Ja aangezien je hem toch niet gaat kopen, maar ik ben niet zo bekend met proefritjes hoor. Dus geen ideequote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat is er schooierig aan als ze je zelf uitnodigen om te komen kijken en proef te rijdendat ding staat er toch
misschien dat ik me dan wel is inschrijf, lijkt me wel tof om op zo'n fiets is te rijden! en is hier praktisch om de hoek.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef Salatrel het volgende:
toen ik de 10 ging kopen moest het demomodel speciaal van de importeur naar hans van wijk getransporteerd worden... zou pas schooierig zijn geweest als ik ze al die moeite had laten doen als ik niet eens aanschaf in overweging had
Vooral de reactie van automobilisten vind ik mooi danquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vanmorgen met de motor naar het werk geweest.
Op het industrieterrein is door werkzaamheden een kruispunt afgesloten (50meter ofzo) voor gemotoriseerd verkeer. Zou eigenlijk een omweg van 1,5km moeten maken.
Laat het fietspad nou wel gewoon geopend zijn.![]()
![]()
Die reactie van de fietsers
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Op het industrieterrein is door werkzaamheden een kruispunt afgesloten (50meter ofzo) voor gemotoriseerd verkeer. Zou eigenlijk een omweg van 1,5km moeten maken.
![]()
Hoe zit dat nou ook alweer, je mag toch niet rijden op een fietspad met doorgetrokken streep maar wel langzaam rijden op een fietspad met onderbroken streep?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vooral de reactie van automobilisten vind ik mooi dan![]()
![]()
in Rotterdam ligt op de groenstrook van een trambaan nog een geul maat 130/80/17 die daar om 04:00 op onverklaarbare wijze is verschenenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
![]()
Onderbroken streep is een suggestie strook geloof ik. Mag je op rijden. Blik op de Weg heeft er eens een stukje over gehad, zoek ff op YouTube.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
Hoe zit dat nou ook alweer, je mag toch niet rijden op een fietspad met doorgetrokken streep maar wel langzaam rijden op een fietspad met onderbroken streep?
Parkeren jullie de motor ook wel eens in een parkeergarage trouwens?
Met de 125 versie hebben ze het voor mij toch moeilijk gemaakt deze motor vet te vindenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:46 schreef Lamabal het volgende:
Dit vind ik zo'n uber geile motor he![]()
[ afbeelding ]
Ging over dit stukje:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:29 schreef BlackLining het volgende:
suggestie strook geloof ik. Mag je op rijden. Blik op de
Daar mag je dus niet over het fietspad, want doorgetrokken streep.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ging over dit stukje:
http://goo.gl/maps/tB2sW
Tsja soms moet je even de regels overtreden:
Wildplassen mag ook niet.
Wildplassen niet, maar dat is plassen binnen de bebouwde kom. Dit verschilt per gemeente.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ging over dit stukje:
http://goo.gl/maps/tB2sW
Tsja soms moet je even de regels overtreden:
Wildplassen mag ook niet.
Neen, die is inderdaad niet mooiquote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met de 125 versie hebben ze het voor mij toch moeilijk gemaakt deze motor vet te vinden![]()
[ afbeelding ]
Paar dagen geleden stond het ineens muurvast op een N-weg ergens in de achterhoek. Paar meter ernaast lag een fietspad, dus vrolijk langs alle auto's gereden. Bleken ze de weg afgezet te hebben ivm snoeiwekzaamheden. Dus ik kom eraan gereden, vraag even aan de verkeersregelaar of het ok is als ik er langs rij, hij pakt zijn portofoontje': Hey, Henk, er komt zo een motorrijder aan over het fietspad' en lekker door kunnen rijden dus. Toen keken de automobilisten ook niet heel vrolijk. Zag er ook niet naar uit alsof ze snel hun weg konden vervolgen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
![]()
Klopt, voorrangsweg wordt veel te vaak genegeerdquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:37 schreef mjan het volgende:
[..]
Paar dagen geleden stond het ineens muurvast op een N-weg ergens in de achterhoek. Paar meter ernaast lag een fietspad, dus vrolijk langs alle auto's gereden. Bleken ze de weg afgezet te hebben ivm snoeiwekzaamheden. Dus ik kom eraan gereden, vraag even aan de verkeersregelaar of het ok is als ik er langs rij, hij pakt zijn portofoontje': Hey, Henk, er komt zo een motorrijder aan over het fietspad' en lekker door kunnen rijden dus. Toen keken de automobilisten ook niet heel vrolijk. Zag er ook niet naar uit alsof ze snel hun weg konden vervolgen.![]()
![]()
Wat is dat trouwens dat mensen het idee van een afbuigende voorrangsweg ineens niet meer lijken te snappen? Vorige week bijna van m'n sokken gereden (scheelde echt <20cm, adrenalinekick voor die dag wel weer gehad) en net kon ik een halve minuut kijken naar een man die wilde 'afslaan' - voorrangsweg volgen dus - en plots stopte om mij voor te laten gaan...
Op dat soort plekken gebruik ik voor de zekerheid maar gewoon m'n richtingaanwijzer, ondanks dat dat niet zou hoeven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:37 schreef mjan het volgende:
Wat is dat trouwens dat mensen het idee van een afbuigende voorrangsweg ineens niet meer lijken te snappen? Vorige week bijna van m'n sokken gereden (scheelde echt <20cm, adrenalinekick voor die dag wel weer gehad)
RAW stond ook aan, precies om verwarring te voorkomen...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:10 schreef mstx het volgende:
[..]
Op dat soort plekken gebruik ik voor de zekerheid maar gewoon m'n richtingaanwijzer, ondanks dat dat niet zou hoeven.
Daarmee creeer je juist verwarring. Het blijven lastige situaties wel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:23 schreef mjan het volgende:
[..]
RAW stond ook aan, precies om verwarring te voorkomen...
raw?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:23 schreef mjan het volgende:
[..]
RAW stond ook aan, precies om verwarring te voorkomen...
Whut? Als ik op een kruispunt waarbij de voorrang naar links afbuigt richting naar links aangeef dan creëer IK verwarring? Ik zie het niet helemaal denk ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:31 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Daarmee creeer je juist verwarring. Het blijven lastige situaties wel.
Mij is het wel zo geleerd ja. Al kan dat op zich ook weer verwarring geven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:40 schreef mjan het volgende:
[..]
Whut? Als ik op een kruispunt waarbij de voorrang naar links afbuigt richting naar links aangeef dan creëer IK verwarring? Ik zie het niet helemaal denk ik.
Hes in zuidoost?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:06 schreef Nero22 het volgende:
Ik rijd hier in Amsterdam ook wel eens honderd meter over het fietspad om mijn brommert voor de school te kunnen parkeren. Motor draait dan stationair in de 2e versnelling en dat is nog onder wandeltempo.
Spam![]()
PTA / De 9e Motorrijders New/Oldbierit! #21
Poll toegevoegd voor de voorjaarsrit
Nop, Hoge Hotelschool aan het Rembrandtpark. Naast het Ramada Hotelquote:
Verwarring voor de koekblikkers. Die zien een knippertje en gaan er dan vanuit dat je rechts afslaat, ongeacht dat het knippertje naar links uitstaat. Kan jij ook niks aan doen, dat zeg ik ook niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:40 schreef mjan het volgende:
[..]
Whut? Als ik op een kruispunt waarbij de voorrang naar links afbuigt richting naar links aangeef dan creëer IK verwarring? Ik zie het niet helemaal denk ik.
Stomme mensen in blik ook altijd!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:27 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Verwarring voor de koekblikkers. Die zien een knippertje en gaan er dan vanuit dat je rechts afslaat, ongeacht dat het knippertje naar links uitstaat. Kan jij ook niks aan doen, dat zeg ik ook niet.
Edit: knippertje is eigenlijk niet eens nodig want je rijdt in principe rechtdoor. Niet voor niks zakken veel mensen bij deze vraag op het CBR examen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |