abonnement Unibet Coolblue
pi_66126649
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV met HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

  • Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
  • Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
  • Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
  • Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
  • Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
  • Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
  • PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
  • 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
  • Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

    Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).


  • Korting

    New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

    1 dag $69
    2 dagen $99
    3 dagen $125
    7 dagen $165

    Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

    Studenten korting

    Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

    Internetkorting

    Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

    Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

    Bezienswaardigheden

    Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park (rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark
    Kre$J
    Jaguarized
    Keijs
    mr.Marcus
    Cidex
    renz0r WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil
    Dr_Evil 2 Dr_Evil 3
    miss_sly
    edsuit
    Max-Westerman
    [NegaSado

    Reviews van hotels in New York

    www.tripadvisor.com

    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topics

    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    New York City Part XXXII
    New York City Part XXXIII
    New York City Part XXXIV
    New York City part XXXV
    New York City part XXIX
    New York City part XL
    New York City Part XLI
    New York City Part XLII

    Deze OP is hier te vinden

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drive-r op 16-02-2009 17:46:55 ]
  • "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_66126755
    tvp, vrijdag willen we de boeking vastleggen en we zijn nu aan het oriënteren naar dingen die we willen doen daar.
    <hr>
      maandag 16 februari 2009 @ 17:39:56 #3
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_66126822
    tvp. In maart 4 dagen geweest!

    Genomen vanaf GE Building op 30 Rockefeller Plaza ("30 Rock") Observation Deck
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_66127403
    Oke ik begrijp het, ieder z'n ding. Maar New York heeft eigenlijk wel een niet te missen nachtleven en het uitgaan hoort naar mijn idee ook bij het leren kennen van een stad. En het een sluit het ander niet uit, ik sta 's ochtends ook gewoon vroeg op om alle sights te bekijken. Leuker nog de combinatie; voor het uitgaan rond een uur of 1 's nachts ESB op of naar een rooftop bar met fantastisch uitzicht over Manhattan.
      maandag 16 februari 2009 @ 18:01:06 #5
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_66127460
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 17:59 schreef _Boo_ het volgende:
    Oke ik begrijp het, ieder z'n ding. Maar New York heeft eigenlijk wel een niet te missen nachtleven en het uitgaan hoort naar mijn idee ook bij het leren kennen van een stad. En het een sluit het ander niet uit, ik sta 's ochtends ook gewoon vroeg op om alle sights te bekijken. Leuker nog de combinatie; voor het uitgaan rond een uur of 1 's nachts ESB op of naar een rooftop bar met fantastisch uitzicht over Manhattan.
    Ik zeg, geef tips en sites om dit topic nog vollediger te maken!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_66127683
    nog 1 maand en 3 dagen
    pi_66127790
    wij zijn zeker wel van plan om het nachtleven te gaan verkennen... daarom 4 dagen in manhattan 3 dagen in brooklyn williamsburg en 3 dagen weer manhattan... wij gaan dus hostel hoppen
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_66128504
    nog 6 maanden
    pi_66128553
    ik wil er ook weer een keer heen.
    pi_66128573
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 17:59 schreef _Boo_ het volgende:
    Oke ik begrijp het, ieder z'n ding. Maar New York heeft eigenlijk wel een niet te missen nachtleven en het uitgaan hoort naar mijn idee ook bij het leren kennen van een stad. En het een sluit het ander niet uit, ik sta 's ochtends ook gewoon vroeg op om alle sights te bekijken. Leuker nog de combinatie; voor het uitgaan rond een uur of 1 's nachts ESB op of naar een rooftop bar met fantastisch uitzicht over Manhattan.
    Kun je wat tips geven, ik ga in april heen.
    Alvast bedankt.
    pi_66128589
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 18:36 schreef Stansfield het volgende:
    ik wil er ook weer een keer heen.
    Ik ook
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_66128610
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 18:36 schreef CloudStrife het volgende:

    [..]

    Kun je wat tips geven, ik ga in april heen.
    Alvast bedankt.
    Voor rooftops zou ik de twee in de OP aanraden, zie hieronder. Het is natuurlijk wel april, dus buiten staan zal wellicht niet ideaal zijn. In dat geval is de tweede beter, daar sta je binnen ook in een goeie tent. 230 5th is wat minder in mijn mening.
    quote:
  • 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
  • Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
  • "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_66128777
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 18:01 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    Ik zeg, geef tips en sites om dit topic nog vollediger te maken!
    thestantonsocial.com
    buddakannyc.com
    spicemarketnewyork.com
    tenjunenyc.com
    marqueeny.com
    cainnyc.com
    cieloclub.com
    lotusnewyork.com
    buddhabarnyc.com
    mebarnyc.com
    230-fifth.com
    avaloungenyc.com
    hotelgansevoort.com
    comedycellar.com
    pi_66129179
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 18:42 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    thestantonsocial.com
    cieloclub.com
    mebarnyc.com
    avaloungenyc.com

    Bovenstaande ben ik nooit geweest, enige toelichting? Kan ook wel even googlen natuurlijk, maar insider info is altijd leuker. Wat is jouw favoriet eigenlijk? Ben zelf alweer tijdje niet geweest, maar zou nu eerst naar Cain gaan, denk ik.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_66130032
    (mijn vaste TVP..)

    Begin mei 5 nachten erheen (vantevoren nog even 2 dagen Reykjavikken..)
    pi_66130065
    Iemand ooit in Hotel Carter geweest?
      maandag 16 februari 2009 @ 19:16:40 #17
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_66130172
    tvp, iemand ervaring met Dream Hotel??
      maandag 16 februari 2009 @ 19:23:19 #18
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_66130465
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 19:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Iemand ooit in Hotel Carter geweest?
    Schijnt echt erbarmelijk slecht te zijn (zie vorige topic). Smerig enzo.
    pi_66130538
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 19:23 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Schijnt echt erbarmelijk slecht te zijn (zie vorige topic). Smerig enzo.
    Jep, slechtste Hotel ter wereld volgens sommige recensenten. Ideaal voor echte urban survival!

    Maare, de ligging en de prijs zijn perfect.
    pi_66130737
    tvp

    Broadway Musical tickets zijn heel wat goedkoper een dag van te voren. Maar geldt dit ook voor Baseball tickets?
    pi_66133453
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 19:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Iemand ooit in Hotel Carter geweest?
    http://www.vakantiereiswi(...)deling/20779/carter/
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66134044
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 19:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Iemand ooit in Hotel Carter geweest?
    Je zou bijna zeggen dat alleen al de Google Afbeeldingen voor zichzelf spreken .
    pi_66134057
    Wij zaten in het Imperial Court Hotel. Was echt prima hotel, goeie ligging.
    pi_66134073
    TVP Staat in de planning voor begin Oktober

    Iemand al eens in Rockefeller Center Hotel geweest?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      maandag 16 februari 2009 @ 20:43:51 #25
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_66134254
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 18:36 schreef Stansfield het volgende:
    ik wil er ook weer een keer heen.
    Ik ook, alleen dan niet weer maar een keer
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_66134590
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 20:39 schreef Aisumasen het volgende:

    [..]

    Je zou bijna zeggen dat alleen al de Google Afbeeldingen voor zichzelf spreken .
    Grappig dat toen ik er heen ging van niets wist! Maar van het moment dat we binnenkwamen wisten we dat het niet goed zat want een dame zat te klagen dat er geen warm water was..
      maandag 16 februari 2009 @ 21:23:49 #27
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_66136584
    Nog 2 maanden alvorens de trip naar New York aanvangt. Overnachting vindt plaats in het Latham Hotel, een hotel dat variabele recensies oogst.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_66137700
    Wij gaan ook! Van 6 tot 16 september. Willen waarschijnlijk de laatste twee dagen naar Washington. Iemand daar ervaring mee? En is een week New York genoeg?
    pi_66138622
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 21:41 schreef Susanne81 het volgende:
    Wij gaan ook! Van 6 tot 16 september. Willen waarschijnlijk de laatste twee dagen naar Washington. Iemand daar ervaring mee? En is een week New York genoeg?
    Een paar maanden New York is nog niet genoeg. Maar serieus: een paar dagen Washington kan natuurlijk best leuk zijn, denk dat het wel een goeie afwisseling is?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_66141450
    Geloof toch al die zure recensies niet bij hotels...
    pi_66143687
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 22:45 schreef jmac het volgende:
    Geloof toch al die zure recensies niet bij hotels...
    Hotel Carter, het klopt allemaal. Je moet het alleen van tevoren weten. Als je voor de locatie alleen gaat moet jet het absoluut doen.
      maandag 16 februari 2009 @ 23:52:55 #32
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_66144460
    fotografische tvp:

    Kerst@Radio City Music Hall, met de schattige Rockettes en zeer goede zitplaatsen
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_66144880
    Ik wil in 2009 sowieso weer.
      dinsdag 17 februari 2009 @ 03:38:43 #34
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_66147079
    In april ga ik .
    2000 light years from home
    pi_66147191
    september
    En dat kan zomaar.....?
      dinsdag 17 februari 2009 @ 15:36:14 #36
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_66161985
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 23:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:

    [..]

    Hotel Carter, het klopt allemaal. Je moet het alleen van tevoren weten. Als je voor de locatie alleen gaat moet jet het absoluut doen.
    Nouou....
    Ik was heel tevreden over Carter. Het is niet shiny and new allemaal, maar het was ab-so-luut niet vies. Het is gewoon oud en klein en de tv doet niets, maar het bed is prima en de mensen van de receptie zijn ontzettend behulpzaam.
    Qua lokatie is het echt wat je wilt. Het is centraal, zoveel is waar. Er zijn weinig plekker die nog dichter bij Times Square zijn (onder de 500 dollar per nacht ). Het is een geweldige uitvalsbasis als je de eerste dagen lekker wilt lopen. Máár: Times Square is eigenlijk een kutlokatie kwam ik achter. Sure, veel publiek en lichtjes en politie en winkels. Maar het is zo'n enorme kermis, een toeristenfuik en er is zo weinig 's avonds waar het een beetje leuk rondhangen is (als je eens wat anders wilt als ESPN-world ). Echt, na 20 minuten had ik het wel gezien met Times Square.

    Een volgende keer zou ik echt elders wat zoeken. Met de metro ben je overdag zo midden op manhattan en kun je gaan lopen. Dan vind ik het toch leuker om 's avonds in een léuke wijk te zitten met gezellige eettentjes en barretjes. Dat heb ik nu ook gedaan, maar dan moest ik toch steeds weer met de taxi terug.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_66162566
    Gisteren eindelijk onze tickets geboekt voor New York, 8-15 April. Mijn verjaardag vieren in de Big Apple.
    Stop rockin' the boat.
      dinsdag 17 februari 2009 @ 16:44:02 #38
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_66164750
    Mijn hotel maart vorig jaar!

    http://www.thesohotel.com/
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_66167647
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 17:26 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ach, iedereen zijn ding. Voor mij is New York voornamelijk lang brunch in Soho of Meatpacking, winkelen, lekker eten en 's avonds clubben. Ik lijk wel een vrouw eigenlijk...

    Maar goed, als je meer de toeristische kant op gaat heeft het wellicht zin. Ik denk alleen dat je buzz mist van het nachtleven. Niet alleen de clubs, maar heel New York leeft nog 's nachts.
    Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik weet alleen nog niet wanneer ik naar new york ga. kan er direct na mn examens in londen heen, of net voor september. En waarschijnlijk ga ik ergens wonen dicht boven central park.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_66171111
    Wij zaten in het Hilton op 42nd street. Beter kan je niet krijgen. 44 hoog en midden in de actie!
    Schuintegenover de NY Times, waar je snachts ijverige mannetjes nog ziet werken
      dinsdag 17 februari 2009 @ 20:05:18 #41
    55581 L3viathan
    Hollywood Hootsman
    pi_66171874
    Hoi allemaal..
    Ik zit ook te denken om een week New York te doen, maar ben niet zo ervaren reiziger... heeft hier iemand toevallig ervaringen met het boeken via expedia.nl?
    Just a fool will play tricks on Angus McSix
    pi_66172738
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 03:38 schreef Merkie het volgende:
    In april ga ik .
    Ik ook!

    En bedankt voor de tips allemaal!
    pi_66175678
    Grand Hyatt op 42nd is ook een aan te raden hotel. Prima kamers en staff is erg vriendelijk.
    Verder Hotel 41 (zijstraat van Times Sqaure) ook prima. Klein maar fijn.
    Al is het zonde om op Time Sqaure te verblijven, wat eerder al geschreven is, is het echt een toeristenfuik daar.
    Beter een hotelletje boeken in "The Village". Leukere winkels en een wat rustigere omgeving.
    pi_66182650
    Heeft iemand ervaring met Sheraton suites on the Hudson hotel?
    9 nachtjes voor 900 euro 2personen.
    Ik zag dat het 2 mile van NY ligt in Weehawken ofzoiets.
    Nu zag ik staan dat je met de ferry die erg kort in de buurt van het hotel ligt naar NY kan gaan, heeft iemand misschien enig idee waar ik kan vinden wanneer die vertrekt en tot hoelaat hij op en neer vaart
    Verder zou ik graag willen weten wat ik ongeveer kwijt zou zijn voor een taxi van NY naar Weehawken.
    En of er mogelijkheden zijn om te reizen met het openbaar vervoer vanuit die plek.
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66183018
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 00:08 schreef Lienzz het volgende:
    Heeft iemand ervaring met Sheraton suites on the Hudson hotel?
    9 nachtjes voor 900 euro 2personen.
    Ik zag dat het 2 mile van NY ligt in Weehawken ofzoiets.
    Nu zag ik staan dat je met de ferry die erg kort in de buurt van het hotel ligt naar NY kan gaan, heeft iemand misschien enig idee waar ik kan vinden wanneer die vertrekt en tot hoelaat hij op en neer vaart
    Verder zou ik graag willen weten wat ik ongeveer kwijt zou zijn voor een taxi van NY naar Weehawken.
    En of er mogelijkheden zijn om te reizen met het openbaar vervoer vanuit die plek.
    <hr>
    pi_66186930
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 00:08 schreef Lienzz het volgende:
    Heeft iemand ervaring met Sheraton suites on the Hudson hotel?
    9 nachtjes voor 900 euro 2personen.
    Ik zag dat het 2 mile van NY ligt in Weehawken ofzoiets.
    Nu zag ik staan dat je met de ferry die erg kort in de buurt van het hotel ligt naar NY kan gaan, heeft iemand misschien enig idee waar ik kan vinden wanneer die vertrekt en tot hoelaat hij op en neer vaart
    Verder zou ik graag willen weten wat ik ongeveer kwijt zou zijn voor een taxi van NY naar Weehawken.
    En of er mogelijkheden zijn om te reizen met het openbaar vervoer vanuit die plek.
    Dat hotel ligt in New Jersey. De info van de ferries staat op http://www.nywaterway.com/ . Kost iets van 7 dollar voor een enkele reis. Zoek anders een hotel in Jersey City, dan kun je met de (PATH of MTA) trein makkelijker naar Manhattan.
    pi_66190471
    We zijn terug! (al ruim een week maar toch )

    We zaten in hotel Murray Hill Inn. Een aanrader: niet extreem duur (127 dollar per nacht incl tax, gewone kamer met eigen badkamer) in midtown Manhattan. We hebben dan ook veel lopend gedaan. Kamers zijn niet heel groot (ligt er een beetje aan waar je zit, wij hadden kamer 208 en die was kleiner dan 306 en 406, terwijl we hetzelfde geboekt hadden ... het voordeel was wel dat wij wireless internet hadden ... en niet van het hotel zelf ) maar worden elke dag goed schoon gemaakt. Aardige mensen bij de receptie, die 24 uur per dag open is, en erg behulpzaam! Ik zou daar zo weer naartoe gaan!

    Over NY (de verhalen en foto's staan op onderstaande reislogger), ik ben er inmiddels achter dat ik in een week tijd graag wat natuur zie (en dan meer dan alleen Central Park ) Wel een ontzettend gave stad en veel te doen! We hadden na een week nog niet alles gezien ...
    Vooral de Circle Line Cruise van 3 uur rond Manhattan, het Empire State Building 's avonds en het American Museum of Natural History vond ik aanraders! Wij hadden voor 3 dagen een NY pass wat een aanrader is, bij ons scheelde het uiteindelijk nogal wat geld.
    pi_66214405
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 20:05 schreef L3viathan het volgende:
    Hoi allemaal..
    Ik zit ook te denken om een week New York te doen, maar ben niet zo ervaren reiziger... heeft hier iemand toevallig ervaringen met het boeken via expedia.nl?
    ja wij hebben daarmee geboekt, ga over een week
    pi_66237931
    quote:
    Shea Stadium, former home of Mets, meets its end



    NEW YORK (AP) — Shea Stadium, the circular modern stadium that hosted two World Series title winners but was criticized for its lack of charm and amenities, met its end Wednesday. It was 44. The last remaining part of the ballpark, the section 5 ramp, was knocked down at 11:25 a.m., New York Mets spokesman Ethan Wilson said.

    A remembrance for the ballpark, where the Beatles played their first U.S. stadium concert in 1965, was held Sept. 28, following the Mets' final game there. Demolition began immediately after the Mets were eliminated from postseason contention on the final day of the regular season.

    After pilings that supported the stadium are removed, the area will be converted to parking for Citi Field, the $800 million ballpark that opens in April on what had been parking space for Shea.

    Opened on April 17, 1964, with a 4-3 Mets loss to Pittsburgh, Shea Stadium was among the first of what became known as cookie-cutter ballparks that could be shared by teams from different sport.

    New York won the 1969 World Series there, beating Baltimore in Game 5 and setting off a wild scene. The Mets won their only other Series title there in 1986, when they rallied in the 10th inning to defeat Boston in Game 6, then bounced back from a 3-0 deficit to beat the Red Sox in Game 7.

    The ballpark was named after William Shea, a lawyer who helped return National League baseball to New York after the Giants and Dodgers migrated to California for the 1958 season. It is survived by the Mets, who are moving to Citi Field, and the Jets, who moved to Giants Stadium after the 1983 NFL season.
    pi_66262324
    Net weer terug uit NY en het was geweldig, was de eerste keer dat ik er was. Stond toch ff te kijken van al die drukte op times square! Pfoe! Maar het was heel erg vet, super lekker weer erbij, soms wel wat frisjes maar dat hoort er bij deze tijd! Een enorm mooi uitzicht vanaf het Empire, was superhelder weer. Zonnetje erbij toen we op Liberty Island/Ellis Island stonden dus kon niet beter. We hadden een hotel aan 45th street 5th avenue, ideaal! Ongeveer 5 minuutjes lopen naar Times Square en 10 minuutjes naar Grand Central, voor de subway!
    Was helemaal TOP!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_66262588
    weet iemand toevallig of ik gewoon met m,n pinpas kan pinnen bij ATM's
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66262913
    Zeker, je kunt gewoon geld pinnen bij de ATM's met een Maestro. In de winkel betalen met een Maestro kan niet...
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      vrijdag 20 februari 2009 @ 10:25:54 #53
    55581 L3viathan
    Hollywood Hootsman
    pi_66268210
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 21:47 schreef vioo het volgende:

    [..]

    ja wij hebben daarmee geboekt, ga over een week
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
    Hebben jullie overigens ook een echte bevestiging gehad van je hotel reservering?
    Of alleen de eerste bevestiging van je totale boeking?

    Veel plezier in ieder geval!
    Just a fool will play tricks on Angus McSix
    pi_66269773
    Ben vandaag even bij de ANWB geweest voor een prijscheck voor een vliegticket naar New York JFK
    vanaf Brussel.
    De prijs was 540 euro per persoon inclusief taxes retour vlucht (rechtstreeks)
    Dit vind ik redelijk prijzig, gezien de vorige topics steeds melden dat tickets rond de 350 euro waren.
    Mijn vraag is: Hoe kan dit?
    Kan iemand eens voor mij kijken naar een goedkoop ticket van 31-08 t/m 10-09 retourvlucht naar NY JFK?

    thanks
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66270713
    Via http://www.opodo.de/opodo/flights/search?locale=de_DE heb je al een rechtstreekse vlucht met American Airlines voor 430 euro op die data. Dat lijkt mij voor die periode en een rechtstreekse vlucht Brussel - JFK retour een hele goede prijs

    Vanaf Amsterdam is zo'n 505 euro voor een vlucht met overstap

    vraag het anders in Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #14
    pi_66271431
    Verder heb ik nog een klein probleempje waardoor ik niet graag via internet boek, ik heb in mijn achternaam een letter met puntjes erboven (ä) hoe zit dat met het invoeren van gegevens.
    Kan ik daardoor in de problemen komen als de computer de puntjes op de a bijvoorbeeld niet pakt?
    Omdat ik nl heb gehoord dat de informatie op je paspoort precies overeen moet komen met wat op je ticket staat!
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66271693
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 11:53 schreef Lienzz het volgende:
    Verder heb ik nog een klein probleempje waardoor ik niet graag via internet boek, ik heb in mijn achternaam een letter met puntjes erboven (ä) hoe zit dat met het invoeren van gegevens.
    Kan ik daardoor in de problemen komen als de computer de puntjes op de a bijvoorbeeld niet pakt?
    Omdat ik nl heb gehoord dat de informatie op je paspoort precies overeen moet komen met wat op je ticket staat!
    Die puntjes zullen echt geen probleem zijn. Ik heb zelf een lange voornaam die altijd wordt afgekort. Meestal boek ik uit gewoon dus op die korte voornaam en ik krijg er nooit problemen mee, zo streng zijn ze nu ook weer niet...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 20 februari 2009 @ 14:03:38 #58
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_66276133
    Ik vertrek donderdag vanuit Frankfurt!

    Ik heb net mijn ESTA-aanvraag gedaan op internet en ik kreeg de 'Authorization Accepted'. Dus dat is als het goed is geregeld. Ik vind het wel eng, heb ik niet iets overzien?

    Dus: kan ik nu met een geldig paspoort en mijn ESTA gewoon vliegen en dan New York in? Of heb ik nog meer nodig?

    En, als ik het goed begrijp, kan ik met mijn postbank giropasje gewoon pinnen aan de automaten daar?

    Bedankt!
    pi_66283776
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 11:53 schreef Lienzz het volgende:
    Verder heb ik nog een klein probleempje waardoor ik niet graag via internet boek, ik heb in mijn achternaam een letter met puntjes erboven (ä) hoe zit dat met het invoeren van gegevens.
    Kan ik daardoor in de problemen komen als de computer de puntjes op de a bijvoorbeeld niet pakt?
    Omdat ik nl heb gehoord dat de informatie op je paspoort precies overeen moet komen met wat op je ticket staat!
    Gewoon zonder de puntjes invoeren als het niet werkt. Op de onderste rand van je paspoort - het deel dat door de machine wordt gelezen - zie je hoe het eigenlijk zou moeten.
    pi_66313017
    TVPtje.

    Ik ga over een kleine maand naar New York en Washington DC, ff wat info inwinnen

    Het eerste waar ik aan denk trouwens: boek hotels via expedia.co.uk ivm de gunstige koers. Amirite?

    [ Bericht 22% gewijzigd door Blaetman op 21-02-2009 14:28:50 ]
    leven als een koning
      zaterdag 21 februari 2009 @ 15:23:46 #61
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_66315280
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 14:03 schreef seatsniffer het volgende:
    Ik vertrek donderdag vanuit Frankfurt!

    Ik heb net mijn ESTA-aanvraag gedaan op internet en ik kreeg de 'Authorization Accepted'. Dus dat is als het goed is geregeld. Ik vind het wel eng, heb ik niet iets overzien?

    Dus: kan ik nu met een geldig paspoort en mijn ESTA gewoon vliegen en dan New York in? Of heb ik nog meer nodig?

    En, als ik het goed begrijp, kan ik met mijn postbank giropasje gewoon pinnen aan de automaten daar?

    Bedankt!

    Zie post nummer 52, ja; dat kan gewoon, maestro is geaccepteerd in NY....
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_66317971
    Nog mensen die de NY marathon gaan lopen of hebben gelopen? Is het dan in de stad niet TE druk om wat sightseeing te doen?
    pi_66321499
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 00:52 schreef Nesle het volgende:
    Net weer terug uit NY en het was geweldig, was de eerste keer dat ik er was. Stond toch ff te kijken van al die drukte op times square! Pfoe! Maar het was heel erg vet, super lekker weer erbij, soms wel wat frisjes maar dat hoort er bij deze tijd! Een enorm mooi uitzicht vanaf het Empire, was superhelder weer. Zonnetje erbij toen we op Liberty Island/Ellis Island stonden dus kon niet beter. We hadden een hotel aan 45th street 5th avenue, ideaal! Ongeveer 5 minuutjes lopen naar Times Square en 10 minuutjes naar Grand Central, voor de subway!
    Was helemaal TOP!
    Was dit hotel: "Holiday Inn Express NEW YORK CITY FIFTH AVENUE"? Ik ga namelijk met mijn vriendin begin mei die kant op voor een week, maar moet nog een leuk hotel vinden. Dit hotel kwamen wij tegen en leek ons wel wat. Niet duur, en goed gelegen. Wel is het voor mij nog onduidelijk of wifi gratis was? Is namelijk altijd handig om even te kijken in de ochtend waar gaan we heen, en hoe doen we dat
    pi_66322374
    Jazeker was dat Holiday Inn fifth avenue! Erg goed hotel, super ontbijt en GRATIS wifi!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_66327188
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 11:53 schreef Lienzz het volgende:
    Verder heb ik nog een klein probleempje waardoor ik niet graag via internet boek, ik heb in mijn achternaam een letter met puntjes erboven (ä) hoe zit dat met het invoeren van gegevens.
    Kan ik daardoor in de problemen komen als de computer de puntjes op de a bijvoorbeeld niet pakt?
    Omdat ik nl heb gehoord dat de informatie op je paspoort precies overeen moet komen met wat op je ticket staat!
    ik heb ü in mn achternaam bekend probleem dus, bij je esta formulier (heb ik zelfs de ambassade voor gebeld)

    moet je in vullen wat onderin na de >>>>>>>>> in je paspoort staat.. in mijn geval dus .ue....
    pi_66339855
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 10:25 schreef L3viathan het volgende:

    [..]

    Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
    Hebben jullie overigens ook een echte bevestiging gehad van je hotel reservering?
    Of alleen de eerste bevestiging van je totale boeking?

    Veel plezier in ieder geval!
    alleen reis, voor zover ik weet, maar ik heb t zelf niet geregeld, zal wel eens vragen.. we verblijven iig in het roosevelt hotel

    heb er zin in, maar ben ook wel bang voor het vliegen (eerste keer)
    pi_66380190
    't mocht ook niets kosten he. Dat ESTA form hebben ze laten vertalen door een 12-jarige ofzo. Wat een spelfouten. Staat echt amateuristisch..
    pi_66380208
    Heb hier nog een Lonely Planet van NY liggen van mijn reis in december. Aangezien ik niet van plan ben binnenkort weer te gaan kan je altijd een PM sturen als je hem wilt overnemen ... 5e editie.

    Had geen zin om een compleet nieuwe topic te openen in V&A
    pi_66380526
    ik heb gister met mijn vriendin een mini planning zitten maken... we doen 6 dagen manhattan... en 6 dagen brooklyn en andere bouroughs.

    we twijfelen enorm over een helicopter vlucht... is het nou geldklopperij of moet je het meegemaakt hebben?
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_66385324
    Dat hele ESTA formulier invullen is grote onzin want zodra je in het vliegtuig zit krijg je te horen dat je het 'ouderwetse' groene papiertje nogmaals moet invullen.
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_66386328
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 20:11 schreef Nesle het volgende:
    Dat hele ESTA formulier invullen is grote onzin want zodra je in het vliegtuig zit krijg je te horen dat je het 'ouderwetse' groene papiertje nogmaals moet invullen.
    Je moet beiden invullen, zowel ESTA als groene formulier.
    pi_66389988
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 20:34 schreef PoisonouS het volgende:

    [..]

    Je moet beiden invullen, zowel ESTA als groene formulier.
    Dat weet ik ook wel vind het alleen beetje onzin. Je vult precies hetzelfde in namelijk, ze wilden dat gedoe niet meer met die papiertjes in het vliegtuig maar uiteindelijk doe je het dus dubbel.
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      dinsdag 24 februari 2009 @ 09:44:24 #73
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_66399309
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 17:54 schreef soares het volgende:
    we twijfelen enorm over een helicopter vlucht... is het nou geldklopperij of moet je het meegemaakt hebben?
    Ik zit ergens in het midden. Ik vond het echt heel leuk, maar ook vooral omdat ik gewoon graag een keer in een helicopter wilde zitten en dan is Manhattan wel een leuke plek om dat te doen. Bovendien zat ik voorin naast de piloot, wat erg leuk was. De uitzichten zijn gaaf en de foto's ook, maar het is kort en al met al vond ik het helicoptergebeuren an sich niet heel spectaculair (minder dan ik had verwacht in elk geval). Ik zou zeggen: wel doen, maar als je te weinig geld of tijd zou hebben zou ik niet hemel en aarde bewegen.
    Overigens, wat wel scheelt: ik had daarna geen enkele behoefte meer om heel lang in de rij te gaan staan voor het Empire State Building ofzo...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_66406695
    iemand ooit in het The Holiday Inn Midtown 57th Street hotel geweest, en hoe beviel dat??/
    pi_66414160
    Heeft iemand nog een hostel die aan te raden is in New York?

    Ga in de zomervakantie voor het eerst naar de VS (tour richting LA, beginnend in NY) en plak er eerst een paar dagen NY aan
    わたしはヤスパーです!
    pi_66437227
    Zag een paar leuke hotels in het financial district.

    Is dat een beetje een goede locatie of is het daar een saaie bedoeling in de avond?
    Stop rockin' the boat.
    pi_66446392
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 11:00 schreef bassieVL het volgende:
    Zag een paar leuke hotels in het financial district.

    Is dat een beetje een goede locatie of is het daar een saaie bedoeling in de avond?
    Op zich wel een saaie bedoening daar 's avonds, heb tijdje op Wall Street gezeten. Aan de andere kant is het niet enorm ver naar Soho en je zit ook wel weer centraal voor een groot aantal attracties...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_66447149
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 14:47 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Op zich wel een saaie bedoening daar 's avonds, heb tijdje op Wall Street gezeten. Aan de andere kant is het niet enorm ver naar Soho en je zit ook wel weer centraal voor een groot aantal attracties...
    Vind ik eigenlijk wel meevallen. Ground Zero, Wall Street, NY Stock Exchange, Federal Hall. Verder Battery Park waardoor je wat dichterbij het Vrijheidsbeeld zit.
    Maar het zijn vooral 'echte' bezienswaardigheden als in: 'zo, gezien en weer verder.'
    Je kunt er verder gewoon niet zoveel.

    al zal ik ongetwijfeld dingen zijn vergeten en beleeft iedereen New York anders
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_66448128
    Tnx voor de info. Denk dat het dan toch meer richting Midtown gaat worden.
    Stop rockin' the boat.
    pi_66468567
    ik vertrek zo richting schiphol
    pi_66473303
    tvp veel plezier vioo
    ik moet ook echt gaan boeken jullie verhalen maken me nieuwschierig xD
    pi_66501410
    quote:
    Deel Times Square wordt voetgangersgebied
    Laat het terrassen-weer maar komen! Vanaf Memorial Day worden delen van Broadway verboden terrein voor auto’s en worden gebieden ingericht als plaza’s met terrassen waar alleen voetgangers mogen komen. Het gaat om 42nd Street tot met 45nd Street en van 32rd tot en met 35th Street. Inderdaad, je kunt straks ook op Times Square aan een tafeltje zitten. Volgens de NY Post blijven de plaza’s tot het einde van het jaar, maar - aangezien het een proef is - zou het definitief kunnen worden als iedereen er blij mee is. Om het autoverkeer rond te leiden, wordt 7th Avenue verbreed. Ik ben erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Uiteraard zijn veel mensen hier bang dat winkels niet meer kunnen bevoorraden en (auto)klanten mislopen, maar de stad hoopt vanzelfsprekend meer toeristen te lokken door de auto een beetje uit het hart van New York te houden.



    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_66502370
    Relaxed
    pi_66503770
    iemand ervaringen met het Wolcott hotel?
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66503910
    Ergens in de week van 9 - 13 maart hoor ik of mn applicatie naar New York zn 1e fase is door gekomen. ( cijfers van universiteit in londen en wat babbels ). En ik merk eigenlijk al wel een beetje dat ik nerveus begin te raken. Ik begin Londen dag bij dag een ergere stad te vinden en wil eigenlijk met elke dag liever in New York gaan wonen Kom ik die 1e fase door is het direct woning kijken . Vetje zin an
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_66504316
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 23:35 schreef Lienzz het volgende:
    iemand ervaringen met het Wolcott hotel?
    daar zit ik ook vanaf 19 maart ben benieuwd, heb veel wisselende reacties gelezen
    pi_66506428
    Iemand nog nightlife-tips voor de zondag en maandag? Cielo op maandag?
    Verder nog op zoek naar een leuke jazzbar en een leuke whiskybar.

    Alvast bedankt voor de tips
    pi_66511055
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 23:35 schreef Lienzz het volgende:
    iemand ervaringen met het Wolcott hotel?
    Vorig jaar gezeten. Goed hotel met perfecte ligging. Misschien iets te duur voor zijn hotelklasse (komt waarschijnlijk door de ligging).
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_66511106
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 01:03 schreef BarryK het volgende:
    Iemand nog nightlife-tips voor de zondag en maandag? Cielo op maandag?
    Verder nog op zoek naar een leuke jazzbar en een leuke whiskybar.

    Alvast bedankt voor de tips
    Misschien iets van een rooftop, da's altijd wel mooi in NY. Qua Jazzbar ben ik geen kenner, whisky nog minder
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_66522133
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:
    Ergens in de week van 9 - 13 maart hoor ik of mn applicatie naar New York zn 1e fase is door gekomen. ( cijfers van universiteit in londen en wat babbels ). En ik merk eigenlijk al wel een beetje dat ik nerveus begin te raken. Ik begin Londen dag bij dag een ergere stad te vinden en wil eigenlijk met elke dag liever in New York gaan wonen Kom ik die 1e fase door is het direct woning kijken . Vetje zin an
    Oh ben jaloers zeg. Ben al afgestudeerd maar als ik dit zo lees wil ik zo weer beginnen, in New York dan. .
    pi_66523799
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 15:31 schreef bassieVL het volgende:
    Tnx voor de info. Denk dat het dan toch meer richting Midtown gaat worden.
    Ik heb toen in hotel Club Quarters Downtown gezeten. Meteen om de bocht bij Wall Street, supermarkt tegenover de duur, en de metro om de bocht. Vanuit hier kon ik toen alle kanten op.
    pi_66546297
    Ik vertrek voor m'n werk woensdag naar Amerika, zal ongeveer een maand ergens in SC zitten. Ben van plan om dan ergens een paar dagen naar New York te gaan. Dus bij deze even een tvp!
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
    pi_66548318
    hmm geen marathonlopers hier dus? Jammer!
      zaterdag 28 februari 2009 @ 14:40:34 #94
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_66552118
    Groetjes aan iedereeen in het NY topic vanuit NY!

    @BarryK: ik wil zelf deze week veel jazzclubs gaan bezoeken, ik laat het je weten als ik iets vind. Alvast een tip: ga NIET naar de Blue Note.
    pi_66552655
    ook van mij de groetjes uit new york!!

    vanmiddag weer shoppen & moma, vanavond ook een jazz iets opzoeken denk ik waarom niet blue note?
    pi_66558108
    Vanmiddag nog wat geinformeerd over new york, en ook nog even langs het reisbureau geweest!
    Nu viel mij op dat de meeste mensen mij verbaasd aan kijken als ik zeg dat ik 10 dagen naar NY wil (inc vlucht)
    Wat vinden jullie? 8,5 dag NY te lang of niet?
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66558325
    Ik was er 4 dagen ex vlucht en had manhattan zo'n beetje wel ontdekt.. maar wilde eigenlijk ook nog wel naar Brooklynn of the Bronx en dergelijke Ik was wel kapot trouwens na die paar dagen, zo veel te doen en te zien namelijk! Maar ik denk dat je die dagen wel kan volkrijgen, als je ook nog beetje van shoppen houdt
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_66558395
    Zometeen in de auto op weg naar NYC voor een avondje clubben
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66558670
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 17:59 schreef Lienzz het volgende:
    Vanmiddag nog wat geinformeerd over new york, en ook nog even langs het reisbureau geweest!
    Nu viel mij op dat de meeste mensen mij verbaasd aan kijken als ik zeg dat ik 10 dagen naar NY wil (inc vlucht)
    Wat vinden jullie? 8,5 dag NY te lang of niet?
    is juist prima! niet te lang, niet te kort
    pi_66561695
    Uhm, vraagje: iemand ervaring met Megabus.com?

    Ik ga in mei naar New York en vlieg terug vanuit Boston. Nu moet ik enkel nog transport vinden van New York naar Boston. Probeer nu op een willekeurige dag een ticket te vinden via bovengenoemde busmaatschappij. Als ik dan vervolgens als dag 19 mei selecteer.. kom ik uit bij het volgende:

    Tue May 19, 2009
    New York, Penn Station - Boston, South Station 1 seat = $1.00
    1 passenger

    Okay, er komen nog verschikkelijke reserveringskosten á $0.50 bij maar dat is op zich overkomelijk. Iemand ervaring met deze maatschappij? Een soort Amerikaanse Ryanair maar dan op de grond. Ga waarschijnlijk wel boeken want dit is toch een mooie deal
    pi_66562089
    Bedenk wel dat het vanaf South Station Boston nog een behoorlijk eindje is naar Logan Int. Airport.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_66563981
    Ja, ik vlieg niet meteen door want dan ik net zo goed meteen vliegen vanuit New York. Bustrip is juist omdat je dan ondertussen ook nog iets te zien krijgt van het landschap. Vervolgens blijf ik overigens nog een dag of vier in Boston. Ik heb trouwens inmiddels geboekt en daarmee is de ticketprijs van $1 voor de volgende die gaat reserveren verhoogd naar $6. Blijkbaar één spotgoedkoop ticket per rit.. hoewel vijf dollar meer natuurlijk ook niks is. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de rit zelf. Ben al eerder met Greyhound weggeweest en dat is ook wel een aparte ervaring en een wereld op zich.

    Eerdere ervaringen over Megabus.com zijn natuurlijk verder nog steeds welkom!
      zondag 1 maart 2009 @ 11:58:21 #103
    165594 SarahD.
    Nostalgia.
    pi_66576074
    Over een paar maanden is het eindelijk zover.

    [ Bericht 6% gewijzigd door SarahD. op 01-03-2009 16:54:44 ]
    Toegang is geen open deur.
    pi_66583199
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 21:03 schreef El_jefe07 het volgende:
    Ja, ik vlieg niet meteen door want dan ik net zo goed meteen vliegen vanuit New York. Bustrip is juist omdat je dan ondertussen ook nog iets te zien krijgt van het landschap. Vervolgens blijf ik overigens nog een dag of vier in Boston. Ik heb trouwens inmiddels geboekt en daarmee is de ticketprijs van $1 voor de volgende die gaat reserveren verhoogd naar $6. Blijkbaar één spotgoedkoop ticket per rit.. hoewel vijf dollar meer natuurlijk ook niks is. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de rit zelf. Ben al eerder met Greyhound weggeweest en dat is ook wel een aparte ervaring en een wereld op zich.

    Eerdere ervaringen over Megabus.com zijn natuurlijk verder nog steeds welkom!
    Wat ga je zoal doen in Boston? Ik zou naar het JFK museum gaan
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      zondag 1 maart 2009 @ 16:48:01 #105
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_66585714
    Net geboekt via ebookers.nl (2000euro voor 2 personen) van 31-8 t/m 9-9 in het wolcott hotel in NY, we vliegen met jet airways (bij aankomst landen we op Newark)
    Nu kreeg ik de melding dat we een esta formulier moeten invullen, hier ben ik reeds aan begonnen.
    Ik kan alleen niet de code van de luchtvaartmaatschappij en het vluchtnummer invullen.
    Hoe lang van te voren moet je eigenlijk zo een formulier invullen, aangezien wij pas in augustus/september gaan en ik nergens iets terug kan vinden tot wanneer je aanvraag geldig is.
    En kan ik bij het adres gewoon Hotel Wolcott New York invullen of moet ik het adres invullen?
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66591378
    72 uur (3 dagen) van tevoren moet je ESTA formulier invullen. Hotel + adres daarvan invullen.
    pi_66597150
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 16:48 schreef Lienzz het volgende:
    Net geboekt via ebookers.nl (2000euro voor 2 personen) van 31-8 t/m 9-9 in het wolcott hotel in NY, we vliegen met jet airways (bij aankomst landen we op Newark)
    Nu kreeg ik de melding dat we een esta formulier moeten invullen, hier ben ik reeds aan begonnen.
    Ik kan alleen niet de code van de luchtvaartmaatschappij en het vluchtnummer invullen.
    Hoe lang van te voren moet je eigenlijk zo een formulier invullen, aangezien wij pas in augustus/september gaan en ik nergens iets terug kan vinden tot wanneer je aanvraag geldig is.
    En kan ik bij het adres gewoon Hotel Wolcott New York invullen of moet ik het adres invullen?
    Jet Airways, hihi. Heb zelf vorige maand nog van Toronto naar Brussel gevlogen en Jet Airways bleek een Indische maatschappij te zijn en het vliegtuig ging na Brussel door naar Dehli. Gevolg: het vliegtuig was voor >90% gevuld met Indiërs. Dat was geen probleem ofzo, maar vond het wel grappig. Het eten was prima en ze hadden een leuke selectie Bollywood films om uit te kiezen .
      zondag 1 maart 2009 @ 22:10:22 #108
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_66597739
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 21:57 schreef Icke het volgende:

    [..]

    Jet Airways, hihi. Heb zelf vorige maand nog van Toronto naar Brussel gevlogen en Jet Airways bleek een Indische maatschappij te zijn en het vliegtuig ging na Brussel door naar Dehli. Gevolg: het vliegtuig was voor >90% gevuld met Indiërs. Dat was geen probleem ofzo, maar vond het wel grappig. Het eten was prima en ze hadden een leuke selectie Bollywood films om uit te kiezen .
    Ja dat had ik inderdaad al begrepen, maar ik had ook gelezen dat je beter met Jet Airways kan vliegen ipv Delta airlines (service, klantvriendelijkheid etc)
    Enigste nadeel eraan is dat we op de heenvlucht landen op Newark, maar dat moet geen probleem zijn.

    Moet je dat esta formulier afdrukken en meenemen?

    En hoe zit dat eigenlijk met e-tickets? Ik heb namelijk geboekt via ebookers.nl, en ik heb een soort overzichtje gekregen (ik weet niet of dat de officiele tickets zijn nl) hoelang van te voren kan ik via internet inchecken?
    En moet ik deze ook uitprinten en meenemen??

    thanks voor de informatie
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66598014
    Niet vergeten om twee printjes van je e-ticket te maken, zodat je er ook nog één kan laten zien bij immigration. Voor de rest (of en wanneer je kan online kan inchecken, stoel reserveren etc.) staat uitgelegd in de mail die je krijgt.
    pi_66605119
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 20:02 schreef El_jefe07 het volgende:
    Uhm, vraagje: iemand ervaring met Megabus.com?

    Ik ga in mei naar New York en vlieg terug vanuit Boston. Nu moet ik enkel nog transport vinden van New York naar Boston. Probeer nu op een willekeurige dag een ticket te vinden via bovengenoemde busmaatschappij. Als ik dan vervolgens als dag 19 mei selecteer.. kom ik uit bij het volgende:

    Tue May 19, 2009
    New York, Penn Station - Boston, South Station 1 seat = $1.00
    1 passenger

    Okay, er komen nog verschikkelijke reserveringskosten á $0.50 bij maar dat is op zich overkomelijk. Iemand ervaring met deze maatschappij? Een soort Amerikaanse Ryanair maar dan op de grond. Ga waarschijnlijk wel boeken want dit is toch een mooie deal
    Megabus 1x gebruikt, geen probleem. En je kunt met het openbaar vervoer direct van Logan Airport naar South Station (met de Silver line, hoewel het een bus is is het onderdeel van het metro systeem. Zie ook mbta.com)

    Een concurrent van ze is Bolt bus, die hebben geloof ik internet aan boord. En dan heb je de diverse Chinatown bussen die van Chinatowb Boston naar Chinatown NY rijden voor $15.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66635232
    Dat ESTA formulier is 2 jaar geldig, voor degene die dat wilde weten.

    Wat e-tickets betreft, meestal is het 24 uur vantevoren mogelijk om in te checken (pin me er niet op vast, dat was bij mij zo), dan krijg je je boarding passes en die print je uit en neem je mee, deze scannen ze dan net zoals een gewoon ticket. Zoals eerder gezegd zou ik er inderdaad 2 uitprinten En voor de terugweg, er staan van die apparaten op het vliegveld waar je je paspoort doorheen haalt waarna zo je boardingpass eruit komt. Maar daar staat meestal een medewerker bij, erg handig allemaal en supersnel

    Ben nu iets langer als een weekje terug uit NY.... ga de foto's maar weer bekijken
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_66635860
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 21:03 schreef El_jefe07 het volgende:
    Ja, ik vlieg niet meteen door want dan ik net zo goed meteen vliegen vanuit New York. Bustrip is juist omdat je dan ondertussen ook nog iets te zien krijgt van het landschap. Vervolgens blijf ik overigens nog een dag of vier in Boston. Ik heb trouwens inmiddels geboekt en daarmee is de ticketprijs van $1 voor de volgende die gaat reserveren verhoogd naar $6. Blijkbaar één spotgoedkoop ticket per rit.. hoewel vijf dollar meer natuurlijk ook niks is. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de rit zelf. Ben al eerder met Greyhound weggeweest en dat is ook wel een aparte ervaring en een wereld op zich.

    Eerdere ervaringen over Megabus.com zijn natuurlijk verder nog steeds welkom!
    Wel bij megabus.com voor treinreizen en busreizen in de UK geboekt. Was geen enkel probleem en super goedkoop inderdaad.

    Die Chinatownbussen tussen Boston en NYC ten alle tijden vermijden, tenzij je het leuk vindt halverwege te stranden / om nieuwe diersoorten in de bus te ontdekken / er iets langer over te doen. In andere steden kunnen ze best OK zijn, maar heb tot nog toe alleen maar slechte verhalen gehoord over deze bussen.
      maandag 2 maart 2009 @ 23:00:33 #113
    104446 Dawnbreaker
    Space Cowboy
    pi_66636156
    ik ga binnekort ook naar NY, en nu wil ik eigelijk ook een live comedy show zien. iemand een tip waar ik moet wezen?
    <hr>
    pi_66637813
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 22:53 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Wel bij megabus.com voor treinreizen en busreizen in de UK geboekt. Was geen enkel probleem en super goedkoop inderdaad.

    Die Chinatownbussen tussen Boston en NYC ten alle tijden vermijden, tenzij je het leuk vindt halverwege te stranden / om nieuwe diersoorten in de bus te ontdekken / er iets langer over te doen. In andere steden kunnen ze best OK zijn, maar heb tot nog toe alleen maar slechte verhalen gehoord over deze bussen.
    Dat loopt wel los hoor, ik ga regelmatig op en neer tussen Boston en NY, en ook met de Chinatown bus ben ik er tot nu altijd netjes gekomen.

    Het voordeel van megabus en boltbus is dat ze naar Penn station rijden, in plaats van Chinatown.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66637850
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 23:00 schreef Dawnbreaker het volgende:
    ik ga binnekort ook naar NY, en nu wil ik eigelijk ook een live comedy show zien. iemand een tip waar ik moet wezen?
    loop 5 minuten over times square en je hebt 20 tips in je broekzak
    pi_66638115
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 23:38 schreef Shivo het volgende:
    Dat loopt wel los hoor, ik ga regelmatig op en neer tussen Boston en NY, en ook met de Chinatown bus ben ik er tot nu altijd netjes gekomen.

    Het voordeel van megabus en boltbus is dat ze naar Penn station rijden, in plaats van Chinatown.
    Gelukkig zijn er dus ook positieve ervaringen
      dinsdag 3 maart 2009 @ 00:07:51 #117
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_66638724
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 22:38 schreef Nesle het volgende:
    Dat ESTA formulier is 2 jaar geldig, voor degene die dat wilde weten.

    Wat e-tickets betreft, meestal is het 24 uur vantevoren mogelijk om in te checken (pin me er niet op vast, dat was bij mij zo), dan krijg je je boarding passes en die print je uit en neem je mee, deze scannen ze dan net zoals een gewoon ticket. Zoals eerder gezegd zou ik er inderdaad 2 uitprinten En voor de terugweg, er staan van die apparaten op het vliegveld waar je je paspoort doorheen haalt waarna zo je boardingpass eruit komt. Maar daar staat meestal een medewerker bij, erg handig allemaal en supersnel

    Ben nu iets langer als een weekje terug uit NY.... ga de foto's maar weer bekijken
    Dankjewel voor de info, nog eeeeen vraagje
    We hebben een e-ticket geboekt voor 2 personen, krijg je dan 1 of 2 tickets? Omdat alleen mijn naam in het groot (blauwe letters) erop vermeld staat, de naam van m,n vriend staat overigens wel op het ticket vermeld, maar alleen met kleine letters
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66640402
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 00:07 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    Dankjewel voor de info, nog eeeeen vraagje
    We hebben een e-ticket geboekt voor 2 personen, krijg je dan 1 of 2 tickets? Omdat alleen mijn naam in het groot (blauwe letters) erop vermeld staat, de naam van m,n vriend staat overigens wel op het ticket vermeld, maar alleen met kleine letters
    2 tickets
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_66649520
    ik ben maandagavond om 17.20 ny tijd vertrokken, we hadden vertraging want er was een "mega storm!!" haha overal op het nieuws.. viel gelukkig allemaal reuze mee 15 cm sneeuw gevallen ofzo.. (wat een overdrijvers die amerikanen) om 7 uur NL tijd geland, dus ik mis een paar uurtjes.. ik ga nu maar even een beetje slapen voordat ik omval.

    we hadden trouwens met expedia geboekt, alles was tip top in orde! 5 dagen 4 nachten voor ongeveer 650 pp incl hotel
    pi_66650676
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 13:09 schreef vioo het volgende:
    viel gelukkig allemaal reuze mee 15 cm sneeuw gevallen ofzo
    Ze verwachten nog meer sneeuw. Veel scholen schijnen al gesloten te zijn. Fotoserie.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_66652210
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 13:09 schreef vioo het volgende:
    ik ben maandagavond om 17.20 ny tijd vertrokken, we hadden vertraging want er was een "mega storm!!" haha overal op het nieuws.. viel gelukkig allemaal reuze mee 15 cm sneeuw gevallen ofzo.. (wat een overdrijvers die amerikanen) om 7 uur NL tijd geland, dus ik mis een paar uurtjes.. ik ga nu maar even een beetje slapen voordat ik omval.

    we hadden trouwens met expedia geboekt, alles was tip top in orde! 5 dagen 4 nachten voor ongeveer 650 pp incl hotel
    Als er in Nederland 15 cm valt ligt het land drie dagen op zijn gat In Boston is 35 cm gevallen vandaag komt er nog meer.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66653054
    Ik ga van 17 mei tot 25 mei en was van plan een sportwedstrijd te bezoeken, maar zo te zien zijn dan alle seizoenen afgelopen . Is er dan echt helemaal niks te zien van sport in mei (Behalve voetbal )? Of mis ik een bepaalde competitie?
    pi_66659329
    Honkbal seizoen begint volgens mij 6 april?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66660361
    Je kan de New York Yankees bezoeken, de New York Mets. Beide honkbal.
      dinsdag 3 maart 2009 @ 18:40:22 #125
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_66661342
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 18:12 schreef Maravilla het volgende:
    Je kan de New York Yankees bezoeken, de New York Mets. Beide honkbal.
    Net kaarten besteld voor NY Yankees, en we gaan ws ook naar NY Red Bull als we er zijn
      dinsdag 3 maart 2009 @ 19:06:09 #126
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_66662371
    Even een berichtje vanuit de Apple store in NY... het was gisteren vreselijk weer, koud, gepaard met sneeuwstormen... ben toch heel manhattan doorgelopen, wat een stad! Vandaag is het nog steeds koud, maar wel prachtig zonnig.
    pi_66678491
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 16:48 schreef Lienzz het volgende:
    Net geboekt via ebookers.nl (2000euro voor 2 personen) van 31-8 t/m 9-9 in het wolcott hotel in NY, we vliegen met jet airways (bij aankomst landen we op Newark)
    Nu kreeg ik de melding dat we een esta formulier moeten invullen, hier ben ik reeds aan begonnen.
    Ik kan alleen niet de code van de luchtvaartmaatschappij en het vluchtnummer invullen.
    Hoe lang van te voren moet je eigenlijk zo een formulier invullen, aangezien wij pas in augustus/september gaan en ik nergens iets terug kan vinden tot wanneer je aanvraag geldig is.
    En kan ik bij het adres gewoon Hotel Wolcott New York invullen of moet ik het adres invullen?
    ach, ik heb het ESTA formulier zo'n 6 maanden geleden al ingevuld, toendertijd had ik nog geen id wat mijn vluchtnummer zou zijn, naar welke stad ik zou gaan, hoe ik de VS zou binnenkomen laat staan waar ik zou verblijven.
    Ondertussen ben ik 2x de VS ingeweest, één keer over land en één keer met het vliegtuig, bedenk me nu pas dat ik mijn ESTA nooit heb aangepast en nooit heb ingevuld hoe/wat/waar ik de VS in zou komen (doen).
    Dit was allemaal in februari, dus na de invoering van ESTA. Iedereen moest alsnog het bekende groene formuliertje invullen in het vliegtuig/vliegveld en de customs officer heeft beide keren niets over ESTA gezegd/gevraagd.

    Het is meer een checklist voor jezelf of je aan alle eisen voldoet om zonder visum het land in te mogen, en misschien een soort van backup/dubbele check voor homeland security al betwijfel ik of ze de informatie daadwerkelijk gebruiken.
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
      woensdag 4 maart 2009 @ 17:28:42 #128
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_66697803
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 07:18 schreef axz0l het volgende:

    [..]

    ach, ik heb het ESTA formulier zo'n 6 maanden geleden al ingevuld, toendertijd had ik nog geen id wat mijn vluchtnummer zou zijn, naar welke stad ik zou gaan, hoe ik de VS zou binnenkomen laat staan waar ik zou verblijven.
    Ondertussen ben ik 2x de VS ingeweest, één keer over land en één keer met het vliegtuig, bedenk me nu pas dat ik mijn ESTA nooit heb aangepast en nooit heb ingevuld hoe/wat/waar ik de VS in zou komen (doen).
    Dit was allemaal in februari, dus na de invoering van ESTA. Iedereen moest alsnog het bekende groene formuliertje invullen in het vliegtuig/vliegveld en de customs officer heeft beide keren niets over ESTA gezegd/gevraagd.

    Het is meer een checklist voor jezelf of je aan alle eisen voldoet om zonder visum het land in te mogen, en misschien een soort van backup/dubbele check voor homeland security al betwijfel ik of ze de informatie daadwerkelijk gebruiken.
    Precies, de ESTA is eigenlijk helemaal niet zo ontzettend eng. Er staat ook op de website dat je alleen de verplichte velden hoeft in te vullen, en vluchtnummer en zo is helemaal niet verplicht. Vul gewoon in wat je wel weet en stuur het op. Ik had ook lang niet alles ingevuld, en toch kreeg ik binnen 2 minuten een bericht dat ik 'accepted' was of zo. Volgens mij gaat dat volledig automatisch en doen ze er helemaal niks mee.

    Op het vliegtuig krijg je dan een groen papiertje waar je dan alles echt moet invullen, maar die info die daar gevraagd wordt is eigenlijk hetzelfde als op de ESTA maar dan vlak voordat je landt. Als je die invult en bij de douane niet gaat vertellen dat je ivoor of drugs komt verkopen dan is het echt geen probleem om binnen te komen.
    pi_66703130
    Zolang je geen "ja" aan vinkt is dat hele ESTA geen probleem. Het viel mij ook op dat je adres/vlucht allemaal niet in hoeft te vullen. Terwijl ik laatst ergens las dat dit juist wel moest.

    Kan ook bijna niet anders, want als dat ESTA 2 jaar geldig is, lijkt het mij sterk dat je altijd dezelfde vlucht/hotel neemt Al met al dus weinig nuttig, maargoed lekker braaf doen.
    pi_66751551
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:
    Ergens in de week van 9 - 13 maart hoor ik of mn applicatie naar New York zn 1e fase is door gekomen. ( cijfers van universiteit in londen en wat babbels ). En ik merk eigenlijk al wel een beetje dat ik nerveus begin te raken. Ik begin Londen dag bij dag een ergere stad te vinden en wil eigenlijk met elke dag liever in New York gaan wonen Kom ik die 1e fase door is het direct woning kijken . Vetje zin an
    w00t, ik had een gemiddelde van 60 nodig voor mn 1e half jaar en heb 67.5 Kan nu eindelijk verder dingen gaan regelen om mezelf straks new yorker te noemen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_66772819
    Wiieehhh, vandaag 5 dagen NY geboekt, met Delta Airlines en hotel Pennsylvania!
    Ik heb er zin in!!!

    Wij hebben ook een metrokaart voor meerdere dagen... mogen wij ook daarmee gratis op de air-train van JFK naar Metrostation Howard Beach om zo verder naar Manhattan te kunne gaan?

    En in de first post lees ik over paspoort die nu minimaal 6 maanden geldig moet zijn en visum mbt biometrische kenmerken... visum hoeft toch niet als je maar 5 dagen blijft, dan is enkel paspoort en zo een formuliertje invullen op internet toch voldoende?

    [ Bericht 19% gewijzigd door timp0e op 06-03-2009 17:57:56 ]
    pi_66776140
    Nu heeft mijn reisgenootje het geweldige idee, om naar de Niagra falls te rijden...
    is dit haalbaar? Ikzelf doe liever een daytrip naar washington of boston... Maar om haar te ook iets te gunnen wil ik best naar de watervallen...

    Kan ik dit in 1 dag doen... het is ongeveer 500 kilometer, en zijn de watervallen zooo mooi dat je er heel de dag wil zijn?
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_66776762
    Het is ruim 650 km vanuit NY. En de watervallen zijn wel aardig maar ik zou er toch zeker geen dag voor rijden. Het is wel heeeel erg commercieel allemaal.

    Een daytrip Washington of Boston lijkt me ook nogal optimistisch, beiden zijn minimaal vier uur rijden van busstation naar busstation. Ik zou dan voor een nacht een hotel boeken, en Washington boven Boston verkiezen.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66796494
    over een weekje vertrek ik naar NYC en washingtonDC, en ik vroeg me af of iemand die er nu zit of net vandaan komt kan zeggen hoe het weer een beetje is? als ik op internet zoek lees ik alles van zonnig tot regen tot sneeuw...dus twijfel nu waarop ik mn koffer moet pakken alvast bedankt
    I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
      zondag 8 maart 2009 @ 01:12:49 #135
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_66815848
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 13:34 schreef shutupfool het volgende:
    over een weekje vertrek ik naar NYC en washingtonDC, en ik vroeg me af of iemand die er nu zit of net vandaan komt kan zeggen hoe het weer een beetje is? als ik op internet zoek lees ik alles van zonnig tot regen tot sneeuw...dus twijfel nu waarop ik mn koffer moet pakken alvast bedankt
    Ik ben sinds gisteren terug, het was er de laatste dagen erg koud maar prachtig zonnig weer. Dus winterjas en zonnebril inpakken!
    pi_66828659
    hey bedankt, koud maar zonnig dus ! maar geen sneeuw of regen ??
    I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
    pi_66833185
    Ben me inmiddels weer goed aan het verdiepen of het er dit jaar inzit om naar The City te gaan! Vorig jaar al geweest met wat familie, was super !

    Nu wil ik dit jaar samen met mijn vriendin of met een maat samen gaan. Nu is het zo dat ik vorig jaar heb geprobeerd om geld te pinnen bij een ATM, maar daar werd mijn kaart wel geaccepteerd, maar er kwamen geen dollars uit de machine. Op mijn receipt stond ook dat er 0,00 was gepind, terwijl ik 50 Dollar had aangevinkt (?). Het is natuurlijk wel handig als ik iets af kan rekenen daar Ik heb een gewone Rabo Europas, heb overigens wel een studentenrekening. Weet niet of dit uitmaakt?

    Een andere mogelijkheid is natuurlijk om een creditcard aan te vragen en al, maar daar zit ik ook niet op te springen. En om nu honderden dollars contant mee te nemen vanaf Schiphol is ook weer zoiets...
    pi_66834054
    Je zou gewoon dollars moeten kunnen pinnen met een Nederlandse pinpas, waar normaal gesproken het Maestro logo opstaat, het betaalsysteem dat ze daar ook accepteren. Waarom anders niet even informeren bij de Rabobank zelf? Heb je meteen een correct antwoord.
    pi_66834270
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 18:56 schreef El_jefe07 het volgende:
    Je zou gewoon dollars moeten kunnen pinnen met een Nederlandse pinpas, waar normaal gesproken het Maestro logo opstaat, het betaalsysteem dat ze daar ook accepteren. Waarom anders niet even informeren bij de Rabobank zelf? Heb je meteen een correct antwoord.
    Ja, daar heb je gelijk in. Alleen dacht er nu aan, dus vandaar. De aardige mevrouw van de Rabobank zei vorig jaar dat ik wel gewoon kon pinnen, maar dat werkte dus niet. Het is dus wel handig als ik iets heb wat zeker werkt!
      zondag 8 maart 2009 @ 19:06:05 #140
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_66834362
    Hoe zit het eigenlijk met de gemiddelde prijs voor een vliegticket retourtje? Ik zit zo rond de 500 euro voor een retourtje JFK.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_66834881
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:
    Hoe zit het eigenlijk met de gemiddelde prijs voor een vliegticket retourtje? Ik zit zo rond de 500 euro voor een retourtje JFK.
    Ik heb een retourtje JFK - BRU kunnen vinden in juli voor 356 pp, jetairways.com
      zondag 8 maart 2009 @ 19:31:48 #142
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_66835094
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 19:23 schreef PIB het volgende:

    [..]

    Ik heb een retourtje JFK - BRU kunnen vinden in juli voor 356 pp, jetairways.com
    Mja, maar ik moet waarschijnlijk vliegen vanaf londen omdat ik daar atm. nog woonachtig ben.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_66835135
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 19:31 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Mja, maar ik moet waarschijnlijk vliegen vanaf londen omdat ik daar atm. nog woonachtig ben.
    Oja, dat wist ik natuurlijk niet... Misschien goedkoop ticketje naar BRU en dan vanaf daar vertrekken? Ik heb ook zitten kijken om te gaan via LON, maar dat is beduidend duurder.
      zondag 8 maart 2009 @ 19:43:45 #144
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_66835509
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 19:33 schreef PIB het volgende:

    [..]

    Oja, dat wist ik natuurlijk niet... Misschien goedkoop ticketje naar BRU en dan vanaf daar vertrekken? Ik heb ook zitten kijken om te gaan via LON, maar dat is beduidend duurder.
    Mja, ik kan voor 29.50 pond met de trein van Londen naar brussel. Dat is eigenlijk nog wel beter! Dan vlieg ik wel via brussel naar JFK. Ik zal het even verder uitzoeken.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_66835634
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 19:43 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Mja, ik kan voor 29.50 pond met de trein van Londen naar brussel. Dat is eigenlijk nog wel beter! Dan vlieg ik wel via brussel naar JFK. Ik zal het even verder uitzoeken.
    Scheelt toch weer flink wat knaken !
    pi_66836344
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 19:43 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Mja, ik kan voor 29.50 pond met de trein van Londen naar brussel. Dat is eigenlijk nog wel beter! Dan vlieg ik wel via brussel naar JFK. Ik zal het even verder uitzoeken.
    Goedkoper zelfs waarschijnlijk met Ryanair naar Dublin, vanaf daar met Aer Lingus voor rond de 350
      maandag 9 maart 2009 @ 09:02:55 #147
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_66850276
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 16:03 schreef shutupfool het volgende:
    hey bedankt, koud maar zonnig dus ! maar geen sneeuw of regen ??
    Misschien dat er sneeuw gaat vallen, maar de kans op regen is daar rond deze tijd van het jaar het allerkleinst!
    pi_66850999
    thanks...
    ik heb tegen haar gezegd dat als ze ze echt wil zien dat ik wel meega, omdat je zoiets toch samen doet
    Maar ik doe dan liever washington inderdaad... en dat heb ik ook gezegd
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 19:39 schreef Shivo het volgende:
    Het is ruim 650 km vanuit NY. En de watervallen zijn wel aardig maar ik zou er toch zeker geen dag voor rijden. Het is wel heeeel erg commercieel allemaal.

    Een daytrip Washington of Boston lijkt me ook nogal optimistisch, beiden zijn minimaal vier uur rijden van busstation naar busstation. Ik zou dan voor een nacht een hotel boeken, en Washington boven Boston verkiezen.
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_66851496
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 09:33 schreef soares het volgende:
    thanks...
    ik heb tegen haar gezegd dat als ze ze echt wil zien dat ik wel meega, omdat je zoiets toch samen doet
    Maar ik doe dan liever washington inderdaad... en dat heb ik ook gezegd
    [..]
    Breng haar gewoon op andere gedachten. Het is best leuk om te zien, maar na 15 minuten is het wel weer mooi geweest. Het stadje bij de watervallen is echt te toeristisch en dus niet echt leuk, je wilt er dus alweer snel weg. Lijkt me echt zonde om daar een volle dag aan te besteden.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 9 maart 2009 @ 09:58:40 #150
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_66851579
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 19:22 schreef soares het volgende:
    Nu heeft mijn reisgenootje het geweldige idee, om naar de Niagra falls te rijden...
    is dit haalbaar? Ikzelf doe liever een daytrip naar washington of boston... Maar om haar te ook iets te gunnen wil ik best naar de watervallen...

    Kan ik dit in 1 dag doen... het is ongeveer 500 kilometer, en zijn de watervallen zooo mooi dat je er heel de dag wil zijn?
    Ligt eraan hoe lang je naar NY gaat. Wij zijn 5 dagen in NY geweest en hebben vervolgens Washington, Philadelphia, Pittsburgh, Niagara Falls (+Buffalo) in een week gedaan. Je kunt van Buffalo naar NY best doen, maar ik zou dan voor savonds een hotelletje (of motel) rond Buffalo nemen. Dan ben je ongeveer 1 dag weg. De Falls heb je met een uur of 3, 4 wel weer gezien.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      maandag 9 maart 2009 @ 09:59:38 #151
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_66851607
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 09:54 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Breng haar gewoon op andere gedachten. Het is best leuk om te zien, maar na 15 minuten is het wel weer mooi geweest. Het stadje bij de watervallen is echt te toeristisch en dus niet echt leuk, je wilt er dus alweer snel weg. Lijkt me echt zonde om daar een volle dag aan te besteden.
    Als je alleen aan de Amerikaanse kant blijft ben je met een halfuurtje wel klaar ja. Lopen naar Canada is natuurlijk veel leuker, en het uitzicht vanaf daar is ook het mooiste. Knap als je dat in een kwartier hebt gedaan
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_66851808
    Wij gaan van 24 april tot 5 mei... dus 10 volle dagen ongeveer.
    Maar ik denk dat we in NYC heeeeel veel kunnen zien en doen, en dat een dagtrip ergens anders heen, helemaal niet nodig is...
    2 meiden van 22 hebben genoeg te doen...
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_66852000
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 09:02 schreef seatsniffer het volgende:

    [..]

    Misschien dat er sneeuw gaat vallen, maar de kans op regen is daar rond deze tijd van het jaar het allerkleinst!
    awesome, thanks !!
    I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
    pi_66852273
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 10:08 schreef soares het volgende:
    Wij gaan van 24 april tot 5 mei... dus 10 volle dagen ongeveer.
    Maar ik denk dat we in NYC heeeeel veel kunnen zien en doen, en dat een dagtrip ergens anders heen, helemaal niet nodig is...
    2 meiden van 22 hebben genoeg te doen...
    Wij zijn in het najaar ook 2 weken naar NY gegaan....geen dag verveeld...
    pi_66862441
    Tvpje, lijkt me erg gaaf om er aan het eind van het jaar heen te gaan.
    pi_66902371
    Au-pair in NY van eind april t/m eind juni.
    Voor 11-jarige jongen. Hartje Manhattan.
    Goede beheersing Engelse taal een must (i.v.m. huiswerk begeleiding).

    Doen???
    And It Hurts With Every HeartBeat
      dinsdag 10 maart 2009 @ 17:20:09 #157
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_66903041
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 17:03 schreef soares het volgende:
    Au-pair in NY van eind april t/m eind juni.
    Voor 11-jarige jongen. Hartje Manhattan.
    Goede beheersing Engelse taal een must (i.v.m. huiswerk begeleiding).

    Doen???
    Weet niet hoeveel vrije tijd je hebt, en in hoeverre ze je als een slaaf willen gaan gebruiken?
    pi_66903335
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 17:03 schreef soares het volgende:
    Au-pair in NY van eind april t/m eind juni.
    Voor 11-jarige jongen. Hartje Manhattan.
    Goede beheersing Engelse taal een must (i.v.m. huiswerk begeleiding).

    Doen???
    zoiets vergeet je nooit meer. Kans krijg je misschien nooit meer. DOEN!
    pi_66903713
    tis voor een nederlandse celeb...

    ik ben momenteel gestopt met school, start pas in september weer...
    en ik heb eerst een functie omschrijving aangevraagt
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_66905557
    Heeft iemand trouwens ervaring met Jet Airways, traject BRU - JFK?
      dinsdag 10 maart 2009 @ 18:52:12 #161
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_66906212
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 17:40 schreef soares het volgende:
    tis voor een nederlandse celeb...

    ik ben momenteel gestopt met school, start pas in september weer...
    en ik heb eerst een functie omschrijving aangevraagt
    Als je de tijd ervoor hebt en je vertrouwt het zou ik het altijd doen! Wanneer krijg je die kans nou nog een keer?
      dinsdag 10 maart 2009 @ 19:58:13 #162
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_66908784
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 17:03 schreef soares het volgende:
    Au-pair in NY van eind april t/m eind juni.
    Voor 11-jarige jongen. Hartje Manhattan.
    Goede beheersing Engelse taal een must (i.v.m. huiswerk begeleiding).

    Doen???
    Te gek!
    Ik zou hier in ieder geval niet te lang over hoeven na te denken
    En dat kan zomaar.....?
      dinsdag 10 maart 2009 @ 19:58:52 #163
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_66908813
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 17:40 schreef soares het volgende:
    tis voor een nederlandse celeb...

    ik ben momenteel gestopt met school, start pas in september weer...
    en ik heb eerst een functie omschrijving aangevraagt
    welke nederlandse celeb?
    En dat kan zomaar.....?
      dinsdag 10 maart 2009 @ 20:01:31 #164
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_66908902
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 18:33 schreef PIB het volgende:
    Heeft iemand trouwens ervaring met Jet Airways, traject BRU - JFK?
    Nope daar heb ik helaas nog geen ervaring mee, wel heb ik tickets geboekt via ebookers.nl (retourtje voor 2 pers van BRU-NEWARK. Ik vlieg 31-8 met jet airways...daarna kan ik je meer vertellen

    De recensies die ik over jet airways heb gelezen, waren naar mijn idee meer als positief, dus ik heb gekozen voor Jet Airways (mooi prijskaartje eveneens)
    En dat kan zomaar.....?
    pi_66910082
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 17:03 schreef soares het volgende:
    Au-pair in NY van eind april t/m eind juni.
    Voor 11-jarige jongen. Hartje Manhattan.
    Goede beheersing Engelse taal een must (i.v.m. huiswerk begeleiding).

    Doen???
    ZEKER! Ik zou er geen minuut over hoeven denken...gewoon doen!
    pi_66910366
    ze hebben helaas als iemand gevonden, maar ik ben de eeste die ze bellen indien dat niet doorgaat...

    JAMMMER!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_67035351
    Hoi!

    Wij gaan eind april naar NYC en dus hiervoor gisteren op internet een ESTA formulier ingevuld, en we hebben toestemming om te reizen naar Amerika.
    Ik heb die vragenlijst uitgeprint, maar verder zag ik niks om het te laten zien. Of is het al gewoon bekend daar in de computer als je je paspoort laat scannen?

    Alvast bedankt
    pi_67038755
    Volgens mij is het gewoon een checklist..
    pi_67068637
    Nog maar 4 dagen
    pi_67083733
    Eind juni naar NY
    pi_67084686
    Dinsdag naar NY, nog ff een rudimentair plannetje maken...
    leven als een koning
      zondag 15 maart 2009 @ 23:18:42 #172
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_67087699
    Eind augustus naar NY
    En dat kan zomaar.....?
    pi_67096419
    Kunnen jullie misschien een indicatie geven van wat jullie moeten betalen. Wil deze zomer voor het eerst naar new york in augustus of september maar heb niet echt een idee wat ik kwijt ben. Zou het trouwens veel schelen als ik begin september ga, omdat het hoogseizoen dan is afgelopen?
    pi_67096512
    Hoe zit dat nou eigenlijk met die taxes in (kleding-)winkels die er aan de kassa nog bijkomen.. Is dat bij iedere winkel zo? En hoeveel procent is het?
    pi_67096850
    wij zijn 350 pp kwijt per persoon... voor vliegen
    en 400 pp kwijt voor slapen...

    en dat voor 11 dagen..
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_67096899
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 11:41 schreef soares het volgende:
    wij zijn 350 pp kwijt per persoon... voor vliegen
    en 400 pp kwijt voor slapen...

    en dat voor 11 dagen..
    Serieus joh..Dat is echt goedkoop. Welke datum vlieg je dan? Op welke site heb je die vlucht geboekt en welk hotel?(A)
    pi_67098366
    Wij vliegen met air berlin, vertrekken 24 april tot 5 mei... Düsseldorf - NYC.

    En we slapen in 2 verschillende hostels...
    1 in Manhattan en 1 in Brooklyn
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_67107823
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 12:36 schreef soares het volgende:
    Wij vliegen met air berlin, vertrekken 24 april tot 5 mei... Düsseldorf - NYC.

    En we slapen in 2 verschillende hostels...
    1 in Manhattan en 1 in Brooklyn
    Waar heb je die vlucht geboekt en hoe heet je hostel in manhattan?
    pi_67111307
    Enig idee waar van die leuke tweedehands platenwinkeltjes te vinden zijn in Manhattan? Ben natuurlijk altijd op zoek naar leuk vinyl... (LP's)
    pi_67115105
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 17:47 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Waar heb je die vlucht geboekt en hoe heet je hostel in manhattan?
    gewoon via airberlin.com
    en het hostel heet jazz on the town
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_67116059
    Zit er sterk aan te denken om dit jaar in m'n eentje een weekje in een hostel te gaan zitten. Scheelt toch aardig wat geld.

    En dan gewoon genieten van NY, niet naar de toeristische meuk want daar ben ik vorig jaar nog geweest.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_67117002
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 11:31 schreef lienelien het volgende:
    Hoe zit dat nou eigenlijk met die taxes in (kleding-)winkels die er aan de kassa nog bijkomen.. Is dat bij iedere winkel zo? En hoeveel procent is het?
    Op dit moment is de oude regeling volgens mij nog van kracht. Onder de 110 dollar per item hoef je op kleding/schoenen geen tax te betalen, daarboven 8.375%
    pi_67120337
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 21:48 schreef thaWarhead het volgende:
    Op dit moment is de oude regeling volgens mij nog van kracht. Onder de 110 dollar per item hoef je op kleding/schoenen geen tax te betalen, daarboven 8.375%
    Heb je geen sales tax meer dan? Weet van mijn vorige reizen naar de VS dat er afhankelijk van de staat 10-15% uiteindelijk bij de kassa bij kwam. En dat dan soms wel en soms niet.
    pi_67121424
    Ik was 3 weken geleden in New York en heb bij een paar winkels toch wel boven de 110 dollar betaald. Echter kreeg ik er geen tax over heen omdat we met CC betaalden, toen ik in een andere winkel rond de 47 dollar moest betalen moest ik wél tax betalen... nu betaalde ik contact. Misschien dat het hier aan ligt? Bij mij was het wel zo de hele tijd.

    - Heb even bonnetje erbij gepakt en toen ik wel tax moest betalen bij die 47 dollar moest ik 8,375% betalen.
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_67122197
    Was het kleding? Kleding is, omdat het een basisbehoefte is, tot $110 belastingvrij (want als het duurder is wordt het een luxegoed) Op andere dingen betaal je dus wel gewoon je 8,375% extra bij de kassa. En het is $110 per artikel, dus als je 500 dollar betaald voor 5 paar schoenen (ik noem maar wat) betaal je dus geen tax (behalve als 1 paar 200 is en 2 paar 100 en 2 paar 50, dan betaal je dus tax over het paar van 200)
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 22:54 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Heb je geen sales tax meer dan? Weet van mijn vorige reizen naar de VS dat er afhankelijk van de staat 10-15% uiteindelijk bij de kassa bij kwam. En dat dan soms wel en soms niet.
    Sowieso verschilt het van staat tot staat en binnen staten soms per county/grote stad.

    [ Bericht 6% gewijzigd door thaWarhead op 16-03-2009 23:49:33 ]
    pi_67122806
    Het was kleding ja, maar hoezo moest ik dan 8,375 % tax betalen over die paar shirtjes voor 47 dollar?
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_67122863
    En dat had ik vorig jaar juli trouwens ook, in Michigan dat keer maar toen moest telkens tax over mn kleding betalen. En die waren echt niet 110 of meer dollar per stuk Betaalde toen trouwens altijd contant omdat ik nog geen CC had.
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      maandag 16 maart 2009 @ 23:58:54 #188
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67122934
    Wow, vaag. Ben ook wel benieuwd!
    pi_67123067
    Michigan is een andere staat, andere wetten. Oregon heeft bijvoorbeeld helemaal geen sales tax. En misschien heeft die shop je genaaid, geen idee. Toen ik afgelopen zomer cash cash of met cc afrekende, ik betaalde wat ik moest betalen.
    pi_67137443
    Kan iemand mij vertellen of het wel klopt wat ik heb gevonden bij connections.be? Het lijkt mij wel heel goedkoop een vlucht voor 396 op 20 augustus. Is jet airways te vertrouwen? Is er verder iemand die ervaring heeft met het carter hotel of het days hotel broadway at 94th street?

    [ Bericht 22% gewijzigd door Bryan181 op 17-03-2009 16:59:32 ]
    pi_67145437
    Wat zou er mis moeten zijn met Jet Aiways en die prijs? Gewoon normaal hoor
    pi_67145916
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:10 schreef jmac het volgende:
    Wat zou er mis moeten zijn met Jet Aiways en die prijs? Gewoon normaal hoor
    Naja ik had er nog nooit van gehoord en ik vond het wel erg goedkoop voor het hoogseizoen. Is er nog iemand die voor de overige 400 een leuk hotel weet? Liefst 8-9 dagen?
    pi_67146251
    augustus is niet echt hoog seizoen voor NYC toch?

    Heel erg warm en vochtig...
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_67146635
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:30 schreef soares het volgende:
    augustus is niet echt hoog seizoen voor NYC toch?

    Heel erg warm en vochtig...
    Naja het lijkt mij wel het hoogseizoen. Maar ik heb dus voor 20 augustus die vlucht voor 396 dus die kan ik eigenlijk niet laten lopen. Ben ik voor 800 euro klaar voor een dag of 9
    pi_67146742
    ok...

    ligt eraan of je een hotel... of een hostel wilt....
    hotel voor 9 dagen heb je namelijk niet voor 400 euro

    SUCCES!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_67146830
    In NY is het hoogseizoen mei/juni en september/oktober.

    Juli en Augustus worden zoals Soares al zegt als te warm en vochtig gezien.
    pi_67147017
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:42 schreef soares het volgende:
    ok...

    ligt eraan of je een hotel... of een hostel wilt....
    hotel voor 9 dagen heb je namelijk niet voor 400 euro

    SUCCES!!
    Ik heb zelfs een hotel gevonden voor minder dan 400 zonder gedeelde badkamer
    pi_67147045
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:44 schreef PoisonouS het volgende:
    In NY is het hoogseizoen mei/juni en september/oktober.

    Juli en Augustus worden zoals Soares al zegt als te warm en vochtig gezien.
    Ik ga niet echt voor het weer, maar dat zal in augustus ook wel niet tegenvallen.
    pi_67148256
    Denk dat niemand voor het weer naar NY gaat
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_67148862
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:49 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Ik ga niet echt voor het weer, maar dat zal in augustus ook wel niet tegenvallen.
    Precies. Mensen die zeuren over juli/augustus zijn wel een beetje mierenneukerig. Ik heb ooit iets langer in NY gezeten en heb het de hele zomer door nergens vervelend gevonden. Juli en augustus zullen vast wel iets "kleffer" zijn geweest, maar het is me niet bijzonder opgevallen destijds, zou er zeker niet voor thuis blijven...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_67149336
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 20:33 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Precies. Mensen die zeuren over juli/augustus zijn wel een beetje mierenneukerig. Ik heb ooit iets langer in NY gezeten en heb het de hele zomer door nergens vervelend gevonden. Juli en augustus zullen vast wel iets "kleffer" zijn geweest, maar het is me niet bijzonder opgevallen destijds, zou er zeker niet voor thuis blijven...
    Nee lijkt me ook niet inderdaad. Me broer is er vorig jaar geweest in augustus die heb ik ook niet horen klagen. Heb nu een vlucht gevonden voor 396 en een het hotel imperial court voor 9 nachten voor 400 euro per persoon. Totaal dus maar 800 voor 9 nachten. Lijkt mij top?
    pi_67157206
    Zeker weten
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_67176662
    Oh, de plannen zijn gewijzigd. We vertrekken maandag
    pi_67176703
    ik dacht trouwens dat vliegen vanaf dusseldorf ook voordelig was, maar de periode waar ik kijk is brussel echt veel goedkoper
    pi_67177605
    morgen
      woensdag 18 maart 2009 @ 18:42:05 #206
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67178090
    Veel plezier!
    pi_67181311
    Ik ga hoogstwaarschijnlijk 8 nachten boeken in Milford plaza. Kan iemand mij een indicatie geven van de prijzen van de hop on hop off bussen?
    pi_67197075
    Zo naar schiphol
    pi_67197570
    Veel plezier
    pi_67197776
    thnx, tot over een weekje
    pi_67203421
    Ik heb net naar New york geboekt via booking.com. Ik moet alleen betalen in dollars als ik in het hotel ben. Wat als de dollar sterk veranderd is tegen die tijd?
    pi_67203501
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 12:41 schreef Bryan181 het volgende:
    Ik heb net naar New york geboekt via booking.com. Ik moet alleen betalen in dollars als ik in het hotel ben. Wat als de dollar sterk veranderd is tegen die tijd?
    Dan betaal je natuurlijk meer of minder in euro's. De enige mogelijkheid om daar aan te ontkomen is door nu al dollars te kopen. Cash dollars halen bij de bank is vaak echter vrij onvoordelig.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_67203617
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 12:44 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Dan betaal je natuurlijk meer of minder in euro's. De enige mogelijkheid om daar aan te ontkomen is door nu al dollars te kopen. Cash dollars halen bij de bank is vaak echter vrij onvoordelig.
    Ja dat is inderdaad best logisch. Maar de Dollar zal niet veel stijgen lijkt mij dus ik kan het beste gewoon tegen die tijd die dollars betalen
    pi_67211451
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 12:47 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Ja dat is inderdaad best logisch. Maar de Dollar zal niet veel stijgen lijkt mij dus ik kan het beste gewoon tegen die tijd die dollars betalen
    Dat weet je niet. Hij kan in paar maanden zo 20-30 cent veranderen. Toen ik boekte was die 1.54, toen ik vertrok 1.35 en toen ik terugkwam 1.25. En dat was in 3-4 maanden oid.
    pi_67211534
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 17:02 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Dat weet je niet. Hij kan in paar maanden zo 20-30 cent veranderen. Toen ik boekte was die 1.54, toen ik vertrok 1.35 en toen ik terugkwam 1.25. En dat was in 3-4 maanden oid.
    Ja weet ik, maar ik zie m eerder dalen dan stijgen weer eigenlijk. En dat komt alleen maar goed uit.
    pi_67212218
    Heb trouwens het comfort inn hotel geboekt iemand daar ervaring mee?
    pi_67212803
    Ik ben er dit weekend! Morgen eerst langs Washington DC.
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
    pi_67216410
    Bwoah, ik moet nog 45 nachtjes slapen (waarvan 2 onder de IJslandse sterrenhemel, dat dan weer wel..); kan niet wachten!
    pi_67234254
    ik heb over anderhalf uur met een dame uit Brooklyn afgesproken..

    wij zouden bij haar gaan couchsurfen, maar toen kreeg zij de kans naar Nederland te komen
    en nu gaan we gezellig koffie doen

    Ff tips jatten
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_67256371
    w00t! Ik heb vanavond eindelijk de mail gekregen dat ik geaccepteerd voor vertrek naar New York! w00t! Heb nog wel respons nodig van de uni, maar heb zojuist een mail gekregen dat mn cijfers voldoen en dat ik mag vertrekken. Zolang op moeten wachten en het zit nu in de pocket. Nu als de bliksem 'mag' ik eindelijk dingen gaan fixen voor woonplek + vliegtickets en kijken wat het beste gaat worden qua vliegen, vanuit hier (UK) of toch maar via brussel / nederland.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_67267532
    Wat gaaaf zeg! Gefeliciterd s_e!
    pi_67268221
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 13:49 schreef Nouk het volgende:
    Wat gaaaf zeg! Gefeliciterd s_e!
    Inderdaad, het was ook echt wel even zenuwwachtig zijn of ik acceptatie zou krijgen want de cijfers die ze vroegen waren niet misselijk. Nu hopen dat NY ook echt beter dan Londen gaat worden. Puur qua weer gezien ga ik er denk ik wel op vooruit, ik neem aan dat woning kosten niet veel duurder in NY zullen zijn dan de kosten die ik nu betaal in Londen. Het enige grote verschil is dat ik voor een schappelijk prijsje van Londen weer binnen een aantal uur thuis in Nederland kan zijn, maar vanaf NY wordt dat toch een heel ander verhaal
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_67272688
    Ik vlieg in de zomer naar new york. Heenweg is rechtstreeks maar terug moet ik overstappen op London. Ik heb daar 1.5 uur voor, maar stel dat er vertraging is en je mist het vliegtuig? Weet iemand of daar speciale regelingen voor zijn? Bedankt
    pi_67273241
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 14:18 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Inderdaad, het was ook echt wel even zenuwwachtig zijn of ik acceptatie zou krijgen want de cijfers die ze vroegen waren niet misselijk. Nu hopen dat NY ook echt beter dan Londen gaat worden. Puur qua weer gezien ga ik er denk ik wel op vooruit, ik neem aan dat woning kosten niet veel duurder in NY zullen zijn dan de kosten die ik nu betaal in Londen. Het enige grote verschil is dat ik voor een schappelijk prijsje van Londen weer binnen een aantal uur thuis in Nederland kan zijn, maar vanaf NY wordt dat toch een heel ander verhaal
    Dat van 'even terug naar NL' is wel vervelend, maar verder wel gaaf om gewoon voor een periode in NY te wonen
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_67274688
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 17:48 schreef Bryan181 het volgende:
    Ik vlieg in de zomer naar new york. Heenweg is rechtstreeks maar terug moet ik overstappen op London. Ik heb daar 1.5 uur voor, maar stel dat er vertraging is en je mist het vliegtuig? Weet iemand of daar speciale regelingen voor zijn? Bedankt
    Welk vliegveld in Londen? gatwick/stansted/heathrow? En je moet wel heel veel vertraging oplopen wil je niet meer een vliegtuig kunnen pakken uit londen om terug naar huis te gaan.
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 18:16 schreef Gordon_Shumway het volgende:

    [..]

    Dat van 'even terug naar NL' is wel vervelend, maar verder wel gaaf om gewoon voor een periode in NY te wonen
    Dat is altijd nog maar afwachten Maar het lijkt me inderdaad een flinke beleving.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_67275332
    [quote]Op zaterdag 21 maart 2009 19:18 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Welk vliegveld in Londen? gatwick/stansted/heathrow? En je moet wel heel veel vertraging oplopen wil je niet meer een vliegtuig kunnen pakken uit londen om terug naar huis te gaan.
    [..]
    Gatwick. Naja je weet het niet als je 2 uur vertraging heb
    pi_67278238
    Bij vertraging waardoor je je vlucht mist, boeken ze je gewoon over naar een andere vlucht.

    Kan jij immers niks aan doen. Moet je wel de vliuchten bij één maatschappij hebben, dan is dit zeker safe. Bij 2 verschillende maatschappijen (en dus ook niet in één boeking) wordt het denk ik iets anders. Maar als je bij één maatschappij blijft, of een maatschappij die samenwerkt (NWA bijvoorbeeld met KLM) is het wel ok.
    pi_67281001
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 21:22 schreef PoisonouS het volgende:
    Bij vertraging waardoor je je vlucht mist, boeken ze je gewoon over naar een andere vlucht.

    Kan jij immers niks aan doen. Moet je wel de vliuchten bij één maatschappij hebben, dan is dit zeker safe. Bij 2 verschillende maatschappijen (en dus ook niet in één boeking) wordt het denk ik iets anders. Maar als je bij één maatschappij blijft, of een maatschappij die samenwerkt (NWA bijvoorbeeld met KLM) is het wel ok.
    Top daar heb ik wat aan. Vlieg inderdaad met American Airlines alleen.
    pi_67288649
    Hoe werkt dat online inchecken eigenlijk met een E-ticket
    pi_67289074
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 11:50 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    Hoe werkt dat online inchecken eigenlijk met een E-ticket
    Welke maatschappij?
    Je vult op internet je boekingscode in, kiest je stoel en vervolgens kun je je ticket afdrukken (meestal PDF). Hiermee kun je het vliegtuig in.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_67289152
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 11:50 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    Hoe werkt dat online inchecken eigenlijk met een E-ticket
    Je gaat naar de website van de airline, kiest online inchecken. Meestal vanaf 24 uur voor dat de vlucht gaat.
    Daar vul je al je gegevens in met het nummer van je e-ticket, dan kies je je stoel uit en als laatste print je je boardpass zelf uit.

    Op het vliegveld ga je dan naar de 'Baggage drop off' en geeft je koffer af.
    Stop rockin' the boat.
    pi_67295459
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 12:08 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Welke maatschappij?
    Je vult op internet je boekingscode in, kiest je stoel en vervolgens kun je je ticket afdrukken (meestal PDF). Hiermee kun je het vliegtuig in.
    United We hebben wel iets van een boekingscode en iets van reververingscode verder niets, maar dat zijn alleen maar cijfers. Gister geprobeerd, maar er wordt dan ook wel aangegeven dat het alleen uit cijfers bestaat
    pi_67299728
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 15:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:

    [..]

    United We hebben wel iets van een boekingscode en iets van reververingscode verder niets, maar dat zijn alleen maar cijfers. Gister geprobeerd, maar er wordt dan ook wel aangegeven dat het alleen uit cijfers bestaat
    Vreemd . De boekingscode bestaat gewoon uit 6 karakters, letters en cijfers, probeer die ergens in je documentatie op te zoeken. En dan gewoon je achternaam invullen .
    pi_67309545
    Heeft iemand ooit die NY city pass gekocht en gebruikt? Als ik op de site kijk, lijkt het me een handig ding. Vooral omdat ze zeggen dat je dan niet in de rij hoeft. Ook heb je het geld er met een week kaart denk ik wel redelijk makkelijk uit. Alleen al als je naar paar museums gaat, die kosten vaak 20 dollar of meer.
    pi_67312506
    En inchecken gelukt. Thanks Half zeven met de trein naar Schiphol

    [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2009 01:00:00 ]
      maandag 23 maart 2009 @ 01:38:19 #236
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_67312887
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 23:01 schreef PoisonouS het volgende:
    Heeft iemand ooit die NY city pass gekocht en gebruikt? Als ik op de site kijk, lijkt het me een handig ding. Vooral omdat ze zeggen dat je dan niet in de rij hoeft. Ook heb je het geld er met een week kaart denk ik wel redelijk makkelijk uit. Alleen al als je naar paar museums gaat, die kosten vaak 20 dollar of meer.
    yep, werkt goed scheelt vooral lang wachten in rijen.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_67324622
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 23:01 schreef PoisonouS het volgende:
    Heeft iemand ooit die NY city pass gekocht en gebruikt? Als ik op de site kijk, lijkt het me een handig ding. Vooral omdat ze zeggen dat je dan niet in de rij hoeft. Ook heb je het geld er met een week kaart denk ik wel redelijk makkelijk uit. Alleen al als je naar paar museums gaat, die kosten vaak 20 dollar of meer.
    NY City pass of de New York Pass?
    Zit nog wel een verschil in volgens mij, heb zelf die laatste gebruikt en die heb ik er zeker uit gehaald.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_67333378
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 14:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:

    [..]

    NY City pass of de New York Pass?
    Zit nog wel een verschil in volgens mij, heb zelf die laatste gebruikt en die heb ik er zeker uit gehaald.
    Volgens mij zijn ze hetzelfde.
      maandag 23 maart 2009 @ 19:24:17 #239
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67333785
    Ik wil NU naar NY

    Maar moet nog 5 maanden wachten
    pi_67335134
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 14:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:

    [..]

    NY City pass of de New York Pass?
    Zit nog wel een verschil in volgens mij, heb zelf die laatste gebruikt en die heb ik er zeker uit gehaald.
    Ik bedoel de New York pass.
    Ik zie dat er ook een "City Pass" is, maar die is voor maar 6 dingen: http://www.citypass.com/city/ny.html

    Iig bedankt voor de info!
    pi_67339094
    Dan zou ik 'm zeker gebruiken. Zeker bij je eerste keer NY, wanneer je je vaak toch als een enorme toerist gaat gedragen
    Empire State Building, Statue of Liberty, MoMa, Metropolitan Museum, Guggenheim, Madame Tussaud's zijn uit m'n hoofd de dingen waar ik met die pas geweest ben die ook echt wel iets voorstellen.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
      maandag 23 maart 2009 @ 22:15:04 #242
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_67340244
    Nog een tip voor de klimmers:

    Ga niet (alleen) de Empire State Building op, maar (ook) het Rockefeller Center. Fantastisch uitzicht richting het noorden en central park (terwijl het Rockefeller zelf het zicht van de ESB richting noorden een beetje blokkeert) en je hebt zicht op het ESB zelf. Kost 20 dollar, ik vond het prachtig.
    pi_67346012
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 22:15 schreef seatsniffer het volgende:
    Nog een tip voor de klimmers:

    Ga niet (alleen) de Empire State Building op, maar (ook) het Rockefeller Center. Fantastisch uitzicht richting het noorden en central park (terwijl het Rockefeller zelf het zicht van de ESB richting noorden een beetje blokkeert) en je hebt zicht op het ESB zelf. Kost 20 dollar, ik vond het prachtig.
    En doe er een 's avonds, en de andere vroeg in de morgen. Helemaal het beste van twee werelden.
    pi_67347892
    Wij stonden rond 9 uur 's avonds op het ESB. Ik vond het echt geweldig, al die lichtjes in de wijde omgeving! Toen had ik het gevoel dat ik er nooit meer weg wou . In de verte al die knipperende lichtjes van de vliegtuigen.
    Als een vliegtuiglichtje recht op je af kwam in de verte, kreeg ik toch wel een beetje een raar gevoel. Gezien de geschiedenis van vliegtuigen en gebouwen in New York .

    Nog precies 1 maand en dan ga ik 6 dagen New york, 3 dagen Washington DC doen , heb er echt zin in!
    (P.S: We gaan als het allemaal doorgaat zelfs een rondleiding door het witte huis maken ).
      dinsdag 24 maart 2009 @ 10:18:57 #245
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67349229
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 06:40 schreef Maravilla het volgende:

    [..]

    En doe er een 's avonds, en de andere vroeg in de morgen. Helemaal het beste van twee werelden.
    Jep
    2x omhoog voor 35 euro, uit mn hoofd.
    Prachtig uitzicht over de hele stad. Plus je ziet het ESB, die zie je vanuit het ESB niet
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      dinsdag 24 maart 2009 @ 11:52:55 #246
    229450 seatsniffer
    Kwaliteitsduitser
    pi_67352347
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 10:18 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Jep
    2x omhoog voor 35 euro, uit mn hoofd.
    Prachtig uitzicht over de hele stad. Plus je ziet het ESB, die zie je vanuit het ESB niet
    Preciesch, het is het geld echt waard. De prijs viel me nog ontzettend mee eigenlijk, ik had voor de zekerheid 50 dollar meegenomen.
    pi_67356103
    Tripreportje:

    Van Di 17 Mrt t/m Vr 20 Mrt in New York geweest, en overnacht in Hotel Belleclaire in uptown Manhatten (77th st.). Ik was samen met m'n pa en we hadden een grote kamer met 2 double beds. De metro was 5 mins lopen en er zit een supermarkt om de hoek. Ook was er een goede 24 hour dinner aan de overkant (Manhattan Diner).

    Ik vroeg me eerst wel af of ik me zou gaan vermaken in NY, omdat ik niet echt wist wat ik er te zoeken had. Gelukkig genoeg, ik heb me zeer goed vermaakt.

    De eerste dag hebben we vooral veel rondgekeken, en o.a. het ESB, Times Square en het vrijheidsbeeld bezocht. Dit hebben we voortgezet op de 2e dag (DMV bustour o.a.). Die middag 2 uur in de rij gestaan bij TKTS voor kaartjes voor een musical. Dit is uiteindelijk "Rock of Ages" geworden, waar ik en mijn vader erg van genoten hebben. Die dag ook nog even in Chinatown rondgehangen en gegeten, maar ik vond de chinatown in NY nou niet echt bijzonder.

    Op de derde dag hebben we ff Central Park uitgechecked en zijn toen in de middag doorgegaan naar Washington D.C.

    Al met al was het dus erg tof. Nadeel van het hotel was wel dat de verwarming op onregelmatige basis irritante tikgeluiden produceerde, waardoor mijn vader met name de 1e nacht iets van zijn slaap heeft moeten inleveren. Ze zijn ook de gevel aan het restaureren, waardoor het lijkt alsof je hotel een soort houten gebouw is van de buitenkant. Maar verder is het wel een toplocatie: Metro dichtbij, supermarkt om de hoek, veilige buurt en 10 mins lopen naar Central Park.

    De volgende keer NY wil ik even de museums gaan checken, want dat is er dit keer bij ingeschoten. Ook wil ik nog wel eens een club bezoeken. Ik vind het ook jammer dat ik maar 1 avond naar een musical ben geweest, want dit was echt een topervaring voor weinig geld. Ik had ook wel "god of carnage" willen zien met Jeff Daniels en Gandolfini van de Sopranos...

    We zijn trouwens met KLM gevlogen (direct) voor 500eu per kaartje. Naar NY en vanaf Washington DC terug.
    leven als een koning
    pi_67358638
    Klinkt als een gaaf weekend Blaetman !
    Ongelovelijk dat dat bestaat, denken je niet te vermaken in New York .

    Bedankt voor de muscial tips! Beide musicals zien er heel leuk uit. Volgende maand bezoek ik waarschijnlijk wel één van de twee!
    pi_67361239
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 15:06 schreef christvs het volgende:
    Klinkt als een gaaf weekend Blaetman !
    Ongelovelijk dat dat bestaat, denken je niet te vermaken in New York .

    Bedankt voor de muscial tips! Beide musicals zien er heel leuk uit. Volgende maand bezoek ik waarschijnlijk wel één van de twee!
    Als je een beetje van rock en musicals houd ga je je sowieso vermaken met Rock of Ages. Zit echt verdomde goed in elkaar, en je kan er bij zijn voor 50 dollar pp. ofzo.

    God of Carnage is een toneelstuk ipv een musical, duurt maar anderhalf uur (Rock of Ages duurde 3 uur ofzo exclusief pauze). Kostte ook iets van 50 dollar. Als je op Times Square bij TKTS een kaartje wil scoren kun je in een speciale rij gaan staan (plays only), waardoor je vrijwel direct aan de beurt bent. Dit had ik echter pas na anderhalf door omdat m'n view hard geblocked werd, en zo kwam ik ook bij Rock of Ages terecht (2 uur in een rij voor musicals gestaan, dan zal ik verdoeme ook naar een musical gaan ook!)

    Ik werd gelukkig gesupport door m'n vader, die me een tall chocolademelk van de starbucks kwam brengen

    De volgende keer ga ik wel proberen tickets via internet aan te schaffen, zodat ik niet in de rij hoef op Times Square.
    leven als een koning
    pi_67367285
    Er zit btw ook een TKST in op South Street Seaport, daar is het een stuk rustiger! Had je ze beter daar kunnen halen (achteraf praten ).
    pi_67372146
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 19:26 schreef christvs het volgende:
    Er zit btw ook een TKST in op South Street Seaport, daar is het een stuk rustiger! Had je ze beter daar kunnen halen (achteraf praten ).
    Goeie tip Had wel gelezen dat het op meer plekken was, maar kende die plek op Time Sq. al. Wist ook niet dat het zo lang ging duren.

    Sowieso had de voorbereiding van de reis op een paar punten beter gekunnen
    leven als een koning
    pi_67372514
    Video: Broodje kroket, nu ook in New York @ 47 West 57th

    Website restaurant: danku.com.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_67379842
    Ik ben op dit moment wat aan het kijken voor mn woonplek in New York. Zat zelf wat te browsen op http://sublet.new-york-apartment.com en de regio's die mij het meest oké lijken zijn Brooklyn en Upper west/east side en de buurt rondom Soho. Het lijkt me eigenlijk niks om direct in het Financial District te gaan wonen. De enige reden die ik op dit moment zie om er te wonen is het wonderlijke uitzicht en de misschien wat luxere kamers.

    Qua prijzen per maand kom ik ong. uit op varierend per 1500 - 3000 per maand. Is dat ong. normaal? Ik woon op dit moment in een vrij aardige wijk in Londen ( notting hill ) en betaal daar toch echt wel wat minder
    Overigens zit ik waarschijnlijk qua vliegkosten, retourtje amerika rond de 400 euro, dat lijkt me wel vrij aardig.

    [deze post ook gepost in het Amerika Topic]
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_67393597
    Ik ben weer terug. En het was geweldig!
    Heb heeel veel foto's, jullie interesse in enkele? (ter opleuking van het topic )
    pi_67394589
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef lienelien het volgende:
    Ik ben weer terug. En het was geweldig!
    Heb heeel veel foto's, jullie interesse in enkele? (ter opleuking van het topic )
    ja zeker gooi maar op(A)
      woensdag 25 maart 2009 @ 15:51:30 #256
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67395652
    Ja leuk lienelien!
    pi_67395743
    Ik ben bezig met uploaden, kom net tot de conclusie dat het 550 foto's zijn
    pi_67396727
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 15:53 schreef lienelien het volgende:
    Ik ben bezig met uploaden, kom net tot de conclusie dat het 550 foto's zijn
    haha oke, hoelang ben je geweest? en wat vond je t leukst?
    pi_67398440
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:15 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    haha oke, hoelang ben je geweest? en wat vond je t leukst?
    Zijn toch wat minder foto's (gelukkig ) 6 dagen geweest. Niet echt één ding wat heel leuk was.. de hele stad is geweldig!
    pi_67398477
    Oja en hoe resize ik foto´s zodat ze niet beeldvullend zijn hier?
    pi_67398666
    Upload bv. hier: http://xs.to/ En dan bij "Resize my image" 320x240 selecteren. Ben benieuwd!
    pi_67398807
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:00 schreef Aisumasen het volgende:
    Upload bv. hier: http://xs.to/ En dan bij "Resize my image" 320x240 selecteren. Ben benieuwd!
    ja maar ja maar ik heb ze al geupload!
      woensdag 25 maart 2009 @ 17:06:05 #263
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_67398907
    Zet anders gewoon linkjes neer .
    2000 light years from home
    pi_67399242
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:06 schreef Merkie het volgende:
    Zet anders gewoon linkjes neer .

    Klik!

    verwacht geen topfoto's hoor Vooral niet die m'n moeder heeft gemaakt want die zijn vrijwel allemaal wazig

    [ Bericht 20% gewijzigd door lienelien op 25-03-2009 17:20:11 ]
    pi_67400445
    Heb trouwens bij Victoria's Secret een kaartje gekregen die geldig is tussen 7 april en 10 mei die minimaal $10 korting waard is, max $500. Als iemand 'm wil hebben dan wil ik 'm wel opsturen, dus dan laat maar weten
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:07:14 #266
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67401077
    Lien, die foto van jou op de Brooklyn Bridge is ruig
    pi_67401184
    Nog 32 dagen!
    pi_67409495
    Leuke foto's Lienelien, toch grappig om te zien dat je zoveel dezelfde foto's maakt, en dan niet van de bekende plekken en dingen. Ik heb bijvoorbeeld ook een foto van zon klein politieautootje gemaakt
    Ben je trouwens niet op Liberty/Ellis Island geweest? Of kijk ik er overheen
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_67410742
    lienelien... ik heb wel interesse... ik zit er over een maand...
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_67420605
    Leuke foto's inderdaad! Mooie view@Top of the rock, niet geweest

    En een squirrelfoto
    leven als een koning
    pi_67468493
    quote:
    Op zondag 15 maart 2009 21:33 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    Eind juni naar NY
    ik ook voor een paar dagen , alleen new york of gaat de reis nog verder?
      vrijdag 27 maart 2009 @ 18:20:41 #272
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_67470023
    @lienelien kun je misschien iets vertellen over Hotel Wolcott?
    En dat kan zomaar.....?
    pi_67470321
    Hotel is geboekt: Hilton Garden Inn New York/West 35th Street

    Nog maar 1.5 week. Heb er zin in. Helaas was er geen Big Apple greeter beschikbaar.
    Stop rockin' the boat.
    pi_67477658
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 09:25 schreef christvs het volgende:
    Wij stonden rond 9 uur 's avonds op het ESB. Ik vond het echt geweldig, al die lichtjes in de wijde omgeving! Toen had ik het gevoel dat ik er nooit meer weg wou . In de verte al die knipperende lichtjes van de vliegtuigen.
    Als een vliegtuiglichtje recht op je af kwam in de verte, kreeg ik toch wel een beetje een raar gevoel. Gezien de geschiedenis van vliegtuigen en gebouwen in New York .

    Nog precies 1 maand en dan ga ik 6 dagen New york, 3 dagen Washington DC doen , heb er echt zin in!
    (P.S: We gaan als het allemaal doorgaat zelfs een rondleiding door het witte huis maken ).
    Een rondleiding door het witte huis?! Wat gaaf! Dat wil ik ook Hoe, wat en waar krijg je dat voor elkaar?
    pi_67504670
    En weer terug Geweldig super vermaakt en wat een superstad De terugreis was alleen beetje bagger. Vertraging en zo twee keer overstappen
    pi_67505141
    vertel meer???

    real do's and don'ts
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_67519630
    Hoi!
    Ik heb even een vraagje. Vertrek over 4 weken ook naar NY, maar heb geen credit card. Nu is m'n vlucht geboekt en ik verblijf bij een vriendin dus hoef ook geen hotel te boeken. Ben ik ook niet van plan een auto te huren (waarover ik altijd lees dat je een CC nodig hebt). Is het dan noodzakelijk dat ik een CC bestel? Heb gewoon een wereldpas.. En ik neem aan dat er genoeg ATM's in NY aanwezig zijn?

    Ik weet dat iedereen zegt dat een CC handig is, maar ik heb het hier toch nooit zo op. En vind het ook een beetje nutteloos om zo'n hele pas voor een weekje aan te schaffen. Maarja, als ik heb echt nodig heb is het een ander vehaal natuurlijk.

    Bedankt!
    pi_67523464
    Empire State Building; zou alleen de Skyride doen en niet de combo. Je zit dan alleen een beetje in zo een nepding schuddend een filmpje te bekijken. Wel leuk, maar je betaalt wel iets van $20 meer
    Die movietour is echt een aanrader In de bus zitten met een Starbucks en genieten maar Er wordt heel veel verteld en je ziet heel veel en af en toe de bus uit en een rondje lopen. Als Friends-fan zeker doen!
    En Ground zero natuurlijk! Dat museum dan ook meenemen. Indrukwekkend. Heel veel te zien. Ik heb dan niet zo veel geduld, dus heb nog niet eens alles gezien, maar we hebben er toch ruim een uur rondgelopen. Als student betaal je maar $5!
    Als je rookt zou ik even een voorraadje meenemen ofzo Of @ vliegveld kopen, want daar is het belachelijk duur zeg. Ik wilde een pakje kopen dat $11 kostte. New York City. Ja dat zal best, maar dat is wel erg overdreven
    Maar wat kun je er geweldig shoppen Urenlang slenteren Gelukkig vond mijn vriend dat niet erg
    Harlem hebben we niet gezien. Vond ik wel jammer.
    Dat Chinese/Japanse buurtje is ook wel leuk om te zien, maar we waren blij dat we er weer uit waren. Niet echt bijzonder ofzo...
    pi_67523620
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 15:37 schreef dnies7 het volgende:
    Hoi!
    Ik heb even een vraagje. Vertrek over 4 weken ook naar NY, maar heb geen credit card. Nu is m'n vlucht geboekt en ik verblijf bij een vriendin dus hoef ook geen hotel te boeken. Ben ik ook niet van plan een auto te huren (waarover ik altijd lees dat je een CC nodig hebt). Is het dan noodzakelijk dat ik een CC bestel? Heb gewoon een wereldpas.. En ik neem aan dat er genoeg ATM's in NY aanwezig zijn?

    Ik weet dat iedereen zegt dat een CC handig is, maar ik heb het hier toch nooit zo op. En vind het ook een beetje nutteloos om zo'n hele pas voor een weekje aan te schaffen. Maarja, als ik heb echt nodig heb is het een ander vehaal natuurlijk.

    Bedankt!
    Een cc is wel handig, maar als je alleen voor dat weekje zo een pas wilt aanschaffen zou ik het niet doen. Genoeg ATM's hoor
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:24:28 #280
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67574476
    Kreeg net een mailtje van ebookers dat we de vliegtaks terugkrijgen. Betekent dat we voor 315 een retour New York hebben
    pi_67578241
    tvp.

    In juni naar New York.

    Wat ik in ieder geval wil doen is een helicopterrondvlucht maken, heeft iemand een goed adres waar dat mooi mee kan?
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_67646605
    Zijn hier mensen die in de winter na NY zijn geweest? Zo ja, hoe vonden jullie het?

    Zit te denken om 2 januari 2010 voor 7 dagen naar NY te gaan en dan nog 2/3 naar Washington
    pi_67648765
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 15:11 schreef versteegrob het volgende:
    Zijn hier mensen die in de winter na NY zijn geweest? Zo ja, hoe vonden jullie het?

    Zit te denken om 2 januari 2010 voor 7 dagen naar NY te gaan en dan nog 2/3 naar Washington
    Erg koud, maar heus niet minder leuk. Park is natuurlijk minder, maar ik vond juist het wandelen door de stad altijd aangenamer in de winter.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      donderdag 2 april 2009 @ 16:24:14 #284
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67649021
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 16:17 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Erg koud, maar heus niet minder leuk. Park is natuurlijk minder, maar ik vond juist het wandelen door de stad altijd aangenamer in de winter.
    Sorry? Park is prachtig in de sneeuw
    Wandelen was ook prima te doen, soms wel wat koud (nogal wiedes), maar goed kleden werkt prima.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_67649297
    Oke het is dus wel te doen, want had wat gehoord over sneeuwstormen maar een beetje koud en sneeuw is niet erg. Dan ga ik maar snel boeken!

    Damn zo fucking zin en nu mag ik lekker wel uitgaan, was de vorige keer dacht ik 16 jaar toen ik er was.
    pi_67649546
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 16:24 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Sorry? Park is prachtig in de sneeuw
    Wandelen was ook prima te doen, soms wel wat koud (nogal wiedes), maar goed kleden werkt prima.
    Goed, dan moet er wel mooie sneeuw liggen, da's meestal niet het geval...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_67650652
    Volgende week woensdag vlieg ik naar NY. Heb er echt veel zin in. Hopenlijk een beetje mooi weer, picknicken in Central Park.
    Stop rockin' the boat.
    pi_67651121
    Ik ga 24 augustus naar New York, wat denken jullie nu dollars halen of wachten? Ik hou m een paar dagen in de gaten en hij schommelt nog al
    pi_67652216
    @ Bryan181:

    Het is niet meer dezelfde vetpot als een jaar geleden helaas, maar je krijgt nog altijd 34 cent meer voor je euro!
    De koers schommelt altijd, je kunt niet voorspellen of je wel of niet moet inkopen.
    Als je inkoopt zit je trouwens wel met een berg biljetten, ik weet niet of dat nu zo handig is.....
    pi_67652866
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 18:12 schreef christvs het volgende:
    @ Bryan181:

    Het is niet meer dezelfde vetpot als een jaar geleden helaas, maar je krijgt nog altijd 34 cent meer voor je euro!
    De koers schommelt altijd, je kunt niet voorspellen of je wel of niet moet inkopen.
    Als je inkoopt zit je trouwens wel met een berg biljetten, ik weet niet of dat nu zo handig is.....
    Dat is waar, maar weet je toevallig wat voor verwachtingen er zijn uitgesproken? Amerika gaat toch geld bijdrukken, dan daalt ie dus
    pi_67653350
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 18:35 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Dat is waar, maar weet je toevallig wat voor verwachtingen er zijn uitgesproken? Amerika gaat toch geld bijdrukken, dan daalt ie dus
    Verwachtingen heb je helemaal niks aan . Logischerwijs zou hij moeten gaan dalen, maar hij schommelt gewoon. Wie had kunnen voorspellen dat op het moment dat de crisis uitbrak de dollar weer ging stijgen in waarde?
    Dus mijn advies: gewoon pinnen of met CC dingen betalen in NY zelf. De dollar zal vast wel niet veel meer waard worden (although, you never know!).
    pi_67658721
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 18:12 schreef christvs het volgende:
    @ Bryan181:

    Het is niet meer dezelfde vetpot als een jaar geleden helaas, maar je krijgt nog altijd 34 cent meer voor je euro!
    De koers schommelt altijd, je kunt niet voorspellen of je wel of niet moet inkopen.
    Als je inkoopt zit je trouwens wel met een berg biljetten, ik weet niet of dat nu zo handig is.....
    Damn 34 cent, toen ik nog veel aan poker deed kreeg je ruim 1.60 dollar per 1 euro
      donderdag 2 april 2009 @ 21:46:46 #293
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67658765
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 16:40 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Goed, dan moet er wel mooie sneeuw liggen, da's meestal niet het geval...
    Dan hadden wij gewoon enorm veel mazzel
    Lag 20/25cm. Hele Jacqueline Onassis Reservoir was besneeuwd en bevroren
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_67658893
    Iemand interesse in een kaartje voor de David letterman show op 29 juni, 30 juni, 1 juli of 2 juli ?
      vrijdag 3 april 2009 @ 00:02:11 #295
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67663246
    Wtf... Hoe kom je daar aan?
      zaterdag 4 april 2009 @ 09:47:21 #296
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_67698623
    trip nyc in november dit jaar is geboekt!!!!!!!!!
    pi_67712497
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 17:31 schreef Bryan181 het volgende:
    Ik ga 24 augustus naar New York, wat denken jullie nu dollars halen of wachten? Ik hou m een paar dagen in de gaten en hij schommelt nog al
    Tenzij je voor een paar duizend euro gaat halen kun je beter afwachten en gewoon in de Verenigde Staten gaan pinnen. De commissie die je betaalt + de lagere rate bij de bank of geldwisselkantoor is het vroeg wisselen niet waard.
    pi_67713460
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 20:57 schreef El_jefe07 het volgende:

    [..]

    Tenzij je voor een paar duizend euro gaat halen kun je beter afwachten en gewoon in de Verenigde Staten gaan pinnen. De commissie die je betaalt + de lagere rate bij de bank of geldwisselkantoor is het vroeg wisselen niet waard.
    Ja dat denk ik ook, heb nu ook weer gehoord en gelezen dat de dollar gaat zakken
    pi_67802459
    kunnen mensen die in New York geweest zijn mij misschien een indicatie geven van het bedrag dat ze aan zakgeld hebben uitgegeven? Ik ga zelf 9 nachten en ga voor het eerst en wil dus wel wat bekende dingen in. Verder wil k natuurlijk wel wat uitgeven bij abercrombie(A)
    pi_67803192
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 18:30 schreef Bryan181 het volgende:
    kunnen mensen die in New York geweest zijn mij misschien een indicatie geven van het bedrag dat ze aan zakgeld hebben uitgegeven? Ik ga zelf 9 nachten en ga voor het eerst en wil dus wel wat bekende dingen in. Verder wil k natuurlijk wel wat uitgeven bij abercrombie(A)
    Dit kan je toch nooit zeggen, dit is zo afhankelijk per persoon maar NY is niet goedkoop. Weet niet wat je mee wilt nemen maar als ik er een week heen ga met mijn vriendin dan neem ik minimaal 1000 euro mee voor 7 dagen. Het is tenslotte vakantie en je wilt ook wat leuke dingen doen, kleren kopen, gadgets enz
    pi_67803601
    wij gaan over 17 dagen weg... we blijven 10 dagen daar en we hebben pp rond de 1500 euro uitgeef geld.
    en daarnaast heb ik voor noodgevallen een creditcard bij. Ik wil in ieder geval niet zonder geld zitten daar
    And It Hurts With Every HeartBeat
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')