriza ennneuh cerveza, ja zo een grote ja.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Spaanse gedroogde paprika worst.....
Hoe dat zo? Het gaat toch gewoon over F1? Ja ok en over wat te snaaien en een biertje, maar dat hoort wmb gewoon bij de F1. Ik kan niet wachten. Nog ruim een week. Misschien dat de kroeg hier in het dorp open is daarvoor, beamer aan, groot scherm, gratis ontbijtje, kopje koffie en daarna een biertje voor wie dat al willen zo vroeg.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit topic mag trouwens wel uitgeroepen worden tot het Geralt Slow-chat topic van de maand
Even off-topic. Dat commentaar. Brrrr...quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij remde ineens en schakelde terug. Daarna knalde hij de muur in. Waarom zo fors remmen ineens? Dat doet een tweevoudig wereldkampioen echt niet omdat ie verrast wordt door een stevig windje. Dat geloof ik simpelweg niet.
Als we dan toch voorbeelden aan aan het halen zijn zoals Schumacher net, dan wil ik wel het voorbeeld aanhalen van een knulletje van 16 jaar oud wat geen ervaring in een Formule 1 auto heeft en de auto gewoon op wist te vangen toen die auto hem verraste:
Ik vind van het hele verhaal eigenlijk niks. Het kan wmb alle kanten op, maar vreemd blijf ik het wel vinden. Zeker omdat Alonso echt geen pannenkoek is.
Geen idee, random filmpje van dat moment gepakt en ik heb mn geluid uit staan. Brennie ligt ziek op de bank en is iets met een mol aan het kijken ofzo en als ik mn beyer op mn knarretje zet dan hoor ik niet als ze me nodig heeft.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:03 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Even off-topic. Dat commentaar. Brrrr...
Leuk voor ze.. Die aangepaste oude auto was vorig jaar al 3-5% te langzaam in de kwalificatie, en als ze ook nog een oude motor hebben van Ferrari gaat het een wonder heten als ze met die knakenbak zich uberhaupt gaan kwalificeren.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:25 schreef Geralt het volgende:
Ow en Manor heeft de crashtesten doorstaan, dus die zijn erbij.
Nog een voorbeeld van een F1 coureur die op dezelfde manier de muur in gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij remde ineens en schakelde terug. Daarna knalde hij de muur in. Waarom zo fors remmen ineens? Dat doet een tweevoudig wereldkampioen echt niet omdat ie verrast wordt door een stevig windje. Dat geloof ik simpelweg niet.
Als we dan toch voorbeelden aan aan het halen zijn zoals Schumacher net, dan wil ik wel het voorbeeld aanhalen van een knulletje van 16 jaar oud wat geen ervaring in een Formule 1 auto heeft en de auto gewoon op wist te vangen toen die auto hem verraste:
Ik vind van het hele verhaal eigenlijk niks. Het kan wmb alle kanten op, maar vreemd blijf ik het wel vinden. Zeker omdat Alonso echt geen pannenkoek is.
Wanneer is eigenlijk de laatste keer geweest dat iemand NIET van start mocht gaan vanwege die 107% regel?quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:09 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Leuk voor ze.. Die aangepaste oude auto was vorig jaar al 3-5% te langzaam in de kwalificatie, en als ze ook nog een oude motor hebben van Ferrari gaat het een wonder heten als ze met die knakenbak zich uberhaupt gaan kwalificeren.
HRT in 2011 en 2012 bij de eerste GP van het seizoen. Daarna mochten ze wel starten ondanks dat ze nog een paar keer de 107% niet haalden.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wanneer is eigenlijk de laatste keer geweest dat iemand NIET van start mocht gaan vanwege die 107% regel?
Het is de laatste jaren wel vaker voorgekomen dat iemand dat niet haalde, maar omdat bij een VT wel redelijke tijden gereden werd er toch toestemming gegeven werd.
Iemand die dat toevallig uit de hoge hoed kan toveren?
De ene crash is de andere niet natuurlijk, maar deze lijkt erop en Crashtor Maldonado stapte hier gewoon uit.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld van een F1 coureur die op dezelfde manier de muur in gaat.
omdat om de 2 posts minstens 1x deze staatquote:
Alle vaste klanten hier zie ik veelvuldig voorbij komen in dit topic.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
omdat om de 2 posts minstens 1x deze staat
[ afbeelding ]
Maar goed, maakt niets uit, maakt je enthousiasme wel duidelijk
Hoe ik het toentertijd in een artikel las ging hij te snel de bocht in en raakte hij wijd. Daarna remde hij en schakelde hij terug. Dat is op zo'n moment vrij logisch. Remmen moet je min of meer wel als je niet de baan af wil vliegen en aangezien je rondje dan toch al om zeep is is het begrijpelijk dat hij vaart minderde om bv. het volgende rondje weer een goede tijd neer te zetten. Op die manier bracht het artikel het in ieder geval. Zonder camerabeelden en/of telemetrie zullen wij het nooit weten en ik heb sterk het vermoeden dat wij dat nooit te zien gaan krijgen :pquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:56 schreef Geralt het volgende:
Ik vind van het hele verhaal eigenlijk niks. Het kan wmb alle kanten op, maar vreemd blijf ik het wel vinden. Zeker omdat Alonso echt geen pannenkoek is.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:03 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Even off-topic. Dat commentaar. Brrrr...
Een hint voor vosss: het is een clip van Sport1quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen idee, random filmpje van dat moment gepakt en ik heb mn geluid uit staan.
Excuus daarvoor.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:46 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Een hint voor vosss: het is een clip van Sport1
Heerlijk ook die cockpit view... Ook gewoon met 2 handen dat stuurtje aan één kant vasthouden zodat het wel goedkomt... ook tijdens de impactquote:Op donderdag 5 maart 2015 21:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld van een F1 coureur die op dezelfde manier de muur in gaat.
2?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:24 schreef Funzel het volgende:
Nog twee weken mensen! Ik heb er echt zo'n zin in.
quote:The crash that has forced Fernando Alonso to miss the season-opening Australian Grand Prix has still not been fully explained, and that void of knowledge has been filled ever since by a number of theories of various degrees of credibility.
McLaren initially described it as a "normal testing accident", but it very quickly became apparent that it was anything but.
Although head injuries are always a possibility in any F1 crash, it is certainly not normal for a driver of Alonso's calibre to crash on a pre-season test day, spend three nights in hospital and then miss the first race.
But just because Alonso had a nasty accident and is missing a race does not necessarily mean there is anything further amiss. So what do we know - and not know - about Alonso's crash?
What do we know about the accident?
There have been conflicting reports about the speed of Alonso's accident, which happened on the exit of Turn Three at the Circuit De Barcelona-Catalunya. But some facts are known.
This writer has seen the GPS and lap-time data of both the lap on which the Spaniard crashed and the lap before. The computer telemetry from the car, which contains all the data, including braking and steering inputs, has not been released by McLaren.
The GPS and lap time data shows both the line Alonso was on, and the speed he was doing at the time. It reveals the following:
Alonso's previous lap was the fastest he had done that day. On the subsequent lap, the lap of the crash, he brakes deeper into Turn One, and is wider out of it.
That dictates a different line through the kink of Turn Two, from where he takes a wider entry - a potentially faster line - into Turn Three, the racing line of which sees the drivers run right out at the edge of the track throughout the second part of the corner.
Alonso enters Turn Three noticeably faster than on the previous lap. It is hard to be absolutely sure of the difference, but it is in the region of 5-7km/h. In other words, a significant amount.
He maintains his wider line throughout - so will have had more of the car on the kerb than on the previous lap. He loses control at a speed of about 215km/h (134mph), give or take a km/h or so.
This is about the speed a driver would be expected to be travelling at this point. Some sources say it is a bit slow, but we know it was faster than the previous lap, which was his fastest so far, and we also know he was slightly off line.
McLaren say Alonso lost control because his outside rear wheel was on the Astroturf on the outside of the corner, and also that strong gusting winds - about which the driver had been complaining all morning - may well have played a part.
The car then decelerates heavily throughout the period before Alonso hits the wall.
Engineers who have seen the GPS data say the deceleration trace is almost identical to that for braking into Turn Four, a hairpin.
Alonso did not run at a specific lower speed for any significant amount of time. There is a small blip in the data where the deceleration levels out, but this is for only between 0.2-0.3 secs.
It is impossible to be sure from the GPS data at what speed the car was travelling when it hit the wall.
McLaren chairman Ron Dennis says: "There were two G readings, when his head hit one side of the cockpit and then the other side of the cockpit."
What don't we know about the crash?
Some aspects of the accident are unexplained, most importantly why Alonso lost control of the car, and what happened between that moment and him hitting the wall.
McLaren have put this down to him being off line and the windy conditions.
There has been speculation Alonso had some kind of medical condition in the car that caused him to lose control.
But he was certainly conscious, because he was braking at maximum force - equivalent to 75kg or more - and changing gear.
The braking appears to rule out an electric shock or another kind of seizure that would have restricted his movement. And the doctors are said by McLaren to have found no evidence of any such thing.
However, Dennis has said Alonso's team-mate Jenson Button has seen the telemetry from the car and found it unusual.
"Every single input into the car was normal," Dennis said. "Changing down gear, steering, braking… there is nothing we can see that is abnormal.
"Jenson looked at the figures and said: 'Well, that's a bit strange.' But what's a bit strange when you are wrestling with the car being destabilised by the wind?
"Yes, we can guess. Yes, we can surmise and speculate. But the only thing we can comment on is the actual facts as we know them."
One highly-experienced engineer said: "Nothing I can see in the GPS data makes me think it was anything other than him going too fast and losing control."
However, the engineer added it was "a bit odd" that Alonso would suddenly slam the brakes on in this manner if he had lost control.
It remains unexplained why a driver who was conscious and braking could not also avoid the car hitting the wall.
However, Lotus driver Pastor Maldonado had an accident during qualifying at last year's Spanish Grand Prix that was very similar to what McLaren say happened to Alonso.
What do we know about the aftermath?
Alonso was briefly unconscious when rescue crews reached him. The length of this period has not been verified, but Dennis says it was "seconds".
Alonso was in a confused state when he regained consciousness, to the extent that he did not know he was a Formula 1 driver or why he was in the car.
He was sedated at the circuit medical centre and flown quickly to hospital in Barcelona. He was diagnosed with concussion but all brain and body scans showed no indication of any abnormalities.
There was no evidence of electric shock, of epilepsy or any kind of seizure, or any other medical condition that might have explained why he had lost control of a car that McLaren say suffered no problems.
He did not remember the accident and it took some time for his awareness of who he was and important aspects of his life to return.
This is called retrograde amnesia and is not abnormal in patients who have had a severe concussion.
Dennis held a news conference on the Thursday after the accident at which he said Alonso was "not even concussed". This was inaccurate and a mistake.
Alonso was kept in hospital for three nights - at the upper limits of what would be expected for a concussion, doctors say - and then returned with his parents to the family home in Oviedo in northern Spain.
On Thursday, 27 February - five days after the accident - Alonso released a video on YouTube in which he said he was "completely fine" and was looking forward to being in the car again "very soon".
Five days later, on Tuesday this week, McLaren announced that Alonso would not race in Australia on medical advice to avoid the risk of 'second impact syndrome'.
This is where a second concussion before the first is healed can have serious consequences, potentially including raised pressure inside the skull, prolonged coma and even death.
Alonso said shortly afterwards on Twitter that he was sad to miss the first race but "understood the recommendations".
"A second impact in less than 21 days 'NO'," he wrote.
Gary Hartstein, F1's chief medical officer from 2005-12, says this decision reflects the maturity of both Alonso and F1 when it comes to head injuries.
"He knows about concussion," Hartstein told BBC Sport. "He takes it seriously. We've been at this subject for so long."
Hartstein added: "So far, I don't find it odd. The timescale in terms of missing Australia is at the upper limit of everything, but it is consistent with a three-day stay in hospital. Therefore it makes sense for it to be a bit longer to get back in the car."
What do we not know about Alonso's recovery?
Alonso and McLaren both say he intends to drive in the second race of the season in Malaysia. But Alonso will still need clearance from his own doctors, and he will also be subject to tests by the FIA's medical team in Malaysia.
He will have a full neurological assessment, including what is known as an Impact test to evaluate recovery from concussion. Only if he passes these will the doctors say he is fit to race.
Beyond that, there are relatively few hard and fast rules when it comes to the handling of concussion injuries in F1 - partly because recovery varies so much from patient to patient.
Hartstein says: "A second episode of concussion within a month of the first is a month out - that's the only definitive test we use. And if they have a concussion on a race weekend, they will not be driving again that weekend."
As for the unfounded theories about what may or may not have happened to Alonso to cause the accident, standard practice in F1 is to base decisions on the results of medical tests.
In other words, it is not normal practice for the doctors to concern themselves with the causes of the accident.
However, if the FIA's investigation into the accident throws up any issues of concern, they have the right to ask further questions, including to demand the driver's full medical records.
Could a medical issue have caused the crash?
Apart from one exception, Hartstein says the chances are "extremely slim" of the crash being caused by Alonso suffering some form of cerebral or physiological abnormality.
Of the possibilities that could cause a driver to act in such a way in the car, he says: "Hypoglycemia? He's never had it in his life before, so why would it happen on his second flying lap?
"Epilepsy? The fact he was braking is inconsistent with that.
"Some kind of loss of vision that meant he could not see but could still use his limbs? A bit of a stretch; really hard to imagine."
That, Hartstein says, leaves arrhythmia - an irregular heart rate - which can be tested for. And something called carotid sinus hypersensitivity.
This is where pressure on a certain point of the carotid artery - the main one in the neck supplying the brain - causes an extreme drop in heart rate and therefore blood pressure, and can cause someone to pass out.
This, Hartstein says, is "surprisingly common", and certainly could not be ruled out for someone going through a high-G corner wearing an F1 driver's head and neck support.
If Alonso is found to be suffering from this, he would need a pace-maker to be fitted.
But, again, you cannot brake at maximum force in an F1 car if you are unconscious.
What if Alonso misses more races?
While missing Australia is understandable in the circumstances as they have been made public so far, any further absences would not be, Hartstein says.
"That would be head-scratching time, for sure," he says. "It would be highly unusual - so much so that they'd have to say something (about what was wrong). But for now concussion is the most likely and it explains everything we know at the moment."
Ik had gister nog geen update.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:31 schreef Nattekat het volgende:
FF de app updaten naar 2015
Als die besluit te werken...
die officiële live timing app van formula1.comquote:
In het submenu naar store gaanquote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik had gister nog geen update.
In mn notificatiebar staat ook nog steeds Abu Dhabbi
15¤ vorig jaar.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef Geralt het volgende:
Wat kost die app en wat laat die allemaal zien?
Jaren terug heb ik wel eens zo een app gehad, maar dat werkte allemaal maar half of crashte de hele tijd midden in een race.
Hoe moet je dat betalen? via een creditcard?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
15¤ vorig jaar.
Wat vorig jaar via de Teamviewer ging, en overzicht van wie waar rijdt, hoe hard en welke versnelling en nog wat functies die ik amper gebruik.
Daar staan alleen tickets in bij mijquote:
Online zijn er veel Nederlandse winkels te vinden waar ze play-card codes verkopen, ik heb zelfs met Bitcoins betaaldquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:34 schreef WEST het volgende:
[..]
Hoe moet je dat betalen? via een creditcard?
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 166 We beginnen er bijna aan! Deze?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Waar zijn eigenlijk al die posts over die jumbo gebleven? Overijverige mods ? Ik blind?
http://www.playcardgiftcodes.nl/ deze bijvoorbeeld. Eerst maar eens kijken hoe duur het wordt dit jaar.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Online zijn er veel Nederlandse winkels te vinden waar ze play-card codes verkopen, ik heb zelfs met Bitcoins betaald
Nee, die niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:41 schreef Pagan het volgende:
[..]
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 166 We beginnen er bijna aan! Deze?
Vorig jaar was die 17,99 kaart ruim voldoende, zal nu wel niet anders zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:43 schreef WEST het volgende:
[..]
http://www.playcardgiftcodes.nl/ deze bijvoorbeeld. Eerst maar eens kijken hoe duur het wordt dit jaar.
Zal tegen die tijd wel die van 25 euro kopen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar was die 17,99 kaart ruim voldoende, zal nu wel moet anders zijn.
Bron.quote:Giedo van der Garde en het grote (on)gelijk
Terwijl alle Formule 1 teams zich in alle rust voorbereiden op het nieuwe seizoen dat volgend weekend in Melbourne van start gaat, en Nederland met grote verwachtingen Max Verstappen gaat volgen, kent het team van Sauber een alles behalve rustige voorbereiding. Dat is het gevolg van juridisch gestuntel, geldbejag en kent onze landgenoot Guido van der Garde als ongelukkig middelpunt.
In de juridische wereld is het een bekende uitspraak; Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat van der Garde gelijk heeft, lijkt wel duidelijk, maar gaat hij het ook krijgen? Dat is de vraag die maandag beantwoord zal worden door een Australische rechtbank. Wat is er aan de hand?
Van der Garde had vorig jaar een testcontract bij het Formule 1 team van Sauber. In dat contract was een optie opgenomen om dit seizoen één van de twee vaste racecoureurs te worden. Op 28 juni werd deze optie in stilte gelicht door Sauber.
Tijdens de teampresentatie was het echter niet van der Garde maar de Braziliaan Felipe Nasr en de Zweed Magnus Ericsson die als vaste rijders werden gepresenteerd voor komend seizoen. Van der Garde werd ondanks zijn contract gepasseerd omdat beide rijders vele miljoenen meer sponsorgeld meenemen naar Sauber, dan van der Garde, die overigens ook niet met lege handen naar Sauber kwam.
Dit was voor Van der Garde en zijn management aanleiding om naar het Swiss Arbitration Institution in Geneve te stappen. Dit instituut gaf van der Garde vorig week gelijk. In de woorden van het Arbitrage Instituut:
“The respondent was ordered to refrain from taking any action the effect of which would be to deprive Mr van der Garde of his entitlement to participate in the 2015 Formula 1 season as one of Sauber’s two nominated race drivers.”
Sauber maakt hiertegen bezwaar en zal deze beslissing verder aan gaan vechten. Van der Garde heeft tot die tijd het gelijk aan zijn zijde maar nu moet hij nog zorgen dat hij het gelijk ook krijgt. Die stap zal hij nu gaan zetten. Van der Garde c.s. willen Sauber dwingen hun afspraken en de uitspraak van het arbitrage instituut na te komen. Daarom heeft van der Garde het Supreme Court of Victoria ingeschakeld om een gerechtelijk bevel te verkrijgen om zo Sauber te dwingen hem ’zijn’ Formule 1-stoeltje ter beschikking te stellen. Maandag zal deze zitting plaats hebben. Het gaat dus niet om een nieuwe inhoudelijk beoordeling, maar het dient puur om Sauber te dwingen Van der Garde te laten racen.
Als van der Garde ook hier gelijk krijgt, en dat heeft er alle schijn van, ontstaat er een interessante maar ook bizarre situatie. Als Sauber dan niet mee werkt aan het bevel kan er overgegaan worden tot inbeslagname van goederen van Sauber en arrestatie van de verantwoordelijken. Als Sauber wel meewerkt, zullen er procedures opgestart worden door Nasr en/of Ericsson en hun sponsors met alle gevolgen van dien. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de samenwerking tussen van der Garde en Sauber nu nog erg constructief en positief zal zijn. Uiteraard kan een bevel er ook voor zorgen dat partijen om de tafel gaan en er wordt gewerkt aan een oplossing waar alle partijen zich in kunnen vinden.
Wat de uitkomst ook gaat zijn, het is een feit dat van der Garde op dit moment gelijk heeft en dat hij alles op alles zet om dit gelijk ook te krijgen is bewonderenswaardig. In ieder geval is voordat het seizoen goed en wel is begonnen, de spanning nu al volop aanwezig in de Formule 1.
quote:GP3 runner-up Dean Stoneman escaped injury from a heavy accident on the opening day of Formula Renault 3.5 testing at Jerez on Thursday afternoon.
The Briton's DAMS car was reportedly destabilized by a strong gust of wind at the fast, left-hand, Turn 7 during the afternoon session.
Stoneman initially hit one wall, before sustaining a second heavier impact against another barrier that caused the car to spin several times and throw the gearbox clear of the car.
Stoneman spent 20 minutes in the Jerez medical center being checked over, before receiving the all-clear.
The accident occurred on lap 14 of a 20-lap run. Although Stoneman reported no after-effects from the crash, his physio has advised him to consume some sugary food to minimize possible delayed reactions caused by stress on the body.
Despite the spectacular nature of the shunt, Le Mans-based team DAMS believes the car is repairable. If replacement parts are on hand, Stoneman should run on Friday's second day of testing.
2x onboard en drivertracker.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Wat zijn de 6 verschillende streams bij Sport1 Go? Ik kom niet verder dan de live-feed, onboard, pit en live timing. Wat wordt er nog meer uitgezonden?
Zag ik gisteren al voorbij komen dat bericht. Heb er nog geen beeld van gezien, maar dit plaatje ziet er inderdaad uit als een dikke crash. Die moet zeker ook 3 nachten in het ziekenhuis blijven en de eerstvolgende race missen of niet?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Red Bull junior Dean Stoneman gisteren tijdens de FR3.5 tests:
[ afbeelding ]
[..]
2 verschillende coureurs.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die 2 onboardkanalen?
Dean heeft uitgezaaide zaadbalkanker overleeft, die laat zich niet tegenhouden door zo'n crashje. Stond na 20 minuten weer buiten!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:04 schreef Geralt het volgende:
Die moet zeker ook 3 nachten in het ziekenhuis blijven en de eerstvolgende race missen of niet?
Dus Alonso heeft zaadbalkanker?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:12 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dean heeft uitgezaaide zaadbalkanker overleeft, die laat zich niet tegenhouden door zo'n crashje. Stond na 20 minuten weer buiten!
Fanatiek aan de PCARS zie ik?quote:
Niet heel fanatiek door tijdgebrek, maar een beetje teasen moet kunnen.quote:
Dit wss. Guido zal wel afgekocht worden met een deel van de extra miljoenen van de huidige twee coureurs.quote:Uiteraard kan een bevel er ook voor zorgen dat partijen om de tafel gaan en er wordt gewerkt aan een oplossing waar alle partijen zich in kunnen vinden
Een deel? Als ze het goed aanpakken gaat Sauber er spijt van krijgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:27 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dit wss. Guido zal wel afgekocht worden met een deel van de extra miljoenen van de huidige twee coureurs.
ow ja iddquote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:52 schreef Geralt het volgende:
Je vergeet het debuut van de jongste F1 coureur ooit!!!!!
Die heeft die knakenbak aangevoeld... en denkt "wegwezen" hierquote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:48 schreef Geralt het volgende:
Geruchten links en rechts dat het onduidelijk is of Alfons uberhaupt nog gaat racen. Bronnen zouden in Spanje liggen dichtbij Alonso zelf.
Totaal andere crash. Zijdelingse impact zoals bij Alonso is tegenwoordig erger dan een frontale impact (zoals dit eruit ziet). Zoals Dennis ook aangaf (en in mijn post over de analyse van de bbc staat) werd Alonso's hoofd heen en weer geslingerd door de impact. Zowel links als rechts raakte hij met zijn helm de rand van de cockpit met behoorlijke g-krachten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zag ik gisteren al voorbij komen dat bericht. Heb er nog geen beeld van gezien, maar dit plaatje ziet er inderdaad uit als een dikke crash. Die moet zeker ook 3 nachten in het ziekenhuis blijven en de eerstvolgende race missen of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |