abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2014 @ 18:29:43 #76
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138123885
Heb zelf Bridgestone BT020 eronder liggen trouwens.
7000 km staat er nu op de motor en zolang liggen ze er ook onder.
Lijken nog als nieuw die dingen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138124091
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer op :N Wacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken _O_
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 24 maart 2014 @ 18:37:01 #78
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138124226
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer op :N Wacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken _O_
Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen.

Wat is het verschil dan met de banden die jij zojuist genoemd hebt?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138124242
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze.

Liever had ik weer de Bridgestone Trailwing onder m'n alp, ook al staan ze bekend om "deathwings". Ze willen weleens gaan glijden met nat weer maar toch reed dat fijner dan die Tourance meuk wat er nu onder zit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gummiebeer op 24-03-2014 18:44:44 ]
  maandag 24 maart 2014 @ 18:54:37 #80
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138125007
Tourances op de Alp glijden ook, dus tja.
pi_138125249
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:54 schreef Dekatria het volgende:
Tourances op de Alp glijden ook, dus tja.
Mja, het grote nadeel is dat de alp gaat zoeken met Tourance's. Achter wil wel maar voor is een ramp, het stuur trekt alle kanten op door die radiaalband. ;(
Voor de rest plakken de Tourance's wel hoor, ook bij nat weer, en daar staan ze om bekend.
  maandag 24 maart 2014 @ 19:03:34 #82
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138125442
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
YouTube
pi_138125584
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:37 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze.

Liever had ik weer de Bridgestone Trailwing onder m'n alp, ook al staan ze bekend om "deathwings". Ze willen weleens gaan glijden met nat weer maar toch reed dat fijner dan die Tourance meuk wat er nu onder zit.
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:37 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen.

Wat is het verschil dan met de banden die jij zojuist genoemd hebt?
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.

Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138125613
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik heb een spuit van Castrol. Het is gewoon zeep dat je erop zet en na 10 minuten afspoelt. Werkt best leuk, maar een spons kan geen kwaad.

Goed afspoelen onder je ruitje ook, anders vliegt de volgende rit het zeep je om de oren. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 24 maart 2014 @ 19:07:50 #85
34586 kepler
No bounce, no play
pi_138125679
quote:
0s.gif [b]Op maandag 24 maart 2014 15:21 schreef stoeltafel het volgende:

Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw

Zeker Den Haag... Heb daar al zo vaak op die manier bijna een voetganger platgereden, zelfs vrouwen met kinderwagens :{
The line is a dot to you!
  maandag 24 maart 2014 @ 19:14:49 #86
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138126037
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.

[..]

Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.

Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.

[..]

Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...

verder:

Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.

Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).

Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?

Situatieschets:

2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf

Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden :P.

Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?

Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?

Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
YouTube
pi_138126064
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid.
pi_138126293
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

verder:
[ afbeelding ]
Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.

Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).

Situatieschets:

2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf

Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.

Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?

Stukje ervaring opdoen. Ik knal er links en rechts voorbij als de situatie dat toelaat. Maar ik doe wel meer dingen die je echt niet met lessen leert en eigenlijk niet mag maar wel kan met een motor. Maar dat deed ik ook niet toen ik net m'n rijbewijs had, komt met de jaren. ;)
pi_138126301
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:15 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid.
Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt.

quote:

[..]
[blabla]

Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan.

Risico wat je loopt is dat halverwege het geheel weer begint te rijden. Dan zit je dus uiteindelijk tussen de auto's links en de berm, en da's net even wat minder prettig. Ik doe het dus alleen als door het midden eigenlijk te krap is.
pi_138126367
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt.

[..]

Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan.

Risico wat je loopt is dat halverwege het geheel weer begint te rijden. Dan zit je dus uiteindelijk tussen de auto's links en de berm, en da's net even wat minder prettig. Ik doe het dus alleen als door het midden eigenlijk te krap is.
En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen. ;)
pi_138126391
kut dunlops
pi_138126415
quote:
13s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:20 schreef Maegrim het volgende:
kut dunlops
Kiek, doar hebbie t al! :D

En zo zijn er mensen die zweren bij Tourance's onder een Alp maar ik dus niet. Zenuwachtig gedoe bij de voorband.
pi_138126544
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:20 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen. ;)
Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponeren *O* Toch allemaal nutteloos.
pi_138126664
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:23 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponeren *O* Toch allemaal nutteloos.
Feitelijk wel idd, het is meer een eigen mening. En op reviews in motorbladen hoef je helemaal niet vanuit te gaan, want dat wordt getest op 1 tot hooguit 3 verschillende motoren. Laat staan de Duitse bladen want die gebruiken enkel BMW's. :*

Edit: Zo ging ik dus blind af op die Tourance, geheel gebaseerd op reviews. :') Doe ik dus ook niet meer.
  maandag 24 maart 2014 @ 19:27:43 #95
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138126805
Nja en met banden hangt het er dan ook weer vanaf hoe je ermee rijd lijkt mij?

Ik zie mijzelf nog niet echt vlak door de bocht gaan :')

Al ga ik voor mijn gevoel soms wel behoorlijk schuin
YouTube
pi_138126902
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nja en met banden hangt het er dan ook weer vanaf hoe je ermee rijd lijkt mij?

Ik zie mijzelf nog niet echt vlak door de bocht gaan :')

Al ga ik voor mijn gevoel soms wel behoorlijk schuin
Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan. ;)
  maandag 24 maart 2014 @ 19:34:45 #97
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138127310
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:29 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan. ;)
Juist... alleen rijstijl bepaald deels dan ook de rijeigenschappen die een band heeft lijkt mij.
Dat is dan wel iets waar ik t.z.t. rekening mee moet houden.

Onder mijn auto liggen Michelin banden, die rijden echt heerlijk.
YouTube
pi_138128007
In principe zijn er ook geen slechte banden meer op de markt. Het is de afweging van weggedrag, slijtage en economy. Het is maar net waar je meer mee hebt. De ultieme band bestaat nog steeds niet. :)
  maandag 24 maart 2014 @ 20:25:41 #99
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_138130134
Ik doe motor vaker met hogedrukspuit. Wel hou ik hem dan zoveel als mogelijk uit buurt van motorblok.
Maar kuip en dergelijke doe ik met hogedruk.
Net efkes anges
pi_138130550
quote:

[..]

verder:
[ afbeelding ]

Situatieschets:

2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf

Zat ik ook aan te denken, wat als er 4 banen zijn, twee rechtdoor en eentje links/rechts. Je gaat via links voor rechts door staan,neem aan dat dit niet mag of is het een grijs gebied?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')