abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138106803
quote:
9s.gif Op maandag 24 maart 2014 09:35 schreef Sounddragon het volgende:
Zwaaidiscussies :') hebben jullie ook allemaal een MF sticker of wat?
Proef ik hier enige jaloezie? c_/
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_138108678
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:23 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
:9~
Ik mag binnenkort gratis een dag rijden op dees masjien.
pi_138108812
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 01:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nog een noob vraag.

Draaien jullie het gas volledig dicht bij het koppelen, of hou je die stationair terwijl je schakelt? (naar boven heb ik het hier dan over)
Ik heb tegenwoordig de neiging de koppelingshendel niet meer in te trekken bij het schakelen :@ .

quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:25 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

[..]

In betweens eigenlijk dus... fair enough daar had ik niet bij stilgestaan dat die er ook zijn.
Tourances zijn echt geen 'in betweens'. Eerder Michelin Sirac of Heidenau K60.
  maandag 24 maart 2014 @ 11:52:21 #54
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_138109055
k60 is 60-40

kenda gaat al meer naar 50-50
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_138109355
Tourance is gewoon een wegband.
pi_138109403
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:03 schreef Salatrel het volgende:
Tourance is gewoon een wegband.
Prefect voor onder een GS dus.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138112519
Vraagje, hebben jullie wel is een cursus gedaan om wat beter te leren rijden?

Heb mijn rijbewijs gehaald in september 2012, vervolgens twee keer een motor gehuurd.
Over twee weken dus mijn gixxer ophalen maar even een opfris cursus lijkt mij wel weer goed. Heb het gevoel dat ik dan toch een stuk zekerder op de fiets zit. Krijg al een middagje van een ervaren instructeur maar misschien is er nog wat leuks te vinden. Het is vast niet stoer maar veiligheid staat voorop. Natuurlijk sowieso veel rijden maar een extra dagje lijkt mij geen kwaad kunnen.
pi_138113334
Mwoah, denk dat je met een middagje opfrissen met een instructeur alles wel weer naar boven kunt halen en veilig die fiets kan ophalen en ermee beginnen rond te rijden.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_138113673
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:14 schreef Tunafish het volgende:
Mwoah, denk dat je met een middagje opfrissen met een instructeur alles wel weer naar boven kunt halen en veilig die fiets kan ophalen en ermee beginnen rond te rijden.
Hij heeft anderhalf jaar (bijna) niet gereden, ik vind het een prima idee om een paar lessen o.i.d. te nemen.
pi_138113828
Uhmzz van het belasting geld wat ik terug krijg kan ik een leuke brommert halen

http://www.mamola.nl/?pagina=occasions&occasionID=1322

Maja tegen de tijd dat het geld erop staat heeft de koelkast ofzo het weer begeven of iets anders duurs :')
pi_138114215
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hij heeft anderhalf jaar (bijna) niet gereden, ik vind het een prima idee om een paar lessen o.i.d. te nemen.
Ja, dat is toch die middag met instructeur? Ik denk maar zo dat die hem wel aardig op weg kan helpen naar weer opstappen en hem eventueel ook kan inschatten of 'ie nog een (mid)dag kan gebruiken. Als je eerst een half uurtje ofzo weer wat AVB-trucjes doet en daarna met die instructeur de weg op gaat denk ik dat je in een middag best wat kennis weer ophaalt en in ieder geval veilig die motor kan ophalen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_138114804
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:14 schreef Tunafish het volgende:
Mwoah, denk dat je met een middagje opfrissen met een instructeur alles wel weer naar boven kunt halen en veilig die fiets kan ophalen en ermee beginnen rond te rijden.
Dit zoek ik meer inderdaad, net een goeie gevonden. Even bellen voor een middagje.
Was meer benieuwd of meer motorrijders dit gedaan hebben?

Net al gesproken met http://motorclinics.nl/BasisMotorTraining.aspx
Binnenkort een half dagje op de motor en dan vooral de motor leren kennen, de mogelijkheden en een stukje positie op de weg, lijkt mij alleen maar goed. 5 april de motor ophalen en dan sowieso al een leuke terugrit.

[ Bericht 17% gewijzigd door stoeltafel op 24-03-2014 15:01:27 ]
pi_138115941
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:54 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dit zoek ik meer inderdaad, net een goeie gevonden. Even bellen voor een middagje.
Was meer benieuwd of meer motorrijders dit gedaan hebben?

Net al gesproken met http://motorclinics.nl/BasisMotorTraining.aspx
Binnenkort een half dagje op de motor en dan vooral de motor leren kennen, de mogelijkheden en een stukje positie op de weg, lijkt mij alleen maar goed. 5 april de motor ophalen en dan sowieso al een leuke terugrit.
Ja, ik ga er wel een beetje van uit dat je dat niet allemaal eerst moet opzoeken in een theorieboek ofzo, maar dat je na een paar kilometer ingefluisterd krijgt van je instructeur dat je positie niet goed is, je het zelf vervolgens herinnert en herstelt en vervolgens ook gewoon weer weet. Als je ineens weer rijdt alsof het je tweede les is zou ik er nog een middag achteraan plakken :+

Maargoed, als je met een instructeur rijdt zal hij je ook wel kunnen vertellen of hij het verstandig acht of niet om je los te laten op de weg. Anderhalf jaar niet tot nauwelijks rijden is natuurlijk niet niks.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_138116015
1.5 jaar is niet helemaal waar, laatste dag op de motor was volgens mij september of oktober 2013 maar als nog lang en natuurlijk weinig ervaring. Weer is trouwens echt perfect zeg, oef wat zat ik graag op de motor nu. Iemand nog mooie motor verhalen?

Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw

pi_138116845
Vandaar dat ik ook zei 'niet tot nauwelijks' ;)

Dat filmpje inderdaad ook tegengekomen op Tweakers, steekt zonder ook maar een keer opzij te kijken over :') Met d'r capuchon.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:01:38 #66
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138117573


Dat was me een partij filerijden vanochtend, de tering.
pi_138118704
quote:
13s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:01 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Dat was me een partij filerijden vanochtend, de tering.
ik ben net ook over een heerlijk rustige weg naar Rotterdam gereden. Op het station en in de trein is het ook behoorlijk rustig
pi_138120550
Die overstekende vrouw meteen in de uitlaatdampen :')_!
Tuthola
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:35:47 #69
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_138121306
betreft zwaaien, er reed mij een marechaussee tegemoet en die kerel zwaaien als een kleuter naar me :)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_138122187
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:21 schreef stoeltafel het volgende:
1.5 jaar is niet helemaal waar, laatste dag op de motor was volgens mij september of oktober 2013 maar als nog lang en natuurlijk weinig ervaring. Weer is trouwens echt perfect zeg, oef wat zat ik graag op de motor nu. Iemand nog mooie motor verhalen?

Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw

ze stak nog een heel klein middelvingertje op O+
pi_138122434
Wat een muts :')
pi_138122507
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:44 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb tegenwoordig de neiging de koppelingshendel niet meer in te trekken bij het schakelen :@ .

[..]

Tourances zijn echt geen 'in betweens'. Eerder Michelin Sirac of Heidenau K60.
Jij hebt toch ook een alp? Doe maar gewoon koppelen want dit gaat de bak niet leuk vinden :N
  maandag 24 maart 2014 @ 18:09:35 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_138122874
quote:
6s.gif Op maandag 24 maart 2014 09:45 schreef mstx het volgende:

[..]

Ja. U mad? :7
Nee, ik vind het alleen een debiele discussie, elk jaar weer, thats all :')

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:24 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Proef ik hier enige jaloezie? c_/
Whehe, wees maar niet bang. _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_138123477
stuur eens een foto van de schade :'(
pi_138123768
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Prefect voor onder een GS dus.
Jup, want een alp rijd kut met Tourances
  maandag 24 maart 2014 @ 18:29:43 #76
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138123885
Heb zelf Bridgestone BT020 eronder liggen trouwens.
7000 km staat er nu op de motor en zolang liggen ze er ook onder.
Lijken nog als nieuw die dingen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138124091
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer op :N Wacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken _O_
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 24 maart 2014 @ 18:37:01 #78
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138124226
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer op :N Wacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken _O_
Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen.

Wat is het verschil dan met de banden die jij zojuist genoemd hebt?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138124242
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer op :N Wacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken _O_
Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze.

Liever had ik weer de Bridgestone Trailwing onder m'n alp, ook al staan ze bekend om "deathwings". Ze willen weleens gaan glijden met nat weer maar toch reed dat fijner dan die Tourance meuk wat er nu onder zit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gummiebeer op 24-03-2014 18:44:44 ]
  maandag 24 maart 2014 @ 18:54:37 #80
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138125007
Tourances op de Alp glijden ook, dus tja.
pi_138125249
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:54 schreef Dekatria het volgende:
Tourances op de Alp glijden ook, dus tja.
Mja, het grote nadeel is dat de alp gaat zoeken met Tourance's. Achter wil wel maar voor is een ramp, het stuur trekt alle kanten op door die radiaalband. ;(
Voor de rest plakken de Tourance's wel hoor, ook bij nat weer, en daar staan ze om bekend.
  maandag 24 maart 2014 @ 19:03:34 #82
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138125442
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138125584
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:37 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze.

Liever had ik weer de Bridgestone Trailwing onder m'n alp, ook al staan ze bekend om "deathwings". Ze willen weleens gaan glijden met nat weer maar toch reed dat fijner dan die Tourance meuk wat er nu onder zit.
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:37 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen.

Wat is het verschil dan met de banden die jij zojuist genoemd hebt?
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.

Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138125613
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
Ik heb een spuit van Castrol. Het is gewoon zeep dat je erop zet en na 10 minuten afspoelt. Werkt best leuk, maar een spons kan geen kwaad.

Goed afspoelen onder je ruitje ook, anders vliegt de volgende rit het zeep je om de oren. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 24 maart 2014 @ 19:07:50 #85
34586 kepler
No bounce, no play
pi_138125679
quote:
0s.gif [b]Op maandag 24 maart 2014 15:21 schreef stoeltafel het volgende:

Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw

Zeker Den Haag... Heb daar al zo vaak op die manier bijna een voetganger platgereden, zelfs vrouwen met kinderwagens :{
The line is a dot to you!
  maandag 24 maart 2014 @ 19:14:49 #86
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138126037
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.

[..]

Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.

Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.

[..]

Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...

verder:

Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.

Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).

Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?

Situatieschets:

2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf

Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden :P.

Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?

Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?

Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138126064
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.

[..]

Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.

Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.

[..]

Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid.
pi_138126293
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...

verder:
[ afbeelding ]
Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.

Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).

Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?

Situatieschets:

2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf

Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden :P.

Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?

Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?

Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
Stukje ervaring opdoen. Ik knal er links en rechts voorbij als de situatie dat toelaat. Maar ik doe wel meer dingen die je echt niet met lessen leert en eigenlijk niet mag maar wel kan met een motor. Maar dat deed ik ook niet toen ik net m'n rijbewijs had, komt met de jaren. ;)
pi_138126301
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:15 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid.
Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt.

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]
[blabla]

Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan.

Risico wat je loopt is dat halverwege het geheel weer begint te rijden. Dan zit je dus uiteindelijk tussen de auto's links en de berm, en da's net even wat minder prettig. Ik doe het dus alleen als door het midden eigenlijk te krap is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138126367
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt.

[..]

Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan.

Risico wat je loopt is dat halverwege het geheel weer begint te rijden. Dan zit je dus uiteindelijk tussen de auto's links en de berm, en da's net even wat minder prettig. Ik doe het dus alleen als door het midden eigenlijk te krap is.
En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen. ;)
pi_138126391
kut dunlops
pi_138126415
quote:
13s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:20 schreef Maegrim het volgende:
kut dunlops
Kiek, doar hebbie t al! :D

En zo zijn er mensen die zweren bij Tourance's onder een Alp maar ik dus niet. Zenuwachtig gedoe bij de voorband.
pi_138126544
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:20 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen. ;)
Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponeren *O* Toch allemaal nutteloos.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138126664
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:23 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponeren *O* Toch allemaal nutteloos.
Feitelijk wel idd, het is meer een eigen mening. En op reviews in motorbladen hoef je helemaal niet vanuit te gaan, want dat wordt getest op 1 tot hooguit 3 verschillende motoren. Laat staan de Duitse bladen want die gebruiken enkel BMW's. :*

Edit: Zo ging ik dus blind af op die Tourance, geheel gebaseerd op reviews. :') Doe ik dus ook niet meer.
  maandag 24 maart 2014 @ 19:27:43 #95
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138126805
Nja en met banden hangt het er dan ook weer vanaf hoe je ermee rijd lijkt mij?

Ik zie mijzelf nog niet echt vlak door de bocht gaan :')

Al ga ik voor mijn gevoel soms wel behoorlijk schuin
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138126902
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nja en met banden hangt het er dan ook weer vanaf hoe je ermee rijd lijkt mij?

Ik zie mijzelf nog niet echt vlak door de bocht gaan :')

Al ga ik voor mijn gevoel soms wel behoorlijk schuin
Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan. ;)
  maandag 24 maart 2014 @ 19:34:45 #97
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138127310
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:29 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan. ;)
Juist... alleen rijstijl bepaald deels dan ook de rijeigenschappen die een band heeft lijkt mij.
Dat is dan wel iets waar ik t.z.t. rekening mee moet houden.

Onder mijn auto liggen Michelin banden, die rijden echt heerlijk.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138128007
In principe zijn er ook geen slechte banden meer op de markt. Het is de afweging van weggedrag, slijtage en economy. Het is maar net waar je meer mee hebt. De ultieme band bestaat nog steeds niet. :)
  maandag 24 maart 2014 @ 20:25:41 #99
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_138130134
Ik doe motor vaker met hogedrukspuit. Wel hou ik hem dan zoveel als mogelijk uit buurt van motorblok.
Maar kuip en dergelijke doe ik met hogedruk.
Net efkes anges
pi_138130550
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...

verder:
[ afbeelding ]
Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.

Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).

Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?

Situatieschets:

2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf

Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden :P.

Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?

Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?

Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
Zat ik ook aan te denken, wat als er 4 banen zijn, twee rechtdoor en eentje links/rechts. Je gaat via links voor rechts door staan,neem aan dat dit niet mag of is het een grijs gebied?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')