abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15145828
quote:
AMSTERDAM (ANP-AFX) - Ryanair Holdsings PLC vliegt vanaf februari dagelijks vanaf Eindhoven Airport naar Barcelona in Spanje. Dat heeft Ryanair donderdag in Eindhoven bekendgemaakt.
Ryanair sluit niet uit dat er in de toekomst vanaf Eindhoven Airport op meer Europese bestemmingen wordt gevlogen. Volgens directeur De Boer van de Eindhovense luchthaven is er voldoende ruimte voor meer vluchten.

Jaarlijks vervoert Ryanair meer dan 150.000 passagiers via Eindhoven naar Londen. Daar bovenop wil de prijsvechter per jaar ongeveer 100.000 passagiers vanaf Eindhoven naar Barcelona vliegen.

De Ierse maatschappij maakte eerder bekend niet meer vanaf Maastricht Aken Airport naar Londen te vliegen. Het was namelijk voor zakenmensen niet mogelijk op een dag heen en weer te vliegen naar de Britse hoofdstad.

Dat is goed nieuws .

Ze stoppen trouwens ook met lijn Oostende - Londen.

donderdag 4 december 2003 @ 15:43:50 #2
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_15147869

Ik vlieg over twee weken voor het eerst met Ryanair, vanaf Eindhoven naar Londen. Ik hoop dat ze nog meer vluchten vanuit Nederland naar Europese bestemmingen gaan uitvoeren, want de prijzen naar Londen zijn top als je er vroeg genoeg bij bent.

pi_15159282
Goeie tip! Ik wilde namelijk net gaan boeken voor een weekendje Barcelona en ik vlieg nu met Ryanair!
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 5 december 2003 @ 00:22:45 #4
31603 xyz
Speed Bird
pi_15162699
Alleen jammer dat London-Maastricht-London stopt en dat London-Groningen-London het waarschijnlijk ook niet meer lang vol houdt.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:03:04 #5
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_15167404
bedankt voor de tip; je kunt alleen nog niet boeken...
pi_15167573
quote:
Op donderdag 4 december 2003 22:36 schreef Shivo het volgende:
Goeie tip! Ik wilde namelijk net gaan boeken voor een weekendje Barcelona en ik vlieg nu met Ryanair!
Zo goedkoop vind ik ze ook weer niet, vanaf 30 euro voor een enkele reis. En als je dan bedenkt dat je niet in Barcelona zelf, maar in Girona (100 km van Barcelona af) terechtkomt, vraag ik me af of easyJet of BasiqAir vanaf Amsterdam uiteindelijk niet goedkoper is. In elk geval een stuk makkelijker!

wijziging: zie nu net dat ze de tarieven in vergelijking met gisteren een stuk omlaag gedaan hebben, naar 7.99 euro per enkele reis (excl. belastingen). Dan wordt het al weer iets interessanter, zeker als je een beetje in de buurt van Eindhoven woont. Je kan overigens dus al wel boeken, alleen pas voor data vanaf 5 februari.

vrijdag 5 december 2003 @ 13:40:41 #7
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_15173260
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:13 schreef madcat het volgende:

[..]

Zo goedkoop vind ik ze ook weer niet, vanaf 30 euro voor een enkele reis. En als je dan bedenkt dat je niet in Barcelona zelf, maar in Girona (100 km van Barcelona af) terechtkomt, vraag ik me af of easyJet of BasiqAir vanaf Amsterdam uiteindelijk niet goedkoper is. In elk geval een stuk makkelijker!

wijziging: zie nu net dat ze de tarieven in vergelijking met gisteren een stuk omlaag gedaan hebben, naar 7.99 euro per enkele reis (excl. belastingen). Dan wordt het al weer iets interessanter, zeker als je een beetje in de buurt van Eindhoven woont. Je kan overigens dus al wel boeken, alleen pas voor data vanaf 5 februari.

excuus, het staat niet onder 'bestemmingen', maar wel in de lijst als je gaat boeken....
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:12:08 #8
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_15178178
Jammer dat Ryanair gaat stoppen met de vluchten tussen Maastricht en London. Tot een paar maanden geleden gingen er geruchten in de rondte dat Ryanair flink zou gaan uitbreiden op Maastricht, maar ik zie ze eigenlijk niet zo snel meer terugkomen. Ze vliegen vanuit deze regio al vanaf Niederrhein, Eindhoven en Charleroi.
Gelukkig krijgen we binnenkort een andere Low-Cost maatschappij hier in Maastricht
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:19:43 #9
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_15178409
Aangezien dit ondertussen tochal over alle lijnen van Ryanair gaat kan het net zo goed een centraal topic worden lijkt me
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_15180495
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:12 schreef Pistol_Pete het volgende:
Jammer dat Ryanair gaat stoppen met de vluchten tussen Maastricht en London. Tot een paar maanden geleden gingen er geruchten in de rondte dat Ryanair flink zou gaan uitbreiden op Maastricht, maar ik zie ze eigenlijk niet zo snel meer terugkomen. Ze vliegen vanuit deze regio al vanaf Niederrhein, Eindhoven en Charleroi.
Gelukkig krijgen we binnenkort een andere Low-Cost maatschappij hier in Maastricht
Nou ja, Ryan Air dreigt ermee om Charleroi te verlaten indien de Europese Commissie zijn zin krijgt. De Ierse luchtvaartmaatschappij ontvangt namelijk subsidies van de Belgische regering, en dat mag dus kennelijk niet.

Misschien dat ze dan uitwijken naar Maastricht of Eindhoven .

maandag 8 december 2003 @ 15:15:23 #11
31603 xyz
Speed Bird
pi_15248692
JetsSky gaat de route Stansted-Maastricht-Stansted van Ryanair overnemen. En is van plan om deze route drie maal daags uit te voeren.
Mijn weblog
pi_15248844
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:15 schreef xyz het volgende:
JetsSky gaat de route Stansted-Maastricht-Stansted van Ryanair overnemen. En is van plan om deze route drie maal daags uit te voeren.
Hmmm, ben benieuwd of JetsSky die vliegtuigen dan wel vol gaat krijgen, als het Ryanair met een vlucht per dag al niet lukte. Er is in die regio nu wel een heel grote capaciteit van vluchten naar Londen...
  maandag 8 december 2003 @ 16:02:16 #13
31603 xyz
Speed Bird
pi_15249784
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:20 schreef madcat het volgende:

[..]

Hmmm, ben benieuwd of JetsSky die vliegtuigen dan wel vol gaat krijgen, als het Ryanair met een vlucht per dag al niet lukte. Er is in die regio nu wel een heel grote capaciteit van vluchten naar Londen...

Ryanair stopt met routes als deze een bezettingsgraad van 80% of lager hebben. Maastricht zat tussen de 75 en 80% dit is te weinig voor Ryanair maar er zijn een boel maatschappijen die heel blij zijn met een bezettingsgraad van 75%.
Mijn weblog
  maandag 8 december 2003 @ 21:17:53 #14
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_15259085
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:02 schreef xyz het volgende:

[..]

Ryanair stopt met routes als deze een bezettingsgraad van 80% of lager hebben. Maastricht zat tussen de 75 en 80% dit is te weinig voor Ryanair maar er zijn een boel maatschappijen die heel blij zijn met een bezettingsgraad van 75%.

Volgens dagblad de Limburger is er een andere reden dat Ryanair is gestopt met vluchten op Maastricht. Ryanair is van plan om terug te komen met meer vluchten op Maastricht vanaf London, nl 2x per dag zodra ze weer voldoende toestellen hebben.

Betreffende stukje uit de Limburger:

quote:
Ryanair: lijn naar Londen geschrapt door toesteltekort
Maastricht

Van onze verslaggeverDe prijsstunter in de luchtvaart Ryanair wijt het mislukken van de lijn Maastricht-Londen grotendeels aan een tekort aan toestellen. Woordvoerder D. Gering van de Ierse maatschappij zegt dat vliegtuigleverancier Boeing de groei van Ryanair niet bij kan houden. ?In feite een luxeprobleem dus.''

Ryanair maakte deze week bekend na 14 januari te vertrekken van Maastricht Aachen Airport. De vlucht naar Londen-Stansted blijft met een bezettingsgraad van 70 procent onder de norm die Ryanair zelf stelt. Voor veel zakelijke reizigers is vliegen van Maastricht naar Londen niet interessant, omdat zij niet in een dag op en neer kunnen naar de Britse hoofdstad.

Dat laatste heeft volgens Gering te maken met een tekort aan vliegtuigen. ?Met twee dagelijkse Londen-vluchten vanaf Maastricht hadden we waarschijnlijk beter gezeten, maar daarvoor ontbreekt het ons aan toestellen.''

Ryanair beschikt nu over een vloot van een zeventig vliegtuigen. Om aan de nog altijd groeiende vraag naar goedkope tickets te kunnen voldoen heeft de prijsvechter twee jaar geleden bij Boeing honderd vliegtuigen besteld en een optie genomen op nog eens vijftig toestellen. Maar de Amerikaanse vliegtuigbouwer is nauwelijks in staat om het leveringscontract van vier jaar versneld uit te voeren. Ryanair wil tot die tijd niet ergens anders toestellen huren want dat zou de tickets duurder maken. En dat past niet in de filosofie van de prijsvechter.

Eveneens deze week maakte Ryanair bekend Barcelona en Rome toe te voegen aan de lijst basisluchthavens waar vandaan Ryanair opereert. Daar zijn extra toestellen voor nodig. Ryanair heeft er voor gekozen onder meer het onrendabele vliegtuig dat sinds mei tussen Maastricht en Londen vloog daarvoor in te zetten.

Ryanair hoopt zo snel mogelijk terug te keren op vliegveld Beek, maar Gering kan niet zeggen op welke termijn dat haalbaar is. ?Behalve van de beschikbaarheid van toestellen hang dat ook van de low cost carrier-markt af en die is volop in beweging

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 8 december 2003 @ 22:24:53 #15
31603 xyz
Speed Bird
pi_15261537
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:17 schreef Pistol_Pete het volgende:
Volgens dagblad de Limburger is er een andere reden dat Ryanair is gestopt met vluchten op Maastricht. Ryanair is van plan om terug te komen met meer vluchten op Maastricht vanaf London, nl 2x per dag zodra ze weer voldoende toestellen hebben.
Dit is toch precies dezelfde reden? De bezettingsgraad is te laag voor Ryanair. Ze kunnen op andere routes meer winst halen en doen dat dus ook. Blijkbaar hebben ze wel genoeg vliegtuigen voor Eindhoven. De bezettingsgraad zal daar wel beter zijn.
Mijn weblog
pi_15363372
Eeej,

Ik zie weleens van die vluchten van 1 euro naar london ofzo.
Dat is dan exclusief belastingen en extra uitgaven (airport kosten enzo)

Iemand enig idee wat ik me moet voorstellen bij deze extra kosten.
Stel ik zou een vlucht boeken, eindhoven naar london voor 0.01 euro, wat kost me dan alles bij elkaar met die extra kosten?
Alvast bedankt!

vrijdag 12 december 2003 @ 18:09:28 #17
31603 xyz
Speed Bird
pi_15364122
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 17:33 schreef eXtension het volgende:
Eeej,

Ik zie weleens van die vluchten van 1 euro naar london ofzo.
Dat is dan exclusief belastingen en extra uitgaven (airport kosten enzo)

Iemand enig idee wat ik me moet voorstellen bij deze extra kosten.
Stel ik zou een vlucht boeken, eindhoven naar london voor 0.01 euro, wat kost me dan alles bij elkaar met die extra kosten?
Alvast bedankt!

Ikdenk rond de 20 euro per vlucht.
Mijn weblog
pi_15364196
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 18:09 schreef xyz het volgende:

[..]

Ikdenk rond de 20 euro per vlucht.

Dat is vaak voor een enkeltje.
Ik betaald 40 Euro belastingen voor retour naar Londen vanaf Schiphol met easyjet.
  zaterdag 13 december 2003 @ 17:39:09 #19
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_15382431
Ik vlieg zaterdag 20-12 naar Londen vanaf Eindhoven. Nu las ik ergens dat je moet herbevestigen als je al een tijd geleden hebt geboekt. Is dat gewoon een kwestie van een telefoontje of mailtje? En wat als je dat niet doet (ik ben het wel van plan, maar even uit nieuwsgierigheid)?
pi_15497448
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 17:39 schreef Ruud1976 het volgende:
Ik vlieg zaterdag 20-12 naar Londen vanaf Eindhoven. Nu las ik ergens dat je moet herbevestigen als je al een tijd geleden hebt geboekt. Is dat gewoon een kwestie van een telefoontje of mailtje? En wat als je dat niet doet (ik ben het wel van plan, maar even uit nieuwsgierigheid)?
ff telefoontje en tis okay
volgens mij maakt 't niet veel uit als je dat niet doet, maar als je wel ff herbevestigt zit 't altijd goed
pi_15497601
Zojuist geboekt:

Wednesday, 21 Jan 04
Depart: Brussels S. Charleroi (CRL) ... 09:30
Arrive: Dublin (DUB) ... 10:05

Sunday, 25 Jan 04
Depart: Dublin (DUB) ... 15:00
Arrive: Brussels S. Charleroi (CRL) ... 17:30

Totaal 41,60 euro voor 2 personen
jammer van die 6 euro creditcardkosten ...

pi_15502524
Zojuist geboekt:

2 retourtjes Eindhoven - Londen Stansted voor 1 euro 46!! Inclusief belastingen!

En toch heb ik het gevoel dat ik wat over het hoofd zie...iemand?

pi_15502585
quote:
Op donderdag 18 december 2003 02:01 schreef Nerd het volgende:
Zojuist geboekt:

2 retourtjes Eindhoven - Londen Stansted voor 1 euro 46!! Inclusief belastingen!

En toch heb ik het gevoel dat ik wat over het hoofd zie...iemand?

Is exclusief belastingen.
pi_15504561
quote:
Op donderdag 18 december 2003 02:10 schreef Tronica het volgende:

[..]

Is exclusief belastingen.

Nope.
bij de actie van gisteren niet.
  donderdag 18 december 2003 @ 11:10:39 #25
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_15507082
inderdaad, gisteren heb ik voor 2,92 2 retourtickets londen gekocht, inclusief tax, exclusief 6 euro creditcard charge.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')