Proef ik hier enige jaloezie?quote:Op maandag 24 maart 2014 09:35 schreef Sounddragon het volgende:
Zwaaidiscussieshebben jullie ook allemaal een MF sticker of wat?
Ik heb tegenwoordig de neiging de koppelingshendel niet meer in te trekken bij het schakelenquote:Op maandag 24 maart 2014 01:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nog een noob vraag.
Draaien jullie het gas volledig dicht bij het koppelen, of hou je die stationair terwijl je schakelt? (naar boven heb ik het hier dan over)
Tourances zijn echt geen 'in betweens'. Eerder Michelin Sirac of Heidenau K60.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
In betweens eigenlijk dus... fair enough daar had ik niet bij stilgestaan dat die er ook zijn.
Prefect voor onder een GS dus.quote:
Hij heeft anderhalf jaar (bijna) niet gereden, ik vind het een prima idee om een paar lessen o.i.d. te nemen.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:14 schreef Tunafish het volgende:
Mwoah, denk dat je met een middagje opfrissen met een instructeur alles wel weer naar boven kunt halen en veilig die fiets kan ophalen en ermee beginnen rond te rijden.
Ja, dat is toch die middag met instructeur? Ik denk maar zo dat die hem wel aardig op weg kan helpen naar weer opstappen en hem eventueel ook kan inschatten of 'ie nog een (mid)dag kan gebruiken. Als je eerst een half uurtje ofzo weer wat AVB-trucjes doet en daarna met die instructeur de weg op gaat denk ik dat je in een middag best wat kennis weer ophaalt en in ieder geval veilig die motor kan ophalen.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij heeft anderhalf jaar (bijna) niet gereden, ik vind het een prima idee om een paar lessen o.i.d. te nemen.
Dit zoek ik meer inderdaad, net een goeie gevonden. Even bellen voor een middagje.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:14 schreef Tunafish het volgende:
Mwoah, denk dat je met een middagje opfrissen met een instructeur alles wel weer naar boven kunt halen en veilig die fiets kan ophalen en ermee beginnen rond te rijden.
Ja, ik ga er wel een beetje van uit dat je dat niet allemaal eerst moet opzoeken in een theorieboek ofzo, maar dat je na een paar kilometer ingefluisterd krijgt van je instructeur dat je positie niet goed is, je het zelf vervolgens herinnert en herstelt en vervolgens ook gewoon weer weet. Als je ineens weer rijdt alsof het je tweede les is zou ik er nog een middag achteraan plakkenquote:Op maandag 24 maart 2014 14:54 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit zoek ik meer inderdaad, net een goeie gevonden. Even bellen voor een middagje.
Was meer benieuwd of meer motorrijders dit gedaan hebben?
Net al gesproken met http://motorclinics.nl/BasisMotorTraining.aspx
Binnenkort een half dagje op de motor en dan vooral de motor leren kennen, de mogelijkheden en een stukje positie op de weg, lijkt mij alleen maar goed. 5 april de motor ophalen en dan sowieso al een leuke terugrit.
ik ben net ook over een heerlijk rustige weg naar Rotterdam gereden. Op het station en in de trein is het ook behoorlijk rustigquote:Op maandag 24 maart 2014 16:01 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was me een partij filerijden vanochtend, de tering.
ze stak nog een heel klein middelvingertje opquote:Op maandag 24 maart 2014 15:21 schreef stoeltafel het volgende:
1.5 jaar is niet helemaal waar, laatste dag op de motor was volgens mij september of oktober 2013 maar als nog lang en natuurlijk weinig ervaring. Weer is trouwens echt perfect zeg, oef wat zat ik graag op de motor nu. Iemand nog mooie motor verhalen?
Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw
Jij hebt toch ook een alp? Doe maar gewoon koppelen want dit gaat de bak niet leuk vindenquote:Op maandag 24 maart 2014 11:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig de neiging de koppelingshendel niet meer in te trekken bij het schakelen.
[..]
Tourances zijn echt geen 'in betweens'. Eerder Michelin Sirac of Heidenau K60.
Nee, ik vind het alleen een debiele discussie, elk jaar weer, thats allquote:
Whehe, wees maar niet bang.quote:
Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer opWacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken
Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer opWacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken
Mja, het grote nadeel is dat de alp gaat zoeken met Tourance's. Achter wil wel maar voor is een ramp, het stuur trekt alle kanten op door die radiaalband.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:54 schreef Dekatria het volgende:
Tourances op de Alp glijden ook, dus tja.
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze.
Liever had ik weer de Bridgestone Trailwing onder m'n alp, ook al staan ze bekend om "deathwings". Ze willen weleens gaan glijden met nat weer maar toch reed dat fijner dan die Tourance meuk wat er nu onder zit.
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:37 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen.
Wat is het verschil dan met de banden die jij zojuist genoemd hebt?
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
Ik heb een spuit van Castrol. Het is gewoon zeep dat je erop zet en na 10 minuten afspoelt. Werkt best leuk, maar een spons kan geen kwaad.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
Zeker Den Haag... Heb daar al zo vaak op die manier bijna een voetganger platgereden, zelfs vrouwen met kinderwagensquote:[b]Op maandag 24 maart 2014 15:21 schreef stoeltafel het volgende:
Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...quote:Op maandag 24 maart 2014 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.
[..]
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.
Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.
[..]
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.
[..]
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.
Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.
[..]
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Stukje ervaring opdoen. Ik knal er links en rechts voorbij als de situatie dat toelaat. Maar ik doe wel meer dingen die je echt niet met lessen leert en eigenlijk niet mag maar wel kan met een motor. Maar dat deed ik ook niet toen ik net m'n rijbewijs had, komt met de jaren.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...
verder:
[ afbeelding ]
Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.
Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).
Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?
Situatieschets:
2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf
Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden.
Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?
Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?
Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:15 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid.
Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[blabla]
Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt.
[..]
Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan.
Risico wat je loopt is dat halverwege het geheel weer begint te rijden. Dan zit je dus uiteindelijk tussen de auto's links en de berm, en da's net even wat minder prettig. Ik doe het dus alleen als door het midden eigenlijk te krap is.
Kiek, doar hebbie t al!quote:
Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponerenquote:Op maandag 24 maart 2014 19:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen.
Feitelijk wel idd, het is meer een eigen mening. En op reviews in motorbladen hoef je helemaal niet vanuit te gaan, want dat wordt getest op 1 tot hooguit 3 verschillende motoren. Laat staan de Duitse bladen want die gebruiken enkel BMW's.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponerenToch allemaal nutteloos.
Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nja en met banden hangt het er dan ook weer vanaf hoe je ermee rijd lijkt mij?
Ik zie mijzelf nog niet echt vlak door de bocht gaan
Al ga ik voor mijn gevoel soms wel behoorlijk schuin
Juist... alleen rijstijl bepaald deels dan ook de rijeigenschappen die een band heeft lijkt mij.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:29 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan.
Zat ik ook aan te denken, wat als er 4 banen zijn, twee rechtdoor en eentje links/rechts. Je gaat via links voor rechts door staan,neem aan dat dit niet mag of is het een grijs gebied?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...
verder:
[ afbeelding ]
Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.
Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).
Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?
Situatieschets:
2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf
Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden.
Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?
Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?
Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |