quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
VanAnaarBeter.nlquote:Op zondag 23 maart 2014 19:22 schreef Yreal het volgende:
Deka, wat is je bron trouwens dat de utrechtse baan dicht gaat?
Op de snelweg is het prima, daar heb je de ruimte. In de stad zijn de stroken smaller.quote:
quote:
In betweens eigenlijk dus... fair enough daar had ik niet bij stilgestaan dat die er ook zijn.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die tourances hebben dan wel een grof uitziend profiel maar het zijn bepaald geen noppenbanden
Op de snelweg heb je alleen van die prutsers die zonder te kijken van baan wisselen.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Op de snelweg is het prima, daar heb je de ruimte. In de stad zijn de stroken smaller.
Die lui zie je gelukkig altijd wel aankomen...quote:Op zondag 23 maart 2014 19:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Op de snelweg heb je alleen van die prutsers die zonder te kijken van baan wisselen.
Moet eigenlijk m'n richtingaanwijzers nog modden dat ze allemaal tegelijkertijd kunnen branden.
In de spiegel gaan rijden en dan op topsnelheid knipperquote:Op zondag 23 maart 2014 19:33 schreef Dekatria het volgende:
Of wat te denken van die mensen die 'm dan even expres tegen de stippellijn aanzetten
K60 scout!quote:Op zondag 23 maart 2014 19:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
In betweens eigenlijk dus... fair enough daar had ik niet bij stilgestaan dat die er ook zijn.
Net ook nog even gereden, weg was toch natter dan ik gehoopt had dus dat wordt morgen de motor even schoonmaken.
Zal ook eens bellen met het motorbedrijf voor de zekerheid ivm de geur.
Die hoort denk ik inderdaad gewoon bij het feit dat het een motor is maar toch ben ik er niet van overtuigd (beetje het verhaal van, zodra de dokter zegt het is goed, dan opeens is het weg)
Maar oh wat bevalt die motor mij , nog geen seconde spijt gehad.
Was ook even door de stad aan het rijden (Noorden) en flink met het toerental aan het spelen.... de tegemoetkomende agent vond dat niet zo leuk maar alle andere mensen om mij heen wel :D
Tevens, met 120-130 is het erg goed te doen je hebt weinig tot geen last op de motor.
Daarboven wordt het iets anders maar het valt mij allemaal reuze mee
Zender en tijd?quote:
Hele sterke magneet geprobeerd?quote:Op zondag 23 maart 2014 19:43 schreef Erasmo het volgende:
Nu het hier toch druk is, wie heeft zijn slot wel eens laten vervangen bij de garage en wat kostte dat?(zonder transponder)
Mijn sleutel is afgebroken en ik krijg het onderste gedeelte er niet uit
Ben het hele weekend al aan het prutsen geweest. Probleem is dat ik de motor ook voor woon-werk gebruik en de hele week in België zit. Het idee is dat ik hem maandag bij de lokale hondagarage zet en hem vrijdag weer haal. Had er graag zelf verder mee geprutst maar ik heb er de mogelijkheden en tijd niet voor deze week.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:56 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hele sterke magneet geprobeerd?
Stokje met lijm?
Kan wel hoor.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:34 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zelfs hier in Limburg staan bij alle grensovergangen grenscontroles.
Mijn paspoort is verlopen dus kan ook niet echt heel ver gaan toeren.
Was het toevallig deze agentquote:Op zondag 23 maart 2014 19:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
Was ook even door de stad aan het rijden (Noorden) en flink met het toerental aan het spelen.... de tegemoetkomende agent vond dat niet zo leuk
Nee haha... maar ik stak wel mijn hand op naar Oom agent.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:56 schreef mstx het volgende:
[..]
Was het toevallig deze agent
[ afbeelding ]
Gewoon standaard zwaaienquote:Op zondag 23 maart 2014 21:02 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee haha... maar ik stak wel mijn hand op naar Oom agent.
Gelukkig draaide hij niet om achter mij aan te komen, heb hem in elk geval niet meer gezien.
(terwijl ik ondertussen weer vrolijk met een lach aan het rondtuffen was)
on a side-note:
Dat zwaaien naar elkaar hea, doet men dat standaard of niet? Al een paar motorrijders gezien die het niet doen, of je zag ze twijfelen.. hand al wel van het stuur maar nog geen beweging: "doet ie 't wel, of doet ie 't niet"
(I just want to fit in.. )
Nu heb je Holleeder achter je aanquote:Op zondag 23 maart 2014 21:05 schreef Maegrim het volgende:
ik heb nee geschud naar een zwaaiende mp3 rijder, telt dat?
Er rijdt er hier in de stad zo'n MP3 rond met Akra uitlaten Hoe fucking triest wil je het hebben.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:05 schreef Maegrim het volgende:
ik heb nee geschud naar een zwaaiende mp3 rijder, telt dat?
Verdomme, gemistquote:
Lijkt me een strak plan met duizenden extra agenten in de stadquote:Op zondag 23 maart 2014 19:18 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, ik moet maandag en dinsdag in het world fashion center in Amsterdam zijn. Ik kan desnoods over fietspaden of busbanen op de snelweg komen, en dan moet het opzich loslopen...
Niet in de polder tussen Zoetermeer en Leiden...quote:Op zondag 23 maart 2014 21:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Verdomme, gemist
[..]
Lijkt me een strak plan met duizenden extra agenten in de stad
Chopper-rijders doen dat niet, die zijn daar veel te bad-ass voor. En BMW rijders ook niet want die zijn de koning van de weg en je zwaait nou eenmaal niet naar mensen met een lagere rang.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:02 schreef ManageTheAnger het volgende:
Dat zwaaien naar elkaar hea, doet men dat standaard of niet?
Nou ja, mijn ervaring is dat toermotoren gewoon naar racers zwaaien en andersom hoor Of je treft gewoon een bokkelul. Of je treft iemand zoals ik die niet compleet gaat zitten wapperen met de linkerarm maar gewoon wat subtieler een paar vingers opsteekt.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik zwaai meestal wel. Maar bij een GSX-F zie je sommige racers twijfelen. Wel of niet zwaaien aangezien het met koffer weer meer op een tourer lijkt.
Tourmotoren zie je dan weer vaak twijfelen omdat een GSX-F weer op een racer lijkt.
stationair is toch hetzelfde als geen gas geven?quote:Op maandag 24 maart 2014 01:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nog een noob vraag.
Draaien jullie het gas volledig dicht bij het koppelen, of hou je die stationair terwijl je schakelt? (naar boven heb ik het hier dan over)
nss bedoel je? ik was nog wat vroeger vertrokken, maar relatief rustig op de weg, geen files gehad.quote:
Ja. U mad?quote:Op maandag 24 maart 2014 09:35 schreef Sounddragon het volgende:
Zwaaidiscussies hebben jullie ook allemaal een MF sticker of wat?
Proef ik hier enige jaloezie?quote:Op maandag 24 maart 2014 09:35 schreef Sounddragon het volgende:
Zwaaidiscussies hebben jullie ook allemaal een MF sticker of wat?
Ik heb tegenwoordig de neiging de koppelingshendel niet meer in te trekken bij het schakelen .quote:Op maandag 24 maart 2014 01:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nog een noob vraag.
Draaien jullie het gas volledig dicht bij het koppelen, of hou je die stationair terwijl je schakelt? (naar boven heb ik het hier dan over)
Tourances zijn echt geen 'in betweens'. Eerder Michelin Sirac of Heidenau K60.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
In betweens eigenlijk dus... fair enough daar had ik niet bij stilgestaan dat die er ook zijn.
Hij heeft anderhalf jaar (bijna) niet gereden, ik vind het een prima idee om een paar lessen o.i.d. te nemen.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:14 schreef Tunafish het volgende:
Mwoah, denk dat je met een middagje opfrissen met een instructeur alles wel weer naar boven kunt halen en veilig die fiets kan ophalen en ermee beginnen rond te rijden.
Ja, dat is toch die middag met instructeur? Ik denk maar zo dat die hem wel aardig op weg kan helpen naar weer opstappen en hem eventueel ook kan inschatten of 'ie nog een (mid)dag kan gebruiken. Als je eerst een half uurtje ofzo weer wat AVB-trucjes doet en daarna met die instructeur de weg op gaat denk ik dat je in een middag best wat kennis weer ophaalt en in ieder geval veilig die motor kan ophalen.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij heeft anderhalf jaar (bijna) niet gereden, ik vind het een prima idee om een paar lessen o.i.d. te nemen.
Dit zoek ik meer inderdaad, net een goeie gevonden. Even bellen voor een middagje.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:14 schreef Tunafish het volgende:
Mwoah, denk dat je met een middagje opfrissen met een instructeur alles wel weer naar boven kunt halen en veilig die fiets kan ophalen en ermee beginnen rond te rijden.
Ja, ik ga er wel een beetje van uit dat je dat niet allemaal eerst moet opzoeken in een theorieboek ofzo, maar dat je na een paar kilometer ingefluisterd krijgt van je instructeur dat je positie niet goed is, je het zelf vervolgens herinnert en herstelt en vervolgens ook gewoon weer weet. Als je ineens weer rijdt alsof het je tweede les is zou ik er nog een middag achteraan plakkenquote:Op maandag 24 maart 2014 14:54 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit zoek ik meer inderdaad, net een goeie gevonden. Even bellen voor een middagje.
Was meer benieuwd of meer motorrijders dit gedaan hebben?
Net al gesproken met http://motorclinics.nl/BasisMotorTraining.aspx
Binnenkort een half dagje op de motor en dan vooral de motor leren kennen, de mogelijkheden en een stukje positie op de weg, lijkt mij alleen maar goed. 5 april de motor ophalen en dan sowieso al een leuke terugrit.
ik ben net ook over een heerlijk rustige weg naar Rotterdam gereden. Op het station en in de trein is het ook behoorlijk rustigquote:Op maandag 24 maart 2014 16:01 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was me een partij filerijden vanochtend, de tering.
ze stak nog een heel klein middelvingertje opquote:Op maandag 24 maart 2014 15:21 schreef stoeltafel het volgende:
1.5 jaar is niet helemaal waar, laatste dag op de motor was volgens mij september of oktober 2013 maar als nog lang en natuurlijk weinig ervaring. Weer is trouwens echt perfect zeg, oef wat zat ik graag op de motor nu. Iemand nog mooie motor verhalen?
Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw
Jij hebt toch ook een alp? Doe maar gewoon koppelen want dit gaat de bak niet leuk vindenquote:Op maandag 24 maart 2014 11:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig de neiging de koppelingshendel niet meer in te trekken bij het schakelen .
[..]
Tourances zijn echt geen 'in betweens'. Eerder Michelin Sirac of Heidenau K60.
Nee, ik vind het alleen een debiele discussie, elk jaar weer, thats allquote:
Whehe, wees maar niet bang.quote:
Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer op Wacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken
Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer op Wacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken
Mja, het grote nadeel is dat de alp gaat zoeken met Tourance's. Achter wil wel maar voor is een ramp, het stuur trekt alle kanten op door die radiaalband.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:54 schreef Dekatria het volgende:
Tourances op de Alp glijden ook, dus tja.
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze.
Liever had ik weer de Bridgestone Trailwing onder m'n alp, ook al staan ze bekend om "deathwings". Ze willen weleens gaan glijden met nat weer maar toch reed dat fijner dan die Tourance meuk wat er nu onder zit.
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:37 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen.
Wat is het verschil dan met de banden die jij zojuist genoemd hebt?
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
Ik heb een spuit van Castrol. Het is gewoon zeep dat je erop zet en na 10 minuten afspoelt. Werkt best leuk, maar een spons kan geen kwaad.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
Zeker Den Haag... Heb daar al zo vaak op die manier bijna een voetganger platgereden, zelfs vrouwen met kinderwagensquote:[b]Op maandag 24 maart 2014 15:21 schreef stoeltafel het volgende:
Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...quote:Op maandag 24 maart 2014 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.
[..]
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.
Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.
[..]
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.
[..]
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.
Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.
[..]
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Stukje ervaring opdoen. Ik knal er links en rechts voorbij als de situatie dat toelaat. Maar ik doe wel meer dingen die je echt niet met lessen leert en eigenlijk niet mag maar wel kan met een motor. Maar dat deed ik ook niet toen ik net m'n rijbewijs had, komt met de jaren.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...
verder:
[ afbeelding ]
Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.
Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).
Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?
Situatieschets:
2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf
Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden .
Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?
Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?
Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:15 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid.
Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[blabla]
Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt.
[..]
Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan.
Risico wat je loopt is dat halverwege het geheel weer begint te rijden. Dan zit je dus uiteindelijk tussen de auto's links en de berm, en da's net even wat minder prettig. Ik doe het dus alleen als door het midden eigenlijk te krap is.
Kiek, doar hebbie t al!quote:
Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponeren Toch allemaal nutteloos.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen.
Feitelijk wel idd, het is meer een eigen mening. En op reviews in motorbladen hoef je helemaal niet vanuit te gaan, want dat wordt getest op 1 tot hooguit 3 verschillende motoren. Laat staan de Duitse bladen want die gebruiken enkel BMW's.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponeren Toch allemaal nutteloos.
Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nja en met banden hangt het er dan ook weer vanaf hoe je ermee rijd lijkt mij?
Ik zie mijzelf nog niet echt vlak door de bocht gaan
Al ga ik voor mijn gevoel soms wel behoorlijk schuin
Juist... alleen rijstijl bepaald deels dan ook de rijeigenschappen die een band heeft lijkt mij.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:29 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan.
Zat ik ook aan te denken, wat als er 4 banen zijn, twee rechtdoor en eentje links/rechts. Je gaat via links voor rechts door staan,neem aan dat dit niet mag of is het een grijs gebied?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...
verder:
[ afbeelding ]
Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.
Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).
Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?
Situatieschets:
2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf
Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden .
Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?
Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?
Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
Nee, dat mag niet. Zelfde situatie als MTA schetste.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:32 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, wat als er 4 banen zijn, twee rechtdoor en eentje links/rechts. Je gaat via links voor rechts door staan,neem aan dat dit niet mag of is het een grijs gebied?
quote:Op maandag 24 maart 2014 20:36 schreef Maegrim het volgende:
als je via links gaat moet je linksaf slaan, simpel
Het irritante is gewoon, als auto's in een stilstaande file gewoon allemaal tegen de lijn geparkeerd staan... met weinig tot geen ruimte er tussen.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Zelfde situatie als MTA schetste.
Wat is er met de 4e baan gebeurd?
85 centimeter? Dat lijkt me sterk overdreven. Haal er maar een 10 centimeter vanaf. Breedste stuurtje waar je een beetje fatsoenlijk aan kunt komen is een ABM 0230 Streetbar, die is 82cm.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
Het irritante is gewoon, als auto's in een stilstaande file gewoon allemaal tegen de lijn geparkeerd staan... met weinig tot geen ruimte er tussen.
De bandit is best breed +-85cm.
Al zou de behendigheid in de file ongetwijfeld met ervaring beter worden door de jaren heen.
Werd ook nog geschoold vanmiddag, want een motorrijder stond schuin achter mij... en maar kijken naar die shinende motor van mij natuurlijk ,
Om vervolgens te laten zien hoe je om het verkeer heen kon gaan ... damn wat voelde ik mij een noob haha.
Van zijkant demper tot zijkant knipperlicht.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
85 centimeter? Dat lijkt me sterk overdreven. Haal er maar een 10 centimeter vanaf. Breedste stuurtje waar je een beetje fatsoenlijk aan kunt komen is een ABM 0230 Streetbar, die is 82cm.
Je motor is minder breed dan je zelf denkt. Zo zul je merken dat je tussen veel kleinere stukjes door past dan je denkt. Kwestie van vooruit kijken en niet naar de vrachtwaggel waar je langs gaat want dan kets je er inderdaad wel bovenop.
Je wordt er wel handiger in ja.
ik zal he de kinderen eens vragen, die staan elk weekend te boenenquote:Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
Check .quote:Op maandag 24 maart 2014 18:03 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een alp? Doe maar gewoon koppelen want dit gaat de bak niet leuk vinden
tuurlijkquote:Op maandag 24 maart 2014 09:35 schreef Sounddragon het volgende:
Zwaaidiscussies hebben jullie ook allemaal een MF sticker of wat?
Ik mis de inklapspiegeltjes van mijn fazer wel een beetje, voor het echte filerijden.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
85 centimeter? Dat lijkt me sterk overdreven. Haal er maar een 10 centimeter vanaf. Breedste stuurtje waar je een beetje fatsoenlijk aan kunt komen is een ABM 0230 Streetbar, die is 82cm.
Je motor is minder breed dan je zelf denkt. Zo zul je merken dat je tussen veel kleinere stukjes door past dan je denkt. Kwestie van vooruit kijken en niet naar de vrachtwaggel waar je langs gaat want dan kets je er inderdaad wel bovenop.
Je wordt er wel handiger in ja.
Dat gaat voor mij praktisch onmogelijk worden straks ik heb zo'n ABM Streetbar besteld van 82, en dan nog 2x2 cm aan stuurgewichtenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik mis de inklapspiegeltjes van mijn fazer wel een beetje, voor het echte filerijden.
Of die GS500 van 60 cm breed ofzo. Dat was helemaal prachtig.
Al moet ik wel zeggen dat het met zo'n allroad wel mogelijk is om ongelofelijk hard door de files in de stad te raggen als je echt wil.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat gaat voor mij praktisch onmogelijk worden straks ik heb zo'n ABM Streetbar besteld van 82, en dan nog 2x2 cm aan stuurgewichten
Valt weinig over te zeggen. Of die trillen hangt vooral af van resonantie, en die hangt weer af van de eigenfrequentie, en die hangt weer af van het totale gewicht en materiaal van het stuur.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:16 schreef ErkendFokker het volgende:
Heeft iemand nog ervaring met goede trillingsvrije spiegels? Niet te duur?
Ok thanks ik heb nu echt lelijke kut spiegels erop namelijk, en kan niks zienquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Valt weinig over te zeggen. Of die trillen hangt vooral af van resonantie, en die hangt weer af van de eigenfrequentie, en die hangt weer af van het totale gewicht en materiaal van het stuur.
Ik zou ff op MF het topic over jouw motor opzoeken en daar eens kijken. Hogere kans van slagen denk ik.
Klinkt bekend. Vanaf de 8k toeren zie ik helemaal niks meerquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:20 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ok thanks ik heb nu echt lelijke kut spiegels erop namelijk, en kan niks zien
Dat heb ik al vanaf 3000rpm ofzo, vooral op de snelweg is het gewoon één grote waas.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Vanaf de 8k toeren zie ik helemaal niks meer
Ik vanaf 1250quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Vanaf de 8k toeren zie ik helemaal niks meer
Mmm, das niet best. Op de Xt van een vriend kan ik tot de 150 gewoon alles prima zien.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:22 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat heb ik al vanaf 3000rpm ofzo, vooral op de snelweg is het gewoon één grote waas.
En die slaat nog niet af bij 150 rpm?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mmm, das niet best. Op de Xt van een vriend kan ik tot de 150 gewoon alles prima zien.
km/u natuurlijkquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En die slaat nog niet af bij 150 rpm?
haal ook wel eens in over de berm. Mensen die 50 op 80 weg rijdenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Al moet ik wel zeggen dat het met zo'n allroad wel mogelijk is om ongelofelijk hard door de files in de stad te raggen als je echt wil.
ja die was wel tof om te zien! vrij unieke tripquote:
Dan wordt 'ie precies even breed als de mijnequote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat gaat voor mij praktisch onmogelijk worden straks ik heb zo'n ABM Streetbar besteld van 82, en dan nog 2x2 cm aan stuurgewichten
quote:Totale breedte: 860 mm
89.6 voor de Zquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:47 schreef mstx het volgende:
[..]
Dan wordt 'ie precies even breed als de mijne
[..]
Maar je stuur gaat over de spiegels heen neem ik aan? dat heb ik tenminste, dus krijg je ook wat meer ruimte.quote:
Gisteren tijdens het voorkruipen bij een stoplicht tikte ik er wel bijna een spiegel afquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Maar je stuur gaat over de spiegels heen neem ik aan? dat heb ik tenminste, dus krijg je ook wat meer ruimte.
uiteraardquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Maar je stuur gaat over de spiegels heen neem ik aan?
Zit met hetzelfde hoor, daarom ging ik er links maar voorbij...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:01 schreef White__Tiger het volgende:
Ik vind het nog lastig om in te schatten of ik tussen die rij auto's door kan rijden als het stoplicht op rood staat. Ben bang dat het ineens op groen springt en ik er nog precies middenin zit (pas drie weken mijn motor .
Maar dat zal waarschijnlijk in de toekomst nog wel gaan veranderen.
Dan laat de auto die naast, voor of achter je rijdt je heus wel even voor hoor .quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:01 schreef White__Tiger het volgende:
Ik vind het nog lastig om in te schatten of ik tussen die rij auto's door kan rijden als het stoplicht op rood staat. Ben bang dat het ineens op groen springt en ik er nog precies middenin zit (pas drie weken mijn motor .
Maar dat zal waarschijnlijk in de toekomst nog wel gaan veranderen.
Na 10 jaar is het nog steeds lastig inschatten. Mocht het verkeerslicht toch opeens op groen springen, dan gewoon de motor er tussen moffelen, de ruimte krijg/creeer je wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:01 schreef White__Tiger het volgende:
Ik vind het nog lastig om in te schatten of ik tussen die rij auto's door kan rijden als het stoplicht op rood staat. Ben bang dat het ineens op groen springt en ik er nog precies middenin zit (pas drie weken mijn motor .
Maar dat zal waarschijnlijk in de toekomst nog wel gaan veranderen.
Ik rijdt alleen tussen een rij door als ik zelf het licht op rood heb zien gaan.. Of het moet maar een hele korte rij zijn waarbij je snel vooraan staat.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:01 schreef White__Tiger het volgende:
Ik vind het nog lastig om in te schatten of ik tussen die rij auto's door kan rijden als het stoplicht op rood staat. Ben bang dat het ineens op groen springt en ik er nog precies middenin zit (pas drie weken mijn motor .
Maar dat zal waarschijnlijk in de toekomst nog wel gaan veranderen.
Hehequote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:47 schreef mstx het volgende:
[..]
Dan wordt 'ie precies even breed als de mijne
[..]
Verder dit. Je trekt oneindig veel sneller op dan die blikken. Even gas en je zit er tussen. Wat er vervolgens achter je gebeurt is niet meer relevantquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:14 schreef Den_Haag het volgende:
Rij er gewoon doorheen en gooi hem er tussen zodra het licht op groen gaat.
Dat stuk van Lelystad tot aan de scheiding van Amsterdam en Hilversum/Utrecht...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hehe
Voorheen kwam ik bij lage auto's iets boven de spiegels uit. Maar het stuur wordt niet alleen 10 centimeter breder, maar ook 5 centimeter lager
[..]
Verder dit. Je trekt oneindig veel sneller op dan die blikken. Even gas en je zit er tussen. Wat er vervolgens achter je gebeurt is niet meer relevant
Belangrijker is het om op te letten dat er niemand van baan wisselt. Dus, als er links een gat valt en rechts is men aan het kleven, moet je er bedacht op zijn dat mensen van rechts ineens naar de linkerbaan sturen. Zonder te kijken natuurlijk, daar zijn het automobilisten voor.
zijn vaak vrouwen... van die feministen die "links blijven plakken en niet aan de kant gaan want wat denkt hij wel niet"quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:24 schreef BlackLining het volgende:
Daarom hoofdschuddend rechts inhalen
Ik heb afgelopen week een motorband van een scooterbandenfabrikant onder mijn GS500F gestopt. .quote:
ff kijken ofnik ook een rek voor mijn kisten kan krijgenquote:
Tja.. Wat moet je daar nou van zeggen..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens:Kom maar door met die distributiekettingquote:Sehr geehrte(r) Schwarzes Innenfutter
Ihr Bestellung mit der Paketnummer: 160376212402 hat heute unser Lager verlassen.
Alleen na een laatste poging om de rem pistons schoon te maken wel besloten maar gewoon nieuwe te kopen krijg ze niet glad, en ik wil het risico niet lopen op gescheurde keerringen in de remklauw. Maar goed, wel wéér 88 euro excl verzenden Arme bank..
[ Bericht 14% gewijzigd door BlackLining op 25-03-2014 19:09:45 ]Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Misschien moet ik eens een stukje achter een Yamahama aan gaan rijden in de hoop dat de remzuigers eruit vallen. Dat scheelt weerquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:26 schreef Maegrim het volgende:
Had je beter een nieuwe yamahama kunnen kopen
mijn brembo's wat doe jequote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Misschien moet ik eens een stukje achter een Yamahama aan gaan rijden in de hoop dat de remzuigers eruit vallen. Dat scheelt weer
Ah nee, ik zal mijn Nissin klauwen maar niet lastig vallen met die rommelquote:
Hangt het er ook niet vanaf waar de spiegels gemonteerd zijn?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:42 schreef ErkendFokker het volgende:
Heb nu spiegels van een SV650 gekocht, die schijnen wel goed te zijn:
[ afbeelding ]
35 eu voor een paar. Valt mee
Wow..... dat had heel anders af kunnen lopen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:39 schreef Maegrim het volgende:
zie hier hoe tankiej bijna aangereden wordt door een lompe boer op een africa twin
Dat valt nog mee inderdaad, daar zijn die beugels voorquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:00 schreef Maegrim het volgende:
dit was de schade:
[ afbeelding ]
en z'n rempedaal was krom... verder was er al zat kapot aan die motor
en voor tankiej was het close ja
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht...quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:57 schreef BlackLining het volgende:
Gewoon erg dom imgehaald bij die zijstraten. En uitwijken is verdomd lastig bij zulke omstandigheden, dat zou je moeten weten.
quote:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Van mij mogen ze blijven, zo'n gat in de weg is ook niet optimaal.
!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:39 schreef Maegrim het volgende:
zie hier hoe tankiej bijna aangereden wordt door een lompe boer op een africa twin
Hij wilde niet eens inhalen, hij wilde graag geflitst worden door die camera daar links, die van voren flitstquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:57 schreef BlackLining het volgende:
Gewoon erg dom imgehaald bij die zijstraten. En uitwijken is verdomd lastig bij zulke omstandigheden, dat zou je moeten weten.
Pak is lekker aan gort, gelukkig wel een pak aanquote:Op woensdag 26 maart 2014 07:47 schreef Dekatria het volgende:
In de categorie 'boontje komt om z'n loontje':
Met een beetje geluk spinde de motor dan net met het kenteken naar voren. Zou een mooi plaatje opleverenquote:Op woensdag 26 maart 2014 06:22 schreef Tankiej het volgende:
[..]
!
Dat filmpje had ik helemaal nog niet gezien. Gelukkig hield ik hem nog rechtop, anders was hij (financieel gezien) verder van huis geweest
[..]
Hij wilde niet eens inhalen, hij wilde graag geflitst worden door die camera daar links, die van voren flitst
Maar daarna vol op de rem, met nog koude (noppen) banden en nat/koud asfalt. Niet zo handig..
Dat bedenk ik mij ook steeds op de snelweg, als je gaat dan ga je ook (met alles aan flarden gescheurd zoals bij die jongen)... het is absoluut niet zonder risico allemaal haha.. hoop toch dat ons dat allen bespaard blijft.quote:Op woensdag 26 maart 2014 07:47 schreef Dekatria het volgende:
In de categorie 'boontje komt om z'n loontje':
Die gast trekt eerst een wheelie en verliest daarna de controle over het stuur. Kortom, doe geen wheelies op de snelweg en goed opletten En voor de rest hopen dat je niet in een vangrail terecht komt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat bedenk ik mij ook steeds op de snelweg, als je gaat dan ga je ook (met alles aan flarden gescheurd zoals bij die jongen)... het is absoluut niet zonder risico allemaal haha.. hoop toch dat ons dat allen bespaard blijft.
Lijkt nog best mee te vallen hoe ver 'ie doorglijdt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 07:47 schreef Dekatria het volgende:
In de categorie 'boontje komt om z'n loontje':
Volgens mij schrikt ie gewoon van die auto toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 06:22 schreef Tankiej het volgende:
[..]
!
Dat filmpje had ik helemaal nog niet gezien. Gelukkig hield ik hem nog rechtop, anders was hij (financieel gezien) verder van huis geweest
[..]
Hij wilde niet eens inhalen, hij wilde graag geflitst worden door die camera daar links, die van voren flitst
Maar daarna vol op de rem, met nog koude (noppen) banden en nat/koud asfalt. Niet zo handig..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:49 schreef mstx het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)illianus_gespot.html
Arme Kawaecht hard ging het ook niet toen ze het gas open draaideSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:49 schreef mstx het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)illianus_gespot.html
Arme KawaDat is toch vreselijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
echt hard ging het ook niet toen ze het gas open draaidequote:Op woensdag 26 maart 2014 11:58 schreef KneusTeun het volgende:
Dr zijn niet genoeg koeien om haar in leer te kunnen hullen.
Hier ging het nog maar net goed, wilde hem net in de schuur zetten maar hij gleed uit over de drempel.
Motor stond schuin tegen mijn been aan (ik zat erop)
Motor stond in eerste versnelling
en de motor helde naar links.
Wat een hel om dat ding in zijn vrij te krijgen (met mijn kuit uiteindelijk) om hem vervolgens gekanteld weer eruit te rijden.
Ging allemaal net goedYouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat is toch vreselijk
[..]
[..]
Hier ging het nog maar net goed, wilde hem net in de schuur zetten maar hij gleed uit over de drempel.
Motor stond schuin tegen mijn been aan (ik zat erop)
Motor stond in eerste versnelling
en de motor helde naar links.
Wat een hel om dat ding in zijn vrij te krijgen (met mijn kuit uiteindelijk) om hem vervolgens gekanteld weer eruit te rijden.
Ging allemaal net goed
En je niet als een idioot gedragen wil ook nog wel eens helpen. Maar omg, die op 0:43quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
Conclusie, niet op de motor door het oostblok/Rusland etc rijden.
quote:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:49 schreef mstx het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)illianus_gespot.html
Arme KawaGadverdamme zeg, als dat valt heb je aardig wat vet op de weg, nasty.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit heeft zoals mjan al zegt meer te maken met dat die motorrijders zelf als een kip zonder kop rondrijden. Meer dan de helft van die crashes komt omdat ze zelf niet opletten of als een malle rondrijden. Die gast rond 1:05 moet wel een doodswens hebben om zo rond te rijdenquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
Conclusie, niet op de motor door het oostblok/Rusland etc rijden.
Het kan ook gewoon stom toeval zijn. Bij die van 0:23 en die daarna krijg ik elke keer dat ik het zie weer even een rilling. Ik had dus precies hetzelfde. Dat gevoel van dat moment blijf je echt altijd bij je houden. Net iets te lang in je spiegel kijken terwijl je voorganger een noodstop maakt, en het is gebeurd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:02 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dit heeft zoals mjan al zegt meer te maken met dat die motorrijders zelf als een kip zonder kop rondrijden. Meer dan de helft van die crashes komt omdat ze zelf niet opletten of als een malle rondrijden. Die gast rond 1:05 moet wel een doodswens hebben om zo rond te rijden
Maar de lui die gewoon geschept worden, boh
Ik doe het lekker tochquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
Conclusie, niet op de motor door het oostblok/Rusland etc rijden.
Hij had het over motoren, niet over transalpjesquote:
Ik kan tenminste rijdenquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:26 schreef BlackLining het volgende:
Hij had het over motoren, niet over transalpjes
Zal vanavond weer eens een update in het projecttopic zetten. Maar ik heb net de balhoofdlagers erin geslagen, dus dat zit weer in elkaar. Morgen verwacht ik de distributieketting dus gaat het motorblok open. Daar ben ik een dagje mee bezig inclusief kleppenstellen en draadtappen. Verder moet ik nog een klein stukkie van de kuip achter spuiten en dan kan ie weer in elkaarquote:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zal vanavond weer eens een update in het projecttopic zetten. Maar ik heb net de balhoofdlagers erin geslagen, dus dat zit weer in elkaar. Morgen verwacht ik de distributieketting dus gaat het motorblok open. Daar ben ik een dagje mee bezig inclusief kleppenstellen en draadtappen. Verder moet ik nog een klein stukkie van de kuip achter spuiten en dan kan ie weer in elkaar
Die op 2:20 had ik dus bijna 3 weken geleden. Je voelt je dan best machteloos want je kan niks meer doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
Conclusie, niet op de motor door het oostblok/Rusland etc rijden.
Dikke SMIDSY is dat ja. Die koelkblikker is overigens sowieso gestoord dattie daar in een bocht gaat keren op zo'n manier, dat is vragen om een ongeluk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:58 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Die op 2:20 had ik dus bijna 3 weken geleden. Je voelt je dan best machteloos want je kan niks meer doen.
Monster meets bonnaville?quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:29 schreef Dekatria het volgende:
Mogelijk nieuwe Ducati onder de zon:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tuurlijk, sommigen zijn ook gewoon suffe foutjes waar je eventjes iets anders doet en andere lullige momenten, zoals dat voorbeeld wat jij geeft, kan iedereen overkomen. Neemt niet weg dat er zat tussen zitten waarbij de motorrijder het zelf prima kan voorkomen, bijvoorbeeld door niet iemand linksin te willen inhalen als diegene linksaf wil slaan. Anderen scheuren juist over de weg alsof het een circuit is en worden dan even bruut eraan herinnerd dat ze op de openbare weg zitten. Balen dat ze crashen en gelukkig leven ze allemaal nog, maar in die gevallen denk ik na de eerste 'Jeuzes ' toch echt 'randdebiel 'quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:55 schreef Daantke het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon stom toeval zijn. Bij die van 0:23 en die daarna krijg ik elke keer dat ik het zie weer even een rilling. Ik had dus precies hetzelfde. Dat gevoel van dat moment blijf je echt altijd bij je houden. Net iets te lang in je spiegel kijken terwijl je voorganger een noodstop maakt, en het is gebeurd.
Ik vind het altijd makkelijk om te roepen dat ze niet opletten en dat ze niet kunnen rijden.
Kijk dan ook ff naar de voorwaarden he. Sommige diefstalverzekeringen verzekeren alleen als ie thuis in de schuur met ART5 slot staat. Dan heb je er niet zoveel aan natuurlijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:53 schreef stoeltafel het volgende:
Ga zaterdag al mijn motor ophalen ipv volgende week. Iemand nog tips mbt een verzekering? Doe WA+diefstal. De ASR was rond de 15e maar dat lijkt mij sterk voor een 600 Gixxer uit 2006. Zaterdag perfect motor weer, 21 graden dus lekker rijden
En dekt ie ook als ie bijvoorbeeld op de stoep voor je werk gejat wordt?quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:01 schreef stoeltafel het volgende:
Al gedaan, ART4 is goed en heb een afgesloten ruimte.
Dat filmpje, wat een lekker geluid.
En op de stoep bij de supermarkt, je ouders, opa en oma, vriendin of waar dan ook?quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:28 schreef stoeltafel het volgende:
Goeie maar zet hem wel binnen op mijn werk.
Ja, goeie tips, ga morgen even contact opnemen. Zou er goed ziek van zijn dus ga het goed regelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:41 schreef Scheringa het volgende:
[..]
En op de stoep bij de supermarkt, je ouders, opa en oma, vriendin of waar dan ook?
Dat bedoelt BL te zeggen. Ik zou het even goed nakijken.
Zou zuur zijn als hij op de stoep voor de supermarkt gejat wordt en je niks vergoed krijgt.
http://www.polisvoorwaard(...)nt.aspx?nodeId=47060quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:30 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ja, goeie tips, ga morgen even contact opnemen. Zou er goed ziek van zijn dus ga het goed regelen.
PTA / De 9e Motorrijders New/Oldbierit! 19-04-2014 #21quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:29 schreef stoeltafel het volgende:
Super relax, morgen even lezen op mijn werk en contact je misschien.
Is er binnenkort weer een tour met de fok bende?
Ik wil zelf de elfstedentocht organiseren op de motor.quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:29 schreef stoeltafel het volgende:
Super relax, morgen even lezen op mijn werk en contact je misschien.
Is er binnenkort weer een tour met de fok bende?
dacht even" waarom stopt iedereen nou?".... Oeps...quote:
ah die had ik laatst op motormeuk geplaatst! echt ziek!quote:
Zouden die mensen al uit die auto zijn? Zo nee, waarom loopt er niemand (in beginne) naartoe ?quote:
Handig voor in de treinquote:
Iemand hier belang bij?quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:32 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik wil zelf de elfstedentocht organiseren op de motor.
Alles beter dan Zeelandquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:41 schreef BlackLining het volgende:
Mij veel te ver.
Overigens worden die motor elfstedentochten vrij regelmatig georganiseerd.
Wil je meer mensen mee krijgen, is het aan te raden een startpunt te kiezen wat centraler ligt. Komend uit het zuiden moet je zo nog eens 100km extra van en naar Leeuwarden.
Leuk idee, heb vorig jaar de "officiële" motor-elfstedentocht gedaan maar dat was niet echt lekker rijden, veel te druk.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:29 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Iemand hier belang bij?
We laten Dokkum dan achterwege en dan wordt de route +- 150 km in totaal.
Start en finish in Leeuwarden
Ik zal de route zelf nog een keer voor gaan rijden.
[ afbeelding ]
Datum: n.n.o.t.k.
Misschien niets het meest originele idee, maar misschien wel een leuke rit?
Verzamelpunt zou dan Lemmer kunnen worden, ligt mooi aan de A6.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:41 schreef BlackLining het volgende:
Mij veel te ver.
Overigens worden die motor elfstedentochten vrij regelmatig georganiseerd.
Wil je meer mensen mee krijgen, is het aan te raden een startpunt te kiezen wat centraler ligt. Komend uit het zuiden moet je zo nog eens 100km extra van en naar Leeuwarden.
Dat is ook prima, inderdaad dan verplaatsen we het startpunt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:50 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Leuk idee, heb vorig jaar de "officiële" motor-elfstedentocht gedaan maar dat was niet echt lekker rijden, veel te druk.
Nogmaals deze route rijden lijkt me wel leuk dus.
[..]
Verzamelpunt zou dan Lemmer kunnen worden, ligt mooi aan de A6.
Leuk, ik wil wel mee!quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:29 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Iemand hier belang bij?
We laten Dokkum dan achterwege en dan wordt de route +- 150 km in totaal.
Start en finish in Leeuwarden
Ik zal de route zelf nog een keer voor gaan rijden.
[ afbeelding ]
Datum: n.n.o.t.k.
Misschien niets het meest originele idee, maar misschien wel een leuke rit?
Blijf me verbazen hoe hard die gasten gaan, dan moet je toch gewoon elk bochtje en hobbeltje uit je hoofd weten??quote:
Dan pas ik, ik wil met jou niet gezien wordenquote:
Doe je hem door de spaken heenquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:01 schreef Yreal het volgende:
Godver, nieuw schrijfremslot bestelt, past ie niet vanwege de spaken
Kan niet, het is zo'n pin die door de schijf heen moet, maar de spaken zitten er te dicht op.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef BlackLining het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef BlackLining het volgende:OMG die knippersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keep up the good work
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:22 schreef Dekatria het volgende:
Wijze les - altijd eerst passen voordat je zo'n slot koopt.InternetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met kapje deze keerquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
OMG die knippers
Keep up the good work
Zat al te denken waar je hem eventueel dan omheen kan doen maar dat werkt niet met die.quote:
quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef BlackLining het volgende:Sexy hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The line is a dot to you!
Dat gaat niet werken nee, beter koop je zo'n beugeltjequote:
Voor is ie te klein voorquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:32 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Achterwiel al geprobeerd? Oh wacht dit is het achterwiel
Die BMW-rijder gaat wel erg ver met zijn reflectie...quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:55 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]Denk je lekker op tijd thuis te kunndn zijn, gaat de tunnel dicht. Dik half uur vertraging.
Wel mooi, zo'n clubje voorop. Stond een man of 20 in totaal.
waar is dat?quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:55 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]Denk je lekker op tijd thuis te kunndn zijn, gaat de tunnel dicht. Dik half uur vertraging.
Wel mooi, zo'n clubje voorop. Stond een man of 20 in totaal.
Ik zie het nu pas echt... Zelfs op de spiegeltjes!quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:57 schreef mstx het volgende:
[..]
Die BMW-rijder gaat wel erg ver met zijn reflectie...
Noordzijde Leidsche Rijntunnel, A2 bij Amsterdam - Utrecht.quote:
Volgens mij propte hij er zijn telefoon of camera in.quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:01 schreef Dekatria het volgende:
Wel even gevraagd of er iets in de kisten zat?
quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef BlackLining het volgende:Lekker hoor. Eind al in zicht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
Ha! Had ik vanmorgen toch nog de goede keus gemaakt door met de trein te gaan.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:55 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]Denk je lekker op tijd thuis te kunndn zijn, gaat de tunnel dicht. Dik half uur vertraging.
Wel mooi, zo'n clubje voorop. Stond een man of 20 in totaal.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef BlackLining het volgende:BooohhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
Hehe, briljant. Bevalt het wel daar?quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:09 schreef punkmuis het volgende:
Vandaag eerste cursus Fins gehad. Tip voor Deka en Sala, gewoon niet proberen Fins te praten, de verschillen zijn te klein en de betekenis en daaropvolgende catastrofe mogelijk te groot.
tapaan = ontmoeten
tapan = vermoorden
gelukkig heb ik die vandaag gemist. Wel een keer met de busa gehad. Stond een blackbird naast mequote:Op donderdag 27 maart 2014 19:55 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]Denk je lekker op tijd thuis te kunndn zijn, gaat de tunnel dicht. Dik half uur vertraging.
Wel mooi, zo'n clubje voorop. Stond een man of 20 in totaal.
Deed mij in eerste instantie aan deze denkenquote:Op donderdag 27 maart 2014 20:05 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.johammer.com/
Wie wil er niet op een insect rijden
Waarom zit je daar eigenlijk?quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:09 schreef punkmuis het volgende:
Vandaag eerste cursus Fins gehad. Tip voor Deka en Sala, gewoon niet proberen Fins te praten, de verschillen zijn te klein en de betekenis en daaropvolgende catastrofe mogelijk te groot.
tapaan = ontmoeten
tapan = vermoorden
Morgen examentje Deutch super geil jah!quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:09 schreef punkmuis het volgende:
Vandaag eerste cursus Fins gehad. Tip voor Deka en Sala, gewoon niet proberen Fins te praten, de verschillen zijn te klein en de betekenis en daaropvolgende catastrofe mogelijk te groot.
tapaan = ontmoeten
tapan = vermoorden
Jammer, moet ik uit een ander vaatje tapan.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:09 schreef punkmuis het volgende:
Vandaag eerste cursus Fins gehad. Tip voor Deka en Sala, gewoon niet proberen Fins te praten, de verschillen zijn te klein en de betekenis en daaropvolgende catastrofe mogelijk te groot.
tapaan = ontmoeten
tapan = vermoorden
hahaquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:09 schreef punkmuis het volgende:
Vandaag eerste cursus Fins gehad. Tip voor Deka en Sala, gewoon niet proberen Fins te praten, de verschillen zijn te klein en de betekenis en daaropvolgende catastrofe mogelijk te groot.
tapaan = ontmoeten
tapan = vermoorden
vittun perkelequote:Op donderdag 27 maart 2014 21:09 schreef punkmuis het volgende:
Vandaag eerste cursus Fins gehad. Tip voor Deka en Sala, gewoon niet proberen Fins te praten, de verschillen zijn te klein en de betekenis en daaropvolgende catastrofe mogelijk te groot.
tapaan = ontmoeten
tapan = vermoorden
In 't café zet je de tapaan.quote:
quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Morgen examentje Deutch super geil jah!
quote:
Jup, paar dagen nog dan moet het klaar zijn.quote:
Minor doen voor school aan het Game Lab.quote:
Het is voor Finlandse begrippen warm. Dus rond het vriespunt en 's nachts rond de -10. En net als je denkt dat de lente begint komt er toch ineens een bak sneeuw naar benedenquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:12 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
haha
hoe is het weer in finland? ligt daar nu nog veel sneeuw?
za/zo/ma ben ik beschikbaar voor opbouwende feedbackquote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jup, paar dagen nog dan moet het klaar zijn.
Distributieketting vervangen nog, taartschep nog even netjes afwerken, beugeltje maken voor de tellerset en dan kan ie weer helemaal in elkaar
Hoi kneusquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:00 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dan pas ik, ik wil met jou niet gezien worden
Ik heb morgen er nieuw rubber op liggenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
za/zo/ma ben ik beschikbaar voor opbouwende feedback
ik nietquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik heb morgen er nieuw rubber op liggen
Wanneer ga je die banden dan eens vervangen?quote:
ik heb net nieuwe?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wanneer ga je die banden dan eens vervangen?
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef Scheringa het volgende:
Vanmiddag de motor ophalen
En dan is het ook nog het hele weekend lekker weer om te rijden
Ik heb er zin in!
als je nou volgende week vrijdag gewoon ff bijtijds je nest uitkomt kun je mee en gelijk een afspraak makenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:25 schreef Dekatria het volgende:
Denk dat ik overigens in de nabije toekomst een afspraak maak bij Hyperpro. Andere dempert achter, en de achterkant mag omhoog voor de reizen.
Dan zit in de UK voor m'n werkquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:26 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als je nou volgende week vrijdag gewoon ff bijtijds je nest uitkomt kun je mee en gelijk een afspraak maken
Een vriendin van me studeert Fins in Groningen. Hele studie heeft maar iets van 20 studenten ofzo en wordt ook afgeschaft, maar ik snap nu ook waaromquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:09 schreef punkmuis het volgende:
Vandaag eerste cursus Fins gehad. Tip voor Deka en Sala, gewoon niet proberen Fins te praten, de verschillen zijn te klein en de betekenis en daaropvolgende catastrofe mogelijk te groot.
tapaan = ontmoeten
tapan = vermoorden
Lijkt je dat wel verstandig zonder iemand achter je die verloren onderdelen kan meenemen?quote:
waarom denk je dat ik deka meevroeg.....quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lijkt je dat wel verstandig zonder iemand achter je die verloren onderdelen kan meenemen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon een vangnet erachter en presto.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lijkt je dat wel verstandig zonder iemand achter je die verloren onderdelen kan meenemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |