Wat ik vooral lastig vond was om het gas constant te houden, zeker als je dan aan het stuur wat draait heb/had ik de neiging om op die manier soms een tikje gas te geven en soms wat in te nemen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:04 schreef knack het volgende:
wat ging er bij jouw mis aan de langzame slalom? Ook het reguliere van de snelheid?
Ja ik heb dus precies hetzelfde. Omdat je door die pionnen stuurt gaat je gas dus mee. Daardoor ga je sneller. Als ik dan weer bijremt ben ik gelijk uit het ritme. Zal nog gewoon meer moeten oefenen denk ikquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:17 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat ik vooral lastig vond was om het gas constant te houden, zeker als je dan aan het stuur wat draait heb/had ik de neiging om op die manier soms een tikje gas te geven en soms wat in te nemen.
Wat voor mij werkte was knieën strak tegen de tank, slippende koppeling,en met de voetrem reguleren als je te snel ging. Met gas / koppeling was het voor mijn gevoel niet nauwkeurig genoeg, een drupje gas en het ging te snel, een stukje koppeling was ook te veel / vermogen weg.Vandaar met de voetrem.
Goede tipquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden
quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden
J.Dam in Ede.quote:
of juist naar buiten, beetje afhankelijk van de lesmotor(bij mij kon ik de buitenkant van de hendels vastpakken, en deeltje van de valbeugel) is inderdaad wel een gouden tip!quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden
Wat ook helpt is gewoon je duim op het vaste stuk zetten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden
Ja hoor .quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:42 schreef DarkNoize het volgende:
Mag ik ook in de op?
Snap dat TR niet echt
DarkNoize Eerste les: 03-05-2011 Theorie:nnb AVB: 17-05-2011 AVD: nnb Rijschool: Jan Heeze te Aalst Lesmotor: Honda CBF600n
Dat is misschien wel een goed idee ja. Als je een deel van het stuur vast houd, dan heeft het sturen ook geen invloed meer. Ik ga het vrijdag uitproberen. Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden
Hoeveel uur les heb je in totaal gehad? Heb je nog nieuwe dingen te leren of is het vandaag alleen maar herhalen?quote:Op woensdag 27 april 2011 15:38 schreef menmulder het volgende:
Joepie vandaag 4 uur les voor mijn AVB examen wat ik morgen heb, morgen 5 uur en dan hopen dat het allemaal gaat lukken. Enige nadeel het regent nogal hier op het moment .... fijn not maja dat weet je noot van tevoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |