abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123567094
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:20 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hmm :P
Denk niet dat je buren dat fijn vinden.
tja... Ze zijn wel wat gewend. ws gaan ze warme chocomel maken met een scheutje rum erin en komen erbij staan O+
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123567113
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:22 schreef seasushi het volgende:
m erin en komen erbij staan O+
Dat is leuk :)
Tof.
Rustig aan.
  zondag 3 maart 2013 @ 12:24:13 #39
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_123567153
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb me jaren lang niet verzet tegen die depressieve gevoelens omdat ik niet eens door had dat ik depressieve gevoelens had. Ik dacht dat het normaal was. Pas jaren later kwam ik er stukje bij beetje achter dat ik aan een depressie leed.
Je er niet tegen verzetten leverde voor mij in elk geval niet zoveel extra energie op, de depressieve gevoelens alleen al zorgen voor een drain van je energie.
Ik had al van alles geprobeerd. Negeren, er tegen vechten, blowen, het laten zoals het is en proberen gewoon door te gaan en nog meer van die dingen. Het hielp uiteindelijk allemaal niets, het kwam steeds weer terug.

Wat kan volgens jou dan aan een depressie gedaan worden?
Zeer goede post. Ik had daar ook last van. De bom ontploft pas echter als je je echt realiseert dat je eigenlijk volledig afwijkt van de massa. Dat had ik ook met mijn sociaal isolement. Het was gewoon niet normaal en nadat ik weer na 10+ jaar weer in verbinding kwam met de maatschappij ging het weer beter. Ik begon me ook echt beter te voelen, omdat ik het gevoel had dat ik er weer een beetje bij hoorde en geaccepteerd werd door anderen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_123567267
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zeer goede post. Ik had daar ook last van. De bom ontploft pas echter als je je echt realiseert dat je eigenlijk volledig afwijkt van de massa. Dat had ik ook met mijn sociaal isolement. Het was gewoon niet normaal en nadat ik weer na 10+ jaar weer in verbinding kwam met de maatschappij ging het weer beter. Ik begon me ook echt beter te voelen, omdat ik het gevoel had dat ik er weer een beetje bij hoorde en geaccepteerd werd door anderen.
:)

Misschien dat het vrijwilligerswerk dat ik ga doen, daarin zal meehelpen :)
Maar voorlopig houd ik het bij 1x in de week, eerst maar even kijken of het wel goed werkt en bevalt :Y
pi_123567538
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:15 schreef Canillas het volgende:

[..]

Fok op z'n best :N

PM me maar mocht daar behoefte aan zijn, had hier weg moeten blijven, dus aub niet meer quoten.
Nu moet je niet zo gepikeerd gaan doen, Jij zou in dit topic al wegblijven want er zijn meer dan genoeg mensen die aangegeven hebben er genoeg van te hebben...
Dus inderdaad ga lekker pm-en.
S. 2014
J. 2016
pi_123567640
Oh en even positief: Ik vind dat een ieder op zijn eigen manier goed bezig is, Sommige manieren zijn niet mijn manieren maar hé ik ben ik, en jij ben jij! Doe het lekker op een manier die voor jou goed voelt! Als dat is op een vliegend tapijt mediteren, Prima doen!!

Ik ben meer van het omzetten naar nuttige dingen, Boos, oke ik ga wel ff opruimen, Die energie kan ik goed gebruiken.
Vrolijk! Top ga ik lekker ff ouderwets ouwehoeren met mn beste vriendin.

Live and let live
S. 2014
J. 2016
pi_123567648
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nu moet je niet zo gepikeerd gaan doen, Jij zou in dit topic al wegblijven want er zijn meer dan genoeg mensen die aangegeven hebben er genoeg van te hebben...
Dus inderdaad ga lekker pm-en.
...
Kvind het allemaal niet heel netjes.
Live and let live..
Rustig aan.
  zondag 3 maart 2013 @ 12:39:08 #44
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_123567675
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

:)

Misschien dat het vrijwilligerswerk dat ik ga doen, daarin zal meehelpen :)
Maar voorlopig houd ik het bij 1x in de week, eerst maar even kijken of het wel goed werkt en bevalt :Y
Vast wel :)
Je bent in ieder geval goed bezig ^O^
Ik denk dat het vrijwilligerswerk zal helpen om die leegte op te vullen. Dat heeft in ieder geval voor mij wat geholpen. Ik voel me nu elke dag meer tevreden dan de dag er voor :)
Het is belangrijk om te voelen dat je echt wat leuks aan het doen bent.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_123567787
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

...
Kvind het allemaal niet heel netjes.
Live and let live..
Ik zeg gewoon wat ik vind en voel!
Ik ben heus de enige niet die zich is gaan irriteren aan het gevoel geneuzel! Prima als jullie je daar in kunnen vinden maar maar dan een eigen topic aan...
S. 2014
J. 2016
pi_123567882
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon wat ik vind en voel!
Ik ben heus de enige niet die zich is gaan irriteren aan het gevoel geneuzel! Prima als jullie je daar in kunnen vinden maar maar dan een eigen topic aan...
Live and let live..
Je jaagt mensen weg... Tis hier ook niet jouw topic.

/ ter verduidelijking ik heb niks tegen je maar ik vind dit gewoon echt niet netjes... Laat het.
Rustig aan.
pi_123567939
..... :')

toch apart...

Anyway, ik ga nuttige dingen doen, Kom wel weer eens terug als de rust weergekeerd is....
S. 2014
J. 2016
  zondag 3 maart 2013 @ 12:46:30 #48
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_123567963
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsja, ik heb niet echt doelen. Wel ga ik zolangzaamaan meer dingen ondernemen (o.a. ga ik weer vrijwilligerswerk doen en wellicht dat er wat aan een trauma van mij gedaan gaat worden). Ondertussen ben ik bezig om zelfstandig te kunnen blijven wonen, maar dat gaat heel sloom. Doch met vooruitgang.

M'n bioritme is nu vrij stabiel, das alvast een goed uitgangspunt, een pluspuntje :Y

Post-depressie? Van die term heb ik nog nooit gehoord. Hebben meer mensen in dit topic daar ervaring mee? Een probleem voor mij is dat ik ook autistisch ben, met als gevolg dat ik moeite heb om dingen/actie te ondernemen. Ik ben nogal besluitenloos en weet niet wat er daarbuiten nog te vinden is.
Van die term heb ik ook nog nooit gehoord. Het is trouwens wel een hele ruwe, absolute term. In de realiteit is het zo dat het gevoel relatief is (Je voelt je iets beter, je voelt je iets slechter, etc).
pi_123568107
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Van die term heb ik ook nog nooit gehoord. Het is trouwens wel een hele ruwe, absolute term. In de realiteit is het zo dat het gevoel relatief is (Je voelt je iets beter, je voelt je iets slechter, etc).
Naja, in plaats van me kut te voelen, voel ik over de gehele linie gesproken gewoon niks (tenzij ik leuke dingen doe, dan voel ik me op momenten eventjes prima).
Zeg maar dat m'n gevoel gewoon neutraal is of zo.
pi_123568156
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Bij mij houdt het er nogal van om op pieken te zitten.
Rustig aan.
  zondag 3 maart 2013 @ 14:16:12 #51
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_123571688
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:11 schreef Nijna het volgende:
DO2, als jij je prettig voelt bij meditatie prima. En dat je het anderen adviseert heb ik ook geen moeite mee.
Maar ik vind dat je het nu als iets brengt dat iedereen zou moeten doen...

Ik vind dat net als mensen die mij gaan vertellen dat ik god nodig heb om gelukkig te kunnen zijn... Fijn dat iemand anders daar zoveel steun bij ervaart, maar ik niet en dring dat dan ook niet aan me op.

Nu ja, het was goed bedoeld, hoor.
Ik dring verder helemaal niemand iets op. Ik zou niet eens weten hoe.

Maar ik begrijp wel dat je mijn post op die manier kan interpreteren, ja.
Excuus daarvoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_123572061
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben sinds iets meer dan een jaar depressie-vrij. Wel heb ik een soort 'leegte' nu, zo van "Ok, ik heb die kutgevoelens niet meer.....en nu?".
Ik vind mijn leven niet zoveel aan om eerlijk te zijn en tot voor kort had ik het niet erg gevonden als ik dood was geweest (en nog steeds is dat deels zo). Dat komt vooral omdat mijn leven simpelweg niet zoveel te bieden heeft voor mij, ik wil veel meer dan ik op dit moment aan kan, al zit er wel een stabiele en stijgende lijn in.

Ik weet niet wat ik met mijn leven aan moet, ben wat doelloos wat dat betreft. Die depressie heeft zo lang geduurd dat ik niet weet hoe het is om zonder depressie te leven, al zit ik daar nu al ruim een jaar in.

Ik denk overigens niet dat de depressie nog terug gaat komen, ik zou niet weten waarom wel. Of ik moet een grote tegenslag krijgen, dan zou ie eventueel nog terug kunnen komen.

Ik begrijp mijn depressie eigenlijk maar half. Ik weet wel zo ongeveer waarom ik hem gekregen had (had hem al sinds mijn kindertijd). Ik moet nu gewoon leren om zonder depressie te leven, hopelijk ga ik daarin nog ondersteuning krijgen want nu voel ik me een beetje een dobberend zijlbootje midden op de oceaan zonder wind en zonder land in zicht.

Ik heb geen richting, dus vaar ik maar gewoon steeds dezelfde kant op en zie wel wat ik op m'n pad tegenkom.

Beetje lastig uit te leggen.

Korte samenvatting: Ik ben van m'n depressie af, maar weet niet hoe nu verder. Wat doet een mens zoal zodra de depressie vertrokken is??
Dit wat jij beschrijft is niet raar, toevallig had mijn begeleider daar het van de week ook over. Hij vertelde mij dat ik nu al rond moet gaan kijken en plannen moet gaan maken met als ik "vrij" ben van klachten. Want ook hij verklaarde dan val je in een dal omdat er weinig meer is.
pi_123572993
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:24 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Dit wat jij beschrijft is niet raar, toevallig had mijn begeleider daar het van de week ook over. Hij vertelde mij dat ik nu al rond moet gaan kijken en plannen moet gaan maken met als ik "vrij" ben van klachten. Want ook hij verklaarde dan val je in een dal omdat er weinig meer is.
Bedankt voor je reactie! :)

Vreemd eigenlijk, maar ik moet idd plannen gaan maken of zo. Al ben ik wel druk bezig m'n leven nu op orde te krijgen.
pi_123573376
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! :)

Vreemd eigenlijk, maar ik moet idd plannen gaan maken of zo. Al ben ik wel druk bezig m'n leven nu op orde te krijgen.
Het was in een heel gesprek van 4 uur. Maar het kwam er op neer dat je leven bestaat uit je probleem en als dat probleem weg is: Wat moet je dan?
pi_123573719
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:56 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Het was in een heel gesprek van 4 uur. Maar het kwam er op neer dat je leven bestaat uit je probleem en als dat probleem weg is: Wat moet je dan?
Klopt. In die fase zit ik nu een beetje. Dus ga ik door met aan mezelf werken (o.a. aan m'n bioritme en m'n dagstruktuur) en tussendoor een beetje doormodderen :P
pi_123574011
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt. In die fase zit ik nu een beetje. Dus ga ik door met aan mezelf werken (o.a. aan m'n bioritme en m'n dagstruktuur) en tussendoor een beetje doormodderen :P
Blijven ademen ^O^ Vind het wel opmerkelijk dat je een medicijn gevonden heb die er niet voor bedoeld is maar jouw wel geholpen heeft! Misschien was het wel een bijwerking van het medicijn vrolijker zijn!
pi_123574372
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:11 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Blijven ademen ^O^ Vind het wel opmerkelijk dat je een medicijn gevonden heb die er niet voor bedoeld is maar jouw wel geholpen heeft! Misschien was het wel een bijwerking van het medicijn vrolijker zijn!
Geen idee, ik gebruik het om de chaos in m'n hoofd rustiger te krijgen en die vriendin van mij ook.
pi_123574836
Ik ben zelf vorig jaar begonnen met een vitamine pil en ik moet zeggen dat mijn gevoelens stabieler er door zijn geworden. Vroeger moest ik om alles huilen bijwijze van en nu niet en dat is sinds een 3 weken na dagelijkse inname van een vitamine preparaat. Wat die vitamines weer te maken hebben met mijn gevoelens moet je niet vragen het helpt.
pi_123579673
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:29 schreef davo1979 het volgende:
Ik ben zelf vorig jaar begonnen met een vitamine pil en ik moet zeggen dat mijn gevoelens stabieler er door zijn geworden. Vroeger moest ik om alles huilen bijwijze van en nu niet en dat is sinds een 3 weken na dagelijkse inname van een vitamine preparaat. Wat die vitamines weer te maken hebben met mijn gevoelens moet je niet vragen het helpt.
Vooral VitB is een hele belangrijke sleutel icm je stemming.
Iemand die een vit B12 tekort heeft zal zich over het algemeen ook teneergeslagen of depressief voelen,
S. 2014
J. 2016
pi_123580054
Ik krijg sinds een paar maanden B12 injecties, qua stemming merk ik niet zoveel verschil.
Wel minder moe en mn nagels die een stuk steviger werden!
Fake it till you make it...
pi_123580359
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vooral VitB is een hele belangrijke sleutel icm je stemming.
Iemand die een vit B12 tekort heeft zal zich over het algemeen ook teneergeslagen of depressief voelen,
Heb het mij altijd afgevraagd, jarenlang klachten van vermoeidheid (rond 1 uur smiddags) kon ik mijn ogen al niet meer open houden. En behoorlijk instabiel. Dokter vond dat ik me aanstelde kwam allemaal door mijn psychische klachten werd verteld. Heb nog weleens momenten dat ik moei ben maar veel minder. Moet eerdaags mijn vitamine d controleren zal gelijk vragen of b ook meegenomen kan worden. Rare is dat wel gewoon vlees eet.
pi_123581076
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:34 schreef Nijna het volgende:
Ik krijg sinds een paar maanden B12 injecties, qua stemming merk ik niet zoveel verschil.
Wel minder moe en mn nagels die een stuk steviger werden!
Ik wist dit ook allemaal niet hoor, tot er bij mijn vriend dus tekort ontdekt werd, een milde vorm van pernicieuze anemie..Dus hij kreeg injecties en meneer knapte met de dag op! Heeft er ook wel vit D bijgekregen in het begin.. Nooit geweten dat het zo'n verschil kon maken.
S. 2014
J. 2016
pi_123581117
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:40 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Heb het mij altijd afgevraagd, jarenlang klachten van vermoeidheid (rond 1 uur smiddags) kon ik mijn ogen al niet meer open houden. En behoorlijk instabiel. Dokter vond dat ik me aanstelde kwam allemaal door mijn psychische klachten werd verteld. Heb nog weleens momenten dat ik moei ben maar veel minder. Moet eerdaags mijn vitamine d controleren zal gelijk vragen of b ook meegenomen kan worden. Rare is dat wel gewoon vlees eet.
Dan kan het zijn dat je lijf het niet voldoende kan zuiveren, maar Ik ben geen dokter en wil ook niet op die stoel gaan zitten, dus idd even laten prikken..
S. 2014
J. 2016
pi_123582953
Mijn waarde van B12, zat nog net binnen normaal, maar echt aan de ondergrens. En waar de psychiater al een keer had gezegd dat het prima in orde was, had mijn huisarts zoiets van: ik heb net bijscholing gehad en het is het proberen waard.
pi_123587238
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:39 schreef Nijna het volgende:
Mijn waarde van B12, zat nog net binnen normaal, maar echt aan de ondergrens. En waar de psychiater al een keer had gezegd dat het prima in orde was, had mijn huisarts zoiets van: ik heb net bijscholing gehad en het is het proberen waard.
Ik heb ook eens B12 genomen, maar of er op mentaal vlak zoveel verschil was...
pi_123592896
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:39 schreef Nijna het volgende:
Het "voordeel" is dat een teveel door het lichaam zelf afgevoerd wordt.

Ik heb n nieuwe bijwerking: trillen als een rietje en mijn koffie over de mok bibberen :')
S. 2014
J. 2016
pi_123596961
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het "voordeel" is dat een teveel door het lichaam zelf afgevoerd wordt.

Ik heb n nieuwe bijwerking: trillen als een rietje en mijn koffie over de mok bibberen :')
Je bedoeld nieuwe bijwerking van een medicijn? Jij zou toch overgaan op nieuwe medicijnen?
pi_123601876
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:43 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Je bedoeld nieuwe bijwerking van een medicijn? Jij zou toch overgaan op nieuwe medicijnen?
Ja klopt, sinds Donderdag ben ik over, helaas wel ietd van bijwerkingen maar zo'n opluchting ten opzichte van de vorige! Droge mond, beetje hoofdpijn en trillen hou ik wel uit...
S. 2014
J. 2016
pi_123603100
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 00:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja klopt, sinds Donderdag ben ik over, helaas wel ietd van bijwerkingen maar zo'n opluchting ten opzichte van de vorige! Droge mond, beetje hoofdpijn en trillen hou ik wel uit...
Fluoxetine nu toch?
Rustig aan.
pi_123606120
Klopt
S. 2014
J. 2016
pi_123615492
Koffie uit je mok bibberen, ze zouden er een olympisch onderdeel van moeten maken ;). Maar alle gekheid op een stokje, fijn dat de bijwerkingen redelijk uit te houden zijn. Lijkt me wel fijn als dat trillen wat afneemt voor je...

Take care!

Ik heb weer meer en vaker last van hartkloppingen na het innemen van mn 2e dosis... eind van de week toch nog maar eens met de psych bespreken... (maar dit hoort meer thuis bij het medicatietopic denk ik).
pi_123615669
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Klopt
Gaat voornamelijk de klote kant op na pil 3-4....
Daarna vlakt het weer wat af.. Bij mij in ieder geval.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')