abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113243954
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113244026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:14 schreef Tinuviel het volgende:
Ik ga hem nu nog een keer neerzetten. Zoals beloofd de optie om een draagdoeken meet mee te maken in ons bescheiden huisje in Amstelveen. Ik heb ook even gekeken naar data: zaterdag 14 juli, zaterdag 28 juli, zondag 29 juli, zaterdag 4 augustus, zondag 5 augustus. Iedereen is welkom, nieuwe draagmoeders net zoals ervaren draagmoeders. Een goede mix zou mooi zijn, zodat de nieuwe draagmoeders veel kunnen leren. En daarnaast natuurlijk zoveel mogelijk verschillende doeken. Ik hoor graag welke data het beste schikken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:55 schreef Tinuviel het volgende:
Wat leuk dat zoveel van jullie graag willen komen. Dus als ik het goed begrijp dan kunnen 28/29 juli en ook 5/6 augustus zowat iedereen. Alleen 14 juli kunnen een aantal mensen niet. Dan kan ik dat datum vast schrappen.

Keshet vanaf welke leeftijd kun je de bondolino gebruiken? Vind het jammer dat de meeste dragers pas vanaf zo'n 3 of 4 maanden kunnen. Tegen die tijd is mijn jochie nog net geen 3 maanden.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113244140
Urgh het wil niet zo met het quoten sorry!!

iig ik zei dat loeszie zeker mee mag rijden, kesher komt zondag omdat dan davinia ook kan, die loopt naar tinu wel, kyara komt ook alleen de 19de niet, phaidra misschien en poezebeest ook misschien, oh en bleie ook toch?
pi_113246279
*O*
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:26:21 #5
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113247176
Dan gooi ik m er hier nog maar een keer in:

ik verkoop mijn gloednieuwe Hoppediz Chicago. Wie heeft interesse? Dunne doek, ideaal voor de warmbloedigen onder ons. Helaas niet zo ideaal voor mijn zwakke rug. Ik krijg er last van bij het dragen. Ik vraag er 70 euro voor incl verzenden. (Hij staat voor 80 euro online).

Dit is m:

pi_113247300
Bleie komt als t t weekend in augustus is :)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:33:39 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113247461
Linda, mijn amazonas is juist breder dan mijn strch en mijn didy's...
Ik zelf zou een rucksack doen.
pi_113247536
Bitterend Davinia kan ook op zaterdag omdat zij dichtbij mij woont. Kyara en Phaidra wouden de 14e liever niet. Verder had alleen Bleie een voorkeur voor het weekend 4/5 augustus. Heb ik het zo goed samengevat? Kersjes & Louszie willen ook komen.

Zullen wij anders verder maar verhuizen naar het draagdoeken meet topic voor overig overleg kwa precies datum etc.?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113247908
Rucksack durf ik niet. Een keer met Lotte gedaan en toen opstap geweest en toen schoot het buideltje los en hing ze behoorlijk raar (lees: hele rugpand in dr nek)

Twinks, heb je een linkje naar die knoop?
en gefeliciteerd *O*
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:49:24 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_113248109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:44 schreef Linda2205 het volgende:
Rucksack durf ik niet. Een keer met Lotte gedaan en toen opstap geweest en toen schoot het buideltje los en hing ze behoorlijk raar (lees: hele rugpand in dr nek)

Twinks, heb je een linkje naar die knoop?
en gefeliciteerd *O*
je kan ook de schuinr band zekeren onder de billen.

kijk maar op "reinforced ruck"

ik doe inmiddels alleen nog maar reinforced ruck ivm buttpop idd :Y
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:55:20 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113248373
Ik baal. Ik ben vanochtend bij iemand van DV forum geweest, die had een mei tai te koop staan...Maar hij is voor mij te groot (gevoerde heupbanden) Dus...Bij mij zat dochterlief te janken, en bij die vrouw vond ze t allemaal wel best :')

En nog ff gauw laten zien ofdat de knoop die ik doe goed was. fwcc. Ging goed iig, maar misschien kwam at wel omdat zij een andere doek had?...

Oh...en ik kan niet 'hupsen' }:|
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:59:35 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113248561
PE, is een bondolino niks voor jou dan?
Die hebben ze tegenwoordig ook in een smallere uitvoering geloof ik...
En hoezo kun je niet hupsen :?

Linda, je kan ook nog een Double Hammock proberen...
pi_113250726
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:59 schreef Asyniur het volgende:
Linda, je kan ook nog een Double Hammock proberen...
Maar dan zit hij nog niet direct vast? Mij lukten alle knopen waarbij wiebelwriemelafzetNiels niet direct vastzat niet, dan zat hij alweer ondersteboven op mijn rug zodra ik de doek over zijn rug wilde spreiden.
Ruck lukte wel op zich, als ik het heel snel deed want hij ging zich direct naar achteren strekken van mijn rug af. Maar die vond ik heel vervelend dragen.

Dit is wel een duidelijk filmpje van de SHBC, al vind ik dit kindje wel erg rustig ;) Ik moest de knoop er echt sneller in leggen en ook veel strakker aantrekken.

Dankjewel Linda O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:18:09 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113252242
Ik snap er geen bal van. Dat filmpje was Sam ook al postte in het vorige topic slaat een -voor mij- heel belangrijke stap over: hoe krijg je je kind op je rug.

Maar goed, dat gaan jullie met tijdens de draagmeet natuurlijk helemaal uitleggen en demonstreren :P

i
pi_113252504
Kyara, in de OP staat een handig filmpje daarover ;)
pi_113252588
Kyara even zoeken op supermanntoss of supermanzwaai :)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:31:23 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113253032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:23 schreef Gerberaatje het volgende:
Kyara, in de OP staat een handig filmpje daarover ;)
oh ja :@
pi_113253231
:D
pi_113255515
Iemand in de buurt van Utrecht die komende week zin heeft om te helpen? O-)

Twinks, dit ziet er wel een beetje uit als wat ik gedaan had, maar ik had geen banden over mn schouders. Dat vond ik zelf niet heel erg prettig dragen, dus ben benieuwd of het anders voelt met 1 band
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 23:29:06 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113259552
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:48 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Maar dan zit hij nog niet direct vast? Mij lukten alle knopen waarbij wiebelwriemelafzetNiels niet direct vastzat niet, dan zat hij alweer ondersteboven op mijn rug zodra ik de doek over zijn rug wilde spreiden.
Ruck lukte wel op zich, als ik het heel snel deed want hij ging zich direct naar achteren strekken van mijn rug af. Maar die vond ik heel vervelend dragen.

Dit is wel een duidelijk filmpje van de SHBC, al vind ik dit kindje wel erg rustig ;) Ik moest de knoop er echt sneller in leggen en ook veel strakker aantrekken.

Dankjewel Linda O+
Maar hierbij zit hij toch ook niet meteen vast? Voordat ik dan die knoop erin heb, zou Harry ook allang losgefriemeld zijn. Bovendien met overstrekken van kindlief zou die kont er allang uitgefloept zijn. Bij een ruck heb ik dan de eerste schuine band al onder de kont door gehaald...
Áls Harry al eens niet wilde meewerken (dat kwam niet zo vaak voor) dan vond ik de ruck toch echt het makkelijkst. Hoppa in Santatoss op de rug, goed strak houden en dan bijven aanspannen en afknopen.
Maar ik vind de ruck ook niet meer fijn dragen bij grotere kinderen, dus ik ben toen overgestapt op torsodragen. Hoppa kind op de rug schuiven, goed strak aantrekken en hij kan geen kant meer op...

Maar goed, zo zie je maar weer dat dragen heel erg persoonlijk is. Het is net waar je de voorkeur aan geeft. Dus Linda, je moet gewoon iets zoeken waar jij en je kereltje zich het prettigst bij voelen.
pi_113267778
Kyara ik durfde rug dragen niet na echt 100de youtube films te hebben gezien, dan ben ik bij Davinia geweest en liet ze het zien en nu doe ik R op mijn rug met gemak! daarna nog goede tips van Pvoess gekregen en anderen op fb en gaat steeds beter! ^O^ O+
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:49:54 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113273448
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:54 schreef bitterend het volgende:
Kyara ik durfde rug dragen niet na echt 100de youtube films te hebben gezien, dan ben ik bij Davinia geweest en liet ze het zien en nu doe ik R op mijn rug met gemak! daarna nog goede tips van Pvoess gekregen en anderen op fb en gaat steeds beter! ^O^ O+
Ja, dat idee heb ik dus ook. Hopelijk meer vertrouwen na een draagmeet.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:05:25 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113284358
Is een kwestie van oefenen. Komt goed hoor dames!

Vandaag iemand de bondolino gedemonsteerd. Deze mensen hebben een peperdure baby bjorn en ze krijgen er rugpijn van, kindlief zit niet lekker en hij kan niet op de rug.
Nu gaan ze een bondolino bestellen :Y)
pi_113285778
Vandaag geprobeerd die uk in de draagdoek te knopen. Kraamverzorgster was er niet zo gelukkig mee, maar ik deed het dan ook zonder spiegel. Uk was het er helemaal niet mee eens, maar voelde denk ik ook gewoon dat ik het best wel eng vond, zijn speen hielp wel (liet hij drie keer vallen, handig een doek die hem opvangt ;) ). Uiteindelijk zat hij wel helemaal naar zijn tevredenheid, alleen niet goed rechtop. Ik had hem gekikkerd erin laten zakken en meneer zat dus wat scheef.
Morgen oefen ik nog wel even op de slaapkamer, daar heb ik tenminste grote spiegels, dus kan ik zien wat ik doe. Zal zien of ik een foto kan plaatsen :D

Eigenlijk vond ik het gewoon ook veel gedoe. Misschien ben ik niet voor dragen gemaakt :? (Of misschien waren een gespannen papa en een kraamhulp die iets te vlot wilde helpen gewoon wat teveel toeschouwers).
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:44:14 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113285981
Oefening baart kunst Lunta!
(en op je gemak zonder meekijkers scheelt ook wel)
pi_113286374
Mijn buurvrouw heeft een zoontje van 4 maanden, en ik had haar ook weleens met n doek gezien, ook wat over gepraat, heel leuk. Maar nu heeft ze vanwege t gemak toch maar een baby bjorn gekocht... Het is echt zo jammer dat ergonomische dragers niet beter verkrijgbaar zijn (gewoon in d prenatal bijvoorbeeld)!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 21:30:16 #27
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113288162
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:53 schreef Bleie het volgende:
Het is echt zo jammer dat ergonomische dragers niet beter verkrijgbaar zijn (gewoon in d prenatal bijvoorbeeld)!
-O- Zullen we met zn allen de prenatal gaan bestoken met emails }) >:)
pi_113288388
Is al vaker gedaan, inbreng van de grote merken is belangrijker
pi_113289155
Hier in Dld kan je ze wel gewoon in de winkel krijgen. Goeie zaak! Maar ondanks dat dragen hier veel normaler is als in NL, ben je toch wel een attractie
Lotte!
Noah!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 21:56:33 #30
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113289450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:50 schreef Linda2205 het volgende:
Hier in Dld kan je ze wel gewoon in de winkel krijgen. Goeie zaak! Maar ondanks dat dragen hier veel normaler is als in NL, ben je toch wel een attractie
Is dat zo? Ik heb ze nog niet gezien...
Ook nog geen andere draagmoeders gezien hier trouwens... :{
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:33:09 #31
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113291613
Lunta, oefening baart kunst. En met veel pottekijkers als je het zelf nog niet zo goed kan, dan is het ook heel moeilijk...
pi_113294551
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:56 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb ze nog niet gezien...
Ook nog geen andere draagmoeders gezien hier trouwens... :{
Jahoor, bijv. Spielemax en Babywalz
Lotte!
Noah!
pi_113304908
Even nog een post over de draagdoeken meet. Ik stel dan voor dat wij afspreken om de meet op zondag, 5 augustus bij mij thuis te doen. Adres zal ik nog laten weten. Wat vinden jullie van rond 11 uur beginnen. Als iemand dit niet red, is later aansluiten natuurlijk altijd een optie. Nog even bespreken wat wij voor lekkernijen knabbelspullen willen hebben. Zijn er bijzondere dieetwensen?

Ik post dit tegelijkertijd ook nog in de draagdoeken meet topic. Misschien is het handig om vanaf nu daar verder te kletsen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113313277

Punten die ik zelf zie:
- Nekrol had hoger gemogen
- Aan de zijkant geknoopt omdat ik scheef uitkwam

Vind het moeilijk die neksteun te maken, blijf maar sjorren en het raakt maar niet strakker :? Of hoort de bovenrand wat losser te zitten als je tot achter het hoofdje gaat om een nekrol te maken?

Meneer vond het overigens helemaal prima en viel als een blok in slaap *O*
pi_113335445
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:50 schreef Lunta het volgende:
[ afbeelding ]

Punten die ik zelf zie:
- Nekrol had hoger gemogen
- Aan de zijkant geknoopt omdat ik scheef uitkwam

Vind het moeilijk die neksteun te maken, blijf maar sjorren en het raakt maar niet strakker :? Of hoort de bovenrand wat losser te zitten als je tot achter het hoofdje gaat om een nekrol te maken?

Meneer vond het overigens helemaal prima en viel als een blok in slaap *O*
O+
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 24 juni 2012 @ 22:08:35 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113335886
Lunta, wat schattig! O+
pi_113337156
Ik ben weer opnieuw aan het dragen met een doek, na een jaar met een ergo en een half jaar bondolino. Wat zijn qua dragen nou de verschillen tussen een ruck en de SHBC? Torsodragen moet ik me ook maar weer even in verdiepen :P

O+ Lunta O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 25 juni 2012 @ 16:15:09 #38
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113369192
Heeft de SHBC niet meer lagen stof over het kindje dan de ruck? Ik ben me toevallig aan het inlezen om te gaan rugdragen en ik dacht me dat te herinneren. Maar pin me er niet op vast ;).

Pffff, ik weet het even niet meer. Zal ik over gaan op een ergo of toch weer een doek? Ik heb nogal een beweeglijke baby, ook tijdens het knopen van de doek en dat zorgt nog wel eens voor hachelijke momentjes. Als ze eenmaal zit is het goed, het enige wat ze dan probeert is om zich om te draaien in de doek, dus het word tijd voor rugdragen volgens mij. En ga ik dat nou doen met een ergo of met een doek... Twijfeltwijfel...
Weet iemand nog toevallig hoe het zit met de pasvorm van verschillende dragers? Ik ben namelijk vrij smal (formaatje panlat zullen we maar zeggen :') ) en ik meende te herinneren dat sommige dragers niet fijn zijn voor smalle mensen?
Ik was zelf eigenlijk aan het kijken voor een Beco, maar hebben jullie nog tips?
  maandag 25 juni 2012 @ 16:19:52 #39
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_113369426
Lunta! Hoe schattig en wat een hoop stof over van de laguna, dat hebben wij nooit meer... Kleine vent wordt groot.
Nts, ik ben zelf eerst rug gaan dragen met de doek en nu voor t gemak een wompat onderweg. (En omdat ze zo mooi zijn)
Doek is toch de basis voor mij
pi_113370588
Nts, ik ben ook vrij smal, en bij mij zat een beco prima. Misschien eens eentje lenen bij babybij, of via de draagdoeken op reis?
pi_113370845
ik kon met mijn smalle figuur echt niet wennen aan de beco die was veel te ruim.
De ergo, manduca, suseskinder, yamo , patapum ik heb het allemaal een kans gegeven maar allemaal niet fijn.

Alleen de boba vond ik eigenlijk geschikt.en ik dacht de tulli ook maar dat weet ik niet zeker
pi_113372969
NTS, ik heb nu een Boba te leen, en die kan ik wel goed strak doen bij de onderste band, boven de heupen, maar van boven blijft er een beetje speling tussen hem en mij. Maar verder zit ie wel goed, alleen kan hij dus een beetje naar achterhangen als ie zin heeft.. :{
pi_113373548
Ik kom gewoon even jubelen omdat dragen zo fijn is *O* Zelf knopen (zonder hulp) gaat steeds beter en mijn ukkie vindt het heel fijn! Hij wordt meteen rustig en valt in slaap, terwijl ik gewoon de handen vrij heb. Wat is dat heerlijk O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113373931
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:35 schreef Phaidra het volgende:
Ik kom gewoon even jubelen omdat dragen zo fijn is *O* Zelf knopen (zonder hulp) gaat steeds beter en mijn ukkie vindt het heel fijn! Hij wordt meteen rustig en valt in slaap, terwijl ik gewoon de handen vrij heb. Wat is dat heerlijk O+
O+ *;
  maandag 25 juni 2012 @ 18:06:08 #45
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113374936
quote:
O+
  maandag 25 juni 2012 @ 18:56:02 #46
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_113377113
O+
Lunta ik heb dezelfde doek! afgelopen weekend nog gebruikt met mijn 22 maanden oude dochter in Disneyland O+ weet alleen niet of daar een foto van is gemaakt...
Tegen het scheef knopen; ik heb er met wit garen in het midden van de doek aan de rand aan beide zijden een merkje op geborduurd. Zo pakte ik altijd het midden van de doek en scheef knopen werd toen veel lastiger.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_113377306
is er iemand in de buurt van Amsterdam die een draagdoek voor een newborn heeft? Mijn neefje is net 4 weken oud en mijn zus wil morgen graag een draagdoek mee naar een uitje met het gezin en had bedacht er eentje bij de Prenatal te kopen
  maandag 25 juni 2012 @ 22:12:05 #48
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113387932
Net een Hoppediz Hop Tie gekocht via ebay, volgens mij wel goede koop gedaan. :Y
  dinsdag 26 juni 2012 @ 00:52:48 #49
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_113396968
quote:
Je hebt natuurlijk ook een heerlijke doek ;). Leuk dat je zo enthousiast bent!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_113398906
NTS, ik ben ook erg smal, geen heupen ook, en voor mij was de Boba net iets te groot, de Tula drager zit perfect :)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_113406149
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
is er iemand in de buurt van Amsterdam die een draagdoek voor een newborn heeft? Mijn neefje is net 4 weken oud en mijn zus wil morgen graag een draagdoek mee naar een uitje met het gezin en had bedacht er eentje bij de Prenatal te kopen
Woon in Amstelveen en wil prima mijn groene rekbare draagdoek uitlenen. Laat maar weten als je dat wil.

Edit: zie dat ik al te laat ben waarschijnlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:38:10 #52
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113407091
pff zo'n rucksack knoop ziet er makkelijk uit in een filmpje...Heb net een poging gedaan. Overigens wel zittend op de bank...en niet staand ;) Ging op zich wel redelijk, maar ze zat scheef en niet strak genoeg.
zal het ook uitmaken wat voor doek je daarvoor gebruikt?

Oh en ik had eerst geoefend met de pop van mn zoontje, maar dat werkt dus niet :P
pi_113408346
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 00:52 schreef Grijs het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk ook een heerlijke doek ;). Leuk dat je zo enthousiast bent!
Ja, hij is fijn! Ik kan precies een FWCC knopen van maatje 4, hou dan nog ongeveer 10 cm stof over :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113409512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:38 schreef PureEvil het volgende:
pff zo'n rucksack knoop ziet er makkelijk uit in een filmpje...Heb net een poging gedaan. Overigens wel zittend op de bank...en niet staand ;) Ging op zich wel redelijk, maar ze zat scheef en niet strak genoeg.
zal het ook uitmaken wat voor doek je daarvoor gebruikt?

Oh en ik had eerst geoefend met de pop van mn zoontje, maar dat werkt dus niet :P
Misschien dat oefenen met je zoon zelfs nog wel makkelijker is :P Die kun je vast wel instrueren dat ie blijft liggen.. Vooral de bovenrand heeft bij mij de neiging los te raken, misschien is dat bij jou ook zo?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:39:15 #55
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113409699
Lol, zoonlief van 23 kilo op mn rug lijkt me niet ideaal :P
Bij mij zat de bovenrand te los, ze zat scheef, en in t begin kreeg ik de stof niet goed onder dr billen/tussen mn rug... :{ maar we oefenen nog wel een keertje :P
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:53:19 #56
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_113418209
't Heeft bij mij een hele poos geduurd voordat ik de rucksack fijn vond zitten/ goed kon knopen. Maar daarna heb ik hem heel vaak gebruikt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_113418906
Mijn kleintje heeft vandaag een ik plak aan mama vast dag, wat is zo'n doek dan fijn zeg! En buiten een rondje lopen was ook fijn, even geen last van krampjes.

Zijn er nog andere knopen dan een FWCC die ook fijn zijn met hele verse babytjes? Oh, en ook niet al te ingewikkeld?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113424611
Hier draag ik met de draagzak en daar geniet die ook van binnenkort maar proberen om op de rug te dragen

pi_113427332
Meissie O+

M'n beco is binnen *O* *O* .

Meteen maar even geprobeerd. Niet het beste moment van de dag (net thuis van kdv, en dus moe, en ook wat hongerig), maar na een minuut of 10 lag hij heerlijk te slapen. Maar volgens de instructies mag een kindje pas vanaf 6 maanden op de rug. Is dat zo, of zijn ze gewoon heel voorzichtig?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 20:32:38 #60
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113427715
@Bleie
Lientje was hier 3 maanden en een week oud. Ik had haar bijna altijd op mijn buik toen, maar als ik moest koken op mijn rug, ging prima eigenlijk.
pi_113429210
Ik gun mijn Ellaroo-Christiane een nieuw adresje, waar deze meer gebruikt gaat worden.

Deze is het in maatje L (5 meter):

Hier verder geen huisdieren, geen rokers, poosje te leen geweest bij schoonzusje, maar er is niet veel mee gedragen (Chris 5 keer, Daan 5 keer en mijn neefje 10 keer?).

Iets van 45 euro? PM maar, want ik kom niet zo vaak hier ;)
pi_113429329
Zo, net eens even de hele instructie-dvd van beco bekeken. Heb er zo veel zin in. Ook eens kijken of ik morgen de peuter over kan halen om het te proberen.

Ik twijfel een beetje of de baby-insert nog nodig is. Hij is denk ik wel meer dan 7 kg (was drie weken geleden 6,9), en iets van 64 cm lang.
pi_113453623
Zo, vanochtend weer even geoefend met de baby én met de peuter. Peuter vond het ook prachtig, ze werd boos toen ze er weer uit moest (13 kg op je rug is best zwaar, als je er niet aan gewend bent). Maar zij zit er echt bij lange na niet van knie tot knie in. Is dat erg voor een kind van 2 jr en 8 maanden?

SPOILER
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:13:01 #64
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113453948
Ik heb zelf geen idee. Ik heb trouwens gisteren toch maar wel jordy eens op mn rug geknoopt :P Vond het eigenlijk best een grappig idee ;)

Foto;
SPOILER
En hij zei gelijk, 'morgen weer?' ehmm...daar moet mama nog ff over nadenken :+

Ik had verwacht dat het heel zeer zou doen aan je rug en schouders, heb alleen wat last gehad van mn schouders...mn ru totaal niet.

Overigens vandaag wel last van mn schouders, omdat ik Cristel heb gedragen .... :?
pi_113454551
Ziet er leuk uit PE!
pi_113454568
Staat er in de beschrijving van de Beco dat je die voor peuters kunt gebruiken, Bleie? Ik heb altijd begrepen dat die voor baby's en dreumesen was. Degenen die hier posten gingen veelal op een Boba over voor hun peuter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113454627
:D Zo'n enorme lange lude op je rug :D
Denk dat je met secuur knopen ook nog wel de schouderpijn kan voorkomen trouwens PE.

Bleie, volgens mij moeten alle kindjes als ze gedragen worden van knie tot knie ondersteund worden, ongeacht hoe oud ze zijn zeg maar..
pi_113455403
De omschrijving heeft t over kindjes tot 20 kg, en dat is ze echt nog lang niet. Maar goed, hij is in eerste instantie bedoeld voor de baby.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:10:09 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113455926
PE :D

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:33 schreef Morretje het volgende:
Bleie, volgens mij moeten alle kindjes als ze gedragen worden van knie tot knie ondersteund worden, ongeacht hoe oud ze zijn zeg maar..
Nou volgens mij hoeven ze niet van knie tot knie ondersteund te worden, maar gaat het erom dat de heupen in de goede stand staan. Daarom hebben ze bij een enkele andere drager die voetsteuntjes bedacht. Je zou ook haar voetjes kunnen ondersteunen.
Deze wijsheid heb ik laatst hier ergens gelezen van Macka
pi_113456994
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Asyniur het volgende:
PE :D

[..]

Nou volgens mij hoeven ze niet van knie tot knie ondersteund te worden, maar gaat het erom dat de heupen in de goede stand staan. Daarom hebben ze bij een enkele andere drager die voetsteuntjes bedacht. Je zou ook haar voetjes kunnen ondersteunen.
Deze wijsheid heb ik laatst hier ergens gelezen van Macka
Je hebt gelijk. En dat bereik door of van knie tot knie te ondersteunen, of voetsteuntjes idd.
pi_113457871
Maar dan kloppen die gewichtsaanduidingen toch voor geen meter? Ik heb die vraag hier eerder ook al gesteld omdat zelfs Dot met haar 16 mnd en 10+ kilo al niet meer knie tot knie zit in de beco.
Kan natuurlijk ook niet lang, anders zou ie weer te breed zijn voor een kleintje.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_113460322
Die gewichtsaanduiding gaat er volgens mij om dat het materiaal in principe zoveel gewicht aankan. De Tula drager kan 20 kg aan, maar Niels is er ook te groot voor aan het worden (13,7 kg).
pi_113460362
hihi PE :D Stoer hoor! Vond hij het ook leuk?
  woensdag 27 juni 2012 @ 15:31:29 #74
100412 mefke79
komt goed!
pi_113462581
Ik vroeg me dat laatst ook af ja, van die ondersteuning bij peuters. Ook omdat Beco inderdaad aangeeft dat hij tot minimaal drie jaar gebruikt kan worden. Nou, dat haalde mijn peuter dus echt niet en dat is een lichte voor zijn leeftijd. Maar, Macka gaf al of zelf ondersteunen of breder zitvlak. Daarom is de Wompat Pre-School dus ook breder.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113462822
Ah, oké. Ondersteunen dus voor de peuter. Nou ja, die zal er toch niet zo vaak in zitten.
pi_113463778
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:59 schreef Vanyel het volgende:
Maar dan kloppen die gewichtsaanduidingen toch voor geen meter? Ik heb die vraag hier eerder ook al gesteld omdat zelfs Dot met haar 16 mnd en 10+ kilo al niet meer knie tot knie zit in de beco.
Kan natuurlijk ook niet lang, anders zou ie weer te breed zijn voor een kleintje.
Dat zei je pas inderdaad ook al, dat je er toch logischerwijs niet vanuit kunt gaan dat een voorgevormde drager die geschikt is voor een baby ook geschikt is voor een peuter. En daar sluit mijn gezonde verstand zich bij aan. Ik vind de Beco nu al niet meer zo fijn voor Lena; die gaat in de Wompat.

Zijn er hier nog mensen die hun peuter dragen? In wat voor situaties doe je dat dan?
pi_113463815
Toch jammer hoor. Dat maakt zo'n ding wel enorm veel minder inzetbaar. Hoewel ik gelukkig nog wel de indruk heb dat de heupstand ok is, ondanks dat de stof niet helemaal meer de knieholtes haalt.

En dan hebben wij de beco ook nog pas een kleine twee maanden...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_113463862
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:54 schreef Vanyel het volgende:
Toch jammer hoor. Dat maakt zo'n ding wel enorm veel minder inzetbaar. Hoewel ik gelukkig nog wel de indruk heb dat de heupstand ok is, ondanks dat de stof niet helemaal meer de knieholtes haalt.
Ik vind dat voor best veel dingen gelden die je voor je baby koopt: ze zijn even heel fijn en geschikt, maar daarna gebruik je ze nooit meer. Denk aan een wieg, wandelwagen (in veel gevallen), badje, box, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_113463903
Zie mijn edit -O-
pi_113463989
Ik zag laatst een peuter van ruim 2 jaar in een Beco en het leek net een babybungel, zo bungelden haar lange benen uit de drager.

Ik draag Niels nog ;) Als we op de markt of op een beurs zijn (zoals zaterdag), in situaties met veel mensen dus of als het zo ver lopen is dat hij moe wordt (dierentuin bv). Ik zou eigenlijk wel een wompat willen hebben, omdat de Tula te klein aan het worden is. Maar ja, ze zijn zo duur, helemaal omdat ik een aangepaste maat moet hebben (kleine maat schouderbanden en heupband).
pi_113463993
Nog een kind nemen dan maar.
pi_113464166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:59 schreef Twinkly het volgende:

Ik draag Niels nog ;) Als we op de markt of op een beurs zijn (zoals zaterdag), in situaties met veel mensen dus of als het zo ver lopen is dat hij moe wordt (dierentuin bv). Ik zou eigenlijk wel een wompat willen hebben, omdat de Tula te klein aan het worden is. Maar ja, ze zijn zo duur, helemaal omdat ik een aangepaste maat moet hebben (kleine maat schouderbanden en heupband).
Ivan loopt in dat soort situaties. Nu ben ik daarmee begonnen omdat ik het fijn vond mijn handen vrij te hebben voor Lena, maar inmiddels is het een gewoonte geworden. Bovendien vind ik hem erg zwaar, maar dat is natuurlijk een kwestie van gewenning (of beter gezegd het gebrek daaraan).

Gister miste ik voor het eerst sinds tijden een drager voor Ivan. Hij was heel moe, wou niet in de bolderkar bij de andere kinderen en ik had geen buggy bij me. Gelukkig luistert hij tegenwoordig vrij goed naar instructies als "klem je benen om mijn middel en je armen om mijn nek", anders waren we nooit thuisgekomen. :')
  woensdag 27 juni 2012 @ 16:04:00 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_113464239
Driekus wil echt niet op mijn rug zonder drager. Dus tja. Mijn man zet em dan op zijn nek, maar dat trek ik dan weer niet. Dus voor die situaties zou een drager ideaal zijn. Ik wil nog steeds proberen om voor onze vakantie (eind juli) een grotere MT te maken voor Driekus. Dan kunnen we op vakantie gaan wandelen in de bergen. Tienus kan in de huidige MT, maar de benen van Driekus zijn te lang daarvoor.
pi_113464338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan loopt in dat soort situaties. Nu ben ik daarmee begonnen omdat ik het fijn vond mijn handen vrij te hebben voor Lena, maar inmiddels is het een gewoonte geworden. Bovendien vind ik hem erg zwaar, maar dat is natuurlijk een kwestie van gewenning (of beter gezegd het gebrek daaraan).
Raakt hij dan niet overprikkeld zo tussen alle mensen? Ik merk dat bij Niels wel, hij wilde ook al na 2 uur naar huis zaterdag, hij vond het veel te druk.
pi_113464357
Mefke, Ivan zou gewoon meewandelen. En op stukken waarbij dat niet kan zou ik hem niet op de rug willen hebben. Dat vind ik toch te gevaarlijk. Vind jij het niet eng?
pi_113464427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan zou gewoon meewandelen. En op stukken waarbij dat niet kan zou ik hem niet op de rug willen hebben. Dat vind ik toch te gevaarlijk. Vind jij het niet eng?
Ik snap niet wat je bedoelt :D
Oh en Niels wandelt echt niet mee, die loopt weg.
pi_113464456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:06 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Raakt hij dan niet overprikkeld zo tussen alle mensen? Ik merk dat bij Niels wel, hij wilde ook al na 2 uur naar huis zaterdag, hij vond het veel te druk.
Na 2 uur wil ik ook naar huis, dus ach. :+

Het komt eenvoudigweg niet voor dat ik Ivan een hele dag op sleeptouw neem zonder een pauze. Ik probeer hem altijd een dutje te laten doen (het liefst in de auto) en als dat niet kan of lukt dan rusten we tussentijds uit. Het lijkt me wel heel fijn als je peuter nog in een drager wil slapen! Doet Niels dat?
pi_113464498
Ja, hij slaapt nog steeds in de drager/doek, als we lang genoeg weg zijn :) Maar wat bedoelde je nou met gevaarlijk en eng? Dat je zelf naar achteren valt door het gewicht?
pi_113464709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:09 schreef Twinkly het volgende:
Ja, hij slaapt nog steeds in de drager/doek :) Maar wat bedoelde je nou met gevaarlijk en eng? Dat je zelf naar achteren valt door het gewicht?
Nou, we hebben op vakantie een flink stuk gewandeld op heuvelachtig terrein en ik merkte dat ik me vrij makkelijk verstapte. Nu ben ik ook geen ervaren wandelaar, hoor, en ik had er al helemaal geen professionele uitrusting voor. Maar ik zou het dus niet doen om eenzelfde reden als ik niet een kind in een drager op de fiets mee zou nemen.

Ik zou het daarnaast ook veel te zwaar en onhandig vinden.
pi_113464797
Oh nou ja ik heb nog nooit een berg beklommen met Niels op mijn rug :+ Voor een gewone wandeling heb ik er totaal geen last van, maar ik ben dan ook getraind 8-)
pi_113464884
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:15 schreef Twinkly het volgende:
Oh nou ja ik heb nog nooit een berg beklommen met Niels op mijn rug :+ Voor een gewone wandeling heb ik er totaal geen last van, maar ik ben dan ook getraind 8-)
Haha. En dat scheelt ook echt, dat je getraind bent.

Ik kan me wel voorstellen dat het fijn is een strandwandeling te maken in je eigen tempo, bijvoorbeeld. Aangezien Ivan meeloopt, lopen we altijd minder hard en minder ver dan we zonder hem zouden doen. Da's een aardige metafoor voor ons leven sinds we kinderen hebben. :Y)
pi_113465113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zei je pas inderdaad ook al, dat je er toch logischerwijs niet vanuit kunt gaan dat een voorgevormde drager die geschikt is voor een baby ook geschikt is voor een peuter. En daar sluit mijn gezonde verstand zich bij aan. Ik vind de Beco nu al niet meer zo fijn voor Lena; die gaat in de Wompat.

Zijn er hier nog mensen die hun peuter dragen? In wat voor situaties doe je dat dan?
selene is al bijna pkleuter en die wordt nog geregeld graag gedragen. doorgaans wil ze gedragen worden als we onbekend terrein opgaan. dus bv laatst bij de bbq van sangdrax zn werk. zodra selene even rondgekeken heeft vanaf bij mij wil ze wel los. dan laten we ze doorgaans allebei even los en als ravi moe wordt takelen we die dan bij mij achterop. ze gaan op het moment trouwens allebei in de roze bloemenmeitai trouwens

wat ik met selene doe voor de knieen: ik draag vrijwel altijd met een mei tai en achterop. dan haal ik de banden achterlangs gekruisd onder kont en knieen door en knoop voor tibetaans af. gaat prima. geen bungelbenen :)

edit: tijdens het knopen laat ik haar haar benen rond mijn middel doen. ze is ook een flinkerd qua lengte. sommige mensen gelove niet dat ze pas in augustus 4 wordt :X :P

[ Bericht 2% gewijzigd door simmu op 27-06-2012 19:25:07 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 27 juni 2012 @ 17:06:26 #93
100412 mefke79
komt goed!
pi_113467374
Ik heb goede wandelschoenen dus ik maak me niet zo druk om het terrein. Bovendien, we gaan nooit echt de paden af, dat doe ik ook niet zonder de kinderen, dus laat staan met. Driekus is een luilak, die wil gewoon niet zo lang lopen. Mijn man is dan vrij simpel, die zet em op zijn nek, maar dan ben je dus echt je evenwicht kwijt. Als ik langere stukken loop met beide jongens gaat Tienus in de wagen en neem ik voor de zekerheid altijd de kidsit mee.

Voor het gewicht hoef ik het nog niet te laten, het heeft zijn voordelen zo'n kind dat een tijdje niet groeide. Hij is pas 13,5 kilo (Tienus is er 10,3) dus dat trekt mijn rug wel. En ik maak inderdaad een kruis met de MT, dat werkt prima tegen bungelbenen.
pi_113468553
Ik draag Isabel ook nog best regelmatig. Bijv als ik het dorp in ga met de fiets, en geen zin in heb in drama's omdat ze bij het speelgoed weg moet oid in een winkel.
Maar ook als we echt zelf even willen uitwaaien, wandelen. Meestal begint ze dan wel zelf, maar wordt ze na een klein half uur wel moe, en dan draag ik verder. Tot 2 maand geleden deed ik dat nog in de ergo, nu wordt dat met buik wat lastig, dus doek. Ze wil ook absoluut niet op m'n rug of nek zonder doek of drager. Afgelopen weekend hadden we een druk familieweekend, en ik had in al mijn wijsheid :{ besloten dat er geen doek of drager mee hoefde, want 'we gaan toch niet lopen'. Fail. Ze heeft me toch geplakt aan me. :P Dus dat doen we niet weer..
pi_113470070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijne is nóg net geen peuter :P maar qua lengte en gewicht zeker wel :P en ik draag haar ook nog wel (zelfs nu nog, maar dat is echt heel minimaal..mijn banden vinden het niet zo leuk momenteel :P)

Nou loopt mijn dame nog niet zolang, en dus ook nog niet zover... dus als ze het echt niet meer trekt, mag ze tot de auto bijv. op mijn rug. Als we met zijn 3-en weg zijn gaat ze dan in de Wompat bij meneer op zijn rug. Maar ze vraagt er ook echt nog om :Y ik zie mezelf straks ook nog wel dubbeldragen :D
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:17:07 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113470902
Harry kan heel goed lopen maar wordt ook nog heel graag gedragen. Momenteel voornamelijk door papa.
Vanmiddag kreeg ik een BB sling binnen en toen sliep Huubke. Heb ik hem even met Harry uitgetest maar die wilde er eigenlijk niet meer uit :D

Ervaren ringslingdragers, is er een trucje voor het verdelen van de doek door de ringen zodat ik goed kan aanspannen?
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:36:54 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113471897
Dank je wel!
Ik ga de sling even op het droogrek hangen. Kan ik het morgen uitproberen.
Het is deze O+
  woensdag 27 juni 2012 @ 19:01:46 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113473150
Asy, tof!
Ik heb er ook zo een in het donkerblauw, hij is heel dun en klein en soepel, dus mijn 'mee in de tas' RS. Ik heb er ook een van Girasol, maar dat is duidelijk meer doek.
pi_113473540
Lotte vind het ook nog weleens fijn in de doek, pas bijvoorbeeld even in de dierentuin. Jelle aan de hand lopen en Lotte even op de rug. Na 10 min vond ik het zelf wel wat zwaar worden die 16 kilo. En soms even bij het koken, al doe ik dat liever niet want dan staat de ander aan m'n benen te hangen ;)
Jelle draag ik met gemak nog een hele tijd op de rug. Op de buik zondag gedaan, in de regen onder de plu en dat was ik na een uur toch wel zat ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')