abonnement Unibet Coolblue
pi_130423236


Vorige topics
TRV / [Centraal] Ryanair
TRV / [Centraal] Ryanair #2
TRV / [centraal] Ryanair #3
TRV / [centraal] Ryanair #4
TRV / [centraal] Ryanair #5
TRV / Ryanair #6
TRV / Ryanair #7 - Waar we online inchecken
TRV / [Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
TRV / [Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
TRV / [Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
TRV / [Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper
TRV / [Centraal] Ryanair #12 ||| Waar de koffers thuis blijven
TRV / [Centraal] Ryanair #13
TRV / [Centraal] Ryanair #15
TRV / [Centraal] Ryanair #16
TRV / [Centraal] Ryanair #17
TRV / [Centraal] Ryanair #18
TRV / [Centraal] Ryanair #19 We'll fly, We'll fly awaayyyyyy
TRV / Ryanair #20
TRV / Ryanair #21

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchecken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken. Als de fout snel na de boeking opgemerkt wordt het soms gratis kan worden aangepast door Ryanair te bellen.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastic tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Voor een extra bedrag kan je kiezen om:
- één of meerdere stuks bagage in te checken (hieronder meer)
- als eerste aan boord te gaan (hieronder meer)
- sportuitrusting mee te nemen
- een reisverzekering af te sluiten
- hotels, autohuur etc. te regelen
- te betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Prijsoverzicht extra's:
-Creditcardtoeslag: 2% van de totale transactie
-Toeslag instappen met prioriteit (p.p./enkele vlucht): ¤7,- online, ¤10,- via callcenter of op de luchthaven
-Stoelreservering: ¤10,- online, ¤15,- via callcenter of op de luchthaven
-Naamswijziging ¤110,- online, ¤160,- via callcenter of op de luchthaven
Ingecheckte bagage:
-1e tas, 15 kilo: ¤15-¤40 online, ¤60-¤130 via callcenter of op de luchthaven
-1e tas, 20 kilo: ¤25-¤50 online, ¤75-¤140 via callcenter of op de luchthaven
-2e tas, 15 kilo: ¤40-¤60 online, ¤105-¤160 via callcenter of op de luchthaven
-Toeslag voor overbagage, per kilo: ¤20,- op de luchthaven

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaalt. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik ook zonder Creditcard(kosten) boeken?
Je kan er ook voor kiezen om te betalen met de betaalkaarten (debit) van Maestro, Visa Connect, Visa Electron, Mastercard Prepaid en Visa Delta. Hiermee bespaart u 2% op de kosten van uw boeking.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 1% gewijzigd door larsico op 24-08-2013 20:37:39 ]
pi_130423283
Ligt er heel erg aan hoe druk het is, en ik had mezelf al verbeterd met 15 minuten. Zie ook een paar posts terug met uitleg waar bij mij de tijd in ging zitten. We waren ook met meerdere personen, dus dat scheelt ook nog wat. En het was redelijk druk.
pi_130424042
nou jongens lekker boeiend die minuten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130424102
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal :') 5 euro voor een blikje Heineken :r .
Abracadabra, tapate guarra!
pi_130424175
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal :') 5 euro voor een blikje Heineken :r .
ik ben het niet van plan. kan wel 1 a 2 uur zonder bier
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130424246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:50 schreef Nielsch het volgende:
nou jongens lekker boeiend die minuten.
Je hebt gelijk, inderdaad niet geheel relevant voor dit topic. Ik ga nu weer over op Ryanair ;)
(Alhoewel ik maximaal 5 minuten nog steeds erg kort vind :P)
pi_130424762
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:30 schreef Nielsch het volgende:
gewoon bier drinken en lullen met alleen-reizende vrouwen...
Heb vorige vlucht nog inderdaad heel gezellig gehad met een chickie waar ik later nog mee heb afgesproken :)

Bestel overigens nooit wat bij RyanAir, zorg altijd dat ik met leeg plastic flesje door security ga, bijvullen op wc.
pi_130432741
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal :') 5 euro voor een blikje Heineken :r .
Laatst wel een flesje water voor 3 euro oid, omdat na de instapcontrole geen shop meer was en ik niet zoals een slim iemand hier boven een leeg flesje mee had.

Ook irritant vond ik dat blije muziekje toen het vliegtuig geland was, terwijl dat een bijzonder oncomfortabele landing was, waarbij veel te hard geremd werd :')
  zondag 25 augustus 2013 @ 02:22:29 #9
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130433997
Hoe meer ik met kleine airlines van buiten Europa vlieg, hoe meer ik me realiseer dat Ryanair gewoon oncomfortabel landt. Dat achterlijk hard remmen inderdaad, ze doen het met opzet!
pi_130434502
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:05 schreef Palomar het volgende:

[..]

Laatst wel een flesje water voor 3 euro oid, omdat na de instapcontrole geen shop meer was en ik niet zoals een slim iemand hier boven een leeg flesje mee had.

Ook irritant vond ik dat blije muziekje toen het vliegtuig geland was, terwijl dat een bijzonder oncomfortabele landing was, waarbij veel te hard geremd werd :')
Volledig mee eens, ze komen aanvliegen als een bezetene zo hard. En dan vol in de remmen inclusief dat kutmuziekje "another on time flight" :')
Abracadabra, tapate guarra!
pi_130434930
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 03:34 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Volledig mee eens, ze komen aanvliegen als een bezetene zo hard. En dan vol in de remmen inclusief dat kutmuziekje "another on time flight" :')
Het is ook zo dat ze hun vluchttijden veel te ruim nemen, waardoor het lijkt alsof ze bijna altijd op tijd zijn. Tsja, dat is Ryanair ;)
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:15:23 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130435376
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 07:45 schreef larsico het volgende:

[..]

Het is ook zo dat ze hun vluchttijden veel te ruim nemen, waardoor het lijkt alsof ze bijna altijd op tijd zijn. Tsja, dat is Ryanair ;)
Het zogenaamde padden van de schematijden voor de vluchten gebeurd door alle luchtvaartmaatschappijen.
En hoewel de daadwerkelijke vluchttijd natuurlijk korter is dan de schematijd, moet je natuurlijk ook niet rekenen het moment dat je opstijgt en het moment dat je land. Juist het taxiën van en naar de gate kost veel tijd.
Bij Eindhoven Airport bijvoorbeeld komt het voor dat het 15 minuten duurt voordat je op kan stijgen omdat men niet mag/kan opstijgen bij de terminal maar eerst naar de andere kant van de landingsbaan moet rijden en ondertussen moet wachten op elk binnenkomend vliegtuig, vanaf de Polderbaan op Schiphol ben ik sneller de lucht in.
Daarnaast komt het ook voor dat je in de wachtrij staat om op te mogen stijgen of landen, al deze zaken moeten natuurlijk wel in de schematijd meegenomen worden.
Dus 15 minuten taxi op Eindhoven, 32 minuten vliegen naar London Stansted, en dan nog 13 minuten taxiën is eigenlijk helemaal niet zo ruim voor het uurtje wat gerekend wordt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130435401
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het zogenaamde padden van de schematijden voor de vluchten gebeurd door alle luchtvaartmaatschappijen.
En hoewel de daadwerkelijke vluchttijd natuurlijk korter is dan de schematijd, moet je natuurlijk ook niet rekenen het moment dat je opstijgt en het moment dat je land. Juist het taxiën van en naar de gate kost veel tijd.
Bij Eindhoven Airport bijvoorbeeld komt het voor dat het 15 minuten duurt voordat je op kan stijgen omdat men niet mag/kan opstijgen bij de terminal maar eerst naar de andere kant van de landingsbaan moet rijden en ondertussen moet wachten op elk binnenkomend vliegtuig, vanaf de Polderbaan op Schiphol ben ik sneller de lucht in.
Daarnaast komt het ook voor dat je in de wachtrij staat om op te mogen stijgen of landen, al deze zaken moeten natuurlijk wel in de schematijd meegenomen worden.
Dus 15 minuten taxi op Eindhoven, 32 minuten vliegen naar London Stansted, en dan nog 13 minuten taxiën is eigenlijk helemaal niet zo ruim voor het uurtje wat gerekend wordt.
Volgens mij zei laatst iemand hier dat de aankomsttijd officieel de tijd is dat het vliegtuig landt, dus daar was ik van uit gegaan.
Overigens plant ryanair de vluchten wel ruimer dan gebruikelijk is.
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:25:54 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130435458
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:19 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij zei laatst iemand hier dat de aankomsttijd officieel de tijd is dat het vliegtuig landt, dus daar was ik van uit gegaan.
Overigens plant ryanair de vluchten wel ruimer dan gebruikelijk is.
Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.
Zoals gesteld, Ryanair houdt rekening met de taxitijden en daar bovenop komt de geplande vluchttijd.

Voorbeeld Easyjet;
Amsterdam - Londen Stansted, 09:30 - 09:35, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 314 kilometer.

Voorbeeld Ryanair;
Eindhoven - Londen Stansted, 09:20 - 09:25, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 359 kilomter.

Met andere woorden, de vluchttijd voor beide vluchten is hetzelfde, ondanks dat de nominale afstand voor Ryanair langer is. En ook op Eindhoven kan je pech hebben met baangebruik. Elke luchtvaartmaatschappij heeft dus een buffer om dit op te vangen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130435489
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.
Zoals gesteld, Ryanair houdt rekening met de taxitijden en daar bovenop komt de geplande vluchttijd.

Voorbeeld Easyjet;
Amsterdam - Londen Stansted, 09:30 - 09:35, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 314 kilometer.

Voorbeeld Ryanair;
Eindhoven - Londen Stansted, 09:20 - 09:25, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 359 kilomter.

Met andere woorden, de vluchttijd voor beide vluchten is hetzelfde, ondanks dat de nominale afstand voor Ryanair langer is. En ook op Eindhoven kan je pech hebben met baangebruik. Elke luchtvaartmaatschappij heeft dus een buffer om dit op te vangen.
Maar ze doen de irritante op tijd jingle al bij het landen en niet bij het docken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130435711
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.
Zoals gesteld, Ryanair houdt rekening met de taxitijden en daar bovenop komt de geplande vluchttijd.

Voorbeeld Easyjet;
Amsterdam - Londen Stansted, 09:30 - 09:35, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 314 kilometer.

Voorbeeld Ryanair;
Eindhoven - Londen Stansted, 09:20 - 09:25, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 359 kilomter.

Met andere woorden, de vluchttijd voor beide vluchten is hetzelfde, ondanks dat de nominale afstand voor Ryanair langer is. En ook op Eindhoven kan je pech hebben met baangebruik. Elke luchtvaartmaatschappij heeft dus een buffer om dit op te vangen.
Je zal dan wel gelijk hebben, maar mijn ervaring met 'normale' luchtvaartmaatschappijen is dat de aankomsttijd dichter bij de tijd van landen dan de tijd van aankomst bij de gate ligt. Heb je trouwens ergens een bron ofzo, ben wel benieuwd hoe het nou precies zit?
pi_130435726
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar ze doen de irritante op tijd jingle al bij het landen en niet bij het docken.
Inderdaad, dus eigenlijk zeggen ze dan dat de landingstijd de aankomsttijd is toch?
pi_130435869
Wat een gezeik hier, begrijpen mensen het concept lowcost airline niet?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_130435929
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:58 schreef danos het volgende:
Wat een gezeik hier, begrijpen mensen het concept lowcost airline niet?
Natuurlijk kennen we dat concept en door dit 'gezeik' (wat overigens niet alleen betrekking heeft op low-cost airlines) probeer ik het gewoon nog beter te begrijpen. Tegenwoordig is het zeker verboden om nieuwsgierig te zijn?
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:42:39 #20
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_130436662
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal :') 5 euro voor een blikje Heineken :r .
Laatste keer met Ryanair een panini ham kaas gekocht a 5 euro oid. Had zo'n honger :')

Best okay, geen top kwaliteit maar wel goed warm en prima smaakje.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:50:34 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130436760
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat de tijd van aankomst de daadwerkelijke aankomsttijd bij de gate betreft, in ieder geval bij Easyjet, waar specifiek wordt genoemd dat ze bij een kleine vertraging min of meer op tijd bij de gate op de plek van bestemming zullen zijn, wordt bij Ryanair inderdaad bij of net na de landing de fanfare gespeeld.

Bij de berekening van de schematijden door de luchtvaartmaatschappijen wordt in ieder geval gerekend van gate to gate, want dat zijn de bloktijden dat het vliegtuig wordt ingezet, en daar bovenop komt de omdraaitijd van het vliegtuig. Het zal geen zin hebben om bij het berekenen van de bloktijden niet het stukje rijden van en naar de gate mee te rekenen, want dan loop je automatisch vertraging op, en bij vertrek wordt in ieder geval aangehouden op het moment dat de deuren gesloten zijn en de pushback plaatsvindt.

Gelukkig vliegt Ryanair over het algemeen op de secondary airports waarbij na het landen niet al teveel tijd kwijt is met het taxiën.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130436984
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:50 schreef ozzietukker het volgende:
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat de tijd van aankomst de daadwerkelijke aankomsttijd bij de gate betreft, in ieder geval bij Easyjet, waar specifiek wordt genoemd dat ze bij een kleine vertraging min of meer op tijd bij de gate op de plek van bestemming zullen zijn, wordt bij Ryanair inderdaad bij of net na de landing de fanfare gespeeld.

Bij de berekening van de schematijden door de luchtvaartmaatschappijen wordt in ieder geval gerekend van gate to gate, want dat zijn de bloktijden dat het vliegtuig wordt ingezet, en daar bovenop komt de omdraaitijd van het vliegtuig. Het zal geen zin hebben om bij het berekenen van de bloktijden niet het stukje rijden van en naar de gate mee te rekenen, want dan loop je automatisch vertraging op, en bij vertrek wordt in ieder geval aangehouden op het moment dat de deuren gesloten zijn en de pushback plaatsvindt.

Gelukkig vliegt Ryanair over het algemeen op de secondary airports waarbij na het landen niet al teveel tijd kwijt is met het taxiën.
Ja, nu je het zo zegt klinkt het ook veel logischer om de tijd van de gate tot gate aan te houden, ben niet goed geïnformeerd dus.
Heb net ook nog even op flightradar24 gekeken, en daar was het bij de meeste vluchten zo dat ze rond de aankomsttijd landden, maar binnen 2-4 minuten stond het vliegtuig al bij de gate, dus helemaal duidelijk wat nou als aankomsttijd aangehouden wordt is niet duidelijk helaas ;)
pi_130468039
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
pi_130468588
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Misschien kan je je vraag hier: TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! het best kwijt
pi_130468802
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Nee, geen ervaring mee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 26 augustus 2013 @ 08:19:14 #26
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130469225
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Wat was de reden?
pi_130469543
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Heb zelf weleens 20 uur vertraging gehad.

TRV / Vertraging van 20 uur.

Ben toen de procedure aangegaan en heb uiteindelijk 0,0 euro teruggekregen. Schijnbaar wendt men bij Ryanair zulke claims altijd af als technisch mankement, of buitengewone omstandigheden. Hiervoor hoeft dus geen claim voor uitgekeerd te worden.

Als je het wilt proberen, zorg dan in ieder geval dat je bewijs van je vertraging hebt.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_130470932
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 08:48 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Heb zelf weleens 20 uur vertraging gehad.

TRV / Vertraging van 20 uur.

Ben toen de procedure aangegaan en heb uiteindelijk 0,0 euro teruggekregen. Schijnbaar wendt men bij Ryanair zulke claims altijd af als technisch mankement, of buitengewone omstandigheden. Hiervoor hoeft dus geen claim voor uitgekeerd te worden.

Als je het wilt proberen, zorg dan in ieder geval dat je bewijs van je vertraging hebt.
Het is inderdaad heel moeilijk om bewijs te leveren dat er geen overmacht was. Dit is volgens de luchtvaartmaatschappij eigenlijk bijna altijd het geval
pi_130471015
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:13 schreef larsico het volgende:

[..]

Het is inderdaad heel moeilijk om bewijs te leveren dat er geen overmacht was. Dit is volgens de luchtvaartmaatschappij eigenlijk bijna altijd het geval
Eigenlijk moet je daar een onafhankelijke toezichthouder hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130473583
Hmm ok, de reden weet ik niet maar ryanair zal het inderdaad op overmacht steken. Echter is overmacht toch alleen een natuurramp of verhoogd risico op terrorisme etc? Niemand ervaring met vlucht-vertraagd.nl of euclaim.nl? Dit is no-cure no pay maar toch heb ik mijn twijfels bij zulke sites.
pi_130473694
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:10 schreef Konev het volgende:
Hmm ok, de reden weet ik niet maar ryanair zal het inderdaad op overmacht steken. Echter is overmacht toch alleen een natuurramp of verhoogd risico op terrorisme etc? Niemand ervaring met vlucht-vertraagd.nl of euclaim.nl? Dit is no-cure no pay maar toch heb ik mijn twijfels bij zulke sites.
In het genoemde topic zal je daar meer informatie over vinden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:18:56 #32
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130473779
Prima partijen om mee in zee te gaan. Ze kunnen wat meer druk op de airline zetten om die claim te verzilveren. Je krijgt wel minder terug, maar ja, anders krijg je waarschijnlijk niets ;)
pi_130474496
Vind Ryanair wel erg panisch doen met handbagage in vergelijking met bijvoorbeeld Easyjet. Met EJ kon ik met dezelfde tas altijd gewoon doorlopen en werd er nooit strikt gecontroleerd, zolang je maar geen zichtbaar enorm zware tas had. Bij Ryanair meteen een weegschaaltje en mensen met maar 1 kilo teveel mochten niet verder (ws. even wat shirts/truien over elkaar aan doen en dan alsnog verder, lekker hypocriet :') ). Op de terugweg kreeg ik in de wachtrij ook nog eens een aantekening op mijn ticket en moest ik bij de gate mijn tas nog weer in zo'n rekje proppen.

Verder moesten we ook bijna als laatste instappen (waren als een van de eersten op de gate, maar toen wijzigde de gate opeens, waardoor de mensen die achteraan stonden opeens vooraan konden staan... }:| ), waardoor er helemaal geen bagagevakken meer vrij waren (waar slaat dat hele handbagagebeleid dan op als er alsnog niet genoeg plek is?). Heb mn tas toen maar onder de stoel gepropt, maar dat is wel de plek waar ook het reddingsvest zit. Lekker veilig...

Vind al met al Ryanair nog wel een stapje meer ´low budget´ dan bijv. Easyjet. Vraag me dan ook af wat dat betekent voor de veiligheid (bijv. ook die lompe landingen om een afslag eerder op het vliegveld te kunnen pakken).

[ Bericht 0% gewijzigd door Palomar op 26-08-2013 12:52:46 ]
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:20:29 #34
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130475456
Als je low budget vliegt krijg je troep, dat weet je op moment van boeken. Als je een beetje relaxed wil reizen boek je een business class ticket...

De no frills airlines binnen Europa stellen nog niets voor vergeleken met partijen als Spirit of Allegiant in de Verenigde staten. Ooit betaald voor je handbagage? Wait for it ;)
pi_130476711
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:20 schreef de__vakantieman het volgende:
Als je low budget vliegt krijg je troep, dat weet je op moment van boeken. Als je een beetje relaxed wil reizen boek je een business class ticket...

De no frills airlines binnen Europa stellen nog niets voor vergeleken met partijen als Spirit of Allegiant in de Verenigde staten. Ooit betaald voor je handbagage? Wait for it ;)
Business class is dan weer het andere uiterste, maar wil ook best wel wat extra's betalen als ze niet meer zo moeilijk doen over handbagage. Alternatief is dan natuurlijk ruimbagage inchecken, maar dan moet je weer wachten bij de bagageband etc.. ;)
pi_130502032
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:46 schreef Palomar het volgende:
Heb mn tas toen maar onder de stoel gepropt, maar dat is wel de plek waar ook het reddingsvest zit. Lekker veilig...
Je handbagage mag/hoort ook gewoon onder de stoel voor je. Behalve bij een nooduitgang. De kans dat het reddingsvest je leven redt is heel heel heeel erg klein. En als ik het goed herinner zit het reddingsvest in die Boeing 737-800's in een soort huls waardoor je het er gewoon uit kunt trekken ookal zit de tas van je achterbuur tegenaan.
pi_130503126
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:46 schreef Palomar het volgende:
Vind Ryanair wel erg panisch doen met handbagage in vergelijking met bijvoorbeeld Easyjet. Met EJ kon ik met dezelfde tas altijd gewoon doorlopen en werd er nooit strikt gecontroleerd, zolang je maar geen zichtbaar enorm zware tas had. Bij Ryanair meteen een weegschaaltje en mensen met maar 1 kilo teveel mochten niet verder (ws. even wat shirts/truien over elkaar aan doen en dan alsnog verder, lekker hypocriet :') ). Op de terugweg kreeg ik in de wachtrij ook nog eens een aantekening op mijn ticket en moest ik bij de gate mijn tas nog weer in zo'n rekje proppen.

Verder moesten we ook bijna als laatste instappen (waren als een van de eersten op de gate, maar toen wijzigde de gate opeens, waardoor de mensen die achteraan stonden opeens vooraan konden staan... }:| ), waardoor er helemaal geen bagagevakken meer vrij waren (waar slaat dat hele handbagagebeleid dan op als er alsnog niet genoeg plek is?). Heb mn tas toen maar onder de stoel gepropt, maar dat is wel de plek waar ook het reddingsvest zit. Lekker veilig...

Vind al met al Ryanair nog wel een stapje meer ´low budget´ dan bijv. Easyjet. Vraag me dan ook af wat dat betekent voor de veiligheid (bijv. ook die lompe landingen om een afslag eerder op het vliegveld te kunnen pakken).
Handbagage leg je onder de stoel voor je. Je eigen reddingsvest ligt onder je eigen stoel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130521023
Als ik vlieg, vlieg ik bijna altijd met Ryan Air, ook vakanties etc. Altijd goed bevallen! Zelfs toen een maat van me zijn paspoort kwijt was geraakt en we geen nooddocument konden regelen mochten we nog mee.... wat me wel opvalt is dat ze altijd zo pochen met dat ze altijd op tijd vliegen. Ze gaan eigenlijk altijd wel te laat weg maar komen toch altijd op tijd aan. Ze stellen gewoon overdreven ruime vluchttijden in. Ja, zo kom je ook altijd wel ''op tijd'' ;) Maar verder geen slecht woord.
pi_130523448
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:10 schreef Konev het volgende:
Hmm ok, de reden weet ik niet maar ryanair zal het inderdaad op overmacht steken. Echter is overmacht toch alleen een natuurramp of verhoogd risico op terrorisme etc? Niemand ervaring met vlucht-vertraagd.nl of euclaim.nl? Dit is no-cure no pay maar toch heb ik mijn twijfels bij zulke sites.
Heb EUclaim.nl vorig jaar gedaan voor de heen- en terugvlucht met Czech Airlines. Claimbedrag was per claim 250 euro, hiervan kreeg ik ongeveer 160 uitbetaald per claim. Stuk minder dus. Maar ik had al m'n boardingpasses al weggegooid, dus vandaar dat ik dit via hen probeerde. Duurde eventjes, maar uiteindelijk dus wel gelukt. W.b. de terugvlucht werd deze uitgevoerd door KLM. Die meldde inderdaad dat het overmacht was (technisch verhaal of zo). EUclaim naar toezichthouder geweest etc, rechtszaak aangespannen en na lang wachten m'n geld gehad.
Ik zou het eerst met Ryanair zelf proberen als je alles nog hebt. Anders gewoon bij EUClaim indienen, is zo gebeurd en je hoeft vervolgens alleen maar te wachten.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:38:44 #40
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_130523576
had 2 weken geleden moeten boeken naar marokko :( was toen 50,- nu 200! :(

btw.. van (v)arke fly 600,- gehad voor..

http://www.nufoto.nl/foto(...)-op-puerto-rico.html
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_130526835
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 07:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Handbagage leg je onder de stoel voor je. Je eigen reddingsvest ligt onder je eigen stoel.
oh ok, die steward zei 'under your chair', maar ja misschien bedoelde die ook wel de stoel voor me. Was sowieso behoorlijk chaotisch aan boord met iedereen die nog met tassen stond die ze niet kwijt konden.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:53:37 #42
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130527166
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:47 schreef Palomar het volgende:

[..]

oh ok, die steward zei 'under your chair', maar ja misschien bedoelde die ook wel de stoel voor me. Was sowieso behoorlijk chaotisch aan boord met iedereen die nog met tassen stond die ze niet kwijt konden.
De steward bedoelde zeker onder de stoel voor jouw, want de kans dat jij succesvol je handbagage onder de stoel waar je op zit kan plaatsen als ik achter jouw zit is nihil, want ik ga mijn beenruimte niet inleveren voor jouw handbagage :) Dan ga je zelf maar een beetje moeilijk met je benen zitten om je eigen handbagage kwijt te kunnen.

Bij het eventuele landen en opstijgen wordt dat natuurlijk ook altijd aangegeven dat je de handbagage onder de stoel voor je moet plaatsen. Want anders zou je heel veel incidenten krijgen van geïrriteerde passagiers die last hebben van elkaars bagage.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:05:52 #43
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130546295
Meestal strek ik m'n benen, en kan daaronder mijn aktetas, onder/voor de stoel waar ik op zit. Dat lukt prima. Maar ik vlieg geen Ryanair dus ik loop ook bijna nooit tegen problemen met handbagage die niet in de overheadlockers past aan
pi_130546471
Bedenk me nu net dat ik inmiddels 3 keer met Ryanair (2004, 2008 en 2009) heb gevolgen en dat het eigenlijk elke keer prima was. Laatste keer half uur vertraging maar okee dat is te doen.

In september voor de 4 keer, nu met een kind van net 3. Ik ben benieuwd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:46:31 #45
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130547479
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:05 schreef de__vakantieman het volgende:
Meestal strek ik m'n benen, en kan daaronder mijn aktetas, onder/voor de stoel waar ik op zit. Dat lukt prima. Maar ik vlieg geen Ryanair dus ik loop ook bijna nooit tegen problemen met handbagage die niet in de overheadlockers past aan
Dat doe ik ook, ook bij Ryanair.
pi_130547500
Valt me nu pas op dat ze de vluchttijden naar Stansted vanaf Eindhoven hebben aangepast. In ieder geval de avondvlucht. 21:50 vertrek. Normaal vloog ik nog wel eens naar Ministry of Sound na het werk (begint rond 23:00), maar nu wordt het wel wat krap als je rond 22u aankomt en dan nog een uur naar Londen zelf etc. Moet je dus wel de ochtendvlucht nemen, jammer. Edit: alleen op bepaalde dagen blijkbaar.

En heb tot en met december niet echt veel te doen, dus kan mooi een paar daagjes weg... alleen zijn de prijzen naar Barcelona, Rome, Boedapest etc. allemaal vrij hoog. Zelfs als je doordeweeks vliegt.
pi_130548358
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Vorig jaar werd mijn vlucht geannuleerd toen ik van Eindhoven naar Stansted wilde vliegen. Er was iets met het vliegtuig aan de hand en kon dus niet vertrekken. Heb toen alle bonnetjes van het hotel en eten bewaard en bij thuiskomst een claim ingediend via de ryanair website. Kreeg toen netjes al het geld terug binnen 10 werkdagen.
pi_130559281
I
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:12 schreef Raiment het volgende:

[..]

Vorig jaar werd mijn vlucht geannuleerd toen ik van Eindhoven naar Stansted wilde vliegen. Er was iets met het vliegtuig aan de hand en kon dus niet vertrekken. Heb toen alle bonnetjes van het hotel en eten bewaard en bij thuiskomst een claim ingediend via de ryanair website. Kreeg toen netjes al het geld terug binnen 10 werkdagen.
Je hotelkosten ben je dan toch kwijt in zo'n geval omdat dat dat apart geboekt is?
pi_130559308
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:49 schreef LUFC het volgende:
I

[..]

Je hotelkosten ben je dan toch kwijt in zo'n geval omdat dat dat apart geboekt is?
Volgens mij heb je gewoon recht op vergoeding van het hotel, ongeacht hoe het geboekt is.
pi_130559402
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:50 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij heb je gewoon recht op vergoeding van het hotel, ongeacht hoe het geboekt is.
Dat zou wel fijn zijn. Want ik had juist een hotel geboekt wat je evt. gratis kon annuleren, in geval de vlucht gecancelled wordt.

Zie nu overigens dat Ryanair nu ook op zondag terug vliegt vanaf Weeze, goed nieuws. Hopelijk volgt Eindhoven.
pi_130569359
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:49 schreef LUFC het volgende:
I

[..]

Je hotelkosten ben je dan toch kwijt in zo'n geval omdat dat dat apart geboekt is?
We zaten dus vast op Eindhoven, en omdat we niet wilden overnachten op het vliegveld hebben we daar een hotel geregeld. En dat geld hebben we teruggekregen :) En het ontbijt etc.
We wonen in Engeland namelijk en familie woont in het noorden van Nederland, dus we konden ook niet bij iemand anders slapen.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:26:11 #52
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_131905711
Naar Warschau 6 tot 9 december ( kerstwinkelen )
voor 20,- PP
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_132398653
Iemande een idee wanneer de goedkoopste tickets naar London vanuit Eindhoven weer te boeken zijn in 2014? :)
pi_132398954
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:43 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemande een idee wanneer de goedkoopste tickets naar London vanuit Eindhoven weer te boeken zijn in 2014? :)
Te boeken of te vliegen?

Goedkoopste vliegen is meestal in nov-dec (excl. kerstvakantie) -jan-feb, Goedkoopste boeken zes tot acht weken voor vertrek ongeveer
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132415873
Abracadabra, tapate guarra!
pi_132416622
Onlangs voor de vierde keer met Ryanair gevlogen. Wederom prima; zowel de heen- en terugvlucht op tijd, erg vriendelijk personeel en goedkoop.

Eindhoven Airport is wel mooi geworden trouwens, nouja het stuk voordat je door de security gaat dan. Daarachter is het nog steeds boring as shit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nielsch op 22-10-2013 10:43:23 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132423512
Vlieg binnenkort weer van Charleroi naar Reus en terug voor 30 euro. ^O^
Abracadabra, tapate guarra!
pi_132424048
Klopt het dat er zomers niet naar Krakau gevlogen wordt vanaf Eindhoven/Charleroi?
FR1908
pi_132425071
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:43 schreef Teis91 het volgende:
Klopt het dat er zomers niet naar Krakau gevlogen wordt vanaf Eindhoven/Charleroi?
Volgens mij wel gewoon hoor
pi_132427607
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:26 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij wel gewoon hoor
Hmm, nog niks te zien, terwijl dat voor andere bestemmingen al wel zo is..
FR1908
pi_132436577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:02 schreef Teis91 het volgende:

[..]

Hmm, nog niks te zien, terwijl dat voor andere bestemmingen al wel zo is..
Dan ga je toch ergens anders heen.
Of je vliegt vanaf Charleroi natuurlijk.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_132436651
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:23 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Dan ga je toch ergens anders heen.
Of je vliegt vanaf Charleroi natuurlijk.
Vanaf Charleroi ook geen resultaten :{
FR1908
pi_132436899
Iemand ervaring met naar Londen vliegen vanaf Bremen ?
¤30 voor een retourtje, lijkt mij wel wat.
pi_132438532
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef Teis91 het volgende:

[..]

Vanaf Charleroi ook geen resultaten :{
Geen idee op wat voor manier je zoekt, maar via Skyscanner kan ik wel gewoon tickets Eindhoven naar Krakau vinden in de zomer
pi_132439000
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:16 schreef larsico het volgende:

[..]

Geen idee op wat voor manier je zoekt, maar via Skyscanner kan ik wel gewoon tickets Eindhoven naar Krakau vinden in de zomer
ze halen ze weleens uit de verkoop wanneer er aanpassingen in de schema's gedaan worden. Heb verder nog niks over het annuleren van deze routes gehoord, Polen wordt juist steeds belangrijker voor Ryanair. Skyscanner scrapet de Ryanair website onregelmatig dus hey kan zijn dat hier nog resultaten vindbaar zijn, als je eenmaal doorklikt naar Ryanair zie je dan pas dat er geen beschikbaarheid meer is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132439012
Ah ik zie wat je bedoelt, op de ryanair site zijn deze vluchten inderdaad (nog) niet te boeken.
Wellicht staat nog niet precies vast of, en zo ja, wanneer de vluchten uitgevoerd gaan worden in het zomerseizoen
pi_132439143
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

ze halen ze weleens uit de verkoop wanneer er aanpassingen in de schema's gedaan worden. Heb verder nog niks over het annuleren van deze routes gehoord, Polen wordt juist steeds belangrijker voor Ryanair. Skyscanner scrapet de Ryanair website onregelmatig dus hey kan zijn dat hier nog resultaten vindbaar zijn, als je eenmaal doorklikt naar Ryanair zie je dan pas dat er geen beschikbaarheid meer is.
Ik ga er inderdaad ook niet vanuit dat die route wordt geannuleerd, zover ik weet zijn de vliegtuigen van/naar Krakau meestal goed gevuld.
pi_132461116
Thanks voor de antwoorden! ;)
FR1908
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:41:52 #69
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132461190
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:43 schreef Teis91 het volgende:
Klopt het dat er zomers niet naar Krakau gevlogen wordt vanaf Eindhoven/Charleroi?
Ik ben afgelopen zomer ik Krakau geweest (ff opzoeken eind July)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:43:55 #70
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132461241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:02 schreef Teis91 het volgende:

[..]

Hmm, nog niks te zien, terwijl dat voor andere bestemmingen al wel zo is..
Weet ik, ik vermoed dat die reizen voor 2014 nog niet zijn ingeladen.
Zou wel bijzonder vreemd zijn, EIN-KRK was voor Ryanair een bijzondere rendabele lijn.
Links-of rechtsom, volgend jaar zit ik er weer. Is me erg goed bevallen.

Als dat on-air durft te gaan, dan gaat dit mijn snelste booking ooit worden.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 00:49:45 #71
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132461387
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:26 schreef revpolen het volgende:
Naar Warschau 6 tot 9 december ( kerstwinkelen )
voor 20,- PP
Die zoeken we op.

Wow, ff schieten op deze vlucht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 23-10-2013 00:55:05 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 01:14:07 #72
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 02:30:48 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132463033
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:15 schreef Nielsch het volgende:
Onlangs voor de vierde keer met Ryanair gevlogen. Wederom prima; zowel de heen- en terugvlucht op tijd, erg vriendelijk personeel en goedkoop.

Eindhoven Airport is wel mooi geworden trouwens, nouja het stuk voordat je door de security gaat dan. Daarachter is het nog steeds boring as shit.
Ze hebben wel een Bavaria bar.... maar niet open om 07:30 (Madrid).
In Spanje heb ik altijd een biertje kunnen bemachtigen (en zelfs iets meer), rond dat tijdstip.
pi_132463864
Misschien staat het al ergens, maar wanneer komen de reizen voor mei 2014 beschikbaar? Moet daar naar Barcelona en dacht dat vroeg boeken goedkoop zou zijn maar er staat nog niks.
pi_132463877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:00 schreef DjimmyR het volgende:
Misschien staat het al ergens, maar wanneer komen de reizen voor mei 2014 beschikbaar? Moet daar naar Barcelona en dacht dat vroeg boeken goedkoop zou zijn maar er staat nog niks.
Vroeg boeken is bij ryanair meestal niet goedkoper. Op zo'n 6-8 weken voor vertrek zijn de vluchten het goedkoopst.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 08:24:57 #76
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132464013
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:04 schreef larsico het volgende:

[..]

Vroeg boeken is bij ryanair meestal niet goedkoper. Op zo'n 6-8 weken voor vertrek zijn de vluchten het goedkoopst.
Dan moet het niet in de voorjaarsvakantie vallen.
pi_132465255
Eindhoven - Boedapest staat er niet meer op voor november-december? Dacht er ff leuk kerst/oud-nieuw te vieren...
pi_132466016
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:50 schreef Deezertje het volgende:
Eindhoven - Boedapest staat er niet meer op voor november-december? Dacht er ff leuk kerst/oud-nieuw te vieren...
Wizz Air vliegt zo'n 10x per week op die verbinding.
pi_132470775
quote:
Niet Ryanair, maar Pegasus goedkoopste prijsvechter in Europa
LONDEN - Ryanair is lang niet de goedkoopste low cost carrier in Europa. Dit blijkt uit een onderzoek dat de Britse website WhichAirline.com uitvoerde. Het Turkse Pegasus Airlines, een codeshare-partner van KLM, blijkt over de gehele linie de laagste gemiddelde ticketprijs te berekenen, gevolgd door het Hongaarse Wizz Air en Blue Air uit Roemenië. De Ierse prijsvechter Ryanair staat op plek vier.

Bij Pegasus ligt de gemiddelde ticketprijs, inclusief alle toeslagen op 62 euro. Een ticket bij Wizz Air kost 75 euro en bij Blue Air 81. Ryanair rekent gemiddeld 82 euro voor een ticket. Volgens WhichAirline zitten er bij Ryanair veel kosten in de toeslagen, die aanvankelijk niet zichtbaar zijn. Ryanair is de grootste maatschappij voor vervoer binnen Europa en Noord-Afrika, in aantallen passagiers gerekend. Bij nummer twee, easyJet kost een ticket gemiddeld 89 euro.

Thomas Cook duur
De hoogste ticketprijs die WhichAirline vond onder de low cost was bij Thomas Cook, waar een ticket gemiddeld 205 euro kost. Ook Jet2 is duur, met 165 euro voor een ticket. Transavia zit in de middenmoot met, volgens de berekening van de site, een gemiddelde ticketprijs van 155 euro.

WhichAirline, dat ook een site in het Nederlands heeft, waarschuwt reizigers van Ryanair al bij het boeken goed op te passen. "Ryanair verstopt sommige toeslagen heel listig, zoals een reisverzekering. En als u bagage wilt opgeven bij uw boeking, denk dan goed na of het 15 kilo of 20 kilo is. Als u voor het eerste kiest en toch met vijf kilo meer komt, kost u dat gauw 100 euro extra."

Ook op het niet printen (of kwijtraken) van een instapkaart staat bij Ryanair een forse toeslag van 70 euro. Overigens zijn dergelijke kosten in het onderzoek van WhichAirline niet doorberekend, want als consumenten goed opletten hoeven ze die toeslagen niet te betalen.

bron
En hier van de originele site, in het Engels:
quote:
Battle of the low-cost airlines: is Ryanair knocked off the perch?
We all know that Ryanair is the cheapest, right? Well, not quite. Ryanair is famous for their hidden fees, and our recent research shows that they make a big impact on the final cost. In fact, when all costs are counted, there are three other airlines that come out cheaper: Pegasus Airlines, Wizz Air and Blue Air.

Who is the cheapest of them all?

Even though Ryanair is considered to be the cheapest airline, this is true only when comparing the basic fare without fees. When the total fare is counted, including transaction fee and checked baggage fee for 20 kg bag, the cheapest carrier is Pegasus Airlines with a total average price of ¤63.19, followed by Wizz Air (¤75.74) and Blue Air (¤82.45). Ryanair comes in at 4th place with ¤83.45.

On the other end of the list there are airlines with relatively high prices – e.g. the average flight with fees operated by Fly Thomas Cook costs ¤206.76, making it three times more expensive than Pegasus and more than twice the price of Ryanair.

Be careful where you click…
Low-cost airlines make a lot of money on the various fees, and their creativity seems to be endless. For example, when booking your flights with Ryanair, be very careful in every step of the booking procedure. Ryanair hides some of the fees very smartly (e.g. travel insurance). When adding checked baggage to your booking, think twice before you choose whether you want to carry 15 kg or 20 kg. If you buy the smaller one and bring 5 excess kilos to the airport it will cost you ¤100! And of course, do not forget to print out and bring your boarding pass, otherwise you will have to pay ¤70 boarding card re-issue fee.

Wizz Air goes even further with its fee to carry on larger hand baggage. And that is not all – priority boarding fee, reserved seating fee, sms confirmation fee, more legroom fee or “free of charge changes” fee.

Travelling low-cost can be a minefield with all the companies trying to “offer” you extras. These optional features can cost you a fortune and their real value is questionable. Priority boarding for example will not make your journey shorter. You will spend the same time waiting for your flight, just more of it in the aircraft itself instead at the gate. And finally, try to fit everything into hand baggage and pay with a debit card, as payment with credit cards often leads to extra transaction fees.

Comparing the total price including fees
List of low-cost airlines according to the average total price (20 kg baggage and transaction fees included).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apart from the average ticket price, the total price includes checked baggage fee for 20 kg bag and transaction (payment processing) fees. Checked baggage fee may vary according to the destination. The stated price is always for one-way international short-haul flights in the cheapest tariff operated in October/November 2013. Transaction fees are based on payments with a VISA debit card.

bron
Natuurlijk moet je er ook rekening mee houden dat niet alle maatschappijen naar dezelfde plaatsen vliegen. Zo is een maatschappij die voornamelijk vakantievluchten uitvoert naar Griekenland, Turkije en de Canarische eilanden uiteraard gemiddeld duurder dan een maatschappij die korte vluchten in Europa uitvoert.
pi_132471953
Ik sta nog op gemiddeld ¤9,05 per oneway met Ryanair (42 oneways, inclusief evt. bagage en alle CC-toeslagen).

Merk ook vaak dat mensen er vanuit gaan dat Ryanair toch wel de goedkoopste is en klakkeloos -bijvoorbeeld- een retourtje Girona of Reus boeken voor een weekendje Barcelona, terwijl je goedkoper en makkelijker naar BCN zelf vliegt met KLM, transavia.com of Vueling..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132473799
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:04 schreef larsico het volgende:

[..]

Vroeg boeken is bij ryanair meestal niet goedkoper. Op zo'n 6-8 weken voor vertrek zijn de vluchten het goedkoopst.
Thanks voor de tip!
pi_132473823
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:34 schreef Thetallguy het volgende:
Ik sta nog op gemiddeld ¤9,05 per oneway met Ryanair (42 oneways, inclusief evt. bagage en alle CC-toeslagen).

Merk ook vaak dat mensen er vanuit gaan dat Ryanair toch wel de goedkoopste is en klakkeloos -bijvoorbeeld- een retourtje Girona of Reus boeken voor een weekendje Barcelona, terwijl je goedkoper en makkelijker naar BCN zelf vliegt met KLM, transavia.com of Vueling..
Zelf eigenlijk ook helemaal niet naar gekeken, ga eens kijken. Bedankt.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:22:15 #83
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132478158
Ik lees nu telkens verschillende dingen op internet dus ik vraag het even hier! Ik ga vliegen met Ryanair met alleen handbagage, een schoudertas. Ik wil een spiegelreflex camera meenemen, mag dat? En ik las ook iets dat apparaten met lithium batterijen ook niet mogen. Ben nu niet thuis om te checken of de accu van de camera ook zo'n soort batterij is. Maar telefoons hebben ook zo'n soort batterij :s

Mag mijn camera mee in de handbagage?
When all else fails, you always have delusion.
pi_132478288
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:22 schreef Mirel het volgende:
Ik lees nu telkens verschillende dingen op internet dus ik vraag het even hier! Ik ga vliegen met Ryanair met alleen handbagage, een schoudertas. Ik wil een spiegelreflex camera meenemen, mag dat? En ik las ook iets dat apparaten met lithium batterijen ook niet mogen. Ben nu niet thuis om te checken of de accu van de camera ook zo'n soort batterij is. Maar telefoons hebben ook zo'n soort batterij :s

Mag mijn camera mee in de handbagage?
Ja, IN de handbagage, dus geen los tasje voor de camera meesjouwen etc. Zelf vaak zat meegenomen. Zonder batterij kan je moeilijk fotograferen hé :')
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:30:55 #85
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132478526
Nee ik dacht, dat je dus vanwege de batterijregel geen camera mocht meenemen :P

Maar thanks!
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 20:46:11 #86
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_132526370
Ik probeerde een vlucht van Weeze naar Warschau Modlin te boeken voor eind november. Probleem is echter dat er geen vluchten meer na 4 november beschikbaar zijn.

Het lijkt me stug dat ze deze route geschrapt hebben, aangezien de kisten op dit traject vaak bomvol zitten (vooral op vrijdag en zondag uiteraard).

Verder staat hier ook gewoon dat ze van december t/m januari op dit traject vliegen, terwijl dit niet te boeken is (http://www.ryanair.com/en(...)orf-to-warsaw-modlin).

Weet iemand misschien meer? Wellicht zie ik iets over het hoofd.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:49:37 #87
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132538097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:22 schreef Mirel het volgende:
Ik lees nu telkens verschillende dingen op internet dus ik vraag het even hier! Ik ga vliegen met Ryanair met alleen handbagage, een schoudertas. Ik wil een spiegelreflex camera meenemen, mag dat? En ik las ook iets dat apparaten met lithium batterijen ook niet mogen. Ben nu niet thuis om te checken of de accu van de camera ook zo'n soort batterij is. Maar telefoons hebben ook zo'n soort batterij :s

Mag mijn camera mee in de handbagage?
Ik stop het eerst in mijn tas (dikke built), en daarna hangt deze vrolijk verborgen onder mijn jas. Niet om de nek maar om slechts 1 schouder met mijn jas ervover. Zodat er niks visueel zichtbaar is. Mijn handbagage slaagt makkelijk voor de test. Nog nooit geen gezeik mee gehad.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:50:45 #88
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132538111
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:34 schreef Thetallguy het volgende:
Ik sta nog op gemiddeld ¤9,05 per oneway met Ryanair (42 oneways, inclusief evt. bagage en alle CC-toeslagen).

Merk ook vaak dat mensen er vanuit gaan dat Ryanair toch wel de goedkoopste is en klakkeloos -bijvoorbeeld- een retourtje Girona of Reus boeken voor een weekendje Barcelona, terwijl je goedkoper en makkelijker naar BCN zelf vliegt met KLM, transavia.com of Vueling..
True.... ff opzoeken naar vluchthaven codes en mapping kan een boel ellende besparen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:51:41 #89
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132538123
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:46 schreef Samsonneke het volgende:
Ik probeerde een vlucht van Weeze naar Warschau Modlin te boeken voor eind november. Probleem is echter dat er geen vluchten meer na 4 november beschikbaar zijn.

Het lijkt me stug dat ze deze route geschrapt hebben, aangezien de kisten op dit traject vaak bomvol zitten (vooral op vrijdag en zondag uiteraard).

Verder staat hier ook gewoon dat ze van december t/m januari op dit traject vliegen, terwijl dit niet te boeken is (http://www.ryanair.com/en(...)orf-to-warsaw-modlin).

Weet iemand misschien meer? Wellicht zie ik iets over het hoofd.
Eindhoven is geen probleem.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:31:49 #90
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_132540822
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Eindhoven is geen probleem.
Klopt, maar Weeze is juist zo makkelijk voor mij :) Daarnaast vliegen ze niet op zondag tussen Warschau en Eindhoven.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_132541876
Ryanair twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 10:16:57 Don't forget @Ryanair CEO Michael O'Leary is holding his 2nd live Twitter chat today at 2pm Irish time. Get your questions in now! #AskMOL reageer retweet
Abracadabra, tapate guarra!
pi_132543821
quote:
RYANAIR ANNOUNCES CUSTOMER SERVICE IMPROVEMENTS OVER NEXT 6 MONTHS

Ryanair, Europe’s favourite low fares airline today (25 Oct) unveiled a programme of enhancements to its industry leading customer service which has seen the airline’s traffic grow to over 80m p.a. thanks to Ryanair’s unbeatable combination of lowest fares, on-time flights, new aircraft fleet and the reassuring guarantee of no fuel surcharges.

After an extensive customer feedback programme through its “Tell MOL” page on the Ryanair.com website, Ryanair confirmed that it was introducing the following customer service improvements over the next 6 months to end March 2014.

1. The “Recaptcha” security code will be removed from the Ryanair.com website for individual bookings next week (on 1 Nov next).

2. From 1 Nov, customers who book directly on the Ryanair.com website (i.e. not via travel agents or screenscrapers) will be given a 24 hour grace period from the time of their original booking, to correct any minor errors (i.e. spelling, names, routings) made in their original booking.
3. From 1 Nov, Ryanair will operate “quiet flights”, prior to 8am in the mornings and after 9pm in the evenings. During these quiet flight periods no PA’s will be made on board other than required safety announcements. Ryanair will also dim the lights during these quiet flights so that any customers who wish to snooze, can comfortably do so.

4. From 1 Dec, Ryanair will allow passengers to bring a 2nd small carry-on bag (small ladies handbag or small airport shopping bag) no bigger than 35 x 20 x 20 cms which will allow a bottle of wine or equivalent to be carried.

5. From 1 Dec, Ryanair’s boarding card reissue fee will be cut from ¤70/£70 to ¤15/£15 for customers who have already checked in online. Customers who fail to check-in online will continue to pay a ¤70 airport check-in fee.

6. From 5 Jan, Ryanair’s standard airport bag fees will be cut from ¤60/£60 to ¤30/£30 at the bag drop desk, and from ¤60/£60 to ¤50/£50 at the boarding gate, bringing them into line with competitor airline standard airport bag fees.
Ryanair’s Michael O’Leary said:

“We are very excited at these significant improvements in what is already Europe’s No.1 customer service airline. As we implement our plans to grow from 80m to over 110m customer p.a. over the next 5 years, we are actively listening and responding to our customers so that they can continue to expect low fares and on-time flights on Ryanair, but will now enjoy easier website access, 24 hour grace periods, a 2nd small carry-on bag, reduced airport bag fees and quiet flights. We hope that our passengers will enjoy these service improvements, while still enjoying Ryanair’s low fares and on-time flights.”

Ryanair’s Director of Customer Service, Caroline Green said:

“These are the first in a series of customer service improvements which Ryanair is actively working on to make our low fare services easier to access and even more enjoyable for our millions of customers. As some of these policy changes will require website changes and handling staff retraining, we will be rolling them out over the next few months as we strive to further improve Europe’s No.1 customer service airline. If customers have any other suggestions or feedback they want us to hear, then please use our customer feedback service “Tell MOL” on the Ryanair.com website.”
Abracadabra, tapate guarra!
pi_132546605
2. From 1 Nov, customers who book directly on the Ryanair.com website (i.e. not via travel agents or screenscrapers) will be given a 24 hour grace period from the time of their original booking, to correct any minor errors (i.e. spelling, names, routings) made in their original booking.

zal veel mensen geld gaan besparen. Goede zaak!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:19:08 #94
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_132555964
Toch wel opmerkelijk, al die versoepelingen. O' Leary heeft blijkbaar enorm op zijn flikker gekregen van de aandeelhouders. Hopelijk verandert ook de attitude van de check-in-medewerkers nu ten goede. Chagrijnigheid is daar veel te vaak troef (ik check wel eens een fiets in).
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 01:01:30 #95
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_132575635
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef 18konijn het volgende:
Toch wel opmerkelijk, al die versoepelingen. O' Leary heeft blijkbaar enorm op zijn flikker gekregen van de aandeelhouders. Hopelijk verandert ook de attitude van de check-in-medewerkers nu ten goede. Chagrijnigheid is daar veel te vaak troef (ik check wel eens een fiets in).
Dat heeft volgens mij een andere oorzaak (slechte werkomstandigheden) dus zal via een andere weg opgelost moeten worden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132629596
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:34 schreef Thetallguy het volgende:
Ik sta nog op gemiddeld ¤9,05 per oneway met Ryanair (42 oneways, inclusief evt. bagage en alle CC-toeslagen).

Merk ook vaak dat mensen er vanuit gaan dat Ryanair toch wel de goedkoopste is en klakkeloos -bijvoorbeeld- een retourtje Girona of Reus boeken voor een weekendje Barcelona, terwijl je goedkoper en makkelijker naar BCN zelf vliegt met KLM, transavia.com of Vueling..
Dat is een aardig mooi gemiddelde :) Dat zal nu waarschijnlijk alleen maar omhoog gaan? Heb namelijk al een tijdje geen vluchten van onder de 12,99 gezien...
pi_132629889
Trouwens veel bestemmingen vanaf 30 euro retour die normaal duurder zijn, zo ook bijvoorbeeld Eindhoven - Rabat.
pi_132630246
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:39 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat Ryanair hierdoor duurder gaat worden
  maandag 4 november 2013 @ 20:12:47 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_132901679
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:05 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat Ryanair hierdoor duurder gaat worden
Het doel van Ryanair is om elke zitplaats tegen de best mogelijk prijs te verkopen. Dus aan liefdadigheid doet Ryanair niet.

Deze nieuw door te voeren maatregelen zijn er door de aandeelhouders vooral op gericht om het beeld van Ryanair wat een passagier heeft positief te laten zijn.
Op korte termijn kan je best wat geld verdienen met de hoge kosten voor het herprinten van een boardingpass of bij de gate tijdens het boarden eisen dat het mini tasje in de handbagage moet of er anders extra kosten betaald moeten worden.
In de toekomst denkt echter de passagier door 'gepakt' te zijn door Ryanair om te kijken naar een andere maatschappij.

Een Easyjet doet het in dat opzicht veel beter, alhoewel ook deze de limieten heeft tot klantvriendelijkheid en het gelijk geven van de consument bij incidenten, is het algehele gevoel tijdens de vluchten wel wat positiever dan bij Ryanair.

Ik ben benieuwd of de beeldvorming zal wijzigen, want bij een positievere beeldvorming zullen ook de gemiddelde prijzen voor een vlucht kunnen gaan stijgen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 4 november 2013 @ 21:07:29 #101
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132904825
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:58 schreef larsico het volgende:
Trouwens veel bestemmingen vanaf 30 euro retour die normaal duurder zijn, zo ook bijvoorbeeld Eindhoven - Rabat.
Die bestemming staat er niet bij. Fez, Agadir en Marrakech wel.
pi_132905644
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Die bestemming staat er niet bij. Fez, Agadir en Marrakech wel.
Je hebt helemaal gelijk, dan is het Charleroi - Rabat
  maandag 4 november 2013 @ 22:33:03 #103
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132909168
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het doel van Ryanair is om elke zitplaats tegen de best mogelijk prijs te verkopen. Dus aan liefdadigheid doet Ryanair niet.
Dat is toch liefdadig van ze? :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_132933700
quote:
Vanaf februari niet meer dringen bij Ryanair
DUBLIN - Goed nieuws voor Ryanair-passagiers: vanaf 1 februari is het geen dringen meer geblazen bij het boarden van vliegtuigen van de Ierse prijsvechter. Ryanair heeft aangekondigd dat alle passagiers voortaan een stoelnummer krijgen toegewezen. Samen reizende passagiers kunnen daardoor naast elkaar zitten.

Nu nog hanteert Ryanair het principe van 'free seating', waarbij passagiers zelf een stoel kunnen uitkiezen. Dat leidt echter tot dringen, omdat mensen naast hun reisgenoot willen zitten of per se een raamplaats willen bemachtigen.

Ryanair zegt dat het besluit om voortaan stoelnummers toe te wijzen het gevolg is van het streven van de maatschappij om beter naar klanten te luisteren. Passagiers zouden massaal hebben laten weten af te willen van het gedrang tijdens het boardingproces. Ryanair verwacht dat het instappen vlotter zal verlopen.

Het blijft mogelijk om bij Ryanair tegen een betaling van vijf euro stoelen te reserveren met extra beenruimte. Daarbij gaat het om stoelen op de eerste rij of ter hoogte van de nooduitgangen.

bron

  dinsdag 5 november 2013 @ 19:07:06 #105
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132934102
Grappig, in navolging van Easyjet dus :)
pi_132934844
Ik neem aan dat zowel raam als gangplaatsen binnen korte termijn extra gaan kosten. :P
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:30:22 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132934937
Het was ook de enige maatschappij die ik heb meegemaakt met dit principe. Of had Wizzair het nou ook?
pi_132934955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:27 schreef clowntje het volgende:
Ik neem aan dat zowel raam als gangplaatsen binnen korte termijn extra gaan kosten. :P
Ik denk het niet hoor, het kost Ryanair namelijk niets om stoelnummers toe te wijzen.
pi_132935012
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:30 schreef Lemans24 het volgende:
Het was ook de enige maatschappij die ik heb meegemaakt met dit principe. Of had Wizzair het nou ook?
Southwest had het ook volgens mij. Beetje verder weg ;)
En Wizzair inderdaad.
  woensdag 6 november 2013 @ 20:36:30 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_132977052
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:33 schreef Mirel het volgende:

[..]

Dat is toch liefdadig van ze? :P
Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:30 schreef larsico het volgende:
Ik denk het niet hoor, het kost Ryanair namelijk niets om stoelnummers toe te wijzen.
Het kost een Ryanair of Easyjet niets om stoelnummers toe te wijzen, maar het is nu een trend bij de luchtvaartmaatschappijen om stoelen tegen een prijs te verkopen, zo verkoopt KLM bijvoorbeeld in de 777 stoelen de stoelen in de economy klasse naast de economy comfort, nu de eerste zitplaatsen in de rijen achter deze economy comfort zone als zogenaamde voorkeursstoelen en moet hiervoor extra betaald worden.

Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....

Wel is er één nadeel voor Ryanair aan deze maatregel, Ryanair hanteert nogal een strakke lijn in de performance van het toestel en sluit bepaalde rijen af waar mensen niet mogen zitten bij het boarden zodat de passagiers en het gewicht het best verdeeld zijn. (Het is een fabel dat dit noodzakelijk is voor de veiligheid, dit heeft echt met de performance van het toestel te maken).
Wanneer men stoelen kan uitkiezen kan je niet standaard rijen afsluiten omdat je vooraf niet weet wat de loadfactor kan zijn.
Wanneer men een bepaalde stoel gekocht heeft en men zou bij het boarden niet toestaan om hierop te gaan zitten dan worden dat nog fijne discussies. Naast het feit dat mensen dus nu bepaalde stoelen kan kopen die performance technisch (meer kerosineverbruik) niet helemaal handig zijn, zullen er ook veel passagiers zijn met een slechte plaats die zien dat bepaalde rijen minder goed gevuld zijn daar gaan zitten, het is voor het cabinepersoneel moeilijk zijn om dat volledig te voorkomen.
De huidige performance qua van brandstofverbruik zal naar verwachting verslechteren, de vraag gaat zijn of de extra inkomsten uit de stoelkeuze hier tegenop gaat wegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 6 november 2013 @ 21:15:01 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132979141
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.

[..]

Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....
Of bij een boeking voor meerdere personen de stoelen random toewijzen. Dan zitten mensen niet naast elkaar en verplicht je ze om te betalen voor een eigen stoelkeuze.
pi_132980551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:15 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Of bij een boeking voor meerdere personen de stoelen random toewijzen. Dan zitten mensen niet naast elkaar en verplicht je ze om te betalen voor een eigen stoelkeuze.
quote:
Vanaf februari niet meer dringen bij Ryanair
DUBLIN - Goed nieuws voor Ryanair-passagiers: vanaf 1 februari is het geen dringen meer geblazen bij het boarden van vliegtuigen van de Ierse prijsvechter. Ryanair heeft aangekondigd dat alle passagiers voortaan een stoelnummer krijgen toegewezen. Samen reizende passagiers kunnen daardoor naast elkaar zitten.
;)
pi_132980880
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.

[..]

Het kost een Ryanair of Easyjet niets om stoelnummers toe te wijzen, maar het is nu een trend bij de luchtvaartmaatschappijen om stoelen tegen een prijs te verkopen, zo verkoopt KLM bijvoorbeeld in de 777 stoelen de stoelen in de economy klasse naast de economy comfort, nu de eerste zitplaatsen in de rijen achter deze economy comfort zone als zogenaamde voorkeursstoelen en moet hiervoor extra betaald worden.

Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....

Wel is er één nadeel voor Ryanair aan deze maatregel, Ryanair hanteert nogal een strakke lijn in de performance van het toestel en sluit bepaalde rijen af waar mensen niet mogen zitten bij het boarden zodat de passagiers en het gewicht het best verdeeld zijn. (Het is een fabel dat dit noodzakelijk is voor de veiligheid, dit heeft echt met de performance van het toestel te maken).
Wanneer men stoelen kan uitkiezen kan je niet standaard rijen afsluiten omdat je vooraf niet weet wat de loadfactor kan zijn.
Wanneer men een bepaalde stoel gekocht heeft en men zou bij het boarden niet toestaan om hierop te gaan zitten dan worden dat nog fijne discussies. Naast het feit dat mensen dus nu bepaalde stoelen kan kopen die performance technisch (meer kerosineverbruik) niet helemaal handig zijn, zullen er ook veel passagiers zijn met een slechte plaats die zien dat bepaalde rijen minder goed gevuld zijn daar gaan zitten, het is voor het cabinepersoneel moeilijk zijn om dat volledig te voorkomen.
De huidige performance qua van brandstofverbruik zal naar verwachting verslechteren, de vraag gaat zijn of de extra inkomsten uit de stoelkeuze hier tegenop gaat wegen.
Om even te verwijzen naar het nieuwsbericht, er staat duidelijk dat de stoelnummers toegewezen worden. Er zal dus, zo blijkt uit het artikel, (nog) geen mogelijkheid zijn om zelf een stoelnummer uit te kiezen, afgezien van de stoelen waarvoor reeds betaald moet worden.

Dit scheelt Ryanair juist kosten, omdat ze zelf kunnen bepalen welke stoelen toegewezen worden. Op deze manier kunnen ze élke vlucht zo goedkoop mogelijk uitvoeren, wat op dit moment nog niet het geval is, aangezien de meeste mensen vrije keuze hebben om ergens te gaan zitten.
  woensdag 6 november 2013 @ 21:57:08 #114
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132981881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:36 schreef larsico het volgende:

[..]

[..]

;)
Zeggen ze.
pi_132981957
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:57 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zeggen ze.
Klopt, en met Ryanair weet je het maar nooit inderdaad :P
pi_132982859
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 7 november 2013 @ 09:55:13 #117
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132994157
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Thetallguy het volgende:
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
Maar als mensen sneller kunnen gaan zitten (je zou ze zelfs per rij in kunnen laten stappen) dan kan dat boarden misschien wel sneller.
Don't let my username fool you...
  donderdag 7 november 2013 @ 21:35:19 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133022200
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:42 schreef larsico het volgende:

[..]

Om even te verwijzen naar het nieuwsbericht, er staat duidelijk dat de stoelnummers toegewezen worden. Er zal dus, zo blijkt uit het artikel, (nog) geen mogelijkheid zijn om zelf een stoelnummer uit te kiezen, afgezien van de stoelen waarvoor reeds betaald moet worden.

Dit scheelt Ryanair juist kosten, omdat ze zelf kunnen bepalen welke stoelen toegewezen worden. Op deze manier kunnen ze élke vlucht zo goedkoop mogelijk uitvoeren, wat op dit moment nog niet het geval is, aangezien de meeste mensen vrije keuze hebben om ergens te gaan zitten.
Bij Easyjet worden de stoelnummers ook toegewezen, dus je kan niet stellen op basis van dit nieuwsbericht dat een passagier deze niet zelf mag gaan uitkiezen. Ryanair gaat de cash cow van het door passagiers zelf (tegen betaling) laten uitkiezen van een stoel echt niet laten liggen. Daarnaast kan je nu al naast de extra beenruimte stoelen ook al uit selecte andere rijen selecteren, het zal zeer eenvoudig zijn om alle rijen hieraan toe te voegen. Juist de rijen voorin het vliegtuig zijn nu net de stoelen waar je als maatschappij wat op kunt verdienen, dus die wil je echt beschikbaar stellen om door passagiers te laten kopen.

Ryanair kan hier meer aan verdienen, niet specifiek kosten besparen, de huidige vrije keuze om ergens te gaan zitten wordt redelijk teniet gedaan door het vele afblokken van rijen in de huidige situatie.

quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Thetallguy het volgende:
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar als mensen sneller kunnen gaan zitten (je zou ze zelfs per rij in kunnen laten stappen) dan kan dat boarden misschien wel sneller.
Het boarden opzich hoeft niet veel langzamer te gaan als je passagiers hebt die weten hoe het werkt. Echter wanneer je veel onervaren passagiers hebt die op een of andere manier niet snappen hoe het stoelensysteem werkt, en geheel verbaasd kijken dat stoel 3A niet achterin het toestel bevindt en weer terug moeten lopen naar voren of passagiers die op een bepaalde plek zitten en rustig, met een opbouwende rij achter zich de koffer lopen opbergen en in het gangpad blijven staan kan het boardingproces danig vertraagd worden.

Al gediend eerlijkheid te zeggen dat de totale boardingtijd, dus het moment van openen van de gate totdat de deuren dichtgaan van alle vluchten die ik maak niet echt afwijken en nagenoeg gelijk zijn, bij free seating zit het grootste gedeelte van de passagiers wellicht wel wat sneller, maar door alle noodzakelijk handelingen voordat het vliegtuig kan vertrekken maakt dat niet heel veel uit.
De totale boardingtijd in een 737-800 of Airbus 320 duurt afhankelijk van de loadfactor tussen de 15-22 minuten, dat is gerekend vanaf openen gate en sluiten van de deur en zonder dat er incidenten zijn waarbij bagage van boord moet worden gehaald.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:41:56 #119
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133035853
@hierboven, bij Easyjet kun je tegenwoordig zelf je stoelen uitkiezen, je krijgt zelfs een plattegrondje :)
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:17:23 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133053972
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:41 schreef MartijnUK het volgende:
@hierboven, bij Easyjet kun je tegenwoordig zelf je stoelen uitkiezen, je krijgt zelfs een plattegrondje :)
Maar het uitkiezen van die stoel is niet gratis. Welke stoel je ook wil, de ene stoel is goedkoper dan de andere stoel. Als je geen stoel selecteert wordt er gratis een stoel toegewezen.
Een Ryanair zal iets dergelijks lijkt mij toch ook willen, want hier valt relatief veel geld binnen te halen, voor een vlucht London Stansted - Eindhoven maakt het mij niet uit waar ik zit, maar voor een vlucht van Eindhoven naar Fez wil ik toch wel graat aan het raam of juist aan het gangpad zitten en niet het risico lopen dat ik een middenplaats krijg...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:45:32 #121
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133055170
Maakt me echt geen fluit uit waar ik zit. Ok, raam heeft de voorkeur, vanwege het uitzicht.
De helft van de keren krijg ik sowieso een plek bij de nooduitgang. Bij Ryanair is dat echter niet meer mogelijk tegenwoordig, die laten zelfs regelmatig alle stoelen bij de nooduitgangen leeg. Airasa trouwens ook.
pi_133057140
quote:
6s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij Easyjet worden de stoelnummers ook toegewezen, dus je kan niet stellen op basis van dit nieuwsbericht dat een passagier deze niet zelf mag gaan uitkiezen. Ryanair gaat de cash cow van het door passagiers zelf (tegen betaling) laten uitkiezen van een stoel echt niet laten liggen. Daarnaast kan je nu al naast de extra beenruimte stoelen ook al uit selecte andere rijen selecteren, het zal zeer eenvoudig zijn om alle rijen hieraan toe te voegen. Juist de rijen voorin het vliegtuig zijn nu net de stoelen waar je als maatschappij wat op kunt verdienen, dus die wil je echt beschikbaar stellen om door passagiers te laten kopen.

Ryanair kan hier meer aan verdienen, niet specifiek kosten besparen, de huidige vrije keuze om ergens te gaan zitten wordt redelijk teniet gedaan door het vele afblokken van rijen in de huidige situatie.
Er is een verschil tussen 'toewijzen' en 'zelf uitkiezen'. In het nieuwsbericht staat dat je bij Ryanair een stoelnummer toegewezen krijgt. Hieruit kan je dus niet concluderen dat je zelf een stoel mag uitkiezen.
Dit is bij EasyJet wel het geval, mits je er voor betaalt.
Ik snap best dat je meteen de link legt Ryanair = betalen voor stoelkeuze, maar dat kan je simpelweg niet uit het artikel halen.

Op dit moment worden er niet zo veel rijen afgesloten dat je amper keuze hebt om ergens te zitten hoor. Met het toewijzen van stoelen kunnen ze dus wel degelijk kosten besparen.

Mocht Ryanair (en let op: mocht) besluiten om mensen zelf een stoel uit te laten kiezen, zullen ze hier denk ik (slechts een vermoeden) inderdaad geld voor vragen. Dit kan alleen nog niet geconcludeerd worden, omdat het nergens staat. Daarom kan je ook niet zomaar aannemen dat het zo is.
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:49:50 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133058107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:32 schreef larsico het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen 'toewijzen' en 'zelf uitkiezen'. In het nieuwsbericht staat dat je bij Ryanair een stoelnummer toegewezen krijgt. Hieruit kan je dus niet concluderen dat je zelf een stoel mag uitkiezen.
Dit is bij EasyJet wel het geval, mits je er voor betaalt.
Ik snap best dat je meteen de link legt Ryanair = betalen voor stoelkeuze, maar dat kan je simpelweg niet uit het artikel halen.

Op dit moment worden er niet zo veel rijen afgesloten dat je amper keuze hebt om ergens te zitten hoor. Met het toewijzen van stoelen kunnen ze dus wel degelijk kosten besparen.

Mocht Ryanair (en let op: mocht) besluiten om mensen zelf een stoel uit te laten kiezen, zullen ze hier denk ik (slechts een vermoeden) inderdaad geld voor vragen. Dit kan alleen nog niet geconcludeerd worden, omdat het nergens staat. Daarom kan je ook niet zomaar aannemen dat het zo is.
In het artikel staat wel vermeld dat je vooraf stoelen met extra beenruimte kan reserveren, iets wat nu ook al het geval is.

De link is dan inderdaad snel gemaakt dat je naast dat je automatisch een stoel toegewezen krijgt net zoals bij Easyjet, dat je ook stoelen zelf kunt gaan uitkiezen, want dan tegen betaling zal moeten gaan gebeuren, want passagiers gratis stoelen te laten uitkiezen is niet wat Ryanair gaat doen, en iets wat Ryanair op dit moment ook al niet doet voor een select aantal rijen.

De uiteindelijke uitwerking moeten we uiteraard nog gaan zien, maar Ryanair zal een cashcow zoals zitplaatsenreservering niet laten liggen, en het zal mij verbazen als ze maar een beperkt aantal rijen zullen aanbieden.

En Ryanair sluit bij loadfactoren rond de 80% net zoveel rijen af dat de laatste passagier die aan boord gaat niet echt veel keus meer heeft waar deze kan gaan zitten, de passagiers worden dan over het vliegtuig zo verspreid dat men hele rijen stoelen vol heeft en rijen stoelen leeg heeft.
Dit alles om de verdeling in het vliegtuig voor Ryanair zo gunstig mogelijk te maken voor het brandstofverbruik.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133058819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In het artikel staat wel vermeld dat je vooraf stoelen met extra beenruimte kan reserveren, iets wat nu ook al het geval is.

Inderdaad, dat heb ik ook gemeld. Dat is echter iets anders dan de keuze hebben uit alle stoelen en daar voor moeten betalen. Het gaat nu om een extra service die niet bij alle stoelen geleverd wordt. Daar zit een verschil in dus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De link is dan inderdaad snel gemaakt dat je naast dat je automatisch een stoel toegewezen krijgt net zoals bij Easyjet, dat je ook stoelen zelf kunt gaan uitkiezen, want dan tegen betaling zal moeten gaan gebeuren, want passagiers gratis stoelen te laten uitkiezen is niet wat Ryanair gaat doen, en iets wat Ryanair op dit moment ook al niet doet voor een select aantal rijen.

De uiteindelijke uitwerking moeten we uiteraard nog gaan zien, maar Ryanair zal een cashcow zoals zitplaatsenreservering niet laten liggen, en het zal mij verbazen als ze maar een beperkt aantal rijen zullen aanbieden.

En Ryanair sluit bij loadfactoren rond de 80% net zoveel rijen af dat de laatste passagier die aan boord gaat niet echt veel keus meer heeft waar deze kan gaan zitten, de passagiers worden dan over het vliegtuig zo verspreid dat men hele rijen stoelen vol heeft en rijen stoelen leeg heeft.
Dit alles om de verdeling in het vliegtuig voor Ryanair zo gunstig mogelijk te maken voor het brandstofverbruik.
Nogmaals, ik begrijp dat je zo snel de link legt, maar je kan het gewoon niet zo maar concluderen uit het artikel. Ik wil best geloven dat Ryanair op een gegeven moment alle rijen beschikbaar stelt om te kiezen, en daar geld voor te vragen, maar het is nu nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Zeker zonder bron.
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:42:16 #125
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133074587
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar het uitkiezen van die stoel is niet gratis.
Zeker wel, ik vloog 2 weken geleden van Londen naar Amsterdam en hoefde voor de stoelkeuze niets extra te betalen. Daarentegen waren bepaalde plaatsen (zoals voorste rij & nooduitgangen) wel betaald.
  zondag 10 november 2013 @ 10:31:06 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133102665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Zeker wel, ik vloog 2 weken geleden van Londen naar Amsterdam en hoefde voor de stoelkeuze niets extra te betalen. Daarentegen waren bepaalde plaatsen (zoals voorste rij & nooduitgangen) wel betaald.
Ik kan mij dat niet voorstellen, mijn laatste vlucht met easyjet is al wel langer geleden dan 2 weken, maar op het moment van inchecken selecteerde ik geen stoel, dat kon inderdaad wel tegen een meerprijs met een mooi kaartje wat die stoel zou mogen kosten, elke stoel was betaald.

Ook de voorwaarden op Easyjet.com geven het volgende aan;

quote:
Kan ik een vlucht boeken zonder een stoel te reserveren?

Zeker! U bent niet verplicht om tegen betaling een specifieke stoel te reserveren. In dit geval krijgt u een stoel toegewezen op het moment dat incheckt, dit kan online door uw instapkaart uit te printen of bij de luchthaven wanneer u incheckt bij de incheckbalie.
Wat wellicht wel kan is dat je bij de boeking direct al een stoel hebt geselecteerd en betaald, bij het online inchecken kan je dan de betreffende stoel wijzigen die in dezelfde prijscategorie zit zonder meerprijs.

Want zonder meerkosten bij het online inchecken een stoel te laten selecteren door passagiers als low cost airliner... dat is precies het tegenover gestelde wat bijvoorbeeld een KLM als niet low cost airliner nu aan het invoeren is om extra inkomsten te genereren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 10 november 2013 @ 23:52:28 #127
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133135520
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:31 schreef ozzietukker het volgende:

Ik kan mij dat niet voorstellen, mijn laatste vlucht met easyjet is al wel langer geleden dan 2 weken, maar op het
Ik heb het even voor je nagezocht.
In de boeking stond er bij seating "automatically allocated"

Tijdens het online check-in proces kreeg ik stoelkeuze voorgeschoteld en heb ik voor beide passagiers zonder bijbetalen stoelen kunnen selecteren.
  donderdag 14 november 2013 @ 21:09:29 #128
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_133265519
http://cabincrew.aviationjobs.me/

quote:
Cabin Crew Ryanair Amsterdam Netherlands
Ryanair is looking for Amsterdam, Netherlands based Cabin Crew.

Minimum requirements:
Experienced in dealing with the public and comfortable in a selling role
Physically fit with a good attendance record in your current position
Hard working, flexible and willing to operate on a shift roster
Over 18 years of age
Between 5'2 (1.57m) and 6'2 (1.85) in height with weight in proportion
Of normal vision (contact lenses acceptable)
Able to swim well
You must be in possession of a valid European Union passport and have the right to work in both the UK and Ireland
Fluent in English (both written and spoken)
Prepared to live within one hour's travelling time of any Ryanair base
Ready to meet the challenge of dealing with people and demanding situations
Friendly and outgoing with a lively personality
Apply online
Komt Ryanair dan toch naar Schiphol, of gaan ze vluchten naar Eindhoven voortaan Amsterdam noemen en daar uitbreiden? ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_133279434
De nieuwe Ryanair-site is nu actief, ziet er een stuk beter uit :)
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:39:24 #130
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133282663
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:24 schreef larsico het volgende:
De nieuwe Ryanair-site is nu actief, ziet er een stuk beter uit :)
Oei dat werd tijd idd!
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:40:53 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133296266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:09 schreef Kopstoot het volgende:
http://cabincrew.aviationjobs.me/

[..]

Komt Ryanair dan toch naar Schiphol, of gaan ze vluchten naar Eindhoven voortaan Amsterdam noemen en daar uitbreiden? ;)
Op dit moment nog enkele in het geruchtencircuit en nog geen statement van Ryanair.

Een van de geruchten is dat het huidige model van Ryanair op de secondary airports voor de aandeelhouders niet voldoende is om de winst in de toekomst te kunnen garanderen, want bij het vliegen vanaf secondary airports zijn de ook de yields (opbrengst per passagier per kilometer) lager, als dan eventuele EU steun wordt verboden aan Ryanair voor routes vanaf secondary airports moet men ook kijken naar een andere strategie.

Amsterdam is een luchthaven met potentie, al moet ik nog zien of de H-pier voldoende ruimte biedt voor deze extra vluchten (En gezien het lage kostenmodel is dat nu net de plek waarvan Ryanair zal willen vliegen) en of Ryanair echt zal doorzetten, want Easyjet is relatief goed vertegenwoordigd en de markt op veel routes kan te verzadigd raken.
Alhoewel Oost Europese bestemmingen qua low cost mogelijkheden ondervertegenwoordigd zijn op Schiphol alsmede bijvoorbeeld Noord Afrikaanse (Marokkaanse) bestemmingen, en in het bijzonder deze laatste, goede yields kunnen opleveren gezien Royal Air Maroc welke hier een relatieve monopolie op heeft. (Want Transavia met een tussenstop naar een enkele Marokkaanse bestemming stelt niets voor, naast de charters van Air Arabia en Corendon).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:55:45 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133303838
Ryanair stewardess lijkt me een deprimerende baan met alle rotzooi die je moet aanprijzen :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133326473
Hoe strikt is Ryanair eigenlijk met de bagageisen ?
Zo te lezen is het 55x40x20, Ik heb een trolly die een beetje rond is en dan is het 23 cm op het hoogste punt ipv 20 cm.
De andere maten vallen wel ruim binnen de marge.

Wat is jullie ervaring ?
pi_133326543
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe strikt is Ryanair eigenlijk met de bagageisen ?
Zo te lezen is het 55x40x20, Ik heb een trolly die een beetje rond is en dan is het 23 cm op het hoogste punt ipv 20 cm.
De andere maten vallen wel ruim binnen de marge.

Wat is jullie ervaring ?
De ervaring is dat je geluk kunt hebben, maar vaak zat moeten mensen hun bagage in zo'n rek duwen, zeker met trolleys en koffers. En erg vergeeflijk zijn ze niet. ;)

Je raekt an de dinge geweun.
pi_133326721
Damn, ik heb dezelfde trolley wel vaker meegehad in een vliegtuig, maar niet bij een low-cost airline zoals Ryanair.
Misschien even kijken bij Action voor een cheap-ass ding :)
pi_133326848
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Damn, ik heb dezelfde trolley wel vaker meegehad in een vliegtuig, maar niet bij een low-cost airline zoals Ryanair.
Misschien even kijken bij Action voor een cheap-ass ding :)
Ik neem altijd een sporttas mee. Die is ook iets te groot, maar die kun je dan nog wel in dat rek proppen, zeg maar. :@
Ook kun je die gewoon om je schouder gooien en een beetje achter je houden zodat ze 'm niet goed zien. Handig als je een boompje in je tas hebt, zoals ik met mijn laatste reis. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133338002
Alle stoelen zijn nu te reserveren op Ryanair-vluchten. Normale stoel ¤5,00, stoel met extra beenruimte ¤10,-. De prijzen zijn per persoon per enkele reis.
Als je kiest om geen stoel te reserveren, wordt er automatisch een plaats toegewezen bij het online inchecken.
  zondag 17 november 2013 @ 11:28:27 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133338021
quote:
4s.gif Op zondag 17 november 2013 11:27 schreef larsico het volgende:
Alle stoelen zijn nu te reserveren op Ryanair-vluchten. Normale stoel ¤5,00, stoel met extra beenruimte ¤10,-. De prijzen zijn per persoon per enkele reis.
Hele discussies hier, blijkt het gewoon simpel te zijn...
  zondag 17 november 2013 @ 11:42:31 #139
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133338277
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hele discussies hier, blijkt het gewoon simpel te zijn...
De discussie ging over het feit dat uit het nieuwsbericht niet te halen was dat Ryanair alle stoelen zou vrijgeven om te boeken.
Dat leek mij vreemd, zeker gezien Ryanair exact hetzelfde onderzoeksbureau als Eaysjet heeft gebruikt voor het invoeren van de zitplaatsenkeuze, maar dat stond inderdaad niet in het artikel vermeld en valt ook niet terug te vinden.

Wat wel vreemd is, voor stoelen op rij 1 betaal je 10 euro, maar voor rij 2, 3, 4, en 5 betaal je ook de 10 euro per stoel, evenals op rij 32 en 33 achterin, naast natuurlijk de emergency exit seats.
Ik denk dat Ryanair de extra beenruimte stoelen nog wel wat hoger kan aanprijzen, want nu is er geen meerwaarde t.o.v. de stoelen zonder extra beenruimte.

Dit is overigens een goede ontwikkeling, onderzoeken hebben aangetoond dat het boarden opzich niet veel vertraging oploopt en daarnaast de administratieve afwikkeling van een vlucht (voordat deze wordt vrijgegeven om te vertrekken) het eventueel langzamer boarden volledig zal verwaarlozen.

Blijft op dit moment als relatief grote low cost airliner nu Wizz Air nog over die geen stoelen aanwijst aan elke passagier, ik ben benieuwd hoe lang ze dat gaan volhouden nu ook Ryanair overstag is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133338473
In het filmpje dat onderaan de nieuwe homepage staat, wordt overigens wel gezegd dat er maar 45 stoelen per vlucht gereserveerd kunnen worden.
pi_133357835
Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt als je een Ryanairvlucht mist die maar 1 of 2 keer per week wordt uitgevoerd? Wordt je dan overgeboekt naar de andere vlucht, indien er plaats is, of heb je dan gewoon pech?
pi_133358976
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2013 21:53 schreef larsico het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt als je een Ryanairvlucht mist die maar 1 of 2 keer per week wordt uitgevoerd? Wordt je dan overgeboekt naar de andere vlucht, indien er plaats is, of heb je dan gewoon pech?
Als je 'm zelf mist,heb je pech. Wordt ie geannuleerd, dan krijg je je geld terug of kan je een volgende beschikbare vlucht boeken.
pi_133417491
Heb een mede reisgenoot die jarig is op 29 februari.
Nu wil ik ons online inchecken, pakt hij die datum niet. Heeft iemand hier ervaring mee, of wetende wat te doen?

-----

Nevermind, als je februari en het jaartal kiest, dan pakt hij de 29ste wel. Weer wat geleerd. :)

[ Bericht 39% gewijzigd door Professional op 19-11-2013 18:17:49 ]
pi_133443251
Van een ander forum:

quote:
Ryanair requested slot for the following destinations from AMS:
BGY, BHX, BLQ, BVA, CIA, DUB, EDI, EMA, FEZ, KRK, LIS, LPL, MAD, OPO, STN, TSF and WMI


http://cabincrew.aviationjobs.me/2013/11/cabin-crew-ryanair-amsterdam-netherlands.html

Die link lijkt alleen niet te werken, en geen idee wat de bron is van de informatie over aangevraagde slots.
pi_133452263
Wat goedkope vluchten beschikbaar in december, januari en februari:

EIN - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - BUD (W6) vanaf 20 euro retour
pi_133472731
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:52 schreef larsico het volgende:
Wat goedkope vluchten beschikbaar in december, januari en februari:

EIN - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - BUD (W6) vanaf 20 euro retour
Waar haal je die dingen vandaan?

Die "gewone" aanbiedingen klopt meestal niet veel van. Deze wel.
  donderdag 21 november 2013 @ 01:42:22 #147
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133472836
Beetje proberen?
Zo doe ik het tenminste altijd.

Eindhoven-Faro is bijvoorbeeld 20 euro in januari, ipv de 42 euro in de 'aanbieding'.
Eindhoven-Porto is 17 euro ipv 37.

Zo zijn er nog veel meer goedkope tarieven te vinden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Lemans24 op 21-11-2013 01:47:26 ]
pi_133473641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:01 schreef larsico het volgende:
Van een ander forum:

[..]

Die link lijkt alleen niet te werken, en geen idee wat de bron is van de informatie over aangevraagde slots.
Zolang Beauvais er tussen staat geloof ik er weinig van. Dat wil je niet met het vliegtuig doen terwijl je met de Thalys in 2,5u van Amsterdam in hartje Parijs staat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133473863
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 01:31 schreef clowntje het volgende:

[..]

Waar haal je die dingen vandaan?

Die "gewone" aanbiedingen klopt meestal niet veel van. Deze wel.
Skyscanner, Nederland > Overal, het hele jaar. Dan krijg je een overzicht van de goedkoopste bestemmingen. Als je op de bestemming klikt zie je de data met de goedkoopste prijzen.
pi_133474273
quote:
4s.gif Op donderdag 21 november 2013 05:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Zolang Beauvais er tussen staat geloof ik er weinig van. Dat wil je niet met het vliegtuig doen terwijl je met de Thalys in 2,5u van Amsterdam in hartje Parijs staat
Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
pi_133475625
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:

[..]

Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofd
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 21 november 2013 @ 10:40:04 #152
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133476811
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:

[..]

Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
Plus dat ze voor de vluchten naar bestemmingen binnen de UK (waar de toestellen vaak gesourced worden) voor iedere passagier APD moeten afdragen (air passenger duty), dat maakt het er waarschijnlijk ook niet goedkoper op
pi_133479202
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:49 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofd
Oké, nog een stuk hoger dus ;) Dan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:08:24 #154
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133479418
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133479779
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld. >:)
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 21 november 2013 @ 12:24:47 #156
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133479866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:21 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld. >:)
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.
De mail die ze daarna zouden sturen is waarschijnlijk gegaan naar een vriend van me, die de kaarten in eerste instantie bestelt en betaald heeft. Dus ik wacht dat even af.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133480118
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.
De ervaringen uit dit topic leren dat dit soort dingen gratis gewijzigd worden bij Ryanair.
En voortaan de OP lezen en nooit je tweede naam invullen...
pi_133480131
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.

En waarom vul je je tweede naam in? Voornaam en achternaam is genoeg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133480205
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.
Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:42:32 #160
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133480289
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.

En waarom vul je je tweede naam in? Voornaam en achternaam is genoeg.
Omdat ik een retard ben.

Nee, ik was niet aanwezig toen de kaarten besteld werden, werd voor mij gedaan.
De a of de e maakt niks uit qua uitspraak, dus ik begrijp de verwarring bij mijn vriend.

De 2de naam omdat het bij andere luchtvaartmaatschappijen wel moest.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 21 november 2013 @ 12:55:11 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133480695
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
pi_133480709
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

Nee, ik was niet aanwezig toen de kaarten besteld werden, werd voor mij gedaan.
De a of de e maakt niks uit qua uitspraak, dus ik begrijp de verwarring bij mijn vriend.
Als je weet dat hij gaat boeken zorg je er toch voor dat hij precies weet hoe hij je naam moet schrijven. Of daar zorg je als boeker toch voor? Als ik zou twijfelen over de naam van een reisgenoot zou ik het uitzoeken.

quote:
De 2de naam omdat het bij andere luchtvaartmaatschappijen wel moest.
Nog nooit meegemaakt en toch met veel maatschappijen gevlogen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133480767
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.
Klopt, maar bij Ryanair kan het je wellicht veel kosten terwijl ze daar bij KLM wellicht wat makkelijker over doen. Maar wellicht doen ze bij Ryanair tegenwoordig ook niet meer zo moeilijk, sinds ze een klantvriendelijkere koers in zijn geslagen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133480796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
Verkeerde topic ;)
  donderdag 21 november 2013 @ 13:01:43 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133480888
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Verkeerde topic ;)
Excuus :')
pi_133493607
Nieuwe routes en hogere frequenties van/naar Stansted, onder andere op de route Eindhoven-Stansted:

quote:
RYANAIR OPENS 12 NEW STANSTED ROUTES FROM APRIL 2014

BASEL, BORDEAUX, BRIVE, BUCHAREST, COMISO, DORTMUND, LISBON, OSIJEK, PODGORICA, PRAGUE, RABAT & SKELLEFTEA

PLUS INCREASED FLIGHTS ON 17 EXISTING ROUTES (to Barcelona, Berlin, Billund, Bremen, Eindhoven, Knock, Madrid, Marseille, Milan, Oslo, Pisa, Porto, Rhodes, Rome, Seville, Shannon & Thessaloniki)

1,300,000 NEW PASSENGERS & OVER 1,000 NEW JOBS AT STANSTED

Ryanair, Europe’s favourite low fares airline, today (21 Nov) announced it will open 12 new routes from London Stansted (in April 2014) as well as adding frequencies on 17 existing routes, which will deliver an additional 1,300,000 passengers p.a. and support 1,300* new on-site jobs at London Stansted Airport.

Ryanair’s growth at Stansted from April 2014 will deliver:

12 new routes to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat & Skelleftea
126 Stansted routes in total
More flights & improved schedules on 17 existing routes (from 430 to 600 weekly flights)
Over 1,300,000 new Ryanair passengers p.a. at Stansted (14.5m in total)
Over 1,300* jobs sustained at Stansted Airport

Ryanair celebrated its 12 new routes and increased frequencies by releasing 100,000 seats on sale at prices from £14.99 for travel in Jan and Feb, which are available for booking until midnight Monday (25 Nov).

In London, Ryanair’s Michael O’Leary said:
“Ryanair is pleased to deliver 12 new Europe routes to/from Stansted to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat and Skelleftea, as well as increased frequencies on 17 existing routes, which will deliver over 1,300,000 additional passengers per annum and sustain over 1,300* “on-site” jobs at Stansted Airport. As Stansted’s biggest airline, Ryanair looks forward to growing traffic, routes and jobs at Stansted.”

MAG’s Chief Executive, Charlie Cornish said:
“Today’s announcement by Ryanair is fantastic news for Stansted, the region and the passengers who rely on the airport to provide a connection to and from all parts of Europe. The new destinations and increase in flights on key routes will offer passengers and businesses even more choice at great value and build on the strength of Ryanair’s extensive network at Stansted, the airline’s largest base in Europe. Ryanair is an important and valued customer for Stansted and M.A.G. We're delighted to support the airline's expansion plans for next summer with this announcement coming hot on the heels of our joint 10 year growth agreement.

M.A.G acquired Stansted to unlock its full potential and return the airport to rapid and sustained growth by offering great value to airlines and better services and facilities to passengers. Today’s announcement, together with the excellent progress we are making with our £80m investment in the terminal, is further evidence we are succeeding in transforming Stansted under our ownership.”


*ACI research confirms up to 1,000 ‘on-site’ jobs are sustained at international airports for every 1m passengers

bron

Leuk, Montenegro :D
  donderdag 21 november 2013 @ 20:20:53 #167
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133494222
Skelleftea, gelijk de meest noordelijke plaats die Ryanair aandoet.

Podgorica is er al (of ook?) vanuit Brussel, trouwens.
pi_133494532
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
Skelleftea, gelijk de meest noordelijke plaats die Ryanair aandoet.

Podgorica is er al (of ook?) vanuit Brussel, trouwens.
Ja inderdaad, vanaf april vanuit Brussel volgens mij
  donderdag 21 november 2013 @ 20:58:54 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133496042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:00 schreef larsico het volgende:

[..]

Oké, nog een stuk hoger dus ;) Dan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.
En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?

Want Ryanair biedt wel goedkope tarieven aan, maar zo heel veel goedkoper zijn de luchthaventarieven op Eindhoven Airport ook weer niet ten opzicht van Amsterdam.

De low cost carriers Ryanair, Transavia en Wizz Air doen overigens tegenwoordig deze tarieven verbloemen door ze niet specifiek weer te geven, maar deze zijn ook relatief hoog en door de opbouw als passagiersbelasting en veiligheidstoeslag ook rond de 24-26 euro.

De reden dat Ryanair echter goedkope tarieven aanbiedt komt weer door het feit dat ze afspraken hebben over het aantal passagiers op de luchthaven en hierom korting krijgen op de luchthavengelden en andere afhandelingskosten, dus is voor Ryanair noodzaak om een x aantal passagiers te krijgen.

Er is voor Ryanair als sterke low cost carrier zeker een markt vanaf Schiphol door hun relatief grote schaal waardoor ze wel degelijk goedkoop kunnen opereren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133496545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?

Want Ryanair biedt wel goedkope tarieven aan, maar zo heel veel goedkoper zijn de luchthaventarieven op Eindhoven Airport ook weer niet ten opzicht van Amsterdam.

Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graag :)

quote:
De low cost carriers Ryanair, Transavia en Wizz Air doen overigens tegenwoordig deze tarieven verbloemen door ze niet specifiek weer te geven, maar deze zijn ook relatief hoog en door de opbouw als passagiersbelasting en veiligheidstoeslag ook rond de 24-26 euro.

De reden dat Ryanair echter goedkope tarieven aanbiedt komt weer door het feit dat ze afspraken hebben over het aantal passagiers op de luchthaven en hierom korting krijgen op de luchthavengelden en andere afhandelingskosten, dus is voor Ryanair noodzaak om een x aantal passagiers te krijgen.
Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijk :P

quote:
Er is voor Ryanair als sterke low cost carrier zeker een markt vanaf Schiphol door hun relatief grote schaal waardoor ze wel degelijk goedkoop kunnen opereren.
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hè ;)
pi_133507087
Eindhoven tarief ligt een euro of 5-6 onder die van AMS
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133508910
Scheelt zo'n 20% dus
pi_133514742
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_133515372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Rotterdam denk ik sowieso niet, is namelijk ongeveer even duur als Amsterdam, en heeft niet zulke grote reizigersaantallen als Amsterdam.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:39:54 #175
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133529487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graag :)

[..]

Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijk :P

De tarieven van Ryanair gaven in het verleden wel de belasting vanaf Eindhoven aan, en dat kwam dan uit op 24,XX euro in 2012, ik schat in dat in 2013 dat iets hoger is

Vanaf Amsterdam is het 29,61 euro
Veiligheidstoeslag EUR 12,95
Passagierstoeslag EUR 14,66
Geluidsisolatietoeslag EUR 2,00

Eindhoven heeft niet de geluidsisolatietoeslag, die is namelijk Schiphol gebonden, maar de overige kosten kunnen niet heel veel lager zijn.

Eindhoven Airport wil liever niet dat de afspraken bekend worden welke met de afzonderlijke (low cost) maatschappijen zijn gemaakt, zeker niet de hoogte van de kortingen die gegeven worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hè
Je hoeft van mij niets aan te nemen.
Je kan er echter niet omheen dat Ryanair een grote (winstgevende) low cost carrier is welke dit model prima kan loslaten op Schiphol en daar een goede kans van slagen zal hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Het bedrag wat jij per vlucht aan bijvoorbeeld Easyjet betaald en wat wordt gerekend als belasting (als dat al specifiek wordt aangegeven) betekent niet dat dat het daadwerkelijke bedrag is wat er aan de luchthavenbelasting betaald wordt door de luchtvaartmaatschappij zelf, dat kan wel degelijk hoger zijn dan het ticketbedrag.
Het kan dus zijn dat door de luchthavenbelastingen het ticket in beginsel duurder is dan wat de passagier ervoor betaald, maar door verkopen aan boord, extra inkomsten voor bagage, en no show passagiers (dan hoeft er voor die passagier geen luchthavenbelasting afgedragen te worden) kan ook een dergelijk ticket uiteindelijk winstgevend worden.
En ook voor Easyjet geldt dat loadfactoren in sommige gevallen belangrijker zijn dan yields, want de yield op de route naar London Southend laten compleet te wensen over, toch is deze vlucht qua passagiersaantallen heel belangrijk voor Easyjet, en heel belangrijk voor de afspraken welke Easyjet heeft met London Southend Airport.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133647519
quote:
Ryanair gaat vliegen op Zaventem
Budget-vliegmaatschappij Ryanair gaat binnenkort ook vliegen op de Belgische luchthaven Zaventem. Dat meldt het Belgische blad De Tijd. Nu nog vliegt de Ierse luchtvaartmaatschappij in België alleen op Charleroi.

De Ierse prijsvechter zal dagelijkse zakenvluchten aanbieden vanaf Zaventem naar luchthaven Fiumicino in de buurt van Rome. Ook gaat de luchtvaartschappij elke dag vliegen tussen het vliegveld bij Rome en Barcelona El Prat.

Voorwaarden
Voor de uitbater van Zaventem kwam de aankondiging als een verrassing. De woordvoerder zegt dat Ryanair welkom is, maar wel onder de voorwaarden die ook gelden voor andere luchtvaartmaatschappijen.

Vanaf wanneer er tussen Zaventem en Rome gevlogen wordt, is nog niet duidelijk. Morgen zal de topman van Ryanair, Michael O'Leary, naar België komen om de plannen toe te lichten.

bron: http://m.nos.nl/artikel/5(...)gen-op-zaventem.html
pi_133671319
quote:
Brussels Airport tweede Belgische Ryanair-basis naast Charleroi
BRUSSEL - Ryanair opent op Brussels Airport een nieuwe operationele basis, terwijl de low cost carrier ook vanaf Charleroi zal blijven vliegen. Dat maakte topman Michael O’Leary woensdagochtend bekend in de Belgische hoofdstad. Op Brussels Airport worden vanaf februari 2014 vier Boeing 737-800’s gestationeerd, waarmee naar tien Zuid-Europese bestemmingen zal worden gevlogen.

De bestemmingen waarop Ryanair vanaf ‘BRU’ gaat vliegen zijn Alicante, Barcelona, Ibiza, Lissabon, Malaga, Palma, Porto, Rome, Valencia en Venetië. Wekelijks gaat Ryanair tweehonderd vluchten uitvoeren van en naar Brussel. Op jaarbasis zullen de routes goed zijn voor 1,5 miljoen passagiers.

Dinsdag werd al bekend dat Ryanair naar Brussel gaat vliegen vanaf Rome Fiumicino, waar de Ierse budgetmaatschappij eveneens een basis opent. Met het openen van bases op deze primaire luchthavens wijkt Ryanair af van het tot nu toe gevoerde beleid om dit soort luchthavens zoveel mogelijk te mijden.

Hoge frequentie
De nieuwe bestemmingen zullen door Ryanair in een hoge frequentie worden aangevlogen. Het gaat per bestemming om minimaal veertien vluchten per week. Naar Lissabon en Rome staan 28 wekelijkse vluchten op het programma, en naar Barcelona zal zelfs 42 keer per week worden gevlogen.

Ryanair gaat op Brussels Airport rechtstreeks concurreren met Brussels Airlines, maar ook met het Spaanse Vueling, dat onlangs aankondigde een aantal nieuwe Zuid-Europese routes vanaf Brussel te starten. EasyJet vliegt ook vanaf Brussel, maar Ryanair blijft uit het vaarwater van de Britse concurrent.
quote:
Alicante 14 weekly
Barcelona 42 weekly
Ibiza 14 weekly
Lisbon 28 weekly
Malaga 14 weekly
Palma 14 weekly
Porto 14 weekly
Rome 28 weekly
Valencia 14 weekly
Venice 14 weekly
Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?

[ Bericht 1% gewijzigd door lokpokken op 27-11-2013 12:05:20 ]
pi_133671543
quote:
99s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:59 schreef lokpokken het volgende:

[..]

[..]

Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?
"it is inevitable that soon Ryanair will appear in every airport in Europe"
"apart from 3 megahubs we are talking to all European airports for new routes"
O'Leary

Dus ja binnenkort is misschien een rekbaar begrip, maar op termijn zou het best eens kunnen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133671559
Nog een kleine aanvulling:

quote:
Hogere prijzen
De prijzen voor Zaventem zullen bij Ryanair hoger liggen dan voor Charleroi. "Maar onze prijzen zullen maar half zo hoog zijn dan die bij Brussels Airlines. En als zij verlagen, dan zullen wij volgen", aldus O'Leary.

Morgen zet Ryanair de prijzen voor haar Zaventem-vluchten al online.

bron
Misschien dat ze het op zo'n manier van ook vanaf Schiphol willen doen
pi_133675399
quote:
Ryanair wil naar Schiphol
Ryanair wil binnen vijf jaar ook gaan vliegen via Schiphol. Dat heeft topman Michael O'Leary gezegd. Hij zei hierover in gesprek te zijn met Schiphol.

Een woordvoerder van Schiphol ontkent dit: "Wij zijn niet in gesprek met Ryanair." Volgens de woordvoerder gaat niet Schiphol, maar Stichting Airport Coordination Netherlands over het toelaten van een maatschappij op de luchthaven.

Airport Coordination Netherlands zegt dat Ryanair inderdaad vertrek- en landingsrechten had aangevraagd voor komende zomer. Maar enkele weken geleden annuleerde Ryanair die aanvraag.

De plannen van O'Leary passen in ieder geval wel in de nieuwe strategie van Ryanair. Het bedrijf vliegt nu nog vooral op regionale vliegvelden, vaak op een flinke afstand van hoofdsteden. Maar de komende jaren wil Ryanair ook op nationale luchthavens gaan vliegen.

Zaventem
O'Leary deed zijn uitspraken op een persbijeenkomst in België. Gisteren lekte al uit dat Ryanair gaat vliegen op de Brusselse luchthaven Zaventem. Vanaf februari vliegt Ryanair vanaf Zaventem op tien bestemmingen, waaronder Rome, Barcelona en Lissabon.

In Nederland vliegt Ryanair op Eindhoven, Maastricht en Groningen.

bron
  woensdag 27 november 2013 @ 15:35:22 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133677001
Binnen vijf jaar _O-
Na ja, voorlopig hoeven we niks te verwachten dus.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:36:39 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133687478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef Lemans24 het volgende:
Binnen vijf jaar _O-
Na ja, voorlopig hoeven we niks te verwachten dus.
Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.
Ryanair kan dit echt tegen lagere kosten doen t.o.v. Brussels Airlines, en juist het vliegen op Italiaanse, Spaanse en Portugese bestemmingen, waar je dus te maken hebt met Al Italia, Iberia en Tap Air Portugal, nu niet bepaald de sterkste nationale airlines in Europa is een duidelijk signaal wat Ryanair wil bereiken. Ook het moment van het betreden van de markt door Vueling is een belangrijke aanleiding omdat Ryanair graag marktaandeel wil behouden.

Op Schiphol zijn er zeker kansen, maar is Easyjet al vertegenwoordigd naast KLM, Transavia en in mindere mate Vueling en is de ruimte op de M/H pier beperkt met de bijbehorende slots.
Ryanair kan hier minder makkelijk de markt penetreren omdat er al wat prijsdruk is. Ryanair heeft vooral kansen op de Oost Europese markt (maar dat zijn weer lage yields) en op de Noord Afrikaanse bestemmingen (medium yields, maar je bent het toestel wel lang kwijt door de vluchtduur), naast enkele bestemmingen in de UK. Maar dat hoef ik Ryanair niet uit te leggen, die hebben vast dezelfde onderzoeken op de markt al gedaan en blijven die doen om te bekijken wat een goede strategie is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:46:41 #183
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133687939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.
Ryanair kan dit echt tegen lagere kosten doen t.o.v. Brussels Airlines, en juist het vliegen op Italiaanse, Spaanse en Portugese bestemmingen, waar je dus te maken hebt met Al Italia, Iberia en Tap Air Portugal, nu niet bepaald de sterkste nationale airlines in Europa is een duidelijk signaal wat Ryanair wil bereiken. Ook het moment van het betreden van de markt door Vueling is een belangrijke aanleiding omdat Ryanair graag marktaandeel wil behouden.

Op Schiphol zijn er zeker kansen, maar is Easyjet al vertegenwoordigd naast KLM, Transavia en in mindere mate Vueling en is de ruimte op de M/H pier beperkt met de bijbehorende slots.
Ryanair kan hier minder makkelijk de markt penetreren omdat er al wat prijsdruk is. Ryanair heeft vooral kansen op de Oost Europese markt (maar dat zijn weer lage yields) en op de Noord Afrikaanse bestemmingen (medium yields, maar je bent het toestel wel lang kwijt door de vluchtduur), naast enkele bestemmingen in de UK. Maar dat hoef ik Ryanair niet uit te leggen, die hebben vast dezelfde onderzoeken op de markt al gedaan en blijven die doen om te bekijken wat een goede strategie is.
Bedankt dat je het ons wel vertelt.
:)
  woensdag 27 november 2013 @ 20:55:22 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133688364
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bedankt dat je het ons wel vertelt.
:)
:) Ik bedoel er verder niet mee dat ik die specifieke marktonderzoeken gedaan heb of daar onderdeel van uitmaak.
Alleen om aan te geven wat de onderliggende reden van Ryanair zou kunnen zijn gezien de huidige marktontwikkelingen. Een beetje met de luchtvaartsector ben ik wel bezig, en enige data kom je dan wel tegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:25:18 #185
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133690110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Ik bedoel er verder niet mee dat ik die specifieke marktonderzoeken gedaan heb of daar onderdeel van uitmaak.
Alleen om aan te geven wat de onderliggende reden van Ryanair zou kunnen zijn gezien de huidige marktontwikkelingen. Een beetje met de luchtvaartsector ben ik wel bezig, en enige data kom je dan wel tegen.
Dat begrijp ik, lees dit topic ook al weer wat jaartjes natuurlijk. Je hebt altijd wel nuttige informatie over de gang van zaken bij luchtvaartmaatschappijen.
pi_133718855
Oeps, zie net dat ik mijzelf als 'Doctor' heb staan. Doctor Jan Klaas (voorbeeld). Is dat heel erg? Moet ik nu heel veel extra kosten betalen om het te wijzigen of is het geen probleem? Ben geen doctor.. :')
  donderdag 28 november 2013 @ 19:45:55 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133718990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:42 schreef .PRISM het volgende:
Oeps, zie net dat ik mijzelf als 'Doctor' heb staan. Doctor Jan Klaas (voorbeeld). Is dat heel erg? Moet ik nu heel veel extra kosten betalen om het te wijzigen of is het geen probleem? Ben geen doctor.. :')
Dat gaan ze vast niet checken ;)
Heeft Drs. P. gestudeerd?
pi_133721738
Vanavond te zien:

quote:
Brandpunt Reporter
21:10, Ned 2
Een jaar geleden zond Brandpunt Reporter een tweeluik uit over prijsvechter Ryanair. In Mayday Mayday vertelden drie gezagvoerders en een first officer hoe ze, om kosten te besparen, onder druk werden gezet om minder brandstof te tanken dan ze zouden willen. Ook biechten ze op dat de arbeidsomstandigheden bij de luchtvaartmaatschappij er toe leidden dat ze vlogen terwijl ze daar fysiek niet toe in staat waren. Het nieuws ging door heel Europa. Het leverde de KRO twee dingen op: Ryanair spande een rechtszaak aan, de zitting is medio januari én De Loep, de jaarlijkse prijs van de VVOJ, de Vereniging van Onderzoeksjournalisten. Genoeg reden om de balans op te maken. Wat is er in het voorbije jaar gebeurd en eventueel veranderd?
  woensdag 4 december 2013 @ 13:30:34 #189
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_133906473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:49 schreef larsico het volgende:
Vanavond te zien:

[..]

Wat vindt men hier eigenlijk van deze reportages? Ik stap toch wel met een minder behagelijk gevoel het vliegtuig in, al vlieg ik nog steeds meerdere malen per maand met ze. Ze houden zich immers wel aan de Europese wet en tanken op z'n minst de verplichte hoeveelheid brandstof per vlucht.
Dat er gezegd wordt dat er veel piloten plaatsnemen in de cockpit die vermoeid of ziek zijn, vind ik zorgelijker.

Maar goed, er zijn natuurlijk een hoop bedrijven die Ryanair maar al te graag in een kwaad daglicht stellen, dus ik vraag me af in hoeverre dit aangedikt is. Daarnaast vraag ik me ook af of andere low-cost carriers zoveel veiliger zijn.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_133907311
Denk je nou echt dat er bij bedrijven als KLM niet zuinig gedaan wordt met brandstof?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 4 december 2013 @ 19:16:16 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133917804
Het probleem van Ryanair is dat het bedrijf niet echt heel open is, en er min of min een angstcultuur heerst waardoor het personeel niet zonder meer met naam een verklaring willen afleggen.

Ryanair kan op de anonieme beweringen enkel reageren met feitenrelaas om het onderbuikgevoel weg te nemen.
Een open bedrijfscultuur kan in theorie prettiger zijn om in samen te werken, maar is wat minder efficiënt natuurlijk, en Ryanair is meer gebouwd op het principe Duitse discounter als Lidl, dan een full service supermarktformule als Albert Heijn of Jumbo met de bijbehorende steil van leiding geven.

Feit blijft dat naast het tonen van de feiten bij de incidenten, er ook tussentijdse reguliere controles plaatsvinden op de Europese luchthavens door de lokale overheden, nog geen enkele keer zijn er bij Ryanair ernstige afwijkingen in de uitvoering van de vluchten geconstateerd, niet voor bijvoorbeeld meenemen van brandstof tot de staat van het toestel alsmede het aantal vlieguren van de bemanning.

Een piloot blijft altijd zelf verantwoordelijk of hij een vlucht wel of niet maakt, wanneer een piloot er voor kiest, wellicht mede door zijn persoonlijke (financiële) situatie, om een vlucht wel uit te voeren terwijl hij daar eigenlijk niet toe in staat is, daarnaast zijn er strikte (Europese) regels over hoeveel vlieguren een piloot per jaar mag maken en zijn er ook voorgeschreven richtlijnen van minimale rust tussen vluchten.
Ryanair, of welke andere maatschappij dan ook, zal nooit deze voorgeschreven richtlijn (moedwillig) overtreden, want dan is men aantoonbaar te verwijten, en daar staan hoge boetes op die door de controlerende instanties opgelegd zullen worden.

Niet dat alles koek en ei is in de luchtvaartsector, door het overschot van piloten, hoge schuldenlast, het daardoor gratis willen vliegen om maar voldoende uren te maken maakt het leven van de bemanning natuurlijk niet gemakkelijker, maar om Ryanair nu verantwoordelijk te houden voor het overschot aan mensen die piloot willen zijn....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 december 2013 @ 19:56:11 #192
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133919453
Nu wordt er op de man gespeeld in Nederlandse TV-programma's, met dergelijke uitspraken.

"Denk er aan, de volgende keer dat u een vlucht boekt die goedkoper is dan de taxi naar het vliegveld, dat daar een reden voor is"

"Bedenk u, dat wanneer u flink bespaart op uw vakantievlucht, de luchtvaartmaatschappij vermoedelijk flink bespaart op het personeel"

m.a.w.: het is UW schuld dat de piloten op een houtje moeten bijten, FOEI!
Vind ik ook niet netjes, het is namelijk niet onze schuld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemans24 op 06-12-2013 01:17:47 ]
  woensdag 4 december 2013 @ 20:48:43 #193
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133921886
Ik zal het wel gemist hebben, maar een Mastercard prepaid card is tegenwoordig precies even duur als een Mastercard credit card?
  donderdag 5 december 2013 @ 13:45:58 #194
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_133942122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zal het wel gemist hebben, maar een Mastercard prepaid card is tegenwoordig precies even duur als een Mastercard credit card?
Klopt, mijn Skrill kaart is helaas niet gratis meer ;( (zo'n 70 cent extra overleef ik wel, maar toch jammer)
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_133967635
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
pi_133967721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
Hoe kun je überhaupt online inchecken met het verkeerde nummer?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133969104
Idd. Wie vult nou z'n sofinummer in :D
  vrijdag 6 december 2013 @ 01:18:53 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133969286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
als je binnen de Schengenzone vliegt en geen bagage bij je hebt, bekijken ze je paspoort niet eens.
pi_133972153
Binnen Schengen hoef je je paspoort gegevens sinds een paar maanden niet eens meer in te vullen.
pi_133972679
Geen idee, was niet helemaal wakker denk ik.. Hij gaf ook gewoon aan dat het goed was! Maar dit moet dus geen problemen opleveren?
pi_133972993
Ik vind het raar dat hij überhaupt de juiste vlucht kan vinden als je niet het juiste vluchtnummer invult. Geen idee wat je hebt gedaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133973022
Ik heb wel het juiste vluchtnummer. Denk dat je het verkeerd begrijpt. Ik moest bij het inchecken mijn documentnummer invullen maar ik heb mijn sofinummer ingevuld dat is het probleem
pi_133973074
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:27 schreef Lerra het volgende:
Ik heb wel het juiste vluchtnummer. Denk dat je het verkeerd begrijpt. Ik moest bij het inchecken mijn documentnummer invullen maar ik heb mijn sofinummer ingevuld dat is het probleem
Ah zo.

Geen idee of ze daar naar kijken. Volgens mij kijken ze alleen naar je naam en foto. Ze doen het heel vlugjes, dus denk niet dat ze dat hele nummer checken maar zeker weten doe ik het niet
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133973089
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 01:18 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

als je binnen de Schengenzone vliegt en geen bagage bij je hebt, bekijken ze je paspoort niet eens.
Wel. Je moet wel aan kunnen tonen dat jij de persoon bent wiens naam op het ticket staat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133974868
Sowieso jouw paspoort meenemen terwijl je een ID hebt als je binnen de Schengenzone vliegt. Een paspoort is dan echt onhandig.
pi_133977723
Ik gebruik ook gewoon mijn id. Weet niet waar jullie lezen dat ik mijn paspoort gebruik?
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:24:23 #207
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133980980
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wel. Je moet wel aan kunnen tonen dat jij de persoon bent wiens naam op het ticket staat.
Ja, zou je zeggen.
Toch hoefde ik de laatste keer niks te laten zien. Maar dat was met Easyjet.
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:25:52 #208
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133981035
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:32 schreef Plopr het volgende:
Binnen Schengen hoef je je paspoort gegevens sinds een paar maanden niet eens meer in te vullen.
Inderdaad, viel me ook op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 06-12-2013 17:30:09 ]
pi_133986611
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, zou je zeggen.
Toch hoefde ik de laatste keer niks te laten zien. Maar dat was met Easyjet.
In september twee keer met Ryanair gevlogen maar toen moest ik nog steeds mijn id-kaart laten zien. Niet aan de Marechaussee maar aan zo'n Ryanair-meisje, vlak voordat we gingen boarden. Kan me echter niet voorstellen dat die kijken naar het nummer. Enkel of de naam op het ticket gelijk is op de naam aan de id-kaart.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134334998
quote:
Ryanair sluit basis op Maastricht Aachen Airport

MAASTRICHT - Ryanair sluit haar basis op Maastricht Aachen. Dat betekent zo goed als zeker dat een aantal routes zal worden gestaakt, maar de precieze gevolgen zijn nog niet door Ryanair bevestigd. Ryanair heeft één toestel in Maastricht gestationeerd. Zeker is wel dat de luchtvaartmaatschappij in 2014 vanaf de Limburgse luchthaven blijft vliegen.

Luchthavendirecteur Sander Heijmans bevestigt het nieuws aan Luchtvaartnieuws.nl. “Ryanair blijft ook volgend jaar gewoon op MAA vliegen, maar ik kan bevestigen dat zij dit - in ieder geval tijdelijk - niet doen op basis van vast een gestationeerde Boeing 737-800. De base-crew van Ryanair is daar inmiddels ook over geïnformeerd.” Naar verwachting zal de crew op andere luchthavens worden gestationeerd.

Een aantal bestemmingen is voor komend zomerseizoen niet meer te boeken via de website van Ryanair. Daarbij gaat het om onder meer Dublin, Londen Stansted, Milaan-Bergamo, Malaga, Pisa en Venetië-Treviso. Bestemmingen waarvoor ook in het zomerseizoen van 2014 nog Ryanair-tickets zijn te boeken zijn Alicante, Bari, Faro, Porto, Girona, Palma, Tenerife en Trapani. De frequenties op een aantal van die routes worden mogelijk gereduceerd.

Overname
Ryanair opende de basis op Maastricht Aachen Airport pas in december 2012. Daarbij werd een aantal nieuwe routes aan het aanbod toegevoegd. Het betekende een opsteker voor de luchthaven, die in financieel zwaar weer verkeerde. Inmiddels heeft de provincie Limburg aangegeven MAA te willen overnemen van eigenaar Omniport/DuraVermeer, waardoor de toekomst lijkt zekergesteld. 

In Nederland heeft Ryanair ook vliegtuigen gestationeerd op Eindhoven Airport. Daarnaast worden in het zomerseizoen vluchten uitgevoerd vanaf Groningen Airport Eelde. Grote bases heeft Ryanair ook op het Duitse Airport Weeze en het Belgische Charleroi, terwijl vanaf februari vier toestellen worden gestationeerd op Brussels Airport.

bron
quote:
Ryanair keert niet terug op route Groningen-Milaan

EELDE - Ryanair hervat in 2014 niet de route van Groningen Airport Eelde naar Milaan-Bergamo. De budgetmaatschappij staakte met ingang van het huidige winterseizoen de vluchtuitvoering op de route. Tegen de verwachting van de luchthaven in is de route niet opgenomen in de Ryanair-zomerdienstregeling, meldt RTV Noord.

Ryanair biedt dit winterseizoen geen vlucten aan vanaf Groningen. In april, wanneer het zomerseizoen begint, worden de routes naar de Spaanse bestemmingen Palma de Mallorca en Girona (beide twee keer per week) hervat. Ryanair zegt wel te kijken naar mogelijkheden om in 2015 de vluchten naar Milaan-Bergamo te hervatten.

bron
pi_134685598
Mijn ouders vliegen van hun overwinter bestemming terug eind april, nu is hun vertrektijd heel ongunstig veranderd, eerst 19.10 nu 6.40....voor 80+ers geen fijn vertrektijd, ze moeten dan al om 4.45 of zo aanwezig zijn.
Ik ga eens kijken of het om te boeken is, we moeten de nieuwe vlucht accepteren of niet accepteren, en dan contact openemen. eerst even horen wat de ouwelui nu wensen.
  donderdag 26 december 2013 @ 18:02:13 #212
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134721557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:33 schreef Katinkat het volgende:
Mijn ouders vliegen van hun overwinter bestemming terug eind april, nu is hun vertrektijd heel ongunstig veranderd, eerst 19.10 nu 6.40....voor 80+ers geen fijn vertrektijd, ze moeten dan al om 4.45 of zo aanwezig zijn.
Ik ga eens kijken of het om te boeken is, we moeten de nieuwe vlucht accepteren of niet accepteren, en dan contact openemen. eerst even horen wat de ouwelui nu wensen.
Als je het niet accepteert, krijg je al je geld terug (voor die specifieke vlucht). En dan heb je nog alle tijd on wat beters te vinden, desnoods dezelfde vlucht voor een lagere prijs (want zo populair is zo'n vroeg vertrektijdstip niet).
pi_134726314
Hebben we inmiddels gedaan en ook een nieuw vlucht geboekt, andere dag. Ahum i.p.v 45 euro pp nu 130 euro pp....
  donderdag 26 december 2013 @ 21:30:41 #214
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134726861
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 21:15 schreef Katinkat het volgende:
Hebben we inmiddels gedaan en ook een nieuw vlucht geboekt, andere dag. Ahum i.p.v 45 euro pp nu 130 euro pp....
Had nog even gewacht, wordt nog wel goedkoper.
pi_134726928
Nee, het gaat om mijn overwinterouders, die wil ik niet zo laten gokken...Het is ook rond de meivakantie, in veel landen dan vakantie, dus ik durf daar niet op te gokken.

Als het om onszelf gaat hadden we wel even afgewacht. De dag met die hele vroege vlucht, is nog steeds zo goedkoop.
pi_134852419
Morgen vlieg ik van van Eindhoven naar Londen. Ryanair vraagt als je boekt naar je voor en je achternaam. Ik heb mijn voornaam 'Bas' ingevuld en al online ingecheckt. Nu werd ik er op geattendeerd dat Ryanair erg moeilijk doet over namen. Op mijn id-kaart staat 'Bastiaan' en dan nog twee voornamen. Weet iemand of dit een probleem is? Bastiaan gebruik ik niet (net zoals mijn vader op zijn paspoort 'Josephus' heeft staan, terwijl hij Jos heet).
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_134852613
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:26 schreef PantaRhei het volgende:
Morgen vlieg ik van van Eindhoven naar Londen. Ryanair vraagt als je boekt naar je voor en je achternaam. Ik heb mijn voornaam 'Bas' ingevuld en al online ingecheckt. Nu werd ik er op geattendeerd dat Ryanair erg moeilijk doet over namen. Op mijn id-kaart staat 'Bastiaan' en dan nog twee voornamen. Weet iemand of dit een probleem is? Bastiaan gebruik ik niet (net zoals mijn vader op zijn paspoort 'Josephus' heeft staan, terwijl hij Jos heet).
Nogal dom he. Hopelijk zijn ze coulant, anders gaat het je erg veel geld kosten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134852628
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:26 schreef PantaRhei het volgende:
Morgen vlieg ik van van Eindhoven naar Londen. Ryanair vraagt als je boekt naar je voor en je achternaam. Ik heb mijn voornaam 'Bas' ingevuld en al online ingecheckt. Nu werd ik er op geattendeerd dat Ryanair erg moeilijk doet over namen. Op mijn id-kaart staat 'Bastiaan' en dan nog twee voornamen. Weet iemand of dit een probleem is? Bastiaan gebruik ik niet (net zoals mijn vader op zijn paspoort 'Josephus' heeft staan, terwijl hij Jos heet).
Niet erg slim, de naam die op je paspoort staat is de enige correcte naam. Misschien toch nog proberen om contact op te nemen of een nieuw ticket te boeken.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_134852800
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nogal dom he. Hopelijk zijn ze coulant, anders gaat het je erg veel geld kosten.
Geen idee. Nog niet eerder met Ryanair gevlogen en er stond voor en achternaam, niet volledige namen zoals in paspoort :(
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_134852861
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:31 schreef PantaRhei het volgende:

[..]

Geen idee. Nog niet eerder met Ryanair gevlogen en er stond voor en achternaam, niet volledige namen zoals in paspoort :(
Je voornaam is toch Bastiaan? Dat staat in je paspoort dus dat moet je invullen. Staat ook duidelijk op de site.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134853041
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je voornaam is toch Bastiaan? Dat staat in je paspoort dus dat moet je invullen. Staat ook duidelijk op de site.
Inderdaad, je zou jezelf ook Kees of Piet kunnen noemen omdat je je eigen naam niet mooi vindt bijvoorbeeld. Ryanair heeft daar natuurlijk niks mee te schaften.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_134853402
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:35 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Inderdaad, je zou jezelf ook Kees of Piet kunnen noemen omdat je je eigen naam niet mooi vindt bijvoorbeeld. Ryanair heeft daar natuurlijk niks mee te schaften.
Dure grap wordt dat, 160 euro :'(
- AFCA -
pi_134853549
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:40 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Dure grap wordt dat, 160 euro :'(
Erg balen voor je. Is een nieuw ticket boeken niet goedkoper? Of je moet het risico nemen en het gewoon gaan proberen. Deze fout zal je niet meer maken in ieder geval. :o
Abracadabra, tapate guarra!
pi_134854065
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:42 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Erg balen voor je. Is een nieuw ticket boeken niet goedkoper? Of je moet het risico nemen en het gewoon gaan proberen. Deze fout zal je niet meer maken in ieder geval. :o
Klopt! Ik zag nog enkel ticket voor 70 euro met British Airways, maar heb een retourtje geboekt met Ryanair, dus dan moet ik op de terugweg die 160 alsnog betalen. Neem, overigens aan dat het eenmalig 160 is?
- AFCA -
pi_134854121
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:50 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Klopt! Ik zag nog enkel ticket voor 70 euro met British Airways, maar heb een retourtje geboekt met Ryanair, dus dan moet ik op de terugweg die 160 alsnog betalen. Neem, overigens aan dat het eenmalig 160 is?
Ja is eenmalig.
Abracadabra, tapate guarra!
  zondag 29 december 2013 @ 22:53:20 #226
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_134854251
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:26 schreef PantaRhei het volgende:
Morgen vlieg ik van van Eindhoven naar Londen. Ryanair vraagt als je boekt naar je voor en je achternaam. Ik heb mijn voornaam 'Bas' ingevuld en al online ingecheckt. Nu werd ik er op geattendeerd dat Ryanair erg moeilijk doet over namen. Op mijn id-kaart staat 'Bastiaan' en dan nog twee voornamen. Weet iemand of dit een probleem is? Bastiaan gebruik ik niet (net zoals mijn vader op zijn paspoort 'Josephus' heeft staan, terwijl hij Jos heet).
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:50 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Klopt! Ik zag nog enkel ticket voor 70 euro met British Airways, maar heb een retourtje geboekt met Ryanair, dus dan moet ik op de terugweg die 160 alsnog betalen. Neem, overigens aan dat het eenmalig 160 is?
Het kan handig zijn als je reageert onder dezelfde username.
Tics van je petten.
pi_134855058
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2013 22:53 schreef nattermann het volgende:

[..]

[..]

Het kan handig zijn als je reageert onder dezelfde username.
Excuses, laatste is een oude username, geen idee waarom 'ie daarop inlogde. Vlucht vertrekt om 09:25 en klantenservice van Ryanair is pas om 09:00 te bereiken. Gewoon in de rij gaan staan en lappen dan maar? Bedankt voor het advies iig.
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_134855462
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 23:05 schreef PantaRhei het volgende:

[..]

Excuses, laatste is een oude username, geen idee waarom 'ie daarop inlogde. Vlucht vertrekt om 09:25 en klantenservice van Ryanair is pas om 09:00 te bereiken. Gewoon in de rij gaan staan en lappen dan maar? Bedankt voor het advies iig.
Eerst kijken of je niet gewoon mag instappen zou ik zeggen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 30 december 2013 @ 12:55:28 #229
67174 Dos37
Come on Twente
pi_134870309
Inderdaad Bas en Bastiaan lijkt nog wel aardig op elkaar. Ik heb twee totaal verschillende roepnamen en doopnamen dan is het een probleem.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_134896117
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 23:05 schreef PantaRhei het volgende:

[..]

Excuses, laatste is een oude username, geen idee waarom 'ie daarop inlogde. Vlucht vertrekt om 09:25 en klantenservice van Ryanair is pas om 09:00 te bereiken. Gewoon in de rij gaan staan en lappen dan maar? Bedankt voor het advies iig.
En hoe is Bas/Bastiaan afgelopen? :s) Altijd nog kans dat je op de heenweg in Eindhoven wellicht geen problemen hebt maar dat men in de UK niet zo vergevingsgezind is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134896502
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:31 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

En hoe is Bas/Bastiaan afgelopen? :s) Altijd nog kans dat je op de heenweg in Eindhoven wellicht geen problemen hebt maar dat men in de UK niet zo vergevingsgezind is.
Gokje: Hij is op vakantie.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_135019399
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:31 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

En hoe is Bas/Bastiaan afgelopen? :s) Altijd nog kans dat je op de heenweg in Eindhoven wellicht geen problemen hebt maar dat men in de UK niet zo vergevingsgezind is.
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:37 schreef Messina het volgende:

[..]

Gokje: Hij is op vakantie.
Alles is goed gekomen gelukkig. Bij het boarden zagen ze het verschil en werd er een telefoontje gepleegd. Vervolgens hoorde ik dat het kosteloos aangepast was en dat ik alleen even voor de terugweg opnieuw moest inchecken en mijn boarding pass opnieuw moest uitprinten. Al met al was het dus met +- 30 seconden geregeld, +1 voor Ryanair dus en een extra lekker begin van de trip ^O^
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_135019912
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:34 schreef PantaRhei het volgende:

[..]


[..]

Alles is goed gekomen gelukkig. Bij het boarden zagen ze het verschil en werd er een telefoontje gepleegd. Vervolgens hoorde ik dat het kosteloos aangepast was en dat ik alleen even voor de terugweg opnieuw moest inchecken en mijn boarding pass opnieuw moest uitprinten. Al met al was het dus met +- 30 seconden geregeld, +1 voor Ryanair dus en een extra lekker begin van de trip ^O^
Mooi!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135020176
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:34 schreef PantaRhei het volgende:

[..]


[..]

Alles is goed gekomen gelukkig. Bij het boarden zagen ze het verschil en werd er een telefoontje gepleegd. Vervolgens hoorde ik dat het kosteloos aangepast was en dat ik alleen even voor de terugweg opnieuw moest inchecken en mijn boarding pass opnieuw moest uitprinten. Al met al was het dus met +- 30 seconden geregeld, +1 voor Ryanair dus en een extra lekker begin van de trip ^O^
Goed geregeld :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_135287926
vliegt Ryanair niet meer op stockholm skavsta? Zowel van Eindhoven als Düsseldorf geen enkele vlucht kunnen vinden?
pi_135288083
Net gezocht, ik krijg gewoon tickets. Best goedkoop eigenlijk, vanaf Eindhoven retour 34 Euro. In februari.
pi_135289285
hmmm misschien zoek ik te vroeg? kijk namelijk voor eind mei begin juni.... :P
pi_135290954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:34 schreef RamboDirk het volgende:
hmmm misschien zoek ik te vroeg? kijk namelijk voor eind mei begin juni.... :P
Weeze stopt sowieso vanaf het begin zomerseizoen (laatste weekend maart). Ryanair is flink wat aan het schrappen op Skavsta namelijk. Wellicht dat Eindhoven hier ook onder valt, had hier verder alleen nog niks over gelezen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:24:58 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_135295543
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:10 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Weeze stopt sowieso vanaf het begin zomerseizoen (laatste weekend maart). Ryanair is flink wat aan het schrappen op Skavsta namelijk. Wellicht dat Eindhoven hier ook onder valt, had hier verder alleen nog niks over gelezen.
Ryanair is wel meer aan het schrappen. Vaak onder het mom van verhoging van lokale luchthavenbelastingen of het invoer van een bepaalde vliegbelasting door een overheid.

Probleem voor Ryanair is dat bepaalde bestemmingen yield technisch gezien niet zo rendabel zijn, als ik de prijzen en aanbiedingen op die bestemming die vaak naar voren komen zo zie. Daar vallen zeker bestemmingen van Skavsta onder met bestemmingen naar de omliggende landen, men kan betere yields krijgen met bestemmingen naar de zuidelijke bestemmingen.
En dat is precies wat de aandeelhouders als opdracht aan Ryanair hebben meegegeven, niet alleen wat klantvriendelijker worden, maar bijvoorbeeld ook vanaf een 'Mainport' vliegen naar veel bestemmingen om hogere yields (opbrengst per reizigerskilomter) te verkijgen. Daarnaast kan je door aanwezigheid op bepaalde luchthavens opeens opkomende relatief zwakke low cost maatschappijen als Vueling proberen tegen te gaan. (Want de yields op Brussel gaan bijvoorbeeld dramatisch worden).

Nu worden ook de bestemmingen naar Marokko teruggebracht, officieel om de invoering van de vertrekbelasting door de Marokkaanse overheid, maar een 80 euro of minder retour naar Fez is niet rendabel, als de frequentie omlaag gaat zal de prijs ook gaan stijgen, en wanneer de vraag hoger is (rondom de Ramadan bijvoorbeeld) kan je eenvoudig tijdelijk de frequentie verhogen, want rond die tijd worden vluchten verkocht tussen de 200-300 euro per enkele reis. Maar je kan eenvoudig roepen dat de teruggang in frequentie komt door de overheid. (Ongeacht de deal die was gesloten dat Ryanair en Easyjet hier maar 5 jaar van vrijgesteld zouden zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_136166016
Ryanair had ook zo'n overzicht: http://www.transavia.com/hv/nl-NL/reisgids
Maar die kan ik niet meer vinden, op die website werkt het niet echt. Iemand een linkje? :)
gr gr
pi_136166897
Op de .com website doet ie het bij mij wel?

http://www.ryanair.com/en/cheap-flight-destinations
pi_136169389
Ik heb een aantal tickets geboekt via Ryanair, maar nu twijfel ik of ik de namen wel goed heb doorgegeven. In de OP vind ik dit:
quote:
Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Maar ik heb dus niet alleen de eerste voornaam ingevuld, maar alle voornamen zoals vermeld in het paspoort. Stel mijn volledige naam is Jos Frederik Jansen, dan heb ik dus Jos Frederik als voornaam opgegeven ipv Jos. Ik hoop niet dat dit een probleem is?
pi_136169430
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:02 schreef PlukvdP. het volgende:
Ik heb een aantal tickets geboekt via Ryanair, maar nu twijfel ik of ik de namen wel goed heb doorgegeven. In de OP vind ik dit:

[..]

Maar ik heb dus niet alleen de eerste voornaam ingevuld, maar alle voornamen zoals vermeld in het paspoort. Stel mijn volledige naam is Jos Frederik Jansen, dan heb ik dus Jos Frederik als voornaam opgegeven ipv Jos. Ik hoop niet dat dit een probleem is?
Als die 2 voornamen zo in je Paspoort/ID staan is het geen enkel probleem inderdaad. Maar ook alleen de eerste voornaam zou volstaan.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_136169584
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:03 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Als die 2 voornamen zo in je Paspoort/ID staan is het geen enkel probleem inderdaad. Maar ook alleen de eerste voornaam zou volstaan.
Ah, super. Bedankt voor je snelle antwoord! Kan ik met een gerust hart (en zonder extra kosten) op vakantie :)
pi_136169637
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:07 schreef PlukvdP. het volgende:

[..]

Ah, super. Bedankt voor je snelle antwoord! Kan ik met een gerust hart (en zonder extra kosten) op vakantie :)
Fijne vakantie Jos Frederik!
Abracadabra, tapate guarra!
pi_136169730
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:08 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Fijne vakantie Jos Frederik!
Dankjewel. Al heet ik (gelukkig) geen Jos Frederik.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 februari 2014 @ 23:07:43 #247
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_137145386
Voorheen vanaf Weeze en Charleroi gevlogen, maar 11 maart vlieg ik voor de eerste keer vanaf Eindhoven.

Nu betaalde ik voorgaande keren op Weeze en Charleroi meer aan parkeergeld voor mijn auto dan dat ik kwijt was aan een retour ticket met Ryanair.

Zijn er op of rondom Eindhoven airport mogelijkheden om de auto gratis of goedkoop te parkeren voor twee dagen? (dinsdag en woensdag)
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_137149941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:07 schreef Mascleta het volgende:
Voorheen vanaf Weeze en Charleroi gevlogen, maar 11 maart vlieg ik voor de eerste keer vanaf Eindhoven.

Nu betaalde ik voorgaande keren op Weeze en Charleroi meer aan parkeergeld voor mijn auto dan dat ik kwijt was aan een retour ticket met Ryanair.

Zijn er op of rondom Eindhoven airport mogelijkheden om de auto gratis of goedkoop te parkeren voor twee dagen? (dinsdag en woensdag)
pre-paid parking is 5 euro per dag bij Eindhoven. Of wil je nog goedkoper?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_137153514
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:07 schreef Mascleta het volgende:
Voorheen vanaf Weeze en Charleroi gevlogen, maar 11 maart vlieg ik voor de eerste keer vanaf Eindhoven.

Nu betaalde ik voorgaande keren op Weeze en Charleroi meer aan parkeergeld voor mijn auto dan dat ik kwijt was aan een retour ticket met Ryanair.

Zijn er op of rondom Eindhoven airport mogelijkheden om de auto gratis of goedkoop te parkeren voor twee dagen? (dinsdag en woensdag)
In de wijk Meerhoven. Neem je bus 401 (of was het nu 402?) en sta je binnen tien minuten op het vliegveld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 26 februari 2014 @ 14:53:14 #250
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_137161166
In Meerhoven parkeren is wellicht niet zo'n goed idee. De bewoners daar zijn het inmiddels spuugzat dat auto's van passagiers er soms weken geparkeerd staan, en er worden regelmatig beschadigingen gemeld. Kies liever een wijk die wat verder van het vliegveld ligt maar nog wel langs de busroute (401). Dat is echt niet zo moeilijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door 18konijn op 26-02-2014 15:05:18 ]
It's not a lie, if you believe
pi_137162547
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:53 schreef 18konijn het volgende:
In Meerhoven parkeren is wellicht niet zo'n goed idee. De bewoners daar zijn het inmiddels spuugzat dat auto's van passagiers er soms weken geparkeerd staan, en er worden regelmatig beschadigingen gemeld. Kies liever een wijk die wat verder van het vliegveld ligt maar nog wel langs de busroute (401). Dat is echt niet zo moeilijk.
Zelfs Veldhoven is een beter idee. Langs de 402 ergens (halte Smelen ofzo), de bus terug pakken en overstappen op 401. Doe ik ook altijd als ik vanaf EHV vlieg en met de auto moet.
pi_137166482
Fucking moeilijk gaan doen om een tientje.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_137166552
Vaste zitplaatsen kiezen gaat trouwens 5 euro kosten, premium plaatsen 10 euro. Betaal je niks dan krijg je een willekeurige zitplaats toegewezen. Vraag me af of koppels die samen één boeking hebben en geen betaalde plaatsen kiezen wel naast elkaar worden gezet bij het inchecken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_137168327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:53 schreef 18konijn het volgende:
In Meerhoven parkeren is wellicht niet zo'n goed idee. De bewoners daar zijn het inmiddels spuugzat dat auto's van passagiers er soms weken geparkeerd staan, en er worden regelmatig beschadigingen gemeld. Kies liever een wijk die wat verder van het vliegveld ligt maar nog wel langs de busroute (401). Dat is echt niet zo moeilijk.
Familie van me woont in die wijk en ik heb hen daar nooit over gehoord. :D Ligt misschien aan de buurt, en ik kan me voorstellen dat je de parkeerplekken liever voor jezelf houdt. :Y

Wat niet wil zeggen dat ik in de toekomst mijn autootje niet meer in de buurt van het huis van broerlief parkeer, ik heb er nooit problemen mee gehad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_137168398
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:33 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Zelfs Veldhoven is een beter idee. Langs de 402 ergens (halte Smelen ofzo), de bus terug pakken en overstappen op 401. Doe ik ook altijd als ik vanaf EHV vlieg en met de auto moet.
Je kunt hem ook op de parkeerplaats bij het Capanile hotel parkeren, of bij de P&R die daarnaast ligt (als die er nog ligt, nu de op- en afrit naar de N2 daar dicht zijn). Even over de Hovenring wandelen en met zo'n 300 meter sta je bij de bushalte voor de rechtstreekse lijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:50:36 #256
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_137168708
Wanneer je voor een dag of een paar dagen een auto in die wijk bij Eindhoven Airport parkeert zal er niet veel gebeuren.
Meldingen van schade aan auto's wordt natuurlijk vooral door plaatselijke bewoners de wereld in geholpen om e.e.a. wat te ontmoedigen. Want eerlijk is eerlijk, wanneer in de zomermaanden divese auto's meer dan 3 weken op dezelfde plek staan en jij niet meer bij je huis kunt parkeren hierdoor zal niet bijdragen aan de tolerantie.

Nu zijn wij echter wel in Nederland en structureel eigen rechter spelen en beschadigingen aanbrengen aan andermans eigendommen zal niet mogelijk zijn omdat daar wel maatregelen tegen getroffen kunnen worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_137193751
Ryanair is een prima organisatie!
pi_137419626
We kunnen wel stellen dat het leuke qua prijzen van Ryanair er voorgoed af is.
pi_137420676
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:37 schreef Helpmefok het volgende:
We kunnen wel stellen dat het leuke qua prijzen van Ryanair er voorgoed af is.
Define 'leuke prijzen'. In april ga ik voor 35 euro heen en weer naar Polen.
Voor een retourtje Den Haag - Groningen betaal je meer.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 5 maart 2014 @ 18:42:12 #260
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_137421589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:08 schreef Messina het volgende:

[..]

Define 'leuke prijzen'. In april ga ik voor 35 euro heen en weer naar Polen.
Voor een retourtje Den Haag - Groningen betaal je meer.
30,40 euro met korting ;)

wbt Ryanair, zal het gaan over de tickets van een paar euro.
pi_137422178
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:08 schreef Messina het volgende:

[..]

Define 'leuke prijzen'. In april ga ik voor 35 euro heen en weer naar Polen.
Voor een retourtje Den Haag - Groningen betaal je meer.
Tickets van 8 euro et cetera.

Ik rijd overigens Rotterdam-Groningen voor 6,40. Leve het groepsretour *O*.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:06:26 #262
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_137675626
Handbagage policy aangepast bij Ryanair?

Zag op mijn boarding pas en mail die ik kreeg het volgende:

quote:
One cabin bag per passenger (excluding infants travelling on their parents lap) weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 small bag up to 35 x 20 x 20 cms.

Please check your bags comply with the size and weight restrictions before going through airport security.

Due to cabin space limitations only 90 cabin bags (55 x 40 x 20 cms) can be carried in the cabin, any remainder will be carried free of charge in the aircraft hold.
Dat betekent dus dat je ook een klein tasje mee mag nemen
Drugs are good mkay?
pi_137677430
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:06 schreef Party_P het volgende:
Handbagage policy aangepast bij Ryanair?

Zag op mijn boarding pas en mail die ik kreeg het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat je ook een klein tasje mee mag nemen
Alweer een tijdje. ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:00:45 #264
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_137678505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:01 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik rijd overigens Rotterdam-Groningen voor 6,40. Leve het groepsretour *O*.
Dat gaat snel weer afgeschaft worden, schijnt.
pi_137715367
pff wat is ryanair duur vergeleken met 3/4 jaar geleden ;(

Helemaal geen leuke deals meer.

En Nederland en Duitsland vliegen niet meer op Madrid :{

[ Bericht 29% gewijzigd door VacaLoca op 13-03-2014 22:57:06 ]
pi_137869528
Hai,

Aangezien mijn topic zonder pardoes was verwijderd probeer ik het hier maar.
Ik wil met maestro een Ryanair ticket betalen met mijn abnamro pasje maar dat lukt helemaal niet!
Typ ik een belgische bankkaart in dan pakt 'ie het wel! Maar deze is opgeheven dus kan ik er niet mee betalen, alleen nog met mijn abnamro. Lijkt alsof het abnamro pasje te weinig cijfers heeft?

Wie kan mij helpen?!
pi_137870794
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:43 schreef Banaankrokodil het volgende:
Hai,

Aangezien mijn topic zonder pardoes was verwijderd probeer ik het hier maar.
Ik wil met maestro een Ryanair ticket betalen met mijn abnamro pasje maar dat lukt helemaal niet!
Typ ik een belgische bankkaart in dan pakt 'ie het wel! Maar deze is opgeheven dus kan ik er niet mee betalen, alleen nog met mijn abnamro. Lijkt alsof het abnamro pasje te weinig cijfers heeft?

Wie kan mij helpen?!
Creditcard moet je hebben, je gewone bankpas gaat 'm niet worden.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 01:17:22 #268
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_137871439
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef VacaLoca het volgende:
pff wat is ryanair duur vergeleken met 3/4 jaar geleden ;(

Helemaal geen leuke deals meer.

En Nederland en Duitsland vliegen niet meer op Madrid :{
Uiteindelijk scheelt het maar vier tientjes, maar relatief gezien is het bizar veel duurder geworden ja.
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 18 maart 2014 @ 06:57:47 #269
357044 Budapestenaar
pi_137872166
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 00:26 schreef Messina het volgende:

[..]

Creditcard moet je hebben, je gewone bankpas gaat 'm niet worden.
Herstel, je Nederlandse bankpas gaat 'm niet worden. En dat komt omdat we in Nederland nog steeds lopen te kloten met dat achterlijke, achterhaalde Maestro. Mijn Hongaarse (debet)kaart van Mastercard is prima te gebruiken voor tickets, hotelboekingen en autohuur en is sowieso veel meer compatible met betaalsystemen in het buitenland dan mijn Nederlandse ING-pas.
pi_137878858
Ohh pff wat ouderwets zeg!
En laat ik nou net geen creditcard/visacard hebben....

Maar als ik het dan via een reisbureau laat doen? Ben ik dan duurder uit?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:29:38 #271
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_137879093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:22 schreef Banaankrokodil het volgende:
Ohh pff wat ouderwets zeg!
En laat ik nou net geen creditcard/visacard hebben....

Maar als ik het dan via een reisbureau laat doen? Ben ik dan duurder uit?
Dan kun je het misschien beter via cheaptickets boeken? Daar kun je met iDeal betalen. Moet je wel rekening houden met iets van 25 euro aan service kosten..
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_137881173
Dan ben ik bijna 2x zo duur uit via cheaptickets.. meh
pi_139842877
Ik heb, doordat de site telkens aangaf dat de booking mislukt was (credit card niet herkend of zoiets) , 3 keer geprobeerd om een parking toe te voegen aan mijn vlucht.

Dit was een paar dagen geleden. Nu wou ik dat net nog eens proberen, maar zag ik tot mijn verbazing dat er al 3 keer een parking was toegevoegd. Kreeg ook geen enkele keer een bevestigingsmailtje van dat de parking geboekt was. Normaal gezien wel altijd.


Ik heb zitten zoeken naar een emailadres om mijn vraag door te mailen, maar kan die nergens vinden. Alleen een formulier. Als je in dat formulier aangeeft wat de reden van je vraag is (dit moet je invullen) dan valt het tekstveld weg.

Weet iemand het emailadres voor die vragen?
pi_139842962
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:27 schreef Cracker26 het volgende:
Ik heb, doordat de site telkens aangaf dat de booking mislukt was (credit card niet herkend of zoiets) , 3 keer geprobeerd om een parking toe te voegen aan mijn vlucht.

Dit was een paar dagen geleden. Nu wou ik dat net nog eens proberen, maar zag ik tot mijn verbazing dat er al 3 keer een parking was toegevoegd. Kreeg ook geen enkele keer een bevestigingsmailtje van dat de parking geboekt was. Normaal gezien wel altijd.

Ik heb zitten zoeken naar een emailadres om mijn vraag door te mailen, maar kan die nergens vinden. Alleen een formulier. Als je in dat formulier aangeeft wat de reden van je vraag is (dit moet je invullen) dan valt het tekstveld weg.

Weet iemand het emailadres voor die vragen?
You can email us at the following address - customerqueries@ryanair.com
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 11 mei 2014 @ 21:32:33 #275
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_139843272
Leuk, die nieuwe stoelreserveringsoptie :{ Dat betekent dus dat je de online check-in door gratis automatische plaatstoewijzing pas kort voor vertrek kunt doorvoeren. Gelukkig kan het dan nog net op de dag van vertrek voor onze vlucht op de terugweg, anders moet je weer heel moeilijk gaan doen op je vakantiebestemming (of dus die 5 euro per stoelreservering betalen...)
Don't let my username fool you...
pi_139844953
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:28 schreef Messina het volgende:

[..]

You can email us at the following address - customerqueries@ryanair.com
Ahaaa! Dank je!
pi_139844968
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:32 schreef Metalfreak het volgende:
Leuk, die nieuwe stoelreserveringsoptie :{ Dat betekent dus dat je de online check-in door gratis automatische plaatstoewijzing pas kort voor vertrek kunt doorvoeren. Gelukkig kan het dan nog net op de dag van vertrek voor onze vlucht op de terugweg, anders moet je weer heel moeilijk gaan doen op je vakantiebestemming (of dus die 5 euro per stoelreservering betalen...)
Ryanair kent geen plaatstoewijzing, behalve bij stoelreservaties. Bij de rest is het "ga zitten waar plek is"
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 11 mei 2014 @ 21:57:21 #278
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_139845094
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Ryanair kent geen plaatstoewijzing, behalve bij stoelreservaties. Bij de rest is het "ga zitten waar plek is"
Ja ok, noem het hoe je het wilt, maar door die mogelijkheid tot stoelreserveringen kun je tegenwoordig veel later pas inchecken dan voorheen.
Don't let my username fool you...
pi_139845209
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:57 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja ok, noem het hoe je het wilt, maar door die mogelijkheid tot stoelreserveringen kun je tegenwoordig veel later pas inchecken dan voorheen.
Hoe lang was het ervoor? En hoe zit het bijv. als je er tussen je heen en terugvlucht meer dan 7 dagen zit? :?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139846662
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Ryanair kent geen plaatstoewijzing, behalve bij stoelreservaties. Bij de rest is het "ga zitten waar plek is"
Dat is toch veranderd?
Eerst denken, dan typen
pi_139846724
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:18 schreef Piger het volgende:

[..]

Dat is toch veranderd?
Er staan wel stoelnummers op, maar of ze zich eraan houden... :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139848061
Oh zo te zien gaat Eindhoven weer op Madrid vliegen vanaf eind oktober.
  zondag 11 mei 2014 @ 23:18:23 #283
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_139851146
Eindhoven vliegt ook rechtstreeks naar Murcia in Spanje, al een aantal keer gebruik van gemaakt. Alleen de landing laatst op Eindhoven, jezus ik schrok me de tering. Ik dacht even dat het hele landingsgestel afscheurde. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt :')
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_139853043
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:18 schreef ShevaJB het volgende:
Eindhoven vliegt ook rechtstreeks naar Murcia in Spanje, al een aantal keer gebruik van gemaakt. Alleen de landing laatst op Eindhoven, jezus ik schrok me de tering. Ik dacht even dat het hele landingsgestel afscheurde. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt :')
Heb ik ook altijd met Ryanair. Ze zetten die toestellen altijd zo hard aan de grond.
Abracadabra, tapate guarra!
  maandag 12 mei 2014 @ 08:39:05 #285
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_139857347
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:58 schreef Messina het volgende:

[..]

Hoe lang was het ervoor? En hoe zit het bijv. als je er tussen je heen en terugvlucht meer dan 7 dagen zit? :?
7 dagen dus. Kan me van eerdere vluchten herinneren dat je gewoon drie weken van tevoren al kon inchecken.
Don't let my username fool you...
pi_139948872
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Heb ik ook altijd met Ryanair. Ze zetten die toestellen altijd zo hard aan de grond.
Ik heb die ervaring weer met KLM, Ryanair viel mij alleszins mee (had horror verhalen gehoord)
pi_139981549
Lekker duur weer. Hoogseizoen prijzen voor juli ;(
pi_139982004
Er komen twee bestemmingen vanaf Eindhoven erbij in oktober: Lissabon en Manchester.
pi_139992299
Vertrek morgenmiddag maar ik snap een ding niet helemaal, ja lekker op tijd, maar ik kom er iig nog op tijd achter hoop ik. :*

Ik heb bij het boeken 15 kilo voor 15 euro extra aangeklikt. Nu vraag ik mij af... is dit handbagage (mag ik dus ipv 10 kilo nu 15 kilo meenemen en moet de koffer nog wel gewoon aan de afmetingen van handbagage voldoen?). Of is dit een extra koffer die ingecheckt moet worden en dus groter mag zijn dan de standaard handbagage?
pi_139992423
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:07 schreef Nessie7 het volgende:
Vertrek morgenmiddag maar ik snap een ding niet helemaal, ja lekker op tijd, maar ik kom er iig nog op tijd achter hoop ik. :*

Ik heb bij het boeken 15 kilo voor 15 euro extra aangeklikt. Nu vraag ik mij af... is dit handbagage (mag ik dus ipv 10 kilo nu 15 kilo meenemen en moet de koffer nog wel gewoon aan de afmetingen van handbagage voldoen?). Of is dit een extra koffer die ingecheckt moet worden en dus groter mag zijn dan de standaard handbagage?
Die 15 kg is een extra koffer die ingecheckt moet worden. Heb je bij de retourvlucht die koffer er ook bijgeboekt?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_139992761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:10 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Die 15 kg is een extra koffer die ingecheckt moet worden. Heb je bij de retourvlucht die koffer er ook bijgeboekt?
Ah oké! Dat is handig :) . Haha, ja dat wel, anders moet die koffer op de bestemming blijven. ;( Maar bedankt! Weet jij toevallig ook nog hoelaat je minimaal aanwezig moet zijn op het vliegveld? 40 minuten voor de vertrektijd sluiten de bagage-incheckbalies, dus anderhalf uur is ruim voldoende lijkt mij? (in een mail stond namelijk 2u, maar dit leek mij lichtelijk overdreven...)
pi_139993223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:17 schreef Nessie7 het volgende:

[..]

Ah oké! Dat is handig :) . Haha, ja dat wel, anders moet die koffer op de bestemming blijven. ;( Maar bedankt! Weet jij toevallig ook nog hoelaat je minimaal aanwezig moet zijn op het vliegveld? 40 minuten voor de vertrektijd sluiten de bagage-incheckbalies, dus anderhalf uur is ruim voldoende lijkt mij? (in een mail stond namelijk 2u, maar dit leek mij lichtelijk overdreven...)
Ligt er helemaal aan waar de reis heen gaat. Een ritje Spanje (meeste mensen zullen met koffer inchecken voor vakantie), of een ritje Polen (meeste mensen nemen gewoon een handbagage mee).
Als er een flinke rij staat kan de tijd die jij daar in die rij doorbrengt snel oplopen. Zeker als er een opa bij staat die het allemaal niet snapt.
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 18 mei 2014 @ 17:22:09 #293
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_140094382
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zondag 18 mei 2014 @ 18:34:03 #294
302853 themole
graaft totaal door.
pi_140096850
quote:
Eerst zien dan geloven. Dit heb ik al eerder gehoord van die man.

Neemt niet weg dat ik dit natuurlijk toejuich. :)
Niet altijd serieus
pi_140097871
quote:
Dit nieuws is al zo vaak voorbij gekomen en nog steeds is er niks gebeurd :O
pi_140417658
Vraagje.. slik sinds vorige week ontstekingsremmers (naproxen).
Kan ik die gewoon in mijn bagage meenemen, of moet ik dat melden?
pi_140418110
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:27 schreef Cracker26 het volgende:
Vraagje.. slik sinds vorige week ontstekingsremmers (naproxen).
Kan ik die gewoon in mijn bagage meenemen, of moet ik dat melden?
Verwacht hier geen enkel probleem mee zolang het normale gebruikersaantallen zijn.
Eerst denken, dan typen
pi_140427305
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:44 schreef Piger het volgende:

[..]

Verwacht hier geen enkel probleem mee zolang het normale gebruikersaantallen zijn.
Ok, ik denk zelf ook dat het geen problemen geeft. Ik probeer het wel. Het is ook niet zo dat ik dood ga zonder die rotzooi :)
pi_140430385
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:48 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ok, ik denk zelf ook dat het geen problemen geeft. Ik probeer het wel. Het is ook niet zo dat ik dood ga zonder die rotzooi :)
Meenemen in het originele doosje met bijsluiter. Normale hoeveelheden inderdaad en dan zal dat vast goed gaan. Ik neem ook vaker medicijnen mee (oogdruppels), nog nooit een vraag of opmerking over gehad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 27 mei 2014 @ 16:58:35 #300
357044 Budapestenaar
pi_140432795
quote:
Exclusief kosten voor bagage. Dan zal een koffer wel neerkomen op 500 euro :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Budapestenaar op 27-05-2014 17:03:40 ]
pi_140443652
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Meenemen in het originele doosje met bijsluiter. Normale hoeveelheden inderdaad en dan zal dat vast goed gaan. Ik neem ook vaker medicijnen mee (oogdruppels), nog nooit een vraag of opmerking over gehad.
Ok, dank je!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')