abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:45:25 #101
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_123793857
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Vraag me af of die psyq test uberhaupt meer dan 1 uitslag geven kan. :P

Waarom nam je de test af?
Zit al een tijdje vast in me hoofd, snel geïrriteerd enzo.

Heb geen verwijsbrief van huisarts gekregen, er is wel een afspraak gemaakt meti emand in de huisartspraktijk die een soort "drempel" is naar psyq en dergelijke.
pi_123794196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:51 schreef hoos het volgende:

[..]

Magnetronkoffie, ik kan je ZEER aanraden om dit boek eens te lezen: "Mindfulness en bevrijding van depressie" van John Teasdale en Mark Williams. Het heeft mij de ogen geopend en een uitweg geboden. Ik denk dat je na het lezen van dit boek ook beter zult begrijpen wat Canillas bedoelt.
Bedankt voor de tip. ^O^
Ik denk dat ik maar eens aan mijn behandelaar ga vragen of hierin cursussen zijn (boeken lezen is niks voor mij).

En even een kanttekening: Ik ben al ruim een jaar niet meer depressief geweest. Mijn probleem nu is dat ik niet weet wat ik nu moet doen zeg maar.
pi_123797953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. ^O^
Ik denk dat ik maar eens aan mijn behandelaar ga vragen of hierin cursussen zijn (boeken lezen is niks voor mij).

En even een kanttekening: Ik ben al ruim een jaar niet meer depressief geweest. Mijn probleem nu is dat ik niet weet wat ik nu moet doen zeg maar.
Organiseer een fok-meet.
Rustig aan.
pi_123797986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hallo Liefjes!!

Wat een heerlijke dag vandaag!! Ik mocht mijn trouwjurk weer aan voor de 1e doorpas, en hij zit helemaal top!! Paar kleine aanpassingen en dan is hij helemaal top!! 10 mei laatste pas en dan mag ie mee naar huis!! *O*

Today is a good day!
*O*
Rustig aan.
pi_123798210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:45 schreef Zelus het volgende:

[..]

Zit al een tijdje vast in me hoofd, snel geïrriteerd enzo.

Heb geen verwijsbrief van huisarts gekregen, er is wel een afspraak gemaakt meti emand in de huisartspraktijk die een soort "drempel" is naar psyq en dergelijke.
Maar dat hoeft niet meteen een persoonlijkheidstoornis te wezen, hoor. :)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:33:11 #106
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_123800192
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar dat hoeft niet meteen een persoonlijkheidstoornis te wezen, hoor. :)
Klopt, dat zei de huisarts ook al, maar een algemeen en wat breder onderzoek kon geen kwaad, vond ze.
pi_123801385
Soms vraag ik me af, waarom ik niet op me 15de zelfmoord heb gepleegd.. ik ben toen opgenomen geweest vanwege me manisch-depressiviteit, ong 10 maanden.. daarna een jaar of 5 medicatie geslikt. Ik ben nu 35. Het leven is best moeilijk enz..
pi_123802408
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:10 schreef arjan1212 het volgende:
Soms vraag ik me af, waarom ik niet op me 15de zelfmoord heb gepleegd.. ik ben toen opgenomen geweest vanwege me manisch-depressiviteit, ong 10 maanden.. daarna een jaar of 5 medicatie geslikt. Ik ben nu 35. Het leven is best moeilijk enz..
Krijg je nu hulp?
Twiddel
pi_123802423
nee. ik ben daar jaren geleden drastisch mee gestopt
pi_123802455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:37 schreef arjan1212 het volgende:
nee. ik ben daar jaren geleden drastisch mee gestopt
Waarom?
Twiddel
pi_123802553
ik wilde stoppen met de medicatie en daar was ze het niet mee eens, en ze wou ook niet doorgaan als ik geen medicatie meer zou nemen

dat is nu 13/14 jaar geleden
pi_123802613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:40 schreef arjan1212 het volgende:
ik wilde stoppen met de medicatie en daar was ze het niet mee eens, en ze wou ook niet doorgaan als ik geen medicatie meer zou nemen

dat is nu 13/14 jaar geleden
Wellicht is het handig om weer eens contact te nemen bij een psycholoog/psychiater?
Of ga eens bij de huisarts langs :)
Twiddel
pi_123802681
ik heb sindsdien 1 keer met de huisarts gebelt... die zei toen 'wij geven geen medicijnen zonder een recept van de psychiater' toen heb ik het verder laten zitten
pi_123802734
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:42 schreef arjan1212 het volgende:
ik heb sindsdien 1 keer met de huisarts gebelt... die zei toen 'wij geven geen medicijnen zonder een recept van de psychiater' toen heb ik het verder laten zitten
Maar is het niet handig om weer eens contact op te nemen met huisarts voor een verwijzing naar de psychiater?
Tijden zijn anders, ze staan ook meer open voor mensen die geen medicatie willen.
Twiddel
pi_123802984
Het zou kunnen. maar heb er niet zo een zin in, gaat eigenlijk best aardig.. ik schreef dat verhaal net omdat ik me op dat moment niet zo lekker voelde.. maar nu zit ik bier te zuipen en gaat het wel weer whaha
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:51:06 #116
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123803104
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Volgens mij haal je gedachten en gevoelens door elkaar.
Depressie betekent ook dat je je down voelt, het is niet slechts een wirwar aan negatieve gedachtes.
Klopt gedeeltelijk, combinatie van apathie en wanneer je wel wat voelt dat klote is. 3 jaar geleden voor de laatste keer in een depressie gezeten, dat is nu vrij stabiel. Angststoornissen kom ik nog wel in om.
Touching from a distance ~
pi_123807101
Sinds ik bij m'n therapeute ben begonnen over m'n zelfbeeld en het vroeger lellijk genoemd worden, gaat het een stuk slechter met me. Alles zit zo met elkaar verweven. Eerder het voornamelijk gehad over de emotionele verwaarlozing thuis. Na meer dan een jaar en een opname, durf ik nu eindelijk met haar hierover te praten. Sterker nog, tegenwoordig durf ik zelfs te huilen en dat is echt voor het eerst bij een therapeut.

Het lijkt wel alsof ik alles nu in z'n volledigheid voel. Het me zo alleen voelen vroeger, ondanks dat er mensen om je heen zijn. Je voelen dat je er net zo goed niet kan zijn. En dat gevoel, wat uiteindelijk leidde tot dat ik mezelf toen betrapte op zelfmoordgedachten, vind ik eng en (te) heftig. Ik raak er echt helemaal door van slag, ben een lekkende kraan de afgelopen dagen en als ik er aan denk en het voel, heb ik pijn in m'n borst.

Kortom, ik duw het liever nog weg, maar tegelijkertijd ga ik het nu ook aan. Maar fuck zeg, wat was het eigenlijk kut vroeger. En dat heb ik lange tijd ontkend.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 02:11:14 #118
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_123818012
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:08 schreef Nyota het volgende:
Sinds ik bij m'n therapeute ben begonnen over m'n zelfbeeld en het vroeger lellijk genoemd worden, gaat het een stuk slechter met me. Alles zit zo met elkaar verweven. Eerder het voornamelijk gehad over de emotionele verwaarlozing thuis. Na meer dan een jaar en een opname, durf ik nu eindelijk met haar hierover te praten. Sterker nog, tegenwoordig durf ik zelfs te huilen en dat is echt voor het eerst bij een therapeut.

Het lijkt wel alsof ik alles nu in z'n volledigheid voel. Het me zo alleen voelen vroeger, ondanks dat er mensen om je heen zijn. Je voelen dat je er net zo goed niet kan zijn. En dat gevoel, wat uiteindelijk leidde tot dat ik mezelf toen betrapte op zelfmoordgedachten, vind ik eng en (te) heftig. Ik raak er echt helemaal door van slag, ben een lekkende kraan de afgelopen dagen en als ik er aan denk en het voel, heb ik pijn in m'n borst.

Kortom, ik duw het liever nog weg, maar tegelijkertijd ga ik het nu ook aan. Maar fuck zeg, wat was het eigenlijk kut vroeger. En dat heb ik lange tijd ontkend.
Wees er ook enigzins blij mee dat je je zo verdrietig kan voelen. Alle emotie's volledig ervaren is goed. Lijkt er op dat het de goede kant op gaat met je ook al ervaar je dat nu nog niet zo. Blijven doorzetten, je gaat je vanzelf beter voelen.
Touching from a distance ~
pi_123823033
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:51 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Klopt gedeeltelijk, combinatie van apathie en wanneer je wel wat voelt dat klote is. 3 jaar geleden voor de laatste keer in een depressie gezeten, dat is nu vrij stabiel. Angststoornissen kom ik nog wel in om.
Last van angsten heb ik ook nog steeds. Maar daar gaat hopelijk wat aan gedaan worden binnenkort.
Die depressie is bij mij nu ook weg en zou nog terug kunnen komen (vooral als ik te veel ga lopen stressen), maar who cares! :D Zolang ie weg is, heb ik er geen last meer van! ^O^
pi_123824823
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 12:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Last van angsten heb ik ook nog steeds. Maar daar gaat hopelijk wat aan gedaan worden binnenkort.
Die depressie is bij mij nu ook weg en zou nog terug kunnen komen (vooral als ik te veel ga lopen stressen), maar who cares! :D Zolang ie weg is, heb ik er geen last meer van! ^O^
Ik ook, maar die zullen mijn hele leven ook wel blijven.
pi_123860540
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-en-slecht-zien.html

Mijn ogen werden slechter tussen mijn 2 rijexamens in... Mijn 19e verjaardag en 1 maand later was een ENORM verschil in zicht...
Rustig aan.
pi_123862367
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:24 schreef kingtoppie het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-en-slecht-zien.html

Mijn ogen werden slechter tussen mijn 2 rijexamens in... Mijn 19e verjaardag en 1 maand later was een ENORM verschil in zicht...
Hmmm, dat heb ik persoonlijk nooit opgemerkt, maar mijn ogen zijn dan ook heel goed. Wat ik wel had was verandering van perceptie, namelijk dat alles net wat grijziger en monotoner was. Contrasten waren minder, alles leek wat dof. Dat lijkt een biologische oorzaak te hebben:

quote:
When someone is depressed, the world may seem flat or monochrome, even tinged with blue and gray. For a long time, researchers assumed this was a purely psychological phenomenon. But a study suggests that changes in visual perception in people who are depressed may have a biological basis.
http://www.health.harvard(...)er-visual-perception
Op betere dagen merkte ik op dat zelfs wanneer het weer grijs en druilerig was, alles juist net wat meer kleur had, meer sprankelde.

Daaruit concludeerde ik dat het onverstandig was om verbetering buiten mezelf te zoeken, aangezien alles verkleurde door m'n depressie.
  zondag 10 maart 2013 @ 14:27:35 #123
47102 Elvi
miemkwien
pi_123866077
Ik ben nieuw in het topic en ik wil meteen even advies :P

Mijn eerstelijnspsycholoog heeft aangegeven dat ik beter naar tweedelijns kan gaan. Hij gaf me de keuze: psyQ of Altrecht. Over PsyQ lees ik weinig goede verhalen maar iemand anders van een lotgenotenforum hoorde weer slechte verhalen over Altrecht. Wat zijn jullie ervaringen met deze hulpverleners?
pi_123867191
quote:
5s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:27 schreef Elvi het volgende:
Ik ben nieuw in het topic en ik wil meteen even advies :P

Mijn eerstelijnspsycholoog heeft aangegeven dat ik beter naar tweedelijns kan gaan. Hij gaf me de keuze: psyQ of Altrecht. Over PsyQ lees ik weinig goede verhalen maar iemand anders van een lotgenotenforum hoorde weer slechte verhalen over Altrecht. Wat zijn jullie ervaringen met deze hulpverleners?
Zelf ben ik niet bijzonder enthousiast over PsyQ, allereerst vanwege de lange wachttijden, maar voornamelijk vanwege het gebrek aan deskundigheid. Heb slechts 4 weken en 6-7 sessies gehad voordat ik met wederzijdse instemming een geheel ander pad ben ingeslagen. :)

Altrecht ken ik niet, dus daarover kan ik je niets vertellen.
pi_123877281
Ik mag me hier ook officieel melden, ben volgens degene vol in een depressie geknald, tot aan een traumatische schok aan toe. (PTSS). Zit inmiddels al aan de anti-depressiva en heb nog 4 maand te gaan voor dat ik het leven enigszins weer op kan bouwen omdat ik (weer) ga emigreren. Probleem is wel dat ik komende 4 maand niet zo verschrikkelijk veel hoef te doen, dus een dagindeling heb ik niet echt voor komende maanden op wat studie na. Dat wordt dus echt pittig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')