Ik zag je varen, ging best hard!quote:Op maandag 10 mei 2010 09:20 schreef AHappelstroop het volgende:
Haaa jaa nieuwe topic! Welkom!
Allemaal super bedankt voor de felicitaties! Voor mijn verjaardag afgelopen zaterdag en zondag voor het beginnelingen-af blikje in het LB1x veld. Was echt zooooo'n inspanning, zondag! Want ik had ook nog de SA2x in de benen zitten en was gewoon echt MOE. Na mooie lange tijd eerste gelegen te hebben (we lagen wel bijna naast elkaar) haalde Huber (Orca) mij in. Op de 1700m. zat er licht tussen onze bootjes (ik dus op 2e plaats..). Mijn coach zei dat ik nu écht moest gaan, dus ging ik maar. Beuken beuken beuken zonder enig technisch schoonheidje bracht mij weer naast Huber. De laatste 5 halen kon ik er nóg een druksprint overheen doen dat ik er langs ging. 4 halen volhouden; blik!
Iemand heeft het voor mij op YouTube gezet:
5 keer de baan over dit weekend; ben best wel echt kapot nu!
Triton EJD'08; bedankt voor het mooie verjaardagsliedje
Ze hebben een blik gehaald.quote:
onze lichte heren hebben gisteren geblikt! eerste blik voor een volledige boreas-ploeg.quote:
Club moet ook apart !quote:Op maandag 10 mei 2010 15:03 schreef Leso_Varen het volgende:
Zullen we trouwens een FOK!blikkenlijst bij gaan houden? Lijkt me wel leuk om te zien hoe iedereen het hier doet/ooit gedaan heeft?
En dan gewoon een compo/club en een wedstrijdlijst apart ofzo?
Dat is een mooie lijst zegquote:Op maandag 10 mei 2010 19:42 schreef pullup het volgende:
Je hebt er werk van gemaakt Leso
Ik heb 1 tellend blik als roeier.
131 coachblikken volgens de Skoll almanak waarvan 84 kwalificerende. (men telt de laatste jaren niet erg rap meer mijn richting)
Die blikken van dit weekeinde van Ellen zullen wel weer mijn richting op kunnen omdat daar geen andere coaches voor waren dit jaar.
Ook de NK titel van Carline en Annemiek claim ik omdat ik tenslotte alle 2- trainingen heb gedaan
Dus 134 om 87 totaal voor Skoll
Voor Orca sta ik zowaar ook op de lijst leert enig speuren me. 8 om 12 maakt: 154 om 101 totaal
Skadi houd dat allemaal niet bij, het zal wel een knorrige bezigheid zijn.
En wat internationaal spul waarvan ik niet weet of het in de Skoll blikkenlijst juist is ingevoerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'10 bedoel je hopelijk!quote:Op maandag 10 mei 2010 09:20 schreef AHappelstroop het volgende:
Haaa jaa nieuwe topic! Welkom!
Allemaal super bedankt voor de felicitaties! Voor mijn verjaardag afgelopen zaterdag en zondag voor het beginnelingen-af blikje in het LB1x veld. Was echt zooooo'n inspanning, zondag! Want ik had ook nog de SA2x in de benen zitten en was gewoon echt MOE. Na mooie lange tijd eerste gelegen te hebben (we lagen wel bijna naast elkaar) haalde Huber (Orca) mij in. Op de 1700m. zat er licht tussen onze bootjes (ik dus op 2e plaats..). Mijn coach zei dat ik nu écht moest gaan, dus ging ik maar. Beuken beuken beuken zonder enig technisch schoonheidje bracht mij weer naast Huber. De laatste 5 halen kon ik er nóg een druksprint overheen doen dat ik er langs ging. 4 halen volhouden; blik!
Iemand heeft het voor mij op YouTube gezet:
5 keer de baan over dit weekend; ben best wel echt kapot nu!
Triton EJD'08; bedankt voor het mooie verjaardagsliedje
Het staat erop!!!quote:Op maandag 10 mei 2010 14:23 schreef Fiekie het volgende:
[..]
kom maar op met die vermelding op nlroei
Goede zaak!quote:
Ik zou het bij mij echt niet meer weten, nooit een telling van bijgehouden. In ieder geval afgelopen weekend weer 2 erbij als coach, maar waar ik totaal sta geen idee, zeker niet als ook juniorenblikken meetellen.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:42 schreef pullup het volgende:
Je hebt er werk van gemaakt Leso
Ik heb 1 tellend blik als roeier.
131 coachblikken volgens de Skoll almanak waarvan 84 kwalificerende. (men telt de laatste jaren niet erg rap meer mijn richting)
Die blikken van dit weekeinde van Ellen zullen wel weer mijn richting op kunnen omdat daar geen andere coaches voor waren dit jaar.
Ook de NK titel van Carline en Annemiek claim ik omdat ik tenslotte alle 2- trainingen heb gedaan
Dus 134 om 87 totaal voor Skoll
Voor Orca sta ik zowaar ook op de lijst leert enig speuren me. 8 om 12 maakt: 154 om 101 totaal
Skadi houd dat allemaal niet bij, het zal wel een knorrige bezigheid zijn.
En wat internationaal spul waarvan ik niet weet of het in de Skoll blikkenlijst juist is ingevoerd
Ik heb natuurlijk ook geen idee meer of dat allemaal wel kloptquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:25 schreef jw3 het volgende:
[..]
Ik zou het bij mij echt niet meer weten, nooit een telling van bijgehouden. In ieder geval afgelopen weekend weer 2 erbij als coach, maar waar ik totaal sta geen idee, zeker niet als ook juniorenblikken meetellen.
Haha ja maar niet in het LN1x veld!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:39 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Had ik toch gelijk met het blikken AH
Mijn seizoen is trouwens wel redelijk definitief over. Los van het feit dat mijn rib dus verplaatst is, blijkt die ook nog is vrij ernstig gescheurd te zijn
Uiteindelijk kom ik er alleen maar sterker uit
Ongelofelijk om te zien hoe ontzettend snel je dik wordt als je van 12 naar 0 x trainen in de week gaat. Sinds de Hollandia al 6 kilo aangekomen. Stop je met roeien als lichte pik, moet je alsnog op je dieet gaan letten
Ik heb wat rondgevaren als junior bij de Hoop en ben gaan wedstrijdroeien bij Skollquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:36 schreef Leso_Varen het volgende:
Bij welke vereniging heb jij eigenlijk geroeid Pullup?
Zeg ik hoef niet gelijk helemaal bij Skoll hoor, ik blijf mijn okeanos pakje nog wel even trouw. Heb verdorie net een nieuwe gekochtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
OP mag aangepast worden, iets met Skoll enzo.
quote:
We hadden een 4-, eentje daarvan wilde niet meer waardoor we met 3 man kwamen te zitten. Weekje mensen bellen, mailen noem het maar op toen helaas geen vervanger mee gekregen. Zaterdag met elkaar even gezeten na de wedstrijd dat er nu iets concreets moet komen. Zat coach van skoll op de hoogte gesteld, zondag hij mij terug gebeld dat ik welkom in de groep ben met oog op de rest van het seizoen. Dan kunnen de twee heren van Okeanos in een 2- opgelost en ik heb weer een nieuw doel, nieuwe kans, nieuwe start.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:55 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nu nog je UI aanpassen. Waarom ben je geswitcht, als ik vragen mag?
Kan jij wel sturen in een 4-?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
We hadden een 4-, eentje daarvan wilde niet meer waardoor we met 3 man kwamen te zitten. Weekje mensen bellen, mailen noem het maar op toen helaas geen vervanger mee gekregen. Zaterdag met elkaar even gezeten na de wedstrijd dat er nu iets concreets moet komen. Zat coach van skoll op de hoogte gesteld, zondag hij mij terug gebeld dat ik welkom in de groep ben met oog op de rest van het seizoen. Dan kunnen de twee heren van Okeanos in een 2- opgelost en ik heb weer een nieuw doel, nieuwe kans, nieuwe start.
Eigenlijk bewust een beetje voor mezelf gekozen waar ik meer mensen mee kon helpen, grote middengroep bij Skoll, zie er nog wel toekomst perspectief in, en met name dat ik plezier zie bij de heren ondanks dat ze ook wedstrijden verliezen. Weer plezier krijgen is voor mij de sleutel
Vergeet het clubroeien bij Skoll nietquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:34 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik heb wat rondgevaren als junior bij de Hoop en ben gaan wedstrijdroeien bij Skoll
Arie gaat hem weer starten, voor de 3de keer in een skiff Hij zal vast wel winnenquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:34 schreef AHappelstroop het volgende:
Je kiest er toch niet voor om in een skiff te starten?!
100km. blaren kweken, ik vraag mij af of ze dan ook nog aan druksprints doen
http://occringvaartregatta.laga.nl/?id=5
Haha mooi tochquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Arie gaat hem weer starten, voor de 3de keer in een skiff Hij zal vast wel winnen
Ik heb zelf drie keer de ringvaart geroeid. De laatste keer in de skiff. Als je erop traint zijn de eerste 40-50 km eigenlijk geen probleem. Het stuk langs Hillegom en Lisse is lastig omdat de omgeving saai is. Vanaf de Kaag tot de finish is dan weer makkelijk. Dus eigenlijk alleen het middenstuk is moeilijk. Maar het voelt erg lekker als je over de finish komtquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:52 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Haha mooi toch
Ik vind het écht heel zielig.. Ik snap dat je dit leuk vind maar na een half uur geroeid te hebben dan wil je er toch al mee kappen?! Moet je die filmpjes eens zien; http://occringvaartregatta.laga.nl/?id=2. Waren er nou FOK!ers die de Ringvaart gingen starten (sorry niet echt opgelet), want ik ben echt heel benieuwd naar de verhalen. Waarschijnlijk horen we dat morgen pas
Respect hoor, ik zal er denk ik nooit aan beginnen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:04 schreef wvdwest het volgende:
[..]
Ik heb zelf drie keer de ringvaart geroeid. De laatste keer in de skiff. Als je erop traint zijn de eerste 40-50 km eigenlijk geen probleem. Het stuk langs Hillegom en Lisse is lastig omdat de omgeving saai is. Vanaf de Kaag tot de finish is dan weer makkelijk. Dus eigenlijk alleen het middenstuk is moeilijk. Maar het voelt erg lekker als je over de finish komt
Dat had ik bij mijn eerste ringvaart. Die heb ik gevaren in een 8 met mijn jaarclub. Toen bleek dat 3 maanden trainen je onvoldoende voorbereid op het afzien. We hadden wel heel hard geroeid maar bij het uitstappen bij de sluis bij Leidschendam zakte ik door mijn benen. En het weer oppakken na de sluis was door de blaren ook niet direct een feestje. Gelukkig wel uitgevaren want dat jaar zijn er aardig wat boten gezonken op de Kaag.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:15 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Respect hoor, ik zal er denk ik nooit aan beginnen.
Op die filmpjes zie je ook mensen uit hun boot komen, eerder kruipen of hun evenwicht verliezen. Toen moest ik wel beetje hard lachen
Sjobber skifft voor de 4e (? ) keer. Brok gaat proberen het baanrecord in de mixed 2- te pakken.quote:Waren er nou FOK!ers die de Ringvaart gingen starten (sorry niet echt opgelet), want ik ben echt heel benieuwd naar de verhalen. Waarschijnlijk horen we dat morgen pas
Volgens mijn roeiers spoor ik niet helemaal, dus je analyse zal wel kloppen Ach het voordeel van de ringvaart is dat je niet (goed) hoeft te kunnen roeien en ook niet echt een top conditie hoeft te hebben. Het is gewoon in staat zijn om maniakaal door te roeien, en elk signaal van je lichaam te negeren. En dat kan je het beste als je niet helemaal goed bij je hoofd bentquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:29 schreef ocf81 het volgende:
Mensen die de ringvaart vrijwillig in een skiff afleggen zijn wat mij betreft (licht) gestoord. De eerste 40 km zullen nog wel meevallen, maar daarna zou ik geen meter meer willen roeien denk ik. Dan ben ik gaar en zal ik na verloop van tijd ook geblesseerd/overbelast raken denk ik.
Vorig jaar stormde het heel erg, mijn coach van toen deed hem ook in de skiff. Hij moest constant hozen en is 3x omgegaan of zo.. en uiteindelijk moest hij het na 70 km opgeven :s Lijkt me echt extreem kut!quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:34 schreef De_Ananas het volgende:
Lijkt me wel stoer om die ene keer te roeien in een skiff maar ik krijg op de Amstel na 3 km al last van m'n reet
Onze voorzitter van vorig jaar heeft de ringvaart geroeid in de overnaadsche skiff, en ook uitgeroeid toen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:29 schreef ocf81 het volgende:
Mensen die de ringvaart vrijwillig in een skiff afleggen zijn wat mij betreft (licht) gestoord. De eerste 40 km zullen nog wel meevallen, maar daarna zou ik geen meter meer willen roeien denk ik. Dan ben ik gaar en zal ik na verloop van tijd ook geblesseerd/overbelast raken denk ik.
Die is gewoon compleet .quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:37 schreef Acheron_89 het volgende:
[..]
Onze voorzitter van vorig jaar heeft de ringvaart geroeid in de overnaadsche skiff, en ook uitgeroeid toen.
Wat moet die dan wel niet zijn :p
Hmm, die had ik op het kleine foto'tje nog niet gezien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:48 schreef xprotagonistx het volgende:
ocf81: ja, dat is op de ringvaart. Op de foto liggen er Gyas-riemen naast de resten van de boot.
Dat is inderdaad de clubacht van Gyas, op de ringvaart.. ze gingen een plezierbootje inhalen vanwege golven die deze maakte en zagen daarbij het binnenvaartschip pas toen het te laat was en beide boten niet meer konden wijken/remmen, vervolgens sprongen ze gelukkig op tijd uit de bootquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:26 schreef ocf81 het volgende:
Op nlroei staat dat er volgens de Telegraaf een 8+ is overvaren. Was dat op het parcours van de ringvaart?
3de tijdquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Arie gaat hem weer starten, voor de 3de keer in een skiff Hij zal vast wel winnen
Met die woorden zat ik eigenlijk ook naar die foto's te kijken; "Is dit alles?"..quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:51 schreef Sjobber het volgende:
Over die 8, ligt het aan mij... of zit er nou alleen een kleun deukje in en is die verder gewoon gedeeld? Met andere woorden, niet goed vastgedraaid?
Wat een domme actie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:26 schreef Mankatans het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de clubacht van Gyas, op de ringvaart.. ze gingen een plezierbootje inhalen vanwege golven die deze maakte en zagen daarbij het binnenvaartschip pas toen het te laat was en beide boten niet meer konden wijken/remmen, vervolgens sprongen ze gelukkig op tijd uit de boot
Wat een verhaal
Mooi gedaan!quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:04 schreef De_Brok het volgende:
Jaaaaa! Uitgeroeid. Kan het niemand aanraden, maar het was wel enorm vet.
De eerste 40 km waren ronduit kut, zwaar en vervelend. Zat ook constant te bedenken hoe ik er op een "verantwoorde" manier mee kon stoppen. Maar goed, toen draaiden we en kregen we wind mee. Toen werd het een stuk beter te doen allemaal. De vermoeidheid werd aan het eind wel echt de zwaarste tegenstander. Na de sluis, lange rust, was het laatste stukje van 10/12 km wel weer te doen.
Al met al: gaarrrrr en ga weer verder slapen, mét wereldrecord
Waarom nog een keer?quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:21 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ga over twee weken misschien weer naar Rusland
Zo'n gele en hij heet Rob nog iets, hoe dan ook maakt me eigenlijk niet zoveel uit aangezien daar duidelijk niet de prioriteit op ligt maar dat ik gewoon roeihalen kan blijven makenquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:30 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Waarom nog een keer?
En welke skiff krijg je D_A?
Nog een interview. Nog onzeker, maar de kans is .... aanwezig, laat ik het zo maar zeggen. Zou wel erg speciaal zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:30 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Waarom nog een keer?
En welke skiff krijg je D_A?
Oh wat leuk, jullie ook aan het 2-en! Ik heb er vandaag weer met mijn mede-niet-wedstrijdroeiende ploegmaatje in geroeid. Ook zo'n oude houten piep-en-krakende boot voor mannen van 100kg en we beginnen nu al brute biceps te krijgen van het tillen van dat onmogelijk zware ding. Maar het is zo leuk Ik ben al helemaal een beetje verliefd aan het wordenquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:47 schreef C.est_Bon het volgende:
Huilend komeetje heeft gister voor het eerst geskifft en ze deed het heel goed! Vandaag ging ze al vrolijk rondjes op de kolk en morgen gaan we weer!
In mijn eigen ploeg blijft het misgaan. We hadden nu eindelijk een vaste invaller met wie het goed ging in de boot, krijgt de nr.3 een of andere ontsteking in d'r knie Fieke en doen nu ff een spoedcursus in de 2-, kijken of we daar een wedstrijd in kunnen starten. Wat een seizoen, echt alles gaat mis!
2- was wel leuk!
We roeiden in een oude houten boot van onze coach die we maar net kunnen tillen en waarin mijn bankje soms midden in een opzetje plots muurvast blijft zitten, wat best even schrikken is, maar het was wel vet leuk!
Stoer trouwens om 100km te roeien! Gestoord, maar wel stoer.
Aller eerst heb ik letterlijk 3 halen gemaakt en had nog wel wat pijn, lijkt me niet slim om te gaan skiffenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:49 schreef huilend_komeetje het volgende:
jeej Ananas weer op de ergo! Hoe ging het? Durf je het aan om binnenkort weer het water op te gaan, of is rust houden nog even beter?
Vandaag heb ik skiffles numero 3 gehad van C'est Bon! En ik vind skiffen echt zooo tof alleen die stomme zeilbootjes iets minder, een zo'n bootje ging zo traag dat ik steeds aan het inhouden was en stil lig want in een skiff kan je harder roeien dan ik dacht!
A.s zondag start ik de PEIL: 4,5km lang zien te overleven. We moeten ons om 7:15u melden dus ik ben er de hele dag wel denk ik. Zijn er meer mensen die gaan roeien/te zien zijn daar?
Daarom is roeien bij Boreas zo leuk! Geen amsterdamse pleziervaart in de buurt! Delft is slechts 2 uurtjes reizen, en er bestaan geen nachttreinen!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Verder moet je blij zijn met zeilboten, je wilt niet weten hoe irritant die pleziervaart op de Amstel is
Wat ik hoorde gaat ie ook de Elfstedentoch varen én de Peil !quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:51 schreef Sjobber het volgende:
Ja damn, hoe krijgt die dat voor elkaar.Wat een tijd zeg! Hij stoof er ook als een malle vandoor, ongehoord.
Bleef zelf steken op 9u20min.
Over die 8, ligt het aan mij... of zit er nou alleen een kleun deukje in en is die verder gewoon gedeeld? Met andere woorden, niet goed vastgedraaid?
Volgens mij traint ie iets van 4x per week. Hij roeit al een aantal jaar, heeft nog middengroepzwaar gedaan en zelfs de Varsity gestart . Hij is zo'n droge gast die niet zeurt en alles maar doet De Clubheld van Skollquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:51 schreef Sjobber het volgende:
Ja ik zag het al staan bij de 11stedeninschrijvingen.
Maar traint die absurd veel? Kan die niet verzuren? Waar haalt hij überhaupt de energie vandaan. En moet hij niet een beetje herstellen? Sowieso, een klasbak. Want 8u rond roeien met dik 12km/u gemiddeld...
Ik train gewoon beide dagen twee keer. dus ik loop er wel rondquote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:49 schreef huilend_komeetje het volgende: Zijn er meer mensen die gaan roeien/te zien zijn daar?
Hij is ook de een van de weinigen (zo niet de enige) die eerst de overnaedsche heeft gestart en daarna de oude vier..quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:59 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Volgens mij traint ie iets van 4x per week. Hij roeit al een aantal jaar, heeft nog middengroepzwaar gedaan en zelfs de Varsity gestart . Hij is zo'n droge gast die niet zeurt en alles maar doet De Clubheld van Skoll
Oh hoi!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:25 schreef andrew.16 het volgende:
Ben weer begonnen met roeien.
Kent iemand nog goede afwisselende ergometer trainingen?
Jawel alleen we gaan met z'n tweeën 2x/week om half 8 s'ochtends ergometeren. M'n 3 coaches zijn niet echt bereid om zo vroeg op te staan en zijn geen ergometer fanatieken.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:31 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Oh hoi!
Wie ben je?
voor ergotraningen kan je wellicht op concept2 kijken.
Maar heb je geen coach dan?
Nee, bij Skoll.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:11 schreef ocf81 het volgende:
Roei je bij Skadi?
Ja, maar m'n trainer zei vandaag nog: 'Wij gaven nooit ergometer trainingen dus ik weet niet hoe het gaat!'quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand kan toch wel een schema in elkaar flansen voor de ergometer trainingen lijkt me?
Huh? Link?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:53 schreef ocf81 het volgende:
De_Ananas staat vermeld als stuur van Skøll2 op de ERM?
Wie ben je?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:50 schreef andrew.16 het volgende:
[..]
Nee, bij Skoll.
[..]
Ja, maar m'n trainer zei vandaag nog: 'Wij gaven nooit ergometer trainingen dus ik weet niet hoe het gaat!'
Dus ik dacht dat ik hier een wat beter antwoord zou krijgen.
Ik zie een heleboel ploegen niet waaronder de Skollploegen !quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:01 schreef ocf81 het volgende:
Wel verbazingwekkend hoe sommige ploegen bij de ERM zo veel langzamer kunnen zijn dan sommige andere ploegen.
Verschil tussen een Wiersma en een andere C2x+ boot meestal.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:01 schreef ocf81 het volgende:
Wel verbazingwekkend hoe sommige ploegen bij de ERM zo veel langzamer kunnen zijn dan sommige andere ploegen.
Dat was wel de bedoeling, maar nu lig ik in bed met keelontsteking Dat wordt m dus niet. Succes!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:49 schreef huilend_komeetje het volgende:
A.s zondag start ik de PEIL: 4,5km lang zien te overleven. We moeten ons om 7:15u melden dus ik ben er de hele dag wel denk ik. Zijn er meer mensen die gaan roeien/te zien zijn daar?
Ah, balen! Beterschap!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:18 schreef Bellah het volgende:
[..]
Dat was wel de bedoeling, maar nu lig ik in bed met keelontsteking Dat wordt m dus niet. Succes!
Ik start morgen ook weer, gelukkig het laatste blok dus ik hoef pas om 3 uur in Delft te zijnquote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:18 schreef Bellah het volgende:
[..]
Dat was wel de bedoeling, maar nu lig ik in bed met keelontsteking Dat wordt m dus niet. Succes!
Salland had het best goed gedaan idd! Chapeauquote:Op zondag 16 mei 2010 09:03 schreef Pluizel het volgende:
Hoi! Ik heb de elfsteden roeimarathon gestuurd dit weekend en nu kan ik niet meer zitten zonder extra kussentje onder mijn billen
De wedstrijd was zwaar, maar wel heeel tof. heb tijdens de eerste etappe al een dom hert van gyas overdwars in het kanaal gelegd met haar boot omdat ze me afsneed toen ik aan het inhalen was (was ze nog boos op me ook )
rondje dokkum was heel spannend omdat mijn kaarten niet klopten en ik dus niet precies wist waar ik nou die 2 keer bakboord moest doen, godzijdank werd ik geholpen door omstanders die heel hard BAKBOORD riepen op het goede moment. Wel een vreselijk mooi gezicht om van dokkum terug te roeien naar klaarkampsterbrug met een oranje/donkere hemel en allemaal lampjes die je tegenkomt.
's nachts tijdens mijn 3 etappes was ik zo moe dat ik de bruggaten niet goed meer zag (godzijdank geen schade gevaren) en net voor sneek mijn kaartenmap ben verloren.... Gelukkig had het andere stuurtje er ook een en kon ik met die van haar verder.
De eindstand: 110 km gestuurd (9 etappes), 9e plaats overall (tegen een 32e vorig jaar) en een elfstedenkruisje en een tof t-shirt rijker.
We kwamen een eurosploeg voortdurend tegen bij de wissels, was best grappig om steeds dezelfde mensen tegen te komen.quote:Op zondag 16 mei 2010 09:50 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Salland had het best goed gedaan idd! Chapeau
Het was alles behalve saai! Alle trajecten gingen op een soortement van wedstrijdtempo (rond tempo 24), en er zaten overal scherpe bochten in de kanalen met vaak direct daarna een brug die meestal smal en/of laag was en je moest ook opletten dat je de goede afslag nam. Dat kwam nog wel eens neer op een soort van handrembochtje, zeker op een stuk in harlingen waar ik een scherpe bocht naar stuurboord moest maken op een kruising tussen 2 bruggen. Dat was hard naar de brug, vol houden aan 1 boord zodra de riemen onder de brug door waren en dan proberen met hard halen de bocht om te komen zonder de wal te raken. En daar komt nog bij dat een groot deel van de toch in het donker/mist was, waarbij je dus de bochten pas zag als je erin zat. Alle roeiers hadden ineens intens veel respect voor m'n stuurskillsquote:Op zondag 16 mei 2010 10:12 schreef Fiekie het volgende:
Wat een ervaring zeg! Was het ook niet saai? Het duurt zo lang!
Oeoeoe, heel spannend dus juist En dan midden in de nacht als je al best wel heel moe bent... knap!quote:Op zondag 16 mei 2010 10:24 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Het was alles behalve saai! Alle trajecten gingen op een soortement van wedstrijdtempo (rond tempo 24), en er zaten overal scherpe bochten in de kanalen met vaak direct daarna een brug die meestal smal en/of laag was en je moest ook opletten dat je de goede afslag nam. Dat kwam nog wel eens neer op een soort van handrembochtje, zeker op een stuk in harlingen waar ik een scherpe bocht naar stuurboord moest maken op een kruising tussen 2 bruggen. Dat was hard naar de brug, vol houden aan 1 boord zodra de riemen onder de brug door waren en dan proberen met hard halen de bocht om te komen zonder de wal te raken. En daar komt nog bij dat een groot deel van de toch in het donker/mist was, waarbij je dus de bochten pas zag als je erin zat. Alle roeiers hadden ineens intens veel respect voor m'n stuurskills
Dat was ook wel spannend om te volgen.quote:Op zondag 16 mei 2010 10:19 schreef Pluizel het volgende:
[..]
We kwamen een eurosploeg voortdurend tegen bij de wissels, was best grappig om steeds dezelfde mensen tegen te komen.
Bootsnelheid. Ze zijn op z'n zachts gezegd ook nog niet echt ervaren hehe. Ze hebben een cursus roeien gedaan bij de Berlage in september en toen zijn ze in half februari ofzo begonnen met roeien 1x per week bij Skoll. Laatste paar weken deden ze 2x per week. Schijnbaar moet je er toch ervarender voor zijnquote:Op zondag 16 mei 2010 21:41 schreef ocf81 het volgende:
Da's wel sneu.
waar lag het aan? Te lage bootsnelheid? Te weinig kilometers gemaakt bij de training? niet geoefend op de wissels? Boot stuk?
Misschien niet voor niets die strafseconden gehad? Leg uit?quote:Op maandag 17 mei 2010 02:13 schreef Staal_ het volgende:
PEiL
Hebben we godverdomme de eerste tijd neergezet met 11 seconden voorsprong op de nummer 2 in ons veld, Amphitrite, krijgen we 15 strafseconden. Zelden zo boos geweest.
Leuk, met wie ga je varen ?quote:Op maandag 17 mei 2010 08:10 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Misschien niet voor niets die strafseconden gehad? Leg uit?
Gisteren sinds heeeeele lange tijd in de 4x gezeten. Supergaaf nummer zeg! Laatste keer was nog in mijn juniorenjaren. NK Groot hopen we op tegenstand
Onze rugnummers waren niet duidelijk zichtbaar bij het oproeien/wachten bij de start. Onzin, eerst gaf ze ons een aanwijzing waar we gewoon naar hebben gehandeld tijdens het oproeien, daarna bij het wachten weer. Omdat de kamprechter het idee had 'dat er niet direct gehandeld' werd, vond ze het wel rechtvaardig om 15 strafseconden te geven. We hebben niemand gehinderd en de wedstrijd is er geen seconde door uitgelopen.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:10 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Misschien niet voor niets die strafseconden gehad? Leg uit?
Hmm, protest aantekenen had geen zin?quote:Op maandag 17 mei 2010 11:25 schreef Staal_ het volgende:
[..]
Onze rugnummers waren niet duidelijk zichtbaar bij het oproeien/wachten bij de start. Onzin, eerst gaf ze ons een aanwijzing waar we gewoon naar hebben gehandeld tijdens het oproeien, daarna bij het wachten weer. Omdat de kamprechter het idee had 'dat er niet direct gehandeld' werd, vond ze het wel rechtvaardig om 15 strafseconden te geven. We hebben niemand gehinderd en de wedstrijd is er geen seconde door uitgelopen.
Als ze gewoon zorgen dat die wedstrijd op tijd begint, in plaats van om kwart voor 6 wanneer eigenlijk de eerste start zou moeten zijn nog even 8 pleziervaart boten doorlaten zouden wij ook niet zitten verkleumen en dan toch maar een extra trui aan doen (over het rugnummer)
Na de wedstrijd nog een gesprek met haar gehad maar ze bleek niet voor rede vatbaar.
Juist tijdens zo'n lange tocht moet je ze aanmoedigen en motiveren. Het is wel anders dan tijdens een head ofzo want ik lul nu niet iedere haal mee, maar zo af en toe moet je ze wel even weer in hun ritme praten met aanzwellende halen enzo, anders worden het ruitenwissers. Daarnaast vertel ik regelmatig waar we zijn, wat er aan komt aan bruggen/scherpe bochten en of er een tegenstander voor ons lag die ingehaald moest worden. (werkt verdomd motiverend op de roeiers als je zegt dat je 5 bootlengtes achter iemand ligt en dat je dat gat dicht wil varen). Ik heb tijdens een van de ochtendetappes zelfs een gat van een kilometer dicht laten varen, aanvankelijk geloofden de roeiers niet eens dat dat ging lukkenquote:Op maandag 17 mei 2010 10:23 schreef ocf81 het volgende:
Pluizel, ben je als stuur bij zo'n marathontocht ook nog echt aan het aanmoedigen, of zorgen de roeiers zelf voor hun motivatie?
Onze competitiecommissaris was al naar haar toegegaan, om vervolgens bijna ruzie te krijgen. Daarna ben ik met een ploeggenoot er naar toe gegaan, toen ze zei dat ik kon 'zeuren wat ik wil, het wordt toch niet ongedaan gemaakt' ben ik maar richting de trein gelopen.quote:
Ik las dat de dames SB8+ 2de werd?quote:Op maandag 17 mei 2010 12:38 schreef Staal_ het volgende:
[..]
Onze competitiecommissaris was al naar haar toegegaan, om vervolgens bijna ruzie te krijgen. Daarna ben ik met een ploeggenoot er naar toe gegaan, toen ze zei dat ik kon 'zeuren wat ik wil, het wordt toch niet ongedaan gemaakt' ben ik maar richting de trein gelopen.
Ik weet niet of er nog schriftelijk protest is aangetekend, ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
Dat is best een heel mooi schip. Tenminste als het nog om die oude twee van Piek gaat die een aantal maanden geleden al te koop werd aangeboden. Het enige 'nadeel' is dat het schip van die carbon two-stay riggers heeft die ik persoonlijk wat onhandig af te stellen vind, maar als er op Boreas iemand aanwezig is die wat tijd wil nemen om die taak op zich te nemen is dat geen probleem.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:31 schreef C.est_Bon het volgende:
Fieke en ik mogen vrijdag in een empacher 2- roeien!!! Boreas gaat misschien een 2- van Phocas kopen en we mogen mee met de MatCom om te kijken of het wat is ofzo... Niet dat wij ooit in een empacher geroeid hebben of er verstand van hebben Maar in Fieke's woorden: sjoerd zo tegen die voorzitter van phocas 'nou, dit zijn de enige twee op de vereniging die wel eens samen in een 2- gezeten hebben en geen bierbuik hebben'
Er stond natuurlijk wat wind tegen want ook de Duitse acht in het A veld voer maar 5.46.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:33 schreef SFRje het volgende:
Is er iemand bij de Wedau geweest? Als ik nu weer de tijd zie van de SB8+ dan valt me dat toch weer tegen (6.06.86 en op de Hollandia 6.01.42).. Volgens Wiersum moeten ze 5.50 kunnen trappen, maar op deze manier worden ze eruit gevaren door enkele eerstejaarsboten..
Vorig jaar lukte dat vrij eenvoudig, je moet de eerste keer alleen ff goed kijken hoe het werktquote:Op maandag 17 mei 2010 12:40 schreef pullup het volgende:
[..]
Dat is best een heel mooi schip. Tenminste als het nog om die oude twee van Piek gaat die een aantal maanden geleden al te koop werd aangeboden. Het enige 'nadeel' is dat het schip van die carbon two-stay riggers heeft die ik persoonlijk wat onhandig af te stellen vind, maar als er op Boreas iemand aanwezig is die wat tijd wil nemen om die taak op zich te nemen is dat geen probleem.
Onze matcom heeft dit weekend een boreas 4+ afgesteld op de PEiL omdat binnen boreas zelfs de matcom niet snapt hoe dat werkt dus ik denk dat dit een hele opgave gaat worden...quote:Op maandag 17 mei 2010 12:40 schreef pullup het volgende:
[..]
Dat is best een heel mooi schip. Tenminste als het nog om die oude twee van Piek gaat die een aantal maanden geleden al te koop werd aangeboden. Het enige 'nadeel' is dat het schip van die carbon two-stay riggers heeft die ik persoonlijk wat onhandig af te stellen vind, maar als er op Boreas iemand aanwezig is die wat tijd wil nemen om die taak op zich te nemen is dat geen probleem.
Dat is waar, maar op NK Groot lijkt mij dit wel automatisch te gaan. Ik weet dat er een aantal SB'ers gaan dubbeltweeen, dus hopelijk ook in de 4x. Ik ga met Harold Langen (zwaar), Derk Rom Colthoff (licht) en Rik van Houwelingen (licht). Helaas zijn dit allemaal lichte pikken (Harold was licht in zijn eerste jaar), maar dat laat de pret niet drukken. Ik weet; roeien doe je óók om te winnen, maar in de 4x vind ik het ditmaal wel een lolnummerquote:Op maandag 17 mei 2010 08:56 schreef pullup het volgende:
[..]
Leuk, met wie ga je varen ?
Meestal is het een goed idee om zelf voor je veld te zorgen in dit soort nummers
LOL, Sjoerd moet een materiaalcursus gaan volgen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Onze matcom heeft dit weekend een boreas 4+ afgesteld op de PEiL omdat binnen boreas zelfs de matcom niet snapt hoe dat werkt dus ik denk dat dit een hele opgave gaat worden...
Je moet me toch eens vertellen waarom een boot te goed zou zijn voor iemand die overgangs roeit. de meeste redenaties die als conclusie hebben dat je niet goed genoeg bent voor een boot zijn uiteindelijk pure kul in min ogen. Als je geen beginner meer bent die de boot om de 5 halen op een boord laat vallen, ben je geloof ik wel goed genoeg om in een goede boot te roeien.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:07 schreef Virmes het volgende:
Seriously?
Volgens mij heb ik dat ding te koop zien staan, en is het een nogal goed bootje. Waarom zou boreas zoiets willen kopen? Koop dan gewoon een nieuwe aylings of janousek ofzo, is goedkoper, en stukken beter op niveau voor beginneling/nieuweling roeiers.
Wij hebben ook nieuwe empachers op de plank liggen waar alleen door niveau overgangs en hoger in geroeid wordt. Eigenlijk is dat spul zelfs bedoeld voor SA's, maar daar zitten we een beetje schaars in de laatste tijd.
Bij Boreas lijken er niet veel mensen te zijn die écht goed kunnen roeien inderdaad. (no offence naar alle Boreanen hier)quote:Op maandag 17 mei 2010 15:31 schreef Virmes het volgende:
Goed dat is een filosofische discussie waar we nog wel een paar topics mee kunnen vullen, feit blijft dat die empacher 2- een beetje overkill lijkt voor Boreas.
De personen binnen de matcom die dit weten, waren er dit weekend niet ze zijn er wel volgens Sjoerd . Ik had begrepen dat ze het graag hadden willen afstellen maar de roeisters van die ploeg er op dat moment niet waren/niet op zijn komen dagen (ik weet het niet tot in details ). En dus die dames ineens vlak voor het aanriggeren het bestuurslid zochten die erover ging.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Onze matcom heeft dit weekend een boreas 4+ afgesteld op de PEiL omdat binnen boreas zelfs de matcom niet snapt hoe dat werkt dus ik denk dat dit een hele opgave gaat worden...
En toch ben ik het met ocf eens. Maar helaas ben ik zelf ook 'maar' een ver boven gemiddeld roeiende toerroeier.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:31 schreef Virmes het volgende:
Goed dat is een filosofische discussie waar we nog wel een paar topics mee kunnen vullen
Te bereiken via www.zwaar2006.com/phocasquote:Trouwens, nsrvphocas.nl linkt niet door naar de phocas site, omdat ze dus ergens de registratie hebben verknald.
@brok: insert saai lulverhaal over hoe phocas binnen ouderejaars een compleet irrelevant onderscheid maakt tussen compo- en clubroeiersquote:
Clubroeiers daarentegenquote:Op maandag 17 mei 2010 16:53 schreef De_Brok het volgende:
Hehe, die 2- is echt een topschip, niet echt compo-materiaal de komende 10 jaar (en dan nog, compo's in een 2- hihi)
quote:Asopos najaars
N2- Maarten , Dolf
Neeeh geen Janouseks!!quote:Op maandag 17 mei 2010 15:07 schreef Virmes het volgende:
Over die empacher 2- : Seriously?
Volgens mij heb ik dat ding te koop zien staan, waar Pullup het ook al over heeft, en is het een nogal goed bootje. Waarom zou boreas zoiets willen kopen? Koop dan gewoon een nieuwe aylings of janousek ofzo, is goedkoper, en stukken beter op niveau voor beginneling/nieuweling roeiers.
Wij hebben ook nieuwe empachers op de plank liggen waar alleen door niveau overgangs en hoger in geroeid wordt. Eigenlijk is dat spul zelfs bedoeld voor SA's, maar daar zitten we een beetje schaars in de laatste tijd.
Niet gebruiken dus. Meestal omdat het niveau van de roeiers dan niet voldoende is voor de boot.quote:
De Hrimfaxi wordt amper gebruikt of is dat omdat het een kutboot is en we genoeg achten hebben?quote:Op maandag 17 mei 2010 18:28 schreef pullup het volgende:
[..]
Niet gebruiken dus. Meestal omdat het niveau van de roeiers dan niet voldoende is voor de boot.
Die is, zeg maar... eehm reserveboot dit jaarquote:Op maandag 17 mei 2010 18:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
De Hrimfaxi wordt amper gebruikt of is dat omdat het een kutboot is en we genoeg achten hebben?
Nou ga ik dus ff lekker happen.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:47 schreef Thrawn het volgende:
[..]
@brok: insert saai lulverhaal over hoe phocas binnen ouderejaars een compleet irrelevant onderscheid maakt tussen compo- en clubroeiers
De grootste miskoop van Skoll toch?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:08 schreef pullup het volgende:
[..]
Die is, zeg maar... eehm reserveboot dit jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het feit dat hij samen met Geert Cirkel de elfstedentocht roeit wel frappant Wel supercool..quote:Op maandag 17 mei 2010 21:00 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Er is geen onderscheid tussen club en compo, laten we daar gewoon duidelijk over zijn.
En Tramposa, wat is er met Gobel?
Trouwens... Skolls MGD 2- die naar Duitsland was dit weekend is tweede geworden.. En dat voor een tweedejaars roeister en een jeugdroeister die er een tijd mee gestopt was!
Dat zou best kunnen, vandaar dat het bestuur ook nog niet besloten heeft. Ze waren er eigenlijk steeds voor om een goedkopere boot te kopen die ze sneller door konden schuiven naar de composectie. Ik weet niet waarom de empacher nu toch wel overwogen wordt, maar ik vind het wel heel tof!quote:Op maandag 17 mei 2010 16:27 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Deze boot inderdaad:
http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-52325.html
Denk wel een prima aanschaf, zeker als die lichte 4 van Boreas doorgaat. Maar voor een beginnende vereniging was het misschien verstandiger om eerst een wat goedkoper merk te nemen die ook wel degelijk is.
Ja, we gaan vrijdag naar Phocas om in de 2- te roeien!quote:Op maandag 17 mei 2010 16:27 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Komen jullie vrijdag overigens naar Phocas om erin te roeien? Of ligt die boot al bij jullie?
Het geld is er niet toch. Ik krijg juist altijd de indruk dat we erg weinig geld hebben, vooral doordat we zoveel liggeld aan de Zwolsche betalen. Er staat in het inkoop beleid dat er komend jaar een wedstrijd 2- moet komen, en doordat Phocas deze empacher doorverkocht viel die ineens binnen het budget. Nu blijkt alleen dat het bestuur liever helemaal niet zoveel geld uitgeeft als er gepland staatquote:Op maandag 17 mei 2010 18:04 schreef pullup het volgende:
[..]
Neeeh geen Janouseks!!
Als het geld er toch is zou ik altijd voor een Empacher van die kwaliteit kiezen boven een nieuwe Aylings of Janousek. Uiteindelijk ben je dan echt goedkoper uit. Het tweetje dat je nu op de foto op Nlroei ziet van die Skoll SB meisjes die in Duisburg hebben gestart is uit 1996 bijvoorbeeld en voldoet nog prima blijkbaar, zelfs op internationaal niveau. En er zitten meer van dat soort 2- en skiffs in de vloot.
Skoll heeft in die periode, toen de vloot snel uitgebreid moest worden ook een aantal Janousekjes gekocht waarvan ik betwijfel of meer dan 0.5 % van de huidige leden zich die ellendige 'frietzakken' nog kan herinneren. ( er is er geloof ik nog 1 in de vaart ergens). Ik denk dat we in de periode 1996 tot nu drie keer een nieuwe Janousek hadden moeten kopen om een boot te hebben voor die SB meiden die nog niet eens zo fijn zou zijn als de huidige.
Maar goed, het is wel zaak voor een nieuwe groeiende vereniging om behalve een goed inkoop beleid te voeren ook er op te letten dat de kwantiteit en kwaliteit van de roeiers de komende jaren vooruit gaat . Anders is die boot een beetje een vlag op een modderschuit natuurlijk.
Bij Skoll leggen we eigenlijk nooit boten op de plank.
quote:Op maandag 17 mei 2010 19:41 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
De grootste miskoop van Skoll toch?Zover ik weet was deze boot minder dan de helft van de prijs van een Empacher op dat moment....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
H-Bib mocht er overigens niet in varen op de Skoll Cup omdat het een wedstrijdboot is, weet aleen niet voor welke roeiers....
Wat betreft de tweedehands 2 van Boreas, inderdaad heel veel beter een tweedehands Empacher te komen ipv een friteszak of een Aylings oid. Hier geldt echt goedkoop is duurkoop. Empachers zijn toch tot nu toe verreweg de meest duurzame schepen. Diverse gele Empachers uit begin jaren 90 varen nog rond als goede schepen, dat zie je niet bij andere merken. Verwacht overigens dat duurzaamheid Filipi in kleine boten nu ook veel beter is geworden, maar dat weten we pas zeker over 15 jaar.
Ik verwacht dat we om kwart over twee in Nijmegen zijn en niet al teveel later op Phocas, maar weet nog niet zeker of we die trein nemen. Phocas is best ver van het station zeg!quote:Op maandag 17 mei 2010 23:21 schreef De_Brok het volgende:
Hey dat is leuk. Hoe laat vrijdag? Dan kom ik even hoi zeggen en koffie drinken!
De Hrimfaxi is een Vespoli en zoveel mankeert er niet aan hoor, behalve het feit dat men ooit het extra setje riggers dat vereist is om hem stuurboord te riggeren heeft zoekgemaakt en het een echte 100 kg boot is die met ploegen van wat minder gewicht moeilijker schijnt te zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:04 schreef Virmes het volgende:
Wat voor merk is die Hrimfaxi dan?
En in nieuwe boten zit er niet echt groot prijsverschil meer in. Zelfs het chinese koolstof spul is nog geen 10% onder filippi prijs. (waarvan ik aanneem dat het in de buurt zit van empacher prijs, maar die zijn niet online te vinden).
Op zich is die empacher ook niet duur, zeker als hij zo goed is als gezegd.
Ik doelde op het feit dat we misschien 1 persoon hebben die zwaar genoeg is voor de bootquote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:00 schreef jw3 het volgende:
Zover ik weet was deze boot minder dan de helft van de prijs van een Empacher op dat moment....
H-Bib mocht er overigens niet in varen op de Skoll Cup omdat het een wedstrijdboot is, weet aleen niet voor welke roeiers....
Wrijf het er nog maar even inquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:03 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik doelde op het feit dat we misschien 1 persoon hebben die zwaar genoeg is voor de boot
En ik weet niet waarom dat H-Bib er niet in mocht starten op de Skoll Cup want m'n oude coachboot mocht er wel in varen op de Head & Heineken.
Ik weet niet wie de boot gekocht heeft dus ik doe niks expresquote:
Tussen Empacher en Filippi zit volgens mij toch wel een 20% verschil grofweg. Zeker op de aanschaf van 4+ en 8+ is het bij Phocas helaas vaak het struikelblok om toch niet voor een Empatser te kiezen. Bij de kleinere nummers komt dan vaak wel Empacher boven drijven ivm de kwaliteit voor O/SA volkquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:04 schreef Virmes het volgende:
Wat voor merk is die Hrimfaxi dan?
En in nieuwe boten zit er niet echt groot prijsverschil meer in. Zelfs het chinese koolstof spul is nog geen 10% onder filippi prijs. (waarvan ik aanneem dat het in de buurt zit van empacher prijs, maar die zijn niet online te vinden).
Op zich is die empacher ook niet duur, zeker als hij zo goed is als gezegd.
Omdat niemand andefrs het gevraagd heeft: leg eens uit waarom jij nou die afspraak met hem moest maken?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:13 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ananas en ik hebben een afspraak. Voortaan roeit hij alleen nog maar in een oefenskiff..
Prima te doen inderdaad! Training ging echter wel kut.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:38 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Omdat niemand andefrs het gevraagd heeft: leg eens uit waarom jij nou die afspraak met hem moest maken?
In overig nieuws:
Wat en heerlijk roeiweer was het vandaag zeg! lekker 12.8 km geroeid met een heerlijk zonnetje en een klein briesje.
Die bootlengte voorsprong heeft Phocas ook weer mooi teruggepakt in de finale zie ik?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:25 schreef Leso_Varen het volgende:
Nou, voorwedstrijd ging wel okay, eerste 1000 beetje rommelig, 2e 1000 ging wel goed, laatste 250 meter nog even een zieke eindsprint en daarmee nog ruim een boot op Phocas ingehaald en ze op bijna een bootlengte gezet, 1e. Zin in de finale!
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:28 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Die bootlengte voorsprong heeft Phocas ook weer mooi teruggepakt in de finale zie ik?
Die laga combi is de Junioren Wk boot van het zusje van een ploeggenoot van mij, die hebben het ook goed gedaan..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Onze Dev dames hebben ook een mooie pot vanmiddag.
OKE Okeanos 6 01:52,97 (2) 03:34,00 (2) 05:25,29 (1) 07:15,74 (1)
LAG Laga-combi 1 7 01:52,74 (1) 03:33,65 (1) 05:26,06 (2) 07:18,09 (2)
SKO Skøll 5 01:53,19 (3) 03:37,28 (3) 05:28,67 (3) 07:18,34 (3)
THE Theta 2 01:45,64 (1) 03:34,58 (1) 05:24,66 (1) 07:18,19 (1)
TRI Triton / Okeanos 6 01:47,36 (3) 03:40,93 (3) 05:35,84 (4) 07:26,92 (2)
LAG Laga 5 01:46,15 (2) 03:39,71 (2) 05:35,28 (3) 07:27,94 (3)
Ik miste Triton al in een van de DEj finales! Zonde, gaan jullie morgen starten?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Die laga combi is de Junioren Wk boot van het zusje van een ploeggenoot van mij, die hebben het ook goed gedaan..
Voor ons was het echt een slechte dag In de voorwedstrijd miste echt alle overtuiging waardoor we plotseling laatste werden, en toen we besloten dan maar keihard te gaan winnen in de B-finale, kreeg een meisje pijn in haar schouder/ribben waardoor we niet hebben gestart..
Als het goed is wel, dat meisje gaat vanavond naar een fysiotherapeut, en ik geloof voor de zekerheid een invaller proberen te regelen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:03 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Ik miste Triton al in een van de DEj finales! Zonde, gaan jullie morgen starten?
Wij moeten morgen met een coach invaller starten, een ploeggenoot is chronisch vermoeid, na 500 meter compleet verzuurd, erg kut
Boris? Hebben jullie wel een goede aan..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:03 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Ik miste Triton al in een van de DEj finales! Zonde, gaan jullie morgen starten?
Wij moeten morgen met een coach invaller starten, een ploeggenoot is chronisch vermoeid, na 500 meter compleet verzuurd, erg kut
Het boefje dat niet uit de boot meer kon komen?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:37 schreef jw3 het volgende:
Zowaar vandaag een foto kunnen maken van een boefje aan het erevlot, gefeliciteerd!
Hahahaha bedankt Indd geblikt in LN1x. Ging opzich ook best makkelijk om eerlijk te zeggen. Had het niet zo makkelijk verwacht. Wat een rotwind trouwens!!! Ik had dikke tegenwind van 300meter tot 1400meter!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:06 schreef Pikhoofd het volgende:
[..]
Het boefje dat niet uit de boot meer kon komen?
Ghaaasst gewoon 'Hé dikzak!' roepen, dan kan ik hetzelfde terugroepen Dank!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:14 schreef De_Ananas het volgende:
Feli Appel
Ik wilde nog wat roepen toen je voor me neus voorbij kwam varen maar dat durfde ik niet
Als ik je morgen zie roep ik wel wat leuks Zoals dikzak jaquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:21 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Ghaaasst gewoon 'Hé dikzak!' roepen, dan kan ik hetzelfde terugroepen Dank!
Dat is de ploeg waar mijn roeister in zit. Was wel een leuke finale. Sowieso vond ik de wedstrijd wel erg leuk. Uiteraard door het weer, maar ook omdat het goed is georganiseerd. Geen vertraging, zeer snel de uitslagen. Kortom prima wedstrijd.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Die laga combi is de Junioren Wk boot van het zusje van een ploeggenoot van mij, die hebben het ook goed gedaan..
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:16 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Hahahaha bedankt Indd geblikt in LN1x. Ging opzich ook best makkelijk om eerlijk te zeggen. Had het niet zo makkelijk verwacht. Wat een rotwind trouwens!!! Ik had dikke tegenwind van 300meter tot 1400meter!
@ Pikhoofd: ik had nog aardig wat energie, maar dat 'uit de boot komen' is mores bij ons. Klote regeltjes
@ JW: ben benieuwd naar de foto!
Tuurlijk wel, heb de acht nog over de finish geschreeuwd laatste 500 meter ofzo! Best goed resultaat.quote:
ja, tweede veel sneller dan dat ze op de ZRB deden. Straks maar eens kijken of we onder de 6 kunnen gaanquote:Op zondag 23 mei 2010 14:57 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, heb de acht nog over de finish geschreeuwd laatste 500 meter ofzo! Best goed resultaat.
Vermeld je wel de tijd? 5.59.9..quote:Op zondag 23 mei 2010 19:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa onder de 6
Niks mis meequote:Op zondag 23 mei 2010 19:27 schreef Fiekie het volgende:
Mooi weer voor zo'n wedstrijdweekend! Vooral als je maar één keer hoeft te starten, in de ochtend!
2- voor C' est Bon en mij vandaag. Vlak voor de finish hebben we baan vijf verlaten maar verder hebben we vrijwel rechtdoor gevaren. Een prestatie van formaat, al zeg ik het zelf. We zijn natuurlijk bootlengtes achter het veld geeindigd maar wat wil je met zo'n voorbereiding. Met een goed gevoel ga ik oefenen op mijn inpik de komende weken.
De 8 voer dan ook niet mee vooraan.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Er zat geen clubroeier in de acht
Zeg ga eens in je oefenskiff een baantje peddelen ofzo.quote:
Ik bedoelde eigenlijk qua roeien. Niet zo onzeker over je pannenkoeken!quote:Op zondag 23 mei 2010 21:43 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Niks mis mee
En @ Skollzwaar: Zet een clubroeier van HTG in de boot en gelijk vaar je mee vooraan
quote:Op zondag 23 mei 2010 23:08 schreef Mafrap het volgende:
Disclaimer: alleen lezen als je LB8+ eventueel interessant vindt, anders is het veel te lang
Wat een spannend weekend hebben wij achter de rug.. We hebben op zaterdag 2 heats echt compleet ruk gevaren met 13s achter op de #1. Maar nog steeds waren we optimistisch..
Toen kwam de zondag. Ik zou met 2 ploeggenoten 2 uur van te voren al naar de bosbaan gaan omdat we het gaaf vonden om andermans voorwedstrijden te zien (wij moesten pas om 15:45 te starten en om 13:45 in te wegen). Op het station komen we erachter dat er tussen Den Bosch en Geldermalsen geen treinen rijden vanwege een-of-andere schrale storing. Uiteindelijk zijn we na 3 uur reizen op de bosbaan, maar de rest van de ploeg zou nog veel langer duren.. Aangezien de rij voor de snelbussen inmiddels was gegroeid tot een uur wachttijd. Daarnaast waren we nog een roeier kwijt die z'n telefoon niet opnam en niet bij niemand in de trein zat, mijn coaches hebben in die paar uur 8 verenigingen afgebeld voor een vervanger.. Nouja, allemaal goed en wel waren we om 5 minuten voor het sluiten van de weging geheel compleet en zijn keurig met 170g onder de 8*70kg ingewogen.
Bij het voorbespreken van de wedstrijd is verteld dat de slag omruilde met de #4, dus dat was snel voetenborden wisselen en afstellen. De nieuwe slag had al 3 maanden niet meer op slag gezeten dus dat werd spannend. Eenmaal in de boot kom ik erachter dat mijn nieuwe cox-box niet goed werkte (het was een nieuwe, de oude was de dag ervoor kapot gegaan), dus ik ben lekker aan het schreeuwen tot de 1000m. Totdat mijn coaches opeens aankomen met een nieuwe microfoon voor de cox-box, die gelukkig wel werkte! Vervolgens de wedstrijd ingegaan met een verse slag, dat kwam neer op een heel hoog tempo en hele korte halen, niet ideaal. Uiteindelijke 5e geworden (van de 6) en uit wezen roeien.
Bij het nabespreken hebben de coaches de vraag neergelegd: Wat willen jullie de komende anderhalve maand? (Het probleem is namelijk dat er te veel verschillen in de roeistijl zit, al maanden lang en het wil er niet uit.) Er waren drie opties; doorgaan in de acht, twee viertjes of één viertje. Na overleg binnen de ploeg (zonder coaches) kwam één van de roeiers ermee: "Ik kap ermee, het inwegen wordt me te veel." Niet onbegrijpelijk met een structureel gewicht van 78-79kg. Dus doorgaan in een acht of twee viertjes zat er niet meer in. Dus op weg naar de coaches. Hun verteld wat eruit is gekomen en een beetje gepraat over de toekomst. Verder was het even genoeg, dus zijn we de boot gaan afriggeren en de trein in gestapt. En opeens kwamen de coaches met een nieuw voorstel (Triton die achter ons zat was heel stil opeens. ). Toen kwam de vraag wat we vonden van een lichte en een zware vier-met. Dat viel bij iedereen goed dus komende week zullen we aan de roeiers bekend maken wie in welke boot zit. Ik weet dus van iedereen in welke boot die komt, behalve van mezelf.
Triton is nu boos op ons omdat er op de NSRF geen LB8+ veld start. Maar als zij die heel graag willen starten (moeten ze dan wel aangeven bij mij!) dan ga ik op zoek naar 8 lichte pikken zonder al te veel inweegproblemen die in dat veld gaan starten! Ohja, ik wil ook nog een stuurtjesacht vullen op de NSRF, maar bij Thêta is er niet voldoende animo voor (kan er 3 a 4 vinden); is hier nog wat animo?
Samenvatting: Geen Thêta lichte 8 meer, wel een zware 4+ en een lichte 4+.
Oja, zeker! Ik ben een gigantische optimist en wil dit seizoen graag fatsoenlijk afsluiten. Het idee bij de coaches is dat een viertje wat makkelijker samen te krijgen is dan een acht. De techniek is bij iedereen vrij goed, alleen wilde het vrijwel nooit helemaal samen gelijk. Maar ik zal de komende weken in één van de viertjes stappen en de laatste drie wedstrijden (ARB, Martini en NSRF) met succes doorkomen.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:36 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Damn, wat een troubles man.
Je stuurt nog wel neem ik aan?
What he saysquote:Op maandag 24 mei 2010 11:21 schreef De_Brok het volgende:
Ik heb wel een oplossing voor Triton ejl: eerder blikken dan de nsrf
'Vind ik leuk'quote:
Mijn oude stuurtje (nu wedcom en stuurtje van de lichte 4+) die vindt dat wel tof denk ik! Kan nog best leuk roeien ook, heel misschien wil hij volgend jaar ook wedstrijdroeien maar hij kan een hele acht compenseren zo klein en lichtquote:Op zondag 23 mei 2010 23:08 schreef Mafrap het volgende:
Ohja, ik wil ook nog een stuurtjesacht vullen op de NSRF, maar bij Thêta is er niet voldoende animo voor (kan er 3 a 4 vinden); is hier nog wat animo?
die stuurtjes acht, bestuursfunctie-achten en coach-4+ " wedstrijdjes" zijn in de pauze, niemand mist dus iets!quote:Op maandag 24 mei 2010 16:29 schreef C.est_Bon het volgende:
[..]
Mijn oude stuurtje (nu wedcom en stuurtje van de lichte 4+) die vindt dat wel tof denk ik! Kan nog best leuk roeien ook, heel misschien wil hij volgend jaar ook wedstrijdroeien maar hij kan een hele acht compenseren zo klein en licht
Hoe zie je dat voor je trouwens? Want dan heb je dus 9 mensen in een boot die ook nog andere nummers starten...? Mark doet het natuurlijk alleen als ie dan wel op tijd weer terug is om z'n lichte pikken te sturen.
Zo'n stuurtjesboot moet echt een hilarisch zootje zijn! Als je toevallig een roeier zoekt om te sturen dan bied ik me bij deze vrijwillig aan. Kunnen jullie allemaal zeuren dat ik veel te dik ben!
Ah mooi! Zijn dat trouwens alleen maar 500 metertjes? Want er komt nu inderdaad weer iets boven van de bestuursachten vorig jaar die allemaal meteen richting erevlot roeiden in plaats van naar de finish Kan me alleen geen stuurtjesachten herinneren!quote:Op maandag 24 mei 2010 17:05 schreef De_Brok het volgende:
[..]
die stuurtjes acht, bestuursfunctie-achten en coach-4+ " wedstrijdjes" zijn in de pauze, niemand mist dus iets!
Heb je je wel goed gewassen erna? Anders plakt dat zo.quote:Op maandag 24 mei 2010 17:41 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik heb Appelstroop een handje gegeven na zijn blik
ik heb hem geloof ik wel eens geknuffeld, en daar heb ik ook niks aan overgehoudenquote:Op maandag 24 mei 2010 17:59 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Heb je je wel goed gewassen erna? Anders plakt dat zo.
Ik had er nog nooit van gehoord maar dat klinkt wel heel vet! Zeker nadat ik een aantal foto's op de website heb bekeken..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:13 schreef Thrawn het volgende:
Iedereen gefeliciteerd!
Ben gisternacht terug gekomen van de vogalonga, wat een spektakel is dat zeg! Briljant zonnig weer, nauwelijks wind en al helemaal geen golven. Boten voor en achter je zover je kan kijken en echt alles met een spaan/peddel/paal/riem zit ertussen.
Prachtig door Venetië geroeid, gespard met 20mans drakenboten en naast 3 opzetjes en een startje in het canal grande met een 3 op 10 onder de rialtobrug doorgeknald. Dit is echt iets wat je een keer moet doen
Nee, ik zat in een C4 met 2 ervaren zware mannen en 2 onervaren compomeisjes, best grappige combi als je tempi hoger dan 35 gaat draaienquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:08 schreef Mafrap het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van gehoord maar dat klinkt wel heel vet! Zeker nadat ik een aantal foto's op de website heb bekeken..
Zat jij zelf ook in zo'n drakenboot tijdens het sparren of zaten daar ook verschillende boten bij?
Hahahahahaha jongens jongens jongens nie so hè! Wan; hopelijk kan je mij vaker een hand geven op het erevlot!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:48 schreef Pluizel het volgende:
[..]
ik heb hem geloof ik wel eens geknuffeld, en daar heb ik ook niks aan overgehouden
Ik vind het trouwens soms wel irritant dat ik 'actief' ben hier. Want soms zeggen mensen mij gedag op de Bosbaan (wat natuurlijk nooit erg is, superleuk juist! ), en weet ik gewoon écht niet wie dat dan is. Van sommige weet je gewoon wie het zijn, door bijvoorbeeld foto's in hun profiel of bekende namen als Michiel. Maar bij het uitroeien zei iemand mij bij de finishlijn gedag; 'Hee Marten!'; tsja, ga dan maar terugzeggen: 'ik ken je niet, doei!'quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:52 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Hahahahahaha jongens jongens jongens nie so hè! Wan; hopelijk kan je mij vaker een hand geven op het erevlot!
Je hebt de W4x niet meegenomen in je voorspellingenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:24 schreef WanEnOonlie het volgende:
@AHappelstroop: Ja, dat hoop ik ook. Het was wel een mooie grap, want ik zag je winnen en ik zat op dat moment eigenlijk midden in een gesprek met mijn medecoach. Dus ik zo "wacht even, ik moet even Marten feliciteren"
On another note: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2490.html Veel leesplezier
Je komt een paar weekjes te vroeg anders had ik je er wel afgepaald.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:19 schreef AHappelstroop het volgende:
Zit te twijfelen of ik Thetis Sprint ga starten. Na mijn overtreffelijke winst op de Martini Sprint van vorig jaar in de 4-, wil ik mij natuurlijk dit keer bewijzen in de skiff of dubbeltwee Wie biedt mij tegenstand in de skiff, dan start ik misschien wel beide!
De praatjes komen alweer. Komt wel goed met die arm!quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je komt een paar weekjes te vroeg anders had ik je er wel afgepaald.
Ik dol je waar je bij staat.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:19 schreef AHappelstroop het volgende:
Zit te twijfelen of ik Thetis Sprint ga starten. Na mijn overtreffelijke winst op de Martini Sprint van vorig jaar in de 4-, wil ik mij natuurlijk dit keer bewijzen in de skiff of dubbeltwee Wie biedt mij tegenstand in de skiff, dan start ik misschien wel beide!
Start jij toch gewoon tegen 'mquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:25 schreef Dodona het volgende:
Start Appelstroop niet licht? want dat zie ik je de eerste tijd niet doen kerel ;-)
Hij ken toch ook in het zware veld gaan starten?quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:25 schreef Dodona het volgende:
Start Appelstroop niet licht? want dat zie ik je de eerste tijd niet doen kerel ;-)
Lijkt me wel prima eigenlijkquote:Op zondag 30 mei 2010 10:45 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Dames 4X 5e... Lijkt me niet erg goed voor een prioriteitsboot? die pas net gevormd is
Denk niet dat het prima is, die 4x. Natuurlijk wel finale, maar ze lagen erg ver achter het veld. Als ze het een medailleproject willen laten zijn moeten ze wel wat harder gaan.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:00 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Lijkt me wel prima eigenlijk
Ben wel benieuwd waarom het dan telkens mis gaat op de belangrijke momenten bij de lm4-
Mjah, het is bij de vrouwen natuurlijk al wel langere tijd zo dat de Nederlandse ploegen niet echt meer mee komen in de scull-velden. Zo'n Britse dubbelvier is dan ook individueel bizar sterk. Ik zie zoiets niet echt snel gevormd kunnen worden uit de Nederlandse selectie en zeker niet zonder de acht ernstig te verzwakken.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:47 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Denk niet dat het prima is, die 4x. Natuurlijk wel finale, maar ze lagen erg ver achter het veld. Als ze het een medailleproject willen laten zijn moeten ze wel wat harder gaan.
Het is wat Mijnders wil....quote:Op zondag 30 mei 2010 13:37 schreef pullup het volgende:
[..]
Mjah, het is bij de vrouwen natuurlijk al wel langere tijd zo dat de Nederlandse ploegen niet echt meer mee komen in de scull-velden. Zo'n Britse dubbelvier is dan ook individueel bizar sterk. Ik zie zoiets niet echt snel gevormd kunnen worden uit de Nederlandse selectie en zeker niet zonder de acht ernstig te verzwakken.
Het is ook niet erg het eens te proberen. Eigenlijk hadden er wat mij betreft zelfs wel wat meer experimenten kunnen plaatsvinden op een wereldbeker die zo ver af ligt van het uiteindelijke WK. Van wat zware competitie uitzoeken ga je uiteindelijk alleen maar betere roeiers krijgen.quote:
Michiel,quote:Op maandag 31 mei 2010 08:09 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nieuw stuk op NLroei: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2496.html.
Hoofddoel zijn de NK nummers in de scullboten. De rest is gewoon beetje bezigheidstherapie. En zo'n sprintje op vrijdag is natuurlijk nooit echt vermoeiend.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:17 schreef ocf81 het volgende:
JFC, Schiet maar raak!
Je doet meer mee voor de ervaring of kan jij echt zo vaak over de baan zonder moe te worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:11 schreef De_Ananas het volgende:
Wat doen de mensen van buiten A'dam eigenlijk altijd als ze 2 dagen moeten roeien hier? Hotel of op een vereniging slapen (wat me niet ideaal lijkt)Padvindershok, in amstelveen. Soms gedeeld met Argo of Saurus. Staat naast het padvindershok van phocasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmm, ik ken de uitdrukking 'over de hele' wel. Maar jij bedoelt dat er nog 'linie' tussen had gemoeten? Ik zal het in ieder geval aanpassen, just in case.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:07 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Michiel,
Gezien de hoeveelheid inschrijvingen en de kwaliteit van de velden mag daarom gezegd worden dat Nederland over de hele op koers is voor mooie prestaties.
je bent een woord vergeten in die zin
Voor over de hele moet je bij het voetbal zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:29 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Hmmm, ik ken de uitdrukking 'over de hele' wel. Maar jij bedoelt dat er nog 'linie' tussen had gemoeten? Ik zal het in ieder geval aanpassen, just in case.
Wij gaan altijd gewoon op en neer danwel met ov of de auto. Stuk relaxer om gewoon lekker thuis te slapen dan in zo'n padvindershokquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:11 schreef De_Ananas het volgende:
Wat doen de mensen van buiten A'dam eigenlijk altijd als ze 2 dagen moeten roeien hier? Hotel of op een vereniging slapen (wat me niet ideaal lijkt)
Gezellig, dan mag je in de 4x en 2x tegen een roeiertje die ik coach. (dat wil zeggen als je inderdaad de echte variant start en niet de keffer variant)quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:09 schreef AHappelstroop het volgende:
ARB inschrijvingen komen traag op gang zeg.. Zelfs onze CWL heeft ons ook nog niet ingeschreven, terwijl we zondagochtend mail hadden gestuurd.
Misschien wel grappig om te laten zien wat ik ga starten (laat inschrijven), :
- Thetis LN1x (bij te weinig, gewoon LO1x)
- Thetis SA2x (bij te weinig, niet)
- ARB LN 1x (zaterdag)
- NK SA4x (zaterdag)
- NK SA2x (zondag)
- NK LSA8+ (zondag)
Zoals je ziet; goede husselgebeure! Hopelijk pas ik het allemaal beetje toe. Merk in trainingen al dat dat soms moeilijk is.. Heb er iig wel zin in!
In Delft stond de koffie nog klaar, echter mijn tweede ploeg die vanuit 'Rotterdam Noord' vertrok was helaas zonder koffie en in de regen. Echter was het best aardig varen. Donderdag ben ik er weer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |