abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 20:28:50 #265
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114577082
Ophelia, ik droeg mijn decembermini in een dikke katoenen Girasol. Ik heb er geen moment spijt van gehad, het was al meteen uit de doos een zachte doek. En bij een dikke doek hoef je ook nog niet zo precies te knopen.
pi_114577162
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:53 schreef Macka66 het volgende:
Lamb, kun je niet langs een deskundige op het gebied van dragen om de Boba goed af te laten stellen? (Als je wel eens in Den Haag komt zoek mij dan op, dan doe ik het zo voor je.)
Tnxs voor het aanbod!
Helaas ben ik bang dat het niet aan de boba ligt maar aan mijn lijf....
De pijn is niet alleen aan de boba gerelateerd.... maar kan haar gewicht er dus niet bij hebben op het moment helaas (ze is dan ook al ruim 13kg).... Mijn vriend heeft haar nu enkele keren gedragen met de boba.. maar in praktijk gebruiken we hem dus amper...

Gerbera O+ Wat heerlijk...
Wanneer ik ooit ooit wie weet ooit nog voor een 2de ga dan kom ik meteen op les ;) Wat vind ik het doodzonde dat ik te laat begonnen ben..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2012 @ 21:10:28 #267
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_114579000
Lamb, een draaghulpmiddel kan juist handig zijn als je door een zeer lijf je kind niet op een andere manier kunt tillen. Mocht je er behoefte aan hebben om er wat dieper op in te gaan, mijn dm box staat altijd voor je open.

Wbt geweven beginnersdoeken: er is ook wel iets te zeggen voor niet te dikke doeken voor beginners. Met een dikke doek voel je niet goed wat je doet, welke invloed je hebt op het aanspannen van de doek. En je moet best wat kracht uitoefenen.
Het belangrijkste is echter dat je een doek hebt die je mooi en/of leuk vindt. Anders haal je 'm nooit uit de kast!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_114594617
Ik was al bang dat er geen eenduidig antwoord zou komen :P Ik heb in ieder geval een zwak voor de Girasol Blue Berry. Wat zou jij aanraden Macka? (een doek die ik niet of niet zo mooi vind komt er sowieso niet in)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:57:56 #269
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_114595036
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:28 schreef NotTheSame het volgende:
Ophelia, ik droeg mijn decembermini in een dikke katoenen Girasol. Ik heb er geen moment spijt van gehad, het was al meteen uit de doos een zachte doek. En bij een dikke doek hoef je ook nog niet zo precies te knopen.
En ik ben er nog steeds zoooo blij mee O+ :) . Ik ga er vanmiddag weer mee de stad in! Zal wel een tikje warm zijn, maarja.
pi_114599565
Mijn eerste doek was ook een Girasol meen ik. Ik had nog wel een rekbare doek. Dan moet je wel strak knopen en ik vond hem alleen lekker voor de eerste maanden. Waar woon jij Ophelia? Anders zou je eens een keertje kunnen komen proberen en eventueel mijn rekbare doek lenen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114603610
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114618151
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:00 schreef Tinuviel het volgende:
Mijn eerste doek was ook een Girasol meen ik. Ik had nog wel een rekbare doek. Dan moet je wel strak knopen en ik vond hem alleen lekker voor de eerste maanden. Waar woon jij Ophelia? Anders zou je eens een keertje kunnen komen proberen en eventueel mijn rekbare doek lenen.
Lief van je, maar ik zit in Tilburg, dus een behoorlijk eind bij jou vandaan. Ik denk dat ik in mijn omgeving ook wel een rekbare doek geleend krijg :Y

Maar Girasol is in ieder geval een aanrader begrijp ik ^O^
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2012 @ 21:58:59 #273
141844 Macka66
pi_114619137
Ophelia, als je van flanelzacht houdt dan die Girasol doen! (Volgens mij heb je die stiekem ook al lang gekozen :D)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_114620002
Ik ben al even een groot fan van de kleur :Y O-) Maar die Natibaby Kolibri is ook :9~
pi_114620184
Ik heb mijn mini 1 week na de geboorte in de Zara mild gedragen...ik heb nu 4 doeken maar de Zara blijft echt mijn favoriet
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114621405
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben al even een groot fan van de kleur :Y O-) Maar die Natibaby Kolibri is ook :9~
Die is wel een stuk stugger hoor dan een girasol! En mogelijk ook een stuk moeilijker te vinden :) Maar het is inderdaad een hele mooie doek :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114621872
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:38 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Die is wel een stuk stugger hoor dan een girasol! En mogelijk ook een stuk moeilijker te vinden :) Maar het is inderdaad een hele mooie doek :D
Hij is nu nog te vinden inderdaad, maar dat zal vast niet lang meer duren. Stugger lijkt me niet handig om mee te beginnen, dat wordt hem niet dan.
pi_114622672
Girasol is echt heel fijn, zelfs direct uit de doos al :) in ieder geval mij earthy rainbow wel, kolibrie heeft echt wat meer werk nodig.
pi_114646990
Ik heb een ontzettende plakbaby... dag en nacht, als ze maar 2 cm van je verwijderd is dan gaat de keel open (er zit een keel op, voor zo'n klein meisje... :') :D)

En nu met dit weer ben ik ontzettend blij met mijn heerlijk dunne, onwijs saaie (want saai wit :P) Amazonas O+

Kind slaapt al tijdens het knopen, ligt inmiddels te knorren... en ik heb even mijn handen vrij. Allemaal blij :P

pi_114658887
(8> Is fan van de doeken die gerberaatje en marjolijntje hebben.
(hij vind de baby Björn bijv helemaal niks)
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:41:47 #281
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114671806
Ondanks dat de doek wit is vind ik hem toch mooi Gerbera!

Ophelia, ik heb in het begin een doek mogen proberen van Ticootje. Ik weet niet meer wat voor doek het was; ik hem noemde hem 'de kanarie' ( :@ ) maar volgens mij was de echte naam '<insert merk> Vicky.

Kom je ook naar de draagmeet in Amstelveen? Dan kun je dingen uitproberen!

EDIT: Het was de Storchenwiege Vicky:

De Kanarie vind ik nog steeds treffend. :+
A grand adventure has begun.
pi_114672262
Als je naar de meet komt, kan je en een girasol en de kolibrie proberen ;)

Keshet: kanarie is wel treffend ja :D
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:22:59 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114672432
Weet je wat het grootste (enige?) nadeel aan het dragen is?
Dat je niet (te veel) in de zon kan -O-
Met dit soort temperaturen vind ik het overdag buiten te warm om de rails over zijn hoofdje te trekken. En nou de zon eindelijk schijnt ga ik er van genieten ook! * Kersjes zonaanbidster is
Hij heeft dus al 2 dagen niet in de doek gezeten en zal er vandaag ook niet in gaan denk ik.
Maar ik mis het zeker!
.... met gevoel voor drama....
pi_114673947
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:22 schreef Kersjes het volgende:
Weet je wat het grootste (enige?) nadeel aan het dragen is?
Dat je niet (te veel) in de zon kan -O-
Met dit soort temperaturen vind ik het overdag buiten te warm om de rails over zijn hoofdje te trekken. En nou de zon eindelijk schijnt ga ik er van genieten ook! * Kersjes zonaanbidster is
Hij heeft dus al 2 dagen niet in de doek gezeten en zal er vandaag ook niet in gaan denk ik.
Maar ik mis het zeker!
daarom moet je ook een zomerdoek nemen, of tenminste een dunne doek. En wel eentje van een lichte kleur, en een mooie witte vissershoedje.
En dan knopen met 1 laag FWCC om het zo koel mogelijk te houden.

Of je gaat voor een ringsling of mei-tai.
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:31:13 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114675637
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:32 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

daarom moet je ook een zomerdoek nemen, of tenminste een dunne doek. En wel eentje van een lichte kleur, en een mooie witte vissershoedje.
En dan knopen met 1 laag FWCC om het zo koel mogelijk te houden.

Of je gaat voor een ringsling of mei-tai.
Echt, ik ben fanatiek draagster en heb ook dunne doeken maar met 30 graden stop ik mijn baby niet in een draagdoek tenzij nodig.
Het zweet drijft letterlijk tussen mijn borsten en mijn kind heeft al natte haartjes als hij bloot buiten in het campingbed ligt, dus dragen ga ik hem dan echt niet aan doen...
pi_114675788
Ik vind dragen nu ook echt te warm hoor! Hooguit een half uurtje, max. Als het echt nodig is.
Mijn baby heeft alleen een luier aan en is dan nog steeds erg warm.
pi_114676918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:41 schreef Keshet het volgende:
Kom je ook naar de draagmeet in Amstelveen? Dan kun je dingen uitproberen!
Ik zou wel willen maar ik kan niet, komt vast nog wel een keer :Y
pi_114677211
Jammer, dan de volgende keer. Dan kom je gelijk je baby showen :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114679258
Heeft iemand van jullie ervaring met de Emeibaby?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_114679514
Sorry Vlindur nog nooit uberhauptvan gehoord. Ik hoop datiemand anders je kan helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114679773
Het was ook niet voor mij, maar voor een heel klein en smalle kennis van me. De bondolino is haar te groot en nu heeft ze de emeibaby gezien. En die zit er heel gaaf uit. Inmiddels gaat ze die bestellen! :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2012 @ 14:15:57 #292
141844 Macka66
pi_114680522
Dragen is met dit weer gewoon warm. Welke doek en knoop je ook gebruikt. Geldt ook voor kleintjes in de ringsling. Een mei-tai of drager is een ietsie pietsie koeler minder warm omdat de zijkanten open zijn. Als er tenminste een briesje staat, anders heb je nog niks aan die open zijkanten.

En Kersjes is een heel ervaren draagster athlonkmf, dus die weet wel waar ze het over heeft ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_114681193
Het zweet druipt van R dr voorhoofd als ze aan de borst drinkt en mijn arm is dan ook helemaal nat...dragen met dit weer doe ik haar (en mijzelf) niet aan..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114681608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:15 schreef Macka66 het volgende:
Een mei-tai of drager is een ietsie pietsie koeler minder warm omdat de zijkanten open zijn. Als er tenminste een briesje staat, anders heb je nog niks aan die open zijkanten.
Zo had ik gister (niet heel gewenst maar ze was niet lekker en ik had het fietsstoeltje niet) een zielig koortsig meisje op mijn rug in de Beco. Kwartiertje op de fiets en ze koelde er, ondanks mijn lichaamswartme, best lekker van af door die open zijkanten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:44:27 #295
62913 Blik
The one and Only!
pi_114683326
Vraag voor de experts in dit topic. We wandelen redelijk vaak door de bossen en kunnen dan geen buggy/wandelwagen meenemen. Daarom willen mijn vriendin en ik graag een draagzak kopen voor onze kleine (eind augustus uitgerekend). We hebben uiteraard al gezocht en zijn verschillende opties tegengekomen zoals de Bondolino, Manduca, Stokke Mycarrier, etc. Maar toch wil ik graag nog wat extra advies hebben. We hebben een aantal voorkeuren:

- toepasbaar voor de gehele levensduur van het kind (t/m peuter)
- voor en achter te dragen
- voor mannen en vrouwen (lees: geen doek ;))

Zijn er draagzakken die toepasbaar voor de gehele levensduur van het kind? Ik wil eigenlijk na één aankoop klaar zijn. Wat zijn de beste opties qua draagcomfort e.d..

Misschien heb ik nog wel meer vragen, maar die komen dan nog wel. :)
pi_114683998
Ik zou dan gaan voor de manduca,
heeft een babyinsert en er zit een rits in die je open kan ritsen en dan is de drager een heel stuk langer.
Maar de Tula zou ook kunnen die kan je ook uitbreiden en wat groter maken :) En is ook een babyinsert voor te koop,

De stokke drager is niet geschikt trouwens.
pi_114684253
Ehm, ik heb een probleem volgens mij, mijn meisje is net 6,5e week oud.. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')