abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:20:48 #51
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_137768845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:17 schreef mstx het volgende:
Ik ben ook weer aan het klussen geweest.
Even de velgen een kleurtje gegeven. :7

[ afbeelding ]
pracht ding!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:37:58 #52
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_137769387
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:20 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

pracht ding!
danku :+
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_137769821
En weer thuis, beetje koud maar best te doen.

pi_137770040
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:52 schreef weerstandje het volgende:
En weer thuis, beetje koud maar best te doen.

[ afbeelding ]
Moooooiii :o
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_137770303
Net met een vriend naar de Holtenberg (ofzo) geweest, leuk rijden daar. Af en toe wel met de billetjes bij elkaar omdat mijn voorband steeds duidelijker laat blijken dat 'ie eigenlijk niet meer kan, en dat is niet zo fijn als je in een bocht zit en er ineens een kerel in een sportautootjes iets te hard tegemoet komt rijden :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_137770347
Ik heb vandaag 2 proefritjes gedaan.
De eerste op een Suzuki GSF 650 SA Bandit uit 2006. Was een leuke makkelijke motor om op te rijden die volgens mij heel veel toe staat. Daarnaast was de motor echt heel erg schakellui, wat op zich geen probleem is. Gezien ik er ook woon-werk mee wil rijden. Volgende week ga ik een andere Bandit testen uit van een ander bouwjaar.
De 2e proefrit was op een Suzuki SV 650 SA. Wat een power als je aan die gashendel hangt! :D En het geluid dat hij produceerde :9~
Hij vraagt ook echt om hem in hoge toeren te rijden, maar de manier van zitten is het toch (nog) niet helemaal voor mij. Helemaal omdat mijn vriendin er ook op moet kunnen rijden. Door het sportieve stuurtje kreeg ik best last van mijn polsen bij het rustigere rijden, maar zodra ik een vaartje had niet meer.

Al met al een leuk testdagje.

Wel heb ik nog een vraagje.
De Bandit had lichtelijk roestplekjes op die plaat boven op de voorvork en ook roestplekjes op de vorkstangen zelf. Is dit erg?
De verkoper had het er over dat de plekjes op de vorkstangen weg gepolijst zouden worden, maar op die plaat zou ik zelf moeten doen. Gaat dat niet terug komen dan? Gezien de motor buiten komt te staan.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:13:19 #57
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_137770447
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:08 schreef Tunafish het volgende:
Net met een vriend naar de Holtenberg (ofzo) geweest, leuk rijden daar. Af en toe wel met de billetjes bij elkaar omdat mijn voorband steeds duidelijker laat blijken dat 'ie eigenlijk niet meer kan, en dat is niet zo fijn als je in een bocht zit en er ineens een kerel in een sportautootjes iets te hard tegemoet komt rijden :')
Leuke weg, alleen veel te druk vaak :(
En geloof me hier in de buurt zijn er ook dichterbij hele mooie stukken!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:13:45 #58
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_137770455
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:09 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb vandaag 2 proefritjes gedaan.
De eerste op een Suzuki GSF 650 SA Bandit uit 2006. Was een leuke makkelijke motor om op te rijden die volgens mij heel veel toe staat. Daarnaast was de motor echt heel erg schakellui, wat op zich geen probleem is. Gezien ik er ook woon-werk mee wil rijden. Volgende week ga ik een andere Bandit testen uit van een ander bouwjaar.
De 2e proefrit was op een Suzuki SV 650 SA. Wat een power als je aan die gashendel hangt! :D En het geluid dat hij produceerde :9~
Hij vraagt ook echt om hem in hoge toeren te rijden, maar de manier van zitten is het toch (nog) niet helemaal voor mij. Helemaal omdat mijn vriendin er ook op moet kunnen rijden. Door het sportieve stuurtje kreeg ik best last van mijn polsen bij het rustigere rijden, maar zodra ik een vaartje had niet meer.
Een bandit schakellui en een SV die je in hoog in de toeren moet rijden?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_137770475
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:13 schreef mstx het volgende:

[..]

Een bandit schakellui en een SV die je in hoog in de toeren moet rijden?
Ja zo ervaarde ik de motoren in ieder geval. Niet dat ik er veel ervaring mee heb :+
pi_137770495
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:13 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Leuke weg, alleen veel te druk vaak :(
En geloof me hier in de buurt zijn er ook dichterbij hele mooie stukken!
Oh, ongetwijfeld, en die ga ik ook nog rustig ontdekken. Was langs Frans op de Bult gereden om te kijken of daar iemand reed zodat ik ze daar kon vragen naar wat leuke stukjes in de buurt, en die noemden dus Holten. Volgende keer weer wat anders 8-)
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:20:47 #61
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_137770637
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:14 schreef Scheringa het volgende:

[..]

Ja zo ervaarde ik de motoren in ieder geval. Niet dat ik er veel ervaring mee heb :+
Ik heb ook op beide gereden en ik vond het juist andersom. Een SV heeft lekker veel koppel onderin en de bandit kan veel meer toeren maken.
Op de SV kun je ook een SBK stuurtje zetten. Dan heb je én een goede zithouding, én een leuk blok, én mooi geluid. :)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:24:20 #62
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_137770740
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:15 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Oh, ongetwijfeld, en die ga ik ook nog rustig ontdekken. Was langs Frans op de Bult gereden om te kijken of daar iemand reed zodat ik ze daar kon vragen naar wat leuke stukjes in de buurt, en die noemden dus Holten. Volgende keer weer wat anders 8-)
Wil wel keer met je meerijden, als je vanaf Enschede binnendoor naar Denekemap de lutte en Ootmarsum gaat kon je in een leuke hoek.

Maar vanaf Enschede ben je ook zo bij Tecklenburg!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_137770874
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:08 schreef Tunafish het volgende:
Net met een vriend naar de Holtenberg (ofzo) geweest, leuk rijden daar. Af en toe wel met de billetjes bij elkaar omdat mijn voorband steeds duidelijker laat blijken dat 'ie eigenlijk niet meer kan, en dat is niet zo fijn als je in een bocht zit en er ineens een kerel in een sportautootjes iets te hard tegemoet komt rijden :')
Holtenberg is wel leuk een keertje maar ook daar staan ze veel te lazeren.
Kun je meteen Ijsseldijk even meepakken, andere kant weer terug, heb je een mooi rondje.

Dijk zelf is niet heel spannend maar wel leuk rijden.
Ik zwaai naar dieren.
pi_137771943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:24 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Wil wel keer met je meerijden, als je vanaf Enschede binnendoor naar Denekemap de lutte en Ootmarsum gaat kon je in een leuke hoek.

Maar vanaf Enschede ben je ook zo bij Tecklenburg!
Kunnen we inderdaad wel eens een keertje regelen. Wel eerst vers rubber eronder :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:29 schreef Geerd het volgende:

[..]

Holtenberg is wel leuk een keertje maar ook daar staan ze veel te lazeren.
Kun je meteen Ijsseldijk even meepakken, andere kant weer terug, heb je een mooi rondje.

Dijk zelf is niet heel spannend maar wel leuk rijden.
Het hoeft voor mij ook niet zo heel spannend. Kronkelende wegen zijn heel leuk, maar ik vermaak me net zo goed op een gewone weg.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_137772811
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:08 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Kunnen we inderdaad wel eens een keertje regelen. Wel eerst vers rubber eronder :P

[..]

Het hoeft voor mij ook niet zo heel spannend. Kronkelende wegen zijn heel leuk, maar ik vermaak me net zo goed op een gewone weg.
Voor mij ook niet meer zo, hoe vaak ik me rbw wel niet kwijt kon zijn met kagoen en nog iemand vroeger.
Ik zwaai naar dieren.
pi_137777683
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:09 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb vandaag 2 proefritjes gedaan.
De eerste op een Suzuki GSF 650 SA Bandit uit 2006. Was een leuke makkelijke motor om op te rijden die volgens mij heel veel toe staat. Daarnaast was de motor echt heel erg schakellui, wat op zich geen probleem is. Gezien ik er ook woon-werk mee wil rijden. Volgende week ga ik een andere Bandit testen uit van een ander bouwjaar.
De 2e proefrit was op een Suzuki SV 650 SA. Wat een power als je aan die gashendel hangt! :D En het geluid dat hij produceerde :9~
Hij vraagt ook echt om hem in hoge toeren te rijden, maar de manier van zitten is het toch (nog) niet helemaal voor mij. Helemaal omdat mijn vriendin er ook op moet kunnen rijden. Door het sportieve stuurtje kreeg ik best last van mijn polsen bij het rustigere rijden, maar zodra ik een vaartje had niet meer.

Al met al een leuk testdagje.

Wel heb ik nog een vraagje.
De Bandit had lichtelijk roestplekjes op die plaat boven op de voorvork en ook roestplekjes op de vorkstangen zelf. Is dit erg?
De verkoper had het er over dat de plekjes op de vorkstangen weg gepolijst zouden worden, maar op die plaat zou ik zelf moeten doen. Gaat dat niet terug komen dan? Gezien de motor buiten komt te staan.
Zeker weten dat je de twee motoren niet door elkaar hebt gehaald? :D

De Bandit komt pas bij 6000rpm echt tot leven (Edit: De Mark III's met injectie zijn wellicht wat vlakker in koppelcurve, maar dan nog, blijft een inline four), zo hoog komt de SV eigenlijk nauwelijks. V-Twins staan juist bekend om hun koppel laag in de toeren, vandaar dat je juist op de SV minder hoeft te schakelen. Altijd wel koppel voorhanden, bij de Bandit moet je regelmatig ééntje omlaag wil je echt lekker kracht hebben. Ik denk eigenlijk, dat je de Bandit niet in zijn optimale toerental gereden hebt, want die machine leeft tussen de 6 en 11 duizend rpm :)

Overigens die vragen, roestpitjes op je vorkpoten zijn vrij kut. Als die een keer bij het inveren door de stofring of de keerring heen gaan, heb je een vorklekkage te pakken. Niet meteen een drama, maar wil je niet. Geeft troep, slechter wordende vering, etc. Je kunt je inderdaad wegpolijsten (wel goed doen, mag niet ruw meer zijn) maar dan moet je ze daarna wel echt goed bijhouden. Als het boven het deel wat in de vork verdwijnt zit kan het in feite geen kwaad, maar het is wel lelijk en een tegen van slecht onderhoud.

Op de kroonplaat? Is niks anders dan wat oppervlakkige roest op het frame. Opschuren, overspuiten, klaar. Wat veel mensen doen is een kroonplaatbeschermer van carbon of iets erop plakken. Werkt hetzelfde als de tankpad van de tank, die beschermt tegen de rits, de kroonplaatbeschermer tegen sleutels.

Bovenste kroonplaat heb je er binnen twee minuten af. Onderste niet :+

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:52 schreef weerstandje het volgende:
En weer thuis, beetje koud maar best te doen.

[ afbeelding ]
Schitterende fiets _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 15-03-2014 21:00:11 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_137790394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zeker weten dat je de twee motoren niet door elkaar hebt gehaald? :D

De Bandit komt pas bij 6000rpm echt tot leven (Edit: De Mark III's met injectie zijn wellicht wat vlakker in koppelcurve, maar dan nog, blijft een inline four), zo hoog komt de SV eigenlijk nauwelijks. V-Twins staan juist bekend om hun koppel laag in de toeren, vandaar dat je juist op de SV minder hoeft te schakelen. Altijd wel koppel voorhanden, bij de Bandit moet je regelmatig ééntje omlaag wil je echt lekker kracht hebben. Ik denk eigenlijk, dat je de Bandit niet in zijn optimale toerental gereden hebt, want die machine leeft tussen de 6 en 11 duizend rpm :)

Overigens die vragen, roestpitjes op je vorkpoten zijn vrij kut. Als die een keer bij het inveren door de stofring of de keerring heen gaan, heb je een vorklekkage te pakken. Niet meteen een drama, maar wil je niet. Geeft troep, slechter wordende vering, etc. Je kunt je inderdaad wegpolijsten (wel goed doen, mag niet ruw meer zijn) maar dan moet je ze daarna wel echt goed bijhouden. Als het boven het deel wat in de vork verdwijnt zit kan het in feite geen kwaad, maar het is wel lelijk en een tegen van slecht onderhoud.

Op de kroonplaat? Is niks anders dan wat oppervlakkige roest op het frame. Opschuren, overspuiten, klaar. Wat veel mensen doen is een kroonplaatbeschermer van carbon of iets erop plakken. Werkt hetzelfde als de tankpad van de tank, die beschermt tegen de rits, de kroonplaatbeschermer tegen sleutels.

Bovenste kroonplaat heb je er binnen twee minuten af. Onderste niet :+

[..]

Schitterende fiets _O_
Dan zal ik de Bandit misschien inderdaad niet in het optimale toerental hebben gereden, maar ik had toch echt het idee dat hij gewoon deed wat ik wilde in een misschien iets te hoge versnelling. Maar zoals ik al aangaf, zaterdag op een andere Bandit rijden dus dan kan ik het gewoon wat hoger in de toeren proberen.
Wat betreft de SV. Hij had inderdaad direct power zodra ik gas gaf en misschien dat ik te snel vind dat je hoger in de toeren zit (ben de auto gewend he...).

Dus die roestpitjes zijn gewoon kut, dat zal ik dan in ieder geval mee laten wegen in mijn keuze. Ik vraag me af of die stofringen niet al lek waren, want de vorkpoten waren vettig na de proefrit en het lijkt me dat die stofringen dat vet binnen moeten houden. Gezien het mijn eerste motor wordt wil ik dat soort dingen voorkomen.
  zondag 16 maart 2014 @ 09:45:21 #68
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137791960
Verdere navraag blijkt dat de klepdekselpakking waarschijnlijk, zoals verwacht, dood aan het gaan is. Die plek is waar het blok het heetst wordt dus het lijkt erop dat de pakking is gaan scheuren. Komt met de leeftijd, zo lijkt het.

Operatietje in het vooruitzicht w/

[ Bericht 5% gewijzigd door Dekatria op 16-03-2014 10:10:39 ]
pi_137793014
quote:
99s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:45 schreef Dekatria het volgende:
Verdere navraag blijkt dat de klepdekselpakking waarschijnlijk, zoals verwacht, dood aan het gaan is. Die plek is waar het blok het heetst wordt dus het lijkt erop dat de pakking is gaan scheuren. Komt met de leeftijd, zo lijkt het.

Operatietje in het vooruitzicht w/
Ga je dat zelf doen of laat je het doen?

Half uurtje werk mits je een momentsleutel hebt :Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 16 maart 2014 @ 11:14:13 #70
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137793422
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:52 schreef BlackLining het volgende:
Ga je dat zelf doen of laat je het doen?

Half uurtje werk mits je een momentsleutel hebt :Y
Ik ga het zelf doen inderdaad - van wat ik kan lezen is het goed uitvoerbaar. Volgende week even rustig een dagje ervoor uittrekken. Pakkingen zijn onderweg.
pi_137793436
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ga je dat zelf doen of laat je het doen?

Half uurtje werk mits je een momentsleutel hebt :Y
Waar heb je een momentsleutel voor nodig? :?
  zondag 16 maart 2014 @ 11:16:32 #72
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_137793467
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Waar heb je een momentsleutel voor nodig? :?
Om een momentje te sleutelen
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_137793491
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:16 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Om een momentje te sleutelen
ooohh momentje! :+

ik ben net wakker :O c_/
  zondag 16 maart 2014 @ 11:26:11 #74
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_137793657
Ga jij nog rijden vandaag?

Edit: er is nog gebak over :P

[ Bericht 72% gewijzigd door KneusTeun op 16-03-2014 11:31:27 ]
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_137793966
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:26 schreef KneusTeun het volgende:
Ga jij nog rijden vandaag?

Edit: er is nog gebak over :P
Gebak!!! :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')