abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121155446
Beste Fok! ers

Oud en Nieuw heb ik dit jaar in Madrid gevierd, alleen de reis verliep niet volgens planning.

Mijn vlucht ging van Brussels South naar Madrid T1. De vlucht vertrok keurig op tijd om 21:05 alleen tot onze grote verbazing keerde de vlucht terug na langer als een uur vliegen vanwege een technisch mankement. De vlucht werd overigens uitgevoerd door Ryanair.

Wij dus terug op Brussels South, wachtende op wat het Ryanair personeel ons te vertellen had. Er kon niet meer gevlogen worden die nacht, dat is immers verboden na 23:00 daar. Dus hadden we recht op een hotelovernachting dacht ik. Totdat de beste man zei dat Nederlanders te dichtbij wonen om in aanmerking te komen voor een vergoede hotelovernachting.

Aangezien het voor mij 3 uur rijden is naar het vliegveld, en de vlucht om 10 uur de volgende morgen zou vertrekken, was het niet de moeite om naar huis te gaan. Ik heb die nacht doorgebracht op het vliegveld.

De ochtend daarop bleek het dat de vlucht wederom met een uur vertraagd was en zou dus nu om 11 uur vertrekken.

Wij met zijn allen om 11 uur het vliegtuig in, totdat tot onze verbazing wederom gezegd werd dat we het vliegtuig moesten verlaten, hoewel het nog niet vertrokken was. De black box ontbrak namelijk of was defect en moest vanuit Barcelona ingevlogen worden.

Dit duurde nog 2 uur en uiteindelijk vertrokken we om half 2 en was ik rond 16:00 pas in Madrid.

Dit komt neer op 20 uur vertraging.

Mijn vraag is, waar heb ik recht op, Is er een schadevergoeding voor dit soort zaken?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_121155520
Bij een vertraging van meer dan drie uur kan je geld terugkrijgen.
pi_121156715
Om je 25 euro voor de vlucht terug te krijgen ?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:51:38 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121160395
op zich er zijn regels voor, en kun je een behoorlijk bedrag claimen. Maar Ryanair, zal het je moeilijk maken deze claim te cashen. Maar in principe heb je wat geld claimen betreft, hier de jackpot.

van de andere kant, als je voor een bedrag vliegt wat misschien wel 10% is van het geld wat je waarschijnlijk kan claimen. vind ik persoonlijk dat je misbruik maakt van de regels die opgesteld zijn om de duurdere luchtvaart maatschappijen die misbruik maken van het feit dat je bepaalde bestemmingen alleen met hun bereikt.

maar als je voor 50,- tot 100,- retour spanje vliegt, ja duh, dan weet je ook van te voren dat je verder geen service moet verwachten. en mag je blij zijn dat je niet mee hoeft te fladderen.

Maar dat ze je die hotel overnachting hebben onthouden vind ik wel schandalig.
pi_121161759
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef DutchieBre het volgende:
Om je 25 euro voor de vlucht terug te krijgen ?
Jij denkt dat je rond die tijd voor 25 euro heen en weer vliegt? Heb 160 euro betaald.

Heb al contact gehad met Ryanair en ga ze z.s.m. faxen :')

Daarnaast ga ik nog contact opnemen met de verzekeringsagent van mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering, wie weet of die me nog kan helpen :)
pi_121164430
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:36 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Jij denkt dat je rond die tijd voor 25 euro heen en weer vliegt? Heb 160 euro betaald.

Daarnaast ga ik nog contact opnemen met de verzekeringsagent van mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering, wie weet of die me nog kan helpen :)
annulerings verzekering of reisagent hoef je niet op te rekenen, ik heb twee jaar geleden een "jackpot" vertraging gehad met Air France, Ondanks dat ik heel goed contact heb met mijn reis agent (ivm zakelijke vluchten) niets bereikt, annulerings verzekering gaat er ook niet over.
Alleen als je rechts bijstand verzekering hebt, die kunnen je helpen, maar over het algemeen, hebben zij het nog lastig omdat vliegmaatschappijen een heel erg blufpoker hier in spelen. Bij mij heeft EU Claim het niet eens aan gegaan om dat het hun waarschijnlijk te in gewikkeld was.
pi_121165044
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:36 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Dat denk ik ja :) .. Heb ik ook gedaan namelijk. Wel dure vlucht dan. Ik ben in November met KLM gevlogen 100 euro retour :) .. Toch een stukje voordeliger ..
pi_121165396
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:50 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Dat denk ik ja :) .. Heb ik ook gedaan namelijk. Wel dure vlucht dan. Ik ben in November met KLM gevlogen 100 euro retour :) .. Toch een stukje voordeliger ..
Had je moeten kijken rond kerst en oud en nieuw.
pi_121171772
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:52 schreef Roger_ het volgende:
op zich er zijn regels voor, en kun je een behoorlijk bedrag claimen. Maar Ryanair, zal het je moeilijk maken deze claim te cashen. Maar in principe heb je wat geld claimen betreft, hier de jackpot.

van de andere kant, als je voor een bedrag vliegt wat misschien wel 10% is van het geld wat je waarschijnlijk kan claimen. vind ik persoonlijk dat je misbruik maakt van de regels die opgesteld zijn om de duurdere luchtvaart maatschappijen die misbruik maken van het feit dat je bepaalde bestemmingen alleen met hun bereikt.

maar als je voor 50,- tot 100,- retour spanje vliegt, ja duh, dan weet je ook van te voren dat je verder geen service moet verwachten. en mag je blij zijn dat je niet mee hoeft te fladderen.

Maar dat ze je die hotel overnachting hebben onthouden vind ik wel schandalig.
Het zou inderdaad krom zijn om 200 euro te krijgen voor een vlucht ter waarde van 50 euro, alleen laat ryanair nou net elke passagier een extra heffing betalen omwille van deze EU regels.

Ryanair heeft zich dus ingedekt tegen deze compensaties, dus TS moet hard voor zijn compensatie waar hij recht op heeft gaan werken aangezien ryanair het op overmacht gaat gooien (terwijl technische mankementen expliciet geen overmacht zijn volgens de EU regeling).
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:17:04 #12
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_121174514
Is het in deze belangrijk hoeveel je betaalde voor je vluchten? Je verliest niet enkel tijd, maar hebt toch ook een hotelovernachting geboekt waarvan je het geld niet gaat terugkrijgen. Ik zou persoonlijk vooral geen medelijden hebben met Ryanair, kijken hoe ik bij de compensatievraag bij hen het best kan aanpakken en er vol voor gaan..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_121174597
Misschien een leuke manier om Ryanair in beeld te gaan krijgen: neem contact op met het team van KRO Reporter om het volgende probleem van Ryanair aan te tonen!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 09:15:06 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121184697
Om 23:00 op Charleroi achter worden gelaten en dan zeggen dat Nederland te dichtbij ligt om een hotel te vergoeden? Hoe verzinnen ze het! Net of ook maar één Nederlander heen en weer naar huis gaat in zo'n situatie. Je had gewoon recht op dat hotel.
En daarnaast natuurlijk compensatie vanwege de enorm lange vertraging.
pi_121184754
Heb iets soortgelijks meegemaakt, ook met Ryanair. Er werd van hun kant niets vergoed of geregeld, maar kreeg vanuit mijn reisverzekering een vergoeding vanwege de vertraging (een vast bedrag per 8 uur). Uitendelijk vergoedde dat de extra kosten van o.a het hotel ruimschoots.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_121184918
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:18 schreef artm het volgende:
Misschien een leuke manier om Ryanair in beeld te gaan krijgen: neem contact op met het team van KRO Reporter om het volgende probleem van Ryanair aan te tonen!
Ik snap dat eigenlijk niet, je leeft toch onder een steen als je niet door hebt dat Ryanair zo goedkoop is, omdat ze je op andere plaatsen wel het geld uit de beurs kloppen.
Voor 25,- meer vlieg je naar dezelfde bestemming met een degelijke maatschappij van af een vliegveld, waar je niet 3 uur voor hoeft te reizen. Waar mee je dat prijs verschil direct weer terug gewonnen hebt.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:04:58 #17
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121185862
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:44 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Ik snap dat eigenlijk niet, je leeft toch onder een steen als je niet door hebt dat Ryanair zo goedkoop is, omdat ze je op andere plaatsen wel het geld uit de beurs kloppen.
Voor 25,- meer vlieg je naar dezelfde bestemming met een degelijke maatschappij van af een vliegveld, waar je niet 3 uur voor hoeft te reizen. Waar mee je dat prijs verschil direct weer terug gewonnen hebt.
Ze hebben zich aan dezelfde regels te houden.
Bovendien, de prijsverschillen zijn soms veel groter. Vlieg nu maar eens naar Warschau voor 20 euro retour, zonder Ryanair te gebruiken.
pi_121187433
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bovendien, de prijsverschillen zijn soms veel groter. Vlieg nu maar eens naar Warschau voor 20 euro retour, zonder Ryanair te gebruiken.
¤ 0,58 zelfs ;) En nog wel op Chopin ook :P
pi_121188325
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens van de ene kant dat een vliegmaatschappij zich heeft te houden aan bepaalde regels, en die regels moeten ook worden na geleefd. Maar ik vind het scheef dat als je dan 3½ uur vertraging hebt op je vlucht naar Warschau voor ¤ 25,- ,dat je dan recht hebt op ¤ 250,-

Ik wil het absoluut niet opnemen voor Ryanair, heb er een pleuris hekel aan net deze maatschappij, en alle andere die je lokken voor een habbekrats en uit eindelijk toch blijkt dat je meer kwijt bent. Ik voel me dan als consument een beetje voor dom gezet

[ Bericht 7% gewijzigd door Roger_ op 05-01-2013 13:10:33 ]
pi_121189635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:55 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Wij met zijn allen om 11 uur het vliegtuig in, totdat tot onze verbazing wederom gezegd werd dat we het vliegtuig moesten verlaten, hoewel het nog niet vertrokken was.
Het is nog veel vervelender als je het vliegtuig moet verlaten nadat het wel vertrokken is.
pi_121191207
Die algemene bedragen zijn vastgesteld zodat consumenteb niet hoeven te procederen met maatschappijen over de hoogte van de vergoeding. Scheelt zowel de maatschappijen als burgers veel tijd en geld.

Dat het dan kan voorkomen dat de vergoeding hoger is dan het betaalde ticket is dan gewoon mazzel. Maargoed alsnog doen maatschappijen er alles aan om er onder uit te komen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_121232329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:47 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is nog veel vervelender als je het vliegtuig moet verlaten nadat het wel vertrokken is.
Dat was dus de eerste keer gebeurd, nadat we een uur onderweg waren.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:44:11 #23
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121232515
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Dat was dus de eerste keer gebeurd, nadat we een uur onderweg waren.
Lees nog eens goed...
pi_121232775
als je een Ryanair ticket koopt ga je akkoord met de Europese regeling van geld terug bij vertraging. had je het doorgelezen bij het bestellen dan had je het geweten
  zondag 6 januari 2013 @ 18:06:34 #25
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121233584
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:49 schreef Xetran het volgende:
als je een Ryanair ticket koopt ga je akkoord met de Europese regeling van geld terug bij vertraging. had je het doorgelezen bij het bestellen dan had je het geweten
Dat Ryanair zich daar niet aan houdt, is dan wel weer lastig...
Net nog even gelezen, hij had gewoon eten, drinken, telefoonkosten, vervoer naar hotel én hotel vergoed moeten krijgen, daar in Charleroi! En hij kreeg niks.

Ik zou er vol voor gaan en alles eisen wat je eisen kan, zelfs schadevergoeding regelen voor de erbarmelijke nacht op het vliegveld. En natuurlijk die 250 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')