abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113243954
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113244026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:14 schreef Tinuviel het volgende:
Ik ga hem nu nog een keer neerzetten. Zoals beloofd de optie om een draagdoeken meet mee te maken in ons bescheiden huisje in Amstelveen. Ik heb ook even gekeken naar data: zaterdag 14 juli, zaterdag 28 juli, zondag 29 juli, zaterdag 4 augustus, zondag 5 augustus. Iedereen is welkom, nieuwe draagmoeders net zoals ervaren draagmoeders. Een goede mix zou mooi zijn, zodat de nieuwe draagmoeders veel kunnen leren. En daarnaast natuurlijk zoveel mogelijk verschillende doeken. Ik hoor graag welke data het beste schikken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:55 schreef Tinuviel het volgende:
Wat leuk dat zoveel van jullie graag willen komen. Dus als ik het goed begrijp dan kunnen 28/29 juli en ook 5/6 augustus zowat iedereen. Alleen 14 juli kunnen een aantal mensen niet. Dan kan ik dat datum vast schrappen.

Keshet vanaf welke leeftijd kun je de bondolino gebruiken? Vind het jammer dat de meeste dragers pas vanaf zo'n 3 of 4 maanden kunnen. Tegen die tijd is mijn jochie nog net geen 3 maanden.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113244140
Urgh het wil niet zo met het quoten sorry!!

iig ik zei dat loeszie zeker mee mag rijden, kesher komt zondag omdat dan davinia ook kan, die loopt naar tinu wel, kyara komt ook alleen de 19de niet, phaidra misschien en poezebeest ook misschien, oh en bleie ook toch?
pi_113246279
*O*
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:26:21 #5
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113247176
Dan gooi ik m er hier nog maar een keer in:

ik verkoop mijn gloednieuwe Hoppediz Chicago. Wie heeft interesse? Dunne doek, ideaal voor de warmbloedigen onder ons. Helaas niet zo ideaal voor mijn zwakke rug. Ik krijg er last van bij het dragen. Ik vraag er 70 euro voor incl verzenden. (Hij staat voor 80 euro online).

Dit is m:

pi_113247300
Bleie komt als t t weekend in augustus is :)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:33:39 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113247461
Linda, mijn amazonas is juist breder dan mijn strch en mijn didy's...
Ik zelf zou een rucksack doen.
pi_113247536
Bitterend Davinia kan ook op zaterdag omdat zij dichtbij mij woont. Kyara en Phaidra wouden de 14e liever niet. Verder had alleen Bleie een voorkeur voor het weekend 4/5 augustus. Heb ik het zo goed samengevat? Kersjes & Louszie willen ook komen.

Zullen wij anders verder maar verhuizen naar het draagdoeken meet topic voor overig overleg kwa precies datum etc.?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113247908
Rucksack durf ik niet. Een keer met Lotte gedaan en toen opstap geweest en toen schoot het buideltje los en hing ze behoorlijk raar (lees: hele rugpand in dr nek)

Twinks, heb je een linkje naar die knoop?
en gefeliciteerd *O*
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:49:24 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_113248109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:44 schreef Linda2205 het volgende:
Rucksack durf ik niet. Een keer met Lotte gedaan en toen opstap geweest en toen schoot het buideltje los en hing ze behoorlijk raar (lees: hele rugpand in dr nek)

Twinks, heb je een linkje naar die knoop?
en gefeliciteerd *O*
je kan ook de schuinr band zekeren onder de billen.

kijk maar op "reinforced ruck"

ik doe inmiddels alleen nog maar reinforced ruck ivm buttpop idd :Y
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:55:20 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113248373
Ik baal. Ik ben vanochtend bij iemand van DV forum geweest, die had een mei tai te koop staan...Maar hij is voor mij te groot (gevoerde heupbanden) Dus...Bij mij zat dochterlief te janken, en bij die vrouw vond ze t allemaal wel best :')

En nog ff gauw laten zien ofdat de knoop die ik doe goed was. fwcc. Ging goed iig, maar misschien kwam at wel omdat zij een andere doek had?...

Oh...en ik kan niet 'hupsen' }:|
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:59:35 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113248561
PE, is een bondolino niks voor jou dan?
Die hebben ze tegenwoordig ook in een smallere uitvoering geloof ik...
En hoezo kun je niet hupsen :?

Linda, je kan ook nog een Double Hammock proberen...
pi_113250726
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:59 schreef Asyniur het volgende:
Linda, je kan ook nog een Double Hammock proberen...
Maar dan zit hij nog niet direct vast? Mij lukten alle knopen waarbij wiebelwriemelafzetNiels niet direct vastzat niet, dan zat hij alweer ondersteboven op mijn rug zodra ik de doek over zijn rug wilde spreiden.
Ruck lukte wel op zich, als ik het heel snel deed want hij ging zich direct naar achteren strekken van mijn rug af. Maar die vond ik heel vervelend dragen.

Dit is wel een duidelijk filmpje van de SHBC, al vind ik dit kindje wel erg rustig ;) Ik moest de knoop er echt sneller in leggen en ook veel strakker aantrekken.

Dankjewel Linda O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:18:09 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113252242
Ik snap er geen bal van. Dat filmpje was Sam ook al postte in het vorige topic slaat een -voor mij- heel belangrijke stap over: hoe krijg je je kind op je rug.

Maar goed, dat gaan jullie met tijdens de draagmeet natuurlijk helemaal uitleggen en demonstreren :P

i
pi_113252504
Kyara, in de OP staat een handig filmpje daarover ;)
pi_113252588
Kyara even zoeken op supermanntoss of supermanzwaai :)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:31:23 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113253032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:23 schreef Gerberaatje het volgende:
Kyara, in de OP staat een handig filmpje daarover ;)
oh ja :@
pi_113253231
:D
pi_113255515
Iemand in de buurt van Utrecht die komende week zin heeft om te helpen? O-)

Twinks, dit ziet er wel een beetje uit als wat ik gedaan had, maar ik had geen banden over mn schouders. Dat vond ik zelf niet heel erg prettig dragen, dus ben benieuwd of het anders voelt met 1 band
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 23:29:06 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113259552
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:48 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Maar dan zit hij nog niet direct vast? Mij lukten alle knopen waarbij wiebelwriemelafzetNiels niet direct vastzat niet, dan zat hij alweer ondersteboven op mijn rug zodra ik de doek over zijn rug wilde spreiden.
Ruck lukte wel op zich, als ik het heel snel deed want hij ging zich direct naar achteren strekken van mijn rug af. Maar die vond ik heel vervelend dragen.

Dit is wel een duidelijk filmpje van de SHBC, al vind ik dit kindje wel erg rustig ;) Ik moest de knoop er echt sneller in leggen en ook veel strakker aantrekken.

Dankjewel Linda O+
Maar hierbij zit hij toch ook niet meteen vast? Voordat ik dan die knoop erin heb, zou Harry ook allang losgefriemeld zijn. Bovendien met overstrekken van kindlief zou die kont er allang uitgefloept zijn. Bij een ruck heb ik dan de eerste schuine band al onder de kont door gehaald...
Áls Harry al eens niet wilde meewerken (dat kwam niet zo vaak voor) dan vond ik de ruck toch echt het makkelijkst. Hoppa in Santatoss op de rug, goed strak houden en dan bijven aanspannen en afknopen.
Maar ik vind de ruck ook niet meer fijn dragen bij grotere kinderen, dus ik ben toen overgestapt op torsodragen. Hoppa kind op de rug schuiven, goed strak aantrekken en hij kan geen kant meer op...

Maar goed, zo zie je maar weer dat dragen heel erg persoonlijk is. Het is net waar je de voorkeur aan geeft. Dus Linda, je moet gewoon iets zoeken waar jij en je kereltje zich het prettigst bij voelen.
pi_113267778
Kyara ik durfde rug dragen niet na echt 100de youtube films te hebben gezien, dan ben ik bij Davinia geweest en liet ze het zien en nu doe ik R op mijn rug met gemak! daarna nog goede tips van Pvoess gekregen en anderen op fb en gaat steeds beter! ^O^ O+
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:49:54 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113273448
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:54 schreef bitterend het volgende:
Kyara ik durfde rug dragen niet na echt 100de youtube films te hebben gezien, dan ben ik bij Davinia geweest en liet ze het zien en nu doe ik R op mijn rug met gemak! daarna nog goede tips van Pvoess gekregen en anderen op fb en gaat steeds beter! ^O^ O+
Ja, dat idee heb ik dus ook. Hopelijk meer vertrouwen na een draagmeet.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:05:25 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113284358
Is een kwestie van oefenen. Komt goed hoor dames!

Vandaag iemand de bondolino gedemonsteerd. Deze mensen hebben een peperdure baby bjorn en ze krijgen er rugpijn van, kindlief zit niet lekker en hij kan niet op de rug.
Nu gaan ze een bondolino bestellen :Y)
pi_113285778
Vandaag geprobeerd die uk in de draagdoek te knopen. Kraamverzorgster was er niet zo gelukkig mee, maar ik deed het dan ook zonder spiegel. Uk was het er helemaal niet mee eens, maar voelde denk ik ook gewoon dat ik het best wel eng vond, zijn speen hielp wel (liet hij drie keer vallen, handig een doek die hem opvangt ;) ). Uiteindelijk zat hij wel helemaal naar zijn tevredenheid, alleen niet goed rechtop. Ik had hem gekikkerd erin laten zakken en meneer zat dus wat scheef.
Morgen oefen ik nog wel even op de slaapkamer, daar heb ik tenminste grote spiegels, dus kan ik zien wat ik doe. Zal zien of ik een foto kan plaatsen :D

Eigenlijk vond ik het gewoon ook veel gedoe. Misschien ben ik niet voor dragen gemaakt :? (Of misschien waren een gespannen papa en een kraamhulp die iets te vlot wilde helpen gewoon wat teveel toeschouwers).
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:44:14 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113285981
Oefening baart kunst Lunta!
(en op je gemak zonder meekijkers scheelt ook wel)
pi_113286374
Mijn buurvrouw heeft een zoontje van 4 maanden, en ik had haar ook weleens met n doek gezien, ook wat over gepraat, heel leuk. Maar nu heeft ze vanwege t gemak toch maar een baby bjorn gekocht... Het is echt zo jammer dat ergonomische dragers niet beter verkrijgbaar zijn (gewoon in d prenatal bijvoorbeeld)!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 21:30:16 #27
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113288162
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:53 schreef Bleie het volgende:
Het is echt zo jammer dat ergonomische dragers niet beter verkrijgbaar zijn (gewoon in d prenatal bijvoorbeeld)!
-O- Zullen we met zn allen de prenatal gaan bestoken met emails }) >:)
pi_113288388
Is al vaker gedaan, inbreng van de grote merken is belangrijker
pi_113289155
Hier in Dld kan je ze wel gewoon in de winkel krijgen. Goeie zaak! Maar ondanks dat dragen hier veel normaler is als in NL, ben je toch wel een attractie
Lotte!
Noah!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 21:56:33 #30
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113289450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:50 schreef Linda2205 het volgende:
Hier in Dld kan je ze wel gewoon in de winkel krijgen. Goeie zaak! Maar ondanks dat dragen hier veel normaler is als in NL, ben je toch wel een attractie
Is dat zo? Ik heb ze nog niet gezien...
Ook nog geen andere draagmoeders gezien hier trouwens... :{
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:33:09 #31
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113291613
Lunta, oefening baart kunst. En met veel pottekijkers als je het zelf nog niet zo goed kan, dan is het ook heel moeilijk...
pi_113294551
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:56 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb ze nog niet gezien...
Ook nog geen andere draagmoeders gezien hier trouwens... :{
Jahoor, bijv. Spielemax en Babywalz
Lotte!
Noah!
pi_113304908
Even nog een post over de draagdoeken meet. Ik stel dan voor dat wij afspreken om de meet op zondag, 5 augustus bij mij thuis te doen. Adres zal ik nog laten weten. Wat vinden jullie van rond 11 uur beginnen. Als iemand dit niet red, is later aansluiten natuurlijk altijd een optie. Nog even bespreken wat wij voor lekkernijen knabbelspullen willen hebben. Zijn er bijzondere dieetwensen?

Ik post dit tegelijkertijd ook nog in de draagdoeken meet topic. Misschien is het handig om vanaf nu daar verder te kletsen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113313277

Punten die ik zelf zie:
- Nekrol had hoger gemogen
- Aan de zijkant geknoopt omdat ik scheef uitkwam

Vind het moeilijk die neksteun te maken, blijf maar sjorren en het raakt maar niet strakker :? Of hoort de bovenrand wat losser te zitten als je tot achter het hoofdje gaat om een nekrol te maken?

Meneer vond het overigens helemaal prima en viel als een blok in slaap *O*
pi_113335445
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:50 schreef Lunta het volgende:
[ afbeelding ]

Punten die ik zelf zie:
- Nekrol had hoger gemogen
- Aan de zijkant geknoopt omdat ik scheef uitkwam

Vind het moeilijk die neksteun te maken, blijf maar sjorren en het raakt maar niet strakker :? Of hoort de bovenrand wat losser te zitten als je tot achter het hoofdje gaat om een nekrol te maken?

Meneer vond het overigens helemaal prima en viel als een blok in slaap *O*
O+
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 24 juni 2012 @ 22:08:35 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113335886
Lunta, wat schattig! O+
pi_113337156
Ik ben weer opnieuw aan het dragen met een doek, na een jaar met een ergo en een half jaar bondolino. Wat zijn qua dragen nou de verschillen tussen een ruck en de SHBC? Torsodragen moet ik me ook maar weer even in verdiepen :P

O+ Lunta O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 25 juni 2012 @ 16:15:09 #38
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113369192
Heeft de SHBC niet meer lagen stof over het kindje dan de ruck? Ik ben me toevallig aan het inlezen om te gaan rugdragen en ik dacht me dat te herinneren. Maar pin me er niet op vast ;).

Pffff, ik weet het even niet meer. Zal ik over gaan op een ergo of toch weer een doek? Ik heb nogal een beweeglijke baby, ook tijdens het knopen van de doek en dat zorgt nog wel eens voor hachelijke momentjes. Als ze eenmaal zit is het goed, het enige wat ze dan probeert is om zich om te draaien in de doek, dus het word tijd voor rugdragen volgens mij. En ga ik dat nou doen met een ergo of met een doek... Twijfeltwijfel...
Weet iemand nog toevallig hoe het zit met de pasvorm van verschillende dragers? Ik ben namelijk vrij smal (formaatje panlat zullen we maar zeggen :') ) en ik meende te herinneren dat sommige dragers niet fijn zijn voor smalle mensen?
Ik was zelf eigenlijk aan het kijken voor een Beco, maar hebben jullie nog tips?
  maandag 25 juni 2012 @ 16:19:52 #39
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_113369426
Lunta! Hoe schattig en wat een hoop stof over van de laguna, dat hebben wij nooit meer... Kleine vent wordt groot.
Nts, ik ben zelf eerst rug gaan dragen met de doek en nu voor t gemak een wompat onderweg. (En omdat ze zo mooi zijn)
Doek is toch de basis voor mij
pi_113370588
Nts, ik ben ook vrij smal, en bij mij zat een beco prima. Misschien eens eentje lenen bij babybij, of via de draagdoeken op reis?
pi_113370845
ik kon met mijn smalle figuur echt niet wennen aan de beco die was veel te ruim.
De ergo, manduca, suseskinder, yamo , patapum ik heb het allemaal een kans gegeven maar allemaal niet fijn.

Alleen de boba vond ik eigenlijk geschikt.en ik dacht de tulli ook maar dat weet ik niet zeker
pi_113372969
NTS, ik heb nu een Boba te leen, en die kan ik wel goed strak doen bij de onderste band, boven de heupen, maar van boven blijft er een beetje speling tussen hem en mij. Maar verder zit ie wel goed, alleen kan hij dus een beetje naar achterhangen als ie zin heeft.. :{
pi_113373548
Ik kom gewoon even jubelen omdat dragen zo fijn is *O* Zelf knopen (zonder hulp) gaat steeds beter en mijn ukkie vindt het heel fijn! Hij wordt meteen rustig en valt in slaap, terwijl ik gewoon de handen vrij heb. Wat is dat heerlijk O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113373931
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:35 schreef Phaidra het volgende:
Ik kom gewoon even jubelen omdat dragen zo fijn is *O* Zelf knopen (zonder hulp) gaat steeds beter en mijn ukkie vindt het heel fijn! Hij wordt meteen rustig en valt in slaap, terwijl ik gewoon de handen vrij heb. Wat is dat heerlijk O+
O+ *;
  maandag 25 juni 2012 @ 18:06:08 #45
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113374936
quote:
O+
  maandag 25 juni 2012 @ 18:56:02 #46
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_113377113
O+
Lunta ik heb dezelfde doek! afgelopen weekend nog gebruikt met mijn 22 maanden oude dochter in Disneyland O+ weet alleen niet of daar een foto van is gemaakt...
Tegen het scheef knopen; ik heb er met wit garen in het midden van de doek aan de rand aan beide zijden een merkje op geborduurd. Zo pakte ik altijd het midden van de doek en scheef knopen werd toen veel lastiger.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_113377306
is er iemand in de buurt van Amsterdam die een draagdoek voor een newborn heeft? Mijn neefje is net 4 weken oud en mijn zus wil morgen graag een draagdoek mee naar een uitje met het gezin en had bedacht er eentje bij de Prenatal te kopen
  maandag 25 juni 2012 @ 22:12:05 #48
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113387932
Net een Hoppediz Hop Tie gekocht via ebay, volgens mij wel goede koop gedaan. :Y
  dinsdag 26 juni 2012 @ 00:52:48 #49
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_113396968
quote:
Je hebt natuurlijk ook een heerlijke doek ;). Leuk dat je zo enthousiast bent!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_113398906
NTS, ik ben ook erg smal, geen heupen ook, en voor mij was de Boba net iets te groot, de Tula drager zit perfect :)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')