Gast, ik snap het verschil wel hoor. Ik heb m'n AVB gehaald twee weken terug. Nu ben ik bezig voor m'n AVD, en daar is dus ook een tussentijdse toets voor te doen zoals het stukje van het CBR aangeeft.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:13 schreef thenxero het volgende:
[..]
Je bedoelt AVB... kan je inderdaad ook wel een tussentijdse toets noemen. Maar AVB is verplicht en bij de auto is een TTT niet verplicht.
CBR:
[..]
nog nooit van gehoord dat je bijzondere verichtingen apart tijdens je examen moet doen... ik heb ze ook niet gehad. stop en go: je stopt voor een stoplicht, en rijdt weer weg, en hellingproef heb je tijdens je lessen wel gehad(hoop ik voor je) en dat is net zo moeilijk als in een auto( je merkt het niet eens dat je het doet)quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gast, ik snap het verschil wel hoor. Ik heb m'n AVB gehaald twee weken terug. Nu ben ik bezig voor m'n AVD, en daar is dus ook een tussentijdse toets voor te doen zoals het stukje van het CBR aangeeft.
Net als met het B rijbewijs zijn er tijdens het motorverkeersexamen ook speciale verrichtingen zoals de hellingproef, stop & go e.d, en daar kan je tijdens zo'n toets dus vrijstelling voor krijgen voor als je je eckte AVD examen gaat doen.
Dat is toch complete onzin dan. Examen doen zonder te kunnen slagen maar wel de volle mep betalen. En dan als lokkertje de vrijstelling voor "bijzondere verrichtingen"quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gast, ik snap het verschil wel hoor. Ik heb m'n AVB gehaald twee weken terug. Nu ben ik bezig voor m'n AVD, en daar is dus ook een tussentijdse toets voor te doen zoals het stukje van het CBR aangeeft.
Net als met het B rijbewijs zijn er tijdens het motorverkeersexamen ook speciale verrichtingen zoals de hellingproef, stop & go e.d, en daar kan je tijdens zo'n toets dus vrijstelling voor krijgen voor als je je eckte AVD examen gaat doen.
Stop & Go kan volgens mij wel gevraagd worden op het examen, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ie een hellingproef moest uitvoeren.....quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gast, ik snap het verschil wel hoor. Ik heb m'n AVB gehaald twee weken terug. Nu ben ik bezig voor m'n AVD, en daar is dus ook een tussentijdse toets voor te doen zoals het stukje van het CBR aangeeft.
Net als met het B rijbewijs zijn er tijdens het motorverkeersexamen ook speciale verrichtingen zoals de hellingproef, stop & go e.d, en daar kan je tijdens zo'n toets dus vrijstelling voor krijgen voor als je je eckte AVD examen gaat doen.
in principe helemaal niet... wordt nergens verplicht gesteld namelijk.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:42 schreef ArnosL het volgende:
Hoef je met je avb examen geen volledig motorpak aan?
bron: http://cbr.nl/4339.ppquote:U bent natuurlijk verplicht om een goedgekeurde helm te dragen. Het beste is een helm die licht is van kleur of die is voorzien van (retro-reflecterende ) kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer.
U gebruikt bij voorkeur een vorm van oogbescherming, zoals een helmvizier, motorbril of (zonne)bril.
U draagt hoge schoenen of laarzen die de enkel bedekken.
U draagt handschoenen of wanten die de hand bedekken en zoveel mogelijk ook het polsgewricht.
U draagt kleding waarvan de broek de benen bedekt. De jas moet het bovenlichaam en de armen helemaal bedekken. Broek en jas mogen één geheel vormen.
dit is vrij te interpreteren natuurlijk...quote:Algemeen geldt dat u bij voorkeur kleding draagt die speciaal bedoeld is voor motorrijders. De uitrusting moet in ieder geval stevig genoeg zijn om u te beschermen als u valt of bijvoorbeeld de hete uitlaat van de motorfiets raakt. Ook heeft uw kleding bij voorkeur retroreflecterende eigenschappen of andere kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer. Tot slot moet de kleding u voldoende beschermen tegen de weersomstandigheden tijdens het examen.
Nee. Tijdens mijn AVB zag ik iemand met jeans en bergschoenen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:42 schreef ArnosL het volgende:
Hoef je met je avb examen geen volledig motorpak aan?
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik zal m'n instructeur eens aan de tand voelen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:16 schreef Spro het volgende:
Beetje zonde van je 200euro mijns inziens.... kan je beter 2x een AVD examen riskeren, met de kans dat je na 1 keer al klaar bent...
maar wie ben ik
bochten rijden, gebruik maken van een motor en eigen protectie zijn zo al wat dingenquote:Op zaterdag 30 april 2011 16:52 schreef kevintjuhh2 het volgende:
wat anders dan je plaats op de weg leer je eigenlijk bij het avd als je je rijbewijs b al hebt? want op zich is het meeste toch ongeveer hetzelfde allemaal? vooruitkijken, etc, ken je dan al als het goed is?
of denk ik nou te licht?
Van het CBR.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:32 schreef ArnosL het volgende:
Zag je dat op de website van het rdw? Dan kan het heel goed zijn dat je wel 200 moet betalen. Het examen kost alleen 93 euro, maar de instructeur moet mee naar het examencentrum en de motor moet mee.
Dan kost het wel iets extra.
Dat is het 'm juist, ik ben totaal niet nerveus ofzo. Morgen maar ff de rijschool bellen, want dit vind ik niet zo koosjer.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:09 schreef jesperrrrsss het volgende:
het zijn naar mijn weten (van de auto) pressies de zelfde prijzen als een echt examen.
dus ze zetten je gewoon af.
( maar als je je daar beter door voelt moet je het zeker doen ,want niets is zo vervelend als zakken voor een examen als jij en je instructeur weet dat je het gewoon kan )
Mijn inziens denk je te licht. Op een motor rijd je heel anders, je hebt 2 wielen en als je remt reageert het heel anders dan een auto. In een auto kan je makkelijk nog remmen in een bocht, probeer dat maar niet met de motor.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:52 schreef kevintjuhh2 het volgende:
wat anders dan je plaats op de weg leer je eigenlijk bij het avd als je je rijbewijs b al hebt? want op zich is het meeste toch ongeveer hetzelfde allemaal? vooruitkijken, etc, ken je dan al als het goed is?
of denk ik nou te licht?
Een motor accelereert sowieso ook sneller dan een auto en is wendbaarder - dat moet je ook kunnen laten zien.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:41 schreef rene90 het volgende:
Mijn inziens denk je te licht. Op een motor rijd je heel anders, je hebt 2 wielen en als je remt reageert het heel anders dan een auto. In een auto kan je makkelijk nog remmen in een bocht, probeer dat maar niet met de motor.
Verder is eigen veiligheid heel belangrijk, en gebruik maken van de motor.
Bij de auto wou ik het ook niet. Dat vond mijn instructeur niet zo leuk en weigerde hij examen aan te vragen totdat ik de ttt had. Uiteindelijk had ik het maar gedaan maar voelde me opgelicht. Examinator zei dat alles prima ging. Toen ik dat aankaartte bij mijn instructeur, dat ik beter echt examen had kunnen doen zoals ik van te voren al zei, werd ie pislink. Hij wist gewoon dat ik gelijk had.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:38 schreef Dekatria het volgende:
Nouja, dat maakt me niet uit - ik wil liever zelf de keuze kunnen maken of ik een TTT doe of niet. Helemaal als het qua kosten zo dicht bij een daadwerkelijk examen ligt (CBR kosten voor AVD zijn 107 euri, dus tja). M'n instructeur is voor de rest een prima kerel, enkel dit vind ik dan niet zo netjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |