abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133972993
Ik vind het raar dat hij überhaupt de juiste vlucht kan vinden als je niet het juiste vluchtnummer invult. Geen idee wat je hebt gedaan.
PWBF
pi_133973022
Ik heb wel het juiste vluchtnummer. Denk dat je het verkeerd begrijpt. Ik moest bij het inchecken mijn documentnummer invullen maar ik heb mijn sofinummer ingevuld dat is het probleem
pi_133973074
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:27 schreef Lerra het volgende:
Ik heb wel het juiste vluchtnummer. Denk dat je het verkeerd begrijpt. Ik moest bij het inchecken mijn documentnummer invullen maar ik heb mijn sofinummer ingevuld dat is het probleem
Ah zo.

Geen idee of ze daar naar kijken. Volgens mij kijken ze alleen naar je naam en foto. Ze doen het heel vlugjes, dus denk niet dat ze dat hele nummer checken maar zeker weten doe ik het niet
PWBF
pi_133973089
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 01:18 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

als je binnen de Schengenzone vliegt en geen bagage bij je hebt, bekijken ze je paspoort niet eens.
Wel. Je moet wel aan kunnen tonen dat jij de persoon bent wiens naam op het ticket staat.
PWBF
pi_133974868
Sowieso jouw paspoort meenemen terwijl je een ID hebt als je binnen de Schengenzone vliegt. Een paspoort is dan echt onhandig.
pi_133977723
Ik gebruik ook gewoon mijn id. Weet niet waar jullie lezen dat ik mijn paspoort gebruik?
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:24:23 #207
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133980980
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wel. Je moet wel aan kunnen tonen dat jij de persoon bent wiens naam op het ticket staat.
Ja, zou je zeggen.
Toch hoefde ik de laatste keer niks te laten zien. Maar dat was met Easyjet.
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:25:52 #208
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133981035
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:32 schreef Plopr het volgende:
Binnen Schengen hoef je je paspoort gegevens sinds een paar maanden niet eens meer in te vullen.
Inderdaad, viel me ook op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 06-12-2013 17:30:09 ]
pi_133986611
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, zou je zeggen.
Toch hoefde ik de laatste keer niks te laten zien. Maar dat was met Easyjet.
In september twee keer met Ryanair gevlogen maar toen moest ik nog steeds mijn id-kaart laten zien. Niet aan de Marechaussee maar aan zo'n Ryanair-meisje, vlak voordat we gingen boarden. Kan me echter niet voorstellen dat die kijken naar het nummer. Enkel of de naam op het ticket gelijk is op de naam aan de id-kaart.
PWBF
pi_134334998
quote:
Ryanair sluit basis op Maastricht Aachen Airport

MAASTRICHT - Ryanair sluit haar basis op Maastricht Aachen. Dat betekent zo goed als zeker dat een aantal routes zal worden gestaakt, maar de precieze gevolgen zijn nog niet door Ryanair bevestigd. Ryanair heeft één toestel in Maastricht gestationeerd. Zeker is wel dat de luchtvaartmaatschappij in 2014 vanaf de Limburgse luchthaven blijft vliegen.

Luchthavendirecteur Sander Heijmans bevestigt het nieuws aan Luchtvaartnieuws.nl. “Ryanair blijft ook volgend jaar gewoon op MAA vliegen, maar ik kan bevestigen dat zij dit - in ieder geval tijdelijk - niet doen op basis van vast een gestationeerde Boeing 737-800. De base-crew van Ryanair is daar inmiddels ook over geïnformeerd.” Naar verwachting zal de crew op andere luchthavens worden gestationeerd.

Een aantal bestemmingen is voor komend zomerseizoen niet meer te boeken via de website van Ryanair. Daarbij gaat het om onder meer Dublin, Londen Stansted, Milaan-Bergamo, Malaga, Pisa en Venetië-Treviso. Bestemmingen waarvoor ook in het zomerseizoen van 2014 nog Ryanair-tickets zijn te boeken zijn Alicante, Bari, Faro, Porto, Girona, Palma, Tenerife en Trapani. De frequenties op een aantal van die routes worden mogelijk gereduceerd.

Overname
Ryanair opende de basis op Maastricht Aachen Airport pas in december 2012. Daarbij werd een aantal nieuwe routes aan het aanbod toegevoegd. Het betekende een opsteker voor de luchthaven, die in financieel zwaar weer verkeerde. Inmiddels heeft de provincie Limburg aangegeven MAA te willen overnemen van eigenaar Omniport/DuraVermeer, waardoor de toekomst lijkt zekergesteld. 

In Nederland heeft Ryanair ook vliegtuigen gestationeerd op Eindhoven Airport. Daarnaast worden in het zomerseizoen vluchten uitgevoerd vanaf Groningen Airport Eelde. Grote bases heeft Ryanair ook op het Duitse Airport Weeze en het Belgische Charleroi, terwijl vanaf februari vier toestellen worden gestationeerd op Brussels Airport.

bron
quote:
Ryanair keert niet terug op route Groningen-Milaan

EELDE - Ryanair hervat in 2014 niet de route van Groningen Airport Eelde naar Milaan-Bergamo. De budgetmaatschappij staakte met ingang van het huidige winterseizoen de vluchtuitvoering op de route. Tegen de verwachting van de luchthaven in is de route niet opgenomen in de Ryanair-zomerdienstregeling, meldt RTV Noord.

Ryanair biedt dit winterseizoen geen vlucten aan vanaf Groningen. In april, wanneer het zomerseizoen begint, worden de routes naar de Spaanse bestemmingen Palma de Mallorca en Girona (beide twee keer per week) hervat. Ryanair zegt wel te kijken naar mogelijkheden om in 2015 de vluchten naar Milaan-Bergamo te hervatten.

bron
pi_134685598
Mijn ouders vliegen van hun overwinter bestemming terug eind april, nu is hun vertrektijd heel ongunstig veranderd, eerst 19.10 nu 6.40....voor 80+ers geen fijn vertrektijd, ze moeten dan al om 4.45 of zo aanwezig zijn.
Ik ga eens kijken of het om te boeken is, we moeten de nieuwe vlucht accepteren of niet accepteren, en dan contact openemen. eerst even horen wat de ouwelui nu wensen.
  donderdag 26 december 2013 @ 18:02:13 #212
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134721557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:33 schreef Katinkat het volgende:
Mijn ouders vliegen van hun overwinter bestemming terug eind april, nu is hun vertrektijd heel ongunstig veranderd, eerst 19.10 nu 6.40....voor 80+ers geen fijn vertrektijd, ze moeten dan al om 4.45 of zo aanwezig zijn.
Ik ga eens kijken of het om te boeken is, we moeten de nieuwe vlucht accepteren of niet accepteren, en dan contact openemen. eerst even horen wat de ouwelui nu wensen.
Als je het niet accepteert, krijg je al je geld terug (voor die specifieke vlucht). En dan heb je nog alle tijd on wat beters te vinden, desnoods dezelfde vlucht voor een lagere prijs (want zo populair is zo'n vroeg vertrektijdstip niet).
pi_134726314
Hebben we inmiddels gedaan en ook een nieuw vlucht geboekt, andere dag. Ahum i.p.v 45 euro pp nu 130 euro pp....
  donderdag 26 december 2013 @ 21:30:41 #214
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134726861
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 21:15 schreef Katinkat het volgende:
Hebben we inmiddels gedaan en ook een nieuw vlucht geboekt, andere dag. Ahum i.p.v 45 euro pp nu 130 euro pp....
Had nog even gewacht, wordt nog wel goedkoper.
pi_134726928
Nee, het gaat om mijn overwinterouders, die wil ik niet zo laten gokken...Het is ook rond de meivakantie, in veel landen dan vakantie, dus ik durf daar niet op te gokken.

Als het om onszelf gaat hadden we wel even afgewacht. De dag met die hele vroege vlucht, is nog steeds zo goedkoop.
pi_134852419
Morgen vlieg ik van van Eindhoven naar Londen. Ryanair vraagt als je boekt naar je voor en je achternaam. Ik heb mijn voornaam 'Bas' ingevuld en al online ingecheckt. Nu werd ik er op geattendeerd dat Ryanair erg moeilijk doet over namen. Op mijn id-kaart staat 'Bastiaan' en dan nog twee voornamen. Weet iemand of dit een probleem is? Bastiaan gebruik ik niet (net zoals mijn vader op zijn paspoort 'Josephus' heeft staan, terwijl hij Jos heet).
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_134852613
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:26 schreef PantaRhei het volgende:
Morgen vlieg ik van van Eindhoven naar Londen. Ryanair vraagt als je boekt naar je voor en je achternaam. Ik heb mijn voornaam 'Bas' ingevuld en al online ingecheckt. Nu werd ik er op geattendeerd dat Ryanair erg moeilijk doet over namen. Op mijn id-kaart staat 'Bastiaan' en dan nog twee voornamen. Weet iemand of dit een probleem is? Bastiaan gebruik ik niet (net zoals mijn vader op zijn paspoort 'Josephus' heeft staan, terwijl hij Jos heet).
Nogal dom he. Hopelijk zijn ze coulant, anders gaat het je erg veel geld kosten.
PWBF
pi_134852628
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:26 schreef PantaRhei het volgende:
Niet erg slim, de naam die op je paspoort staat is de enige correcte naam. Misschien toch nog proberen om contact op te nemen of een nieuw ticket te boeken.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_134852800
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nogal dom he. Hopelijk zijn ze coulant, anders gaat het je erg veel geld kosten.
Geen idee. Nog niet eerder met Ryanair gevlogen en er stond voor en achternaam, niet volledige namen zoals in paspoort :(
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_134852861
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:31 schreef PantaRhei het volgende:

[..]

Geen idee. Nog niet eerder met Ryanair gevlogen en er stond voor en achternaam, niet volledige namen zoals in paspoort :(
Je voornaam is toch Bastiaan? Dat staat in je paspoort dus dat moet je invullen. Staat ook duidelijk op de site.
PWBF
pi_134853041
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je voornaam is toch Bastiaan? Dat staat in je paspoort dus dat moet je invullen. Staat ook duidelijk op de site.
Inderdaad, je zou jezelf ook Kees of Piet kunnen noemen omdat je je eigen naam niet mooi vindt bijvoorbeeld. Ryanair heeft daar natuurlijk niks mee te schaften.
pi_134853402
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:35 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Inderdaad, je zou jezelf ook Kees of Piet kunnen noemen omdat je je eigen naam niet mooi vindt bijvoorbeeld. Ryanair heeft daar natuurlijk niks mee te schaften.
Dure grap wordt dat, 160 euro :'(
- AFCA -
pi_134853549
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:40 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Dure grap wordt dat, 160 euro :'(
Erg balen voor je. Is een nieuw ticket boeken niet goedkoper? Of je moet het risico nemen en het gewoon gaan proberen. Deze fout zal je niet meer maken in ieder geval. :o
pi_134854065
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:42 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Erg balen voor je. Is een nieuw ticket boeken niet goedkoper? Of je moet het risico nemen en het gewoon gaan proberen. Deze fout zal je niet meer maken in ieder geval. :o
Klopt! Ik zag nog enkel ticket voor 70 euro met British Airways, maar heb een retourtje geboekt met Ryanair, dus dan moet ik op de terugweg die 160 alsnog betalen. Neem, overigens aan dat het eenmalig 160 is?
- AFCA -
pi_134854121
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:50 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Klopt! Ik zag nog enkel ticket voor 70 euro met British Airways, maar heb een retourtje geboekt met Ryanair, dus dan moet ik op de terugweg die 160 alsnog betalen. Neem, overigens aan dat het eenmalig 160 is?
Ja is eenmalig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')