abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123973804
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet niet of je 'zomaar' naar therapieën kunt gaan shoppen.
Wat is er dan mis met je zelfbeeld dat je denkt dat therapie daarvoor nodig is om het weer op te lappen?
Mja, ik werk al in de sector en volg er een studie voor :P
Ik heb een angststoornis, vermoedelijk een gegeneraliseerde (GAS). Geen zelfbeeld, weinig zelfinzicht. Bij alles wat ik doe denk ik meteen in het negatieve, net als gedachten invullen voor een ander. Ik wil leren op een meer positieve manier naar mezelf te kunnen kijken en stoppen met piekeren :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_123973911
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb het nooit onderdrukt (of althans, niet qua gevoel).
Bij mij lijkt het min of meer verdwenen te zijn. Of althans, dat denk ik?

Waaraan merk je dat je er last van hebt? Merk je dat omdat je niet -echt- van dingen kunt genieten??
Of alleen maar op korte momentjes??

Edit:Ik bedenk me ineens, ik heb vroeger dat gevoel getracht te onderdrukken met drugs. Was geen succes kan ik je vertellen!
Ik ben heel negatief, maar verder voel ik me ook vaak echt heel depressief. Echt heel naar is dat, en sommige mensen denken van het is maar een dipje..maar ik heb het al zo lang. En toen is dat er dus uitgekomen. Maar er zijn bij mij ook heel wat familieleden met een bipolaire stoornis.
pi_123973940
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:09 schreef minthy het volgende:

[..]

Mja, ik werk al in de sector en volg er een studie voor :P
Ik heb een angststoornis, vermoedelijk een gegeneraliseerde (GAS). Geen zelfbeeld, weinig zelfinzicht. Bij alles wat ik doe denk ik meteen in het negatieve, net als gedachten invullen voor een ander. Ik wil leren op een meer positieve manier naar mezelf te kunnen kijken en stoppen met piekeren :)
Waarom kijk je dan nu negatief naar jezelf? Is dat terecht?

En piekeren hoeft niet slecht te zijn, zolang het maar niet je leven gaat beheersen. Althans, naar mijn mening.
Wel heb ik ooit een cursus gedaan en daarin kwam het piekeren wel ter sprake. Ik 'denk' dat mijn medicatie het piekeren in de kiem heeft gesmoord, ik pieker nauwelijks nog.
pi_123974089
Dit boek heeft mij geholpen met piekeren±

http://www.bol.com/nl/p/piekeren-cd/1001004005514675/

Het komt nog weleens terug, overmatig maar weet het snel weer in lijnen te trekken.
pi_123974106
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom kijk je dan nu negatief naar jezelf? Is dat terecht?

En piekeren hoeft niet slecht te zijn, zolang het maar niet je leven gaat beheersen. Althans, naar mijn mening.
Wel heb ik ooit een cursus gedaan en daarin kwam het piekeren wel ter sprake. Ik 'denk' dat mijn medicatie het piekeren in de kiem heeft gesmoord, ik pieker nauwelijks nog.
Volgens mijzelf is dat heel erg terecht, volgens anderen niet. Ik krijg vaak te horen dat ik veel te hard voor mezelf ben. Ik denk dat dit voortkomt uit m'n pestverleden en problemen die mijn ouders hadden (verslaving).

In mijn geval is piekeren zeer slecht, ik slaap vaak maar een uurtje of twee omdat ik mezelf wakker hou |:( :')
Tante minthy!! O+
pi_123974119
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:11 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik ben heel negatief, maar verder voel ik me ook vaak echt heel depressief. Echt heel naar is dat, en sommige mensen denken van het is maar een dipje..maar ik heb het al zo lang. En toen is dat er dus uitgekomen. Maar er zijn bij mij ook heel wat familieleden met een bipolaire stoornis.
Het zou best kunnen dat het (deels) genetisch is. Daar is niks aan te doen (aan de aanleg hebben voor).

In mijn familie komen depressieve stemmingen ook voor (bijde ouders hebben daar last van (gehad)).
Eigenlijk ben ik er alleen maar uit gekomen dmv medicatie en intensieve begeleiding.

Misschien kan ik je 1 tip geven? Probeer je gevoelens te relativeren. Het zijn alleen maar je gevoelens die zo zijn, maar probeer je gedachtes los ervan te zien. Wat mij hielp in die periode was het bijhouden van een dagboek.
pi_123974194
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat het (deels) genetisch is. Daar is niks aan te doen (aan de aanleg hebben voor).

In mijn familie komen depressieve stemmingen ook voor (bijde ouders hebben daar last van (gehad)).
Eigenlijk ben ik er alleen maar uit gekomen dmv medicatie en intensieve begeleiding.

Misschien kan ik je 1 tip geven? Probeer je gevoelens te relativeren. Het zijn alleen maar je gevoelens die zo zijn, maar probeer je gedachtes los ervan te zien. Wat mij hielp in die periode was het bijhouden van een dagboek.
Hmm..ja is misschien wel een goede tip!
pi_123974248
Genetisch kan zeker waar zijn. Bij mij komt het ook van de ouders vandaan.
pi_123974249
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:15 schreef minthy het volgende:

[..]

Volgens mijzelf is dat heel erg terecht, volgens anderen niet. Ik krijg vaak te horen dat ik veel te hard voor mezelf ben. Ik denk dat dit voortkomt uit m'n pestverleden en problemen die mijn ouders hadden (verslaving).

In mijn geval is piekeren zeer slecht, ik slaap vaak maar een uurtje of twee omdat ik mezelf wakker hou |:( :')
Misschien ben je ook veel te hard voor jezelf. Dat was ik vroeger ook en ik kan je vertellen: Het is een uitermate goeie manier om jezelf langzaamaan te slopen totdat je helemaal kapot bent! ^O^
Mijn advies is dan ook om daar wat aan te gaan doen. Ik kan je niet een gulden tip hiervoor geven, behalve dat als je iets uit je omgeving steeds weer opnieuw hoort (zoals dat je sociale kring vindt dat je erg hard bent naar jezelf) er vaak wel een kern van waarheid in zit ;)
pi_123974439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:17 schreef davo1979 het volgende:
Genetisch kan zeker waar zijn. Bij mij komt het ook van de ouders vandaan.
Mijn moeder heeft het zelf ook, dus zal het waarschijnlijk wel van haar hebben.
Ben ook iemand die enorm veel piekert..dat doet mijn moeder ook..op zich wel grappig..
pi_123974577
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:16 schreef Catnip het volgende:

[..]

Hmm..ja is misschien wel een goede tip!
Het klinkt alleen wel een beetje vaag zoals ik het vertelde en uiteindelijk was dat niet de manier om van die depressieve gevoelens af te komen....maar ik kon er wel mee omgaan daardoor. Als ik weer eens zat te plannen om zelfmoord te gaan plegen (ik was echt behoorlijk ver weg in die tijd) dan dacht ik "Wacht even! Dit zijn maar gevoelens. Het is niet wat ik wil, het is slechts was ik voel. Maar wat wil ik nou eigenlijk?".
Het bijhouden van een dagboek heeft mij geholpen om al m'n gedachtes, ideeën en gevoelens op een rijtje te krijgen. En het schreef lekker van me af!

Mede daardoor (en het feit dat ik van nature een doorbijter ben) kon ik er beter mee omgaan en gaf ik nooit op.

Je moet nooit opgeven Catnip! ^O^
Laat je kutgevoelens niet je hele leven vernaggelen. Die kutgevoelens hebben de neiging een eigen leven te gaan leiden. Ik weet dondersgoed hoe onmogelijk het is om te kunnen relativeren terwijl je depressief bent, maar het hield mij op de been.
pi_123974675
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:21 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ben ook iemand die enorm veel piekert..dat doet mijn moeder ook..op zich wel grappig..
Ik zou er geen flikker aan vinden :P
Rustig aan.
pi_123974727
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:21 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik heb het van mijn vader, die weer zegt dat ik weer klink als zijn vader qua drama. Mijn vader heeft zelf een depressie en neemt AD die goed werken voor hem. Denk ook dat mijn opa hetzelfde had als mijn vader of iets in die richting.
pi_123974738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:24 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

De appel valt niet ver van de boom :P

Maar dan nog, je weet dat je een bepaalde kwetsbaarheid hebt door die genetische aanleg. Uiteindelijk is de weg naar genezing min of meer dezelfde.
pi_123974904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De appel valt niet ver van de boom :P

Maar dan nog, je weet dat je een bepaalde kwetsbaarheid hebt door die genetische aanleg. Uiteindelijk is de weg naar genezing min of meer dezelfde.
Misschien is dat wel iets om over na te denken... Wat houdt dat eigenlijk in? Genezen zijn van een depressie? Hoe ziet dat eruit?
Rustig aan.
pi_123974962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:24 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor..maar het is gewoon zo grappig dat mijn moeder en ik best op elkaar lijken en toch botst het heel vaak :P
pi_123974971
eh.. dan heb je al 3 maanden geen last meer van negatieve gevoelens , slaap je weer goed en vind je eten lekker o.i.d
pi_123975001
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:29 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor..maar het is gewoon zo grappig dat mijn moeder en ik best op elkaar lijken en toch botst het heel vaak :P
:)
En toch hou je van der *O*
Rustig aan.
pi_123975019
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:29 schreef Catnip het volgende:

[..]

Zo herkenbaar! Tussen mij en mijn vader ook. We konden mekaar wel de tent uitvechten af en toe. Nu niet meer hoor.
pi_123975052
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het klinkt alleen wel een beetje vaag zoals ik het vertelde en uiteindelijk was dat niet de manier om van die depressieve gevoelens af te komen....maar ik kon er wel mee omgaan daardoor. Als ik weer eens zat te plannen om zelfmoord te gaan plegen (ik was echt behoorlijk ver weg in die tijd) dan dacht ik "Wacht even! Dit zijn maar gevoelens. Het is niet wat ik wil, het is slechts was ik voel. Maar wat wil ik nou eigenlijk?".
Het bijhouden van een dagboek heeft mij geholpen om al m'n gedachtes, ideeën en gevoelens op een rijtje te krijgen. En het schreef lekker van me af!

Mede daardoor (en het feit dat ik van nature een doorbijter ben) kon ik er beter mee omgaan en gaf ik nooit op.

Je moet nooit opgeven Catnip! ^O^
Laat je kutgevoelens niet je hele leven vernaggelen. Die kutgevoelens hebben de neiging een eigen leven te gaan leiden. Ik weet dondersgoed hoe onmogelijk het is om te kunnen relativeren terwijl je depressief bent, maar het hield mij op de been.
Hmm ik schrijf nu ook bepaalde dingen van me af. En dat helpt echt goed! Geeft een lekker gevoel om het zo maar eens te zeggen..;p
pi_123975107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien ben je ook veel te hard voor jezelf. Dat was ik vroeger ook en ik kan je vertellen: Het is een uitermate goeie manier om jezelf langzaamaan te slopen totdat je helemaal kapot bent! ^O^
Mijn advies is dan ook om daar wat aan te gaan doen. Ik kan je niet een gulden tip hiervoor geven, behalve dat als je iets uit je omgeving steeds weer opnieuw hoort (zoals dat je sociale kring vindt dat je erg hard bent naar jezelf) er vaak wel een kern van waarheid in zit ;)
Ja, slopend is het wel :P
Ik praat er ook liever niet over, ben altijd bang om voor aansteller aangezien te worden. Ik zit liever op de andere stoel; ik ben beter in het helpen van anderen ;)
Tante minthy!! O+
pi_123975224
Minthy Herkenbaar ik weet het altijd heel goed een ander te vertellen maar mezelf helpen kan ik niet _O-
pi_123975354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Misschien is dat wel iets om over na te denken... Wat houdt dat eigenlijk in? Genezen zijn van een depressie? Hoe ziet dat eruit?
Eigenlijk is dat voor mij het simpelweg ontbreken van die negatieve gevoelens. Ik zit nu een beetje te zweven van: "Ok....en nu?"

En @ de anderen die ik een lang antwoord gegeven heb. Sorry, mijn antwoorden zijn een beetje vaag. Maar ik kan het niet zo goed uitleggen!
pi_123975384
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:31 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, slopend is het wel :P
Ik praat er ook liever niet over, ben altijd bang om voor aansteller aangezien te worden. Ik zit liever op de andere stoel; ik ben beter in het helpen van anderen ;)
Ontkenningsfase! :P
pi_123975423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:)
En toch hou je van der *O*
Zeker weten!! Ze troost me wel altijd wanneer iets niet goed gaat enz. Dus wat dat betreft ben ik haar wel heel dankbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')