quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Hier moet het gebeurd zijn. Mag nog van geluk spreken, voor je het weet trilt er van dit ding een richtingaanwijzer af.
Lekker is dat, die douaniers. Had indertijd ook zoiets.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme, pakketje aangeboden net. Moest nog ¤33,25 betalen aan de bezorger.
Zal denk ik de douane zijn die mijn nieuwe tellerset eruit gepakt heeft want dat bedrag is 21% van de tellers kostten. Mag hem na drie uur ophalen bij het postkantoor, want kon niet meteen contant betalen.
Ratten.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme, pakketje aangeboden net. Moest nog ¤33,25 betalen aan de bezorger.
Zal denk ik de douane zijn die mijn nieuwe tellerset eruit gepakt heeft want dat bedrag is 21% van de tellers kostten. Mag hem na drie uur ophalen bij het postkantoor, want kon niet meteen contant betalen.
Ratten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit komt van het Chinashopping topic, maar geldt natuurlijk voor zo'n beetje alles.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]Ja ik ken het, importeer hele scheepsladingen vol uit China en Hong Kong. Meestal zonder problemen omdat ik alles in kleine delen laat komen. Maar ik kon moeilijk vragen of ze die tellerset even door midden wilde zagen ze dan op sturen als twee pakketten van 85 euroSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit komt van het Chinashopping topic, maar geldt natuurlijk voor zo'n beetje alles.
Mijn koplamp hadden ze ook al te pakken, maar die was maar iets van 50 euro dus op vertraging na niks aan de hand.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
"Please my friend, send this as a gift please.. sorry for the inconvenience my friend"quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja ik ken het, importeer hele scheepsladingen vol uit China en Hong Kong. Meestal zonder problemen omdat ik alles in kleine delen laat komen. Maar ik kon moeilijk vragen of ze die tellerset even door midden wilde zagen ze dan op sturen als twee pakketten van 85 euro
Mijn koplamp hadden ze ook al te pakken, maar die was maar iets van 50 euro dus op vertraging na niks aan de hand.
Gifts zijn ook de lul als je pech hebt. Been there, done that. 80 euroquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
"Please my friend, send this as a gift please.. sorry for the inconvenience my friend"
RC helicopter:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:48 schreef KneusTeun het volgende:
gift shipping werkt al jaren niet meer.
Wel mooi hoe iedereen altijd van die "slimme" oplossingen heeft.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:49 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
RC helicopter:
$6
Computer parts
Dat sowieso, alle auto onderdelen komen bij mij ook uit Duitsland weg.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:51 schreef BlackLining het volgende:
Nou ja, het blijft goedkoper dan onderdelen in Nederland bestellen.
Ik hoop wel dat het die cockpit is. Moet wel het nodige aan verbouwd worden namelijk, en dan kan nu vast beginnen daaraan. Evenals dat ik moet uitzoeken waar ik de bedrading kwijt kan. Die CB1300 koplamp heeft heel weinig ruimte, en bij de Bandit zit juist het grootste deel van elektra in de koplamp..
Nee die chinezen doen dat zelf standaard.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:52 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wel mooi hoe iedereen altijd van die "slimme" oplossingen heeft.
En daarna verschijnt er ineens een topic met het volgende:
Ik had een pakketje vanuit China verstuurd en nu moet ik 250 euro boete betalen, dat is toch belachelijk?
hoezo alleen snel op de rechte stukken?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:58 schreef Vrieskist het volgende:
Zonet de VFR weer eens uitgelaten
Geen lekkages enzo, lekker glimmen en alleen snel op de rechte stukken
Mooi ding zeg.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Net gesproken met de verkoper, en morgen ga ik heen om de deal te sluiten.
Dit is de motor geworden:
[ afbeelding ]
Zal later uiteraard eigen foto's maken.
Beetje trollenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:12 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
hoezo alleen snel op de rechte stukken?
Ik rij rondom Almere, maar wel een rooie VFR, dat zijn nou eenmaal de snelstequote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:57 schreef bascross het volgende:
Waar in Friesland ergens? Ik rij ook op een VFR in Friesland. Wel een rode uiteraard.
Ah oke. Gezien je ondertitel en avatar dacht ik dat je in Friesland rondreed.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:17 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik rij rondom Almere, maar wel een rooie VFR, dat zijn nou eenmaal de snelste
Wel geboren op opgegroeid in Friesland, maar woon nu al paar jaar in Almere.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:25 schreef bascross het volgende:
[..]
Ah oke. Gezien je ondertitel en avatar dacht ik dat je in Friesland rondreed.
Mooie soesquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Net gesproken met de verkoper, en morgen ga ik heen om de deal te sluiten.
Dit is de motor geworden:
[ afbeelding ]
Zal later uiteraard eigen foto's maken.
Lekkel lekkel Zat op de beurs ook naar die en naar gsx750's te kijken, denk wel dat zo een de volgende gaat worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Net gesproken met de verkoper, en morgen ga ik heen om de deal te sluiten.
Dit is de motor geworden:
[ afbeelding ]
Zal later uiteraard eigen foto's maken.
ziet er fucking goed uit!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Net gesproken met de verkoper, en morgen ga ik heen om de deal te sluiten.
Dit is de motor geworden:
[ afbeelding ]
Zal later uiteraard eigen foto's maken.
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:54 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Lekkel lekkel Zat op de beurs ook naar die en naar gsx750's te kijken, denk wel dat zo een de volgende gaat worden.
Thnx guys!quote:
Duidelijk. Zal er over nadenken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:27 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Wel geboren op opgegroeid in Friesland, maar woon nu al paar jaar in Almere.
Kom de volgende keer ook even langs bij de Fok! motorrit, meer VFR's (en Friezen) zijn altijd welkom
Nice.quote:
Nice, wat heb je neer gelegd? Morgen motoren kijkenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Net gesproken met de verkoper, en morgen ga ik heen om de deal te sluiten.
Dit is de motor geworden:
[ afbeelding ]
Zal later uiteraard eigen foto's maken.
Netquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
Net gesproken met de verkoper, en morgen ga ik heen om de deal te sluiten.
Dit is de motor geworden:
[ afbeelding ]
Zal later uiteraard eigen foto's maken.
Genoeg Vraagprijs was 4990+200 "rijklaar" kosten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:06 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Nice, wat heb je neer gelegd? Morgen motoren kijken
Ik heb van mijn pa Castrol bike cleaner gekregen. Schijnt heel makkelijk te zijn: sprayen, 10 min laten zitten en dan afspoelen met water... Lijkt té makkelijk! Ga het morgen proberen.quote:"Het motorseizoen begint weer! Daarom geven wij graag de aftrap van het nieuwe seizoen, op zaterdag 5 april met de KTM Orange Day! Boek nu uw proefrit op www.KTM.nl/testride. De KTM motoren staan te wachten bij de Dealer om getest te worden! Uw KTM Dealer staat voor u klaar, en kan u alle informatie geven over de KTM street modelrange. Online kunt u zich makkelijk opgeven voor een testride met de 990 Supermoto R, 390 Duke, 1190 Adventure, 1190 Adventure R, 690 Duke, 125 Duke ABS, 1290 Super Duke R, 690 SMC R of 690 Duke R."
En posten op Fok!? Dat is nog eens knap bochtenwerk.quote:
stond te tankenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:21 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
En posten op Fok!? Dat is nog eens knap bochtenwerk.
schandalig dat ie niet gewoon met de trein gingquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:43 schreef Geerd het volgende:
Was wel leuk, had vandaag cursus in Amersfoort. Kwam een gozert uit Nijmegen wat later,
Hij zegt, ja ik wist niet hoe ik aan de achterkant van het station moest komen, dus moest de lift maar even gebruiken.
Ik zat daar echt
Maar toen hadden we even pauze, stond daar een 750 katana vrij kleine brommert.
Die was dus echt met de lift gegaan, en met de motor door de stationshal
Dat was voor hem wel beter geweest iddquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
schandalig dat ie niet gewoon met de trein ging
Mwhehe!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:43 schreef Geerd het volgende:
Die was dus echt met de lift gegaan, en met de motor door de stationshal
pracht ding!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:17 schreef mstx het volgende:
Ik ben ook weer aan het klussen geweest.
Even de velgen een kleurtje gegeven.
[ afbeelding ]
dankuquote:
Moooooiiiquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:52 schreef weerstandje het volgende:
En weer thuis, beetje koud maar best te doen.
[ afbeelding ]
Leuke weg, alleen veel te druk vaakquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:08 schreef Tunafish het volgende:
Net met een vriend naar de Holtenberg (ofzo) geweest, leuk rijden daar. Af en toe wel met de billetjes bij elkaar omdat mijn voorband steeds duidelijker laat blijken dat 'ie eigenlijk niet meer kan, en dat is niet zo fijn als je in een bocht zit en er ineens een kerel in een sportautootjes iets te hard tegemoet komt rijden
Een bandit schakellui en een SV die je in hoog in de toeren moet rijden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:09 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb vandaag 2 proefritjes gedaan.
De eerste op een Suzuki GSF 650 SA Bandit uit 2006. Was een leuke makkelijke motor om op te rijden die volgens mij heel veel toe staat. Daarnaast was de motor echt heel erg schakellui, wat op zich geen probleem is. Gezien ik er ook woon-werk mee wil rijden. Volgende week ga ik een andere Bandit testen uit van een ander bouwjaar.
De 2e proefrit was op een Suzuki SV 650 SA. Wat een power als je aan die gashendel hangt! En het geluid dat hij produceerde
Hij vraagt ook echt om hem in hoge toeren te rijden, maar de manier van zitten is het toch (nog) niet helemaal voor mij. Helemaal omdat mijn vriendin er ook op moet kunnen rijden. Door het sportieve stuurtje kreeg ik best last van mijn polsen bij het rustigere rijden, maar zodra ik een vaartje had niet meer.
Ja zo ervaarde ik de motoren in ieder geval. Niet dat ik er veel ervaring mee hebquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:13 schreef mstx het volgende:
[..]
Een bandit schakellui en een SV die je in hoog in de toeren moet rijden?
Oh, ongetwijfeld, en die ga ik ook nog rustig ontdekken. Was langs Frans op de Bult gereden om te kijken of daar iemand reed zodat ik ze daar kon vragen naar wat leuke stukjes in de buurt, en die noemden dus Holten. Volgende keer weer wat andersquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Leuke weg, alleen veel te druk vaak
En geloof me hier in de buurt zijn er ook dichterbij hele mooie stukken!
Ik heb ook op beide gereden en ik vond het juist andersom. Een SV heeft lekker veel koppel onderin en de bandit kan veel meer toeren maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:14 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ja zo ervaarde ik de motoren in ieder geval. Niet dat ik er veel ervaring mee heb
Wil wel keer met je meerijden, als je vanaf Enschede binnendoor naar Denekemap de lutte en Ootmarsum gaat kon je in een leuke hoek.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:15 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Oh, ongetwijfeld, en die ga ik ook nog rustig ontdekken. Was langs Frans op de Bult gereden om te kijken of daar iemand reed zodat ik ze daar kon vragen naar wat leuke stukjes in de buurt, en die noemden dus Holten. Volgende keer weer wat anders
Holtenberg is wel leuk een keertje maar ook daar staan ze veel te lazeren.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:08 schreef Tunafish het volgende:
Net met een vriend naar de Holtenberg (ofzo) geweest, leuk rijden daar. Af en toe wel met de billetjes bij elkaar omdat mijn voorband steeds duidelijker laat blijken dat 'ie eigenlijk niet meer kan, en dat is niet zo fijn als je in een bocht zit en er ineens een kerel in een sportautootjes iets te hard tegemoet komt rijden
Kunnen we inderdaad wel eens een keertje regelen. Wel eerst vers rubber eronderquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:24 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wil wel keer met je meerijden, als je vanaf Enschede binnendoor naar Denekemap de lutte en Ootmarsum gaat kon je in een leuke hoek.
Maar vanaf Enschede ben je ook zo bij Tecklenburg!
Het hoeft voor mij ook niet zo heel spannend. Kronkelende wegen zijn heel leuk, maar ik vermaak me net zo goed op een gewone weg.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Holtenberg is wel leuk een keertje maar ook daar staan ze veel te lazeren.
Kun je meteen Ijsseldijk even meepakken, andere kant weer terug, heb je een mooi rondje.
Dijk zelf is niet heel spannend maar wel leuk rijden.
Voor mij ook niet meer zo, hoe vaak ik me rbw wel niet kwijt kon zijn met kagoen en nog iemand vroeger.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:08 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Kunnen we inderdaad wel eens een keertje regelen. Wel eerst vers rubber eronder
[..]
Het hoeft voor mij ook niet zo heel spannend. Kronkelende wegen zijn heel leuk, maar ik vermaak me net zo goed op een gewone weg.
Zeker weten dat je de twee motoren niet door elkaar hebt gehaald?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:09 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb vandaag 2 proefritjes gedaan.
De eerste op een Suzuki GSF 650 SA Bandit uit 2006. Was een leuke makkelijke motor om op te rijden die volgens mij heel veel toe staat. Daarnaast was de motor echt heel erg schakellui, wat op zich geen probleem is. Gezien ik er ook woon-werk mee wil rijden. Volgende week ga ik een andere Bandit testen uit van een ander bouwjaar.
De 2e proefrit was op een Suzuki SV 650 SA. Wat een power als je aan die gashendel hangt! En het geluid dat hij produceerde
Hij vraagt ook echt om hem in hoge toeren te rijden, maar de manier van zitten is het toch (nog) niet helemaal voor mij. Helemaal omdat mijn vriendin er ook op moet kunnen rijden. Door het sportieve stuurtje kreeg ik best last van mijn polsen bij het rustigere rijden, maar zodra ik een vaartje had niet meer.
Al met al een leuk testdagje.
Wel heb ik nog een vraagje.
De Bandit had lichtelijk roestplekjes op die plaat boven op de voorvork en ook roestplekjes op de vorkstangen zelf. Is dit erg?
De verkoper had het er over dat de plekjes op de vorkstangen weg gepolijst zouden worden, maar op die plaat zou ik zelf moeten doen. Gaat dat niet terug komen dan? Gezien de motor buiten komt te staan.
Schitterende fietsquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:52 schreef weerstandje het volgende:
En weer thuis, beetje koud maar best te doen.
[ afbeelding ]
Dan zal ik de Bandit misschien inderdaad niet in het optimale toerental hebben gereden, maar ik had toch echt het idee dat hij gewoon deed wat ik wilde in een misschien iets te hoge versnelling. Maar zoals ik al aangaf, zaterdag op een andere Bandit rijden dus dan kan ik het gewoon wat hoger in de toeren proberen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker weten dat je de twee motoren niet door elkaar hebt gehaald?
De Bandit komt pas bij 6000rpm echt tot leven (Edit: De Mark III's met injectie zijn wellicht wat vlakker in koppelcurve, maar dan nog, blijft een inline four), zo hoog komt de SV eigenlijk nauwelijks. V-Twins staan juist bekend om hun koppel laag in de toeren, vandaar dat je juist op de SV minder hoeft te schakelen. Altijd wel koppel voorhanden, bij de Bandit moet je regelmatig ééntje omlaag wil je echt lekker kracht hebben. Ik denk eigenlijk, dat je de Bandit niet in zijn optimale toerental gereden hebt, want die machine leeft tussen de 6 en 11 duizend rpm
Overigens die vragen, roestpitjes op je vorkpoten zijn vrij kut. Als die een keer bij het inveren door de stofring of de keerring heen gaan, heb je een vorklekkage te pakken. Niet meteen een drama, maar wil je niet. Geeft troep, slechter wordende vering, etc. Je kunt je inderdaad wegpolijsten (wel goed doen, mag niet ruw meer zijn) maar dan moet je ze daarna wel echt goed bijhouden. Als het boven het deel wat in de vork verdwijnt zit kan het in feite geen kwaad, maar het is wel lelijk en een tegen van slecht onderhoud.
Op de kroonplaat? Is niks anders dan wat oppervlakkige roest op het frame. Opschuren, overspuiten, klaar. Wat veel mensen doen is een kroonplaatbeschermer van carbon of iets erop plakken. Werkt hetzelfde als de tankpad van de tank, die beschermt tegen de rits, de kroonplaatbeschermer tegen sleutels.
Bovenste kroonplaat heb je er binnen twee minuten af. Onderste niet
[..]
Schitterende fiets
Ga je dat zelf doen of laat je het doen?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:45 schreef Dekatria het volgende:
Verdere navraag blijkt dat de klepdekselpakking waarschijnlijk, zoals verwacht, dood aan het gaan is. Die plek is waar het blok het heetst wordt dus het lijkt erop dat de pakking is gaan scheuren. Komt met de leeftijd, zo lijkt het.
Operatietje in het vooruitzicht
Ik ga het zelf doen inderdaad - van wat ik kan lezen is het goed uitvoerbaar. Volgende week even rustig een dagje ervoor uittrekken. Pakkingen zijn onderweg.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Ga je dat zelf doen of laat je het doen?
Half uurtje werk mits je een momentsleutel hebt
Waar heb je een momentsleutel voor nodig?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ga je dat zelf doen of laat je het doen?
Half uurtje werk mits je een momentsleutel hebt
Om een momentje te sleutelenquote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Waar heb je een momentsleutel voor nodig?
Gebak!!!quote:Op zondag 16 maart 2014 11:26 schreef KneusTeun het volgende:
Ga jij nog rijden vandaag?
Edit: er is nog gebak over
kruimel appel geloof nog welquote:
Gaaf ding ja, ziet er ook erg strak uit voor de leeftijd. Onopvallende kleur ook, dat zadelquote:Op zondag 16 maart 2014 12:00 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)9687138.html?sr_ab=0
Wat een lijp ding! knetter 2 takt alles!
80s galore ding ziet er net uit alsof'ie net is overgeheveld uit de showroom. En dat voor een fiets van meer dan 30 jaar oud.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:04 schreef KneusTeun het volgende:
Ding ziet eruit alsof ie nooit buiten is geweest en voor die prijs wel echt sick! Kleurtje geeft hem juist met de datum dat beetje extra
lachen om daar op te rijden :pquote:Op zondag 16 maart 2014 12:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gaaf ding ja, ziet er ook erg strak uit voor de leeftijd. Onopvallende kleur ook, dat zadel
Ga gewoon een proefrit maken, voor die prijs kan je je er geen buil aan vallen. You know you want to!quote:Op zondag 16 maart 2014 13:12 schreef KneusTeun het volgende:
Ti's een twee takt dus je kan de hele motor repareren met een hamer en een beitel! en het geluid is waarschijnlijk helemaal win!
Heb nog 2 tripjes naar Finland voor de boeg en misschien nog Harz, dus dan denk ik dat dit hem niet gaat worden.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ga gewoon een proefrit maken. You know you want to!
sla je die tripjes naar Finland toch gewoon overquote:Op zondag 16 maart 2014 13:14 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Heb nog 2 tripjes naar Finland voor de boeg en misschien nog Harz, dus dan denk ik dat dit hem niet gaat worden.
Haha nee sorryquote:Op zondag 16 maart 2014 13:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
sla je die tripjes naar Finland toch gewoon over
action denk ik?quote:Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Erasmo het volgende:
Weet iemand trouwens waar je van die minibusjes met WD40 kan halen? Lijkt me wel handig voor de toolkit
Daar hebben ze alleen normale formaten bij mij.quote:
Tierips en ductape.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Daar hebben ze alleen normale formaten bij mij.
Wat hebben jullie trouwens verder voor extra spul in de toolkit?
En alle onderdelen zitten er nog opquote:Op zondag 16 maart 2014 12:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
80s galore ding ziet er net uit alsof'ie net is overgeheveld uit de showroom. En dat voor een fiets van meer dan 30 jaar oud.
Voor hoelang nog, dat is de vraagquote:
Klepdekselbouten vastzetten of komt dat niet zo nauw op een Alp? Als ik ze hier ook maar een fractie te los heb, komt er een ware vloedgolf aan olie naar buiten. Iets te vast, en het draad in het blok gaat dol. Ik heb al 3 van de 8 bevestigingspunten naar god geholpen op die manierquote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Waar heb je een momentsleutel voor nodig?
WD 40 ruikt lekker maar verder? Het is geen smeermiddel.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Erasmo het volgende:
Weet iemand trouwens waar je van die minibusjes met WD40 kan halen? Lijkt me wel handig voor de toolkit
Bij de bouwmarkt staan bij de kassa soms wel van die schappen met kleine busjes. Probeer het eens bij de Gamma, daar hebben ze ze meestal wel.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Erasmo het volgende:
Weet iemand trouwens waar je van die minibusjes met WD40 kan halen? Lijkt me wel handig voor de toolkit
Schijnt dat de bouten in kwestie niet te strak gedraaid kunnen worden - er is een uitstulping die daartegen beveiligd naar verluid. Ik heb alsnog de momentwaardes weten te vinden (staan niet in de Haynes) dus dat moet goedkomen.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:07 schreef BlackLining het volgende:
Klepdekselbouten vastzetten of komt dat niet zo nauw op een Alp? Als ik ze hier ook maar een fractie te los heb, komt er een ware vloedgolf aan olie naar buiten. Iets te vast, en het draad in het blok gaat dol. Ik heb al 3 van de 8 bevestigingspunten naar god geholpen op die manier
M'n heg is net gesnoeidquote:Op zondag 16 maart 2014 14:15 schreef Salatrel het volgende:
je weet waar je moet zijn voor constructieve feedback he
Wat moet ik nou met kettingvet als ik een cardanas hebquote:Op zondag 16 maart 2014 14:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
WD 40 ruikt lekker maar verder? Het is geen smeermiddel.
Haal dan zo een klein busje ketting vet.
Omdat dat sws beter smeert etc dan wd40quote:Op zondag 16 maart 2014 14:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat moet ik nou met kettingvet als ik een cardanas heb
Alsnog spuit ik het graag niet in m'n slot bij noodquote:Op zondag 16 maart 2014 15:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Omdat dat sws beter smeert etc dan wd40
Nee kun je beter keer in spugenquote:Op zondag 16 maart 2014 15:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Alsnog spuit ik het graag niet in m'n slot bij nood
Als je slot vast zit werkt kettingspray nog steeds beter dan WD40.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Alsnog spuit ik het graag niet in m'n slot bij nood
Snap die geilheid om wd40 niet echt.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je slot vast zit werkt kettingspray nog steeds beter dan WD40.
WD40 heeft een leuke bekende naam. Echt veel doet het verder niet.
quote:Op zondag 16 maart 2014 13:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
sla je die tripjes naar Finland toch gewoon over
Neuh, vast is vast enzo. Ik heb zelf nog nooit een momentsleutel gebruikt voor de brommert, alles op gevoel.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klepdekselbouten vastzetten of komt dat niet zo nauw op een Alp? Als ik ze hier ook maar een fractie te los heb, komt er een ware vloedgolf aan olie naar buiten. Iets te vast, en het draad in het blok gaat dol. Ik heb al 3 van de 8 bevestigingspunten naar god geholpen op die manier
Dat sowieso, maar je gaat dus niet meer naar de Harz?quote:Op zondag 16 maart 2014 16:44 schreef KneusTeun het volgende:
Binnenkort met Gummie keer weer wat dieper Duitsland in, geen datum ofzo maar zijn er meer mensen die dat wat lijkt? (denk vooral mensen uit het Oosten des landes)
Voor de snelle beslisser is er nog vlaai!quote:Op zondag 16 maart 2014 16:44 schreef KneusTeun het volgende:
Binnenkort met Gummie keer weer wat dieper Duitsland in, geen datum ofzo maar zijn er meer mensen die dat wat lijkt? (denk vooral mensen uit het Oosten des landes)
Ja ik zit dan misschien in Finland.quote:
Mja, Alp heeft een veel lagere oliedruk natuurlijk, dan zit het al snel goed genoeg.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:29 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Neuh, vast is vast enzo. Ik heb zelf nog nooit een momentsleutel gebruikt voor de brommert, alles op gevoel.
Heb je je brommer meegenomen of heb je er daar 1 ???quote:Op zondag 16 maart 2014 16:55 schreef punkmuis het volgende:
Het is hier nooit mooi weer . Gisteren na anderhalve week dooi ineens weer 2cm sneeuw.
Geen van beide . Kon niet alles meekrijgen op de motor (zit ik 4,5 maand en 3 seizoenen) en t leven hier is duuuuuuuur. Maar ik zie het gewoon als verkennend werk voor als Teun en ik een keer een Scandinavië tour gaan doen .quote:Op zondag 16 maart 2014 17:32 schreef klawie het volgende:
[..]
Heb je je brommer meegenomen of heb je er daar 1 ???
Jammer lijkt mij wel een mooi land op het eerste oogquote:Op zondag 16 maart 2014 17:40 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Geen van beide . Kon niet alles meekrijgen op de motor (zit ik 4,5 maand en 3 seizoenen) en t leven hier is duuuuuuuur. Maar ik zie het gewoon als verkennend werk voor als Teun en ik een keer een Scandinavië tour gaan doen .
Bovendien is t nu ook niet het meest ideale seizoen om hier te gaan motorrijden. Heb er nog maar een paar gezien. Er ligt sneeuw en ijs en ze strooien met vrachtwagenladingen vol grind en gravel .
Het zijn de luxe artikelen die zo duur zijn daar. Tenminste, dat was dan 10 jaar geleden het geval, weet niet hoe het nu is. Toendertijd deed een simpele Mac menu zo ¤15-¤20.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:08 schreef klawie het volgende:
[..]
Jammer lijkt mij wel een mooi land op het eerste oog
post dan gewoon gelijk picsquote:Op zondag 16 maart 2014 19:48 schreef BlackLining het volgende:
Net de taartschep van de Bandit gehaald
Mooi strak kontje nu. Wel de helft van de ruimte in mijn buddy op moeten offeren, maar goed. Ziet er wel oneindig veel beter uit zo, zeker omdat ie nu ook wat hoger op zijn achterpootje staat door nieuwe veer
Edit: en nog even de achterbrug verlengd zwart gespoten.
Ik heb er maar twee, zal thuis ff uploaden zo.quote:
Met een spoilertje bedoel je? Werkt prima wat mij betreft, handig als het heet is.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand ervaring met zo'n Vario windruit?
Gewoon doen.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:57 schreef BlackLining het volgende:
Op zich zou ik er wel een projecttopic van kunnen maken onderhand. Wil sowieso toch het hele proces vastleggen.
Al lang gedaanquote:
Als het heet is?quote:Op zondag 16 maart 2014 22:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Met een spoilertje bedoel je? Werkt prima wat mij betreft, handig als het heet is.
Rijwind kan wel eens fijn zijn hoor.quote:
leuk ding hoor, voor dat geldquote:Op zondag 16 maart 2014 19:19 schreef Vrieskist het volgende:
Vandaag bezoek gehad van Maegrim, hij wilde zo graag eens een BMW rijden
Fair enough.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Rijwind kan wel eens fijn zijn hoor.
In de zomer met 30 graden en de zon op je zwarte pak denk ik dat jij dat ruitje zo laag mogelijk wilt hebben
Zadel naar beneden? Dat is iets wat toevallig voor mij goed werkte hea, verwacht niet meteen wonderenquote:Op zondag 16 maart 2014 23:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Fair enough.
Sowieso wil ik nog eens kijken of het zadel al aangepast is naar beneden.
Anders probeer ik die tip eerst even straks.
Vrijdag mag ik hem ophalen
woensdag gaan we gewoon slagen!
Als het buiten 37 graden is haak ik sowieso wel afquote:Op zondag 16 maart 2014 23:14 schreef Maegrim het volgende:
als de wind heter is dan je eigen temperatuur is het weer een heel ander verhaal
[..]
leuk ding hoor, voor dat geld
I know, maar het is in elk geval een goede tip want je veranderd de airflow op die manier.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zadel naar beneden? Dat is iets wat toevallig voor mij goed werkte hea, verwacht niet meteen wonderen
[..]
Als het buiten 37 graden is haak ik sowieso wel af
Dat weet ik wel zekerquote:Op zondag 16 maart 2014 23:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
I know, maar het is in elk geval een goede tip want je veranderd de airflow op die manier.
Althans op bepaalde punten op je lichaam.
Volgens mij ga ik he-le-maal kapot met mijn textiel pak en 30 graden
daar hebben ze doorwaai jacks voor uitgevonden. Ik heb nog steeds nachtmerries over avb oefenen hartje zomer in een basic zwart jack hartje zomerquote:Op zondag 16 maart 2014 23:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Volgens mij ga ik he-le-maal kapot met mijn textiel pak en 30 graden
Ik wist dat ik iets vergeten was.... dat googlen... thnxquote:Op zondag 16 maart 2014 23:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker
Tegen die tijd gewoon voor een doorwaai pak gaan kijken. Of misschien even uitzitten en dan einde zomer, dan zijn ze allemaal in de bonus. Vanaf een graad of 20 trek ik in ieder geval mijn Difi California pak aan. Steeds een lichte airflow door je pak, heerlijk
Hier hartje "winter" in de spoelende regen... ook geen succesquote:Op zondag 16 maart 2014 23:30 schreef Salatrel het volgende:
[..]
daar hebben ze doorwaai jacks voor uitgevonden. Ik heb nog steeds nachtmerries over avb oefenen hartje zomer in een basic zwart jack hartje zomer
Vorig jaar in hartje Zomer naar (en door) Griekenland getuft, met temperaturen van 40+. Rijwind, het is zo underrated.quote:
http://www.clarity.net/adam/buying-bike.html helpt opzich best aardig.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef stoeltafel het volgende:
Het grote moment is dichterbij gekomen, morgen avond ga ik kijken voor mijn eerste motor.
Het wordt een gixxer uit 2006, ruim 10K gelopen.
[ afbeelding ]
Voorbeeld fototje van internet
Nu heb ik (nog) weinig verstand van motoren dus waar moet ik allemaal op letten bii de aankoop? Voor mij is het een groot bedrag dus ik wil zeker geen miskoop doen. Gelukkig gaat er een vriend mee die al jaren rijdt. De banden en accu zijn net vervangen zegt de verkoper. Las dat de gixxer snel moet schakelen maar verder?
Dat model heeft volgens mij maar één specifiek kwaaltje, de Secondary Throttle Valve Actuator (STVA) kan kapot gaan en is erg duur als je die bij een dealer moet laten fixen. Geen idee verder of je daar nog iets aan kan controleren dus misschien moet je daar even op googlen.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef stoeltafel het volgende:
Het grote moment is dichterbij gekomen, morgen avond ga ik kijken voor mijn eerste motor.
Het wordt een gixxer uit 2006, ruim 10K gelopen.
[ afbeelding ]
Voorbeeld fototje van internet
Nu heb ik (nog) weinig verstand van motoren dus waar moet ik allemaal op letten bii de aankoop? Voor mij is het een groot bedrag dus ik wil zeker geen miskoop doen. Gelukkig gaat er een vriend mee die al jaren rijdt. De banden en accu zijn net vervangen zegt de verkoper. Las dat de gixxer snel moet schakelen maar verder?
Leuke eerste fietsquote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef stoeltafel het volgende:
Het grote moment is dichterbij gekomen, morgen avond ga ik kijken voor mijn eerste motor.
Het wordt een gixxer uit 2006, ruim 10K gelopen.
[ afbeelding ]
Voorbeeld fototje van internet
Nu heb ik (nog) weinig verstand van motoren dus waar moet ik allemaal op letten bii de aankoop? Voor mij is het een groot bedrag dus ik wil zeker geen miskoop doen. Gelukkig gaat er een vriend mee die al jaren rijdt. De banden en accu zijn net vervangen zegt de verkoper. Las dat de gixxer snel moet schakelen maar verder?
quote:Op maandag 17 maart 2014 11:40 schreef Lamabal het volgende:
Is het verstandig om met 20 jaar je rijbewijs te halen? Want hoe zit het nou precies met die regeling?
Tegenwoordig mag je met 20 jaar rijden op een motor die tot 35kw gaat?
Klopt.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:40 schreef Lamabal het volgende:
Is het verstandig om met 20 jaar je rijbewijs te halen? Want hoe zit het nou precies met die regeling?
Tegenwoordig mag je met 20 jaar rijden op een motor die tot 35kw gaat?
24quote:Op maandag 17 maart 2014 11:45 schreef Lamabal het volgende:
Dus je moet 22 zijn om geen restricties te hebben?
quote:Leeftijd: vanaf 22 jaar wanneer 2 jaar in bezit van rijbewijs A2, en vanaf 24 jaar bij rechtstreekse verkrijging
Google is your friend.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:45 schreef Lamabal het volgende:
Dus je moet 22 zijn om geen restricties te hebben?
quote:Categorie A is voor motorfietsen met een onbeperkt vermogen; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 22 jaar. U moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A2. Het is ook mogelijk dit rijbewijs rechtstreeks te behalen. De minimumleeftijd hiervoor is 24 jaar.
Thnx, ga ik direct even doen.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat model heeft volgens mij maar één specifiek kwaaltje, de Secondary Throttle Valve Actuator (STVA) kan kapot gaan en is erg duur als je die bij een dealer moet laten fixen. Geen idee verder of je daar nog iets aan kan controleren dus misschien moet je daar even op googlen.
Dank.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:32 schreef Tunafish het volgende:
[..]
http://www.clarity.net/adam/buying-bike.html helpt opzich best aardig.
Kicke hequote:
Dat dan weer minder want dan denk ik meteen weer aan: http://www.motormeuk.nl/b(...)denking-ongeluk.htmlquote:Op maandag 17 maart 2014 11:56 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Kicke he
check http://www.skoften.net/vi(...)g_motorcycles_racing
Neuh, maar dat zei ik ook niet.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Want alleen B&B volk rijdt GSX-R?
Ah ach, ze rijden wel lekker. Vind ze eerlijk gezegd een beetje afgezaagd, maar het is gewoon degelijk spul.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Neuh, maar dat zei ik ook niet.
Ging om het filmpje.
Wat een heerlijk leven heb je danquote:
tis niet voor niets dat er bij de psychiater geen motoren voor de deur staanquote:
Doe mij die maarquote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef stoeltafel het volgende:
Het grote moment is dichterbij gekomen, morgen avond ga ik kijken voor mijn eerste motor.
Het wordt een gixxer uit 2006, ruim 10K gelopen.
[ afbeelding ]
Voorbeeld fototje van internet
Nu heb ik (nog) weinig verstand van motoren dus waar moet ik allemaal op letten bii de aankoop? Voor mij is het een groot bedrag dus ik wil zeker geen miskoop doen. Gelukkig gaat er een vriend mee die al jaren rijdt. De banden en accu zijn net vervangen zegt de verkoper. Las dat de gixxer snel moet schakelen maar verder?
nooit in regen mee gereden zeker eergisteren is mijn xt door de 17k barrière gegaan en die is van oktober 2012quote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef stoeltafel het volgende:
Het grote moment is dichterbij gekomen, morgen avond ga ik kijken voor mijn eerste motor.
Het wordt een gixxer uit 2006, ruim 10K gelopen.
[ afbeelding ]
Voorbeeld fototje van internet
Nu heb ik (nog) weinig verstand van motoren dus waar moet ik allemaal op letten bii de aankoop? Voor mij is het een groot bedrag dus ik wil zeker geen miskoop doen. Gelukkig gaat er een vriend mee die al jaren rijdt. De banden en accu zijn net vervangen zegt de verkoper. Las dat de gixxer snel moet schakelen maar verder?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vier jaar sparen en dan op voor zwaar. Hebbie ook wat meer poen voor pak, helm, en je brommert.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:40 schreef Lamabal het volgende:
Is het verstandig om met 20 jaar je rijbewijs te halen? Want hoe zit het nou precies met die regeling?
Tegenwoordig mag je met 20 jaar rijden op een motor die tot 35kw gaat?
Onzin, waarom nog 4 jaar wachten als je nu al prima kan motor rijden?quote:Op maandag 17 maart 2014 16:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vier jaar sparen en dan op voor zwaar. Hebbie ook wat meer poen voor pak, helm, en je brommert.
Dat zeg ik erna toch, slimpie zou er niet aan moeten denken eenzelfde rijbewijs 2 keer te moeten halen, tevens.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Onzin, waarom nog 4 jaar wachten als je nu al prima kan motor rijden?
Ja maar goed, wat als ie het geld al heeft? Alleen als ie een SS ofzo wil rijden zou ik wachten.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat zeg ik erna toch, slimpie zou er niet aan moeten denken eenzelfde rijbewijs 2 keer te moeten halen, tevens.
Volgens mij rijdt het merendeel hier op motoren die rond die 35kw hangen.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:36 schreef BlackLining het volgende:
Van de andere kant kun je je met 35kW ook best twee jaar vermaken heur moet een hele serieuze sportwagen aan te pas komen wil je een stoplichtsprintje verliezen.
Ja sowieso. De helft heeft hier al een alpquote:Op maandag 17 maart 2014 16:38 schreef Sloggi het volgende:
Ik vermaak me ook nog altijd met mijn Alp, en die is maar 37kW geloof ik?
63 kwquote:Op maandag 17 maart 2014 16:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja sowieso. De helft heeft hier al een alp
Mijn KLE zit op 33, Sala heeft 35, die XT van laatst zit op 35, de baby ninja op 25... ect ect.
Er was op de rijschool waar ik les ook een jongen die de volle mep mocht betalen... zat steeds tussen het opnieuw veranderen van de regels in... Hij was er echt zuur van, al die kosten, en telkens weer examen doen.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:43 schreef Dekatria het volgende:
Punt is meer dat mocht hij eerder zwaarder willen, hij nog een examen moet doen. En dat is zondegeld.
Hij moet het natuurlijk zelf weten ieder z'n meug. Ik blijf voorlopig ook nog wel verknocht aan m'n 37kW.
Dit dus. Ik heb geen zin om tot mijn 24ste te moeten wachtenquote:Op maandag 17 maart 2014 16:44 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Er was op de rijschool waar ik les ook een jongen die de volle mep mocht betalen... zat steeds tussen het opnieuw veranderen van de regels in... Hij was er echt zuur van, al die kosten, en telkens weer examen doen.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat iemand gewoon lekker wil rijden, en niet wil wachten tot zijn 24ste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu alleen nog mijn geldboom water geven voor wat nieuwe kappen, stuurgewichtjes en uitlaatbochtenI are Baboon
50,4 eerste motorquote:Op maandag 17 maart 2014 16:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja sowieso. De helft heeft hier al een alp
Mijn KLE zit op 33, Sala heeft 35, die XT van laatst zit op 35, de baby ninja op 25... ect ect.
Ach, daar gaat toch maar 500 km per jaar mee gereden worden.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:11 schreef Salatrel het volgende:
komt deze foto voorbij op de facebookpagina van yamaha
[ afbeelding ]
wilde eigelijk reageren met "lijkt me echt een enige motor totdat je aan het eind van de straat aankomt"
Je bent ook echt wel een josti als je zo'n motor koopt!quote:Op maandag 17 maart 2014 17:11 schreef Salatrel het volgende:
komt deze foto voorbij op de facebookpagina van yamaha
[ afbeelding ]
wilde eigelijk reageren met "lijkt me echt een enige motor totdat je aan het eind van de straat aankomt"
Ik vermaak mij al 10 jaar met 50pk.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:36 schreef BlackLining het volgende:
Van de andere kant kun je je met 35kW ook best twee jaar vermaken heur moet een hele serieuze sportwagen aan te pas komen wil je een stoplichtsprintje verliezen.
ik weet nog wel een CB1300... wel een opknappertjequote:Op maandag 17 maart 2014 17:19 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik vermaak mij al 10 jaar met 50pk.
Maar stiekum wil ik wel eens wat zwaarder, zeg zo'n 100pk op 2 wielen
Kan ik daarmee een SD'eetje doen?quote:Op maandag 17 maart 2014 17:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik weet nog wel een CB1300... wel een opknappertje
Ik heb ook nog een 25kw fiets staan.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Och,och. Hebben we weer zo'n 25kw'er..
Ik heb een snorscooter staan. Zo'n Taiwan modelletjequote:
Ding heeft ook maar 73 pkquote:Op maandag 17 maart 2014 17:15 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Je bent ook echt wel een josti als je zo'n motor koopt!
Dat geld wat dat ding kost kan ik een lijst van 100 motoren maken die ik liever zou hebben.
Geen old-school snorbrommer hebbenquote:Op maandag 17 maart 2014 17:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb een snorscooter staan. Zo'n Taiwan modelletje
nog geen foto gezienquote:Op maandag 17 maart 2014 17:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik weet nog wel een CB1300... wel een opknappertje
Toch is dat hok bagger. Bandjes kunnen geen water hebben, onlangs op mn muil gegaan daardoor , en alles trilt los. Tis net een Yamaha eigenlijk...quote:
Mwehehe, nee hoor. Gang is alles Kreeg hem zondag maar met moeite boven de 140 km/u door de tegenwind. Beetje jammer.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Och,och. Hebben we weer zo'n 25kw'er..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
Op een slome fiets moet je het leren Neroquote:Op maandag 17 maart 2014 17:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Mwehehe, nee hoor. Gang is alles Kreeg hem zondag maar met moeite boven de 140 km/u door de tegenwind. Beetje jammer.
Eens, ik had hiervoor 54kw. 35kw ftw!quote:Op maandag 17 maart 2014 16:49 schreef Salatrel het volgende:
Ik had hiervoor een fiets met 72kw maar met de 35kw van de xt heb ik veel meer plezier
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerdquote:Op maandag 17 maart 2014 17:51 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Op een slome fiets moet je het leren Nero
Daarom rijd ik al 10 jaar met 50pkquote:Op maandag 17 maart 2014 17:55 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd
quote:Op maandag 17 maart 2014 17:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Mwehehe, nee hoor. Gang is alles Kreeg hem zondag maar met moeite boven de 140 km/u door de tegenwind. Beetje jammer.Daarom geen snelweg, maar dijkjes rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
quote:Op maandag 17 maart 2014 17:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Mwehehe, nee hoor. Gang is alles Kreeg hem zondag maar met moeite boven de 140 km/u door de tegenwind. Beetje jammer.Alleen effe de taartschep eraf en akkra eropSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die taartschep valt nog mee vergeleken met dat ding wat ik er gisteren afgehaald hebquote:Op maandag 17 maart 2014 18:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen effe de taartschep eraf en akkra erop
Bandit wordt zoveel mooier zonder die taartschepquote:Op maandag 17 maart 2014 18:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die taartschep valt nog mee vergeleken met dat ding wat ik er gisteren afgehaald heb
Ik wacht nog steeds op foto'squote:Op maandag 17 maart 2014 18:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die taartschep valt nog mee vergeleken met dat ding wat ik er gisteren afgehaald heb
Hij is alweer bijna opgeknapt joh . Nieuw stuurtje en de originele spiegels zitten er alweer op.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik weet nog wel een CB1300... wel een opknappertje
En hoe gaat het met de lichamelijke schade?quote:Op maandag 17 maart 2014 20:05 schreef Anne het volgende:
[..]
Hij is alweer bijna opgeknapt joh . Nieuw stuurtje en de originele spiegels zitten er alweer op.
Originele uitlaat ligt al klaar. Nu de rest van de onderdelen nog zien te vinden..
Maar deze gaat in ieder geval heel veel sneller rijklaar zijn dan de GTR.
En zodra dat inderdaad zo is, hoop ik dat ie op Marktplaats gezet wordt.
en anders zet je hem er toch zelf op gewoon die marktplaats reclame maar dan omgekeerdquote:Op maandag 17 maart 2014 20:05 schreef Anne het volgende:
[..]
Hij is alweer bijna opgeknapt joh . Nieuw stuurtje en de originele spiegels zitten er alweer op.
Originele uitlaat ligt al klaar. Nu de rest van de onderdelen nog zien te vinden..
Maar deze gaat in ieder geval heel veel sneller rijklaar zijn dan de GTR.
En zodra dat inderdaad zo is, hoop ik dat ie op Marktplaats gezet wordt.
Met een beetje pijnstillers en niet teveel boven ooghoogte werken gaat het 'm goed af .quote:Op maandag 17 maart 2014 20:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En hoe gaat het met de lichamelijke schade?
Hmm Ik weet wel waar de overschrijvingspapieren liggen (en SD niet, denk ik, muahahah).quote:Op maandag 17 maart 2014 20:07 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en anders zet je hem er toch zelf op gewoon die marktplaats reclame maar dan omgekeerd
Duurder en lastiger om een goeie te vinden. Gewoon een AT-lookalike.quote:
Whehe, het lijkt er inderdaad op dat het de standaard carterbescherming is.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:22 schreef Dekatria het volgende:
Heeft die laatste gast nou serieus gaatjes geboord in z'n plastic carterbescherming?
Niet dat ik weet. Die van mij zijn origineel allebei goudkleurig.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:31 schreef klawie het volgende:
Hoort dat bij honda je wielen in 2kleuren
Sd een borstel en velgenreiniger geven voor zijn verjaardag dan maarquote:Op maandag 17 maart 2014 20:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Die van mij zijn origineel allebei goudkleurig.
Maar op dit moment zijn ze meer zwart, dan goudkleurig.
Mijn velgen hoeven niet gepoetst te worden heur. Dat kan ik sowieso zelf .quote:Op maandag 17 maart 2014 20:38 schreef klawie het volgende:
[..]
Sd een borstel en velgenreiniger geven voor zijn verjaardag dan maar
Maar er is daar dus geen rede voor zou bijna zeggen dat het yamaha is lol
Ja, dat heb ik ook steeds gedaan in de winter. Laat die zooi er maar op zitten, dan roest het nietquote:Op maandag 17 maart 2014 20:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Mijn velgen hoeven niet gepoetst te worden heur. Dat kan ik sowieso zelf .
Maar op deze manier gaan ze tenminste niet roesten.
Klinkt bekendquote:Op maandag 17 maart 2014 20:34 schreef Anne het volgende:
Niet dat ik weet. Die van mij zijn origineel allebei goudkleurig.
Maar op dit moment zijn ze meer zwart, dan goudkleurig.
Ik hoop dat gewoon nooit te hoeven .quote:Op maandag 17 maart 2014 20:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook steeds gedaan in de winter. Laat die zooi er maar op zitten, dan roest het niet
Goddomme wat had ik daar een spijt van toen ik twee weken terug het frame moest ontvetten om het te spuiten
Ja, die dingen rotten nogal snel. Die van mij zijn ook rot.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:34 schreef Nero22 het volgende:
Komt omdat die voorste al eens vervangen is omdat ie doorgeroest was.
Heb ik van horen zeggen.
Leuk ding, maar zo'n caferacer lijkt me moeilijk te verkopen na het motorseizoenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:25 schreef KneusTeun het volgende:
iemand heeft interesse in een ruil voor mijn XTZ.
http://www.motor-forum.nl(...)ecial-caferacer.html
vind hem erg tof! maar weet niet of ik zonder zand kan. Zou hem na de zomer dan denk ik weer wegdoen om iets all roads terug te kopen.
Zag voorbij komen, maar lijkt me zo schooierig om daar voor in te schrijven.quote:
"koffie staat klaar"quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:08 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Zag voorbij komen, maar lijkt me zo schooierig om daar voor in te schrijven.
Kom je daar aan rijd je rondje ga je weer weg.
?quote:
wat is er schooierig aan als ze je zelf uitnodigen om te komen kijken en proef te rijden dat ding staat er tochquote:
Ja aangezien je hem toch niet gaat kopen, maar ik ben niet zo bekend met proefritjes hoor. Dus geen ideequote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat is er schooierig aan als ze je zelf uitnodigen om te komen kijken en proef te rijden dat ding staat er toch
misschien dat ik me dan wel is inschrijf, lijkt me wel tof om op zo'n fiets is te rijden! en is hier praktisch om de hoek.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef Salatrel het volgende:
toen ik de 10 ging kopen moest het demomodel speciaal van de importeur naar hans van wijk getransporteerd worden... zou pas schooierig zijn geweest als ik ze al die moeite had laten doen als ik niet eens aanschaf in overweging had
Vooral de reactie van automobilisten vind ik mooi danquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vanmorgen met de motor naar het werk geweest.
Op het industrieterrein is door werkzaamheden een kruispunt afgesloten (50meter ofzo) voor gemotoriseerd verkeer. Zou eigenlijk een omweg van 1,5km moeten maken.
Laat het fietspad nou wel gewoon geopend zijn.
Die reactie van de fietsers
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vanmorgen met de motor naar het werk geweest.
Op het industrieterrein is door werkzaamheden een kruispunt afgesloten (50meter ofzo) voor gemotoriseerd verkeer. Zou eigenlijk een omweg van 1,5km moeten maken.
Laat het fietspad nou wel gewoon geopend zijn.
Die reactie van de fietsers
Hoe zit dat nou ook alweer, je mag toch niet rijden op een fietspad met doorgetrokken streep maar wel langzaam rijden op een fietspad met onderbroken streep?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vooral de reactie van automobilisten vind ik mooi dan
in Rotterdam ligt op de groenstrook van een trambaan nog een geul maat 130/80/17 die daar om 04:00 op onverklaarbare wijze is verschenenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vanmorgen met de motor naar het werk geweest.
Op het industrieterrein is door werkzaamheden een kruispunt afgesloten (50meter ofzo) voor gemotoriseerd verkeer. Zou eigenlijk een omweg van 1,5km moeten maken.
Laat het fietspad nou wel gewoon geopend zijn.
Die reactie van de fietsers
Onderbroken streep is een suggestie strook geloof ik. Mag je op rijden. Blik op de Weg heeft er eens een stukje over gehad, zoek ff op YouTube.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
Hoe zit dat nou ook alweer, je mag toch niet rijden op een fietspad met doorgetrokken streep maar wel langzaam rijden op een fietspad met onderbroken streep?
Parkeren jullie de motor ook wel eens in een parkeergarage trouwens?
Met de 125 versie hebben ze het voor mij toch moeilijk gemaakt deze motor vet te vindenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:46 schreef Lamabal het volgende:
Dit vind ik zo'n uber geile motor he
[ afbeelding ]
Ging over dit stukje:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:29 schreef BlackLining het volgende:
suggestie strook geloof ik. Mag je op rijden. Blik op de
Daar mag je dus niet over het fietspad, want doorgetrokken streep.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ging over dit stukje:
http://goo.gl/maps/tB2sW
Tsja soms moet je even de regels overtreden:
Wildplassen mag ook niet.
Wildplassen niet, maar dat is plassen binnen de bebouwde kom. Dit verschilt per gemeente.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ging over dit stukje:
http://goo.gl/maps/tB2sW
Tsja soms moet je even de regels overtreden:
Wildplassen mag ook niet.
Neen, die is inderdaad niet mooiquote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met de 125 versie hebben ze het voor mij toch moeilijk gemaakt deze motor vet te vinden
[ afbeelding ]
Paar dagen geleden stond het ineens muurvast op een N-weg ergens in de achterhoek. Paar meter ernaast lag een fietspad, dus vrolijk langs alle auto's gereden. Bleken ze de weg afgezet te hebben ivm snoeiwekzaamheden. Dus ik kom eraan gereden, vraag even aan de verkeersregelaar of het ok is als ik er langs rij, hij pakt zijn portofoontje': Hey, Henk, er komt zo een motorrijder aan over het fietspad' en lekker door kunnen rijden dus. Toen keken de automobilisten ook niet heel vrolijk. Zag er ook niet naar uit alsof ze snel hun weg konden vervolgen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vanmorgen met de motor naar het werk geweest.
Op het industrieterrein is door werkzaamheden een kruispunt afgesloten (50meter ofzo) voor gemotoriseerd verkeer. Zou eigenlijk een omweg van 1,5km moeten maken.
Laat het fietspad nou wel gewoon geopend zijn.
Die reactie van de fietsers
Klopt, voorrangsweg wordt veel te vaak genegeerdquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:37 schreef mjan het volgende:
[..]
Paar dagen geleden stond het ineens muurvast op een N-weg ergens in de achterhoek. Paar meter ernaast lag een fietspad, dus vrolijk langs alle auto's gereden. Bleken ze de weg afgezet te hebben ivm snoeiwekzaamheden. Dus ik kom eraan gereden, vraag even aan de verkeersregelaar of het ok is als ik er langs rij, hij pakt zijn portofoontje': Hey, Henk, er komt zo een motorrijder aan over het fietspad' en lekker door kunnen rijden dus. Toen keken de automobilisten ook niet heel vrolijk. Zag er ook niet naar uit alsof ze snel hun weg konden vervolgen.
Wat is dat trouwens dat mensen het idee van een afbuigende voorrangsweg ineens niet meer lijken te snappen? Vorige week bijna van m'n sokken gereden (scheelde echt <20cm, adrenalinekick voor die dag wel weer gehad ) en net kon ik een halve minuut kijken naar een man die wilde 'afslaan' - voorrangsweg volgen dus - en plots stopte om mij voor te laten gaan...
Op dat soort plekken gebruik ik voor de zekerheid maar gewoon m'n richtingaanwijzer, ondanks dat dat niet zou hoeven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:37 schreef mjan het volgende:
Wat is dat trouwens dat mensen het idee van een afbuigende voorrangsweg ineens niet meer lijken te snappen? Vorige week bijna van m'n sokken gereden (scheelde echt <20cm, adrenalinekick voor die dag wel weer gehad )
RAW stond ook aan, precies om verwarring te voorkomen...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:10 schreef mstx het volgende:
[..]
Op dat soort plekken gebruik ik voor de zekerheid maar gewoon m'n richtingaanwijzer, ondanks dat dat niet zou hoeven.
Daarmee creeer je juist verwarring. Het blijven lastige situaties wel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:23 schreef mjan het volgende:
[..]
RAW stond ook aan, precies om verwarring te voorkomen...
raw?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:23 schreef mjan het volgende:
[..]
RAW stond ook aan, precies om verwarring te voorkomen...
Richtingaanwijzerquote:
Whut? Als ik op een kruispunt waarbij de voorrang naar links afbuigt richting naar links aangeef dan creëer IK verwarring? Ik zie het niet helemaal denk ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:31 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Daarmee creeer je juist verwarring. Het blijven lastige situaties wel.
Mij is het wel zo geleerd ja. Al kan dat op zich ook weer verwarring geven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:40 schreef mjan het volgende:
[..]
Whut? Als ik op een kruispunt waarbij de voorrang naar links afbuigt richting naar links aangeef dan creëer IK verwarring? Ik zie het niet helemaal denk ik.
Hes in zuidoost?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:06 schreef Nero22 het volgende:
Ik rijd hier in Amsterdam ook wel eens honderd meter over het fietspad om mijn brommert voor de school te kunnen parkeren. Motor draait dan stationair in de 2e versnelling en dat is nog onder wandeltempo.
Spam
PTA / De 9e Motorrijders New/Oldbierit! #21
Poll toegevoegd voor de voorjaarsrit
Nop, Hoge Hotelschool aan het Rembrandtpark. Naast het Ramada Hotelquote:
Verwarring voor de koekblikkers. Die zien een knippertje en gaan er dan vanuit dat je rechts afslaat, ongeacht dat het knippertje naar links uitstaat. Kan jij ook niks aan doen, dat zeg ik ook niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:40 schreef mjan het volgende:
[..]
Whut? Als ik op een kruispunt waarbij de voorrang naar links afbuigt richting naar links aangeef dan creëer IK verwarring? Ik zie het niet helemaal denk ik.
Stomme mensen in blik ook altijd! Als ik geen richting aan had gegeven dan had ik ook rechtdoor kunnen rijden en dan had ik het nog wel soort van gesnapt waarom mevrouw mij onderuit wilde rijden. Nouja, blijft dus extra oppassen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:27 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Verwarring voor de koekblikkers. Die zien een knippertje en gaan er dan vanuit dat je rechts afslaat, ongeacht dat het knippertje naar links uitstaat. Kan jij ook niks aan doen, dat zeg ik ook niet.
Edit: knippertje is eigenlijk niet eens nodig want je rijdt in principe rechtdoor. Niet voor niks zakken veel mensen bij deze vraag op het CBR examen.
Import hoeft niet erg te zijn. Maar verdorie, wat een prijzen zeg pff. Zijn die Gixxers altijd zo duur?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:56 schreef stoeltafel het volgende:
Vanavond ga ik kijken voor een Gixxer uit 2006 en volgens mij is die geimporteerd.
Kenteken is MX-RF-35
Zo ja, is dit erg? Zouden jullie direct afzien van de motor?
Dit is de advertentie http://link.marktplaats.nl/m789294794
Haha voor ¤5200 heb ik drie motoren staanquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Import hoeft niet erg te zijn. Maar verdorie, wat een prijzen zeg pff. Zijn die Gixxers altijd zo duur?
Precies, leuke Honda CBR600 uit 2000 oid, kost de helft. Uit jaren 90 nog weer minder, en goed spul.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:32 schreef KneusTeun het volgende:
voor 5200 als eerste motor wel duur geintje, zou ik eerst 1 van 1500,- kapot rijden.
Is dat een bod? Verkocht!quote:
Ja, check MP. Deze is nog scherp geprijsd. Straks kijken. Verder is dit mijn droommotor. Heb ook gekeken naar goedkope motoren maar dat vond ik zo lelijk. Motoren zijn redelijk waarde vast als ik de prijzen zo kijk. Beter het geld in een motor dan op de rekening:)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Import hoeft niet erg te zijn. Maar verdorie, wat een prijzen zeg pff. Zijn die Gixxers altijd zo duur?
Is wel een gangbare prijsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Import hoeft niet erg te zijn. Maar verdorie, wat een prijzen zeg pff. Zijn die Gixxers altijd zo duur?
Motoren zijn niet echt waardevast, want je blijft er wel behoorlijk veel geld in gooien, en die gixxer is over 3a 4 jaar denk ik 50% gezakt in prijs.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:53 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ja, check MP. Deze is nog scherp geprijsd. Straks kijken. Verder is dit mijn droommotor. Heb ook gekeken naar goedkope motoren maar dat vond ik zo lelijk. Motoren zijn redelijk waarde vast als ik de prijzen zo kijk. Beter het geld in een motor dan op de rekening:)
Wel met lege kisten dan he?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:31 schreef Gummiebeer het volgende:
Als ik goed in de slappe was hang komt er ook een GS1200
Die kisten zitten dan vol met Grolsch!quote:
Kwam je vorige maand ook al een keer tegen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Mijn oom heeft zijn GS1200 Adventure 2014 binnen. Man man man, wat een machine. Hij heeft zelfs de stiksels in het zadel goudkleurig laten maken, gewoon omdat het kan. 6 maagdelijke kilometers erop
Het ergelijke is dat zijn vriendin een AT heeft, brandschoon met 30k op de teller. Of ik um kopen wil.. altijd als ik geen ¤'s heb kom ik zoiets tegen.
Ja i know. Het knaagt aan mij. Ik wil um hebben! Helemaal omdat mijn alp toch wel het einde nadert zoals je gemerkt hebt afgelopen zondag..toch moet ik er nog minimaal een jaar mee sturenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:45 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Kwam je vorige maand ook al een keer tegen.
Ik denk dat Deka iets zuiniger is met zijn alpquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:49 schreef KneusTeun het volgende:
Alpjes kunnen niet kapot toch? die lopen toch rustig 100.000.000 op het klokje?
Die zijn toch perfect?
OF HEEFT DEKA MISSCHIEN GELOGEN?
moet die at kosten? Zoek nog een pekel fietsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Mijn oom heeft zijn GS1200 Adventure 2014 binnen. Man man man, wat een machine. Hij heeft zelfs de stiksels in het zadel goudkleurig laten maken, gewoon omdat het kan. 6 maagdelijke kilometers erop
Het ergelijke is dat zijn vriendin een AT heeft, brandschoon met 30k op de teller. Of ik um kopen wil.. altijd als ik geen ¤'s heb kom ik zoiets tegen.
¤3.000quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:50 schreef Salatrel het volgende:
[..]
moet die at kosten? Zoek nog een pekel fiets
SD gaat straks aan de alp, als ik Anne mag geloven.quote:
een at mocht ook van Anne geloof ikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
SD gaat straks aan de alp, als ik Anne mag geloven.
ook een stuk veiliger voor SD
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:50 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik denk dat Deka iets zuiniger is met zijn alp
one love no homoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |