ik ben het niet van plan. kan wel 1 a 2 uur zonder bierquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal5 euro voor een blikje Heineken
.
Je hebt gelijk, inderdaad niet geheel relevant voor dit topic. Ik ga nu weer over op Ryanairquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:50 schreef Nielsch het volgende:
nou jongens lekker boeiend die minuten.
Heb vorige vlucht nog inderdaad heel gezellig gehad met een chickie waar ik later nog mee heb afgesprokenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:30 schreef Nielsch het volgende:
gewoon bier drinken en lullen met alleen-reizende vrouwen...
Laatst wel een flesje water voor 3 euro oid, omdat na de instapcontrole geen shop meer was en ik niet zoals een slim iemand hier boven een leeg flesje mee had.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal5 euro voor een blikje Heineken
.
Volledig mee eens, ze komen aanvliegen als een bezetene zo hard. En dan vol in de remmen inclusief dat kutmuziekje "another on time flight"quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:05 schreef Palomar het volgende:
[..]
Laatst wel een flesje water voor 3 euro oid, omdat na de instapcontrole geen shop meer was en ik niet zoals een slim iemand hier boven een leeg flesje mee had.
Ook irritant vond ik dat blije muziekje toen het vliegtuig geland was, terwijl dat een bijzonder oncomfortabele landing was, waarbij veel te hard geremd werd
Het is ook zo dat ze hun vluchttijden veel te ruim nemen, waardoor het lijkt alsof ze bijna altijd op tijd zijn. Tsja, dat is Ryanairquote:Op zondag 25 augustus 2013 03:34 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Volledig mee eens, ze komen aanvliegen als een bezetene zo hard. En dan vol in de remmen inclusief dat kutmuziekje "another on time flight"
Het zogenaamde padden van de schematijden voor de vluchten gebeurd door alle luchtvaartmaatschappijen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 07:45 schreef larsico het volgende:
[..]
Het is ook zo dat ze hun vluchttijden veel te ruim nemen, waardoor het lijkt alsof ze bijna altijd op tijd zijn. Tsja, dat is Ryanair
Volgens mij zei laatst iemand hier dat de aankomsttijd officieel de tijd is dat het vliegtuig landt, dus daar was ik van uit gegaan.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het zogenaamde padden van de schematijden voor de vluchten gebeurd door alle luchtvaartmaatschappijen.
En hoewel de daadwerkelijke vluchttijd natuurlijk korter is dan de schematijd, moet je natuurlijk ook niet rekenen het moment dat je opstijgt en het moment dat je land. Juist het taxiën van en naar de gate kost veel tijd.
Bij Eindhoven Airport bijvoorbeeld komt het voor dat het 15 minuten duurt voordat je op kan stijgen omdat men niet mag/kan opstijgen bij de terminal maar eerst naar de andere kant van de landingsbaan moet rijden en ondertussen moet wachten op elk binnenkomend vliegtuig, vanaf de Polderbaan op Schiphol ben ik sneller de lucht in.
Daarnaast komt het ook voor dat je in de wachtrij staat om op te mogen stijgen of landen, al deze zaken moeten natuurlijk wel in de schematijd meegenomen worden.
Dus 15 minuten taxi op Eindhoven, 32 minuten vliegen naar London Stansted, en dan nog 13 minuten taxiën is eigenlijk helemaal niet zo ruim voor het uurtje wat gerekend wordt.
Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:19 schreef larsico het volgende:
[..]
Volgens mij zei laatst iemand hier dat de aankomsttijd officieel de tijd is dat het vliegtuig landt, dus daar was ik van uit gegaan.
Overigens plant ryanair de vluchten wel ruimer dan gebruikelijk is.
Maar ze doen de irritante op tijd jingle al bij het landen en niet bij het docken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.
Zoals gesteld, Ryanair houdt rekening met de taxitijden en daar bovenop komt de geplande vluchttijd.
Voorbeeld Easyjet;
Amsterdam - Londen Stansted, 09:30 - 09:35, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 314 kilometer.
Voorbeeld Ryanair;
Eindhoven - Londen Stansted, 09:20 - 09:25, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 359 kilomter.
Met andere woorden, de vluchttijd voor beide vluchten is hetzelfde, ondanks dat de nominale afstand voor Ryanair langer is. En ook op Eindhoven kan je pech hebben met baangebruik. Elke luchtvaartmaatschappij heeft dus een buffer om dit op te vangen.
Je zal dan wel gelijk hebben, maar mijn ervaring met 'normale' luchtvaartmaatschappijen is dat de aankomsttijd dichter bij de tijd van landen dan de tijd van aankomst bij de gate ligt. Heb je trouwens ergens een bron ofzo, ben wel benieuwd hoe het nou precies zit?quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.
Zoals gesteld, Ryanair houdt rekening met de taxitijden en daar bovenop komt de geplande vluchttijd.
Voorbeeld Easyjet;
Amsterdam - Londen Stansted, 09:30 - 09:35, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 314 kilometer.
Voorbeeld Ryanair;
Eindhoven - Londen Stansted, 09:20 - 09:25, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 359 kilomter.
Met andere woorden, de vluchttijd voor beide vluchten is hetzelfde, ondanks dat de nominale afstand voor Ryanair langer is. En ook op Eindhoven kan je pech hebben met baangebruik. Elke luchtvaartmaatschappij heeft dus een buffer om dit op te vangen.
Inderdaad, dus eigenlijk zeggen ze dan dat de landingstijd de aankomsttijd is toch?quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar ze doen de irritante op tijd jingle al bij het landen en niet bij het docken.
Natuurlijk kennen we dat concept en door dit 'gezeik' (wat overigens niet alleen betrekking heeft op low-cost airlines) probeer ik het gewoon nog beter te begrijpen. Tegenwoordig is het zeker verboden om nieuwsgierig te zijn?quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:58 schreef danos het volgende:
Wat een gezeik hier, begrijpen mensen het concept lowcost airline niet?
Laatste keer met Ryanair een panini ham kaas gekocht a 5 euro oid. Had zo'n hongerquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal5 euro voor een blikje Heineken
.
Ja, nu je het zo zegt klinkt het ook veel logischer om de tijd van de gate tot gate aan te houden, ben niet goed geïnformeerd dus.quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:50 schreef ozzietukker het volgende:
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat de tijd van aankomst de daadwerkelijke aankomsttijd bij de gate betreft, in ieder geval bij Easyjet, waar specifiek wordt genoemd dat ze bij een kleine vertraging min of meer op tijd bij de gate op de plek van bestemming zullen zijn, wordt bij Ryanair inderdaad bij of net na de landing de fanfare gespeeld.
Bij de berekening van de schematijden door de luchtvaartmaatschappijen wordt in ieder geval gerekend van gate to gate, want dat zijn de bloktijden dat het vliegtuig wordt ingezet, en daar bovenop komt de omdraaitijd van het vliegtuig. Het zal geen zin hebben om bij het berekenen van de bloktijden niet het stukje rijden van en naar de gate mee te rekenen, want dan loop je automatisch vertraging op, en bij vertrek wordt in ieder geval aangehouden op het moment dat de deuren gesloten zijn en de pushback plaatsvindt.
Gelukkig vliegt Ryanair over het algemeen op de secondary airports waarbij na het landen niet al teveel tijd kwijt is met het taxiën.
Misschien kan je je vraag hier: TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! het best kwijtquote:Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Nee, geen ervaring mee.quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Wat was de reden?quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Heb zelf weleens 20 uur vertraging gehad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Het is inderdaad heel moeilijk om bewijs te leveren dat er geen overmacht was. Dit is volgens de luchtvaartmaatschappij eigenlijk bijna altijd het gevalquote:Op maandag 26 augustus 2013 08:48 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Heb zelf weleens 20 uur vertraging gehad.
TRV / Vertraging van 20 uur.
Ben toen de procedure aangegaan en heb uiteindelijk 0,0 euro teruggekregen. Schijnbaar wendt men bij Ryanair zulke claims altijd af als technisch mankement, of buitengewone omstandigheden. Hiervoor hoeft dus geen claim voor uitgekeerd te worden.
Als je het wilt proberen, zorg dan in ieder geval dat je bewijs van je vertraging hebt.
Eigenlijk moet je daar een onafhankelijke toezichthouder hebben.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:13 schreef larsico het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel moeilijk om bewijs te leveren dat er geen overmacht was. Dit is volgens de luchtvaartmaatschappij eigenlijk bijna altijd het geval
In het genoemde topic zal je daar meer informatie over vinden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:10 schreef Konev het volgende:
Hmm ok, de reden weet ik niet maar ryanair zal het inderdaad op overmacht steken. Echter is overmacht toch alleen een natuurramp of verhoogd risico op terrorisme etc? Niemand ervaring met vlucht-vertraagd.nl of euclaim.nl? Dit is no-cure no pay maar toch heb ik mijn twijfels bij zulke sites.
Business class is dan weer het andere uiterste, maar wil ook best wel wat extra's betalen als ze niet meer zo moeilijk doen over handbagage. Alternatief is dan natuurlijk ruimbagage inchecken, maar dan moet je weer wachten bij de bagageband etc..quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:20 schreef de__vakantieman het volgende:
Als je low budget vliegt krijg je troep, dat weet je op moment van boeken. Als je een beetje relaxed wil reizen boek je een business class ticket...
De no frills airlines binnen Europa stellen nog niets voor vergeleken met partijen als Spirit of Allegiant in de Verenigde staten. Ooit betaald voor je handbagage? Wait for it
Je handbagage mag/hoort ook gewoon onder de stoel voor je. Behalve bij een nooduitgang. De kans dat het reddingsvest je leven redt is heel heel heeel erg klein. En als ik het goed herinner zit het reddingsvest in die Boeing 737-800's in een soort huls waardoor je het er gewoon uit kunt trekken ookal zit de tas van je achterbuur tegenaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:46 schreef Palomar het volgende:
Heb mn tas toen maar onder de stoel gepropt, maar dat is wel de plek waar ook het reddingsvest zit. Lekker veilig...
Handbagage leg je onder de stoel voor je. Je eigen reddingsvest ligt onder je eigen stoel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:46 schreef Palomar het volgende:
Vind Ryanair wel erg panisch doen met handbagage in vergelijking met bijvoorbeeld Easyjet. Met EJ kon ik met dezelfde tas altijd gewoon doorlopen en werd er nooit strikt gecontroleerd, zolang je maar geen zichtbaar enorm zware tas had. Bij Ryanair meteen een weegschaaltje en mensen met maar 1 kilo teveel mochten niet verder (ws. even wat shirts/truien over elkaar aan doen en dan alsnog verder, lekker hypocriet). Op de terugweg kreeg ik in de wachtrij ook nog eens een aantekening op mijn ticket en moest ik bij de gate mijn tas nog weer in zo'n rekje proppen.
Verder moesten we ook bijna als laatste instappen (waren als een van de eersten op de gate, maar toen wijzigde de gate opeens, waardoor de mensen die achteraan stonden opeens vooraan konden staan...), waardoor er helemaal geen bagagevakken meer vrij waren (waar slaat dat hele handbagagebeleid dan op als er alsnog niet genoeg plek is?). Heb mn tas toen maar onder de stoel gepropt, maar dat is wel de plek waar ook het reddingsvest zit. Lekker veilig...
Vind al met al Ryanair nog wel een stapje meer ´low budget´ dan bijv. Easyjet. Vraag me dan ook af wat dat betekent voor de veiligheid (bijv. ook die lompe landingen om een afslag eerder op het vliegveld te kunnen pakken).
Heb EUclaim.nl vorig jaar gedaan voor de heen- en terugvlucht met Czech Airlines. Claimbedrag was per claim 250 euro, hiervan kreeg ik ongeveer 160 uitbetaald per claim. Stuk minder dus. Maar ik had al m'n boardingpasses al weggegooid, dus vandaar dat ik dit via hen probeerde. Duurde eventjes, maar uiteindelijk dus wel gelukt. W.b. de terugvlucht werd deze uitgevoerd door KLM. Die meldde inderdaad dat het overmacht was (technisch verhaal of zo). EUclaim naar toezichthouder geweest etc, rechtszaak aangespannen en na lang wachten m'n geld gehad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:10 schreef Konev het volgende:
Hmm ok, de reden weet ik niet maar ryanair zal het inderdaad op overmacht steken. Echter is overmacht toch alleen een natuurramp of verhoogd risico op terrorisme etc? Niemand ervaring met vlucht-vertraagd.nl of euclaim.nl? Dit is no-cure no pay maar toch heb ik mijn twijfels bij zulke sites.
oh ok, die steward zei 'under your chair', maar ja misschien bedoelde die ook wel de stoel voor me. Was sowieso behoorlijk chaotisch aan boord met iedereen die nog met tassen stond die ze niet kwijt konden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Handbagage leg je onder de stoel voor je. Je eigen reddingsvest ligt onder je eigen stoel.
De steward bedoelde zeker onder de stoel voor jouw, want de kans dat jij succesvol je handbagage onder de stoel waar je op zit kan plaatsen als ik achter jouw zit is nihil, want ik ga mijn beenruimte niet inleveren voor jouw handbagagequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:47 schreef Palomar het volgende:
[..]
oh ok, die steward zei 'under your chair', maar ja misschien bedoelde die ook wel de stoel voor me. Was sowieso behoorlijk chaotisch aan boord met iedereen die nog met tassen stond die ze niet kwijt konden.
Dat doe ik ook, ook bij Ryanair.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:05 schreef de__vakantieman het volgende:
Meestal strek ik m'n benen, en kan daaronder mijn aktetas, onder/voor de stoel waar ik op zit. Dat lukt prima. Maar ik vlieg geen Ryanair dus ik loop ook bijna nooit tegen problemen met handbagage die niet in de overheadlockers past aan
Vorig jaar werd mijn vlucht geannuleerd toen ik van Eindhoven naar Stansted wilde vliegen. Er was iets met het vliegtuig aan de hand en kon dus niet vertrekken. Heb toen alle bonnetjes van het hotel en eten bewaard en bij thuiskomst een claim ingediend via de ryanair website. Kreeg toen netjes al het geld terug binnen 10 werkdagen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Je hotelkosten ben je dan toch kwijt in zo'n geval omdat dat dat apart geboekt is?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:12 schreef Raiment het volgende:
[..]
Vorig jaar werd mijn vlucht geannuleerd toen ik van Eindhoven naar Stansted wilde vliegen. Er was iets met het vliegtuig aan de hand en kon dus niet vertrekken. Heb toen alle bonnetjes van het hotel en eten bewaard en bij thuiskomst een claim ingediend via de ryanair website. Kreeg toen netjes al het geld terug binnen 10 werkdagen.
Volgens mij heb je gewoon recht op vergoeding van het hotel, ongeacht hoe het geboekt is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:49 schreef LUFC het volgende:
I
[..]
Je hotelkosten ben je dan toch kwijt in zo'n geval omdat dat dat apart geboekt is?
Dat zou wel fijn zijn. Want ik had juist een hotel geboekt wat je evt. gratis kon annuleren, in geval de vlucht gecancelled wordt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:50 schreef larsico het volgende:
[..]
Volgens mij heb je gewoon recht op vergoeding van het hotel, ongeacht hoe het geboekt is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |