Je voelt je wel aangesproken!quote:

En nu ga je plots akkoord met die lomperik die je niet aardig vond.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Maar L_D, zeg eens, je gaat van topic naar topic om telkens je klaagzang te laten horen. Elke keer zijn mensen je na een tijdje zat en dan gaan ze tegen je in (omdat jij ook alles telkens negeert, advies, hulp alles), dan verhuis je naar een ander forum, daar zijn ze meteen klaar met je (ik heb het verhaal gelezen en kon mijzelf wel instemmen met die gemene user) Je stuurt mij 28 dm's zonder dat ik terug reageer, en je negeert nog steeds alles wat je helpen zou.
Denk je nu echt niet, dat na al die reacties, al dat advies, meedenken, alles, er geen kern van waarheid in zit?
 Bedankt. Echt.
 Bedankt. Echt.Ik ben dan ook niet begonnen met oppervlakkige dooddoenerij lijkt me.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Je voelt je wel aangesproken!
Dit topic is volgens mij niet bedoeld voor dit soort discussies, vandaar mijn verzoek.

Interesseert me niet wie er begonnen is, gewoon kappen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:41 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
En nu ga je plots akkoord met die lomperik die je niet aardig vond.Bedankt. Echt.
[..]
Ik ben dan ook niet begonnen met oppervlakkige dooddoenerij lijkt me.

Ik kap; geen probleem.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Interesseert me niet wie er begonnen is, gewoon kappen.

Ja. Kom ik naast je op de bank zitten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:09 schreef davo1979 het volgende:
Mensen zal ik de frituur aanzetten voor wat hapjes?

Nee. Ik heb sinds 3 maanden een zwart hondje en die helpt heel goed tegen depressies.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:50 schreef summer2bird het volgende:
Kennen jullie de term "Black Dog" voor depressie?

quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:38 schreef seasushi het volgende:
Nee. Ik heb sinds 3 maanden een zwart hondje en die helpt heel goed tegen depressies.

Aanrader een hondje.quote:

.
.

Dat is zo, maar mijn dochter is bijna 14 en heeft niet zo veel zorg meer nodig en vind het al helemaal vervelend als ik haar s,ochtends voor de voeten loop tijdens haar ochtendritueel. Als hondje er niet was geweest had ik weinig reden gehad om mijn bed uit te komenquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:35 schreef Nijna het volgende:
Geloof ik direct. Ik vind ze ook hardstikke schattig, maar ik vind 2 kinders op het moment wel even verantwoordelijkheid zat.

Daar zit zeker wat in.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:53 schreef davo1979 het volgende:
Mijn begeleider zegt de oplossing komt pas als jij zo zat word van je probleem. Je bent het zo zat. Je kotst erop bijwijze van spreken dan begint de verandering.

Kvind het geweldig...quote:Op donderdag 14 maart 2013 01:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar zit zeker wat in.
Doet je ook afvragen of sommige mensen het niet stiekem leuk vinden dat ze een depressie, angststoornis of een ander labeltje hebben.

Het vergt natuurlijk wel enige nuance. Erin meegaan is goed om te leren omgaan met je gevoel. Het 'doodziek worden' is voornamelijk wanneer je niet langer genoegen neemt met de diagnose, maar eindelijk genezing eist. En dat betekent proberen, wat soms niet constructief blijkt, soms wel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 01:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kvind het geweldig...
Maar ehm zonder dollen.... Als ik me kut voel ga ik er vaak genoeg in mee.. Beetje naar de kern van dat gevoel i.p.v. dat ik er doodziek van ben om me kut te voelen.
Ik denk dat het em erin zit dat het gevoel voor mij ''terecht'' is als ik er naar kijk... Thing is is dat het niet altijd constructief is om dat te doen....
Tja, als je dan toch piekert, waarom dan niet over waarom je piekert?quote:Hmm....
Stof om over na te denken.

Kan dat denk ik niet zo 1 2 3 direct weer terugschakelen. Geef het wat tijd.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:59 schreef MorganGrimes het volgende:
[..]
Ja klopt helemaal. Er is een schakel omgezet en die moet ik weer omzetten. Het is goed dat mijn lichaam dit uit zelfbescherming doet, maar het is toch verdomd lastig als je niks meer voor je vriendin kan voelen.
Waar ik me op dit moment aan kan irriteren is dat het wel iets beter gaat. Maar dat ik mijn gevoel nog steeds niet op een rijtje heb.

Ik vind het stiekem niet leuk dat ik wat mankeer, maar je zit een soort een visuele cirkel die heel moeilijk te doorbreken is. Bij mij moet mijn gedrag veranderen maar soms ga je zo op in angst. Dat het gewoon moeilijk is om realistisch te denken want heel je lichaam zegt wat anders. Het is denk een heel proces. Dus om nou te zeggen dat ik het stiekem leuk vind. Nee maar je weet niet anders meer na een tijd, en om tegen jezelf te zeggen dat het allemaal goed komt terwijl je het idee hebt dat je dood gaat is heel moeilijk.quote:Op donderdag 14 maart 2013 01:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar zit zeker wat in.
Doet je ook afvragen of sommige mensen het niet stiekem leuk vinden dat ze een depressie, angststoornis of een ander labeltje hebben.

Haha ja dat is wel even wat verantwoordelijkheid...quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:35 schreef Nijna het volgende:
Geloof ik direct. Ik vind ze ook hardstikke schattig, maar ik vind 2 kinders op het moment wel even verantwoordelijkheid zat.

Mijn kleine broertje is nu 6 jaar..
 Mijn kleine broertje is nu 6 jaar..

Nou ik kan me niet voorstellen dat mensen dat leuk vinden..quote:Op donderdag 14 maart 2013 01:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar zit zeker wat in.

Dat lijkt raar, hè?quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:38 schreef Catnip het volgende:
[..]
Nou ik kan me niet voorstellen dat mensen dat leuk vinden..

Leuk nee, maar de waarheid is dat sommige mensen op deze manier aandacht proberen te krijgen. Hoe cliché dat ook mag klinken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:38 schreef Catnip het volgende:
[..]
Nou ik kan me niet voorstellen dat mensen dat leuk vinden..

Dat is waar.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:49 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Leuk nee, maar de waarheid is dat sommige mensen op deze manier aandacht proberen te krijgen. Hoe cliché dat ook mag klinken.

liefjes!!
 liefjes!! 

eindwerk.humane@hotmail.be dus sorryquote:Op donderdag 14 maart 2013 14:37 schreef eindwerkhumane het volgende:
hallo,
we zijn lln vna het 6de humane en wij maken een eindwerk over depressie en alternatieve therapieen, zoals mindfulness en homeopathie zouden er mensen zijn die ons hierover meer willen vertellen dmv een paar vrazgen te beantwoorden via mail?
zo ja contacteer ons dan via eindwer.humane@hotmail.be
alvast bedankt

.
.

Ik ben nu ruim een jaar depressie-vrij en heb dat moment nooit als angstig ervaren. Ook heb ik me nooit verscholen achter een label, verreweg de langste tijd dat ik depressief was, had ik niet eens een label omdat ik zonder diagnose door het leven ging.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat lijkt raar, hè?
Toch, als je kijkt naar hoe sommigen praten over hun slechte momenten, de effecten van de medicatie en het wel en wee van hun therapie, dan lijkt het haast wel alsof ze met een hobby bezig zijn.
Wat zou de reactie zijn van deze mensen als iemand ze plots zou vertellen: Je hebt geen depressie, je bent O.K.?
Verder is magnetronkoffie een aardig voorbeeld van iemand die plots zonder depressie is met zijn dilemma van wat nu te doen? Dat is best een angstig moment, waarbij je je voorstellen kan dat mensen die liever geheel vermijden. Plots komt alles op de persoon zelf neer en kan men het labeltje niet langer opsteken als paraplu om te beschermen tegen de regen. Leuk is dus misschien niet het juiste woord, maar wat is hier de minder leuke keuze, voor jou of voor anderen?

In jouw geval was het gelukkig geen angstig moment, maar voor wie depressie als ziekte een onderdeel van zijn identiteit is geworden, kan het iets zijn om tegenop te kijken. Bewust, al vaker onbewust.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben nu ruim een jaar depressie-vrij en heb dat moment nooit als angstig ervaren. Ook heb ik me nooit verscholen achter een label, verreweg de langste tijd dat ik depressief was, had ik niet eens een label omdat ik zonder diagnose door het leven ging.
Ik mag dan ook zeggen dat ik het verstandig vind om toch met label rond te lopen.
Dat ik nu niet weet hoe en wat, valt ook te verklaren vanuit mijn autisme en het feit dat ik vanaf mijn kindertijd aan 1 stuk door depressief was en simpelweg niet beter wist/weet.
Ik kan mezelf niet aan mezelf spiegelen voor en na, want voor mij is er geen voor (voor de depressie bedoel ik daarmee).
Alleen jammer dat sommige fokkers oogkleppen ophebben en denken dat ik me verschuil achter een label, want dat heb ik nooit gedaan. Sterker nog, ikzelf heb nooit begrepen hoe iemand dat nou kan doen. Ik heb mezelf eigenlijk nooit zielig gevonden. Wel waardeloos en dat soort shit, maar dat was ook inherent aan mijn situatie.

Ik weet eigenlijk niet of ik er onbewust mee bezig was (bewust in elk geval niet). Het was gewoon 'gewoon' voor mij, maar ik wist niet of het bij mij hoorde of niet. Ik was daar eigenlijk gewoon niet zo mee bezig.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:26 schreef Gray het volgende:
[..]
In jouw geval was het gelukkig geen angstig moment, maar voor wie depressie als ziekte een onderdeel van zijn identiteit is geworden, kan het iets zijn om tegenop te kijken. Bewust, al vaker onbewust.

Ja, ik geef het wat tijd. Het is lastig, maar het moet. Voor de rest gaat het al stukken beter in vergelijking met eerst. Ben al veel minder moe en heb meer energie. Hopelijk komt alles weer goed. Daar heb ik in ieder geval wel vertrouwen in.quote:Op donderdag 14 maart 2013 04:00 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Kan dat denk ik niet zo 1 2 3 direct weer terugschakelen. Geef het wat tijd.

Ohh leuk wat ga je maken? Kleding?quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
liefjes!!
Ik strooi hiet ook maar wat positiviteit want overal waar ik vandaag kom zie ik gebitch! (al dan niet terecht maar oke)
Ik ben happy! Ik heb n naaimachine gekregen van mn ma en ik heb t helemaal naat mijn zin!

Voelt inderdaad een bevrijding, voor mij met name omdat ik het geleidelijke proces pas iets later opmerkte. Het was echt als in: opeens weet je het... je wordt gelukkig!quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of ik er onbewust mee bezig was (bewust in elk geval niet). Het was gewoon 'gewoon' voor mij, maar ik wist niet of het bij mij hoorde of niet. Ik was daar eigenlijk gewoon niet zo mee bezig.
Ik zie de periode na mijn depressie als een bevrijding en denk eerlijk gezegd dat de meesten met een depressie (of die die net een depressie achter de rug hebben) daar hetzelfde over denken.

Blijft het daarna weg?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Voelt inderdaad een bevrijding, voor mij met name omdat ik het geleidelijke proces pas iets later opmerkte. Het was echt als in: opeens weet je het... je wordt gelukkig!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |