Dat was wel de bedoeling, maar nu lig ik in bed met keelontstekingquote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:49 schreef huilend_komeetje het volgende:
A.s zondag start ik de PEIL: 4,5km lang zien te overleven. We moeten ons om 7:15u meldendus ik ben er de hele dag wel denk ik. Zijn er meer mensen die gaan roeien/te zien zijn daar?
Ah, balen! Beterschap!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:18 schreef Bellah het volgende:
[..]
Dat was wel de bedoeling, maar nu lig ik in bed met keelontstekingDat wordt m dus niet. Succes!
Ik start morgen ook weer, gelukkig het laatste blok dus ik hoef pas om 3 uur in Delft te zijnquote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:18 schreef Bellah het volgende:
[..]
Dat was wel de bedoeling, maar nu lig ik in bed met keelontstekingDat wordt m dus niet. Succes!
Salland had het best goed gedaan idd! Chapeauquote:Op zondag 16 mei 2010 09:03 schreef Pluizel het volgende:
Hoi! Ik heb de elfsteden roeimarathon gestuurd dit weekend en nu kan ik niet meer zitten zonder extra kussentje onder mijn billen![]()
De wedstrijd was zwaar, maar wel heeel tof. heb tijdens de eerste etappe al een dom hert van gyas overdwars in het kanaal gelegd met haar boot omdat ze me afsneed toen ik aan het inhalen was (was ze nog boos op me ook)
rondje dokkum was heel spannend omdat mijn kaarten niet klopten en ik dus niet precies wist waar ik nou die 2 keer bakboord moest doen, godzijdank werd ik geholpen door omstanders die heel hard BAKBOORD riepen op het goede moment. Wel een vreselijk mooi gezicht om van dokkum terug te roeien naar klaarkampsterbrug met een oranje/donkere hemel en allemaal lampjes die je tegenkomt.
's nachts tijdens mijn 3 etappes was ik zo moe dat ik de bruggaten niet goed meer zag (godzijdank geen schade gevaren) en net voor sneek mijn kaartenmap ben verloren.... Gelukkig had het andere stuurtje er ook een en kon ik met die van haar verder.
De eindstand: 110 km gestuurd (9 etappes), 9e plaats overall (tegen een 32e vorig jaar) en een elfstedenkruisje en een tof t-shirt rijker.
We kwamen een eurosploeg voortdurend tegen bij de wissels, was best grappig om steeds dezelfde mensen tegen te komen.quote:Op zondag 16 mei 2010 09:50 schreef ocf81 het volgende:
[..]
Salland had het best goed gedaan idd! Chapeau
Het was alles behalve saai! Alle trajecten gingen op een soortement van wedstrijdtempo (rond tempo 24), en er zaten overal scherpe bochten in de kanalen met vaak direct daarna een brug die meestal smal en/of laag was en je moest ook opletten dat je de goede afslag nam. Dat kwam nog wel eens neer op een soort van handrembochtje, zeker op een stuk in harlingen waar ik een scherpe bocht naar stuurboord moest maken op een kruising tussen 2 bruggen. Dat was hard naar de brug, vol houden aan 1 boord zodra de riemen onder de brug door waren en dan proberen met hard halen de bocht om te komen zonder de wal te raken. En daar komt nog bij dat een groot deel van de toch in het donker/mist was, waarbij je dus de bochten pas zag als je erin zat. Alle roeiers hadden ineens intens veel respect voor m'n stuurskillsquote:Op zondag 16 mei 2010 10:12 schreef Fiekie het volgende:
Wat een ervaring zeg! Was het ook niet saai? Het duurt zo lang!
Oeoeoe, heel spannend dus juistquote:Op zondag 16 mei 2010 10:24 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Het was alles behalve saai! Alle trajecten gingen op een soortement van wedstrijdtempo (rond tempo 24), en er zaten overal scherpe bochten in de kanalen met vaak direct daarna een brug die meestal smal en/of laag was en je moest ook opletten dat je de goede afslag nam. Dat kwam nog wel eens neer op een soort van handrembochtje, zeker op een stuk in harlingen waar ik een scherpe bocht naar stuurboord moest maken op een kruising tussen 2 bruggen. Dat was hard naar de brug, vol houden aan 1 boord zodra de riemen onder de brug door waren en dan proberen met hard halen de bocht om te komen zonder de wal te raken. En daar komt nog bij dat een groot deel van de toch in het donker/mist was, waarbij je dus de bochten pas zag als je erin zat. Alle roeiers hadden ineens intens veel respect voor m'n stuurskills
Dat was ook wel spannend om te volgen.quote:Op zondag 16 mei 2010 10:19 schreef Pluizel het volgende:
[..]
We kwamen een eurosploeg voortdurend tegen bij de wissels, was best grappig om steeds dezelfde mensen tegen te komen.
Bootsnelheid. Ze zijn op z'n zachts gezegd ook nog niet echt ervaren hehe. Ze hebben een cursus roeien gedaan bij de Berlage in september en toen zijn ze in half februari ofzo begonnen met roeien 1x per week bij Skoll. Laatste paar weken deden ze 2x per week. Schijnbaar moet je er toch ervarender voor zijnquote:Op zondag 16 mei 2010 21:41 schreef ocf81 het volgende:
Da's wel sneu.
waar lag het aan? Te lage bootsnelheid? Te weinig kilometers gemaakt bij de training? niet geoefend op de wissels? Boot stuk?
Misschien niet voor niets die strafseconden gehad? Leg uit?quote:Op maandag 17 mei 2010 02:13 schreef Staal_ het volgende:
PEiL![]()
Hebben we godverdomme de eerste tijd neergezet met 11 seconden voorsprong op de nummer 2 in ons veld, Amphitrite, krijgen we 15 strafseconden. Zelden zo boos geweest.
Leuk, met wie ga je varen ?quote:Op maandag 17 mei 2010 08:10 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Misschien niet voor niets die strafseconden gehad? Leg uit?
Gisteren sinds heeeeele lange tijd in de 4x gezeten. Supergaaf nummer zeg! Laatste keer was nog in mijn juniorenjaren. NK Groot hopen we op tegenstand
Onze rugnummers waren niet duidelijk zichtbaar bij het oproeien/wachten bij de start. Onzin, eerst gaf ze ons een aanwijzing waar we gewoon naar hebben gehandeld tijdens het oproeien, daarna bij het wachten weer. Omdat de kamprechter het idee had 'dat er niet direct gehandeld' werd, vond ze het wel rechtvaardig om 15 strafseconden te geven. We hebben niemand gehinderd en de wedstrijd is er geen seconde door uitgelopen.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:10 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Misschien niet voor niets die strafseconden gehad? Leg uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |