abonnement Unibet Coolblue
pi_113243954
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek


Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113244026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:14 schreef Tinuviel het volgende:
Ik ga hem nu nog een keer neerzetten. Zoals beloofd de optie om een draagdoeken meet mee te maken in ons bescheiden huisje in Amstelveen. Ik heb ook even gekeken naar data: zaterdag 14 juli, zaterdag 28 juli, zondag 29 juli, zaterdag 4 augustus, zondag 5 augustus. Iedereen is welkom, nieuwe draagmoeders net zoals ervaren draagmoeders. Een goede mix zou mooi zijn, zodat de nieuwe draagmoeders veel kunnen leren. En daarnaast natuurlijk zoveel mogelijk verschillende doeken. Ik hoor graag welke data het beste schikken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:55 schreef Tinuviel het volgende:
Wat leuk dat zoveel van jullie graag willen komen. Dus als ik het goed begrijp dan kunnen 28/29 juli en ook 5/6 augustus zowat iedereen. Alleen 14 juli kunnen een aantal mensen niet. Dan kan ik dat datum vast schrappen.

Keshet vanaf welke leeftijd kun je de bondolino gebruiken? Vind het jammer dat de meeste dragers pas vanaf zo'n 3 of 4 maanden kunnen. Tegen die tijd is mijn jochie nog net geen 3 maanden.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113244140
Urgh het wil niet zo met het quoten sorry!!

iig ik zei dat loeszie zeker mee mag rijden, kesher komt zondag omdat dan davinia ook kan, die loopt naar tinu wel, kyara komt ook alleen de 19de niet, phaidra misschien en poezebeest ook misschien, oh en bleie ook toch?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113246279
*O*
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:26:21 #5
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113247176
Dan gooi ik m er hier nog maar een keer in:

ik verkoop mijn gloednieuwe Hoppediz Chicago. Wie heeft interesse? Dunne doek, ideaal voor de warmbloedigen onder ons. Helaas niet zo ideaal voor mijn zwakke rug. Ik krijg er last van bij het dragen. Ik vraag er 70 euro voor incl verzenden. (Hij staat voor 80 euro online).

Dit is m:

pi_113247300
Bleie komt als t t weekend in augustus is :)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:33:39 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113247461
Linda, mijn amazonas is juist breder dan mijn strch en mijn didy's...
Ik zelf zou een rucksack doen.
pi_113247536
Bitterend Davinia kan ook op zaterdag omdat zij dichtbij mij woont. Kyara en Phaidra wouden de 14e liever niet. Verder had alleen Bleie een voorkeur voor het weekend 4/5 augustus. Heb ik het zo goed samengevat? Kersjes & Louszie willen ook komen.

Zullen wij anders verder maar verhuizen naar het draagdoeken meet topic voor overig overleg kwa precies datum etc.?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113247908
Rucksack durf ik niet. Een keer met Lotte gedaan en toen opstap geweest en toen schoot het buideltje los en hing ze behoorlijk raar (lees: hele rugpand in dr nek)

Twinks, heb je een linkje naar die knoop?
en gefeliciteerd *O*
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:49:24 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_113248109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:44 schreef Linda2205 het volgende:
Rucksack durf ik niet. Een keer met Lotte gedaan en toen opstap geweest en toen schoot het buideltje los en hing ze behoorlijk raar (lees: hele rugpand in dr nek)

Twinks, heb je een linkje naar die knoop?
en gefeliciteerd *O*
je kan ook de schuinr band zekeren onder de billen.

kijk maar op "reinforced ruck"

ik doe inmiddels alleen nog maar reinforced ruck ivm buttpop idd :Y
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:55:20 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113248373
Ik baal. Ik ben vanochtend bij iemand van DV forum geweest, die had een mei tai te koop staan...Maar hij is voor mij te groot (gevoerde heupbanden) Dus...Bij mij zat dochterlief te janken, en bij die vrouw vond ze t allemaal wel best :')

En nog ff gauw laten zien ofdat de knoop die ik doe goed was. fwcc. Ging goed iig, maar misschien kwam at wel omdat zij een andere doek had?...

Oh...en ik kan niet 'hupsen' }:|
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:59:35 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113248561
PE, is een bondolino niks voor jou dan?
Die hebben ze tegenwoordig ook in een smallere uitvoering geloof ik...
En hoezo kun je niet hupsen :?

Linda, je kan ook nog een Double Hammock proberen...
pi_113250726
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:59 schreef Asyniur het volgende:
Linda, je kan ook nog een Double Hammock proberen...
Maar dan zit hij nog niet direct vast? Mij lukten alle knopen waarbij wiebelwriemelafzetNiels niet direct vastzat niet, dan zat hij alweer ondersteboven op mijn rug zodra ik de doek over zijn rug wilde spreiden.
Ruck lukte wel op zich, als ik het heel snel deed want hij ging zich direct naar achteren strekken van mijn rug af. Maar die vond ik heel vervelend dragen.

Dit is wel een duidelijk filmpje van de SHBC, al vind ik dit kindje wel erg rustig ;) Ik moest de knoop er echt sneller in leggen en ook veel strakker aantrekken.

Dankjewel Linda O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:18:09 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113252242
Ik snap er geen bal van. Dat filmpje was Sam ook al postte in het vorige topic slaat een -voor mij- heel belangrijke stap over: hoe krijg je je kind op je rug.

Maar goed, dat gaan jullie met tijdens de draagmeet natuurlijk helemaal uitleggen en demonstreren :P

i
pi_113252504
Kyara, in de OP staat een handig filmpje daarover ;)
pi_113252588
Kyara even zoeken op supermanntoss of supermanzwaai :)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:31:23 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113253032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:23 schreef Gerberaatje het volgende:
Kyara, in de OP staat een handig filmpje daarover ;)
oh ja :@
pi_113253231
:D
pi_113255515
Iemand in de buurt van Utrecht die komende week zin heeft om te helpen? O-)

Twinks, dit ziet er wel een beetje uit als wat ik gedaan had, maar ik had geen banden over mn schouders. Dat vond ik zelf niet heel erg prettig dragen, dus ben benieuwd of het anders voelt met 1 band
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 23:29:06 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113259552
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:48 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Maar dan zit hij nog niet direct vast? Mij lukten alle knopen waarbij wiebelwriemelafzetNiels niet direct vastzat niet, dan zat hij alweer ondersteboven op mijn rug zodra ik de doek over zijn rug wilde spreiden.
Ruck lukte wel op zich, als ik het heel snel deed want hij ging zich direct naar achteren strekken van mijn rug af. Maar die vond ik heel vervelend dragen.

Dit is wel een duidelijk filmpje van de SHBC, al vind ik dit kindje wel erg rustig ;) Ik moest de knoop er echt sneller in leggen en ook veel strakker aantrekken.

Dankjewel Linda O+
Maar hierbij zit hij toch ook niet meteen vast? Voordat ik dan die knoop erin heb, zou Harry ook allang losgefriemeld zijn. Bovendien met overstrekken van kindlief zou die kont er allang uitgefloept zijn. Bij een ruck heb ik dan de eerste schuine band al onder de kont door gehaald...
Áls Harry al eens niet wilde meewerken (dat kwam niet zo vaak voor) dan vond ik de ruck toch echt het makkelijkst. Hoppa in Santatoss op de rug, goed strak houden en dan bijven aanspannen en afknopen.
Maar ik vind de ruck ook niet meer fijn dragen bij grotere kinderen, dus ik ben toen overgestapt op torsodragen. Hoppa kind op de rug schuiven, goed strak aantrekken en hij kan geen kant meer op...

Maar goed, zo zie je maar weer dat dragen heel erg persoonlijk is. Het is net waar je de voorkeur aan geeft. Dus Linda, je moet gewoon iets zoeken waar jij en je kereltje zich het prettigst bij voelen.
pi_113267778
Kyara ik durfde rug dragen niet na echt 100de youtube films te hebben gezien, dan ben ik bij Davinia geweest en liet ze het zien en nu doe ik R op mijn rug met gemak! daarna nog goede tips van Pvoess gekregen en anderen op fb en gaat steeds beter! ^O^ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:49:54 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113273448
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:54 schreef bitterend het volgende:
Kyara ik durfde rug dragen niet na echt 100de youtube films te hebben gezien, dan ben ik bij Davinia geweest en liet ze het zien en nu doe ik R op mijn rug met gemak! daarna nog goede tips van Pvoess gekregen en anderen op fb en gaat steeds beter! ^O^ O+
Ja, dat idee heb ik dus ook. Hopelijk meer vertrouwen na een draagmeet.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:05:25 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113284358
Is een kwestie van oefenen. Komt goed hoor dames!

Vandaag iemand de bondolino gedemonsteerd. Deze mensen hebben een peperdure baby bjorn en ze krijgen er rugpijn van, kindlief zit niet lekker en hij kan niet op de rug.
Nu gaan ze een bondolino bestellen :Y)
pi_113285778
Vandaag geprobeerd die uk in de draagdoek te knopen. Kraamverzorgster was er niet zo gelukkig mee, maar ik deed het dan ook zonder spiegel. Uk was het er helemaal niet mee eens, maar voelde denk ik ook gewoon dat ik het best wel eng vond, zijn speen hielp wel (liet hij drie keer vallen, handig een doek die hem opvangt ;) ). Uiteindelijk zat hij wel helemaal naar zijn tevredenheid, alleen niet goed rechtop. Ik had hem gekikkerd erin laten zakken en meneer zat dus wat scheef.
Morgen oefen ik nog wel even op de slaapkamer, daar heb ik tenminste grote spiegels, dus kan ik zien wat ik doe. Zal zien of ik een foto kan plaatsen :D

Eigenlijk vond ik het gewoon ook veel gedoe. Misschien ben ik niet voor dragen gemaakt :? (Of misschien waren een gespannen papa en een kraamhulp die iets te vlot wilde helpen gewoon wat teveel toeschouwers).
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:44:14 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113285981
Oefening baart kunst Lunta!
(en op je gemak zonder meekijkers scheelt ook wel)
pi_113286374
Mijn buurvrouw heeft een zoontje van 4 maanden, en ik had haar ook weleens met n doek gezien, ook wat over gepraat, heel leuk. Maar nu heeft ze vanwege t gemak toch maar een baby bjorn gekocht... Het is echt zo jammer dat ergonomische dragers niet beter verkrijgbaar zijn (gewoon in d prenatal bijvoorbeeld)!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 21:30:16 #27
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113288162
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:53 schreef Bleie het volgende:
Het is echt zo jammer dat ergonomische dragers niet beter verkrijgbaar zijn (gewoon in d prenatal bijvoorbeeld)!
-O- Zullen we met zn allen de prenatal gaan bestoken met emails }) >:)
pi_113288388
Is al vaker gedaan, inbreng van de grote merken is belangrijker
pi_113289155
Hier in Dld kan je ze wel gewoon in de winkel krijgen. Goeie zaak! Maar ondanks dat dragen hier veel normaler is als in NL, ben je toch wel een attractie
Lotte!
Noah!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 21:56:33 #30
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113289450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:50 schreef Linda2205 het volgende:
Hier in Dld kan je ze wel gewoon in de winkel krijgen. Goeie zaak! Maar ondanks dat dragen hier veel normaler is als in NL, ben je toch wel een attractie
Is dat zo? Ik heb ze nog niet gezien...
Ook nog geen andere draagmoeders gezien hier trouwens... :{
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:33:09 #31
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113291613
Lunta, oefening baart kunst. En met veel pottekijkers als je het zelf nog niet zo goed kan, dan is het ook heel moeilijk...
pi_113294551
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:56 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb ze nog niet gezien...
Ook nog geen andere draagmoeders gezien hier trouwens... :{
Jahoor, bijv. Spielemax en Babywalz
Lotte!
Noah!
pi_113304908
Even nog een post over de draagdoeken meet. Ik stel dan voor dat wij afspreken om de meet op zondag, 5 augustus bij mij thuis te doen. Adres zal ik nog laten weten. Wat vinden jullie van rond 11 uur beginnen. Als iemand dit niet red, is later aansluiten natuurlijk altijd een optie. Nog even bespreken wat wij voor lekkernijen knabbelspullen willen hebben. Zijn er bijzondere dieetwensen?

Ik post dit tegelijkertijd ook nog in de draagdoeken meet topic. Misschien is het handig om vanaf nu daar verder te kletsen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113313277


Punten die ik zelf zie:
- Nekrol had hoger gemogen
- Aan de zijkant geknoopt omdat ik scheef uitkwam

Vind het moeilijk die neksteun te maken, blijf maar sjorren en het raakt maar niet strakker :? Of hoort de bovenrand wat losser te zitten als je tot achter het hoofdje gaat om een nekrol te maken?

Meneer vond het overigens helemaal prima en viel als een blok in slaap *O*
pi_113335445
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:50 schreef Lunta het volgende:
[ afbeelding ]

Punten die ik zelf zie:
- Nekrol had hoger gemogen
- Aan de zijkant geknoopt omdat ik scheef uitkwam

Vind het moeilijk die neksteun te maken, blijf maar sjorren en het raakt maar niet strakker :? Of hoort de bovenrand wat losser te zitten als je tot achter het hoofdje gaat om een nekrol te maken?

Meneer vond het overigens helemaal prima en viel als een blok in slaap *O*
O+
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 24 juni 2012 @ 22:08:35 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113335886
Lunta, wat schattig! O+
pi_113337156
Ik ben weer opnieuw aan het dragen met een doek, na een jaar met een ergo en een half jaar bondolino. Wat zijn qua dragen nou de verschillen tussen een ruck en de SHBC? Torsodragen moet ik me ook maar weer even in verdiepen :P

O+ Lunta O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 25 juni 2012 @ 16:15:09 #38
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113369192
Heeft de SHBC niet meer lagen stof over het kindje dan de ruck? Ik ben me toevallig aan het inlezen om te gaan rugdragen en ik dacht me dat te herinneren. Maar pin me er niet op vast ;).

Pffff, ik weet het even niet meer. Zal ik over gaan op een ergo of toch weer een doek? Ik heb nogal een beweeglijke baby, ook tijdens het knopen van de doek en dat zorgt nog wel eens voor hachelijke momentjes. Als ze eenmaal zit is het goed, het enige wat ze dan probeert is om zich om te draaien in de doek, dus het word tijd voor rugdragen volgens mij. En ga ik dat nou doen met een ergo of met een doek... Twijfeltwijfel...
Weet iemand nog toevallig hoe het zit met de pasvorm van verschillende dragers? Ik ben namelijk vrij smal (formaatje panlat zullen we maar zeggen :') ) en ik meende te herinneren dat sommige dragers niet fijn zijn voor smalle mensen?
Ik was zelf eigenlijk aan het kijken voor een Beco, maar hebben jullie nog tips?
  maandag 25 juni 2012 @ 16:19:52 #39
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_113369426
Lunta! Hoe schattig en wat een hoop stof over van de laguna, dat hebben wij nooit meer... Kleine vent wordt groot.
Nts, ik ben zelf eerst rug gaan dragen met de doek en nu voor t gemak een wompat onderweg. (En omdat ze zo mooi zijn)
Doek is toch de basis voor mij
pi_113370588
Nts, ik ben ook vrij smal, en bij mij zat een beco prima. Misschien eens eentje lenen bij babybij, of via de draagdoeken op reis?
pi_113370845
ik kon met mijn smalle figuur echt niet wennen aan de beco die was veel te ruim.
De ergo, manduca, suseskinder, yamo , patapum ik heb het allemaal een kans gegeven maar allemaal niet fijn.

Alleen de boba vond ik eigenlijk geschikt.en ik dacht de tulli ook maar dat weet ik niet zeker
pi_113372969
NTS, ik heb nu een Boba te leen, en die kan ik wel goed strak doen bij de onderste band, boven de heupen, maar van boven blijft er een beetje speling tussen hem en mij. Maar verder zit ie wel goed, alleen kan hij dus een beetje naar achterhangen als ie zin heeft.. :{
pi_113373548
Ik kom gewoon even jubelen omdat dragen zo fijn is *O* Zelf knopen (zonder hulp) gaat steeds beter en mijn ukkie vindt het heel fijn! Hij wordt meteen rustig en valt in slaap, terwijl ik gewoon de handen vrij heb. Wat is dat heerlijk O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113373931
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:35 schreef Phaidra het volgende:
Ik kom gewoon even jubelen omdat dragen zo fijn is *O* Zelf knopen (zonder hulp) gaat steeds beter en mijn ukkie vindt het heel fijn! Hij wordt meteen rustig en valt in slaap, terwijl ik gewoon de handen vrij heb. Wat is dat heerlijk O+
O+ *;
  maandag 25 juni 2012 @ 18:06:08 #45
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113374936
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:35 schreef Phaidra het volgende:
Ik kom gewoon even jubelen omdat dragen zo fijn is *O* Zelf knopen (zonder hulp) gaat steeds beter en mijn ukkie vindt het heel fijn! Hij wordt meteen rustig en valt in slaap, terwijl ik gewoon de handen vrij heb. Wat is dat heerlijk O+
O+
  maandag 25 juni 2012 @ 18:56:02 #46
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_113377113
O+
Lunta ik heb dezelfde doek! afgelopen weekend nog gebruikt met mijn 22 maanden oude dochter in Disneyland O+ weet alleen niet of daar een foto van is gemaakt...
Tegen het scheef knopen; ik heb er met wit garen in het midden van de doek aan de rand aan beide zijden een merkje op geborduurd. Zo pakte ik altijd het midden van de doek en scheef knopen werd toen veel lastiger.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_113377306
is er iemand in de buurt van Amsterdam die een draagdoek voor een newborn heeft? Mijn neefje is net 4 weken oud en mijn zus wil morgen graag een draagdoek mee naar een uitje met het gezin en had bedacht er eentje bij de Prenatal te kopen
  maandag 25 juni 2012 @ 22:12:05 #48
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113387932
Net een Hoppediz Hop Tie gekocht via ebay, volgens mij wel goede koop gedaan. :Y
  dinsdag 26 juni 2012 @ 00:52:48 #49
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_113396968
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:35 schreef Phaidra het volgende:
Ik kom gewoon even jubelen omdat dragen zo fijn is *O* Zelf knopen (zonder hulp) gaat steeds beter en mijn ukkie vindt het heel fijn! Hij wordt meteen rustig en valt in slaap, terwijl ik gewoon de handen vrij heb. Wat is dat heerlijk O+
Je hebt natuurlijk ook een heerlijke doek ;). Leuk dat je zo enthousiast bent!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_113398906
NTS, ik ben ook erg smal, geen heupen ook, en voor mij was de Boba net iets te groot, de Tula drager zit perfect :)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_113406149
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
is er iemand in de buurt van Amsterdam die een draagdoek voor een newborn heeft? Mijn neefje is net 4 weken oud en mijn zus wil morgen graag een draagdoek mee naar een uitje met het gezin en had bedacht er eentje bij de Prenatal te kopen
Woon in Amstelveen en wil prima mijn groene rekbare draagdoek uitlenen. Laat maar weten als je dat wil.

Edit: zie dat ik al te laat ben waarschijnlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:38:10 #52
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113407091
pff zo'n rucksack knoop ziet er makkelijk uit in een filmpje...Heb net een poging gedaan. Overigens wel zittend op de bank...en niet staand ;) Ging op zich wel redelijk, maar ze zat scheef en niet strak genoeg.
zal het ook uitmaken wat voor doek je daarvoor gebruikt?

Oh en ik had eerst geoefend met de pop van mn zoontje, maar dat werkt dus niet :P
pi_113408346
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 00:52 schreef Grijs het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk ook een heerlijke doek ;). Leuk dat je zo enthousiast bent!
Ja, hij is fijn! Ik kan precies een FWCC knopen van maatje 4, hou dan nog ongeveer 10 cm stof over :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113409512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:38 schreef PureEvil het volgende:
pff zo'n rucksack knoop ziet er makkelijk uit in een filmpje...Heb net een poging gedaan. Overigens wel zittend op de bank...en niet staand ;) Ging op zich wel redelijk, maar ze zat scheef en niet strak genoeg.
zal het ook uitmaken wat voor doek je daarvoor gebruikt?

Oh en ik had eerst geoefend met de pop van mn zoontje, maar dat werkt dus niet :P
Misschien dat oefenen met je zoon zelfs nog wel makkelijker is :P Die kun je vast wel instrueren dat ie blijft liggen.. Vooral de bovenrand heeft bij mij de neiging los te raken, misschien is dat bij jou ook zo?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:39:15 #55
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113409699
Lol, zoonlief van 23 kilo op mn rug lijkt me niet ideaal :P
Bij mij zat de bovenrand te los, ze zat scheef, en in t begin kreeg ik de stof niet goed onder dr billen/tussen mn rug... :{ maar we oefenen nog wel een keertje :P
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:53:19 #56
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_113418209
't Heeft bij mij een hele poos geduurd voordat ik de rucksack fijn vond zitten/ goed kon knopen. Maar daarna heb ik hem heel vaak gebruikt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_113418906
Mijn kleintje heeft vandaag een ik plak aan mama vast dag, wat is zo'n doek dan fijn zeg! En buiten een rondje lopen was ook fijn, even geen last van krampjes.

Zijn er nog andere knopen dan een FWCC die ook fijn zijn met hele verse babytjes? Oh, en ook niet al te ingewikkeld?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113424611
Hier draag ik met de draagzak en daar geniet die ook van binnenkort maar proberen om op de rug te dragen

pi_113427332
Meissie O+

M'n beco is binnen *O* *O* .

Meteen maar even geprobeerd. Niet het beste moment van de dag (net thuis van kdv, en dus moe, en ook wat hongerig), maar na een minuut of 10 lag hij heerlijk te slapen. Maar volgens de instructies mag een kindje pas vanaf 6 maanden op de rug. Is dat zo, of zijn ze gewoon heel voorzichtig?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 20:32:38 #60
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113427715
@Bleie
Lientje was hier 3 maanden en een week oud. Ik had haar bijna altijd op mijn buik toen, maar als ik moest koken op mijn rug, ging prima eigenlijk.
pi_113429210
Ik gun mijn Ellaroo-Christiane een nieuw adresje, waar deze meer gebruikt gaat worden.

Deze is het in maatje L (5 meter):

Hier verder geen huisdieren, geen rokers, poosje te leen geweest bij schoonzusje, maar er is niet veel mee gedragen (Chris 5 keer, Daan 5 keer en mijn neefje 10 keer?).

Iets van 45 euro? PM maar, want ik kom niet zo vaak hier ;)
pi_113429329
Zo, net eens even de hele instructie-dvd van beco bekeken. Heb er zo veel zin in. Ook eens kijken of ik morgen de peuter over kan halen om het te proberen.

Ik twijfel een beetje of de baby-insert nog nodig is. Hij is denk ik wel meer dan 7 kg (was drie weken geleden 6,9), en iets van 64 cm lang.
pi_113453623
Zo, vanochtend weer even geoefend met de baby én met de peuter. Peuter vond het ook prachtig, ze werd boos toen ze er weer uit moest (13 kg op je rug is best zwaar, als je er niet aan gewend bent). Maar zij zit er echt bij lange na niet van knie tot knie in. Is dat erg voor een kind van 2 jr en 8 maanden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:13:01 #64
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113453948
Ik heb zelf geen idee. Ik heb trouwens gisteren toch maar wel jordy eens op mn rug geknoopt :P Vond het eigenlijk best een grappig idee ;)

Foto;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hij zei gelijk, 'morgen weer?' ehmm...daar moet mama nog ff over nadenken :+

Ik had verwacht dat het heel zeer zou doen aan je rug en schouders, heb alleen wat last gehad van mn schouders...mn ru totaal niet.

Overigens vandaag wel last van mn schouders, omdat ik Cristel heb gedragen .... :?
pi_113454551
Ziet er leuk uit PE!
pi_113454568
Staat er in de beschrijving van de Beco dat je die voor peuters kunt gebruiken, Bleie? Ik heb altijd begrepen dat die voor baby's en dreumesen was. Degenen die hier posten gingen veelal op een Boba over voor hun peuter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113454627
:D Zo'n enorme lange lude op je rug :D
Denk dat je met secuur knopen ook nog wel de schouderpijn kan voorkomen trouwens PE.

Bleie, volgens mij moeten alle kindjes als ze gedragen worden van knie tot knie ondersteund worden, ongeacht hoe oud ze zijn zeg maar..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_113455403
De omschrijving heeft t over kindjes tot 20 kg, en dat is ze echt nog lang niet. Maar goed, hij is in eerste instantie bedoeld voor de baby.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:10:09 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113455926
PE :D

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:33 schreef Morretje het volgende:
Bleie, volgens mij moeten alle kindjes als ze gedragen worden van knie tot knie ondersteund worden, ongeacht hoe oud ze zijn zeg maar..
Nou volgens mij hoeven ze niet van knie tot knie ondersteund te worden, maar gaat het erom dat de heupen in de goede stand staan. Daarom hebben ze bij een enkele andere drager die voetsteuntjes bedacht. Je zou ook haar voetjes kunnen ondersteunen.
Deze wijsheid heb ik laatst hier ergens gelezen van Macka
pi_113456994
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Asyniur het volgende:
PE :D

[..]

Nou volgens mij hoeven ze niet van knie tot knie ondersteund te worden, maar gaat het erom dat de heupen in de goede stand staan. Daarom hebben ze bij een enkele andere drager die voetsteuntjes bedacht. Je zou ook haar voetjes kunnen ondersteunen.
Deze wijsheid heb ik laatst hier ergens gelezen van Macka
Je hebt gelijk. En dat bereik door of van knie tot knie te ondersteunen, of voetsteuntjes idd.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_113457871
Maar dan kloppen die gewichtsaanduidingen toch voor geen meter? Ik heb die vraag hier eerder ook al gesteld omdat zelfs Dot met haar 16 mnd en 10+ kilo al niet meer knie tot knie zit in de beco.
Kan natuurlijk ook niet lang, anders zou ie weer te breed zijn voor een kleintje.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_113460322
Die gewichtsaanduiding gaat er volgens mij om dat het materiaal in principe zoveel gewicht aankan. De Tula drager kan 20 kg aan, maar Niels is er ook te groot voor aan het worden (13,7 kg).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_113460362
hihi PE :D Stoer hoor! Vond hij het ook leuk?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 27 juni 2012 @ 15:31:29 #74
100412 mefke79
komt goed!
pi_113462581
Ik vroeg me dat laatst ook af ja, van die ondersteuning bij peuters. Ook omdat Beco inderdaad aangeeft dat hij tot minimaal drie jaar gebruikt kan worden. Nou, dat haalde mijn peuter dus echt niet en dat is een lichte voor zijn leeftijd. Maar, Macka gaf al of zelf ondersteunen of breder zitvlak. Daarom is de Wompat Pre-School dus ook breder.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113462822
Ah, oké. Ondersteunen dus voor de peuter. Nou ja, die zal er toch niet zo vaak in zitten.
pi_113463778
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:59 schreef Vanyel het volgende:
Maar dan kloppen die gewichtsaanduidingen toch voor geen meter? Ik heb die vraag hier eerder ook al gesteld omdat zelfs Dot met haar 16 mnd en 10+ kilo al niet meer knie tot knie zit in de beco.
Kan natuurlijk ook niet lang, anders zou ie weer te breed zijn voor een kleintje.
Dat zei je pas inderdaad ook al, dat je er toch logischerwijs niet vanuit kunt gaan dat een voorgevormde drager die geschikt is voor een baby ook geschikt is voor een peuter. En daar sluit mijn gezonde verstand zich bij aan. Ik vind de Beco nu al niet meer zo fijn voor Lena; die gaat in de Wompat.

Zijn er hier nog mensen die hun peuter dragen? In wat voor situaties doe je dat dan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113463815
Toch jammer hoor. Dat maakt zo'n ding wel enorm veel minder inzetbaar. Hoewel ik gelukkig nog wel de indruk heb dat de heupstand ok is, ondanks dat de stof niet helemaal meer de knieholtes haalt.

En dan hebben wij de beco ook nog pas een kleine twee maanden...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_113463862
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:54 schreef Vanyel het volgende:
Toch jammer hoor. Dat maakt zo'n ding wel enorm veel minder inzetbaar. Hoewel ik gelukkig nog wel de indruk heb dat de heupstand ok is, ondanks dat de stof niet helemaal meer de knieholtes haalt.
Ik vind dat voor best veel dingen gelden die je voor je baby koopt: ze zijn even heel fijn en geschikt, maar daarna gebruik je ze nooit meer. Denk aan een wieg, wandelwagen (in veel gevallen), badje, box, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113463903
Zie mijn edit -O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_113463989
Ik zag laatst een peuter van ruim 2 jaar in een Beco en het leek net een babybungel, zo bungelden haar lange benen uit de drager.

Ik draag Niels nog ;) Als we op de markt of op een beurs zijn (zoals zaterdag), in situaties met veel mensen dus of als het zo ver lopen is dat hij moe wordt (dierentuin bv). Ik zou eigenlijk wel een wompat willen hebben, omdat de Tula te klein aan het worden is. Maar ja, ze zijn zo duur, helemaal omdat ik een aangepaste maat moet hebben (kleine maat schouderbanden en heupband).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_113463993
Nog een kind nemen dan maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113464166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:59 schreef Twinkly het volgende:

Ik draag Niels nog ;) Als we op de markt of op een beurs zijn (zoals zaterdag), in situaties met veel mensen dus of als het zo ver lopen is dat hij moe wordt (dierentuin bv). Ik zou eigenlijk wel een wompat willen hebben, omdat de Tula te klein aan het worden is. Maar ja, ze zijn zo duur, helemaal omdat ik een aangepaste maat moet hebben (kleine maat schouderbanden en heupband).
Ivan loopt in dat soort situaties. Nu ben ik daarmee begonnen omdat ik het fijn vond mijn handen vrij te hebben voor Lena, maar inmiddels is het een gewoonte geworden. Bovendien vind ik hem erg zwaar, maar dat is natuurlijk een kwestie van gewenning (of beter gezegd het gebrek daaraan).

Gister miste ik voor het eerst sinds tijden een drager voor Ivan. Hij was heel moe, wou niet in de bolderkar bij de andere kinderen en ik had geen buggy bij me. Gelukkig luistert hij tegenwoordig vrij goed naar instructies als "klem je benen om mijn middel en je armen om mijn nek", anders waren we nooit thuisgekomen. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 juni 2012 @ 16:04:00 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_113464239
Driekus wil echt niet op mijn rug zonder drager. Dus tja. Mijn man zet em dan op zijn nek, maar dat trek ik dan weer niet. Dus voor die situaties zou een drager ideaal zijn. Ik wil nog steeds proberen om voor onze vakantie (eind juli) een grotere MT te maken voor Driekus. Dan kunnen we op vakantie gaan wandelen in de bergen. Tienus kan in de huidige MT, maar de benen van Driekus zijn te lang daarvoor.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113464338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan loopt in dat soort situaties. Nu ben ik daarmee begonnen omdat ik het fijn vond mijn handen vrij te hebben voor Lena, maar inmiddels is het een gewoonte geworden. Bovendien vind ik hem erg zwaar, maar dat is natuurlijk een kwestie van gewenning (of beter gezegd het gebrek daaraan).
Raakt hij dan niet overprikkeld zo tussen alle mensen? Ik merk dat bij Niels wel, hij wilde ook al na 2 uur naar huis zaterdag, hij vond het veel te druk.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_113464357
Mefke, Ivan zou gewoon meewandelen. En op stukken waarbij dat niet kan zou ik hem niet op de rug willen hebben. Dat vind ik toch te gevaarlijk. Vind jij het niet eng?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113464427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan zou gewoon meewandelen. En op stukken waarbij dat niet kan zou ik hem niet op de rug willen hebben. Dat vind ik toch te gevaarlijk. Vind jij het niet eng?
Ik snap niet wat je bedoelt :D
Oh en Niels wandelt echt niet mee, die loopt weg.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_113464456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:06 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Raakt hij dan niet overprikkeld zo tussen alle mensen? Ik merk dat bij Niels wel, hij wilde ook al na 2 uur naar huis zaterdag, hij vond het veel te druk.
Na 2 uur wil ik ook naar huis, dus ach. :+

Het komt eenvoudigweg niet voor dat ik Ivan een hele dag op sleeptouw neem zonder een pauze. Ik probeer hem altijd een dutje te laten doen (het liefst in de auto) en als dat niet kan of lukt dan rusten we tussentijds uit. Het lijkt me wel heel fijn als je peuter nog in een drager wil slapen! Doet Niels dat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113464498
Ja, hij slaapt nog steeds in de drager/doek, als we lang genoeg weg zijn :) Maar wat bedoelde je nou met gevaarlijk en eng? Dat je zelf naar achteren valt door het gewicht?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_113464709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:09 schreef Twinkly het volgende:
Ja, hij slaapt nog steeds in de drager/doek :) Maar wat bedoelde je nou met gevaarlijk en eng? Dat je zelf naar achteren valt door het gewicht?
Nou, we hebben op vakantie een flink stuk gewandeld op heuvelachtig terrein en ik merkte dat ik me vrij makkelijk verstapte. Nu ben ik ook geen ervaren wandelaar, hoor, en ik had er al helemaal geen professionele uitrusting voor. Maar ik zou het dus niet doen om eenzelfde reden als ik niet een kind in een drager op de fiets mee zou nemen.

Ik zou het daarnaast ook veel te zwaar en onhandig vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113464797
Oh nou ja ik heb nog nooit een berg beklommen met Niels op mijn rug :+ Voor een gewone wandeling heb ik er totaal geen last van, maar ik ben dan ook getraind 8-)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_113464884
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:15 schreef Twinkly het volgende:
Oh nou ja ik heb nog nooit een berg beklommen met Niels op mijn rug :+ Voor een gewone wandeling heb ik er totaal geen last van, maar ik ben dan ook getraind 8-)
Haha. En dat scheelt ook echt, dat je getraind bent.

Ik kan me wel voorstellen dat het fijn is een strandwandeling te maken in je eigen tempo, bijvoorbeeld. Aangezien Ivan meeloopt, lopen we altijd minder hard en minder ver dan we zonder hem zouden doen. Da's een aardige metafoor voor ons leven sinds we kinderen hebben. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113465113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zei je pas inderdaad ook al, dat je er toch logischerwijs niet vanuit kunt gaan dat een voorgevormde drager die geschikt is voor een baby ook geschikt is voor een peuter. En daar sluit mijn gezonde verstand zich bij aan. Ik vind de Beco nu al niet meer zo fijn voor Lena; die gaat in de Wompat.

Zijn er hier nog mensen die hun peuter dragen? In wat voor situaties doe je dat dan?
selene is al bijna pkleuter en die wordt nog geregeld graag gedragen. doorgaans wil ze gedragen worden als we onbekend terrein opgaan. dus bv laatst bij de bbq van sangdrax zn werk. zodra selene even rondgekeken heeft vanaf bij mij wil ze wel los. dan laten we ze doorgaans allebei even los en als ravi moe wordt takelen we die dan bij mij achterop. ze gaan op het moment trouwens allebei in de roze bloemenmeitai trouwens

wat ik met selene doe voor de knieen: ik draag vrijwel altijd met een mei tai en achterop. dan haal ik de banden achterlangs gekruisd onder kont en knieen door en knoop voor tibetaans af. gaat prima. geen bungelbenen :)

edit: tijdens het knopen laat ik haar haar benen rond mijn middel doen. ze is ook een flinkerd qua lengte. sommige mensen gelove niet dat ze pas in augustus 4 wordt :X :P

[ Bericht 2% gewijzigd door simmu op 27-06-2012 19:25:07 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 27 juni 2012 @ 17:06:26 #93
100412 mefke79
komt goed!
pi_113467374
Ik heb goede wandelschoenen dus ik maak me niet zo druk om het terrein. Bovendien, we gaan nooit echt de paden af, dat doe ik ook niet zonder de kinderen, dus laat staan met. Driekus is een luilak, die wil gewoon niet zo lang lopen. Mijn man is dan vrij simpel, die zet em op zijn nek, maar dan ben je dus echt je evenwicht kwijt. Als ik langere stukken loop met beide jongens gaat Tienus in de wagen en neem ik voor de zekerheid altijd de kidsit mee.

Voor het gewicht hoef ik het nog niet te laten, het heeft zijn voordelen zo'n kind dat een tijdje niet groeide. Hij is pas 13,5 kilo (Tienus is er 10,3) dus dat trekt mijn rug wel. En ik maak inderdaad een kruis met de MT, dat werkt prima tegen bungelbenen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113468553
Ik draag Isabel ook nog best regelmatig. Bijv als ik het dorp in ga met de fiets, en geen zin in heb in drama's omdat ze bij het speelgoed weg moet oid in een winkel.
Maar ook als we echt zelf even willen uitwaaien, wandelen. Meestal begint ze dan wel zelf, maar wordt ze na een klein half uur wel moe, en dan draag ik verder. Tot 2 maand geleden deed ik dat nog in de ergo, nu wordt dat met buik wat lastig, dus doek. Ze wil ook absoluut niet op m'n rug of nek zonder doek of drager. Afgelopen weekend hadden we een druk familieweekend, en ik had in al mijn wijsheid :{ besloten dat er geen doek of drager mee hoefde, want 'we gaan toch niet lopen'. Fail. Ze heeft me toch geplakt aan me. :P Dus dat doen we niet weer..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_113470070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zei je pas inderdaad ook al, dat je er toch logischerwijs niet vanuit kunt gaan dat een voorgevormde drager die geschikt is voor een baby ook geschikt is voor een peuter. En daar sluit mijn gezonde verstand zich bij aan. Ik vind de Beco nu al niet meer zo fijn voor Lena; die gaat in de Wompat.

Zijn er hier nog mensen die hun peuter dragen? In wat voor situaties doe je dat dan?
Mijne is nóg net geen peuter :P maar qua lengte en gewicht zeker wel :P en ik draag haar ook nog wel (zelfs nu nog, maar dat is echt heel minimaal..mijn banden vinden het niet zo leuk momenteel :P)

Nou loopt mijn dame nog niet zolang, en dus ook nog niet zover... dus als ze het echt niet meer trekt, mag ze tot de auto bijv. op mijn rug. Als we met zijn 3-en weg zijn gaat ze dan in de Wompat bij meneer op zijn rug. Maar ze vraagt er ook echt nog om :Y ik zie mezelf straks ook nog wel dubbeldragen :D
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:17:07 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113470902
Harry kan heel goed lopen maar wordt ook nog heel graag gedragen. Momenteel voornamelijk door papa.
Vanmiddag kreeg ik een BB sling binnen en toen sliep Huubke. Heb ik hem even met Harry uitgetest maar die wilde er eigenlijk niet meer uit :D

Ervaren ringslingdragers, is er een trucje voor het verdelen van de doek door de ringen zodat ik goed kan aanspannen?
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:36:54 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113471897
Dank je wel!
Ik ga de sling even op het droogrek hangen. Kan ik het morgen uitproberen.
Het is deze O+
  woensdag 27 juni 2012 @ 19:01:46 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113473150
Asy, tof!
Ik heb er ook zo een in het donkerblauw, hij is heel dun en klein en soepel, dus mijn 'mee in de tas' RS. Ik heb er ook een van Girasol, maar dat is duidelijk meer doek.
pi_113473540
Lotte vind het ook nog weleens fijn in de doek, pas bijvoorbeeld even in de dierentuin. Jelle aan de hand lopen en Lotte even op de rug. Na 10 min vond ik het zelf wel wat zwaar worden die 16 kilo. En soms even bij het koken, al doe ik dat liever niet want dan staat de ander aan m'n benen te hangen ;)
Jelle draag ik met gemak nog een hele tijd op de rug. Op de buik zondag gedaan, in de regen onder de plu en dat was ik na een uur toch wel zat ;)
  woensdag 27 juni 2012 @ 19:56:09 #101
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113476090
Ik draag Lientje met de Beco eigenlijk alleen maar op de rug, in de RS ook wel op mijn buik, dat draagt toch anders. Ze gaat in de RS ook nog echt tegen me aan hangen met haar pop en speen als ze moe is, in de Beco wil ze kijken en moet ik wiebelen en 'spoort' ze me aan om te lopen. _O-

Mijn lange doek ga ik op MP zetten, ben dr klaar mee, pak hem nooit. Het weekend heb ik een Amazonas en Lenny Lamb in mijn handen gehad, das veel prettiger.
pi_113476566
Ik draag peuterlief ook nog vaak. Sinds we de Boba hebben vooral, dan vraagt ze het zelf 'mag ik in de vogeltjes?'. Het is wel handig dat ze nog zo mini is, ze weegt nu 11 kilo. Wies is nu tegen de 9 kilo en past ook al goed in de Boba, dus dat is erg fijn.
Mette kan ik echt niet meer in de Beco dragen, dat is niet prettig.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_113476646
selene is 16 kilo. tandemdragen doe ik dus eigenlijk niet meer. het is te zwaar en vooral als ze dan gaan spelen en wat ruw worden is het geen doen :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113503125
Even een vraag gepost namens mijn buurvrouw. Zij heeft haar 3-4 maanden oud kindje in een double hammock geknoopt. Alleen de banden op de schouder veroorzaken bloeduitstortingen zegt zij. Waar ligt dat aan en hoe kan zij het voorkomen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113503904
Dringend advies nodig. Ik ben lang, manlief is nog veel langer (2m+) en ik zoek een ssc welke voor hem en mij beiden een fijne optie is zonder heel veel verstellen.
Hij is nu 2,5 weken oud, en ik vind het niet erg als ik tzt als hij groter wordt een andere drager erbij moet kopen omdat die van nu dan te klein is.
Ik wil vandaag nog bestellen want mijn kleine man heeft veel last van krampjes en wil alleen maar bij ons hangen. Zo jammer dat je niet even een winkel kan bezoeken om te kijken wat prettig zit.

Helaas knoop ik nog steeds niet supergemakkelijk met de doek, gaan we zo wel doen hoor want het is zo zielig hem te zien worstelen :N
pi_113504066
Lunta, weet niet zo goed een advies voor de drager. Maar als je het ziet zitten, ben je van harte welkom op de draagmeet, ook met manlief. Dan kun je misschien je knoopkunsten wat oefenen. Wellicht is er ook iemand die je kan helpen met de storchenwiege? Ons meettopic!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113504239
Ik ga het tegen die tijd even aankijken, wellicht voel ik me dan wel goed genoeg om de reis te ondernemen ;) Thanks!
pi_113535749
Waar woon je, Lunta?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113536000
Lunta, voor zo'n jonge baby worden volgens mij alleen de Storchenwiege carrier en de Bondolino aangeraden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:40:28 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113545548
Doekie te koop...

Ik heb enkel de Manduca eerder uitgeprobeerd maar blijf toch bij de Bondolino als ssc. Daar hoef je niks aan te verstellen. Gewoon omdoen en gaan, ook als je wisselt tussen personen...
Het enige wat ik graag nog eens zou uitproberen voor de verdere toekomst (lees: als Harry er niet meer in zou passen) is een Wompat...
Is er iemand/winkel die de Wompat uitleent?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:04:02 #111
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113545942
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:01 schreef Lunta het volgende:
Dringend advies nodig. Ik ben lang, manlief is nog veel langer (2m+) en ik zoek een ssc welke voor hem en mij beiden een fijne optie is zonder heel veel verstellen.
Hij is nu 2,5 weken oud, en ik vind het niet erg als ik tzt als hij groter wordt een andere drager erbij moet kopen omdat die van nu dan te klein is.
Ik wil vandaag nog bestellen want mijn kleine man heeft veel last van krampjes en wil alleen maar bij ons hangen. Zo jammer dat je niet even een winkel kan bezoeken om te kijken wat prettig zit.

Helaas knoop ik nog steeds niet supergemakkelijk met de doek, gaan we zo wel doen hoor want het is zo zielig hem te zien worstelen :N
Wij zijn ook beide lang al halen we net de 1.90m niet. We gebruiken de Bondolino maar ik weet niet hoe fijn die is met zo'n klein prulletje.
A grand adventure has begun.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:05:57 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113545973
Huubke is 2,5 maand oud en zit nu in maat 62 en die ging prima in de Bondolino.
Eerder hebben we niet geprobeerd...
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:13:12 #113
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113546095
Weet iemand misschien welke doek dit is?



Webkim, ik heb 'm van jouw site gejat. :*
A grand adventure has begun.
pi_113546261
Zara Red
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:34:58 #115
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113546525
Ja! Dank je Pvoesss!

Hoe vinden jullie Zara's dragen vergeleken met Didymos Indio's?
A grand adventure has begun.
pi_113547051
Iets dunner, knoopt steviger, als het zit, zit het perfect :)
Mijn indio is superzacht,dus die vind ik ook lief ;) Maar ik pak liever een zara.
Alleen voor een heel kleintje zou ik eerder een indio pakken. Zachter :)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:36:53 #117
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113567123
Ik wil even Macka bedanken voor de tip om eens een Girasol te proberen. Ik mocht er van NTS eentje lenen en ben er helemaal blij mee! Heb hem nu zelfs overgekocht (thnx NTS :* ). En mijn eigen doek (de Hoppediz Chicago waar ik rugklachten van kreeg) heb ik verkocht.

Vandaag was er een feest van Jespers psz en ik heb Sander ruim twee uur in de doek gedragen. Hij heeft heerlijk geslapen de hele tijd en ik heb totaal geen pijn gehad! *O*
pi_113568307
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
Waar woon je, Lunta?
Regio Haaglanden.

Nog steeds aan het twijfelen over de drager, bah, ik haat twijfelen. Meneer houdt zich nu zo rustig dat we niet meer hebben gedragen gisteren. Morgen toch nog maar een keer oefenen :D
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:32:52 #119
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113569074
Fee-nix, wat fijn! *O*
pi_113569512
Lunta ik woon in den haag. Als je wilt mag je mijn bondolino wel proberen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113572007
Heeft nog iemand wat tips om drukplekken/ bloeduitstortingen bij de banden te vermijden? Mijn buurvrouw had daar last van toen ze haar 3/4 maanden oude zoontje in een double hammock op de rug droeg. Het zag er niet uit alsof ze de banden had gespreid, maar dat weet ik niet zeker. Ze had alleen ook blote schouders. Zou het ook daardoor kunnen komen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:06:58 #122
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113572492
Als ik de banden niet goed spreid heb ik ook drukplekken, vooral bij een dunne doek. Goed spreiden en anders een dikkere doek gebruiken?
pi_113573507
Volgens mij is het juist een redelijk dikke doek, die ze gebruikte, volgens mij was het een girasol. Ik ga hem even opzoeken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113573671
Kwestie van snel blauwe plekken en niet netjes knopen gok ik..
Zeker de doublehammock zou je niet verwachten dat er veel op je schouder drukt.
pi_113573811
Het is wel een kind, dat best wel wat gewicht in de weegschaal gooit. Hij is nu volgens mij boven de 6kg. Aan de andere kant hier dragen veel moeders veel oudere kindjes, die zeker meer wegen. Misschien idd niet zo netjes geknoopt. Kun je bij de double hammock de bandjes ook goed spreiden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113574125
ja maar om een double hammock netjes te krijgen is best wel lastig vind ik.
6 kilo zou zeker op je rug heel erg mee moeten vallen ik draag met gemak nog 10 kilo op mijn buik,
pi_113574195
pvoess hoe dan met fwcc? ik krijg rug pijn op mijn buik..R is 9 kilo's nu
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113574253
ja fwcc en heel netjes knopen.
pi_113574342
ow..ja dan ligt het daar aan..ik kan het nooit heel strak aanspannen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113574370
Dan moeten we toch echt meeten! :P :D
pi_113574482
Pvoess kom je anders ook naar mijn draagdoek meet? :P
Bitterend heeft zich al aangemeld. Op 5 augustus in Amstelveen.
Laat maar weten als je zin en tijd hebt
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113574487
:Y O+ graag!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113574502
Ik span juist wel heel strak aan maar ik kan ook echt niet langer dan een kwartier functioneren met 10 kg op mijn buik.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_113607377
Hoe doen jullie het met een draagdoek en de auto dan? Kindje moet in maxicosi. Gaan jullie op plaats van bestemming (parkeergarage meestal, of op straat) zo'n 4,6 meter lange draagdoek omdoen?
pi_113607881
Yup :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:16:06 #136
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113608401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 22:03 schreef bitterend het volgende:
Yup :Y
+1!

En hier is een Beco Butterfly Foxie onderweg... Koopje op MP :D . Ben benieuwd of we vriendjes gaan worden.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 23:00:07 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113610124
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:49 schreef athlonkmf het volgende:
Hoe doen jullie het met een draagdoek en de auto dan? Kindje moet in maxicosi. Gaan jullie op plaats van bestemming (parkeergarage meestal, of op straat) zo'n 4,6 meter lange draagdoek omdoen?
Nee, die van mij is maar 4.2 meter ;)

Maar inderdaad, dan ga ik in de parkeergarage of op straat staan knopen :Y
  zaterdag 30 juni 2012 @ 23:18:58 #138
100412 mefke79
komt goed!
pi_113611068
ik knoop de MT ook gewoon overal en dan worden de banden ook vies, helaas pindakaas, dan gaat ie maar af en toe de was in.

Dames, nou kan ik Tienus nog wel effe op mijn buik dragen met zijn ruim 10 kilo, maar niet heel lang meer. Ik kan em wel zelf op mijn rug krijgen met de superman toss (tenminste, ik denk dat ie zo heet) maar hoe krijg ik dan de banden van de MT goed? Nu tilt mijn man em gewoon op mijn rug en heb ik de banden al over mijn schouder liggen, maar ik wil het ook alleen kunnen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113615770
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:00 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, die van mij is maar 4.2 meter ;)

Maar inderdaad, dan ga ik in de parkeergarage of op straat staan knopen :Y
Ben je dan niet bang dat je draagdoek vies wordt en zo?
pi_113620322
Mefke, een mt kan je ook al deels op je zij knopen en dan naar je rug schuiven. Als je op youtube zoekt op mei tai back carry, dan vind je wel filmpjes (ik zit mobiel, dus kan even niet zoeken voor je).
pi_113620515
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:57 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ben je dan niet bang dat je draagdoek vies wordt en zo?
Dit probleem had ik ook. Bang dat mijn draagdoek vies zou worden, zelfs boos geworden op mijn man omdat het hem niet lukte om de draagdoek van de grond te houden toen hij op een parkeerplaats onze 2 weken oude baby in de draagdoek probeerde te knopen. Ik denk dat je je er bij moet neerleggen dat dat ding vies wordt. Goede reden om er nog een paar aan te schaffen. _O-
  zondag 1 juli 2012 @ 09:11:20 #142
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113620581
Ik probeer altijd de uiteinden ergens op te leggen, bijvoorbeeld de autostoel oid. Ach, en als ie ook eens de grond raakt is ook geen ramp.
pi_113620850
Mefke, kan Tienus al goed zitten?
Ik schoof toen ze dat kon, Isabel in de Bondolino door van voor naar achteren. Hoe deed je dat met Driekus?

Oh, en m'n draagdoek is een gebruiksvoorwerp. Wel een mooie, dus ik probeer em schoon te houden, maar lukt dat niet, dan gaat ie in de was hoor.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 1 juli 2012 @ 10:26:43 #144
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113621478
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:57 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ben je dan niet bang dat je draagdoek vies wordt en zo?
nee, hij wordt gewoon vies, dus ik ben er niet bang voor. Ik heb een wasmachine ;)

mef, je knoopt de MT op je middel vast, flap achter over je billen. Superman toss je kind op je rug (of schuiven vanaf je heup. Holle rug houden, je houdt je kind met 1 hand een beetje tegen en met de andere flip je dan de MT over zijn billen/onderrug. Dan pak je de dichtsbijzijnde band, die trek je over je schouder en trek je aan, laat je kind los en pak gauw de andere band en aantrekken. Evt de banden een beetje draaien als ze gedraaid zijn geraakt en dan knopen.
Zo dus:
  zondag 1 juli 2012 @ 10:57:02 #145
100412 mefke79
komt goed!
pi_113622074
thanks dames, ik ga eens kijken of het gaat lukken met mijn friemelkont.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113622584
M'n ventje zit bij z'n pappa in de beco O+ .
pi_113628323
Ik zeg altijd dat hij/zij moet gaan liggen op m'n rug en dan doen ze dat ;) kan ik snel afknopen of banden omhoog halen
pi_113644443
Athlon, ik knopp zelfs een 5,70m doek zo. Ik probeer ook de banden van de grond te houden, maar als dat niet lukt, jammer dan. Moet wel zeggen, dat ik niet buiten zou knopen als het echt nat en/ of modderig is.

Bleie, dat vraagt om een foto, he.

Weten jullie of de dragers:
-Ergobaby Original en Organic
- Chicco en
- Topmark goede dragers zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113644977
Tinu, die heb ik wel gemaakt natuurlijk, maar hij wil niet dat ik foto's van m online zet...

Van de dragers die jij noemt, ken ik alleen de chicco. Die ziet er wel breder uit dan n babybjorn, maar geen idee of hij echt goed is.
pi_113645123
Tinu ik heb een ergo sport, en vind em erg fijn. Bij Babybij kun je ook een ergo lenen eerst he?

De andere ken ik niet, maar daar weten Macka en Webkim ongetwijfeld wel over te vertellen of het fijne dragers zijn.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_113645224
Ergobaby is een goede drager
Chicco en Topmark zijn geen goede ergonomische dragers
pi_113675561
Meh, toen had ik verzonnen dat ik die Colibri doek wilde van Natibaby, die om 3 uur vandaag in de webshop zou staan. Ja, niet dus. Hij staat gewoon nog steeds niet online. :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113676656
lieve schat die zijn vaak in enkele seconden of minuten weg enzo :D
Ik gok eerder dat je hem gemist hebt
pi_113677121
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:02 schreef Marjolijntje het volgende:
Meh, toen had ik verzonnen dat ik die Colibri doek wilde van Natibaby, die om 3 uur vandaag in de webshop zou staan. Ja, niet dus. Hij staat gewoon nog steeds niet online. :')
Jawel hoor, hij stond wel online O-)

Ik heb echt in 2 weken 2 doeken gekocht, dus er moet weer iets uit ook!

- Een Colour Grown Wellen (Didymos) dyed pink! Maat2,een shortie! Mag er uit voor 30,-
- Amazonas Brasil Melon maat 6, Prijs in overleg :)

Foto's op verzoek :)
pi_113677167
:( ik heb zo hard lopen refreshen ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:10:29 #156
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113750178
Ik heb even een n00bquestion over de Beco Butterfly.

Aan de uiteinden zitten elastieken genaaid, kan iemand mij toevallig vertellen waar deze voor dienen :@ ?

Ik heb er overigens al eventjes mee gedragen, Draakje past nog in de babyinsert :') . Maar ik denk dat wij wel vriendjes gaan worden, en anders manlief wel, die had de Beco al om nog voordat ik em goed en wel gezien had :D !
pi_113750377
om het op te rollen zodat je niet lange slierten hebt. en het zo blijft zitten en niet uitzakt als je draagt.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:30:19 #158
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113750585
Verrek, dat ik daar zelf niet opgekomen ben!!
Thanx Pvoess!
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:57:01 #159
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_113816958
Dames, welke knoop is het fijnst voor een baby'tje van 3 weken oud? Moet dat nog in de komma houding? ( heb ik zelf geloof ik nooit gebruikt)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:00:27 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113817083
fwcc saffier, gewoon rechtop dus
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:03:56 #161
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_113817211
Tnx, dacht zelf ook aan die. Ik draag Ylana nog steeds in die knoop :D
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_113819820
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:21 schreef Pvoesss het volgende:
om het op te rollen zodat je niet lange slierten hebt. en het zo blijft zitten en niet uitzakt als je draagt.
Oh, dat vroeg ik me ook al af!

Ik ben dikke vriendjes met de beco, en Pietje ook. Hij sabbelt wel erg graag op de banden, dus daar wil nog iets voor knutselen.
pi_113984659


Voor iedereen even een duidelijke foto hoe ze in de doek horen te zitten.
Denk dat deze wel heel goed is voor in de OP
pi_113984898
Hoe moet je dan knopen zodat de beentjes zo hoog zitten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113985960
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:52 schreef Tinuviel het volgende:
Hoe moet je dan knopen zodat de beentjes zo hoog zitten?
wat ik altijde deed/doe: kind in doek knopen, doek goed spreiden over de beentjes en dan met mijn vingers in elkaar gevlochten onder het kontje een wipje geven en dat vangen in de doek.

legt lastig uit :@ kan achterop ook trouwens
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113986588
Bij mij zitten de knieën nooit zo hoog. Wel hoger dan de kont, niet op navelhoogte.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:31:52 #167
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114010093
Ik heb net een poging gedaan tot rugdragen, nou vraag ik me af ofdat het zo goed is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114109143
ik had het in de draagdoeken op reis topic ook al gevraagd, maar daar leest bijna niemand merk ik ;)
dus hier ook even:

Lucas had ik 2 weken geleden in de doek, maar na een tijdje werden z'n voetjes en beentjes ietwat blauw.
Het zat niet strak om zijn benen, kon namelijk mn hand nog onder z'n benen in de doek krijgen.
Hoe kan dat? komt dat omdat zijn beentjes een tijdje naar beneden hangen, of doe ik toch iets niet goed?
zijn voetjes voelden niet aan, alsof het opgezet was ofzo.
maar het zag er wel gek uit (een moeder die zei het tegen me)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_114141608
Woensdag had ik Mientje al even in de ringsling... Echt het geknor wat eruit kwam :D

pi_114146026
O+ Ziet er zo schattig uit zeg Gerberaatje.

Gisteren had de mini een beetje een rotdag. Veel last van zijn reflux en zijn darmen. Tegen de avond was ik zo moe dat ik hem in de doek heb gebonden en ben gaan wandelen. Ik had hem in die Wrap Cross Carry van Didymos, hij heeft er ruim twee uur in liggen slapen terwijl ik thee dronk bij een vriendin. Vind het wel een moeilijke knoop om netjes te spannen.

We hebben ook geprobeerd een FWCC te doen bij manlief, maar doordat de hummel steeds overstrekt wipt hij zich omhoog in de doek en dat knoopt erg lastig. Tips?

We krijgen hopelijk volgende week een Bondolino. Cadeau van het werk van manlief O+ Hij heeft echt een toffe baan :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:30:19 #171
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114146062
Is er iemand hier die een Ellevill Zara Blue te koop heeft of weet waar ze nog te koop zijn?

Mijn hormomen willen die doek. :+
A grand adventure has begun.
pi_114146294
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:29 schreef Lunta het volgende:
O+ Ziet er zo schattig uit zeg Gerberaatje.

Gisteren had de mini een beetje een rotdag. Veel last van zijn reflux en zijn darmen. Tegen de avond was ik zo moe dat ik hem in de doek heb gebonden en ben gaan wandelen. Ik had hem in die Wrap Cross Carry van Didymos, hij heeft er ruim twee uur in liggen slapen terwijl ik thee dronk bij een vriendin. Vind het wel een moeilijke knoop om netjes te spannen.

We hebben ook geprobeerd een FWCC te doen bij manlief, maar doordat de hummel steeds overstrekt wipt hij zich omhoog in de doek en dat knoopt erg lastig. Tips?

We krijgen hopelijk volgende week een Bondolino. Cadeau van het werk van manlief O+ Hij heeft echt een toffe baan :P
als het lukt (niet dwingen) een van de zijpanden over het hoofdje. bij ravi lukte dat door je hand tegen zn hoofd te leggen. dan snuggelde hij vanzelf tussen hand en borstkas. dan de doek erover en was het goed.

zo:

Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:39:25 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114146445
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:51 schreef CrazyMoon het volgende:
ik had het in de draagdoeken op reis topic ook al gevraagd, maar daar leest bijna niemand merk ik ;)
dus hier ook even:

Lucas had ik 2 weken geleden in de doek, maar na een tijdje werden z'n voetjes en beentjes ietwat blauw.
Het zat niet strak om zijn benen, kon namelijk mn hand nog onder z'n benen in de doek krijgen.
Hoe kan dat? komt dat omdat zijn beentjes een tijdje naar beneden hangen, of doe ik toch iets niet goed?
zijn voetjes voelden niet aan, alsof het opgezet was ofzo.
maar het zag er wel gek uit (een moeder die zei het tegen me)
mss zijn knietjes nog wat hoger tov zijn billen doen?
ik heb er iig nooit last van gehad.

gerb, wat lief! O+
je ziet er goed uit!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114146575
lunta, gebruiken jullie een nekrolletje?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_114146590
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:42 schreef Gerberaatje het volgende:
Woensdag had ik Mientje al even in de ringsling... Echt het geknor wat eruit kwam :D

[ afbeelding ]
O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_114146808
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:42 schreef simmu het volgende:
lunta, gebruiken jullie een nekrolletje?
Ja. Tenminste, dat proberen we wel te maken. Maar voordat we daar zijn moet de doek wel geknoopt zijn. Met die didymos knoop is het ook overstrekken voordat hij zit, maar daarna direct slapen.
pi_114154224
Gerberaatje: wat ontzettend lief! Ga er bijna van rammelen...
  zaterdag 14 juli 2012 @ 13:58:20 #178
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114193117
Nee mama, ik wil niet in de box! Dan huil ik gewoon net zo lang tot je me in de draagdoek doet.... Dit is veeeeeeeeeel gezelliger ;)

pi_114262273
2 maanden geleden trotse mama geworden van B en van Gerberaatje heb ik een prachtig kraamkado gekregen! O+



B vindt het heerlijk in de doek!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_114262578
Sproet O+ kijk m lekker.zitten dan!
  maandag 16 juli 2012 @ 11:47:42 #181
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114263272
Oooooooooooh, in de Simon! Wat mooi!

PE, leuke foto! Nu alletwee nog even oefenen op vrolijk kijken. :D
A grand adventure has begun.
pi_114263312
Bekende doek idd sproet! Mooie foto's PE en sproet, heerlijk he, dat dragen!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114268310
Is er iemand die een drager uit wil lenen om met puck de bergen in te gaan volgende week?
De bondolino voldoet niet meer helaas en ik wil ook niet overhaast iets aanschaffen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114268995
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is er iemand die een drager uit wil lenen om met puck de bergen in te gaan volgende week?
De bondolino voldoet niet meer helaas en ik wil ook niet overhaast iets aanschaffen.
Als ik em niet te lang kwijt ben mag je mijn ergo wel lenen? Hoe lang ga je weg?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_114271068
6 dagen volgende week
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 16 juli 2012 @ 15:32:58 #186
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114272373
DML, waarom voldoet de Bondolino niet meer dan? Wordt Puck te zwaar?
A grand adventure has begun.
pi_114272600
Hij zit er niet goed meer in om het prettig te laten zijn voor ons zelf en de bondolino is eigenlijk altijd te breed geweest voor mijn schouders.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 16 juli 2012 @ 15:41:38 #188
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114272785
Ah, ok! Grappig wel, hoe dat per persoon kan verschillen he! Ik gebruik 'm nog een paar keer per week met veel plezier. :)

Ik heb trouwens niks te leen voor je, behalve een bondolino of een knalroze ringsling maar met beide maak ik je niet echt gelukkig. :')
A grand adventure has begun.
pi_114272979
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij zit er niet goed meer in om het prettig te laten zijn voor ons zelf en de bondolino is eigenlijk altijd te breed geweest voor mijn schouders.
Ik ben wel benieuwd welke drager wel fijn is bij smalle schouders, dus als je iets vindt hoor ik het graag :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 16 juli 2012 @ 15:53:56 #190
100412 mefke79
komt goed!
pi_114273272
Ik vond de Beco voor mijn brede schouders te smal, dus misschien is dat een optie? Ik heb geen Beco meer, helaas.

even een korte update over mijn mt-maak-projectje. Hij is bijna af! Maar pff, het kostte bloed, zweet en naalden (de naald van de machine is maar 2 keer gebroken). Voor iedereen die er nog eentje wil maken: twee keer canvas + 1 keer stevige katoen is misschien een beetje veel van het goede :P Hij gaat waarschijnlijk heeeeerlijk dragen, maar het was een ramp om te naaien.
En ik heb nu, terwijl ie nog niet af is, al dingen gezien die we de volgende keer anders zouden doen. Dus wie weet volgt er nog wel een keer een project...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 16 juli 2012 @ 15:57:53 #191
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114273574
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
6 dagen volgende week
Wat mij betreft geen probleem. Maar dan weet je nog niet of de ergo je bevalt natuurlijk.. ;) Isabel past er nog prima in, hoewel ze tot aan haar oksels ondersteunt wordt nu, is dat ver genoeg voor mijn rustige 2-jarige.. ;) En van knie naar knie haalt ie niet helemaal meer met 90 cm lengte, maar Puck is nog niet zo groot denk ik?
Zelf vond ik de ergo een verademing na de Bondolino, op de een of andere manier past die niet goed op mijn lijf. De ergo steunt veel meer op mijn heupen in elk geval.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_114284956
DML, ik heb je een DM gestuurd, je mag mijn wompat toddler wel lenen als je wilt? Als het echt zulk mooi weer wordt volgende week als ze nu zeggen (as if :')) heb ik ook de pre-school waar muppet wel een keertje inpast, dus een weekje missen kan wel :)
pi_114286922
PE en sproetje O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114317111
Hoe voorkom je met de kanguru dat hij helemaal als een bolletje erin verdwijnt? Eerst kreeg ik de bovenkant niet goed met de flip. Werd veels te strak, en nu heb ik dus dat hij helemaal rond wordt en er in zakt. Het midden van de doek loopt niet strak over zijn rug, maar ik krijg dat ook niet strakker, moet ik dat strak krijgen voordat ik onder hem door kruis? :?
pi_114327431
Ik heb vandaag mijn Natibaby collibri met linnen binnen gekregen, zo mooi! Maar ook enorm stug, ik hoop dat ik hem zachter krijg en ik er vriendjes mee kan worden..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:22:41 #197
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114327573
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:47 schreef Keshet het volgende:

PE, leuke foto! Nu alletwee nog even oefenen op vrolijk kijken. :D
Het is best lastig om een foto van jezelf te maken hoor :P En ik heb geen spiegels ;)

O+ Sproetje

Wow, hoe goed! Kreeg net deze nieuwsbrief van Rossman;


http://www.rossmann.de/ba(...)BAUV-1V7OFDM-1B936HS

Heel verhaal over de draagdoek, en waar op te letten ed. ^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door PureEvil op 17-07-2012 19:30:24 ]
pi_114329565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:22 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Het is best lastig om een foto van jezelf te maken hoor :P En ik heb geen spiegels ;)

O+ Sproetje

Wow, hoe goed! Kreeg net deze nieuwsbrief van Rossman;

http://www.rossmann.de/ba(...)BAUV-1V7OFDM-1B936HS

Heel verhaal over de draagdoek, en waar op te letten ed. ^O^
Leuk om te lezen. Gaat Rossman dan ook doeken, dragers of babyslings verkopen? Is er eigenlijk een prijsverschil van die dingen tussen Duitsland en Nederland?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:45:10 #199
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114332054
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:01 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Leuk om te lezen. Gaat Rossman dan ook doeken, dragers of babyslings verkopen? Is er eigenlijk een prijsverschil van die dingen tussen Duitsland en Nederland?
Ze verkopen ze wel (wist ik niet eens);

http://www.rossmannversan(...)82869&cat=Babytragen
pi_114332366
Is ook wel logisch PE, lijkt me raar dat ze er anders over zouden gaan berichten in hun nieuwsbrief.

Ze hebben een paar doeken en bondolino's zag ik. En dat safety first merk zegt mij niets, maar is denk ik niet echt even goed als de merken. Heb even de prijzen van de bondolino's vergeleken en die zijn niet echt goedkoper dan als je op een nederlandse webshop koopt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114378377
Waarom zijn ergonomische dragers eigenlijk standaard minimaal ¤30-¤40 duurder dan de niet ergonomische varianten? Je hebt voor de ergonomische soort wel een klein beetje meer stof nodig. Maar is dat dan de reden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114378532
Colibri na een rondje wasmachine en koude droger met schoenen, al heel veel zachter O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114379629
Ja mooi issie he? O+

Ik heb hem ook en het viel me inderdaad mee hoe soepel hij uit de droger kwam!

Superfoto ook trouwens!

Over smalle schouders: Boba misschien? Draagt voor mijn smalle en lange man perfect :)
pi_114380217
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:31 schreef Tinuviel het volgende:
Waarom zijn ergonomische dragers eigenlijk standaard minimaal ¤30-¤40 duurder dan de niet ergonomische varianten? Je hebt voor de ergonomische soort wel een klein beetje meer stof nodig. Maar is dat dan de reden?
Omdat die ergonomische niet zo massaal verkocht en dus geproduceerd worden? Hoeveel mensen hebben van manducca gehoord? En hoeveel van babybjorn?
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:06:04 #205
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114380278
Marjolijntje, wat een mooie doek!

Het hangt op mijn borst en het knort... Wat is dragen toch heerlijk O+
En aangezien meneer alleen op mij wil slapen is hij de afgelopen 3 weken al bijna dagelijks in de doek geweest. Echt ideaal, nog voordat ik klaar ben met knopen ligt hij al te tukken :D
.... met gevoel voor drama....
pi_114381499
Athlon, logisch dat verklaart. Er zijn een paar dragers die ergonomisch en wat goedkoper zijn, maar die zijn dan vooral geschikt tot een jaar en niet langer, zoals bv Marsupi.

Marjolijntje super mooi doek voor een meisje!

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:06 schreef Kersjes het volgende:
Marjolijntje, wat een mooie doek!

Het hangt op mijn borst en het knort...
Ik gok op een kleine Seth :P Denk niet dat Toby of Devin nog kunnen knorren.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:06 schreef Kersjes het volgende:

... Wat is dragen toch heerlijk O+
En aangezien meneer alleen op mij wil slapen is hij de afgelopen 3 weken al bijna dagelijks in de doek geweest. Echt ideaal, nog voordat ik klaar ben met knopen ligt hij al te tukken :D
O+ Hier idem luidkeels brullen en zodra hij in de doek tegen me aan ligt is het stil. De dagen dat ik niet heb gedragen kan ik hier ook nog aan een hand tellen denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:39:50 #207
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114381990
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:31 schreef Tinuviel het volgende:
Waarom zijn ergonomische dragers eigenlijk standaard minimaal ¤30-¤40 duurder dan de niet ergonomische varianten? Je hebt voor de ergonomische soort wel een klein beetje meer stof nodig. Maar is dat dan de reden?
dat is niet perse waar...

ik heb pas geleden de bondolino aanbevolen bij vrienden, want ze waren niet zo blij met hun baby bjorn. ik heel voorzichtig zeggen dat een bondolino wel aan de prijzige kant is en dat je ze ook wel 2ehands kan vinden, dus zij vroegen wat ie dan kostte. Ik zeg rond de ¤100 waarop zij hard lachen en zeiden dat hun baby bjorn rond de ¤140 had gekost...
pi_114382863
Asy ik heb net gegoogled. Het klopt dat de Baby Björn niet erg goedkoop is. Afhankelijk van soort en winkel krijg je hem vanaf ¤80. Er zijn echter diverse niet ergonomische dragers vanaf ¤40 bv van Tomy en Chicco. Dat vind ik dan wel een groot verschil met een bondolino of Ergo van ¤100.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:57:16 #209
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114391223
Net een mei tai besteld bij ooiebeest *O*
pi_114453170
Marjolijntje
O+ wat mooi zeg!

vind een doek echt super mooi maar dat past niet echt bij mij denk ik :@
een Bondolino of ergo lijkt me wel iets :)

Heb hier op het forum ook eens iets gelezen over een drager (zoals de bandolino bijv) en die had een supermooie print, weet iemand welke ik bedoel?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 11:14:05 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114453427
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:53 schreef Tinuviel het volgende:
Asy ik heb net gegoogled. Het klopt dat de Baby Björn niet erg goedkoop is. Afhankelijk van soort en winkel krijg je hem vanaf ¤80. Er zijn echter diverse niet ergonomische dragers vanaf ¤40 bv van Tomy en Chicco. Dat vind ik dan wel een groot verschil met een bondolino of Ergo van ¤100.
ja maar dat hou je altijd...
Je kan een maxi cosi kopen of een römer of een goedkoper stoeltje...
De vraag blijft of dan een duurder stoeltje (altijd) beter is dan een goedkoper...

Zo zijn er nu ook behoorlijk dure autostoeltjes te koop van Lief! maar die blijken dan weer te zijn van een goedkope fabrikant. Alleen het feit dat er een hoes van Lief! omheen zit, maakt het dan weer duur...
pi_114453790
Mooie doek Marjolijntje O+

Hier ook weer een hummeltje tegen me aan. Slapen in de wieg wilde niet, in de doek zo vertrokken :P. Als ik hem wakker wil hebben voor een voeding, hoef ik hem alleen maar uit de doek te halen en even weg te leggen. 10 min max, dan is het brullen :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114457430
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:06 schreef Zoë23 het volgende:
Marjolijntje
O+ wat mooi zeg!

vind een doek echt super mooi maar dat past niet echt bij mij denk ik :@
een Bondolino of ergo lijkt me wel iets :)

Heb hier op het forum ook eens iets gelezen over een drager (zoals de bandolino bijv) en die had een supermooie print, weet iemand welke ik bedoel?
Denk dat je de Manduca bedoeld
pi_114460418
Asy misschien zie ik dat verkeerd maar ik vind het bij een drager toch wat anders dan bij een autostoel. Ten eerste brengt mijn uk op dit moment veel meer tijd door in de drager/ doek dan in de autostoel en ten tweede wil ik zeker met de onzekerheid op een heupdysplasie geen niet ergonomische drager kopen. Het viel me gewoon op dat deze ongeveer het dubbele kosten dan een goedkope niet ergonomische en dat vind ik erg jammer
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114461144
Mrien
Bedankt! :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:41:45 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114462030
Tinuviel, het was gewoon een voorbeeld.
En het is niet zo dat alle kinderen gedragen in een baby bjorn of andere niet-ergonomische drager heupdysplasie ontwikkelen ;)

Overigens (los hiervan) vindt mijn bekkentherapeut het nog altijd beter dat ik Huubke draag dan dat ik met een kinderwagen ga wandelen!
pi_114462152
Wat een prachtige doek Marjoleintje O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:45:36 #218
100412 mefke79
komt goed!
pi_114462201
Klopt Asy, in heb begin was de tip om veel met de wagen te wandelen want dan werkt ie al rollator. Maar als je bekken het weer een beetje oppikt is lopen met de doek verstandiger, je loopt dan niet zo naar voren. En ik vind het ook maar lastig hoor, dat je de meeste dragers die goed zijn, niet effe op elke straathoek kan proberen. Terwijl de slechte dragers bij elke Prenatal hangen.

Ik had gisteren Tienus in de MT, voorop want op mijn rug wil alleen nog niet zo goed. Hij lag te miepen en te mieren, dus op een gegeven moment maar naar huis. Ik kom binnen, ga op de bank zitten om de MT los te doen, slaapt ie...om vervolgens bijna twee uur lang op mijn blaas te blijven liggen. Niet handig, wel gezellig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:48:58 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114462344
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:45 schreef mefke79 het volgende:
Klopt Asy, in heb begin was de tip om veel met de wagen te wandelen want dan werkt ie al rollator. Maar als je bekken het weer een beetje oppikt is lopen met de doek verstandiger, je loopt dan niet zo naar voren. En ik vind het ook maar lastig hoor, dat je de meeste dragers die goed zijn, niet effe op elke straathoek kan proberen. Terwijl de slechte dragers bij elke Prenatal hangen.

Ik had gisteren Tienus in de MT, voorop want op mijn rug wil alleen nog niet zo goed. Hij lag te miepen en te mieren, dus op een gegeven moment maar naar huis. Ik kom binnen, ga op de bank zitten om de MT los te doen, slaapt ie...om vervolgens bijna twee uur lang op mijn blaas te blijven liggen. Niet handig, wel gezellig.
ik ben alleen altijd zo bang dat ik door mijn benen zak. eigenlijk zou ik Huubke achterop moeten doen maar dat is dan nu even moeilijk ivm erop krijgen...
het is gewoon zo steeds kiezen tussen 2 kwaden.
ben jij inmiddels pijnvrij?

dat jij Tienus nog voorop kan dragen! :o
pi_114463296
Ik draag Jelle ook nog weleens voorop hoor :) 1,5 uur ging nog wel prima
pi_114463829
Asy
Dat vertelde m'n fysio ook, ik moest zonder kinderwagen lopen. Maar ik zak nog regelmatig door m'n been..of dragen dan zo handig is?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:29:02 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114464100
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:10 schreef mrien het volgende:
Ik draag Jelle ook nog weleens voorop hoor :) 1,5 uur ging nog wel prima
Pvoesss doet het ook nog, maar ik vind het knap hoor! :Y

Lastig hè Zoë :*
pi_114464297
Ja, Saar vind gedragen worden erg fijn, het liefst heeft ze dat je de hele dag met dr loopt. Als m'n vriend thuis komt dan kan ie gelijk even met dr door de kamer lopen.

Daarom leek dragen me wel leuk, voor haar. Vind het in ieder geval erg leuk om dragers te bekijken :) sommige zijn erg leuk
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:48:17 #224
100412 mefke79
komt goed!
pi_114464899
Zo zwaar is Tienus nu ook weer niet he, iets van 10,5 kilo. En ik kan het alleen als ik em goed knoop in de MT. Achterop krijg ik gewoon nog niet zo heel goed voor elkaar, dus dan is voorop makkelijker.

Pijnvrij ben ik niet. Maar Tienus bleek al die tijd op een zenuw gelegen te hebben, dus het door de benen zakken was ik bijna meteen na de bevalling al kwijt. Het zijn nu vooral mijn bekkenbodem en onderrug die opspelen. De vraag is ook of dat nog wel ooit helemaal goed komt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:51:18 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114465010
Zoë, ik heb een schommelstoeltje voor Huubke ;)
Hij wordt ook graag gedragen en gewiegd dus dat ding is echt ideaal als ik heel even rustig wil koken of als hij moe is en in slaap gewiegd wil worden en ik niet meer kan lopen of staan. 5 minuutjes in dat ding en hij is vertrokken. Dan haal ik hem eruit en dan leg ik hem in bed.

Ai mef, ik steek daar nog even mijn kop voor in het zand :X
En Harry is ook nog geen 11 kilo maar toch draag ik die al heel lang niet meer voorop (overigens ook al heel lang niet meer achterop maar dat terzijde).
pi_114466639
Mefke
Vervelend zo :(

Asy
Dat zal ons meisje vast ook wel leuk vinden :D
Is die ergens online te koop? :9
beetje offtopic maar wel handig :@
pi_114468918
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:41 schreef Asyniur het volgende:
Tinuviel, het was gewoon een voorbeeld.
En het is niet zo dat alle kinderen gedragen in een baby bjorn of andere niet-ergonomische drager heupdysplasie ontwikkelen ;)

Overigens (los hiervan) vindt mijn bekkentherapeut het nog altijd beter dat ik Huubke draag dan dat ik met een kinderwagen ga wandelen!
Asy dat weet ik, maar mijn kindje is een stuitkindje, dus heeft hij sowieso een grotere kans en dan wil ik de gok niet nemen, dat ik hem verkeerd draag. Ik draag in de doek ook alleen in houdingen, waarvan ik weet dat het niet slecht is voor zijn heup.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:27:49 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114472649
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:28 schreef Zoë23 het volgende:
Asy
Dat zal ons meisje vast ook wel leuk vinden :D
Is die ergens online te koop? :9
beetje offtopic maar wel handig :@
Hier
pi_114493943
Thanks :*
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:00:20 #230
100412 mefke79
komt goed!
pi_114495415
En de MT is af!
Actiepics houden jullie tegoed, het pasmodel wilde niet. We zijn tevreden, al hebben we nu al weer tig dingen die we een volgende keer anders zouden doen. Ik heb het lijfje van mijn eigen MamaMerel MT nagemaakt, die heeft een rechte heupband ipv twee losse stroken aan het lijfje. In die band hebben we schuimrubber zitten en we hebben er een gesp op gezet.
Compleet Ikea trouwens, de vulling is een matrasspleetopvuller, de gesp is van een Ikearugzak en de stof is ook van de Ikea. Alleen het garen niet.



* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:05:32 #231
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114495560
Wauwww Mefke!
Jammer dat je pasmodel niet even wil poseren, en ik ben erg benieuwd hoe hij draagt :) !
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:27:39 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114496271
Wauw mef! Ziet er goed uit zeg!
Was je pasmodel ook niet om te kopen met wat lekkers?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:38:33 #233
100412 mefke79
komt goed!
pi_114496595
Pasmodel is ernstig eigenwijs vandaag. Iets met 'ik ben twee en ik zeg nee' :+ O-) :X
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 21 juli 2012 @ 15:02:11 #234
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114497343
:{ Heb ik dat....Lukt het me eindelijk om cristel op mn rug te krijgen in de doek..Spuugt ze mn rug vol. Bah :')
pi_114497551
Wauw mefke!

Bah PE -O-
  zaterdag 21 juli 2012 @ 15:13:24 #236
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114497755
Dus...Nu moet ik mn doek wassen? Kan dat op 30/40 graden? En mag die in de droger of niet?????

En de post is net geweest, en die heeft een amazonas Melon gebracht (grove weving) *O*
(die is trouwens een stuk dunner dan die andere die ik heb???)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 22:08:29 #237
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_114510846
Mef leuke stof zeg, ik ben benieuwd naar de actiefoto's

PE :D
Ik was alle doeken op 30, eerste keer met delicaat.... Ik hang mijn doeken dan uit en daarna strijk ik ze. Maar er zijn vast honderdduuzend manieren...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 21 juli 2012 @ 22:53:27 #238
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114512457
Het ligt ook net aan het merk doek. Mijn oude Girasol kon op 60 graden gewassen worden en ook in de droger, maar dat durf ik met m'n Paisley echt niet.

Ik zo het gewoon proberen op 30 graden, delicaat/handwas programma, idem wasmiddel en dan de doek over twee stoelen spannen om te drogen.
pi_114512516
Mef, ziet er mooi uit. Actiepics hebben we nog tegoed als je model weer meewerkt ;) Bijzondere MT trouwens met gespen in plaats van banden.

PE balen van de vieze doek. Je nieuwe doek kwam dus precies op tijd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114512743
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 22:53 schreef NotTheSame het volgende:
Het ligt ook net aan het merk doek. Mijn oude Girasol kon op 60 graden gewassen worden en ook in de droger, maar dat durf ik met m'n Paisley echt niet.

Ik zo het gewoon proberen op 30 graden, delicaat/handwas programma, idem wasmiddel en dan de doek over twee stoelen spannen om te drogen.
Over twee stoelen? Hier gingen ze gewoon op het wasrek toen ik ze nog niet in de droger durfde te doen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:02:26 #241
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114512871
Als je een groot wasrek hebt kan dat ook natuurlijk ;).
  zondag 22 juli 2012 @ 07:44:00 #242
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114522241
PureEvil, ik gooi mijn Amazonas gewoon in de droger.
  zondag 22 juli 2012 @ 23:05:45 #243
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114548813
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 07:44 schreef Asyniur het volgende:
PureEvil, ik gooi mijn Amazonas gewoon in de droger.
Nog op een speciale stand? Of maakt dat niet uit? En krimpt dat ding dan niet??
En op hoeveel graden was je m in de wasmaschine? of welke stand?
pi_114551116
:( ik blijf pijn houden met de boba... (Onderrug, schouders en knieen)
Wacht nog het rondje Cesartherapie wat ik er tegen aan ga gooien af.. anders moet ik helaas de hand(draag)doek in de ring gooien...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 23 juli 2012 @ 07:53:22 #245
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114556858
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:05 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Nog op een speciale stand? Of maakt dat niet uit? En krimpt dat ding dan niet??
En op hoeveel graden was je m in de wasmaschine? of welke stand?
gewoon op 40 graden en dan gewoon in de droger. niks speciaals...
als ie krimpt dan gaat het om een cm ofzo en dat op ruim 4,5 m. ik heb er nooit wat van gemerkt ;)

Lamb, wat vervelend zeg!
pi_114557950
Ik ook gewoon in de machine en droger. Wat Asyniur zegt dus... Droger staat hier wel op de koelste stand, maar wordt wel heet hoor. Heb mijn doek niet vóór en na het wassen gemeten, zou dus niet weten of hij gekrompen is.
Als het overigens geen 100% katoen is zou ik anders te werk gaan. Of als het een superdure doek zou zijn, dan zou ik hem dus niet in de droger doen (zegt ze nu, want gemak dient de mens).
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2012 @ 09:53:40 #247
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_114558103
Lamb, kun je niet langs een deskundige op het gebied van dragen om de Boba goed af te laten stellen? (Als je wel eens in Den Haag komt zoek mij dan op, dan doe ik het zo voor je.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_114558322
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:53 schreef Macka66 het volgende:
Lamb, kun je niet langs een deskundige op het gebied van dragen om de Boba goed af te laten stellen? (Als je wel eens in Den Haag komt zoek mij dan op, dan doe ik het zo voor je.)
Dat ja, klinkt alsof ie niet ideaal staat afgesteld :)
pi_114558387
PE met dit mooie weer droogt die buiten ook heel snel. Als je dus een balcon of tuin hebt, zou ik hem gewoon buiten ophangen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 23 juli 2012 @ 10:23:54 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114558585
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:41 schreef Lunta het volgende:
Ik ook gewoon in de machine en droger. Wat Asyniur zegt dus... Droger staat hier wel op de koelste stand, maar wordt wel heet hoor. Heb mijn doek niet vóór en na het wassen gemeten, zou dus niet weten of hij gekrompen is.
Als het overigens geen 100% katoen is zou ik anders te werk gaan. Of als het een superdure doek zou zijn, dan zou ik hem dus niet in de droger doen (zegt ze nu, want gemak dient de mens).
Ja dit dus...
Doeken met linnen, kapok of wol gaan hier dus niet in de droger. De rest wel.
pi_114569475
Linnen hier wel hoor. Trekt vanzelf weer bij als ie kleiner wordt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_114569553
Linnen heb ik hier ook in de droger gehad, op het koude droogprogramma. Heb niet gemeten of de doek gekrompen is, maar het ging prima!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114570071
Als een doek wat krimpt, even strijken ;) trekt ie vaak wel weer vlot bij!
pi_114570262
Ook mijn mini is inmiddels groot fan O+



:D
pi_114570655
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:16 schreef Gerberaatje het volgende:
Ook mijn mini is inmiddels groot fan O+

[ afbeelding ]

:D
O+ O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 23 juli 2012 @ 19:07:39 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114573681
ooh dan ga ik mijn linnen-monster ook eens in de droger mikken. Misschien wordt ie dan ook iets zachter!
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2012 @ 19:13:20 #257
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_114573900
Gerbera, wat een schattige doekmini! Dat neusje O+
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_114573901
Asy, ik heb er een paar schoenen bij gemikt, in de droger. En hij kwam er echt een heel stuk zachter uit!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114573908
edit, quote, moeilijk..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114574086
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:13 schreef Marjolijntje het volgende:
Asy, ik heb er een paar schoenen bij gemikt, in de droger. En hij kwam er echt een heel stuk zachter uit!!
Helpt goed inderdaad! Ik heb er ook weleens een aantal tennisballen in gedaan
  maandag 23 juli 2012 @ 19:22:31 #261
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114574223
hmm, heb geen schoenen die in de droger kunnen en ook geen tennisballen.
Maar ik bedenk wel iets ;)
pi_114574299
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:16 schreef Gerberaatje het volgende:
Ook mijn mini is inmiddels groot fan O+

[ afbeelding ]

:D
Oeh O+ O+

Wat is nou de ultieme doek om mee te beginnen voor de draagnoob?
pi_114575646
Als je een newborn gaat dragen lijkt me een zachte doek erg fijn. Dan zou je dus of een gebruikte moeten nemen, die al zacht is of eentje die kwa stof van zichzelf zacht is. En het hangt er ook nog vanaf of je in de zomer of winter gaat dragen, wat voor dikte je doek moet hebben enz.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114575922
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:00 schreef Tinuviel het volgende:
Als je een newborn gaat dragen lijkt me een zachte doek erg fijn. Dan zou je dus of een gebruikte moeten nemen, die al zacht is of eentje die kwa stof van zichzelf zacht is. En het hangt er ook nog vanaf of je in de zomer of winter gaat dragen, wat voor dikte je doek moet hebben enz.
Het wordt een oktobermini, dus het weer kan in het begin nog alle kanten op maar wordt dan snel kouder
  maandag 23 juli 2012 @ 20:28:50 #265
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114577082
Ophelia, ik droeg mijn decembermini in een dikke katoenen Girasol. Ik heb er geen moment spijt van gehad, het was al meteen uit de doos een zachte doek. En bij een dikke doek hoef je ook nog niet zo precies te knopen.
pi_114577162
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:53 schreef Macka66 het volgende:
Lamb, kun je niet langs een deskundige op het gebied van dragen om de Boba goed af te laten stellen? (Als je wel eens in Den Haag komt zoek mij dan op, dan doe ik het zo voor je.)
Tnxs voor het aanbod!
Helaas ben ik bang dat het niet aan de boba ligt maar aan mijn lijf....
De pijn is niet alleen aan de boba gerelateerd.... maar kan haar gewicht er dus niet bij hebben op het moment helaas (ze is dan ook al ruim 13kg).... Mijn vriend heeft haar nu enkele keren gedragen met de boba.. maar in praktijk gebruiken we hem dus amper...

Gerbera O+ Wat heerlijk...
Wanneer ik ooit ooit wie weet ooit nog voor een 2de ga dan kom ik meteen op les ;) Wat vind ik het doodzonde dat ik te laat begonnen ben..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2012 @ 21:10:28 #267
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_114579000
Lamb, een draaghulpmiddel kan juist handig zijn als je door een zeer lijf je kind niet op een andere manier kunt tillen. Mocht je er behoefte aan hebben om er wat dieper op in te gaan, mijn dm box staat altijd voor je open.

Wbt geweven beginnersdoeken: er is ook wel iets te zeggen voor niet te dikke doeken voor beginners. Met een dikke doek voel je niet goed wat je doet, welke invloed je hebt op het aanspannen van de doek. En je moet best wat kracht uitoefenen.
Het belangrijkste is echter dat je een doek hebt die je mooi en/of leuk vindt. Anders haal je 'm nooit uit de kast!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_114594617
Ik was al bang dat er geen eenduidig antwoord zou komen :P Ik heb in ieder geval een zwak voor de Girasol Blue Berry. Wat zou jij aanraden Macka? (een doek die ik niet of niet zo mooi vind komt er sowieso niet in)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:57:56 #269
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_114595036
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:28 schreef NotTheSame het volgende:
Ophelia, ik droeg mijn decembermini in een dikke katoenen Girasol. Ik heb er geen moment spijt van gehad, het was al meteen uit de doos een zachte doek. En bij een dikke doek hoef je ook nog niet zo precies te knopen.
En ik ben er nog steeds zoooo blij mee O+ :) . Ik ga er vanmiddag weer mee de stad in! Zal wel een tikje warm zijn, maarja.
pi_114599565
Mijn eerste doek was ook een Girasol meen ik. Ik had nog wel een rekbare doek. Dan moet je wel strak knopen en ik vond hem alleen lekker voor de eerste maanden. Waar woon jij Ophelia? Anders zou je eens een keertje kunnen komen proberen en eventueel mijn rekbare doek lenen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114603610
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114618151
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:00 schreef Tinuviel het volgende:
Mijn eerste doek was ook een Girasol meen ik. Ik had nog wel een rekbare doek. Dan moet je wel strak knopen en ik vond hem alleen lekker voor de eerste maanden. Waar woon jij Ophelia? Anders zou je eens een keertje kunnen komen proberen en eventueel mijn rekbare doek lenen.
Lief van je, maar ik zit in Tilburg, dus een behoorlijk eind bij jou vandaan. Ik denk dat ik in mijn omgeving ook wel een rekbare doek geleend krijg :Y

Maar Girasol is in ieder geval een aanrader begrijp ik ^O^
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2012 @ 21:58:59 #273
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_114619137
Ophelia, als je van flanelzacht houdt dan die Girasol doen! (Volgens mij heb je die stiekem ook al lang gekozen :D)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_114620002
Ik ben al even een groot fan van de kleur :Y O-) Maar die Natibaby Kolibri is ook :9~
pi_114620184
Ik heb mijn mini 1 week na de geboorte in de Zara mild gedragen...ik heb nu 4 doeken maar de Zara blijft echt mijn favoriet
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114621405
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben al even een groot fan van de kleur :Y O-) Maar die Natibaby Kolibri is ook :9~
Die is wel een stuk stugger hoor dan een girasol! En mogelijk ook een stuk moeilijker te vinden :) Maar het is inderdaad een hele mooie doek :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114621872
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:38 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Die is wel een stuk stugger hoor dan een girasol! En mogelijk ook een stuk moeilijker te vinden :) Maar het is inderdaad een hele mooie doek :D
Hij is nu nog te vinden inderdaad, maar dat zal vast niet lang meer duren. Stugger lijkt me niet handig om mee te beginnen, dat wordt hem niet dan.
pi_114622672
Girasol is echt heel fijn, zelfs direct uit de doos al :) in ieder geval mij earthy rainbow wel, kolibrie heeft echt wat meer werk nodig.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114646990
Ik heb een ontzettende plakbaby... dag en nacht, als ze maar 2 cm van je verwijderd is dan gaat de keel open (er zit een keel op, voor zo'n klein meisje... :') :D)

En nu met dit weer ben ik ontzettend blij met mijn heerlijk dunne, onwijs saaie (want saai wit :P) Amazonas O+

Kind slaapt al tijdens het knopen, ligt inmiddels te knorren... en ik heb even mijn handen vrij. Allemaal blij :P

pi_114658887
(8> Is fan van de doeken die gerberaatje en marjolijntje hebben.
(hij vind de baby Björn bijv helemaal niks)
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:41:47 #281
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114671806
Ondanks dat de doek wit is vind ik hem toch mooi Gerbera!

Ophelia, ik heb in het begin een doek mogen proberen van Ticootje. Ik weet niet meer wat voor doek het was; ik hem noemde hem 'de kanarie' ( :@ ) maar volgens mij was de echte naam '<insert merk> Vicky.

Kom je ook naar de draagmeet in Amstelveen? Dan kun je dingen uitproberen!

EDIT: Het was de Storchenwiege Vicky:

De Kanarie vind ik nog steeds treffend. :+
A grand adventure has begun.
pi_114672262
Als je naar de meet komt, kan je en een girasol en de kolibrie proberen ;)

Keshet: kanarie is wel treffend ja :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:22:59 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114672432
Weet je wat het grootste (enige?) nadeel aan het dragen is?
Dat je niet (te veel) in de zon kan -O-
Met dit soort temperaturen vind ik het overdag buiten te warm om de rails over zijn hoofdje te trekken. En nou de zon eindelijk schijnt ga ik er van genieten ook! * Kersjes zonaanbidster is
Hij heeft dus al 2 dagen niet in de doek gezeten en zal er vandaag ook niet in gaan denk ik.
Maar ik mis het zeker!
.... met gevoel voor drama....
pi_114673947
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:22 schreef Kersjes het volgende:
Weet je wat het grootste (enige?) nadeel aan het dragen is?
Dat je niet (te veel) in de zon kan -O-
Met dit soort temperaturen vind ik het overdag buiten te warm om de rails over zijn hoofdje te trekken. En nou de zon eindelijk schijnt ga ik er van genieten ook! * Kersjes zonaanbidster is
Hij heeft dus al 2 dagen niet in de doek gezeten en zal er vandaag ook niet in gaan denk ik.
Maar ik mis het zeker!
daarom moet je ook een zomerdoek nemen, of tenminste een dunne doek. En wel eentje van een lichte kleur, en een mooie witte vissershoedje.
En dan knopen met 1 laag FWCC om het zo koel mogelijk te houden.

Of je gaat voor een ringsling of mei-tai.
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:31:13 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114675637
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:32 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

daarom moet je ook een zomerdoek nemen, of tenminste een dunne doek. En wel eentje van een lichte kleur, en een mooie witte vissershoedje.
En dan knopen met 1 laag FWCC om het zo koel mogelijk te houden.

Of je gaat voor een ringsling of mei-tai.
Echt, ik ben fanatiek draagster en heb ook dunne doeken maar met 30 graden stop ik mijn baby niet in een draagdoek tenzij nodig.
Het zweet drijft letterlijk tussen mijn borsten en mijn kind heeft al natte haartjes als hij bloot buiten in het campingbed ligt, dus dragen ga ik hem dan echt niet aan doen...
pi_114675788
Ik vind dragen nu ook echt te warm hoor! Hooguit een half uurtje, max. Als het echt nodig is.
Mijn baby heeft alleen een luier aan en is dan nog steeds erg warm.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114676918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:41 schreef Keshet het volgende:
Kom je ook naar de draagmeet in Amstelveen? Dan kun je dingen uitproberen!
Ik zou wel willen maar ik kan niet, komt vast nog wel een keer :Y
pi_114677211
Jammer, dan de volgende keer. Dan kom je gelijk je baby showen :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:35:37 #289
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_114679258
Heeft iemand van jullie ervaring met de Emeibaby?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_114679514
Sorry Vlindur nog nooit uberhauptvan gehoord. Ik hoop datiemand anders je kan helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:51:48 #291
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_114679773
Het was ook niet voor mij, maar voor een heel klein en smalle kennis van me. De bondolino is haar te groot en nu heeft ze de emeibaby gezien. En die zit er heel gaaf uit. Inmiddels gaat ze die bestellen! :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2012 @ 14:15:57 #292
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_114680522
Dragen is met dit weer gewoon warm. Welke doek en knoop je ook gebruikt. Geldt ook voor kleintjes in de ringsling. Een mei-tai of drager is een ietsie pietsie koeler minder warm omdat de zijkanten open zijn. Als er tenminste een briesje staat, anders heb je nog niks aan die open zijkanten.

En Kersjes is een heel ervaren draagster athlonkmf, dus die weet wel waar ze het over heeft ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_114681193
Het zweet druipt van R dr voorhoofd als ze aan de borst drinkt en mijn arm is dan ook helemaal nat...dragen met dit weer doe ik haar (en mijzelf) niet aan..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114681608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:15 schreef Macka66 het volgende:
Een mei-tai of drager is een ietsie pietsie koeler minder warm omdat de zijkanten open zijn. Als er tenminste een briesje staat, anders heb je nog niks aan die open zijkanten.
Zo had ik gister (niet heel gewenst maar ze was niet lekker en ik had het fietsstoeltje niet) een zielig koortsig meisje op mijn rug in de Beco. Kwartiertje op de fiets en ze koelde er, ondanks mijn lichaamswartme, best lekker van af door die open zijkanten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:44:27 #295
62913 Blik
The one and Only!
pi_114683326
Vraag voor de experts in dit topic. We wandelen redelijk vaak door de bossen en kunnen dan geen buggy/wandelwagen meenemen. Daarom willen mijn vriendin en ik graag een draagzak kopen voor onze kleine (eind augustus uitgerekend). We hebben uiteraard al gezocht en zijn verschillende opties tegengekomen zoals de Bondolino, Manduca, Stokke Mycarrier, etc. Maar toch wil ik graag nog wat extra advies hebben. We hebben een aantal voorkeuren:

- toepasbaar voor de gehele levensduur van het kind (t/m peuter)
- voor en achter te dragen
- voor mannen en vrouwen (lees: geen doek ;))

Zijn er draagzakken die toepasbaar voor de gehele levensduur van het kind? Ik wil eigenlijk na één aankoop klaar zijn. Wat zijn de beste opties qua draagcomfort e.d..

Misschien heb ik nog wel meer vragen, maar die komen dan nog wel. :)
pi_114683998
Ik zou dan gaan voor de manduca,
heeft een babyinsert en er zit een rits in die je open kan ritsen en dan is de drager een heel stuk langer.
Maar de Tula zou ook kunnen die kan je ook uitbreiden en wat groter maken :) En is ook een babyinsert voor te koop,

De stokke drager is niet geschikt trouwens.
pi_114684253
Ehm, ik heb een probleem volgens mij, mijn meisje is net 6,5e week oud.. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114684415
Hehehe nog even en heb je er net als ik ineens 23 in je huis liggen :D
pi_114685164
Wat zijn de verschillen dan van de verschillende soorten Manduca, Pvoess, Makka? Of zijn de soorten voornamelijk vanwege verschillende patronen? Waar koop je zo'n Tula, zie hem niet op babybij.nl staan.

Is het trouwens ook mogelijk om zoiets 2ehands te kopen ergens anders dan in dit topic?
Op marktplaats heb ik al gekeken en vind daar praktisch alleen wat Mai-tais wat betreft ergonomische dragers.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114685269
Tula is niet op veel plekken te koop, blozekriekske en ooiebeest en nog wat andere.
Er is weinig verschil in de manduca's die nu te koop zijn.
Er zijn nog wat oudere modellen en die zitten minder prettig maar de LE en de newstyle zijn verder hetzelfde.
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2012 @ 16:46:54 #301
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_114685499
Op naar het nieuwe topic dan maar.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')