SPOILER: BlablablaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. En zo verandert 'even weer rijklaar maken' in 'compleet herstellen en opnieuw opbouwen'.
Leuk? Jazeker. Leerzaam, en straks een fiets die compleet naar mijn smaak is. Nadelen? Zat. De reparatie heeft inmiddels net zoveel gekost als de motor mij twee jaar en 40.000km geleden in aanschaf kostte. Zeg maar de overtreffende trap van total loss. Maar goed, we zijn nu al zo ver
Genoeg geleuterd, ik ben al een tijd bezig en heb eigenlijk laatst pas besloten het geheel in een projecttopic te zetten. Zag dat er pas één motor projecttopic was, en dat was een BMW. Dat kan natuurlijk niet dus vandaar. Maar nu moet ik dus het hele proces even reconstrueren. Laten we maar eens beginnen met de schade dan.
Deuk in de tank, en het frame geschaafd
Tellerset, stuur, koplamp, spiegels, allemaal scheef. Ik heb er geen foto van, maar zelfs de sleutel was krom
De scheur in het carterdeksel, waardoor de olie ontsnapte. Na het ongeluk werd ik meteen ingeladen in de ambulance en heb ik de motor niet meer gezien. De politie had het over een 'gescheurd carter'. Dan zou het einde motorblok zijn geweest. Gelukkig was het 'maar' een carterdeksel. Blijft zuur, maar een nieuwe zit er zo op.
Beeldmateriaal van de lichamelijke schade zal ik jullie niet aandoen, is niet smakelijk allemaal. Maar we zijn inmiddels ruim twee maanden verder en ik kan mijn linkerarm nog steeds niet fatsoenlijk gebruiken, en ik slik nog steeds pillen. Om een indicatie te geven
Zoals gezegd ben ik hier al een tijdje mee bezig, ik zal de komende tijd steeds wat posten tot ik weer een beetje bij benNu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Thanks!quote:
Ik zal tegen die tijd eens een mooi ritje in elkaar draaien rond Den Bosch, als jullie willenquote:Op zondag 16 maart 2014 22:21 schreef Dekatria het volgende:
Baas er komt toch wel een rit als dat ding weer rolt?
Bijna alles is inmiddels binnen, maar het overgrote deel komt uit Duitsland en China/Japan. Nu ik er zo over nadenk heb ik eigenlijk niks in Nederland gekocht. Ik betaal hier al meer dan genoeg belasting en accijns voor dat dingquote:Op zondag 16 maart 2014 22:26 schreef PandaDrop het volgende:
Veel succes.
Weet je al waar je de nieuwe onderdelen gaat halen?
Als het in het weekend is moet dat zeker goedkomen.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:30 schreef BlackLining het volgende:
Ik zal tegen die tijd eens een mooi ritje in elkaar draaien rond Den Bosch, als jullie willen
Die laat ik liever even in het midden, maar ongeveer net zoveel als dat de motor me in aanschaf gekost heeft dus. Een donormotor had gekund maar dan had ik weer eenzelfde motor gehad als dat ik had. Nu daarentegen;quote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:23 schreef trommelkoek het volgende:
Wow...
Verwachte kosten?
Of kan je niet ergens een donormotor ofzo regelen?
Beterschap
dit dus. Maar dan wel een betere. Alle parts die ik moet vervangen krijgen meteen een dikke upgrade. Bijvoorbeeld de vering, van ongedempte springstokken, maar Wilbers progressieve veren. Van het (gescheurde) stock zadel, naar een beter gevormd gel exemplaar. Van het (inmiddels kromme) stock stuurtje naar een ABM Sbk stuur. Kost extra, maar het is wel allemaal toegevoegde waardequote:
Mooi lijstje, en als je in de tussentijd nou een paar kilootjes afvalt wegens geldgebrek, lijkt 'ie straks nog sneller ookquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die laat ik liever even in het midden, maar ongeveer net zoveel als dat de motor me in aanschaf gekost heeft dus. Een donormotor had gekund maar dan had ik weer eenzelfde motor gehad als dat ik had. Nu daarentegen;
[..]
dit dus. Maar dan wel een betere. Alle parts die ik moet vervangen krijgen meteen een dikke upgrade. Bijvoorbeeld de vering, van ongedempte springstokken, maar Wilbers progressieve veren. Van het (gescheurde) stock zadel, naar een beter gevormd gel exemplaar. Van het (inmiddels kromme) stock stuurtje naar een ABM Sbk stuur. Kost extra, maar het is wel allemaal toegevoegde waarde
Als ik, met andere woorden, een nieuwe Bandit had gekocht van dat geld, had ik er alsnog een aanzienlijk bedrag tegenaan moeten gooien om hem zo te krijgen.
Net een stuur, stuurgewichten, handvaten, handels, spiegels, kettingset, distributieketting en een kentekenplaathouder besteld En dan nu nog even naar de winkel, vragen of ze nog een stukje droog brood voor me hebben
Dat zou ik kunnen doen ja, maar ik weet hoe dat gaat Als ik dat doe voor ik een nieuwe koplamp heb, heb ik straks heel de fiets af en kan ik nog steeds niks omdat ik jou die koplamp heb opgestuurd Eerst een nieuwe, dan gaat deze eraf. De CB lamp heeft te weinig ruimte over, en bij de Bandit huist het grootste deel van de elektra nou net in de koplamp.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mooi lijstje, en als je in de tussentijd nou een paar kilootjes afvalt wegens geldgebrek, lijkt 'ie straks nog sneller ook
Je kunt tussen de bedrijven door die slekt passende CB-koplamp ook nog verpatsen
wel goed op de bus lezen heah; 2e laag binnen 3 uur of 8 weken wachten, anders lazert het er zo weer vanaf.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:59 schreef Dekatria het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Hammerite ook in een spuitbus te kopen was. Meteen zelf ook gebruikt om m'n bagagerek mee te doen, resultaat is erg strak
Ben niet gister geboren hea zitten nu 5 lagen op, aangebracht in een ochtendje spuiten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wel goed op de bus lezen heah; 2e laag binnen 3 uur of 8 weken wachten, anders lazert het er zo weer vanaf.
Yep, en niet eigenwijs zijn. Heb het eens op een klein stukje getest en het loopt er daadwerkelijk als een soort stroop vanaf als je na twee dagen nog een laagje doetquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wel goed op de bus lezen heah; 2e laag binnen 3 uur of 8 weken wachten, anders lazert het er zo weer vanaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |