Yamaha Fazer uit 2000quote:
quote:Op maandag 25 april 2011 21:19 schreef Dekatria het volgende:
M'n gehaalde AVB examen is weer weg uit de OP - 18-4-2011. Ben er trots op ja!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral als je jezelf de verkeerde dingen hebt aangeleerd, wil het een paar lesjes meer duren voor je het goeie weer onder de knie hebt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 07:32 schreef rene90 het volgende:
Wordt als verschillend ervaren, zal per persoon liggen. Scheelt vaak ook een stukje als je al je autorijbewijs hebt
Checkquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:27 schreef knack het volgende:
Kan iemand mij toevoegen:
Knack Eerste les: 22-04-2011 Theorie: 29-04-2011 AVB: 03-05-2011 AVD: nnb Rijschool: Martin Don Den Haag Lesmotor: Suziki
Wat ik vooral lastig vond was om het gas constant te houden, zeker als je dan aan het stuur wat draait heb/had ik de neiging om op die manier soms een tikje gas te geven en soms wat in te nemen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:04 schreef knack het volgende:
wat ging er bij jouw mis aan de langzame slalom? Ook het reguliere van de snelheid?
Ja ik heb dus precies hetzelfde. Omdat je door die pionnen stuurt gaat je gas dus mee. Daardoor ga je sneller. Als ik dan weer bijremt ben ik gelijk uit het ritme. Zal nog gewoon meer moeten oefenen denk ikquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:17 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat ik vooral lastig vond was om het gas constant te houden, zeker als je dan aan het stuur wat draait heb/had ik de neiging om op die manier soms een tikje gas te geven en soms wat in te nemen.
Wat voor mij werkte was knieën strak tegen de tank, slippende koppeling,en met de voetrem reguleren als je te snel ging. Met gas / koppeling was het voor mijn gevoel niet nauwkeurig genoeg, een drupje gas en het ging te snel, een stukje koppeling was ook te veel / vermogen weg.Vandaar met de voetrem.
Goede tipquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden
quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden
J.Dam in Ede.quote:
of juist naar buiten, beetje afhankelijk van de lesmotor(bij mij kon ik de buitenkant van de hendels vastpakken, en deeltje van de valbeugel) is inderdaad wel een gouden tip!quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden
Wat ook helpt is gewoon je duim op het vaste stuk zetten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden
Ja hoor .quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:42 schreef DarkNoize het volgende:
Mag ik ook in de op?
Snap dat TR niet echt
DarkNoize Eerste les: 03-05-2011 Theorie:nnb AVB: 17-05-2011 AVD: nnb Rijschool: Jan Heeze te Aalst Lesmotor: Honda CBF600n
Dat is misschien wel een goed idee ja. Als je een deel van het stuur vast houd, dan heeft het sturen ook geen invloed meer. Ik ga het vrijdag uitproberen. Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden
Hoeveel uur les heb je in totaal gehad? Heb je nog nieuwe dingen te leren of is het vandaag alleen maar herhalen?quote:Op woensdag 27 april 2011 15:38 schreef menmulder het volgende:
Joepie vandaag 4 uur les voor mijn AVB examen wat ik morgen heb, morgen 5 uur en dan hopen dat het allemaal gaat lukken. Enige nadeel het regent nogal hier op het moment .... fijn not maja dat weet je noot van tevoren.
Ik had mn eerste volledige avd les ook met iemand die bijna af moest rijden. Ik reed ook op de lichte motor toen. Het draagt wel bij aan je vaardigheid merkte ik de volgende les. Mn instructeur hoefde me niet meer zo vaak te corrigeren en ik reed een stuk beter vertelde hij toen.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:53 schreef Tankiej het volgende:
Les was leuk
Eerste volledige AVD les, had samen met iemand les die morgen examen doet. Dus hij kreeg wel wat meer aandacht, maar dat vond ik niet zo erg. De instructeur reed voornamelijk tussen ons in, kon hij goed zien wat die andere jongen wel of juist niet deed en kon ik een beetje zijn lijnen volgen.
Kreeg achteraf nog een compliment dat ik erg goed kan meekomen met hem en de andere lesser, en dan zat ik ook nog op de lichte motor
Kan niet wachten op de volgende
jij had de instructeur achterop zitten bij je? Nog nooit gehoord dat dat gebeurd, vind het ook erg raar.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:40 schreef Beastie_boys het volgende:
Nieuw hier en ook begonnen met lessen.
Eerst rijles: 19-04-2011
Theorie: 12-05-2011
AVB: -
AVD: -
Rijschool: vHoutum in Veldhoven
Lesmotor: cbf 500
Eerste les oefenen met schakelen en wegrijden wat ik aardig snel door had , niet verwacht om eerlijk te zijn. Toen 1,5 uur op de weg gereden met instructeur achterop. Alles ging wel goed maar moest alleen meer gas geven en harder optrekken. Toch best spannend de eerste keer maar wat een gevoel
2e les de halve draai moeten oefenen en ik moet zeggen dat dit na een aantal keer ook wel redelijk goed ging. Daarna gewerkt aan de snelle slalom die eigenlijk meteen goed ging. Hiervoor wel oefeningen gedaan om de motor vanuit je heupen te gooien. Daarna weer lekker de weg op wat ik toch wel het leukste vind
Tijdens die rit spiegel oefeningen gedaan en een beetje met het gas gespeeld. Ik moet wat sneller optrekken en mijn snelheid goed aanpassen, lijkt of je veel sneller rijdt dan je eigenlijk doet. 1 fout gemaakt met inhalen daar baalde ik wel van.
Ik vind het erg vet om op de motor te zitten en ik hoop snel mijn rijbewijs te hebben
Hoefde je constructeur je minder vaak te corrigeren omdat je beter reed of omdat hij minder zag, omdat hij op twee lessers moet letten (waarvan 1 bijna afrijd, dus dan zal hij vast meer op diegene letten)?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:27 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik had mn eerste volledige avd les ook met iemand die bijna af moest rijden. Ik reed ook op de lichte motor toen. Het draagt wel bij aan je vaardigheid merkte ik de volgende les. Mn instructeur hoefde me niet meer zo vaak te corrigeren en ik reed een stuk beter vertelde hij toen.
Nooit erg om met een meer ervaren lesser te lessen.
Ik reed de les er na netter volgens m'n instructeurquote:Op donderdag 28 april 2011 08:32 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoefde je constructeur je minder vaak te corrigeren omdat je beter reed of omdat hij minder zag, omdat hij op twee lessers moet letten (waarvan 1 bijna afrijd, dus dan zal hij vast meer op diegene letten)?
Ik merkte bij AVB wel dat ik het heel prettig vond om samen met iemand te lessen, maar ik denk dat ik op de weg liever alleen les heb. Nu moest ik op sommige stukken me een beetje inhouden, omdat de andere lesser naar mijn mening niet al te vlot doorreed. Als ik voorop rij is dat geen probleem, dan zal de instructeur wel zeggen dat die andere wat sneller moet, maar ik kan moeilijk over degene voor me heen rijden. En lessers mogen elkaar niet inhalen van de instructeur..
Dat laatste is logisch natuurlijk dat je elkaar niet mag inhalen, kan erg gevaarlijke situaties met zich meebrengen. Ik had er soms ook wel problemen mee, dan wilde ik een linker baantje pakken, maar omdat die lesser achter me niet mee kwam zei mijn instructeur dat ik ook maar moest inhouden. Toen ik een individuele les had kon ik wel lekker mijn ding doen en dat vond de instructeur ook prima.quote:Op donderdag 28 april 2011 08:32 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoefde je constructeur je minder vaak te corrigeren omdat je beter reed of omdat hij minder zag, omdat hij op twee lessers moet letten (waarvan 1 bijna afrijd, dus dan zal hij vast meer op diegene letten)?
Ik merkte bij AVB wel dat ik het heel prettig vond om samen met iemand te lessen, maar ik denk dat ik op de weg liever alleen les heb. Nu moest ik op sommige stukken me een beetje inhouden, omdat de andere lesser naar mijn mening niet al te vlot doorreed. Als ik voorop rij is dat geen probleem, dan zal de instructeur wel zeggen dat die andere wat sneller moet, maar ik kan moeilijk over degene voor me heen rijden. En lessers mogen elkaar niet inhalen van de instructeur..
Is gewoon beschikbaar bij de rijschoolquote:Op donderdag 28 april 2011 09:20 schreef mstx het volgende:
Lenen jullie trouwens de kleding/helm enz van de rijschool of hebben jullie zelf al wat gekocht?
Haha, dat is eigenlijk ook mijn plan, daarom heb ik nog geen broek gekochtquote:Op donderdag 28 april 2011 11:04 schreef Crutch het volgende:
[..]
Is gewoon beschikbaar bij de rijschool
Vind ik prima, ga nu niet overal geld aan uitgeven aangezien ik de laatste tijd redelijk aan het afvallen ben.
Ja klopt, maar ik denk dat een eigen helm, handschoenen en goede schoenen wel wat fijner zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:04 schreef Crutch het volgende:
[..]
Is gewoon beschikbaar bij de rijschool
http://www.lazerhelmets.c(...)security-testing.phpquote:Op donderdag 28 april 2011 12:15 schreef rene90 het volgende:
Scooter/motor helm, tja, zelfde keurmerk inderdaad. Ik heb geprobeerd wat te googlen over dat keurmerk maar er is opvallend weinig over te vinden. Wat ik denk is dat er een bepaalde standaard is. Bijvoorbeeld dat een helm met 30km/h intact moet blijven of iets dergelijks, dan kan een helm van 30 euro dat, en 1 van 300. Maar die van 30 euro blijft niet intact bij 50km/h waar die van 300 dat wel doet.
Iemand die hier misschien meer over weet, wat ik vertel is een gokje
alles beter dan een helm van de rijschool( qua hygiene enzo) en met avb lessen hoef je ook niet echt rekening te houden met geluidsdemping(gehoor beschadiging) je komt toch niet boven de 50-60km/h als het goed isquote:Op donderdag 28 april 2011 10:43 schreef fespo het volgende:
wat vinden jullie, scooterhelm gebruiken?
Nee man, haal gelijk een motorhelm. Voor ongeveer 200 euro heb je wel een goede.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:43 schreef fespo het volgende:
wat vinden jullie, scooterhelm gebruiken?
Ja ook jaquote:
Als je nog een helm hebt kan je die best gebruiken tijdens je AVB oefeningen, nergens voor nodig om gelijk een andere helm te halen als die andere nog voldoetquote:Op donderdag 28 april 2011 14:36 schreef leimeh het volgende:
[..]
Nee man, haal gelijk een motorhelm. Voor ongeveer 200 euro heb je wel een goede.
Ik moest altijd naar een parkeerterrein rijden met de motor om daar mijn AVB oefeningen te doen. Dan zou ik zeker een goede helm opdoen... als je rijschool een eigen terrein heeft voldoet een scooterhelm ook wel ja.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:16 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als je nog een helm hebt kan je die best gebruiken tijdens je AVB oefeningen, nergens voor nodig om gelijk een andere helm te halen als die andere nog voldoet
Oeiquote:Op donderdag 28 april 2011 14:40 schreef leimeh het volgende:
[..]
Ja ook ja
Vandaag stukje snelweg gepakt trouwens, bij het invoegen keek ik niet naar links en zat ik bijna onder een vrachtwagen
Scooterhelm en motorhelm zit geen verschil tussen, alleen dat een scooterhelm dan bij een scooterzaak verkocht word en motorhelm bij een motorzaakquote:Op donderdag 28 april 2011 15:21 schreef leimeh het volgende:
[..]
Ik moest altijd naar een parkeerterrein rijden met de motor om daar mijn AVB oefeningen te doen. Dan zou ik zeker een goede helm opdoen... als je rijschool een eigen terrein heeft voldoet een scooterhelm ook wel ja.
Je hebt ook motorscooters he.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:27 schreef Tankiej het volgende:
De HJC helm die ik nu bij Motoport gekocht heb, hebben ze ook gewoon bij de scooterzaak hier op de plank liggen. Maakt dat het een scooterhelm of een motorhelm?
Is dit sarcastisch bedoeld?quote:Op donderdag 28 april 2011 08:23 schreef rene90 het volgende:
[..]
jij had de instructeur achterop zitten bij je? Nog nooit gehoord dat dat gebeurd, vind het ook erg raar.
Nee hoor totaal niet, maar heb echt nog nooit gehoord dat je rijles hebt met de instructeur achterop.quote:
Volgens mij gebeurt wel vaker bij de eerste les. Heb ook les motoren gezien die achter een extra rem en koppeling hebben.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:38 schreef rene90 het volgende:
[..]
Nee hoor totaal niet, maar heb echt nog nooit gehoord dat je rijles hebt met de instructeur achterop.
Nice, ik doe meequote:Op donderdag 28 april 2011 17:37 schreef Anne het volgende:
Voor de motormuisjes onder ons: [WIN] Alpine MotoSafe (oordopjes)
Oordoppies! Aanrader .
Kleine en Grote smurf zijn goed bezig met alle prijsvragen, ook deze doe ik weer meequote:Op donderdag 28 april 2011 17:37 schreef Anne het volgende:
Voor de motormuisjes onder ons: [WIN] Alpine MotoSafe (oordopjes)
Oordoppies! Aanrader .
Dat was ik. Heb op zich wel een goede conditie, maar ik zal vragen of het ook wat meer uit te smeren is. Het is wel een goeie prijs lijkt me, ¤800 voor lessen + examens.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:03 schreef Mickeys het volgende:
Even als reactie op iemand uit reeks 36 met 2 hele dagen lessen... niet doen tenzij je een mega goede conditie hebt. Ik deed 1 hele dag waarbij ik 6 uur ging lessen (tot 3 uur) en daarna ffkes thuis eten en dan zou ik van 7 tot 9 nog 2 uur hebben... die laatste 2 uur heb ik slapend doorgebracht.. ik was compleet gesloopt. Dat was op een donderdag. maandag de 2 uur mogen inhalen voor mijn examen aan en die middag meteen geslaagd, dat dan weer wel.
overigens heb ik voor 69 euro een motorhelm gekocht voor het lessen, das precies zolang als die meegaat. Heb nu een Carbon helm (shark wit) die megalicht is en daar ook onwijs blij mee ben. Heb nog wel een andere helm liggen, 3 keer gedragen maatje S wit met zwarte balk. toen voor 99 euro gehaald als tussenoplossing maar die zat niet echt heel lekker, ik vond hem met mijn nek te zwaar
De uitwijkoefening is best makkelijkquote:Op donderdag 28 april 2011 19:45 schreef WitteHamster het volgende:
Vanmiddag rijles gehad, eerste AVB les. Bij mijn intake al wat oefeningen gedaan, moest nu de precisiestop en de noodstop doen, daarna de uitwijkoefening. De uitwijkoefening viel me alles mee, ging beter dan verwacht. Het moeilijkste was de aanvangsnelheid aanhouden en bij de poortjes pas uitwijken.
Moest samen met iemand die voor de vierde keer kwam, maar je merkte eigenlijk weinig verschil tussen diegene en mijzelf. Of dat aan mij of aan de ander lag weet ik niet =P
quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:11 schreef ArnosL het volgende:
Als ik naar z'n profiel kijk lijkt me dat ie zwaar lest
Geboortedatum: 04-04-1985
Je kan gewoon doortrekken tot het rode gedeelte hoor, in de hogere toerentallen gaat het vaak losquote:Op vrijdag 29 april 2011 13:42 schreef Tankiej het volgende:
Met les trek ik nu ook wel het gas open, bij invoegen op de autoweg of snelweg. In de 2 doortrekken naar 8k toeren
Heb je het oude model met de ronde koplampen of de nieuwe met de spitsere koplampen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:03 schreef cyberterrorist het volgende:
Mijn SV650s wordt aanstaande maandag geleverd
Zat eerst snelgas op, maar dat heb ik liever niet, dus de garage gaat het aanpassen en de fiets krijgt nog een nieuw voorbandje + afleverbeurt.
Ik kan niet wachten!!
Nice, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:03 schreef knack het volgende:
Theorie is binnen 2 foutjes.. dus ruim binnen de marge.
Van ochtend had ik dus ook les en die langzame slolom ging tot tweemaal toe perfect. Die tip van dat vastzetten met je duim werkt wel aardig... maar dat zal denk ik wel per motor verschillen.
Nou ja maandag zowat de hele dag les en dan dinsdag examen
Ik zei ook 'wat rondere koplampen'quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:04 schreef cyberterrorist het volgende:
Wat dit is een ronde koplamp:p
[ afbeelding ]
Die bedoelde ik idd, ik wist niet dat er nog eerdere modellen waren.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:00 schreef Tankiej het volgende:
Ah, dat is het iets oudere model met de wat rondere koplampen. Tenminste, ik denk dat ArnosL deze bedoelde als die met de spitsere lampen:
[ afbeelding ]
Heb ik ook gehad, misschien ook omdat ik al jaren een schakelbrommer van 90 kg gewend ben. Tijdens het remmen even links achterom kijken naar de instructeur die nog wat na roept = motor op z'n rechterkant :p ietsje te nonchalant. Als ie eenmaal gaat hou je hem toch niet, juist met die lage snelheid moet je er wel op verdacht zijn dat je hem goed in balans hebt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:02 schreef Mirgeam het volgende:
Rijles vandaag ging erg lekker, tot ik mezelf op het allerlaatst nogal overschatte met parkeren, en de motor zo op z'n zij legde
En, congrats allemaalquote:Even voor iedereen, als je iets gehaald hebt, zet even een topic report (TR), dat is het gele driehoekje bovenaan de pagina. Even melden wat je nick is en welke datum je wat hebt gehaald. Kunnen de mods het aanpassen.
ah joh, het gebeurt de bestequote:Op vrijdag 29 april 2011 23:02 schreef Mirgeam het volgende:
Rijles vandaag ging erg lekker, tot ik mezelf op het allerlaatst nogal overschatte met parkeren, en de motor zo op z'n zij legde
Ik ken het alleen van het autorijden eigenlijk...quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:56 schreef Dekatria het volgende:
Gister na m'n les zei m'n instructeur dattie m'n Tussentijdse Toets ging aanvragen. Net de 2e les na m'n AVB, dus klaarblijkelijk doe ik toch wat goed
Iemand hier verdere ervaring met die toets? Ik heb er al het één en ander over gehoord van medeleerlingen, maar verdere info is nooit weg
Je zit in het motortopic hoorquote:Op zaterdag 30 april 2011 11:11 schreef Dekatria het volgende:
Wat ik ervan gehoord heb is het gewoon een semi-examen, waarvan de uitslag mee wordt genomen op je echte examen. Je krijgt te horen waar nog foutjes zitten, maar je kan dus bijvoorbeeld ook vrijstellingen verdienen voor speciale verrichtingen. Het lijkt me wel handig, omdat ik dan ook een indruk krijgt hoe het er op het echte examen aan toe zal gaan.
Wat voor de Tussentijdse Toets voor B opgaat gaat ook voor het Rijbewijs A op hij bestaat gewoon hoor.quote:
Je bedoelt AVB... kan je inderdaad ook wel een tussentijdse toets noemen. Maar AVB is verplicht en bij de auto is een TTT niet verplicht.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:07 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat voor de Tussentijdse Toets voor B opgaat gaat ook voor het Rijbewijs A op hij bestaat gewoon hoor.
quote:Voor wie
De tussentijdse toets is bedoeld voor kandidaten die examen gaan doen in de categorie B (personenauto), BE (personenauto en aanhanger) en AVD (verkeersdeelneming voor de motor). U kunt deze toets alleen aanvragen via uw rijschool.
Gast, ik snap het verschil wel hoor. Ik heb m'n AVB gehaald twee weken terug. Nu ben ik bezig voor m'n AVD, en daar is dus ook een tussentijdse toets voor te doen zoals het stukje van het CBR aangeeft.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:13 schreef thenxero het volgende:
[..]
Je bedoelt AVB... kan je inderdaad ook wel een tussentijdse toets noemen. Maar AVB is verplicht en bij de auto is een TTT niet verplicht.
CBR:
[..]
nog nooit van gehoord dat je bijzondere verichtingen apart tijdens je examen moet doen... ik heb ze ook niet gehad. stop en go: je stopt voor een stoplicht, en rijdt weer weg, en hellingproef heb je tijdens je lessen wel gehad(hoop ik voor je) en dat is net zo moeilijk als in een auto( je merkt het niet eens dat je het doet)quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gast, ik snap het verschil wel hoor. Ik heb m'n AVB gehaald twee weken terug. Nu ben ik bezig voor m'n AVD, en daar is dus ook een tussentijdse toets voor te doen zoals het stukje van het CBR aangeeft.
Net als met het B rijbewijs zijn er tijdens het motorverkeersexamen ook speciale verrichtingen zoals de hellingproef, stop & go e.d, en daar kan je tijdens zo'n toets dus vrijstelling voor krijgen voor als je je eckte AVD examen gaat doen.
Dat is toch complete onzin dan. Examen doen zonder te kunnen slagen maar wel de volle mep betalen. En dan als lokkertje de vrijstelling voor "bijzondere verrichtingen"quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gast, ik snap het verschil wel hoor. Ik heb m'n AVB gehaald twee weken terug. Nu ben ik bezig voor m'n AVD, en daar is dus ook een tussentijdse toets voor te doen zoals het stukje van het CBR aangeeft.
Net als met het B rijbewijs zijn er tijdens het motorverkeersexamen ook speciale verrichtingen zoals de hellingproef, stop & go e.d, en daar kan je tijdens zo'n toets dus vrijstelling voor krijgen voor als je je eckte AVD examen gaat doen.
Stop & Go kan volgens mij wel gevraagd worden op het examen, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ie een hellingproef moest uitvoeren.....quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gast, ik snap het verschil wel hoor. Ik heb m'n AVB gehaald twee weken terug. Nu ben ik bezig voor m'n AVD, en daar is dus ook een tussentijdse toets voor te doen zoals het stukje van het CBR aangeeft.
Net als met het B rijbewijs zijn er tijdens het motorverkeersexamen ook speciale verrichtingen zoals de hellingproef, stop & go e.d, en daar kan je tijdens zo'n toets dus vrijstelling voor krijgen voor als je je eckte AVD examen gaat doen.
in principe helemaal niet... wordt nergens verplicht gesteld namelijk.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:42 schreef ArnosL het volgende:
Hoef je met je avb examen geen volledig motorpak aan?
bron: http://cbr.nl/4339.ppquote:U bent natuurlijk verplicht om een goedgekeurde helm te dragen. Het beste is een helm die licht is van kleur of die is voorzien van (retro-reflecterende ) kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer.
U gebruikt bij voorkeur een vorm van oogbescherming, zoals een helmvizier, motorbril of (zonne)bril.
U draagt hoge schoenen of laarzen die de enkel bedekken.
U draagt handschoenen of wanten die de hand bedekken en zoveel mogelijk ook het polsgewricht.
U draagt kleding waarvan de broek de benen bedekt. De jas moet het bovenlichaam en de armen helemaal bedekken. Broek en jas mogen één geheel vormen.
dit is vrij te interpreteren natuurlijk...quote:Algemeen geldt dat u bij voorkeur kleding draagt die speciaal bedoeld is voor motorrijders. De uitrusting moet in ieder geval stevig genoeg zijn om u te beschermen als u valt of bijvoorbeeld de hete uitlaat van de motorfiets raakt. Ook heeft uw kleding bij voorkeur retroreflecterende eigenschappen of andere kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer. Tot slot moet de kleding u voldoende beschermen tegen de weersomstandigheden tijdens het examen.
Nee. Tijdens mijn AVB zag ik iemand met jeans en bergschoenen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:42 schreef ArnosL het volgende:
Hoef je met je avb examen geen volledig motorpak aan?
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik zal m'n instructeur eens aan de tand voelen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:16 schreef Spro het volgende:
Beetje zonde van je 200euro mijns inziens.... kan je beter 2x een AVD examen riskeren, met de kans dat je na 1 keer al klaar bent...
maar wie ben ik
bochten rijden, gebruik maken van een motor en eigen protectie zijn zo al wat dingenquote:Op zaterdag 30 april 2011 16:52 schreef kevintjuhh2 het volgende:
wat anders dan je plaats op de weg leer je eigenlijk bij het avd als je je rijbewijs b al hebt? want op zich is het meeste toch ongeveer hetzelfde allemaal? vooruitkijken, etc, ken je dan al als het goed is?
of denk ik nou te licht?
Van het CBR.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:32 schreef ArnosL het volgende:
Zag je dat op de website van het rdw? Dan kan het heel goed zijn dat je wel 200 moet betalen. Het examen kost alleen 93 euro, maar de instructeur moet mee naar het examencentrum en de motor moet mee.
Dan kost het wel iets extra.
Dat is het 'm juist, ik ben totaal niet nerveus ofzo. Morgen maar ff de rijschool bellen, want dit vind ik niet zo koosjer.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:09 schreef jesperrrrsss het volgende:
het zijn naar mijn weten (van de auto) pressies de zelfde prijzen als een echt examen.
dus ze zetten je gewoon af.
( maar als je je daar beter door voelt moet je het zeker doen ,want niets is zo vervelend als zakken voor een examen als jij en je instructeur weet dat je het gewoon kan )
Mijn inziens denk je te licht. Op een motor rijd je heel anders, je hebt 2 wielen en als je remt reageert het heel anders dan een auto. In een auto kan je makkelijk nog remmen in een bocht, probeer dat maar niet met de motor.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:52 schreef kevintjuhh2 het volgende:
wat anders dan je plaats op de weg leer je eigenlijk bij het avd als je je rijbewijs b al hebt? want op zich is het meeste toch ongeveer hetzelfde allemaal? vooruitkijken, etc, ken je dan al als het goed is?
of denk ik nou te licht?
Een motor accelereert sowieso ook sneller dan een auto en is wendbaarder - dat moet je ook kunnen laten zien.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:41 schreef rene90 het volgende:
Mijn inziens denk je te licht. Op een motor rijd je heel anders, je hebt 2 wielen en als je remt reageert het heel anders dan een auto. In een auto kan je makkelijk nog remmen in een bocht, probeer dat maar niet met de motor.
Verder is eigen veiligheid heel belangrijk, en gebruik maken van de motor.
Bij de auto wou ik het ook niet. Dat vond mijn instructeur niet zo leuk en weigerde hij examen aan te vragen totdat ik de ttt had. Uiteindelijk had ik het maar gedaan maar voelde me opgelicht. Examinator zei dat alles prima ging. Toen ik dat aankaartte bij mijn instructeur, dat ik beter echt examen had kunnen doen zoals ik van te voren al zei, werd ie pislink. Hij wist gewoon dat ik gelijk had.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:38 schreef Dekatria het volgende:
Nouja, dat maakt me niet uit - ik wil liever zelf de keuze kunnen maken of ik een TTT doe of niet. Helemaal als het qua kosten zo dicht bij een daadwerkelijk examen ligt (CBR kosten voor AVD zijn 107 euri, dus tja). M'n instructeur is voor de rest een prima kerel, enkel dit vind ik dan niet zo netjes.
eigen veiligheid snap ik, de rest, bochten maken enzo, dacht ik dat dat bij avb hoorden:P maar dat is dus echt alleen bijzondere verrichtingen... okquote:Op zaterdag 30 april 2011 18:41 schreef rene90 het volgende:
[..]
Mijn inziens denk je te licht. Op een motor rijd je heel anders, je hebt 2 wielen en als je remt reageert het heel anders dan een auto. In een auto kan je makkelijk nog remmen in een bocht, probeer dat maar niet met de motor.
Verder is eigen veiligheid heel belangrijk, en gebruik maken van de motor.
Je moet nog verder vooruit kijken dan in de auto, vlotter door het verkeer rijden (natuurlijk alleen als het kan)quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:52 schreef kevintjuhh2 het volgende:
wat anders dan je plaats op de weg leer je eigenlijk bij het avd als je je rijbewijs b al hebt? want op zich is het meeste toch ongeveer hetzelfde allemaal? vooruitkijken, etc, ken je dan al als het goed is?
of denk ik nou te licht?
Je examinator geeft je ook geen minpunt als je stevig doorrijdt (135 waar je 120 mag).quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:58 schreef Tankiej het volgende:
Dat niet! Je hebt gezonde angst
Als je zonder angst voor al die gekke koekblikken gaat rijden dan wordt je geheid aangereden. Je moet er altijd rekening mee houden dat ze spontaan opzij kunnen gaan als je bijv. inhaalt op de snelweg. Daarom ook altijd wat meer snelheid maken als je inhaalt zodat je er snel voorbij bent
Gewoon veilig doorrijden, en niet gek doen. Vaak genoeg rijden ze ergens standaard 150, waar je 120 mag, ga jij dan lekker rond de 125 zitten.quote:Op zondag 1 mei 2011 02:21 schreef nero7 het volgende:
[..]
Je examinator geeft je ook geen minpunt als je stevig doorrijdt (135 waar je 120 mag).
Vrachtwagens inhalen, en er voor zorgen dat je niet ingehaald wordt.
hrmf, ik was bij hem weggegaan als hij mij perse een TTT wilde aansmeren, dat is iets wat ik zelf wel bepaal namelijk.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:10 schreef thenxero het volgende:
[..]
Bij de auto wou ik het ook niet. Dat vond mijn instructeur niet zo leuk en weigerde hij examen aan te vragen totdat ik de ttt had. Uiteindelijk had ik het maar gedaan maar voelde me opgelicht. Examinator zei dat alles prima ging. Toen ik dat aankaartte bij mijn instructeur, dat ik beter echt examen had kunnen doen zoals ik van te voren al zei, werd ie pislink. Hij wist gewoon dat ik gelijk had.
Hij zei dat ik met TTT sneller klaar was voor m'n examen . Ik geloofde het niet maar dacht ook gewoon doe dan ook maar dan ben ik er vanaf... hij gebruikte het juist om te rekken. Ik kan nu wel goed rijden, alleen het had ook ¤1000 goedkoper gekund .quote:Op zondag 1 mei 2011 10:46 schreef Spro het volgende:
[..]
hrmf, ik was bij hem weggegaan als hij mij perse een TTT wilde aansmeren, dat is iets wat ik zelf wel bepaal namelijk.
met de auto heb ik het wel gedaan omdat ik toen bakken met geld had, en het me dus niet boeide, én ik maar 2weken had om m'n rijbewijs te halen, dan is het wel lekker als een onafhankelijk iemand ook z'n mening even geeft en beoordeelt...
Zoveel kan je niet fout doen bij straatje keren en inparkeren. Gewoon superrustig doen en heel veel overal meerdere keren kijken .quote:Op zondag 1 mei 2011 10:48 schreef rene90 het volgende:
En bij de auto heb je wel dat je je bijzondere verrichtingen echt afschrijft. Dus dat is wel ideaal.
Bij mijn B rijbewijs was de TTT achteraf ook nutteloos. Was er bij m'n examen ook bepaald niet minder zenuwachtig doorquote:Op zondag 1 mei 2011 11:32 schreef thenxero het volgende:
[..]
Hij zei dat ik met TTT sneller klaar was voor m'n examen . Ik geloofde het niet maar dacht ook gewoon doe dan ook maar dan ben ik er vanaf... hij gebruikte het juist om te rekken. Ik kan nu wel goed rijden, alleen het had ook ¤1000 goedkoper gekund .
Nee, op de TTT was ik niet zenuwachtig, op het examen wel.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:43 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Bij mijn B rijbewijs was de TTT achteraf ook nutteloos. Was er bij m'n examen ook bepaald niet minder zenuwachtig door
Dat ben ik met je eens inderdaad, alleen ken wel een aantal mensen die er echt slecht in zijn, en het een opgave op zich vinden om dat al te halen. Voor die groep zou het dus wel prettig zijn.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:34 schreef thenxero het volgende:
[..]
Zoveel kan je niet fout doen bij straatje keren en inparkeren. Gewoon superrustig doen en heel veel overal meerdere keren kijken .
Succes morgen Markquote:Op zondag 1 mei 2011 12:22 schreef mark_dabomb het volgende:
Morgen 09:15 examen AVB! Eerst om 8 uur nog even lessen...
Je kan ook overdrijven. Maar ik blijf niet op de rechterbaan banjeren terwijl ik links door talloze auto's wordt ingehaald. Je hebt je aan het snelheidslimiet houden, en je hebt met het verkeer meerijden.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:45 schreef rene90 het volgende:
[..]
Gewoon veilig doorrijden, en niet gek doen. Vaak genoeg rijden ze ergens standaard 150, waar je 120 mag, ga jij dan lekker rond de 125 zitten.
ik heb nu een minderwaardigheidscomplex na het zien van dat filmpjequote:Op zondag 1 mei 2011 19:25 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik hoop dat het bij mij morgen net zo soepel gaat
Standaard 150? Heb je ooit in het noorden op de snelweg gereden?quote:Op zondag 1 mei 2011 10:45 schreef rene90 het volgende:
[..]
Gewoon veilig doorrijden, en niet gek doen. Vaak genoeg rijden ze ergens standaard 150, waar je 120 mag, ga jij dan lekker rond de 125 zitten.
Daar les ik ook mee.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:05 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Nee. Tijdens mijn AVB zag ik iemand met jeans en bergschoenen.
Ohja, die kon ook nogquote:Op maandag 2 mei 2011 10:50 schreef mark_dabomb het volgende:
mmm nee die heb ik beiden niet gedaan....wel wegrijden uit parkeervak, die was ik nog vergeten.
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 2 mei 2011 10:16 schreef mark_dabomb het volgende:
AVB -> Check! Wat een eitje was het, binnen 5 minuutjes klaar. Lopen, langz slalom, uitwijk, stopproef, noodstop, vertragingsoefening en nog iets.
Succesquote:Op maandag 2 mei 2011 11:19 schreef Crutch het volgende:
Gefeliciteerd!
Vanavond laatste les AVB en morgen examen.
Succes alvast!quote:Op maandag 2 mei 2011 11:19 schreef Crutch het volgende:
Gefeliciteerd!
Vanavond laatste les AVB en morgen examen.
Alles mag, als je maar geen pionnen om tikt. Ik heb het ook een keer met stationair geprobeerd, maar vond het maar niks. Viel te snel uit en ging bokken.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:20 schreef mark_dabomb het volgende:
Langzame slalom hoef je niet per se met gas te doen toch? Ik heb m vandaag stationair met slippende koppeling gereden en was prima.
Mij werd verteld dat het gas stabiel boven de 2600 toeren moest zitten, koppeling slippend, snelheid regelen met de voetrem. Stationair kreeg ik dezelfde problemen als rene90.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:20 schreef mark_dabomb het volgende:
Langzame slalom hoef je niet per se met gas te doen toch? Ik heb m vandaag stationair met slippende koppeling gereden en was prima.
Dat idd. Je voelt ook meteen dat je stabilliteit minder wordt als je 'm stationair laat lopen.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mij werd verteld dat het gas stabiel boven de 2600 toeren moest zitten, koppeling slippend, snelheid regelen met de voetrem. Stationair kreeg ik dezelfde problemen als rene90.
dat is me de vorige keer gebeurd toen ik in een bocht te hard tot stilstand kwamquote:Op maandag 2 mei 2011 13:29 schreef rene90 het volgende:
Nu ik even terug denk, toen ik dat probeerde liet ik de motor vallen .
en? niet gehaald daardoor ?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:04 schreef mark_dabomb het volgende:
Die van mij was ook prima, die van mijn collega afrijder ook, totdat ik midden door het achtje van mijn collega afrijder sprintte...oeps. Haha! te veel gefocust op mijn eigen ding...
Lijkt me best netjes.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:36 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik zat er aan te denken om
dit twee delig pak te kopen
[ afbeelding ]
http://www.motoport.nl/ep(...)1/SubProducts/043651
¤600 is toch een redelijke prijs ??
maar ik doe het denk ik na dat ik mijn avb heb gedaan
het is een twee delig pak maar er zijn geen plaatjes van een losse broek en losse jas alleen van de twee bij elkaar.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:49 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Lijkt me best netjes.
Zat zelfs eerst aan textiel te denken, maar vandaag was zelfs m'n spijkerbroek nat en ik word toch een mooi weer rijder. Na het papiertje ook maar eens op zoek naar zoiets
Ik zou alleen wel een losse broek en jas doen, kan je die jas nog eens uittrekken als je even ergens bent.
een goed textielpak heeft meer voordelen als een leren outfit, ik heb vandaag zeker de halve dag een motorpak aangehad, zelfs een paar uur mee ergens binnen gezeten (broek-only uiteraard), en ik ben serieus gewoon helemaal fris. Het geheim van een GOED textiel pak schuilt in een uitneembaar membraam; een pak met ingelijmd membraam is ellende met warm weer.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:49 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Lijkt me best netjes.
Zat zelfs eerst aan textiel te denken, maar vandaag was zelfs m'n spijkerbroek nat en ik word toch een mooi weer rijder. Na het papiertje ook maar eens op zoek naar zoiets
Ik zou alleen wel een losse broek en jas doen, kan je die jas nog eens uittrekken als je even ergens bent.
Mooi pak, ben benieuwd hoe lang dat wit mooi blijft.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:36 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik zat er aan te denken om
dit twee delig pak te kopen
[ afbeelding ]
http://www.motoport.nl/ep(...)1/SubProducts/043651
¤600 is toch een redelijke prijs ??
maar ik doe het denk ik na dat ik mijn avb heb gedaan
Nat van zweet? Het heeft niet geregend dus dat moet bijna welquote:Op maandag 2 mei 2011 16:49 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Lijkt me best netjes.
Zat zelfs eerst aan textiel te denken, maar vandaag was zelfs m'n spijkerbroek nat en ik word toch een mooi weer rijder. Na het papiertje ook maar eens op zoek naar zoiets
Ik zou alleen wel een losse broek en jas doen, kan je die jas nog eens uittrekken als je even ergens bent.
als je die houding ook tijdens je examen heb, kom je al een heel eind! tenminste dat is mijn mening, als je relax overkomt op de examinator kijkt hij al heel anders naar je (tenminste, dat was het eerste wat mijn examinator in de auto vroeg "Goh, volgens mij voel je je wel op je gemak in een grote auto, of niet?")quote:Op maandag 2 mei 2011 19:22 schreef WitteHamster het volgende:
Ik heb donderdag weer les, heb er echt zin in! Mijn instructeur ziet ook dat ik met veel plezier rijd. Het gaat ook redelijk goed vind ik zelf. Het is dan nog maar de tweede les maar goed, vertrouwen hebben en lol erin hebben toch?!
Hehe gelukkig niet Vandaag ga ik op voor mijn avb... het avd examen moet nog ingepland worden.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:23 schreef rene90 het volgende:
Succes morgen, maar Knack, heb ej nu avd en avb op 1 dag gelijk?
Leer is slijtvast, maar niet waterdicht. Zit vaak het meest comfortabel omdat het naar je lichaam vormt. Textiel doet qua veiligheid niet onder voor leer, mits je een goed pak koopt natuurlijk. Voordelen van textiel is dat het goedkoper is vaak, en makkelijker als je woon/werk doet omdat je gewone kleding eronder kan doen. Het heeft dan ook zakken etc. Dat is het zo een beetje uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:13 schreef thenxero het volgende:
Wat zijn eigenlijk de voordelen van textiel in vergelijking met leer en andersom?
Leer is net zo slijtvast als textiel, maakt geen kont uit, leer is ouderwets, duur en onpraktisch. zomerrijders in het leer zweten zich het apelazerus, en hoe ga je een leren pak wassen, hmm?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:19 schreef rene90 het volgende:
[..]
Leer is slijtvast, maar niet waterdicht. Zit vaak het meest comfortabel omdat het naar je lichaam vormt. Textiel doet qua veiligheid niet onder voor leer, mits je een goed pak koopt natuurlijk. Voordelen van textiel is dat het goedkoper is vaak, en makkelijker als je woon/werk doet omdat je gewone kleding eronder kan doen. Het heeft dan ook zakken etc. Dat is het zo een beetje uit mijn hoofd.
Crutch succes!!!quote:
Gefeliciteerd! Waar heb je afgereden?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:38 schreef knack het volgende:
[..]
Crutch succes!!!
Ik heb mijn avb gehaald! Was dan wel niet helemaal perfect, maar binnen is binnen dus 2 down.. only one to go
Die langzame slolom ging de eerste keer uiterraard fout. Gelukkig ging de herkansing helemaal goed!
Voor de rest:
- lopen met de motor
- langzame slalom
- uitwijk oefening
- noodstop
- precisie stop
- achtje
- vertragings oefening
Hakken over de sloot valt wel mee toch, je mocht er zelfs nog 1 helemaal fout doen, dus ook in de herkansing nog fout.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:49 schreef Crutch het volgende:
Dames en heren ik ben zojuist geslaagd voor AVB!
Met de hakken over de sloot.
- Lopen met de motor en in het parkeervak zetten;
- Snelle slalom;
- Uitwijkoefening;
- Halve draai;
- Langzame slalom;
- Precisiestop (deed ik fout);
- Noodstop.
We zijn geslaagd, dat is waar het om gaat.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:00 schreef Tankiej het volgende:
Jij ook gefeliciteerd Crutch
Ik had twee oefeningen fout, ik was met de hakken over de sloot. Jij hebt het ruim gehaald
Ik heb zo'n gevoel dat je dat inderdaad heel makkelijk onderschat.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:15 schreef Crutch het volgende:
[..]
Begonnen hij en de volgende lesser (die inmiddels al met AVD bezig is) te lachen: "Haha, nou dat valt je nog vies tegen. "
Ik heb geen idee, maar ben wel heul heul heul benieuwd.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:44 schreef CocaColaLight het volgende:
@crutch: wat voor motor wordt het? Gaan ze ook naar een ER6n of blijven ze bij de CBtjes?
Deed mijn instructeur ook en net naar het examenterrein moesten we een stuk snelweg.quote:Tijdens het rijden naar het oefenterrein gaf de instructeur al vrij veel aanwijzingen wat er "verkeerd" was. Maar dat komt vanzelf wel aangezien je in eerste instantie nog te druk bent met het motorrijden opzich ipv het verkeer om je heen
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:49 schreef Crutch het volgende:
Dames en heren ik ben zojuist geslaagd voor AVB!
Als ik dan het pasje en motor heb, ben ik er zeker bijquote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:28 schreef rene90 het volgende:
Eind dit jaar kunnen we een newbie rit doen als ik het zo lees, zullen wel 20 geslaagden worden.
Ik volgens mij ook nog welquote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:07 schreef Tankiej het volgende:
Als ik het pasje en een motor heb maakt het me niet uit waar het is. Dan rij ik nog wel naar Maastricht vanaf hier
Ja, en als hij valt niet tegenhouden, dáár verkloot je jezelf mee, je houdt hem tóch nietquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:48 schreef The6thgate het volgende:
De tering, ik heb echt enorm last van m'n rug vandaag na gisteren die motor overeind te hebben getild Volgende (eventuele) keer toch mee oppassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, en als hij valt niet tegenhouden, dáár verkloot je jezelf mee, je houdt hem tóch nietBeter idd schade beperken en 'm rustig geleiden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too much is never enough!
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom dat eigenlijk geen oefening is, het op een zo makkelijk mogelijke manier overeind trekken van je motor? Valt in het verlengde van het lopen ermee, en er komt een moment dat je je eigen noeste strijdros neerlegt... kan je maar beter voorbereid wezen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:48 schreef The6thgate het volgende:
De tering, ik heb echt enorm last van m'n rug vandaag na gisteren die motor overeind te hebben getild Volgende (eventuele) keer toch mee oppassen.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:07 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Beter idd schade beperken en 'm rustig geleiden.Die lesdingen zijn meestal al voorbereid op aardbolcontact zonder rubber ertussen, dus ik zou me niet al te druk maken over een grote of kleine kras op de valbeugel/doppen Een motor wint het gewoon altijd, en als je jezelf al verkracht met neerleggen, hoe ga je hem daarna dan nog optillen ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is dé manier voor een echte zware
Die laatste tip ook, voor als het je niet lukt
[ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 05-05-2011 15:15:45 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Die laatste tip inderdaadquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:10 schreef Sounddragon het volgende:
Dit is dé manier voor een echte zware
Die laatste tip ook, voor als het je niet lukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |