abonnement Unibet Coolblue
pi_123565159
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
Twiddel
pi_123565167
Omdat er al 5 minuten voorbij waren :@
Twiddel
pi_123565270
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:44 schreef Canillas het volgende:

[..]

Nee, neem ze waar, accepteer dat ze er zijn en maar richt je op het hier en nu, de enige plek waar je je leven kunt leven. Op die manier verleg je je aandacht van het bezig zijn met negatieve gedachten (die je met die aandacht voedt, bevestigt en sterker maakt) naar wat je werkelijk wilt; je leven leven. Dan kan je met de tijd, want het is een proces, steeds meer zelf bepalen wat je doet ipv dat de gedachten (wat niet meer dan geconditioneerde impulsen zijn) dat bepalen. Zolang je gelooft dat die gedachten echt zijn, dat jij die gedachten bent, dat jij ze denkt zit je daarin vast.
Volgens mij haal je gedachten en gevoelens door elkaar.
Depressie betekent ook dat je je down voelt, het is niet slechts een wirwar aan negatieve gedachtes.
pi_123565389
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Volgens mij haal je gedachten en gevoelens door elkaar.
Depressie betekent ook dat je je down voelt, het is niet slechts een wirwar aan negatieve gedachtes.
Precies, je voelt je down, dat is een gevoel, wat er gewoon is zoals het is en wat net als alle gevoelens komt en gaat als je je niet verzet. Maar als je vervolgens mee gaat in de gedachtes ''ik voel me down dus alles is kut, dit wordt nooit meer beter, wat heb ik het rot en heeft het allemaal nog wel zin had ik maar iets/iemand om me op af te reageren of me mee te verdoven?'' dan voedt je het down zijn nog meer, maak je het groter.

Stel je voor dat je je ontzettend down kunt voelen zonder oordeel en verzet, dus ook zonder probleem met dat gevoel, is er dan nog een probleem? Of voel je je gewoon down en verder niks?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123565515
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:11 schreef Canillas het volgende:

[..]

Precies, je voelt je down, dat is een gevoel, wat er gewoon is zoals het is en wat net als alle gevoelens komt en gaat als je je niet verzet. Maar als je vervolgens mee gaat in de gedachtes ''ik voel me down dus alles is kut, dit wordt nooit meer beter, wat heb ik het rot en heeft het allemaal nog wel zin had ik maar iets/iemand om me op af te reageren of me mee te verdoven?'' dan voedt je het down zijn nog meer, maak je het groter.

Stel je voor dat je je ontzettend down kunt voelen zonder oordeel en verzet, dus ook zonder probleem met dat gevoel, is er dan nog een probleem? Of voel je je gewoon down en verder niks?
Als je je niet verzet?
Ik heb me er jaren tegen verzet en dat leverde niets op.

Bij depressie moet je de oorzaak aanpakken. Met pappen en nathouden kom je niet zo ver.

Je kunt naar mijn mening een depressie niet te lijf gaan door alleen maar met je gedachtes rond te spelen, dat heeft voor mij -nooit- gewerkt. Als het al even weg was, het kwam altijd terug en jouw methode is zeer vermoeiend, wat voor een depressie alleen maar olie op het vuur is.
pi_123565601
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
Als je je niet verzet?
Ik heb me er jaren tegen verzet en dat leverde niets op.

Bij depressie moet je de oorzaak aanpakken. Met pappen en nathouden kom je niet zo ver.

Je kunt naar mijn mening een depressie niet te lijf gaan door alleen maar met je gedachtes rond te spelen, dat heeft voor mij -nooit- gewerkt. Als het al even weg was, het kwam altijd terug en jouw methode is zeer vermoeiend, wat voor een depressie alleen maar olie op het vuur is.
Met alle respect maar heb je soms een mega kater oid of heb je mijn post gewoon niet gelezen? Je zegt hier letterlijk wat ik net typ.

Je moet juist niet met gedachtes gaan spelen, je 'moet' ze er gewoon laten zijn net zoals je je spijsvertering en bloedsomloop er gewoon laat gaat en je aandacht richten op wat je echt wil; in het hier en nu vrij je je leven leven. Dat kan niet zolang je in je hoofd zit. Het gaat om loslaten en jij gebruikt het woord vermoeiend terwijl loslaten juist energie geeft omdat je strijd ermee staakt.

Vind het prima om te reageren maar lees aub wel wat er staat.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123565615
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:24 schreef Canillas het volgende:

[..]

Met alle respect maar heb je soms een mega kater oid of heb je mijn post gewoon niet gelezen? Je zegt hier letterlijk wat ik net typ.

Je moet juist niet met gedachtes gaan spelen, je 'moet' ze er gewoon laten zijn net zoals je je spijsvertering en bloedsomloop er gewoon laat gaat en je aandacht richten op wat je echt wil; in het hier en nu vrij je je leven leven. Dat kan niet zolang je in je hoofd zit. Het gaat om loslaten en jij gebruikt het woord vermoeiend terwijl loslaten juist energie geeft omdat je strijd ermee staakt.

Vind het prima om te reageren maar lees aub wel wat er staat.
Ik vind jouw posts moeilijk om te lezen. Wat bedoel je nou precies??
En wat bedoel je nou met "in je hoofd zitten"??
pi_123565708
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
En wat bedoel je nou met "in je hoofd zitten"??
Dat je dusdanig geconditioneerd bent dat (edit: al je aandacht naar je denken gaat en) je gelooft dat jij het bent die je/al die gedachten denkt, dat die gedachten echt zijn en ze iets van macht hebben over jou.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123565741
Loslaten, vasthouden, erin duiken... Als een ieder het nu eens gewoon op zijn eigen manier doet!! Ik vind boosheid best nuttig want mijn slaapkamer is weer opgeruimd!
:')
S. 2014
J. 2016
pi_123565782
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:30 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat je dusdanig geconditioneerd bent dat je gelooft dat jij het bent die je/al die gedachten denkt, dat die gedachten echt zijn en ze iets van macht hebben over jou.
Maar het zijn niet de gedachtes die macht hebben over mij. Het is het gevoel dat in dit geval bepalend is.
Maar goed, wat bedoelde je nou met dat hele verhaal over 'gedachtes' en zo? Want ik volg hem nog steeds niet.
Ik herken me in elk geval niet er in.
pi_123565796
Canillas jij vraagt aan mij om zo in het leven te gaan staan dat ik het allemaal leuk vind ofzo?

Hoe verwacht je van mij dat ik dat kracht ga geven dan?
Rustig aan.
pi_123565816
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar het zijn niet de gedachtes die macht hebben over mij. Het is het gevoel dat in dit geval bepalend is.
Daar heb je een heel goed punt; je laat het gevoel bepalen en daarmee wordt dat gevoel je wereld/werkelijkheid.

Uiteindelijk wil je zelf kunnen bepalen wat je doet, ook als dat gevoel er is, toch? Daarom is het er laten zijn zodat er geen energie opgaat aan het verzetten er tegen want die energie wil je volgens mij hebben om de dingen die je wilt doen te doen, toch?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123565912
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:33 schreef kingtoppie het volgende:
Canillas jij vraagt aan mij om zo in het leven te gaan staan dat ik het allemaal leuk vind ofzo?

Hoe verwacht je van mij dat ik dat kracht ga geven dan?
Ik vraag niks van je en verwacht ook niks van je, als je me quote met een vraagt dan beantwoord ik die zoals ik het zie. Je kan ook gewoon zeggen ''ik vind wat je zegt niks''; ook prima.

Door jezelf kracht te geven, door te dingen te doen je kracht geven en te stoppen met dingen die je kracht doen afnemen. Jij houdt erg sterk aan dat ''ik vind niks leuk'' beeld van jezelf vast, daarmee geef je dat kracht, begrijp je dat?

Een vraag van mij aan jou; wat wil jij nou echt?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123565917
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:35 schreef Canillas het volgende:

[..]

Daar heb je een heel goed punt; je laat het gevoel bepalen en daarmee wordt dat gevoel je wereld/werkelijkheid.

Uiteindelijk wil je zelf kunnen bepalen wat je doet, ook als dat gevoel er is, toch? Daarom is het er laten zijn zodat er geen energie opgaat aan het verzetten er tegen want die energie wil je volgens mij hebben om de dingen die je wilt doen te doen, toch?
Ik heb me jaren lang niet verzet tegen die depressieve gevoelens omdat ik niet eens door had dat ik depressieve gevoelens had. Ik dacht dat het normaal was. Pas jaren later kwam ik er stukje bij beetje achter dat ik aan een depressie leed.
Je er niet tegen verzetten leverde voor mij in elk geval niet zoveel extra energie op, de depressieve gevoelens alleen al zorgen voor een drain van je energie.
Ik had al van alles geprobeerd. Negeren, er tegen vechten, blowen, het laten zoals het is en proberen gewoon door te gaan en nog meer van die dingen. Het hielp uiteindelijk allemaal niets, het kwam steeds weer terug.

Wat kan volgens jou dan aan een depressie gedaan worden?
pi_123565931
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:39 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ik vraag niks van je en verwacht ook niks van je, als je me quote met een vraagt dan beantwoord ik die zoals ik het zie. Je kan ook gewoon zeggen ''ik vind wat je zegt niks''; ook prima.

Door jezelf kracht te geven, door te dingen te doen je kracht geven en te stoppen met dingen die je kracht doen afnemen. Jij houdt erg sterk aan dat ''ik vind niks leuk'' beeld van jezelf vast, daarmee geef je dat kracht, begrijp je dat?

Een vraag van mij aan jou; wat wil jij nou echt?
Kan ik geen antwoord op geven.
Rustig aan.
pi_123565969
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:39 schreef Canillas het volgende:

[..]

Een vraag van mij aan jou; wat wil jij nou echt?
Ik vul hem even voor hem in, ik denk dat hij (net zoals ieder mens) gewoon gelukkig wilt zijn :)
pi_123565984
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:40 schreef kingtoppie het volgende:
Kan ik geen antwoord op geven.
Begrijp me goed, je mag me vragen wat je wil maar die vraag is toch wel het belangrijkst en uiteindelijk kan alleen jij daar in jezelf het antwoord op vinden. Je kreeg hulp toch? Houd je je daarin ook daar mee bezig?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123566039
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:43 schreef Canillas het volgende:

[..]

Begrijp me goed, je mag me vragen wat je wil maar die vraag is toch wel het belangrijkst en uiteindelijk kan alleen jij daar in jezelf het antwoord op vinden. Je kreeg hulp toch? Houd je je daarin ook daar mee bezig?
Ik zal doorverwezen worden naar een psychotherapeut en dan zal ik daar wel een belangrijk item van maken... Maarja die vraag he... Als je een klote gevoel hebt over alles dan kan je nooit iets ''willen'' en dan lijk jij te zeggen dat ik er anders in moet gaan staan dat ik het moet toelaten...
Dat kan allemaal op de korte termijn maar dat blijkt na een tijdje toch nep, ik blijf nergens enthousiast van.
Rustig aan.
pi_123566118
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:45 schreef kingtoppie het volgende:
Ik zal doorverwezen worden naar een psychotherapeut en dan zal ik daar wel een belangrijk item van maken... Maarja die vraag he... Als je een klote gevoel hebt over alles dan kan je nooit iets ''willen'' en dan lijk jij te zeggen dat ik er anders in moet gaan staan dat ik het moet toelaten...
Dat kan allemaal op de korte termijn maar dat blijkt na een tijdje toch nep, ik blijf nergens enthousiast van.
Dat is een behoorlijk groot punt van de negatieve gedachtes waar je in mee gaat; ik zou namelijk kunnen opperen dat omdat nog niet gebeurd is niet betekent dat het ook nooit zal gebeuren; jij gaat alweer mee in de gedachte dat het niet gebeurd is en daarom nooit gebeuren zal. Dat geeft dan weer de 'rust/comfort' van het opgegeven hebben, maar je komt er niet verder mee.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123566161
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:49 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk groot punt van de negatieve gedachtes waar je in mee gaat; ik zou namelijk kunnen opperen dat omdat nog niet gebeurd is niet betekent dat het ook nooit zal gebeuren; jij gaat alweer mee in de gedachte dat het niet gebeurd is en daarom nooit gebeuren zal. Dat geeft dan weer de 'rust/comfort' van het opgegeven hebben, maar je komt er niet verder mee.
Nee het geeft me meer een tis nogal zinloos idee...
Ach ik zou allicht sowieso eerst een groot invullend schema moeten maken voor mijn leven...
Nu doe ik toch vaak genoeg gewoon niks (fokken dan eigenlijk)
Rustig aan.
pi_123566176
@ Canillas
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]
Wat kan volgens jou dan aan een depressie gedaan worden?
pi_123566208
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:50 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee het geeft me meer een tis nogal zinloos idee...
Ach ik zou allicht sowieso eerst een groot invullend schema moeten maken voor mijn leven...
Nu doe ik toch vaak genoeg gewoon niks (fokken dan eigenlijk)
Zeg KT, hoe is jouw (woon)situatie nu?
Woon je op jezelf? Of bij je ouders?
Heb je (veel/genoeg) vrienden?

Wanneer kreeg je last van depressieve gevoelens? Heb je ze altijd al gehad?
pi_123566245
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb me jaren lang niet verzet tegen die depressieve gevoelens omdat ik niet eens door had dat ik depressieve gevoelens had. Ik dacht dat het normaal was. Pas jaren later kwam ik er stukje bij beetje achter dat ik aan een depressie leed.
Je er niet tegen verzetten leverde voor mij in elk geval niet zoveel extra energie op, de depressieve gevoelens alleen al zorgen voor een drain van je energie.
Ik had al van alles geprobeerd. Negeren, er tegen vechten, blowen, het laten zoals het is en proberen gewoon door te gaan en nog meer van die dingen. Het hielp uiteindelijk allemaal niets, het kwam steeds weer terug.

Wat kan volgens jou dan aan een depressie gedaan worden?
Denk allereerst begrijpen waarom de depressie er is, ik vind het een symptoom, een soort van coping op basis van negatieve conclusies die je in je leven hebt 'moeten' trekken om bepaalde dingen dragelijk te maken. Het gevoel van dingen kut vinden geeft een idee/illusie van controle; ik vind er iets van dus heb ik er 'macht' over. Na herhalende diepe/pijnlijke teleurstelling meemaken geeft een houding van ''alles is kut'' een soort van verlichting; het is gewoon kut, klaar. Negatief zijn over jezelf, jezelf niet goed vinden zoals je bent geeft weer ruimte aan de valse hoop dat er wellicht iets is wat je aan jezelf kunt veranderen/verbeteren zodat je wel 'goed' bent.

De drijfveren daarachter blijven negatief en pijnlijk en gaan uiteindelijk steken. Heb je van alle dingen die je hebt gedaan voor jezelf onderzocht wanneer, waar en waarom je tijdens je leven bepaalde negatieve/pijnlijke conclusies hebt getrokken? Heb je die dingen in kaart gebracht en verwerkt/geheeld? Je wist niet dat je depressief was, dan ga ik er vanuit dat je ook nog niet weet hoe die ontstaan is. Dus eigenlijk de vraag; begrijp jij je depressie?

Wanneer je begrijpt waarom je je op bepaalde momenten down voelt kun je er gericht andere tegen tegenover gaan zetten, dingen die je een andere kant op sturen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123566274
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zeg KT, hoe is jouw (woon)situatie nu?
Woon je op jezelf? Of bij je ouders?
Heb je (veel/genoeg) vrienden?

Wanneer kreeg je last van depressieve gevoelens? Heb je ze altijd al gehad?
Ouders..
Op mezelf wonen zou me wel losmaken van een hoop controle waardoor ik allicht meer zou doen, voel me terughoudend dingen te ondernemen met die havikken die overal een oordeel over hebben.

Zat vrienden wel, zou er eventueel wel meer mee kunnen doen maar heb het gehad met dat hele uitgaan steeds dus daar heb ik geen zin in.

Sinds ik van de middelbare school afging is het klote geworden.. Krijg de indruk dat er iets gebeurt is qua structuur in mijn hoofd nadat er een vriend voor de trein gesprongen was... Te lang in het ''waarom'' zitten hameren.
Rustig aan.
pi_123566502
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:54 schreef Canillas het volgende:

[..]

Denk allereerst begrijpen waarom de depressie er is, ik vind het een symptoom, een soort van coping op basis van negatieve conclusies die je in je leven hebt 'moeten' trekken om bepaalde dingen dragelijk te maken. Het gevoel van dingen kut vinden geeft een idee/illusie van controle; ik vind er iets van dus heb ik er 'macht' over. Na herhalende diepe/pijnlijke teleurstelling meemaken geeft een houding van ''alles is kut'' een soort van verlichting; het is gewoon kut, klaar. Negatief zijn over jezelf, jezelf niet goed vinden zoals je bent geeft weer ruimte aan de valse hoop dat er wellicht iets is wat je aan jezelf kunt veranderen/verbeteren zodat je wel 'goed' bent.

De drijfveren daarachter blijven negatief en pijnlijk en gaan uiteindelijk steken. Heb je van alle dingen die je hebt gedaan voor jezelf onderzocht wanneer, waar en waarom je tijdens je leven bepaalde negatieve/pijnlijke conclusies hebt getrokken? Heb je die dingen in kaart gebracht en verwerkt/geheeld? Je wist niet dat je depressief was, dan ga ik er vanuit dat je ook nog niet weet hoe die ontstaan is. Dus eigenlijk de vraag; begrijp jij je depressie?

Wanneer je begrijpt waarom je je op bepaalde momenten down voelt kun je er gericht andere tegen tegenover gaan zetten, dingen die je een andere kant op sturen.
Ik ben sinds iets meer dan een jaar depressie-vrij. Wel heb ik een soort 'leegte' nu, zo van "Ok, ik heb die kutgevoelens niet meer.....en nu?".
Ik vind mijn leven niet zoveel aan om eerlijk te zijn en tot voor kort had ik het niet erg gevonden als ik dood was geweest (en nog steeds is dat deels zo). Dat komt vooral omdat mijn leven simpelweg niet zoveel te bieden heeft voor mij, ik wil veel meer dan ik op dit moment aan kan, al zit er wel een stabiele en stijgende lijn in.

Ik weet niet wat ik met mijn leven aan moet, ben wat doelloos wat dat betreft. Die depressie heeft zo lang geduurd dat ik niet weet hoe het is om zonder depressie te leven, al zit ik daar nu al ruim een jaar in.

Ik denk overigens niet dat de depressie nog terug gaat komen, ik zou niet weten waarom wel. Of ik moet een grote tegenslag krijgen, dan zou ie eventueel nog terug kunnen komen.

Ik begrijp mijn depressie eigenlijk maar half. Ik weet wel zo ongeveer waarom ik hem gekregen had (had hem al sinds mijn kindertijd). Ik moet nu gewoon leren om zonder depressie te leven, hopelijk ga ik daarin nog ondersteuning krijgen want nu voel ik me een beetje een dobberend zijlbootje midden op de oceaan zonder wind en zonder land in zicht.

Ik heb geen richting, dus vaar ik maar gewoon steeds dezelfde kant op en zie wel wat ik op m'n pad tegenkom.

Beetje lastig uit te leggen.

Korte samenvatting: Ik ben van m'n depressie af, maar weet niet hoe nu verder. Wat doet een mens zoal zodra de depressie vertrokken is??
pi_123566621
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:55 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ouders..
Op mezelf wonen zou me wel losmaken van een hoop controle waardoor ik allicht meer zou doen, voel me terughoudend dingen te ondernemen met die havikken die overal een oordeel over hebben.

Zat vrienden wel, zou er eventueel wel meer mee kunnen doen maar heb het gehad met dat hele uitgaan steeds dus daar heb ik geen zin in.

Sinds ik van de middelbare school afging is het klote geworden.. Krijg de indruk dat er iets gebeurt is qua structuur in mijn hoofd nadat er een vriend voor de trein gesprongen was... Te lang in het ''waarom'' zitten hameren.
Het jammere is...dat ik niet kan uitleggen hoe ik uit m'n depresssie ben gekomen. Ik krijg nogal veel ondersteuning en ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Wel voel ik dat ik nog met m'n psyche aan de gang moet en hoop nog begeleiding daarvoor te gaan krijgen (dat ligt nu nog open).

Maar depressie is gewoon kut om te hebben. Wel is het mogelijk er vanaf te komen, ik weet alleen niet hoe!

Bij mij verdween het toen ik met nieuwe medicatie begon (gek genoeg was dat niet een AD). Een vriendin van mij die met hetzelfde medicijn begon, viel hetzelfde op (haar depressieve gevoelens verdwenen ook).
pi_123566642
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ben sinds iets meer dan een jaar depressie-vrij. Wel heb ik een soort 'leegte' nu, zo van "Ok, ik heb die kutgevoelens niet meer.....en nu?".
Ik vind mijn leven niet zoveel aan om eerlijk te zijn en tot voor kort had ik het niet erg gevonden als ik dood was geweest (en nog steeds is dat deels zo). Dat komt vooral omdat mijn leven simpelweg niet zoveel te bieden heeft voor mij, ik wil veel meer dan ik op dit moment aan kan, al zit er wel een stabiele en stijgende lijn in.

Ik weet niet wat ik met mijn leven aan moet, ben wat doelloos wat dat betreft. Die depressie heeft zo lang geduurd dat ik niet weet hoe het is om zonder depressie te leven, al zit ik daar nu al ruim een jaar in.

Ik denk overigens niet dat de depressie nog terug gaat komen, ik zou niet weten waarom wel. Of ik moet een grote tegenslag krijgen, dan zou ie eventueel nog terug kunnen komen.

Ik begrijp mijn depressie eigenlijk maar half. Ik weet wel zo ongeveer waarom ik hem gekregen had (had hem al sinds mijn kindertijd). Ik moet nu gewoon leren om zonder depressie te leven, hopelijk ga ik daarin nog ondersteuning krijgen want nu voel ik me een beetje een dobberend zijlbootje midden op de oceaan zonder wind en zonder land in zicht.

Ik heb geen richting, dus vaar ik maar gewoon steeds dezelfde kant op en zie wel wat ik op m'n pad tegenkom.

Beetje lastig uit te leggen.

Korte samenvatting: Ik ben van m'n depressie af, maar weet niet hoe nu verder. Wat doet een mens zoal zodra de depressie vertrokken is??
Het is niet vreemd dat zoiets ingrijpend je nogal verlamd achter laat als je snapt wat ik bedoel. Dat je dat inziet is in ieder geval een goed startpunt; je mist richting die je aan je leven wilt geven en weet dat je die wel wilt.

Je gaat ondersteuning krijgen zeg je? Je zou er misschien ook zelf naar op zoek kunnen gaan, iets van een post-depressie sites oid? Doelen leren stellen en meer toekomstgericht bezig zijn, dat je weer sturing krijgt?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123566746
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:07 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het is niet vreemd dat zoiets ingrijpend je nogal verlamd achter laat als je snapt wat ik bedoel. Dat je dat inziet is in ieder geval een goed startpunt; je mist richting die je aan je leven wilt geven en weet dat je die wel wilt.

Je gaat ondersteuning krijgen zeg je? Je zou er misschien ook zelf naar op zoek kunnen gaan, iets van een post-depressie sites oid? Doelen leren stellen en meer toekomstgericht bezig zijn, dat je weer sturing krijgt?
Tsja, ik heb niet echt doelen. Wel ga ik zolangzaamaan meer dingen ondernemen (o.a. ga ik weer vrijwilligerswerk doen en wellicht dat er wat aan een trauma van mij gedaan gaat worden). Ondertussen ben ik bezig om zelfstandig te kunnen blijven wonen, maar dat gaat heel sloom. Doch met vooruitgang.

M'n bioritme is nu vrij stabiel, das alvast een goed uitgangspunt, een pluspuntje :Y

Post-depressie? Van die term heb ik nog nooit gehoord. Hebben meer mensen in dit topic daar ervaring mee? Een probleem voor mij is dat ik ook autistisch ben, met als gevolg dat ik moeite heb om dingen/actie te ondernemen. Ik ben nogal besluitenloos en weet niet wat er daarbuiten nog te vinden is.
pi_123566810
omfg. Een fijne zondag. Als het "orakel" klaar is kom ik wel weer terug.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123566829
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:13 schreef seasushi het volgende:
omfg. Een fijne zondag. Als het "orakel" klaar is kom ik wel weer terug.
Blijf gewoon zeurkous :*
Rustig aan.
pi_123566852
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:13 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Blijf gewoon zeurkous :*
pi_123566862
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tsja, ik heb niet echt doelen. Wel ga ik zolangzaamaan meer dingen ondernemen (o.a. ga ik weer vrijwilligerswerk doen en wellicht dat er wat aan een trauma van mij gedaan gaat worden). Ondertussen ben ik bezig om zelfstandig te kunnen blijven wonen, maar dat gaat heel sloom. Doch met vooruitgang.

M'n bioritme is nu vrij stabiel, das alvast een goed uitgangspunt, een pluspuntje :Y

Post-depressie? Van die term heb ik nog nooit gehoord. Hebben meer mensen in dit topic daar ervaring mee? Een probleem voor mij is dat ik ook autistisch ben, met als gevolg dat ik moeite heb om dingen/actie te ondernemen. Ik ben nogal besluitenloos en weet niet wat er daarbuiten nog te vinden is.
Zou dan op zoek gaan naar iemand die met jouw hele concrete kleine doelen gaat opstellen, met duidelijk overzicht :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123566908
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:13 schreef seasushi het volgende:
omfg. Een fijne zondag. Als het "orakel" klaar is kom ik wel weer terug.
Fok op z'n best :N

PM me maar mocht daar behoefte aan zijn, had hier weg moeten blijven, dus aub niet meer quoten.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123566973
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:13 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Blijf gewoon zeurkous :*
Ik neem mijn pilletjes en ga mijn emoties ;) gebruiken nu voor iets positiefs. Het oude konijnenhok in de tuin verbranden >:) rookt goed, stinkt goed, een hele middag lol!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123567054
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:17 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik neem mijn pilletjes en ga mijn emoties ;) gebruiken nu voor iets positiefs. Het oude konijnenhok in de tuin verbranden >:) rookt goed, stinkt goed, een hele middag lol!
Hmm :P
Denk niet dat je buren dat fijn vinden.
Rustig aan.
pi_123567063
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:14 schreef Canillas het volgende:

[..]

Zou dan op zoek gaan naar iemand die met jouw hele concrete kleine doelen gaat opstellen, met duidelijk overzicht :)
Dat is al work in progress :7
Er wordt in huize MaKo hard gewerkt in elk geval.
pi_123567094
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:20 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hmm :P
Denk niet dat je buren dat fijn vinden.
tja... Ze zijn wel wat gewend. ws gaan ze warme chocomel maken met een scheutje rum erin en komen erbij staan O+
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123567113
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:22 schreef seasushi het volgende:
m erin en komen erbij staan O+
Dat is leuk :)
Tof.
Rustig aan.
  zondag 3 maart 2013 @ 12:24:13 #39
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_123567153
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb me jaren lang niet verzet tegen die depressieve gevoelens omdat ik niet eens door had dat ik depressieve gevoelens had. Ik dacht dat het normaal was. Pas jaren later kwam ik er stukje bij beetje achter dat ik aan een depressie leed.
Je er niet tegen verzetten leverde voor mij in elk geval niet zoveel extra energie op, de depressieve gevoelens alleen al zorgen voor een drain van je energie.
Ik had al van alles geprobeerd. Negeren, er tegen vechten, blowen, het laten zoals het is en proberen gewoon door te gaan en nog meer van die dingen. Het hielp uiteindelijk allemaal niets, het kwam steeds weer terug.

Wat kan volgens jou dan aan een depressie gedaan worden?
Zeer goede post. Ik had daar ook last van. De bom ontploft pas echter als je je echt realiseert dat je eigenlijk volledig afwijkt van de massa. Dat had ik ook met mijn sociaal isolement. Het was gewoon niet normaal en nadat ik weer na 10+ jaar weer in verbinding kwam met de maatschappij ging het weer beter. Ik begon me ook echt beter te voelen, omdat ik het gevoel had dat ik er weer een beetje bij hoorde en geaccepteerd werd door anderen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_123567267
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zeer goede post. Ik had daar ook last van. De bom ontploft pas echter als je je echt realiseert dat je eigenlijk volledig afwijkt van de massa. Dat had ik ook met mijn sociaal isolement. Het was gewoon niet normaal en nadat ik weer na 10+ jaar weer in verbinding kwam met de maatschappij ging het weer beter. Ik begon me ook echt beter te voelen, omdat ik het gevoel had dat ik er weer een beetje bij hoorde en geaccepteerd werd door anderen.
:)

Misschien dat het vrijwilligerswerk dat ik ga doen, daarin zal meehelpen :)
Maar voorlopig houd ik het bij 1x in de week, eerst maar even kijken of het wel goed werkt en bevalt :Y
pi_123567538
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:15 schreef Canillas het volgende:

[..]

Fok op z'n best :N

PM me maar mocht daar behoefte aan zijn, had hier weg moeten blijven, dus aub niet meer quoten.
Nu moet je niet zo gepikeerd gaan doen, Jij zou in dit topic al wegblijven want er zijn meer dan genoeg mensen die aangegeven hebben er genoeg van te hebben...
Dus inderdaad ga lekker pm-en.
S. 2014
J. 2016
pi_123567640
Oh en even positief: Ik vind dat een ieder op zijn eigen manier goed bezig is, Sommige manieren zijn niet mijn manieren maar hé ik ben ik, en jij ben jij! Doe het lekker op een manier die voor jou goed voelt! Als dat is op een vliegend tapijt mediteren, Prima doen!!

Ik ben meer van het omzetten naar nuttige dingen, Boos, oke ik ga wel ff opruimen, Die energie kan ik goed gebruiken.
Vrolijk! Top ga ik lekker ff ouderwets ouwehoeren met mn beste vriendin.

Live and let live
S. 2014
J. 2016
pi_123567648
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nu moet je niet zo gepikeerd gaan doen, Jij zou in dit topic al wegblijven want er zijn meer dan genoeg mensen die aangegeven hebben er genoeg van te hebben...
Dus inderdaad ga lekker pm-en.
...
Kvind het allemaal niet heel netjes.
Live and let live..
Rustig aan.
  zondag 3 maart 2013 @ 12:39:08 #44
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_123567675
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

:)

Misschien dat het vrijwilligerswerk dat ik ga doen, daarin zal meehelpen :)
Maar voorlopig houd ik het bij 1x in de week, eerst maar even kijken of het wel goed werkt en bevalt :Y
Vast wel :)
Je bent in ieder geval goed bezig ^O^
Ik denk dat het vrijwilligerswerk zal helpen om die leegte op te vullen. Dat heeft in ieder geval voor mij wat geholpen. Ik voel me nu elke dag meer tevreden dan de dag er voor :)
Het is belangrijk om te voelen dat je echt wat leuks aan het doen bent.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_123567787
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

...
Kvind het allemaal niet heel netjes.
Live and let live..
Ik zeg gewoon wat ik vind en voel!
Ik ben heus de enige niet die zich is gaan irriteren aan het gevoel geneuzel! Prima als jullie je daar in kunnen vinden maar maar dan een eigen topic aan...
S. 2014
J. 2016
pi_123567882
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon wat ik vind en voel!
Ik ben heus de enige niet die zich is gaan irriteren aan het gevoel geneuzel! Prima als jullie je daar in kunnen vinden maar maar dan een eigen topic aan...
Live and let live..
Je jaagt mensen weg... Tis hier ook niet jouw topic.

/ ter verduidelijking ik heb niks tegen je maar ik vind dit gewoon echt niet netjes... Laat het.
Rustig aan.
pi_123567939
..... :')

toch apart...

Anyway, ik ga nuttige dingen doen, Kom wel weer eens terug als de rust weergekeerd is....
S. 2014
J. 2016
  zondag 3 maart 2013 @ 12:46:30 #48
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_123567963
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsja, ik heb niet echt doelen. Wel ga ik zolangzaamaan meer dingen ondernemen (o.a. ga ik weer vrijwilligerswerk doen en wellicht dat er wat aan een trauma van mij gedaan gaat worden). Ondertussen ben ik bezig om zelfstandig te kunnen blijven wonen, maar dat gaat heel sloom. Doch met vooruitgang.

M'n bioritme is nu vrij stabiel, das alvast een goed uitgangspunt, een pluspuntje :Y

Post-depressie? Van die term heb ik nog nooit gehoord. Hebben meer mensen in dit topic daar ervaring mee? Een probleem voor mij is dat ik ook autistisch ben, met als gevolg dat ik moeite heb om dingen/actie te ondernemen. Ik ben nogal besluitenloos en weet niet wat er daarbuiten nog te vinden is.
Van die term heb ik ook nog nooit gehoord. Het is trouwens wel een hele ruwe, absolute term. In de realiteit is het zo dat het gevoel relatief is (Je voelt je iets beter, je voelt je iets slechter, etc).
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_123568107
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Van die term heb ik ook nog nooit gehoord. Het is trouwens wel een hele ruwe, absolute term. In de realiteit is het zo dat het gevoel relatief is (Je voelt je iets beter, je voelt je iets slechter, etc).
Naja, in plaats van me kut te voelen, voel ik over de gehele linie gesproken gewoon niks (tenzij ik leuke dingen doe, dan voel ik me op momenten eventjes prima).
Zeg maar dat m'n gevoel gewoon neutraal is of zo.
pi_123568156
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Van die term heb ik ook nog nooit gehoord. Het is trouwens wel een hele ruwe, absolute term. In de realiteit is het zo dat het gevoel relatief is (Je voelt je iets beter, je voelt je iets slechter, etc).
Bij mij houdt het er nogal van om op pieken te zitten.
Rustig aan.
  zondag 3 maart 2013 @ 14:16:12 #51
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_123571688
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:11 schreef Nijna het volgende:
DO2, als jij je prettig voelt bij meditatie prima. En dat je het anderen adviseert heb ik ook geen moeite mee.
Maar ik vind dat je het nu als iets brengt dat iedereen zou moeten doen...

Ik vind dat net als mensen die mij gaan vertellen dat ik god nodig heb om gelukkig te kunnen zijn... Fijn dat iemand anders daar zoveel steun bij ervaart, maar ik niet en dring dat dan ook niet aan me op.

Nu ja, het was goed bedoeld, hoor.
Ik dring verder helemaal niemand iets op. Ik zou niet eens weten hoe.

Maar ik begrijp wel dat je mijn post op die manier kan interpreteren, ja.
Excuus daarvoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_123572061
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben sinds iets meer dan een jaar depressie-vrij. Wel heb ik een soort 'leegte' nu, zo van "Ok, ik heb die kutgevoelens niet meer.....en nu?".
Ik vind mijn leven niet zoveel aan om eerlijk te zijn en tot voor kort had ik het niet erg gevonden als ik dood was geweest (en nog steeds is dat deels zo). Dat komt vooral omdat mijn leven simpelweg niet zoveel te bieden heeft voor mij, ik wil veel meer dan ik op dit moment aan kan, al zit er wel een stabiele en stijgende lijn in.

Ik weet niet wat ik met mijn leven aan moet, ben wat doelloos wat dat betreft. Die depressie heeft zo lang geduurd dat ik niet weet hoe het is om zonder depressie te leven, al zit ik daar nu al ruim een jaar in.

Ik denk overigens niet dat de depressie nog terug gaat komen, ik zou niet weten waarom wel. Of ik moet een grote tegenslag krijgen, dan zou ie eventueel nog terug kunnen komen.

Ik begrijp mijn depressie eigenlijk maar half. Ik weet wel zo ongeveer waarom ik hem gekregen had (had hem al sinds mijn kindertijd). Ik moet nu gewoon leren om zonder depressie te leven, hopelijk ga ik daarin nog ondersteuning krijgen want nu voel ik me een beetje een dobberend zijlbootje midden op de oceaan zonder wind en zonder land in zicht.

Ik heb geen richting, dus vaar ik maar gewoon steeds dezelfde kant op en zie wel wat ik op m'n pad tegenkom.

Beetje lastig uit te leggen.

Korte samenvatting: Ik ben van m'n depressie af, maar weet niet hoe nu verder. Wat doet een mens zoal zodra de depressie vertrokken is??
Dit wat jij beschrijft is niet raar, toevallig had mijn begeleider daar het van de week ook over. Hij vertelde mij dat ik nu al rond moet gaan kijken en plannen moet gaan maken met als ik "vrij" ben van klachten. Want ook hij verklaarde dan val je in een dal omdat er weinig meer is.
pi_123572993
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:24 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Dit wat jij beschrijft is niet raar, toevallig had mijn begeleider daar het van de week ook over. Hij vertelde mij dat ik nu al rond moet gaan kijken en plannen moet gaan maken met als ik "vrij" ben van klachten. Want ook hij verklaarde dan val je in een dal omdat er weinig meer is.
Bedankt voor je reactie! :)

Vreemd eigenlijk, maar ik moet idd plannen gaan maken of zo. Al ben ik wel druk bezig m'n leven nu op orde te krijgen.
pi_123573376
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! :)

Vreemd eigenlijk, maar ik moet idd plannen gaan maken of zo. Al ben ik wel druk bezig m'n leven nu op orde te krijgen.
Het was in een heel gesprek van 4 uur. Maar het kwam er op neer dat je leven bestaat uit je probleem en als dat probleem weg is: Wat moet je dan?
pi_123573719
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:56 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Het was in een heel gesprek van 4 uur. Maar het kwam er op neer dat je leven bestaat uit je probleem en als dat probleem weg is: Wat moet je dan?
Klopt. In die fase zit ik nu een beetje. Dus ga ik door met aan mezelf werken (o.a. aan m'n bioritme en m'n dagstruktuur) en tussendoor een beetje doormodderen :P
pi_123574011
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt. In die fase zit ik nu een beetje. Dus ga ik door met aan mezelf werken (o.a. aan m'n bioritme en m'n dagstruktuur) en tussendoor een beetje doormodderen :P
Blijven ademen ^O^ Vind het wel opmerkelijk dat je een medicijn gevonden heb die er niet voor bedoeld is maar jouw wel geholpen heeft! Misschien was het wel een bijwerking van het medicijn vrolijker zijn!
pi_123574372
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:11 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Blijven ademen ^O^ Vind het wel opmerkelijk dat je een medicijn gevonden heb die er niet voor bedoeld is maar jouw wel geholpen heeft! Misschien was het wel een bijwerking van het medicijn vrolijker zijn!
Geen idee, ik gebruik het om de chaos in m'n hoofd rustiger te krijgen en die vriendin van mij ook.
pi_123574836
Ik ben zelf vorig jaar begonnen met een vitamine pil en ik moet zeggen dat mijn gevoelens stabieler er door zijn geworden. Vroeger moest ik om alles huilen bijwijze van en nu niet en dat is sinds een 3 weken na dagelijkse inname van een vitamine preparaat. Wat die vitamines weer te maken hebben met mijn gevoelens moet je niet vragen het helpt.
pi_123579673
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:29 schreef davo1979 het volgende:
Ik ben zelf vorig jaar begonnen met een vitamine pil en ik moet zeggen dat mijn gevoelens stabieler er door zijn geworden. Vroeger moest ik om alles huilen bijwijze van en nu niet en dat is sinds een 3 weken na dagelijkse inname van een vitamine preparaat. Wat die vitamines weer te maken hebben met mijn gevoelens moet je niet vragen het helpt.
Vooral VitB is een hele belangrijke sleutel icm je stemming.
Iemand die een vit B12 tekort heeft zal zich over het algemeen ook teneergeslagen of depressief voelen,
S. 2014
J. 2016
pi_123580054
Ik krijg sinds een paar maanden B12 injecties, qua stemming merk ik niet zoveel verschil.
Wel minder moe en mn nagels die een stuk steviger werden!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123580359
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vooral VitB is een hele belangrijke sleutel icm je stemming.
Iemand die een vit B12 tekort heeft zal zich over het algemeen ook teneergeslagen of depressief voelen,
Heb het mij altijd afgevraagd, jarenlang klachten van vermoeidheid (rond 1 uur smiddags) kon ik mijn ogen al niet meer open houden. En behoorlijk instabiel. Dokter vond dat ik me aanstelde kwam allemaal door mijn psychische klachten werd verteld. Heb nog weleens momenten dat ik moei ben maar veel minder. Moet eerdaags mijn vitamine d controleren zal gelijk vragen of b ook meegenomen kan worden. Rare is dat wel gewoon vlees eet.
pi_123581076
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:34 schreef Nijna het volgende:
Ik krijg sinds een paar maanden B12 injecties, qua stemming merk ik niet zoveel verschil.
Wel minder moe en mn nagels die een stuk steviger werden!
Ik wist dit ook allemaal niet hoor, tot er bij mijn vriend dus tekort ontdekt werd, een milde vorm van pernicieuze anemie..Dus hij kreeg injecties en meneer knapte met de dag op! Heeft er ook wel vit D bijgekregen in het begin.. Nooit geweten dat het zo'n verschil kon maken.
S. 2014
J. 2016
pi_123581117
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:40 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Heb het mij altijd afgevraagd, jarenlang klachten van vermoeidheid (rond 1 uur smiddags) kon ik mijn ogen al niet meer open houden. En behoorlijk instabiel. Dokter vond dat ik me aanstelde kwam allemaal door mijn psychische klachten werd verteld. Heb nog weleens momenten dat ik moei ben maar veel minder. Moet eerdaags mijn vitamine d controleren zal gelijk vragen of b ook meegenomen kan worden. Rare is dat wel gewoon vlees eet.
Dan kan het zijn dat je lijf het niet voldoende kan zuiveren, maar Ik ben geen dokter en wil ook niet op die stoel gaan zitten, dus idd even laten prikken..
S. 2014
J. 2016
pi_123582953
Mijn waarde van B12, zat nog net binnen normaal, maar echt aan de ondergrens. En waar de psychiater al een keer had gezegd dat het prima in orde was, had mijn huisarts zoiets van: ik heb net bijscholing gehad en het is het proberen waard.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123587238
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:39 schreef Nijna het volgende:
Mijn waarde van B12, zat nog net binnen normaal, maar echt aan de ondergrens. En waar de psychiater al een keer had gezegd dat het prima in orde was, had mijn huisarts zoiets van: ik heb net bijscholing gehad en het is het proberen waard.
Ik heb ook eens B12 genomen, maar of er op mentaal vlak zoveel verschil was...
pi_123592896
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:39 schreef Nijna het volgende:
Mijn waarde van B12, zat nog net binnen normaal, maar echt aan de ondergrens. En waar de psychiater al een keer had gezegd dat het prima in orde was, had mijn huisarts zoiets van: ik heb net bijscholing gehad en het is het proberen waard.
Het "voordeel" is dat een teveel door het lichaam zelf afgevoerd wordt.

Ik heb n nieuwe bijwerking: trillen als een rietje en mijn koffie over de mok bibberen :')
S. 2014
J. 2016
pi_123596961
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het "voordeel" is dat een teveel door het lichaam zelf afgevoerd wordt.

Ik heb n nieuwe bijwerking: trillen als een rietje en mijn koffie over de mok bibberen :')
Je bedoeld nieuwe bijwerking van een medicijn? Jij zou toch overgaan op nieuwe medicijnen?
pi_123601876
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:43 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Je bedoeld nieuwe bijwerking van een medicijn? Jij zou toch overgaan op nieuwe medicijnen?
Ja klopt, sinds Donderdag ben ik over, helaas wel ietd van bijwerkingen maar zo'n opluchting ten opzichte van de vorige! Droge mond, beetje hoofdpijn en trillen hou ik wel uit...
S. 2014
J. 2016
pi_123603100
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 00:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja klopt, sinds Donderdag ben ik over, helaas wel ietd van bijwerkingen maar zo'n opluchting ten opzichte van de vorige! Droge mond, beetje hoofdpijn en trillen hou ik wel uit...
Fluoxetine nu toch?
Rustig aan.
pi_123606120
Klopt
S. 2014
J. 2016
pi_123615492
Koffie uit je mok bibberen, ze zouden er een olympisch onderdeel van moeten maken ;). Maar alle gekheid op een stokje, fijn dat de bijwerkingen redelijk uit te houden zijn. Lijkt me wel fijn als dat trillen wat afneemt voor je...

Take care!

Ik heb weer meer en vaker last van hartkloppingen na het innemen van mn 2e dosis... eind van de week toch nog maar eens met de psych bespreken... (maar dit hoort meer thuis bij het medicatietopic denk ik).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123615669
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Klopt
Gaat voornamelijk de klote kant op na pil 3-4....
Daarna vlakt het weer wat af.. Bij mij in ieder geval.
Rustig aan.
pi_123615786
Ik krijg andere medicatie.
En er is gepraat over beschermd wonen.
Twiddel
pi_123615802
quote:
11s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:01 schreef summer2bird het volgende:
Ik krijg andere medicatie.
En er is gepraat over beschermd wonen.
WHut?

Beschermd wonen?
Rustig aan.
pi_123615847
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

WHut?

Beschermd wonen?
Jeps
Twiddel
pi_123616590
Wat houdt dat in summer?
pi_123617096
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:53 schreef Nijna het volgende:
Koffie uit je mok bibberen, ze zouden er een olympisch onderdeel van moeten maken ;). Maar alle gekheid op een stokje, fijn dat de bijwerkingen redelijk uit te houden zijn. Lijkt me wel fijn als dat trillen wat afneemt voor je...

Take care!

Ik heb weer meer en vaker last van hartkloppingen na het innemen van mn 2e dosis... eind van de week toch nog maar eens met de psych bespreken... (maar dit hoort meer thuis bij het medicatietopic denk ik).
Oh gets, hartkloppingen vind ik echt een vreselijke bijwerking!! Heb je dan het idee dat de dosis te hoog is?

Hang in there :*
S. 2014
J. 2016
pi_123619576
Bij de hogere dosering waren ze wel heftiger, maar of deze dosis dan te hoog is weet ik niet, het is ook niet de hele tijd en het gaat ook weer over na een tijdje. Ik ga het bespreken...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123627349
Voor de mensen die bijwerkingen hebben, heb ik even virtuele kippensoep gemaakt:

pi_123629612
Helpt dat bij bijwerkingen? Ik heb het vooral de eerste anderhalf a 2 uur na de 2e inname...

Ik zal nog eens even aan de knutsel, projectjes genoeg liggen hier.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123633493
En als jr ze op een ander moment inneemt met wat eten of juist zonder...
S. 2014
J. 2016
pi_123636310
Misschien eens zonder proberen dan, ik neem ze altijd direct na de lunch.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123637221
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:23 schreef Nyota het volgende:
Wat houdt dat in summer?
Een soort woon afdeling. Waar ik wel alle vrijheid heb, maar er wel begeleiding is.
Twiddel
pi_123637390
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:50 schreef Nijna het volgende:
Helpt dat bij bijwerkingen? Ik heb het vooral de eerste anderhalf a 2 uur na de 2e inname...

Ik zal nog eens even aan de knutsel, projectjes genoeg liggen hier.
Weet ik niet, maar je kan het proberen O-)
pi_123637502
Ik heb trouwens een hele heftige dag achter de rug, veel paniek, huilen, crisis en gedoe.
De laatste 2 weken is het van crisismoment naar crisismoment. Erg verwarrend en vermoeiend.
Ik krijg andere medicatie, en ik hoop dat dat een beetje gaat helpen.
Kolere, vandaag was zo heftig.
Twiddel
  maandag 4 maart 2013 @ 21:56:41 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123638161
Hier een knuffel voor alle zieligerds :*

pi_123639187
@life 2.0 Slijmbal :)
pi_123639860
@davo ik hou van kippensoep!! Zelfs nu ik op mezelf woon komt mn moeder het brengen als ik ziek ben :@

En life2.0 die knuffel wil ik hebben voor mn nichtje...
S. 2014
J. 2016
pi_123677293
Zijn er hier ook mensen die moei zijn na therapie en ook de volgende dag nog wat?
pi_123677710
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:16 schreef davo1979 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die moei zijn na therapie en ook de volgende dag nog wat?
Check!
Na therapie ben ook vaak erg moe, de dag erna niet eigenlijk
S. 2014
J. 2016
pi_123679703
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb me jaren lang niet verzet tegen die depressieve gevoelens omdat ik niet eens door had dat ik depressieve gevoelens had. Ik dacht dat het normaal was. Pas jaren later kwam ik er stukje bij beetje achter dat ik aan een depressie leed.
Je er niet tegen verzetten leverde voor mij in elk geval niet zoveel extra energie op, de depressieve gevoelens alleen al zorgen voor een drain van je energie.
Ik had al van alles geprobeerd. Negeren, er tegen vechten, blowen, het laten zoals het is en proberen gewoon door te gaan en nog meer van die dingen. Het hielp uiteindelijk allemaal niets, het kwam steeds weer terug.

Wat kan volgens jou dan aan een depressie gedaan worden?
Magnetronkoffie, ik kan je ZEER aanraden om dit boek eens te lezen: "Mindfulness en bevrijding van depressie" van John Teasdale en Mark Williams. Het heeft mij de ogen geopend en een uitweg geboden. Ik denk dat je na het lezen van dit boek ook beter zult begrijpen wat Canillas bedoelt.
pi_123750415
Hoi,

Ik ben helemaal nieuw hierin en ik zit met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Kan een depressie invloed hebben op je lichamelijke weerstand? Ik ben in 4 maanden tijd 3 weken hevig ziek geweest. Kan dat ook een symptoom zijn van depressie?
De rest van de symptomen herken ik allemaal, ik zit alleen met dat ziek zijn in mn maag.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_123753621
quote:
17s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:21 schreef Speedfight het volgende:
Hoi,

Ik ben helemaal nieuw hierin en ik zit met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Kan een depressie invloed hebben op je lichamelijke weerstand? Ik ben in 4 maanden tijd 3 weken hevig ziek geweest. Kan dat ook een symptoom zijn van depressie?
De rest van de symptomen herken ik allemaal, ik zit alleen met dat ziek zijn in mn maag.
Waar had je last van? Lichaam en geest hebben nogal een interactie met elkaar..
pi_123754043
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:38 schreef Nyota het volgende:

[..]

Waar had je last van? Lichaam en geest hebben nogal een interactie met elkaar..
Echt 2 a 3 dagen heel heftig ziek, doodmoe en koortsig en amper op mn benen kunnen staan.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_123766847
quote:
17s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:49 schreef Speedfight het volgende:

[..]

Echt 2 a 3 dagen heel heftig ziek, doodmoe en koortsig en amper op mn benen kunnen staan.
Had je geen griep ofzo? Moe komt wel vaak voor, maar dat duurt meestal juist heel lang enzo. Ben je al langs je huisarts gegaan?
  Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 07:20:39 #96
225562 crew  Speedfight
pi_123777607
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:01 schreef Nyota het volgende:

[..]

Had je geen griep ofzo? Moe komt wel vaak voor, maar dat duurt meestal juist heel lang enzo. Ben je al langs je huisarts gegaan?
Ja, de vraag kwam juist vanwege de huisarts.
Ik ben sinds de zelfmoord van mijn beste vriend 4 maanden geleden al moe als ik wakker word, nergens energie of zin in, somber en heel vaak grieperig (3 x in 4 maanden).

Nu zegt zij dat niemand zo vaak de griep krijgt dus dat dat uitgesloten is en het waarschijnlijk depressie is.

Dat ik last heb van depressie kan natuurlijk, maar ik lees nergens dat je daar ook vaker lichamelijk ziek van word.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_123785398
Hallow, met mij gaat het weer goed

Ik ben weer bezig met een oude hobby die mij veel plezier brengt
Ook ga ik vanmiddag een fotoshoot houden met mijn ratten

Ik heb ook het gevoel dat ik die slechte periode nu heb afgesloten en weer met een nieuwe lei kijk. Maar dat roep ik iedere keer wel
Mijn moeder is nu ook overal van op de hoogte, mijn vader ook. Dat is al een opluchting.
Ik krijg ook andere medicatie en moet dinsdag bloed prikken ( :'( !)
Twiddel
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:36:37 #98
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_123785838
Wanneer je niet lekker in je vel zit, heb je een lagere weerstand, meer kans op (lichte) griepjes.

Ik dacht eerst dat het aan mijn leeftijd lag, maar ben de laatste 4 maanden vaak verkouden en grieperig geweest. Had hier vroeger nooit zo vaak last van.

Had net bij psyq een online test gemaakt, bij de uitslag stond dat ik een afspraak moest maken voor nader onderzoek bij psyq.
Doet een huisarts moeilijk voor een verwijsbrief, met als reden de online test bij psyq?
ik heb verder geen psyq verleden.
pi_123787523
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:36 schreef Zelus het volgende:
Wanneer je niet lekker in je vel zit, heb je een lagere weerstand, meer kans op (lichte) griepjes.

Ik dacht eerst dat het aan mijn leeftijd lag, maar ben de laatste 4 maanden vaak verkouden en grieperig geweest. Had hier vroeger nooit zo vaak last van.

Had net bij psyq een online test gemaakt, bij de uitslag stond dat ik een afspraak moest maken voor nader onderzoek bij psyq.
Doet een huisarts moeilijk voor een verwijsbrief, met als reden de online test bij psyq?
ik heb verder geen psyq verleden.
Vraag me af of die psyq test uberhaupt meer dan 1 uitslag geven kan. :P

Waarom nam je de test af?
pi_123792524
Hallo Liefjes!!

Wat een heerlijke dag vandaag!! Ik mocht mijn trouwjurk weer aan voor de 1e doorpas, en hij zit helemaal top!! Paar kleine aanpassingen en dan is hij helemaal top!! 10 mei laatste pas en dan mag ie mee naar huis!! *O*

Today is a good day!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:45:25 #101
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_123793857
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Vraag me af of die psyq test uberhaupt meer dan 1 uitslag geven kan. :P

Waarom nam je de test af?
Zit al een tijdje vast in me hoofd, snel geïrriteerd enzo.

Heb geen verwijsbrief van huisarts gekregen, er is wel een afspraak gemaakt meti emand in de huisartspraktijk die een soort "drempel" is naar psyq en dergelijke.
pi_123794196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:51 schreef hoos het volgende:

[..]

Magnetronkoffie, ik kan je ZEER aanraden om dit boek eens te lezen: "Mindfulness en bevrijding van depressie" van John Teasdale en Mark Williams. Het heeft mij de ogen geopend en een uitweg geboden. Ik denk dat je na het lezen van dit boek ook beter zult begrijpen wat Canillas bedoelt.
Bedankt voor de tip. ^O^
Ik denk dat ik maar eens aan mijn behandelaar ga vragen of hierin cursussen zijn (boeken lezen is niks voor mij).

En even een kanttekening: Ik ben al ruim een jaar niet meer depressief geweest. Mijn probleem nu is dat ik niet weet wat ik nu moet doen zeg maar.
pi_123797953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. ^O^
Ik denk dat ik maar eens aan mijn behandelaar ga vragen of hierin cursussen zijn (boeken lezen is niks voor mij).

En even een kanttekening: Ik ben al ruim een jaar niet meer depressief geweest. Mijn probleem nu is dat ik niet weet wat ik nu moet doen zeg maar.
Organiseer een fok-meet.
Rustig aan.
pi_123797986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hallo Liefjes!!

Wat een heerlijke dag vandaag!! Ik mocht mijn trouwjurk weer aan voor de 1e doorpas, en hij zit helemaal top!! Paar kleine aanpassingen en dan is hij helemaal top!! 10 mei laatste pas en dan mag ie mee naar huis!! *O*

Today is a good day!
*O*
Rustig aan.
pi_123798210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:45 schreef Zelus het volgende:

[..]

Zit al een tijdje vast in me hoofd, snel geïrriteerd enzo.

Heb geen verwijsbrief van huisarts gekregen, er is wel een afspraak gemaakt meti emand in de huisartspraktijk die een soort "drempel" is naar psyq en dergelijke.
Maar dat hoeft niet meteen een persoonlijkheidstoornis te wezen, hoor. :)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:33:11 #106
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_123800192
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar dat hoeft niet meteen een persoonlijkheidstoornis te wezen, hoor. :)
Klopt, dat zei de huisarts ook al, maar een algemeen en wat breder onderzoek kon geen kwaad, vond ze.
pi_123801385
Soms vraag ik me af, waarom ik niet op me 15de zelfmoord heb gepleegd.. ik ben toen opgenomen geweest vanwege me manisch-depressiviteit, ong 10 maanden.. daarna een jaar of 5 medicatie geslikt. Ik ben nu 35. Het leven is best moeilijk enz..
pi_123802408
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:10 schreef arjan1212 het volgende:
Soms vraag ik me af, waarom ik niet op me 15de zelfmoord heb gepleegd.. ik ben toen opgenomen geweest vanwege me manisch-depressiviteit, ong 10 maanden.. daarna een jaar of 5 medicatie geslikt. Ik ben nu 35. Het leven is best moeilijk enz..
Krijg je nu hulp?
Twiddel
pi_123802423
nee. ik ben daar jaren geleden drastisch mee gestopt
pi_123802455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:37 schreef arjan1212 het volgende:
nee. ik ben daar jaren geleden drastisch mee gestopt
Waarom?
Twiddel
pi_123802553
ik wilde stoppen met de medicatie en daar was ze het niet mee eens, en ze wou ook niet doorgaan als ik geen medicatie meer zou nemen

dat is nu 13/14 jaar geleden
pi_123802613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:40 schreef arjan1212 het volgende:
ik wilde stoppen met de medicatie en daar was ze het niet mee eens, en ze wou ook niet doorgaan als ik geen medicatie meer zou nemen

dat is nu 13/14 jaar geleden
Wellicht is het handig om weer eens contact te nemen bij een psycholoog/psychiater?
Of ga eens bij de huisarts langs :)
Twiddel
pi_123802681
ik heb sindsdien 1 keer met de huisarts gebelt... die zei toen 'wij geven geen medicijnen zonder een recept van de psychiater' toen heb ik het verder laten zitten
pi_123802734
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:42 schreef arjan1212 het volgende:
ik heb sindsdien 1 keer met de huisarts gebelt... die zei toen 'wij geven geen medicijnen zonder een recept van de psychiater' toen heb ik het verder laten zitten
Maar is het niet handig om weer eens contact op te nemen met huisarts voor een verwijzing naar de psychiater?
Tijden zijn anders, ze staan ook meer open voor mensen die geen medicatie willen.
Twiddel
pi_123802984
Het zou kunnen. maar heb er niet zo een zin in, gaat eigenlijk best aardig.. ik schreef dat verhaal net omdat ik me op dat moment niet zo lekker voelde.. maar nu zit ik bier te zuipen en gaat het wel weer whaha
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:51:06 #116
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123803104
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Volgens mij haal je gedachten en gevoelens door elkaar.
Depressie betekent ook dat je je down voelt, het is niet slechts een wirwar aan negatieve gedachtes.
Klopt gedeeltelijk, combinatie van apathie en wanneer je wel wat voelt dat klote is. 3 jaar geleden voor de laatste keer in een depressie gezeten, dat is nu vrij stabiel. Angststoornissen kom ik nog wel in om.
Touching from a distance ~
pi_123807101
Sinds ik bij m'n therapeute ben begonnen over m'n zelfbeeld en het vroeger lellijk genoemd worden, gaat het een stuk slechter met me. Alles zit zo met elkaar verweven. Eerder het voornamelijk gehad over de emotionele verwaarlozing thuis. Na meer dan een jaar en een opname, durf ik nu eindelijk met haar hierover te praten. Sterker nog, tegenwoordig durf ik zelfs te huilen en dat is echt voor het eerst bij een therapeut.

Het lijkt wel alsof ik alles nu in z'n volledigheid voel. Het me zo alleen voelen vroeger, ondanks dat er mensen om je heen zijn. Je voelen dat je er net zo goed niet kan zijn. En dat gevoel, wat uiteindelijk leidde tot dat ik mezelf toen betrapte op zelfmoordgedachten, vind ik eng en (te) heftig. Ik raak er echt helemaal door van slag, ben een lekkende kraan de afgelopen dagen en als ik er aan denk en het voel, heb ik pijn in m'n borst.

Kortom, ik duw het liever nog weg, maar tegelijkertijd ga ik het nu ook aan. Maar fuck zeg, wat was het eigenlijk kut vroeger. En dat heb ik lange tijd ontkend.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 02:11:14 #118
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123818012
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:08 schreef Nyota het volgende:
Sinds ik bij m'n therapeute ben begonnen over m'n zelfbeeld en het vroeger lellijk genoemd worden, gaat het een stuk slechter met me. Alles zit zo met elkaar verweven. Eerder het voornamelijk gehad over de emotionele verwaarlozing thuis. Na meer dan een jaar en een opname, durf ik nu eindelijk met haar hierover te praten. Sterker nog, tegenwoordig durf ik zelfs te huilen en dat is echt voor het eerst bij een therapeut.

Het lijkt wel alsof ik alles nu in z'n volledigheid voel. Het me zo alleen voelen vroeger, ondanks dat er mensen om je heen zijn. Je voelen dat je er net zo goed niet kan zijn. En dat gevoel, wat uiteindelijk leidde tot dat ik mezelf toen betrapte op zelfmoordgedachten, vind ik eng en (te) heftig. Ik raak er echt helemaal door van slag, ben een lekkende kraan de afgelopen dagen en als ik er aan denk en het voel, heb ik pijn in m'n borst.

Kortom, ik duw het liever nog weg, maar tegelijkertijd ga ik het nu ook aan. Maar fuck zeg, wat was het eigenlijk kut vroeger. En dat heb ik lange tijd ontkend.
Wees er ook enigzins blij mee dat je je zo verdrietig kan voelen. Alle emotie's volledig ervaren is goed. Lijkt er op dat het de goede kant op gaat met je ook al ervaar je dat nu nog niet zo. Blijven doorzetten, je gaat je vanzelf beter voelen.
Touching from a distance ~
pi_123823033
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:51 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Klopt gedeeltelijk, combinatie van apathie en wanneer je wel wat voelt dat klote is. 3 jaar geleden voor de laatste keer in een depressie gezeten, dat is nu vrij stabiel. Angststoornissen kom ik nog wel in om.
Last van angsten heb ik ook nog steeds. Maar daar gaat hopelijk wat aan gedaan worden binnenkort.
Die depressie is bij mij nu ook weg en zou nog terug kunnen komen (vooral als ik te veel ga lopen stressen), maar who cares! :D Zolang ie weg is, heb ik er geen last meer van! ^O^
pi_123824823
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 12:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Last van angsten heb ik ook nog steeds. Maar daar gaat hopelijk wat aan gedaan worden binnenkort.
Die depressie is bij mij nu ook weg en zou nog terug kunnen komen (vooral als ik te veel ga lopen stressen), maar who cares! :D Zolang ie weg is, heb ik er geen last meer van! ^O^
Ik ook, maar die zullen mijn hele leven ook wel blijven.
pi_123860540
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-en-slecht-zien.html

Mijn ogen werden slechter tussen mijn 2 rijexamens in... Mijn 19e verjaardag en 1 maand later was een ENORM verschil in zicht...
Rustig aan.
pi_123862367
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:24 schreef kingtoppie het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-en-slecht-zien.html

Mijn ogen werden slechter tussen mijn 2 rijexamens in... Mijn 19e verjaardag en 1 maand later was een ENORM verschil in zicht...
Hmmm, dat heb ik persoonlijk nooit opgemerkt, maar mijn ogen zijn dan ook heel goed. Wat ik wel had was verandering van perceptie, namelijk dat alles net wat grijziger en monotoner was. Contrasten waren minder, alles leek wat dof. Dat lijkt een biologische oorzaak te hebben:

quote:
When someone is depressed, the world may seem flat or monochrome, even tinged with blue and gray. For a long time, researchers assumed this was a purely psychological phenomenon. But a study suggests that changes in visual perception in people who are depressed may have a biological basis.
http://www.health.harvard(...)er-visual-perception
Op betere dagen merkte ik op dat zelfs wanneer het weer grijs en druilerig was, alles juist net wat meer kleur had, meer sprankelde.

Daaruit concludeerde ik dat het onverstandig was om verbetering buiten mezelf te zoeken, aangezien alles verkleurde door m'n depressie.
  zondag 10 maart 2013 @ 14:27:35 #123
47102 Elvi
miemkwien
pi_123866077
Ik ben nieuw in het topic en ik wil meteen even advies :P

Mijn eerstelijnspsycholoog heeft aangegeven dat ik beter naar tweedelijns kan gaan. Hij gaf me de keuze: psyQ of Altrecht. Over PsyQ lees ik weinig goede verhalen maar iemand anders van een lotgenotenforum hoorde weer slechte verhalen over Altrecht. Wat zijn jullie ervaringen met deze hulpverleners?
pi_123867191
quote:
5s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:27 schreef Elvi het volgende:
Ik ben nieuw in het topic en ik wil meteen even advies :P

Mijn eerstelijnspsycholoog heeft aangegeven dat ik beter naar tweedelijns kan gaan. Hij gaf me de keuze: psyQ of Altrecht. Over PsyQ lees ik weinig goede verhalen maar iemand anders van een lotgenotenforum hoorde weer slechte verhalen over Altrecht. Wat zijn jullie ervaringen met deze hulpverleners?
Zelf ben ik niet bijzonder enthousiast over PsyQ, allereerst vanwege de lange wachttijden, maar voornamelijk vanwege het gebrek aan deskundigheid. Heb slechts 4 weken en 6-7 sessies gehad voordat ik met wederzijdse instemming een geheel ander pad ben ingeslagen. :)

Altrecht ken ik niet, dus daarover kan ik je niets vertellen.
pi_123877281
Ik mag me hier ook officieel melden, ben volgens degene vol in een depressie geknald, tot aan een traumatische schok aan toe. (PTSS). Zit inmiddels al aan de anti-depressiva en heb nog 4 maand te gaan voor dat ik het leven enigszins weer op kan bouwen omdat ik (weer) ga emigreren. Probleem is wel dat ik komende 4 maand niet zo verschrikkelijk veel hoef te doen, dus een dagindeling heb ik niet echt voor komende maanden op wat studie na. Dat wordt dus echt pittig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 10 maart 2013 @ 18:45:30 #126
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123877388
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik mag me hier ook officieel melden, ben volgens degene vol in een depressie geknald, tot aan een traumatische schok aan toe. (PTSS). Zit inmiddels al aan de anti-depressiva en heb nog 4 maand te gaan voor dat ik het leven enigszins weer op kan bouwen omdat ik (weer) ga emigreren. Probleem is wel dat ik komende 4 maand niet zo verschrikkelijk veel hoef te doen, dus een dagindeling heb ik niet echt voor komende maanden op wat studie na. Dat wordt dus echt pittig.
Van waar naar waar ga je emigreren?
Touching from a distance ~
pi_123877472
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:45 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Van waar naar waar ga je emigreren?
Ik zit op het moment in Nederland en ben een aantal opties aan het overwegen, het enige wat boven water staat is dat ik weg ga. Wanneer is ook bekend, Juli, waar? Daar heb ik komende maanden de tijd voor :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 10 maart 2013 @ 18:52:13 #128
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123877640
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zit op het moment in Nederland en ben een aantal opties aan het overwegen, het enige wat boven water staat is dat ik weg ga. Wanneer is ook bekend, Juli, waar? Daar heb ik komende maanden de tijd voor :)
Klinkt interessant, Alleen beetje lullig als we doorgaan erover in dit topic. Misschien een nieuw topic openen voor het bepalen waar je heen wilt. ;)
Touching from a distance ~
pi_123880254
Hey iedereen,

ik lees sinds begin van deze week mee aan deze reeks en wil nu mijn eigen verhaal kwijt. Sinds de zomer begon ik te hyperventileren. Ik was net afgestudeerd en ik moest opzoek naar een baan. Dit verliep niet geheel vlekkeloos en heb uiteindelijk een tijdelijke baan ergens gekregen. Eerst hadden mijn hyperventilatie/ paniekaanvallen voornamelijk daarmee te maken.

Daarna begon ik steeds vaker te hyperventileren vanwege onderwerpen omtrent mijn vriendin. Dit kwam vooral door te veel piekeren en angsten om mijn vriendin te verliezen (Dat ze geen gevoel meer voor me zou hebben of dat ze vreemd zou gaan).

Ondanks dat ik zeker wist dat ik haar kon vertrouwen verdwenen deze angsten niet en werden deze steeds erger. Ik kon nog steeds lol met haar hebben alleen mijn humeur en plezier in dingen raakte ik kwijt. Ook werd ik heel moe en heel erg prikkelbaar. Daarnaast had ik nog meer kleine klachtjes.

Afgelopen januari heb ik besloten om uiteindelijk naar de huisarts te gaan. Deze heeft me doorverwezen naar een psycholoog. Op dit moment ging alles nog redelijk en kon ik het nog leuk hebben met mijn vriendin. Na mijn eerste kennismakingsgesprek met de psycholoog heb ik de ergste paniekaanval gehad tot nu.

Daarna is er bij mij een knop in mijn hoofd omgegaan en is mijn situatie alleen maar erger geworden. Ik vond niks meer leuk. Ook mijn vriendin niet. Ik voelde me lusteloos en het leek of ik alleen maar negatieve emoties kon ervaren.

Het gevoel voor mijn vriendin is verdwenen en ik ben bang dat het niet meer terugkomt. Zij weet hiervan af en zij trekt het ook amper.Daarom hebben we besloten om een maandje zonder elkaar te zijn zodat ik mijn problemen kan oplossen. De psycholoog heeft vorige week vastgesteld dat ik een depressie heb en een zelfvertrouwen probleem. Vanaf volgende week ga ik hiermee met mijn psycholoog aan de slag.

Mijn probleem is nu dat ik heel erg vergeetachtig ben geworden. Eerst kon ik situaties nog wel voor me halen. Zonder wat erbij te voelen. Nu worden deze herinneringen steeds vager en lijkt het alsof ik daarnaast mijn vriendin steeds meer begin te vergeten. Hoe kan het dat na 1 paniek je gevoel voor iemand weg is. Ik was zeker dat ik voor zolang het kon en het liefst voor altijd met haar zou willen blijven.

Samenvatting:
Sinds de zomer gaat het steeds slechter. Vaak paniekaanvallen. In januari hulp gezocht. Daarna werd het erger. Psycholoog heeft depressie vastgesteld. Sinds een hele hevige paniekaanval / hyperventilatie is het licht uit gegaan. Weinig gevoel en de gevoelens die er wel zijn zijn negatief. Daardoor gevoel voor vriendin kwijt.
pi_123880349
Allemaal nieuwe mensen.

Heel veel sterkte en succes! Ik heb nu even niet de puf om alles te lezen, maar wens jullie veel succes op de weg van herstel.
De eerste stap is al genomen, erkennen dat het mis is :)
:*
Twiddel
  zondag 10 maart 2013 @ 20:04:57 #131
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123880634
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:56 schreef MorganGrimes het volgende:
Hey iedereen,

ik lees sinds begin van deze week mee aan deze reeks en wil nu mijn eigen verhaal kwijt. Sinds de zomer begon ik te hyperventileren. Ik was net afgestudeerd en ik moest opzoek naar een baan. Dit verliep niet geheel vlekkeloos en heb uiteindelijk een tijdelijke baan ergens gekregen. Eerst hadden mijn hyperventilatie/ paniekaanvallen voornamelijk daarmee te maken.

Daarna begon ik steeds vaker te hyperventileren vanwege onderwerpen omtrent mijn vriendin. Dit kwam vooral door te veel piekeren en angsten om mijn vriendin te verliezen (Dat ze geen gevoel meer voor me zou hebben of dat ze vreemd zou gaan).

Ondanks dat ik zeker wist dat ik haar kon vertrouwen verdwenen deze angsten niet en werden deze steeds erger. Ik kon nog steeds lol met haar hebben alleen mijn humeur en plezier in dingen raakte ik kwijt. Ook werd ik heel moe en heel erg prikkelbaar. Daarnaast had ik nog meer kleine klachtjes.

Afgelopen januari heb ik besloten om uiteindelijk naar de huisarts te gaan. Deze heeft me doorverwezen naar een psycholoog. Op dit moment ging alles nog redelijk en kon ik het nog leuk hebben met mijn vriendin. Na mijn eerste kennismakingsgesprek met de psycholoog heb ik de ergste paniekaanval gehad tot nu.

Daarna is er bij mij een knop in mijn hoofd omgegaan en is mijn situatie alleen maar erger geworden. Ik vond niks meer leuk. Ook mijn vriendin niet. Ik voelde me lusteloos en het leek of ik alleen maar negatieve emoties kon ervaren.

Het gevoel voor mijn vriendin is verdwenen en ik ben bang dat het niet meer terugkomt. Zij weet hiervan af en zij trekt het ook amper.Daarom hebben we besloten om een maandje zonder elkaar te zijn zodat ik mijn problemen kan oplossen. De psycholoog heeft vorige week vastgesteld dat ik een depressie heb en een zelfvertrouwen probleem. Vanaf volgende week ga ik hiermee met mijn psycholoog aan de slag.

Mijn probleem is nu dat ik heel erg vergeetachtig ben geworden. Eerst kon ik situaties nog wel voor me halen. Zonder wat erbij te voelen. Nu worden deze herinneringen steeds vager en lijkt het alsof ik daarnaast mijn vriendin steeds meer begin te vergeten. Hoe kan het dat na 1 paniek je gevoel voor iemand weg is. Ik was zeker dat ik voor zolang het kon en het liefst voor altijd met haar zou willen blijven.

Samenvatting:
Sinds de zomer gaat het steeds slechter. Vaak paniekaanvallen. In januari hulp gezocht. Daarna werd het erger. Psycholoog heeft depressie vastgesteld. Sinds een hele hevige paniekaanval / hyperventilatie is het licht uit gegaan. Weinig gevoel en de gevoelens die er wel zijn zijn negatief. Daardoor gevoel voor vriendin kwijt.
Pittig, weet niet 1 2 3 de oplossing. Vraagje, hoeveel uren slaap je gemiddeld per nacht?
Touching from a distance ~
pi_123880820
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:04 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Pittig, weet niet 1 2 3 de oplossing. Vraagje, hoeveel uren slaap je gemiddeld per nacht?
Ik slaap gemiddeld een 8 a 9 uur per nacht. Ik had eerst moeite met in slaap te vallen, maar de laatste tijd is dat minder geworden omdat ik zo moe was. Dat is de afgelopen weken iets minder geworden. Ik ben weer gaan sporten en fiets elke dag weer naar mijn werk ipv het openbaar vervoer. Mijn humeur is wel al iets beter geworden. Heb alleen mijn gevoel nog steeds niet op een rijtje. Heel verwarrend allemaal
  zondag 10 maart 2013 @ 20:13:48 #133
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123881124
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:08 schreef MorganGrimes het volgende:

[..]

Ik slaap gemiddeld een 8 a 9 uur per nacht. Ik had eerst moeite met in slaap te vallen, maar de laatste tijd is dat minder geworden omdat ik zo moe was. Dat is de afgelopen weken iets minder geworden. Ik ben weer gaan sporten en fiets elke dag weer naar mijn werk ipv het openbaar vervoer. Mijn humeur is wel al iets beter geworden. Heb alleen mijn gevoel nog steeds niet op een rijtje. Heel verwarrend allemaal
Tenminste een goede basis van genoeg slapen en beweging wat belangrijk is om weer van je problemen af te komen. Hoevaak heb je last van hyperventilatie? En welke gedachten/gevoel heb je voorafgaand aan zo'n aanval?
Touching from a distance ~
  zondag 10 maart 2013 @ 20:15:06 #134
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_123881221
quote:
99s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:59 schreef summer2bird het volgende:
Allemaal nieuwe mensen.

Heel veel sterkte en succes! Ik heb nu even niet de puf om alles te lezen, maar wens jullie veel succes op de weg van herstel.
De eerste stap is al genomen, erkennen dat het mis is :)
:*
Dank je, jij ook sterkte :)
pi_123881442
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:13 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Tenminste een goede basis van genoeg slapen en beweging wat belangrijk is om weer van je problemen af te komen. Hoevaak heb je last van hyperventilatie? En welke gedachten/gevoel heb je voorafgaand aan zo'n aanval?
Het aantal keer hyperventilatie ligt een beetje aan de periode. Twee weken terug was het bijvoorbeeld elke dag. En deze week maar 2 of 3x en niet zo heel heftig. Meestal gaan mijn gedachten over mijn vriendin. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar niet meer leuk vind en dat ik zonder haar verder zou willen. Maar toch voelt dat op dit moment zo. Of in ieder geval ik voel op dit moment niks en dat brengt me heel erg aan het twijfelen. En daar pieker ik dan heel veel over.

Voordat mijn gevoel voor haar nog niet verdwenen was dacht ik voor het hyperventileren vooral aan dat ze weg bij me zou zijn en dat bepaalde mensen in mijn leven niet trots op me zouden zijn. (Ouders, familie, vrienden etc.)

Ik slik op het moment LTO3 om iets rustiger te worden en na een week begint het gelukkig een beetje te werken.
  zondag 10 maart 2013 @ 20:24:53 #136
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123881827
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:18 schreef MorganGrimes het volgende:

[..]

Het aantal keer hyperventilatie ligt een beetje aan de periode. Twee weken terug was het bijvoorbeeld elke dag. En deze week maar 2 of 3x en niet zo heel heftig. Meestal gaan mijn gedachten over mijn vriendin. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar niet meer leuk vind en dat ik zonder haar verder zou willen. Maar toch voelt dat op dit moment zo. Of in ieder geval ik voel op dit moment niks en dat brengt me heel erg aan het twijfelen. En daar pieker ik dan heel veel over.

Voordat mijn gevoel voor haar nog niet verdwenen was dacht ik voor het hyperventileren vooral aan dat ze weg bij me zou zijn en dat bepaalde mensen in mijn leven niet trots op me zouden zijn. (Ouders, familie, vrienden etc.)

Ik slik op het moment LTO3 om iets rustiger te worden en na een week begint het gelukkig een beetje te werken.
Doordat je nu paar keer last hebt gehad van hyperventilatie, heb je dan ook wel eens angst wanneer je naar buiten gaat dat je ergens in een omgeving, waar mensen zich bevinden, dat je een aanval kan krijgen (angst vooraf al dus)?
Touching from a distance ~
pi_123881994
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:24 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Doordat je nu paar keer last hebt gehad van hyperventilatie, heb je dan ook wel eens angst wanneer je naar buiten gaat dat je ergens in een omgeving, waar mensen zich bevinden, dat je een aanval kan krijgen (angst vooraf al dus)?
Niet echt. Het is tot nu toe alleen gebeurd bij mijn eigen thuis of bij mijn vriendin. Ook 1x bijna op werk, maar toen kon ik het redelijk onderdrukken. Ik kan de laatste tijd wel slecht tegen drukte. Ik stond pas in een kroeg en door de drukte ga ik mezelf isoleren en neem ik niks in me op.
  zondag 10 maart 2013 @ 20:43:50 #138
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123883074
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:27 schreef MorganGrimes het volgende:

[..]

Niet echt. Het is tot nu toe alleen gebeurd bij mijn eigen thuis of bij mijn vriendin. Ook 1x bijna op werk, maar toen kon ik het redelijk onderdrukken. Ik kan de laatste tijd wel slecht tegen drukte. Ik stond pas in een kroeg en door de drukte ga ik mezelf isoleren en neem ik niks in me op.
Omdat je concentratie ergens anders ligt? Of voel je je gewoon volledig afwezig?
Touching from a distance ~
pi_123883191
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:43 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Omdat je concentratie ergens anders ligt? Of voel je je gewoon volledig afwezig?
Beide. Ik heb sowieso al moeite met concentreren de laatste tijd. En ben vooral met de dingen in mijn hoofd bezig. Maar ik voel me ook volledig afwezig. Alsof ik niks te melden heb. Het boeit me dan ook niet zoveel.
  zondag 10 maart 2013 @ 20:52:49 #140
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123883618
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:45 schreef MorganGrimes het volgende:

[..]

Beide. Ik heb sowieso al moeite met concentreren de laatste tijd. En ben vooral met de dingen in mijn hoofd bezig. Maar ik voel me ook volledig afwezig. Alsof ik niks te melden heb. Het boeit me dan ook niet zoveel.
En die apathie dus ontstaan na een bepaalde hyperventilatie aanval? Ergens in je onderbewustzijn een schakel omgezet waardoor je onverschillig werd, een type zelfbescherming van je lichaam. Misschien heb ik dat mis, maar wat denk jij?
Touching from a distance ~
pi_123884092
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:52 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

En die apathie dus ontstaan na een bepaalde hyperventilatie aanval? Ergens in je onderbewustzijn een schakel omgezet waardoor je onverschillig werd, een type zelfbescherming van je lichaam. Misschien heb ik dat mis, maar wat denk jij?
Ja klopt helemaal. Er is een schakel omgezet en die moet ik weer omzetten. Het is goed dat mijn lichaam dit uit zelfbescherming doet, maar het is toch verdomd lastig als je niks meer voor je vriendin kan voelen.

Waar ik me op dit moment aan kan irriteren is dat het wel iets beter gaat. Maar dat ik mijn gevoel nog steeds niet op een rijtje heb.
  zondag 10 maart 2013 @ 21:05:03 #142
47102 Elvi
miemkwien
pi_123884496
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Zelf ben ik niet bijzonder enthousiast over PsyQ, allereerst vanwege de lange wachttijden, maar voornamelijk vanwege het gebrek aan deskundigheid. Heb slechts 4 weken en 6-7 sessies gehad voordat ik met wederzijdse instemming een geheel ander pad ben ingeslagen. :)

Altrecht ken ik niet, dus daarover kan ik je niets vertellen.
Dank je voor je mening. Ik denk dat PsyQ het toch niet wordt. Ik twijfel nog over Altrecht of misschien een kleinere instantie. Ik weet ook niet wat ik moet verwachten van een tweedelijnspsycholoog. Ik was al blij dat ik de stap naar eerstelijns kon zetten.
  zondag 10 maart 2013 @ 21:21:44 #143
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123885473
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:59 schreef MorganGrimes het volgende:

[..]

Ja klopt helemaal. Er is een schakel omgezet en die moet ik weer omzetten. Het is goed dat mijn lichaam dit uit zelfbescherming doet, maar het is toch verdomd lastig als je niks meer voor je vriendin kan voelen.

Waar ik me op dit moment aan kan irriteren is dat het wel iets beter gaat. Maar dat ik mijn gevoel nog steeds niet op een rijtje heb.
Ik kom hier later nog op terug als ik het niet vergeet, hoorde zojuist dat een maatje van me die aantal maanden vermist was in Frankrijk het lichaam gevonden is.
Touching from a distance ~
pi_123886110
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:21 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ik kom hier later nog op terug als ik het niet vergeet, hoorde zojuist dat een maatje van me die aantal maanden vermist was in Frankrijk het lichaam gevonden is.
Oké! Wat heftig. Sterkte!
  maandag 11 maart 2013 @ 14:58:43 #145
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_123912388
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:21 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ik kom hier later nog op terug als ik het niet vergeet, hoorde zojuist dat een maatje van me die aantal maanden vermist was in Frankrijk het lichaam gevonden is.
Sterkte :*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_123912550
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:21 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ik kom hier later nog op terug als ik het niet vergeet, hoorde zojuist dat een maatje van me die aantal maanden vermist was in Frankrijk het lichaam gevonden is.
Sterkte man...
Rustig aan.
pi_123912630
Heftig, purple... sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123912723
Ludovico Einaudi bracht me nogal in een roes gisteravond...

Heb zitten nadenken en voel me prettig bij een bepaald ritme.. Weet dus wel wat ik mooi / fijn vind van mezelf.
Alleen mis ik de energie / levenlust om de wereld er naar toe te buigen.. Om mijn ritme toe te passen in de wereld..

Ja klinkt lekker vaag allemaal.. Ik weet het, even geen idee hoe ik het beter moet omschrijven.
Rustig aan.
  maandag 11 maart 2013 @ 16:33:11 #149
47102 Elvi
miemkwien
pi_123916189
Sterkte Purplesparks!

Waar kan ik een goede tweedelijns psycholoog vinden? Eentje die ervaring heeft met mijn specifieke zorgvraag waar ik volgens de R&P-regels niet over mag praten ;) :P Ik heb een website gevonden waar ik op woonplaats kan zoeken maar ik zou zo graag op specialisatie willen zoeken.
pi_123928798
Ik vond dit toch wel een hele goede video die ik even wilde delen. :)

pi_123931860
Ik ben sinds 2 jaar in therapie ik heb bipolaire stoornis en ben regelmatig depresief
pi_123932382
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:18 schreef nicolle10 het volgende:
Ik ben sinds 2 jaar in therapie ik heb bipolaire stoornis en ben regelmatig depresief
Welkom :W
pi_123934663
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:39 schreef SpCore88 het volgende:
Ik vond dit toch wel een hele goede video die ik even wilde delen. :)

Bedankt voor het delen! Topfilmpje!
pi_123934685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:16 schreef davo1979 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die moei zijn na therapie en ook de volgende dag nog wat?
Ik ben altijd heel erg moe naar mijn therapie en de dag erna ook nog kan niet veel hebben mijn belastbaarheid is erg laag
pi_123935938
Ik volg deeltijdbehandeling op de paaz ik heb 3 dagen per week therapie medicijnen slik ik seroquel,nortrillen en voor het slapen zolpidem ik ben in het verleden 2x opgenomem geweest voor een psygose
pi_123936580
beste fokkers , ik moet het met jullie meedelen.

Sinds 4 jaar woon ik in Nederland, regelmatig ben ik in Polen ( eigenlijk om de 3 weken , voor bv. 3 dagen maar ook voor 3 weken , zomervakantie verblijf ik in Polen ) . Ik denk dat het ook voornamelijk de kern van mijn problemen is.

Ik heb een vriendin in Polen die ik zeker neit kwijt wil raken. Op dit moment ( dat kan natuurlijk altijd veranderen ) willen we nooit elkaar kwijt :)

Ik sta op het punt om een beslissing te maken met betrekking tot mijn studie . Ik moet kiezen tussen de studie elektrotechniek in Nederland ( op hbo ) wat mij wel wat toekomst perspectieven oplevert, en ik heb het niet alleen over het geld , maar de kans op een baan bv. in NL . En met dat diploma ( begreep ik ) dat ik makkelijk een baan kan vinden overal in EU.

Of

Ik ga naar Polen na HAVO en behaal daar binnen een jaar mijn VWO diploma ( wat wel te doen is ) en vervolgens daar aan mijn studie begin, echter is elektrotechniek en alle andere technische studies geen optie, omdat ik het wiskundig niet aankan.

Elektrotechniek is mijn passie, hbo beschouw ik al een optie omdat in 3de jaar ik een stage in Polen kan lopen , wat me beetje hoop geeft en een kick.

Ook denk ik vaak dat wanneer ik in NL blijf ik mijn jeugd kwijt ben, alles wat mijn tijd leuk kan maken kan ik kwijt zijn , door een klein beslissing. Ik merk ook dat ik regelmatig en makkelijk in depressie kan raken. Onderandere denk ik ook dat het leven wanneer je een baan hebt , kut is. en niet zo leuk als het leven nu , wanneer ik nog jong ben en af en toe biertje kan drinken met mijn vrienden.

Het hart zegt , ga naar Polen , maar verstand zegt blijf in NL . Ik vraag jullie om hulp , advies hoe ik erover moet denken en wat de beste keuze is . Ik hoop dat ik wat reacties van jullie kant kan verwachten , ALVAST HEEL ERG BEDANKT !
pi_123937370
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:21 schreef trOnk12 het volgende:
beste fokkers , ik moet het met jullie meedelen.

Sinds 4 jaar woon ik in Nederland, regelmatig ben ik in Polen ( eigenlijk om de 3 weken , voor bv. 3 dagen maar ook voor 3 weken , zomervakantie verblijf ik in Polen ) . Ik denk dat het ook voornamelijk de kern van mijn problemen is.

Ik heb een vriendin in Polen die ik zeker neit kwijt wil raken. Op dit moment ( dat kan natuurlijk altijd veranderen ) willen we nooit elkaar kwijt :)

Ik sta op het punt om een beslissing te maken met betrekking tot mijn studie . Ik moet kiezen tussen de studie elektrotechniek in Nederland ( op hbo ) wat mij wel wat toekomst perspectieven oplevert, en ik heb het niet alleen over het geld , maar de kans op een baan bv. in NL . En met dat diploma ( begreep ik ) dat ik makkelijk een baan kan vinden overal in EU.

Of

Ik ga naar Polen na HAVO en behaal daar binnen een jaar mijn VWO diploma ( wat wel te doen is ) en vervolgens daar aan mijn studie begin, echter is elektrotechniek en alle andere technische studies geen optie, omdat ik het wiskundig niet aankan.

Elektrotechniek is mijn passie, hbo beschouw ik al een optie omdat in 3de jaar ik een stage in Polen kan lopen , wat me beetje hoop geeft en een kick.

Ook denk ik vaak dat wanneer ik in NL blijf ik mijn jeugd kwijt ben, alles wat mijn tijd leuk kan maken kan ik kwijt zijn , door een klein beslissing. Ik merk ook dat ik regelmatig en makkelijk in depressie kan raken. Onderandere denk ik ook dat het leven wanneer je een baan hebt , kut is. en niet zo leuk als het leven nu , wanneer ik nog jong ben en af en toe biertje kan drinken met mijn vrienden.

Het hart zegt , ga naar Polen , maar verstand zegt blijf in NL . Ik vraag jullie om hulp , advies hoe ik erover moet denken en wat de beste keuze is . Ik hoop dat ik wat reacties van jullie kant kan verwachten , ALVAST HEEL ERG BEDANKT !
Misschien beter een eigen topic hierover te maken? Zit weinig in je post mbt depressie en angst.
pi_123939722
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien beter een eigen topic hierover te maken? Zit weinig in je post mbt depressie en angst.
Lol ik zat ook al te denken _O-
pi_123962036
We zijn weer terug bij af... En het ging nog wel zo goed de afgelopen weken, maar nu weer dit. Ik zou nu zo kunnen stoppen met school en werk en alles. Heb ik overigens ook half gedaan, beetje ruzie gehad met een leraar en nu ga ik echt helemaal niet meer naar die kutlessen, hij bekijkt het maar. Alles zit tegen en ik kan niet eens even gaan hardlopen om de frustraties eruit te gooien... Als ik daar überhaupt de energie voor heb dan, want op dit moment heb ik niet eens energie genoeg om m'n theewater dat net klaar is in te schenken.

Wat ben ik nou helemaal aan het doen allemaal, wat moet ik met deze puinhoop?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2013 15:54:21 ]
pi_123966641
Puinhoop... Wegwerken.
Rustig aan.
pi_123967726
Ik weet ook wel dat ik de puinhoop moet wegwerken, maar ik kan het niet. Ik ben op.
pi_123971604
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:06 schreef msacras het volgende:
Ik weet ook wel dat ik de puinhoop moet wegwerken, maar ik kan het niet. Ik ben op.
Neem je misschien te veel hooi op je vork steeds waardoor je steeds weer afgleidt?
pi_123971750
Hier heb ik weer gepraat over beschermd wonen. Ze zien het hier als een optie.
Ik ga trouwens een ander vrijwilligersbaantje zoeken.
Verder wel een rustig dagje gehad :)
Twiddel
pi_123972166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Neem je misschien te veel hooi op je vork steeds waardoor je steeds weer afgleidt?
Ja. Maar ik kan niet zomaar stoppen. Maar het is niet alleen dat, gewoon een combinatie van alles.
pi_123972232
Zijn er hier meer met een dysthyme stoornis?
pi_123972456
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:41 schreef Catnip het volgende:
Zijn er hier meer met een dysthyme stoornis?
Yep.
pi_123972671
Geen depressie hier en zelfs m'n angsten lijken onder controle de laatste twee maanden.
Het vage is dat ik daar niet van geniet, maar me eerder zorgen zit te maken over wanneer de volgende keer gaat worden dat ik onderuit ga :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123972853
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:49 schreef minthy het volgende:
Geen depressie hier en zelfs m'n angsten lijken onder controle de laatste twee maanden.
Het vage is dat ik daar niet van geniet, maar me eerder zorgen zit te maken over wanneer de volgende keer gaat worden dat ik onderuit ga :D
Herkenbaar. Ik had het daar vandaag nog over met mijn behandelaar naar aanleiding van mijn plannen voor de nabije toekomst.
pi_123973074
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yep.
Ik dus ook, merk jij er veel van? Ik wel eigenlijk..
pi_123973234
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik had het daar vandaag nog over met mijn behandelaar naar aanleiding van mijn plannen voor de nabije toekomst.
Ik heb geen behandelaar, nooit gehad ook. Na m'n opleiding wil ik eens aan de slag met cognitieve therapie, kijken of ik daarmee verder kan komen om mijn zelfbeeld/vertrouwen eens wat op te vijzelen :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123973250
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:57 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik dus ook, merk jij er veel van? Ik wel eigenlijk..
Of ik er veel van merk?...

Naja, het ding is, ik ben niet anders gewend.

Zelf heb ik zoiets van:"Zolang het gaat, gaat het en als het niet meer gaat, dan heb ik een probleem".

Weet niet of je daar wat aan hebt, maar ik ben van mezelf gewoon zo. Ik denk daar eigenlijk gewoon niet over na.
pi_123973335
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:00 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik heb geen behandelaar, nooit gehad ook. Na m'n opleiding wil ik eens aan de slag met cognitieve therapie, kijken of ik daarmee verder kan komen om mijn zelfbeeld/vertrouwen eens wat op te vijzelen :)
Ik weet niet of je 'zomaar' naar therapieën kunt gaan shoppen.
Wat is er dan mis met je zelfbeeld dat je denkt dat therapie daarvoor nodig is om het weer op te lappen?
pi_123973550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Of ik er veel van merk?...

Naja, het ding is, ik ben niet anders gewend.

Zelf heb ik zoiets van:"Zolang het gaat, gaat het en als het niet meer gaat, dan heb ik een probleem".

Weet niet of je daar wat aan hebt, maar ik ben van mezelf gewoon zo. Ik denk daar eigenlijk gewoon niet over na.
Hmm, oke. Sommige tijden heb ik er echt last van. En soms probeer ik het te onderdrukken maar dat lukt eigenlijk niet.
pi_123973629
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:41 schreef Catnip het volgende:
Zijn er hier meer met een dysthyme stoornis?
Tzou zomaar kunnen..
Ik oordeel er niet over dat moet de psychiatert maar doen.
Rustig aan.
pi_123973707
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:05 schreef Catnip het volgende:

[..]

Hmm, oke. Sommige tijden heb ik er echt last van. En soms probeer ik het te onderdrukken maar dat lukt eigenlijk niet.
Ik heb het nooit onderdrukt (of althans, niet qua gevoel).
Bij mij lijkt het min of meer verdwenen te zijn. Of althans, dat denk ik?

Waaraan merk je dat je er last van hebt? Merk je dat omdat je niet -echt- van dingen kunt genieten??
Of alleen maar op korte momentjes??

Edit:Ik bedenk me ineens, ik heb vroeger dat gevoel getracht te onderdrukken met drugs. Was geen succes kan ik je vertellen!
pi_123973804
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet niet of je 'zomaar' naar therapieën kunt gaan shoppen.
Wat is er dan mis met je zelfbeeld dat je denkt dat therapie daarvoor nodig is om het weer op te lappen?
Mja, ik werk al in de sector en volg er een studie voor :P
Ik heb een angststoornis, vermoedelijk een gegeneraliseerde (GAS). Geen zelfbeeld, weinig zelfinzicht. Bij alles wat ik doe denk ik meteen in het negatieve, net als gedachten invullen voor een ander. Ik wil leren op een meer positieve manier naar mezelf te kunnen kijken en stoppen met piekeren :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123973911
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb het nooit onderdrukt (of althans, niet qua gevoel).
Bij mij lijkt het min of meer verdwenen te zijn. Of althans, dat denk ik?

Waaraan merk je dat je er last van hebt? Merk je dat omdat je niet -echt- van dingen kunt genieten??
Of alleen maar op korte momentjes??

Edit:Ik bedenk me ineens, ik heb vroeger dat gevoel getracht te onderdrukken met drugs. Was geen succes kan ik je vertellen!
Ik ben heel negatief, maar verder voel ik me ook vaak echt heel depressief. Echt heel naar is dat, en sommige mensen denken van het is maar een dipje..maar ik heb het al zo lang. En toen is dat er dus uitgekomen. Maar er zijn bij mij ook heel wat familieleden met een bipolaire stoornis.
pi_123973940
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:09 schreef minthy het volgende:

[..]

Mja, ik werk al in de sector en volg er een studie voor :P
Ik heb een angststoornis, vermoedelijk een gegeneraliseerde (GAS). Geen zelfbeeld, weinig zelfinzicht. Bij alles wat ik doe denk ik meteen in het negatieve, net als gedachten invullen voor een ander. Ik wil leren op een meer positieve manier naar mezelf te kunnen kijken en stoppen met piekeren :)
Waarom kijk je dan nu negatief naar jezelf? Is dat terecht?

En piekeren hoeft niet slecht te zijn, zolang het maar niet je leven gaat beheersen. Althans, naar mijn mening.
Wel heb ik ooit een cursus gedaan en daarin kwam het piekeren wel ter sprake. Ik 'denk' dat mijn medicatie het piekeren in de kiem heeft gesmoord, ik pieker nauwelijks nog.
pi_123974089
Dit boek heeft mij geholpen met piekeren±

http://www.bol.com/nl/p/piekeren-cd/1001004005514675/

Het komt nog weleens terug, overmatig maar weet het snel weer in lijnen te trekken.
pi_123974106
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom kijk je dan nu negatief naar jezelf? Is dat terecht?

En piekeren hoeft niet slecht te zijn, zolang het maar niet je leven gaat beheersen. Althans, naar mijn mening.
Wel heb ik ooit een cursus gedaan en daarin kwam het piekeren wel ter sprake. Ik 'denk' dat mijn medicatie het piekeren in de kiem heeft gesmoord, ik pieker nauwelijks nog.
Volgens mijzelf is dat heel erg terecht, volgens anderen niet. Ik krijg vaak te horen dat ik veel te hard voor mezelf ben. Ik denk dat dit voortkomt uit m'n pestverleden en problemen die mijn ouders hadden (verslaving).

In mijn geval is piekeren zeer slecht, ik slaap vaak maar een uurtje of twee omdat ik mezelf wakker hou |:( :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123974119
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:11 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik ben heel negatief, maar verder voel ik me ook vaak echt heel depressief. Echt heel naar is dat, en sommige mensen denken van het is maar een dipje..maar ik heb het al zo lang. En toen is dat er dus uitgekomen. Maar er zijn bij mij ook heel wat familieleden met een bipolaire stoornis.
Het zou best kunnen dat het (deels) genetisch is. Daar is niks aan te doen (aan de aanleg hebben voor).

In mijn familie komen depressieve stemmingen ook voor (bijde ouders hebben daar last van (gehad)).
Eigenlijk ben ik er alleen maar uit gekomen dmv medicatie en intensieve begeleiding.

Misschien kan ik je 1 tip geven? Probeer je gevoelens te relativeren. Het zijn alleen maar je gevoelens die zo zijn, maar probeer je gedachtes los ervan te zien. Wat mij hielp in die periode was het bijhouden van een dagboek.
pi_123974194
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat het (deels) genetisch is. Daar is niks aan te doen (aan de aanleg hebben voor).

In mijn familie komen depressieve stemmingen ook voor (bijde ouders hebben daar last van (gehad)).
Eigenlijk ben ik er alleen maar uit gekomen dmv medicatie en intensieve begeleiding.

Misschien kan ik je 1 tip geven? Probeer je gevoelens te relativeren. Het zijn alleen maar je gevoelens die zo zijn, maar probeer je gedachtes los ervan te zien. Wat mij hielp in die periode was het bijhouden van een dagboek.
Hmm..ja is misschien wel een goede tip!
pi_123974248
Genetisch kan zeker waar zijn. Bij mij komt het ook van de ouders vandaan.
pi_123974249
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:15 schreef minthy het volgende:

[..]

Volgens mijzelf is dat heel erg terecht, volgens anderen niet. Ik krijg vaak te horen dat ik veel te hard voor mezelf ben. Ik denk dat dit voortkomt uit m'n pestverleden en problemen die mijn ouders hadden (verslaving).

In mijn geval is piekeren zeer slecht, ik slaap vaak maar een uurtje of twee omdat ik mezelf wakker hou |:( :')
Misschien ben je ook veel te hard voor jezelf. Dat was ik vroeger ook en ik kan je vertellen: Het is een uitermate goeie manier om jezelf langzaamaan te slopen totdat je helemaal kapot bent! ^O^
Mijn advies is dan ook om daar wat aan te gaan doen. Ik kan je niet een gulden tip hiervoor geven, behalve dat als je iets uit je omgeving steeds weer opnieuw hoort (zoals dat je sociale kring vindt dat je erg hard bent naar jezelf) er vaak wel een kern van waarheid in zit ;)
pi_123974439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:17 schreef davo1979 het volgende:
Genetisch kan zeker waar zijn. Bij mij komt het ook van de ouders vandaan.
Mijn moeder heeft het zelf ook, dus zal het waarschijnlijk wel van haar hebben.
Ben ook iemand die enorm veel piekert..dat doet mijn moeder ook..op zich wel grappig..
pi_123974577
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:16 schreef Catnip het volgende:

[..]

Hmm..ja is misschien wel een goede tip!
Het klinkt alleen wel een beetje vaag zoals ik het vertelde en uiteindelijk was dat niet de manier om van die depressieve gevoelens af te komen....maar ik kon er wel mee omgaan daardoor. Als ik weer eens zat te plannen om zelfmoord te gaan plegen (ik was echt behoorlijk ver weg in die tijd) dan dacht ik "Wacht even! Dit zijn maar gevoelens. Het is niet wat ik wil, het is slechts was ik voel. Maar wat wil ik nou eigenlijk?".
Het bijhouden van een dagboek heeft mij geholpen om al m'n gedachtes, ideeën en gevoelens op een rijtje te krijgen. En het schreef lekker van me af!

Mede daardoor (en het feit dat ik van nature een doorbijter ben) kon ik er beter mee omgaan en gaf ik nooit op.

Je moet nooit opgeven Catnip! ^O^
Laat je kutgevoelens niet je hele leven vernaggelen. Die kutgevoelens hebben de neiging een eigen leven te gaan leiden. Ik weet dondersgoed hoe onmogelijk het is om te kunnen relativeren terwijl je depressief bent, maar het hield mij op de been.
pi_123974675
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:21 schreef Catnip het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft het zelf ook, dus zal het waarschijnlijk wel van haar hebben.
Ben ook iemand die enorm veel piekert..dat doet mijn moeder ook..op zich wel grappig..
Ik zou er geen flikker aan vinden :P
Rustig aan.
pi_123974727
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:21 schreef Catnip het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft het zelf ook, dus zal het waarschijnlijk wel van haar hebben.
Ben ook iemand die enorm veel piekert..dat doet mijn moeder ook..op zich wel grappig..
Ik heb het van mijn vader, die weer zegt dat ik weer klink als zijn vader qua drama. Mijn vader heeft zelf een depressie en neemt AD die goed werken voor hem. Denk ook dat mijn opa hetzelfde had als mijn vader of iets in die richting.
pi_123974738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:24 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zou er geen flikker aan vinden :P
De appel valt niet ver van de boom :P

Maar dan nog, je weet dat je een bepaalde kwetsbaarheid hebt door die genetische aanleg. Uiteindelijk is de weg naar genezing min of meer dezelfde.
pi_123974904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De appel valt niet ver van de boom :P

Maar dan nog, je weet dat je een bepaalde kwetsbaarheid hebt door die genetische aanleg. Uiteindelijk is de weg naar genezing min of meer dezelfde.
Misschien is dat wel iets om over na te denken... Wat houdt dat eigenlijk in? Genezen zijn van een depressie? Hoe ziet dat eruit?
Rustig aan.
pi_123974962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:24 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zou er geen flikker aan vinden :P
Ik ook niet hoor..maar het is gewoon zo grappig dat mijn moeder en ik best op elkaar lijken en toch botst het heel vaak :P
pi_123974971
eh.. dan heb je al 3 maanden geen last meer van negatieve gevoelens , slaap je weer goed en vind je eten lekker o.i.d
pi_123975001
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:29 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor..maar het is gewoon zo grappig dat mijn moeder en ik best op elkaar lijken en toch botst het heel vaak :P
:)
En toch hou je van der *O*
Rustig aan.
pi_123975019
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:29 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor..maar het is gewoon zo grappig dat mijn moeder en ik best op elkaar lijken en toch botst het heel vaak :P
Zo herkenbaar! Tussen mij en mijn vader ook. We konden mekaar wel de tent uitvechten af en toe. Nu niet meer hoor.
pi_123975052
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het klinkt alleen wel een beetje vaag zoals ik het vertelde en uiteindelijk was dat niet de manier om van die depressieve gevoelens af te komen....maar ik kon er wel mee omgaan daardoor. Als ik weer eens zat te plannen om zelfmoord te gaan plegen (ik was echt behoorlijk ver weg in die tijd) dan dacht ik "Wacht even! Dit zijn maar gevoelens. Het is niet wat ik wil, het is slechts was ik voel. Maar wat wil ik nou eigenlijk?".
Het bijhouden van een dagboek heeft mij geholpen om al m'n gedachtes, ideeën en gevoelens op een rijtje te krijgen. En het schreef lekker van me af!

Mede daardoor (en het feit dat ik van nature een doorbijter ben) kon ik er beter mee omgaan en gaf ik nooit op.

Je moet nooit opgeven Catnip! ^O^
Laat je kutgevoelens niet je hele leven vernaggelen. Die kutgevoelens hebben de neiging een eigen leven te gaan leiden. Ik weet dondersgoed hoe onmogelijk het is om te kunnen relativeren terwijl je depressief bent, maar het hield mij op de been.
Hmm ik schrijf nu ook bepaalde dingen van me af. En dat helpt echt goed! Geeft een lekker gevoel om het zo maar eens te zeggen..;p
pi_123975107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien ben je ook veel te hard voor jezelf. Dat was ik vroeger ook en ik kan je vertellen: Het is een uitermate goeie manier om jezelf langzaamaan te slopen totdat je helemaal kapot bent! ^O^
Mijn advies is dan ook om daar wat aan te gaan doen. Ik kan je niet een gulden tip hiervoor geven, behalve dat als je iets uit je omgeving steeds weer opnieuw hoort (zoals dat je sociale kring vindt dat je erg hard bent naar jezelf) er vaak wel een kern van waarheid in zit ;)
Ja, slopend is het wel :P
Ik praat er ook liever niet over, ben altijd bang om voor aansteller aangezien te worden. Ik zit liever op de andere stoel; ik ben beter in het helpen van anderen ;)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123975224
Minthy Herkenbaar ik weet het altijd heel goed een ander te vertellen maar mezelf helpen kan ik niet _O-
pi_123975354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Misschien is dat wel iets om over na te denken... Wat houdt dat eigenlijk in? Genezen zijn van een depressie? Hoe ziet dat eruit?
Eigenlijk is dat voor mij het simpelweg ontbreken van die negatieve gevoelens. Ik zit nu een beetje te zweven van: "Ok....en nu?"

En @ de anderen die ik een lang antwoord gegeven heb. Sorry, mijn antwoorden zijn een beetje vaag. Maar ik kan het niet zo goed uitleggen!
pi_123975384
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:31 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, slopend is het wel :P
Ik praat er ook liever niet over, ben altijd bang om voor aansteller aangezien te worden. Ik zit liever op de andere stoel; ik ben beter in het helpen van anderen ;)
Ontkenningsfase! :P
pi_123975423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:)
En toch hou je van der *O*
Zeker weten!! Ze troost me wel altijd wanneer iets niet goed gaat enz. Dus wat dat betreft ben ik haar wel heel dankbaar.
pi_123975466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:33 schreef davo1979 het volgende:
Minthy Herkenbaar ik weet het altijd heel goed een ander te vertellen maar mezelf helpen kan ik niet _O-
Ja, kut hè? _O-
Heerlijk anderen helpen en zelf jarenlang je kop in het zand steken :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123975585
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, kut hè? _O-
Heerlijk anderen helpen en zelf jarenlang je kop in het zand steken :D
Ik heb ooit groepstherapie gedaan en dat heeft mij geleerd om over mijn gevoelens te praten. Op fok ben ik zeer open over mijn gevoelens en in het echt ook. Dat heeft mij enorm geholpen!
Praten over je echte gevoelens tegen vreemden, nou, als je dat durft!
pi_123975613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ontkenningsfase! :P
Nee! :D
Ik erken mijn problemen, maar kan er zelf niet zoveel mee. Af en toe probeer ik mezelf tegenover me te zetten en me in te beelden wat voor tips ik zou kunnen geven. Hielp aardig, totdat het gepieker weer de overhand nam :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123975678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb ooit groepstherapie gedaan en dat heeft mij geleerd om over mijn gevoelens te praten. Op fok ben ik zeer open over mijn gevoelens en in het echt ook. Dat heeft mij enorm geholpen!
Praten over je echte gevoelens tegen vreemden, nou, als je dat durft!
Dat ben ik ook..Soms iets te open. Maar het is geloof ik wel goed om open te zijn. Zo begrijpen anderen ook sneller dingen denk ik.
pi_123975716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb ooit groepstherapie gedaan en dat heeft mij geleerd om over mijn gevoelens te praten. Op fok ben ik zeer open over mijn gevoelens en in het echt ook. Dat heeft mij enorm geholpen!
Praten over je echte gevoelens tegen vreemden, nou, als je dat durft!
Dat lijkt me enorm eng!
Ik verbloem gewoon alles met vrolijkheid, zowel online als offline. Er zijn maar weinig mensen die daar doorheen prikken :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123975745
Als ik praat over mijn gevoelens gaat het heel goed met mij.
Rustig aan.
pi_123975785
Ik ben opzich wel een open persoon, hier op fok wat minder. Gewoon omdat je behoorlijk afgerekend word. Of als je iets heel normaalst vraag je de meeste botte opmerkingen krijgt.
pi_123975904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:43 schreef davo1979 het volgende:
Ik ben opzich wel een open persoon, hier op fok wat minder. Gewoon omdat je behoorlijk afgerekend word. Of als je iets heel normaalst vraag je de meeste botte opmerkingen krijgt.
Ik vind dat best moeilijk, hoe ik daar dan op moet reageren.
pi_123975967
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Nee! :D
Ik erken mijn problemen, maar kan er zelf niet zoveel mee. Af en toe probeer ik mezelf tegenover me te zetten en me in te beelden wat voor tips ik zou kunnen geven. Hielp aardig, totdat het gepieker weer de overhand nam :')
Ik heb gemerkt dat je wat dat aangaat veel beter af bent met feedback van anderen. Om de 1 of andere reden helpt het niet om het van jezelf te horen: Je moet het van een ander horen. Echt heel raar...
pi_123976086
Ja ik ook, maarja dan denk ik zal wel aan je opvoeding liggen. Of je mist gewoon iets in je hoofd. Ik heb zo ook weleens van een mod een botte opmerking gehad dat ik dacht van wat doe je op die positie als je niet eens normaal kan antwoorden.
pi_123976180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:43 schreef davo1979 het volgende:
Ik ben opzich wel een open persoon, hier op fok wat minder. Gewoon omdat je behoorlijk afgerekend word. Of als je iets heel normaalst vraag je de meeste botte opmerkingen krijgt.
Ik heb ondertussen best een dikke huid gekregen door dat gefok :P
Maar dat klopt, op fok wordt soms ronduit hersenloos-bot gereageerd.
Moet je gewoon denken:Dat ligt meer aan hun dan aan jou ;)
pi_123976192
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat je wat dat aangaat veel beter af bent met feedback van anderen. Om de 1 of andere reden helpt het niet om het van jezelf te horen: Je moet het van een ander horen. Echt heel raar...
Het probleem is je kan niet objectief naar jezelf kijken. Je kan wel naar een ander kijken maar nooit naar jezelf omdat dat gecamoufleerd word met gevoelens en gedachten en andere factoren.
pi_123976292
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:41 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat lijkt me enorm eng!
Ik verbloem gewoon alles met vrolijkheid, zowel online als offline. Er zijn maar weinig mensen die daar doorheen prikken :+
Misschien dat groepstherapie wel een optie voor je is? Bij mij duurde het uiteindelijk een jaar voordat bij mij die muur afgebroken was. Maar man ee, wat was dat een opluchting zeg! Een ware stortvloed kwam vrij! En sindsdien ben ik niet meer zo 'gesloten' als vroeger :Y
pi_123976298
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:47 schreef davo1979 het volgende:
Ja ik ook, maarja dan denk ik zal wel aan je opvoeding liggen. Of je mist gewoon iets in je hoofd. Ik heb zo ook weleens van een mod een botte opmerking gehad dat ik dacht van wat doe je op die positie als je niet eens normaal kan antwoorden.
Van Yvonne zeker? }:|
pi_123976365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:49 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Het probleem is je kan niet objectief naar jezelf kijken. Je kan wel naar een ander kijken maar nooit naar jezelf omdat dat gecamoufleerd word met gevoelens en gedachten en andere factoren.
En excuusjes en zo :P
Soms moet je het gewoon van een ander horen voordat het eindelijk jou bereikt of zo, heel raar is dat!
pi_123976409
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat je wat dat aangaat veel beter af bent met feedback van anderen. Om de 1 of andere reden helpt het niet om het van jezelf te horen: Je moet het van een ander horen. Echt heel raar...
Nee, zo werkt dat ook niet :+
Meer dat ik mezelf probeerde aan te leren eerlijker naar mijn gedachten te kijken. "Ben ik echt zo naar?", "Zou iemand dit/dat echt over me denken of vul ik het in?".
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123976429
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:50 schreef Catnip het volgende:

[..]

Van Yvonne zeker? }:|
Nee die was het niet. Ik zal het eens opzoeken laat je het wel weten.
pi_123976485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:47 schreef davo1979 het volgende:
Ja ik ook, maarja dan denk ik zal wel aan je opvoeding liggen. Of je mist gewoon iets in je hoofd. Ik heb zo ook weleens van een mod een botte opmerking gehad dat ik dacht van wat doe je op die positie als je niet eens normaal kan antwoorden.
Ik heb ook wel eens dingen van een modje gehoord waarvan ik dacht "wat een onzin! :') ".
Gewoon niks van aantrekken. Ik ben zelf ooit admin van m'n clan geweest en weet wel een beetje hoe het achter de schermen gaat :)
pi_123976509
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:51 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Nee die was het niet. Ik zal het eens opzoeken laat je het wel weten.
Oh is prima hoor :)
Yvonne komt vaak zo chagrijnig over, en die zegt soms ook weleens dingen waarvan ik denk..ehhh
pi_123976533
Mijn begeleider zegt de oplossing komt pas als jij zo zat word van je probleem. Je bent het zo zat. Je kotst erop bijwijze van spreken dan begint de verandering.
pi_123976543
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:51 schreef minthy het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat ook niet :+
Meer dat ik mezelf probeerde aan te leren eerlijker naar mijn gedachten te kijken. "Ben ik echt zo naar?", "Zou iemand dit/dat echt over me denken of vul ik het in?".
In plaats van er steeds over te blijven piekeren, kun je het ook gewoon aan een ander vragen! :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123976585
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:53 schreef davo1979 het volgende:
Mijn begeleider zegt de oplossing komt pas als jij zo zat word van je probleem. Je bent het zo at. Je kotst erop bijwijze van spreken dan begint de verandering.
Dat is ook zo, dan ben jezelf gemotiveerd (intrinsieke motivatie) ^O^
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123976687
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:54 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat is ook zo, dan ben jezelf gemotiveerd (intrinsieke motivatie) ^O^
Als je veel intrinsieke motivatie hebt dan lukt het dus, zo... Laten we niet al te ver van de kern uitwijden.
Rustig aan.
pi_123976786
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien dat groepstherapie wel een optie voor je is? Bij mij duurde het uiteindelijk een jaar voordat bij mij die muur afgebroken was. Maar man ee, wat was dat een opluchting zeg! Een ware stortvloed kwam vrij! En sindsdien ben ik niet meer zo 'gesloten' als vroeger :Y
Één-op-één spreekt me meer aan, lijkt me veiliger. Bovendien hoef ik niet zo nodig meer open te worden (iemand die ik vertrouw vertel ik open hoe het zit), ik wil van die gedachten/het gepieker af :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123976812
Dat probeert mijn begeleider bij mij naar boven te halen. Dat ik er beu van word. Lijkt deels wel te werken maar nog niet voor de volle 100%
pi_123976834
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In plaats van er steeds over te blijven piekeren, kun je het ook gewoon aan een ander vragen! :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neu... :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123976978
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Één-op-één spreekt me meer aan, lijkt me veiliger. Bovendien hoef ik niet zo nodig meer open te worden (iemand die ik vertrouw vertel ik open hoe het zit), ik wil van die gedachten/het gepieker af :P
Je moet uiteindelijk doen wat jij denkt dat het beste voor je is. Groepstherapie heeft mij qua uiting van gevoel meer gebracht dan al m'n andere levensjaren samen! Het heeft die angst weggenomen. Nu durf ik zelfs tegen wildvreemden te praten over mijn gevoelens. Echt een ware bevrijding! ^O^
Nooit gedacht dat ik dat kon!! En kijk mij nu eens, hier kan ik gewoon erg trots op zijn! :Y
pi_123977060
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Neu... :')
Waarom durf je het niet een ander te vragen? Zit daar angst achter?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123977061
Magnetronkoffie Daar mag je trots op ^O^ zijn
pi_123977273
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je moet uiteindelijk doen wat jij denkt dat het beste voor je is. Groepstherapie heeft mij qua uiting van gevoel meer gebracht dan al m'n andere levensjaren samen! Het heeft die angst weggenomen. Nu durf ik zelfs tegen wildvreemden te praten over mijn gevoelens. Echt een ware bevrijding! ^O^
Nooit gedacht dat ik dat kon!! En kijk mij nu eens, hier kan ik gewoon erg trots op zijn! :Y
Die behoefte heb ik niet eens, mijn gevoelens delen met wildvreemden :P
Je mag wel trots zijn op wat je hebt bereikt, knap!! ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom durf je het niet een ander te vragen? Zit daar angst achter?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Angststoornisje, hè :7
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123977463
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:00 schreef davo1979 het volgende:
Magnetronkoffie Daar mag je trots op ^O^ zijn
Thanks! :D

Ik ben eventjes AFK! (ik heb bezoek)
pi_123977614
Away from keyboard lol iets teveel docu gezien van the pirate bay lol
pi_123982041
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:03 schreef minthy het volgende:

[..]

Die behoefte heb ik niet eens, mijn gevoelens delen met wildvreemden :P
Je mag wel trots zijn op wat je hebt bereikt, knap!! ^O^

[..]

Angststoornisje, hè :7
Die behoefde heb ikzelf ook niet hoor. Maar ik heb tenminste de vrije keus om het te doen ^O^
En thanks! :)

Ga je nog wat aan die angststoornis doen?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:38:29 #234
47102 Elvi
miemkwien
pi_123988098
Ok ik heb een tweedelijnspsycholoog uitgezocht en gemaild met mn vragen. Ik hoop dat ze ervaring hebben met mijn soort clienten... Pff ben meteen doodmoe van deze stap :')
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:51:23 #235
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123995140
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:33 schreef Elvi het volgende:
Sterkte Purplesparks!

Waar kan ik een goede tweedelijns psycholoog vinden? Eentje die ervaring heeft met mijn specifieke zorgvraag waar ik volgens de R&P-regels niet over mag praten ;) :P Ik heb een website gevonden waar ik op woonplaats kan zoeken maar ik zou zo graag op specialisatie willen zoeken.
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:03 schreef Nijna het volgende:
Heftig, purple... sterkte
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Sterkte man...
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 14:58 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Sterkte :*
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:30 schreef MorganGrimes het volgende:

[..]

Oké! Wat heftig. Sterkte!
Iedereen bedankt, waardeer het zeer.
Touching from a distance ~
pi_124005494
Soms lijkt het wel alsof ik gewoon te zwak ben voor deze wereld, of zo.
pi_124006743
Je kan het ook omdraaien misschien is deze wereld te hard.
pi_124007386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:12 schreef davo1979 het volgende:
Je kan het ook omdraaien misschien is deze wereld te hard.
Dat is ook zo.
pi_124008224
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zal doorverwezen worden naar een psychotherapeut en dan zal ik daar wel een belangrijk item van maken... Maarja die vraag he... Als je een klote gevoel hebt over alles dan kan je nooit iets ''willen'' en dan lijk jij te zeggen dat ik er anders in moet gaan staan dat ik het moet toelaten...
Dat kan allemaal op de korte termijn maar dat blijkt na een tijdje toch nep, ik blijf nergens enthousiast van.
Ik zelf heb veel gehad aan het idee dat jouw lichaam en geest heel goed aan kunnen geven dat het tijd is om pas op de plaats te maken. Depressie geeft een vorm van leegte... die soms best een beetje eng kan zijn. Nergens het nut van inzien, nergens zin in hebben. Maar als je er eens van uit gaat dat misschien ook wel even hetgeen is dat op dat moment goed voor je is. Even niet zo veel van jezelf verlangen, niet veel moeten en eens echt goed naar jezelf luisteren.
Door deze zienswijze kon ik meer gaan genieten van deze leegte (klinkt misschien een beetje vreemd)
Dat zegt natuurlijk niet dat je niks meer moet gaan doen om van dit gevoel af te komen.
Bij depressie lijkt het namelijk wel dat als je niks doet... het erger wordt.
Maar jezelf rust gunnen... en daar ook van leren genieten is wel een kunst op zich.
En natuurlijk zelfzorg.

Wat voor mij allemaal erg gewerkt heeft:
- genieten van de leegte en de rust die je daarbij ervaart
- om positief denken te stimuleren: iedere avond aan mezelf te vertellen: waar ik dankbaar voor ben die dag en hoe klein ook... welk geluksmomentje ik die dag heb ervaren. ( op die manier train je je hersenen positef te denken
- Dru-yoga
- EFT therapie emotional freedom techniqs (negatieve gedachtepatronen komen namelijk altijd ergens vandaan... ook al heb je niet een duidelijk aanwijsbaar trauma. Dit heb je jezelf op een bepaald moment aangeleerd en kan je wegruimen met EFT)
- Rhodiola: als ik dit sochtends inneem, dan voel ik na 20 minuten een verandering in mezelf van net wat extra energie en ik denk iets positiever
- Magnesium en Ltryptofaan voor het slapen gaan om te ontspannen en goed te kunnen slapen en serotonine aan te vullen

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben
Deze combinatie aan interventies hebben er bij mij voor gezorgd dat mijn depressie mij niet meer in zijn greep heeft. Ben al jaren depressief en kan zeggen dat ik mij nu na een half jaar deze dingen te doen (zelfs aan het einde van de winter) eigenlijk best wel ok voel. Yeeeejjjj!!!
pi_124013051
quote:
15s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:39 schreef Little_Dolls het volgende:
Soms lijkt het wel alsof ik gewoon te zwak ben voor deze wereld, of zo.
GRRRR...WEES NOU EENS POSITIEF
Ik snap dat dat niet altijd kan, maar kom op..zo erg is het leven nou ook weer niet.
pi_124013199
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:38 schreef Catnip het volgende:

[..]

GRRRR...WEES NOU EENS POSITIEF
Ik snap dat dat niet altijd kan, maar kom op..zo erg is het leven nou ook weer niet.
Inderdaad.
Twiddel
pi_124014655
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:38 schreef Catnip het volgende:

[..]

GRRRR...WEES NOU EENS POSITIEF
Ik snap dat dat niet altijd kan, maar kom op..zo erg is het leven nou ook weer niet.
En wat is jouw probleem nu? Waar maak jij je nu eigenlijk druk om?

Dient dit topic om positief te zijn? Precies alsof ik de enige ben die negatieve dingen zegt, en zeker in deze reeks.

Je kunt anders ook gewoon stoppen me de hele tijd te volgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Little_Dolls op 13-03-2013 18:27:40 ]
pi_124014948
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:22 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

En wat is jouw probleem nu? Waar maak jij je nu eigenlijk druk om?

Dient dit topic om positief te zijn? Precies alsof ik de enige ben die negatieve dingen zegt, en zeker in deze reeks.

Je kunt anders ook gewoon stoppen me de hele tijd te volgen.
:')
Twiddel
pi_124015028
Oh, en nu vind je m'n reactie ook nog belachelijk? Great.

Ik snap jullie probleem echt niet. Niemand verplicht jullie om hier te posten.

Ik ben al die oppervlakkige dooddoenerij ("Het komt wel goed"; "Wees nu toch eens positief") nu trouwens wel meer dan zat.

Als jullie me dan toch zo vervelend vinden; ga dan weg! Niemand houdt jullie tegen hoor. :|W
pi_124015036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Die behoefde heb ikzelf ook niet hoor. Maar ik heb tenminste de vrije keus om het te doen ^O^
En thanks! :)

Ga je nog wat aan die angststoornis doen?
Absoluut, maar wel pas na mijn opleiding. Het wordt me teveel als ik daar nu mee ga beginnen, dat gaat niet goed komen :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_124015075
quote:
15s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:34 schreef Little_Dolls het volgende:
Oh, en nu vind je m'n reactie ook nog belachelijk? Great.

Ik snap jullie probleem echt niet. Niemand verplicht jullie om hier te posten.

Ik ben al die oppervlakkige dooddoenerij ("Het komt wel goed"; "Wees nu toch eens positief") nu trouwens wel meer dan zat.

Als jullie me dan toch zo vervelend vinden; ga dan weg! Niemand houdt jullie tegen hoor. :|W
Ik ga niet weg, niet voor 1 user.
Twiddel
pi_124015142
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ga niet weg, niet voor 1 user.
Laat me dan toch tenminste gerust. Ik heb hier geen boodschap aan.
pi_124015217
Ga verder lekker het viswijf uithangen via PM en laat dit topic vrij van deze onzin, heeft niemand iets aan :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_124015251
quote:
15s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:34 schreef Little_Dolls het volgende:
Oh, en nu vind je m'n reactie ook nog belachelijk? Great.

Ik snap jullie probleem echt niet. Niemand verplicht jullie om hier te posten.

Ik ben al die oppervlakkige dooddoenerij ("Het komt wel goed"; "Wees nu toch eens positief") nu trouwens wel meer dan zat.

Als jullie me dan toch zo vervelend vinden; ga dan weg! Niemand houdt jullie tegen hoor. :|W
Maar L_D, zeg eens, je gaat van topic naar topic om telkens je klaagzang te laten horen. Elke keer zijn mensen je na een tijdje zat en dan gaan ze tegen je in (omdat jij ook alles telkens negeert, advies, hulp alles), dan verhuis je naar een ander forum, daar zijn ze meteen klaar met je (ik heb het verhaal gelezen en kon mijzelf wel instemmen met die gemene user) Je stuurt mij 28 dm's zonder dat ik terug reageer, en je negeert nog steeds alles wat je helpen zou.
Denk je nu echt niet, dat na al die reacties, al dat advies, meedenken, alles, er geen kern van waarheid in zit?
Twiddel
pi_124015266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:22 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

En wat is jouw probleem nu? Waar maak jij je nu eigenlijk druk om?

Dient dit topic om positief te zijn? Precies alsof ik de enige ben die negatieve dingen zegt, en zeker in deze reeks.

Je kunt anders ook gewoon stoppen me de hele tijd te volgen.
Ik volg je niet..
pi_124015290
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:38 schreef minthy het volgende:
Ga verder lekker het viswijf uithangen via PM en laat dit topic vrij van deze onzin, heeft niemand iets aan :')
Ben ik nu de schuldige?
pi_124015292
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:38 schreef minthy het volgende:
Ga verder lekker het viswijf uithangen via PM en laat dit topic vrij van deze onzin, heeft niemand iets aan :')
Ja, je hebt gelijk, ik zal voortaan via de pm dit doen, excuses :)
Twiddel
pi_124015332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:40 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ben ik nu de schuldige?
Je voelt je wel aangesproken!

Dit topic is volgens mij niet bedoeld voor dit soort discussies, vandaar mijn verzoek.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_124015367
quote:
99s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:39 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Maar L_D, zeg eens, je gaat van topic naar topic om telkens je klaagzang te laten horen. Elke keer zijn mensen je na een tijdje zat en dan gaan ze tegen je in (omdat jij ook alles telkens negeert, advies, hulp alles), dan verhuis je naar een ander forum, daar zijn ze meteen klaar met je (ik heb het verhaal gelezen en kon mijzelf wel instemmen met die gemene user) Je stuurt mij 28 dm's zonder dat ik terug reageer, en je negeert nog steeds alles wat je helpen zou.
Denk je nu echt niet, dat na al die reacties, al dat advies, meedenken, alles, er geen kern van waarheid in zit?
En nu ga je plots akkoord met die lomperik die je niet aardig vond. :') Bedankt. Echt.
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Je voelt je wel aangesproken!

Dit topic is volgens mij niet bedoeld voor dit soort discussies, vandaar mijn verzoek.
Ik ben dan ook niet begonnen met oppervlakkige dooddoenerij lijkt me.
pi_124015399
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:41 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

En nu ga je plots akkoord met die lomperik die je niet aardig vond. :') Bedankt. Echt.

[..]

Ik ben dan ook niet begonnen met oppervlakkige dooddoenerij lijkt me.
Interesseert me niet wie er begonnen is, gewoon kappen.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_124015461
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:42 schreef minthy het volgende:

[..]

Interesseert me niet wie er begonnen is, gewoon kappen.
Ik kap; geen probleem.
pi_124015484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:43 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik kap; geen probleem.
Maar eh even serieus, ik volg je niet hoor.
pi_124015789
_O- :') Kippenhok hier :D

Goed, OT

Kennen jullie de term "Black Dog" voor depressie?
Twiddel
pi_124016623
Mensen zal ik de frituur aanzetten voor wat hapjes?
pi_124018403
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:09 schreef davo1979 het volgende:
Mensen zal ik de frituur aanzetten voor wat hapjes?
Ja. Kom ik naast je op de bank zitten. :)
quote:
99s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:50 schreef summer2bird het volgende:

Kennen jullie de term "Black Dog" voor depressie?
Nee. Ik heb sinds 3 maanden een zwart hondje en die helpt heel goed tegen depressies. ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_124019335
Zag net het filmpje over black dog op youtube, klopt wel.
pi_124019730
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:38 schreef seasushi het volgende:

Nee. Ik heb sinds 3 maanden een zwart hondje en die helpt heel goed tegen depressies. ;)
O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124021787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:58 schreef Nijna het volgende:

[..]

O+
Aanrader een hondje.
Of je wilt of niet, het hondje moet er uit, heeft aandacht en zorg nodig. Geeft knuffels, is dolblij als ik weg ben geweest (al is het maar 10 minuten)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_124022507
Geloof ik direct. Ik vind ze ook hardstikke schattig, maar ik vind 2 kinders op het moment wel even verantwoordelijkheid zat ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124023013
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:35 schreef Nijna het volgende:
Geloof ik direct. Ik vind ze ook hardstikke schattig, maar ik vind 2 kinders op het moment wel even verantwoordelijkheid zat ;).
Dat is zo, maar mijn dochter is bijna 14 en heeft niet zo veel zorg meer nodig en vind het al helemaal vervelend als ik haar s,ochtends voor de voeten loop tijdens haar ochtendritueel. Als hondje er niet was geweest had ik weinig reden gehad om mijn bed uit te komen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_124036689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:53 schreef davo1979 het volgende:
Mijn begeleider zegt de oplossing komt pas als jij zo zat word van je probleem. Je bent het zo zat. Je kotst erop bijwijze van spreken dan begint de verandering.
Daar zit zeker wat in. :Y

Doet je ook afvragen of sommige mensen het niet stiekem leuk vinden dat ze een depressie, angststoornis of een ander labeltje hebben. :o ;)
pi_124036923
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 01:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar zit zeker wat in. :Y

Doet je ook afvragen of sommige mensen het niet stiekem leuk vinden dat ze een depressie, angststoornis of een ander labeltje hebben. :o ;)
Kvind het geweldig...

Maar ehm zonder dollen.... Als ik me kut voel ga ik er vaak genoeg in mee.. Beetje naar de kern van dat gevoel i.p.v. dat ik er doodziek van ben om me kut te voelen.

Ik denk dat het em erin zit dat het gevoel voor mij ''terecht'' is als ik er naar kijk... Thing is is dat het niet altijd constructief is om dat te doen....

Hmm....
Stof om over na te denken.
Rustig aan.
pi_124037022
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 01:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Kvind het geweldig...

Maar ehm zonder dollen.... Als ik me kut voel ga ik er vaak genoeg in mee.. Beetje naar de kern van dat gevoel i.p.v. dat ik er doodziek van ben om me kut te voelen.

Ik denk dat het em erin zit dat het gevoel voor mij ''terecht'' is als ik er naar kijk... Thing is is dat het niet altijd constructief is om dat te doen....
Het vergt natuurlijk wel enige nuance. Erin meegaan is goed om te leren omgaan met je gevoel. Het 'doodziek worden' is voornamelijk wanneer je niet langer genoegen neemt met de diagnose, maar eindelijk genezing eist. En dat betekent proberen, wat soms niet constructief blijkt, soms wel.

quote:
Hmm....
Stof om over na te denken.
Tja, als je dan toch piekert, waarom dan niet over waarom je piekert? :P
pi_124037103
Als ik pieker dan pieker ik om een reden dus de waarom is mij vaak heel duidelijk.

En ik weet dus waarom... Door in het gevoel mee te gaan leer ik geen dingen maar voel ik me alleen klote.
Rustig aan.
  donderdag 14 maart 2013 @ 04:00:42 #270
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124037793
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:59 schreef MorganGrimes het volgende:

[..]

Ja klopt helemaal. Er is een schakel omgezet en die moet ik weer omzetten. Het is goed dat mijn lichaam dit uit zelfbescherming doet, maar het is toch verdomd lastig als je niks meer voor je vriendin kan voelen.

Waar ik me op dit moment aan kan irriteren is dat het wel iets beter gaat. Maar dat ik mijn gevoel nog steeds niet op een rijtje heb.
Kan dat denk ik niet zo 1 2 3 direct weer terugschakelen. Geef het wat tijd.
Touching from a distance ~
pi_124039196
Vanmiddag weer een gesprek met m'n psychologe. Ik hoop dat alles er nu wel uit kan. :/
pi_124039539
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 01:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar zit zeker wat in. :Y

Doet je ook afvragen of sommige mensen het niet stiekem leuk vinden dat ze een depressie, angststoornis of een ander labeltje hebben. :o ;)
Ik vind het stiekem niet leuk dat ik wat mankeer, maar je zit een soort een visuele cirkel die heel moeilijk te doorbreken is. Bij mij moet mijn gedrag veranderen maar soms ga je zo op in angst. Dat het gewoon moeilijk is om realistisch te denken want heel je lichaam zegt wat anders. Het is denk een heel proces. Dus om nou te zeggen dat ik het stiekem leuk vind. Nee maar je weet niet anders meer na een tijd, en om tegen jezelf te zeggen dat het allemaal goed komt terwijl je het idee hebt dat je dood gaat is heel moeilijk.

Vergeet ook niet dat het wetenschappelijk bewezen is dat als het oer geheugen (dus dat ding wat zegt dat je moet vluchten, er is gevaar!) werkt dat je normaal denken geheugen word afgeschermd van normaal denken.

[ Bericht 4% gewijzigd door davo1979 op 14-03-2013 09:34:05 ]
pi_124045203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:35 schreef Nijna het volgende:
Geloof ik direct. Ik vind ze ook hardstikke schattig, maar ik vind 2 kinders op het moment wel even verantwoordelijkheid zat ;).
Haha ja dat is wel even wat verantwoordelijkheid... :P
Hoe oud zijn ze? Vind kleine kinderen hartstikke leuk en meestal ook wel lief :D Mijn kleine broertje is nu 6 jaar..
pi_124045255
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 01:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar zit zeker wat in. :Y

Doet je ook afvragen of sommige mensen het niet stiekem leuk vinden dat ze een depressie, angststoornis of een ander labeltje hebben. :o ;)
Nou ik kan me niet voorstellen dat mensen dat leuk vinden..
pi_124047359
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:38 schreef Catnip het volgende:

[..]

Nou ik kan me niet voorstellen dat mensen dat leuk vinden..
Dat lijkt raar, hè?

Toch, als je kijkt naar hoe sommigen praten over hun slechte momenten, de effecten van de medicatie en het wel en wee van hun therapie, dan lijkt het haast wel alsof ze met een hobby bezig zijn.
Wat zou de reactie zijn van deze mensen als iemand ze plots zou vertellen: Je hebt geen depressie, je bent O.K.?

Verder is magnetronkoffie een aardig voorbeeld van iemand die plots zonder depressie is met zijn dilemma van wat nu te doen? Dat is best een angstig moment, waarbij je je voorstellen kan dat mensen die liever geheel vermijden. Plots komt alles op de persoon zelf neer en kan men het labeltje niet langer opsteken als paraplu om te beschermen tegen de regen. Leuk is dus misschien niet het juiste woord, maar wat is hier de minder leuke keuze, voor jou of voor anderen?
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:49:18 #276
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124047437
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:38 schreef Catnip het volgende:

[..]

Nou ik kan me niet voorstellen dat mensen dat leuk vinden..
Leuk nee, maar de waarheid is dat sommige mensen op deze manier aandacht proberen te krijgen. Hoe cliché dat ook mag klinken.
Touching from a distance ~
pi_124047617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:49 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Leuk nee, maar de waarheid is dat sommige mensen op deze manier aandacht proberen te krijgen. Hoe cliché dat ook mag klinken.
Dat is waar.
Mensen die hun diagnose ook overal als excuus gebruiken lijken de diagnose ook "leuk" te vinden. En dan heb ik het over mensen die denken beter of zielig te zijn omdat ze dit en dit mankeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door summer2bird op 14-03-2013 14:00:39 ]
Twiddel
pi_124048188
:W liefjes!!

Ik strooi hiet ook maar wat positiviteit want overal waar ik vandaag kom zie ik gebitch! (al dan niet terecht maar oke)

Ik ben happy! Ik heb n naaimachine gekregen van mn ma en ik heb t helemaal naat mijn zin!
S. 2014
J. 2016
pi_124048897
hallo,

we zijn lln vna het 6de humane en wij maken een eindwerk over depressie en alternatieve therapieen, zoals mindfulness en homeopathie zouden er mensen zijn die ons hierover meer willen vertellen dmv een paar vrazgen te beantwoorden via mail?

zo ja contacteer ons dan via eindwer.humane@hotmail.be

alvast bedankt
pi_124048921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:37 schreef eindwerkhumane het volgende:
hallo,

we zijn lln vna het 6de humane en wij maken een eindwerk over depressie en alternatieve therapieen, zoals mindfulness en homeopathie zouden er mensen zijn die ons hierover meer willen vertellen dmv een paar vrazgen te beantwoorden via mail?

zo ja contacteer ons dan via eindwer.humane@hotmail.be

alvast bedankt
eindwerk.humane@hotmail.be dus sorry
pi_124049490
Heb je hier toestemming voor gevraagd, eindwerkhumane?

Gewoonmezelf, leuk! Crea-bea ze :D

Catnip, ze zijn 3,5 en bijna 5,5 jaar. Ik vind het best zwaar, ook omdat het me niet goed lukt om de moeder te zijn die ik zou willen zijn... Wel druk mee aan het werk, maar doel is nog niet in t zicht...

Zonnetje schijnt, scheelt toch een beetje :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124052096
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat lijkt raar, hè?

Toch, als je kijkt naar hoe sommigen praten over hun slechte momenten, de effecten van de medicatie en het wel en wee van hun therapie, dan lijkt het haast wel alsof ze met een hobby bezig zijn.
Wat zou de reactie zijn van deze mensen als iemand ze plots zou vertellen: Je hebt geen depressie, je bent O.K.?

Verder is magnetronkoffie een aardig voorbeeld van iemand die plots zonder depressie is met zijn dilemma van wat nu te doen? Dat is best een angstig moment, waarbij je je voorstellen kan dat mensen die liever geheel vermijden. Plots komt alles op de persoon zelf neer en kan men het labeltje niet langer opsteken als paraplu om te beschermen tegen de regen. Leuk is dus misschien niet het juiste woord, maar wat is hier de minder leuke keuze, voor jou of voor anderen?
Ik ben nu ruim een jaar depressie-vrij en heb dat moment nooit als angstig ervaren. Ook heb ik me nooit verscholen achter een label, verreweg de langste tijd dat ik depressief was, had ik niet eens een label omdat ik zonder diagnose door het leven ging.

Ik mag dan ook zeggen dat ik het verstandig vind om toch met label rond te lopen.
Dat ik nu niet weet hoe en wat, valt ook te verklaren vanuit mijn autisme en het feit dat ik vanaf mijn kindertijd aan 1 stuk door depressief was en simpelweg niet beter wist/weet.
Ik kan mezelf niet aan mezelf spiegelen voor en na, want voor mij is er geen voor (voor de depressie bedoel ik daarmee).

Alleen jammer dat sommige fokkers oogkleppen ophebben en denken dat ik me verschuil achter een label, want dat heb ik nooit gedaan. Sterker nog, ikzelf heb nooit begrepen hoe iemand dat nou kan doen. Ik heb mezelf eigenlijk nooit zielig gevonden. Wel waardeloos en dat soort shit, maar dat was ook inherent aan mijn situatie.
pi_124052915
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben nu ruim een jaar depressie-vrij en heb dat moment nooit als angstig ervaren. Ook heb ik me nooit verscholen achter een label, verreweg de langste tijd dat ik depressief was, had ik niet eens een label omdat ik zonder diagnose door het leven ging.

Ik mag dan ook zeggen dat ik het verstandig vind om toch met label rond te lopen.
Dat ik nu niet weet hoe en wat, valt ook te verklaren vanuit mijn autisme en het feit dat ik vanaf mijn kindertijd aan 1 stuk door depressief was en simpelweg niet beter wist/weet.
Ik kan mezelf niet aan mezelf spiegelen voor en na, want voor mij is er geen voor (voor de depressie bedoel ik daarmee).

Alleen jammer dat sommige fokkers oogkleppen ophebben en denken dat ik me verschuil achter een label, want dat heb ik nooit gedaan. Sterker nog, ikzelf heb nooit begrepen hoe iemand dat nou kan doen. Ik heb mezelf eigenlijk nooit zielig gevonden. Wel waardeloos en dat soort shit, maar dat was ook inherent aan mijn situatie.
In jouw geval was het gelukkig geen angstig moment, maar voor wie depressie als ziekte een onderdeel van zijn identiteit is geworden, kan het iets zijn om tegenop te kijken. Bewust, al vaker onbewust.
pi_124053228
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:26 schreef Gray het volgende:

[..]

In jouw geval was het gelukkig geen angstig moment, maar voor wie depressie als ziekte een onderdeel van zijn identiteit is geworden, kan het iets zijn om tegenop te kijken. Bewust, al vaker onbewust.
Ik weet eigenlijk niet of ik er onbewust mee bezig was (bewust in elk geval niet). Het was gewoon 'gewoon' voor mij, maar ik wist niet of het bij mij hoorde of niet. Ik was daar eigenlijk gewoon niet zo mee bezig.

Ik zie de periode na mijn depressie als een bevrijding en denk eerlijk gezegd dat de meesten met een depressie (of die die net een depressie achter de rug hebben) daar hetzelfde over denken.
pi_124054694
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 04:00 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Kan dat denk ik niet zo 1 2 3 direct weer terugschakelen. Geef het wat tijd.
Ja, ik geef het wat tijd. Het is lastig, maar het moet. Voor de rest gaat het al stukken beter in vergelijking met eerst. Ben al veel minder moe en heb meer energie. Hopelijk komt alles weer goed. Daar heb ik in ieder geval wel vertrouwen in.
pi_124056599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W liefjes!!

Ik strooi hiet ook maar wat positiviteit want overal waar ik vandaag kom zie ik gebitch! (al dan niet terecht maar oke)

Ik ben happy! Ik heb n naaimachine gekregen van mn ma en ik heb t helemaal naat mijn zin!
Ohh leuk wat ga je maken? Kleding?
pi_124091958
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of ik er onbewust mee bezig was (bewust in elk geval niet). Het was gewoon 'gewoon' voor mij, maar ik wist niet of het bij mij hoorde of niet. Ik was daar eigenlijk gewoon niet zo mee bezig.

Ik zie de periode na mijn depressie als een bevrijding en denk eerlijk gezegd dat de meesten met een depressie (of die die net een depressie achter de rug hebben) daar hetzelfde over denken.
Voelt inderdaad een bevrijding, voor mij met name omdat ik het geleidelijke proces pas iets later opmerkte. Het was echt als in: opeens weet je het... je wordt gelukkig! :P
pi_124092708
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Voelt inderdaad een bevrijding, voor mij met name omdat ik het geleidelijke proces pas iets later opmerkte. Het was echt als in: opeens weet je het... je wordt gelukkig! :P
Blijft het daarna weg?
Rustig aan.
pi_124092920
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Blijft het daarna weg?
Nooit 100%. Het is een beetje als een verslaving waar je zomaar weer aan kan beginnen.
pi_124092962
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Nooit 100%. Het is een beetje als een verslaving waar je zomaar weer aan kan beginnen.
Lame..

Voelt voor mij wel heel erg biologisch overigens.. Mijn hele depressie.
Rustig aan.
pi_124093155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Lame..

Voelt voor mij wel heel erg biologisch overigens.. Mijn hele depressie.
Sommigen worden ook verslavingsgevoelig geboren. ;)

En als je gevoelig geboren bent voor depressie, dan kom je daar ook niet geheel vanaf. Het psychologische aspect misschien, maar nooit het biologische.
pi_124093531
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:09 schreef Gray het volgende:

[..]

Sommigen worden ook verslavingsgevoelig geboren. ;)

En als je gevoelig geboren bent voor depressie, dan kom je daar ook niet geheel vanaf. Het psychologische aspect misschien, maar nooit het biologische.
Maar met medicatie is het biologische weg te strepen?
Rustig aan.
pi_124093675
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar met medicatie is het biologische weg te strepen?
Dan moet je wel een medicijn vinden dat aanslaat bij jou.
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Voelt inderdaad een bevrijding, voor mij met name omdat ik het geleidelijke proces pas iets later opmerkte. Het was echt als in: opeens weet je het... je wordt gelukkig! :P
Ik voel me eigenlijk meer neutraal of zo? Vreemd...
pi_124093829
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan moet je wel een medicijn vinden dat aanslaat bij jou.
Vooralsnog slaat het allemaal half aan oid :)

En de eerste dagen op zo een middel doe je vaag en zit je half te dromen etc :o
Rustig aan.
pi_124094208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Vooralsnog slaat het allemaal half aan oid :)

En de eerste dagen op zo een middel doe je vaag en zit je half te dromen etc :o
Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ik, toen ik nog een AD gebruikte, nogal wat bijwerkingen had.
pi_124094249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ik, toen ik nog een AD gebruikte, nogal wat bijwerkingen had.
Zoals?
Rustig aan.
pi_124094504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zoals?
Libido :')

Edit:Trouwens, ik had niet de indruk dat die AD bij mij echt aansloeg. Weet eigenlijk niet of het de depressie verminderde of niet, maar weg was het in elk geval niet.
pi_124095479
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Libido :')

Edit:Trouwens, ik had niet de indruk dat die AD bij mij echt aansloeg. Weet eigenlijk niet of het de depressie verminderde of niet, maar weg was het in elk geval niet.
Ik voel nu als ik me normaal gesproken klote zou voelen iets heel erg zeuren... Als een klein kind dat aan je mouw trekt steeds.
Rustig aan.
pi_124095575
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 16:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik voel nu als ik me normaal gesproken klote zou voelen iets heel erg zeuren... Als een klein kind dat aan je mouw trekt steeds.
Ja, dat gevoel ken ik. Ik raakte heel makkelijk geirriteerd en moest me continu inhouden.
pi_124096339
Ik heb nu eindelijk medicatie die aanslaat en dat lijkt me net wat stabieler te maken.
Niet dat het nu ineens allemaal leuk en fijn is, maar ik heb het idee dat we van hieruit misschien wel wat verder kunnen bouwen zeg maar. Dat gevoel heb ik heel lang niet gehad :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124096813
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')