abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2011 @ 19:47:39 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95965178
Hier kun je je ervaringen op het gebied van motorrijles delen en kun je vragen stellen over de meest uiteenlopende (motor)onderwerpen. Ben je van plan om binnenkort met motorrijlessen te beginnen, schroom dan niet en meld je in dit topic. Ook oud lessers zijn van harte welkom om hun ervaringen en kennis aan ons over te dragen.

De lessers

ArnosL Eerste les: 06-11-2010 Theorie: 07-03-2011 AVB: 28-03-2011 AVD: nnb Rijschool: Te Morsche Rijssen Lesmotor: Honda CBF 500

Beastie_boys Eerst rijles: 19-04-2011 Theorie: 12-05-2011 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: vHoutum in Veldhoven Lesmotor: CBF500

Boomstronk Eerste les: 04-10-2010 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: nnb Lesmotor: nnb

Crutch Eerste les: 05-03-2011 Theorie: 28-03-2011 AVB: 03-05-2011 AVD: nnb Rijschool: Hofma / Boezerooy te Oudeschoot (of eigenlijk Heerenveen-Zuid) Lesmotor: Honda CB500

cyberterrorist Eerste les: 24-03-2011 Theorie: 12-04-2011 AVB: 11-05-20111 AVD: nnb Rijschool: Rijschool Preeker, Krommenie Lesmotor: CB500

DarkNoize Eerste les: 03-05-2011 Theorie: nnb AVB: 17-05-2011 AVD: nnb Rijschool: Jan Heeze te Aalst Lesmotor: Honda CBF600n

Dekatria Eerste les: 23-10-2010 Theorie: 13-10-2010 AVB: 18-4-2011, AVD: nnb Rijschool: de Jong Rotterdam Lesmotor: Honda CBF500

Jesper Eerste les: 18-3-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Verkeersschool Nobel Hellevoetsluis Lesmotor: Yamaha XJ 600 abs

kevintjuhh2 Eerste les: 06-06-2011 Theorie: 17-06-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: nnb Lesmotor: nnb

knack Eerste les: 22-04-2011 Theorie: 29-04-2011 AVB: 03-05-2011 AVD: nnb Rijschool: Martin Don Den Haag Lesmotor: Suzuki

leimeh Eerste les: 26-03-2011 Theorie: 17-02-2011 AVB: 21-04-2011 AVD: 17-05-2011 Rijschool: Rijschool Fun-Drive, Amersfoort e.o. Lesmotor: Honda CBF 500

Little_Miss_Naughty Eerste les: 7-04-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Marcel Cals, Kerkrade Lesmotor: Honda CBF500

mark_dabomb Eerste les: 31-03-2011 Theorie: nnb AVB: geslaagd, AVD: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Yamaha FZ6 (600cc)

menmulder Eerste les: 14-04-2011 Theorie: 07-04-2011 AVB: 28-04-2011 AVD: nnb Rijschool: J. Vreman Aalten Lesmotor: Honda CB 500

Mirgeam Eerste rijles: 25-03-2011, Theorie: nnb, AVB: nnb, AVD: nnb, Rijschool: Bert vd Hoek, Amersfoort, Lesmotor: Honda CB500

Raphaelo Eerste les 01-03-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: De schakel Groningen, Lesmotor: Honda Nighthawk 250

Tankiej Eerste les: 25-01-2011 Theorie: 14-04-2011 AVB: 21-04-2011 AVD: nnb Rijschool: Anco Doornbos, Appingedam Lesmotor: Honda CBF 600 ABS

WhiteJoker Eerste les: 13-4-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Rijschool Dick Joosten, Arnhem Lesmotor: Kawasaki ER-6N (35KW)

Yreal Eerste les: 20-9-2010 Theorie: 14-09-2010 AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Verkeerscentrum Zoetermeer Lesmotor: Honda CBF500 (35KW)

Bijzondere verrichtingen op youtube











Handige site's
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/

*O* Geslaagden 2009 *O*
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009

*O* Geslaagden 2010 *O*
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010

*O* Geslaagden 2011 *O*
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011

Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR (mod.gif) met je gegevens of aanpassingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 03-05-2011 17:36:05 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 april 2011 @ 20:04:16 #2
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_95966192
FiPo 8-)
pi_95966961
ff een topicreport gemaakt, omdat mijn examendatum er niet bijstaat.
11-05-2011 gaat het gebeuren *O*
pi_95967570
Check ^O^.
pi_95967917
Ook even een TR gedaan, moeten nog een paar dingen gewijzigd worden in de OP :@
pi_95968006
Ook check :P.
pi_95968198
thnx :)
pi_95968379
Thanks!

Woensdag les, kan niet wachten! M'n eerste volledige AVD les *O*
pi_95969159
Morgen motor halen *O*
Eerste les: 26-03-2011 Theorie: 17-02-2011 AVB: 21-04-2011 AVD: 17-05-2011 Rijschool: Rijschool Fun-Drive, Amersfoort e.o. Lesmotor: Honda CBF 500. Huidige motor: Yamaha Fazer 600 bj 2000
pi_95969860
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:01 schreef leimeh het volgende:
Morgen motor halen *O*
Wat voor één?
  maandag 25 april 2011 @ 21:19:39 #11
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_95970105
M'n gehaalde AVB examen is weer weg uit de OP - 18-4-2011. Ben er trots op ja! o|O
pi_95970184
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:15 schreef thenxero het volgende:

[..]

Wat voor één?
Yamaha Fazer uit 2000 *O*
Eerste les: 26-03-2011 Theorie: 17-02-2011 AVB: 21-04-2011 AVD: 17-05-2011 Rijschool: Rijschool Fun-Drive, Amersfoort e.o. Lesmotor: Honda CBF 500. Huidige motor: Yamaha Fazer 600 bj 2000
  maandag 25 april 2011 @ 21:21:14 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95970190
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:19 schreef Dekatria het volgende:
M'n gehaalde AVB examen is weer weg uit de OP - 18-4-2011. Ben er trots op ja! o|O
;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95972473
Mn pa zn motor staat bij de dealer voor onderhoud...
"Oh, jij rijdt er toch niet mee, pik ik jouw motor effe :D " grapjas...

:')
pi_95978047
Uhm iemand heeft me uit de OP geflikkerd :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95979622
Over een maand mag ik op voor de therorie.
  dinsdag 26 april 2011 @ 02:11:32 #17
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_95981839
Is motor rijbewijs moeilijker of makkelijker dan auto rijbewijs?
pi_95983093
Wordt als verschillend ervaren, zal per persoon liggen. Scheelt vaak ook een stukje als je al je autorijbewijs hebt :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_95983150
Zoals rene zegt, dat verschilt per persoon. Ik vind het makkelijk dan mijn autorijbewijs en vooral ook veel leuker. Maar ik heb samen met iemand een paar lessen gehad en diegene vond het veel moeilijker dan het autorijbewijs.
Dus als je er achter wil komen of het voor jou makkelijker is dan zou ik eerst een proeflesje nemen :)
pi_95989248
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 07:32 schreef rene90 het volgende:
Wordt als verschillend ervaren, zal per persoon liggen. Scheelt vaak ook een stukje als je al je autorijbewijs hebt :)
Vooral als je jezelf de verkeerde dingen hebt aangeleerd, wil het een paar lesjes meer duren voor je het goeie weer onder de knie hebt.
pi_95992210
Kan iemand mij toevoegen:

Knack Eerste les: 22-04-2011 Theorie: 29-04-2011 AVB: 03-05-2011 AVD: nnb Rijschool: Martin Don Den Haag Lesmotor: Suziki

Nou is weer een lekker lang verhaal geworden...

Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste les gehad. Voor we op weg konden, eerst even checken of de motor in orde was (lichten benzine etc...). Daarna zelf naar het oefenterrein gereden. Ik had al eerder een intest gehad dus alle basis handelingen kon ik nog wel. Daarna begonnen met de langzame slalom. Ik vind deze oefening behoorlijk pittig. Vooral continue de zelfde snelheid houden. Ik heb al snel last dat ik tijdens de slalom opeens harder ga. Dan mislukt die oefening dus behoorlijk. Na tig keer oefenen eindelijk 2x achter elkaar in orde, dus konden we verder met de snelle slalom. Dit ging al een heel stuk beter. Vooral als je het gevoel van die swing te pakken hebt. :) Toen was het alweer einde les.

Vanochtend in alle vroegte mocht ik weer :) We zijn naar een ander oefenterrein gegaan, hiervoor moesten we een stukje over de snelweg. Wat is dat super gaaf! Ik had mijzelf voor genomen om flink gas te geven, omdat ik eerder had gehoord dat veel lessers te langzaam rijden in het begin. Nou daar hoor ik dus ook bij. 80 a 90 km ging al super hard :) Maar ja, dan hoor je natuurlijk sneller sneller in je oortje. Dus gassen maar :)

Op het oefenterrein nogmaals de langzame slalom geoefend. Wat een drama! Dat ging dus echter voor geen meter. Ik krijg die snelheid maar niet constant. De snelle slalom ging wel super goed. Die heb ik nu echt wel onder de knie. Daarna hebben we de precisie stop geoefend. Eerst even met 30 km/u, dat ging na een paar keer proberen wel aardig. Vervolgens, zoals hij hoort met 50 km/u. Daarna lekker over de snelweg weer terug :)

A.s vrijdag begint mijn "tweedaagse cursus". Op deze dag heb ik weer anderhalf uur les en in de middag mijn theorie examen. Volgende week maandag bijna hele dag (9-12 en 13-18.30) les. Dinsdag ochtend heb ik dan mijn examen. Nu zit ik een beetje te twijfelen, of ik deze week toch niet nog een lesje erbij moet nemen. Hoe schatten jullie het in? Wat is de moeilijkheidgraad van de andere oefeningen. Het stapvoets rijden en bochtje maken zijn nog niet specifiek behandeld, maar die oefen je gewoon tijdens de andere oefeningen (na de slalom bochtje maken en weer die slalom proberen :) ) Dus in principe moe tik nog 7 oefeningen onder de knie zien te krijgen.

Voor de rest theorie is kwestie van stampen. Nu een weekje bezig met doorlezen en oefen toetsen maken. Dus dat moet wel gaan lukken! Hoop ik! :)
pi_95993220
Leuk dat je ook aan het lessen bent. Wat je zegt over een halve draai/bochtje maken, die is toch een stuk anders als je hem binnen de pylonnen doet. Andere techniek ook met voetrem erop. En de moeilijkheid zat bij mij in de remmingen en langzame slalom.Remmingen vooral de precisiestop, de rest ging wel prima.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_95993600
wat ging er bij jouw mis aan de langzame slalom? Ook het reguliere van de snelheid?
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:26:57 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95994429
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:27 schreef knack het volgende:
Kan iemand mij toevoegen:

Knack Eerste les: 22-04-2011 Theorie: 29-04-2011 AVB: 03-05-2011 AVD: nnb Rijschool: Martin Don Den Haag Lesmotor: Suziki

Check ;)

Ik heb er maar Suzuki van gemaakt, vind je vast niet erg :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95994512
met de langzame slalom moet je spelen met je koppeling, rem en gas.
pi_95995458
Bij de langzame slalom had ik gas en rem constant, spelen met de koppeling..

De langzame slalom heb ik ook niet gehaald bij m'n AVB examen :')
Maar dat is gelukkig geen ramp, want je mag er 2 fout hebben als ze niet in hetzelfde cluster zitten..

Maar zoals rene zegt, bijvoorbeeld de halve draai is heel anders tussen de pionnen dan zonder pionnen. Als ik zonder pionnen een halve draai doe dan haal ik het makkelijk binnen de 6 meter, maar met pionnen zit ik gewoon op 6 meter, geen speling over :P

Ik had wat moeite met de halve draai naar rechts. Ik hield mijn stuur te stijf vast waardoor het gas meedraait als ik instuurde, daardoor ging ik harder en haalde ik het (vaak) niet.. De laatste twee lessen ging het eigenlijk elke keer goed bij de halve draai, dat wel :)
pi_95996334
Die langzame slalom zie ik wel een beetje tegenop. Tijdens de proefles kostte het me de grootste moeite om het gas constant te houden bji de snelle slalom en de voetrem goed te gebruiken tijdens stapvoets rijden :+ Maar ga er maar even vooruit dat oefening genoeg kunst baard.
Too much is never enough!
pi_95996344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:04 schreef knack het volgende:
wat ging er bij jouw mis aan de langzame slalom? Ook het reguliere van de snelheid?
Wat ik vooral lastig vond was om het gas constant te houden, zeker als je dan aan het stuur wat draait heb/had ik de neiging om op die manier soms een tikje gas te geven en soms wat in te nemen.
Wat voor mij werkte was knieën strak tegen de tank, slippende koppeling,en met de voetrem reguleren als je te snel ging. Met gas / koppeling was het voor mijn gevoel niet nauwkeurig genoeg, een drupje gas en het ging te snel, een stukje koppeling was ook te veel / vermogen weg.Vandaar met de voetrem.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_95996591
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat ik vooral lastig vond was om het gas constant te houden, zeker als je dan aan het stuur wat draait heb/had ik de neiging om op die manier soms een tikje gas te geven en soms wat in te nemen.
Wat voor mij werkte was knieën strak tegen de tank, slippende koppeling,en met de voetrem reguleren als je te snel ging. Met gas / koppeling was het voor mijn gevoel niet nauwkeurig genoeg, een drupje gas en het ging te snel, een stukje koppeling was ook te veel / vermogen weg.Vandaar met de voetrem.
Ja ik heb dus precies hetzelfde. Omdat je door die pionnen stuurt gaat je gas dus mee. Daardoor ga je sneller. Als ik dan weer bijremt ben ik gelijk uit het ritme. Zal nog gewoon meer moeten oefenen denk ik :)

Ik heb trouwens net maar even gebelt naar de rijschool voor een extra les. Maar alles zit helemaal vol tot dinsdag. Dus dat is nog geen eens meer een optie. Ik moet het dus maar doen met die lessen op vrijdag en maandag :)
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:29:11 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95996780
Houd je gashendel wat meer naar de binnenkant vast, zodat je ook het vaste deel (een stukje) in je hand hebt, dan kun je veel beter een gaspositie vasthouden ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')