quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
VanAnaarBeter.nlquote:Op zondag 23 maart 2014 19:22 schreef Yreal het volgende:
Deka, wat is je bron trouwens dat de utrechtse baan dicht gaat?
quote:
In betweens eigenlijk dus... fair enough daar had ik niet bij stilgestaan dat die er ook zijn.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die tourances hebben dan wel een grof uitziend profiel maar het zijn bepaald geen noppenbanden
Op de snelweg heb je alleen van die prutsers die zonder te kijken van baan wisselen.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Op de snelweg is het prima, daar heb je de ruimte. In de stad zijn de stroken smaller.
Die lui zie je gelukkig altijd wel aankomen...quote:Op zondag 23 maart 2014 19:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Op de snelweg heb je alleen van die prutsers die zonder te kijken van baan wisselen.
Moet eigenlijk m'n richtingaanwijzers nog modden dat ze allemaal tegelijkertijd kunnen branden.
In de spiegel gaan rijden en dan op topsnelheid knipperquote:Op zondag 23 maart 2014 19:33 schreef Dekatria het volgende:
Of wat te denken van die mensen die 'm dan even expres tegen de stippellijn aanzetten
K60 scout!quote:Op zondag 23 maart 2014 19:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
In betweens eigenlijk dus... fair enough daar had ik niet bij stilgestaan dat die er ook zijn.
Net ook nog even gereden, weg was toch natter dan ik gehoopt had dus dat wordt morgen de motor even schoonmaken.
Zal ook eens bellen met het motorbedrijf voor de zekerheid ivm de geur.
Die hoort denk ik inderdaad gewoon bij het feit dat het een motor is maar toch ben ik er niet van overtuigd (beetje het verhaal van, zodra de dokter zegt het is goed, dan opeens is het weg)
Maar oh wat bevalt die motor mij, nog geen seconde spijt gehad.
Was ook even door de stad aan het rijden (Noorden) en flink met het toerental aan het spelen.... de tegemoetkomende agent vond dat niet zo leuk maar alle andere mensen om mij heen wel:D
Tevens, met 120-130 is het erg goed te doen je hebt weinig tot geen last op de motor.
Daarboven wordt het iets anders maar het valt mij allemaal reuze mee![]()
Hele sterke magneet geprobeerd?quote:Op zondag 23 maart 2014 19:43 schreef Erasmo het volgende:
Nu het hier toch druk is, wie heeft zijn slot wel eens laten vervangen bij de garage en wat kostte dat?(zonder transponder)
Mijn sleutel is afgebroken en ik krijg het onderste gedeelte er niet uit
Ben het hele weekend al aan het prutsen geweest. Probleem is dat ik de motor ook voor woon-werk gebruik en de hele week in België zit. Het idee is dat ik hem maandag bij de lokale hondagarage zet en hem vrijdag weer haal. Had er graag zelf verder mee geprutst maar ik heb er de mogelijkheden en tijd niet voor deze week.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:56 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hele sterke magneet geprobeerd?
Stokje met lijm?
Kan wel hoor.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:34 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zelfs hier in Limburg staan bij alle grensovergangen grenscontroles.
Mijn paspoort is verlopen dus kan ook niet echt heel ver gaan toeren.
Was het toevallig deze agentquote:Op zondag 23 maart 2014 19:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
Was ook even door de stad aan het rijden (Noorden) en flink met het toerental aan het spelen.... de tegemoetkomende agent vond dat niet zo leuk
Nee haha... maar ik stak wel mijn hand op naar Oom agent.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:56 schreef mstx het volgende:
[..]
Was het toevallig deze agent
[ afbeelding ]
Gewoon standaard zwaaienquote:Op zondag 23 maart 2014 21:02 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee haha... maar ik stak wel mijn hand op naar Oom agent.
Gelukkig draaide hij niet om achter mij aan te komen, heb hem in elk geval niet meer gezien.
(terwijl ik ondertussen weer vrolijk met een lach aan het rondtuffen was)
on a side-note:
Dat zwaaien naar elkaar hea, doet men dat standaard of niet? Al een paar motorrijders gezien die het niet doen, of je zag ze twijfelen.. hand al wel van het stuur maar nog geen beweging: "doet ie 't wel, of doet ie 't niet"
(I just want to fit in.. )
Nu heb je Holleeder achter je aanquote:Op zondag 23 maart 2014 21:05 schreef Maegrim het volgende:
ik heb nee geschud naar een zwaaiende mp3 rijder, telt dat?
Er rijdt er hier in de stad zo'n MP3 rond met Akra uitlatenquote:Op zondag 23 maart 2014 21:05 schreef Maegrim het volgende:
ik heb nee geschud naar een zwaaiende mp3 rijder, telt dat?
Verdomme, gemistquote:
Lijkt me een strak plan met duizenden extra agenten in de stadquote:Op zondag 23 maart 2014 19:18 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, ik moet maandag en dinsdag in het world fashion center in Amsterdam zijn. Ik kan desnoods over fietspaden of busbanen op de snelweg komen, en dan moet het opzich loslopen...
Niet in de polder tussen Zoetermeer en Leiden...quote:Op zondag 23 maart 2014 21:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Verdomme, gemist
[..]
Lijkt me een strak plan met duizenden extra agenten in de stad
Chopper-rijders doen dat niet, die zijn daar veel te bad-ass voor. En BMW rijders ook niet want die zijn de koning van de weg en je zwaait nou eenmaal niet naar mensen met een lagere rang.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:02 schreef ManageTheAnger het volgende:
Dat zwaaien naar elkaar hea, doet men dat standaard of niet?
Nou ja, mijn ervaring is dat toermotoren gewoon naar racers zwaaien en andersom hoorquote:Op zondag 23 maart 2014 22:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik zwaai meestal wel. Maar bij een GSX-F zie je sommige racers twijfelen. Wel of niet zwaaien aangezien het met koffer weer meer op een tourer lijkt.
Tourmotoren zie je dan weer vaak twijfelen omdat een GSX-F weer op een racer lijkt.
stationair is toch hetzelfde als geen gas geven?quote:Op maandag 24 maart 2014 01:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nog een noob vraag.
Draaien jullie het gas volledig dicht bij het koppelen, of hou je die stationair terwijl je schakelt? (naar boven heb ik het hier dan over)
nss bedoel je? ik was nog wat vroeger vertrokken, maar relatief rustig op de weg, geen files gehad.quote:
Ja. U mad?quote:Op maandag 24 maart 2014 09:35 schreef Sounddragon het volgende:
Zwaaidiscussieshebben jullie ook allemaal een MF sticker of wat?
Proef ik hier enige jaloezie?quote:Op maandag 24 maart 2014 09:35 schreef Sounddragon het volgende:
Zwaaidiscussieshebben jullie ook allemaal een MF sticker of wat?
Ik heb tegenwoordig de neiging de koppelingshendel niet meer in te trekken bij het schakelenquote:Op maandag 24 maart 2014 01:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nog een noob vraag.
Draaien jullie het gas volledig dicht bij het koppelen, of hou je die stationair terwijl je schakelt? (naar boven heb ik het hier dan over)
Tourances zijn echt geen 'in betweens'. Eerder Michelin Sirac of Heidenau K60.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
In betweens eigenlijk dus... fair enough daar had ik niet bij stilgestaan dat die er ook zijn.
Prefect voor onder een GS dus.quote:
Hij heeft anderhalf jaar (bijna) niet gereden, ik vind het een prima idee om een paar lessen o.i.d. te nemen.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:14 schreef Tunafish het volgende:
Mwoah, denk dat je met een middagje opfrissen met een instructeur alles wel weer naar boven kunt halen en veilig die fiets kan ophalen en ermee beginnen rond te rijden.
Ja, dat is toch die middag met instructeur? Ik denk maar zo dat die hem wel aardig op weg kan helpen naar weer opstappen en hem eventueel ook kan inschatten of 'ie nog een (mid)dag kan gebruiken. Als je eerst een half uurtje ofzo weer wat AVB-trucjes doet en daarna met die instructeur de weg op gaat denk ik dat je in een middag best wat kennis weer ophaalt en in ieder geval veilig die motor kan ophalen.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij heeft anderhalf jaar (bijna) niet gereden, ik vind het een prima idee om een paar lessen o.i.d. te nemen.
Dit zoek ik meer inderdaad, net een goeie gevonden. Even bellen voor een middagje.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:14 schreef Tunafish het volgende:
Mwoah, denk dat je met een middagje opfrissen met een instructeur alles wel weer naar boven kunt halen en veilig die fiets kan ophalen en ermee beginnen rond te rijden.
Ja, ik ga er wel een beetje van uit dat je dat niet allemaal eerst moet opzoeken in een theorieboek ofzo, maar dat je na een paar kilometer ingefluisterd krijgt van je instructeur dat je positie niet goed is, je het zelf vervolgens herinnert en herstelt en vervolgens ook gewoon weer weet. Als je ineens weer rijdt alsof het je tweede les is zou ik er nog een middag achteraan plakkenquote:Op maandag 24 maart 2014 14:54 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit zoek ik meer inderdaad, net een goeie gevonden. Even bellen voor een middagje.
Was meer benieuwd of meer motorrijders dit gedaan hebben?
Net al gesproken met http://motorclinics.nl/BasisMotorTraining.aspx
Binnenkort een half dagje op de motor en dan vooral de motor leren kennen, de mogelijkheden en een stukje positie op de weg, lijkt mij alleen maar goed. 5 april de motor ophalen en dan sowieso al een leuke terugrit.
ik ben net ook over een heerlijk rustige weg naar Rotterdam gereden. Op het station en in de trein is het ook behoorlijk rustigquote:Op maandag 24 maart 2014 16:01 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was me een partij filerijden vanochtend, de tering.
ze stak nog een heel klein middelvingertje opquote:Op maandag 24 maart 2014 15:21 schreef stoeltafel het volgende:
1.5 jaar is niet helemaal waar, laatste dag op de motor was volgens mij september of oktober 2013 maar als nog lang en natuurlijk weinig ervaring. Weer is trouwens echt perfect zeg, oef wat zat ik graag op de motor nu. Iemand nog mooie motor verhalen?
Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw
Jij hebt toch ook een alp? Doe maar gewoon koppelen want dit gaat de bak niet leuk vindenquote:Op maandag 24 maart 2014 11:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig de neiging de koppelingshendel niet meer in te trekken bij het schakelen.
[..]
Tourances zijn echt geen 'in betweens'. Eerder Michelin Sirac of Heidenau K60.
Nee, ik vind het alleen een debiele discussie, elk jaar weer, thats allquote:
Whehe, wees maar niet bang.quote:
Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer opWacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken
Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer opWacht maar MTA, tot je een keer echt fatsoenlijke motorbanden eronder laat zetten. Dunlop Roadsmart 2 of Continental Road Attack 2 of iets dergelijks. Dan ga je wat meemaken
Mja, het grote nadeel is dat de alp gaat zoeken met Tourance's. Achter wil wel maar voor is een ramp, het stuur trekt alle kanten op door die radiaalband.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:54 schreef Dekatria het volgende:
Tourances op de Alp glijden ook, dus tja.
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze.
Liever had ik weer de Bridgestone Trailwing onder m'n alp, ook al staan ze bekend om "deathwings". Ze willen weleens gaan glijden met nat weer maar toch reed dat fijner dan die Tourance meuk wat er nu onder zit.
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:37 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen.
Wat is het verschil dan met de banden die jij zojuist genoemd hebt?
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
Ik heb een spuit van Castrol. Het is gewoon zeep dat je erop zet en na 10 minuten afspoelt. Werkt best leuk, maar een spons kan geen kwaad.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
Zeker Den Haag... Heb daar al zo vaak op die manier bijna een voetganger platgereden, zelfs vrouwen met kinderwagensquote:[b]Op maandag 24 maart 2014 15:21 schreef stoeltafel het volgende:
Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...quote:Op maandag 24 maart 2014 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.
[..]
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.
Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.
[..]
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken.
[..]
Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren.
Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in.
[..]
Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld.
Stukje ervaring opdoen. Ik knal er links en rechts voorbij als de situatie dat toelaat. Maar ik doe wel meer dingen die je echt niet met lessen leert en eigenlijk niet mag maar wel kan met een motor. Maar dat deed ik ook niet toen ik net m'n rijbewijs had, komt met de jaren.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...
verder:
[ afbeelding ]
Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.
Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).
Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?
Situatieschets:
2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf
Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden.
Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?
Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?
Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:15 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid.
Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[blabla]
Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt.
[..]
Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan.
Risico wat je loopt is dat halverwege het geheel weer begint te rijden. Dan zit je dus uiteindelijk tussen de auto's links en de berm, en da's net even wat minder prettig. Ik doe het dus alleen als door het midden eigenlijk te krap is.
Kiek, doar hebbie t al!quote:
Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponerenquote:Op maandag 24 maart 2014 19:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen.
Feitelijk wel idd, het is meer een eigen mening. En op reviews in motorbladen hoef je helemaal niet vanuit te gaan, want dat wordt getest op 1 tot hooguit 3 verschillende motoren. Laat staan de Duitse bladen want die gebruiken enkel BMW's.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponerenToch allemaal nutteloos.
Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nja en met banden hangt het er dan ook weer vanaf hoe je ermee rijd lijkt mij?
Ik zie mijzelf nog niet echt vlak door de bocht gaan
Al ga ik voor mijn gevoel soms wel behoorlijk schuin
Juist... alleen rijstijl bepaald deels dan ook de rijeigenschappen die een band heeft lijkt mij.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:29 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan.
Zat ik ook aan te denken, wat als er 4 banen zijn, twee rechtdoor en eentje links/rechts. Je gaat via links voor rechts door staan,neem aan dat dit niet mag of is het een grijs gebied?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...
verder:
[ afbeelding ]
Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.
Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).
Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?
Situatieschets:
2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf
Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden.
Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?
Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?
Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |