abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138126391
kut dunlops
pi_138126415
quote:
13s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:20 schreef Maegrim het volgende:
kut dunlops
Kiek, doar hebbie t al! :D

En zo zijn er mensen die zweren bij Tourance's onder een Alp maar ik dus niet. Zenuwachtig gedoe bij de voorband.
pi_138126544
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:20 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen. ;)
Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponeren *O* Toch allemaal nutteloos.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138126664
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:23 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponeren *O* Toch allemaal nutteloos.
Feitelijk wel idd, het is meer een eigen mening. En op reviews in motorbladen hoef je helemaal niet vanuit te gaan, want dat wordt getest op 1 tot hooguit 3 verschillende motoren. Laat staan de Duitse bladen want die gebruiken enkel BMW's. :*

Edit: Zo ging ik dus blind af op die Tourance, geheel gebaseerd op reviews. :') Doe ik dus ook niet meer.
  maandag 24 maart 2014 @ 19:27:43 #95
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138126805
Nja en met banden hangt het er dan ook weer vanaf hoe je ermee rijd lijkt mij?

Ik zie mijzelf nog niet echt vlak door de bocht gaan :')

Al ga ik voor mijn gevoel soms wel behoorlijk schuin
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138126902
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nja en met banden hangt het er dan ook weer vanaf hoe je ermee rijd lijkt mij?

Ik zie mijzelf nog niet echt vlak door de bocht gaan :')

Al ga ik voor mijn gevoel soms wel behoorlijk schuin
Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan. ;)
  maandag 24 maart 2014 @ 19:34:45 #97
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138127310
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:29 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan. ;)
Juist... alleen rijstijl bepaald deels dan ook de rijeigenschappen die een band heeft lijkt mij.
Dat is dan wel iets waar ik t.z.t. rekening mee moet houden.

Onder mijn auto liggen Michelin banden, die rijden echt heerlijk.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_138128007
In principe zijn er ook geen slechte banden meer op de markt. Het is de afweging van weggedrag, slijtage en economy. Het is maar net waar je meer mee hebt. De ultieme band bestaat nog steeds niet. :)
  maandag 24 maart 2014 @ 20:25:41 #99
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_138130134
Ik doe motor vaker met hogedrukspuit. Wel hou ik hem dan zoveel als mogelijk uit buurt van motorblok.
Maar kuip en dergelijke doe ik met hogedruk.
Net efkes anges
pi_138130550
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd...

verder:
[ afbeelding ]
Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc.

Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc).

Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door.
Mag je ook de auto's links passeren?

Situatieschets:

2 banen naar links
2 banen rechtdoor
2 baan rechtsaf

Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's.
De banen naar links waren vrij.
Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak.
Om daarna bij groen vol gas weg te rijden :P.

Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor?

Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied?

Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om?
Zat ik ook aan te denken, wat als er 4 banen zijn, twee rechtdoor en eentje links/rechts. Je gaat via links voor rechts door staan,neem aan dat dit niet mag of is het een grijs gebied?
pi_138130755
als je via links gaat moet je linksaf slaan, simpel
pi_138131281
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:32 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken, wat als er 4 banen zijn, twee rechtdoor en eentje links/rechts. Je gaat via links voor rechts door staan,neem aan dat dit niet mag of is het een grijs gebied?
Nee, dat mag niet. Zelfde situatie als MTA schetste.

Wat is er met de 4e baan gebeurd?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 24 maart 2014 @ 21:07:11 #103
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138132562
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:36 schreef Maegrim het volgende:
als je via links gaat moet je linksaf slaan, simpel
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. Zelfde situatie als MTA schetste.

Wat is er met de 4e baan gebeurd?
Het irritante is gewoon, als auto's in een stilstaande file gewoon allemaal tegen de lijn geparkeerd staan... met weinig tot geen ruimte er tussen.

De bandit is best breed +-85cm.

Al zou de behendigheid in de file ongetwijfeld met ervaring beter worden door de jaren heen.
Werd ook nog geschoold vanmiddag, want een motorrijder stond schuin achter mij... en maar kijken naar die shinende motor van mij natuurlijk :7 ,
Om vervolgens te laten zien hoe je om het verkeer heen kon gaan :')... damn wat voelde ik mij een noob haha.
YouTube
pi_138134335
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:07 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

[..]

Het irritante is gewoon, als auto's in een stilstaande file gewoon allemaal tegen de lijn geparkeerd staan... met weinig tot geen ruimte er tussen.

De bandit is best breed +-85cm.

Al zou de behendigheid in de file ongetwijfeld met ervaring beter worden door de jaren heen.
Werd ook nog geschoold vanmiddag, want een motorrijder stond schuin achter mij... en maar kijken naar die shinende motor van mij natuurlijk :7 ,
Om vervolgens te laten zien hoe je om het verkeer heen kon gaan :')... damn wat voelde ik mij een noob haha.
85 centimeter? Dat lijkt me sterk overdreven. Haal er maar een 10 centimeter vanaf. Breedste stuurtje waar je een beetje fatsoenlijk aan kunt komen is een ABM 0230 Streetbar, die is 82cm.

Je motor is minder breed dan je zelf denkt. Zo zul je merken dat je tussen veel kleinere stukjes door past dan je denkt. Kwestie van vooruit kijken en niet naar de vrachtwaggel waar je langs gaat want dan kets je er inderdaad wel bovenop.

Je wordt er wel handiger in ja.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:38:12 #105
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_138134474
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

85 centimeter? Dat lijkt me sterk overdreven. Haal er maar een 10 centimeter vanaf. Breedste stuurtje waar je een beetje fatsoenlijk aan kunt komen is een ABM 0230 Streetbar, die is 82cm.

Je motor is minder breed dan je zelf denkt. Zo zul je merken dat je tussen veel kleinere stukjes door past dan je denkt. Kwestie van vooruit kijken en niet naar de vrachtwaggel waar je langs gaat want dan kets je er inderdaad wel bovenop.

Van zijkant demper tot zijkant knipperlicht.
I shit you not.

Had het gemeten omdat ik moest weten of hij door mijn schuurdeur/opening past.
YouTube
  maandag 24 maart 2014 @ 22:10:29 #106
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_138136584
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit)
ik zal he de kinderen eens vragen, die staan elk weekend te boenen :D
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 24 maart 2014 @ 22:16:53 #107
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138136924
Zei iemand noppenbanden? :+

pi_138138221
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:03 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook een alp? Doe maar gewoon koppelen want dit gaat de bak niet leuk vinden :N
Check O-) .

De Alp is gevoelig wat dat betreft?
pi_138142690
Opschakelen zonder koppeling kan wel, maar moet je wel goed weten wat je doet en het juiste toerental hebben.

Je kunt zelfs terugschakelen zonder koppeling. Alleen als je er dan ook maar een klein beetje neffen zit wordt de bak behoorlijk ongesteld ja :D niet echt aan te raden
pi_138145999
Iemand ervaring met het grond-/muuranker van Pro-Tect?
Deze is namelijk wat gunstiger geprijsd dan die van Abus :)
pi_138147401
quote:
9s.gif Op maandag 24 maart 2014 09:35 schreef Sounddragon het volgende:
Zwaaidiscussies :') hebben jullie ook allemaal een MF sticker of wat?
tuurlijk
pi_138148051
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik mis de inklapspiegeltjes van mijn fazer wel een beetje, voor het echte filerijden. :P

Of die GS500 van 60 cm breed ofzo. Dat was helemaal prachtig. _O_
pi_138148101
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik mis de inklapspiegeltjes van mijn fazer wel een beetje, voor het echte filerijden. :P

Of die GS500 van 60 cm breed ofzo. Dat was helemaal prachtig. _O_
Dat gaat voor mij praktisch onmogelijk worden straks :') ik heb zo'n ABM Streetbar besteld van 82, en dan nog 2x2 cm aan stuurgewichten :')
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:16:40 #114
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_138148130
Heeft iemand nog ervaring met goede trillingsvrije spiegels? Niet te duur?
pi_138148138
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat gaat voor mij praktisch onmogelijk worden straks :') ik heb zo'n ABM Streetbar besteld van 82, en dan nog 2x2 cm aan stuurgewichten :')
Al moet ik wel zeggen dat het met zo'n allroad wel mogelijk is om ongelofelijk hard door de files in de stad te raggen als je echt wil. _O_
pi_138148218
https://maps.google.nl/?l(...)cbp=12,84.61,,0,4.13

Hier over dat afscheidende stoepje naar voren rijden _O_
pi_138148219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:16 schreef ErkendFokker het volgende:
Heeft iemand nog ervaring met goede trillingsvrije spiegels? Niet te duur?
Valt weinig over te zeggen. Of die trillen hangt vooral af van resonantie, en die hangt weer af van de eigenfrequentie, en die hangt weer af van het totale gewicht en materiaal van het stuur.

Ik zou ff op MF het topic over jouw motor opzoeken en daar eens kijken. Hogere kans van slagen denk ik.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:20:28 #118
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_138148233
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Valt weinig over te zeggen. Of die trillen hangt vooral af van resonantie, en die hangt weer af van de eigenfrequentie, en die hangt weer af van het totale gewicht en materiaal van het stuur.

Ik zou ff op MF het topic over jouw motor opzoeken en daar eens kijken. Hogere kans van slagen denk ik.
Ok thanks ;) ik heb nu echt lelijke kut spiegels erop namelijk, en kan niks zien
pi_138148248
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:20 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ok thanks ;) ik heb nu echt lelijke kut spiegels erop namelijk, en kan niks zien
Klinkt bekend. Vanaf de 8k toeren zie ik helemaal niks meer :')
pi_138148276
Nieuw slot besteld, en binnen 5 minuten het bericht dat hij verzonden s met postnl :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')